Wat een fantastisch recept is dat hè? Ik maak regelmatig iets van David Lebovitz als er een feest ofzo bij mijn schoonfamilie is (altijd een succes!) en ik had een paar jaar geleden met kerst een paar liter van dit karamelijs geproduceerd. Ik denk dat het het lekkerste ijs is dat ik ooit zelf gemaakt heb.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:56 schreef dahippieunicorn het volgende:
Salted Caramel ijs![]()
[ afbeelding ]
Dat is lief van je, thanks!quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:11 schreef Skoap het volgende:
Oh sorry, ik had hem alleen maar even snel geopend omdat ik zag dat er geen nieuwe was.
Zal dat zo ff aanpassen.
done!quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:14 schreef minilot het volgende:
O, en ook daar waar zeventien staat even achttien van maken![]()
Oh die heb ik ook gehaald vanmiddag. Kostte me echter ¤2.50quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:03 schreef minilot het volgende:
Toetje van vanavond werd gewildplukt door mijn lief, halverwege het huiswaarts forenzen![]()
[ afbeelding ]
Suffie! Ze groenen momenteel op wel een miljoen plekken in Nederland!quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:04 schreef regnavetto het volgende:
[..]
Oh die heb ik ook gehaald vanmiddag. Kostte me echter ¤2.50
Heb bijna het geld voor een fatsoenlijke camera. Tot nu toe alles met een iphonequote:Op donderdag 31 juli 2014 21:02 schreef Isabeau het volgende:
Naast dat het me allemaal reuze lekker lijkt, vind ik jullie foto's ook echt geweldig
Pas je op voor wormpjes?quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:03 schreef minilot het volgende:
Toetje van vanavond werd gewildplukt door mijn lief, halverwege het huiswaarts forenzen![]()
[ afbeelding ]
Ja, ik wil ook nog eens een iets fatsoenlijkere dan deze point&clickert van krap honderd euro. Nou ja, ik maak toch altijd alles binnen no-time stuk, dus misschien laat ik het ook maar zo.quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:05 schreef regnavetto het volgende:
[..]
Heb bijna het geld voor een fatsoenlijke camera. Tot nu toe alles met een iphone
Hoge struiken, langs een desolaat gelegen P&R waar noooooooooooit honden worden uitgelaten of poezen in de buurt komen. Verder de bramen gewassen (voorzichtig) en gedroogd (nog voorzichtiger).quote:
Die wormpjes kunnen overal optreden helaasquote:Op donderdag 31 juli 2014 21:08 schreef minilot het volgende:
[..]
Hoge struiken, langs een desolaat gelegen P&R waar noooooooooooit honden worden uitgelaten of poezen in de buurt komen. Verder de bramen gewassen (voorzichtig) en gedroogd (nog voorzichtiger).
En verder ben ik eigenlijk niet zo moeilijk. Ik eet in het buitenland ook van stalletjes, zelfs als er vliegen rondvliegen.
Ach ja, het zij zo. Wurm = extra eiwitten denk ik dan maarquote:Op donderdag 31 juli 2014 21:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Die wormpjes kunnen overal optreden helaas
Woah, zie die bonken feta, als zinkende bootjes!quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:26 schreef Molo het volgende:
Ondanks dat ik altijd alleen crappy foto's produceer en die van anderen veel mooier zijn, toch maar een fotopostje van mijn kant voor het idee
[ afbeelding ]
Quiche zonder bodem (geen zin om deeg te maken) met courgette, doperwtjes, munt, harissa en feta
Zekers, heerlijk als het zo lekker chewy is aan de buitenkantquote:Op donderdag 31 juli 2014 21:28 schreef minilot het volgende:
[..]
Woah, zie die bonken feta, als zinkende bootjes!
Lekker hoor
Ziet er goed uit! Recept?quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:26 schreef Molo het volgende:
Ondanks dat ik altijd alleen crappy foto's produceer en die van anderen veel mooier zijn, toch maar een fotopostje van mijn kant voor het idee
[ afbeelding ]
Quiche zonder bodem (geen zin om deeg te maken) met courgette, doperwtjes, munt, harissa en feta
Thanks!quote:
Ik heb maar gauw even mijn ontbijt op de kiek gezet.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 07:30 schreef Isabeau het volgende:
Foto's, recepten en commentaar op de foto's en gerechten. Geen biologielessen aub
Mooie foto!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:12 schreef dahippieunicorn het volgende:
Pasta Carbonara met bacon in plaats van Pancetta, dit blijft een van mijn favoriete gerechten.![]()
[ afbeelding ]
Ik ook hoor! Maarja... paps en mams vinden penne makkelijkerquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:08 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Mooie foto!
Ook een van mijn favo's alleen liever met spaghetti
Heb je een pan met een bijzonder dikke bodem daarvoor dan ook? Want in mijn el-cheapo pannetjes gaat dat al snel veel te hard dan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:00 schreef Bluezz het volgende:
Roomboter in de pan, laten smelten, laag houden die vlam, uienringen erbij en maar roeren roeren en 2 uur laten staanOp het eind nog ff wat hoger vuur om wat op te warmen en een klein beetje kleur.
Ik doe dan vanalles op zo'n middag en steeds ff naar de keuken om te roeren.
Slowwwwww cooking
Bedoel je Fried Green Tomatoes? :pquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:28 schreef Soury het volgende:
Ik heb eindelijk green fried tomatoes gemaakt. Sinds ik die film heb gezien (een aanrader) wilde ik het ook wel eens maken. Mijn groeteman had groen (niet rijpe) liggen.
Ik heb een deegje gemaakt van ei, melk, knoflook en bloem. De tomaten geschild en in dikke plakken gesneden. Door het deeg gehaald. Daarna door paneermeel met zout peper en chili poeder.
In olijf olie gebakken.
Heerlijk![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De film ja. Verder maakt het niet veel uitquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:58 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Bedoel je Fried Green Tomatoes? :p
Ik las 'geen fried tomatoes'quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:28 schreef Soury het volgende:
Ik heb eindelijk green fried tomatoes gemaakt. Sinds ik die film heb gezien (een aanrader) wilde ik het ook wel eens maken. Mijn groeteman had groen (niet rijpe) liggen.
Ik heb een deegje gemaakt van ei, melk, knoflook en bloem. De tomaten geschild en in dikke plakken gesneden. Door het deeg gehaald. Daarna door paneermeel met zout peper en chili poeder.
In olijf olie gebakken.
Heerlijk![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tuurlijk wat mij betreft, ziet er lekker uit tochquote:Op zondag 10 augustus 2014 00:19 schreef Bienelientjee het volgende:
Mijn mooiste stukje sushi van vanavond!Geen idee of hij waardig genoeg is voor hier!
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Oh dit is ook mijn favoriet! (Alleen dan met spaghetti inderdaad).quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:12 schreef dahippieunicorn het volgende:
Pasta Carbonara met bacon in plaats van Pancetta, dit blijft een van mijn favoriete gerechten.![]()
[ afbeelding ]
http://mens-en-gezondheid(...)-vossenlintworm.htmlquote:Op donderdag 31 juli 2014 21:03 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 10 augustus 2014 00:46 schreef Moass het volgende:
[..]
http://mens-en-gezondheid(...)-vossenlintworm.html
smakelijk.
Zeer fraai!quote:Op zondag 10 augustus 2014 00:19 schreef Bienelientjee het volgende:
Mijn mooiste stukje sushi van vanavond!Geen idee of hij waardig genoeg is voor hier!
![]()
![]()
[ afbeelding ]
ziet er goed uit zo krijg je hem in een sushirestaurant ook hoor.quote:Op zondag 10 augustus 2014 00:19 schreef Bienelientjee het volgende:
![]()
![]()
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let me see you stripped down to the bone
quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:10 schreef minilot het volgende:
Een beetje laat want het Great British Bakeoff-seizoen is alweer een paar dagen gelden begonnen, maar ik had vandaag pas tijd.. De 'trout picnic pie' met saffraanmayo uit de finale van vorig jaar!![]()
[ afbeelding ]
Van onder naar boven:
- Kukurma-rijst met sjalotjes en knoflook
- Geroosterde puntpaprika
- Forelfilet met citroen- en kruidenboter
- Groene aspergetopjes in vinaigrette
- Geraspte rode biet met balsamico en bruine suiker
- Geroosterde zoete aardappel
Holy crap! Hulde!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Ik vind 'm er ook echt prachtig uit zien, maar mij lijkt het niet te eten. Of heb ik ongelijk?quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:32 schreef Isabeau het volgende:
Dat was de taart van de winnares en aangezien die van jou mooier is...
nee hoor, echt niet, als ik het kunstgras-achtig-iets weg denk, die hand en de belichting en zulks, issi nog steeds echt een stuk minderquote:Op zondag 10 augustus 2014 18:27 schreef minilot het volgende:
Charmantere foto scheelt misschien ook wel. Maar toch!
de paprika zou ik zelf weglaten, lijkt mij te dominant hierbij. Zoete aardappel is redelijk neutraal en de rest van de componenten wordt bijv. in de Scandinavische keuken regelmatig bij elkaar gebruikt. Prima combi vind ikquote:Op zondag 10 augustus 2014 18:33 schreef Unites het volgende:
[..]
Ik vind 'm er ook echt prachtig uit zien, maar mij lijkt het niet te eten. Of heb ik ongelijk?
Paprika was maar een klein beetje en zat qua smaak niet in de weg. Ik had vooraf ook een hard hoofd in die combinatie van ingrediënten, maar het was eigenlijk gewoon allemaal lekker bij elkaar. Ook ik was verrast.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:35 schreef Molo het volgende:
[..]
de paprika zou ik zelf weglaten, lijkt mij te dominant hierbij. Zoete aardappel is redelijk neutraal en de rest van de componenten wordt bijv. in de Scandinavische keuken regelmatig bij elkaar gebruikt. Prima combi vind ik
Dat komt van een jaar lang trouw naar Rudolphs Bakery kijken op 24 Kitchen, vrees ik. Ik vond zijn recepten altijd ruk en soms zelfs ronduit onsmakelijk, maar je leert er blijkbaar wél een beetje van hoe je een hoge vorm enigszins netjes met deeg kunt bekleden.quote:
Ik doe nog weleens het deeg in de vorm frotten (eerst stuk bakpapier rond de rand en op de bodem om goed te kunnen lossen) en dan netjes zelfde dikte maken door een sapglas erin te zetten en het netjes gelijk te rollen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:51 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat komt van een jaar lang trouw naar Rudolphs Bakery kijken op 24 Kitchen, vrees ik. Ik vond zijn recepten altijd ruk en soms zelfs ronduit onsmakelijk, maar je leert er blijkbaar wél een beetje van hoe je een hoge vorm enigszins netjes met deeg kunt bekleden.
Lekker!quote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:03 schreef _Loki het volgende:
[ afbeelding ]
Mini carrot cakes woo!
Uiteraard met vanille cream cheese frosting
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:03 schreef _Loki het volgende:
[ afbeelding ]
Mini carrot cakes woo!
Uiteraard met vanille cream cheese frosting
Ik vond Rudolph's Bakery altijd geweldig maar ben het intussen héél moe geworden. De manier van zo'n programma presenteren en inderdaad de recepten... blehh. Zal niet zo snel meer een recept daarvan maken.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:51 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat komt van een jaar lang trouw naar Rudolphs Bakery kijken op 24 Kitchen, vrees ik. Ik vond zijn recepten altijd ruk en soms zelfs ronduit onsmakelijk, maar je leert er blijkbaar wél een beetje van hoe je een hoge vorm enigszins netjes met deeg kunt bekleden.
Ik heb Rudolph altijd irritant gevonden, zo gauw ik zijn stem hoor zap ik al wegquote:Op donderdag 14 augustus 2014 01:04 schreef dahippieunicorn het volgende:
[..]
[..]
Ik vond Rudolph's Bakery altijd geweldig maar ben het intussen héél moe geworden. De manier van zo'n programma presenteren en inderdaad de recepten... blehh. Zal niet zo snel meer een recept daarvan maken.
Je weet dat hij een eigen kookzender heeft?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:48 schreef RobinOok het volgende:
Ah nee, Rudolph is lief! En hij kan ook bakken ook.
Ik ken zijn programma niet, maar het verbaast met dat het slecht zou zijn. Waarom dan?
Past hij zijn recepten aan 't RTL4 volk aan of zo?
Nee.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:57 schreef Unites het volgende:
[..]
Je weet dat hij een eigen kookzender heeft?
Nee, de kleur is oke, aan de lichte kant zelfs. Je hebt alleen de verkeerde soort bulgur gebruikt. Kisir wordt gemaakt van fijne bulgur. Verder doen wij er ook granaatappelsiroop/melasse in en iets meer sla/groente in.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:02 schreef sararaats het volgende:
[ afbeelding ]
kisir (ik denk teveel tomatenpuree)
Jazeker, heel lekker zelfs.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:06 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, de kleur is oke, aan de lichte kant zelfs. Je hebt alleen de verkeerde soort bulgur gebruikt. Kisir wordt gemaakt van fijne bulgur. Verder doen wij er ook granaatappelsiroop/melasse in en iets meer sla/groente in.
Smaakte het wel oke?
Ik snij aparte stukken: een los bodemdeel en een lange strook voor de zijkant. Op die manier is je deegkorst overal even dik en zit je niet met zo'n dikke deegklont in de hoek, wat vaak het probleem is als je het er als één lap in probeert te proppen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik doe nog weleens het deeg in de vorm frotten (eerst stuk bakpapier rond de rand en op de bodem om goed te kunnen lossen) en dan netjes zelfde dikte maken door een sapglas erin te zetten en het netjes gelijk te rollen.
Dat is zijn zender toch niet?quote:
Jawel, was zijn initiatief, heeft het mee opgezet en leidt ook in de media de boel een beetje.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:36 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Dat is zijn zender toch niet?![]()
Maar euh, ja, 24Kitchen wel eens van gehoord en ook wel eens gezien. Maar ik heb geen digitale tv, dus ik ontvang dat niet.
Technisch: absoluut goed!quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:00 schreef RobinOok het volgende:
Oh, ik associeer 24Kitchen met Rob Baan. En dat Rudolph er gewoon een programma heeft, net als zoveel koks.
Maar euh, de vraag was dus, wat is er mis met zijn recepten?
Hij kan toch best koken/bakken?
Kijk, zo'n Danny is een prutser, die doet maar wat. En zo zijn er nog een paar. Maar Rudolph is toch best goed?
ziet er goed uitquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:37 schreef minilot het volgende:
In het kader van: creatief met de Fooddeliciousbox die gisteren binnenkwam:
[ afbeelding ]
Ik maakte tortilla de patatas met de (Spaanse) aardappelchips met zwarte truffel uit de doos. Verder ging er roze ui, chorizo en sherryazijn in de tortilla.
Erbij een beetje ailioli zelfgemaakt, waar een lepel van de vrij geniale basilicumolie uit de doos doorheen geroerd zit.
Het is een mooie inhoud, ik heb hem net ontvangen, ik heb me alleen nog aan de kogeltruffels gewaagd, erg lekker.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:41 schreef minilot het volgende:
Hopla:
[ afbeelding ]
Gestoomde zoete aardappel met saus van whiskey, sriracha & omgesmolten Copperpot butterfudge uit de FDbox.
En wat kokos.
Ik kijk altijd graag naar Rudoplh, mn vriendin heeft een boek van hem gehaald en daar staat echt veel lekkere recepten in.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:00 schreef RobinOok het volgende:
Oh, ik associeer 24Kitchen met Rob Baan. En dat Rudolph er gewoon een programma heeft, net als zoveel koks.
Maar euh, de vraag was dus, wat is er mis met zijn recepten?
Hij kan toch best koken/bakken?
Kijk, zo'n Danny is een prutser, die doet maar wat. En zo zijn er nog een paar. Maar Rudolph is toch best goed? Net als Angelique, die weet ook waar ze het over heeft.
Ziet er uit als fudgequote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:41 schreef minilot het volgende:
Hopla:
[ afbeelding ]
Gestoomde zoete aardappel met saus van whiskey, sriracha & omgesmolten Copperpot butterfudge uit de FDbox.
En wat kokos.
Ik dacht ook dat het de fudge uit de box wasquote:
quote:
Hihi, nope! Zachte zoete aardappel met fudgesaus.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 16:16 schreef n0a het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat het de fudge uit de box was
Yummm!quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 20:17 schreef regnavetto het volgende:
Krokante kippenvelletjes
[ afbeelding ]
Dit ietwat flauwe thema indachtig:quote:Op donderdag 14 augustus 2014 16:21 schreef minilot het volgende:
Ik dacht, laat ik een beetje out of the box denken. Ha!![]()
quote:Op maandag 18 augustus 2014 16:28 schreef RobinOok het volgende:
Moest ie dood? Die oesterzwam. Jeetje zeg. :-)
Is dat lekker, zo uitgebakken als spek?
Wow, wat een mooie frisse website. Fotografisch gezien ook sterkquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:12 schreef dahippieunicorn het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 10:19 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Wow, wat een mooie frisse website. Fotografisch gezien ook sterk
Aww dank jequote:
Och, ik zie dit nu pas!quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:50 schreef Bortecinem het volgende:
Kofte. (Turkse gehaktschijven)
[ afbeelding ]
Recept.
quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:50 schreef Bortecinem het volgende:
Kofte. (Turkse gehaktschijven)
[ afbeelding ]
Recept.
Spul van WildVleesch + versgemaakte pita's!quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:23 schreef n0a het volgende:
Pas nog Griekse pita's gemaakt. Gevuld met pulled pork van WildVleesch, zelfgemaakte coleslaw en bacon.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gekregen van een mede foodblogger vanuit de VS helaas. Zie dat ze eventueel ook via Amazon te koop zijn.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:30 schreef minilot het volgende:
[..]
Spul van WildVleesch + versgemaakte pita's!![]()
Daar zou ik ik het probleemloos een jaar op uit kunnen houden.![]()
Enneh, waar heb je dat kekke mandje vandaan?
Ahja, dan moet ik het dus overzees of bij vage groothandelresellers zoeken als ik hotdogs nog eens op zo'n olijke manier wil uitdelen. Het zij zo.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:39 schreef n0a het volgende:
[..]
Gekregen van een mede foodblogger vanuit de VS helaas. Zie dat ze eventueel ook via Amazon te koop zijn.
Ik ga er bijna van overwegen morgen zelf pita's te maken ipv kant en klare tortilla's te gebruiken voor m'n restje pulled pork. Helaas tijdnood morgen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:23 schreef n0a het volgende:
Pas nog Griekse pita's gemaakt. Gevuld met pulled pork van WildVleesch, zelfgemaakte coleslaw en bacon.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het langst duurde eigenlijk nog het rijzen en het afbakken. Gaat wat sneller als je met 2 koekenpannen in de weer gaat.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ga er bijna van overwegen morgen zelf pita's te maken ipv kant en klare tortilla's te gebruiken voor m'n restje pulled pork. Helaas tijdnood morgen.
Dat geloof ik, maar ik ben niet zo goed in bakken. Misschien ga ik het wel proberen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:57 schreef n0a het volgende:
[..]
Het langst duurde eigenlijk nog het rijzen en het afbakken. Gaat wat sneller als je met 2 koekenpannen in de weer gaat.
lolquote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:03 schreef Lonaa het volgende:
Mijn eerste "Wereld Woensdag"dag. Waarvoor ik Finse Kalakukko maakte.
[ afbeelding ]
Een vroegere Indonesische vriendin maakte dit vaak voor mij (ook nog met garnalen erin). Ben zo gek op risolles, mis zequote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:34 schreef zakschijt het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Risolles gemaakt (Indonesisch).... met peen, selderij, doperwtjes, kip en ragout.
Dat lijkt me lekker, ga ik ook eens proberen!quote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:34 schreef zakschijt het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Risolles gemaakt (Indonesisch).... met peen, selderij, doperwtjes, kip en ragout.
Ik weet niet waarom ik dit nog niet ken. Ziet er echt heel awesome uit. Ff snel googlen leert mij dat het in principe gevulde gefrituurde flensjes zijn??quote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:34 schreef zakschijt het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Neeeequote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:22 schreef regnavetto het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom ik dit nog niet ken. Ziet er echt heel awesome uit. Ff snel googlen leert mij dat het in principe gevulde gefrituurde flensjes zijn??
Ja echt diep triest. Heb notabene redelijk wat indo kennissen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:25 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Neeee![]()
Bij iedere loempiakraam of toko verkrijgbaar. Die van de loempiakraam lijken er trouwens niet echt op.
Zachtere loempia's met dikker deeg gevuld met een vlees-garnalen-groentenragout. Geserveerd met chilisaus.
* DjinN Indo DjinN APPROVES!quote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:34 schreef zakschijt het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
xachapuriquote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:59 schreef minilot het volgende:
Over broodbakken gesproken, dit at ik zojuist:
[ afbeelding ]
Georgische bootbroodjes, gevuld met schapenkaas, ricotta, een eidooier, za'atar en verder opgeleukt met basilicumolie. Lekker!
(Recept is uit Ottolenghi's Jerusalem)
Heb je een recept of linkje voor ons? Risolles staat nog steeds op mijn lijst van dingen om te maken. Indische kroket heb ik wel al gemaaktquote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:34 schreef zakschijt het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eigenlijk een soort surf & turf, maar dan andersquote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:03 schreef Lonaa het volgende:
[ afbeelding ]
Dit recept was bedoeld voor zes kleintjes.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:32 schreef MoChe het volgende:
[..]
xachapuri![]()
![]()
eigenlijk moeten ze groter
Haha, ja, inderdaad.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 00:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eigenlijk een soort surf & turf, maar dan anders
Dat wereldwoensdag idee met die random generator vind ik ongelofelijk tof! Zou je het erg vinden als ik zoiets op mijn blog doe?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:03 schreef Lonaa het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, helemaal niet! Een linkje naar mijn blog is natuurlijk wel leuk.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:13 schreef dahippieunicorn het volgende:
[..]
Dat wereldwoensdag idee met die random generator vind ik ongelofelijk tof! Zou je het erg vinden als ik zoiets op mijn blog doe?![]()
Pfffquote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:07 schreef minilot het volgende:
Met dank aan Uniek, dit gisteren postte:
[..]
..at ik zojuist dit als ontbijt:
[ afbeelding ]
Sesamtoast, smeerbare marsepein, in kokosolie (en met veel palmsuiker) gebakken bananen en grof Maldon-zeezout.
twee espresso is ook bijna kauwen toch?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Pfff
Klinkt lekker maar stevig als ontbijt, das bij mij twee espresso
Komt goed! Ik zal zeker even naar je linken.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet! Een linkje naar mijn blog is natuurlijk wel leuk.Maar verder, nope! Want het is, zoals leesbaar op mijn blog, ook niet een origineel idee van mij. Verder vind ik het vooral tof dat je er ook zo enthousiast van wordt!
Top! Ik wens je er vooral heel veel plezier bij.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:29 schreef dahippieunicorn het volgende:
[..]
Komt goed! Ik zal zeker even naar je linken.
Ik stuiter met auto en al naar kantoor.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:21 schreef Lonaa het volgende:
[..]
twee espresso is ook bijna kauwen toch?
twee espressi dan toch.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Pfff
Klinkt lekker maar stevig als ontbijt, das bij mij twee espresso
Bossquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 18:21 schreef RobinOok het volgende:
Momofuku's Roasted Cauliflower! Yeaaaaaahhhhh!
[ link | afbeelding ]Geroosterde Bloemkool
Goeie bloemkool! Zeg, die gepofte rijst die je ervoor gebruikt, dat is zeker ongezoete?quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:22 schreef RobinOok het volgende:
Ja, David Chang is een boss ja. ;-)
Tsja, kweenie.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:30 schreef RobinOok het volgende:
Ja, tuurlijk ongezoet, viespeuk! Lijkt me echt onwijs vies met gezoete krispies. Hahahahhaaa.
Ik vind het er heerlijk uit zienquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:26 schreef minilot het volgende:
Toch ook maar even hier, ondanks slecht licht en slaap gisterenavond om half elf.![]()
[ afbeelding ]
Was dit recept:
http://thepioneerwoman.com/cooking/2014/08/tomato-tart/
..maar dan met zelfgemaakt 'rough puff'-deeg en Goudse boerenkaas + pecorino in plaats van de in het recept gebruikte kazen.
Was best lekker, maar niet heel bijzonder. Handig was vooral dat ik er alles voor in huis / in de tuin had.
[..]
Goeie bloemkool! Zeg, die gepofte rijst die je ervoor gebruikt, dat is zeker ongezoete?
Want ik heb nog wel een doos KellogsRice Krispies staan, en ben geneigd die te gebruiken, maar die zijn wel zoetig. Nou ja, smaakt er vast niet onaardig bij
Ahem, niet-van-bruin-vliesje-ontdaan bedoel ik!quote:Op zondag 24 augustus 2014 18:17 schreef RobinOok het volgende:
Pardon? Ongepelde amandelen? Ben jij een eekhoorn of zo?
Ziet er heel goed uit. Mooie foto ook.quote:Op zondag 24 augustus 2014 18:14 schreef minilot het volgende:
Middagsnackje gemaakt:
Ongepelde amandelen met een laagje van heel erg pure chocolade, kokosbloesemsuiker, zeezout en cacao
Ziet er heerlijk uit. Ga hem zondag makenquote:Op zondag 24 augustus 2014 21:47 schreef dahippieunicorn het volgende:
Taart met vijgen, geitenkaas en honing. De eerste keer dat ik werkte met verse vijgen. Lekker!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha! Ik postte die mousse van precies dat recept in het CUL Fok Foodgawkers-topic Deel 2, in 2009!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:06 schreef TheMagnificent het volgende:
Chocolade-karamelmousse a.d.h.v. dit recept:
http://www.pastrypal.com/2009/08/hello-again-chocolate-mousse/
[ afbeelding ]
Jazeker!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:23 schreef minilot het volgende:
[..]
Haha! Ik postte die mousse van precies dat recept in het CUL Fok Foodgawkers-topic Deel 2, in 2009!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nostalgie!
Lekker is -ie hè?
Haha ik heb hem dat recept gegeven en ik had hem weer van jou (via dit topic)!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:23 schreef minilot het volgende:
[..]
Haha! Ik postte die mousse van precies dat recept in het CUL Fok Foodgawkers-topic Deel 2, in 2009!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nostalgie!
Lekker is -ie hè?
*kwijlt*quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:11 schreef n0a het volgende:
[ afbeelding ]
Luikse gehaktballetjes. Dit gerecht nog maar pas leren kennen, maar het is een nieuwe favoriet.
Schuimpjes, wortelspiraaltjes - kijk toch eens wat een masterchefferiaans bordje!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 16:31 schreef regnavetto het volgende:
Koolrabi Puree | in Ganzenvet Gekonfijte Kwartelpoot | Pangebakken Kwartel Borst | Pickled Wortel | Citroen Schuim | Kwartel Jus |
[ afbeelding ]
De jus en vooral de gekonfijte poot was zoo lekker. Volgende x zou ik er een pastinaakpuree erbij maken en in plaats van pickled wortel een komkommer pickle bij doen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:39 schreef minilot het volgende:
[..]
Schuimpjes, wortelspiraaltjes - kijk toch eens wat een masterchefferiaans bordje!Was het ook lekker?
Er zit idd niks echt bij wat er echt uitspringt qua smaak. Mooie stilton lijkt me er heel lekker bij idd.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:42 schreef minilot het volgende:
Omdat het vanavond Great British Bakeoff is bakte ik iets als avondeten. Om precie ste zijn een recept van Paul Hollywood:
Shallot, onion & chive tart
[ afbeelding ]
Ik moet zeggen: ik heb betere quiches gegeten. Korst was prima, textuur van de vulling ook, maar ik vond 'm wat saaiig van smaak. Had een stuk beter geweest als er wat blauwe kaas in de vulling had gezeten ofzo.
Nomnom. Wat ging er verkeerd met de ceviche?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:52 schreef Lonaa het volgende:
Garnalen met bieslookmayo.
[ afbeelding ]
Lekker!
Eigenlijk waren de garnalen bedoeld om gisterenavond als ceviche te eten, maar dat ging niet helemaal goed.
Internet loog tegen mij (alsof ik een kind was). Zei dat het met 10 minuten goed zou zijn. Na anderhalf uur waren m'n garnalen nog steeds rauw van binnen. En toen was het inmiddels 8 uur en had ik focking honger. Besloten een patatje te eten en vandaag iets met de garnalen te doen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:07 schreef regnavetto het volgende:
[..]
Nomnom. Wat ging er verkeerd met de ceviche?
Raar zeg. Kan je het recept eens posten?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:10 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Internet loog tegen mij (alsof ik een kind was). Zei dat het met 10 minuten goed zou zijn. Na anderhalf uur waren m'n garnalen nog steeds rauw van binnen. En toen was het inmiddels 8 uur en had ik focking honger. Besloten een patatje te eten en vandaag iets met de garnalen te doen.
Er zijn zoveel recepten, en zoveel meningen over hoe lang de vis te "garen".quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:25 schreef regnavetto het volgende:
[..]
Raar zeg. Kan je het recept eens posten?
Gek, seriouseats is juist altijd wel goed! Ze gaan uit van tussen de 5 en 30 minuten, en in die periode wel geregeld omscheppen. Had je de garnalen wel in stukjes gesneden? Ik kan me namelijk zo voorstellen dat het velletje dat om een gepelde maar verder intacte garnaal zorgt dat de marinade niet zo gemakkelijk doordringt als bij, bijvoorbeeld, plakjes zeebaarsfilet.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Er zijn zoveel recepten, en zoveel meningen over hoe lang de vis te "garen".
Op een gegeven moment kwam ik dit tegen en ben daar vanuit gegaan.
Ja, ik vond het ook gek.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:52 schreef minilot het volgende:
[..]
Gek, seriouseats is juist altijd wel goed! Ze gaan uit van tussen de 5 en 30 minuten, en in die periode wel geregeld omscheppen. Had je de garnalen wel in stukjes gesneden? Ik kan me namelijk zo voorstellen dat het velletje dat om een gepelde maar verder intacte garnaal zorgt dat de marinade niet zo gemakkelijk doordringt als bij, bijvoorbeeld, plakjes zeebaarsfilet.
Wat voor sap had je gebruikt? En was dat vers?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:55 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, ik vond het ook gek.
Ik had ook stukjes/ plakjes zalm en die waren vanochtend ook mooi. Zoals na 30 minuten op de website, zo zag het eruit.
Zowel citroen als limoen. 2 of 3 citroenen en 6 of 7 limoenen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:56 schreef minilot het volgende:
[..]
Wat voor sap had je gebruikt? En was dat vers?
Heb jij de hoeveelheden in Nederlandse maten? Ziet er erg lekker uit!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:06 schreef TheMagnificent het volgende:
Chocolade-karamelmousse a.d.h.v. dit recept:
http://www.pastrypal.com/2009/08/hello-again-chocolate-mousse/
[ afbeelding ]
Je kunt het omrekenen met Google...quote:Op donderdag 28 augustus 2014 17:20 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Heb jij de hoeveelheden in Nederlandse maten? Ziet er erg lekker uit!
Lekker dom, daar had ik even helemaal niet aan gedacht..quote:Op donderdag 28 augustus 2014 17:36 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Je kunt het omrekenen met Google...
2.5 oz. = 71 gram - suiker
1.5 oz. = 43 gram - ongezouten roomboter
12 fluid oz. = 355 ml (verdelen in 237 ml en 118 ml) - slagroom
4 oz. = 113 gram - melkchocolade
Dat klinkt lekker!quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:15 schreef raulbouli het volgende:
Tapenade/Puree/Dip van Feta, Olijven, Tomaat, Chili en knoflook.
[ afbeelding ]
Smaakte het?quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:44 schreef minilot het volgende:
Op eh.. verzoek van het thuisfront bakte ik zojuist..
[ afbeelding ]
Frikadelbeignets.![]()
[..]
Dat klinkt lekker!
Och... Het luchtige beslagje was wel lekker. En Hela-curry is altijd goed. Maar geen culinair hoogstandje.quote:
Haha, lijkt mij ook niet echt lekker. Maar ik lust geen frikandellenquote:Op zondag 31 augustus 2014 15:46 schreef minilot het volgende:
[..]
Och... Het luchtige beslagje was wel lekker. En Hela-curry is altijd goed. Maar geen culinair hoogstandje.(Mijn lief dacht er anders over.
)
Goed zeg! Ik vind vijgen en hennepzaad prima bij elkaar smaken: had laatst havermoutkoekjes gemaakt met hennepzaad en gedroogde vijg, dat was erg lekker.quote:Op zondag 31 augustus 2014 17:28 schreef applemoose het volgende:
Na tijden van lurken wil ik ook wat posten![]()
[ afbeelding ]
Ontbijtvijgen met kwark, honing en hennepzaad
Ziet er lekker uit! Ga ik ook eens proberen!quote:Op zondag 31 augustus 2014 19:14 schreef gcjoel het volgende:
Heerlijk Grieks gegeten vanavond, ik werd geïnspireerd door enkele users hier dus dacht ik post mijn resultaat!
[ afbeelding ]
de pitas van Noa: http://nombelina.com/griekse-pitabroodjes/
En de kofte van Bortecinem: http://www.traditionalturkishcooking.com/2014/08/kofte.html
Die pitas zijn zo lekker, ik ga ze zeker vaker maken!
Ik vond de kofte ook heerlijk! heb alleen de olie in het recept weggelaten, snapte niet helemaal waarom dat door het gehakt zou moeten en het leek me nogal smerig.quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:04 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Ziet er lekker uit! Ga ik ook eens proberen!
Hoe smaakte de kofte?
Blasfemie dit! Mijn eten Grieks noemen!quote:Op zondag 31 augustus 2014 19:14 schreef gcjoel het volgende:
Heerlijk Grieks gegeten vanavond, ik werd geïnspireerd door enkele users hier dus dacht ik post mijn resultaat!
[ afbeelding ]
En de kofte van Bortecinem: http://www.traditionalturkishcooking.com/2014/08/kofte.html
Ik weet ook niet precies waarom, maar zo doet mijn moeder het. Het is maar een beetje en je proeft het niet?quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:17 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik vond de kofte ook heerlijk! heb alleen de olie in het recept weggelaten, snapte niet helemaal waarom dat door het gehakt zou moeten en het leek me nogal smerig.
Haha het spijt me, Turkse kofte natuurlijk!quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:21 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik weet ook niet precies waarom, maar zo doet mijn moeder het. Het is maar een beetje en je proeft het niet?
Wij grillen wel bijna altijd ons vlees, misschien daarom.
Topquote:Op zondag 31 augustus 2014 19:14 schreef gcjoel het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:39 schreef n0a het volgende:
[..]
Top. Fijn dat het beviel. Heb die pita ook eens gegeten met kippendijen(zonder bot) die ik als souvlaki had gekruid. Ook erg lekker.
quote:Op zondag 24 augustus 2014 18:17 schreef RobinOok het volgende:
Pardon? Ongepelde amandelen? Ben jij een eekhoorn of zo?
Ik dacht dat het een pizza was met geitenkaas en verse vijgen en dacht: best goed idee!quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:47 schreef dahippieunicorn het volgende:
Taart met vijgen, geitenkaas en honing. De eerste keer dat ik werkte met verse vijgen. Lekker!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
^quote:Op woensdag 3 september 2014 22:52 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik dacht dat het een pizza was met geitenkaas en verse vijgen en dacht: best goed idee!
Foto's doen het vast geen recht aan, maar ooooooh: dahi barfi! Zo lekker!quote:Op zondag 7 september 2014 18:33 schreef gcjoel het volgende:
Niet de mooiste foto's, dat moet ik nog ff oefenen![]()
Nepalese avond! Momo's, gevulde tomaten en dahi barfi (yoghurtblokjes met gecondenseerde melk)
[ afbeelding ]
Woah, dit even over het hoofd gezien! Wat is die laatste taart gaaf en zo helemaal van nu!quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:48 schreef Zo-is-dat het volgende:
Mijn taarten van gisteren, helaas niet zo'n mooie foto's als ik had verwacht, de mooiste hoeken staan steeds precies aan de andere kant. Mijn normaal nogal goed fotograferende lief heeft nog wat te leren op food fotografie gebied.Of ik moet het natuurlijk mijn eigen uitdaging maken!
[ afbeelding ]
aardbeien mousse taart
[ afbeelding ]
tiramisu pavlova
[ afbeelding ]
3 lagen chocolade framboos taart, de brownie bodem is een beetje verdekt opgesteld achter de donkere chocolade laag
Ze waren heel lekker!
Goeie pasteien!quote:Op woensdag 10 september 2014 14:00 schreef n0a het volgende:
[ afbeelding ]
Pasteitjes met kip en champignons. Gemaakt met restjes gegrilde kip.
Ziet er goed uit, recept meteen opgeslagenquote:Op woensdag 10 september 2014 14:00 schreef n0a het volgende:
[ afbeelding ]
Pasteitjes met kip en champignons. Gemaakt met restjes gegrilde kip.
Yummie!quote:Op woensdag 10 september 2014 14:20 schreef minilot het volgende:
Maar weer eens wat van de Foodelicious-box gebruikt: tofu ingesmeerd met de rub eruit, en met de BBQ-saus (en sla van venkel en spitskool) in een stoombroodje gepropt. Mijn beste homemade stoombroodjes tot nu toe! Oefening baart kunst
[ afbeelding ]
Vegan lunch dus.
Nerm!quote:Op woensdag 10 september 2014 14:20 schreef minilot het volgende:
Maar weer eens wat van de Foodelicious-box gebruikt: tofu ingesmeerd met de rub eruit, en met de BBQ-saus (en sla van venkel en spitskool) in een stoombroodje gepropt. Mijn beste homemade stoombroodjes tot nu toe! Oefening baart kunst
[ afbeelding ]
Vegan lunch dus.
Deze:quote:Op woensdag 10 september 2014 18:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Nerm!
Heb je recept van stoombroodjes?
Prachtige kom en de soep ziet er ook heerlijk uit!quote:
Hoe maak jij je (ongetwijfeld zeer goede) pho?quote:Op woensdag 10 september 2014 20:24 schreef minilot het volgende:
[..]
Deze:
http://userealbutter.com/2011/12/31/chinese-sweet-red-bean-buns-recipe/.. maar dan zonder de vulling uiteraard. En iets anders gevormd. Uitrollen tot een ovaaltje, inkwasten met wat olie, eetstokje in het midden leggen en daar overheen dubbelklappen. Daarna stomen.
Hier vanavond avondeten van restjes pho-bouillon en chinees roodgestoofd rundvlees (en ei en noedels en gefrituurde sjalot enzo):
[ afbeelding ]
En helaas, helaas, het is weer de tijd van het jaar dat iets als om vier uur 's middags klaar moet zijn om het nog normaal op de foto te krijgen.![]()
Naja, lekker was het wel!
Thanks!quote:Op woensdag 10 september 2014 20:24 schreef minilot het volgende:
[..]
Deze:
http://userealbutter.com/2011/12/31/chinese-sweet-red-bean-buns-recipe/.. maar dan zonder de vulling uiteraard. En iets anders gevormd. Uitrollen tot een ovaaltje, inkwasten met wat olie, eetstokje in het midden leggen en daar overheen dubbelklappen. Daarna stomen.
Hier vanavond avondeten van restjes pho-bouillon en chinees roodgestoofd rundvlees (en ei en noedels en gefrituurde sjalot enzo):
[ afbeelding ]
En helaas, helaas, het is weer de tijd van het jaar dat iets als om vier uur 's middags klaar moet zijn om het nog normaal op de foto te krijgen.![]()
Ik dacht ff dat er een worm rechtsbovenin zatquote:Op woensdag 10 september 2014 20:58 schreef Lonaa het volgende:
Hier was het weer Wereld Woensdag. Dit keer aten we Marokkaanse Tajine
[ afbeelding ]
Edit: ik ben het met Mini eens. Kwart over 8 is geen tijd om nog fatsoenlijke foto's van eten te maken.
Oooh, nu je het zegt! Haha. Het was een vijg, gelukkig.quote:Op woensdag 10 september 2014 21:31 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik dacht ff dat er een worm rechtsbovenin zat
Oeh dat ziet er lekker uit, hoe maak je dit? En wat voor noedels zijn dit? Zien er lekker uit!quote:Op woensdag 10 september 2014 20:24 schreef minilot het volgende:
[..]
Deze:
[ afbeelding ]
Je gaat lekker Lonaa.quote:Op woensdag 10 september 2014 20:58 schreef Lonaa het volgende:
[ afbeelding ]
Edit: ik ben het met Mini eens. Kwart over 8 is geen tijd om nog fatsoenlijke foto's van eten te maken.
Thanks!quote:Op donderdag 11 september 2014 11:09 schreef Myraela het volgende:
[..]
Je gaat lekker Lonaa.
Ik ga op de budget-tour en daar was deze simpele spaghetti met champignonsaus geschikt voor.
[ link | afbeelding ]
quote:Op donderdag 11 september 2014 09:30 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Oeh dat ziet er lekker uit, hoe maak je dit? En wat voor noedels zijn dit? Zien er lekker uit!
Nou, of -ie zeer goed is weet ik niet. Wellicht niet volkomen authentiek. Lekker was het in elk geval wel.quote:Op woensdag 10 september 2014 20:51 schreef Ansu het volgende:
[..]
Hoe maak jij je (ongetwijfeld zeer goede) pho?
Bouillon, mosterd, paddestoelen en pasta: dat smaakt ongetwijfeld zeer comfortabel!quote:Op donderdag 11 september 2014 11:09 schreef Myraela het volgende:
[..]
Je gaat lekker Lonaa.
Ik ga op de budget-tour en daar was deze simpele spaghetti met champignonsaus geschikt voor.
[ link | afbeelding ]
Altijd lekker, zoiets.quote:Op woensdag 10 september 2014 20:58 schreef Lonaa het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 11 september 2014 11:36 schreef minilot het volgende:
[..]
Altijd lekker, zoiets.Volgende keer zelf brood bakken?
Ja wel een beetje onorthodox, ik had rendang curry pasta en die moest op. Ik heb er met kokosmelk en gehakt een soort nasi goreng van gemaakt, die trouwens wel heel goed smaaktequote:Op donderdag 11 september 2014 18:17 schreef minilot het volgende:
Rendang! In je huisje. Van je eigen kook pitjes. Helemaal voor jezelf.![]()
Dat ziet er leuk uit zegquote:Op zaterdag 13 september 2014 18:22 schreef Bienelientjee het volgende:
Mijn nieuwe sushi uitprobeersel:
[ afbeelding ]
Ga de volgende keer eens proberen om mooiere en scherpere foto's te maken!
Wauw!quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:22 schreef Bienelientjee het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:22 schreef Bienelientjee het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 14 september 2014 12:07 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
Boterkoek, appels in zoute karamel, daar weer een kruimellaag op en dan nog karamelglazuur.
*burp*
Ik noem het: de duizend-kcalorieën-per-kubieke-centimeter.
dat ziet er echt heerlijk uitquote:Op zondag 14 september 2014 12:07 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
Boterkoek, appels in zoute karamel, daar weer een kruimellaag op en dan nog karamelglazuur.
*burp*
Op deze website gevonden!quote:
Thanks, leuk! Die draak is zeker tof zeg!quote:Op zondag 14 september 2014 13:58 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Op deze website gevonden!Alleen heb ik dan zalm gebruikt i.p.v. tonijn! Ik vond mijn versie nog aardig goed gelukt!
En er staat een handig youtube filmpje bij waarin ze voordoen hoe je het maakt.
http://makesushi.org/full-moon-sushi-roll-recipe/
Die persoon heeft ook nog andere sushi dingen(Check die santa roll en die draak, als je bovenaan op sushi klikt!
)
Oeh heerlijkquote:Op zondag 14 september 2014 12:07 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
*burp*
Ziet er lekker uit maar voor mij gaat er niks boven de tompoezen van Holtkampquote:Op dinsdag 16 september 2014 15:06 schreef minilot het volgende:
Tompoezen gemaakt!
[ afbeelding ]
Eigen deeg, eigen custard, eigen fondant.
Ik heb min of meer het recept op de website van Heel Holland Bakt aangehouden omdat ik dat graag wilde uitproberen, maar wat een baggerrecept was het zeg! Ik heb heel wat eigen bakinstinct moeten gebruiken, maaarrrrr ze zijn goed gelukt.
Wijzigingen ten opzichte van het recept:
- Vulling van alleen Zwitserse room in plaats van een laag Zwitserse room en een laag slagroom
- Zelf fondant gemaakt van eiwit, glucose en poedersuiker in plaats van fondant uit een pakje.
En ze zijn lekker geworden!
[..]
Thanks, leuk! Die draak is zeker tof zeg!
Recepten van Holtkamp zijn inderdaad altijd beregoed!quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Ziet er lekker uit maar voor mij gaat er niks boven de tompoezen van Holtkamp
Eind van het filmpje geeft hij omgerekende recept voor 10 tompoezen
Nooit zelf gemaakt hier, ik haal ze altijd bij die held zelf
Hehehe. Gek mevrouwtje. I like the way you thinkquote:Op dinsdag 16 september 2014 21:50 schreef minilot het volgende:
[..]
Recepten van Holtkamp zijn inderdaad altijd beregoed!
Alleen, gezien de hilarische tompoezen-aflevering van afgelopen zondag van Heel Holland Bakt wilde ik me vooral daarop baseren..
Maar ik stopte bij nader inzien ook eidooier in mijn gele room en ik maakte zelf fondant, dus uiteindelijk was het wel meer Cees Holtkamp dan Omroep Max!
Heb je nog nooit gekeken?quote:Op dinsdag 16 september 2014 21:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Hehehe. Gek mevrouwtje. I like the way you think
Ik moet echt eens die serie gaan kijken geloof ik
Nopequote:Op woensdag 17 september 2014 00:26 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Heb je nog nooit gekeken?Ga je schamen
Minilot je tompoes ziet er heerlijk uit
Ik word al onpasselijk van haar stem, of ze nou in een serie zit of nietquote:Op woensdag 17 september 2014 11:53 schreef RobinOok het volgende:
Mensen die een karakter in een kutserie niet kunnen onderscheiden van de actrice.
Martine Bijl is leuk mens! Altijd al geweest.
Kut dag gehad?quote:Op woensdag 17 september 2014 17:26 schreef RobinOok het volgende:
Ik zou er een moord voor doen. Nu.
Dat is een echte sloppy! Mooi hoor.quote:
Prima!quote:
Confit maken kunnen anders veel mensen niet goed hoor.quote:Op woensdag 17 september 2014 18:26 schreef RobinOok het volgende:
De foie gras, confit en magret de canard IS simpel. Komt geen chef aan te pas volgens mij. Is ook niet nodig als het al 100 jaar op het menu staat en het meeste uit blik komt Enige moderne is het paprikapoeder dat ze op de rand van het bord strooien.
Jammer dat het broodje getoast is. Heb toch het liefst een zacht broodje bij zoiets.quote:
Ik wil in elke gerecht eigenlijk wel iets van krokants erbij anders vind ik het snel saai. Je bijt in een mooi zacht broodje en krijgt dan even wat krokants. Vind zelf dat dan de smaak van de vulling hier ook beter tot zn recht komt. Maar ieder zn smaak uiteraardquote:Op woensdag 17 september 2014 22:35 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Jammer dat het broodje getoast is. Heb toch het liefst een zacht broodje bij zoiets.
quote:Op donderdag 18 september 2014 10:42 schreef minilot het volgende:
Oeee, lobster rolls en sloppy joes!Allebei hartstikke lekker!
Al ben ik bij lobster rolls ook meer van de zachte broodjes..
Ontbijt hier net was trouwens ook wel goed:
[ afbeelding ]
Pain perdu van zelfgemaakt suikerbrood, met custard in ghee gebakken & blauwe bessen
Damn woman!quote:Op donderdag 18 september 2014 10:42 schreef minilot het volgende:
Oeee, lobster rolls en sloppy joes!Allebei hartstikke lekker!
Al ben ik bij lobster rolls ook meer van de zachte broodjes..
Ontbijt hier net was trouwens ook wel goed:
[ afbeelding ]
Pain perdu van zelfgemaakt suikerbrood, met custard in ghee gebakken & blauwe bessen
Netjes hoor, alleen de slagroom komt wat magertjes over.quote:Op dinsdag 16 september 2014 15:06 schreef minilot het volgende:
Tompoezen gemaakt!
[ afbeelding ]
Eigen deeg, eigen custard, eigen fondant.
Ik heb min of meer het recept op de website van Heel Holland Bakt aangehouden omdat ik dat graag wilde uitproberen, maar wat een baggerrecept was het zeg! Ik heb heel wat eigen bakinstinct moeten gebruiken, maaarrrrr ze zijn goed gelukt.
Wijzigingen ten opzichte van het recept:
- Vulling van alleen Zwitserse room in plaats van een laag Zwitserse room en een laag slagroom
- Zelf fondant gemaakt van eiwit, glucose en poedersuiker in plaats van fondant uit een pakje.
En ze zijn lekker geworden!
[..]
Thanks, leuk! Die draak is zeker tof zeg!
Heb je helemaal gelijk in, dat zag ik ook later en was ook het zeer terechte commentaar dat ik van mijn beste vriend kreeg.quote:Op donderdag 18 september 2014 14:45 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Netjes hoor, alleen de slagroom komt wat magertjes over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |