Wow, wat een mooie frisse website. Fotografisch gezien ook sterkquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:12 schreef dahippieunicorn het volgende:
Pasta Carbonara met bacon in plaats van Pancetta, dit blijft een van mijn favoriete gerechten.![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 10:19 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Wow, wat een mooie frisse website. Fotografisch gezien ook sterk
Aww dank jequote:
Och, ik zie dit nu pas!quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:50 schreef Bortecinem het volgende:
Kofte. (Turkse gehaktschijven)
[ afbeelding ]
Recept.
quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:50 schreef Bortecinem het volgende:
Kofte. (Turkse gehaktschijven)
[ afbeelding ]
Recept.
Spul van WildVleesch + versgemaakte pita's!quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:23 schreef n0a het volgende:
Pas nog Griekse pita's gemaakt. Gevuld met pulled pork van WildVleesch, zelfgemaakte coleslaw en bacon.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gekregen van een mede foodblogger vanuit de VS helaas. Zie dat ze eventueel ook via Amazon te koop zijn.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:30 schreef minilot het volgende:
[..]
Spul van WildVleesch + versgemaakte pita's!![]()
Daar zou ik ik het probleemloos een jaar op uit kunnen houden.![]()
Enneh, waar heb je dat kekke mandje vandaan?
Ahja, dan moet ik het dus overzees of bij vage groothandelresellers zoeken als ik hotdogs nog eens op zo'n olijke manier wil uitdelen. Het zij zo.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:39 schreef n0a het volgende:
[..]
Gekregen van een mede foodblogger vanuit de VS helaas. Zie dat ze eventueel ook via Amazon te koop zijn.
Ik ga er bijna van overwegen morgen zelf pita's te maken ipv kant en klare tortilla's te gebruiken voor m'n restje pulled pork. Helaas tijdnood morgen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:23 schreef n0a het volgende:
Pas nog Griekse pita's gemaakt. Gevuld met pulled pork van WildVleesch, zelfgemaakte coleslaw en bacon.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het langst duurde eigenlijk nog het rijzen en het afbakken. Gaat wat sneller als je met 2 koekenpannen in de weer gaat.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ga er bijna van overwegen morgen zelf pita's te maken ipv kant en klare tortilla's te gebruiken voor m'n restje pulled pork. Helaas tijdnood morgen.
Dat geloof ik, maar ik ben niet zo goed in bakken. Misschien ga ik het wel proberen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:57 schreef n0a het volgende:
[..]
Het langst duurde eigenlijk nog het rijzen en het afbakken. Gaat wat sneller als je met 2 koekenpannen in de weer gaat.
lolquote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:03 schreef Lonaa het volgende:
Mijn eerste "Wereld Woensdag"dag. Waarvoor ik Finse Kalakukko maakte.
[ afbeelding ]
Een vroegere Indonesische vriendin maakte dit vaak voor mij (ook nog met garnalen erin). Ben zo gek op risolles, mis zequote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:34 schreef zakschijt het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Risolles gemaakt (Indonesisch).... met peen, selderij, doperwtjes, kip en ragout.
Dat lijkt me lekker, ga ik ook eens proberen!quote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:34 schreef zakschijt het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Risolles gemaakt (Indonesisch).... met peen, selderij, doperwtjes, kip en ragout.
Ik weet niet waarom ik dit nog niet ken. Ziet er echt heel awesome uit. Ff snel googlen leert mij dat het in principe gevulde gefrituurde flensjes zijn??quote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:34 schreef zakschijt het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Neeeequote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:22 schreef regnavetto het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom ik dit nog niet ken. Ziet er echt heel awesome uit. Ff snel googlen leert mij dat het in principe gevulde gefrituurde flensjes zijn??
Ja echt diep triest. Heb notabene redelijk wat indo kennissen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:25 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Neeee![]()
Bij iedere loempiakraam of toko verkrijgbaar. Die van de loempiakraam lijken er trouwens niet echt op.
Zachtere loempia's met dikker deeg gevuld met een vlees-garnalen-groentenragout. Geserveerd met chilisaus.
* DjinN Indo DjinN APPROVES!quote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:34 schreef zakschijt het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
xachapuriquote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:59 schreef minilot het volgende:
Over broodbakken gesproken, dit at ik zojuist:
[ afbeelding ]
Georgische bootbroodjes, gevuld met schapenkaas, ricotta, een eidooier, za'atar en verder opgeleukt met basilicumolie. Lekker!
(Recept is uit Ottolenghi's Jerusalem)
Heb je een recept of linkje voor ons? Risolles staat nog steeds op mijn lijst van dingen om te maken. Indische kroket heb ik wel al gemaaktquote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:34 schreef zakschijt het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eigenlijk een soort surf & turf, maar dan andersquote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:03 schreef Lonaa het volgende:
[ afbeelding ]
Dit recept was bedoeld voor zes kleintjes.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:32 schreef MoChe het volgende:
[..]
xachapuri![]()
![]()
eigenlijk moeten ze groter
Haha, ja, inderdaad.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 00:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eigenlijk een soort surf & turf, maar dan anders
Dat wereldwoensdag idee met die random generator vind ik ongelofelijk tof! Zou je het erg vinden als ik zoiets op mijn blog doe?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:03 schreef Lonaa het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, helemaal niet! Een linkje naar mijn blog is natuurlijk wel leuk.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:13 schreef dahippieunicorn het volgende:
[..]
Dat wereldwoensdag idee met die random generator vind ik ongelofelijk tof! Zou je het erg vinden als ik zoiets op mijn blog doe?![]()
Pfffquote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:07 schreef minilot het volgende:
Met dank aan Uniek, dit gisteren postte:
[..]
..at ik zojuist dit als ontbijt:
[ afbeelding ]
Sesamtoast, smeerbare marsepein, in kokosolie (en met veel palmsuiker) gebakken bananen en grof Maldon-zeezout.
twee espresso is ook bijna kauwen toch?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Pfff
Klinkt lekker maar stevig als ontbijt, das bij mij twee espresso
Komt goed! Ik zal zeker even naar je linken.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet! Een linkje naar mijn blog is natuurlijk wel leuk.Maar verder, nope! Want het is, zoals leesbaar op mijn blog, ook niet een origineel idee van mij. Verder vind ik het vooral tof dat je er ook zo enthousiast van wordt!
Top! Ik wens je er vooral heel veel plezier bij.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:29 schreef dahippieunicorn het volgende:
[..]
Komt goed! Ik zal zeker even naar je linken.
Ik stuiter met auto en al naar kantoor.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:21 schreef Lonaa het volgende:
[..]
twee espresso is ook bijna kauwen toch?
twee espressi dan toch.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Pfff
Klinkt lekker maar stevig als ontbijt, das bij mij twee espresso
Bossquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 18:21 schreef RobinOok het volgende:
Momofuku's Roasted Cauliflower! Yeaaaaaahhhhh!
[ link | afbeelding ]Geroosterde Bloemkool
Goeie bloemkool! Zeg, die gepofte rijst die je ervoor gebruikt, dat is zeker ongezoete?quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:22 schreef RobinOok het volgende:
Ja, David Chang is een boss ja. ;-)
Tsja, kweenie.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:30 schreef RobinOok het volgende:
Ja, tuurlijk ongezoet, viespeuk! Lijkt me echt onwijs vies met gezoete krispies. Hahahahhaaa.
Ik vind het er heerlijk uit zienquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:26 schreef minilot het volgende:
Toch ook maar even hier, ondanks slecht licht en slaap gisterenavond om half elf.![]()
[ afbeelding ]
Was dit recept:
http://thepioneerwoman.com/cooking/2014/08/tomato-tart/
..maar dan met zelfgemaakt 'rough puff'-deeg en Goudse boerenkaas + pecorino in plaats van de in het recept gebruikte kazen.
Was best lekker, maar niet heel bijzonder. Handig was vooral dat ik er alles voor in huis / in de tuin had.
[..]
Goeie bloemkool! Zeg, die gepofte rijst die je ervoor gebruikt, dat is zeker ongezoete?
Want ik heb nog wel een doos KellogsRice Krispies staan, en ben geneigd die te gebruiken, maar die zijn wel zoetig. Nou ja, smaakt er vast niet onaardig bij
Ahem, niet-van-bruin-vliesje-ontdaan bedoel ik!quote:Op zondag 24 augustus 2014 18:17 schreef RobinOok het volgende:
Pardon? Ongepelde amandelen? Ben jij een eekhoorn of zo?
Ziet er heel goed uit. Mooie foto ook.quote:Op zondag 24 augustus 2014 18:14 schreef minilot het volgende:
Middagsnackje gemaakt:
Ongepelde amandelen met een laagje van heel erg pure chocolade, kokosbloesemsuiker, zeezout en cacao
Ziet er heerlijk uit. Ga hem zondag makenquote:Op zondag 24 augustus 2014 21:47 schreef dahippieunicorn het volgende:
Taart met vijgen, geitenkaas en honing. De eerste keer dat ik werkte met verse vijgen. Lekker!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha! Ik postte die mousse van precies dat recept in het CUL Fok Foodgawkers-topic Deel 2, in 2009!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:06 schreef TheMagnificent het volgende:
Chocolade-karamelmousse a.d.h.v. dit recept:
http://www.pastrypal.com/2009/08/hello-again-chocolate-mousse/
[ afbeelding ]
Jazeker!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:23 schreef minilot het volgende:
[..]
Haha! Ik postte die mousse van precies dat recept in het CUL Fok Foodgawkers-topic Deel 2, in 2009!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nostalgie!
Lekker is -ie hè?
Haha ik heb hem dat recept gegeven en ik had hem weer van jou (via dit topic)!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:23 schreef minilot het volgende:
[..]
Haha! Ik postte die mousse van precies dat recept in het CUL Fok Foodgawkers-topic Deel 2, in 2009!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nostalgie!
Lekker is -ie hè?
*kwijlt*quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:11 schreef n0a het volgende:
[ afbeelding ]
Luikse gehaktballetjes. Dit gerecht nog maar pas leren kennen, maar het is een nieuwe favoriet.
Schuimpjes, wortelspiraaltjes - kijk toch eens wat een masterchefferiaans bordje!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 16:31 schreef regnavetto het volgende:
Koolrabi Puree | in Ganzenvet Gekonfijte Kwartelpoot | Pangebakken Kwartel Borst | Pickled Wortel | Citroen Schuim | Kwartel Jus |
[ afbeelding ]
De jus en vooral de gekonfijte poot was zoo lekker. Volgende x zou ik er een pastinaakpuree erbij maken en in plaats van pickled wortel een komkommer pickle bij doen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:39 schreef minilot het volgende:
[..]
Schuimpjes, wortelspiraaltjes - kijk toch eens wat een masterchefferiaans bordje!Was het ook lekker?
Er zit idd niks echt bij wat er echt uitspringt qua smaak. Mooie stilton lijkt me er heel lekker bij idd.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:42 schreef minilot het volgende:
Omdat het vanavond Great British Bakeoff is bakte ik iets als avondeten. Om precie ste zijn een recept van Paul Hollywood:
Shallot, onion & chive tart
[ afbeelding ]
Ik moet zeggen: ik heb betere quiches gegeten. Korst was prima, textuur van de vulling ook, maar ik vond 'm wat saaiig van smaak. Had een stuk beter geweest als er wat blauwe kaas in de vulling had gezeten ofzo.
Nomnom. Wat ging er verkeerd met de ceviche?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:52 schreef Lonaa het volgende:
Garnalen met bieslookmayo.
[ afbeelding ]
Lekker!
Eigenlijk waren de garnalen bedoeld om gisterenavond als ceviche te eten, maar dat ging niet helemaal goed.
Internet loog tegen mij (alsof ik een kind was). Zei dat het met 10 minuten goed zou zijn. Na anderhalf uur waren m'n garnalen nog steeds rauw van binnen. En toen was het inmiddels 8 uur en had ik focking honger. Besloten een patatje te eten en vandaag iets met de garnalen te doen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:07 schreef regnavetto het volgende:
[..]
Nomnom. Wat ging er verkeerd met de ceviche?
Raar zeg. Kan je het recept eens posten?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:10 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Internet loog tegen mij (alsof ik een kind was). Zei dat het met 10 minuten goed zou zijn. Na anderhalf uur waren m'n garnalen nog steeds rauw van binnen. En toen was het inmiddels 8 uur en had ik focking honger. Besloten een patatje te eten en vandaag iets met de garnalen te doen.
Er zijn zoveel recepten, en zoveel meningen over hoe lang de vis te "garen".quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:25 schreef regnavetto het volgende:
[..]
Raar zeg. Kan je het recept eens posten?
Gek, seriouseats is juist altijd wel goed! Ze gaan uit van tussen de 5 en 30 minuten, en in die periode wel geregeld omscheppen. Had je de garnalen wel in stukjes gesneden? Ik kan me namelijk zo voorstellen dat het velletje dat om een gepelde maar verder intacte garnaal zorgt dat de marinade niet zo gemakkelijk doordringt als bij, bijvoorbeeld, plakjes zeebaarsfilet.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Er zijn zoveel recepten, en zoveel meningen over hoe lang de vis te "garen".
Op een gegeven moment kwam ik dit tegen en ben daar vanuit gegaan.
Ja, ik vond het ook gek.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:52 schreef minilot het volgende:
[..]
Gek, seriouseats is juist altijd wel goed! Ze gaan uit van tussen de 5 en 30 minuten, en in die periode wel geregeld omscheppen. Had je de garnalen wel in stukjes gesneden? Ik kan me namelijk zo voorstellen dat het velletje dat om een gepelde maar verder intacte garnaal zorgt dat de marinade niet zo gemakkelijk doordringt als bij, bijvoorbeeld, plakjes zeebaarsfilet.
Wat voor sap had je gebruikt? En was dat vers?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:55 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, ik vond het ook gek.
Ik had ook stukjes/ plakjes zalm en die waren vanochtend ook mooi. Zoals na 30 minuten op de website, zo zag het eruit.
Zowel citroen als limoen. 2 of 3 citroenen en 6 of 7 limoenen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:56 schreef minilot het volgende:
[..]
Wat voor sap had je gebruikt? En was dat vers?
Heb jij de hoeveelheden in Nederlandse maten? Ziet er erg lekker uit!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:06 schreef TheMagnificent het volgende:
Chocolade-karamelmousse a.d.h.v. dit recept:
http://www.pastrypal.com/2009/08/hello-again-chocolate-mousse/
[ afbeelding ]
Je kunt het omrekenen met Google...quote:Op donderdag 28 augustus 2014 17:20 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Heb jij de hoeveelheden in Nederlandse maten? Ziet er erg lekker uit!
Lekker dom, daar had ik even helemaal niet aan gedacht..quote:Op donderdag 28 augustus 2014 17:36 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Je kunt het omrekenen met Google...
2.5 oz. = 71 gram - suiker
1.5 oz. = 43 gram - ongezouten roomboter
12 fluid oz. = 355 ml (verdelen in 237 ml en 118 ml) - slagroom
4 oz. = 113 gram - melkchocolade
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |