Och... Het luchtige beslagje was wel lekker. En Hela-curry is altijd goed. Maar geen culinair hoogstandje.quote:
Haha, lijkt mij ook niet echt lekker. Maar ik lust geen frikandellenquote:Op zondag 31 augustus 2014 15:46 schreef minilot het volgende:
[..]
Och... Het luchtige beslagje was wel lekker. En Hela-curry is altijd goed. Maar geen culinair hoogstandje.(Mijn lief dacht er anders over.
)
Goed zeg! Ik vind vijgen en hennepzaad prima bij elkaar smaken: had laatst havermoutkoekjes gemaakt met hennepzaad en gedroogde vijg, dat was erg lekker.quote:Op zondag 31 augustus 2014 17:28 schreef applemoose het volgende:
Na tijden van lurken wil ik ook wat posten![]()
[ afbeelding ]
Ontbijtvijgen met kwark, honing en hennepzaad
Ziet er lekker uit! Ga ik ook eens proberen!quote:Op zondag 31 augustus 2014 19:14 schreef gcjoel het volgende:
Heerlijk Grieks gegeten vanavond, ik werd geïnspireerd door enkele users hier dus dacht ik post mijn resultaat!
[ afbeelding ]
de pitas van Noa: http://nombelina.com/griekse-pitabroodjes/
En de kofte van Bortecinem: http://www.traditionalturkishcooking.com/2014/08/kofte.html
Die pitas zijn zo lekker, ik ga ze zeker vaker maken!
Ik vond de kofte ook heerlijk! heb alleen de olie in het recept weggelaten, snapte niet helemaal waarom dat door het gehakt zou moeten en het leek me nogal smerig.quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:04 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Ziet er lekker uit! Ga ik ook eens proberen!
Hoe smaakte de kofte?
Blasfemie dit! Mijn eten Grieks noemen!quote:Op zondag 31 augustus 2014 19:14 schreef gcjoel het volgende:
Heerlijk Grieks gegeten vanavond, ik werd geïnspireerd door enkele users hier dus dacht ik post mijn resultaat!
[ afbeelding ]
En de kofte van Bortecinem: http://www.traditionalturkishcooking.com/2014/08/kofte.html
Ik weet ook niet precies waarom, maar zo doet mijn moeder het. Het is maar een beetje en je proeft het niet?quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:17 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik vond de kofte ook heerlijk! heb alleen de olie in het recept weggelaten, snapte niet helemaal waarom dat door het gehakt zou moeten en het leek me nogal smerig.
Haha het spijt me, Turkse kofte natuurlijk!quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:21 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik weet ook niet precies waarom, maar zo doet mijn moeder het. Het is maar een beetje en je proeft het niet?
Wij grillen wel bijna altijd ons vlees, misschien daarom.
Topquote:Op zondag 31 augustus 2014 19:14 schreef gcjoel het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:39 schreef n0a het volgende:
[..]
Top. Fijn dat het beviel. Heb die pita ook eens gegeten met kippendijen(zonder bot) die ik als souvlaki had gekruid. Ook erg lekker.
quote:Op zondag 24 augustus 2014 18:17 schreef RobinOok het volgende:
Pardon? Ongepelde amandelen? Ben jij een eekhoorn of zo?
Ik dacht dat het een pizza was met geitenkaas en verse vijgen en dacht: best goed idee!quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:47 schreef dahippieunicorn het volgende:
Taart met vijgen, geitenkaas en honing. De eerste keer dat ik werkte met verse vijgen. Lekker!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
^quote:Op woensdag 3 september 2014 22:52 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik dacht dat het een pizza was met geitenkaas en verse vijgen en dacht: best goed idee!
Foto's doen het vast geen recht aan, maar ooooooh: dahi barfi! Zo lekker!quote:Op zondag 7 september 2014 18:33 schreef gcjoel het volgende:
Niet de mooiste foto's, dat moet ik nog ff oefenen![]()
Nepalese avond! Momo's, gevulde tomaten en dahi barfi (yoghurtblokjes met gecondenseerde melk)
[ afbeelding ]
Woah, dit even over het hoofd gezien! Wat is die laatste taart gaaf en zo helemaal van nu!quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:48 schreef Zo-is-dat het volgende:
Mijn taarten van gisteren, helaas niet zo'n mooie foto's als ik had verwacht, de mooiste hoeken staan steeds precies aan de andere kant. Mijn normaal nogal goed fotograferende lief heeft nog wat te leren op food fotografie gebied.Of ik moet het natuurlijk mijn eigen uitdaging maken!
[ afbeelding ]
aardbeien mousse taart
[ afbeelding ]
tiramisu pavlova
[ afbeelding ]
3 lagen chocolade framboos taart, de brownie bodem is een beetje verdekt opgesteld achter de donkere chocolade laag
Ze waren heel lekker!
Goeie pasteien!quote:Op woensdag 10 september 2014 14:00 schreef n0a het volgende:
[ afbeelding ]
Pasteitjes met kip en champignons. Gemaakt met restjes gegrilde kip.
Ziet er goed uit, recept meteen opgeslagenquote:Op woensdag 10 september 2014 14:00 schreef n0a het volgende:
[ afbeelding ]
Pasteitjes met kip en champignons. Gemaakt met restjes gegrilde kip.
Yummie!quote:Op woensdag 10 september 2014 14:20 schreef minilot het volgende:
Maar weer eens wat van de Foodelicious-box gebruikt: tofu ingesmeerd met de rub eruit, en met de BBQ-saus (en sla van venkel en spitskool) in een stoombroodje gepropt. Mijn beste homemade stoombroodjes tot nu toe! Oefening baart kunst
[ afbeelding ]
Vegan lunch dus.
Nerm!quote:Op woensdag 10 september 2014 14:20 schreef minilot het volgende:
Maar weer eens wat van de Foodelicious-box gebruikt: tofu ingesmeerd met de rub eruit, en met de BBQ-saus (en sla van venkel en spitskool) in een stoombroodje gepropt. Mijn beste homemade stoombroodjes tot nu toe! Oefening baart kunst
[ afbeelding ]
Vegan lunch dus.
Deze:quote:Op woensdag 10 september 2014 18:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Nerm!
Heb je recept van stoombroodjes?
Prachtige kom en de soep ziet er ook heerlijk uit!quote:
Hoe maak jij je (ongetwijfeld zeer goede) pho?quote:Op woensdag 10 september 2014 20:24 schreef minilot het volgende:
[..]
Deze:
http://userealbutter.com/2011/12/31/chinese-sweet-red-bean-buns-recipe/.. maar dan zonder de vulling uiteraard. En iets anders gevormd. Uitrollen tot een ovaaltje, inkwasten met wat olie, eetstokje in het midden leggen en daar overheen dubbelklappen. Daarna stomen.
Hier vanavond avondeten van restjes pho-bouillon en chinees roodgestoofd rundvlees (en ei en noedels en gefrituurde sjalot enzo):
[ afbeelding ]
En helaas, helaas, het is weer de tijd van het jaar dat iets als om vier uur 's middags klaar moet zijn om het nog normaal op de foto te krijgen.![]()
Naja, lekker was het wel!
Thanks!quote:Op woensdag 10 september 2014 20:24 schreef minilot het volgende:
[..]
Deze:
http://userealbutter.com/2011/12/31/chinese-sweet-red-bean-buns-recipe/.. maar dan zonder de vulling uiteraard. En iets anders gevormd. Uitrollen tot een ovaaltje, inkwasten met wat olie, eetstokje in het midden leggen en daar overheen dubbelklappen. Daarna stomen.
Hier vanavond avondeten van restjes pho-bouillon en chinees roodgestoofd rundvlees (en ei en noedels en gefrituurde sjalot enzo):
[ afbeelding ]
En helaas, helaas, het is weer de tijd van het jaar dat iets als om vier uur 's middags klaar moet zijn om het nog normaal op de foto te krijgen.![]()
Ik dacht ff dat er een worm rechtsbovenin zatquote:Op woensdag 10 september 2014 20:58 schreef Lonaa het volgende:
Hier was het weer Wereld Woensdag. Dit keer aten we Marokkaanse Tajine
[ afbeelding ]
Edit: ik ben het met Mini eens. Kwart over 8 is geen tijd om nog fatsoenlijke foto's van eten te maken.
Oooh, nu je het zegt! Haha. Het was een vijg, gelukkig.quote:Op woensdag 10 september 2014 21:31 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik dacht ff dat er een worm rechtsbovenin zat
Oeh dat ziet er lekker uit, hoe maak je dit? En wat voor noedels zijn dit? Zien er lekker uit!quote:Op woensdag 10 september 2014 20:24 schreef minilot het volgende:
[..]
Deze:
[ afbeelding ]
Je gaat lekker Lonaa.quote:Op woensdag 10 september 2014 20:58 schreef Lonaa het volgende:
[ afbeelding ]
Edit: ik ben het met Mini eens. Kwart over 8 is geen tijd om nog fatsoenlijke foto's van eten te maken.
Thanks!quote:Op donderdag 11 september 2014 11:09 schreef Myraela het volgende:
[..]
Je gaat lekker Lonaa.
Ik ga op de budget-tour en daar was deze simpele spaghetti met champignonsaus geschikt voor.
[ link | afbeelding ]
quote:Op donderdag 11 september 2014 09:30 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Oeh dat ziet er lekker uit, hoe maak je dit? En wat voor noedels zijn dit? Zien er lekker uit!
Nou, of -ie zeer goed is weet ik niet. Wellicht niet volkomen authentiek. Lekker was het in elk geval wel.quote:Op woensdag 10 september 2014 20:51 schreef Ansu het volgende:
[..]
Hoe maak jij je (ongetwijfeld zeer goede) pho?
Bouillon, mosterd, paddestoelen en pasta: dat smaakt ongetwijfeld zeer comfortabel!quote:Op donderdag 11 september 2014 11:09 schreef Myraela het volgende:
[..]
Je gaat lekker Lonaa.
Ik ga op de budget-tour en daar was deze simpele spaghetti met champignonsaus geschikt voor.
[ link | afbeelding ]
Altijd lekker, zoiets.quote:Op woensdag 10 september 2014 20:58 schreef Lonaa het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 11 september 2014 11:36 schreef minilot het volgende:
[..]
Altijd lekker, zoiets.Volgende keer zelf brood bakken?
Ja wel een beetje onorthodox, ik had rendang curry pasta en die moest op. Ik heb er met kokosmelk en gehakt een soort nasi goreng van gemaakt, die trouwens wel heel goed smaaktequote:Op donderdag 11 september 2014 18:17 schreef minilot het volgende:
Rendang! In je huisje. Van je eigen kook pitjes. Helemaal voor jezelf.![]()
Dat ziet er leuk uit zegquote:Op zaterdag 13 september 2014 18:22 schreef Bienelientjee het volgende:
Mijn nieuwe sushi uitprobeersel:
[ afbeelding ]
Ga de volgende keer eens proberen om mooiere en scherpere foto's te maken!
Wauw!quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:22 schreef Bienelientjee het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:22 schreef Bienelientjee het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 14 september 2014 12:07 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
Boterkoek, appels in zoute karamel, daar weer een kruimellaag op en dan nog karamelglazuur.
*burp*
Ik noem het: de duizend-kcalorieën-per-kubieke-centimeter.
dat ziet er echt heerlijk uitquote:Op zondag 14 september 2014 12:07 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
Boterkoek, appels in zoute karamel, daar weer een kruimellaag op en dan nog karamelglazuur.
*burp*
Op deze website gevonden!quote:
Thanks, leuk! Die draak is zeker tof zeg!quote:Op zondag 14 september 2014 13:58 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Op deze website gevonden!Alleen heb ik dan zalm gebruikt i.p.v. tonijn! Ik vond mijn versie nog aardig goed gelukt!
En er staat een handig youtube filmpje bij waarin ze voordoen hoe je het maakt.
http://makesushi.org/full-moon-sushi-roll-recipe/
Die persoon heeft ook nog andere sushi dingen(Check die santa roll en die draak, als je bovenaan op sushi klikt!
)
Oeh heerlijkquote:Op zondag 14 september 2014 12:07 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
*burp*
Ziet er lekker uit maar voor mij gaat er niks boven de tompoezen van Holtkampquote:Op dinsdag 16 september 2014 15:06 schreef minilot het volgende:
Tompoezen gemaakt!
[ afbeelding ]
Eigen deeg, eigen custard, eigen fondant.
Ik heb min of meer het recept op de website van Heel Holland Bakt aangehouden omdat ik dat graag wilde uitproberen, maar wat een baggerrecept was het zeg! Ik heb heel wat eigen bakinstinct moeten gebruiken, maaarrrrr ze zijn goed gelukt.
Wijzigingen ten opzichte van het recept:
- Vulling van alleen Zwitserse room in plaats van een laag Zwitserse room en een laag slagroom
- Zelf fondant gemaakt van eiwit, glucose en poedersuiker in plaats van fondant uit een pakje.
En ze zijn lekker geworden!
[..]
Thanks, leuk! Die draak is zeker tof zeg!
Recepten van Holtkamp zijn inderdaad altijd beregoed!quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Ziet er lekker uit maar voor mij gaat er niks boven de tompoezen van Holtkamp
Eind van het filmpje geeft hij omgerekende recept voor 10 tompoezen
Nooit zelf gemaakt hier, ik haal ze altijd bij die held zelf
Hehehe. Gek mevrouwtje. I like the way you thinkquote:Op dinsdag 16 september 2014 21:50 schreef minilot het volgende:
[..]
Recepten van Holtkamp zijn inderdaad altijd beregoed!
Alleen, gezien de hilarische tompoezen-aflevering van afgelopen zondag van Heel Holland Bakt wilde ik me vooral daarop baseren..
Maar ik stopte bij nader inzien ook eidooier in mijn gele room en ik maakte zelf fondant, dus uiteindelijk was het wel meer Cees Holtkamp dan Omroep Max!
Heb je nog nooit gekeken?quote:Op dinsdag 16 september 2014 21:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Hehehe. Gek mevrouwtje. I like the way you think
Ik moet echt eens die serie gaan kijken geloof ik
Nopequote:Op woensdag 17 september 2014 00:26 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Heb je nog nooit gekeken?Ga je schamen
Minilot je tompoes ziet er heerlijk uit
Ik word al onpasselijk van haar stem, of ze nou in een serie zit of nietquote:Op woensdag 17 september 2014 11:53 schreef RobinOok het volgende:
Mensen die een karakter in een kutserie niet kunnen onderscheiden van de actrice.
Martine Bijl is leuk mens! Altijd al geweest.
Kut dag gehad?quote:Op woensdag 17 september 2014 17:26 schreef RobinOok het volgende:
Ik zou er een moord voor doen. Nu.
Dat is een echte sloppy! Mooi hoor.quote:
Prima!quote:
Confit maken kunnen anders veel mensen niet goed hoor.quote:Op woensdag 17 september 2014 18:26 schreef RobinOok het volgende:
De foie gras, confit en magret de canard IS simpel. Komt geen chef aan te pas volgens mij. Is ook niet nodig als het al 100 jaar op het menu staat en het meeste uit blik komt Enige moderne is het paprikapoeder dat ze op de rand van het bord strooien.
Jammer dat het broodje getoast is. Heb toch het liefst een zacht broodje bij zoiets.quote:
Ik wil in elke gerecht eigenlijk wel iets van krokants erbij anders vind ik het snel saai. Je bijt in een mooi zacht broodje en krijgt dan even wat krokants. Vind zelf dat dan de smaak van de vulling hier ook beter tot zn recht komt. Maar ieder zn smaak uiteraardquote:Op woensdag 17 september 2014 22:35 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Jammer dat het broodje getoast is. Heb toch het liefst een zacht broodje bij zoiets.
quote:Op donderdag 18 september 2014 10:42 schreef minilot het volgende:
Oeee, lobster rolls en sloppy joes!Allebei hartstikke lekker!
Al ben ik bij lobster rolls ook meer van de zachte broodjes..
Ontbijt hier net was trouwens ook wel goed:
[ afbeelding ]
Pain perdu van zelfgemaakt suikerbrood, met custard in ghee gebakken & blauwe bessen
Damn woman!quote:Op donderdag 18 september 2014 10:42 schreef minilot het volgende:
Oeee, lobster rolls en sloppy joes!Allebei hartstikke lekker!
Al ben ik bij lobster rolls ook meer van de zachte broodjes..
Ontbijt hier net was trouwens ook wel goed:
[ afbeelding ]
Pain perdu van zelfgemaakt suikerbrood, met custard in ghee gebakken & blauwe bessen
Netjes hoor, alleen de slagroom komt wat magertjes over.quote:Op dinsdag 16 september 2014 15:06 schreef minilot het volgende:
Tompoezen gemaakt!
[ afbeelding ]
Eigen deeg, eigen custard, eigen fondant.
Ik heb min of meer het recept op de website van Heel Holland Bakt aangehouden omdat ik dat graag wilde uitproberen, maar wat een baggerrecept was het zeg! Ik heb heel wat eigen bakinstinct moeten gebruiken, maaarrrrr ze zijn goed gelukt.
Wijzigingen ten opzichte van het recept:
- Vulling van alleen Zwitserse room in plaats van een laag Zwitserse room en een laag slagroom
- Zelf fondant gemaakt van eiwit, glucose en poedersuiker in plaats van fondant uit een pakje.
En ze zijn lekker geworden!
[..]
Thanks, leuk! Die draak is zeker tof zeg!
Heb je helemaal gelijk in, dat zag ik ook later en was ook het zeer terechte commentaar dat ik van mijn beste vriend kreeg.quote:Op donderdag 18 september 2014 14:45 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Netjes hoor, alleen de slagroom komt wat magertjes over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |