Wat een fantastisch recept is dat hè? Ik maak regelmatig iets van David Lebovitz als er een feest ofzo bij mijn schoonfamilie is (altijd een succes!) en ik had een paar jaar geleden met kerst een paar liter van dit karamelijs geproduceerd. Ik denk dat het het lekkerste ijs is dat ik ooit zelf gemaakt heb.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:56 schreef dahippieunicorn het volgende:
Salted Caramel ijs![]()
[ afbeelding ]
Dat is lief van je, thanks!quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:11 schreef Skoap het volgende:
Oh sorry, ik had hem alleen maar even snel geopend omdat ik zag dat er geen nieuwe was.
Zal dat zo ff aanpassen.
done!quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:14 schreef minilot het volgende:
O, en ook daar waar zeventien staat even achttien van maken![]()
Oh die heb ik ook gehaald vanmiddag. Kostte me echter ¤2.50quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:03 schreef minilot het volgende:
Toetje van vanavond werd gewildplukt door mijn lief, halverwege het huiswaarts forenzen![]()
[ afbeelding ]
Suffie! Ze groenen momenteel op wel een miljoen plekken in Nederland!quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:04 schreef regnavetto het volgende:
[..]
Oh die heb ik ook gehaald vanmiddag. Kostte me echter ¤2.50
Heb bijna het geld voor een fatsoenlijke camera. Tot nu toe alles met een iphonequote:Op donderdag 31 juli 2014 21:02 schreef Isabeau het volgende:
Naast dat het me allemaal reuze lekker lijkt, vind ik jullie foto's ook echt geweldig
Pas je op voor wormpjes?quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:03 schreef minilot het volgende:
Toetje van vanavond werd gewildplukt door mijn lief, halverwege het huiswaarts forenzen![]()
[ afbeelding ]
Ja, ik wil ook nog eens een iets fatsoenlijkere dan deze point&clickert van krap honderd euro. Nou ja, ik maak toch altijd alles binnen no-time stuk, dus misschien laat ik het ook maar zo.quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:05 schreef regnavetto het volgende:
[..]
Heb bijna het geld voor een fatsoenlijke camera. Tot nu toe alles met een iphone
Hoge struiken, langs een desolaat gelegen P&R waar noooooooooooit honden worden uitgelaten of poezen in de buurt komen. Verder de bramen gewassen (voorzichtig) en gedroogd (nog voorzichtiger).quote:
Die wormpjes kunnen overal optreden helaasquote:Op donderdag 31 juli 2014 21:08 schreef minilot het volgende:
[..]
Hoge struiken, langs een desolaat gelegen P&R waar noooooooooooit honden worden uitgelaten of poezen in de buurt komen. Verder de bramen gewassen (voorzichtig) en gedroogd (nog voorzichtiger).
En verder ben ik eigenlijk niet zo moeilijk. Ik eet in het buitenland ook van stalletjes, zelfs als er vliegen rondvliegen.
Ach ja, het zij zo. Wurm = extra eiwitten denk ik dan maarquote:Op donderdag 31 juli 2014 21:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Die wormpjes kunnen overal optreden helaas
Woah, zie die bonken feta, als zinkende bootjes!quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:26 schreef Molo het volgende:
Ondanks dat ik altijd alleen crappy foto's produceer en die van anderen veel mooier zijn, toch maar een fotopostje van mijn kant voor het idee
[ afbeelding ]
Quiche zonder bodem (geen zin om deeg te maken) met courgette, doperwtjes, munt, harissa en feta
Zekers, heerlijk als het zo lekker chewy is aan de buitenkantquote:Op donderdag 31 juli 2014 21:28 schreef minilot het volgende:
[..]
Woah, zie die bonken feta, als zinkende bootjes!
Lekker hoor
Ziet er goed uit! Recept?quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:26 schreef Molo het volgende:
Ondanks dat ik altijd alleen crappy foto's produceer en die van anderen veel mooier zijn, toch maar een fotopostje van mijn kant voor het idee
[ afbeelding ]
Quiche zonder bodem (geen zin om deeg te maken) met courgette, doperwtjes, munt, harissa en feta
Thanks!quote:
Ik heb maar gauw even mijn ontbijt op de kiek gezet.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 07:30 schreef Isabeau het volgende:
Foto's, recepten en commentaar op de foto's en gerechten. Geen biologielessen aub
Mooie foto!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:12 schreef dahippieunicorn het volgende:
Pasta Carbonara met bacon in plaats van Pancetta, dit blijft een van mijn favoriete gerechten.![]()
[ afbeelding ]
Ik ook hoor! Maarja... paps en mams vinden penne makkelijkerquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:08 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Mooie foto!
Ook een van mijn favo's alleen liever met spaghetti
Heb je een pan met een bijzonder dikke bodem daarvoor dan ook? Want in mijn el-cheapo pannetjes gaat dat al snel veel te hard dan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:00 schreef Bluezz het volgende:
Roomboter in de pan, laten smelten, laag houden die vlam, uienringen erbij en maar roeren roeren en 2 uur laten staanOp het eind nog ff wat hoger vuur om wat op te warmen en een klein beetje kleur.
Ik doe dan vanalles op zo'n middag en steeds ff naar de keuken om te roeren.
Slowwwwww cooking
Bedoel je Fried Green Tomatoes? :pquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:28 schreef Soury het volgende:
Ik heb eindelijk green fried tomatoes gemaakt. Sinds ik die film heb gezien (een aanrader) wilde ik het ook wel eens maken. Mijn groeteman had groen (niet rijpe) liggen.
Ik heb een deegje gemaakt van ei, melk, knoflook en bloem. De tomaten geschild en in dikke plakken gesneden. Door het deeg gehaald. Daarna door paneermeel met zout peper en chili poeder.
In olijf olie gebakken.
Heerlijk![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De film ja. Verder maakt het niet veel uitquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:58 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Bedoel je Fried Green Tomatoes? :p
Ik las 'geen fried tomatoes'quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:28 schreef Soury het volgende:
Ik heb eindelijk green fried tomatoes gemaakt. Sinds ik die film heb gezien (een aanrader) wilde ik het ook wel eens maken. Mijn groeteman had groen (niet rijpe) liggen.
Ik heb een deegje gemaakt van ei, melk, knoflook en bloem. De tomaten geschild en in dikke plakken gesneden. Door het deeg gehaald. Daarna door paneermeel met zout peper en chili poeder.
In olijf olie gebakken.
Heerlijk![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tuurlijk wat mij betreft, ziet er lekker uit tochquote:Op zondag 10 augustus 2014 00:19 schreef Bienelientjee het volgende:
Mijn mooiste stukje sushi van vanavond!Geen idee of hij waardig genoeg is voor hier!
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Oh dit is ook mijn favoriet! (Alleen dan met spaghetti inderdaad).quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:12 schreef dahippieunicorn het volgende:
Pasta Carbonara met bacon in plaats van Pancetta, dit blijft een van mijn favoriete gerechten.![]()
[ afbeelding ]
http://mens-en-gezondheid(...)-vossenlintworm.htmlquote:Op donderdag 31 juli 2014 21:03 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 10 augustus 2014 00:46 schreef Moass het volgende:
[..]
http://mens-en-gezondheid(...)-vossenlintworm.html
smakelijk.
Zeer fraai!quote:Op zondag 10 augustus 2014 00:19 schreef Bienelientjee het volgende:
Mijn mooiste stukje sushi van vanavond!Geen idee of hij waardig genoeg is voor hier!
![]()
![]()
[ afbeelding ]
ziet er goed uit zo krijg je hem in een sushirestaurant ook hoor.quote:Op zondag 10 augustus 2014 00:19 schreef Bienelientjee het volgende:
![]()
![]()
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let me see you stripped down to the bone
quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:10 schreef minilot het volgende:
Een beetje laat want het Great British Bakeoff-seizoen is alweer een paar dagen gelden begonnen, maar ik had vandaag pas tijd.. De 'trout picnic pie' met saffraanmayo uit de finale van vorig jaar!![]()
[ afbeelding ]
Van onder naar boven:
- Kukurma-rijst met sjalotjes en knoflook
- Geroosterde puntpaprika
- Forelfilet met citroen- en kruidenboter
- Groene aspergetopjes in vinaigrette
- Geraspte rode biet met balsamico en bruine suiker
- Geroosterde zoete aardappel
Holy crap! Hulde!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Ik vind 'm er ook echt prachtig uit zien, maar mij lijkt het niet te eten. Of heb ik ongelijk?quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:32 schreef Isabeau het volgende:
Dat was de taart van de winnares en aangezien die van jou mooier is...
nee hoor, echt niet, als ik het kunstgras-achtig-iets weg denk, die hand en de belichting en zulks, issi nog steeds echt een stuk minderquote:Op zondag 10 augustus 2014 18:27 schreef minilot het volgende:
Charmantere foto scheelt misschien ook wel. Maar toch!
de paprika zou ik zelf weglaten, lijkt mij te dominant hierbij. Zoete aardappel is redelijk neutraal en de rest van de componenten wordt bijv. in de Scandinavische keuken regelmatig bij elkaar gebruikt. Prima combi vind ikquote:Op zondag 10 augustus 2014 18:33 schreef Unites het volgende:
[..]
Ik vind 'm er ook echt prachtig uit zien, maar mij lijkt het niet te eten. Of heb ik ongelijk?
Paprika was maar een klein beetje en zat qua smaak niet in de weg. Ik had vooraf ook een hard hoofd in die combinatie van ingrediënten, maar het was eigenlijk gewoon allemaal lekker bij elkaar. Ook ik was verrast.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:35 schreef Molo het volgende:
[..]
de paprika zou ik zelf weglaten, lijkt mij te dominant hierbij. Zoete aardappel is redelijk neutraal en de rest van de componenten wordt bijv. in de Scandinavische keuken regelmatig bij elkaar gebruikt. Prima combi vind ik
Dat komt van een jaar lang trouw naar Rudolphs Bakery kijken op 24 Kitchen, vrees ik. Ik vond zijn recepten altijd ruk en soms zelfs ronduit onsmakelijk, maar je leert er blijkbaar wél een beetje van hoe je een hoge vorm enigszins netjes met deeg kunt bekleden.quote:
Ik doe nog weleens het deeg in de vorm frotten (eerst stuk bakpapier rond de rand en op de bodem om goed te kunnen lossen) en dan netjes zelfde dikte maken door een sapglas erin te zetten en het netjes gelijk te rollen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:51 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat komt van een jaar lang trouw naar Rudolphs Bakery kijken op 24 Kitchen, vrees ik. Ik vond zijn recepten altijd ruk en soms zelfs ronduit onsmakelijk, maar je leert er blijkbaar wél een beetje van hoe je een hoge vorm enigszins netjes met deeg kunt bekleden.
Lekker!quote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:03 schreef _Loki het volgende:
[ afbeelding ]
Mini carrot cakes woo!
Uiteraard met vanille cream cheese frosting
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:03 schreef _Loki het volgende:
[ afbeelding ]
Mini carrot cakes woo!
Uiteraard met vanille cream cheese frosting
Ik vond Rudolph's Bakery altijd geweldig maar ben het intussen héél moe geworden. De manier van zo'n programma presenteren en inderdaad de recepten... blehh. Zal niet zo snel meer een recept daarvan maken.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:51 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat komt van een jaar lang trouw naar Rudolphs Bakery kijken op 24 Kitchen, vrees ik. Ik vond zijn recepten altijd ruk en soms zelfs ronduit onsmakelijk, maar je leert er blijkbaar wél een beetje van hoe je een hoge vorm enigszins netjes met deeg kunt bekleden.
Ik heb Rudolph altijd irritant gevonden, zo gauw ik zijn stem hoor zap ik al wegquote:Op donderdag 14 augustus 2014 01:04 schreef dahippieunicorn het volgende:
[..]
[..]
Ik vond Rudolph's Bakery altijd geweldig maar ben het intussen héél moe geworden. De manier van zo'n programma presenteren en inderdaad de recepten... blehh. Zal niet zo snel meer een recept daarvan maken.
Je weet dat hij een eigen kookzender heeft?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:48 schreef RobinOok het volgende:
Ah nee, Rudolph is lief! En hij kan ook bakken ook.
Ik ken zijn programma niet, maar het verbaast met dat het slecht zou zijn. Waarom dan?
Past hij zijn recepten aan 't RTL4 volk aan of zo?
Nee.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:57 schreef Unites het volgende:
[..]
Je weet dat hij een eigen kookzender heeft?
Nee, de kleur is oke, aan de lichte kant zelfs. Je hebt alleen de verkeerde soort bulgur gebruikt. Kisir wordt gemaakt van fijne bulgur. Verder doen wij er ook granaatappelsiroop/melasse in en iets meer sla/groente in.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:02 schreef sararaats het volgende:
[ afbeelding ]
kisir (ik denk teveel tomatenpuree)
Jazeker, heel lekker zelfs.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:06 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, de kleur is oke, aan de lichte kant zelfs. Je hebt alleen de verkeerde soort bulgur gebruikt. Kisir wordt gemaakt van fijne bulgur. Verder doen wij er ook granaatappelsiroop/melasse in en iets meer sla/groente in.
Smaakte het wel oke?
Ik snij aparte stukken: een los bodemdeel en een lange strook voor de zijkant. Op die manier is je deegkorst overal even dik en zit je niet met zo'n dikke deegklont in de hoek, wat vaak het probleem is als je het er als één lap in probeert te proppen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik doe nog weleens het deeg in de vorm frotten (eerst stuk bakpapier rond de rand en op de bodem om goed te kunnen lossen) en dan netjes zelfde dikte maken door een sapglas erin te zetten en het netjes gelijk te rollen.
Dat is zijn zender toch niet?quote:
Jawel, was zijn initiatief, heeft het mee opgezet en leidt ook in de media de boel een beetje.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:36 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Dat is zijn zender toch niet?![]()
Maar euh, ja, 24Kitchen wel eens van gehoord en ook wel eens gezien. Maar ik heb geen digitale tv, dus ik ontvang dat niet.
Technisch: absoluut goed!quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:00 schreef RobinOok het volgende:
Oh, ik associeer 24Kitchen met Rob Baan. En dat Rudolph er gewoon een programma heeft, net als zoveel koks.
Maar euh, de vraag was dus, wat is er mis met zijn recepten?
Hij kan toch best koken/bakken?
Kijk, zo'n Danny is een prutser, die doet maar wat. En zo zijn er nog een paar. Maar Rudolph is toch best goed?
ziet er goed uitquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:37 schreef minilot het volgende:
In het kader van: creatief met de Fooddeliciousbox die gisteren binnenkwam:
[ afbeelding ]
Ik maakte tortilla de patatas met de (Spaanse) aardappelchips met zwarte truffel uit de doos. Verder ging er roze ui, chorizo en sherryazijn in de tortilla.
Erbij een beetje ailioli zelfgemaakt, waar een lepel van de vrij geniale basilicumolie uit de doos doorheen geroerd zit.
Het is een mooie inhoud, ik heb hem net ontvangen, ik heb me alleen nog aan de kogeltruffels gewaagd, erg lekker.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:41 schreef minilot het volgende:
Hopla:
[ afbeelding ]
Gestoomde zoete aardappel met saus van whiskey, sriracha & omgesmolten Copperpot butterfudge uit de FDbox.
En wat kokos.
Ik kijk altijd graag naar Rudoplh, mn vriendin heeft een boek van hem gehaald en daar staat echt veel lekkere recepten in.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:00 schreef RobinOok het volgende:
Oh, ik associeer 24Kitchen met Rob Baan. En dat Rudolph er gewoon een programma heeft, net als zoveel koks.
Maar euh, de vraag was dus, wat is er mis met zijn recepten?
Hij kan toch best koken/bakken?
Kijk, zo'n Danny is een prutser, die doet maar wat. En zo zijn er nog een paar. Maar Rudolph is toch best goed? Net als Angelique, die weet ook waar ze het over heeft.
Ziet er uit als fudgequote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:41 schreef minilot het volgende:
Hopla:
[ afbeelding ]
Gestoomde zoete aardappel met saus van whiskey, sriracha & omgesmolten Copperpot butterfudge uit de FDbox.
En wat kokos.
Ik dacht ook dat het de fudge uit de box wasquote:
quote:
Hihi, nope! Zachte zoete aardappel met fudgesaus.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 16:16 schreef n0a het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat het de fudge uit de box was
Yummm!quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 20:17 schreef regnavetto het volgende:
Krokante kippenvelletjes
[ afbeelding ]
Dit ietwat flauwe thema indachtig:quote:Op donderdag 14 augustus 2014 16:21 schreef minilot het volgende:
Ik dacht, laat ik een beetje out of the box denken. Ha!![]()
quote:Op maandag 18 augustus 2014 16:28 schreef RobinOok het volgende:
Moest ie dood? Die oesterzwam. Jeetje zeg. :-)
Is dat lekker, zo uitgebakken als spek?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |