SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.![]()
![]()
Ik begrijp het, maar dan loop ik +60 op, want ik kan niet in 1 minuut een ticket aan het loket kopen daar.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik zeg toch op moeskroen, je wil t niet begrijpen he?
Ik ga maar langs het loket in Antwerpen, en koop dan de tickets ... Is wat makkelijker vrees ik, en dat ten tijde van het vele promotie van ticketverkoop via internet.![]()
Ja, dan loop je dus plus 60 op. Jammer dan, zo werkt het nou eenmaal. Wil ik van normaal tarief naar Daltarief, dan loop ik ook +15 of of meer... Want dan moet ik ook "Omchippen"quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:11 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik begrijp het, maar dan loop ik +60 op, want ik kan niet in 1 minuut een ticket aan het loket kopen daar.
Ik ga maar langs het loket in Antwerpen, en koop dan de tickets ... Is wat makkelijker vrees ik, en dat ten tijde van het vele promotie van ticketverkoop via internet.![]()
Het is gewoon te idioot dat men bij de SNCF het vertikt om TER-tickets als E-ticket te verkopen als je een reis boekt vanaf een station die niet in Frankrijk ligt. Maar er zijn gelukkig alternatieven die dichterbij huis liggen, en die ga ik dus maar gebruiken.![]()
Ja, en huuuhuuu, want Frankrijk is bij voorbaat stom. Ohja, Belgie is er voor Nederland ook al mee gekapt. Met E-tickets..quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:15 schreef greavy het volgende:
Het is gewoon te idioot dat men bij de SNCF het vertikt om TER-tickets als E-ticket te verkopen. Maar er zijn gelukkig alternatieven die dichterbij huis liggen, en die ga ik dus maar gebruiken.
En Waarom pak je gewoon niet de Thalys naar Lille![]()
De spoorwereld kan in ieder geval heel wat leren van de luchtvaart wat tickets (en efficiëntie) betreft, ik heb ook geen zin om dat hele gedoe via 20 sites op te gaan zoeken en vlieg dan ook vaak gewoon vanwege het gemak; daarnaast is het meestal nog goedkoper ook.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2014 23:19:44 ]![]()
Zie de edit in mijn bericht waarop je reageertquote:Op donderdag 24 juli 2014 23:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja, en huuuhuuu, want Frankrijk is bij voorbaat stom. Ohja, Belgie is er voor Nederland ook al mee gekapt. Met E-tickets..
En Waarom pak je gewoon niet de Thalys naar Lille
Omdat wij niet met de Thalys en/of TGV willen die dag. HSL saai.
En nee, ik zeg niet dat Frankrijk stom is hoor.![]()
Omdat het makkelijk op 1 dag past met een stop van 6 uur in Parijs. Hebben op de terugweg in Lille één uur speling naar Antwerpen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Of waarom vertrek je gewoon niet de avond ervoor...![]()
J.B. heeft wel gelijk, de spoorwegen lopen nog heel wat jaren achter als het aankomt op ticketverkoop. Ik kan vanuit mijn luie stoel zo een ticket voor één of andere vlucht binnen Chili boeken, maar een TER-ticket voor gebruik binnen Frankrijk online kopen en afdrukken is er niet bij?![]()
DAN moet je ook niet zeiken. Het hele zooitje is in elkaar gezet om zo efficient mogenlijk te reizen. Niet om jou/mij/ons een leuke dag te bezorgen helaas. Ik ben het met je eens hoor, dat TGV saai is. Maar zo werkt het nu gewoon.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:21 schreef greavy het volgende:
Omdat wij niet met de Thalys en/of TGV willen die dag. HSL saai.
Ik heb ook een keer 2 uur in de winterkou mn pik warm staan te houden tijdens een recreatief rondje pmdat er gewoon geen andere oplossing was. Hoor je mij ook niet over...![]()
Komt omdat dat allemaal tegenwoordig in 1 systeem zit (Sabre). Alleen Easyjet ligt Dwars...quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:22 schreef James1988 het volgende:
J.B. heeft wel gelijk, de spoorwegen lopen nog heel wat jaren achter als het aankomt op ticketverkoop. Ik kan vanuit mijn luie stoel zo een ticket voor één of andere vlucht binnen Chili boeken, maar een TER-ticket voor gebruik binnen Frankrijk online kopen en afdrukken is er niet bij?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sabre_(computersysteem)![]()
Klopt, en dat doen de airliners dus goed. Nu zijn de spoorwegen er ook wel mee bezig (Amadeus is een heule grote naam in die wereld) maar nog lang niet alle operators zijn aangesloten op de systemen van Amadeus.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Komt omdat dat allemaal tegenwoordig in 1 systeem zit (Sabre). Alleen Easyjet ligt Dwars...
En Easyjet is sowieso een geval apart.![]()
![]()
Nee. En als je een ticket vanaf België koopt en dan in Lille een TER-trein moet hebben, die bij je boeking zit, moet je weer langs een afhaalautomaat in het Franse station "want niet mogelijk". Maar men vergeet dat de reiziger in België zit, en dan zegt de SNCF klantenservice doodleuk "Oh, daarmee kunnen we niet helpen. U moet echt langs de automaat in een Frans station, dat kan niet in België. De enige optie die wij u kunnen bieden is om een dag of enkele dagen vooraf even naar Lille te reizen, en daar uw ticket op te halen. Daarvoor moet u wel een nieuw ticket voor die reis aankopen."![]()
Op de vraag of het bij een Belgisch loket kon, konden ze niet vertellen "want wij zijn van de SNCF, daarvoor moet ue met de Belgische spoorwegen contact opnemen."
Zo ga je toch niet met je klanten om, die ¤50,80 betalen voor een retourtje![]()
Toegeven dat het voor jou niet werkt, en met een alternatief komen die eigenlijk ook niet werkt.
Ja, vanochtend antwoord gehad van B-Europe, ticket naar Amiens kan ik gewoon in Antwerpen bij het loket aankopen en meenemen. Heb ik zaterdagmiddag of zondag ook ff wat te doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door greavy op 24-07-2014 23:34:55 ]![]()
Moeskroen is op zich wel een gave plek trouwens. Ik sliep daar eens in de plaatselijke jeugdherberg. Vroeg ik (als Nederlander) wat het zonder ontbijt kostte? Viel niet goed natuurlijk. Toen ging ik uitleggen "Joh luister jullie ontbijt begint pas om half negen op zondag, ik moet de trein van 8:10 of zo hebben." Toen bood hij aan om een pakketje klaar te maken wat klaar zou staan als ik om 7:45 kwam uitcheckenDa's toch lief dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
spoorbaantje op zolder?quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:29 schreef Maegrim het volgende:
loc van de testtrein is afgekeurd![]()
thuiswerkende machinist hier![]()
vooral de prijs. Vliegen naar Italië is goedkoper dan de trein naar Groningenquote:Op donderdag 24 juli 2014 23:19 schreef J.B. het volgende:
De spoorwereld kan in ieder geval heel wat leren van de luchtvaart wat tickets (en efficiëntie) betreft, ik heb ook geen zin om dat hele gedoe via 20 sites op te gaan zoeken en vlieg dan ook vaak gewoon vanwege het gemak; daarnaast is het meestal nog goedkoper ook.![]()
vliegen naar Italië kan ook best lache zijn anders hoor
Ja, dat misschien weer wel. En reistijd ook veul langer. Maar als je het maar naar je zin hebt hèquote:![]()
![]()
en een trein stort niet neerquote:Op donderdag 24 juli 2014 23:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, dat misschien weer wel. En reistijd ook veul langer. Maar als je het maar naar je zin hebt hè![]()
Tenzij je over een heul hoog viaduct rijdt die instort. Dan stort die trein ook wel neer hoor.quote:![]()
![]()
Ik kwam nog wat opvallends tegen op de website van de Noorse spoorwegen. Als je van Hallingskeid naar Voss wilt gaan er 3 tot 4 treinen per dag, de laatste trein gaat om 18:57. Je krijgt dan het volgende reisadvies van NSB:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22Hallingskeid vertrek 18:57
Finse vertrek 19:19
Haugastoel vertrek 19:44
Geilo vertrek 20:10
Aal vertrek 20:31
Gol vertrek 20:50
Nesbyen vertrek 21:04
Flaa vertrek 21:29
Hønefoss aankomst 22:21
----- Hier mag je 2:42 gaan staan blauwbekken -----
Hønefoss vertrek 01:03
Nesbyen vertrek 02:21
Gol vertrek 02:35
Aal vertrek 02:59
Geilo vertrek 03:22
Ustaoset vertrek 03:34
Haugastoel vertrek 03:44
Finse vertrek 04:07
Myrdal vertrek 04:36
Voss aankomst 05:24
Dit terwijl DB je nog gewoon het volgende reisadvies geeft:
1
2
3
4
5
6
7
8Hallingskeid vertrek 18:57
Finse aankomst 19:09
----- Hier mag je 1:17 gaan staan blauwbekken -----
Finse vertrek 20:26
Myrdal vertrek 20:53
Voss aankomst 21:34
Om het even in beeld te zetten:
De rode pin is het beginpunt (Hallingskeid), alle blauwe pins rechts van de meest links blauwe pin (Finse) zijn stations waar je volgens het NSB-advies langs zou komen, maar waar je volgens het DB-advies helemaal niet zou hoeven te zijn. De gele pins zijn de stations in de juiste richting (Myrdal, waar je kunt overstappen voor Flåm) en de eindbestemming (Voss).
WTF, NSB...
Ja, ik verveelde me en dan kijk ik wel eens naar random routes enzo.![]()
![]()
Zo kent HAFAS niet een overstap RER D op RER A op Chatelet (Stuurt je altijd via Gare de Lyon) en hetzelfde dus ook voor de RER E en de RER A op station Val de Fontenay, dan stuurt ie je dus liever eerst naar station Magenta, wat aan station Paris noord vastzit wat dus bereikbaar is van de RER A tot aan Chatelet en daarna RER B (Want de D valt dus ook in dit verhaal af)quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:49 schreef James1988 het volgende:
Ik kwam nog wat opvallends tegen op de website van de Noorse spoorwegen. Als je van Hallingskeid naar Voss wilt gaan er 3 tot 4 treinen per dag, de laatste trein gaat om 18:57. Je krijgt dan het volgende reisadvies van NSB:
[ code verwijderd ]
Dit terwijl DB je nog gewoon het volgende reisadvies geeft:
[ code verwijderd ]
Om het even in beeld te zetten:
[ afbeelding ]
De rode pin is het beginpunt (Hallingskeid), alle blauwe pins rechts van de meest links blauwe pin (Finse) zijn stations waar je volgens het NSB-advies langs zou komen, maar waar je volgens het DB-advies helemaal niet zou hoeven te zijn. De gele pins zijn de stations in de juiste richting (Myrdal, waar je kunt overstappen voor Flåm) en de eindbestemming (Voss).
WTF, NSB...
Ja, ik verveelde me en dan kijk ik wel eens naar random routes enzo.![]()
![]()
Op somda wordt gemeld dat er een Buffeltje (3424) bij de Arriva-werkplaats in Zutphen staat. Maar wat moet Arriva met een Buffeltje?PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Mijn wildste gok zou zijn tijdelijk materieeltekort opvangen. Zeker omdat vanwege treinverlenging in Noord-Nederland stellen ontbreken die je in september keihard nodig hebt. Maar of het werkelijk die richting op gaat? Ik zou het niet weten.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:01 schreef dennistd het volgende:
Op somda wordt gemeld dat er een Buffeltje (3424) bij de Arriva-werkplaats in Zutphen staat. Maar wat moet Arriva met een Buffeltje?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Zijn die stellen nog niet terug in september dan? Ik zou zeggen dat je ze eind juni wegstuurt en dan begin september wel terug hebt....quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mijn wildste gok zou zijn tijdelijk materieeltekort opvangen. Zeker omdat vanwege treinverlenging in Noord-Nederland stellen ontbreken die je in september keihard nodig hebt. Maar of het werkelijk die richting op gaat? Ik zou het niet weten.
Nouja, een paar Buffeltjes in de sneltrein Groningen-Leeuwarden kan best lijkt me, en Mono kan er toch al mee rijden
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Daar hebben ze ook twee van die ijzeren staven voor bedacht, die op 1435mm van elkaar liggen en verbonden zijn door van die houten of betonnen dingen. Typisch weer Amerikanen, altijd alles anders doenquote:
PM mij!
Het is de meest geschikte treinserie om er stellen in te laten rijden. Misschien de stopper richting Stavoren. Andere trajecten zijn niet geschikt.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zijn die stellen nog niet terug in september dan? Ik zou zeggen dat je ze eind juni wegstuurt en dan begin september wel terug hebt....
Nouja, een paar Buffeltjes in de sneltrein Groningen-Leeuwarden kan best lijkt me, en Mono kan er toch al mee rijden
Maar goed, het is een wilde gok van mijn kant, want ik weet niet wanneer er drie stellen uit Polen terugkomen en drie nieuwe er naar toe gaan.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Hij is grotendeels ook per spoor vervoerd, maar het laatste stuk ging dat niet. De Big Boy krijgt een totale revisie en dergelijke, en gaat ruim 5 jaar duren. Daarna zou hij weer op eigen kracht over het spoor mogen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:26 schreef dennistd het volgende:
[..]
Daar hebben ze ook twee van die ijzeren staven voor bedacht, die op 1435mm van elkaar liggen en verbonden zijn door van die houten of betonnen dingen. Typisch weer Amerikanen, altijd alles anders doen![]()
![]()
Hoe lang is de 23 023 al wel niet in revisie bij de SSN? Ook al jaren volgens mij. Dat geldt ook voor de DE2 179 bij de ZLSM. En wat te denken van de Wismar bij de MBS, die al dertig jaar in revisie is of zo...?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:45 schreef James1988 het volgende:
5 jaar voor een revisie?? In die tijd kun je honderd nieuwe Big Boys laten bouwen...PM mij!
Ik geloof je zo. Ik hou me echt totaal niet bezig met museumspulquote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:50 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hoe lang is de 23 023 al wel niet in revisie bij de SSN? Ook al jaren volgens mij. Dat geldt ook voor de DE2 179 bij de ZLSM. En wat te denken van de Wismar bij de MBS, die al dertig jaar in revisie is of zo...?![]()
![]()
Is ook nog niet bekend bij ons.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is de meest geschikte treinserie om er stellen in te laten rijden. Misschien de stopper richting Stavoren. Andere trajecten zijn niet geschikt.
Maar goed, het is een wilde gok van mijn kant, want ik weet niet wanneer er drie stellen uit Polen terugkomen en drie nieuwe er naar toe gaan.
Officieel mag ik niet rijden met de DM'90, ik moet dan materieel instructie hebben
Neemt niet weg dat ik het wel kan. Sleutel heb ik nog, gewoon hatsaflats, karren met die handel![]()
Hier nog niets gehoord. Ik denk dat áls Arriva al een DM'90 in huis heeft, dat die op Almelo - Mariënberg gaat rijden.![]()
Er is een verschil tussen "staat in een loods te wachten tot er ooit iets mee gebeurt" en "in revisie".quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:50 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hoe lang is de 23 023 al wel niet in revisie bij de SSN? Ook al jaren volgens mij. Dat geldt ook voor de DE2 179 bij de ZLSM. En wat te denken van de Wismar bij de MBS, die al dertig jaar in revisie is of zo...?![]()
Door wie dan? De meeste mensen die ooit betrokken geweest zijn bij de bouw van een stoomlocomotief zijn inmiddels op z'n minst hoogbejaardquote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:45 schreef James1988 het volgende:
5 jaar voor een revisie?? In die tijd kun je honderd nieuwe Big Boys laten bouwen...
overigens is er in Zwitserland dacht ik een fabriek die op bestelling stoomlocs bouwt voor museumclubjes. Maar die gaan geen honderd Big Boys bouwen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Het zou idd ook een soort van reserve voor dat traject kunnen worden. Het is afwachten en daarom is het ook zo leuk om te speculerenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 02:46 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Is ook nog niet bekend bij ons.
Officieel mag ik niet rijden met de DM'90, ik moet dan materieel instructie hebben
Neemt niet weg dat ik het wel kan. Sleutel heb ik nog, gewoon hatsaflats, karren met die handel![]()
Hier nog niets gehoord. Ik denk dat áls Arriva al een DM'90 in huis heeft, dat die op Almelo - Mariënberg gaat rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Een DM'90 gaat never nooit de rijtijden halen daar. Het kon op Zutphen-Winterswijk al niet (bij een tekort aan Linten werd de DM'90 ingezet op Zutphen-Oldenzaal). En Almelo-Mariënberg is nog veel krapper: je hebt maar een half uur om Vroomshoop-Almelo-Vroomhoop te doen. Dat is 12,5 kilometer enkele reis, met halteringen in Daarlerveen en Vriezenveen (incl. 40km/h-wisseltjes...).quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het zou idd ook een soort van reserve voor dat traject kunnen worden. Het is afwachten en daarom is het ook zo leuk om te speculerenPM mij!
Apeldoorn-Zutphen dan maarquote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
Een DM'90 gaat never nooit de rijtijden halen daar. Het kon op Zutphen-Winterswijk al niet (bij een tekort aan Linten werd de DM'90 ingezet op Zutphen-Oldenzaal). En Almelo-Mariënberg is nog veel krapper: je hebt maar een half uur om Vroomshoop-Almelo-Vroomhoop te doen. Dat is 12,5 kilometer enkele reis, met halteringen in Daarlerveen en Vriezenveen (incl. 40km/h-wisseltjes...).
Op Leeuwarden - Harlingen Haven haalt DM'90 de rijtijden net niet. Ook tussen Groningen en Zuidbroek is het waarschijnlijk niet mogelijk.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Of toch maar in het Noorden waar de dienstregeling lang zo krap niet is.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Zoow zomaar proactief iets doen zonder dat het eerste 6 weken fout moet gaan.twitter:NUnl twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 11:03:02NS zet langere treinen in tijdens herfstperiode: http://t.co/EzFxI7pzON reageer retweet
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]![]()
Dat was het persbericht. we moeten nog maar zien of alle maatregelen werken (of uberhaupt doorgevoerd wordenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:07 schreef Dos37 het volgende:
Zoow zomaar proactief iets doen zonder dat het eerste 6 weken fout moet gaan.twitter:NUnl twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 11:03:02NS zet langere treinen in tijdens herfstperiode: http://t.co/EzFxI7pzON reageer retweet
Ik hoop echter van harte voor NSR en ProRail dat ze deze winter goed doorkomen en laten zien dat het wel kan.
![]()
DDAR![]()
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!![]()
Ik vlieg in september voor 26 euro naar Krakow, zie dat maar eens met de trein te regelen. Ja, trein is leuker, maar het geld groeit ook in Limburg niet aan de bomenquote:Op donderdag 24 juli 2014 23:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
vooral de prijs. Vliegen naar Italië is goedkoper dan de trein naar Groningen
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2014 12:16:46 ]![]()
ja, DDAR tussen Amsterdam en Zandvoort. zwart op wit.
zie pagina 12
http://locov.nl/Images/Lo(...)14_tcm311-356865.pdfRoses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Stoptreintje vanuit Zoetermeer met icm
willekeurige vreemde die moeilijk doen met een stekker vanuit de 1ste klas naar het Balkon een meereiskaartje geven zodat ze gewoon normaal kunnen komen zitten![]()
![]()
En net op utrecht op spoor 11 de trein uit, naar de AH to go, koffie met koekjes en 3 minuten nadat ik was uitgestapt zat ik alweer.![]()
Gratis af te halen voor de liefhebber, een los boek of de hele stapel maakt me niet uit. Zolang ik er maar iemand blij mee kan maken:
Stoomtreinen (hardcover, afgekeurd bibliotheek boek ooit), Les Trains 1001 photos (Frans), Spoorboekje 2005 (2007 trouwens ook), De Interrail Reisgids 1990, Luchtvaart 1991, Trams 2002, oud spoorboekje Luxemburg, taalgidsje Frans.
Lima modeltreinen gids uit de jaren 80, locomotievengids & train recognition guide. (Oeps vergeten te draaien...)
Verder nog een oude Michelin wegenatlas van Frankrijk uit '91.
Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Voor een frisse pint kom ik het vanavond ook nog wel even afgeven op een treinstation (enkel Zuid-Holland, Brabant, Utrecht & Limburg).
EDIT: Interrailgids inmiddels gereserveerd.![]()
die zitten vast verkeerdquote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:28 schreef Yreal het volgende:
Godver, hele 1ste klas veel met stuiterende kinderen. Daar probeer ik nou juist aan te ontsnappen![]()
![]()
vanwaar toch die obsessie om maar zoveel mogelijk te benadrukken dat je 1e klas reist? Zo boeiend is dat niet.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:28 schreef Yreal het volgende:
Godver, hele 1ste klas veel met stuiterende kinderen. Daar probeer ik nou juist aan te ontsnappen![]()
Plebejer ontwaardquote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:56 schreef Salatrel het volgende:
[..]
vanwaar toch die obsessie om maar zoveel mogelijk te benadrukken dat je 1e klas reist? Zo boeiend is dat niet.![]()
![]()
Nou, ik koop 1ste klas om niet in het geschreeuw te zitten. In de stilecoupe ben je niet meer veilig, en nu dus ook in de eerste nietquote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:56 schreef Salatrel het volgende:
[..]
vanwaar toch die obsessie om maar zoveel mogelijk te benadrukken dat je 1e klas reist? Zo boeiend is dat niet.
Het is zeg maar relevant voor mijn punt![]()
![]()
quote:http://www.rtlnieuws.nl/n(...)aanrijding-met-trein
Een 25-jarige man uit Dordrecht heeft vannacht een aanrijding met een trein in Tricht overleefd. De man ligt met verwondingen aan armen en benen in het ziekenhuis.
De Dordrechtenaar liep met een vriend uit Geldermalsen langs het spoor vanuit Culemborg. De vriend liep op de parallelweg, maar de 25-jarige man liep langs de rails. De vriend merkte ineens dat hij het slachtoffer niet meer zag. Toen hij ging kijken, lag de man gewond bij het spoor.
De machinist van de trein had de aanrijding niet opgemerkt, maar kon later achterhaald worden.
RTL Nieuws / ANP![]()
Achterhaald, dat klinkt ook fout zegquote:![]()
Ik pak zoveel duiven, konijnen, kraaien, uilen, roofvogels en herten.... Je hoort een plofje en als jij 's nachts of 's avonds niemand voor je trein ziet springen/staan dan is het wel best allemaal. Vooral dat dronken kak volk dat gaat spoorlopen... Doe het gewoon niet. Misschien lopen ze wel heel braaf zo ver mogelijk van het spoor vandaan, met die dronken kop is één keer struikelen genoeg om machinisten een hartverzakking te geven of nog erger, dat hij zelf omkomt. Sukkel, eigen schuld dikke bult en hij mag nog blij zijn dat die onverlaat nog leeft.![]()
Wat een gezeik. Wie gaat er dan ook reizen zonder zijn kaartje mee te nemen, wat een trolquote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:13 schreef boriq het volgende:
Brenno de Winter over de reiziger op 123: De reiziger op één, twee en drie![]()
![]()
Zou ontzettend handig zijn als je anders gewoon treinkaartjes op je telefoon kan laden. Kan in het buitenland (en de Thalys) ook prima. Heb meer het idee dat NS e-tickets zwaar wilt ontmoedigen zodat alles in het big-data data warehouse met de ov-checkin's beland. Met dat data-ware house wordt vervolgens dan de treinen zo kort mogelijk gemaakt.![]()
Op zich heeft Brenno best een punt op het moment dat je verder niets met het papieren kaartje hoeft. Maar bij het kopen staat er dat je je naam op moet schrijven en dat die moet overeenkomen met je identificatiepapieren. Waar ga je digitaal je naam opschrijven? Dus strikt gezien klopt het dat het geen geldig vervoersbewijs is.
Aan de andere kant denk ik.. Tjah, is het echt nodig om moeilijk te doen als HC zijnde..? Maar op zich spreekt het verontwaardigde toontje in het regionale nieuws boekdelen.. Het zou mij niets verbazen als ze niet heel lief is geweest tegen de HC. Als de reiziger op 1, 2 en 3 wil staan is het op zich best aardig als je de vervoerder niet bij voorbaat al in het harnas jaagt.![]()
Je bent nog geen tien minuten Praha uit, noodstop en rolt stapvoets naar het volgende station. Defecte locomotief, het zit ook niet mee deze vakantie :/![]()
Van Praag naar?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 17:06 schreef b2py het volgende:
Je bent nog geen tien minuten Praha uit, noodstop en rolt stapvoets naar het volgende station. Defecte locomotief, het zit ook niet mee deze vakantie :/
Bij twijfel: gebruik beton.![]()
Woddefok is er aan de hand tussen Den Haag en Utrecht? Probeer nu via Leiden en Schiphol naar huis te komen. De NS app moet gestenigd worden.
Oh, aanrijding persoon hoor ik net. In Den Haag Centraal zweeg alle omroep. ..Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik heb om 16:00 uit- en ingecheckt in Assen met mijn Dal Vrij-abonnement. Hoewel de paal "Overstap OK, Dal Vrij" liet zien ben ik toch benieuwd of ik nu gratis reis of dat ik straks in Den Haag Centraal de volle mep mag gaan betalen.
Op Mijn NS is het nog niet te zien, ook al is het inmiddels 77 minuten later...![]()
Sterkte. Vooral Praag-Usti is mooiquote:Dresden-Praag is niks aan, en duurt lang. (maarja, daar heb je sowieso al last van
)
Bij twijfel: gebruik beton.![]()
De grens ligt op 16:05. Daarvoor inchecken is vrij reizen, daarna inchecken is betalen, ook al is het een overstap.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 17:16 schreef James1988 het volgende:
Ik heb om 16:00 uit- en ingecheckt in Assen met mijn Dal Vrij-abonnement. Hoewel de paal "Overstap OK, Dal Vrij" liet zien ben ik toch benieuwd of ik nu gratis reis of dat ik straks in Den Haag Centraal de volle mep mag gaan betalen.![]()
Zeker weten? Ik meen ergens te hebben gelezen dat die grens alleen aan het einde van de spitsperiode 5 minuten eerder ligt, maar niet aan het begin...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 17:37 schreef Tochjo het volgende:
[..]
De grens ligt op 16:05. Daarvoor inchecken is vrij reizen, daarna inchecken is betalen, ook al is het een overstap.![]()
De marge is altijd vijf minuten in het voordeel van de reiziger.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 17:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zeker weten? Ik meen ergens te hebben gelezen dat die grens alleen aan het einde van de spitsperiode 5 minuten eerder ligt, maar niet aan het begin...![]()
Zijn al in Berlijn hoorquote:Op vrijdag 25 juli 2014 17:19 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Sterkte. Vooral Praag-Usti is mooiDresden-Praag is niks aan, en duurt lang. (maarja, daar heb je sowieso al last van
)
![]()
Dus ging uiteindelijk wel chill, werd in Dresden nog even een rijtuig met een flinke klap aangehangen, ik viel over een Duitse oma heen![]()
![]()
Dat is niet waar, 16:00 is vol tarief voor iedereen behalve altijd vrij en altijd korting..quote:Op vrijdag 25 juli 2014 17:42 schreef Tochjo het volgende:
[..]
De marge is altijd vijf minuten in het voordeel van de reiziger.![]()
Dat is hoe Duitse pornofilms beginnenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 17:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Zijn al in Berlijn hoor![]()
Dus ging uiteindelijk wel chill, werd in Dresden nog even een rijtuig met een flinke klap aangehangen, ik viel over een Duitse oma heen
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2014 17:58:15 ]![]()
De transacties staan eindelijk op Mijn NS:
16:00 check-uit Assen
16:00 check-in Assen
Overstap, vrij reizen![]()
![]()
Dat is wel waar. Zie bijvoorbeeld Besluit Nieuw portfolio consumenten 2011. Ik citeer daaruit:quote:Op vrijdag 25 juli 2014 17:51 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is niet waar, 16:00 is vol tarief voor iedereen behalve altijd vrij en altijd korting..En voor de volledigheid: met Dal Vrij reis je bij inchecken in de daluren ook met korting, namelijk een korting van 100%.quote:Bij het in- en uitchecken geldt zowel bij het begin- als het einde van de spitsperiode een marge van 5 minuten in het voordeel van de klant. D.w.z. een abonnementhouder die 's ochtends voor 6.35 uur incheckt reist nog zijn hele reis met korting. Een abonnementhouder die 's ochtends na 8.55 uur incheckt reist ook zijn hele reis met korting. Voor de avondspits geldt dezelfde regeling: een klant die voor 16.05 incheckt of na 18.25 uur incheckt reist zijn hele reis met korting. Deze marges zijn bedoeld om discussies over het juiste tijdstip te voorkomen. Het actief communiceren van deze marges aan de klant is daarbij niet verstandig, dit verschuift het probleem naar de nieuwe tijdstippen van bijv. 6.35 of 8.55 uur.![]()
http://hafas.bene-system.(...)73&station_type=dep&
Dat Rheingold-ding van morgen staat gewoon in HAFAS.![]()
![]()
top. Actuele doorkomsttijden haal ik wel van Facebookquote:Op vrijdag 25 juli 2014 19:37 schreef Sandrvich het volgende:
Dat Rheingold-ding van morgen staat gewoon in HAFAS.Eem leuk wa ploaties kiekm
Wabliefquote:Op vrijdag 25 juli 2014 17:19 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Sterkte. Vooral Praag-Usti is mooiDresden-Praag is niks aan, en duurt lang. (maarja, daar heb je sowieso al last van
)
![]()
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
klinkt niet alsof hij er ooit geweest is hequote:
http://www.duic.nl/nieuws(...)tion-vaartsche-rijn/
Filmpje Vaartse Rijn, niet voor homofoben, wel voor techneuten op 1.30 zag ik iets totaal onbekends hightech spul voorbijkomenI love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Even mezelf quoten. Het is natuurlijk ter vervanging van stel 10372 die onlangs een aanrijding met een vrachtwagen had en voor schadeherstel zelfs terug naar Stadler moet. Dit betekent dat Arriva dat stel geruime tijd kwijt is en dat er vervanging voor moet komen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het zou idd ook een soort van reserve voor dat traject kunnen worden. Het is afwachten en daarom is het ook zo leuk om te speculerenAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Android App Capitaine Train al gezienquote:Op donderdag 24 juli 2014 23:15 schreef greavy het volgende:
Het is gewoon te idioot dat men bij de SNCF het vertikt om TER-tickets als E-ticket te verkopen als je een reis boekt vanaf een station die niet in Frankrijk ligt. Maar er zijn gelukkig alternatieven die dichterbij huis liggen, en die ga ik dus maar gebruiken.![]()
![]()
Dan zou het mij niks verbazen als we de DM'90 terug gaan zien op de Betuwelijn. Daar heeft het immers altijd ook gereden, en worden solo-stelletjes ingezet. Op Apeldoorn-Zutphen red je het niet met losse stelletjes in de spits volgens mij.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Even mezelf quoten. Het is natuurlijk ter vervanging van stel 10372 die onlangs een aanrijding met een vrachtwagen had en voor schadeherstel zelfs terug naar Stadler moet. Dit betekent dat Arriva dat stel geruime tijd kwijt is en dat er vervanging voor moet komen.PM mij!
Zitten ze zo krap in hun inventaris?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Even mezelf quoten. Het is natuurlijk ter vervanging van stel 10372 die onlangs een aanrijding met een vrachtwagen had en voor schadeherstel zelfs terug naar Stadler moet. Dit betekent dat Arriva dat stel geruime tijd kwijt is en dat er vervanging voor moet komen.![]()
Het zal nu allemaal wel lukken, maar in september gaat het wel lastiger worden denk ik. Zeker als er ook nog weer een Lintje de brui er aan geeft.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zitten ze zo krap in hun inventaris?PM mij!
Op 24 stellen heb je iets reserve en onderhoud, maar als er dan nog een stel wegvalt kun je in de spitsuren wel in de problemen komen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zitten ze zo krap in hun inventaris?uhuh, op Arnhem - Tiel kun je het met gesloten omlopen oplossen. Desnoods vertrek je een minuut eerder uit Tiel om iets meer rijtijdmarge te hebben.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan zou het mij niks verbazen als we de DM'90 terug gaan zien op de Betuwelijn. Daar heeft het immers altijd ook gereden, en worden solo-stelletjes ingezet. Op Apeldoorn-Zutphen red je het niet met losse stelletjes in de spits volgens mij.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
hoe lang gaat dat repareren dan duren?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:07 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het zal nu allemaal wel lukken, maar in september gaat het wel lastiger worden denk ik. Zeker als er ook nog weer een Lintje de brui er aan geeft.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Reken maar op minimaal een paar maanden denk ik.PM mij!
Lang. Veolia was voor Zuid-Limburg ook een stel minimaal een half jaar kwijt. Was in 2009 bij Houthem een aanrijding met een vrachtwagen gebeurdquote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hoe lang gaat dat repareren dan duren?
http://www.depercee.nl/?page_id=107Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Zal wel een nieuwe kop op komen en je moet uiteraard goed onderzoeken of van het chassis niets krom is gegaan. Zo ja, dan verlengt dat de tijd dat je een stel kwijt bent behoorlijk. Kan dus een paar maanden zijn, maar ook zomaar meer dan een half jaar.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe lang duurt het bouwen van een nieuwe?
Stadler heeft meer te doen dan alleen dat stel te repareren.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Hangt af van wat er moet gebeuren. Een productielijn opstarten vraagt de nodige tijd (aanvoer materialen, planning, assemblage, enz.) en duurt initieel lang. Het eerste stel duurt altijd lang, wanneer de lijn eenmaal op gang is rollen nieuwe stellen sneller van de band omdat alle afdelingen aan het werk kunnen blijven.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe lang duurt het bouwen van een nieuwe?![]()
Wat een onzin. Het is de meest standaard van-de-plank-trek-trein sinds de Uerdinger Schienenbus.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Standaard van-de-plank-met-veel-aanpassingen-per-serie-trein bedoel je
[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 25-07-2014 22:49:39 ]PM mij!
Ja en nee, het casco is weliswaar redelijk standaard maar je zit alsnog met de inrichting en afwerking die klantspecifiek is. Denk aan stoelen, verflagen, inbouw van dingen zoals beveiligingssystemen (antennes e.d.), programmeren van het informatiesysteem, enzovoorts.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een onzin. Het is de meest standaard van-de-plank-trek-trein sinds de Uerdinger Schienenbus.
Ik verwacht ook niet dat ze bij Stadler iedere dag GTWs produceren, dus zelfs als je veel herbruikbare componenten hebt (zoals mallen) moet er toch een productielijn worden opgestart.
Ter vergelijking, kijk maar eens naar de aflevering van VIRM-4: tussen het ondertekenen van het contract en de levering van het eerste stel zaten veel maanden (ook al had men de mallen en ontwerpen nog) maar toen de levering eenmaal op gang was gekomen kwamen er één à twee per week binnen.![]()
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Het wordt moeilijker gemaakt dan nodig is.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Helaas klopt daar geen donder van, want die trein rijdt niet via Bremen, maar gewoon over de Emslandstrecke.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 19:37 schreef Sandrvich het volgende:
Dat Rheingold-ding van morgen staat gewoon in HAFAS.![]()
Ik werd net als enige in de ice gesommeerd mijn vervoersbewijs te laten zien, en zonder de kaart te scannen deelde de conductrice mij mee dat ik daarmee alleen 2de klas mocht reizen
stomme teef, volgens mij wilde ze ongestoord de machinist pijpen.![]()
en? Wat heb je gezegd? Bangen doe je maar in je vrije tijd?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:42 schreef Yreal het volgende:
Ik werd net als enige in de ice gesommeerd mijn vervoersbewijs te laten zien, en zonder de kaart te scannen deelde de conductrice mij mee dat ik daarmee alleen 2de klas mocht reizen
stomme teef, volgens mij wilde ze ongestoord de machinist pijpen.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
ik heb eerste klasquote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en? Wat heb je gezegd? Bangen doe je maar in je vrije tijd?
en toen ging ze weg![]()
![]()
Werkzaamheden geloof ik. Er rijden ook geen nachtnettreinen.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Dat is omdat je eruit ziet als een zwartijderquote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:42 schreef Yreal het volgende:
stomme teef, volgens mij wilde ze ongestoord de machinist pijpen.
De ns dient de taxi toch te betalen voor wanneer je de laatste rit hebt gemist? Nu is het ineens op bestemming : ja, 50 euro,![]()
![]()
Ja wat denk jij dan? Dat die taxi gewoon voor de blauwe lucht rijdt? gewoon betalen, "en dan kunt u het betaalde bedrag, mits na onderzoek blijkt <<![]()
![]()
>> terugvorderen via de klantenservice"
![]()
Makkelijk maken voor de reizigers wat DENK je wel![]()
Het is aan NS om passend vervoer voor jou en anderen te regelen. Dat kan een taxi zijn, maar ook een taxibusje of desnoods de spelersbus van FC Twente. Als je op eigen houtje vervangend vervoer gaat regelen is de kans dat je kunt fluiten naar dat geld vrij groot.![]()
Ja, op die fiets kun je zeggen dat je je beter dom kunt houden en af kunt wachten. Meeste mensen gaan gewoon een andere optie zoeken. Warvan NS dan uiteraard vindt dat ze er niet voor hoeven op te draaien, ten onrechte
de conductrice had gebeld en allesquote:Op zaterdag 26 juli 2014 01:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja wat denk jij dan? Dat die taxi gewoon voor de blauwe lucht rijdt? gewoon betalen, "en dan kunt u het betaalde bedrag, mits na onderzoek blijkt <<![]()
![]()
>> terugvorderen via de klantenservice"
![]()
Makkelijk maken voor de reizigers wat DENK je wel![]()
![]()
![]()
ja, de conductrice had hem dus gebeld! Mocht ik alsnog lappen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 02:01 schreef James1988 het volgende:
Het is aan NS om passend vervoer voor jou en anderen te regelen. Dat kan een taxi zijn, maar ook een taxibusje of desnoods de spelersbus van FC Twente. Als je op eigen houtje vervangend vervoer gaat regelen is de kans dat je kunt fluiten naar dat geld vrij groot.![]()
"ja doei, NS betaalt, is geregeld. Doei!quote:Op zaterdag 26 juli 2014 02:13 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja, de conductrice had hem dus gebeld! Mocht ik alsnog lappen."
Nou dan stap je zonder doei uit. Ik zie het probleem niet.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 02:17 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
type taxichauffeur dat je niet zomaar zegt ja doeiSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Die taxichauffeur gaat morgen een paar extra kratten bier halen van Yreal's centen, dat lijkt me duidelijk.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 02:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dan stap je zonder doei uit. Ik zie het probleem niet.![]()
Serieus hoor, laat NS er maar voor opdraaien. En als dat inhoudt dat je klemgereden en bedreigd wordt door 300 kilo tattoosjonnie wat zich taxichauffeur noemt, prima, aangifte doen en ook dat bij NS neer leggen.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
ja hoi, kan de ns het gedaan hebben, voor 40¤ hoef ik niet dood.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 02:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Serieus hoor, laat NS er maar voor opdraaien. En als dat inhoudt dat je klemgereden en bedreigd wordt door 300 kilo tattoosjonnie wat zich taxichauffeur noemt, prima, aangifte doen en ook dat bij NS neer leggen.![]()
mijn idee dus ookquote:Op zaterdag 26 juli 2014 02:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die taxichauffeur gaat morgen een paar extra kratten bier halen van Yreal's centen, dat lijkt me duidelijk.![]()
tuig van de richel, taxichauffeurs. Allemaal.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
De bestuurder van een TER die vorige week op een TGV knalde heeft geen fout gemaakt. Uit voorlopig onderzoek blijkt dat het sein op groen sprong terwijl dit nog rood zou moeten zijn. Dit zou zijn veroorzaakt door gebrekkige isolatie.![]()
Net zoiets als de Groene Lamp van de SGMm's dus, maar dan nog een tikkie erger...PM mij!
Dat is een wel heel fundamentele fout. Hierom zou ik dus als machinist wel het werk neerleggen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:03 schreef James1988 het volgende:
De bestuurder van een TER die vorige week op een TGV knalde heeft geen fout gemaakt. Uit voorlopig onderzoek blijkt dat het sein op groen sprong terwijl dit nog rood zou moeten zijn. Dit zou zijn veroorzaakt door gebrekkige isolatie.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Groene lamp is toch "deuren dicht"?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 06:37 schreef dennistd het volgende:
Net zoiets als de Groene Lamp van de SGMm's dus, maar dan nog een tikkie erger...Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Jep, alleen vanaf de 24e opnieuw niet voor SGMmquote:
Er schijnen toch weer problemen te zijn met het "groene lamp"-circuit.![]()
![]()
die Rheingold komt vanavond ook wel weer terug toch?
Ik zag gisteren inderdaad weer gewalkietalkie daar ja.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 08:38 schreef MTL het volgende:
[..]
Jep, alleen vanaf de 24e opnieuw niet voor SGMm
Er schijnen toch weer problemen te zijn met het "groene lamp"-circuit.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ja dus, vanavond rond 21:06. Okee. Hij is voor nu iig perfect op tijd, mocht Dennis zich dat afvragen. En ik ga verder met uitslapen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 08:49 schreef Dr_Flash het volgende:
die Rheingold komt vanavond ook wel weer terug toch?
Groeten vanuit de icd![]()
Ik kwam binnen een er werd een Bericht opgeroepen dat in deze trein de toeslag 10,- is. Hoe kan dit een moet ik mij zorgen maken.
Ik heb gewoon mijn toeslag betaald trouwens die 2.30 (+-)I like the way you look at me with those beautiful eyes![]()
Helaas wordt het voor mij niks vandaag: nu eerst naar Groningen toe om wat te klussen en vanavond moet ik werkenPM mij!
Nee, die 10 euro is alleen als je geen toeslag hebt en er een bij de conducteur kooptquote:Op zaterdag 26 juli 2014 09:28 schreef zeefje het volgende:
Groeten vanuit de icd![]()
Ik kwam binnen een er werd een Bericht opgeroepen dat in deze trein de toeslag 10,- is. Hoe kan dit een moet ik mij zorgen maken.
Ik heb gewoon mijn toeslag betaald trouwens die 2.30 (+-)PM mij!
hoeveel slagen per minuut?? ICD is namelijk mijn nephart.quote:PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia![]()
valt er bij jou dan ook regelmatig een slag uit?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 11:33 schreef Toekito het volgende:
[..]
hoeveel slagen per minuut?? ICD is namelijk mijn nephart.![]()
![]()
Wat is Schewat bij Wenen een godvergeten plek zeg. De tankwagons die daar staan vallen en echt van de roest bijna acuut uit elkaar.* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Schwechat?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 12:35 schreef boriq het volgende:
[..]
valt er bij jou dan ook regelmatig een slag uit?![]()
jaquote:Op zaterdag 26 juli 2014 12:35 schreef boriq het volgende:
[..]
valt er bij jou dan ook regelmatig een slag uit?
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia![]()
Van dattum inderdaad. Grauwe bende daar.quote:* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 12:35 schreef boriq het volgende:
[..]
valt er bij jou dan ook regelmatig een slag uit?![]()
![]()
![]()
Bij jou zal dat alleen iets meer problemen geven dan het invullen van een GtbV en een halfuur wachten.quote:![]()
![]()
door die icd heb ik nergens last vanquote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:37 schreef boriq het volgende:
[..]
Bij jou zal dat alleen iets meer problemen geven dan het invullen van een GtbV en een halfuur wachten.
Sporten voor Sophia![]()
Wow, slechts 12 tweets voordat de NS twitter eindelijk door had dat ik vroeg wat ze wilde zien bij een aanvraag voor een taxi vergoeding![]()
![]()
maar die valt dus (in tegenstelling tot iets anders met die naam) gelukkig nooit uit.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:40 schreef Toekito het volgende:
[..]
door die icd heb ik nergens last van![]()
![]()
Daarover gesproken, hoe zit het met GtbV bij bijvoorbeeld interrail oid? Gewoon bij de uitvoerende vervoerder oid?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:37 schreef boriq het volgende:
[..]
Bij jou zal dat alleen iets meer problemen geven dan het invullen van een GtbV en een halfuur wachten.![]()
Met interrail is de EUrail Groep verantwoordelijk voor GtbV. Voor onkostenvergoeding is het de spoorwegmaatschappij die rijdt op de plek waar de onkosten werden gemaakt.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 15:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Daarover gesproken, hoe zit het met GtbV bij bijvoorbeeld interrail oid? Gewoon bij de uitvoerende vervoerder oid?
Spoorwegmaatschappijen zijn echter verplicht om een dossier door te sturen naar de juiste andere maatschappij totdat alle onderdelen zijn afgehandeld. Uiteindelijk maakt het dus niet zo veel uit waar je je formulier heen stuurt, het gaat alleen wat sneller als je het gelijk naar de goeie plek stuurt.![]()
Ik zit daar de voorwaarden even voor door te lezen, wordt je even flink anaal genomen voordat je daar recht op hebt...![]()
Vandaag in de Benelux een Belg en een Nederlanders als treinpersoneel. In de eerste klas tussen Roosendaal en Antwerpen wordt er even gehandhaafd, en de Belg gaat vrolijk beginnen met bonnetjes schrijven voor alle verstekelingen, die dus onrechtmatig eerste klas reisden. De Nederlander zegt tegen de verstekelingen dat ze even moeten wisselen van klas, waarop de Belg hem even corrigeert, dat hij gewoon bonnetjes moet schrijven. De reizigers hebben er zelf voor gekozen om plaats te nemen, dus mogen ze gewoon betalen. De Nederlander begreep het wel, en ging toen hetzelfde doen. Daar zaten toen diverse reizigers erg zuur te kijken in de eerste klas![]()
![]()
Belgen
Overigens is het terecht dat men in de eerste klas niet weggestuurd wordt, maar gewoon mag bijdokken als men daar is gaan zitten.![]()
Maar bij een One Country Pass dien je toch je vergoeding te claimen bij de vervoerder in dat land?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 15:59 schreef Igen het volgende:
Komt omdat InterRail als abonnement telt voor de EU-reizigersrechten.
En was het niet iets dat je pas bij minimaal 3x vertraging van > x minuten mocht claimen?![]()
Hangt mijns inziens nogal van de situatie af. In rijtuigen als de M6 is de 1e nauwelijks van de 2e klas te onderscheiden, ik ben er ook een aantal keren per ongeluk in de 1e klas gaan zitten. Geen enkele keer een bon voor gekregen trouwens.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:02 schreef greavy het volgende:
Vandaag in de Benelux een Belg en een Nederlanders als treinpersoneel. In de eerste klas tussen Roosendaal en Antwerpen wordt er even gehandhaafd, en de Belg gaat vrolijk beginnen met bonnetjes schrijven voor alle verstekelingen, die dus onrechtmatig eerste klas reisden. De Nederlander zegt tegen de verstekelingen dat ze even moeten wisselen van klas, waarop de Belg hem even corrigeert, dat hij gewoon bonnetjes moet schrijven. De reizigers hebben er zelf voor gekozen om plaats te nemen, dus mogen ze gewoon betalen. De Nederlander begreep het wel, en ging toen hetzelfde doen. Daar zaten toen diverse reizigers erg zuur te kijken in de eerste klas![]()
![]()
Belgen
Overigens is het terecht dat men in de eerste klas niet weggestuurd wordt, maar gewoon mag bijdokken als men daar is gaan zitten.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2014 22:08:19 ]![]()
Ja, oké. Daar is het weer minder duidelijk, maar ook daar zijn de Belgen gewoon overduidelijk: gelijk dokken.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:07 schreef J.B. het volgende:
[..]
Hangt mijns inziens nogal van de situatie af. In rijtuigen als de M6 is de 1e nauwelijks van de 2e klas te onderscheiden, ik ben er ook een aantal keren per ongeluk in de 1e klas gaan zitten. Geen enkele keer een bon voor gekregen trouwens.
Benelux is het toch wel te onderscheiden hoor ...![]()
Nee Fles was een wielrenprogramma op dn Belg aan het kijkenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 21:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Fles staat zeker nu op Deventer te platen?
1 x en dat kostte mee een operatiequote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:53 schreef boriq het volgende:
[..]
maar die valt dus (in tegenstelling tot iets anders met die naam) gelukkig nooit uit.
Sporten voor Sophia![]()
Vraag:
Een maatje van mij is uit Arnhem naar de Tilburgse Kermis
Hij checkt in Op Arnhem, Bliep en 10 euro gaat van zn pasje af
Hij komt aan op Tilburg, vergeet uit de checken en we doen kermis
We komen terug op Tilburg checkt in bij een Paal maar het was/en er stond "Uitgetsjekt prijs 8,50"
We praten nog even wat, hij checkt in: Bliep 10tje er weer af.../Overstap OK
Hij komt aan in Arnhem bliep prijs 4.90
Wat is hier fout gegaan![]()
![]()
Niet veel. Omdat hij binnen 35 minuten weer heeft ingecheckt, wordt het als "Overstap OK" gezien. Dan wordt je reis verlengd, en niet weer op 0 gestart. De eerste reis telt door "waar hij gebleven is". Ja, dat kan zo 4 euro uitsparen op die reis. Het is geen "nieuwe" reis geworden dus.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vraag:
Een maatje van mij is uit Arnhem naar de Tilburgse Kermis
Hij checkt in Op Arnhem, Bliep en 10 euro gaat van zn pasje af
Hij komt aan op Tilburg, vergeet uit de checken en we doen kermis
[ afbeelding ]
We komen terug op Tilburg checkt in bij een Paal maar het was/en er stond "Uitgetsjekt prijs 8,50"
We praten nog even wat, hij checkt in: Bliep 10tje er weer af.../Overstap OK
Hij komt aan in Arnhem bliep prijs 4.90
Wat is hier fout gegaan![]()
Maar, het systeem kan toch zien dat die reis ook op arnhem gestart is? Dat Zou dan een correctie moeten kunnen geven?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Niet veel. Omdat hij binnen 35 minuten weer heeft ingecheckt, wordt het als "Overstap OK" gezien. Dan wordt je reis verlengd, en niet weer op 0 gestart. De eerste reis telt door "waar hij gebleven is". Ja, dat kan zo 4 euro uitsparen op die reis. Het is geen "nieuwe" reis geworden dus.![]()
Ja, maar dat gebeurt niet. Want de incheck is leidend bij tarief-bepaling. Bij de uitcheck wordt het tarief niet gecorrigeerd. Bij de uitcheck bepaalt men enkel de kosten aan de hand van het tarief waarop men is ingecheckt. Doordat er als "Overstap" is ingecheckt, spaart het geld.
En ja, dat is geheel volgens de regels, want jij kan niet tegen dat paaltje zeggen dat je een nieuwe reis start. En > 35 minuten wachten is totale onzin, dus gewoon in het voordeel van de reiziger![]()
![]()
![]()
ERS 189 212 (Linked by Rail) + Frenkendorf-shuttle (42674) by Durk Houtsma., on Flickr
ERS Railways heeft 2 locomotieven bestickerd voor het samenwerkingsverband onder de naam Linked by Rail, wat globaal te maken heeft met containervervoer van- en naar Polen. De 189 212 en 189 213 hebben daarvoor stickers ontvangen, en zijn op beide fronten ook nog voorzien van een vlag van Nederland of Polen.
Bij Dordrecht Zuid is de Frenkendorf-shuttle 42674 vanuit het Zwitserse Frenkendorf onderweg naar de Waalhaven, en rijdt hier met de Poolse vlag voorop.
Het moge dus wel duidelijk zijn dat deze 2 locs niet alleen voor de treinen van- en naar Polen rijden, want de andere bestickerde locomotief is ook al gezien voor de Melzo-shuttle van- en naar Italië![]()
Dus als je van te voren weet dat je binnen 6 uur weer terug op het station bent, kan je dit dus toepassen om goedkoper uit te zijn?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:30 schreef greavy het volgende:
Ja, maar dat gebeurt niet. Want de incheck is leidend bij tarief-bepaling. Bij de uitcheck wordt het tarief niet gecorrigeerd. Bij de uitcheck bepaalt men enkel de kosten aan de hand van het tarief waarop men is ingecheckt. Doordat er als "Overstap" is ingecheckt, spaart het geld.
En ja, dat is geheel volgens de regels, want jij kan niet tegen dat paaltje zeggen dat je een nieuwe reis start. En > 35 minuten wachten is totale onzin, dus gewoon in het voordeel van de reiziger![]()
Hm hier vind de conducteur het blijkbaar ok dat een AH dagkaart gecombineerd wordt met een 2 -> 1 overgang kaart.![]()
Dat deed ik eerder ook altijd, heb er toen nooit wat van te horen gekregen (al stond het toen wat minder expliciet in de voorwaarden)quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:34 schreef Basekid_NZ het volgende:
Hm hier vind de conducteur het blijkbaar ok dat een AH dagkaart gecombineerd wordt met een 2 -> 1 overgang kaart.PM mij!
Dat mag, zolang het maar niet met een Spoordeelweken-kaartje is, maar dat zal wel het geval zijn gok ik zo.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:34 schreef Basekid_NZ het volgende:
Hm hier vind de conducteur het blijkbaar ok dat een AH dagkaart gecombineerd wordt met een 2 -> 1 overgang kaart.![]()
Ja.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dus als je van te voren weet dat je binnen 6 uur weer terug op het station bent, kan je dit dus toepassen om goedkoper uit te zijn?
Ga ik maandag eens bij Arriva uittesten. Weten we ook gelijk hoe dat werkt
Alleen bij poortjesstations zal het niet echt lukken
Hoe zit dat eigenlijk met wissel van piek naar dal en Vice Versa, en andersom, en dus ook omgekeerd?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja.
Ga ik maandag eens bij Arriva uittesten. Weten we ook gelijk hoe dat werkt
Alleen bij poortjesstations zal het niet echt lukken![]()
![]()
Dat zou trouwens wel Discriminatie zijn, iemand die naar een poortjesstation reist kan de truc niet toepassen. en de rest wel, niet eerlijk....![]()
![]()
Hoe bedoel je? Je hebt bij het inchecken vijf minuten marge in het voordeel van de reizigerquote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hoe zit dat eigenlijk met wissel van piek naar dal en Vice Versa, en andersom, en dus ook omgekeerd?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Bij een "Overstap"-checkin wordt toch altijd het tarief gekozen waarmee men is ingecheckt bij aanvang van de reis bij de eerste checkin?
[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 26-07-2014 22:49:29 ]![]()
Volgens mij had James dat getest afgelopen week en hij reisde gewoon gratis na de overstap.PM mij!
Dat was NS, maar wat doet Arriva?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:46 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij had James dat getest afgelopen week en hij reisde gewoon gratis na de overstap.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Klopt, maar dat was om 16:00 stipt, dat zou dus mogelijk nog binnen de 5 minuten marge kunnen vallen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:46 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij had James dat getest afgelopen week en hij reisde gewoon gratis na de overstap.
Op Mijn NS zie ik de volgende reizen staan:quote:25-07-2014
14:26 Almere Centrum
16:00 Assen
NS Dal Vrij
Start reis: Vrij reizen
Tariefeenheden bij aanvang: 0
Tariefeenheden bij einde: 159quote:25-07-2014
16:00 Assen
19:09 Rotterdam Centraal
NS Dal Vrij
Overstap: Vrij reizen
Tariefeenheden bij aanvang: 159
Tariefeenheden bij einde: 380![]()
De Franse Railradar: http://raildar.fr/ heeft toch wel wat fouten zie ik de afgelopen dagen. Soms rijdt een trein niet op een spoorlijn, maar kilometers vanaf een spoor vandaan.
Wel een leuk tooltje verder.![]()
Even offtopic, weet iemand waar ik de doorkomsttijden van de tourkaravaan en de tour morgen kan vinden, zodat ik er met de trein naar toekan (ontopic draai eraan geven)
![]()
http://www.touretappe.nl/(...)-21-route-tdf-2014/quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Even offtopic, weet iemand waar ik de doorkomsttijden van de tourkaravaan en de tour morgen kan vinden, zodat ik er met de trein naar toekan (ontopic draai eraan geven)
![]()
![]()
Precies.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Niet veel. Omdat hij binnen 35 minuten weer heeft ingecheckt, wordt het als "Overstap OK" gezien. Dan wordt je reis verlengd, en niet weer op 0 gestart. De eerste reis telt door "waar hij gebleven is". Ja, dat kan zo 4 euro uitsparen op die reis. Het is geen "nieuwe" reis geworden dus.
Zo is er volgens mij ook niks mis mee als ik Delft - Deventer via Schiphol wil reizen. Of via Tilburg. Ik heb op elk moment een ingecheckte OVC, En waar ik ook gecontroleerd wordt, er wordt alleen maar gecontroleerd DAT ik ingecheckt ben. Er wordt niet geregistreerd waar ik was op het moment dat ik gecontroleerd werd.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Waar nog wel eens naar gekeken wordt is waar je bent ingecheckt. Het is een beetje raar als je in een trein zit die richting Delft reist als dat je startpunt is.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies.
Zo is er volgens mij ook niks mis mee als ik Delft - Deventer via Schiphol wil reizen. Of via Tilburg. Ik heb op elk moment een ingecheckte OVC, En waar ik ook gecontroleerd wordt, er wordt alleen maar gecontroleerd DAT ik ingecheckt ben. Er wordt niet geregistreerd waar ik was op het moment dat ik gecontroleerd werd.![]()
Ik vind dit eigenlijk wel slecht, ook al heb ik er zelf ook wel eens mijn voordeel uit gehaald. Ik was ooit thuis iets belangrijks vergeten en ben toen zonder uit te checken weer teruggereisd. Ik werd gecontroleerd op de terugweg en dat was prima. Vervolgens langs huis geweest en weer ingestapt met nog steeds alleen die ene incheck. Weer gecontroleerd en weer geen probleem. Ze letten dus ook al niet (allemaal) op hoe laat je incheckt.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies.
Zo is er volgens mij ook niks mis mee als ik Delft - Deventer via Schiphol wil reizen. Of via Tilburg. Ik heb op elk moment een ingecheckte OVC, En waar ik ook gecontroleerd wordt, er wordt alleen maar gecontroleerd DAT ik ingecheckt ben. Er wordt niet geregistreerd waar ik was op het moment dat ik gecontroleerd werd.![]()
Doen ze niet allemaal hoor. Zie verhaal hierbovenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waar nog wel eens naar gekeken wordt is waar je bent ingecheckt. Het is een beetje raar als je in een trein zit die richting Delft reist als dat je startpunt is.![]()
Waarschijnlijk geen zin in gezeik.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:30 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Doen ze niet allemaal hoor. Zie verhaal hierboven![]()
![]()
Bedankt!quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:20 schreef boriq het volgende:
[..]
http://www.touretappe.nl/(...)-21-route-tdf-2014/
![]()
![]()
Ja dat wel. Maar is Schiphol - Duivendrecht "richting Delft"?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waar nog wel eens naar gekeken wordt is waar je bent ingecheckt. Het is een beetje raar als je in een trein zit die richting Delft reist als dat je startpunt is.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Kan iemand mij uitleggen waarom ik voor morgen, als ik een route Marne la Vallee - Arpanjon plan op HAFAS (offline), ik een rits ritten krijg met dus ieder uur een vertrek/reisoplossing? Het is 1 overstap en op beide lijnen rijd een kwartiersdienst![]()
![]()
Op elk moment reis ik minstens "van delft af" of "naar Deventer toe"quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja dat wel. Maar is Schiphol - Duivendrecht "richting Delft"?En dan kan ik best ruimhartige omreizen pakken
uiteraard doet niemand dat voor zijn lol gezien de huidige betrouwbaarheid van de NS.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
via Kerkradequote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Op elk moment reis ik minstens "van delft af" of "naar Deventer toe"En dan kan ik best ruimhartige omreizen pakken
![]()
![]()
Nopequote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat wel. Maar is Schiphol - Duivendrecht "richting Delft"?
Wat dan weer wel kan is dat je een conducteur krijgt die vraagt "waarom je in Delft bent ingecheckt en niet in Schiphol of Duivendrecht", maar daar is ook wel een mouw aan te passen.
Ik had een keer dat een conductrice mij vroeg waarom ik in Breda was ingecheckt en ik in een trein tussen Gouda en Den Haag Centraal zat. "Nou, ik ben aan het omreizen omdat de route Rotterdam -- Delft plat ligt."![]()
Omdat jullie hoerentrein me daar nou eenmaal toe dwingt misschien?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nope
Wat dan weer wel kan is dat je een conducteur krijgt die vraagt "waarom je in Delft bent ingecheckt en niet in Schiphol of Duivendrecht", maar daar is ook wel een mouw aan te passen.
Borky blij, ritje geboekt Luxemburg - Utrecht via Nordteich Mole op de laatste dag van de herfstvakantie, nu nog ff voordelig in Luxemburg zien te komen, lijkt erop dat het in mijn geval het voordeligst via Duitsland is![]()
Als jij via Luik wilt rijden dan rijd je via Luik. Ik zie het probleem niet.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:06 schreef bork het volgende:
Borky blij, ritje geboekt Luxemburg - Utrecht via Nordteich Mole op de laatste dag van de herfstvakantie, nu nog ff voordelig in Luxemburg zien te komen, lijkt erop dat het in mijn geval het voordeligst via Duitsland is
Als ik via Keulen kan voor minder, ook rijd ik dan zondag dat stuk weer prefereer ik toch Keulenquote:Op zondag 27 juli 2014 00:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als jij via Luik wilt rijden dan rijd je via Luik. Ik zie het probleem niet.![]()
Het is gelukkig geen groot probleem![]()
Via DB boeken loopt ook lekker en snel, keuzes, keuzes, bijvoorbeeld een dagje in Luxemburg blijven is dat wat? keuzes, ik red me wel denk ik anders vraag ik het wel hier.
Hopetee al geregeld met hotel en al en via Keulen.
[ Bericht 4% gewijzigd door bork op 27-07-2014 00:32:25 ]I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Weet iemand toevallig of er vanaf Nîmes ook bijv bustochen georganiseerd worden naar de Pont du Gard? Of moet ik dan een auto huren?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
http://www.edgard-transpo(...)09/04/2013&lign_id=8quote:Op zondag 27 juli 2014 00:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Nîmes ook bijv bustochen georganiseerd worden naar de Pont du Gard
http://www.edgard-transpo(...)%202014%20inclus.pdfI love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
ik ga pas in oktober. Heb verde nog niks vastgelegd, kan ook naar Japan of oSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Lekkere vent ben jij, graag of niet hoor, graag gedaan enzo, er stond geen datum bij pipo!quote:Op zondag 27 juli 2014 00:37 schreef Dr_Flash het volgende:
ik ga pas in oktober. Heb verde nog niks vastgelegd, kan ook naar Japan of oI love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
met de trein? wel via de BAM hopelijk.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:37 schreef Dr_Flash het volgende:
ik ga pas in oktober. Heb verde nog niks vastgelegd, kan ook naar Japan of oI love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Je moeder is een pipo!quote:Op zondag 27 juli 2014 00:43 schreef bork het volgende:
[..]
Lekkere vent ben jij, graag of niet hoor, graag gedaan enzo, er stond geen datum bij pipo!
De BAM, nooit van gehoord?quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Baikal%E2%80%93Amur_Mainline
http://www.sokoltours.com/tours2.phtml?m=17
Zijn veel mensen gestorven tijdens de aanleg, verhaal is hier niet erg bekend, route ook niet, je kan bijvoorbeeld door naar Sachalin.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Nee, is me niet bekend. En de afkorting al helemaal niet.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:53 schreef bork het volgende:
[..]
De BAM, nooit van gehoord?
http://en.wikipedia.org/wiki/Baikal%E2%80%93Amur_Mainline
[ afbeelding ]
http://www.sokoltours.com/tours2.phtml?m=17
Zijn veel mensen gestorven tijdens de aanleg, verhaal is hier niet erg bekend, route ook niet, je kan bijvoorbeeld door naar Sachalin.![]()
![]()
Mooi, weer wat geleerd op de late avond.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, is me niet bekend. En de afkorting al helemaal niet.
Hier zo kan je (nog) naar Japan via Sachalin
http://wikitravel.org/en/Russia_to_Japan_via_Sakhalin
Hier: Russische trein op Japans smalspoor op Sachalin.
Tssssk Naabquote:Op zondag 27 juli 2014 00:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, is me niet bekend. En de afkorting al helemaal niet.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik heb hier nog wat spijkers/nagels liggen van deze spoorlijn, was het souvenirtje wat mijn familie had meegenomen van daar:)quote:Op zondag 27 juli 2014 00:58 schreef bork het volgende:
[..]
Mooi, weer wat geleerd op de late avond.
Hier zo kan je (nog) naar Japan via Sachalin
http://wikitravel.org/en/Russia_to_Japan_via_Sakhalin
[ afbeelding ]
Hier: Russische trein op Japans smalspoor op Sachalin.![]()
![]()
Bij mij zitten ze altijd te zeuren als ik richting mijn incheckpunt reis (ook al heb ik Weekend Vrij....)quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:29 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk wel slecht, ook al heb ik er zelf ook wel eens mijn voordeel uit gehaald. Ik was ooit thuis iets belangrijks vergeten en ben toen zonder uit te checken weer teruggereisd. Ik werd gecontroleerd op de terugweg en dat was prima. Vervolgens langs huis geweest en weer ingestapt met nog steeds alleen die ene incheck. Weer gecontroleerd en weer geen probleem. Ze letten dus ook al niet (allemaal) op hoe laat je incheckt.PM mij!
Welke week? ik zit daar dan ook in de buurt, kunnen we effe bakkie doen...quote:Op zondag 27 juli 2014 00:37 schreef Dr_Flash het volgende:
ik ga pas in oktober. Heb verde nog niks vastgelegd, kan ook naar Japan of o![]()
![]()
Ik zit in het regeltjesgezever over homeprinttickets bij de Belgen te lezen. Daar is te vinden dat men aan het loket een ticket kan laten uitprinten voor ¤3,50 per dossier (een dossier kan meerdere tickets bevatten). Men moet dan het dossiernummer kunnen vermelden of laten zien.![]()
Tja die acties worden wel vaker niet volgens voorwaarden gebruikt. Zie vaak genoeg mensen die de gratis meereiskaarten combineren met de eveneens gratis overgangsbewijzen. Vind persoonlijk dat daar iets té coulant mee wordt omgegaan, wat nogal lullig is tegenover reizigers die zich wél aan de regels houden.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:42 schreef Basekid_NZ het volgende:
Volgensmij een gratis Spoordeelweken variant ja. Coulante conducteur I guess![]()
Weet ik niet, ik heb nog niks geregeld. Ofjah, ik heb vrij geregeld. Maar ik weet nog niet of ik wel naar Nîmes ga. Zal vandaag eens een nieuwe poging ondernemen op die knoflooksite.quote:Op zondag 27 juli 2014 08:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Welke week? ik zit daar dan ook in de buurt, kunnen we effe bakkie doen...Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Aan de ene kant wel. Aan de andere kant: Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen vervoerbewijs. Ik ga me toch niet druk maken over "Oh als hij ergens mee wegkomt dan had ik ook wel een minder kaartje kunnen nemen"?quote:Op zondag 27 juli 2014 10:48 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Tja die acties worden wel vaker niet volgens voorwaarden gebruikt. Zie vaak genoeg mensen die de gratis meereiskaarten combineren met de eveneens gratis overgangsbewijzen. Vind persoonlijk dat daar iets té coulant mee wordt omgegaan, wat nogal lullig is tegenover reizigers die zich wél aan de regels houden.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
kan het kloppen dat er slechts 1 iemand de emails beantwoord bij de NS?
ik krijg tot nu toe telkens dezelfde naam in beeld.
al 5 maanden aan het emailen over een simpel dingetje
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Je moet ook niks aan meneer Donot Reply vragen.It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Interessante familiegeschiedenis denk ikquote:Op zondag 27 juli 2014 02:38 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik heb hier nog wat spijkers/nagels liggen van deze spoorlijn, was het souvenirtje wat mijn familie had meegenomen van daar:).
Dat heb ik nog nooit gehad eigenlijk. Maar ja, misschien ook nog nooit in die situatie geweest. Er zit altijd wel een "andere vervoerder" tussen. Of ik word sowieso niet gecontroleerd (wat ook heel vaak gebeurt).quote:Op zondag 27 juli 2014 06:32 schreef dennistd het volgende:
[..]
Bij mij zitten ze altijd te zeuren als ik richting mijn incheckpunt reis (ook al heb ik Weekend Vrij....)Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Waarom zou je met Weekend Vrij richting je incheckpunt reizen? Je kan toch gewoon uit- en inchecken, kost toch niets extra?![]()
Kost tijd, kost moeite, extra gedoe, heb je niet om gevraagd, principekwestie, etc etc.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Deutsche Bahn mag nog tot minstens halverwege 2023 op het ringnet van de S-Bahn rond Berlijn blijven rijden, zo zijn VBB en DB overeen gekomen. Oospronkelijk zou per eind 2017 een deel van de S-Bahn-diensten openbaar worden aanbesteed, maar dat wordt nu dus uitgesteld.
Een onderliggende reden is de materieelbehoefte: er is nieuw materieel nodig omdat een deel van de huidige vloot (eigendom van DB) aan het einde van z'n levensduur loopt, maar dat kan niet meer op tijd worden besteld omdat de senaat heeft getreuzeld met het aanschafproces. Om de diensten te kunnen blijven uitvoeren tot 2023 zal het oudere materieel worden gerenoveerd, er wordt nog onderhandeld over wie hiervoor de rekening krijgt gepresenteerd. S-Bahn Berlin heeft al laten weten dat zij niet van plan zijn om de kosten te dragen.![]()
Groetjes vanuit de stoptrein La Spezia-Sistre Levante. Fotootje volgt wel als ik thuis ben.Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking![]()
Enige voordeel is - vind ik - dat je je GtbV-claims makkelijk online kan regelen, zonder formuliertjes-geneuzel.quote:Op zondag 27 juli 2014 16:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Kost tijd, kost moeite, extra gedoe, heb je niet om gevraagd, principekwestie, etc etc.![]()
Vooropgesteld dat je het activeringscode-geneuzel gepasseerd bent.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Enige voordeel is - vind ik - dat je je GtbV-claims makkelijk online kan regelen, zonder formuliertjes-geneuzel."If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
Dat is ook maar éénmalig en je kunt bij iedere kaartautomaat terecht. Gewoon aanvragen dus en de volgende keer dat je op het station staat hobbel je even langs een kaartautomaat.quote:Op zondag 27 juli 2014 18:01 schreef Litpho het volgende:
[..]
Vooropgesteld dat je het activeringscode-geneuzel gepasseerd bent.
Heel wat makkelijker dan bijvoorbeeld OVmiles aanzetten, dan moet je langs een speciale 'RET Servicezuil' waarvan er misschien 12 zijn in heel de regio Rotterdam.![]()
![]()
Je hebt er niet om gevraagd? Naar mijn weten ga je akkoord met de voorwaarden van het abonnement tijdens het bestelproces... Dus om er dan achteraf over te gaan zeuren dat je moet in- en uitchecken vanwege een "principekwestie"..quote:Op zondag 27 juli 2014 16:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Kost tijd, kost moeite, extra gedoe, heb je niet om gevraagd, principekwestie, etc etc.Dan moet je gewoon het abonnement niet bestellen en met losse kaartjes/e-tickets gaan reizen als het echt zo'n groot issue is.
![]()
Dat iets door je strot geperst wordt betekent niet dat je erom gevraagd hebt, mocht je dat gemist hebbenquote:Op zondag 27 juli 2014 18:16 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Je hebt er niet om gevraagd? Naar mijn weten ga je akkoord met de voorwaarden van het abonnement tijdens het bestelproces... Dus om er dan achteraf over te gaan zeuren dat je moet in- en uitchecken vanwege een "principekwestie"..Dan moet je gewoon het abonnement niet bestellen en met losse kaartjes/e-tickets gaan reizen als het echt zo'n groot issue is.
Ben benieuwd, wil daar ooit ook nog wel een keertje heen.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:03 schreef Fiorano het volgende:
Groetjes vanuit de stoptrein La Spezia-Sistre Levante. Fotootje volgt wel als ik thuis ben.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wel uitstappen bij een van de dorpjes daar onderweg. Schitterend !quote:Op zondag 27 juli 2014 18:29 schreef bork het volgende:
[..]
Ben benieuwd, wil daar ooit ook nog wel een keertje heen.
![]()
Ik ben in 2001 met de trein van La Spezia naar Cinque Terre geweest, maar daar zijn dus nul foto's van
En de blikken badslipper express award gaat vandaag naar de SNCF divisie RER C en RER D. Godallemachtig wat een georganiseerde teringzooi!
Razend!
Merde!![]()
![]()
Had het iets te maken met wat grote evenementen in Parijs?quote:Op zondag 27 juli 2014 19:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En de blikken badslipper express award gaat vandaag naar de SNCF divisie RER C en RER D. Godallemachtig wat een georganiseerde teringzooi!
Razend!
Merde!
Ik wil het best uitleggen, maar t zal voorde meeste, hier niks zeggen, of je moet er een kaartje van Ile de france bij nemen om te weten hoe of wat.quote:Ja, maar wat daar fout is gegaan was niet de schuld van de SNCF, dat dan weer welquote:Op zondag 27 juli 2014 20:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Had het iets te maken met wat grote evenementen in Parijs?![]()
![]()
Tragique Ou Utiliser Routesquote:Op zondag 27 juli 2014 20:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ja, maar wat daar fout is gegaan was niet de schuld van de SNCF, dat dan weer wel
of zoiets
Kaartje hier : http://nonlineaire.univ-l(...)ive/images/rer16.gif
Goed, ik wou graag de tour de France zien, en aangezien het op de Champs Elysee altijd teringdruk is, en ik eigenlijk overal langs het traject besloot ik het spectakel gade te slaan in het dorp of gehucht waarvan het het minst logisch is om naar toe te reizen. Mijn keus viel op de plaats Arpajon (kaartje te vinden op vertakking RER C nummer 4, gele lijn)
Mijn vertrek was op Marne la Valleen Chessy (rode lijn rechts)
Plan van aanval was RER A tm Gare de Lyon, dan de RER D (Groen)tot en met Juvisy, en dan de RER C, tm Arpajon. 2 overstaps
Onderweg begreep ik dat er op de RER D her en der langzaam gereden werd ivm de hitte. Ik besloot omhet plan te veranderen en vanaf Gare de Lyon, geheel tegen mn principes in, te wandelen naar Gare Austerlitz. Dat is zo een 10 minuutjes de seine over. Dan was ik zeker van die trein die maar 1 keer per uur gaat...
Nee, besluit men om op de dag dat je een fietstocht door Parijs heen perst, ook nog een skatetocht door Parijs heen te persenwaardoor ik dus 15 minuten werd opgehouden bij een kruisen vlak voor Gare Austerlitz
![]()
Ik rende de ondergrondse perrons op, waar een kippetje me een flyer uitdeelde, en me vertelde dat de REr bovengronds vetrok, en dat was dus net genoeg om m te missen, +60![]()
Dan terug.
De tour zoeft voorbij, en de toeschouwers gaan hun huizen in. Een handjevol toeschouwers terug het station in.
De dienstregeling ken vreemdgenoeg op zondag NAAR Parijs een halfuurdienstregeling. Maar er waren dus werkzaamheden en dus vetrok ie niet om .02 en .32, maar om .46 en .16. Dat stond nergens aangegeven maar werd omgeroepen toen de in mijn ogen vertraagde trein er al was![]()
Onderweg kregen we dus te horen dat de trein door -extra- werkzaamheden niet tot aan parijs zou rijden maar tot aan Juvisy, alwaar we daar verder konden rijden. De trein bestond uit 2 vijfbaksstelletjes. Hij zat niet ramvol, maar was mede door het passeren van de tour, goed gevuld
Op Juvisy werd aangekondigd dat we een RER D konden nemen die inderdaad aan zou sluiten. En inderdaad,precies de deuren sluiten,toen ik het perron (trap af, trap op) kwam hollen![]()
De volgende RER D kwam na een kwartier. het was 1 lullig 4 baks stelletje waar al reizigers inzaten. Doe de rekensom: En er bleven mensen achter op het perron...
Even resumé: Je heb dus een trein (Goed vol: want eerste trein richting Parijs na tourpassage) met een kwartier geplande vertraging (staat ook op de site), door geplande werkzaamheden, die je nog eens niet gepland inkort, vanwege extra werkzaamheden. Waarbij je de trein die zou aansluiten te vroeg laat wegrijden. En de trein daarna minder dan de helft van het aantal bakken heeft.
Bent u daar nog?![]()
Een uur later dan gepland in Marne la vallee, want ja Dat RER D viertje reed natuurlijk met een slakkengang naar Paijs, door de hitte![]()
![]()
Wordt het daar minder warm als treinen langzamer rijden?Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Nee dat niet, ze zijn bang voor 4 dingen op deze lijn:quote:Op zondag 27 juli 2014 20:38 schreef Duvel het volgende:
Wordt het daar minder warm als treinen langzamer rijden?
http://maligned.transilie(...)vos-rer-d/#more-5867
- Oververhitte treinen door oud materieel
- Kattenruggen
- Bermbrandjes door remmen
en
-Salopérie de Caténaire![]()
Als de treinen hier in Nederland trager moeten rijden vanwege mogelijke oververhitting wil ik niet weten hoe boos iedereen wordt..![]()
Hier zijn het bepaalde lijnen. de RER D en ook lijn P (Parijs naar Meaux en verder)quote:Op zondag 27 juli 2014 20:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als de treinen hier in Nederland trager moeten rijden vanwege mogelijke oververhitting wil ik niet weten hoe boos iedereen wordt..
Waarbij die laatst genoemde een fase heeft met langzaam rijden en boven de 28 graden Helemaal niet rijden op bepaalde stukken...![]()
quote:Op zondag 27 juli 2014 20:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hier zijn het bepaalde lijnen. de RER D en ook lijn P (Parijs naar Meaux en verder)
Waarbij die laatst genoemde een fase heeft met langzaam rijden en boven de 28 graden Helemaal niet rijden op bepaalde stukken...![]()
![]()
Voor kattenruggen Ja? Ik weet dat ze ongewenst zijn maar niet dat het zo bizar isquote:Op zondag 27 juli 2014 20:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee dat niet, ze zijn bang voor 4 dingen op deze lijn:
http://maligned.transilie(...)vos-rer-d/#more-5867
- Oververhitte treinen door oud materieel
- Kattenruggen
- Bermbrandjes door remmen
en
-Salopérie de Caténaire![]()
![]()
Ja nouja, ze weten waar de zwakker punten liggen, het moet eind 2016 verleden tijd zijn op Lijn Pquote:Op zondag 27 juli 2014 21:26 schreef b2py het volgende:
[..]
Voor kattenruggen Ja? Ik weet dat ze ongewenst zijn maar niet dat het zo bizar is![]()
Gisteren ook weer eens een keer de Benelux gepakt, in Mechelen zijn een aantal Engelse toeristen geslagen en vervolgens beroofd van hun dure cameraspullen door een paar man (en ja, ín de stampvolle benelux waar iedereen bij stond). Ze hadden niets aan het toeval overgelaten. De klootzakken.![]()
Vandaag werd er in de Benelux opvallend veel omgeroepen over bagagediefstal, gistere bewijst dan maar weer dat het niet overdreven is.
quote:![]()
![]()
![]()
Waar ga je heen? (En hoe?quote:Op zondag 27 juli 2014 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch nog even een weekje vakantie geboekt)
![]()
hmm yeah :'z
maar morgen toch nog maar even de laatste vrijdag ervor ook vrij vragen denkSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
🎶 Begin de dag met een dansje, begin de dag met een GtbV... 🎶It's always around me, all this noise
Wanneer wordt het legaal mensen in de stiltecoupe te schoppen als ze gaan bellen of babbelen?PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia![]()
Gewoon niks geen treinen op een baanvak dat vrij is. Aanrijding is aan de andere kant van Tilburg. Al het materieel is zeker op magische wijze aan de oostkant blijven staan. Verrekte prutszooi.It's always around me, all this noise
Bonjour à tous et toutes! We openen de dag met wat nieuws van onze zuiderburen:
- De botsing tussen een TER en een TGV nabij Denguin (Frankrijk), anderhalve week geleden, is volgens SNCF veroorzaakt door ongedierte. De beesten zouden in kabels hebben geknaagd, ondanks maatregelen om dit te voorkomen. In de komende maand gaat SNCF 10.000 soortgelijke installaties controleren.
- De machinist van de Spaanse HST die vlak voor Santiago de Compostéla uit de bocht vloog waardoor 79 mensen de dood vonden, heeft z'n excuses aangeboden. "Ik weet niet of ik iemand van jullie met wat ik zeg enige verlichting kan brengen in jullie immense pijn. (...) Al denk ik dat ik nu maar één ding kan zeggen. Het spijt me."
- De brand in een seinhuis nabij Paris Austerlitz is veroorzaakt door een elektrische fout of een ongeluk. Er is geen sprake van opzet. Wel is er een medewerker geschorst omdat hij een te hoog alcoholpromillage in zijn bloed had.![]()
Is de beveiliging/treinbeïnvloeding niet fail-safe? Hier in NL wel. Een kabel die loszit of gebroken is zorgt altijd voor een meer beperkend seinbeeld/lagere ATB-snelheid.quote:Op maandag 28 juli 2014 09:17 schreef James1988 het volgende:
Bonjour à tous et toutes! We openen de dag met wat nieuws van onze zuiderburen:
- De botsing tussen een TER en een TGV nabij Denguin (Frankrijk), anderhalve week geleden, is volgens SNCF veroorzaakt door ongedierte. De beesten zouden in kabels hebben geknaagd, ondanks maatregelen om dit te voorkomen. In de komende maand gaat SNCF 10.000 soortgelijke installaties controleren.![]()
Wat ik begrijp uit het artikel is dat er is geknaagd in het laatste stuk kabel tussen sein en bediening, waardoor stroom bedoeld voor het rode lampje terechtkwam op de draad voor het groene. Het klinkt voor mij als iets soortgelijks als bij Buizingen en Clapham Junction.quote:Op maandag 28 juli 2014 10:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Is de beveiliging/treinbeïnvloeding niet fail-safe? Hier in NL wel. Een kabel die loszit of gebroken is zorgt altijd voor een meer beperkend seinbeeld/lagere ATB-snelheid.
Of dit ontwerptechnisch zou moeten kunnen weet ik niet, daarvoor weet ik net iets te weinig van het Franse sein- en signalisatiewezen.![]()
Niet verstandig. Het kan op zich veilig rijden, dus dan moet het gewoon ingezet kunnen worden.quote:Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Onderbouwing?quote:
Een storing was verholpen, maar kennelijk niet goed genoegquote:
http://somda.nl/forum/7577/p501332/Ontwikkelingen+SGM/
Lees vanaf hier en dan naar benedenAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Wat een stelletje huilebalken zeg. Topic voor KLB. Goed, verder slapen.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Er kan prima zonder groene lamp gereden worden hoor. Zolang er tenminste geen idioten tijdens het rijden de noodontgrendeling van de deur gebruiken (of wordt dan ook automatisch de noodrem in werking gesteld?)quote:PM mij!
Waar willen ze het verlies van SGM uberhaupt mee opvangen? Er is al bijna een tekort wat betreft materieel.![]()
![]()
Er is geen materieeltekort!Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Hangt er vanaf. Met Reizen op Saldo niet, met OVstufiparasietenkaart wel natuurlijk
Twee euro ICE-toeslag tenzij je een abonnement hebtPM mij!
Andersom juist:quote:Op maandag 28 juli 2014 12:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Hangt er vanaf. Met Reizen op Saldo niet, met OVstufiparasietenkaart wel natuurlijkhttp://www.ns.nl/reiziger(...)-euregio-ticket.htmlquote:- Reist u binnen Nederland met ICE International (traject Amsterdam - Utrecht - Arnhem v.v.), dan betaalt u een toeslag van ¤ 2 per enkele reis.
- De ICE Toeslag laadt u bij de NS-kaartautomaat of de NS-servicebalie op uw OV-chipkaart.
- Heeft u een abonnement dat geldig is bij NS, dan reist u binnen Nederland toeslagvrij met ICE International. Dit geldt ook voor het studentenreisproduct en de NS-Business Card.
- Een trajectabonnement moet dan wel (een deel van) het traject Amsterdam Centraal - Utrecht Centraal - Arnhem beslaan.PM mij!
quote:Op maandag 28 juli 2014 12:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Hangt er vanaf. Met Reizen op Saldo niet, met OVstufiparasietenkaart wel natuurlijk
O uh okee.. Maar NS geeft geen optie voor een normale IC op zelfde tijdstipquote:Op maandag 28 juli 2014 12:17 schreef dennistd het volgende:
Twee euro ICE-toeslag tenzij je een abonnement hebt![]()
![]()
Wat, mogen studenten gratis met de ICE?!quote:Op maandag 28 juli 2014 12:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Andersom juist:
[..]
http://www.ns.nl/reiziger(...)-euregio-ticket.htmlNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Wat voor raar tijdstip is dat dan?quote:Op maandag 28 juli 2014 12:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
O uh okee.. Maar NS geeft geen optie voor een normale IC op zelfde tijdstipPM mij!
Blijkbaar wel tegenwoordig. Maar goed dat dit niet algemeen bekend is... (nouja, ik zit toch 1e klasquote:Op maandag 28 juli 2014 12:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat, mogen studenten gratis met de ICE?!)
PM mij!
14.22 en 14.37 gaan de normale IC'squote:PM mij!
Mooi zoquote:Op maandag 28 juli 2014 12:20 schreef dennistd het volgende:
[..]
Blijkbaar wel tegenwoordig. Maar goed dat dit niet algemeen bekend is... (nouja, ik zit toch 1e klas)
![]()
![]()
![]()
dalvrij dus ook?quote:Op maandag 28 juli 2014 12:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Andersom juist:
[..]
http://www.ns.nl/reiziger(...)-euregio-ticket.html![]()
Bij Zevenaar was er ooit toch koperdiefstal waardoor de storing de onveilige kant uit viel? Iets met een ICE en een goederentrein, meen ik.quote:Op maandag 28 juli 2014 10:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Is de beveiliging/treinbeïnvloeding niet fail-safe? Hier in NL wel. Een kabel die loszit of gebroken is zorgt altijd voor een meer beperkend seinbeeld/lagere ATB-snelheid.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Oh, en in Dordrecht staat een brug open en is de stroom uitgevallen, waardoor die brug niet meer dicht kan.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Ik ken de meester die die goederentrein reed. Hij heeft het met ooit verteld, had inderdaad iets met de seinen te maken en foutieve informatie van de desbetreffende trdl meen ik te herinneren. Was niet fraai in ieder geval.quote:Op maandag 28 juli 2014 13:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Bij Zevenaar was er ooit toch koperdiefstal waardoor de storing de onveilige kant uit viel? Iets met een ICE en een goederentrein, meen ik.![]()
Ik ben vandaag echt overal tussendoor gefietst zeg![]()
Ondanks alle regenval en het onweder (damn, ik zag op een gegeven moment echt vrijwel niets meer door alle regen) viel de dienst erg mee en heb ik eigenlijk geen last gehad van de verstoringen.
Maar telkens zodra ik weg was ging het ergens misIk geloof iets met een seinstoring rond Amsterdam, een blikseminslag bij Dordrecht, een blikseminslag bij Tilburg, et cetera. Ach, ik sloop ook alles
![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 28 juli 2014 13:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Oh, en in Dordrecht staat een brug open en is de stroom uitgevallen, waardoor die brug niet meer dicht kan.![]()
![]()
Daar bleken mensen aan de installatie te hebben gezeten die wisten hoe het werkt zodat de storing onopgemerkt kon blijven.quote:Op maandag 28 juli 2014 13:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Bij Zevenaar was er ooit toch koperdiefstal waardoor de storing de onveilige kant uit viel? Iets met een ICE en een goederentrein, meen ik.![]()
Evaquote:Op maandag 28 juli 2014 14:38 schreef Sandrvich het volgende:
NS international heeft nu ook een EVA-virtuele-reisassistent op hun website.[ afbeelding ]
Gelukkig kwam er ook een enquête meteen achteraan en heb ik het maar weer eens de grond ingestampt. Mensen die ook lid van dat panel zijn, gaarne even hetzelfde te doen. Dank.Stomme kuthoer dat ze is, snapt helemaal niks
![]()
Blijkbaar is het toch een ander:quote:Op maandag 28 juli 2014 14:38 schreef Sandrvich het volgende:
NS international heeft nu ook een EVA-virtuele-reisassistent op hun website.[ afbeelding ]
Gelukkig kwam er ook een enquête meteen achteraan en heb ik het maar weer eens de grond ingestampt. Mensen die ook lid van dat panel zijn, gaarne even hetzelfde te doen. Dank.quote:U zegt:hoi eva
NS International zegt:Dat begreep ik even niet. Mag ik nog een keer vragen waar het over gaat?
[ Bericht 2% gewijzigd door dennistd op 28-07-2014 14:53:26 ]PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Forum Opties Forumhop: Hop naar: