Dat was NS, maar wat doet Arriva?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:46 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij had James dat getest afgelopen week en hij reisde gewoon gratis na de overstap.
Klopt, maar dat was om 16:00 stipt, dat zou dus mogelijk nog binnen de 5 minuten marge kunnen vallen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:46 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij had James dat getest afgelopen week en hij reisde gewoon gratis na de overstap.
quote:25-07-2014
14:26 Almere Centrum
16:00 Assen
NS Dal Vrij
Start reis: Vrij reizen
Tariefeenheden bij aanvang: 0
Tariefeenheden bij einde: 159
quote:25-07-2014
16:00 Assen
19:09 Rotterdam Centraal
NS Dal Vrij
Overstap: Vrij reizen
Tariefeenheden bij aanvang: 159
Tariefeenheden bij einde: 380
http://www.touretappe.nl/(...)-21-route-tdf-2014/quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Even offtopic, weet iemand waar ik de doorkomsttijden van de tourkaravaan en de tour morgen kan vinden, zodat ik er met de trein naar toekan (ontopic draai eraan geven)
Precies.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Niet veel. Omdat hij binnen 35 minuten weer heeft ingecheckt, wordt het als "Overstap OK" gezien. Dan wordt je reis verlengd, en niet weer op 0 gestart. De eerste reis telt door "waar hij gebleven is". Ja, dat kan zo 4 euro uitsparen op die reis. Het is geen "nieuwe" reis geworden dus.
Waar nog wel eens naar gekeken wordt is waar je bent ingecheckt. Het is een beetje raar als je in een trein zit die richting Delft reist als dat je startpunt is.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies.
Zo is er volgens mij ook niks mis mee als ik Delft - Deventer via Schiphol wil reizen. Of via Tilburg. Ik heb op elk moment een ingecheckte OVC, En waar ik ook gecontroleerd wordt, er wordt alleen maar gecontroleerd DAT ik ingecheckt ben. Er wordt niet geregistreerd waar ik was op het moment dat ik gecontroleerd werd.
Ik vind dit eigenlijk wel slecht, ook al heb ik er zelf ook wel eens mijn voordeel uit gehaald. Ik was ooit thuis iets belangrijks vergeten en ben toen zonder uit te checken weer teruggereisd. Ik werd gecontroleerd op de terugweg en dat was prima. Vervolgens langs huis geweest en weer ingestapt met nog steeds alleen die ene incheck. Weer gecontroleerd en weer geen probleem. Ze letten dus ook al niet (allemaal) op hoe laat je incheckt.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies.
Zo is er volgens mij ook niks mis mee als ik Delft - Deventer via Schiphol wil reizen. Of via Tilburg. Ik heb op elk moment een ingecheckte OVC, En waar ik ook gecontroleerd wordt, er wordt alleen maar gecontroleerd DAT ik ingecheckt ben. Er wordt niet geregistreerd waar ik was op het moment dat ik gecontroleerd werd.
Doen ze niet allemaal hoor. Zie verhaal hierbovenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waar nog wel eens naar gekeken wordt is waar je bent ingecheckt. Het is een beetje raar als je in een trein zit die richting Delft reist als dat je startpunt is.
Waarschijnlijk geen zin in gezeik.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:30 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Doen ze niet allemaal hoor. Zie verhaal hierboven
Bedankt!quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:20 schreef boriq het volgende:
[..]
http://www.touretappe.nl/(...)-21-route-tdf-2014/
Ja dat wel. Maar is Schiphol - Duivendrecht "richting Delft"?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waar nog wel eens naar gekeken wordt is waar je bent ingecheckt. Het is een beetje raar als je in een trein zit die richting Delft reist als dat je startpunt is.
Op elk moment reis ik minstens "van delft af" of "naar Deventer toe"quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja dat wel. Maar is Schiphol - Duivendrecht "richting Delft"?
via Kerkradequote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Op elk moment reis ik minstens "van delft af" of "naar Deventer toe"En dan kan ik best ruimhartige omreizen pakken
Nopequote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat wel. Maar is Schiphol - Duivendrecht "richting Delft"?
Omdat jullie hoerentrein me daar nou eenmaal toe dwingt misschien?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nope
Wat dan weer wel kan is dat je een conducteur krijgt die vraagt "waarom je in Delft bent ingecheckt en niet in Schiphol of Duivendrecht", maar daar is ook wel een mouw aan te passen.
Als jij via Luik wilt rijden dan rijd je via Luik. Ik zie het probleem niet.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:06 schreef bork het volgende:
Borky blij, ritje geboekt Luxemburg - Utrecht via Nordteich Mole op de laatste dag van de herfstvakantie, nu nog ff voordelig in Luxemburg zien te komen, lijkt erop dat het in mijn geval het voordeligst via Duitsland is![]()
Als ik via Keulen kan voor minder, ook rijd ik dan zondag dat stuk weer prefereer ik toch Keulenquote:Op zondag 27 juli 2014 00:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als jij via Luik wilt rijden dan rijd je via Luik. Ik zie het probleem niet.
http://www.edgard-transpo(...)09/04/2013&lign_id=8quote:Op zondag 27 juli 2014 00:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Nîmes ook bijv bustochen georganiseerd worden naar de Pont du Gard
Lekkere vent ben jij, graag of niet hoor, graag gedaan enzo, er stond geen datum bij pipo!quote:Op zondag 27 juli 2014 00:37 schreef Dr_Flash het volgende:
ik ga pas in oktober. Heb verde nog niks vastgelegd, kan ook naar Japan of o
met de trein? wel via de BAM hopelijk.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Je moeder is een pipo!quote:Op zondag 27 juli 2014 00:43 schreef bork het volgende:
[..]
Lekkere vent ben jij, graag of niet hoor, graag gedaan enzo, er stond geen datum bij pipo!
De BAM, nooit van gehoord?quote:
Nee, is me niet bekend. En de afkorting al helemaal niet.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:53 schreef bork het volgende:
[..]
De BAM, nooit van gehoord?
http://en.wikipedia.org/wiki/Baikal%E2%80%93Amur_Mainline
[ afbeelding ]
http://www.sokoltours.com/tours2.phtml?m=17
Zijn veel mensen gestorven tijdens de aanleg, verhaal is hier niet erg bekend, route ook niet, je kan bijvoorbeeld door naar Sachalin.
Mooi, weer wat geleerd op de late avond.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, is me niet bekend. En de afkorting al helemaal niet.
Tssssk Naabquote:Op zondag 27 juli 2014 00:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, is me niet bekend. En de afkorting al helemaal niet.
Ik heb hier nog wat spijkers/nagels liggen van deze spoorlijn, was het souvenirtje wat mijn familie had meegenomen van daar:)quote:Op zondag 27 juli 2014 00:58 schreef bork het volgende:
[..]
Mooi, weer wat geleerd op de late avond.
Hier zo kan je (nog) naar Japan via Sachalin
http://wikitravel.org/en/Russia_to_Japan_via_Sakhalin
[ afbeelding ]
Hier: Russische trein op Japans smalspoor op Sachalin.![]()
Bij mij zitten ze altijd te zeuren als ik richting mijn incheckpunt reis (ook al heb ik Weekend Vrij....)quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:29 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk wel slecht, ook al heb ik er zelf ook wel eens mijn voordeel uit gehaald. Ik was ooit thuis iets belangrijks vergeten en ben toen zonder uit te checken weer teruggereisd. Ik werd gecontroleerd op de terugweg en dat was prima. Vervolgens langs huis geweest en weer ingestapt met nog steeds alleen die ene incheck. Weer gecontroleerd en weer geen probleem. Ze letten dus ook al niet (allemaal) op hoe laat je incheckt.
Welke week? ik zit daar dan ook in de buurt, kunnen we effe bakkie doen...quote:Op zondag 27 juli 2014 00:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Tja die acties worden wel vaker niet volgens voorwaarden gebruikt. Zie vaak genoeg mensen die de gratis meereiskaarten combineren met de eveneens gratis overgangsbewijzen. Vind persoonlijk dat daar iets té coulant mee wordt omgegaan, wat nogal lullig is tegenover reizigers die zich wél aan de regels houden.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:42 schreef Basekid_NZ het volgende:
Volgensmij een gratis Spoordeelweken variant ja. Coulante conducteur I guess
Weet ik niet, ik heb nog niks geregeld. Ofjah, ik heb vrij geregeld. Maar ik weet nog niet of ik wel naar Nîmes ga. Zal vandaag eens een nieuwe poging ondernemen op die knoflooksite.quote:Op zondag 27 juli 2014 08:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Welke week? ik zit daar dan ook in de buurt, kunnen we effe bakkie doen...
Aan de ene kant wel. Aan de andere kant: Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen vervoerbewijs. Ik ga me toch niet druk maken over "Oh als hij ergens mee wegkomt dan had ik ook wel een minder kaartje kunnen nemen"?quote:Op zondag 27 juli 2014 10:48 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Tja die acties worden wel vaker niet volgens voorwaarden gebruikt. Zie vaak genoeg mensen die de gratis meereiskaarten combineren met de eveneens gratis overgangsbewijzen. Vind persoonlijk dat daar iets té coulant mee wordt omgegaan, wat nogal lullig is tegenover reizigers die zich wél aan de regels houden.
Interessante familiegeschiedenis denk ikquote:Op zondag 27 juli 2014 02:38 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik heb hier nog wat spijkers/nagels liggen van deze spoorlijn, was het souvenirtje wat mijn familie had meegenomen van daar:)
Dat heb ik nog nooit gehad eigenlijk. Maar ja, misschien ook nog nooit in die situatie geweest. Er zit altijd wel een "andere vervoerder" tussen. Of ik word sowieso niet gecontroleerd (wat ook heel vaak gebeurt).quote:Op zondag 27 juli 2014 06:32 schreef dennistd het volgende:
[..]
Bij mij zitten ze altijd te zeuren als ik richting mijn incheckpunt reis (ook al heb ik Weekend Vrij....)
Enige voordeel is - vind ik - dat je je GtbV-claims makkelijk online kan regelen, zonder formuliertjes-geneuzel.quote:Op zondag 27 juli 2014 16:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Kost tijd, kost moeite, extra gedoe, heb je niet om gevraagd, principekwestie, etc etc.
Vooropgesteld dat je het activeringscode-geneuzel gepasseerd bent.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Enige voordeel is - vind ik - dat je je GtbV-claims makkelijk online kan regelen, zonder formuliertjes-geneuzel.
Dat is ook maar éénmalig en je kunt bij iedere kaartautomaat terecht. Gewoon aanvragen dus en de volgende keer dat je op het station staat hobbel je even langs een kaartautomaat.quote:Op zondag 27 juli 2014 18:01 schreef Litpho het volgende:
[..]
Vooropgesteld dat je het activeringscode-geneuzel gepasseerd bent.
Je hebt er niet om gevraagd? Naar mijn weten ga je akkoord met de voorwaarden van het abonnement tijdens het bestelproces... Dus om er dan achteraf over te gaan zeuren dat je moet in- en uitchecken vanwege een "principekwestie"..quote:Op zondag 27 juli 2014 16:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Kost tijd, kost moeite, extra gedoe, heb je niet om gevraagd, principekwestie, etc etc.
Dat iets door je strot geperst wordt betekent niet dat je erom gevraagd hebt, mocht je dat gemist hebbenquote:Op zondag 27 juli 2014 18:16 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Je hebt er niet om gevraagd? Naar mijn weten ga je akkoord met de voorwaarden van het abonnement tijdens het bestelproces... Dus om er dan achteraf over te gaan zeuren dat je moet in- en uitchecken vanwege een "principekwestie"..Dan moet je gewoon het abonnement niet bestellen en met losse kaartjes/e-tickets gaan reizen als het echt zo'n groot issue is.
Ben benieuwd, wil daar ooit ook nog wel een keertje heen.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:03 schreef Fiorano het volgende:
Groetjes vanuit de stoptrein La Spezia-Sistre Levante. Fotootje volgt wel als ik thuis ben.
Wel uitstappen bij een van de dorpjes daar onderweg. Schitterend !quote:Op zondag 27 juli 2014 18:29 schreef bork het volgende:
[..]
Ben benieuwd, wil daar ooit ook nog wel een keertje heen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |