Als ik via Keulen kan voor minder, ook rijd ik dan zondag dat stuk weer prefereer ik toch Keulenquote:Op zondag 27 juli 2014 00:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als jij via Luik wilt rijden dan rijd je via Luik. Ik zie het probleem niet.
http://www.edgard-transpo(...)09/04/2013&lign_id=8quote:Op zondag 27 juli 2014 00:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Nîmes ook bijv bustochen georganiseerd worden naar de Pont du Gard
Lekkere vent ben jij, graag of niet hoor, graag gedaan enzo, er stond geen datum bij pipo!quote:Op zondag 27 juli 2014 00:37 schreef Dr_Flash het volgende:
ik ga pas in oktober. Heb verde nog niks vastgelegd, kan ook naar Japan of o
met de trein? wel via de BAM hopelijk.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Je moeder is een pipo!quote:Op zondag 27 juli 2014 00:43 schreef bork het volgende:
[..]
Lekkere vent ben jij, graag of niet hoor, graag gedaan enzo, er stond geen datum bij pipo!
De BAM, nooit van gehoord?quote:
Nee, is me niet bekend. En de afkorting al helemaal niet.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:53 schreef bork het volgende:
[..]
De BAM, nooit van gehoord?
http://en.wikipedia.org/wiki/Baikal%E2%80%93Amur_Mainline
[ afbeelding ]
http://www.sokoltours.com/tours2.phtml?m=17
Zijn veel mensen gestorven tijdens de aanleg, verhaal is hier niet erg bekend, route ook niet, je kan bijvoorbeeld door naar Sachalin.
Mooi, weer wat geleerd op de late avond.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, is me niet bekend. En de afkorting al helemaal niet.
Tssssk Naabquote:Op zondag 27 juli 2014 00:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, is me niet bekend. En de afkorting al helemaal niet.
Ik heb hier nog wat spijkers/nagels liggen van deze spoorlijn, was het souvenirtje wat mijn familie had meegenomen van daar:)quote:Op zondag 27 juli 2014 00:58 schreef bork het volgende:
[..]
Mooi, weer wat geleerd op de late avond.
Hier zo kan je (nog) naar Japan via Sachalin
http://wikitravel.org/en/Russia_to_Japan_via_Sakhalin
[ afbeelding ]
Hier: Russische trein op Japans smalspoor op Sachalin.![]()
Bij mij zitten ze altijd te zeuren als ik richting mijn incheckpunt reis (ook al heb ik Weekend Vrij....)quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:29 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk wel slecht, ook al heb ik er zelf ook wel eens mijn voordeel uit gehaald. Ik was ooit thuis iets belangrijks vergeten en ben toen zonder uit te checken weer teruggereisd. Ik werd gecontroleerd op de terugweg en dat was prima. Vervolgens langs huis geweest en weer ingestapt met nog steeds alleen die ene incheck. Weer gecontroleerd en weer geen probleem. Ze letten dus ook al niet (allemaal) op hoe laat je incheckt.
Welke week? ik zit daar dan ook in de buurt, kunnen we effe bakkie doen...quote:Op zondag 27 juli 2014 00:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Tja die acties worden wel vaker niet volgens voorwaarden gebruikt. Zie vaak genoeg mensen die de gratis meereiskaarten combineren met de eveneens gratis overgangsbewijzen. Vind persoonlijk dat daar iets té coulant mee wordt omgegaan, wat nogal lullig is tegenover reizigers die zich wél aan de regels houden.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:42 schreef Basekid_NZ het volgende:
Volgensmij een gratis Spoordeelweken variant ja. Coulante conducteur I guess
Weet ik niet, ik heb nog niks geregeld. Ofjah, ik heb vrij geregeld. Maar ik weet nog niet of ik wel naar Nîmes ga. Zal vandaag eens een nieuwe poging ondernemen op die knoflooksite.quote:Op zondag 27 juli 2014 08:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Welke week? ik zit daar dan ook in de buurt, kunnen we effe bakkie doen...
Aan de ene kant wel. Aan de andere kant: Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen vervoerbewijs. Ik ga me toch niet druk maken over "Oh als hij ergens mee wegkomt dan had ik ook wel een minder kaartje kunnen nemen"?quote:Op zondag 27 juli 2014 10:48 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Tja die acties worden wel vaker niet volgens voorwaarden gebruikt. Zie vaak genoeg mensen die de gratis meereiskaarten combineren met de eveneens gratis overgangsbewijzen. Vind persoonlijk dat daar iets té coulant mee wordt omgegaan, wat nogal lullig is tegenover reizigers die zich wél aan de regels houden.
Interessante familiegeschiedenis denk ikquote:Op zondag 27 juli 2014 02:38 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik heb hier nog wat spijkers/nagels liggen van deze spoorlijn, was het souvenirtje wat mijn familie had meegenomen van daar:)
Dat heb ik nog nooit gehad eigenlijk. Maar ja, misschien ook nog nooit in die situatie geweest. Er zit altijd wel een "andere vervoerder" tussen. Of ik word sowieso niet gecontroleerd (wat ook heel vaak gebeurt).quote:Op zondag 27 juli 2014 06:32 schreef dennistd het volgende:
[..]
Bij mij zitten ze altijd te zeuren als ik richting mijn incheckpunt reis (ook al heb ik Weekend Vrij....)
Enige voordeel is - vind ik - dat je je GtbV-claims makkelijk online kan regelen, zonder formuliertjes-geneuzel.quote:Op zondag 27 juli 2014 16:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Kost tijd, kost moeite, extra gedoe, heb je niet om gevraagd, principekwestie, etc etc.
Vooropgesteld dat je het activeringscode-geneuzel gepasseerd bent.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Enige voordeel is - vind ik - dat je je GtbV-claims makkelijk online kan regelen, zonder formuliertjes-geneuzel.
Dat is ook maar éénmalig en je kunt bij iedere kaartautomaat terecht. Gewoon aanvragen dus en de volgende keer dat je op het station staat hobbel je even langs een kaartautomaat.quote:Op zondag 27 juli 2014 18:01 schreef Litpho het volgende:
[..]
Vooropgesteld dat je het activeringscode-geneuzel gepasseerd bent.
Je hebt er niet om gevraagd? Naar mijn weten ga je akkoord met de voorwaarden van het abonnement tijdens het bestelproces... Dus om er dan achteraf over te gaan zeuren dat je moet in- en uitchecken vanwege een "principekwestie"..quote:Op zondag 27 juli 2014 16:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Kost tijd, kost moeite, extra gedoe, heb je niet om gevraagd, principekwestie, etc etc.
Dat iets door je strot geperst wordt betekent niet dat je erom gevraagd hebt, mocht je dat gemist hebbenquote:Op zondag 27 juli 2014 18:16 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Je hebt er niet om gevraagd? Naar mijn weten ga je akkoord met de voorwaarden van het abonnement tijdens het bestelproces... Dus om er dan achteraf over te gaan zeuren dat je moet in- en uitchecken vanwege een "principekwestie"..Dan moet je gewoon het abonnement niet bestellen en met losse kaartjes/e-tickets gaan reizen als het echt zo'n groot issue is.
Ben benieuwd, wil daar ooit ook nog wel een keertje heen.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:03 schreef Fiorano het volgende:
Groetjes vanuit de stoptrein La Spezia-Sistre Levante. Fotootje volgt wel als ik thuis ben.
Wel uitstappen bij een van de dorpjes daar onderweg. Schitterend !quote:Op zondag 27 juli 2014 18:29 schreef bork het volgende:
[..]
Ben benieuwd, wil daar ooit ook nog wel een keertje heen.
Had het iets te maken met wat grote evenementen in Parijs?quote:Op zondag 27 juli 2014 19:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En de blikken badslipper express award gaat vandaag naar de SNCF divisie RER C en RER D. Godallemachtig wat een georganiseerde teringzooi!
Razend!
Merde!![]()
Ik wil het best uitleggen, maar t zal voorde meeste, hier niks zeggen, of je moet er een kaartje van Ile de france bij nemen om te weten hoe of wat.quote:
Ja, maar wat daar fout is gegaan was niet de schuld van de SNCF, dat dan weer welquote:Op zondag 27 juli 2014 20:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Had het iets te maken met wat grote evenementen in Parijs?
Tragique Ou Utiliser Routesquote:Op zondag 27 juli 2014 20:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ja, maar wat daar fout is gegaan was niet de schuld van de SNCF, dat dan weer wel
Nee dat niet, ze zijn bang voor 4 dingen op deze lijn:quote:Op zondag 27 juli 2014 20:38 schreef Duvel het volgende:
Wordt het daar minder warm als treinen langzamer rijden?
Hier zijn het bepaalde lijnen. de RER D en ook lijn P (Parijs naar Meaux en verder)quote:Op zondag 27 juli 2014 20:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als de treinen hier in Nederland trager moeten rijden vanwege mogelijke oververhitting wil ik niet weten hoe boos iedereen wordt..
quote:Op zondag 27 juli 2014 20:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hier zijn het bepaalde lijnen. de RER D en ook lijn P (Parijs naar Meaux en verder)
Waarbij die laatst genoemde een fase heeft met langzaam rijden en boven de 28 graden Helemaal niet rijden op bepaalde stukken...
Voor kattenruggen Ja? Ik weet dat ze ongewenst zijn maar niet dat het zo bizar isquote:Op zondag 27 juli 2014 20:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee dat niet, ze zijn bang voor 4 dingen op deze lijn:
http://maligned.transilie(...)vos-rer-d/#more-5867
- Oververhitte treinen door oud materieel
- Kattenruggen
- Bermbrandjes door remmen
en
-Salopérie de Caténaire
Ja nouja, ze weten waar de zwakker punten liggen, het moet eind 2016 verleden tijd zijn op Lijn Pquote:Op zondag 27 juli 2014 21:26 schreef b2py het volgende:
[..]
Voor kattenruggen Ja? Ik weet dat ze ongewenst zijn maar niet dat het zo bizar is
quote:
Waar ga je heen? (En hoe?quote:Op zondag 27 juli 2014 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch nog even een weekje vakantie geboekt
Is de beveiliging/treinbeïnvloeding niet fail-safe? Hier in NL wel. Een kabel die loszit of gebroken is zorgt altijd voor een meer beperkend seinbeeld/lagere ATB-snelheid.quote:Op maandag 28 juli 2014 09:17 schreef James1988 het volgende:
Bonjour à tous et toutes! We openen de dag met wat nieuws van onze zuiderburen:
- De botsing tussen een TER en een TGV nabij Denguin (Frankrijk), anderhalve week geleden, is volgens SNCF veroorzaakt door ongedierte. De beesten zouden in kabels hebben geknaagd, ondanks maatregelen om dit te voorkomen. In de komende maand gaat SNCF 10.000 soortgelijke installaties controleren.
Wat ik begrijp uit het artikel is dat er is geknaagd in het laatste stuk kabel tussen sein en bediening, waardoor stroom bedoeld voor het rode lampje terechtkwam op de draad voor het groene. Het klinkt voor mij als iets soortgelijks als bij Buizingen en Clapham Junction.quote:Op maandag 28 juli 2014 10:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Is de beveiliging/treinbeïnvloeding niet fail-safe? Hier in NL wel. Een kabel die loszit of gebroken is zorgt altijd voor een meer beperkend seinbeeld/lagere ATB-snelheid.
Niet verstandig. Het kan op zich veilig rijden, dus dan moet het gewoon ingezet kunnen worden.quote:
Onderbouwing?quote:
Een storing was verholpen, maar kennelijk niet goed genoegquote:
Er kan prima zonder groene lamp gereden worden hoor. Zolang er tenminste geen idioten tijdens het rijden de noodontgrendeling van de deur gebruiken (of wordt dan ook automatisch de noodrem in werking gesteld?)quote:
Andersom juist:quote:Op maandag 28 juli 2014 12:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Hangt er vanaf. Met Reizen op Saldo niet, met OVstufiparasietenkaart wel natuurlijk
http://www.ns.nl/reiziger(...)-euregio-ticket.htmlquote:- Reist u binnen Nederland met ICE International (traject Amsterdam - Utrecht - Arnhem v.v.), dan betaalt u een toeslag van ¤ 2 per enkele reis.
- De ICE Toeslag laadt u bij de NS-kaartautomaat of de NS-servicebalie op uw OV-chipkaart.
- Heeft u een abonnement dat geldig is bij NS, dan reist u binnen Nederland toeslagvrij met ICE International. Dit geldt ook voor het studentenreisproduct en de NS-Business Card.
- Een trajectabonnement moet dan wel (een deel van) het traject Amsterdam Centraal - Utrecht Centraal - Arnhem beslaan.
quote:Op maandag 28 juli 2014 12:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Hangt er vanaf. Met Reizen op Saldo niet, met OVstufiparasietenkaart wel natuurlijk
O uh okee.. Maar NS geeft geen optie voor een normale IC op zelfde tijdstipquote:Op maandag 28 juli 2014 12:17 schreef dennistd het volgende:
Twee euro ICE-toeslag tenzij je een abonnement hebt
Wat, mogen studenten gratis met de ICE?!quote:Op maandag 28 juli 2014 12:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Andersom juist:
[..]
http://www.ns.nl/reiziger(...)-euregio-ticket.html
Wat voor raar tijdstip is dat dan?quote:Op maandag 28 juli 2014 12:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
O uh okee.. Maar NS geeft geen optie voor een normale IC op zelfde tijdstip
Blijkbaar wel tegenwoordig. Maar goed dat dit niet algemeen bekend is... (nouja, ik zit toch 1e klasquote:Op maandag 28 juli 2014 12:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat, mogen studenten gratis met de ICE?!
14.22 en 14.37 gaan de normale IC'squote:
Mooi zoquote:Op maandag 28 juli 2014 12:20 schreef dennistd het volgende:
[..]
Blijkbaar wel tegenwoordig. Maar goed dat dit niet algemeen bekend is... (nouja, ik zit toch 1e klas)
dalvrij dus ook?quote:Op maandag 28 juli 2014 12:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Andersom juist:
[..]
http://www.ns.nl/reiziger(...)-euregio-ticket.html
Bij Zevenaar was er ooit toch koperdiefstal waardoor de storing de onveilige kant uit viel? Iets met een ICE en een goederentrein, meen ik.quote:Op maandag 28 juli 2014 10:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Is de beveiliging/treinbeïnvloeding niet fail-safe? Hier in NL wel. Een kabel die loszit of gebroken is zorgt altijd voor een meer beperkend seinbeeld/lagere ATB-snelheid.
Ik ken de meester die die goederentrein reed. Hij heeft het met ooit verteld, had inderdaad iets met de seinen te maken en foutieve informatie van de desbetreffende trdl meen ik te herinneren. Was niet fraai in ieder geval.quote:Op maandag 28 juli 2014 13:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Bij Zevenaar was er ooit toch koperdiefstal waardoor de storing de onveilige kant uit viel? Iets met een ICE en een goederentrein, meen ik.
quote:Op maandag 28 juli 2014 13:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Oh, en in Dordrecht staat een brug open en is de stroom uitgevallen, waardoor die brug niet meer dicht kan.
Daar bleken mensen aan de installatie te hebben gezeten die wisten hoe het werkt zodat de storing onopgemerkt kon blijven.quote:Op maandag 28 juli 2014 13:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Bij Zevenaar was er ooit toch koperdiefstal waardoor de storing de onveilige kant uit viel? Iets met een ICE en een goederentrein, meen ik.
Evaquote:Op maandag 28 juli 2014 14:38 schreef Sandrvich het volgende:
NS international heeft nu ook een EVA-virtuele-reisassistent op hun website.[ afbeelding ]
Gelukkig kwam er ook een enquête meteen achteraan en heb ik het maar weer eens de grond ingestampt. Mensen die ook lid van dat panel zijn, gaarne even hetzelfde te doen. Dank.
Blijkbaar is het toch een ander:quote:Op maandag 28 juli 2014 14:38 schreef Sandrvich het volgende:
NS international heeft nu ook een EVA-virtuele-reisassistent op hun website.[ afbeelding ]
Gelukkig kwam er ook een enquête meteen achteraan en heb ik het maar weer eens de grond ingestampt. Mensen die ook lid van dat panel zijn, gaarne even hetzelfde te doen. Dank.
quote:U zegt:hoi eva
NS International zegt:Dat begreep ik even niet. Mag ik nog een keer vragen waar het over gaat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |