ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Ik zeg toch op moeskroen, je wil t niet begrijpen he?
Ik begrijp het, maar dan loop ik +60 op, want ik kan niet in 1 minuut een ticket aan het loket kopen daar. Ik ga maar langs het loket in Antwerpen, en koop dan de tickets ... Is wat makkelijker vrees ik, en dat ten tijde van het vele promotie van ticketverkoop via internet.
Ik begrijp het, maar dan loop ik +60 op, want ik kan niet in 1 minuut een ticket aan het loket kopen daar. Ik ga maar langs het loket in Antwerpen, en koop dan de tickets ... Is wat makkelijker vrees ik, en dat ten tijde van het vele promotie van ticketverkoop via internet.
Ja, dan loop je dus plus 60 op. Jammer dan, zo werkt het nou eenmaal. Wil ik van normaal tarief naar Daltarief, dan loop ik ook +15 of of meer... Want dan moet ik ook "Omchippen"
Het is gewoon te idioot dat men bij de SNCF het vertikt om TER-tickets als E-ticket te verkopen als je een reis boekt vanaf een station die niet in Frankrijk ligt. Maar er zijn gelukkig alternatieven die dichterbij huis liggen, en die ga ik dus maar gebruiken.
Op donderdag 24 juli 2014 23:15 schreef greavy het volgende: Het is gewoon te idioot dat men bij de SNCF het vertikt om TER-tickets als E-ticket te verkopen. Maar er zijn gelukkig alternatieven die dichterbij huis liggen, en die ga ik dus maar gebruiken.
Ja, en huuuhuuu, want Frankrijk is bij voorbaat stom. Ohja, Belgie is er voor Nederland ook al mee gekapt. Met E-tickets..
De spoorwereld kan in ieder geval heel wat leren van de luchtvaart wat tickets (en efficiëntie) betreft, ik heb ook geen zin om dat hele gedoe via 20 sites op te gaan zoeken en vlieg dan ook vaak gewoon vanwege het gemak; daarnaast is het meestal nog goedkoper ook.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2014 23:19:44 ]
J.B. heeft wel gelijk, de spoorwegen lopen nog heel wat jaren achter als het aankomt op ticketverkoop. Ik kan vanuit mijn luie stoel zo een ticket voor één of andere vlucht binnen Chili boeken, maar een TER-ticket voor gebruik binnen Frankrijk online kopen en afdrukken is er niet bij?
DAN moet je ook niet zeiken. Het hele zooitje is in elkaar gezet om zo efficient mogenlijk te reizen. Niet om jou/mij/ons een leuke dag te bezorgen helaas. Ik ben het met je eens hoor, dat TGV saai is. Maar zo werkt het nu gewoon.
Ik heb ook een keer 2 uur in de winterkou mn pik warm staan te houden tijdens een recreatief rondje pmdat er gewoon geen andere oplossing was. Hoor je mij ook niet over...
Op donderdag 24 juli 2014 23:22 schreef James1988 het volgende: J.B. heeft wel gelijk, de spoorwegen lopen nog heel wat jaren achter als het aankomt op ticketverkoop. Ik kan vanuit mijn luie stoel zo een ticket voor één of andere vlucht binnen Chili boeken, maar een TER-ticket voor gebruik binnen Frankrijk online kopen en afdrukken is er niet bij?
Komt omdat dat allemaal tegenwoordig in 1 systeem zit (Sabre). Alleen Easyjet ligt Dwars...
Komt omdat dat allemaal tegenwoordig in 1 systeem zit (Sabre). Alleen Easyjet ligt Dwars...
Klopt, en dat doen de airliners dus goed. Nu zijn de spoorwegen er ook wel mee bezig (Amadeus is een heule grote naam in die wereld) maar nog lang niet alle operators zijn aangesloten op de systemen van Amadeus.
Nee. En als je een ticket vanaf België koopt en dan in Lille een TER-trein moet hebben, die bij je boeking zit, moet je weer langs een afhaalautomaat in het Franse station "want niet mogelijk". Maar men vergeet dat de reiziger in België zit, en dan zegt de SNCF klantenservice doodleuk "Oh, daarmee kunnen we niet helpen. U moet echt langs de automaat in een Frans station, dat kan niet in België. De enige optie die wij u kunnen bieden is om een dag of enkele dagen vooraf even naar Lille te reizen, en daar uw ticket op te halen. Daarvoor moet u wel een nieuw ticket voor die reis aankopen." Op de vraag of het bij een Belgisch loket kon, konden ze niet vertellen "want wij zijn van de SNCF, daarvoor moet ue met de Belgische spoorwegen contact opnemen."
Zo ga je toch niet met je klanten om, die ¤50,80 betalen voor een retourtje Toegeven dat het voor jou niet werkt, en met een alternatief komen die eigenlijk ook niet werkt.
Ja, vanochtend antwoord gehad van B-Europe, ticket naar Amiens kan ik gewoon in Antwerpen bij het loket aankopen en meenemen. Heb ik zaterdagmiddag of zondag ook ff wat te doen.
SPOILER
[ Bericht 8% gewijzigd door greavy op 24-07-2014 23:34:55 ]
Moeskroen is op zich wel een gave plek trouwens. Ik sliep daar eens in de plaatselijke jeugdherberg. Vroeg ik (als Nederlander) wat het zonder ontbijt kostte? Viel niet goed natuurlijk. Toen ging ik uitleggen "Joh luister jullie ontbijt begint pas om half negen op zondag, ik moet de trein van 8:10 of zo hebben." Toen bood hij aan om een pakketje klaar te maken wat klaar zou staan als ik om 7:45 kwam uitchecken Da's toch lief dan
Op donderdag 24 juli 2014 23:19 schreef J.B. het volgende: De spoorwereld kan in ieder geval heel wat leren van de luchtvaart wat tickets (en efficiëntie) betreft, ik heb ook geen zin om dat hele gedoe via 20 sites op te gaan zoeken en vlieg dan ook vaak gewoon vanwege het gemak; daarnaast is het meestal nog goedkoper ook.
vooral de prijs. Vliegen naar Italië is goedkoper dan de trein naar Groningen
Ik kwam nog wat opvallends tegen op de website van de Noorse spoorwegen. Als je van Hallingskeid naar Voss wilt gaan er 3 tot 4 treinen per dag, de laatste trein gaat om 18:57. Je krijgt dan het volgende reisadvies van NSB:
De rode pin is het beginpunt (Hallingskeid), alle blauwe pins rechts van de meest links blauwe pin (Finse) zijn stations waar je volgens het NSB-advies langs zou komen, maar waar je volgens het DB-advies helemaal niet zou hoeven te zijn. De gele pins zijn de stations in de juiste richting (Myrdal, waar je kunt overstappen voor Flåm) en de eindbestemming (Voss).
WTF, NSB...
Ja, ik verveelde me en dan kijk ik wel eens naar random routes enzo.
Op donderdag 24 juli 2014 23:49 schreef James1988 het volgende: Ik kwam nog wat opvallends tegen op de website van de Noorse spoorwegen. Als je van Hallingskeid naar Voss wilt gaan er 3 tot 4 treinen per dag, de laatste trein gaat om 18:57. Je krijgt dan het volgende reisadvies van NSB: [ code verwijderd ]
Dit terwijl DB je nog gewoon het volgende reisadvies geeft: [ code verwijderd ]
De rode pin is het beginpunt (Hallingskeid), alle blauwe pins rechts van de meest links blauwe pin (Finse) zijn stations waar je volgens het NSB-advies langs zou komen, maar waar je volgens het DB-advies helemaal niet zou hoeven te zijn. De gele pins zijn de stations in de juiste richting (Myrdal, waar je kunt overstappen voor Flåm) en de eindbestemming (Voss).
WTF, NSB...
Ja, ik verveelde me en dan kijk ik wel eens naar random routes enzo.
Zo kent HAFAS niet een overstap RER D op RER A op Chatelet (Stuurt je altijd via Gare de Lyon) en hetzelfde dus ook voor de RER E en de RER A op station Val de Fontenay, dan stuurt ie je dus liever eerst naar station Magenta, wat aan station Paris noord vastzit wat dus bereikbaar is van de RER A tot aan Chatelet en daarna RER B (Want de D valt dus ook in dit verhaal af)
Op vrijdag 25 juli 2014 00:01 schreef dennistd het volgende: Op somda wordt gemeld dat er een Buffeltje (3424) bij de Arriva-werkplaats in Zutphen staat. Maar wat moet Arriva met een Buffeltje?
Mijn wildste gok zou zijn tijdelijk materieeltekort opvangen. Zeker omdat vanwege treinverlenging in Noord-Nederland stellen ontbreken die je in september keihard nodig hebt. Maar of het werkelijk die richting op gaat? Ik zou het niet weten.
Mijn wildste gok zou zijn tijdelijk materieeltekort opvangen. Zeker omdat vanwege treinverlenging in Noord-Nederland stellen ontbreken die je in september keihard nodig hebt. Maar of het werkelijk die richting op gaat? Ik zou het niet weten.
Zijn die stellen nog niet terug in september dan? Ik zou zeggen dat je ze eind juni wegstuurt en dan begin september wel terug hebt....
Nouja, een paar Buffeltjes in de sneltrein Groningen-Leeuwarden kan best lijkt me, en Mono kan er toch al mee rijden
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Daar hebben ze ook twee van die ijzeren staven voor bedacht, die op 1435mm van elkaar liggen en verbonden zijn door van die houten of betonnen dingen. Typisch weer Amerikanen, altijd alles anders doen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Daar hebben ze ook twee van die ijzeren staven voor bedacht, die op 1435mm van elkaar liggen en verbonden zijn door van die houten of betonnen dingen. Typisch weer Amerikanen, altijd alles anders doen
Hij is grotendeels ook per spoor vervoerd, maar het laatste stuk ging dat niet. De Big Boy krijgt een totale revisie en dergelijke, en gaat ruim 5 jaar duren. Daarna zou hij weer op eigen kracht over het spoor mogen.
Op vrijdag 25 juli 2014 00:45 schreef James1988 het volgende: 5 jaar voor een revisie?? In die tijd kun je honderd nieuwe Big Boys laten bouwen...
Hoe lang is de 23 023 al wel niet in revisie bij de SSN? Ook al jaren volgens mij. Dat geldt ook voor de DE2 179 bij de ZLSM. En wat te denken van de Wismar bij de MBS, die al dertig jaar in revisie is of zo...?
Hoe lang is de 23 023 al wel niet in revisie bij de SSN? Ook al jaren volgens mij. Dat geldt ook voor de DE2 179 bij de ZLSM. En wat te denken van de Wismar bij de MBS, die al dertig jaar in revisie is of zo...?
Ik geloof je zo. Ik hou me echt totaal niet bezig met museumspul
Het is de meest geschikte treinserie om er stellen in te laten rijden. Misschien de stopper richting Stavoren. Andere trajecten zijn niet geschikt.
Maar goed, het is een wilde gok van mijn kant, want ik weet niet wanneer er drie stellen uit Polen terugkomen en drie nieuwe er naar toe gaan.
Is ook nog niet bekend bij ons. Officieel mag ik niet rijden met de DM'90, ik moet dan materieel instructie hebben Neemt niet weg dat ik het wel kan. Sleutel heb ik nog, gewoon hatsaflats, karren met die handel
Hier nog niets gehoord. Ik denk dat áls Arriva al een DM'90 in huis heeft, dat die op Almelo - Mariënberg gaat rijden.
Er is een verschil tussen "staat in een loods te wachten tot er ooit iets mee gebeurt" en "in revisie".
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Is ook nog niet bekend bij ons. Officieel mag ik niet rijden met de DM'90, ik moet dan materieel instructie hebben Neemt niet weg dat ik het wel kan. Sleutel heb ik nog, gewoon hatsaflats, karren met die handel
Hier nog niets gehoord. Ik denk dat áls Arriva al een DM'90 in huis heeft, dat die op Almelo - Mariënberg gaat rijden.
Het zou idd ook een soort van reserve voor dat traject kunnen worden. Het is afwachten en daarom is het ook zo leuk om te speculeren
Het zou idd ook een soort van reserve voor dat traject kunnen worden. Het is afwachten en daarom is het ook zo leuk om te speculeren
Een DM'90 gaat never nooit de rijtijden halen daar. Het kon op Zutphen-Winterswijk al niet (bij een tekort aan Linten werd de DM'90 ingezet op Zutphen-Oldenzaal). En Almelo-Mariënberg is nog veel krapper: je hebt maar een half uur om Vroomshoop-Almelo-Vroomhoop te doen. Dat is 12,5 kilometer enkele reis, met halteringen in Daarlerveen en Vriezenveen (incl. 40km/h-wisseltjes...).
Een DM'90 gaat never nooit de rijtijden halen daar. Het kon op Zutphen-Winterswijk al niet (bij een tekort aan Linten werd de DM'90 ingezet op Zutphen-Oldenzaal). En Almelo-Mariënberg is nog veel krapper: je hebt maar een half uur om Vroomshoop-Almelo-Vroomhoop te doen. Dat is 12,5 kilometer enkele reis, met halteringen in Daarlerveen en Vriezenveen (incl. 40km/h-wisseltjes...).
Zoow zomaar proactief iets doen zonder dat het eerste 6 weken fout moet gaan.
Dat was het persbericht. we moeten nog maar zien of alle maatregelen werken (of uberhaupt doorgevoerd worden Ik hoop echter van harte voor NSR en ProRail dat ze deze winter goed doorkomen en laten zien dat het wel kan.
vooral de prijs. Vliegen naar Italië is goedkoper dan de trein naar Groningen
Ik vlieg in september voor 26 euro naar Krakow, zie dat maar eens met de trein te regelen. Ja, trein is leuker, maar het geld groeit ook in Limburg niet aan de bomen
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2014 12:16:46 ]
willekeurige vreemde die moeilijk doen met een stekker vanuit de 1ste klas naar het Balkon een meereiskaartje geven zodat ze gewoon normaal kunnen komen zitten
Lima modeltreinen gids uit de jaren 80, locomotievengids & train recognition guide. (Oeps vergeten te draaien...)
Verder nog een oude Michelin wegenatlas van Frankrijk uit '91.
Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Voor een frisse pint kom ik het vanavond ook nog wel even afgeven op een treinstation (enkel Zuid-Holland, Brabant, Utrecht & Limburg).
Op vrijdag 25 juli 2014 14:28 schreef Yreal het volgende: Godver, hele 1ste klas veel met stuiterende kinderen. Daar probeer ik nou juist aan te ontsnappen
Op vrijdag 25 juli 2014 14:28 schreef Yreal het volgende: Godver, hele 1ste klas veel met stuiterende kinderen. Daar probeer ik nou juist aan te ontsnappen
vanwaar toch die obsessie om maar zoveel mogelijk te benadrukken dat je 1e klas reist? Zo boeiend is dat niet.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)aanrijding-met-trein Een 25-jarige man uit Dordrecht heeft vannacht een aanrijding met een trein in Tricht overleefd. De man ligt met verwondingen aan armen en benen in het ziekenhuis.
De Dordrechtenaar liep met een vriend uit Geldermalsen langs het spoor vanuit Culemborg. De vriend liep op de parallelweg, maar de 25-jarige man liep langs de rails. De vriend merkte ineens dat hij het slachtoffer niet meer zag. Toen hij ging kijken, lag de man gewond bij het spoor.
De machinist van de trein had de aanrijding niet opgemerkt, maar kon later achterhaald worden. RTL Nieuws / ANP
Achterhaald, dat klinkt ook fout zeg Ik pak zoveel duiven, konijnen, kraaien, uilen, roofvogels en herten.... Je hoort een plofje en als jij 's nachts of 's avonds niemand voor je trein ziet springen/staan dan is het wel best allemaal. Vooral dat dronken kak volk dat gaat spoorlopen... Doe het gewoon niet. Misschien lopen ze wel heel braaf zo ver mogelijk van het spoor vandaan, met die dronken kop is één keer struikelen genoeg om machinisten een hartverzakking te geven of nog erger, dat hij zelf omkomt. Sukkel, eigen schuld dikke bult en hij mag nog blij zijn dat die onverlaat nog leeft.
Zou ontzettend handig zijn als je anders gewoon treinkaartjes op je telefoon kan laden. Kan in het buitenland (en de Thalys) ook prima. Heb meer het idee dat NS e-tickets zwaar wilt ontmoedigen zodat alles in het big-data data warehouse met de ov-checkin's beland. Met dat data-ware house wordt vervolgens dan de treinen zo kort mogelijk gemaakt.
Op zich heeft Brenno best een punt op het moment dat je verder niets met het papieren kaartje hoeft. Maar bij het kopen staat er dat je je naam op moet schrijven en dat die moet overeenkomen met je identificatiepapieren. Waar ga je digitaal je naam opschrijven? Dus strikt gezien klopt het dat het geen geldig vervoersbewijs is.
Aan de andere kant denk ik.. Tjah, is het echt nodig om moeilijk te doen als HC zijnde..? Maar op zich spreekt het verontwaardigde toontje in het regionale nieuws boekdelen.. Het zou mij niets verbazen als ze niet heel lief is geweest tegen de HC. Als de reiziger op 1, 2 en 3 wil staan is het op zich best aardig als je de vervoerder niet bij voorbaat al in het harnas jaagt.
Je bent nog geen tien minuten Praha uit, noodstop en rolt stapvoets naar het volgende station. Defecte locomotief, het zit ook niet mee deze vakantie :/
Op vrijdag 25 juli 2014 17:06 schreef b2py het volgende: Je bent nog geen tien minuten Praha uit, noodstop en rolt stapvoets naar het volgende station. Defecte locomotief, het zit ook niet mee deze vakantie :/
Ik heb om 16:00 uit- en ingecheckt in Assen met mijn Dal Vrij-abonnement. Hoewel de paal "Overstap OK, Dal Vrij" liet zien ben ik toch benieuwd of ik nu gratis reis of dat ik straks in Den Haag Centraal de volle mep mag gaan betalen.
Op Mijn NS is het nog niet te zien, ook al is het inmiddels 77 minuten later...
Op vrijdag 25 juli 2014 17:16 schreef James1988 het volgende: Ik heb om 16:00 uit- en ingecheckt in Assen met mijn Dal Vrij-abonnement. Hoewel de paal "Overstap OK, Dal Vrij" liet zien ben ik toch benieuwd of ik nu gratis reis of dat ik straks in Den Haag Centraal de volle mep mag gaan betalen.
De grens ligt op 16:05. Daarvoor inchecken is vrij reizen, daarna inchecken is betalen, ook al is het een overstap.
Sterkte. Vooral Praag-Usti is mooi Dresden-Praag is niks aan, en duurt lang. (maarja, daar heb je sowieso al last van )
Zijn al in Berlijn hoor Dus ging uiteindelijk wel chill, werd in Dresden nog even een rijtuig met een flinke klap aangehangen, ik viel over een Duitse oma heen
Zijn al in Berlijn hoor Dus ging uiteindelijk wel chill, werd in Dresden nog even een rijtuig met een flinke klap aangehangen, ik viel over een Duitse oma heen
Dat is hoe Duitse pornofilms beginnen
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2014 17:58:15 ]
Bij het in- en uitchecken geldt zowel bij het begin- als het einde van de spitsperiode een marge van 5 minuten in het voordeel van de klant. D.w.z. een abonnementhouder die 's ochtends voor 6.35 uur incheckt reist nog zijn hele reis met korting. Een abonnementhouder die 's ochtends na 8.55 uur incheckt reist ook zijn hele reis met korting. Voor de avondspits geldt dezelfde regeling: een klant die voor 16.05 incheckt of na 18.25 uur incheckt reist zijn hele reis met korting. Deze marges zijn bedoeld om discussies over het juiste tijdstip te voorkomen. Het actief communiceren van deze marges aan de klant is daarbij niet verstandig, dit verschuift het probleem naar de nieuwe tijdstippen van bijv. 6.35 of 8.55 uur.
En voor de volledigheid: met Dal Vrij reis je bij inchecken in de daluren ook met korting, namelijk een korting van 100%.
Sterkte. Vooral Praag-Usti is mooi Dresden-Praag is niks aan, en duurt lang. (maarja, daar heb je sowieso al last van )
Wablief
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Filmpje Vaartse Rijn, niet voor homofoben, wel voor techneuten op 1.30 zag ik iets totaal onbekends hightech spul voorbijkomen
Even mezelf quoten. Het is natuurlijk ter vervanging van stel 10372 die onlangs een aanrijding met een vrachtwagen had en voor schadeherstel zelfs terug naar Stadler moet. Dit betekent dat Arriva dat stel geruime tijd kwijt is en dat er vervanging voor moet komen.
Op donderdag 24 juli 2014 23:15 schreef greavy het volgende: Het is gewoon te idioot dat men bij de SNCF het vertikt om TER-tickets als E-ticket te verkopen als je een reis boekt vanaf een station die niet in Frankrijk ligt. Maar er zijn gelukkig alternatieven die dichterbij huis liggen, en die ga ik dus maar gebruiken.
Even mezelf quoten. Het is natuurlijk ter vervanging van stel 10372 die onlangs een aanrijding met een vrachtwagen had en voor schadeherstel zelfs terug naar Stadler moet. Dit betekent dat Arriva dat stel geruime tijd kwijt is en dat er vervanging voor moet komen.
Dan zou het mij niks verbazen als we de DM'90 terug gaan zien op de Betuwelijn. Daar heeft het immers altijd ook gereden, en worden solo-stelletjes ingezet. Op Apeldoorn-Zutphen red je het niet met losse stelletjes in de spits volgens mij.
Dan zou het mij niks verbazen als we de DM'90 terug gaan zien op de Betuwelijn. Daar heeft het immers altijd ook gereden, en worden solo-stelletjes ingezet. Op Apeldoorn-Zutphen red je het niet met losse stelletjes in de spits volgens mij.
uhuh, op Arnhem - Tiel kun je het met gesloten omlopen oplossen. Desnoods vertrek je een minuut eerder uit Tiel om iets meer rijtijdmarge te hebben.
Lang. Veolia was voor Zuid-Limburg ook een stel minimaal een half jaar kwijt. Was in 2009 bij Houthem een aanrijding met een vrachtwagen gebeurd http://www.depercee.nl/?page_id=107