Zo kent HAFAS niet een overstap RER D op RER A op Chatelet (Stuurt je altijd via Gare de Lyon) en hetzelfde dus ook voor de RER E en de RER A op station Val de Fontenay, dan stuurt ie je dus liever eerst naar station Magenta, wat aan station Paris noord vastzit wat dus bereikbaar is van de RER A tot aan Chatelet en daarna RER B (Want de D valt dus ook in dit verhaal af)quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:49 schreef James1988 het volgende:
Ik kwam nog wat opvallends tegen op de website van de Noorse spoorwegen. Als je van Hallingskeid naar Voss wilt gaan er 3 tot 4 treinen per dag, de laatste trein gaat om 18:57. Je krijgt dan het volgende reisadvies van NSB:
[ code verwijderd ]
Dit terwijl DB je nog gewoon het volgende reisadvies geeft:
[ code verwijderd ]
Om het even in beeld te zetten:
[ afbeelding ]
De rode pin is het beginpunt (Hallingskeid), alle blauwe pins rechts van de meest links blauwe pin (Finse) zijn stations waar je volgens het NSB-advies langs zou komen, maar waar je volgens het DB-advies helemaal niet zou hoeven te zijn. De gele pins zijn de stations in de juiste richting (Myrdal, waar je kunt overstappen voor Flåm) en de eindbestemming (Voss).
WTF, NSB...
Ja, ik verveelde me en dan kijk ik wel eens naar random routes enzo.![]()
Mijn wildste gok zou zijn tijdelijk materieeltekort opvangen. Zeker omdat vanwege treinverlenging in Noord-Nederland stellen ontbreken die je in september keihard nodig hebt. Maar of het werkelijk die richting op gaat? Ik zou het niet weten.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:01 schreef dennistd het volgende:
Op somda wordt gemeld dat er een Buffeltje (3424) bij de Arriva-werkplaats in Zutphen staat. Maar wat moet Arriva met een Buffeltje?
Zijn die stellen nog niet terug in september dan? Ik zou zeggen dat je ze eind juni wegstuurt en dan begin september wel terug hebt....quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mijn wildste gok zou zijn tijdelijk materieeltekort opvangen. Zeker omdat vanwege treinverlenging in Noord-Nederland stellen ontbreken die je in september keihard nodig hebt. Maar of het werkelijk die richting op gaat? Ik zou het niet weten.
Daar hebben ze ook twee van die ijzeren staven voor bedacht, die op 1435mm van elkaar liggen en verbonden zijn door van die houten of betonnen dingen. Typisch weer Amerikanen, altijd alles anders doenquote:
Het is de meest geschikte treinserie om er stellen in te laten rijden. Misschien de stopper richting Stavoren. Andere trajecten zijn niet geschikt.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zijn die stellen nog niet terug in september dan? Ik zou zeggen dat je ze eind juni wegstuurt en dan begin september wel terug hebt....
Nouja, een paar Buffeltjes in de sneltrein Groningen-Leeuwarden kan best lijkt me, en Mono kan er toch al mee rijden
Hij is grotendeels ook per spoor vervoerd, maar het laatste stuk ging dat niet. De Big Boy krijgt een totale revisie en dergelijke, en gaat ruim 5 jaar duren. Daarna zou hij weer op eigen kracht over het spoor mogen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:26 schreef dennistd het volgende:
[..]
Daar hebben ze ook twee van die ijzeren staven voor bedacht, die op 1435mm van elkaar liggen en verbonden zijn door van die houten of betonnen dingen. Typisch weer Amerikanen, altijd alles anders doen![]()
Hoe lang is de 23 023 al wel niet in revisie bij de SSN? Ook al jaren volgens mij. Dat geldt ook voor de DE2 179 bij de ZLSM. En wat te denken van de Wismar bij de MBS, die al dertig jaar in revisie is of zo...?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:45 schreef James1988 het volgende:
5 jaar voor een revisie?? In die tijd kun je honderd nieuwe Big Boys laten bouwen...
Ik geloof je zo. Ik hou me echt totaal niet bezig met museumspulquote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:50 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hoe lang is de 23 023 al wel niet in revisie bij de SSN? Ook al jaren volgens mij. Dat geldt ook voor de DE2 179 bij de ZLSM. En wat te denken van de Wismar bij de MBS, die al dertig jaar in revisie is of zo...?
Is ook nog niet bekend bij ons.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is de meest geschikte treinserie om er stellen in te laten rijden. Misschien de stopper richting Stavoren. Andere trajecten zijn niet geschikt.
Maar goed, het is een wilde gok van mijn kant, want ik weet niet wanneer er drie stellen uit Polen terugkomen en drie nieuwe er naar toe gaan.
Er is een verschil tussen "staat in een loods te wachten tot er ooit iets mee gebeurt" en "in revisie".quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:50 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hoe lang is de 23 023 al wel niet in revisie bij de SSN? Ook al jaren volgens mij. Dat geldt ook voor de DE2 179 bij de ZLSM. En wat te denken van de Wismar bij de MBS, die al dertig jaar in revisie is of zo...?
Door wie dan? De meeste mensen die ooit betrokken geweest zijn bij de bouw van een stoomlocomotief zijn inmiddels op z'n minst hoogbejaardquote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:45 schreef James1988 het volgende:
5 jaar voor een revisie?? In die tijd kun je honderd nieuwe Big Boys laten bouwen...
Het zou idd ook een soort van reserve voor dat traject kunnen worden. Het is afwachten en daarom is het ook zo leuk om te speculerenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 02:46 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Is ook nog niet bekend bij ons.
Officieel mag ik niet rijden met de DM'90, ik moet dan materieel instructie hebben
Neemt niet weg dat ik het wel kan. Sleutel heb ik nog, gewoon hatsaflats, karren met die handel![]()
Hier nog niets gehoord. Ik denk dat áls Arriva al een DM'90 in huis heeft, dat die op Almelo - Mariënberg gaat rijden.
Een DM'90 gaat never nooit de rijtijden halen daar. Het kon op Zutphen-Winterswijk al niet (bij een tekort aan Linten werd de DM'90 ingezet op Zutphen-Oldenzaal). En Almelo-Mariënberg is nog veel krapper: je hebt maar een half uur om Vroomshoop-Almelo-Vroomhoop te doen. Dat is 12,5 kilometer enkele reis, met halteringen in Daarlerveen en Vriezenveen (incl. 40km/h-wisseltjes...).quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het zou idd ook een soort van reserve voor dat traject kunnen worden. Het is afwachten en daarom is het ook zo leuk om te speculeren
Apeldoorn-Zutphen dan maarquote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
Een DM'90 gaat never nooit de rijtijden halen daar. Het kon op Zutphen-Winterswijk al niet (bij een tekort aan Linten werd de DM'90 ingezet op Zutphen-Oldenzaal). En Almelo-Mariënberg is nog veel krapper: je hebt maar een half uur om Vroomshoop-Almelo-Vroomhoop te doen. Dat is 12,5 kilometer enkele reis, met halteringen in Daarlerveen en Vriezenveen (incl. 40km/h-wisseltjes...).
Op Leeuwarden - Harlingen Haven haalt DM'90 de rijtijden net niet. Ook tussen Groningen en Zuidbroek is het waarschijnlijk niet mogelijk.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Of toch maar in het Noorden waar de dienstregeling lang zo krap niet is.
Zoow zomaar proactief iets doen zonder dat het eerste 6 weken fout moet gaan.twitter:NUnl twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 11:03:02NS zet langere treinen in tijdens herfstperiode: http://t.co/EzFxI7pzON reageer retweet
Dat was het persbericht. we moeten nog maar zien of alle maatregelen werken (of uberhaupt doorgevoerd wordenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:07 schreef Dos37 het volgende:
Zoow zomaar proactief iets doen zonder dat het eerste 6 weken fout moet gaan.twitter:NUnl twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 11:03:02NS zet langere treinen in tijdens herfstperiode: http://t.co/EzFxI7pzON reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |