Ik omschrijf het ook altijd als kramp zoals in je kuit, maar dan in je darm, op een onbereikbare plaatsquote:Op woensdag 23 juli 2014 20:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
volgens mij omdat twinkle al 3cm ontsluiting had...
ik had vandaag een aanval van mn prikkelbare darm, maar mn darm is natuurlijk verhuisd... Ik dacht serieus dat t was begonnen, alleen de regelmaat ontbrak..
zo blij dat ik niet gebeld heb en gewoon heb afgewacht want toen ik eenmaal naar de wc kon was t daarna een stuk minder...![]()
darmkramp van pds zijn ook weg te puffen en ik was al maanden aanvalsvrij..
Heb ik ook naar zitten kijken. Uiteindelijk vond ik wieltjes wat tegen vallen ten op zichte van de oudere Joolz. De mono is vooral handig voor een 2e kind, je kan er een extra zitting op klikken.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:54 schreef Crumpette het volgende:
Met gevaar dat jullie gek van me worden... na een paar uur googlen en youtuben enz neig ik nou weer naar deze:
http://www.babypark.nl/joolz-geo-mono-rocky-grey-zwart.html
voordelen boven de crusi:
opvouwbaar met zitje én mandje, klikt dan vast en aan het handvat (aan de voorkant) op te hangen aan de muur (Crusi klikt niet vast), gezien bovenwoning. Ook grotere kans dat hij in de achterbak van ouders auto past, crusi is nog wel groot opgevouwen.
Kleiner in omvang en ws makkelijker in het OV te manoevreren? ook aan datzelfde handvat makkelijk een trein in te tillen voor willekeurige voorbijganger![]()
vraagtekens: pas beschikbaar eind september? precieze afmetingen van het mandje/ruimte tussen mandje/wieg (voor weekendtas oid)? kleuren niet fabeltastisch.. kan wel het onderstel gaan proefrijden in de prenatal want dat is er wel.
naja t is al n paar dagen dat mn darmen aan t werk is maar vandaag was t als vanouds pijnlijk en hard lopen ( waggelen maar goedquote:Op woensdag 23 juli 2014 21:58 schreef Phaidra het volgende:
Hier verder! Voor wijzigingen in de OP liefst even een DM.
Mijn laatste post:
[..]
Ik omschrijf het ook altijd als kramp zoals in je kuit, maar dan in je darm, op een onbereikbare plaats. Ik moest ze ook wel eens wegpuffen idd. Mijn zus is wel eens flauwgevallen op de wc van de pijn
. Maarrrr ik had ook vlak voor de bevalling een aanval van krampen (na maanden rust) en alles werd in een paar sessies leeggemaakt. Dus het kan wel een voorbode zijn (hoeft niet per se natuurlijk). Ik ga gewoon duimen voor je
.
Crumpette, de opbergruimte van de Joolz is best ruim nog hoor! Onze later van 7 kg past er in! Alleen kan het flapje niet zo handig open, dat is wel er. Maar er zitten ook nog uitsteeksels aan de duwstang waar je tassen aan kan hangen! /TeamJoolz
.
wordt vanzelf meerquote:Op woensdag 23 juli 2014 22:01 schreef StarDust_ het volgende:
[..]
Heb ik ook naar zitten kijken. Uiteindelijk vond ik wieltjes wat tegen vallen ten op zichte van de oudere Joolz. De mono is vooral handig voor een 2e kind, je kan er een extra zitting op klikken.
Ik ga voor de Joolz Day met een extra grote mand!
Edit: paar dagen geleden voor het eerst plopjes gevoelt...nu is het sindsdien radiostilte. Vond het net zo gezellig!
Wij gaan voor de Joolz Earth met boodschappennet, laatst eens goed bekeken en dat lijkt ons een prima extra. Stevig en ruim (Team Joolz +1quote:[b]Op woensdag 23 juli 2014 21:58 schreef Phaidra het volgende:[/
Crumpette, de opbergruimte van de Joolz is best ruim nog hoor! Onze later van 7 kg past er in! Alleen kan het flapje niet zo handig open, dat is wel er. Maar er zitten ook nog uitsteeksels aan de duwstang waar je tassen aan kan hangen! /TeamJoolz
.
Ja, maar die van jou lanceert nog wel feestelijker zaken toch?quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:08 schreef BlueEyes het volgende:
Dat doekje over het piemeltje uit het vorige deel is heus een aanrader![]()
Kon vanmorgen weer eens mn hand als schermpje er boven houden, maar heb ook al natte rompers en aankleedkussenhoezen gehad
Inderdaad, en het geeft vooral geruststelling! Ondanks de vele goede echo's ben ik er nog niet erg gerust op...quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
wordt vanzelf meermaar het is verslavend he
Ohjah dames, de poep na dr meconium kan bij luierverschonen nog wel eens bij een pers op lucht door de kinderkamer vliegenquote:Op woensdag 23 juli 2014 22:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, maar die van jou lanceert nog wel feestelijker zaken toch?
Ja, kijk maar naar augustus en septemberquote:Op woensdag 23 juli 2014 22:18 schreef Radyhyn het volgende:
Gezien in december alleen Snoenk maar een meisje verwacht zou het statistisch gezien ook een meisje kunnen zijn voor Crump
Ah, je hebt een angelsounds al, dat scheelt inderdaad veelquote:Op woensdag 23 juli 2014 22:15 schreef StarDust_ het volgende:
Ik heb geluk dat ik een angelsounds heb, anders zou ik gillend gek geworden zijn! En ik heb regelmatig echo's, dus dat is ook weer een fijne gedachte.
ik krijg gewoon aids van zware tassenquote:Op woensdag 23 juli 2014 22:21 schreef Stormqueen het volgende:
Crump, gewoon niet te veel zooi meeslepen en anders je man mee als pakezel
nou, ik heb alvast alle voorwerk voor je gedaanquote:Op woensdag 23 juli 2014 22:23 schreef Radyhyn het volgende:
Ik zou alleen al zo'n kinderwagen willen om heel veel extra zooi mee te kunnen nemenGrote opbergruimte in een wagen is voor mij echt een must
quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:25 schreef Stormqueen het volgende:
ik zit nog te wachten tot ze de megamand van Mutsy ook in het zwart maken
Anders maar een spuitbusje hanterenzal toch veel boodschappen gaan doen met die kar
Anders: baby in een draagdoek en al je rommel in de wagen
Om 16.00.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:40 schreef Danaa het volgende:
[..]
Cygne, ik mag vrijdag! Hoelaat mogen jullie weer? Wij om 08:15 uur.
Phaidra, MalteserBen blij voor jullie!
Risu, veel succes morgen!
quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:31 schreef StarDust_ het volgende:
De perfecte kinderwagen voor Crump:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vrijdag was ik wel blij hoor, maar het gaat dan toch rondspoken. Teruggezet en te traag hartje. Wel krachtig maar toch te traag. Inmiddels denk ik alleen nog maar aan te traag en dat kan niet goed zijn. En waarom zou ik na een week al terug moeten komen als het wel goed zou kunnen zijn. Meh.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:35 schreef Radyhyn het volgende:
Cygne echt op van de zenuwen hé. Tis ook zo moeilijk om niet constant aan te denken. Je man heeft het vast goed
[ afbeelding ]
dat ja...quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:00 schreef WupWup het volgende:
Het gaat om je officiële termijn. Als je morgen 27+1 bent volgens de telling van de gynaecoloog, dan had je vandaag al bloed kunnen prikken zonder problemen. en "problemen" bestaat dan uit sanquin die boos wordt op de te vroege prik en dan vertikken om de bepaling uit te voeren, waardoor mensen die met 26+6 op controle komen nog een ritje moeten maken in de week erna /frustraaaasies
Thanks. Ik ga maandag, met vriendje. Idee van alleen gaan was leuk stoer maar dat ben ik even nietquote:Op woensdag 23 juli 2014 23:00 schreef WupWup het volgende:
Het gaat om je officiële termijn. Als je morgen 27+1 bent volgens de telling van de gynaecoloog, dan had je vandaag al bloed kunnen prikken zonder problemen. en "problemen" bestaat dan uit sanquin die boos wordt op de te vroege prik en dan vertikken om de bepaling uit te voeren, waardoor mensen die met 26+6 op controle komen nog een ritje moeten maken in de week erna /frustraaaasies
ooh jemig ja dat was ik alweer bijna vergeten... dat gekwijl alsof je net 8 kiezen hebt laten trekken en je mond verdoofd is...quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:59 schreef Cygne het volgende:
Wat rot Kwak, ik zou het het liefst zo snel mogelijk doen, dan ben je er vanaf.
En jezus, die speekselvloed. Ik kwijl meer dan mijn hont als die een stukje leverworst krijgt.
Ja dat.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
ooh jemig ja dat was ik alweer bijna vergeten... dat gekwijl alsof je net 8 kiezen hebt laten trekken en je mond verdoofd is...
quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:05 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb echt zoveel lln per ongeluk "beconsumeerd" het afgelopen half jaar... Spuugje hier, speekselvlokje daar...
Hoeveel mag je er per dag? en eet je regelmatig *mamamodusquote:Op woensdag 23 juli 2014 23:06 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ja dat.
En ik heb volgens de tandarts dus al abnormaal veel speeksel. Ook handig met gaatjes en zo.![]()
Oh, en de misselijkheid komt nu door de emesafene heen.![]()
![]()
Gelukkig is de rugpijn nu helemaal weg.
3. En ik eet regelmatig, eten is niet fijn. Maar niet eten is nóg minder fijn.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Hoeveel mag je er per dag? en eet je regelmatig *mamamodus*
quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:41 schreef danic het volgende:
Jemig! Welke zwangere muts bevindt zich in haar toestand () dan ook nog in de buurt van een wasmachine
alleen nu met "zeker nu" of "in jouw toestand" erachteraan.quote:Op donderdag 24 juli 2014 07:27 schreef Stormqueen het volgende:
Dat roepen mensen ook als een niet-zwangere valt volgens mijvoor goed slapen! Ik zou nog best een paar uur door kunnen, maar helaasch.
hoef je geen sorry voor te zeggen hoor, ik zou er vooral van genietenquote:Op donderdag 24 juli 2014 07:32 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
alleen nu met "zeker nu" of "in jouw toestand" erachteraan.
En ik vergeet soms dat niet iedereen zomervakantie heeftsorry
Tip: Niet van houding veranderen als je baby voelt, dan is je kans verkekenquote:Op donderdag 24 juli 2014 07:32 schreef Crumpette het volgende:
En kon al niet in slaap komen want discobabyschopt steeds harder! Maar vriend heeft het nog nooit kunnen voelen, steeds *freeze*
ohja ik ging gisteren wel verliggen idd. Maar meer dan een paar min hebben we nog nooit geprobeerd, ook omdat er dan wel tegen vriends hand geschopt wordt, maar hij het gewoon niet voelt..quote:Op donderdag 24 juli 2014 08:00 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Tip: Niet van houding veranderen als je baby voelt, dan is je kans verkekenIk blijf dan doodstil zitten en dan proberen we mijn hand door manlief zijn hand te vervangen. Oh en niet te enthousiast roepen of ademhalen, dat verstoort
En geduuuuuld hebben.
quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:56 schreef Kyara het volgende:
[..]
Meisjes kunnen je ook flink onderplassen. En dat verwacht je dan weer niet
wie heeft er echo vandaag? 3 morgen toch?quote:Op donderdag 24 juli 2014 08:38 schreef Malteser het volgende:
Succes voor de dames met een echo vandaag!!
vriendquote:Op donderdag 24 juli 2014 08:52 schreef Heliotrope het volgende:
Ik dacht ook iemand vandaag, maar ik denk ook al steeds dat het vrijdag is vandaag.
Pijnlijk Razz!
Krijgerrtje wat een nare opmerkingen ja...
NTS sterkte bij je oma!
Crumpette je vriend (man?) zal het vast snel voelen dan denk ik!
Slapen hier ook niet meer zo lekker, maar het went inderdaad snel.
Ik vind het zwanger zijn leuk maar begin ook wel erg uit te kijken naar ons meisje! En het gevoel te hebben dat we het kunnen in plaats van het vooral ook heel spannend te vinden.
Ik sluit me voor het gemak even aan bij Fee, muv het meisjesdeel, daar hoef ik voorlopig niet over na te denkenquote:Op donderdag 24 juli 2014 08:36 schreef Fee-nix het volgende:
[..]ben benieuwd hoe dat bij mijn dame zal gaan. De meisjesbaby's op het kdv waar ik gewerkt heb, plasten altijd alleen maar hun hele rug onder
. Ook knap
.
Yay voor de goede nacht van Twinkle. En voor alle andere goede nachten
.
Boooo voor de slechte nachten.
Zelf slaap ik nog prima, even afkloppen. Is deze zwangerschap echt heel anders (veel beter) dan de vorige keren)
Razz auwwww! Wist je dan niet dat je je rond de wasautomaat altijd op handen en knieën dient voort te bewegen.
Krijgertje bah zeg... wat een rotsituatie. Kan me echt niet voorstellen dat mensen zoiets zeggen.
NTS veel sterkte met je oma. Klinkt alsof ze het zichzelf en anderen erg moeilijk maakt
. Maar wel heel zielig ook idd.
Risuquote:Op donderdag 24 juli 2014 08:45 schreef Crumpette het volgende:
[..]
wie heeft er echo vandaag? 3 morgen toch?
Oh daar ben ik normaal al een sucker voor. Ik ging in mijn oude woonplaats altijd nootjes kopen bij een zielige oude kaasboer waar de winkel altijd leeg was, uit schuldgevoelquote:Op donderdag 24 juli 2014 09:39 schreef Stormqueen het volgende:
Zeau, fiets afgegeven bij de fietsenmaker. Die zei al dat ik niet te veel geld meer in dit exemplaar moest investeren (goh) Toen zei ik dat ik al een nieuwe had besteld, en kreeg ik een hele sippe "oh, die had ik ook wel aan je willen verkopen..." terug. En nu voel ik me een onmens omdat ik broodroof op die oude man heb gepleegd
![]()
Schijthormonen
grote buiken lijken hier vaker te maken te hebben met veel vruchtwater dan met grote beebs?quote:Op donderdag 24 juli 2014 09:48 schreef Twinkle20 het volgende:
One born every minute![]()
Die van gister vond ik wel heftig trouwens. Groot kind wat met de schouders vast bleef zitten. Die werd er effe met grof geweld uit getrokken![]()
Nu ben ik ook bang voor een grote baby omdat mijn buik groter is als bij dreumes![]()
Of een combinatie!quote:Op donderdag 24 juli 2014 09:53 schreef Crumpette het volgende:
[..]
grote buiken lijken hier vaker te maken te hebben met veel vruchtwater dan met grote beebs?
nah, ik moet het nog zien hoor, die 9ponders..quote:Op donderdag 24 juli 2014 09:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Of een combinatie!
Eerst de zondvloed, dan Goliath
Maar Twinkle, je buik is misschien groter dan bij je dreumes, maar je hebt nog steeds geen grote buikEn bij een tweede zijn buiken vrijwel altijd groter dan bij de eerste volgens mij!
Yeah gefeliciteerd! Viel dus mee, inwendig?quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:03 schreef Risu het volgende:
Even snel zonder bijgelezen te hebben. We hebben een knippert!(en het is er maar 1 gelukkig
)
8 weken 5 dagen, dus UD komt op ongeveer 28 februari. (toch geen maart kindje)
Eerst uitwendig geprobeerd maar mijn darm zat in de weg. (leuk he, darmen)
Dus toch inwendig, mijn angst, maar ik wilde het zo graag weten nou dat ik gewoon m'n broek naar beneden trok. En hup, meteen goed te zien. Hartstikke blij. Later even een plaatje. Ben nu vieren.
Ah, ik hoor het al, er is een kleine D'Shontelay onderwegquote:Op donderdag 24 juli 2014 10:06 schreef Amsel het volgende:
Oh Risu was fijn!!
One Born Every Minute"My husband ain't gonna be there for the delivery 'cause he don't do hospitals" en dat dan in plaats van die vent de twee oma's erbij zijn en alles afzeiken en met elkaar gaan vechten op de gang
Nee dit is wel heel dramatischquote:Op donderdag 24 juli 2014 10:30 schreef Cholula het volgende:
Eerste keer dat ik one born every minuten kijk, is het altijd zo erg?
Goed! Lief dat je het vraagt! Ik kan nu echt aftellen, en heb minder last van de warmte dan eerst dus zit beter in mijn vel.quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:57 schreef Malteser het volgende:
Oh SQ, jij en de fietsenmaker. Hoe durf je je fiets ook ergens anders te bestellen?! Dat is echt heel barbaars.
Kwak: Hoe is het nu? Vriend weer bijna thuis? En fijn dat jullie volgende week samen kunnen gaan. Samen is leuker dan alleen.
NTS: Succes bij Oma. Geen fijne situatie.
Hier speelt wat vermoeidheid geloof ik. Kon gisteren mijn ogen niet meer open houden, man stuurde me op 21.00 uur naar boven en hij is om 21.05 uur gaan kijken hoe het met me was. Dat kan ik me niet meer herinneren en dat klopte, ik sliep zei hij.
Helaas was daar vanmorgen de wekker om 06.15 uur, toen was ik voor mijn gevoel nog lang niet klaar met slapen. Arme man.
Maandag moeten we naar de vk, controle. Dan 'moeten' we ook doorgeven of we een combinatietest willen. En we weten het eigenlijk niet zo goed..... Hoe hebben jullie dat bepaald?
http://www.prenatalescreening.nl/bewust_kiezen.phpquote:Op donderdag 24 juli 2014 10:57 schreef Malteser het volgende:
Oh SQ, jij en de fietsenmaker. Hoe durf je je fiets ook ergens anders te bestellen?! Dat is echt heel barbaars.
Kwak: Hoe is het nu? Vriend weer bijna thuis? En fijn dat jullie volgende week samen kunnen gaan. Samen is leuker dan alleen.
NTS: Succes bij Oma. Geen fijne situatie.
Hier speelt wat vermoeidheid geloof ik. Kon gisteren mijn ogen niet meer open houden, man stuurde me op 21.00 uur naar boven en hij is om 21.05 uur gaan kijken hoe het met me was. Dat kan ik me niet meer herinneren en dat klopte, ik sliep zei hij.
Helaas was daar vanmorgen de wekker om 06.15 uur, toen was ik voor mijn gevoel nog lang niet klaar met slapen. Arme man.
Maandag moeten we naar de vk, controle. Dan 'moeten' we ook doorgeven of we een combinatietest willen. En we weten het eigenlijk niet zo goed..... Hoe hebben jullie dat bepaald?
Wij hebben het niet gedaan omdat:quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:22 schreef Malteser het volgende:
Arme man omdat manlief vaak pas rond 19.30 uur thuis is van zijn werk. En dan zien we elkaar wel heel erg kort. Maar hij vindt het niet erg hoor, is juist super lief. Ik wist dat hij zorgzaam was maar zoals hij nu is, ongelooflijk!
Dank voor de link Wup, die site lezen we vanavond even op ons gemak door.
*knip*
ik hoop dat t snel vanzelf begint voor jequote:Op donderdag 24 juli 2014 11:30 schreef Roomsnoes het volgende:
Risu, en knippert! Wat goed
En vermoeidheid: check! Toegeven waar je kan, je lijf is een mensje aan het bakken. Wordt je moe van
Ik ben weer thuis. Beebs lag mooi op het middelste lijntje. Sinds gisteravond wat krampen hier en daar, soms pijnlijk en regelmatig, soms niks. Maar er viel weinig te strippen. Dus we wachten weer afHopelijk begint de boel binnenkort... Al was het maar vanwege de ijsblokjesmachine die ze in het zh hebben <3
Hoop met je mee voor snelle ijsblokjesmachine en airco van het ziekenhuisquote:Op donderdag 24 juli 2014 11:30 schreef Roomsnoes het volgende:
Risu, en knippert! Wat goed
En vermoeidheid: check! Toegeven waar je kan, je lijf is een mensje aan het bakken. Wordt je moe van
Ik ben weer thuis. Beebs lag mooi op het middelste lijntje. Sinds gisteravond wat krampen hier en daar, soms pijnlijk en regelmatig, soms niks. Maar er viel weinig te strippen. Dus we wachten weer afHopelijk begint de boel binnenkort... Al was het maar vanwege de ijsblokjesmachine die ze in het zh hebben <3
Niks aanquote:Op donderdag 24 juli 2014 10:02 schreef Crumpette het volgende:
[..]
nah, ik moet het nog zien hoor, die 9ponders..
Sterker nog een NIPT zonder combinatietest kan/mag niet in Nederland. In Belgie kan dit wel. Vandaar dat veel mensen de grens oversteken.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:08 schreef Radyhyn het volgende:
Ik dacht dat de NIPT sinds 1 april vergoedt wordt in de basisverzekering als de combinatietest een verhoogd risico heeft aangetoond. Hij wordt dus niet vergoed als je direct NIPT wilt laten doen zonder eerst de combitest...
Kijk.. dat is tenminste eens een ander soort 'voorwerk'quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:12 schreef Amsel het volgende:
Ik verveelde me, dus ben alvast maar enveloppen voor de geboortekaartjes aan het schrijven en postzegels plakken
je moet ook meer denken in opgevouwde babiesquote:Op donderdag 24 juli 2014 11:49 schreef kwakz0r het volgende:
volgens mijn ticker heb ik een rutabaga in mijn buik. huuu. wat is dat?
oh wacht, het is gewoon een koolraap. ik vind t gek hoor, die ronde groenten... mijn baby is al 34 cm zegt de zw sch kalender, zo groot is een koolraap heul niet!
Nee, dat klopt niet. Sinds 1 april jl kun je voor de NIPT kiezen als je een verhoogd risico hebt met de combitest. Leeftijd speelt daar geen rol in. Dit in het kader van de Trident-studie.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:45 schreef Spees_Eend het volgende:
Dat van die mogelijkheid voor NIPT sinds 1 april bij een verhoogde kans combinatietest dacht ik eerst ook, maar was (is?) dus niet zo. Wel tegen fikse betaling. Als je ouder bent dan 36 of anderszins op voorhand aan bepaalde risicofactoren voldoet krijg je wél een nipt bij een verhoogde kans, als je 28 bent en verder niks bijzonders, maar er komt wel 1:8 uit krijg je niet die nipt.
Dikke disclaimer: ik weet niet helemaal zeker of ik dit goed onthouden heb en/of dit in de afgelopen maanden nog veranderd is. Anders roept Mignonne of WupWup vast wel
Ja jonge da's makkelijk spreken als je niet nog anderhalve dag moet werken en nu al het weekend in je kop hebtquote:Op donderdag 24 juli 2014 14:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Risu een knippert
wij hebben geen test laten doen, geen verhoogde kans voor ons.
Het is AL donderdag SQ! bijna weekend
Ik heb vandaag een soort van stilte voor de storm gevoel...waar dat nu weer op slaat...
Dat is ook vreemd. Mij is het destijds afgeraden omdat we de NIPT niet vergoed zouden krijgen ook al zouden we bij wijze van weer op 1:8 uitkomen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:22 schreef WupWup het volgende:
[..]
Nee, dat klopt niet. Sinds 1 april jl kun je voor de NIPT kiezen als je een verhoogd risico hebt met de combitest. Leeftijd speelt daar geen rol in. Dit in het kader van de Trident-studie.
Je had ook zo'n lunch met bijkomend relax gevoel kunnen hebben op dinsdag... dan duurt t pas nog langquote:Op donderdag 24 juli 2014 14:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja jonge da's makkelijk spreken als je niet nog anderhalve dag moet werken en nu al het weekend in je kop hebt![]()
Ik denk omdat je zo lang naar die 37 weken toe hebt zitten werken! Dan voelt het misschien alsof de eindstreep in zicht is
Sterkte, nog anderhalve dag. Misschien kun je je gaan focussen op de bevalling van je monster hamburger? Als afleiding?quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja jonge da's makkelijk spreken als je niet nog anderhalve dag moet werken en nu al het weekend in je kop hebt![]()
Ik denk omdat je zo lang naar die 37 weken toe hebt zitten werken! Dan voelt het misschien alsof de eindstreep in zicht is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vrolijker noot: extreme couponing is op tv![]()
![]()
quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:46 schreef Roomsnoes het volgende:
Oh SQ das kut heEn dan is 1,5 dag echt heul lang. Is een kwart week zo'n beetje. Maar, het klinkt wel lekker, zo'n burger
![]()
![]()
GM, pas op dat je niet teveel focust op dat gevoel. Had ik ook. Met een beetje pech moet je nog 4-5 weken! En die gaan dan erg langzaaaaam
oh gets wat heftig!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vrolijker noot: extreme couponing is op tv![]()
nee dat meeslepen loopt wel los... ze komt wanneer ze daar klaar voor is... naar mij luisteren doet ze toch niet![]()
ik denk maar zo... nog max 5 weken.
en omg vanaf zaterdag heb ik meldplicht...
S. 2014
J. 2016
Hier 24 dagen op 40 uur. Echt belachelijk, minimum der minimum. En daarom moet ik ook altijd werken de vrijdag na Hemelvaart en zulks.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:53 schreef Stormqueen het volgende:
een terreurdreiging Room?
En laat je niet te veel meeslepen in dat gevoel - ik begrijp het wel hoor, ben er nu zelf ook gevoeliger voor, maar dit soort ellende is (helaas) niet iets van hier en nu - het komt alleen harder aan met een kindje in je buik![]()
Malteser, ja idd, het houdt niet echt over nee, 25 dagen hier /40uMaar goed, na mijn vrije week nog zes weken werken en dan heb ik ook verlof, daar hou ik maar aan vast
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die nare berichten op tv negeer ik eigenlijk. Misschien niet heel netjes, maar ik kan me er nu niet teveel mee bezig houden. Daar word ik te treurig van.
Dat is inderdaad erg magerquote:Op donderdag 24 juli 2014 15:14 schreef Malteser het volgende:
[..]
Hier 24 dagen op 40 uur. Echt belachelijk, minimum der minimum. En daarom moet ik ook altijd werken de vrijdag na Hemelvaart en zulks.
Maar: Dit ongelooflijke mooie cadeautje heeft ervoor gezorgd dat ik de strijd om een vrije carnavalsweek in 2015 sowieso ga winnen. De planner wil zelf altijd vrij met carnaval en plant zichzelf altijd 'stiekem' al vrij in het rooster. Ik mag geen vrij nemen als de planner vrij heeft i.v.m. werkzaamheden opvangen. Dus ik pis nogal vaak naast de pot. Maar, mijn wraak is zoet: Komend jaar win ik
.
Nog maar 6 weken, wow. Dat gaat snel. Hoeveel ga je werken na je verlof?
Zoniet kan je altijd nog beslissen dat je er wel wat op in wil leveren toch?quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:23 schreef Stormqueen het volgende:
Ofja, niet redden is wel erg dramatisch, met minder werken moeten we te veel inleveren en dat willen we nietIk hoop dat ik me daar ook goed bij blijf voelen
Klinkt prima toch?quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:41 schreef Stormqueen het volgende:
Ik weet niet of vier dagen dapper is. Drie dagen voelt teveel als carrièremoord nu. En wat away zegt, ik heb ook gestudeerd en verdien echt geen fooi, mijn man en ik zijn vrij gelijkwaardige kostwinners en dat zou ik eigenlijk graag zo houden.
Het zou wel zomaar kunnen dat hij straks geen vier dagen meer kan werken. Dan moet ik misschien mijn visie herzien. Maar voor nu is het goed
Je kunt ook financieel onafhankelijk zijn met veel minder dan vijf dagen werkenquote:Op donderdag 24 juli 2014 15:53 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind het ook nogal dubbel. Aan de ene kant geloof ik er heilig in dat elke vrouw financieel onafhankelijk zou moeten zijn van haar man... Alleen vind ik mijn werk eerlijk gezegd niet zo leuk dat ik het wel vijf dagen zou willen doen
quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:10 schreef Stormqueen het volgende:
en daarbij: ik voel nu echt iets tegen mijn ribben douwenik ben 29 weken ffs! Zak, kind!
Uhm, meld!quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:54 schreef Stormqueen het volgende:
Heeft iemand nog iets van Marel88 gezien recentelijk? Ze heb verdeurie meldplicht
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zit nu in de tuin te haken, heb nog 1 of 2 babywasjes te doen (bekleding kinderwagen en boxkleden) maar ik ben er helemaal klaar voor! Vandaag weer gecheckt bij vk. Bloeddruk en hartje goed, niet ingedaald maar dat deed nr. 1 ook al niet. Nu wachten...
En weer hier reageren, ik heb vast één ding gezien en dat is de knipper van Risu. Wat superfijn!!! Nu vertrouwen kweken![]()
In het onderwijs zal ik toch echt min. 4 dagen moeten werken daarvoorquote:Op donderdag 24 juli 2014 16:07 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Je kunt ook financieel onafhankelijk zijn met veel minder dan vijf dagen werken.
Herkenbaar trouwens.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, ik heb het echt een beetje opgegeven. Word er namelijk best boos van
Oh ja lolquote:Op donderdag 24 juli 2014 16:28 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Herkenbaar trouwens.
Mijn moeder heeft altijd heel veel gewerkt, ze had met mijn vader samen een eigen bedrijf. Desondanks was ze na schooltijd altijd thuis voor ons, ipv daarvan ging ze 's avonds nog werken bijv. Tot ze gingen scheiden... Nu werkt ze al een jaar of 7 niet meer, haar nieuwe vriend is al met pensioen. Maar, als ik bel of ze even langs kan komen? Nee hoor, want ze MOET op vrijdag rond 12:00 uur boodschappen doen, ze zijn in de tuin aan het werk (dan doe je dat toch de volgende dag weer), ze moet nog even naar de HEMA etc. Nooit tijd ergens voor. En wel klagen tegen mij dat ik nooit zomaar spontaan langskom
tuurlijk kàn het wel, maar het kost natuurlijk wel een stukje luxe en niet iedereen wil dat. Overigens wel respect voor jou, ik heb ooit je verhaal wel eens gelezen op Fokquote:Op donderdag 24 juli 2014 16:31 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik zit in het onderwijs en werk 3,5 dag.![]()
En dan moet ik echt alles zelf betalen, ook het huis, vakanties, alle vaste lasten....
Ik heb hoge vaste lasten met studieschuld en collegegeld. Zou hier niet kunnen wonen met deze huur alleen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:31 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik zit in het onderwijs en werk 3,5 dag.![]()
En dan moet ik echt alles zelf betalen, ook het huis, vakanties, alle vaste lasten....
Dat soort dingen jaquote:Op donderdag 24 juli 2014 16:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh ja lol
Ik ben er een keer echt kwaad om geworden. Ze moesten bij ons zijn om iets op te halen geloof ik. Dat zouden ze op zaterdag komen doen. Krijg je die dag een bericht dat het die dag niet gaat lukken, want ze moesten nog even bij oma langs om iets te brengen (die is 85, daar kun je elke dag van de week langs), bij mijn broertje langs (die werkt alleen 's morgens tussen 6 en 10) en boodschappen doen. Of het woensdag kon. NEE VROUW, WIJ KUNNEN JUIST ALS ENIGE ALLEEN OP ZATERDAG!
Ja dat zal zeker wel schelen ja! Die kinderopvang is niet misselijkquote:Op donderdag 24 juli 2014 16:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nee, ik snap dat het misschien niet alle luxe geeft die je je zou wensen, maar ik vind ook niet dat ik er heel veel voor hoef te laten. Zeker niet nu beide kinderen naar school gaan en ik nog maar voor één middagje bso hoef te betalen.
Thanks, maar niet nodig hoor. Ik geniet van het leven met kinderen. Zou never nooit meer terug willen naar de jaren ervoor.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
tuurlijk kàn het wel, maar het kost natuurlijk wel een stukje luxe en niet iedereen wil dat. Overigens wel respect voor jou, ik heb ooit je verhaal wel eens gelezen op Fok
Accepteer ze nou maar gewoonquote:Op donderdag 24 juli 2014 16:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Thanks, maar niet nodig hoor. Ik geniet van het leven met kinderen. Zou never nooit meer terug willen naar de jaren ervoor.
Ik woon niet luxe, winkel niet luxe, eet niet luxe en leef niet luxe. Je kunt echt via internet een ander niet in de portemonnaie kijken denk ik.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nee, ik snap dat het misschien niet alle luxe geeft die je je zou wensen, maar ik vind ook niet dat ik er heel veel voor hoef te laten. Zeker niet nu beide kinderen naar school gaan en ik nog maar voor één middagje bso hoef te betalen.
nou horror wil ik niet zeggenquote:Op donderdag 24 juli 2014 16:44 schreef Stormqueen het volgende:
Vind je het zulke horror ja GM? Want mijn moeder is echt ontzettend lief hoorZe zou alleen d'r eigen leven zo veel leuker kunnen maken als ze gewoon eens iets ging doèn.
Ik hoop dat het straks scheelt als ze Henka een dag in de week heeft. Hopelijk geeft 't een zetje.
ja, dát vind ik ook zo'n naar iets. Die toeslagen zijn echt zo'n black-box. Je doet maar wat en na 2 jaar krijg je dan eindelijk de afrekening of je t goed gedaan hebt en dan weet je eigenlijk pas hoeveel je 2 jaar geleden te besteden had.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:41 schreef kwakz0r het volgende:
En ook de invloed ban toeslagen kan ik nu niet goed overzien. Wie weet kom ik netto op evenveel uit met kind en een dag minder dan nu.
Ja... Ik vind t ook maar niks, vooral omdat mijn inkomen altijd tijdens een belastingjaar verandert ipv per 1 januari.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:50 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
ja, dát vind ik ook zo'n naar iets. Die toeslagen zijn echt zo'n black-box. Je doet maar wat en na 2 jaar krijg je dan eindelijk de afrekening of je t goed gedaan hebt en dan weet je eigenlijk pas hoeveel je 2 jaar geleden te besteden had.
Vond t knap ingewikkeld om in te schatten wat er met het netto inkomen zou gaan gebeuren bij
* 1 dag ouderschapsverlof (deels opgevangen door combinatiekorting belastingen)
* 2 dagen kdv (hoeveel je precies terug krijgt hangt af van 1)
* 3verandering van manier waarop bedrijf met pensioengeld omging en hoeveel je af moest dragen (invloed op 1)
* 4 hypotheekrenteaftrek (ook afh. van 1)
en dan hebben we 'gelukkig' nog geen recht op zorgtoeslag en huurtoeslag want dan kun je t helemaal niet meer overzien
leuk he, hoe dat draaitquote:Op donderdag 24 juli 2014 16:58 schreef kwakz0r het volgende:
Volgens mij ligt mijn lint al de hele dracht overdwars of met de pootjes naar beneden. Voel vrijwel uitsluitend helemaal onderin svhopjes, of linksonder. Heeel soms rechts iets en soms geschuif/gegolf. Eind van de dag als ik plat ga liggen. Ligt ie met kop en kont ter hoogte van de navel meer rechts dan links overdwars. Ik gok net de beentjes dan wel linksonder
Tja, er is altijd kans dat het alsnog mis gaat, maar aangezien ik verder ben gezet en het hartje zo mooi heb gezien, maak ik me toch een stuk minder druk. De vk was iig heel positief.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:32 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Zoniet kan je altijd nog beslissen dat je er wel wat op in wil leveren toch?
Wij zouden het kunnen redden op 1 salaris, maar ik heb ook niet voor niks mijn diploma gehaald en ben ook niet gemaakt om hele dagen thuis te zitten. Daarbij wil ik ook wel graag een auto voor mijzelf.
Mooi plaatje Risu! Ben je nu helemaal gerust gesteld wat betreft het hartje? Of toch nog wel angstig? ( sorry als het een rare of stomme vraag is)
Dat gaat helemaal goed. FIjn zeg.quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:00 schreef Risu het volgende:
[..]
Tja, er is altijd kans dat het alsnog mis gaat, maar aangezien ik verder ben gezet en het hartje zo mooi heb gezien, maak ik me toch een stuk minder druk. De vk was iig heel positief.
Hier iemand die dus fulltime moederschap gaat doen. En ik vind alle situaties goed. Mensen doen wat hun het beste lijkt. Mijn moeder was altijd thuis en ondanks dat ze gastouder was en er vaak tot 7 kinderen rondliepen in huis, vond ik het fijn dat ze er altijd was. Dat idee is een beetje in mijn achterhoofd blijven hangen. Dat wil niet zeggen dat een moeder die 3/4/5 dagen werkt slechter is, of beter. Ieder zijn ding, en ieder zijn waarde. Ik heb trouwens ook gestudeerd hoor.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:55 schreef Malteser het volgende:
Hier ook allebei gestudeerd maar ik droom er al heel mijn leven van om moeder te worden en voor mij voelt 3 dagen werken echt een beetje als de max. Klinkt misschien stom..... Nu verdien ik wel 'maar' 2/3 van wat man verdient.
Bovendien ben ik opgegroeid in een gezin waarbij ouders beide 40+ werkten en wij waren echt heel, heel erg veel alleen. En dat heeft ons gezin getekend.
Nu zijn er gelukkig ook genoeg voorbeelden waar twee fulltime werkende ouders prima uitpakt! Gelukkig maar! Dus ik ben daar niet op tegen of wat dan ook. Maar ik heb altijd gehoopt het anders te kunnen gaan doen.
Nou ja, iedereen maakt zijn eigen afweging, gelukkig maar. Ik hoop alleen altijd maar dat mensen mijn keuze niet 'al te raar' vinden, omdat ik ook heb gestudeerd. *onzekere Malteser gluurt om de hoek*
Dat zie ik dan weer wel zitten idd!quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:13 schreef watmoetikkiezen het volgende:
prima toch!
Maar zit stiekem wel te denken om mijn werk anders te verdelen als kind eenmaal naar school gaat zodat BSO niet of bijna niet nodig is (wel continurooster of tso, dus niet ook nog thuis lunchen). Dat ze lekker altijd met vriendjes af kan spreken als ze dat wil of lekker thuis spelen. Vond vroeger zelf de kindjes met BSO maar zielig .
Ik moet hier toch een +1 op doen. Ook al scheer ik wel mijn benenquote:Op donderdag 24 juli 2014 17:20 schreef kwakz0r het volgende:
Nou ja, impopulaire mening hier, maar ik vind het dus niet prima...
Het sociale stelsel knapt uit zijn voegen. Mijns inziens zou het er alleen moeten zijn om mensen die niet kunnen werken te helpen, niet om tegemoet te komen aan vrouwen die liever thuiszitten.
Zo lang je 100% van je man profiteert moet je t zelf weten (die van mij zou dat niet OK vinden), maar zodra er dan ook naar iets misloopt (scheiding, ontslag partner) ben he wel op de staat aangewezen terwijl je best zou kunnen werken... Dat trek ik niet bijzonder goed.
Daarbij, niet werken is slecht voor de economie, en he brengt ook niet meer het geld binnen dat ooit door de maatschappij in jou en he studie is geïnvesteerd.
Dus ja, ik ben er wel een beetje allergisch voor om alles maar "Een keuze/van evenveel waarde" te vinden, want je belast er direct en indirect de maatschappij mee.
Dus. Knuppel. Hoenderhok. I know.
Ik ook! En mijn oksels!quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik moet hier toch een +1 op doen. Ook al scheer ik wel mijn benen
Oh, dat is wel story of my life hoor, stukjes missen....quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:22 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik ook! En mijn oksels!
Editie: een snelle blik leert mij dat ik vanmorgen een stukje been gemist heb
Mijn vk / echoscopist zei dat bij 4 wk de kans op een miskraam 10% is, maar nu rond 9 wk met goed kloppend hartje nog maar 2%. Toch een heel ander plaatje!quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:00 schreef Risu het volgende:
[..]
Tja, er is altijd kans dat het alsnog mis gaat, maar aangezien ik verder ben gezet en het hartje zo mooi heb gezien, maak ik me toch een stuk minder druk. De vk was iig heel positief.
Ja, dat is zeker in zo'n situatie! Ik hoop het voor je!quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:34 schreef Phaidra het volgende:
Vandaag mijn leidinggevende ingelicht en ze vond het heel leuk voor me! Echt een last van mijn schouders. Ik hoop dat alles zo positief blijft en ik in mei toch in aanmerking kom voor een contractverlenging (en mondeling toegezegd vast contract). Dat vind ik toch wel spannend.
Ja, tuurlijk, en ik verwacht ook echt niet dat een ander iets zal doen met mijn mening hoorquote:Op donderdag 24 juli 2014 17:34 schreef Radyhyn het volgende:
Ieder zijn eigen ding toch, ieder zijn eigen overweging en ieder zijn eigen situatie.
We kunnen niet in elkaars situatie kijken en de overwegingen kunnen heel persoonlijk zijn.
Er is overal wel wat voor/tegen te zeggen zo.. dus blijft een eindeloze discussie
De rest van de collega's wil ik nog even in spanning latenquote:Op donderdag 24 juli 2014 17:37 schreef Radyhyn het volgende:
Goed nieuws Phaidra. Fijn dat ze het bij je werk nu weten en ook zo positief reageerden
LD is echt wel een goed salaris, vind ik!quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:34 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik heb hoge vaste lasten met studieschuld en collegegeld. Zou hier niet kunnen wonen met deze huur alleen.
Misschien zou t ineens wel kunnen als ik minder zou werken en toeslagen zou krijgen. Maar er blijft bij mij maandelijks niks over hoor. En ik geef t ook niet uit aan luchtigheden oid
En natuurlijk kan ik nog wel bezuinigen als t echt moet. Maar zou er niet voor kiezen nee.
Ik zou nu gewoon even bellen Razz. Al is het alleen maar ter geruststellingquote:Op donderdag 24 juli 2014 17:46 schreef Razztwizzle het volgende:
Bah, m'n kind is zo rustig vandaagheb al sterke koffie gedronken, en ben op bed gaan liggen en nu voel ik wel wat, maar niet veel. Ik geef het nog even, maar als ze vanavond niet d'r feest-uurtje heeft bel ik morgenochtend toch maar de VK.
Is ook zo.. maar vond het ff niet gezellig meerquote:Op donderdag 24 juli 2014 17:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk, en ik verwacht ook echt niet dat een ander iets zal doen met mijn mening hoor
Maar het hoeft ook niet altijd kusjekroel te zijn, als je het echt fundamenteel met iemand oneens bent mag dat best gezegd worden. Zolang je je mening op een normale manier brengt is er niets aan de hand. Vind ik dan
Als iemand het fundamenteel met mij oneens is mag ze dat in elk geval gewoon zeggen.
Nou, dan maken we het toch weer gezellig nu?quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:50 schreef Radyhyn het volgende:
[..]
Is ook zo.. maar vond het ff niet gezellig meer
Kom maar op met die polonaise!quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nou, dan maken we het toch weer gezellig nu?
Herkenbaar... tuthola negeert alles en iedereen vandaag, en af en toe draait ze eens of geeft ze n schop, alsof ze wil zeggen, k ben er wel maar heb geen zin vandaag...quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:46 schreef Razztwizzle het volgende:
Bah, m'n kind is zo rustig vandaagheb al sterke koffie gedronken, en ben op bed gaan liggen en nu voel ik wel wat, maar niet veel. Ik geef het nog even, maar als ze vanavond niet d'r feest-uurtje heeft bel ik morgenochtend toch maar de VK.
Ik zit gewoon in LB en vind al niet dat docenten zo slecht verdienen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:45 schreef Franny_G het volgende:
[..]
LD is echt wel een goed salaris, vind ik!.
Grappig dit. Ik ben thuisblijfmoeder, maar ik ben het veel meer met je eens dan ik zelf dacht.quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:20 schreef kwakz0r het volgende:
Nou ja, impopulaire mening hier, maar ik vind het dus niet prima...
Het sociale stelsel knapt uit zijn voegen. Mijns inziens zou het er alleen moeten zijn om mensen die niet kunnen werken te helpen, niet om tegemoet te komen aan vrouwen die liever thuiszitten.
Zo lang je 100% van je man profiteert moet je t zelf weten (die van mij zou dat niet OK vinden), maar zodra er dan ook naar iets misloopt (scheiding, ontslag partner) ben he wel op de staat aangewezen terwijl je best zou kunnen werken... Dat trek ik niet bijzonder goed.
Daarbij, niet werken is slecht voor de economie, en he brengt ook niet meer het geld binnen dat ooit door de maatschappij in jou en he studie is geïnvesteerd.
Dus ja, ik ben er wel een beetje allergisch voor om alles maar "Een keuze/van evenveel waarde" te vinden, want je belast er direct en indirect de maatschappij mee.
Dus. Knuppel. Hoenderhok. I know.
Gebeld, en ze komt straks even langs om hartje te luisteren. Thanks voor schop/hol.quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik zou nu gewoon even bellen Razz. Al is het alleen maar ter geruststelling
Ja hequote:Op donderdag 24 juli 2014 18:15 schreef Risu het volgende:
Oh schrijven, ja![]()
Ben nu ook een verhaal aan het schrijven, (8 hoofdstukken met 20,000 woorden pas) door de moeheid heb ik er even een pauze in. Ik ga zeker door, ook al is het misschien een stom verhaal. Ik vind het superleuk. Helemaal je eigen wereld bedenken enzo. Ja echt
Was jij degene die laatst schreef dat ze allergisch was voor markplaats?quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:41 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik woon niet luxe, winkel niet luxe, eet niet luxe en leef niet luxe. Je kunt echt via internet een ander niet in de portemonnaie kijken denk ik.
Ik heb het idee dat ik door wat ik de laatste jaren financieel heb moeten verstouwen echt wel goed weet hoeveel ik nodig heb als bare minimum voor mij alleen, met kind erbij lijkt me lastig inschatten. En ook de invloed ban toeslagen kan ik nu niet goed overzien. Wie weet kom ik netto op evenveel uit met kind en een dag minder dan nu.
Maar de huur van 660 p/m kan ik dan niet betalen, en aangezien we particulier huren en ik geen woningbouw als backuo heb zou ik dan bij mijn ouders moeten gaan wonen, of ouderwets op kamers. Maar dat kan vaak niet met een kind
Good for you als je t met minder kunt!
quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:21 schreef Zoë23 het volgende:
Ik vind het wat kort door de bocht om te zeggen dat thuisblijfmoeders (of hoe je t maar wilt noemen) van het sociale stelsel profiteren.
Dat kun je aan de buitenkant niet zien en dus is zo'n oordeel een beetje te makkelijk ( vind ik ). Zoveel mensen zoveel verschillende situaties.
Zoals de situatie van Fee bijv.
Er zullen altijd wel mensen zijn die van alles profiteren daar ben ik ook niet positief over. Verder is het per gezin verschillend. Als ze goed voor hun gezin/familie zorgenen gelukkig zijn. Prima. Wie ben ik om daarover te oordelen.
Ik kan me sowieso niet zo snel druk maken over anderen (of ze hun opleiding weggooien ofzo). Er zijn belangrijkere dingen
Ja dat soort gevallen dus.quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:25 schreef Risu het volgende:
Buurman van schoonouders is een profiteur. Die krijgt een uitkering enzo. Zit ie tegen schoonmoeder te klagen dat ze hem een baan als taxichauffeur hadden aangeboden, en dat ze toch zeker niet dachten dat ie dat ging doen he. Mijn schoonmoeder had echt zoiets vanheuh?
Ondertussen gaat ie wel lekker op vakantie naar Thailand. 2 keer per jaar. Z'n huis is trouwens vrij leeg, dat kun je goed zien, want hij heeft geen gordijnen![]()
Ja dat vind ik dan dus wel erg.
Hahahaquote:Op donderdag 24 juli 2014 18:26 schreef Fee-nix het volgende:
[..]![]()
Trouwens, als 'thuis zittende' werk ik denk ik zelfs harder dan de 'werkenden'![]()
, als ik af mag gaan op de hoeveelheid posts die de 'werkenden' hier op een dag doen . Daar heb ik allemaal geen tijd voor jonguh
![]()
(grapje he jongens, grapje)
Nu ook, ik ben even aan het posten en mijn kinderen ontsporen meteen...
Ze zitten Dora te kijken en ineens hoor ik wel heel rare dingen uit die laptop komen. Eerst hoorde ik al 'k*thoer', dacht dat ik het verkeerd verstond... Even later vraagt Dora: 'en wat vond je het leukst?' Antwoord een mannenstem: 'dat je me in mijn gezicht geslagen hebt'.![]()
Uhmmm.... Dit is niet de echte Dora denk ik.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:32 schreef Stormqueen het volgende:
kut, ik had er een streep onder gezet
Razz, fijn dat ze zich liet horen in ieder geval!
in elk geval fijn dat je zo'n vangnet hebt toch! Ik vind dat niet iets om je voor te schamen in elk geval. Wij hebben een paar maanden geleden ook geld geleend omdat ons bouwproject sneller vorderde dan de belastingteruggaafquote:Op donderdag 24 juli 2014 18:36 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]![]()
Wat ik trouwens wel heel vervelend vind, is dat ik voor sparen niet echt de ruimte heb, financieel. Ik doe het wel, maar het gaat maar met kleine beetjes. En al er dan plotselinge grote uitgaven zijn, moet ik het wel lenen bij mijn ouders om vervolgens maanden aan het terugbetalen te zijn. Dus als je dat meetelt, ben ik net 100% financieel onafhankelijk met mijn 0,7 fte
. Maar binnen nu en een paar jaar ben ik dat wel, want ooit moeten die kleine beetjes toch gaan aantikken, zou je zeggen.
Hehehe, ja zie je, betrapt!quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:31 schreef Stormqueen het volgende:
over dat ik niet zo hard werk momenteel heb je wel gelijk hoor Fee. Dat is ook zo![]()
En nogmaals: het is niet zo dat ik mensen die niet willen werken per definitie stomme dozen vind. Ik zeg wel dat ìk die keuze moeilijk kan begrijpen. Dat zegt niks over hoe ik over iemand als persoon denk, dat zegt alleen iets over wat ik van die specifieke keuze vind he
nee, want ik ga er gewoon amen op zeggenquote:Op donderdag 24 juli 2014 18:47 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Hehehe, ja zie je, betrapt!
En ja snap ik. Ik snap ook dat fulltime moeder zijn niet bij iedereen past.
Dat je die keus niet 'snapt' is dus net zoiets als dat ik niet snap dat er moeders zijn die fulltime willen werken. (zo snappen we wat af met z'n allen)
Maar nu leek het alsof alle thuisblijfmoeders over een kam geschoren werden... Met dat profiteren van het stelsel etc. En misschien geldt dat voor sommige thuisblijfmoeders, maar lang niet voor alle.
Ik vind ook niet dat je mijn keus kan bestempelen als 'niet willen werken'. Ik wil best werken. Maar niet nu. Op dit moment heb ik andere prioriteiten.
Nuances maken bij dit soort zaken veel verschil imo.
Verders mag je me wel een domme doos vinden, hoor![]()
.
Ennnnn daar gaat je streep weer.
Meen je dat echt?quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:46 schreef Moppert het volgende:
Maar kwakzor je hebt liever dat ik ga werken en vraag om kinderopvangtoeslag en waarbij ik dus zelfs geld moet bij leggen om te kunnen werken dan dat ik thuisblijf en helemaal niets ontvang?
I won, I won, I won!quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, want ik ga er gewoon amen op zeggen
Ja. of het bedrag is zo enorm laag dat het nog geen nut heeft.quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:51 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Meen je dat echt?
Ik weet dat veel tweedeverdieners veel geld (bijna alles wellicht) kwijt zijn aan de opvang, maar ik heb nog nooit gehoord dat ze daadwerkelijk moeten toeleggen. Bovendien is het maar tijdelijk hè, zodra ze allemaal op school zitten, ga je er wel degelijk financieel op vooruit door allebei te werken. Ik zou, als je een werkende vrouw wilt zijn en blijven, altijd een beetje blijven werken gedurende die paar jaar, om in elk geval niet helemaal uit het arbeidsmarkt te verdwijnen. Dat maakt het terugkomen ook weer makkelijker.
bij mij was t wel zo, paar dagen rust en dan weer groter... groeispurtjes!quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:41 schreef Crumpette het volgende:
Oh my wat een hoop bij te lezen!
Razzvoor de stress, maar fijn er meteen weer bewogen wordt als er eens even streng wordt toegesproken
![]()
Phaidra, fijn met je leidinggevende![]()
Risu heeft een mooie boon![]()
Marelwat goed! Die hele bevalling wordt een eitje voor jou na dit Grote Werk
![]()
Hier is baby vandaag ontzettend actieft lijkt net alsof de afgelopen relatief rustige week zich nou uitbetaald in hardere schopjes, er zal wel gegroeid zijn! Ook voel ik de schopjes al rond mijn navel
mijn bm zou daar pas over 2 weken moeten aankomen, toch?
Hoe cool is dat! Discobal en roze flamingo! Wat een ultiem hysterische combiquote:Op donderdag 24 juli 2014 19:36 schreef Stormqueen het volgende:
Voor in de veranda. Maar ik mag een neonlamp in de vorm van een flamingo!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
+1. maar fijn dat ze het even gaan checken.. hoop dat alles in orde is!quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:04 schreef Razztwizzle het volgende:
VK is geweest, hartslag baby was wat traag, dus nu naar ziekenhuis voor ctg en echo. En ik kreeg een preek dat ik eerder moet bellen. Ik vind dat zo moeilijk, bel ook nooit de huisarts ofzo. Maar goed. Fijn dat alles even wordt gecheckt zo.
Succes Razz! Hopelijk valt het allemaal mee.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:04 schreef Razztwizzle het volgende:
VK is geweest, hartslag baby was wat traag, dus nu naar ziekenhuis voor ctg en echo. En ik kreeg een preek dat ik eerder moet bellen. Ik vind dat zo moeilijk, bel ook nooit de huisarts ofzo. Maar goed. Fijn dat alles even wordt gecheckt zo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, om 16.00.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:30 schreef Crumpette het volgende:
Cygne jij doet morgen ook mee aan het Z&G echo-circus, toch?
Onderwijs beurs heb ik geen recht op (ik heb ooit 1 jaar stufi gehad voor de master - en alweer terug betaald want vertraging en tien jaars termijn verlopen) en natuurlijk weet ik van het bestaan daarvan. Krijg jij nu weer de lerarenbeurs voor je eerstegraads dan? Ik kon echt niks meer krijgen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:18 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Was jij degene die laatst schreef dat ze allergisch was voor markplaats?
En je weet dat er een onderwijsbeurs bestaat? Ik heb zelf ook de lerarenopleiding gedaan, toen ik mijn duo al had, en 0,7 fte werkte. En ik ga er weer één doen, eerstegraagds. En op de opvang na (maar ik deed het studeren zelfstandig in de avonduren, ging bijna alleen naar tentamens, dus dat was maar weinig nodig) heb ik zelf geen kosten gemaakt voor de opleiding.
En nee, ik kan uiteraard niet in andermans portemonnaie kijken, maar ik ben natuurlijk wel ervaringsdeskundige (in hetzelfde vakgebied).
quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:04 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja, ik ook hoor! Ik vind het zo ontastbaar. Het is niet concreet te maken.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:29 schreef Amsel het volgende:
Fijn dat ze er even goed naar gaan kijken Razz!
Ik vind dit soort berichten en commentaar als "je had eerder moeten bellen" altijd best eng. Wat nou als ik het niet door zou hebben dat m'n kind te rustig is? Soms vraag ik me ook af of heel veel bewegen ook verkeerd kan zijn, misschien is ze dan wel in paniek daarbinnen? Je hebt gewoon geen flauw idee wat er binnenin je gebeurt en ik kan soms best bang zijn dat ik belangrijke signalen mis.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:00 schreef Radyhyn het volgende:
[..]
Hoe cool is dat! Discobal en roze flamingo! Wat een ultiem hysterische combi![]()
Wij zijn ook helemaal blij met onze nieuwe veranda (hele tuin vorig najaar op de schop genomen)... we zijn er niet onderuit te slaan.. helemaal met dit weer
Ff onder spoiler want we gaan weer lekker offtopic..Ah, wat een heerlijk plekkie!! Leuk zo met die haard enzoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die van ons is wel een andere stijl trouwens:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, mijn man heeft een hobby, zeg maar(houtbewerken)
oh en ook nog niet af, het hele interieur moet nog
disclaimer
quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ah, wat een heerlijk plekkie!! Leuk zo met die haard enzo
Die van ons is wel een andere stijl trouwens:Mooiii! Daar past wel een 50 cm discobal in ja!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, mijn man heeft een hobby, zeg maar(houtbewerken)
oh en ook nog niet af, het hele interieur moet nog
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |