leuk he, hoe dat draaitquote:Op donderdag 24 juli 2014 16:58 schreef kwakz0r het volgende:
Volgens mij ligt mijn lint al de hele dracht overdwars of met de pootjes naar beneden. Voel vrijwel uitsluitend helemaal onderin svhopjes, of linksonder. Heeel soms rechts iets en soms geschuif/gegolf. Eind van de dag als ik plat ga liggen. Ligt ie met kop en kont ter hoogte van de navel meer rechts dan links overdwars. Ik gok net de beentjes dan wel linksonder
Tja, er is altijd kans dat het alsnog mis gaat, maar aangezien ik verder ben gezet en het hartje zo mooi heb gezien, maak ik me toch een stuk minder druk. De vk was iig heel positief.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:32 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Zoniet kan je altijd nog beslissen dat je er wel wat op in wil leveren toch?
Wij zouden het kunnen redden op 1 salaris, maar ik heb ook niet voor niks mijn diploma gehaald en ben ook niet gemaakt om hele dagen thuis te zitten. Daarbij wil ik ook wel graag een auto voor mijzelf.
Mooi plaatje Risu! Ben je nu helemaal gerust gesteld wat betreft het hartje? Of toch nog wel angstig? ( sorry als het een rare of stomme vraag is)
Dat gaat helemaal goed. FIjn zeg.quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:00 schreef Risu het volgende:
[..]
Tja, er is altijd kans dat het alsnog mis gaat, maar aangezien ik verder ben gezet en het hartje zo mooi heb gezien, maak ik me toch een stuk minder druk. De vk was iig heel positief.
Hier iemand die dus fulltime moederschap gaat doen. En ik vind alle situaties goed. Mensen doen wat hun het beste lijkt. Mijn moeder was altijd thuis en ondanks dat ze gastouder was en er vaak tot 7 kinderen rondliepen in huis, vond ik het fijn dat ze er altijd was. Dat idee is een beetje in mijn achterhoofd blijven hangen. Dat wil niet zeggen dat een moeder die 3/4/5 dagen werkt slechter is, of beter. Ieder zijn ding, en ieder zijn waarde. Ik heb trouwens ook gestudeerd hoor.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:55 schreef Malteser het volgende:
Hier ook allebei gestudeerd maar ik droom er al heel mijn leven van om moeder te worden en voor mij voelt 3 dagen werken echt een beetje als de max. Klinkt misschien stom..... Nu verdien ik wel 'maar' 2/3 van wat man verdient.
Bovendien ben ik opgegroeid in een gezin waarbij ouders beide 40+ werkten en wij waren echt heel, heel erg veel alleen. En dat heeft ons gezin getekend.
Nu zijn er gelukkig ook genoeg voorbeelden waar twee fulltime werkende ouders prima uitpakt! Gelukkig maar! Dus ik ben daar niet op tegen of wat dan ook. Maar ik heb altijd gehoopt het anders te kunnen gaan doen.
Nou ja, iedereen maakt zijn eigen afweging, gelukkig maar. Ik hoop alleen altijd maar dat mensen mijn keuze niet 'al te raar' vinden, omdat ik ook heb gestudeerd. *onzekere Malteser gluurt om de hoek*
Dat zie ik dan weer wel zitten idd!quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:13 schreef watmoetikkiezen het volgende:
prima toch!
Maar zit stiekem wel te denken om mijn werk anders te verdelen als kind eenmaal naar school gaat zodat BSO niet of bijna niet nodig is (wel continurooster of tso, dus niet ook nog thuis lunchen). Dat ze lekker altijd met vriendjes af kan spreken als ze dat wil of lekker thuis spelen. Vond vroeger zelf de kindjes met BSO maar zielig .
Ik moet hier toch een +1 op doen. Ook al scheer ik wel mijn benenquote:Op donderdag 24 juli 2014 17:20 schreef kwakz0r het volgende:
Nou ja, impopulaire mening hier, maar ik vind het dus niet prima...
Het sociale stelsel knapt uit zijn voegen. Mijns inziens zou het er alleen moeten zijn om mensen die niet kunnen werken te helpen, niet om tegemoet te komen aan vrouwen die liever thuiszitten.
Zo lang je 100% van je man profiteert moet je t zelf weten (die van mij zou dat niet OK vinden), maar zodra er dan ook naar iets misloopt (scheiding, ontslag partner) ben he wel op de staat aangewezen terwijl je best zou kunnen werken... Dat trek ik niet bijzonder goed.
Daarbij, niet werken is slecht voor de economie, en he brengt ook niet meer het geld binnen dat ooit door de maatschappij in jou en he studie is geïnvesteerd.
Dus ja, ik ben er wel een beetje allergisch voor om alles maar "Een keuze/van evenveel waarde" te vinden, want je belast er direct en indirect de maatschappij mee.
Dus. Knuppel. Hoenderhok. I know.
Ik ook! En mijn oksels!quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik moet hier toch een +1 op doen. Ook al scheer ik wel mijn benen
Oh, dat is wel story of my life hoor, stukjes missen....quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:22 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik ook! En mijn oksels!
Editie: een snelle blik leert mij dat ik vanmorgen een stukje been gemist heb
Mijn vk / echoscopist zei dat bij 4 wk de kans op een miskraam 10% is, maar nu rond 9 wk met goed kloppend hartje nog maar 2%. Toch een heel ander plaatje!quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:00 schreef Risu het volgende:
[..]
Tja, er is altijd kans dat het alsnog mis gaat, maar aangezien ik verder ben gezet en het hartje zo mooi heb gezien, maak ik me toch een stuk minder druk. De vk was iig heel positief.
Ja, dat is zeker in zo'n situatie! Ik hoop het voor je!quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:34 schreef Phaidra het volgende:
Vandaag mijn leidinggevende ingelicht en ze vond het heel leuk voor me! Echt een last van mijn schouders. Ik hoop dat alles zo positief blijft en ik in mei toch in aanmerking kom voor een contractverlenging (en mondeling toegezegd vast contract). Dat vind ik toch wel spannend.
Ja, tuurlijk, en ik verwacht ook echt niet dat een ander iets zal doen met mijn mening hoorquote:Op donderdag 24 juli 2014 17:34 schreef Radyhyn het volgende:
Ieder zijn eigen ding toch, ieder zijn eigen overweging en ieder zijn eigen situatie.
We kunnen niet in elkaars situatie kijken en de overwegingen kunnen heel persoonlijk zijn.
Er is overal wel wat voor/tegen te zeggen zo.. dus blijft een eindeloze discussie
De rest van de collega's wil ik nog even in spanning latenquote:Op donderdag 24 juli 2014 17:37 schreef Radyhyn het volgende:
Goed nieuws Phaidra. Fijn dat ze het bij je werk nu weten en ook zo positief reageerden
LD is echt wel een goed salaris, vind ik!quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:34 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik heb hoge vaste lasten met studieschuld en collegegeld. Zou hier niet kunnen wonen met deze huur alleen.
Misschien zou t ineens wel kunnen als ik minder zou werken en toeslagen zou krijgen. Maar er blijft bij mij maandelijks niks over hoor. En ik geef t ook niet uit aan luchtigheden oid
En natuurlijk kan ik nog wel bezuinigen als t echt moet. Maar zou er niet voor kiezen nee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |