Bij mij en mijn vriend op het werk is het gelukkig allebei heel gebruikelijk dat je 4 dagen gaat werken met kleine kinderen. Bij vriend werd ook direct nadat hij vertelde dat hij vader werd gevraagd welke dag dan zijn papadag zou gaan worden.
Ook de meeste managers met kinderen werken trouwens 4 dagen (en ook een aantal zonder kinderen, gewoon omdat het kan).
Minder dan 4 dagen werken kan dan weer écht niet (behalve de secretaresses en de schoonmakers), maar zo is het eigenlijk heel relaxed (op af en toe stresss bij deadlines na dan). en wat ook fijn is dat ik zelf de tijden kan indelen en wijzigen op het laatste moment. Moet alleen zorgen dat ik 8 uur op een dag maak. Of iig 32 in de week en dat je op een beetje normale tijden bereikbaar bent of in ieder geval dagelijks je mail beantwoord. Maar bij lastige deadlines werk ik ook wel eens veeel meer.
Vind het heerlijk dat we t zo gelijk verdeeld hebben. Allebei 4 dagen werken en op KDV dagen is het meestal zo dat de een brengt en de ander haalt.
Oh en huishouden/kind gelukkig houden/zelf ook iets voor jezelf doen: Het ligt er ook erg aan wat je standaard is qua huishouden. Ik vind zelf dat het bij ons prima gaat EN EN EN (maar we zijn ook met zijn 2-en). Maar het komt er wel op neer dat ik (we) dingen meestal alleen schoonmaak als ze écht vies zijn (eer van je werk

) en we dus veel minder aan huishouden doen dan anderen (lees 1á 2 x per jaar de ramen, 1x per 3 mnd de badkamer, 3x per dag de vloer onder de kinderstoel, maar dan ook alléén dat stukje. Was doe ik als het ondergoed op begint te raken) . Maar ik vind het zelf gewoon goed zo en ook zonder kind zou ik niet meer gaan doen, dan zou ik gewoon meer vrije tijd voor mezelf hebben