abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142684105
SQ jouw moeder _O-

En dan idd ook nog zeggen dat ze het druk hebben en dat er te weinig tijd in een dag zit.

Echt serieus voordat ik zwanger was werkte ik ook fulltime. Maar ik vond het prima in balans allemaal. Heb nooit het gevoel gehad dat ik te kort schoot omdat ik zoveel werkte.
pi_142684159
Deze discussie hadden we laatst toch ook nog :D ik wil ook wel 'financieel onafhankelijk' zijn en dat hebben we beiden, dus werken blijven we wel allebei. Ik kan me best voorstellen dat onze ideeën en wensen daarin nog veranderen, aangezien het ook moeilijk voor te stellen is hoe het is te werken met kind. Althans voor mij wel, aangezien de prioriteit van werk toch echt anders komt te liggen.
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:24:30 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_142684164
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 16:22 schreef Twinkle20 het volgende:
SQ jouw moeder _O-
Ja, ik heb het echt een beetje opgegeven. Word er namelijk best boos van :')
disclaimer
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:26:18 #179
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142684224
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 16:07 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Je kunt ook financieel onafhankelijk zijn met veel minder dan vijf dagen werken :P .
In het onderwijs zal ik toch echt min. 4 dagen moeten werken daarvoor :')

Had ik maar een vak moeten leren.
Kwak
pi_142684240
MIjn moeder was ook thuisblijfmoeder. Maar wel écht altijd druk. Met véél poetsen, niet alleen ons huis maar ook dat van familie, ook op nichtjes oppassen als hun moeder moest werken en vanaf het moment dat de kleinkinderen er waren 5 dagen in de week op de kinderen passen. Nu is dat vier dagen op t jongste kleinkind en het poetsen van het huis van mijn broer en dat van mijn zus. En ze laat haar eigen hond uit. _O-
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:28:02 #181
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142684298
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 16:24 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, ik heb het echt een beetje opgegeven. Word er namelijk best boos van :')
Herkenbaar trouwens.

Mijn moeder heeft altijd heel veel gewerkt, ze had met mijn vader samen een eigen bedrijf. Desondanks was ze na schooltijd altijd thuis voor ons, ipv daarvan ging ze 's avonds nog werken bijv. Tot ze gingen scheiden... Nu werkt ze al een jaar of 7 niet meer, haar nieuwe vriend is al met pensioen. Maar, als ik bel of ze even langs kan komen? Nee hoor, want ze MOET op vrijdag rond 12:00 uur boodschappen doen, ze zijn in de tuin aan het werk (dan doe je dat toch de volgende dag weer :? ), ze moet nog even naar de HEMA etc. Nooit tijd ergens voor. En wel klagen tegen mij dat ik nooit zomaar spontaan langskom :')
pi_142684405
Dat is ook een omslag in mentaliteit zeg..
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:31:45 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_142684427
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 16:28 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Herkenbaar trouwens.

Mijn moeder heeft altijd heel veel gewerkt, ze had met mijn vader samen een eigen bedrijf. Desondanks was ze na schooltijd altijd thuis voor ons, ipv daarvan ging ze 's avonds nog werken bijv. Tot ze gingen scheiden... Nu werkt ze al een jaar of 7 niet meer, haar nieuwe vriend is al met pensioen. Maar, als ik bel of ze even langs kan komen? Nee hoor, want ze MOET op vrijdag rond 12:00 uur boodschappen doen, ze zijn in de tuin aan het werk (dan doe je dat toch de volgende dag weer :? ), ze moet nog even naar de HEMA etc. Nooit tijd ergens voor. En wel klagen tegen mij dat ik nooit zomaar spontaan langskom :')
Oh ja lol :')
Ik ben er een keer echt kwaad om geworden. Ze moesten bij ons zijn om iets op te halen geloof ik. Dat zouden ze op zaterdag komen doen. Krijg je die dag een bericht dat het die dag niet gaat lukken, want ze moesten nog even bij oma langs om iets te brengen (die is 85, daar kun je elke dag van de week langs), bij mijn broertje langs (die werkt alleen 's morgens tussen 6 en 10) en boodschappen doen. Of het woensdag kon. NEE VROUW, WIJ KUNNEN JUIST ALS ENIGE ALLEEN OP ZATERDAG!

:')
disclaimer
pi_142684431
Ik zit in het onderwijs en werk 3,5 dag. :o

En dan moet ik echt alles zelf betalen, ook het huis, vakanties, alle vaste lasten....
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:34:04 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_142684518
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 16:31 schreef groofskendezoveelste het volgende:

En dan moet ik echt alles zelf betalen, ook het huis, vakanties, alle vaste lasten....
tuurlijk kàn het wel, maar het kost natuurlijk wel een stukje luxe en niet iedereen wil dat. Overigens wel respect voor jou, ik heb ooit je verhaal wel eens gelezen op Fok ^O^
disclaimer
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:34:27 #186
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142684534
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 16:31 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Ik heb hoge vaste lasten met studieschuld en collegegeld. Zou hier niet kunnen wonen met deze huur alleen.

Misschien zou t ineens wel kunnen als ik minder zou werken en toeslagen zou krijgen. Maar er blijft bij mij maandelijks niks over hoor. En ik geef t ook niet uit aan luchtigheden oid ;)

En natuurlijk kan ik nog wel bezuinigen als t echt moet. Maar zou er niet voor kiezen nee.
Kwak
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:35:57 #187
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142684598
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 16:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Oh ja lol :')
Ik ben er een keer echt kwaad om geworden. Ze moesten bij ons zijn om iets op te halen geloof ik. Dat zouden ze op zaterdag komen doen. Krijg je die dag een bericht dat het die dag niet gaat lukken, want ze moesten nog even bij oma langs om iets te brengen (die is 85, daar kun je elke dag van de week langs), bij mijn broertje langs (die werkt alleen 's morgens tussen 6 en 10) en boodschappen doen. Of het woensdag kon. NEE VROUW, WIJ KUNNEN JUIST ALS ENIGE ALLEEN OP ZATERDAG!

:')
Dat soort dingen ja :') en dat ook maar niet willen/kunnen begrijpen he :D

Tijdens onze vakantie was het ook zo'n leuke, de laatste maandag in onze vakantie is de zus van mijn man bevallen, die wilden we uiteraard zsm zien. We kwamen op vrijdagavond (met onze peuter van 2 dus) terug. Die vrijdagochtend appte ze al; wanneer we dat weekend langs zouden komen. Dus ik stuurde terug dat ik niet dacht dat dát er in zou zitten dat weekend :'). Zaterdag gingen we -uiteraard- naar het nieuwe nichtje en de rest van het weekend waren we bezig met de was, met opruimen, met de peuter weer in een 'normaal' ritme zien te krijgen... Als je ons nou zó graag wilt zien, rijd dan zelf even langs ofzo?

Edit: ik kan hier uren over doorgaan trouwens. Afspreken om 10:00 uur want dat is makkelijk ivm de slaaptijd van peuter. Appt ze om kwart voor 11 (:') ) dat er iets tussen is gekomen en dat ze er nu bijna was. Peuter gaat tussen half 12 en 12 naar bed.. Uiteindelijk is ze 3 kwartier gebleven want toen móest ze weer weg, de hondjes uitlaten...
pi_142684649
Mijn eigen moeder heb ik trouwens wel enorm respect voor. Ze was alleen en ik enigst kind, maar dat werd niet door de hele buurt geaccepteerd..
Ze werkte 32 uur en was verder heel actief met schilderen en muziek maken en een sociaal leven(die laatste 3 nog steeds). Maar ze was er wel altijd als ik uit school kwam, dat vond ik heel fijn. Wel veel 's avonds weg en dan was er oppas, maar dan sliep ik toch.
Nu is ze trouwens nog steeds erg druk. Als ik langs wil gaan moet ik echt bellen van te voren want meestal is ze er niet, maar ze past wel 1 dag per week op.

(oh en mn huishoudkwaliteiten heb ik van haar: jan-steenkwaliteit, het creatieve helaas een heel stuk minder geërfd)
pi_142684655
Nee, ik snap dat het misschien niet alle luxe geeft die je je zou wensen, maar ik vind ook niet dat ik er heel veel voor hoef te laten. Zeker niet nu beide kinderen naar school gaan en ik nog maar voor één middagje bso hoef te betalen.
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:38:26 #190
149959 SQ
snelle trees
pi_142684698
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 16:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nee, ik snap dat het misschien niet alle luxe geeft die je je zou wensen, maar ik vind ook niet dat ik er heel veel voor hoef te laten. Zeker niet nu beide kinderen naar school gaan en ik nog maar voor één middagje bso hoef te betalen.
Ja dat zal zeker wel schelen ja! Die kinderopvang is niet misselijk :X
disclaimer
pi_142684822
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 16:34 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

tuurlijk kàn het wel, maar het kost natuurlijk wel een stukje luxe en niet iedereen wil dat. Overigens wel respect voor jou, ik heb ooit je verhaal wel eens gelezen op Fok ^O^
Thanks, maar niet nodig hoor. Ik geniet van het leven met kinderen. Zou never nooit meer terug willen naar de jaren ervoor. ;)
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:41:31 #192
149959 SQ
snelle trees
pi_142684863
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 16:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Thanks, maar niet nodig hoor. Ik geniet van het leven met kinderen. Zou never nooit meer terug willen naar de jaren ervoor. ;)
Accepteer ze nou maar gewoon :6 O+
disclaimer
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:41:53 #193
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142684879
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 16:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik woon niet luxe, winkel niet luxe, eet niet luxe en leef niet luxe. Je kunt echt via internet een ander niet in de portemonnaie kijken denk ik.

Ik heb het idee dat ik door wat ik de laatste jaren financieel heb moeten verstouwen echt wel goed weet hoeveel ik nodig heb als bare minimum voor mij alleen, met kind erbij lijkt me lastig inschatten. En ook de invloed ban toeslagen kan ik nu niet goed overzien. Wie weet kom ik netto op evenveel uit met kind en een dag minder dan nu.

Maar de huur van 660 p/m kan ik dan niet betalen, en aangezien we particulier huren en ik geen woningbouw als backuo heb zou ik dan bij mijn ouders moeten gaan wonen, of ouderwets op kamers. Maar dat kan vaak niet met een kind ;)

Good for you als je t met minder kunt!
Kwak
pi_142684919
Als ik dit zo lees wil ik mn ma ff extra knuffelen omdat ze 90% vd tijd gewoon normaal doet...
Af en toe iets te opdringerig maar ik zou haar nu ook niet willen missen... 2x per week komt ze langs om een bakkie te doen, te kijken of ze nog ergens mee kan helpen, een boodschapje doen, en ze kookt 1x per week voor ons ( dit allemaal sinds mn bedrust, daarvoor hielp ze ook al wel regelmatig maar niet zo structureel)

Mijn man kan het in principe allemaal wel in zn eentje maar zo is t ook wel heel lekker...
En ja ze is soms wat te claimerig over haar kleintje, maar ik leer dat ook steeds beter te negeren, en als ik jullie verhalen lees dan denk ik och. O+
S. 2014
J. 2016
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:44:11 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_142684993
Vind je het zulke horror ja GM? Want mijn moeder is echt ontzettend lief hoor ;) Ze zou alleen d'r eigen leven zo veel leuker kunnen maken als ze gewoon eens iets ging doèn.
Ik hoop dat het straks scheelt als ze Henka een dag in de week heeft. Hopelijk geeft 't een zetje.
disclaimer
pi_142685120
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 16:44 schreef Stormqueen het volgende:
Vind je het zulke horror ja GM? Want mijn moeder is echt ontzettend lief hoor ;) Ze zou alleen d'r eigen leven zo veel leuker kunnen maken als ze gewoon eens iets ging doèn.
Ik hoop dat het straks scheelt als ze Henka een dag in de week heeft. Hopelijk geeft 't een zetje.
nou horror wil ik niet zeggen ;) maar ik ben wel blij dat we flexibel kunnen plannen met haar, Ze is afgekeurd en de hele dag thuis, druk op haar manier, maar langskomen kan altijd....

En dat je een dag gaat winkelen met je moeder zegt ook wel dat ze geen regelrechte ramp is ;)
S. 2014
J. 2016
pi_142685340
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 16:41 schreef kwakz0r het volgende:

En ook de invloed ban toeslagen kan ik nu niet goed overzien. Wie weet kom ik netto op evenveel uit met kind en een dag minder dan nu.

ja, dát vind ik ook zo'n naar iets. Die toeslagen zijn echt zo'n black-box. Je doet maar wat en na 2 jaar krijg je dan eindelijk de afrekening of je t goed gedaan hebt en dan weet je eigenlijk pas hoeveel je 2 jaar geleden te besteden had.

Vond t knap ingewikkeld om in te schatten wat er met het netto inkomen zou gaan gebeuren bij
* 1 dag ouderschapsverlof (deels opgevangen door combinatiekorting belastingen)
* 2 dagen kdv (hoeveel je precies terug krijgt hangt af van 1)
* 3verandering van manier waarop bedrijf met pensioengeld omging en hoeveel je af moest dragen (invloed op 1)
* 4 hypotheekrenteaftrek (ook afh. van 1)

en dan hebben we 'gelukkig' nog geen recht op zorgtoeslag en huurtoeslag want dan kun je t helemaal niet meer overzien

en dan miepen ze bij prinsjesdag altijd dat die en die groep 5,- minder te besteden heeft of 10 en dat dat vast enorm invloed gaat hebben op de keuzes die mensen maken (wel of niet werken, dat soort dingen).
en dan denk ik: hoe kan dat nou? de gemiddelde mens kan volgens mij echt niet op 10,- nauwkeurig uitrekenen wat de invloed is van het nieuwe beleid. maar dat zal wel aan mij liggen

[ Bericht 13% gewijzigd door watmoetikkiezen op 24-07-2014 16:56:28 ]
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:56:16 #198
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142685677
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 16:50 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

ja, dát vind ik ook zo'n naar iets. Die toeslagen zijn echt zo'n black-box. Je doet maar wat en na 2 jaar krijg je dan eindelijk de afrekening of je t goed gedaan hebt en dan weet je eigenlijk pas hoeveel je 2 jaar geleden te besteden had.

Vond t knap ingewikkeld om in te schatten wat er met het netto inkomen zou gaan gebeuren bij
* 1 dag ouderschapsverlof (deels opgevangen door combinatiekorting belastingen)
* 2 dagen kdv (hoeveel je precies terug krijgt hangt af van 1)
* 3verandering van manier waarop bedrijf met pensioengeld omging en hoeveel je af moest dragen (invloed op 1)
* 4 hypotheekrenteaftrek (ook afh. van 1)

en dan hebben we 'gelukkig' nog geen recht op zorgtoeslag en huurtoeslag want dan kun je t helemaal niet meer overzien
Ja... Ik vind t ook maar niks, vooral omdat mijn inkomen altijd tijdens een belastingjaar verandert ipv per 1 januari.

Lastig inschatten, zeker als ik meer of minder werk ook nog.

Wij hebben geen eigen huis, dat scheelt, en ik heb het kdv betekend obv een te hoog geschat inkomen. voor de veiligheid.
Kwak
pi_142685809
ja dat te hoog schatten heb ik ook voor de zekerheid gedaan. Bijbetalen achteraf is helemaal naar, dan liever terugkrijgen..
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:58:51 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_142685819
ik schat ook alles te hoog in. Wij betalen onze hypotheek ook bruto, HRA komt jaarlijks in 1 keer en gaat naar de spaarrekening of naar bouwprojecten. Better safe than sorry. Mochten we ooit een keer in slecht weer komen, hebben we dat nog als backup.
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')