In het onderwijs zal ik toch echt min. 4 dagen moeten werken daarvoorquote:Op donderdag 24 juli 2014 16:07 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Je kunt ook financieel onafhankelijk zijn met veel minder dan vijf dagen werken.
Herkenbaar trouwens.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, ik heb het echt een beetje opgegeven. Word er namelijk best boos van
Oh ja lolquote:Op donderdag 24 juli 2014 16:28 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Herkenbaar trouwens.
Mijn moeder heeft altijd heel veel gewerkt, ze had met mijn vader samen een eigen bedrijf. Desondanks was ze na schooltijd altijd thuis voor ons, ipv daarvan ging ze 's avonds nog werken bijv. Tot ze gingen scheiden... Nu werkt ze al een jaar of 7 niet meer, haar nieuwe vriend is al met pensioen. Maar, als ik bel of ze even langs kan komen? Nee hoor, want ze MOET op vrijdag rond 12:00 uur boodschappen doen, ze zijn in de tuin aan het werk (dan doe je dat toch de volgende dag weer), ze moet nog even naar de HEMA etc. Nooit tijd ergens voor. En wel klagen tegen mij dat ik nooit zomaar spontaan langskom
tuurlijk kàn het wel, maar het kost natuurlijk wel een stukje luxe en niet iedereen wil dat. Overigens wel respect voor jou, ik heb ooit je verhaal wel eens gelezen op Fokquote:Op donderdag 24 juli 2014 16:31 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik zit in het onderwijs en werk 3,5 dag.![]()
En dan moet ik echt alles zelf betalen, ook het huis, vakanties, alle vaste lasten....
Ik heb hoge vaste lasten met studieschuld en collegegeld. Zou hier niet kunnen wonen met deze huur alleen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:31 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik zit in het onderwijs en werk 3,5 dag.![]()
En dan moet ik echt alles zelf betalen, ook het huis, vakanties, alle vaste lasten....
Dat soort dingen jaquote:Op donderdag 24 juli 2014 16:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh ja lol
Ik ben er een keer echt kwaad om geworden. Ze moesten bij ons zijn om iets op te halen geloof ik. Dat zouden ze op zaterdag komen doen. Krijg je die dag een bericht dat het die dag niet gaat lukken, want ze moesten nog even bij oma langs om iets te brengen (die is 85, daar kun je elke dag van de week langs), bij mijn broertje langs (die werkt alleen 's morgens tussen 6 en 10) en boodschappen doen. Of het woensdag kon. NEE VROUW, WIJ KUNNEN JUIST ALS ENIGE ALLEEN OP ZATERDAG!
Ja dat zal zeker wel schelen ja! Die kinderopvang is niet misselijkquote:Op donderdag 24 juli 2014 16:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nee, ik snap dat het misschien niet alle luxe geeft die je je zou wensen, maar ik vind ook niet dat ik er heel veel voor hoef te laten. Zeker niet nu beide kinderen naar school gaan en ik nog maar voor één middagje bso hoef te betalen.
Thanks, maar niet nodig hoor. Ik geniet van het leven met kinderen. Zou never nooit meer terug willen naar de jaren ervoor.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
tuurlijk kàn het wel, maar het kost natuurlijk wel een stukje luxe en niet iedereen wil dat. Overigens wel respect voor jou, ik heb ooit je verhaal wel eens gelezen op Fok
Accepteer ze nou maar gewoonquote:Op donderdag 24 juli 2014 16:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Thanks, maar niet nodig hoor. Ik geniet van het leven met kinderen. Zou never nooit meer terug willen naar de jaren ervoor.
Ik woon niet luxe, winkel niet luxe, eet niet luxe en leef niet luxe. Je kunt echt via internet een ander niet in de portemonnaie kijken denk ik.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nee, ik snap dat het misschien niet alle luxe geeft die je je zou wensen, maar ik vind ook niet dat ik er heel veel voor hoef te laten. Zeker niet nu beide kinderen naar school gaan en ik nog maar voor één middagje bso hoef te betalen.
nou horror wil ik niet zeggenquote:Op donderdag 24 juli 2014 16:44 schreef Stormqueen het volgende:
Vind je het zulke horror ja GM? Want mijn moeder is echt ontzettend lief hoorZe zou alleen d'r eigen leven zo veel leuker kunnen maken als ze gewoon eens iets ging doèn.
Ik hoop dat het straks scheelt als ze Henka een dag in de week heeft. Hopelijk geeft 't een zetje.
ja, dát vind ik ook zo'n naar iets. Die toeslagen zijn echt zo'n black-box. Je doet maar wat en na 2 jaar krijg je dan eindelijk de afrekening of je t goed gedaan hebt en dan weet je eigenlijk pas hoeveel je 2 jaar geleden te besteden had.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:41 schreef kwakz0r het volgende:
En ook de invloed ban toeslagen kan ik nu niet goed overzien. Wie weet kom ik netto op evenveel uit met kind en een dag minder dan nu.
Ja... Ik vind t ook maar niks, vooral omdat mijn inkomen altijd tijdens een belastingjaar verandert ipv per 1 januari.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:50 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
ja, dát vind ik ook zo'n naar iets. Die toeslagen zijn echt zo'n black-box. Je doet maar wat en na 2 jaar krijg je dan eindelijk de afrekening of je t goed gedaan hebt en dan weet je eigenlijk pas hoeveel je 2 jaar geleden te besteden had.
Vond t knap ingewikkeld om in te schatten wat er met het netto inkomen zou gaan gebeuren bij
* 1 dag ouderschapsverlof (deels opgevangen door combinatiekorting belastingen)
* 2 dagen kdv (hoeveel je precies terug krijgt hangt af van 1)
* 3verandering van manier waarop bedrijf met pensioengeld omging en hoeveel je af moest dragen (invloed op 1)
* 4 hypotheekrenteaftrek (ook afh. van 1)
en dan hebben we 'gelukkig' nog geen recht op zorgtoeslag en huurtoeslag want dan kun je t helemaal niet meer overzien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |