abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:00:33 #101
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142673223
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:57 schreef Malteser het volgende:
Oh SQ, jij en de fietsenmaker. Hoe durf je je fiets ook ergens anders te bestellen?! Dat is echt heel barbaars ;).

Kwak: Hoe is het nu? Vriend weer bijna thuis? En fijn dat jullie volgende week samen kunnen gaan. Samen is leuker dan alleen :).

NTS: Succes bij Oma. Geen fijne situatie.

Hier speelt wat vermoeidheid geloof ik. Kon gisteren mijn ogen niet meer open houden, man stuurde me op 21.00 uur naar boven en hij is om 21.05 uur gaan kijken hoe het met me was. Dat kan ik me niet meer herinneren en dat klopte, ik sliep zei hij :Z.
Helaas was daar vanmorgen de wekker om 06.15 uur, toen was ik voor mijn gevoel nog lang niet klaar met slapen. Arme man :).

Maandag moeten we naar de vk, controle. Dan 'moeten' we ook doorgeven of we een combinatietest willen. En we weten het eigenlijk niet zo goed.... :@. Hoe hebben jullie dat bepaald?
Goed! Lief dat je het vraagt! Ik kan nu echt aftellen, en heb minder last van de warmte dan eerst dus zit beter in mijn vel.

Vagebond een vriendin op bezoek en morgen alvast spullen uitzoeken en inpakken omdat we zondag meteen verkassen naar de vakantiewoning (huis ouders :P ). Zaterdag ga ik hem ophalen en daarna gaan we samen eten aan het strand O+

Ik zou zeggen pak alle slaap die je kan! Je hebt het blijkbaar nodig. Ik die eigenlijk de hele zwangerschap al dutjes zodra ik kan :@
Kwak
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:04:06 #102
149959 SQ
snelle trees
pi_142673324
Waarom arme man, malteser? :D

Wat betreft combinatietest, dat is wel zo persoonlijk. Je moet je vooral goed bedenken wat je met de uitslag doet. Ben je bereid om vervolgonderzoek te doen als er een verhoogd risico uit komt? En wat zou je doen als blijkt dat er iets niet goed is? Als er een risico van 1:250 uit komt (wordt niet gezien als verhoogd, maar is toch anders dan de gewenste 1:5000 die je zoekt) heb je daar dan vrede mee? Allemaal overwegingen.

Voor ons was het al jaren voor er uberhaupt van een zwangerschap sprake was duidelijk dat we het wèl wilden doen en ook wat we zouden doen als de uitslag niet goed zou zijn. Maar die overwegingen zullen voor jullie weer heel anders zijn. Praat daar samen goed over!
disclaimer
pi_142673555
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:57 schreef Malteser het volgende:
Oh SQ, jij en de fietsenmaker. Hoe durf je je fiets ook ergens anders te bestellen?! Dat is echt heel barbaars ;).

Kwak: Hoe is het nu? Vriend weer bijna thuis? En fijn dat jullie volgende week samen kunnen gaan. Samen is leuker dan alleen :).

NTS: Succes bij Oma. Geen fijne situatie.

Hier speelt wat vermoeidheid geloof ik. Kon gisteren mijn ogen niet meer open houden, man stuurde me op 21.00 uur naar boven en hij is om 21.05 uur gaan kijken hoe het met me was. Dat kan ik me niet meer herinneren en dat klopte, ik sliep zei hij :Z.
Helaas was daar vanmorgen de wekker om 06.15 uur, toen was ik voor mijn gevoel nog lang niet klaar met slapen. Arme man :).

Maandag moeten we naar de vk, controle. Dan 'moeten' we ook doorgeven of we een combinatietest willen. En we weten het eigenlijk niet zo goed.... :@. Hoe hebben jullie dat bepaald?
http://www.prenatalescreening.nl/bewust_kiezen.php
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:11:16 #104
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_142673567
Oja, Risu succes!
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:11:27 #105
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_142673574
Combinatietest, wij hebben hem 3x niet gedaan. Bij ons was idd het antwoord op de vraag: 'Wat doe je met een slechte uitslag?' doorslaggevend. Vanwege geloof kunnen we het niet om een kindje weg te laten halen, alleen als het echt geen kans op leven buiten de baarmoeder zou hebben. En die dingen zouden we ook zien bij een 20-weken echo.
pi_142673578
Ik denk dat je in principe van het goede uit moet gaan bij zo'n test. Maar dat jullie samen ook goed hebben nagedacht over opties voor als de uitslag minder goed is. Wat doe je dan?

Het blijft een persoonlijk iets.
pi_142673918
Arme man omdat manlief vaak pas rond 19.30 uur thuis is van zijn werk. En dan zien we elkaar wel heel erg kort. Maar hij vindt het niet erg hoor, is juist super lief. Ik wist dat hij zorgzaam was maar zoals hij nu is, ongelooflijk O+!

Dank voor de link Wup, die site lezen we vanavond even op ons gemak door.

----en weg----
Dank voor alle tips/adviezen/ervaringen!

[ Bericht 22% gewijzigd door Malteser op 24-07-2014 14:47:18 ]
pi_142674158
Risu, en knippert! Wat goed :)

En vermoeidheid: check! Toegeven waar je kan, je lijf is een mensje aan het bakken. Wordt je moe van ;)

Ik ben weer thuis. Beebs lag mooi op het middelste lijntje. Sinds gisteravond wat krampen hier en daar, soms pijnlijk en regelmatig, soms niks. Maar er viel weinig te strippen. Dus we wachten weer af :) Hopelijk begint de boel binnenkort... Al was het maar vanwege de ijsblokjesmachine die ze in het zh hebben <3
pi_142674179
Malteser, ik snap je echt precies. Hier dezelfde achtergrond. Voor mij was het reden om het juist wel te doen.. maar het blijft persoonlijk.
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:47:40 #110
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142674659
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:22 schreef Malteser het volgende:
Arme man omdat manlief vaak pas rond 19.30 uur thuis is van zijn werk. En dan zien we elkaar wel heel erg kort. Maar hij vindt het niet erg hoor, is juist super lief. Ik wist dat hij zorgzaam was maar zoals hij nu is, ongelooflijk O+!

Dank voor de link Wup, die site lezen we vanavond even op ons gemak door.

*knip*
Wij hebben het niet gedaan omdat:
-geen familiaire geschiedenis met trisomieën
-ik wilde sowieso geen vruchtwaterpunctie/vlokkentest (als de nipt al gedaan werd in NL toen ik test zou moeten laten doen had ik t misschien wel gedaan)
-ik verwachtte slecht om te kunnen gaan met een kansberekening die niet helemaal goed was, maar ook niet zo slecht dat je voor een test in aanmerking komt
-we twijfelden of we uberhaupt wel actie zouden ondernemen op de uitslag, en als t echt mis was zou het met 20 weken wel blijken.

Achteraf, en met de nipt aan de horizon, zou ik het misschien wel laten doen bij een tweede kind, omdat ik nu besef hoe ver je al bent met 20 weken. dan nog een geboorte op laten wekken om een kindje te laten weghalen, of een kindje helemaal uitdragen wetende dat het niet levensvatbaar is... ik zou het niet kunnen denk ik. Dit geldt voor mij persoonlijk alleen voor trisomie 13 en 18, niet voor syndroom van down.

Goede vrienden van ons hebben een gehandicapt familielid en voor hen was dat juist de reden om t wel te doen. Ze wil zelf geen zwaar gehandicapt kind op de wereld zetten.
Kwak
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:49:31 #111
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142674727
volgens mijn ticker heb ik een rutabaga in mijn buik. huuu. wat is dat?

oh wacht, het is gewoon een koolraap. ik vind t gek hoor, die ronde groenten... mijn baby is al 34 cm zegt de zw sch kalender, zo groot is een koolraap heul niet!
Kwak
pi_142674821
Balen Room dat strippen niet kon -O-
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:53:34 #113
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142674838
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:30 schreef Roomsnoes het volgende:

En vermoeidheid: check! Toegeven waar je kan, je lijf is een mensje aan het bakken. Wordt je moe van ;)

Ik ben weer thuis. Beebs lag mooi op het middelste lijntje. Sinds gisteravond wat krampen hier en daar, soms pijnlijk en regelmatig, soms niks. Maar er viel weinig te strippen. Dus we wachten weer af :) Hopelijk begint de boel binnenkort... Al was het maar vanwege de ijsblokjesmachine die ze in het zh hebben <3
ik hoop dat t snel vanzelf begint voor je :Y
Kwak
pi_142675417
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:30 schreef Roomsnoes het volgende:

Hoop met je mee voor snelle ijsblokjesmachine en airco van het ziekenhuis :*
  donderdag 24 juli 2014 @ 12:27:00 #115
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_142675917
O, ik zie nu pas dat mijn vorige post nergens op slaat :D. Had een hele pagina over het hoofd gezien... En Risu had dus gewoon al goed nieuws! *O* Gefeliciteerd!
  donderdag 24 juli 2014 @ 12:35:14 #116
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_142676203
Auww Razzz, kan je nog wel zitten?
Wat zei je tegen je man.. kusje d'r op? :*

Gevalletje ik ben ook meer vergeetachtiger dan eerst en laat ook van alles uit mijn handen vallen (echt.. van die dingen die helemaal niet eens zwaar zijn ofzo.. gewoon onhandigheid). Maar hopelijk blijft de echte misselijkheid je bespaart :)

Krijgerrtje, wat een vervelende situatie met je familie zeg. Het klinkt echt heftig :X
Hopelijk komt 't allemaal goed.

NTS, sterkte met je oma. Wat kunnen die oude mensies eigenwijs zijn hé.

*O* *O* *O* voor de knipper van Risu!

Malteser is inderdaad een moeilijke keuze voor wel/geen combinatietest. Wij hebben het wel gedaan, want als je de optie krijgt, waarom zou je het niet doen (we hadden geen medische indicatie maar werd wel gewoon vergoed door onze aanvullende verzekering). De 20w echo is ook een medische echo en heel normaal dat die gedaan wordt, dus waarom deze vroege echo niet... Natuurlijk krijg je maar een kansberekening bij de combinatietest, maar mocht er toch een hoge kans uitkomen dan heb je nu de optie om een NIPT bloedtest te laten doen (dus niet meteen over naar een invasieve vruchtwaterpunctie of vlokkentest). En om er bij 20 weken achter te komen dat er iets mis was lijkt me zo iets verschrikkelijks...
Dat waren een beetje onze overwegingen, maar voor iedereen is het een persoonlijke keuze met een eigen gedachtengang erachter... dus waar jullie je zelf het prettigst bij voelen :)

Room nog even volhouden. Heb je al een badje gehaald? ;)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_142676488
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:02 schreef Crumpette het volgende:

[..]

nah, ik moet het nog zien hoor, die 9ponders..
Niks aan :P.
Nee, echt, het maakt 't verschil niet.
Home is where the O+ is...
  donderdag 24 juli 2014 @ 12:45:53 #118
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142676522
Dat van die mogelijkheid voor NIPT sinds 1 april bij een verhoogde kans combinatietest dacht ik eerst ook, maar was (is?) dus niet zo. Wel tegen fikse betaling. Als je ouder bent dan 36 of anderszins op voorhand aan bepaalde risicofactoren voldoet krijg je wél een nipt bij een verhoogde kans, als je 28 bent en verder niks bijzonders, maar er komt wel 1:8 uit krijg je niet die nipt.

Dikke disclaimer: ik weet niet helemaal zeker of ik dit goed onthouden heb en/of dit in de afgelopen maanden nog veranderd is. Anders roept Mignonne of WupWup vast wel ;)
pi_142676664
Wij hebben ook de combinatietest wel gedaan, blijft lastige keuze vooral het vervolg. Maar nipt was hier in ieder geval wel mogelijk als uitslag niet goed was, wel zelf betalen, iets van 850 euro geloof ik.
  donderdag 24 juli 2014 @ 13:03:37 #120
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142677069
Ik dacht dat het per 1 Jan ging veranderen toch?

Nou ja, voor mij was idd het idee van een kansberekening ook wat me tegenhield.
Kwak
pi_142677197
Wij hebben de NIPT in België laten doen, puur voor mijn gevoel. Ook al weet ik dat ook een NIPT geen zekerheid biedt. Deze hebben we dus ook zelf betaald.

Volgens mij is het zo dat een NIPT in Nederland alleen kan/mag als je een slechte uitslag van de combinatietest hebt ongeacht de leeftijd van de moeder.
Daar waar het momenteel nog zo is dat moeders boven de 36 meteen mogen kiezen voor een vlokkentest/punctie zonder eerst een combinatietest te moeten doen.
Een NIPT die in Nederland wordt uitgevoerd wordt volgens mij wel vergoed door de verzekering.

Ik meen dat per 1-1-2015 de regels worden verandert en ook voor de moeders boven de 36 geldt dat vervolgonderzoeken alleen 'mogen' nav een slechte uitslag van de combinatietest.
pi_142677258
Hier geen combinatietest gedaan.. Zit bij ons niks in de familie, met mijn leeftijd zit is het risico het kleinst, 150 euro vonden we heel veel, en inderdaad: de kansberekening. Met een kans van 1:5000 kan je nog steeds die ene zijn, en met een kans van 1:8 ofzo, heb je nog steeds kans dat er niks aan de hand is: oftewel, alleen met de combinatietest weet je uiteindelijk toch nog niets!

Maar nogmaals: de beredenering is zo persoonlijk!
  donderdag 24 juli 2014 @ 13:08:38 #123
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_142677263
Ik dacht dat de NIPT sinds 1 april vergoedt wordt in de basisverzekering als de combinatietest een verhoogd risico heeft aangetoond. Hij wordt dus niet vergoed als je direct NIPT wilt laten doen zonder eerst de combitest...

Edit:
Bij een verhoogde kans, komt u in aanmerking voor vervolgonderzoek: een vlokkentest, vruchtwaterpunctie of deelname aan de NIPT-studie. Deze worden vergoed door uw zorgverzekeraar. Bent u 36 jaar of ouder of heeft u een medische indicatie? Dan worden de vlokkentest of vruchtwaterpunctie ook vergoed zonder dat u eerst een combinatietest heeft gehad.
Bron: http://www.rivm.nl/Onderw(...)gestelde_vragen#nipt
pi_142677404
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 13:08 schreef Radyhyn het volgende:
Ik dacht dat de NIPT sinds 1 april vergoedt wordt in de basisverzekering als de combinatietest een verhoogd risico heeft aangetoond. Hij wordt dus niet vergoed als je direct NIPT wilt laten doen zonder eerst de combitest...
Sterker nog een NIPT zonder combinatietest kan/mag niet in Nederland. In Belgie kan dit wel. Vandaar dat veel mensen de grens oversteken.
pi_142677421
Ik verveelde me, dus ben alvast maar enveloppen voor de geboortekaartjes aan het schrijven en postzegels plakken :o

Wij hebben de combinatietest wel gedaan. Zodat we in ieder geval wisten of we ons ergens op moesten voorbereiden.
  donderdag 24 juli 2014 @ 13:23:37 #126
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_142677822
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 13:12 schreef Amsel het volgende:
Ik verveelde me, dus ben alvast maar enveloppen voor de geboortekaartjes aan het schrijven en postzegels plakken :o
Kijk.. dat is tenminste eens een ander soort 'voorwerk' ;)
  donderdag 24 juli 2014 @ 13:24:36 #127
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_142677864
Hier bij beide geen combinatietest gedaan. Bij Piranha is overigens wel over de NIPT-test gepraat, maarja, niet van toepassing omdat we geen combinatietest deden.

Risu een knipper!

Amsel leuk!

En voor de rest die ik vergeten ben, excuus, ik ben doodop :O .

Ik ben inmiddels weer terug van oma. Het gekke van alles is, dat als ik er ben, ze zo lief is. Van mij neemt ze wèl dingen aan, want vanmorgen heeft ze de hele morgen d'r incontinentieluier omgehad en heeft ze warempel zelf gegeten. Ze vroeg zelfs of ik met haar en stiefopa mee ga naar het ziekenhuis de volgende keer, maar daar moet ik (hoe lullig het ook klinkt) nog even over nadenken. Die paar uurtjes die ik vandaag gedaan heb, vallen me zo zwaar, zowel psychisch als lichamelijk.
  donderdag 24 juli 2014 @ 13:32:27 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_142678152
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:49 schreef kwakz0r het volgende:
volgens mijn ticker heb ik een rutabaga in mijn buik. huuu. wat is dat?

oh wacht, het is gewoon een koolraap. ik vind t gek hoor, die ronde groenten... mijn baby is al 34 cm zegt de zw sch kalender, zo groot is een koolraap heul niet!
je moet ook meer denken in opgevouwde babies :7
disclaimer
pi_142678368
KwakzOr
Ja volgens mij meten ze van kop tot kont zegmaar omdat beentjes vaak opgevouwen zitten zegmaar

Fijn bijna vakantie met je man *;

NTS
Dat is ook pittig :*

Risu *O* Gefeliciteerd

Roomsnoes
Nog eventjes in deze hitte -O-
pi_142679075
Een knipper voor risu! *O* *O*
  donderdag 24 juli 2014 @ 14:07:53 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_142679399
ik heb net een monsterlijke hamburger geluncht op een zonnig terras met mijn collega's en nu i smijn motivatie weg :') en het is pas donderdag :')
disclaimer
pi_142679951
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 12:45 schreef Spees_Eend het volgende:
Dat van die mogelijkheid voor NIPT sinds 1 april bij een verhoogde kans combinatietest dacht ik eerst ook, maar was (is?) dus niet zo. Wel tegen fikse betaling. Als je ouder bent dan 36 of anderszins op voorhand aan bepaalde risicofactoren voldoet krijg je wél een nipt bij een verhoogde kans, als je 28 bent en verder niks bijzonders, maar er komt wel 1:8 uit krijg je niet die nipt.

Dikke disclaimer: ik weet niet helemaal zeker of ik dit goed onthouden heb en/of dit in de afgelopen maanden nog veranderd is. Anders roept Mignonne of WupWup vast wel ;)
Nee, dat klopt niet. Sinds 1 april jl kun je voor de NIPT kiezen als je een verhoogd risico hebt met de combitest. Leeftijd speelt daar geen rol in. Dit in het kader van de Trident-studie.
pi_142679959
Risu een knippert *O*

wij hebben geen test laten doen, geen verhoogde kans voor ons.

Het is AL donderdag SQ! bijna weekend :P

Ik heb vandaag een soort van stilte voor de storm gevoel... :? waar dat nu weer op slaat... :P
S. 2014
J. 2016
  donderdag 24 juli 2014 @ 14:26:58 #134
149959 SQ
snelle trees
pi_142680106
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Risu een knippert *O*

wij hebben geen test laten doen, geen verhoogde kans voor ons.

Het is AL donderdag SQ! bijna weekend :P

Ik heb vandaag een soort van stilte voor de storm gevoel... :? waar dat nu weer op slaat... :P
Ja jonge da's makkelijk spreken als je niet nog anderhalve dag moet werken en nu al het weekend in je kop hebt :'( :P
Ik denk omdat je zo lang naar die 37 weken toe hebt zitten werken! Dan voelt het misschien alsof de eindstreep in zicht is :D
disclaimer
  donderdag 24 juli 2014 @ 14:30:54 #135
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142680264
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:22 schreef WupWup het volgende:

[..]

Nee, dat klopt niet. Sinds 1 april jl kun je voor de NIPT kiezen als je een verhoogd risico hebt met de combitest. Leeftijd speelt daar geen rol in. Dit in het kader van de Trident-studie.
Dat is ook vreemd. Mij is het destijds afgeraden omdat we de NIPT niet vergoed zouden krijgen ook al zouden we bij wijze van weer op 1:8 uitkomen.

Ben niettemin nog steeds blij dat we er deze keer niet voor hebben gekozen.
pi_142680432
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:26 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja jonge da's makkelijk spreken als je niet nog anderhalve dag moet werken en nu al het weekend in je kop hebt :'( :P
Ik denk omdat je zo lang naar die 37 weken toe hebt zitten werken! Dan voelt het misschien alsof de eindstreep in zicht is :D
Je had ook zo'n lunch met bijkomend relax gevoel kunnen hebben op dinsdag... dan duurt t pas nog lang :P
S. 2014
J. 2016
  donderdag 24 juli 2014 @ 14:37:07 #137
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142680508
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:26 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Sterkte, nog anderhalve dag. Misschien kun je je gaan focussen op de bevalling van je monster hamburger? Als afleiding? :7
Kwak
pi_142680593
Zo :O ... middagdutje zit er weer op. Heerlijk O+

En nu heb ik zin in een grote chocoladesorbet. Even vragen of manlief daar ook zin in heeft O-)
  donderdag 24 juli 2014 @ 14:39:39 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_142680608
ik hoef nou ook weer geen sterktewensen :D
Ja, ik ben gewoon een sneunek die jaloers is op al die vrije mensen, ik geef het toe :@ :')

Hopelijk is het volgende week ook nog mooi weer, dan heb ik ook een weekje vrij O+
disclaimer
pi_142680840
Dank voor alle info/tips/overwegingen omtrent combinatietest. We gaan vanavond even samen in overleg, en anders het weekend. Het is geen big deal hoor maar we wisten het gewoon even niet zo goed.
Ik ga mijn eerdere post even aanpassen.

SQ: Ik ben dan wel net weer begonnen na mijn vakantie maar ook ik zit gewoon weer suf op kantoor. Heb een toffe baan maar 24 verlofdagen per jaar is enigszins beperkt. Iets met gedeelde smart....
En morgen schijnt het te gaan regenen. Zijn wij even blij dat we mogen werken ;).
pi_142680857
Oh SQ das kut he :'( En dan is 1,5 dag echt heul lang. Is een kwart week zo'n beetje. Maar, het klinkt wel lekker, zo'n burger :Y) :9

GM, pas op dat je niet teveel focust op dat gevoel. Had ik ook. Met een beetje pech moet je nog 4-5 weken! En die gaan dan erg langzaaaaam ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vrolijker noot: extreme couponing is op tv *O* :')
  donderdag 24 juli 2014 @ 14:53:44 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_142681140
een terreurdreiging Room? :o

En laat je niet te veel meeslepen in dat gevoel - ik begrijp het wel hoor, ben er nu zelf ook gevoeliger voor, maar dit soort ellende is (helaas) niet iets van hier en nu - het komt alleen harder aan met een kindje in je buik :*

Malteser, ja idd, het houdt niet echt over nee, 25 dagen hier /40u :') Maar goed, na mijn vrije week nog zes weken werken en dan heb ik ook verlof, daar hou ik maar aan vast ;)
disclaimer
  donderdag 24 juli 2014 @ 14:54:06 #143
149959 SQ
snelle trees
pi_142681159
Heeft iemand nog iets van Marel88 gezien recentelijk? Ze heb verdeurie meldplicht :P
disclaimer
pi_142681446
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:46 schreef Roomsnoes het volgende:
Oh SQ das kut he :'( En dan is 1,5 dag echt heul lang. Is een kwart week zo'n beetje. Maar, het klinkt wel lekker, zo'n burger :Y) :9

GM, pas op dat je niet teveel focust op dat gevoel. Had ik ook. Met een beetje pech moet je nog 4-5 weken! En die gaan dan erg langzaaaaam ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vrolijker noot: extreme couponing is op tv *O* :')
oh gets wat heftig! :*

nee dat meeslepen loopt wel los... ze komt wanneer ze daar klaar voor is... naar mij luisteren doet ze toch niet :P
ik denk maar zo... nog max 5 weken.

en omg vanaf zaterdag heb ik meldplicht... :X
S. 2014
J. 2016
pi_142681453
Ja, er zijn een stel Noren actief in Syrië waar dit ws mee te maken heeft. ´t Zal wel loslopen hoor, maar pff, deze week alleen maar drama in het nieuws -O-

Maargoed. Ook goed nieuws, na morgen wordt het ietsjes frisser :D
pi_142681736
Vervelend roomsnoes. Nare berichten op het nieuws.
En *O* voor koelere dagen!

Weinig verlofdagen sq en malteser -O-
Ik heb nog meer dan 200uren staan maar die bewaar ik voor na de bevalling.
pi_142681791
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:53 schreef Stormqueen het volgende:
een terreurdreiging Room? :o

En laat je niet te veel meeslepen in dat gevoel - ik begrijp het wel hoor, ben er nu zelf ook gevoeliger voor, maar dit soort ellende is (helaas) niet iets van hier en nu - het komt alleen harder aan met een kindje in je buik :*

Malteser, ja idd, het houdt niet echt over nee, 25 dagen hier /40u :') Maar goed, na mijn vrije week nog zes weken werken en dan heb ik ook verlof, daar hou ik maar aan vast ;)
Hier 24 dagen op 40 uur. Echt belachelijk, minimum der minimum. En daarom moet ik ook altijd werken de vrijdag na Hemelvaart en zulks.
Maar: Dit ongelooflijke mooie cadeautje heeft ervoor gezorgd dat ik de strijd om een vrije carnavalsweek in 2015 sowieso ga winnen :). De planner wil zelf altijd vrij met carnaval en plant zichzelf altijd 'stiekem' al vrij in het rooster. Ik mag geen vrij nemen als de planner vrij heeft i.v.m. werkzaamheden opvangen. Dus ik pis nogal vaak naast de pot. Maar, mijn wraak is zoet: Komend jaar win ik :6.

Nog maar 6 weken, wow. Dat gaat snel. Hoeveel ga je werken na je verlof?
pi_142682029
Hier even het beloofde plaatje van de knipper (al zie je die natuurlijk niet op een foto)
Ik heb een hoop foto's meegekregen en die heeft ze op een disc gezet, die mag ik elke keer meenemen en dan kunnen ze er elke keer weer nieuwe bijzetten. heb ook een 'echte' mee en die pronkt nou op mijn bureau.

SPOILER
Die nare berichten op tv negeer ik eigenlijk. Misschien niet heel netjes, maar ik kan me er nu niet teveel mee bezig houden. Daar word ik te treurig van.
  donderdag 24 juli 2014 @ 15:22:05 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_142682073
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 15:14 schreef Malteser het volgende:

[..]

Hier 24 dagen op 40 uur. Echt belachelijk, minimum der minimum. En daarom moet ik ook altijd werken de vrijdag na Hemelvaart en zulks.
Maar: Dit ongelooflijke mooie cadeautje heeft ervoor gezorgd dat ik de strijd om een vrije carnavalsweek in 2015 sowieso ga winnen :). De planner wil zelf altijd vrij met carnaval en plant zichzelf altijd 'stiekem' al vrij in het rooster. Ik mag geen vrij nemen als de planner vrij heeft i.v.m. werkzaamheden opvangen. Dus ik pis nogal vaak naast de pot. Maar, mijn wraak is zoet: Komend jaar win ik :6.

Nog maar 6 weken, wow. Dat gaat snel. Hoeveel ga je werken na je verlof?
Dat is inderdaad erg mager :X
Ik heb tenminste nog de optie om er jaarlijks 17 dagen bij te kopen. Okee, dat kost wel geld :P
Ja, met carnaval ben jij d'r niet komend jaar :Y) Maar dat is geen vakantie :D en daar zal weinig in gehost worden :')

Na mijn verlof vier dagen. Mijn man werkt al 4x9. Met minder redden we het niet.
disclaimer
  donderdag 24 juli 2014 @ 15:23:53 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_142682125
Ofja, niet redden is wel erg dramatisch, met minder werken moeten we te veel inleveren en dat willen we niet :') Ik hoop dat ik me daar ook goed bij blijf voelen :@
disclaimer
  donderdag 24 juli 2014 @ 15:24:01 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_142682128
Mooie boon, Risu!
disclaimer
pi_142682349
Het gaat mij ook niet om de carnaval maar om de wintersport ;). Dat gaat 'm niet worden komend jaar maar planner kan nu eindelijk een keer niet dat rot-trucje uithalen.

4 dagen, dat klinkt best dapper! Wij overwegen nu 3 voor mij, man blijft fulltime werken. Maar eerst maar eens zien hoe alles loopt.

Mooi plaatje Risu!!
  donderdag 24 juli 2014 @ 15:32:14 #153
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_142682375
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 15:23 schreef Stormqueen het volgende:
Ofja, niet redden is wel erg dramatisch, met minder werken moeten we te veel inleveren en dat willen we niet :') Ik hoop dat ik me daar ook goed bij blijf voelen :@
Zoniet kan je altijd nog beslissen dat je er wel wat op in wil leveren toch? :)

Wij zouden het kunnen redden op 1 salaris, maar ik heb ook niet voor niks mijn diploma gehaald en ben ook niet gemaakt om hele dagen thuis te zitten. Daarbij wil ik ook wel graag een auto voor mijzelf :P .

Mooi plaatje Risu! Ben je nu helemaal gerust gesteld wat betreft het hartje? Of toch nog wel angstig? ( sorry als het een rare of stomme vraag is)
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  donderdag 24 juli 2014 @ 15:34:36 #154
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_142682440
Mooie echo Risu! Dat is een echte mini-beeb hoor! ^O^
  donderdag 24 juli 2014 @ 15:37:46 #155
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142682544
Ik ga naar 3 (had 4) maar voorlopig alleen zo lang ik (gedeeltelijk) betaald ouderschapsverlof heb. Al hangt het ook wel af van of ik naar een hogere schaal ga, of ik het ook onbetaald doe en evt ook voor vast.

Vriendje is aio en nogal flexibel. Mag eerst proberen of hij zijn werk redt met 1 dag thuiswerken. Anders nog mogelijkheden voor betaald ouderschapsverlof (beter betaald dan bij mij) of 4x9 of gewoon 4 dagen.

Ik denk dat ik wel weer terug wil naar vier dagen uiteindelijk (op zich kwam dat neer op 4 dagen op school en 1 dag thuis werken dus ach...dan kan vijf misschien ook wel als de kiddo eenmaal schoolgaand is, 5 dagen opvang wil ik liever niet, ook financieel vooral. )
Kwak
  donderdag 24 juli 2014 @ 15:38:06 #156
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142682551
Mooi boontje risu!
Kwak
  donderdag 24 juli 2014 @ 15:41:16 #157
149959 SQ
snelle trees
pi_142682652
Ik weet niet of vier dagen dapper is. Drie dagen voelt teveel als carrièremoord nu. En wat away zegt, ik heb ook gestudeerd en verdien echt geen fooi, mijn man en ik zijn vrij gelijkwaardige kostwinners en dat zou ik eigenlijk graag zo houden.
Het zou wel zomaar kunnen dat hij straks geen vier dagen meer kan werken. Dan moet ik misschien mijn visie herzien. Maar voor nu is het goed :)

Oh, en ik doe het ook met (onbetaald) ouderschapsverlof en de eerste vier maanden met vakantiedagen - die spaar ik nu dus expres op omdat het me straks 4x400 euro scheelt :') dus ik mag ook helemaal niet whinen over het willen van vakantie :')
disclaimer
  donderdag 24 juli 2014 @ 15:45:39 #158
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142682774
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 15:41 schreef Stormqueen het volgende:
Ik weet niet of vier dagen dapper is. Drie dagen voelt teveel als carrièremoord nu. En wat away zegt, ik heb ook gestudeerd en verdien echt geen fooi, mijn man en ik zijn vrij gelijkwaardige kostwinners en dat zou ik eigenlijk graag zo houden.
Het zou wel zomaar kunnen dat hij straks geen vier dagen meer kan werken. Dan moet ik misschien mijn visie herzien. Maar voor nu is het goed :)
Klinkt prima toch?

Mijn man kan in zijn functie ook echt niet minder werken dan 40+ uur, dat wordt niet geaccepteerd en dan zou hij een aantal stappen terug moeten doen. Geen optie dus.
Mijn baan is leuk maar het is niet zo dat ik hiermee hogerop kom of dat ik hier nog 10 jaar wil blijven. Ideaal voor nu omdat ik zonder problemen 24 uur kan werken, wij maar werken tot 16:45 :D en overwerken nooit voorkomt, en alles heel flexibel is. Deze baan geeft mij ook geen stress en dat vind ik ook wel heel prettig. Als E. en zusje straks wat groter zijn dan ga ik zeker verder kijken :Y. Qua inkomen zijn wij nu niet gelijkwaardig maar ik betaal met mijn salaris onze hele hypotheek per maand + de zorgverzekeringen. Het salaris van mijn man is dus 'extra', best luxe zo :)
  donderdag 24 juli 2014 @ 15:49:06 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_142682884
Ja, ik ben er ook een beetje bang voor Soes, hij zit nu in een talentenprogramma voor managementtalent, maar als hij daar mee klaar is zit de kans er dik in dat hij vijf dagen moèt werken. Maar daar komt dan hopelijk ook een flinke zak extra geld bij kijken en mijn baan is wel minder spannend, dat geef ik toe, dus dan zal ik ook nog wel minimaal een halve dag inleveren.

Het voelt alleen in mijn hoofd nog als iets wat echt not done is, maar je schijnt nogal te kunnen veranderen in je principes als je een kind hebt, dus we zullen zien :D
disclaimer
  donderdag 24 juli 2014 @ 15:53:26 #160
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142683009
Ik vind het ook nogal dubbel. Aan de ene kant geloof ik er heilig in dat elke vrouw financieel onafhankelijk zou moeten zijn van haar man... Alleen vind ik mijn werk eerlijk gezegd niet zo leuk dat ik het wel vijf dagen zou willen doen :@

Ik vind het meestal heel leuk hoor, maar ook vaak echt heel zwaar, mentaal vooral, en dan staat t idee van de onderwijsfuik me wel tegen (na vijf jaar onderwijs is de kans bijzonder klein dat je ooit nog elders aan de slag komt). Dus. Dingen om over na te denken... In andere sectoren zou ik idd veel minder flexibel zijn bijvoorbeeld... En wie weet vind ik tegen mijn eigen principes in tijd met mijn kind(eren) doorbrengen wel toch heul belangrijker dan werk ofzo...

:o
Kwak
pi_142683089
Hier ook allebei gestudeerd maar ik droom er al heel mijn leven van om moeder te worden en voor mij voelt 3 dagen werken echt een beetje als de max. Klinkt misschien stom.... :@. Nu verdien ik wel 'maar' 2/3 van wat man verdient.
Bovendien ben ik opgegroeid in een gezin waarbij ouders beide 40+ werkten en wij waren echt heel, heel erg veel alleen. En dat heeft ons gezin getekend :'( .
Nu zijn er gelukkig ook genoeg voorbeelden waar twee fulltime werkende ouders prima uitpakt! Gelukkig maar! Dus ik ben daar niet op tegen of wat dan ook. Maar ik heb altijd gehoopt het anders te kunnen gaan doen.

Nou ja, iedereen maakt zijn eigen afweging, gelukkig maar. Ik hoop alleen altijd maar dat mensen mijn keuze niet 'al te raar' vinden, omdat ik ook heb gestudeerd. *onzekere Malteser gluurt om de hoek*
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:02:40 #162
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142683309
Weet je, dat soort dingen zijn gewoon lastig. Io ben er zelf genuanceerder over gaan denken dan vroeger.

Vrijwillig helemaal thuis gaan zitten begrijp ik echter nog steeds niet en daar ben ik ook behoorlijk kritisch over, maar heb geleerd daar niet over in discussie te gaan op fok. Beter voor mijn bloeddruk en de algehele sfeer :')

Overigens verdien ik meer dan mijn vriend :') dus puur ob daarvan zou hij minder moeten gaan werken. Maar the hormones willen dat niet.
Kwak
pi_142683469
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 15:53 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind het ook nogal dubbel. Aan de ene kant geloof ik er heilig in dat elke vrouw financieel onafhankelijk zou moeten zijn van haar man... Alleen vind ik mijn werk eerlijk gezegd niet zo leuk dat ik het wel vijf dagen zou willen doen :@

Je kunt ook financieel onafhankelijk zijn met veel minder dan vijf dagen werken :P .
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:08:34 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_142683522
Godgloeiende, ik heb zo'n mooi lang antwoord getypt, word ik uitgelogd bij het indrukken van ALT+S, ik kan daar echt om huilen :')

Anyway.

Nee hoor Malteser, iedereen doet waar ie zich goed bij voelt toch? Of dat nou vijf dagen werken is, of drie, of twee, of whatever.
Persoonlijk heb ik wel wat moeite met het begrijpen van jonge gezonde mensen die helemaal niet willen werken. Die het gewoon fijn vinden om de hele dag thuis te zijn en te leven van het geld van een ander. Dat kan er bij mij maar moeilijk in. Maar misschien is dat juist weer mijn tekortkoming, who knows. Ik ben anders opgevoed.

Mijn moeder was een thuisblijfmoeder en heeft het niks doen tot een kunst verheven. De jongste is inmiddels al weer even het huis uit, maar nog steeds doet ze niks, gewoon niets. Ja, de was draaien, de boodschappen en soms wat stofzuigen enzo. Maar dat doe ik ook en ik werk er dus 40 uur bij. Zelfs de hond uitlaten doet ze niet en zelfs dan heeft ze het altijd druk vindt ze :'( Zo wil ik dus niet worden. Het moet een beetje in balans zijn denk ik.
disclaimer
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:10:58 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_142683629
en daarbij: ik voel nu echt iets tegen mijn ribben douwen :( ik ben 29 weken ffs! Zak, kind!
disclaimer
pi_142683785
Bij mij en mijn vriend op het werk is het gelukkig allebei heel gebruikelijk dat je 4 dagen gaat werken met kleine kinderen. Bij vriend werd ook direct nadat hij vertelde dat hij vader werd gevraagd welke dag dan zijn papadag zou gaan worden.
Ook de meeste managers met kinderen werken trouwens 4 dagen (en ook een aantal zonder kinderen, gewoon omdat het kan).
Minder dan 4 dagen werken kan dan weer écht niet (behalve de secretaresses en de schoonmakers), maar zo is het eigenlijk heel relaxed (op af en toe stresss bij deadlines na dan). en wat ook fijn is dat ik zelf de tijden kan indelen en wijzigen op het laatste moment. Moet alleen zorgen dat ik 8 uur op een dag maak. Of iig 32 in de week en dat je op een beetje normale tijden bereikbaar bent of in ieder geval dagelijks je mail beantwoord. Maar bij lastige deadlines werk ik ook wel eens veeel meer.
Vind het heerlijk dat we t zo gelijk verdeeld hebben. Allebei 4 dagen werken en op KDV dagen is het meestal zo dat de een brengt en de ander haalt.

Oh en huishouden/kind gelukkig houden/zelf ook iets voor jezelf doen: Het ligt er ook erg aan wat je standaard is qua huishouden. Ik vind zelf dat het bij ons prima gaat EN EN EN (maar we zijn ook met zijn 2-en). Maar het komt er wel op neer dat ik (we) dingen meestal alleen schoonmaak als ze écht vies zijn (eer van je werk :)) en we dus veel minder aan huishouden doen dan anderen (lees 1á 2 x per jaar de ramen, 1x per 3 mnd de badkamer, 3x per dag de vloer onder de kinderstoel, maar dan ook alléén dat stukje. Was doe ik als het ondergoed op begint te raken) . Maar ik vind het zelf gewoon goed zo en ook zonder kind zou ik niet meer gaan doen, dan zou ik gewoon meer vrije tijd voor mezelf hebben :)
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:15:05 #167
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142683804
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 16:10 schreef Stormqueen het volgende:
en daarbij: ik voel nu echt iets tegen mijn ribben douwen :( ik ben 29 weken ffs! Zak, kind!
:D. Je kind is al groot hoor, vergis je niet! Ik voel ook de hele dag al 'gedoe' rond m'n ribben maar daar word ik wel blij van. Ik hoooop dat Zusje gedraaid is namelijk! Die lag -zoals het vermoeden was- dwars maar zo te voelen nu niet meer. Volgens 2 collega's is m'n buik ook anders van vorm dus wie weet :D.

Ik zou een versiepoging en/of een stuitbevalling allebei niet goed aandurven en een keizersnede is ook niet alles...

Qua werk, ik ben ook niet gemaakt om fulltime thuis te zitten maar ook niet om fulltime te werken :). Voor mij, voor ons, is de perfecte balans nu gevonden
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:15:35 #168
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_142683826
Ons motto is, we werken om te leven, we leven niet om te werken :7

Nu werken we beide fulltime, maar als de baby er is willen beide van hem kunnen genieten en willen we een goede balans van voldoende inkomen en voldoende thuis-tijd zien te vinden.

De bedoeling zoals het er nu uitziet is:
Man 1 dag thuis (gaat dan 4x9 werken).
Ik 2 dagen thuis (ik ga dan 3x8 dagen werken)
1 oppasdag voor mijn schoonmoeder
1 oppasdag voor mijn moeder (vinden ze beide erg leuk gelukkig)
Dus eigenlijk ben ik heel blij met hoe het geregeld kan worden *O*
pi_142683827
mijn man is afgekeurd dus die is thuis, en ik hoop na de bevalling wel weer een leuke baan te vinden voor 4 dagen, Niet zozeer omdat ik vind dat ik n independent woman moet zijn maar omdat ik echt n leuker mens ben als ik buiten huis ook een leven heb...

vroeger wilde ik trouwens altijd thuis blijven als er kinderen kwamen, mijn ma was altijd thuis en ik heb dat wel als prettig ervaren, maar tijden veranderen en ik ben een ander mens dan mn moeder, Zelfs als het financieel niet zou hoeven ging ik toch nog iets zoeken voor 2 dagen ofzo...
Ik snap alleen nooit dat ouders allebei 5 volle dagen werken en dan in t weekend ook weinig tijd met de kinderen doorbrengen omdat ze dan sociaal moeten doen....
Maar ook dat is vaak een bloeddruk verhogende discussie en daar moet ik mij niet aan wagen :P
S. 2014
J. 2016
pi_142683906
Ik ben niet gemaakt om thuis te zitten. De momenten dat ik dan thuis ben, besteed ik de tijd kwalitatief gezien ook beter met dochter vind ik zelf. Dan geniet ik er veel meer van omdat de momenten spaarzamer zijn.

Even niet-zwanger en fulltime werkend gezien: huishouden doe ik als kindjes op bed liggen. Als je elke dag een beetje doet kun je het naar mijn idee prima bij houden. Ik kan echt niet wachten om straks weer fulltime bezig te zijn.

Wel raar.. vroeger dacht ik daar heel anders over. Want je 'neemt' toch geen kinderen om ze fulltime naar de opvang te brengen?

Djen heeft echt heel veel schik met de andere kinderen bij de gastouder. Naar mijn idee meer dan als ze hier thuis aan het spelen is :@

En de tijd die we dadelijk samen hebben als dikke buik weg is gaan we er weer veel op uit ^O^ . Lekker op de fiets, naar een speeltuin, kinderboerderij... weet ik het. Dat trek ik nu lichamelijk niet.
pi_142683963
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:54 schreef Stormqueen het volgende:
Heeft iemand nog iets van Marel88 gezien recentelijk? Ze heb verdeurie meldplicht :P
Uhm, meld! :@

Lief dat je aan me denkt! Ik heb net de ipad erbij gepakt om te herintegreren ;) . Die meldplicht ga ik wel vaker verzaken vrees ik maar ik heb sinds gisteren echtechtecht verlof!!!

SPOILER
Ik zit nu in de tuin te haken, heb nog 1 of 2 babywasjes te doen (bekleding kinderwagen en boxkleden) maar ik ben er helemaal klaar voor! Vandaag weer gecheckt bij vk. Bloeddruk en hartje goed, niet ingedaald maar dat deed nr. 1 ook al niet. Nu wachten...

En weer hier reageren, ik heb vast één ding gezien en dat is de knipper van Risu. Wat superfijn!!! Nu vertrouwen kweken ;)
pi_142684003
Wij verdienen evenveel, ik 4 dagen, man 5. (8> minder werken is erg moeilijk (willen we wel maar lukt niet), ik heb trouwens sowieso het idee dat het voor een vrouw eerder geaccepteerd wordt als je zegt dat je een dag minder wil werken. Ook in functies waar dat minder gebruikelijk is. Eigenlijk moeten mannen nog wat meer emanciperen, niet de vrouwen, zodat het voor iedereen minder moeilijk wordt om te vragen om een dag minder omdat je er voor je kinderen wil zijn. Krijg je ook niet dat "ja maar vrouwen willen een dag minder werken want kinderen" gezeur, want dan hebben werkgevers hetzelfde 'probleem' bij mannen.

Huisvrouw zou ik gewoon niet kunnen zijn. Maar ik wil geen oordeel hebben over mensen die dat wel willen, net als dat ik niet veroordeeld wil worden omdat ik vier dagen werk. Iedereen moet lekker zelf kiezen. :)
Oja dat geen huisvrouw zijn resulteert dus ook bij ons in een huishouden van jan steen. Schoonmaakster komt elke week, zonder waren we verloren in de puinhopen :D
pi_142684018
Gefeliciteerd met de mooie knipper Risu!

Ik werkte 3 dagen als docent + de rest van de week (vergeet de avonden & weekend niet ;)) in mijn eigen bedrijf, sinds november alleen nog zzp. Mijn inkomen is dus wat onzeker, maar ziet er vooralsnog uit als ongeveer wat ik ook verdiende bij de uni *O* Daarmee verdien ik dan net wat meer dan man met 30u (verkeerde beroep :))

Wij hebben vandaag de aanmelding voor uk bij de crêche in de bus gegooid, dat voelt best bizar! Alle dagen thuis werken met hopelijk-af-en-toe-slapende zoon erbij leek ons toch wel erg ingewikkeld, en alle ouders wonen best een eind weg cq. zijn al teveel op leeftijd om vaste prik op te passen, dus dit is dan een prettige regelmatige oplossing. En en en! Het is 5 minuten lopen, en ze vinden het fijn als je 'live' komt voeden O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_142684026
Wat goed dat je proefschrift af is Marel! Nu verplicht ontspannen 8-) (zegt zij die net twee rolgordijnen op maat heeft gezaagd en opgehangen)
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:21:44 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_142684065
Goed zo Marel! En haken is ook ontspanning hoor :Y :*
disclaimer
pi_142684105
SQ jouw moeder _O-

En dan idd ook nog zeggen dat ze het druk hebben en dat er te weinig tijd in een dag zit.

Echt serieus voordat ik zwanger was werkte ik ook fulltime. Maar ik vond het prima in balans allemaal. Heb nooit het gevoel gehad dat ik te kort schoot omdat ik zoveel werkte.
pi_142684159
Deze discussie hadden we laatst toch ook nog :D ik wil ook wel 'financieel onafhankelijk' zijn en dat hebben we beiden, dus werken blijven we wel allebei. Ik kan me best voorstellen dat onze ideeën en wensen daarin nog veranderen, aangezien het ook moeilijk voor te stellen is hoe het is te werken met kind. Althans voor mij wel, aangezien de prioriteit van werk toch echt anders komt te liggen.
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:24:30 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_142684164
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 16:22 schreef Twinkle20 het volgende:
SQ jouw moeder _O-
Ja, ik heb het echt een beetje opgegeven. Word er namelijk best boos van :')
disclaimer
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:26:18 #179
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142684224
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 16:07 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Je kunt ook financieel onafhankelijk zijn met veel minder dan vijf dagen werken :P .
In het onderwijs zal ik toch echt min. 4 dagen moeten werken daarvoor :')

Had ik maar een vak moeten leren.
Kwak
pi_142684240
MIjn moeder was ook thuisblijfmoeder. Maar wel écht altijd druk. Met véél poetsen, niet alleen ons huis maar ook dat van familie, ook op nichtjes oppassen als hun moeder moest werken en vanaf het moment dat de kleinkinderen er waren 5 dagen in de week op de kinderen passen. Nu is dat vier dagen op t jongste kleinkind en het poetsen van het huis van mijn broer en dat van mijn zus. En ze laat haar eigen hond uit. _O-
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:28:02 #181
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142684298
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 16:24 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, ik heb het echt een beetje opgegeven. Word er namelijk best boos van :')
Herkenbaar trouwens.

Mijn moeder heeft altijd heel veel gewerkt, ze had met mijn vader samen een eigen bedrijf. Desondanks was ze na schooltijd altijd thuis voor ons, ipv daarvan ging ze 's avonds nog werken bijv. Tot ze gingen scheiden... Nu werkt ze al een jaar of 7 niet meer, haar nieuwe vriend is al met pensioen. Maar, als ik bel of ze even langs kan komen? Nee hoor, want ze MOET op vrijdag rond 12:00 uur boodschappen doen, ze zijn in de tuin aan het werk (dan doe je dat toch de volgende dag weer :? ), ze moet nog even naar de HEMA etc. Nooit tijd ergens voor. En wel klagen tegen mij dat ik nooit zomaar spontaan langskom :')
pi_142684405
Dat is ook een omslag in mentaliteit zeg..
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:31:45 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_142684427
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 16:28 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Herkenbaar trouwens.

Mijn moeder heeft altijd heel veel gewerkt, ze had met mijn vader samen een eigen bedrijf. Desondanks was ze na schooltijd altijd thuis voor ons, ipv daarvan ging ze 's avonds nog werken bijv. Tot ze gingen scheiden... Nu werkt ze al een jaar of 7 niet meer, haar nieuwe vriend is al met pensioen. Maar, als ik bel of ze even langs kan komen? Nee hoor, want ze MOET op vrijdag rond 12:00 uur boodschappen doen, ze zijn in de tuin aan het werk (dan doe je dat toch de volgende dag weer :? ), ze moet nog even naar de HEMA etc. Nooit tijd ergens voor. En wel klagen tegen mij dat ik nooit zomaar spontaan langskom :')
Oh ja lol :')
Ik ben er een keer echt kwaad om geworden. Ze moesten bij ons zijn om iets op te halen geloof ik. Dat zouden ze op zaterdag komen doen. Krijg je die dag een bericht dat het die dag niet gaat lukken, want ze moesten nog even bij oma langs om iets te brengen (die is 85, daar kun je elke dag van de week langs), bij mijn broertje langs (die werkt alleen 's morgens tussen 6 en 10) en boodschappen doen. Of het woensdag kon. NEE VROUW, WIJ KUNNEN JUIST ALS ENIGE ALLEEN OP ZATERDAG!

:')
disclaimer
pi_142684431
Ik zit in het onderwijs en werk 3,5 dag. :o

En dan moet ik echt alles zelf betalen, ook het huis, vakanties, alle vaste lasten....
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:34:04 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_142684518
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 16:31 schreef groofskendezoveelste het volgende:

En dan moet ik echt alles zelf betalen, ook het huis, vakanties, alle vaste lasten....
tuurlijk kàn het wel, maar het kost natuurlijk wel een stukje luxe en niet iedereen wil dat. Overigens wel respect voor jou, ik heb ooit je verhaal wel eens gelezen op Fok ^O^
disclaimer
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:34:27 #186
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142684534
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 16:31 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Ik heb hoge vaste lasten met studieschuld en collegegeld. Zou hier niet kunnen wonen met deze huur alleen.

Misschien zou t ineens wel kunnen als ik minder zou werken en toeslagen zou krijgen. Maar er blijft bij mij maandelijks niks over hoor. En ik geef t ook niet uit aan luchtigheden oid ;)

En natuurlijk kan ik nog wel bezuinigen als t echt moet. Maar zou er niet voor kiezen nee.
Kwak
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:35:57 #187
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142684598
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 16:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Oh ja lol :')
Ik ben er een keer echt kwaad om geworden. Ze moesten bij ons zijn om iets op te halen geloof ik. Dat zouden ze op zaterdag komen doen. Krijg je die dag een bericht dat het die dag niet gaat lukken, want ze moesten nog even bij oma langs om iets te brengen (die is 85, daar kun je elke dag van de week langs), bij mijn broertje langs (die werkt alleen 's morgens tussen 6 en 10) en boodschappen doen. Of het woensdag kon. NEE VROUW, WIJ KUNNEN JUIST ALS ENIGE ALLEEN OP ZATERDAG!

:')
Dat soort dingen ja :') en dat ook maar niet willen/kunnen begrijpen he :D

Tijdens onze vakantie was het ook zo'n leuke, de laatste maandag in onze vakantie is de zus van mijn man bevallen, die wilden we uiteraard zsm zien. We kwamen op vrijdagavond (met onze peuter van 2 dus) terug. Die vrijdagochtend appte ze al; wanneer we dat weekend langs zouden komen. Dus ik stuurde terug dat ik niet dacht dat dát er in zou zitten dat weekend :'). Zaterdag gingen we -uiteraard- naar het nieuwe nichtje en de rest van het weekend waren we bezig met de was, met opruimen, met de peuter weer in een 'normaal' ritme zien te krijgen... Als je ons nou zó graag wilt zien, rijd dan zelf even langs ofzo?

Edit: ik kan hier uren over doorgaan trouwens. Afspreken om 10:00 uur want dat is makkelijk ivm de slaaptijd van peuter. Appt ze om kwart voor 11 (:') ) dat er iets tussen is gekomen en dat ze er nu bijna was. Peuter gaat tussen half 12 en 12 naar bed.. Uiteindelijk is ze 3 kwartier gebleven want toen móest ze weer weg, de hondjes uitlaten...
pi_142684649
Mijn eigen moeder heb ik trouwens wel enorm respect voor. Ze was alleen en ik enigst kind, maar dat werd niet door de hele buurt geaccepteerd..
Ze werkte 32 uur en was verder heel actief met schilderen en muziek maken en een sociaal leven(die laatste 3 nog steeds). Maar ze was er wel altijd als ik uit school kwam, dat vond ik heel fijn. Wel veel 's avonds weg en dan was er oppas, maar dan sliep ik toch.
Nu is ze trouwens nog steeds erg druk. Als ik langs wil gaan moet ik echt bellen van te voren want meestal is ze er niet, maar ze past wel 1 dag per week op.

(oh en mn huishoudkwaliteiten heb ik van haar: jan-steenkwaliteit, het creatieve helaas een heel stuk minder geërfd)
pi_142684655
Nee, ik snap dat het misschien niet alle luxe geeft die je je zou wensen, maar ik vind ook niet dat ik er heel veel voor hoef te laten. Zeker niet nu beide kinderen naar school gaan en ik nog maar voor één middagje bso hoef te betalen.
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:38:26 #190
149959 SQ
snelle trees
pi_142684698
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 16:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nee, ik snap dat het misschien niet alle luxe geeft die je je zou wensen, maar ik vind ook niet dat ik er heel veel voor hoef te laten. Zeker niet nu beide kinderen naar school gaan en ik nog maar voor één middagje bso hoef te betalen.
Ja dat zal zeker wel schelen ja! Die kinderopvang is niet misselijk :X
disclaimer
pi_142684822
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 16:34 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

tuurlijk kàn het wel, maar het kost natuurlijk wel een stukje luxe en niet iedereen wil dat. Overigens wel respect voor jou, ik heb ooit je verhaal wel eens gelezen op Fok ^O^
Thanks, maar niet nodig hoor. Ik geniet van het leven met kinderen. Zou never nooit meer terug willen naar de jaren ervoor. ;)
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:41:31 #192
149959 SQ
snelle trees
pi_142684863
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 16:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Thanks, maar niet nodig hoor. Ik geniet van het leven met kinderen. Zou never nooit meer terug willen naar de jaren ervoor. ;)
Accepteer ze nou maar gewoon :6 O+
disclaimer
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:41:53 #193
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142684879
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 16:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik woon niet luxe, winkel niet luxe, eet niet luxe en leef niet luxe. Je kunt echt via internet een ander niet in de portemonnaie kijken denk ik.

Ik heb het idee dat ik door wat ik de laatste jaren financieel heb moeten verstouwen echt wel goed weet hoeveel ik nodig heb als bare minimum voor mij alleen, met kind erbij lijkt me lastig inschatten. En ook de invloed ban toeslagen kan ik nu niet goed overzien. Wie weet kom ik netto op evenveel uit met kind en een dag minder dan nu.

Maar de huur van 660 p/m kan ik dan niet betalen, en aangezien we particulier huren en ik geen woningbouw als backuo heb zou ik dan bij mijn ouders moeten gaan wonen, of ouderwets op kamers. Maar dat kan vaak niet met een kind ;)

Good for you als je t met minder kunt!
Kwak
pi_142684919
Als ik dit zo lees wil ik mn ma ff extra knuffelen omdat ze 90% vd tijd gewoon normaal doet...
Af en toe iets te opdringerig maar ik zou haar nu ook niet willen missen... 2x per week komt ze langs om een bakkie te doen, te kijken of ze nog ergens mee kan helpen, een boodschapje doen, en ze kookt 1x per week voor ons ( dit allemaal sinds mn bedrust, daarvoor hielp ze ook al wel regelmatig maar niet zo structureel)

Mijn man kan het in principe allemaal wel in zn eentje maar zo is t ook wel heel lekker...
En ja ze is soms wat te claimerig over haar kleintje, maar ik leer dat ook steeds beter te negeren, en als ik jullie verhalen lees dan denk ik och. O+
S. 2014
J. 2016
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:44:11 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_142684993
Vind je het zulke horror ja GM? Want mijn moeder is echt ontzettend lief hoor ;) Ze zou alleen d'r eigen leven zo veel leuker kunnen maken als ze gewoon eens iets ging doèn.
Ik hoop dat het straks scheelt als ze Henka een dag in de week heeft. Hopelijk geeft 't een zetje.
disclaimer
pi_142685120
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 16:44 schreef Stormqueen het volgende:
Vind je het zulke horror ja GM? Want mijn moeder is echt ontzettend lief hoor ;) Ze zou alleen d'r eigen leven zo veel leuker kunnen maken als ze gewoon eens iets ging doèn.
Ik hoop dat het straks scheelt als ze Henka een dag in de week heeft. Hopelijk geeft 't een zetje.
nou horror wil ik niet zeggen ;) maar ik ben wel blij dat we flexibel kunnen plannen met haar, Ze is afgekeurd en de hele dag thuis, druk op haar manier, maar langskomen kan altijd....

En dat je een dag gaat winkelen met je moeder zegt ook wel dat ze geen regelrechte ramp is ;)
S. 2014
J. 2016
pi_142685340
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 16:41 schreef kwakz0r het volgende:

En ook de invloed ban toeslagen kan ik nu niet goed overzien. Wie weet kom ik netto op evenveel uit met kind en een dag minder dan nu.

ja, dát vind ik ook zo'n naar iets. Die toeslagen zijn echt zo'n black-box. Je doet maar wat en na 2 jaar krijg je dan eindelijk de afrekening of je t goed gedaan hebt en dan weet je eigenlijk pas hoeveel je 2 jaar geleden te besteden had.

Vond t knap ingewikkeld om in te schatten wat er met het netto inkomen zou gaan gebeuren bij
* 1 dag ouderschapsverlof (deels opgevangen door combinatiekorting belastingen)
* 2 dagen kdv (hoeveel je precies terug krijgt hangt af van 1)
* 3verandering van manier waarop bedrijf met pensioengeld omging en hoeveel je af moest dragen (invloed op 1)
* 4 hypotheekrenteaftrek (ook afh. van 1)

en dan hebben we 'gelukkig' nog geen recht op zorgtoeslag en huurtoeslag want dan kun je t helemaal niet meer overzien

en dan miepen ze bij prinsjesdag altijd dat die en die groep 5,- minder te besteden heeft of 10 en dat dat vast enorm invloed gaat hebben op de keuzes die mensen maken (wel of niet werken, dat soort dingen).
en dan denk ik: hoe kan dat nou? de gemiddelde mens kan volgens mij echt niet op 10,- nauwkeurig uitrekenen wat de invloed is van het nieuwe beleid. maar dat zal wel aan mij liggen

[ Bericht 13% gewijzigd door watmoetikkiezen op 24-07-2014 16:56:28 ]
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:56:16 #198
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142685677
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 16:50 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

ja, dát vind ik ook zo'n naar iets. Die toeslagen zijn echt zo'n black-box. Je doet maar wat en na 2 jaar krijg je dan eindelijk de afrekening of je t goed gedaan hebt en dan weet je eigenlijk pas hoeveel je 2 jaar geleden te besteden had.

Vond t knap ingewikkeld om in te schatten wat er met het netto inkomen zou gaan gebeuren bij
* 1 dag ouderschapsverlof (deels opgevangen door combinatiekorting belastingen)
* 2 dagen kdv (hoeveel je precies terug krijgt hangt af van 1)
* 3verandering van manier waarop bedrijf met pensioengeld omging en hoeveel je af moest dragen (invloed op 1)
* 4 hypotheekrenteaftrek (ook afh. van 1)

en dan hebben we 'gelukkig' nog geen recht op zorgtoeslag en huurtoeslag want dan kun je t helemaal niet meer overzien
Ja... Ik vind t ook maar niks, vooral omdat mijn inkomen altijd tijdens een belastingjaar verandert ipv per 1 januari.

Lastig inschatten, zeker als ik meer of minder werk ook nog.

Wij hebben geen eigen huis, dat scheelt, en ik heb het kdv betekend obv een te hoog geschat inkomen. voor de veiligheid.
Kwak
pi_142685809
ja dat te hoog schatten heb ik ook voor de zekerheid gedaan. Bijbetalen achteraf is helemaal naar, dan liever terugkrijgen..
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:58:51 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_142685819
ik schat ook alles te hoog in. Wij betalen onze hypotheek ook bruto, HRA komt jaarlijks in 1 keer en gaat naar de spaarrekening of naar bouwprojecten. Better safe than sorry. Mochten we ooit een keer in slecht weer komen, hebben we dat nog als backup.
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')