Goed! Lief dat je het vraagt! Ik kan nu echt aftellen, en heb minder last van de warmte dan eerst dus zit beter in mijn vel.quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:57 schreef Malteser het volgende:
Oh SQ, jij en de fietsenmaker. Hoe durf je je fiets ook ergens anders te bestellen?! Dat is echt heel barbaars.
Kwak: Hoe is het nu? Vriend weer bijna thuis? En fijn dat jullie volgende week samen kunnen gaan. Samen is leuker dan alleen.
NTS: Succes bij Oma. Geen fijne situatie.
Hier speelt wat vermoeidheid geloof ik. Kon gisteren mijn ogen niet meer open houden, man stuurde me op 21.00 uur naar boven en hij is om 21.05 uur gaan kijken hoe het met me was. Dat kan ik me niet meer herinneren en dat klopte, ik sliep zei hij.
Helaas was daar vanmorgen de wekker om 06.15 uur, toen was ik voor mijn gevoel nog lang niet klaar met slapen. Arme man.
Maandag moeten we naar de vk, controle. Dan 'moeten' we ook doorgeven of we een combinatietest willen. En we weten het eigenlijk niet zo goed..... Hoe hebben jullie dat bepaald?
http://www.prenatalescreening.nl/bewust_kiezen.phpquote:Op donderdag 24 juli 2014 10:57 schreef Malteser het volgende:
Oh SQ, jij en de fietsenmaker. Hoe durf je je fiets ook ergens anders te bestellen?! Dat is echt heel barbaars.
Kwak: Hoe is het nu? Vriend weer bijna thuis? En fijn dat jullie volgende week samen kunnen gaan. Samen is leuker dan alleen.
NTS: Succes bij Oma. Geen fijne situatie.
Hier speelt wat vermoeidheid geloof ik. Kon gisteren mijn ogen niet meer open houden, man stuurde me op 21.00 uur naar boven en hij is om 21.05 uur gaan kijken hoe het met me was. Dat kan ik me niet meer herinneren en dat klopte, ik sliep zei hij.
Helaas was daar vanmorgen de wekker om 06.15 uur, toen was ik voor mijn gevoel nog lang niet klaar met slapen. Arme man.
Maandag moeten we naar de vk, controle. Dan 'moeten' we ook doorgeven of we een combinatietest willen. En we weten het eigenlijk niet zo goed..... Hoe hebben jullie dat bepaald?
Wij hebben het niet gedaan omdat:quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:22 schreef Malteser het volgende:
Arme man omdat manlief vaak pas rond 19.30 uur thuis is van zijn werk. En dan zien we elkaar wel heel erg kort. Maar hij vindt het niet erg hoor, is juist super lief. Ik wist dat hij zorgzaam was maar zoals hij nu is, ongelooflijk!
Dank voor de link Wup, die site lezen we vanavond even op ons gemak door.
*knip*
ik hoop dat t snel vanzelf begint voor jequote:Op donderdag 24 juli 2014 11:30 schreef Roomsnoes het volgende:
Risu, en knippert! Wat goed
En vermoeidheid: check! Toegeven waar je kan, je lijf is een mensje aan het bakken. Wordt je moe van
Ik ben weer thuis. Beebs lag mooi op het middelste lijntje. Sinds gisteravond wat krampen hier en daar, soms pijnlijk en regelmatig, soms niks. Maar er viel weinig te strippen. Dus we wachten weer afHopelijk begint de boel binnenkort... Al was het maar vanwege de ijsblokjesmachine die ze in het zh hebben <3
Hoop met je mee voor snelle ijsblokjesmachine en airco van het ziekenhuisquote:Op donderdag 24 juli 2014 11:30 schreef Roomsnoes het volgende:
Risu, en knippert! Wat goed
En vermoeidheid: check! Toegeven waar je kan, je lijf is een mensje aan het bakken. Wordt je moe van
Ik ben weer thuis. Beebs lag mooi op het middelste lijntje. Sinds gisteravond wat krampen hier en daar, soms pijnlijk en regelmatig, soms niks. Maar er viel weinig te strippen. Dus we wachten weer afHopelijk begint de boel binnenkort... Al was het maar vanwege de ijsblokjesmachine die ze in het zh hebben <3
Niks aanquote:Op donderdag 24 juli 2014 10:02 schreef Crumpette het volgende:
[..]
nah, ik moet het nog zien hoor, die 9ponders..
Sterker nog een NIPT zonder combinatietest kan/mag niet in Nederland. In Belgie kan dit wel. Vandaar dat veel mensen de grens oversteken.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:08 schreef Radyhyn het volgende:
Ik dacht dat de NIPT sinds 1 april vergoedt wordt in de basisverzekering als de combinatietest een verhoogd risico heeft aangetoond. Hij wordt dus niet vergoed als je direct NIPT wilt laten doen zonder eerst de combitest...
Kijk.. dat is tenminste eens een ander soort 'voorwerk'quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:12 schreef Amsel het volgende:
Ik verveelde me, dus ben alvast maar enveloppen voor de geboortekaartjes aan het schrijven en postzegels plakken
je moet ook meer denken in opgevouwde babiesquote:Op donderdag 24 juli 2014 11:49 schreef kwakz0r het volgende:
volgens mijn ticker heb ik een rutabaga in mijn buik. huuu. wat is dat?
oh wacht, het is gewoon een koolraap. ik vind t gek hoor, die ronde groenten... mijn baby is al 34 cm zegt de zw sch kalender, zo groot is een koolraap heul niet!
Nee, dat klopt niet. Sinds 1 april jl kun je voor de NIPT kiezen als je een verhoogd risico hebt met de combitest. Leeftijd speelt daar geen rol in. Dit in het kader van de Trident-studie.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:45 schreef Spees_Eend het volgende:
Dat van die mogelijkheid voor NIPT sinds 1 april bij een verhoogde kans combinatietest dacht ik eerst ook, maar was (is?) dus niet zo. Wel tegen fikse betaling. Als je ouder bent dan 36 of anderszins op voorhand aan bepaalde risicofactoren voldoet krijg je wél een nipt bij een verhoogde kans, als je 28 bent en verder niks bijzonders, maar er komt wel 1:8 uit krijg je niet die nipt.
Dikke disclaimer: ik weet niet helemaal zeker of ik dit goed onthouden heb en/of dit in de afgelopen maanden nog veranderd is. Anders roept Mignonne of WupWup vast wel
Ja jonge da's makkelijk spreken als je niet nog anderhalve dag moet werken en nu al het weekend in je kop hebtquote:Op donderdag 24 juli 2014 14:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Risu een knippert
wij hebben geen test laten doen, geen verhoogde kans voor ons.
Het is AL donderdag SQ! bijna weekend
Ik heb vandaag een soort van stilte voor de storm gevoel...waar dat nu weer op slaat...
Dat is ook vreemd. Mij is het destijds afgeraden omdat we de NIPT niet vergoed zouden krijgen ook al zouden we bij wijze van weer op 1:8 uitkomen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:22 schreef WupWup het volgende:
[..]
Nee, dat klopt niet. Sinds 1 april jl kun je voor de NIPT kiezen als je een verhoogd risico hebt met de combitest. Leeftijd speelt daar geen rol in. Dit in het kader van de Trident-studie.
Je had ook zo'n lunch met bijkomend relax gevoel kunnen hebben op dinsdag... dan duurt t pas nog langquote:Op donderdag 24 juli 2014 14:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja jonge da's makkelijk spreken als je niet nog anderhalve dag moet werken en nu al het weekend in je kop hebt![]()
Ik denk omdat je zo lang naar die 37 weken toe hebt zitten werken! Dan voelt het misschien alsof de eindstreep in zicht is
Sterkte, nog anderhalve dag. Misschien kun je je gaan focussen op de bevalling van je monster hamburger? Als afleiding?quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja jonge da's makkelijk spreken als je niet nog anderhalve dag moet werken en nu al het weekend in je kop hebt![]()
Ik denk omdat je zo lang naar die 37 weken toe hebt zitten werken! Dan voelt het misschien alsof de eindstreep in zicht is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vrolijker noot: extreme couponing is op tv![]()
![]()
quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:46 schreef Roomsnoes het volgende:
Oh SQ das kut heEn dan is 1,5 dag echt heul lang. Is een kwart week zo'n beetje. Maar, het klinkt wel lekker, zo'n burger
![]()
![]()
GM, pas op dat je niet teveel focust op dat gevoel. Had ik ook. Met een beetje pech moet je nog 4-5 weken! En die gaan dan erg langzaaaaam
oh gets wat heftig!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vrolijker noot: extreme couponing is op tv![]()
nee dat meeslepen loopt wel los... ze komt wanneer ze daar klaar voor is... naar mij luisteren doet ze toch niet![]()
ik denk maar zo... nog max 5 weken.
en omg vanaf zaterdag heb ik meldplicht...
S. 2014
J. 2016
Hier 24 dagen op 40 uur. Echt belachelijk, minimum der minimum. En daarom moet ik ook altijd werken de vrijdag na Hemelvaart en zulks.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:53 schreef Stormqueen het volgende:
een terreurdreiging Room?
En laat je niet te veel meeslepen in dat gevoel - ik begrijp het wel hoor, ben er nu zelf ook gevoeliger voor, maar dit soort ellende is (helaas) niet iets van hier en nu - het komt alleen harder aan met een kindje in je buik![]()
Malteser, ja idd, het houdt niet echt over nee, 25 dagen hier /40uMaar goed, na mijn vrije week nog zes weken werken en dan heb ik ook verlof, daar hou ik maar aan vast
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die nare berichten op tv negeer ik eigenlijk. Misschien niet heel netjes, maar ik kan me er nu niet teveel mee bezig houden. Daar word ik te treurig van.
Dat is inderdaad erg magerquote:Op donderdag 24 juli 2014 15:14 schreef Malteser het volgende:
[..]
Hier 24 dagen op 40 uur. Echt belachelijk, minimum der minimum. En daarom moet ik ook altijd werken de vrijdag na Hemelvaart en zulks.
Maar: Dit ongelooflijke mooie cadeautje heeft ervoor gezorgd dat ik de strijd om een vrije carnavalsweek in 2015 sowieso ga winnen. De planner wil zelf altijd vrij met carnaval en plant zichzelf altijd 'stiekem' al vrij in het rooster. Ik mag geen vrij nemen als de planner vrij heeft i.v.m. werkzaamheden opvangen. Dus ik pis nogal vaak naast de pot. Maar, mijn wraak is zoet: Komend jaar win ik
.
Nog maar 6 weken, wow. Dat gaat snel. Hoeveel ga je werken na je verlof?
Zoniet kan je altijd nog beslissen dat je er wel wat op in wil leveren toch?quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:23 schreef Stormqueen het volgende:
Ofja, niet redden is wel erg dramatisch, met minder werken moeten we te veel inleveren en dat willen we nietIk hoop dat ik me daar ook goed bij blijf voelen
Klinkt prima toch?quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:41 schreef Stormqueen het volgende:
Ik weet niet of vier dagen dapper is. Drie dagen voelt teveel als carrièremoord nu. En wat away zegt, ik heb ook gestudeerd en verdien echt geen fooi, mijn man en ik zijn vrij gelijkwaardige kostwinners en dat zou ik eigenlijk graag zo houden.
Het zou wel zomaar kunnen dat hij straks geen vier dagen meer kan werken. Dan moet ik misschien mijn visie herzien. Maar voor nu is het goed
Je kunt ook financieel onafhankelijk zijn met veel minder dan vijf dagen werkenquote:Op donderdag 24 juli 2014 15:53 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind het ook nogal dubbel. Aan de ene kant geloof ik er heilig in dat elke vrouw financieel onafhankelijk zou moeten zijn van haar man... Alleen vind ik mijn werk eerlijk gezegd niet zo leuk dat ik het wel vijf dagen zou willen doen
quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:10 schreef Stormqueen het volgende:
en daarbij: ik voel nu echt iets tegen mijn ribben douwenik ben 29 weken ffs! Zak, kind!
Uhm, meld!quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:54 schreef Stormqueen het volgende:
Heeft iemand nog iets van Marel88 gezien recentelijk? Ze heb verdeurie meldplicht
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zit nu in de tuin te haken, heb nog 1 of 2 babywasjes te doen (bekleding kinderwagen en boxkleden) maar ik ben er helemaal klaar voor! Vandaag weer gecheckt bij vk. Bloeddruk en hartje goed, niet ingedaald maar dat deed nr. 1 ook al niet. Nu wachten...
En weer hier reageren, ik heb vast één ding gezien en dat is de knipper van Risu. Wat superfijn!!! Nu vertrouwen kweken![]()
In het onderwijs zal ik toch echt min. 4 dagen moeten werken daarvoorquote:Op donderdag 24 juli 2014 16:07 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Je kunt ook financieel onafhankelijk zijn met veel minder dan vijf dagen werken.
Herkenbaar trouwens.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, ik heb het echt een beetje opgegeven. Word er namelijk best boos van
Oh ja lolquote:Op donderdag 24 juli 2014 16:28 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Herkenbaar trouwens.
Mijn moeder heeft altijd heel veel gewerkt, ze had met mijn vader samen een eigen bedrijf. Desondanks was ze na schooltijd altijd thuis voor ons, ipv daarvan ging ze 's avonds nog werken bijv. Tot ze gingen scheiden... Nu werkt ze al een jaar of 7 niet meer, haar nieuwe vriend is al met pensioen. Maar, als ik bel of ze even langs kan komen? Nee hoor, want ze MOET op vrijdag rond 12:00 uur boodschappen doen, ze zijn in de tuin aan het werk (dan doe je dat toch de volgende dag weer), ze moet nog even naar de HEMA etc. Nooit tijd ergens voor. En wel klagen tegen mij dat ik nooit zomaar spontaan langskom
tuurlijk kàn het wel, maar het kost natuurlijk wel een stukje luxe en niet iedereen wil dat. Overigens wel respect voor jou, ik heb ooit je verhaal wel eens gelezen op Fokquote:Op donderdag 24 juli 2014 16:31 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik zit in het onderwijs en werk 3,5 dag.![]()
En dan moet ik echt alles zelf betalen, ook het huis, vakanties, alle vaste lasten....
Ik heb hoge vaste lasten met studieschuld en collegegeld. Zou hier niet kunnen wonen met deze huur alleen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:31 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik zit in het onderwijs en werk 3,5 dag.![]()
En dan moet ik echt alles zelf betalen, ook het huis, vakanties, alle vaste lasten....
Dat soort dingen jaquote:Op donderdag 24 juli 2014 16:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh ja lol
Ik ben er een keer echt kwaad om geworden. Ze moesten bij ons zijn om iets op te halen geloof ik. Dat zouden ze op zaterdag komen doen. Krijg je die dag een bericht dat het die dag niet gaat lukken, want ze moesten nog even bij oma langs om iets te brengen (die is 85, daar kun je elke dag van de week langs), bij mijn broertje langs (die werkt alleen 's morgens tussen 6 en 10) en boodschappen doen. Of het woensdag kon. NEE VROUW, WIJ KUNNEN JUIST ALS ENIGE ALLEEN OP ZATERDAG!
Ja dat zal zeker wel schelen ja! Die kinderopvang is niet misselijkquote:Op donderdag 24 juli 2014 16:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nee, ik snap dat het misschien niet alle luxe geeft die je je zou wensen, maar ik vind ook niet dat ik er heel veel voor hoef te laten. Zeker niet nu beide kinderen naar school gaan en ik nog maar voor één middagje bso hoef te betalen.
Thanks, maar niet nodig hoor. Ik geniet van het leven met kinderen. Zou never nooit meer terug willen naar de jaren ervoor.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
tuurlijk kàn het wel, maar het kost natuurlijk wel een stukje luxe en niet iedereen wil dat. Overigens wel respect voor jou, ik heb ooit je verhaal wel eens gelezen op Fok
Accepteer ze nou maar gewoonquote:Op donderdag 24 juli 2014 16:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Thanks, maar niet nodig hoor. Ik geniet van het leven met kinderen. Zou never nooit meer terug willen naar de jaren ervoor.
Ik woon niet luxe, winkel niet luxe, eet niet luxe en leef niet luxe. Je kunt echt via internet een ander niet in de portemonnaie kijken denk ik.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nee, ik snap dat het misschien niet alle luxe geeft die je je zou wensen, maar ik vind ook niet dat ik er heel veel voor hoef te laten. Zeker niet nu beide kinderen naar school gaan en ik nog maar voor één middagje bso hoef te betalen.
nou horror wil ik niet zeggenquote:Op donderdag 24 juli 2014 16:44 schreef Stormqueen het volgende:
Vind je het zulke horror ja GM? Want mijn moeder is echt ontzettend lief hoorZe zou alleen d'r eigen leven zo veel leuker kunnen maken als ze gewoon eens iets ging doèn.
Ik hoop dat het straks scheelt als ze Henka een dag in de week heeft. Hopelijk geeft 't een zetje.
ja, dát vind ik ook zo'n naar iets. Die toeslagen zijn echt zo'n black-box. Je doet maar wat en na 2 jaar krijg je dan eindelijk de afrekening of je t goed gedaan hebt en dan weet je eigenlijk pas hoeveel je 2 jaar geleden te besteden had.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:41 schreef kwakz0r het volgende:
En ook de invloed ban toeslagen kan ik nu niet goed overzien. Wie weet kom ik netto op evenveel uit met kind en een dag minder dan nu.
Ja... Ik vind t ook maar niks, vooral omdat mijn inkomen altijd tijdens een belastingjaar verandert ipv per 1 januari.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:50 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
ja, dát vind ik ook zo'n naar iets. Die toeslagen zijn echt zo'n black-box. Je doet maar wat en na 2 jaar krijg je dan eindelijk de afrekening of je t goed gedaan hebt en dan weet je eigenlijk pas hoeveel je 2 jaar geleden te besteden had.
Vond t knap ingewikkeld om in te schatten wat er met het netto inkomen zou gaan gebeuren bij
* 1 dag ouderschapsverlof (deels opgevangen door combinatiekorting belastingen)
* 2 dagen kdv (hoeveel je precies terug krijgt hangt af van 1)
* 3verandering van manier waarop bedrijf met pensioengeld omging en hoeveel je af moest dragen (invloed op 1)
* 4 hypotheekrenteaftrek (ook afh. van 1)
en dan hebben we 'gelukkig' nog geen recht op zorgtoeslag en huurtoeslag want dan kun je t helemaal niet meer overzien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |