abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:00:33 #101
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142673223
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:57 schreef Malteser het volgende:
Oh SQ, jij en de fietsenmaker. Hoe durf je je fiets ook ergens anders te bestellen?! Dat is echt heel barbaars ;).

Kwak: Hoe is het nu? Vriend weer bijna thuis? En fijn dat jullie volgende week samen kunnen gaan. Samen is leuker dan alleen :).

NTS: Succes bij Oma. Geen fijne situatie.

Hier speelt wat vermoeidheid geloof ik. Kon gisteren mijn ogen niet meer open houden, man stuurde me op 21.00 uur naar boven en hij is om 21.05 uur gaan kijken hoe het met me was. Dat kan ik me niet meer herinneren en dat klopte, ik sliep zei hij :Z.
Helaas was daar vanmorgen de wekker om 06.15 uur, toen was ik voor mijn gevoel nog lang niet klaar met slapen. Arme man :).

Maandag moeten we naar de vk, controle. Dan 'moeten' we ook doorgeven of we een combinatietest willen. En we weten het eigenlijk niet zo goed.... :@. Hoe hebben jullie dat bepaald?
Goed! Lief dat je het vraagt! Ik kan nu echt aftellen, en heb minder last van de warmte dan eerst dus zit beter in mijn vel.

Vagebond een vriendin op bezoek en morgen alvast spullen uitzoeken en inpakken omdat we zondag meteen verkassen naar de vakantiewoning (huis ouders :P ). Zaterdag ga ik hem ophalen en daarna gaan we samen eten aan het strand O+

Ik zou zeggen pak alle slaap die je kan! Je hebt het blijkbaar nodig. Ik die eigenlijk de hele zwangerschap al dutjes zodra ik kan :@
Kwak
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:04:06 #102
149959 SQ
snelle trees
pi_142673324
Waarom arme man, malteser? :D

Wat betreft combinatietest, dat is wel zo persoonlijk. Je moet je vooral goed bedenken wat je met de uitslag doet. Ben je bereid om vervolgonderzoek te doen als er een verhoogd risico uit komt? En wat zou je doen als blijkt dat er iets niet goed is? Als er een risico van 1:250 uit komt (wordt niet gezien als verhoogd, maar is toch anders dan de gewenste 1:5000 die je zoekt) heb je daar dan vrede mee? Allemaal overwegingen.

Voor ons was het al jaren voor er uberhaupt van een zwangerschap sprake was duidelijk dat we het wèl wilden doen en ook wat we zouden doen als de uitslag niet goed zou zijn. Maar die overwegingen zullen voor jullie weer heel anders zijn. Praat daar samen goed over!
disclaimer
pi_142673555
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:57 schreef Malteser het volgende:
Oh SQ, jij en de fietsenmaker. Hoe durf je je fiets ook ergens anders te bestellen?! Dat is echt heel barbaars ;).

Kwak: Hoe is het nu? Vriend weer bijna thuis? En fijn dat jullie volgende week samen kunnen gaan. Samen is leuker dan alleen :).

NTS: Succes bij Oma. Geen fijne situatie.

Hier speelt wat vermoeidheid geloof ik. Kon gisteren mijn ogen niet meer open houden, man stuurde me op 21.00 uur naar boven en hij is om 21.05 uur gaan kijken hoe het met me was. Dat kan ik me niet meer herinneren en dat klopte, ik sliep zei hij :Z.
Helaas was daar vanmorgen de wekker om 06.15 uur, toen was ik voor mijn gevoel nog lang niet klaar met slapen. Arme man :).

Maandag moeten we naar de vk, controle. Dan 'moeten' we ook doorgeven of we een combinatietest willen. En we weten het eigenlijk niet zo goed.... :@. Hoe hebben jullie dat bepaald?
http://www.prenatalescreening.nl/bewust_kiezen.php
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:11:16 #104
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_142673567
Oja, Risu succes!
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:11:27 #105
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_142673574
Combinatietest, wij hebben hem 3x niet gedaan. Bij ons was idd het antwoord op de vraag: 'Wat doe je met een slechte uitslag?' doorslaggevend. Vanwege geloof kunnen we het niet om een kindje weg te laten halen, alleen als het echt geen kans op leven buiten de baarmoeder zou hebben. En die dingen zouden we ook zien bij een 20-weken echo.
pi_142673578
Ik denk dat je in principe van het goede uit moet gaan bij zo'n test. Maar dat jullie samen ook goed hebben nagedacht over opties voor als de uitslag minder goed is. Wat doe je dan?

Het blijft een persoonlijk iets.
pi_142673918
Arme man omdat manlief vaak pas rond 19.30 uur thuis is van zijn werk. En dan zien we elkaar wel heel erg kort. Maar hij vindt het niet erg hoor, is juist super lief. Ik wist dat hij zorgzaam was maar zoals hij nu is, ongelooflijk O+!

Dank voor de link Wup, die site lezen we vanavond even op ons gemak door.

----en weg----
Dank voor alle tips/adviezen/ervaringen!

[ Bericht 22% gewijzigd door Malteser op 24-07-2014 14:47:18 ]
pi_142674158
Risu, en knippert! Wat goed :)

En vermoeidheid: check! Toegeven waar je kan, je lijf is een mensje aan het bakken. Wordt je moe van ;)

Ik ben weer thuis. Beebs lag mooi op het middelste lijntje. Sinds gisteravond wat krampen hier en daar, soms pijnlijk en regelmatig, soms niks. Maar er viel weinig te strippen. Dus we wachten weer af :) Hopelijk begint de boel binnenkort... Al was het maar vanwege de ijsblokjesmachine die ze in het zh hebben <3
pi_142674179
Malteser, ik snap je echt precies. Hier dezelfde achtergrond. Voor mij was het reden om het juist wel te doen.. maar het blijft persoonlijk.
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:47:40 #110
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142674659
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:22 schreef Malteser het volgende:
Arme man omdat manlief vaak pas rond 19.30 uur thuis is van zijn werk. En dan zien we elkaar wel heel erg kort. Maar hij vindt het niet erg hoor, is juist super lief. Ik wist dat hij zorgzaam was maar zoals hij nu is, ongelooflijk O+!

Dank voor de link Wup, die site lezen we vanavond even op ons gemak door.

*knip*
Wij hebben het niet gedaan omdat:
-geen familiaire geschiedenis met trisomieën
-ik wilde sowieso geen vruchtwaterpunctie/vlokkentest (als de nipt al gedaan werd in NL toen ik test zou moeten laten doen had ik t misschien wel gedaan)
-ik verwachtte slecht om te kunnen gaan met een kansberekening die niet helemaal goed was, maar ook niet zo slecht dat je voor een test in aanmerking komt
-we twijfelden of we uberhaupt wel actie zouden ondernemen op de uitslag, en als t echt mis was zou het met 20 weken wel blijken.

Achteraf, en met de nipt aan de horizon, zou ik het misschien wel laten doen bij een tweede kind, omdat ik nu besef hoe ver je al bent met 20 weken. dan nog een geboorte op laten wekken om een kindje te laten weghalen, of een kindje helemaal uitdragen wetende dat het niet levensvatbaar is... ik zou het niet kunnen denk ik. Dit geldt voor mij persoonlijk alleen voor trisomie 13 en 18, niet voor syndroom van down.

Goede vrienden van ons hebben een gehandicapt familielid en voor hen was dat juist de reden om t wel te doen. Ze wil zelf geen zwaar gehandicapt kind op de wereld zetten.
Kwak
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:49:31 #111
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142674727
volgens mijn ticker heb ik een rutabaga in mijn buik. huuu. wat is dat?

oh wacht, het is gewoon een koolraap. ik vind t gek hoor, die ronde groenten... mijn baby is al 34 cm zegt de zw sch kalender, zo groot is een koolraap heul niet!
Kwak
pi_142674821
Balen Room dat strippen niet kon -O-
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:53:34 #113
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142674838
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:30 schreef Roomsnoes het volgende:

En vermoeidheid: check! Toegeven waar je kan, je lijf is een mensje aan het bakken. Wordt je moe van ;)

Ik ben weer thuis. Beebs lag mooi op het middelste lijntje. Sinds gisteravond wat krampen hier en daar, soms pijnlijk en regelmatig, soms niks. Maar er viel weinig te strippen. Dus we wachten weer af :) Hopelijk begint de boel binnenkort... Al was het maar vanwege de ijsblokjesmachine die ze in het zh hebben <3
ik hoop dat t snel vanzelf begint voor je :Y
Kwak
pi_142675417
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:30 schreef Roomsnoes het volgende:

Hoop met je mee voor snelle ijsblokjesmachine en airco van het ziekenhuis :*
  donderdag 24 juli 2014 @ 12:27:00 #115
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_142675917
O, ik zie nu pas dat mijn vorige post nergens op slaat :D. Had een hele pagina over het hoofd gezien... En Risu had dus gewoon al goed nieuws! *O* Gefeliciteerd!
  donderdag 24 juli 2014 @ 12:35:14 #116
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_142676203
Auww Razzz, kan je nog wel zitten?
Wat zei je tegen je man.. kusje d'r op? :*

Gevalletje ik ben ook meer vergeetachtiger dan eerst en laat ook van alles uit mijn handen vallen (echt.. van die dingen die helemaal niet eens zwaar zijn ofzo.. gewoon onhandigheid). Maar hopelijk blijft de echte misselijkheid je bespaart :)

Krijgerrtje, wat een vervelende situatie met je familie zeg. Het klinkt echt heftig :X
Hopelijk komt 't allemaal goed.

NTS, sterkte met je oma. Wat kunnen die oude mensies eigenwijs zijn hé.

*O* *O* *O* voor de knipper van Risu!

Malteser is inderdaad een moeilijke keuze voor wel/geen combinatietest. Wij hebben het wel gedaan, want als je de optie krijgt, waarom zou je het niet doen (we hadden geen medische indicatie maar werd wel gewoon vergoed door onze aanvullende verzekering). De 20w echo is ook een medische echo en heel normaal dat die gedaan wordt, dus waarom deze vroege echo niet... Natuurlijk krijg je maar een kansberekening bij de combinatietest, maar mocht er toch een hoge kans uitkomen dan heb je nu de optie om een NIPT bloedtest te laten doen (dus niet meteen over naar een invasieve vruchtwaterpunctie of vlokkentest). En om er bij 20 weken achter te komen dat er iets mis was lijkt me zo iets verschrikkelijks...
Dat waren een beetje onze overwegingen, maar voor iedereen is het een persoonlijke keuze met een eigen gedachtengang erachter... dus waar jullie je zelf het prettigst bij voelen :)

Room nog even volhouden. Heb je al een badje gehaald? ;)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_142676488
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:02 schreef Crumpette het volgende:

[..]

nah, ik moet het nog zien hoor, die 9ponders..
Niks aan :P.
Nee, echt, het maakt 't verschil niet.
Home is where the O+ is...
  donderdag 24 juli 2014 @ 12:45:53 #118
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142676522
Dat van die mogelijkheid voor NIPT sinds 1 april bij een verhoogde kans combinatietest dacht ik eerst ook, maar was (is?) dus niet zo. Wel tegen fikse betaling. Als je ouder bent dan 36 of anderszins op voorhand aan bepaalde risicofactoren voldoet krijg je wél een nipt bij een verhoogde kans, als je 28 bent en verder niks bijzonders, maar er komt wel 1:8 uit krijg je niet die nipt.

Dikke disclaimer: ik weet niet helemaal zeker of ik dit goed onthouden heb en/of dit in de afgelopen maanden nog veranderd is. Anders roept Mignonne of WupWup vast wel ;)
pi_142676664
Wij hebben ook de combinatietest wel gedaan, blijft lastige keuze vooral het vervolg. Maar nipt was hier in ieder geval wel mogelijk als uitslag niet goed was, wel zelf betalen, iets van 850 euro geloof ik.
  donderdag 24 juli 2014 @ 13:03:37 #120
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142677069
Ik dacht dat het per 1 Jan ging veranderen toch?

Nou ja, voor mij was idd het idee van een kansberekening ook wat me tegenhield.
Kwak
pi_142677197
Wij hebben de NIPT in België laten doen, puur voor mijn gevoel. Ook al weet ik dat ook een NIPT geen zekerheid biedt. Deze hebben we dus ook zelf betaald.

Volgens mij is het zo dat een NIPT in Nederland alleen kan/mag als je een slechte uitslag van de combinatietest hebt ongeacht de leeftijd van de moeder.
Daar waar het momenteel nog zo is dat moeders boven de 36 meteen mogen kiezen voor een vlokkentest/punctie zonder eerst een combinatietest te moeten doen.
Een NIPT die in Nederland wordt uitgevoerd wordt volgens mij wel vergoed door de verzekering.

Ik meen dat per 1-1-2015 de regels worden verandert en ook voor de moeders boven de 36 geldt dat vervolgonderzoeken alleen 'mogen' nav een slechte uitslag van de combinatietest.
pi_142677258
Hier geen combinatietest gedaan.. Zit bij ons niks in de familie, met mijn leeftijd zit is het risico het kleinst, 150 euro vonden we heel veel, en inderdaad: de kansberekening. Met een kans van 1:5000 kan je nog steeds die ene zijn, en met een kans van 1:8 ofzo, heb je nog steeds kans dat er niks aan de hand is: oftewel, alleen met de combinatietest weet je uiteindelijk toch nog niets!

Maar nogmaals: de beredenering is zo persoonlijk!
  donderdag 24 juli 2014 @ 13:08:38 #123
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_142677263
Ik dacht dat de NIPT sinds 1 april vergoedt wordt in de basisverzekering als de combinatietest een verhoogd risico heeft aangetoond. Hij wordt dus niet vergoed als je direct NIPT wilt laten doen zonder eerst de combitest...

Edit:
Bij een verhoogde kans, komt u in aanmerking voor vervolgonderzoek: een vlokkentest, vruchtwaterpunctie of deelname aan de NIPT-studie. Deze worden vergoed door uw zorgverzekeraar. Bent u 36 jaar of ouder of heeft u een medische indicatie? Dan worden de vlokkentest of vruchtwaterpunctie ook vergoed zonder dat u eerst een combinatietest heeft gehad.
Bron: http://www.rivm.nl/Onderw(...)gestelde_vragen#nipt
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_142677404
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 13:08 schreef Radyhyn het volgende:
Ik dacht dat de NIPT sinds 1 april vergoedt wordt in de basisverzekering als de combinatietest een verhoogd risico heeft aangetoond. Hij wordt dus niet vergoed als je direct NIPT wilt laten doen zonder eerst de combitest...
Sterker nog een NIPT zonder combinatietest kan/mag niet in Nederland. In Belgie kan dit wel. Vandaar dat veel mensen de grens oversteken.
pi_142677421
Ik verveelde me, dus ben alvast maar enveloppen voor de geboortekaartjes aan het schrijven en postzegels plakken :o

Wij hebben de combinatietest wel gedaan. Zodat we in ieder geval wisten of we ons ergens op moesten voorbereiden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')