Ja sorry, maar ik wil toch ook nog even reageren

.
quote:
Op donderdag 24 juli 2014 17:20 schreef kwakz0r het volgende:Nou ja, impopulaire mening hier, maar ik vind het dus niet prima...
Het sociale stelsel knapt uit zijn voegen. Mijns inziens zou het er alleen moeten zijn om mensen die niet kunnen werken te helpen, niet om tegemoet te komen aan vrouwen die liever thuiszitten.
Zo lang je 100% van je man profiteert moet je t zelf weten (die van mij zou dat niet OK vinden), maar zodra er dan ook naar iets misloopt (scheiding, ontslag partner) ben he wel op de staat aangewezen terwijl je best zou kunnen werken... Dat trek ik niet bijzonder goed.
Daarbij, niet werken is slecht voor de economie, en he brengt ook niet meer het geld binnen dat ooit door de maatschappij in jou en he studie is geïnvesteerd.
Dus ja, ik ben er wel een beetje allergisch voor om alles maar "Een keuze/van evenveel waarde" te vinden, want je belast er direct en indirect de maatschappij mee.
Dus. Knuppel. Hoenderhok. I know.
Grappig dit. Ik ben thuisblijfmoeder, maar ik ben het veel meer met je eens dan ik zelf dacht.
Maar ik vind ook dat je nu wel erg veel aannames doet over thuisblijfmoeders.
Dat je het sociale stelsel zou gebruiken om thuis te kunnen blijven terwijl je gezond bent, daar kan ik me ook echt niet in vinden namelijk. Dat doe ik dus ook niet

.
Ik ben dus wel volledig financieel afhankelijk van mijn man, op dit moment in mijn leven. Ik vond dat eerst ook heel 'eng' en geen fijn idee (dacht altijd dat ik zeker zou blijven werken. Wilde niet zoals mijn moeder zijn die nooit iets heeft gedaan. En ben in principe ook voor financiele onafhankelijkheid). Maar wilde toch mijn kinderen die stabiele thuisbasis bieden.
Als er nu iets mis zou lopen (scheiding, ongeval etc.) dan zou ik zeker weer gaan werken. Het is niet eens in me op gekomen om dan van een uitkering te gaan leven. Ik heb de PABO gedaan, dus invallen kan ik altijd. En verder heb ik voor mijn zwangerschappen ook allerlei baantjes gehad (van correspondentiemedewerkster tot PA bij een makelaar tot leidster op een kdv), dus ik maak me niet al te veel zorgen of ik wel iets zou kunnen vinden. Desnoods ga ik achter de kassa bij de Lidl (zag laatst dat ze daar mensen vroegen

).
En slecht voor de economie... sja... Dat is het enige argument waar ik nooit zoveel mee kan. Wij zorgen als gezin voor onszelf. Het gaat meer dan prima met ons. Mijn man verdient een riant salaris, we hebben een koophuis, een lease auto en nog een autootje voor mij, kunnen minstens een keer per jaar op vakantie etc.
Daarbij ben ik niet van plan om voor altijd thuis te blijven. Het is een tijdelijk iets, tot de jongste naar school gaat. HIervoor en daarna werk ik ook en verdien ik die studie dus heus terug.
Ik ben in ieder geval nog steeds erg blij met onze keuze. Het voelt als een luxe en een voorrecht dat ik deze jaren van mijn kinderen zo intensief mee kan maken.
Hoewel het ook zwaar is. Soms mis ik idd collega's. Of gewoon tijd voor mezelf.
(Maar hoe we het anders allemaal hadden moeten regelen met ons zorgintensieve kind, ik heb geen idee. Je wil niet weten hoeveel onderzoeken hij heeft gehad en hoeveel gesprekken wij dus hebben moeten voeren voordat hij nu eindelijk op de goede plek (SBO) zit. Tijdrovend en zwaar vond ik het. Dus dat ik dan thuis de stabiele factor ben, dat is meer dan fijn.)
En tot slot, waar ik allergisch voor ben is die term 'thuis zitten'.
Want, 'thuis zitten' dat dekt de lading niet in het minst naar mijn mening. Dat is niet wat ik doe. Ik ben fulltime moeder. En ik ben ook goed in wat ik doe en ik haal daar ook voldoening uit. De vooruitgang van mijn oudste is voor een heel groot deel aan mij te danken en dat voelt goed.
Tot zover my 2 cents

.
O nee, nog iets: mijn man zijn werk is zijn passie. Dat is iets dat ik nooit heb gehad (kan er ook best jaloers op zijn), dus daarom was het voor mij ook niet een heel lastige keus om te zeggen 'die eerste jaren wil ik thuis zijn'.
Ik hoop verder ook dat ik hierna, als ze naar school zijn, kan gaan schrijven. Kinderboeken. Dat is mijn droom./niet heel relevant