abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 juli 2014 @ 17:45:57 #226
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_142687835
Ik ben gewoon een leukere mama als ik een paar dagen per week werk. En helaas is het financieel ook nodig, vriend verdient geen vetpot met 5 dagen per week als magazijnmedewerker. Ik heb ook geen diploma's, dus voor mij ook geen hoogopgeleid iets. Ik werk 20 uur in een wasserette. E. gaat 2 dagen per week naar het kdv en 1 dag naar opa. Verder werk ik zoveel mogelijk tijdens schooluren, B. gaat 2 dagen naar BSO.
pi_142687843
Bah, m'n kind is zo rustig vandaag :{ heb al sterke koffie gedronken, en ben op bed gaan liggen en nu voel ik wel wat, maar niet veel. Ik geef het nog even, maar als ze vanavond niet d'r feest-uurtje heeft bel ik morgenochtend toch maar de VK.
  donderdag 24 juli 2014 @ 17:49:17 #228
149959 SQ
snelle trees
pi_142687930
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 17:46 schreef Razztwizzle het volgende:
Bah, m'n kind is zo rustig vandaag :{ heb al sterke koffie gedronken, en ben op bed gaan liggen en nu voel ik wel wat, maar niet veel. Ik geef het nog even, maar als ze vanavond niet d'r feest-uurtje heeft bel ik morgenochtend toch maar de VK.
Ik zou nu gewoon even bellen Razz. Al is het alleen maar ter geruststelling :*
disclaimer
  donderdag 24 juli 2014 @ 17:50:00 #229
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_142687953
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 17:39 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk, en ik verwacht ook echt niet dat een ander iets zal doen met mijn mening hoor :Y
Maar het hoeft ook niet altijd kusjekroel te zijn, als je het echt fundamenteel met iemand oneens bent mag dat best gezegd worden. Zolang je je mening op een normale manier brengt is er niets aan de hand. Vind ik dan ;)

Als iemand het fundamenteel met mij oneens is mag ze dat in elk geval gewoon zeggen.
Is ook zo.. maar vond het ff niet gezellig meer :')
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_142687956
Ik ben wel voor vrouwelijke financiele onafhankelijkheid. Je weet gewoon nooit wat er morgen gebeurt. Dan vind ik het wel een prettige gedachte dat ik het financieel gezien ook alleen red.
  donderdag 24 juli 2014 @ 17:50:28 #231
149959 SQ
snelle trees
pi_142687974
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 17:50 schreef Radyhyn het volgende:

[..]

Is ook zo.. maar vond het ff niet gezellig meer :')
Nou, dan maken we het toch weer gezellig nu? :P
disclaimer
  donderdag 24 juli 2014 @ 17:51:52 #232
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_142688018
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 17:50 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nou, dan maken we het toch weer gezellig nu? :P
Kom maar op met die polonaise! :P

En dan moet de beeb van Razz ook mee doen.. hopelijk bouwt ze snel weer een feestje in buik!
  donderdag 24 juli 2014 @ 17:56:56 #233
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_142688178
Ik ga vanavond overwerken op mijn werk.. mijn collega is nu meuk halen bij de snackbar... :9

Fulltime baan joh.. én hardstikke druk op 't werk én ook hier nog eens de boel in de gaten houden :')
pi_142688304
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 17:46 schreef Razztwizzle het volgende:
Herkenbaar... tuthola negeert alles en iedereen vandaag, en af en toe draait ze eens of geeft ze n schop, alsof ze wil zeggen, k ben er wel maar heb geen zin vandaag... :')
S. 2014
J. 2016
pi_142688483
quote:
17s.gif Op donderdag 24 juli 2014 17:45 schreef Franny_G het volgende:

[..]

LD is echt wel een goed salaris, vind ik! :) .
Ik zit gewoon in LB en vind al niet dat docenten zo slecht verdienen. :D
  donderdag 24 juli 2014 @ 18:10:22 #236
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_142688515
Ja sorry, maar ik wil toch ook nog even reageren :9 .

quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 17:20 schreef kwakz0r het volgende:
Nou ja, impopulaire mening hier, maar ik vind het dus niet prima...

Het sociale stelsel knapt uit zijn voegen. Mijns inziens zou het er alleen moeten zijn om mensen die niet kunnen werken te helpen, niet om tegemoet te komen aan vrouwen die liever thuiszitten.

Zo lang je 100% van je man profiteert moet je t zelf weten (die van mij zou dat niet OK vinden), maar zodra er dan ook naar iets misloopt (scheiding, ontslag partner) ben he wel op de staat aangewezen terwijl je best zou kunnen werken... Dat trek ik niet bijzonder goed.

Daarbij, niet werken is slecht voor de economie, en he brengt ook niet meer het geld binnen dat ooit door de maatschappij in jou en he studie is geïnvesteerd.

Dus ja, ik ben er wel een beetje allergisch voor om alles maar "Een keuze/van evenveel waarde" te vinden, want je belast er direct en indirect de maatschappij mee.

Dus. Knuppel. Hoenderhok. I know.
Grappig dit. Ik ben thuisblijfmoeder, maar ik ben het veel meer met je eens dan ik zelf dacht.
Maar ik vind ook dat je nu wel erg veel aannames doet over thuisblijfmoeders.

Dat je het sociale stelsel zou gebruiken om thuis te kunnen blijven terwijl je gezond bent, daar kan ik me ook echt niet in vinden namelijk. Dat doe ik dus ook niet :).

Ik ben dus wel volledig financieel afhankelijk van mijn man, op dit moment in mijn leven. Ik vond dat eerst ook heel 'eng' en geen fijn idee (dacht altijd dat ik zeker zou blijven werken. Wilde niet zoals mijn moeder zijn die nooit iets heeft gedaan. En ben in principe ook voor financiele onafhankelijkheid). Maar wilde toch mijn kinderen die stabiele thuisbasis bieden.

Als er nu iets mis zou lopen (scheiding, ongeval etc.) dan zou ik zeker weer gaan werken. Het is niet eens in me op gekomen om dan van een uitkering te gaan leven. Ik heb de PABO gedaan, dus invallen kan ik altijd. En verder heb ik voor mijn zwangerschappen ook allerlei baantjes gehad (van correspondentiemedewerkster tot PA bij een makelaar tot leidster op een kdv), dus ik maak me niet al te veel zorgen of ik wel iets zou kunnen vinden. Desnoods ga ik achter de kassa bij de Lidl (zag laatst dat ze daar mensen vroegen :P ).

En slecht voor de economie... sja... Dat is het enige argument waar ik nooit zoveel mee kan. Wij zorgen als gezin voor onszelf. Het gaat meer dan prima met ons. Mijn man verdient een riant salaris, we hebben een koophuis, een lease auto en nog een autootje voor mij, kunnen minstens een keer per jaar op vakantie etc.
Daarbij ben ik niet van plan om voor altijd thuis te blijven. Het is een tijdelijk iets, tot de jongste naar school gaat. HIervoor en daarna werk ik ook en verdien ik die studie dus heus terug.

Ik ben in ieder geval nog steeds erg blij met onze keuze. Het voelt als een luxe en een voorrecht dat ik deze jaren van mijn kinderen zo intensief mee kan maken.
Hoewel het ook zwaar is. Soms mis ik idd collega's. Of gewoon tijd voor mezelf.
(Maar hoe we het anders allemaal hadden moeten regelen met ons zorgintensieve kind, ik heb geen idee. Je wil niet weten hoeveel onderzoeken hij heeft gehad en hoeveel gesprekken wij dus hebben moeten voeren voordat hij nu eindelijk op de goede plek (SBO) zit. Tijdrovend en zwaar vond ik het. Dus dat ik dan thuis de stabiele factor ben, dat is meer dan fijn.)

En tot slot, waar ik allergisch voor ben is die term 'thuis zitten'.
Want, 'thuis zitten' dat dekt de lading niet in het minst naar mijn mening. Dat is niet wat ik doe. Ik ben fulltime moeder. En ik ben ook goed in wat ik doe en ik haal daar ook voldoening uit. De vooruitgang van mijn oudste is voor een heel groot deel aan mij te danken en dat voelt goed.

Tot zover my 2 cents :).

O nee, nog iets: mijn man zijn werk is zijn passie. Dat is iets dat ik nooit heb gehad (kan er ook best jaloers op zijn), dus daarom was het voor mij ook niet een heel lastige keus om te zeggen 'die eerste jaren wil ik thuis zijn'.
Ik hoop verder ook dat ik hierna, als ze naar school zijn, kan gaan schrijven. Kinderboeken. Dat is mijn droom./niet heel relevant
pi_142688605
O laten we vooral niet onderschatten dat moeder zijn niet hard werken is Feenix. Want dat is het zeer zeker wel! ^O^
pi_142688612
Oh schrijven, ja O+
Ben nu ook een verhaal aan het schrijven, (8 hoofdstukken met 20,000 woorden pas) door de moeheid heb ik er even een pauze in. Ik ga zeker door, ook al is het misschien een stom verhaal. Ik vind het superleuk. Helemaal je eigen wereld bedenken enzo. Ja echt O+
pi_142688685
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 17:49 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik zou nu gewoon even bellen Razz. Al is het alleen maar ter geruststelling :*
Gebeld, en ze komt straks even langs om hartje te luisteren. Thanks voor schop/hol.

Maar raad eens.. Man komt net thuis, ik in tranen van de stress van het niks voelen. Hij parkeert me op de bank, 'samen even rustig worden', praat wat tegen de buik en ineens *schop* *bonk* *draai* :') .

En nu twijfel ik weer of ik de VK af moet bellen, maar daar wilde hij niks van weten dus dat hartje luisteren ter geruststelling gaan we toch maar doen.

O+ mijn lief.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2014 18:17:54 ]
  donderdag 24 juli 2014 @ 18:17:45 #240
140412 Danaa
🍎
pi_142688692
Risu, geweldig!!!
  donderdag 24 juli 2014 @ 18:17:55 #241
250838 Fee-nix
pi_142688695
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 18:15 schreef Risu het volgende:
Oh schrijven, ja O+
Ben nu ook een verhaal aan het schrijven, (8 hoofdstukken met 20,000 woorden pas) door de moeheid heb ik er even een pauze in. Ik ga zeker door, ook al is het misschien een stom verhaal. Ik vind het superleuk. Helemaal je eigen wereld bedenken enzo. Ja echt O+
Ja he :). En ik dacht: o dat doe ik er wel even 'naast' als ik toch 'thuis zit' met de kinderen :P. Maar dat valt dus vies tegen :D.
pi_142688722
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 16:41 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik woon niet luxe, winkel niet luxe, eet niet luxe en leef niet luxe. Je kunt echt via internet een ander niet in de portemonnaie kijken denk ik.

Ik heb het idee dat ik door wat ik de laatste jaren financieel heb moeten verstouwen echt wel goed weet hoeveel ik nodig heb als bare minimum voor mij alleen, met kind erbij lijkt me lastig inschatten. En ook de invloed ban toeslagen kan ik nu niet goed overzien. Wie weet kom ik netto op evenveel uit met kind en een dag minder dan nu.

Maar de huur van 660 p/m kan ik dan niet betalen, en aangezien we particulier huren en ik geen woningbouw als backuo heb zou ik dan bij mijn ouders moeten gaan wonen, of ouderwets op kamers. Maar dat kan vaak niet met een kind ;)

Good for you als je t met minder kunt!
Was jij degene die laatst schreef dat ze allergisch was voor markplaats?
En je weet dat er een onderwijsbeurs bestaat? Ik heb zelf ook de lerarenopleiding gedaan, toen ik mijn duo al had, en 0,7 fte werkte. En ik ga er weer één doen, eerstegraagds. En op de opvang na (maar ik deed het studeren zelfstandig in de avonduren, ging bijna alleen naar tentamens, dus dat was maar weinig nodig) heb ik zelf geen kosten gemaakt voor de opleiding.

En nee, ik kan uiteraard niet in andermans portemonnaie kijken, maar ik ben natuurlijk wel ervaringsdeskundige (in hetzelfde vakgebied).

:)
  donderdag 24 juli 2014 @ 18:19:25 #243
250838 Fee-nix
pi_142688740
O, verder had ik over alles heengelezen trouwens...

Razz :* voor de stress. Fijn dat beebje weer ging bewegen toen je lief thuis kwam. Hoop dat de vk je weer helemaal gerust kan stellen.
pi_142688791
Ik vind het wat kort door de bocht om te zeggen dat thuisblijfmoeders (of hoe je t maar wilt noemen) van het sociale stelsel profiteren.
Dat kun je aan de buitenkant niet zien en dus is zo'n oordeel een beetje te makkelijk ( vind ik ). Zoveel mensen zoveel verschillende situaties.

Zoals de situatie van Fee bijv.

Er zullen altijd wel mensen zijn die van alles profiteren daar ben ik ook niet positief over. Verder is het per gezin verschillend. Als ze goed voor hun gezin/familie zorgen ^O^ en gelukkig zijn. Prima. Wie ben ik om daarover te oordelen.

Ik kan me sowieso niet zo snel druk maken over anderen (of ze hun opleiding weggooien ofzo). Er zijn belangrijkere dingen
pi_142688917
Buurman van schoonouders is een profiteur. Die krijgt een uitkering enzo. Zit ie tegen schoonmoeder te klagen dat ze hem een baan als taxichauffeur hadden aangeboden, en dat ze toch zeker niet dachten dat ie dat ging doen he. Mijn schoonmoeder had echt zoiets van :{ heuh?
Ondertussen gaat ie wel lekker op vakantie naar Thailand. 2 keer per jaar. Z'n huis is trouwens vrij leeg, dat kun je goed zien, want hij heeft geen gordijnen :')
Ja dat vind ik dan dus wel erg.
pi_142688937
Razz: niet afbellen hoor. Gewoon fijn voor je gemoedsrust als de vk even komt. Goed dat je gebeld hebt!
  donderdag 24 juli 2014 @ 18:26:20 #247
250838 Fee-nix
pi_142688945
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 18:21 schreef Zoë23 het volgende:
Ik vind het wat kort door de bocht om te zeggen dat thuisblijfmoeders (of hoe je t maar wilt noemen) van het sociale stelsel profiteren.
Dat kun je aan de buitenkant niet zien en dus is zo'n oordeel een beetje te makkelijk ( vind ik ). Zoveel mensen zoveel verschillende situaties.

Zoals de situatie van Fee bijv.

Er zullen altijd wel mensen zijn die van alles profiteren daar ben ik ook niet positief over. Verder is het per gezin verschillend. Als ze goed voor hun gezin/familie zorgen ^O^ en gelukkig zijn. Prima. Wie ben ik om daarover te oordelen.

Ik kan me sowieso niet zo snel druk maken over anderen (of ze hun opleiding weggooien ofzo). Er zijn belangrijkere dingen
O+

Trouwens, als 'thuis zittende' werk ik denk ik zelfs harder dan de 'werkenden' :Y :9 , als ik af mag gaan op de hoeveelheid posts die de 'werkenden' hier op een dag doen . Daar heb ik allemaal geen tijd voor jonguh :+ :9 (grapje he jongens, grapje)

Nu ook, ik ben even aan het posten en mijn kinderen ontsporen meteen...
Ze zitten Dora te kijken en ineens hoor ik wel heel rare dingen uit die laptop komen. Eerst hoorde ik al 'k*thoer', dacht dat ik het verkeerd verstond... Even later vraagt Dora: 'en wat vond je het leukst?' Antwoord een mannenstem: 'dat je me in mijn gezicht geslagen hebt'. :o _O- Uhmmm.... Dit is niet de echte Dora denk ik.
pi_142689030
whahahaha _O-
S. 2014
J. 2016
pi_142689094
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 18:25 schreef Risu het volgende:
Buurman van schoonouders is een profiteur. Die krijgt een uitkering enzo. Zit ie tegen schoonmoeder te klagen dat ze hem een baan als taxichauffeur hadden aangeboden, en dat ze toch zeker niet dachten dat ie dat ging doen he. Mijn schoonmoeder had echt zoiets van :{ heuh?
Ondertussen gaat ie wel lekker op vakantie naar Thailand. 2 keer per jaar. Z'n huis is trouwens vrij leeg, dat kun je goed zien, want hij heeft geen gordijnen :')
Ja dat vind ik dan dus wel erg.
Ja dat soort gevallen dus.
Dan kan ik me echt niet druk maken om bijv. een moeder met 3 kindjes die liefdevol voor ze zorgt en een leuke lieve moeder is.

Alsof een bijv. stressende hardwerkende moeder beter is voor Nederland omdat ze werkt (en haar kindje/kindjes/man dan?) Zo zwart-wit is de wereld nu eenmaal niet.

Maargoed ieder z'n mening. Ik heb in mijn werk wel geleerd dat het niet altijd is zoals het lijkt (psychiatrie, forensische psychiatrie en ook mensen met een strafblad/juridische titel)
  donderdag 24 juli 2014 @ 18:31:40 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_142689101
over dat ik niet zo hard werk momenteel heb je wel gelijk hoor Fee. Dat is ook zo :')

En nogmaals: het is niet zo dat ik mensen die niet willen werken per definitie stomme dozen vind. Ik zeg wel dat ìk die keuze moeilijk kan begrijpen. Dat zegt niks over hoe ik over iemand als persoon denk, dat zegt alleen iets over wat ik van die specifieke keuze vind he ;)
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')