Laatste updates Voor woensdag 23 juli is een Dag van Nationale Rouw afgekondigd. Door het land zullen kerkklokken luiden en op overheidsgebouwen hangen vlaggen halfstok. Er zullen herdenkingsdiensten in het hele land gehouden worden. Rond 16.00 Nederlandse tijd zullen de eerste lichamen arriveren in Eindhoven. De koning, koningin en Mark Rutte zullen daarbij aanwezig zijn. Ook zal op dat moment een minuut stilte gehouden worden.
De vliegtuigen met de eerste 40 lichamen zijn nu onderweg naar luchthaven Eindhoven. Op het moment liggen ze op schema om om 16:00 uur te landen. De vlucht kan hier gevolgd worden.
Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting Mogelijk bewijs van een raketinslag.
De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:
Igor Bezler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Actueel: Livestream NPO 1 (NOS): http://www.npo.nl/live
Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: De passagierslijst hierboven is met expliciete toestemming van Yvonne geplaatst, waarschuwing blijft verder van kracht. Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn • Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat. • Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad. • De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.
• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Toespraak Minister Timmermans bij de VN Veiligheidsraad
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toespraak Koning Willem-Alexander
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
niemand huilt, das commandant die staat te schreeuwen, btw
I had a splitting headache.From which the future's made. † Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011) It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to. VIVA LA ASSANGE¡
Ik vind dat jullie geen respect tonen. Nu moet ik even huilen...
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende: Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{ :{²
ja, een kind dat buiten op straat gevallen is irritant
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende: Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{ :{²
I had a splitting headache.From which the future's made. † Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011) It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to. VIVA LA ASSANGE¡
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Wat een beelden... kippenvel.. die mensen hadden nu anders op het strand in Maleisië of waar the fuck dan ook gelegen/gezeten en worden nu gewoon in een kistje in fucking eindhoven in een lijkenwagen gestopt.
Ik vraag me dan ook oprecht af of die schijtlollige lui hier zich dan daar ook béter door voelen, ofzo Je hoeft echt niet op commando te gaan zitten janken, maar om juist op zulke momenten, als je letterlijk nabestaanden hoort huilen, van die stoerdoenerige kutopmerkingen te gaan zitten maken. Ik zal het nooit snappen. Dus ik ga ook maar ophouden met probéren het te snappen.
Wauw, toen de eerste kist naar buiten kwam en je hoorde dat geschreeuw en gehuil op de achtergrond toen had ik het even niet zo breed hoor. Erg indrukwekkend dit.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
Op woensdag 23 juli 2014 16:18 schreef icloud het volgende: Jesus gaat de commandant nu bij elke kist vertellen wat ze moeten doen, draai, loop zet neer.
niemand die er belang bij heeft dat 1 persoon sneller is dan een ander.
Het is gewoon zo on-echt vind ik het idee dat er echt lichamen in die kist zitten. Die zoals Trebo het al zei, eigenlijk gewoon op vakantie of hun werk etc hadden moeten zitten. En dan het idee wat ze misschien wel meegemaakt hebben die laatste secondes. Tel daar de nabestaande bij op en dat ze als onschuldige in een conflict zijn betrokken waar ze niks mee te maken hebben
Op woensdag 23 juli 2014 16:19 schreef DeJori het volgende: Wauw, toen de eerste kist naar buiten kwam en je hoorde dat geschreeuw en gehuil op de achtergrond toen had ik het even niet zo breed hoor. Erg indrukwekkend dit.
Het ging me door merg en been.. wauw..
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
Op woensdag 23 juli 2014 16:19 schreef Tyron het volgende: het meest stomme is dat die nabestaande geen idee hebben of één (of meerdere) van hun familie in één van die kisten zit
Op woensdag 23 juli 2014 16:19 schreef So_Surreal het volgende: Het is gewoon zo on-echt vind ik het idee dat er echt lichamen in die kist zitten. Die zoals Trebo het al zei, eigenlijk gewoon op vakantie of hun werk etc hadden moeten zitten. En dan het idee wat ze misschien wel meegemaakt hebben die laatste secondes. Tel daar de nabestaande bij op en dat ze als onschuldige in een conflict zijn betrokken waar ze niks mee te maken hebben
Het is niet te bevatten, dat heb ik al sinds donderdag.
Op woensdag 23 juli 2014 16:19 schreef Tyron het volgende: het meest stomme is dat die nabestaande geen idee hebben of één (of meerdere) van hun familie in één van die kisten zit
Dat lijkt me ook heel erg inderdaad. Je hebt geen idee of je geliefde nog dáár is, of al 'hierbij' zit.
Nou ja, meer hysterie. En dat bedoel ik zonder iets hoor. Ik kan me niet voorstellen hoe je dan in godsnaam breekt. Zijn er nabestaanden aanwezig eigenlijk?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
En dat te bedenken dat er nog meer vluchten volgens, als ik drager geweest zou zijn zou ik er hierna helemaal klaar mee zijn en nooit meer een doodskist in mn hele leven willen zien
Dus heb je er sowieso wel een gevoel bi
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Dat lijkt me ook wel killing ja, aan de ene kant de geruststelling dat ze wellicht weer 'thuis' zijn, aan de andere kant kan het nog maanden duren tot je zekerheid hebt, als je die ooit al krijgt... Van sommigen zal er natuurlijk niet heel veel meer teruggevonden worden...
Bij normale omstandigheden zouden deze mensen op het strand vertoeven nu, maar worden nu uit een militair vliegtuig gedragen tussen 6 plankjes live op televisie
Nou ja, meer hysterie. En dat bedoel ik zonder iets hoor. Ik kan me niet voorstellen hoe je dan in godsnaam breekt. Zijn er nabestaanden aanwezig eigenlijk?
1200 geloof ik ja
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
Het is niet te bevatten, dat heb ik al sinds donderdag.
Hmm deze beelden + de foto's van de lichamen op de crashsite Ik ben niet snel onder de indruk, en ken ook niemand via via van deze groep, maar dit is echt heel verdrietig gewoon.
Damn. Ik lees net dat het aankomen van de kisten live op Nederlandse televisie te zien is vanuit mijn vakantiebestemming. Blijkbaar prefereert men de massa-hysterie boven het leed van directe nabestaanden. Wat kansloos zeg. Maar wat zijn we allemaal meelevend hoor. Ja echt wel.
Dat is dus ook mijn reactie ik geef er niet om als het hiervoor gebruikt wordt. Op de synische vraag van iemand anders "wordt dit allemaal betaald met belastinggeld"
Op woensdag 23 juli 2014 16:22 schreef Caland het volgende: Damn. Ik lees net dat het aankomen van de kisten live op Nederlandse televisie te zien is vanuit mijn vakantiebestemming. Blijkbaar prefereert men de massa-hysterie boven het leed van directe nabestaanden. Wat kansloos zeg. Maar wat zijn we allemaal meelevend hoor. Ja echt wel.
Ook omdat er niet alleen Nederlanders in die kisten liggen. Al die landen zullen meekijken. Dus hoor je dat inderdaad keurig te doen. Diegenen moeten nóg langer op hun geliefden wachten, dus vinden hoop ik een beetje troost in de wetenschap dat er vanaf nu wél respectvol met ze omgegaan wordt.
Op woensdag 23 juli 2014 16:21 schreef Shadowkid053 het volgende: Nederland draagt toch zorg voor alle lichamen? De kisten die nu binnenkomen bevatten toch ook buitenlandse lichamen?
Ja, maar australie wilde ook zsm lichamen terug naar eigen land krijgen, maar zal dus eerst geidentificeerd moeten worden...
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
Op woensdag 23 juli 2014 16:22 schreef Caland het volgende: Damn. Ik lees net dat het aankomen van de kisten live op Nederlandse televisie te zien is vanuit mijn vakantiebestemming. Blijkbaar prefereert men de massa-hysterie boven het leed van directe nabestaanden. Wat kansloos zeg. Maar wat zijn we allemaal meelevend hoor. Ja echt wel.
Die nabestaanden zijn er ook. En het gaat niet alleen om Nederlandse resten.
Amen.
Elite Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is Tegen TTIP
Ik snap niet waarom dit kansloos is om live te laten zien? Ze praten er niet bij ofzo
Dat zijn touwen van vlaggenmasten die bewegen in de wind.
Free Assange! Hack the Planet [b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b] De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Op woensdag 23 juli 2014 16:21 schreef Ratsnest89 het volgende: Bij normale omstandigheden zouden deze mensen op het strand vertoeven nu, maar worden nu uit een militair vliegtuig gedragen tussen 6 plankjes live op televisie
De beelden van de opgestapelde lijkzakken in de trein waren ook niet bepaald prettig
Je leeft niet mee? Stoer hoor. Ongevoelig zwijn. Of zoiets..
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever. - Headstrong to take on anyone.
Maar hoeveel van het totale aantal slachtoffers zijn er op het moment dan? Hoe kunnen ze nu weten dat 'hun' persoon in die kist ligt?
Geen idee, het zijn 40 kisten, hoeveel slachtoffers dat zijn moet nog blijken na identificatie. Ik neem aan dat het wel enigszins voorgesorteerd is, en er niet random wat resten in een kist worden gestopt
Geen idee, het zijn 40 kisten, hoeveel slachtoffers dat zijn moet nog blijken na identificatie. Ik neem aan dat het wel enigszins voorgesorteerd is, en er niet random wat resten in een kist worden gestopt
Je leeft niet mee? Stoer hoor. Ongevoelig zwijn. Of zoiets..
Wie zegt dat hij dat niet doet? Wat is het nut van dit tonen op de televisie? Wat schiet jij ermee op? Zaterdag sta je weer gezellig in de kroeg te hossen alsof er niets aan de hand was. Over een maand denk je er niet eens meer aan.
Elite Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is Tegen TTIP
Op woensdag 23 juli 2014 16:24 schreef Tyron het volgende: er zitten idd 1200 nabestaande bij maar die worden expres niet gefilmd uit respect
Die moet je ook echt niet willen filmen Die mensen zijn in totale hysterie. Althans, ik zou in totale hysterie zijn. Dat moet je echt niet willen uitzenden.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Misschien, maar zal toch niet elke keer met lichamen zijn die zes dagen niet goed gekoeld zijn geweest.
Merk en ruik je niets van.
Wie zegt dat hij dat niet doet? Wat is het nut van dit tonen op de televisie? Wat schiet jij ermee op? Zaterdag sta je weer gezellig in de kroeg te hossen alsof er niets aan de hand was. Over een maand denk je er niet eens meer aan.
Ik hoorde trouwens een goede 2 uur geleden op de radio dat er weer 2 gevechtsvliegtuigen zijn neergeschoten boven Ukraine, wat is daarvan waar denken jullie?
Die moet je ook echt niet willen filmen Die mensen zijn in totale hysterie. Althans, ik zou in totale hysterie zijn. Dat moet je echt niet willen uitzenden.
Sommige mensen gaan over alles voor de kijkcijfers.
Ik ben bang dat er wel foto's van op internet en in de media komen.
Op woensdag 23 juli 2014 16:27 schreef Blester het volgende: Ik hoorde trouwens een goede 2 uur geleden op de radio dat er weer 2 gevechtsvliegtuigen zijn neergeschoten boven Ukraine, wat is daarvan waar denken jullie?
Alles. Zie de 200+ berichten in dit topic daarover en op elke nieuwswebsite.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
Op woensdag 23 juli 2014 16:27 schreef Blester het volgende: Ik hoorde trouwens een goede 2 uur geleden op de radio dat er weer 2 gevechtsvliegtuigen zijn neergeschoten boven Ukraine, wat is daarvan waar denken jullie?
Post het anders nog drie keer.
Dat weten ze niet, de personen moeten nog geïdentificeerd worden. Het gaat ook meer om de ceremonie.
Het gaat om 40 kisten volgens mij (weet niet of ze met zekerheid kunnen zeggen dat het ook over 40 personen gaat ).
Zeker niet, volgens de italiaanse media ligt er een kist een blanke man zonder arm, met getinte arm ernaast, en zouden sommige kisten zelfs meerdere personen bevatten
Nou ja, JUIST daarom nu goed dat er even een 'centraal' momentje is. Dit is gewoon iets met impact die verder gaat dan de directe nabestaanden, plus zijn er nabestaanden uit veel meer landen dan Nederland, die kunnen ongetwijfeld niet in EHV zijn nu, dus is het wel zo praktisch dat het uitgezonden wordt
Deze massamoord verandert weinig aan het feit dat daar nog gewoon twee partijen een oorlog uitvechten.
Ja, nabestaanden moet je ook niet filmen. Ik denk dat ik niet eens zou kunnen functioneren. Ook omdat je niet weet wie er nou in de kisten zitten. Echt verschrikkelijk is dit.
precies mn punt.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever. - Headstrong to take on anyone.
Eens. Voorpagina's zoals die van het AD de dag na het ongeluk was bijvoorbeeld schandalig. Goedkoop scoren over de rug van emotionele en diepgeraakte mensen.
wel komisch, ANWB had iedereen druk geadviseerd niet op de snelweg te stoppen voor de herdenking maar een P op te zoeken. Wat doet een groot deel? Juist. op de vluchtstrook stoppen...
Eens. Voorpagina's zoals die van het AD de dag na het ongeluk was bijvoorbeeld schandalig. Goedkoop scoren over de rug van emotionele en diepgeraakte mensen.
Op woensdag 23 juli 2014 16:30 schreef clumsy_clown het volgende: Dit is eigenlijk zo'n topic wat je nu gewoon even niet moet lezen, om je vertrouwen in de mensheid niet kwijt te raken.
Nee, er is enkel een extra lijkzak omheen gedaan voor het transport. Verder zijn ze niet open geweest. Wat er in zit is dus een, zeker niet aangename, verrassing voor de mensen die belast zijn met de identificatie.
Op woensdag 23 juli 2014 16:30 schreef DeJori het volgende: Stelletje zeikende Hollanders hier. Als je het niet wil zien zet je je televisie maar uit of ga je de toer de frans zitten kijken.
Op woensdag 23 juli 2014 16:30 schreef clumsy_clown het volgende: Dit is eigenlijk zo'n topic wat je nu gewoon even niet moet lezen, om je vertrouwen in de mensheid niet kwijt te raken.
als jij het vertrouwen in de mensheid haalt van fok! ben je niet echt verstandig
Nee, er is enkel een extra lijkzak omheen gedaan voor het transport. Verder zijn ze niet open geweest. Wat er in zit is dus een, zeker niet aangename, verrassing voor de mensen die belast zijn met de identificatie.
Klopt, volgens mij zijn er echt veel mensen die niet zo veel weten van ontbinding. Die denken dat er na 100 jaar misschien een keer een skelet ligt.
Die doen gewoon een masker op voor de geur, de lijken zelf zijn ze aan gewend
Op woensdag 23 juli 2014 16:30 schreef Marco001 het volgende: wel komisch, ANWB had iedereen druk geadviseerd niet op de snelweg te stoppen voor de herdenking maar een P op te zoeken. Wat doet een groot deel? Juist. op de vluchtstrook stoppen...
Ik heb geen auto's daar gezien, ondanks dat ik op 12 live streams mee keek
De sleutel naar deze ondertitel is kwijt. Probeer jij hem te vinden?
Op woensdag 23 juli 2014 16:30 schreef DeJori het volgende: Stelletje zeikende Hollanders hier. Als je het niet wil zien zet je je televisie maar uit of ga je de toer de frans zitten kijken.
Als je zo gaat redeneren, kan je maar beter nergens meer kritiek op hebben.
Ben je rijkelijk laat mee. Het vertrouwen in de mensheid was ik al langer kwijt.
Ja......en ik snap daar even heel weinig van......
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen. Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
Op woensdag 23 juli 2014 16:31 schreef Libris het volgende: Niet voor te stellen dat dit nog maar een kleine fractie is van het totaal aantal slachtoffers. Wat een drama
Tja, deze operatie x 5. En dan heb je alleen de Nederlandse slachtoffers.
Ik denk dat je gelijk hebt.
Wat is die saluut mooi van de kistendragers alvorens om te draaien bij de auto.
Vraag me af of ze die dingen openen in een soort astronautenpak, of hoe werkt dat? Je opent zo'n zak toch niet enkel met een mondkapje, gezien de lijkenlucht van enkele dagen rotting, eventuele maden etc. ?
Ik kijk ook niet. Las het op twittert jwz. Heb hier sowieso geen Nederlandse TV.
Dus je bent op vakantie, dan ga je op Twitter, dan lees je dat het uitgezonden wordt (wow, surprise), en dan ga je op FOK om daar over te lopen te zeiken.
Right. Ik zou zeggen; als je al die aandacht zo overbodig vindt, zet lekker je laptop uit, pak een pilsje, en ga aan het zwembad liggen.