Laatste updates De trein zou op het moment stilstaan in Donetsk, het is niet bekend of en wanneer de trein verder zal gaan naar Kharkiv. De OVSE en andere experts zouden niet aan boord van de trein zijn.
Op het moment is er een bijeenkomst van de separatisten en vertegenwoordigers van Malaysian Airlines waar de zwarte dozen overgedragen zouden worden door de separatisten.
In New York is de resolutie, opgesteld door Australië, unaniem aangenomen. De resolutie roept op tot volledige samenwerking en openheid van zaken omtrent het onderzoek van alle landen. Minister Timmermans is aanwezig en hield een emotionele toespraak.
Samenvatting persconferentie Rutte op 21 juli 19:20:
• De trein met lichamen is inderdaad vertrokken, gaat eerst naar Donetsk, zal daarna hopelijk verder rijden naar Kharkiv (10-12 uur reistijd) • Op de trein zijn ongeveer 200 lichamen • Eenmaal in Kharkiv zullen de lichamen zo snel mogelijk naar Nederland gebracht worden voor onderzoek en identificatie
Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting
Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn • Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat. • Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad.
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.
• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Verschillende persconferenties Mark Rutte
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toespraak Koning Willem-Alexander
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze kunnen er misschien wel mee uitsluiten dat er andere vliegtuigen in de buurt waren op dat moment. Of waar de raket ingeslagen is, en op welke hoogte het uit elkaar gevallen is, zijn toch allemaal belangrijke punten voor duidelijkheid.
Verkeer alleen als de ATC daarvoor gewaarschuwd heeft over de radio denk ik, heel misschien hebben de piloten nog wat waargenomen vanuit de cockpit maar een raket onderschept meestal van achteren.
Het westen beschuldigen van alles en nogwat, maar elke Russische/separatistische scheet slikken voor zoete koek.
Is de logica je brein soms ontvlucht? Wat begrijp jij niet aan het ontbinden van een lichaam in 35 graden+ en hongerige wolven en vossen in de regio? Is dat ingewikkeld?
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
Is de logica je brein soms ontvlucht? Wat begrijp jij niet aan het ontbinden van een lichaam in 35 graden+ en hongerige wolven en vossen in de regio? Is dat ingewikkeld?
om die vossen voor te zijn jatten ze ook vast alle persoonlijke eigendommen weg
vind het wel fantastisch dat ze ook dit soort resoluties hebben gehad wanneer er drones op burgers schoten, of nog wat eerder terug toen er moedwillig vliegtuigen neer werden geschoten door de VS.
Verkeer alleen als de ATC daarvoor gewaarschuwd heeft over de radio denk ik, heel misschien hebben de piloten nog wat waargenomen vanuit de cockpit maar een raket onderschept meestal van achteren.
Je kunt aan de knal waarschijnlijk zelfs horen welk type raket is gebruikt omdat de explosieve lading veel verschilt. Een air to air heeft een veel kleiner lading dan een service to air.
Op maandag 21 juli 2014 22:44 schreef BaajGuardian het volgende: vind het wel fantastisch dat ze ook dit soort resoluties hebben gehad wanneer er drones op burgers schoten, of nog wat eerder terug toen er moedwillig vliegtuigen neer werden geschoten door de VS.
Op maandag 21 juli 2014 22:44 schreef BaajGuardian het volgende: vind het wel fantastisch dat ze ook dit soort resoluties hebben gehad wanneer er drones op burgers schoten, of nog wat eerder terug toen er moedwillig vliegtuigen neer werden geschoten door de VS.
Nee niemand had ze aan mogen raken, ze hadden moeten wegrotten in 35 graden celcius en opgegeten door wolven, duidelijk.
Heb je überhaupt geluisterd? Dat ging om de spullen. Niet de lijken laten wegrotten bij 35 graden, maar wel van de bagage, vliegtuigbrokstukken, paspoorten enzo afblijven.
Je moet Timmermans niet de woorden van boze twitteraars in de mond leggen, slimbo.
Ze kunnen er misschien wel mee uitsluiten dat er andere vliegtuigen in de buurt waren op dat moment. Of waar de raket ingeslagen is, en op welke hoogte het uit elkaar gevallen is, zijn toch allemaal belangrijke punten voor duidelijkheid.
Een passagiers vliegtuig is niet echt gemaakt om te registreren waar een raket inslaat..
Ja laat maar, het is natuurlijk onmogelijk.. dode lichamen vliegen gewoon een stukje de lucht in wanneer de wolven komen, en hebben een energie schild om zich heen tegen de zon.
om die vossen voor te zijn jatten ze ook vast alle persoonlijke eigendommen weg
Dit staat lang niet vast. Ben absoluut niet pro Russisch, maar vooralsnog lijkt de berging een stuk beter te zijn verlopen dan aanvankelijk was gedacht.
Heb je überhaupt geluisterd? Dat ging om de spullen. Niet de lijken laten wegrotten bij 35 graden, maar wel van de bagage, vliegtuigbrokstukken, paspoorten enzo afblijven.
Je moet Timmermans niet de woorden van boze twitteraars in de mond leggen, slimbo.
Hij had het expliciet over hoe langzaam het proces was en linkt dat in zijn gehele ingestudeerde theatrale relaas.
Hij had het expliciet over hoe langzaam het proces was en linkt dat in zijn gehele ingestudeerde theatrale relaas.
Dat klopt ook, de OVSE medewerkers zijn tegen gehouden door de rebellen en onder schot genomen en mochten delen van de crash site niet in. Ook experts uit Oekraine kwamen het rampgebied niet in, omdat de seperatisten de onderhandelingen over een corridor bleven uitrekken.
Dat klopt ook, de OVSE medewerkers zijn tegen gehouden door de rebellen en onder schot genomen en mochten delen van de crash site niet in. Ook experts uit Oekraine kwamen het rampgebied niet in, omdat de seperatisten de onderhandelingen over een corridor bleven uitrekken.
En hoe weten hun dat ze tegen zijn gehouden door rebellen? Je denkt toch werkelijk niet dat de rebellen die juist oproepen om het proces te versnellen en hier in alles gebaat bij zijn ZICHZELF gaan tegenwerken???? Waar is de logica hierin?
Heerlijk die eenzijdige kijk op zaken. Nogmaals, jij beschuldigt ons ervan het oor te laten hangen naar 'westerse propaganda', maar jij doet precies hetzelfde. Alleen jouw God is Russia Today.
We are here to discuss a tragedy: the downing of a commercial airliner and the death of 298 innocent people. Men, women and a staggering number of children lost their lives, on their way to their holiday destinations, their homes, loved ones, their jobs or international obligations. How horrible must have been the final moments of their lives, when they knew the plane was going down. Did they lock hands with their loved ones, did they hold their children close to their hearts, did they look each other in the eyes, one final time, in an unarticulated goodbye? We will never know.
The demise of almost 200 of my compatriots has left a hole in the heart of the Dutch nation, has caused grief, anger and despair. Grief for the loss of loved ones, anger for the outrage of the downing of a civilian airplane and despair after witnessing the excruciatingly slow process of securing the crash site and recovering the remains of the victims.
It is fitting that this august Council should take position on this matter and I welcome the adoption of today’s resolution of the UNSC, which was tabled by Australia and which the Netherlands co-sponsored. I thank the countries which expressed support for it.
Mr President, For the Netherlands, one priority clearly stands out above all others: bring the victims’ remains home. It is a matter of human decency that remains should be treated with respect and that recovering victim’s remains should be done without any delay.
The last couple of days we have received very disturbing reports of bodies being moved about and looted for their possessions. It must be unbearable first to lose your husband and then to have to fear that some thug might steal his wedding ring from his remains. To my dying day I will not understand that it took so much time for the rescue workers to be allowed to do their difficult jobs and that human remains should be used in a political game. I hope the world will not have to witness this again, any time in the future.
Images of children’s toys being tossed around, luggage being opened or passports being shown, are turning our grief and mourning into anger. We demand unimpeded access to the terrain. We demand respectful treatment of the crash site. We demand dignity for the victims and the multitudes who mourn their loss.
I call on the international community, on the Security Council, on anyone with influence on the situation on the ground: allow us to bring the victims’ remains home to their loved ones without any further delay.
As we are currently taking the lead in the forensic examination of the human remains, I pledge that the Netherlands will do its utmost to make sure that all remains will be identified and returned home, where ever that home may be.
We will work intensively with all countries and international organizations involved to make this happen.
Mr. President, I also welcome the setting up of a proper investigation into the cause of the tragedy of MH17, as envisaged in today’s resolution. The Netherlands has agreed to assume a leading role in such an investigation, in close cooperation with the relevant countries, the United Nations and ICAO. I am fully aware of the great responsibility we now take upon ourselves and I give you my personal commitment that we will discharge this responsibility to the best of our abilities.
Once the investigation ascertains who was responsible for the downing of the flight MH17, accountability and justice must be pursued and delivered. We owe that to the victims, to justice, to humanity. I call on all relevant countries to provide full cooperation.
My country will not rest until all facts are known and justice is served.
En hoe weten hun dat ze tegen zijn gehouden door rebellen? Je denkt toch werkelijk niet dat de rebellen die juist oproepen om het proces te versnellen en hier in alles gebaat bij zijn ZICHZELF gaan tegenwerken???? Waar is de logica hierin?
ik vind het ook niet echt logisch van ze dat ze Maleisische passagiersvliegtuigen uit de lucht knallen but here we are
Ben je net wakker geworden na drie dagen bezopen in bed te hebben gelegen=
Ja laat maar, het is natuurlijk onmogelijk.. dode lichamen vliegen gewoon een stukje de lucht in wanneer de wolven komen, en hebben een energie schild om zich heen tegen de zon.
Ik heb toch helemaal geen bezwaar gemaakt tegen het opruimen van de lichamen, helder licht?
Heerlijk die eenzijdige kijk op zaken. Nogmaals, jij beschuldigt ons ervan het oor te laten hangen naar 'westerse propaganda', maar jij doet precies hetzelfde. Alleen jouw God is Russia Today.
Man, hoepel toch op.
Ik heb in dit hele jaar mischien 2 of 3 keer iets van RT gezien en dat was oud materiaal via YT.
Iedereen heeft een machtsbasis nodig, zelfs Poetin. Als de oliereuzen geld gaan verliezen is het zo afgelopen met Poetin.
Met zijn populariteitscijfers?
nationalisme zou wel eens sterker kunnen zijn dan economische overwegingen. Best mogelijk dat Rusland en het Westen besluiten dat de relaties niet meer hersteld kunnen worden.
Zijn ze niet heel dan hebben die separatisten heel wat uit te leggen, die zitten eigenlijk volledig klem. Elk bewijsstuk wat weg is zal tegen ze worden gebruikt.
Zijn ze niet heel dan hebben die separatisten heel wat uit te leggen, die zitten eigenlijk volledig klem. Elk bewijsstuk wat weg is zal tegen ze worden gebruikt.
nationalisme zou wel eens sterker kunnen zijn dan economische overwegingen. Best mogelijk dat Rusland en het Westen besluiten dat de relaties niet meer hersteld kunnen worden.
Dat zou leuk zijn als Rusland een democratie was zoals wij hem in het westen kennen.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
Dat is gelukkig zeker! Laten we hopen dat de russen niet zijn zoals ik ze denk te kennen(Kremlin)
Op maandag 21 juli 2014 22:56 schreef VacaLoca het volgende: Bedenk me net dat dodental nog kan oplopen als er een of meer vrouwen zwanger bleken te zijn, laten we hopen van niet.
Klopt, maar hij heeft wel gelijk dat de systemen in een commerciele Boeing niet zo'n raket kunnen detecteren.
Klopt, maar wel trillingen en dat soort dingen waarschijnlijk...weten wij veel wat er nog geregistreerd kon worden tijdens / net na de ontploffing. Sowieso moeten de satellietbeelden gewoon echt uitsluitsel brengen..
Klopt, maar wel trillingen en dat soort dingen waarschijnlijk...weten wij veel wat er nog geregistreerd kon worden tijdens / net na de ontploffing. Sowieso moeten de satellietbeelden gewoon echt uitsluitsel brengen..
Een grote knal die opgenomen is betekent ook niet per sé dat het een raket is.
Je kunt natuurlijk wel uit verschillende zaken opmaken dat er zoiets dergelijks gebeurd moet zijn. Bijvoorbeeld het wegvallen van bepaalde onderdelen op enig moment.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
zo'n toestel heeft toch gewoon een radar enzo aan boord?
dan gaan er misschien geen detection lampjes branden enzo maar je moet ergens terug kunnen lezen dat er ineens iets heel snel op ze af kwam vliegen lijkt me
Dat zegt werkelijk helemaal niks over of ze worden tegengehouden door de sepertaristen, het zegt alles over de veiligheid, en de situatie. Geef mij een map met de exacte locatie waar dat 'plaatsvond, en zet daar ook de positie van de aanvalst macht van kiev, en met name de lijnen van wat onder wiens bevel stond, zover ik weet (en dat aan de hand van neutrale bronnen) lag het wrak in een neutrale zone, en dat is niet makkelijk om in te trekken zonder gevaar. De conclusie die men trekt als in te worden tegengehouden bij het wrak te komen door de sepertaristen met aanlengende insinuaties vanuit hoe kan het ook weer anders kiev (word in de video gezegd, dus ik citeer) dat ze credit cards en paspoorten zouden looten is letterlijk uit de hoge hoed getrokken.
Klopt, maar hij heeft wel gelijk dat de systemen in een commerciele Boeing niet zo'n raket kunnen detecteren.
Zoals de oorzaak van de crash van een spaceshuttle door de drukmeter in een ventieldopje kon worden gevonden zo kan misschien door de volgorde van het uitvallen van systemen ook conclusies worden getrokken.
Op maandag 21 juli 2014 22:56 schreef VacaLoca het volgende: Bedenk me net dat dodental nog kan oplopen als er een of meer vrouwen zwanger bleken te zijn, laten we hopen van niet.
Wat ik ook nog zo verschrikkelijk vind is dat er schijnbaar ook nog honden en andere dieren in het baggageruim zaten... Maar ja die tellen niet...
Sowieso hebben ze nou niet echt heel veel aan die zwarte dozen denk ik, er valt misschien wel meer informatie te halen uit de brokstukken die geraakt zijn door die mogelijke raket en die daar sporen van bevatten.
In Oost-Europa doen ze alleen zaken na zes vodka geadt te hebben. Misschien zijn er een paar Maleiers overleden voordat ze over konden gaan tot black boxen handel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
Op maandag 21 juli 2014 23:01 schreef Awsom het volgende: Sowieso hebben ze nou niet echt heel veel aan die zwarte dozen denk ik, er valt misschien wel meer informatie te halen uit de brokstukken die geraakt zijn door die mogelijke raket en die daar sporen van bevatten.
Misschien hoor je een ontploffing of iets dergelijks...gegil of meteen stilte...
Radarsystemen, hoogte systemen.. Flight management systeem, Airco and pressurization etc. etc. Als alles zou loggen kun je wel een hoop conclusies trekken.
Misschien hoor je een ontploffing of iets dergelijks...gegil of meteen stilte...
Of wellicht wat iemand net al opperde misschien geen waarschuwingssignalen dat iets heel snel nadert maar dat ze dat in een vliegtuig wel op een of andere manier kunnen zien en dat ze daar onderling nog iets over gezegd hebben ipv tegen een luchtverkeersleider of iets. Daar is dan ook geen tijd meer voor denk ik. Maargoed ik weet niet of normale vliegtuigen zoiets kunnen waarnemen aan boord
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf" "Met dubbel s welteverstaan"
Op maandag 21 juli 2014 23:03 schreef LeTourdeFrance het volgende: Geen idee of dit eerder gepost is, want deze topics gaan zo snel, maar deze foto wijst volgens experts op een raketinslag:
Of wellicht wat iemand net al opperde misschien geen waarschuwingssignalen dat iets heel snel nadert maar dat ze dat in een vliegtuig wel op een of andere manier kunnen zien en dat ze daar onderling nog iets over gezegd hebben ipv tegen een luchtverkeersleider of iets. Daar is dan ook geen tijd meer voor denk ik. Maargoed ik weet niet of normale vliegtuigen zoiets kunnen waarnemen aan boord
Die raket gaat te snel om zo'n waarneming te kunnen doen lijkt mij en een reactie te geven..hoewel ik geen idee heb hoe een lviegtuig in elkaar zit en of piloten een eigen compressie hebben / elektriciteit enz.
Op maandag 21 juli 2014 23:03 schreef LeTourdeFrance het volgende: Geen idee of dit eerder gepost is, want deze topics gaan zo snel, maar deze foto wijst volgens experts op een raketinslag:
Dat zegt werkelijk helemaal niks over of ze worden tegengehouden door de sepertaristen, het zegt alles over de veiligheid, en de situatie. Geef mij een map met de exacte locatie waar dat 'plaatsvond, en zet daar ook de positie van de aanvalst macht van kiev, en met name de lijnen van wat onder wiens bevel stond, zover ik weet (en dat aan de hand van neutrale bronnen) lag het wrak in een neutrale zone, en dat is niet makkelijk om in te trekken zonder gevaar. De conclusie die men trekt als in te worden tegengehouden bij het wrak te komen door de sepertaristen met aanlengende insinuaties vanuit hoe kan het ook weer anders kiev (word in de video gezegd, dus ik citeer) dat ze credit cards en paspoorten zouden looten is letterlijk uit de hoge hoed getrokken.
De crash site is in het midden van het rebellen gebied.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
Die raket gaat te snel om zo'n waarneming te kunnen doen lijkt mij en een reactie te geven..hoewel ik geen idee heb hoe een lviegtuig in elkaar zit en of piloten een eigen compressie hebben / elektriciteit enz.
Gevechtsvliegtuigen zijn uitgerust met equipment die kan zien dat ze locked zijn en die hebben ook countermeasures. Dus zo een raket vliegt niet te snel denk ik.
Of werkt dat systeem alleen maar tegen air-to-air missiles en niet tegen ground-to-air missiles?
Ik zou het niet weten, maar het is dus niet zo dat per definitie een raket te snel vliegt om waar te kunnen nemen, want gevechtsvliegtuigen kunnen dat wel degelijk.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf" "Met dubbel s welteverstaan"
Echt he Mijn vraag is toch, als ze al zoveel wisten wat er in het gebied gaande was waarom hebben ze toegelaten dat er daar een vliegtuig overheen vliegt.
Op maandag 21 juli 2014 23:01 schreef Awsom het volgende: Sowieso hebben ze nou niet echt heel veel aan die zwarte dozen denk ik, er valt misschien wel meer informatie te halen uit de brokstukken die geraakt zijn door die mogelijke raket en die daar sporen van bevatten.
Elk explosief heeft zijn eigen specifieke geluid dus je kunt het heel goed gebruiken voor analyse van de ontploffing.
quote:
“There are sound signatures for most different types of explosives,” Hall said. “So you can do a sound-spectrum analysis … you have recordings of the wavelengths created by the explosions of different types of explosive devices.
Op maandag 21 juli 2014 23:09 schreef BaajGuardian het volgende: Hij verdiend een gepaste klap voor zn achterhoofd met dat soort disrespect terwijl je hun bescherming geniet.
Je bent dus gewoon een ordinaire trol.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo! There's only one way of life, and that's your own!
Nu heeft men het er over dat Poetin dat BUK-raket systeem aan de separatisten heeft geleverd, terwijl dat mogelijk niet helemaal het geval is. De separatisten hebben eerder een BUK-raketsysteem van het Oekraïnse leger buit gemaakt, en hebben dat nu mogelijk gebruikt. Dit kwam eerder in het nieuws maar wordt nu niet meer over gesproken.
Het is belangrijk nu af te vragen of de separatisten daadwerkelijk een BUK-raketsysteem van Oekraine hebben gestolen. Want dit betekend dat als deze BUK gebruikt is dit buiten macht van Poetin is omgegaan.
Op maandag 21 juli 2014 23:13 schreef sturmpie het volgende: Nu heeft men het er over dat Poetin dat BUK-raket systeem aan de separatisten heeft geleverd, terwijl dat mogelijk niet helemaal het geval is. De separatisten hebben eerder een BUK-raketsysteem van het Oekraïnse leger buit gemaakt, en hebben dat nu mogelijk gebruikt. Dit kwam eerder in het nieuws maar wordt nu niet meer over gesproken.
Het is belangrijk nu af te vragen of de separatisten daadwerkelijk een BUK-raketsysteem van Oekraine hebben gestolen. Want dit betekend dat als deze BUK gebruikt is dit buiten macht van Poetin is omgegaan.
Dan nog, die dingen opereer je niet zomaar. Als je zoekt op berichten van voor de ramp, zie je al items waarin de russen die rebellen trainen. Tevens zijn die rebellen gewoon een huurlingen leger van putin, google die namen en dan zie je er geen oekrainer tussen, alleen maar fsb'ers en ex soldaten.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo! There's only one way of life, and that's your own!
Ik denk dat vrijwel alle systemen in één klap kapot waren. Het is een raketinslag en geen brand in het vliegtuig oid
Maar wel een groot vliegtuig en de registratie werkt heel snel. In een fractie van een seconde kan men wel verschillen zien. Als er eerst schade ontstaat door de shrapnel wordt dat geregistreerd, als de motoren door een infrarood worden geraakt zal dat als eerste duidelijk zijn. Staartvlakken die afbreken door een explosie worden geregistreerd.
En dat zou hen zorgen moeten baren want.. ? Tot nu toe heeft het Westen hen gesteund? Na maandenlang de rebellen afdoen als pionnen van rusland die geen gesprekspartner konden zijn, na volledig achter de rgering in Kiev te staan, wat denk je dat de rebellen verwachten van het westen? Moeten ze bang zijn dat het westen kwaad op hen wordt? Ze zouden waarschijnlijk Westers militaire steun aan Kiev verwelkomen, dan willen nog meer nationalisten uit Rusland komen meevechten.
Aan het begin van de avond begon hij als een Bokito om zich heen te slaan en iedereen uit te schelden met ziektes, blijkbaar vinden de modjes dat nog niet ver genoeg gaan.
Overigens hier nog een citaat van een Russische (ongetwijfeld niet erg geloofwaardige maar toch) man die op 13 July opschepte dat Russen geholpen hadden bij het fixen van de BUK van de separatisten, die ze nadat het vliegtuig hadden neergeschoten nooit tot hun beschikking hebben gehad.
Op maandag 21 juli 2014 23:13 schreef sturmpie het volgende: Nu heeft men het er over dat Poetin dat BUK-raket systeem aan de separatisten heeft geleverd, terwijl dat mogelijk niet helemaal het geval is. De separatisten hebben eerder een BUK-raketsysteem van het Oekraïnse leger buit gemaakt, en hebben dat nu mogelijk gebruikt. Dit kwam eerder in het nieuws maar wordt nu niet meer over gesproken.
Het is geen computerspelletje zo'n raketsysteem met een 'selecteer doelwit' en een 'vuur!' knop Geen kans dat een stelletje burgers dat zich soldaat waant zo'n systeem kan bedienen zonder specialistische hulp (oftewel Russen)
❤ Rozen zijn rood ❤ ❤ Viooltjes zijn blauw ❤ ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
Ik heb ze niet gezien, volgens mij is de hele romp in kleine delen en zaten alleen de vleugels, motoren en landingsgestel nog aan elkaar toen ze de grond raakten.
Daarnet op CNN dat het pentagon beelden heeft van een trainingskamp net over de grens in Rusland waar separatisten worden getraind voor die luchtafweergeschutten.
Natuurlijk weer geen beelden vrijgegeven.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
Dan nog, die dingen opereer je niet zomaar. Als je zoekt op berichten van voor de ramp, zie je al items waarin de russen die rebellen trainen. Tevens zijn die rebellen gewoon een huurlingen leger van putin, google die namen en dan zie je er geen oekrainer tussen, alleen maar fsb'ers en ex soldaten.
Pentagon zegt dat ze geen idee hebben door wie de trainig gegeven wordt, enkel dat ze heeft plaatsgevonden, over de grens in Rusland. Genoeg mensen daar die weten hoe dat ding werkt.
Op maandag 21 juli 2014 23:18 schreef DeJori het volgende: Daarnet op CNN dat het pentagon beelden heeft van een trainingskamp net over de grens in Rusland waar separatisten worden getraind voor die luchtafweergeschutten.
Op maandag 21 juli 2014 23:17 schreef Snoepje5 het volgende: Een raket slaat een gat? Volgens mij las ik nog dat deze raket voor dat deze het doel raakt uit elkaar springt en dan doorboort. Zoals een granaat?
Op maandag 21 juli 2014 23:17 schreef Snoepje5 het volgende: Een raket slaat een gat? Volgens mij las ik nog dat deze raket voor dat deze het doel raakt uit elkaar springt en dan doorboort. Zoals een granaat?
Scherven en ander rotzooi komt er uit en beschadigd de zooi.
ja
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
De VS kan roepen dat ze beelden hebben van hoe Putin in zijn badkuip lachend de crash naspeelt, maar zolang ze die beelden niet tonen hebben ze ook geen sluitend bewijs en werken dat soort claims alleen maar een degelijk onderzoek tegen.
Ruimte tussen de behuizing en de echte motor in een vliegtuig motor moet je ook nog mee rekenen. Wat je op het plaatje zit op de grond is de echte verbrandingsmotor zonder de behuizing er omheen. Wat je op het plaatje ziet onder de vleugel is een motor van de iets grotere 777-300, die ook iets groter is, met behuizing.
Als je die foto goed bekijkt, kun je ook door de buitenkant van de bladen heen kijken. Daar waar je niet meer door heen kan kijken, dat is de werkelijke motor.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt' 'Ieder nadeel heb zijn voordeel' We zullen je nooit, nooit vergeten 1947-2016
Die raket heeft een topsnelheid van mach 3. Ik denk dat scherven met die snelheid alsnog behoorlijke gaten slaan in hun doelwit.
Kwam dit nog ergens tegen, heb hier meer over gelezen:
"A Spanish citizen worked in the control tower. When people entered the control tower and began confiscating records he began messaging, every few minutes. This entire record is on vineyardsaker and/or JimStonefreelance. It's also referred to in one of globalresearch stories. It's verified he worked there. They took down his social website and deported him back to Spain. Take a look; his info covers much more."
ok dan nog is het de schuld van de separatisten. Poetin en Rusland zijn onderdeel van het Oekraïne conflict. Maar het zijn de separatisten die in dat gebied al een aantal vliegtuigen uit de lucht hebben geschoten, en nu met hun nieuwe speeltje triggerhappy zijn geworden, met alle gevolgen van dien zoals we nu zien.
het is wel een verschrikkelijk conflict zo. separatisten die bij Rusland willen horen schieten een vliegtuig neer en Rusland krijgt de schuld. echt zuur.
"A Spanish citizen worked in the control tower. When people entered the control tower and began confiscating records he began messaging, every few minutes. This entire record is on vineyardsaker and/or JimStonefreelance. It's also referred to in one of globalresearch stories. It's verified he worked there. They took down his social website and deported him back to Spain. Take a look; his info covers much more."
Ja, maar er zijn verschillende technieken in omloop. Ligt eraan wat het doel is. Dat is het vakmanschap van de wapenfabrikant.
Pentagon zegt dat ze geen idee hebben door wie de trainig gegeven wordt, enkel dat ze heeft plaatsgevonden, over de grens in Rusland. Genoeg mensen daar die weten hoe dat ding werkt.
Het is geen computerspelletje zo'n raketsysteem met een 'selecteer doelwit' en een 'vuur!' knop Geen kans dat een stelletje burgers dat zich soldaat waant zo'n systeem kan bedienen zonder specialistische hulp (oftewel Russen)
ok Rusland laat zich teveel meeslepen door de separatisten en verliest duidelijk de controle.
Op maandag 21 juli 2014 23:22 schreef no_comment het volgende: zo kut dat er geen livestream is van CNN. Ik krijg alleen het weer zonder geluid te zien... Of is dat alles?
Was de geheime dienst, die hebben de gesprekken tussen de tower en het vliegtuig in beslag genomen
Op maandag 21 juli 2014 23:22 schreef no_comment het volgende: zo kut dat er geen livestream is van CNN. Ik krijg alleen het weer zonder geluid te zien... Of is dat alles?
Kleine opmerking tussendoor: kunnen zowel de Palestijnen als de Israëli's zo langzamerhand niet eens de tyfus krijgen? Of eigenlijk alle volkeren die oorlog voeren?
Op maandag 21 juli 2014 23:25 schreef beantherio het volgende: Kleine opmerking tussendoor: kunnen zowel de Palestijnen als de Israëli's zo langzamerhand niet eens de tyfus krijgen? Of eigenlijk alle volkeren die oorlog voeren?
Speech van Timmermans bij de VN. Was geweldig. Maar alleen nog uitgezonden op CNN en niet te zien op Nederlandse tv.
Ah, en omdat half Nederland geen fatsoenlijk Engels begrijpt krijgen wij hem dus nog niet te zien. Ik googel hem zo wel ff, al lijkt het of ze het zo bij NOS uitzenden, thnx.
Reality is for people who can't imagine anything better. -------------------------------------------------------------------- Feel free to insult me.