BRONquote:A father in Daytona Beach, Florida, called 911 early Friday morning to report that when he found someone sexually abusing his 11-year-old son, he beat the assailant until he was "nice and knocked out" for police to apprehend.
So far, the father is not facing any charges.
CNN affiliate CFN 13 asked Daytona Beach Police Chief Michael Chitwood whether he had any issue with the father's reaction Friday.
Chitwood responded, "Not as a police chief and not as a father."
Raymond Frolander, 18, faces a charge of sexual battery of a child.
Raymond Frolander, 18, faces a charge of sexual battery of a child.
The father's identity and that of his son were not released to protect the identity of the minor as an alleged sexual abuse victim.
The father, who sounds collected but enraged during the 911 call, told Volusia County emergency dispatch that 18-year-old Raymond Frolander was close to the family and was in the apartment while the father was out.
The father says that when he got home, the look on Frolander's face made him think something was wrong. The father says Frolander's pants fell down to his ankles "and nothing else needed to be said" when he saw exposed genitals.
According to the charging affivadit, the 11-year-old victim told authorities that Frolander had performed oral sex on him and instructed the boy to fondle him. The document says the boy told authorities that Frolander began abusing him a few years ago. It also says Frolander told police, "I'm guilty."
When the 911 dispatcher asked the father whether he used weapons to knock out Frolander, the father told the dispatcher, "my fist and my foot."
The father explained that Frolander was breathing, but not speaking, "in a puddle of blood" on the floor "and I loved him up until 15 minutes ago."
At times, the dad is heard talking to the suspect, at one point saying, "You are damn lucky, boy, that I love my God."
When Daytona Beach police officers arrived, according to the charging affidavit, they saw Frolander "laying motionless on the living room floor with several knots on his face and bleeding from his mouth." He was treated and released from a hospital before he was questioned.
Frolander faces a charge of sexual battery of a child and was in the Volusia County Jail late Friday. He had no bond.
CNN could not determine whether he had an attorney.
Chitwood said that the 18-year-old was like a family member to the boy, "and the father acted as a father should act."
Chitwood told CFN 13 that it's not unusual for young victims to be afraid to report sexual abuse because they feel threatened or fear that they will get in trouble.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat een baas die vader
Ik ben inmiddels overleden
Jij hebt geen kinderen maak ik hier uit op. Als je ze wel ooit krijgt moet je je reactie eens terug lezen. Ik denk dat je je dan kapot schaamt.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:34 schreef Jahr00n het volgende:
Walgelijke actie om voor eigen rechter te spelen. Vader 20 jaar de gevangenis in smijten voor poging tot moord.
Ja, je moet inderdaad gewoon de politie bellen en dan wachten tot zij komen.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:34 schreef Jahr00n het volgende:
Walgelijke actie om voor eigen rechter te spelen. Vader 20 jaar de gevangenis in smijten voor poging tot moord.
Lekkere scheve bek geslagen. En dat gegronde reden.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:59 schreef Kaneelstokje het volgende:
Die tweede foto, jezus. Dat zijn aardige klappen geweest.
Ben benieuwd of hij er van geleerd heeft.
Ik heb kinderen, eentje van vier en een van zes, ik keur eigen rechter spelen ook niet goed.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:42 schreef 75020 het volgende:
[..]
Jij hebt geen kinderen maak ik hier uit op. Als je ze wel ooit krijgt moet je je reactie eens terug lezen. Ik denk dat je je dan kapot schaamt.
Of ben je zelf pedo? Kan ook natuurlijk.
Te laf of gewoon fatsoenlijk op opgevoed?quote:Op zondag 20 juli 2014 11:57 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja, je moet inderdaad gewoon de politie bellen en dan wachten tot zij komen.![]()
Dat jij nou te laf bent om je eigen kinderen te beschermen kunnen wij niet helpen.
Maar je zou tegelijkertijd ook niet 911 bellen en afwachten lijkt me? Denk dat in een dergelijk geval gezond verstand even plaats maakt voor instinct.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik heb kinderen, eentje van vier en een van zes, ik keur eigen rechter spelen ook niet goed.
Ik zou hem persoonlijk naar het politiebureau brengen.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:42 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Maar je zou tegelijkertijd ook niet 911 bellen en afwachten lijkt me? Denk dat in een dergelijk geval gezond verstand even plaats maakt voor instinct.
denk dat hij beter 112 kan bellenquote:Op zondag 20 juli 2014 12:42 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Maar je zou tegelijkertijd ook niet 911 bellen en afwachten lijkt me? Denk dat in een dergelijk geval gezond verstand even plaats maakt voor instinct.
Van achter je toetsenbord met je kinderen veilig achter je is dat makkelijk zeggen ja. Begrijp me niet verkeerd; ik heb dit in principe ook niet in me, maar als ze je kinderen pakken gaat er wat om. Aangeboren of niet.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:44 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik zou hem persoonlijk naar het politiebureau brengen.
Waarom? Hij zit nog steeds aan zijn minderjarige kind. Dat dat is waar de dader op valt, maakt natuurlijk niks uit.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:45 schreef BlauweTijger het volgende:
Pedofilie is aangeboren, daarom is dit wel een discussiepunt. Was die klootzak geen pedofiel en gewoon een smerige verkrachter dan is het een goede actie van papa
Mooi voorbeeld: Mijn zus is misbruikt door een oom. Mijn vader hoe furieus hij ook was bleef kalm. Kan dus wel gewoon. Mensen die doordraaien horen eveneens niet thuis in een fatsoenlijke maatschappij. Die mogen lekker op de camping blijven met een groot hek er om heen.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:47 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Van achter je toetsenbord met je kinderen veilig achter je is dat makkelijk zeggen ja. Begrijp me niet verkeerd; ik heb dit in principe ook niet in me, maar als ze je kinderen pakken gaat er wat om. Aangeboren of niet.
Ene kant eens, andere kant zijn een paar corrigerende tikken zoals deze vader heeft gedaan wel op zijn plaats. Die jongen is niet dood, verlamd of blijvend letsel. Hooguit een paar nieuwe tanden en hoofdpijn. Als jouw kinderen worden misbruikt EN JE BETRAPT DIEGENE DAAROP zou je hoe dan ook flippen.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:51 schreef betyar het volgende:
[..]
Mooi voorbeeld: Mijn zus is misbruikt door een oom. Mijn vader hoe furieus hij ook was bleef kalm. Kan dus wel gewoon. Mensen die doordraaien horen eveneens niet thuis in een fatsoenlijke maatschappij. Die mogen lekker op de camping blijven met een groot hek er om heen.
No offence, maar kan me voorstellen dat je zus zich in de steek gelaten voelt. Ik weet van mezelf dat ik geen primitieveling ben, maar daar was die beste oom niet zo makkelijk mee weg gekomen. Het is niet alleen het misbruik, maar ook de vaak levenslange nasleep van angst/vertrouwens of bindingsangst.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:51 schreef betyar het volgende:
[..]
Mooi voorbeeld: Mijn zus is misbruikt door een oom. Mijn vader hoe furieus hij ook was bleef kalm. Kan dus wel gewoon. Mensen die doordraaien horen eveneens niet thuis in een fatsoenlijke maatschappij. Die mogen lekker op de camping blijven met een groot hek er om heen.
Geen idee of ik zou flippen, heb en hoop zoiets nooit mee te maken. Daarnaast vind ik op basis van de foto dit niet echt corrigerende tikken.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:54 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Ene kans eens, andere kant zijn een paar corrigerende tikken zoals deze vader heeft gedaan wel op zijn plaats. Die jongen is niet dood, verlamd of blijvend letsel. Hooguit een paar nieuwe tanden en hoofdpijn. Als jouw kinderen worden misbruikt EN JE BETRAPT DIEGENE DAAROP zou je hoe dan ook flippen.
Heeft mijn zus totaal geen last van, een vader moeten missen omdat hij een pedo mishandelt en daarvoor moet zitten lijkt me erger.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:56 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
No offence, maar kan me voorstellen dat je zus zich in de steek gelaten voelt. Ik weet van mezelf dat ik geen primitieveling ben, maar daar was die beste oom niet zo makkelijk mee weg gekomen. Het is niet alleen het misbruik, maar ook de vaak levenslange nasleep van angst/vertrouwens of bindingsangst.
quote:Op zondag 20 juli 2014 11:34 schreef Jahr00n het volgende:
Waarom zou die zus zich in de steek gelaten moeten voelen door haar vader? Wat is dat voor debiele beargumentatie?quote:Op zondag 20 juli 2014 12:56 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
No offence, maar kan me voorstellen dat je zus zich in de steek gelaten voelt. Ik weet van mezelf dat ik geen primitieveling ben, maar daar was die beste oom niet zo makkelijk mee weg gekomen. Het is niet alleen het misbruik, maar ook de vaak levenslange nasleep van angst/vertrouwens of bindingsangst.
Ik één van vier en één van acht. Verstand zegt me dat ik zelf niets moet doen maar ik zou niet weten hoe ik zou reageren als het mijn kinderen overkomt en de dader staat voor je neus. Emotie speelt dan een grote rol.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik heb kinderen, eentje van vier en een van zes, ik keur eigen rechter spelen ook niet goed.
Dat is zo want dan had ze zich daar schuldig door gevoeld. Maar het is wel triest dat men in Nederland een zo volkomen begrijpelijke reactie van een vader van een misbruikt kind niet accepteert.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:58 schreef betyar het volgende:
[..]
Heeft mijn zus totaal geen last van, een vader moeten missen omdat hij een pedo mishandelt en daarvoor moet zitten lijkt me erger.
Dat een voorliefde voor kinderen is aangeboren wil nog niet zeggen dat seksueel misbruik van kinderen is aangeboren.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:45 schreef BlauweTijger het volgende:
Pedofilie is aangeboren, daarom is dit wel een discussiepunt. Was die klootzak geen pedofiel en gewoon een smerige verkrachter dan is het een goede actie van papa
Lekker zwart - wit denken.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:59 schreef nickhguitar het volgende:
Ach, altijd hetzelfde met dit soort topics. de ene helft zegt prima, de andere helft zegt not done op deze manier en laten liever hun kinderen verkrachten. Oops daar ga ik alweer..![]()
Wat een onzin ! De sharia heeft er ook al niks mee te maken. Beschaving betekend niet dat je opeens niet meer als mens mag reageren. Je kind beschermen is een normale menselijke reactie.quote:Op zondag 20 juli 2014 14:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Lekker zwart - wit denken.
Wat zal je leventje simpel zijn.
Al die mensen die het spelen van eigen rechter en het - min of meer - uitvoeren van 'lijfstraffen' een goed idee vinden. Is een shariastaat als Saoudi-Arabië of Iran niets voor jullie? Hier kennen we iets meer beschaving en vooruitgang dacht ik.
quote:Op zondag 20 juli 2014 14:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wat een onzin ! De sharia heeft er ook al niks mee te maken. Beschaving betekend niet dat je opeens niet meer als mens mag reageren. Je kind beschermen is een normale menselijke reactie.
Dit is dus geen eigen rechter spelen maar gewoon een mens die op en heel menselijke manier meteen reageerde.
Mensen die hun emoties niet onder controle hebben - hoe begrijpelijk ook - zijn nooit volwassen geworden, een gevaar voor de samenleving, mentaal niet in orde of een combinatie van die 3.quote:Op zondag 20 juli 2014 14:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wat een onzin ! De sharia heeft er ook al niks mee te maken. Beschaving betekend niet dat je opeens niet meer als mens mag reageren. Je kind beschermen is een normale menselijke reactie.
Dit is dus geen eigen rechter spelen maar gewoon een mens die op en heel menselijke manier meteen reageerde.
Natuurlijk wel;quote:Op zondag 20 juli 2014 14:26 schreef Tomatenboer het volgende:
Mensen die hun emoties niet onder controle hebben - hoe begrijpelijk ook - zijn nooit volwassen geworden, een gevaar voor de samenleving, mentaal niet in orde of een combinatie van die 3.
Ik begrijp best dat mensen woest en zeer geëmotioneerd zijn als één van hun kinderen wat ernstigs overkomt, maar normaal gesproken moeten volwassen mensen kunnen overzien dat een verdachte of dader overdragen aan justitie met afstand de meest verstandige en beste methode is om het recht z'n beloop te laten krijgen en om genoegdoening te krijgen - zover mogelijk.
Geweld lost werkelijk he-le-maal niets op.
Dit. In Nederland zou die pa de bak in gaan. Ik hoop dat ze daar ter plaatse andere gedachtes hebben.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:25 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat is zo want dan had ze zich daar schuldig door gevoeld. Maar het is wel triest dat men in Nederland een zo volkomen begrijpelijke reactie van een vader van een misbruikt kind niet accepteert.
Ik vind dat de man gewoon het volste recht had om die misbruiker op zijn gezicht te meppen. Daar verdient hij geen straf voor.
Mwoah, ik snap de reactie van de vader wel (zou het zelf ook gedaan hebbenquote:Op zondag 20 juli 2014 11:34 schreef Jahr00n het volgende:
Ik denk dat het kind zich wellicht erg opgelucht voelde toen hij zag hoe zijn vader voor hem op kwam. Dat vind ik persoonlijk belangrijker dan maar af te wachten of een rechter keurig netjes een verdiende straf gaat uitdelen.quote:Op zondag 20 juli 2014 14:26 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mensen die hun emoties niet onder controle hebben - hoe begrijpelijk ook - zijn nooit volwassen geworden, een gevaar voor de samenleving, mentaal niet in orde of een combinatie van die 3.
Ik begrijp best dat mensen woest en zeer geëmotioneerd zijn als één van hun kinderen wat ernstigs overkomt, maar normaal gesproken moeten volwassen mensen kunnen overzien dat een verdachte of dader overdragen aan justitie met afstand de meest verstandige en beste methode is om het recht z'n beloop te laten krijgen en om genoegdoening te krijgen - zover mogelijk.
Geweld lost werkelijk he-le-maal niets op en is slechts een primitieve uiting van mensen die niet in staat zijn hun emoties op een andere manier te uiten.
Die man verdient ook een veroordeling, helemaal mee eens. Maar wel bovenop de straf die hij nu heeft gekregen. Verder vind ik het toontje wat mensen hierbij gebruiken altijd een beetje denigrerend. Ik ben niet raar ofzo, ik heb alleen een andere mening en vind je dat je je eigen kinderen (ook fysiek) mag verdedigen. Prima dat jij hierin een andere mening hebt, maar ga dan niet net doen alsof jij verheven bent omdat ik een andere mening heb in deze kwestie.quote:Op zondag 20 juli 2014 14:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Lekker zwart - wit denken.
Wat zal je leventje simpel zijn.
Al die mensen die het spelen van eigen rechter en het - min of meer - uitvoeren van 'lijfstraffen' een goed idee vinden. Is een shariastaat als Saoudi-Arabië of Iran niets voor jullie? Hier kennen we iets meer beschaving en vooruitgang dacht ik.
Ik denk dat een dergelijke reactie van de vader juist helemaal niet opluchtend voor een kind uitpakt. Ik denk juist dat het extra traumatisch is voor een kind, en bovendien helemaal niet het beste voor een kind indien er later gerechterlijke stappen volgen tegen die vader van dat kind.quote:Op zondag 20 juli 2014 14:55 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik denk dat het kind zich wellicht erg opgelucht voelde toen hij zag hoe zijn vader voor hem op kwam. Dat vind ik persoonlijk belangrijker dan maar af te wachten of een rechter keurig netjes een verdiende straf gaat uitdelen.
Hier in Nederland hoef je daar idg al niet op te rekenen.
Ik ben een voorstander van zelfbeheersing en een tegenstander van geweld maar om het in dit geval te veroordelen vind ik toch echt wel wat vreemd.
Een verstandige, beheersde en rationele reactie is altijd verheven boven een impulsieve primitieve reactie.quote:Op zondag 20 juli 2014 15:42 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Die man verdient ook een veroordeling, helemaal mee eens. Maar wel bovenop de straf die hij nu heeft gekregen. Verder vind ik het toontje wat mensen hierbij gebruiken altijd een beetje denigrerend. Ik ben niet raar ofzo, ik heb alleen een andere mening en vind je dat je je eigen kinderen (ook fysiek) mag verdedigen. Prima dat jij hierin een andere mening hebt, maar ga dan niet net doen alsof jij verheven bent omdat ik een andere mening heb in deze kwestie.
Zo werkt het in de praktijk echter niet. Ons strafrecht biedt ook ruimte voor dit doet emotie.quote:Op zondag 20 juli 2014 15:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Een verstandige, beheersde en rationele reactie is altijd verheven boven een impulsieve primitieve reactie.
Juistquote:Op zondag 20 juli 2014 15:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Een verstandige, beheersde en rationele reactie is altijd verheven boven een impulsieve primitieve reactie.
Ach flikker toch op.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:02 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Juist. Ik spreek weer als ze je dochter pakken. Sowieso ben je te min om vader te zijn als je dan gewoon met een telefoon in je handen een belletje staat te plegen.
Je hebt helemaal gelijk, übermensquote:Op zondag 20 juli 2014 16:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ach flikker toch op.
Als je je zoon of dochter een extra trauma bezorgt door nog eens los te gaan op de dader ben je het juist niet waard om vader te zijn.
Ik zeg overigens nergens dat die reacties niet begrijpelijk zijn vanuit de emotie. Maar een verstandig, volwassen, mens moet beter weten dan zich te verlagen tot Tokkiegedrag.
Zo is dat, wordt eerst maar eens volwassen.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:09 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, übermens.
Dit dus. Kluns. Net of je zoon of dochter minder verkracht is als jij er even op los slaat. Is het niet belangrijker dat je daar bent voor je zoon of dochter dan dat je mogelijk mishandeling als aanklacht krijgt en de bak in kan. Woehoe, pappa heeft de pedofiel verlamd geslagen en heeft daarna 7 jaar vastgezeten.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zo is dat, wordt eerst maar eens volwassen.
Dat jij zo'n probleem hebt met een pa die voor zijn zoon opkomt wil nog niet zeggen dat het kind er ook zo over denkt. Natuurlijk kun je best ook gelijk hebben net zo goed als ik gelijk kan hebben. We weten het gewoon niet. Tegen de vader worden er géén gerechtelijke stappen ondernomen. Het is Amerika tenslotte.quote:Op zondag 20 juli 2014 15:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik denk dat een dergelijke reactie van de vader juist helemaal niet opluchtend voor een kind uitpakt. Ik denk juist dat het extra traumatisch is voor een kind, en bovendien helemaal niet het beste voor een kind indien er later gerechterlijke stappen volgen tegen die vader van dat kind.
Daarom is het ook juist helemaal niet in het belang van het kind en zo dom om zo te reageren in mijn ogen.
Ik vind het een beetje onzinnig om te doen of volstrekt rationeel handelen (wat an sich al niet echt een houdbaar concept is vanuit wetenschappelijk oogpunt) per definitie 'volwassen' is. Emotioneel of instinctief reageren is, zeker in noodsituaties, vrij normaal gedrag.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:17 schreef karr-1 het volgende:
Ik ben het volledig eens met Tomatenboer. De reactie is zeker begrijpelijk, maar een extra trauma bovenop het al bestaande trauma lijkt me nog minder verstandig.
Volwassen mensen verlagen zich niet tot geweld, maar reageren op een normale en verstandige manier.
En daarom zeggen we ook, begrijpelijk, maar wel verwerpelijk. Dat je zo iemand een klap geeft, vooruit. Maar iemand compleet in puin stampen is echt nergens voor nodig en heeft niets meer met emotioneel gedrag te maken.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje onzinnig om te doen of volstrekt rationeel handelen (wat an sich al niet echt een houdbaar concept is vanuit wetenschappelijk oogpunt) per definitie 'volwassen' is. Emotioneel of instinctief reageren is, zeker in noodsituaties, vrij normaal gedrag.
Het is inderdaad geen wenselijk gedrag. Het idee achter een rechtssysteem is dat eigenrichting niet meer nodig is.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En daarom zeggen we ook, begrijpelijk, maar wel verwerpelijk. Dat je zo iemand een klap geeft, vooruit. Maar iemand compleet in puin stampen is echt nergens voor nodig en heeft niets meer met emotioneel gedrag te maken.
Als ik jouw kind was zou ik het je eeuwig kwalijk nemen dat jij de dader 'fatsoenlijk' behandelen belangrijker vind dan je eigen kind beschermen.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:41 schreef betyar het volgende:
[..]
Te laf of gewoon fatsoenlijk op opgevoed?
Dit gedrag heeft verder vrij weinig van doen met het kind beschermen natuurlijk.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:15 schreef Kresj het volgende:
[..]
Als ik jouw kind was zou ik het je eeuwig kwalijk nemen dat jij de dader 'fatsoenlijk' wil behandelen belangrijker vind dan je eigen kind beschermen.
Wat een nonsensquote:Op zondag 20 juli 2014 15:54 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat bepalen mensen die goed Nederlands kunnenquote:Op zondag 20 juli 2014 17:19 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wat een nonsens. Wie bepaald wat 'beter/verheven' is? Of verstandig?
Ik kan mij maar één interessante ethicus herinneren die deze walgelijke taal sprak.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:23 schreef _Dido_ het volgende:
Dat bepalen mensen die goed Nederlands kunnen
Ook ooit in mijn directe omgeving meegemaakt dat een pedo actief was en vervolgens aangegeven werd.quote:Op zondag 20 juli 2014 14:26 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Geweld lost werkelijk he-le-maal niets op en is slechts een primitieve uiting van mensen die niet in staat zijn hun emoties op een andere manier te uiten.
quote:Op zondag 20 juli 2014 17:25 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik kan mij maar één interessante ethicus herinneren die deze walgelijke taal sprak.
Volgens mij ben je trouwens het woordje 'spreken' of 'schrijven' vergeten.
Sorry, wist niet dat ik je kwetste. Ook zwakzinnigen hebben recht op een bestaanquote:
Ah we hebben weer een Godwin te pakken. Je kon er op wachten natuurlijk.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:25 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik kan mij maar één interessante ethicus herinneren die deze walgelijke taal sprak.
Volgens mij ben je trouwens het woordje 'spreken' of 'schrijven' vergeten.
Dus je kind nog een extra trauma geven is wel gewoon normaal?quote:Op zondag 20 juli 2014 17:15 schreef Kresj het volgende:
[..]
Als ik jouw kind was zou ik het je eeuwig kwalijk nemen dat jij de dader 'fatsoenlijk' behandelen belangrijker vind dan je eigen kind beschermen.
Wat? Waar zie jij een Godwin?quote:Op zondag 20 juli 2014 17:34 schreef karr-1 het volgende:
Ah we hebben weer een Godwin te pakken. Je kon er op wachten natuurlijk.
''Sorry, wist niet dat ik je kwetste.''quote:Op zondag 20 juli 2014 17:31 schreef _Dido_ het volgende:
Sorry, wist niet dat ik je kwetste. Ook zwakzinnigen hebben recht op een bestaan
Haha, damn, jij moet wel een van de meest sneue en onzekere Fokkers ooit zijnquote:Op zondag 20 juli 2014 17:37 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
''Sorry, wist niet dat ik je kwetste.''
''Belediging.''
Wees op zijn minst consistent in je gebral, dikzak.
Wordt het leed er minder door, door iemand neer te meppen? Nee.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:59 schreef nickhguitar het volgende:
Ach, altijd hetzelfde met dit soort topics. de ene helft zegt prima, de andere helft zegt not done op deze manier en laten liever hun kinderen verkrachten. Oops daar ga ik alweer..![]()
quote:Op zondag 20 juli 2014 17:40 schreef _Dido_ het volgende:
Haha, damn, jij moet wel een van de meest sneue en onzekere Fokkers ooit zijn Grow some balls, die ga je straks nodig hebben als je de echte wereld ingaat!
Die absolute weerzin jegens innerlijke instincten ontgaat mij volledig. Het lijkt ook volledig arbitrair te zijn wanneer het wél en niet op zijn plaats is er naar te handelen.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:42 schreef Deckard het volgende:
Wordt het leed er minder door, door iemand neer te meppen? Nee.
Door toe te geven aan je innerlijke instincten ben je wat dat betreft net zo' lafaard als die pedoseksueel.
Ah, juist. Dan kunnen we vervolging ook meteen laten zitten want daar wordt het leed ook niet minder door.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:42 schreef Deckard het volgende:
[..]
Wordt het leed er minder door, door iemand neer te meppen? Nee.
Dus als jij zin hebt om te neuken grijp jij de eerste de beste vrouw?quote:Op zondag 20 juli 2014 17:45 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Die absolute weerzin jegens innerlijke instincten ontgaat mij volledig.
Wat een gelul van achter je toetsenbord. Als jij iemand betrapt die je kind misbruikt blijf jij zeker rustig en redelijk? Right...quote:Op zondag 20 juli 2014 17:49 schreef Deckard het volgende:
Als je een beetje een hoge pet op van jezelf hebt ga je niet over tot dat soort acties met het slaan van een pedoseksueel. Het laat zien dat je een ontzettend zwak schepsel bent die het liefste in zijn eigen stront zit te spelen.
Al die beweringen zonder argumenten.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:49 schreef Deckard het volgende:
[..]
. Het laat zien dat je een ontzettend zwak schepsel bent die het liefste in zijn eigen stront zit te spelen.
Maar brengt wel weer andere voordelen met zich mee.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:47 schreef ems. het volgende:
[..]
Ah, juist. Dan kunnen we vervolging ook meteen laten zitten want daar wordt het leed ook niet minder door.
Is iemands gezicht tot pulp slaan de enige manier om je kind te beschermen?quote:Op zondag 20 juli 2014 17:15 schreef Kresj het volgende:
[..]
Als ik jouw kind was zou ik het je eeuwig kwalijk nemen dat jij de dader 'fatsoenlijk' behandelen belangrijker vind dan je eigen kind beschermen.
Mag ook!quote:
*gaap*quote:Op zondag 20 juli 2014 17:50 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Wat een gelul van achter je toetsenbord. Als jij iemand betrapt die je kind misbruikt blijf jij zeker rustig en redelijk? Right...
Alsof de innerlijke instincten (angst) er ook niet zijn om mij te weerhouden zoiets te doen. Alsof ze weg zijn wanneer ik op een gewillige dame spring (na 'geciviliseerd' geflirt te hebben).quote:Op zondag 20 juli 2014 17:49 schreef Deckard het volgende:
Dus als jij zin hebt om te neuken grijp jij de eerste de beste vrouw?
Ik denk van niet. Kennelijk heeft dat te maken met dat je jezelf hoger inschat dan dat.
Als je een beetje een hoge pet op van jezelf hebt ga je niet over tot dat soort acties met het slaan van een pedoseksueel. Het laat zien dat je een ontzettend zwak schepsel bent die het liefste in zijn eigen stront zit te spelen.
Dus het enige wat jou tegen houdt om vrouwen te bespringen is angst? wow.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:53 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Alsof de innerlijke instincten (angst) er ook niet zijn om mij te weerhouden zoiets te doen. Alsof ze weg zijn wanneer ik op een gewillige dame spring (na 'geciviliseerd' geflirt te hebben).
? Die indruk wek jij juist.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:55 schreef Deckard het volgende:
[..]
Goed, jij hecht niets aan eigenwaarde en moraal. Wat jij wil.
Nee.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:52 schreef Deckard het volgende:
[..]
Maar brengt wel weer andere voordelen met zich mee.
Nee, jij houdt er eigenaardige ideeën op na. Moet je verder zelf ook maar weten.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:55 schreef Deckard het volgende:
[..]
Goed, jij hecht niets aan eigenwaarde en moraal. Wat jij wil.
quote:Op zondag 20 juli 2014 17:57 schreef Deckard het volgende:
[..]
Dus het enige wat jou tegen houdt om vrouwen te bespringen is angst? wow.
Nee, die vinden dat deze vader veel verder gegaan is dan het beschermen van zijn kind alleen. Dit is gewoon pure vergelding.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:59 schreef nickhguitar het volgende:
Dit soort tuig komt er dus op af en keurt het goed. Wat nog niet eens een fatsoenlijke zin kan produceren.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:00 schreef Poepz0r het volgende:
Slaat nergens op dat die gast klappen heeft gehad, bedoel dat kind kon toch al praten enz? Wat is er dan erg om te bangen?
quote:Op zondag 20 juli 2014 18:02 schreef Deckard het volgende:
[..]
Dit soort tuig komt er dus op af en keurt het goed. Wat nog niet eens een fatsoenlijke zin kan produceren.
Tsjah, dan ben je raar en minder dan de mensen die wel hun beheersing kunnen vinden in zo'n situatie. Vind ik ook onzin. Het is ook niet zo dat je iedereen die je een verkeerde blik geeft meteen het ziekenhuis in moet slaan, maar als het om je kinderen gaat wordt het een ander verhaal.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:45 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Die absolute weerzin jegens innerlijke instincten ontgaat mij volledig. Het lijkt ook volledig arbitrair te zijn wanneer het wél en niet op zijn plaats is er naar te handelen.
Ik blijf het gewoon prima vinden. In dit opzicht kan NL nog wel wat leren van Amerika. Als je hier iemand in je huis tegenkomt en je gaat hem/haar te lijf kom je zelf vast te zittenquote:Op zondag 20 juli 2014 18:02 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Nee, die vinden dat deze vader veel verder gegaan is dan het beschermen van zijn kind alleen. Dit is gewoon pure vergelding.
Daarom zal dat ook als verzachtende omstandigheid gezien worden. Maar je bent alsnog strafbaar, en terecht.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:17 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Tsjah, dan ben je raar en minder dan de mensen die wel hun beheersing kunnen vinden in zo'n situatie. Vind ik ook onzin. Het is ook niet zo dat je iedereen die je een verkeerde blik geeft meteen het ziekenhuis in moet slaan, maar als het om je kinderen gaat wordt het een ander verhaal.
Nope. De politie heeft al verklaard dat ze die man niet gaan vervolgen omdat hij niks verkeerd heeft gedaan.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Daarom zal dat ook als verzachtende omstandigheid gezien worden. Maar je bent alsnog strafbaar, en terecht.
quote:Op zondag 20 juli 2014 18:25 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Nope. De politie heeft al verklaard dat ze die man niet gaan vervolgen omdat hij niks verkeerd heeft gedaan.
De knaap in kwestie is ook bij bewustzijn, buiten levensgevaar en blijkbaar nog jofel genoeg om op de foto te kunnen. Dat is juist prima beheersing bij een dergelijke gebeurtenis.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:17 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Tsjah, dan ben je raar en minder dan de mensen die wel hun beheersing kunnen vinden in zo'n situatie. Vind ik ook onzin. Het is ook niet zo dat je iedereen die je een verkeerde blik geeft meteen het ziekenhuis in moet slaan, maar als het om je kinderen gaat wordt het een ander verhaal.
Dat ligt eraan of het gepast is. Iemand je huis uit werken kan best, iemand te lijf gaan met een honkbalknuppel dan weer niet. Er is een verschil....quote:Op zondag 20 juli 2014 18:18 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ik blijf het gewoon prima vinden. In dit opzicht kan NL nog wel wat leren van Amerika. Als je hier iemand in je huis tegenkomt en je gaat hem/haar te lijf kom je zelf vast te zitten.
Precies dat dus. Een klap geven begrijpen we allemaal. Maar iemand compleet in elkaar slaan heeft niets meer met beschermen te maken en is gewoon ordinaire vergelding.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:55 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Dit gaat overduidelijk verder dan het beschermen van je kind en is pure vergelding. Dat dit hier nog wordt toegejuicht ook geeft wel weer aan hoe de doorsnee NWS'er in elkaar zit.
We kunnen het ons allemaal voorstellen. Alleen reageren we niet allemaal op een tokkie manier.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:58 schreef Lastpost het volgende:
Inbrekers, pedofielen, overvallers ... Kan er nooit zo mee zitten als dergelijke lui een keer de verkeerde treffen.![]()
Hoort allemaal niet in een democratie, mag alleen niet maar hé, ik kan het me levendig voorstellen. Zéker in deze situatie.
Maar goed ook inderdaad. Houdt het spannend voor die bewust groep mensen.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:33 schreef karr-1 het volgende:
[..]
We kunnen het ons allemaal voorstellen. Alleen reageren we niet allemaal op een tokkie manier.
Wat is er niet aan goed te keuren dan? Je hebt met je vieze fikken van een kind af te blijven. De vader uitte zijn woede richting de dader op deze manier, hij heeft in ieder geval wat stoom kunnen afblazen. Nu moet het verwerken van het verdriet nog beginnen.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:02 schreef Deckard het volgende:
[..]
Dit soort tuig komt er dus op af en keurt het goed. Wat nog niet eens een fatsoenlijke zin kan produceren.
Een tokkie manier als het je eigen kind betreft? Jij bent niet goed wijs. Het willen beschermen van je kind is gewoon een primair instinct. je ratio gaat gewoon even uit als je de dader van je verkrachte kind vers rond ziet lopen. En dat is helemaal niet erg. Het heeft tot een mooi resultaat geleid.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:33 schreef karr-1 het volgende:
[..]
We kunnen het ons allemaal voorstellen. Alleen reageren we niet allemaal op een tokkie manier.
Wat je zegt is dat voor iedere misdaad een andere misdaad gerechtvaardigt is.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat is er niet aan goed te keuren dan? Je hebt met je vieze fikken van een kind af te blijven.
Want het gaat om zijn gevoelens in dit verhaal.quote:De vader uitte zijn woede richting de dader op deze manier, hij heeft in ieder geval wat stoom kunnen afblazen.
En terecht.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:18 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ik blijf het gewoon prima vinden. In dit opzicht kan NL nog wel wat leren van Amerika. Als je hier iemand in je huis tegenkomt en je gaat hem/haar te lijf kom je zelf vast te zitten.
Iemand compleet lens slaan heeft niets, maar dan ook helemaal niets met beschermen van je kind te maken. Dat je iemand een klap geeft snappen we allemaal, maar dit gaat veel en veel te ver. Het enige wat je er mee bereikt is dat je zelf word afgevoerd en aangeklaagd en je kind er nog een extra trauma bij heeft.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een tokkie manier als het je eigen kind betreft? Jij bent niet goed wijs. Het willen beschermen van je kind is gewoon een primair instinct. je ratio gaat gewoon even uit als je de dader van je verkrachte kind vers rond ziet lopen. En dat is helemaal niet erg. Het heeft tot een mooi resultaat geleid.
Dat mag ie dan in de gevangenis doen, na een aanklacht wegens geweldpleging.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat is er niet aan goed te keuren dan? Je hebt met je vieze fikken van een kind af te blijven. De vader uitte zijn woede richting de dader op deze manier, hij heeft in ieder geval wat stoom kunnen afblazen. Nu moet het verwerken van het verdriet nog beginnen.
De vraag is eerder wanneer de ratio aangaat. Al die fokkertjes hier die zich verheugen op het moment dat ze hun zelfbeheersing verliezen, daarom alleen zouden ze al een kind willen dat dan misbruikt wordt. En omdat ze dan in ieder geval één keer geneukt hebben.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een tokkie manier als het je eigen kind betreft? Jij bent niet goed wijs. Het willen beschermen van je kind is gewoon een primair instinct. je ratio gaat gewoon even uit als je de dader van je verkrachte kind vers rond ziet lopen. En dat is helemaal niet erg. Het heeft tot een mooi resultaat geleid.
Ik vind dit ook geen poging tot moord want die vader had met gemak die jongen kunnen omleggen maar hij is weggegaan en heeft zelf gebeld naar politiequote:Op zondag 20 juli 2014 11:34 schreef Jahr00n het volgende:
Poging tot doodslag, geweldpleging, verzin maar iets....quote:Op zondag 20 juli 2014 19:58 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
Ik vind dit ook geen poging tot moord want die vader had met gemak die jongen kunnen omleggen maar hij is weggegaan en heeft zelf gebeld naar politie
Dat lijkt me in ieder geval een verstandigere reactie dan wat hij nu gedaan heeft. Bovendien hoe heb je het 3 jaar lang niet in de gaten dat je kind zoiets aangedaan word?quote:Op zondag 20 juli 2014 20:04 schreef Tyron het volgende:
wat had hij dan moeten doen
"hey persoon die al 3 jaar lang mijn kind aan het verkrachten isik bel even de politie oké"
tja die jongen zou dat kind wel bedreigd hebben dat wanneer hij iets tegen pappa zegt hij heel boos wordt oidquote:Op zondag 20 juli 2014 20:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat lijkt me in ieder geval een verstandigere reactie dan wat hij nu gedaan heeft. Bovendien hoe heb je het 3 jaar lang niet in de gaten dat je kind zoiets aangedaan word?
Nee hoor dan ben je gewoon een mens, maar gedraag je je zoals het hoort en niet zoals een tokkiequote:Op zondag 20 juli 2014 20:08 schreef Tyron het volgende:
[..]
tja die jongen zou dat kind wel bedreigd hebben dat wanneer hij iets tegen pappa zegt hij heel boos wordt oid
maar als je hier geen begrip voor kan hebben en gaat roepen dat die vader gestraft moet worden ben je achterlijk natuurlijk
dan ben ik liever een tokkie dan een lafaardquote:Op zondag 20 juli 2014 20:10 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee hoor dan ben je gewoon een mens, maar gedraag je je zoals het hoort en niet zoals een tokkie
Het heeft ook niets met een lafaard zijn te maken. Dat ben ik ook niet, maar ik kan me ook als mens gedragen. En nee natuurlijk ga je niet bellen terwijl het bezig is. We begrijpen allemaal dat je zo iemand een klap geeft. Maar dit is gewoon iemand compleet lens slaan en dat is echt overbodig en niet goed te praten.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:12 schreef Tyron het volgende:
[..]
dan ben ik liever een tokkie dan een lafaard
naast dat hebben wij hier de tijd om er topics lang over te discussiëren terwijl hij 't in een emotionele opwelling doet, er zit iemand met zijn afgezakte broek bij je kind
er is geen vader die als eerste naar zijn telefoon zou grijpen
GENOTquote:Op zondag 20 juli 2014 11:00 schreef Enchanter het volgende:
Foto van de dader voor en na
SPOILER2 camera1 links
raymond-frolander-skinny.jpg
frolander19n-1-web.jpg
ik denk dat het voor elke man in die situatie lastig is om zichzelf onder controle houden al klonk hij wel beheerst aan de telefoonquote:Op zondag 20 juli 2014 20:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het heeft ook niets met een lafaard zijn te maken. Dat ben ik ook niet, maar ik kan me ook als mens gedragen. En nee natuurlijk ga je niet bellen terwijl het bezig is. We begrijpen allemaal dat je zo iemand een klap geeft. Maar dit is gewoon iemand compleet lens slaan en dat is echt overbodig en niet goed te praten.
Tja ik denk dat je dat pas weet op het moment dat je er zelf voor staat. We kunnen nu allemaal zeggen "Ik zou dit" of "Ik zou dat" maar als het echt gebeurt reageer je toch anders.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:18 schreef Tyron het volgende:
[..]
ik denk dat het voor elke man in die situatie lastig is om zichzelf onder controle houden al klonk hij wel beheerst aan de telefoon
Het is een uiting van machteloosheid omdat je het niet hebt kunnen doen en iemand jouw kind heeft aangevallen en pijn heeft gedaan, daar bovenop nog jouzelf. Bovendien: het is een verkrachter. Wie geeft daar ene neuk om?quote:Op zondag 20 juli 2014 19:48 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Iemand compleet lens slaan heeft niets, maar dan ook helemaal niets met beschermen van je kind te maken. Dat je iemand een klap geeft snappen we allemaal, maar dit gaat veel en veel te ver. Het enige wat je er mee bereikt is dat je zelf word afgevoerd en aangeklaagd en je kind er nog een extra trauma bij heeft.
De wetgever, aangezien we allemaal onder dezelfde wetten vallen in dit land. Gepast geweld prima, dit heeft daar niets mee te maken.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is een uiting van machteloosheid omdat je het niet hebt kunnen doen en iemand jouw kind heeft aangevallen en pijn heeft gedaan, daar bovenop nog jouzelf. Bovendien: het is een verkrachter. Wie geeft daar ene neuk om?
Tijdelijke ontoerekeningsvatbaarheid.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
De wetgever, aangezien we allemaal onder dezelfde wetten vallen in dit land. Gepast geweld prima, dit heeft daar niets mee te maken.
Ik bedoel als dat hier zou gebeuren.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:25 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Nope. De politie heeft al verklaard dat ze die man niet gaan vervolgen omdat hij niks verkeerd heeft gedaan.
Compleet lens slaan ? Kom op zeg, een paar blauwe ogen en een dikke lip.....quote:Op zondag 20 juli 2014 20:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het heeft ook niets met een lafaard zijn te maken. Dat ben ik ook niet, maar ik kan me ook als mens gedragen. En nee natuurlijk ga je niet bellen terwijl het bezig is. We begrijpen allemaal dat je zo iemand een klap geeft. Maar dit is gewoon iemand compleet lens slaan en dat is echt overbodig en niet goed te praten.
Geweld is nooit, onder geen enkele omstandigheid de oplossingquote:Op zondag 20 juli 2014 20:34 schreef havanagila het volgende:
Tsja, geweld (zonder het te verheerlijken) is soms nou eenmaal de enige juiste oplossing. Vroegah kreeg je dit soort klappen dan ook gewoon van de agenten in kwestie.
In ieder geval meer dan nodig isquote:Op zondag 20 juli 2014 21:10 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Compleet lens slaan ? Kom op zeg, een paar blauwe ogen en een dikke lip.....
Iemand doelbewust kapotslaan? Neuh dat denk ik niet.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Tijdelijke ontoerekeningsvatbaarheid.
Behalve zelfverdediging.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Geweld is nooit, onder geen enkele omstandigheid de oplossing
Uiteraard, als kind heb je liever dat je pa in de gevangenis komt.................................quote:Op zondag 20 juli 2014 17:15 schreef Kresj het volgende:
[..]
Als kind in de kont geneukt worden is dan prettiger inderdaad.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:44 schreef betyar het volgende:
[..]
Uiteraard, als kind heb je liever dat je pa in de gevangenis komt.................................
Dit dus.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:10 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Compleet lens slaan ? Kom op zeg, een paar blauwe ogen en een dikke lip.....
Zoals het net zo makkelijk is om met net zo weinig kennis krampachtig de internet"nuance" te zoeken bedoel je?quote:Op zondag 20 juli 2014 22:54 schreef Isegrim het volgende:
Iedereen was er kennelijk bij in die kamer en weet exact wat zich daar afspeelde. Altijd zo makkelijk om hard te oordelen als je niet alles weet.
Iemand die net jouw kind heeft verkracht wel te verstaan. Die vent mag godverdomme blij zijn dat pa hem niet heeft afgeknald. Beestachtige daden vragen om andere reacties. Als iemand met een mes op jou insteekt ga je niet met de dader praten. Als iemand jouw zoon verkracht ga je ook niet met de dader praten.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Iemand doelbewust kapotslaan? Neuh dat denk ik niet.
quote:Op maandag 21 juli 2014 05:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Iemand die net jouw kind heeft verkracht wel te verstaan. Die vent mag godverdomme blij zijn dat pa hem niet heeft afgeknald. Beestachtige daden vragen om andere reacties. Als iemand met een mes op jou insteekt ga je niet met de dader praten. Als iemand jouw zoon verkracht ga je ook niet met de dader praten.
Uiteraard. Daarna in dialoog gaan met de dader en mededelen dat je zeer ontstemd en geraakt bent door dit en hij een ferme strijd in de rechtszaal tegemoet kan zien met een fel debat en scherpe teksten.quote:Op maandag 21 juli 2014 05:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]![]()
Altijd eerst een kopje thee zetten en nagaan of je zoon niet zelf aanleiding gegeven heeft.
Hij had natuurlijk een boerka moeten dragen.quote:Op maandag 21 juli 2014 05:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]![]()
Altijd eerst een kopje thee zetten en nagaan of je zoon niet zelf aanleiding gegeven heeft.
misschien vond die jongen het ook wel lekker, ik vindt het niet beestachtig hoorquote:Op maandag 21 juli 2014 05:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Iemand die net jouw kind heeft verkracht wel te verstaan. Die vent mag godverdomme blij zijn dat pa hem niet heeft afgeknald. Beestachtige daden vragen om andere reacties. Als iemand met een mes op jou insteekt ga je niet met de dader praten. Als iemand jouw zoon verkracht ga je ook niet met de dader praten.
Niet oordelen over zaken waarover je maar zeer beperkte informatie hebt heeft niets te maken met nuance.quote:Op maandag 21 juli 2014 04:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zoals het net zo makkelijk is om met net zo weinig kennis krampachtig de internet"nuance" te zoeken bedoel je?
quote:Op maandag 21 juli 2014 08:38 schreef homme7 het volgende:
[..]
misschien vond die jongen het ook wel lekker, ik vindt het niet beestachtig hoor
nice, die man lijkt wel een acteur in een toneelstuk qua expressie en woordgebruikquote:Op zondag 20 juli 2014 11:23 schreef WammesWaggel het volgende:
Voor de liefhebbers
Teledoc - Foute vrienden - Man slaat pedofiel:
Mensen die primair en vanuit hun hart reageren moeten we koesteren inderdaad. Beschaving, bah, weg ermee!!quote:Op zondag 20 juli 2014 16:20 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat jij zo'n probleem hebt met een pa die voor zijn zoon opkomt wil nog niet zeggen dat het kind er ook zo over denkt. Natuurlijk kun je best ook gelijk hebben net zo goed als ik gelijk kan hebben. We weten het gewoon niet. Tegen de vader worden er géén gerechtelijke stappen ondernomen. Het is Amerika tenslotte.
En dom reageren ? Tsja dat vind ik nu ook van jouw reactie.....
Sommige mensen reageren gewoon meteen van uit hun hart en gaan niet eerst ff de voors en tegens afwegen van hun natuurlijke reactie.
Grapje zeker?quote:Op maandag 21 juli 2014 08:38 schreef homme7 het volgende:
[..]
misschien vond die jongen het ook wel lekker, ik vindt het niet beestachtig hoor
zijn toch twee jochies , de een 16 de ander 11 , is gewoon homo experimentquote:
18 en 11. Is geen experiment. En als het er 1 is is het zeer fout van de 18-jarige.quote:Op maandag 21 juli 2014 10:07 schreef homme7 het volgende:
[..]
zijn toch twee jochies , de een 16 de ander 11 , is gewoon homo experiment
pedo is met mensen boven de 30 en kinderen
Beschaving heeft hier totaal niks mee te maken. Als hij nou over die knul heen had staan piesen of poepen had je nog een punt gehad. Dat is idd onbeschaafd gedrag. Maar gewoon spontaan je handen laten wapperen in zo'n situatie is niet beschaafd of onbeschaafd. Dat is een gewone menselijke reactie.quote:Op maandag 21 juli 2014 09:41 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Mensen die primair en vanuit hun hart reageren moeten we koesteren inderdaad. Beschaving, bah, weg ermee!!
Het is niet menselijk om je primaire reactie te onderdrukken?quote:Op maandag 21 juli 2014 10:40 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Beschaving heeft hier totaal niks mee te maken. Als hij nou over die knul heen had staan piesen of poepen had je nog een punt gehad. Dat is idd onbeschaafd gedrag. Maar gewoon spontaan je handen laten wapperen in zo'n situatie is niet beschaafd of onbeschaafd. Dat is een gewone menselijke reactie.
Ja maar daar was hier geen sprake vanquote:
Nee, dat lijkt er niet op.quote:
Doe even normaal zeg. De reactie van pa in deze is zwaar overdreven en totaal overbodig. Ja het is erg, nee het had niet mogen gebeuren, maar geweld is nooit een oplossing. Pa had in dit geval de dader meteen aan de politie moeten overdragen en niet eerst zelfs als een tokkie compleet los gaan.quote:Op maandag 21 juli 2014 05:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Klopt, de rest had door de autoriteiten afgehandeld kunnen worden. Nu krijgt pa een aanklacht aan zijn broek wegens geweldpleging of zo (terecht) en kan de dader rekenen op verzachtende omstandigheden.quote:Op maandag 21 juli 2014 09:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]meer dan één blauw oog was niet nodig volgens jou ?
Precies. Een paar klappen hadden we allemaal begrepen, maar dit is echt veel en veel te verquote:Op maandag 21 juli 2014 11:04 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt er niet op.
Ik vind de manier waarop men het geweld dat tegen die jongen gebruikt is bagatelliseert ook nogal triest trouwens. Als je de hele tekst van het nieuwsbericht leest is wel duidelijk dat het niet om een paar klapjes ging.
Waar kom je nu weer mee aan ? We hadden het over beschaving. Maar als je over iets anders verder wilt gaan : ik vind het heel menselijk als je onder bepaalde omstandigheden je primaire reacties niet onderdrukt. Het is wellicht wenselijk om dit wél te doen, maar niet onbeschaafd als je dit niet doet. Dat is alleen maar menselijk.quote:Op maandag 21 juli 2014 10:42 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Het is niet menselijk om je primaire reactie te onderdrukken?
Een primaire reactie is na de eerste paar seconden wel voorbij, dan ga je weer nadenken. Dit heeft echt wel langer geduurd dan een paar seconden.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waar kom je nu weer mee aan ? We hadden het over beschaving. Maar als je over iets anders verder wilt gaan : ik vind het heel menselijk als je onder bepaalde omstandigheden je primaire reacties niet onderdrukt. Het is wellicht wenselijk om dit wél te doen, maar niet onbeschaafd als je dit niet doet. Dat is alleen maar menselijk.
Waar lees jij dat er een aanklacht komt ? In het filmpje wordt dit heel duidelijk ontkent.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, de rest had door de autoriteiten afgehandeld kunnen worden. Nu krijgt pa een aanklacht aan zijn broek wegens geweldpleging of zo (terecht) en kan de dader rekenen op verzachtende omstandigheden.
Het is wel onbeschaafd om je primaire reacties in een situatie als deze niet te onderdrukken. Begrijpelijk is het dan wel weer.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waar kom je nu weer mee aan ? We hadden het over beschaving. Maar als je over iets anders verder wilt gaan : ik vind het heel menselijk als je onder bepaalde omstandigheden je primaire reacties niet onderdrukt. Het is wellicht wenselijk om dit wél te doen, maar niet onbeschaafd als je dit niet doet. Dat is alleen maar menselijk.
Omdat het Amerika is, ik had het nu over een Nederlandse situatie.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waar lees jij dat er een aanklacht komt ? In het filmpje wordt dit heel duidelijk ontkent.
Dan zullen we het er maar op houden dat jij en ik het niet eens zijn over wat beschaving inhoudt.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:10 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Het is wel onbeschaafd om je primaire reacties in een situatie als deze niet te onderdrukken. Begrijpelijk is het dan wel weer.
Nou dan heb je idd gelijk. Hier in Nederland mag je geen dader meppen.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:10 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Omdat het Amerika is, ik had het nu over een Nederlandse situatie.
Nee precies, want dan zou je volkomen terecht een aanklacht aan je broek krijgen.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nou dan heb je idd gelijk. Hier in Nederland mag je geen dader meppen.
Dat mag wel degelijk. Je mag alleen geen buitensporig geweld gebruiken.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nou dan heb je idd gelijk. Hier in Nederland mag je geen dader meppen.
Uiteraard zo is de wet en wordt die uitgevoerd.... Dus zou zelfs maar 1 blauw oog al te veel zijn geweest. Want de jongeman is pas 18 en heeft vast een nare jeugd gehad en dan is een gemept blauw oog natuurlijk nog eens een extra trauma, waarmee de rechter ernstig rekening moet houden.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee precies, want dan zou je volkomen terecht een aanklacht aan je broek krijgen.
Zullen we er nu niet van alles bijhalen dat niet ter zake doet. Feit is en blijft dat pa zich als een tokkie gedragen heeft.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:32 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Uiteraard zo is de wet en wordt die uitgevoerd.... Dus zou zelfs maar 1 blauw oog al te veel zijn geweest. Want de jongeman is pas 18 en heeft vast een nare jeugd gehad en dan is een gemept blauw oog natuurlijk nog eens een extra trauma, waarmee de rechter ernstig rekening moet houden.
Die onzinnige SBS6-karikatuur van de Nederlandse rechtspraak ben ik zooooo zat aan het worden.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:32 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Uiteraard zo is de wet en wordt die uitgevoerd.... Dus zou zelfs maar 1 blauw oog al te veel zijn geweest. Want de jongeman is pas 18 en heeft vast een nare jeugd gehad en dan is een gemept blauw oog natuurlijk nog eens een extra trauma, waarmee de rechter ernstig rekening moet houden.
Dat vind ik niet, tokkie heeft er gewoon niks mee te maken. Door het lint gaan als je ontdekt dat je kind verkracht is, dat komt in alle lagen van de bevolking voor.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:33 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zullen we er nu niet van alles bijhalen dat niet ter zake doet. Feit is en blijft dat pa zich als een tokkie gedragen heeft.
Ik lees elke dag de krant.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:34 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Die onzinnige SBS6-karikatuur van de Nederlandse rechtspraak ben ik zooooo zat aan het worden.
Lees eens wat gerechtelijke uitspraken en bezoek eens wat zittingen.
De Telegraaf is geen krant.quote:
Jij duidelijk niet. Het komt mij te vaak voor dat men verzachtende omstandigheden aanvoert als : hij is tenslotte al door iemand in elkaar geslagen of het heeft zoveel bekendheid gekregen. Of iets anders dat volgens mij niks veranderd aan het wangedrag van de dader en daarom niet tot strafvermindering mag leiden.quote:
Geen idee die lees ik nooit. Journalisten verdraaien graag een verhaal zodat het beter in hun straatje past. Maar het oordeel van een rechter kunnen ze niet verdraaien.quote:
In hoeveel % van de uitspraken is dat aan de orde dan?quote:Op maandag 21 juli 2014 11:46 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Jij duidelijk niet. Het komt mij te vaak voor dat men verzachtende omstandigheden aanvoert als : hij is tenslotte al door iemand in elkaar geslagen of het heeft zoveel bekendheid gekregen. Of iets anders dat volgens mij niks veranderd aan het wangedrag van de dader en daarom niet tot strafvermindering mag leiden.
O gaan we het nu maar op die manier proberen......quote:Op maandag 21 juli 2014 11:48 schreef DroogDok het volgende:
[..]
In hoeveel % van de uitspraken is dat aan de orde dan?
Door het lint gaan prima, maar dat uiten door de dader compleet lens te slaan is in mijn ogen niets anders dan tokkie gedrag. We zouden allemaal kwaad zijn, volkomen terecht, maar dat kun je ook op andere wijze uiten.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:37 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat vind ik niet, tokkie heeft er gewoon niks mee te maken. Door het lint gaan als je ontdekt dat je kind verkracht is, dat komt in alle lagen van de bevolking voor.
Vooral dat ja. Het standaardgeroep van te laag, te weinig etc hangt me mijlenver de keel uit.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:34 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Die onzinnige SBS6-karikatuur van de Nederlandse rechtspraak ben ik zooooo zat aan het worden.
Lees eens wat gerechtelijke uitspraken en bezoek eens wat zittingen.
Ik ben benieuwd naar hoe vaak "te vaak" is.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
O gaan we het nu maar op die manier proberen......
Hoezo compleet lens slaan ? Dat jij al de bibbers krijgt van een dikke lip en een paar blauwe ogen begrijp ik nu wel. Ik ben er niet zo van onder de indruk.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:51 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Door het lint gaan prima, maar dat uiten door de dader compleet lens te slaan is in mijn ogen niets anders dan tokkie gedrag. We zouden allemaal kwaad zijn, volkomen terecht, maar dat kun je ook op andere wijze uiten.
Hij leeft toch nog?quote:Op maandag 21 juli 2014 11:51 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Door het lint gaan prima, maar dat uiten door de dader compleet lens te slaan is in mijn ogen niets anders dan tokkie gedrag. We zouden allemaal kwaad zijn, volkomen terecht, maar dat kun je ook op andere wijze uiten.
Jij bent er niet van onder de indruk, ik wel. Het gaat veel te ver en is totaal buiten proportie.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:59 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hoezo compleet lens slaan ? Dat jij al de bibbers krijgt van een dikke lip en een paar blauwe ogen begrijp ik nu wel. Ik ben er niet zo van onder de indruk.
En in zo'n geval door het lint gaan kan ook inhouden dat je de vent een flink pak slaag geeft. Dat is dus precies wat er hier is gebeurt.
Ja en wat heeft dat er mee te maken dan?quote:
Dan is hij ook niet te ver gegaan.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ja en wat heeft dat er mee te maken dan?
Waarom zou je je mening niet mogen geven en moeten afzien van een "oordeel"?quote:Op maandag 21 juli 2014 08:42 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Niet oordelen over zaken waarover je maar zeer beperkte informatie hebt heeft niets te maken met nuance.
Het kind is dusdanig beschadigd dat dit nooit echt helemaal over gaat. Het zal altijd aanwezig blijven en invloed hebben op hem. Onbekommerd als tiener aan zijn seksuele leven beginnen is voor hem uitgesloten. En dan vind jij een flink pak slaag buiten proporties ?quote:Op maandag 21 juli 2014 12:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Jij bent er niet van onder de indruk, ik wel. Het gaat veel te ver en is totaal buiten proportie.
Klopt, hij is namelijk veel te ver gegaanquote:
Ja zonder meer.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:10 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het kind is dusdanig beschadigd dat dit nooit echt helemaal over gaat. Het zal altijd aanwezig blijven en invloed hebben op hem. Onbekommerd als tiener aan zijn seksuele leven beginnen is voor hem uitgesloten. En dan vind jij een flink pak slaag buiten proporties ?
Oh ja hij had natuurlijk niets moeten doen. Want het was niet echt een gevaar voor zichzelf. Gewoon toekijken hoe zijn zoon verkracht werd.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:11 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, hij is namelijk veel te ver gegaan
Wie zegt dat?quote:Op maandag 21 juli 2014 12:12 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Oh ja hij had natuurlijk niets moeten doen. Want het was niet echt een gevaar voor zichzelf. Gewoon toekijken hoe zijn zoon verkracht werd.
Nee, maar dat heb ik pas 10 keer gezegd of zo. Een paar klappen had best gekund, wat er nu gebeurd is gaat te ver. Niemand heeft het over toekijken terwijl het gebeurd.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:12 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Oh ja hij had natuurlijk niets moeten doen. Want het was niet echt een gevaar voor zichzelf. Gewoon toekijken hoe zijn zoon verkracht werd.
En die denkbeeldige lijn waar de vader kennelijk overheen is gegaan, is getrokken door....quote:Op maandag 21 juli 2014 12:11 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, hij is namelijk veel te ver gegaan
De wet, waarin staat dat geweld altijd proportioneel moet zijn. En dat is in dit geval niet zo.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:13 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
En die denkbeeldige lijn waar de vader kennelijk overheen is gegaan, is getrokken door....
Waarom is het niet binnen proporties? Hij leeft toch nog?quote:Op maandag 21 juli 2014 12:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
De wet, waarin staat dat geweld altijd proportioneel moet zijn. En dat is in dit geval niet zo.
De wet is slechts de heersende mening van een groep mensen. Niet een natuurlijke wet.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
De wet, waarin staat dat geweld altijd proportioneel moet zijn. En dat is in dit geval niet zo.
Dus dood of leven is voor jou de grens? Vader had hem met wat geweld van zoon af kunnen halen, desnoods nog een klap geven, maar meer niet. Nu heeft hij gewoon ordinair er op los geslagen zonder reden.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:16 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Waarom is het niet binnen proporties? Hij leeft toch nog?
Hah!quote:Op maandag 21 juli 2014 12:17 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dus dood of leven is voor jou de grens? Vader had hem met wat geweld van zoon af kunnen halen, desnoods nog een klap geven, maar meer niet. Nu heeft hij gewoon ordinair er op los geslagen zonder reden.
Een wet is wat we met zijn allen hebben afgesproken en waar iedereen zich aan dient te houden. Het is niet per geval te buigen of aan te passen.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:17 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
De wet is slechts de heersende mening van een groep mensen. Niet een natuurlijke wet.
Daarnaast is het zonder meer enorm moeilijk om 2 verschillende acties op een schaal te leggen om te bepalen wat er ongeveer proportioneel is. Is een flink pak slaag evenredig aan verkrachting? Er zullen er zijn die ja zeggen, er zullen er zijn die nee zeggen.
Is het vermoorden van een moordenaar proportioneel? Ik zou zeggen ja, maar toch zullen de meeste het daar niet mee eens zijn.
quote:
Ben blij dat jij het geen probleem vindt dat mensen jouw familie-leden verkrachten. Hoef je natuurlijk ook niet de overweging te maken of je er iets aan moet doen of niet.quote:
Wat is dat nu weer voor onzin? Dit zeg ik toch nergens. Zoals ik al eerder zei vader had best wat geweld mogen gebruiken, zoals een klap bv. Dit wat hij nu gedaan heeft is gewoon teveel.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:19 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ben blij dat jij het geen probleem vindt dat mensen jouw familie-leden verkrachten. Hoef je natuurlijk ook niet de overweging te maken of je er iets aan moet doen of niet.
En niet iedereen houdt zich aan de wet. Dus?quote:Op maandag 21 juli 2014 12:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Een wet is wat we met zijn allen hebben afgesproken en waar iedereen zich aan dient te houden. Het is niet per geval te buigen of aan te passen.
En het is geen flink pak slaag, dit is gewoon ordinair los gaan.
Probleem is inderdaad dat je wetgeving niet af kunt laten hangen van de moraal van een individu. Dan zou iemand nooit vervolgd kunnen worden, omdat zijn acties in zijn moraal proportioneel waren.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:17 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
De wet is slechts de heersende mening van een groep mensen. Niet een natuurlijke wet.
Daarnaast is het zonder meer enorm moeilijk om 2 verschillende acties op een schaal te leggen om te bepalen wat er ongeveer proportioneel is. Is een flink pak slaag evenredig aan verkrachting? Er zullen er zijn die ja zeggen, er zullen er zijn die nee zeggen.
Is het vermoorden van een moordenaar proportioneel? Ik zou zeggen ja, maar toch zullen de meeste het daar niet mee eens zijn.
Je zei 'zonder reden'. Als ik iemand een ander persoon zie verkrachten en het ook nog iemand is waar ik veel om geef heb ik reden om diegene zijn gezicht in te trappen.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor onzin? Dit zeg ik toch nergens. Zoals ik al eerder zei vader had best wat geweld mogen gebruiken, zoals een klap bv. Dit wat hij nu gedaan heeft is gewoon teveel.
en ik vind van niet.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:21 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
En niet iedereen houdt zich aan de wet. Dus?
Dat maakt de wet niet onfeilbaar. De wet verandert vaak genoeg omdat de politiek ineens een andere mening is toegedaan. Dus ik snap niet waarom je zo stellig bent.
Nou goed. Ordinair losgaan. Is dat in proportie met verkrachting van een minderjarige? Ik vind van wel.
Jij en ik begrijpen gewoon zijn elitaire gedachtegang niet. Toekijken en vooral zelf niets doen is het beste wat je kan doen.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:21 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dat maakt de wet niet onfeilbaar. De wet verandert vaak genoeg omdat de politiek ineens een andere mening is toegedaan. Dus ik snap niet waarom je zo stellig bent.
Nou goed. Ordinair losgaan. Is dat in proportie met verkrachting van een minderjarige? Ik vind van wel.
Ja om ze uit elkaar te krijgen. Maar zodra ze uit elkaar zijn laat je de wet/politie zijn werk doen en ga je niet nog een tijd door met schoppen. Zoals hier wel gebeurt is.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:22 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Je zei 'zonder reden'. Als ik iemand een ander persoon zie verkrachten en het ook nog iemand is waar ik veel om geef heb ik reden om diegene zijn gezicht in te trappen.
Onzin, dat zeg ik echt helemaal nergens.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:23 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Jij en ik begrijpen gewoon zijn elitaire gedachtegang niet. Toekijken en vooral zelf niets doen is het beste wat je kan doen.
Je chargeert zijn uitspraken. Nergens wordt gezegd dat je niet in moet grijpen.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:23 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Jij en ik begrijpen gewoon zijn elitaire gedachtegang niet. Toekijken en vooral zelf niets doen is het beste wat je kan doen.
'Zo en nu stoppen heh! Jij schobbejak! Zomaar mijn zoon verkrachten. Potjandrie.'quote:Op maandag 21 juli 2014 12:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ja om ze uit elkaar te krijgen. Maar zodra ze uit elkaar zijn laat je de wet/politie zijn werk doen en ga je niet nog een tijd door met schoppen. Zoals hier wel gebeurt is.
En daar heb je het probleem met de wet. Gefeliciteerd.quote:
Als het rechtsysteem inderdaad onafhankelijk, transparant en eerlijk was, zou je veel en veel minder van dit soort acties zien. Dat geef ik je zwart op wit.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:21 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Probleem is inderdaad dat je wetgeving niet af kunt laten hangen van de moraal van een individu. Dan zou iemand nooit vervolgd kunnen worden, omdat zijn acties in zijn moraal proportioneel waren.
De enige oplossing is dan ook de straffen in handen te leggen van een onafhankelijk, en voor iedereen transparant, systeem. Rechtspraak, wetten, zwart op wit.
Maar om dat systeem te laten werken, kun je dit soort momenten waarop mensen toch naar eigen moraal handelen, niet accepteren.
Sorry, maar dit vind ik ook zo'n dramatisering die altijd genoemd wordt door voorstanders van 'pedojagers'.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:10 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het kind is dusdanig beschadigd dat dit nooit echt helemaal over gaat. Het zal altijd aanwezig blijven en invloed hebben op hem. Onbekommerd als tiener aan zijn seksuele leven beginnen is voor hem uitgesloten. En dan vind jij een flink pak slaag buiten proporties ?
Dat krijg je. Als je voor een dubbeltje bent geboren in een van de armste gebieden van Nederland, zul je nooit een kwartje worden.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:23 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Gelukkig doe ik dat ook niet, dat scheelt.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:24 schreef Kaneelstokje het volgende:
.
Nu kun je ophouden met moreel superieur voelen.
Dat de rechtspraak beter kan, ben ik met je eens. Toch heb ik liever de rechtstaat zoals hij nu is ingericht, dan een rechtstaat waar een ieder vrij is om volgens zijn eigen moraal te handelen.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:24 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
En daar heb je het probleem met de wet. Gefeliciteerd.
Nu kun je ophouden met moreel superieur voelen.
[..]
Als het rechtsysteem inderdaad onafhankelijk, transparant en eerlijk was, zou je veel en veel minder van dit soort acties zien. Dat geef ik je zwart op wit.
quote:Op maandag 21 juli 2014 12:24 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
'Zo en nu stoppen heh! Jij schobbejak! Zomaar mijn zoon verkrachten. Potjandrie.'
Vreemd dat dit dan wel van al je posts afdruipt alsof het smeergeld was van FIFA officials.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:25 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Gelukkig doe ik dat ook niet, dat scheelt.
Misschien dat het voor de gemiddelde mens inderdaad beter is, maar ik kan, in dit geval de vader van de verkrachtte jongen, absoluut niet kwalijk nemen. Ik heb al veel en veel te veel belachelijke beslissingen gezien van onze rechtsstaat om er überhaupt nog enig vertrouwen in te hebben.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:25 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat de rechtspraak beter kan, ben ik met je eens. Toch heb ik liever de rechtstaat zoals hij nu is ingericht, dan een rechtstaat waar een ieder vrij is om volgens zijn eigen moraal te handelen.
Dat is dan jou interpretatie, maar absoluut niet zoals het bedoelt is.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:28 schreef Kaneelstokje het volgende:
Vreemd dat dit dan wel van al je posts afdruipt alsof het smeergeld was van FIFA officials.
Ik snap wat je bedoelt.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:28 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Vreemd dat dit dan wel van al je posts afdruipt alsof het smeergeld was van FIFA officials.
[..]
Misschien dat het voor de gemiddelde mens inderdaad beter is, maar ik kan, in dit geval de vader van de verkrachtte jongen, absoluut niet kwalijk nemen. Ik heb al veel en veel te veel belachelijke beslissingen gezien van onze rechtsstaat om er überhaupt nog enig vertrouwen in te hebben.
Maar het is wel de realiteit. De onschuld die weg is kan niet meer terug komen.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Sorry, maar dit vind ik ook zo'n dramatisering die altijd genoemd wordt door voorstanders van 'pedojagers'.
Ik wil het leed van slachtoffers van seksueel misbruik niet bagatelliseren, het is één van de ergste misdrijven die er bestaan, maar het is geen vaststaand feit dat slachtoffers per definitie hun gehele leven getraumatiseerd en beschadigd zijn.
Helaas komt dit voor inderdaad, maar er zijn er tevens meer dan genoeg die het met de juiste psychische hulp en steun van familie volledig weten te verwerken, en er zijn bovendien een hoop die er geen psychische schade aan overhouden.
Juist daarom ben ik van mening dat die hetze na seksueel misbruik over het algemeen de slachtoffers meer kwaad dan goed doen, juist door de mensen die de grootste bek hebben over het opkomen voor de slachtoffers. Ook het herhalen dat dit trauma's zijn waar slachtoffers nooit meer vanaf komen helpt daar niet bij.
Niet iedereen kan ten alle tijden enkel met de ratio reageren in extreme situaties.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ja om ze uit elkaar te krijgen. Maar zodra ze uit elkaar zijn laat je de wet/politie zijn werk doen en ga je niet nog een tijd door met schoppen. Zoals hier wel gebeurt is.
Daarom; noodweer-exces.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:47 schreef jogy het volgende:
[..]
Niet iedereen kan ten alle tijden enkel met de ratio reageren in extreme situaties.
Precies. De wetgever snapt dat men in bepaalde situaties hevig kan reageren en vindt dat men daarvoor niet gestraft hoeft te worden. Zo'n artikel hebben ze in de VS ook wel neem ik aan.quote:
Ik hoop voor je dat jouw vrouw meer ballen heeft gekweekt dan jij, mocht je ooit in een dergelijk situatie komen.quote:
quote:Op maandag 21 juli 2014 12:25 schreef Tomatenboer het volgende:
Juist daarom ben ik van mening dat die hetze na seksueel misbruik over het algemeen de slachtoffers meer kwaad dan goed doen, juist door de mensen die de grootste bek hebben over het opkomen voor de slachtoffers. Ook het herhalen dat dit trauma's zijn waar slachtoffers nooit meer vanaf komen helpt daar niet bij.
Dat is een ongefundeerde aanname. Ik denk dat bijvoorbeeld de 'schandknapen' in het oude Griekenland helemaal niet getraumatiseerd raakten van hun seksuele contact met volwassen mannen. Het was namelijk een eer om uitverkoren te worden door een vooraanstaand burger.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:45 schreef deedeetee het volgende:
En beschadigd ben je na zo'n ervaring altijd, ik begrijp niet dat je dat niet inziet. Wat kapot is, is kapot. Zoals ik al zei : de onschuld is weg.
Karr-1 heeft volgens mij ook niet door dat je het gezicht zoals uit de OP al kan bewerkstelligen met 3-4 rake klappen, helemaal niet zo buitenproportioneel. Bovendien, wat is buitenproportioneel en wie bepaalt dat? Laten we het objectief houden: voor bijna de gehele mensheid is de daad van de 18-jarige extreem buitenproportioneel. De reactie van de vader is voor een aanzienlijk deel ook nog proportioneel. Daarbij is zoals je aangaf de wet geen goede graadmeter. Voorziet de wet in de woede en onmacht die de vader voelt bij het aanschouwen van dit alles? Nee. Beschermt de wet de vader hiertegen?Nee. De wet is koud, kil en pleegt objectief te zijn. De wet is echter een menselijke constructie, wraak en woede zijn intrinsiek aan ons bestaan. De wet heb je in dit geval op dat moment dus weinig aan als liefhebbende vader, zeker niet als dat die verkrachter zelf de wet breekt.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:21 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
De huidige idioterie rondom geweld ook. Wij hebben altijd robbertjes geknokt, van grottemanstijden tot aan nu. We vechten nog steeds elk weekend en zelfs nog steeds om grondgebied. En dan gaan we onszelf voorliegen dat we beschaafd zijn en vechten voor Tokkies is? Nigger please.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:09 schreef Isegrim het volgende:
Nog even afgezien van het feit dat kinderlijke seksuele onschuld een mythe is. Baby's in de baarmoeder masturberen en doktertje spelen houdt niet zelden penetratie met allerlei voorwerpen in. Ons huidige veramerikaniseerde beeld van Onschuldige Kinderen is niet geheel juist.
En nee! Ik keur het seksueel misbruiken van kinderen uiteraard niet goed. Maar de huidige idioterie omtrent pedoseksuelen verergert traumatisering i.m.o.
Veel nuttigs zal er toch wel niet uit gekomen zijn.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:11 schreef Isegrim het volgende:
Naast de foto is er ook de tekst. De dader bloedde uit zijn mond, was kennelijk buiten westen / niet aanspreekbaar.
Ik heb meer door dan je denkt, maar naast het beeld is er ook de tekst en daar staan ook andere dingen in. Zoals Isegrim ook al zegt bv.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Karr-1 heeft volgens mij ook niet door dat je het gezicht zoals uit de OP al kan bewerkstelligen met 3-4 rake klappen
Je praat pedoseksualiteit goed, en pedoseksualiteit is per definitie al kindermisbruik. Zegt veel over jouw morele waarden.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:09 schreef Isegrim het volgende:
Nog even afgezien van het feit dat kinderlijke seksuele onschuld een mythe is. Baby's in de baarmoeder masturberen en doktertje spelen houdt niet zelden penetratie met allerlei voorwerpen in. Ons huidige veramerikaniseerde beeld van Onschuldige Kinderen is niet geheel juist.
En nee! Ik keur het seksueel misbruiken van kinderen uiteraard niet goed. Maar de huidige idioterie omtrent pedoseksuelen verergert traumatisering i.m.o.
Vechten doe je met iemand die tegen je opgewassen is. Als je een echte vent bent dan.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De huidige idioterie rondom geweld ook. Wij hebben altijd robbertjes geknokt, van grottemanstijden tot aan nu. We vechten nog steeds elk weekend en zelfs nog steeds om grondgebied. En dan gaan we onszelf voorliegen dat we beschaafd zijn en vechten voor Tokkies is? Nigger please.
En hoe is dat anders met seks?quote:Op maandag 21 juli 2014 14:22 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Vechten doe je met iemand die tegen je opgewassen is.
Nee dat doe ik niet.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:21 schreef Drxx het volgende:
[..]
Je praat pedoseksualiteit goed, en pedoseksualiteit is per definitie al kindermisbruik. Zegt veel over jouw morele waarden.
Klopt. En? Dat was een voorbeeld om aan te geven dat kinderen geen aseksuele wezens zijn.quote:Doktertje spelen doen kinderen onderling, niet met veel oudere personen.
Isegrim braakt een hoop dingen uit. Ja kinderen spelen doktertje met elkaar. Welke relevantie heeft dat t.a.v. een 18-jarige verkrachter?quote:Op maandag 21 juli 2014 14:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb meer door dan je denkt, maar naast het beeld is er ook de tekst en daar staan ook andere dingen in. Zoals Isegrim ook al zegt bv.
dat zeiden ze, of waren er geen psychologische afwijkingen te vinden?quote:Op maandag 21 juli 2014 14:05 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat is een ongefundeerde aanname. Ik denk dat bijvoorbeeld de 'schandknapen' in het oude Griekenland helemaal niet getraumatiseerd raakten van hun seksuele contact met volwassen mannen. Het was namelijk een eer om uitverkoren te worden door een vooraanstaand burger.
Toen het nog niet zo was dat half Nederland bij het woord 'pedofilie' een rode waas voor de ogen kreeg, werd er nog serieus onderzoek gedaan naar het fenomeen. Ik heb ooit een (wetenschappelijk!) boek gelezen met daarin interviews met minderjarige jongens die een seksuele relatie hadden met een pedoseskueel. De meeste waren niet getraumatiseerd.
Hoe iemand iets ervaart hangt voor een niet onaanzienlijk deel af van het maatschappelijk oordeel erover, al lijken mensen dat liever niet te onderkennen.
Geen idee, behalve dat driekwart van Nederland massaal op tilt slaat bij het woord pedoquote:Op maandag 21 juli 2014 14:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Isegrim braakt een hoop dingen uit. Ja kinderen spelen doktertje met elkaar. Welke relevantie heeft dat t.a.v. een 18-jarige verkrachter?
Dat geldt ook voor kinderen dus. Je zit als 18-jarige dus niet aan een 11-jarige die is niet tegen je opgewassen namelijkquote:Op maandag 21 juli 2014 14:22 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Vechten doe je met iemand die tegen je opgewassen is. Als je een echte vent bent dan.
Dan had je in je eerdere post veel beter moeten aangeven wat jij bedoelt met: "de huidige idioterie omtrent pedoseksuelen." Men keurt pedoseksualiteit af EN bestraft het, wat is daar idioot aan?quote:
Hoe is die vraag relevant voor wat ik zeg? Je maakt er nu van dat ik het ok vind wat die dader heeft gedaan. Dat slaat nergens op.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor kinderen dus. Je zit als 18-jarige dus niet aan een 11-jarige die is niet tegen je opgewassen namelijk. Een 18-jarige is een prima partij voor een volwassene. Wat voor een vent ben je als je als jong volwassene een weerloos kind overmeestert dan? Legt dat eens uit dan. Bovendien ben jij niet degene die bepaalt wie met wie vecht.
Ik heb het over de lynchmobs, het vrijgeven van woonplaatsen van mensen die hun straf hebben uitgezeten, de heksenjacht.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:27 schreef Drxx het volgende:
[..]
Dan had je in je eerdere post veel beter moeten aangeven wat jij bedoelt met: "de huidige idioterie omtrent pedoseksuelen." Men keurt pedoseksualiteit af EN bestraft het, wat is daar idioot aan?
Dat zeg ik niet. Bovendien: jij stelt dat je met iemand van je eigen sterkte moet vechten als je een man bent. Wel: 18 vs 11 of volwassen vs 18. Weet ik wel wie de halve vent is. Los van het feit dat het een kinderverkrachter is. De vader heeft correct gereageerd.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:27 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hoe is die vraag relevant voor wat ik zeg? Je maakt er nu van dat ik het ok vind wat die dader heeft gedaan. Dat slaat nergens op.
Dit nieuwsbericht gaat niet over lynchmobs, maar over een boze vader die ingrijpt. Bij het schrijven van deze post ga ik er dus van uit dat je het ook daar over hebt.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:28 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik heb het over de lynchmobs, het vrijgeven van woonplaatsen van mensen die hun straf hebben uitgezeten, de heksenjacht.
Dat verschilt per 18 jarige, maar over het algemeen is dat dus juist niet zo.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een 18-jarige is een prima partij voor een volwassene.
De wet. Er zijn wel landen waar dat anders ligt en je je hart kunt ophalen aan oog om oog, tand om tand principes enzo.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:13 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
En die denkbeeldige lijn waar de vader kennelijk overheen is gegaan, is getrokken door....
En hoe helpt dat je precies in je verwerking op de lange termijn?quote:Op maandag 21 juli 2014 14:37 schreef Drxx het volgende:
Ik kan nu enkel voor mezelf spreken, but for the sake of argument hear me out: Deze berichten helpen me juist enorm in mijn verwerking.
Nee, want dat is niet wat ik verkondig.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:37 schreef Drxx het volgende:
[..]
Kun je mij uitleggen waarom jij denkt dat het juist andersom zou zijn?
Kort samengevat: je voelt je niet alleen op de wereld. Je hebt het gevoel dat mensen de ellende begrijpen. Zodanig zelfs, dat ze de daders het leven zuur willen maken. De een zijn tokkie, is de ander zijn heldquote:Op maandag 21 juli 2014 14:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En hoe helpt dat je precies in je verwerking op de lange termijn?
"Maar de huidige idioterie omtrent pedoseksuelen verergert traumatisering i.m.o." <<< ik vatte dit op als dat jij vindt dat de trauma's van slachtoffers verergt worden. Dat is niet wat jij bedoelde? Wat dan wel?quote:Op maandag 21 juli 2014 14:53 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee, want dat is niet wat ik verkondig.
We leven nu in deze tijd en niet een paar millennia geleden. Het maatschappelijk oordeel speelt idd een grote rol. Bij primitieve stammen waar seks met kinderen normaal is zal men er geen moeite mee hebben. Maar in Europa en in Amerika is het niet normaal en dus zeer schadelijk om een kind er aan bloot te stellen.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:05 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat is een ongefundeerde aanname. Ik denk dat bijvoorbeeld de 'schandknapen' in het oude Griekenland helemaal niet getraumatiseerd raakten van hun seksuele contact met volwassen mannen. Het was namelijk een eer om uitverkoren te worden door een vooraanstaand burger.
Toen het nog niet zo was dat half Nederland bij het woord 'pedofilie' een rode waas voor de ogen kreeg, werd er nog serieus onderzoek gedaan naar het fenomeen. Ik heb ooit een (wetenschappelijk!) boek gelezen met daarin interviews met minderjarige jongens die een seksuele relatie hadden met een pedoseskueel. De meeste waren niet getraumatiseerd.
Hoe iemand iets ervaart hangt voor een niet onaanzienlijk deel af van het maatschappelijk oordeel erover, al lijken mensen dat liever niet te onderkennen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |