Karr-1 heeft volgens mij ook niet door dat je het gezicht zoals uit de OP al kan bewerkstelligen met 3-4 rake klappen, helemaal niet zo buitenproportioneel. Bovendien, wat is buitenproportioneel en wie bepaalt dat? Laten we het objectief houden: voor bijna de gehele mensheid is de daad van de 18-jarige extreem buitenproportioneel. De reactie van de vader is voor een aanzienlijk deel ook nog proportioneel. Daarbij is zoals je aangaf de wet geen goede graadmeter. Voorziet de wet in de woede en onmacht die de vader voelt bij het aanschouwen van dit alles? Nee. Beschermt de wet de vader hiertegen?Nee. De wet is koud, kil en pleegt objectief te zijn. De wet is echter een menselijke constructie, wraak en woede zijn intrinsiek aan ons bestaan. De wet heb je in dit geval op dat moment dus weinig aan als liefhebbende vader, zeker niet als dat die verkrachter zelf de wet breekt.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:21 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
En niet iedereen houdt zich aan de wet. Dus?
Dat maakt de wet niet onfeilbaar. De wet verandert vaak genoeg omdat de politiek ineens een andere mening is toegedaan. Dus ik snap niet waarom je zo stellig bent.
Nou goed. Ordinair losgaan. Is dat in proportie met verkrachting van een minderjarige? Ik vind van wel.
De huidige idioterie rondom geweld ook. Wij hebben altijd robbertjes geknokt, van grottemanstijden tot aan nu. We vechten nog steeds elk weekend en zelfs nog steeds om grondgebied. En dan gaan we onszelf voorliegen dat we beschaafd zijn en vechten voor Tokkies is? Nigger please.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:09 schreef Isegrim het volgende:
Nog even afgezien van het feit dat kinderlijke seksuele onschuld een mythe is. Baby's in de baarmoeder masturberen en doktertje spelen houdt niet zelden penetratie met allerlei voorwerpen in. Ons huidige veramerikaniseerde beeld van Onschuldige Kinderen is niet geheel juist.
En nee! Ik keur het seksueel misbruiken van kinderen uiteraard niet goed. Maar de huidige idioterie omtrent pedoseksuelen verergert traumatisering i.m.o.
Veel nuttigs zal er toch wel niet uit gekomen zijn.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:11 schreef Isegrim het volgende:
Naast de foto is er ook de tekst. De dader bloedde uit zijn mond, was kennelijk buiten westen / niet aanspreekbaar.
Ik heb meer door dan je denkt, maar naast het beeld is er ook de tekst en daar staan ook andere dingen in. Zoals Isegrim ook al zegt bv.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Karr-1 heeft volgens mij ook niet door dat je het gezicht zoals uit de OP al kan bewerkstelligen met 3-4 rake klappen
Je praat pedoseksualiteit goed, en pedoseksualiteit is per definitie al kindermisbruik. Zegt veel over jouw morele waarden.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:09 schreef Isegrim het volgende:
Nog even afgezien van het feit dat kinderlijke seksuele onschuld een mythe is. Baby's in de baarmoeder masturberen en doktertje spelen houdt niet zelden penetratie met allerlei voorwerpen in. Ons huidige veramerikaniseerde beeld van Onschuldige Kinderen is niet geheel juist.
En nee! Ik keur het seksueel misbruiken van kinderen uiteraard niet goed. Maar de huidige idioterie omtrent pedoseksuelen verergert traumatisering i.m.o.
Vechten doe je met iemand die tegen je opgewassen is. Als je een echte vent bent dan.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De huidige idioterie rondom geweld ook. Wij hebben altijd robbertjes geknokt, van grottemanstijden tot aan nu. We vechten nog steeds elk weekend en zelfs nog steeds om grondgebied. En dan gaan we onszelf voorliegen dat we beschaafd zijn en vechten voor Tokkies is? Nigger please.
En hoe is dat anders met seks?quote:Op maandag 21 juli 2014 14:22 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Vechten doe je met iemand die tegen je opgewassen is.
Nee dat doe ik niet.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:21 schreef Drxx het volgende:
[..]
Je praat pedoseksualiteit goed, en pedoseksualiteit is per definitie al kindermisbruik. Zegt veel over jouw morele waarden.
Klopt. En? Dat was een voorbeeld om aan te geven dat kinderen geen aseksuele wezens zijn.quote:Doktertje spelen doen kinderen onderling, niet met veel oudere personen.
Isegrim braakt een hoop dingen uit. Ja kinderen spelen doktertje met elkaar. Welke relevantie heeft dat t.a.v. een 18-jarige verkrachter?quote:Op maandag 21 juli 2014 14:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb meer door dan je denkt, maar naast het beeld is er ook de tekst en daar staan ook andere dingen in. Zoals Isegrim ook al zegt bv.
dat zeiden ze, of waren er geen psychologische afwijkingen te vinden?quote:Op maandag 21 juli 2014 14:05 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat is een ongefundeerde aanname. Ik denk dat bijvoorbeeld de 'schandknapen' in het oude Griekenland helemaal niet getraumatiseerd raakten van hun seksuele contact met volwassen mannen. Het was namelijk een eer om uitverkoren te worden door een vooraanstaand burger.
Toen het nog niet zo was dat half Nederland bij het woord 'pedofilie' een rode waas voor de ogen kreeg, werd er nog serieus onderzoek gedaan naar het fenomeen. Ik heb ooit een (wetenschappelijk!) boek gelezen met daarin interviews met minderjarige jongens die een seksuele relatie hadden met een pedoseskueel. De meeste waren niet getraumatiseerd.
Hoe iemand iets ervaart hangt voor een niet onaanzienlijk deel af van het maatschappelijk oordeel erover, al lijken mensen dat liever niet te onderkennen.
Geen idee, behalve dat driekwart van Nederland massaal op tilt slaat bij het woord pedoquote:Op maandag 21 juli 2014 14:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Isegrim braakt een hoop dingen uit. Ja kinderen spelen doktertje met elkaar. Welke relevantie heeft dat t.a.v. een 18-jarige verkrachter?
Dat geldt ook voor kinderen dus. Je zit als 18-jarige dus niet aan een 11-jarige die is niet tegen je opgewassen namelijkquote:Op maandag 21 juli 2014 14:22 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Vechten doe je met iemand die tegen je opgewassen is. Als je een echte vent bent dan.
Dan had je in je eerdere post veel beter moeten aangeven wat jij bedoelt met: "de huidige idioterie omtrent pedoseksuelen." Men keurt pedoseksualiteit af EN bestraft het, wat is daar idioot aan?quote:
Hoe is die vraag relevant voor wat ik zeg? Je maakt er nu van dat ik het ok vind wat die dader heeft gedaan. Dat slaat nergens op.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor kinderen dus. Je zit als 18-jarige dus niet aan een 11-jarige die is niet tegen je opgewassen namelijk. Een 18-jarige is een prima partij voor een volwassene. Wat voor een vent ben je als je als jong volwassene een weerloos kind overmeestert dan? Legt dat eens uit dan. Bovendien ben jij niet degene die bepaalt wie met wie vecht.
Ik heb het over de lynchmobs, het vrijgeven van woonplaatsen van mensen die hun straf hebben uitgezeten, de heksenjacht.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:27 schreef Drxx het volgende:
[..]
Dan had je in je eerdere post veel beter moeten aangeven wat jij bedoelt met: "de huidige idioterie omtrent pedoseksuelen." Men keurt pedoseksualiteit af EN bestraft het, wat is daar idioot aan?
Dat zeg ik niet. Bovendien: jij stelt dat je met iemand van je eigen sterkte moet vechten als je een man bent. Wel: 18 vs 11 of volwassen vs 18. Weet ik wel wie de halve vent is. Los van het feit dat het een kinderverkrachter is. De vader heeft correct gereageerd.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:27 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hoe is die vraag relevant voor wat ik zeg? Je maakt er nu van dat ik het ok vind wat die dader heeft gedaan. Dat slaat nergens op.
Dit nieuwsbericht gaat niet over lynchmobs, maar over een boze vader die ingrijpt. Bij het schrijven van deze post ga ik er dus van uit dat je het ook daar over hebt.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:28 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik heb het over de lynchmobs, het vrijgeven van woonplaatsen van mensen die hun straf hebben uitgezeten, de heksenjacht.
Dat verschilt per 18 jarige, maar over het algemeen is dat dus juist niet zo.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een 18-jarige is een prima partij voor een volwassene.
De wet. Er zijn wel landen waar dat anders ligt en je je hart kunt ophalen aan oog om oog, tand om tand principes enzo.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:13 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
En die denkbeeldige lijn waar de vader kennelijk overheen is gegaan, is getrokken door....
En hoe helpt dat je precies in je verwerking op de lange termijn?quote:Op maandag 21 juli 2014 14:37 schreef Drxx het volgende:
Ik kan nu enkel voor mezelf spreken, but for the sake of argument hear me out: Deze berichten helpen me juist enorm in mijn verwerking.
Nee, want dat is niet wat ik verkondig.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:37 schreef Drxx het volgende:
[..]
Kun je mij uitleggen waarom jij denkt dat het juist andersom zou zijn?
Kort samengevat: je voelt je niet alleen op de wereld. Je hebt het gevoel dat mensen de ellende begrijpen. Zodanig zelfs, dat ze de daders het leven zuur willen maken. De een zijn tokkie, is de ander zijn heldquote:Op maandag 21 juli 2014 14:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En hoe helpt dat je precies in je verwerking op de lange termijn?
"Maar de huidige idioterie omtrent pedoseksuelen verergert traumatisering i.m.o." <<< ik vatte dit op als dat jij vindt dat de trauma's van slachtoffers verergt worden. Dat is niet wat jij bedoelde? Wat dan wel?quote:Op maandag 21 juli 2014 14:53 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee, want dat is niet wat ik verkondig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |