Iemand die net jouw kind heeft verkracht wel te verstaan. Die vent mag godverdomme blij zijn dat pa hem niet heeft afgeknald. Beestachtige daden vragen om andere reacties. Als iemand met een mes op jou insteekt ga je niet met de dader praten. Als iemand jouw zoon verkracht ga je ook niet met de dader praten.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Iemand doelbewust kapotslaan? Neuh dat denk ik niet.
quote:Op maandag 21 juli 2014 05:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Iemand die net jouw kind heeft verkracht wel te verstaan. Die vent mag godverdomme blij zijn dat pa hem niet heeft afgeknald. Beestachtige daden vragen om andere reacties. Als iemand met een mes op jou insteekt ga je niet met de dader praten. Als iemand jouw zoon verkracht ga je ook niet met de dader praten.
Uiteraard. Daarna in dialoog gaan met de dader en mededelen dat je zeer ontstemd en geraakt bent door dit en hij een ferme strijd in de rechtszaal tegemoet kan zien met een fel debat en scherpe teksten.quote:Op maandag 21 juli 2014 05:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]![]()
Altijd eerst een kopje thee zetten en nagaan of je zoon niet zelf aanleiding gegeven heeft.
Hij had natuurlijk een boerka moeten dragen.quote:Op maandag 21 juli 2014 05:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]![]()
Altijd eerst een kopje thee zetten en nagaan of je zoon niet zelf aanleiding gegeven heeft.
misschien vond die jongen het ook wel lekker, ik vindt het niet beestachtig hoorquote:Op maandag 21 juli 2014 05:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Iemand die net jouw kind heeft verkracht wel te verstaan. Die vent mag godverdomme blij zijn dat pa hem niet heeft afgeknald. Beestachtige daden vragen om andere reacties. Als iemand met een mes op jou insteekt ga je niet met de dader praten. Als iemand jouw zoon verkracht ga je ook niet met de dader praten.
Niet oordelen over zaken waarover je maar zeer beperkte informatie hebt heeft niets te maken met nuance.quote:Op maandag 21 juli 2014 04:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zoals het net zo makkelijk is om met net zo weinig kennis krampachtig de internet"nuance" te zoeken bedoel je?
quote:Op maandag 21 juli 2014 08:38 schreef homme7 het volgende:
[..]
misschien vond die jongen het ook wel lekker, ik vindt het niet beestachtig hoor
nice, die man lijkt wel een acteur in een toneelstuk qua expressie en woordgebruikquote:Op zondag 20 juli 2014 11:23 schreef WammesWaggel het volgende:
Voor de liefhebbers
Teledoc - Foute vrienden - Man slaat pedofiel:
Mensen die primair en vanuit hun hart reageren moeten we koesteren inderdaad. Beschaving, bah, weg ermee!!quote:Op zondag 20 juli 2014 16:20 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat jij zo'n probleem hebt met een pa die voor zijn zoon opkomt wil nog niet zeggen dat het kind er ook zo over denkt. Natuurlijk kun je best ook gelijk hebben net zo goed als ik gelijk kan hebben. We weten het gewoon niet. Tegen de vader worden er géén gerechtelijke stappen ondernomen. Het is Amerika tenslotte.
En dom reageren ? Tsja dat vind ik nu ook van jouw reactie.....
Sommige mensen reageren gewoon meteen van uit hun hart en gaan niet eerst ff de voors en tegens afwegen van hun natuurlijke reactie.
Grapje zeker?quote:Op maandag 21 juli 2014 08:38 schreef homme7 het volgende:
[..]
misschien vond die jongen het ook wel lekker, ik vindt het niet beestachtig hoor
zijn toch twee jochies , de een 16 de ander 11 , is gewoon homo experimentquote:
18 en 11. Is geen experiment. En als het er 1 is is het zeer fout van de 18-jarige.quote:Op maandag 21 juli 2014 10:07 schreef homme7 het volgende:
[..]
zijn toch twee jochies , de een 16 de ander 11 , is gewoon homo experiment
pedo is met mensen boven de 30 en kinderen
Beschaving heeft hier totaal niks mee te maken. Als hij nou over die knul heen had staan piesen of poepen had je nog een punt gehad. Dat is idd onbeschaafd gedrag. Maar gewoon spontaan je handen laten wapperen in zo'n situatie is niet beschaafd of onbeschaafd. Dat is een gewone menselijke reactie.quote:Op maandag 21 juli 2014 09:41 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Mensen die primair en vanuit hun hart reageren moeten we koesteren inderdaad. Beschaving, bah, weg ermee!!
Het is niet menselijk om je primaire reactie te onderdrukken?quote:Op maandag 21 juli 2014 10:40 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Beschaving heeft hier totaal niks mee te maken. Als hij nou over die knul heen had staan piesen of poepen had je nog een punt gehad. Dat is idd onbeschaafd gedrag. Maar gewoon spontaan je handen laten wapperen in zo'n situatie is niet beschaafd of onbeschaafd. Dat is een gewone menselijke reactie.
Ja maar daar was hier geen sprake vanquote:
Nee, dat lijkt er niet op.quote:
Doe even normaal zeg. De reactie van pa in deze is zwaar overdreven en totaal overbodig. Ja het is erg, nee het had niet mogen gebeuren, maar geweld is nooit een oplossing. Pa had in dit geval de dader meteen aan de politie moeten overdragen en niet eerst zelfs als een tokkie compleet los gaan.quote:Op maandag 21 juli 2014 05:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Klopt, de rest had door de autoriteiten afgehandeld kunnen worden. Nu krijgt pa een aanklacht aan zijn broek wegens geweldpleging of zo (terecht) en kan de dader rekenen op verzachtende omstandigheden.quote:Op maandag 21 juli 2014 09:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]meer dan één blauw oog was niet nodig volgens jou ?
Precies. Een paar klappen hadden we allemaal begrepen, maar dit is echt veel en veel te verquote:Op maandag 21 juli 2014 11:04 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt er niet op.
Ik vind de manier waarop men het geweld dat tegen die jongen gebruikt is bagatelliseert ook nogal triest trouwens. Als je de hele tekst van het nieuwsbericht leest is wel duidelijk dat het niet om een paar klapjes ging.
Waar kom je nu weer mee aan ? We hadden het over beschaving. Maar als je over iets anders verder wilt gaan : ik vind het heel menselijk als je onder bepaalde omstandigheden je primaire reacties niet onderdrukt. Het is wellicht wenselijk om dit wél te doen, maar niet onbeschaafd als je dit niet doet. Dat is alleen maar menselijk.quote:Op maandag 21 juli 2014 10:42 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Het is niet menselijk om je primaire reactie te onderdrukken?
Een primaire reactie is na de eerste paar seconden wel voorbij, dan ga je weer nadenken. Dit heeft echt wel langer geduurd dan een paar seconden.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waar kom je nu weer mee aan ? We hadden het over beschaving. Maar als je over iets anders verder wilt gaan : ik vind het heel menselijk als je onder bepaalde omstandigheden je primaire reacties niet onderdrukt. Het is wellicht wenselijk om dit wél te doen, maar niet onbeschaafd als je dit niet doet. Dat is alleen maar menselijk.
Waar lees jij dat er een aanklacht komt ? In het filmpje wordt dit heel duidelijk ontkent.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, de rest had door de autoriteiten afgehandeld kunnen worden. Nu krijgt pa een aanklacht aan zijn broek wegens geweldpleging of zo (terecht) en kan de dader rekenen op verzachtende omstandigheden.
Het is wel onbeschaafd om je primaire reacties in een situatie als deze niet te onderdrukken. Begrijpelijk is het dan wel weer.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waar kom je nu weer mee aan ? We hadden het over beschaving. Maar als je over iets anders verder wilt gaan : ik vind het heel menselijk als je onder bepaalde omstandigheden je primaire reacties niet onderdrukt. Het is wellicht wenselijk om dit wél te doen, maar niet onbeschaafd als je dit niet doet. Dat is alleen maar menselijk.
Omdat het Amerika is, ik had het nu over een Nederlandse situatie.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waar lees jij dat er een aanklacht komt ? In het filmpje wordt dit heel duidelijk ontkent.
Dan zullen we het er maar op houden dat jij en ik het niet eens zijn over wat beschaving inhoudt.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:10 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Het is wel onbeschaafd om je primaire reacties in een situatie als deze niet te onderdrukken. Begrijpelijk is het dan wel weer.
Nou dan heb je idd gelijk. Hier in Nederland mag je geen dader meppen.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:10 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Omdat het Amerika is, ik had het nu over een Nederlandse situatie.
Nee precies, want dan zou je volkomen terecht een aanklacht aan je broek krijgen.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nou dan heb je idd gelijk. Hier in Nederland mag je geen dader meppen.
Dat mag wel degelijk. Je mag alleen geen buitensporig geweld gebruiken.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nou dan heb je idd gelijk. Hier in Nederland mag je geen dader meppen.
Uiteraard zo is de wet en wordt die uitgevoerd.... Dus zou zelfs maar 1 blauw oog al te veel zijn geweest. Want de jongeman is pas 18 en heeft vast een nare jeugd gehad en dan is een gemept blauw oog natuurlijk nog eens een extra trauma, waarmee de rechter ernstig rekening moet houden.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee precies, want dan zou je volkomen terecht een aanklacht aan je broek krijgen.
Zullen we er nu niet van alles bijhalen dat niet ter zake doet. Feit is en blijft dat pa zich als een tokkie gedragen heeft.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:32 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Uiteraard zo is de wet en wordt die uitgevoerd.... Dus zou zelfs maar 1 blauw oog al te veel zijn geweest. Want de jongeman is pas 18 en heeft vast een nare jeugd gehad en dan is een gemept blauw oog natuurlijk nog eens een extra trauma, waarmee de rechter ernstig rekening moet houden.
Die onzinnige SBS6-karikatuur van de Nederlandse rechtspraak ben ik zooooo zat aan het worden.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:32 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Uiteraard zo is de wet en wordt die uitgevoerd.... Dus zou zelfs maar 1 blauw oog al te veel zijn geweest. Want de jongeman is pas 18 en heeft vast een nare jeugd gehad en dan is een gemept blauw oog natuurlijk nog eens een extra trauma, waarmee de rechter ernstig rekening moet houden.
Dat vind ik niet, tokkie heeft er gewoon niks mee te maken. Door het lint gaan als je ontdekt dat je kind verkracht is, dat komt in alle lagen van de bevolking voor.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:33 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zullen we er nu niet van alles bijhalen dat niet ter zake doet. Feit is en blijft dat pa zich als een tokkie gedragen heeft.
Ik lees elke dag de krant.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:34 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Die onzinnige SBS6-karikatuur van de Nederlandse rechtspraak ben ik zooooo zat aan het worden.
Lees eens wat gerechtelijke uitspraken en bezoek eens wat zittingen.
De Telegraaf is geen krant.quote:
Jij duidelijk niet. Het komt mij te vaak voor dat men verzachtende omstandigheden aanvoert als : hij is tenslotte al door iemand in elkaar geslagen of het heeft zoveel bekendheid gekregen. Of iets anders dat volgens mij niks veranderd aan het wangedrag van de dader en daarom niet tot strafvermindering mag leiden.quote:
Geen idee die lees ik nooit. Journalisten verdraaien graag een verhaal zodat het beter in hun straatje past. Maar het oordeel van een rechter kunnen ze niet verdraaien.quote:
In hoeveel % van de uitspraken is dat aan de orde dan?quote:Op maandag 21 juli 2014 11:46 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Jij duidelijk niet. Het komt mij te vaak voor dat men verzachtende omstandigheden aanvoert als : hij is tenslotte al door iemand in elkaar geslagen of het heeft zoveel bekendheid gekregen. Of iets anders dat volgens mij niks veranderd aan het wangedrag van de dader en daarom niet tot strafvermindering mag leiden.
O gaan we het nu maar op die manier proberen......quote:Op maandag 21 juli 2014 11:48 schreef DroogDok het volgende:
[..]
In hoeveel % van de uitspraken is dat aan de orde dan?
Door het lint gaan prima, maar dat uiten door de dader compleet lens te slaan is in mijn ogen niets anders dan tokkie gedrag. We zouden allemaal kwaad zijn, volkomen terecht, maar dat kun je ook op andere wijze uiten.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:37 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat vind ik niet, tokkie heeft er gewoon niks mee te maken. Door het lint gaan als je ontdekt dat je kind verkracht is, dat komt in alle lagen van de bevolking voor.
Vooral dat ja. Het standaardgeroep van te laag, te weinig etc hangt me mijlenver de keel uit.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:34 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Die onzinnige SBS6-karikatuur van de Nederlandse rechtspraak ben ik zooooo zat aan het worden.
Lees eens wat gerechtelijke uitspraken en bezoek eens wat zittingen.
Ik ben benieuwd naar hoe vaak "te vaak" is.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
O gaan we het nu maar op die manier proberen......
Hoezo compleet lens slaan ? Dat jij al de bibbers krijgt van een dikke lip en een paar blauwe ogen begrijp ik nu wel. Ik ben er niet zo van onder de indruk.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:51 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Door het lint gaan prima, maar dat uiten door de dader compleet lens te slaan is in mijn ogen niets anders dan tokkie gedrag. We zouden allemaal kwaad zijn, volkomen terecht, maar dat kun je ook op andere wijze uiten.
Hij leeft toch nog?quote:Op maandag 21 juli 2014 11:51 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Door het lint gaan prima, maar dat uiten door de dader compleet lens te slaan is in mijn ogen niets anders dan tokkie gedrag. We zouden allemaal kwaad zijn, volkomen terecht, maar dat kun je ook op andere wijze uiten.
Jij bent er niet van onder de indruk, ik wel. Het gaat veel te ver en is totaal buiten proportie.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:59 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hoezo compleet lens slaan ? Dat jij al de bibbers krijgt van een dikke lip en een paar blauwe ogen begrijp ik nu wel. Ik ben er niet zo van onder de indruk.
En in zo'n geval door het lint gaan kan ook inhouden dat je de vent een flink pak slaag geeft. Dat is dus precies wat er hier is gebeurt.
Ja en wat heeft dat er mee te maken dan?quote:
Dan is hij ook niet te ver gegaan.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ja en wat heeft dat er mee te maken dan?
Waarom zou je je mening niet mogen geven en moeten afzien van een "oordeel"?quote:Op maandag 21 juli 2014 08:42 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Niet oordelen over zaken waarover je maar zeer beperkte informatie hebt heeft niets te maken met nuance.
Het kind is dusdanig beschadigd dat dit nooit echt helemaal over gaat. Het zal altijd aanwezig blijven en invloed hebben op hem. Onbekommerd als tiener aan zijn seksuele leven beginnen is voor hem uitgesloten. En dan vind jij een flink pak slaag buiten proporties ?quote:Op maandag 21 juli 2014 12:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Jij bent er niet van onder de indruk, ik wel. Het gaat veel te ver en is totaal buiten proportie.
Klopt, hij is namelijk veel te ver gegaanquote:
Ja zonder meer.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:10 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het kind is dusdanig beschadigd dat dit nooit echt helemaal over gaat. Het zal altijd aanwezig blijven en invloed hebben op hem. Onbekommerd als tiener aan zijn seksuele leven beginnen is voor hem uitgesloten. En dan vind jij een flink pak slaag buiten proporties ?
Oh ja hij had natuurlijk niets moeten doen. Want het was niet echt een gevaar voor zichzelf. Gewoon toekijken hoe zijn zoon verkracht werd.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:11 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, hij is namelijk veel te ver gegaan
Wie zegt dat?quote:Op maandag 21 juli 2014 12:12 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Oh ja hij had natuurlijk niets moeten doen. Want het was niet echt een gevaar voor zichzelf. Gewoon toekijken hoe zijn zoon verkracht werd.
Nee, maar dat heb ik pas 10 keer gezegd of zo. Een paar klappen had best gekund, wat er nu gebeurd is gaat te ver. Niemand heeft het over toekijken terwijl het gebeurd.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:12 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Oh ja hij had natuurlijk niets moeten doen. Want het was niet echt een gevaar voor zichzelf. Gewoon toekijken hoe zijn zoon verkracht werd.
En die denkbeeldige lijn waar de vader kennelijk overheen is gegaan, is getrokken door....quote:Op maandag 21 juli 2014 12:11 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, hij is namelijk veel te ver gegaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |