Klopt, de rest had door de autoriteiten afgehandeld kunnen worden. Nu krijgt pa een aanklacht aan zijn broek wegens geweldpleging of zo (terecht) en kan de dader rekenen op verzachtende omstandigheden.quote:Op maandag 21 juli 2014 09:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]meer dan één blauw oog was niet nodig volgens jou ?
Precies. Een paar klappen hadden we allemaal begrepen, maar dit is echt veel en veel te verquote:Op maandag 21 juli 2014 11:04 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt er niet op.
Ik vind de manier waarop men het geweld dat tegen die jongen gebruikt is bagatelliseert ook nogal triest trouwens. Als je de hele tekst van het nieuwsbericht leest is wel duidelijk dat het niet om een paar klapjes ging.
Waar kom je nu weer mee aan ? We hadden het over beschaving. Maar als je over iets anders verder wilt gaan : ik vind het heel menselijk als je onder bepaalde omstandigheden je primaire reacties niet onderdrukt. Het is wellicht wenselijk om dit wél te doen, maar niet onbeschaafd als je dit niet doet. Dat is alleen maar menselijk.quote:Op maandag 21 juli 2014 10:42 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Het is niet menselijk om je primaire reactie te onderdrukken?
Een primaire reactie is na de eerste paar seconden wel voorbij, dan ga je weer nadenken. Dit heeft echt wel langer geduurd dan een paar seconden.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waar kom je nu weer mee aan ? We hadden het over beschaving. Maar als je over iets anders verder wilt gaan : ik vind het heel menselijk als je onder bepaalde omstandigheden je primaire reacties niet onderdrukt. Het is wellicht wenselijk om dit wél te doen, maar niet onbeschaafd als je dit niet doet. Dat is alleen maar menselijk.
Waar lees jij dat er een aanklacht komt ? In het filmpje wordt dit heel duidelijk ontkent.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, de rest had door de autoriteiten afgehandeld kunnen worden. Nu krijgt pa een aanklacht aan zijn broek wegens geweldpleging of zo (terecht) en kan de dader rekenen op verzachtende omstandigheden.
Het is wel onbeschaafd om je primaire reacties in een situatie als deze niet te onderdrukken. Begrijpelijk is het dan wel weer.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waar kom je nu weer mee aan ? We hadden het over beschaving. Maar als je over iets anders verder wilt gaan : ik vind het heel menselijk als je onder bepaalde omstandigheden je primaire reacties niet onderdrukt. Het is wellicht wenselijk om dit wél te doen, maar niet onbeschaafd als je dit niet doet. Dat is alleen maar menselijk.
Omdat het Amerika is, ik had het nu over een Nederlandse situatie.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waar lees jij dat er een aanklacht komt ? In het filmpje wordt dit heel duidelijk ontkent.
Dan zullen we het er maar op houden dat jij en ik het niet eens zijn over wat beschaving inhoudt.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:10 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Het is wel onbeschaafd om je primaire reacties in een situatie als deze niet te onderdrukken. Begrijpelijk is het dan wel weer.
Nou dan heb je idd gelijk. Hier in Nederland mag je geen dader meppen.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:10 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Omdat het Amerika is, ik had het nu over een Nederlandse situatie.
Nee precies, want dan zou je volkomen terecht een aanklacht aan je broek krijgen.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nou dan heb je idd gelijk. Hier in Nederland mag je geen dader meppen.
Dat mag wel degelijk. Je mag alleen geen buitensporig geweld gebruiken.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nou dan heb je idd gelijk. Hier in Nederland mag je geen dader meppen.
Uiteraard zo is de wet en wordt die uitgevoerd.... Dus zou zelfs maar 1 blauw oog al te veel zijn geweest. Want de jongeman is pas 18 en heeft vast een nare jeugd gehad en dan is een gemept blauw oog natuurlijk nog eens een extra trauma, waarmee de rechter ernstig rekening moet houden.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee precies, want dan zou je volkomen terecht een aanklacht aan je broek krijgen.
Zullen we er nu niet van alles bijhalen dat niet ter zake doet. Feit is en blijft dat pa zich als een tokkie gedragen heeft.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:32 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Uiteraard zo is de wet en wordt die uitgevoerd.... Dus zou zelfs maar 1 blauw oog al te veel zijn geweest. Want de jongeman is pas 18 en heeft vast een nare jeugd gehad en dan is een gemept blauw oog natuurlijk nog eens een extra trauma, waarmee de rechter ernstig rekening moet houden.
Die onzinnige SBS6-karikatuur van de Nederlandse rechtspraak ben ik zooooo zat aan het worden.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:32 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Uiteraard zo is de wet en wordt die uitgevoerd.... Dus zou zelfs maar 1 blauw oog al te veel zijn geweest. Want de jongeman is pas 18 en heeft vast een nare jeugd gehad en dan is een gemept blauw oog natuurlijk nog eens een extra trauma, waarmee de rechter ernstig rekening moet houden.
Dat vind ik niet, tokkie heeft er gewoon niks mee te maken. Door het lint gaan als je ontdekt dat je kind verkracht is, dat komt in alle lagen van de bevolking voor.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:33 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zullen we er nu niet van alles bijhalen dat niet ter zake doet. Feit is en blijft dat pa zich als een tokkie gedragen heeft.
Ik lees elke dag de krant.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:34 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Die onzinnige SBS6-karikatuur van de Nederlandse rechtspraak ben ik zooooo zat aan het worden.
Lees eens wat gerechtelijke uitspraken en bezoek eens wat zittingen.
De Telegraaf is geen krant.quote:
Jij duidelijk niet. Het komt mij te vaak voor dat men verzachtende omstandigheden aanvoert als : hij is tenslotte al door iemand in elkaar geslagen of het heeft zoveel bekendheid gekregen. Of iets anders dat volgens mij niks veranderd aan het wangedrag van de dader en daarom niet tot strafvermindering mag leiden.quote:
Geen idee die lees ik nooit. Journalisten verdraaien graag een verhaal zodat het beter in hun straatje past. Maar het oordeel van een rechter kunnen ze niet verdraaien.quote:
In hoeveel % van de uitspraken is dat aan de orde dan?quote:Op maandag 21 juli 2014 11:46 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Jij duidelijk niet. Het komt mij te vaak voor dat men verzachtende omstandigheden aanvoert als : hij is tenslotte al door iemand in elkaar geslagen of het heeft zoveel bekendheid gekregen. Of iets anders dat volgens mij niks veranderd aan het wangedrag van de dader en daarom niet tot strafvermindering mag leiden.
O gaan we het nu maar op die manier proberen......quote:Op maandag 21 juli 2014 11:48 schreef DroogDok het volgende:
[..]
In hoeveel % van de uitspraken is dat aan de orde dan?
Door het lint gaan prima, maar dat uiten door de dader compleet lens te slaan is in mijn ogen niets anders dan tokkie gedrag. We zouden allemaal kwaad zijn, volkomen terecht, maar dat kun je ook op andere wijze uiten.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:37 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat vind ik niet, tokkie heeft er gewoon niks mee te maken. Door het lint gaan als je ontdekt dat je kind verkracht is, dat komt in alle lagen van de bevolking voor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |