Probleem is inderdaad dat je wetgeving niet af kunt laten hangen van de moraal van een individu. Dan zou iemand nooit vervolgd kunnen worden, omdat zijn acties in zijn moraal proportioneel waren.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:17 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
De wet is slechts de heersende mening van een groep mensen. Niet een natuurlijke wet.
Daarnaast is het zonder meer enorm moeilijk om 2 verschillende acties op een schaal te leggen om te bepalen wat er ongeveer proportioneel is. Is een flink pak slaag evenredig aan verkrachting? Er zullen er zijn die ja zeggen, er zullen er zijn die nee zeggen.
Is het vermoorden van een moordenaar proportioneel? Ik zou zeggen ja, maar toch zullen de meeste het daar niet mee eens zijn.
Je zei 'zonder reden'. Als ik iemand een ander persoon zie verkrachten en het ook nog iemand is waar ik veel om geef heb ik reden om diegene zijn gezicht in te trappen.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor onzin? Dit zeg ik toch nergens. Zoals ik al eerder zei vader had best wat geweld mogen gebruiken, zoals een klap bv. Dit wat hij nu gedaan heeft is gewoon teveel.
en ik vind van niet.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:21 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
En niet iedereen houdt zich aan de wet. Dus?
Dat maakt de wet niet onfeilbaar. De wet verandert vaak genoeg omdat de politiek ineens een andere mening is toegedaan. Dus ik snap niet waarom je zo stellig bent.
Nou goed. Ordinair losgaan. Is dat in proportie met verkrachting van een minderjarige? Ik vind van wel.
Jij en ik begrijpen gewoon zijn elitaire gedachtegang niet. Toekijken en vooral zelf niets doen is het beste wat je kan doen.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:21 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
En niet iedereen houdt zich aan de wet. Dus?
Dat maakt de wet niet onfeilbaar. De wet verandert vaak genoeg omdat de politiek ineens een andere mening is toegedaan. Dus ik snap niet waarom je zo stellig bent.
Nou goed. Ordinair losgaan. Is dat in proportie met verkrachting van een minderjarige? Ik vind van wel.
Ja om ze uit elkaar te krijgen. Maar zodra ze uit elkaar zijn laat je de wet/politie zijn werk doen en ga je niet nog een tijd door met schoppen. Zoals hier wel gebeurt is.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:22 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Je zei 'zonder reden'. Als ik iemand een ander persoon zie verkrachten en het ook nog iemand is waar ik veel om geef heb ik reden om diegene zijn gezicht in te trappen.
Onzin, dat zeg ik echt helemaal nergens.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:23 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Jij en ik begrijpen gewoon zijn elitaire gedachtegang niet. Toekijken en vooral zelf niets doen is het beste wat je kan doen.
Je chargeert zijn uitspraken. Nergens wordt gezegd dat je niet in moet grijpen.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:23 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Jij en ik begrijpen gewoon zijn elitaire gedachtegang niet. Toekijken en vooral zelf niets doen is het beste wat je kan doen.
'Zo en nu stoppen heh! Jij schobbejak! Zomaar mijn zoon verkrachten. Potjandrie.'quote:Op maandag 21 juli 2014 12:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ja om ze uit elkaar te krijgen. Maar zodra ze uit elkaar zijn laat je de wet/politie zijn werk doen en ga je niet nog een tijd door met schoppen. Zoals hier wel gebeurt is.
En daar heb je het probleem met de wet. Gefeliciteerd.quote:
Als het rechtsysteem inderdaad onafhankelijk, transparant en eerlijk was, zou je veel en veel minder van dit soort acties zien. Dat geef ik je zwart op wit.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:21 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Probleem is inderdaad dat je wetgeving niet af kunt laten hangen van de moraal van een individu. Dan zou iemand nooit vervolgd kunnen worden, omdat zijn acties in zijn moraal proportioneel waren.
De enige oplossing is dan ook de straffen in handen te leggen van een onafhankelijk, en voor iedereen transparant, systeem. Rechtspraak, wetten, zwart op wit.
Maar om dat systeem te laten werken, kun je dit soort momenten waarop mensen toch naar eigen moraal handelen, niet accepteren.
Sorry, maar dit vind ik ook zo'n dramatisering die altijd genoemd wordt door voorstanders van 'pedojagers'.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:10 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het kind is dusdanig beschadigd dat dit nooit echt helemaal over gaat. Het zal altijd aanwezig blijven en invloed hebben op hem. Onbekommerd als tiener aan zijn seksuele leven beginnen is voor hem uitgesloten. En dan vind jij een flink pak slaag buiten proporties ?
Dat krijg je. Als je voor een dubbeltje bent geboren in een van de armste gebieden van Nederland, zul je nooit een kwartje worden.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:23 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Gelukkig doe ik dat ook niet, dat scheelt.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:24 schreef Kaneelstokje het volgende:
.
Nu kun je ophouden met moreel superieur voelen.
Dat de rechtspraak beter kan, ben ik met je eens. Toch heb ik liever de rechtstaat zoals hij nu is ingericht, dan een rechtstaat waar een ieder vrij is om volgens zijn eigen moraal te handelen.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:24 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
En daar heb je het probleem met de wet. Gefeliciteerd.
Nu kun je ophouden met moreel superieur voelen.
[..]
Als het rechtsysteem inderdaad onafhankelijk, transparant en eerlijk was, zou je veel en veel minder van dit soort acties zien. Dat geef ik je zwart op wit.
quote:Op maandag 21 juli 2014 12:24 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
'Zo en nu stoppen heh! Jij schobbejak! Zomaar mijn zoon verkrachten. Potjandrie.'
Vreemd dat dit dan wel van al je posts afdruipt alsof het smeergeld was van FIFA officials.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:25 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Gelukkig doe ik dat ook niet, dat scheelt.
Misschien dat het voor de gemiddelde mens inderdaad beter is, maar ik kan, in dit geval de vader van de verkrachtte jongen, absoluut niet kwalijk nemen. Ik heb al veel en veel te veel belachelijke beslissingen gezien van onze rechtsstaat om er überhaupt nog enig vertrouwen in te hebben.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:25 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat de rechtspraak beter kan, ben ik met je eens. Toch heb ik liever de rechtstaat zoals hij nu is ingericht, dan een rechtstaat waar een ieder vrij is om volgens zijn eigen moraal te handelen.
Dat is dan jou interpretatie, maar absoluut niet zoals het bedoelt is.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:28 schreef Kaneelstokje het volgende:
Vreemd dat dit dan wel van al je posts afdruipt alsof het smeergeld was van FIFA officials.
Ik snap wat je bedoelt.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:28 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Vreemd dat dit dan wel van al je posts afdruipt alsof het smeergeld was van FIFA officials.
[..]
Misschien dat het voor de gemiddelde mens inderdaad beter is, maar ik kan, in dit geval de vader van de verkrachtte jongen, absoluut niet kwalijk nemen. Ik heb al veel en veel te veel belachelijke beslissingen gezien van onze rechtsstaat om er überhaupt nog enig vertrouwen in te hebben.
Maar het is wel de realiteit. De onschuld die weg is kan niet meer terug komen.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Sorry, maar dit vind ik ook zo'n dramatisering die altijd genoemd wordt door voorstanders van 'pedojagers'.
Ik wil het leed van slachtoffers van seksueel misbruik niet bagatelliseren, het is één van de ergste misdrijven die er bestaan, maar het is geen vaststaand feit dat slachtoffers per definitie hun gehele leven getraumatiseerd en beschadigd zijn.
Helaas komt dit voor inderdaad, maar er zijn er tevens meer dan genoeg die het met de juiste psychische hulp en steun van familie volledig weten te verwerken, en er zijn bovendien een hoop die er geen psychische schade aan overhouden.
Juist daarom ben ik van mening dat die hetze na seksueel misbruik over het algemeen de slachtoffers meer kwaad dan goed doen, juist door de mensen die de grootste bek hebben over het opkomen voor de slachtoffers. Ook het herhalen dat dit trauma's zijn waar slachtoffers nooit meer vanaf komen helpt daar niet bij.
Niet iedereen kan ten alle tijden enkel met de ratio reageren in extreme situaties.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ja om ze uit elkaar te krijgen. Maar zodra ze uit elkaar zijn laat je de wet/politie zijn werk doen en ga je niet nog een tijd door met schoppen. Zoals hier wel gebeurt is.
Daarom; noodweer-exces.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:47 schreef jogy het volgende:
[..]
Niet iedereen kan ten alle tijden enkel met de ratio reageren in extreme situaties.
Precies. De wetgever snapt dat men in bepaalde situaties hevig kan reageren en vindt dat men daarvoor niet gestraft hoeft te worden. Zo'n artikel hebben ze in de VS ook wel neem ik aan.quote:
Ik hoop voor je dat jouw vrouw meer ballen heeft gekweekt dan jij, mocht je ooit in een dergelijk situatie komen.quote:
quote:Op maandag 21 juli 2014 12:25 schreef Tomatenboer het volgende:
Juist daarom ben ik van mening dat die hetze na seksueel misbruik over het algemeen de slachtoffers meer kwaad dan goed doen, juist door de mensen die de grootste bek hebben over het opkomen voor de slachtoffers. Ook het herhalen dat dit trauma's zijn waar slachtoffers nooit meer vanaf komen helpt daar niet bij.
Dat is een ongefundeerde aanname. Ik denk dat bijvoorbeeld de 'schandknapen' in het oude Griekenland helemaal niet getraumatiseerd raakten van hun seksuele contact met volwassen mannen. Het was namelijk een eer om uitverkoren te worden door een vooraanstaand burger.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:45 schreef deedeetee het volgende:
En beschadigd ben je na zo'n ervaring altijd, ik begrijp niet dat je dat niet inziet. Wat kapot is, is kapot. Zoals ik al zei : de onschuld is weg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |