Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • OVSE experts zijn gearriveerd • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De locatie van de zwarte dozen (FDR en CVR) is momenteel onbekend • Geruchten komen binnen dat de Berkut (separatistische troepen) de crashsite overgenomen zouden hebben
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt.
• Onder de slachtoffers bevonden zich ongeveer 100 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gegevens van FlightRadar24 Signal from #MH17 was lost over Ukraine just before Russian border , Signal was lost around 13:21 UTC at 33,000 feet.
Volgens mij was vandaag de eerste keer dat Rutte echt emotioneel was. Ik denk dus dat hij echt wel alles doet wat hij kan doen. Maar dat is natuurlijk niet zo veel.
Ach, hij doet z'n best, maar als MP van Nederland kun je nu eenmaal niet gigantisch veel.
Juist, vanaf nu alleen nog maar quotes van de NOS, zonder commentaar erbij.
Vreemd mannetje ben je, tot op zekere hoogte toch wel vermakelijk alleen denk ik dat je hier op het verkeerde forum zit, denk dat RT.com wel een forum voor je heeft waar je gelijkgestemde zal vinden.
De Amerikaanse minister Hagel van Defensie heeft met zijn Nederlandse collega Hennis overlegd over de vliegramp in Oekraïne. Ze zijn het erover eens dat er een "sterke en verenigde reactie op de tragedie" moet komen, meldde het Pentagon na het telefoongesprek.
Hagel belde Hennis onder meer om condoleances over te brengen voor de 193 Nederlanders die donderdag in Oost-Oekraïne zijn omgekomen. Hij herhaalde ook de steun van president Obama voor een internationaal onderzoek naar de toedracht van de crash.
Vreemd mannetje ben, tot op zekere hoogte toch wel vermakelijk alleen denk ik dat je hier op het verkeerde forum zit, denk dat RT.com wel een forum voor je heeft waar je gelijkgestemde zal vinden.
Ik post ook al in BNW, maar zaken waar harde feiten en betrouwbare bronnen voor zijn mag ik ook hier posten. Ik speculeer tenminste niet hier, dat doe ik in BNW.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ] Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro #freeTarik #freeDemon_from_heaven
De Amerikaanse minister Hagel van Defensie heeft met zijn Nederlandse collega Hennis overlegd over de vliegramp in Oekraïne. Ze zijn het erover eens dat er een "sterke en verenigde reactie op de tragedie" moet komen, meldde het Pentagon na het telefoongesprek.
Hagel belde Hennis onder meer om condoleances over te brengen voor de 193 Nederlanders die donderdag in Oost-Oekraïne zijn omgekomen. Hij herhaalde ook de steun van president Obama voor een internationaal onderzoek naar de toedracht van de crash.
De ministers spraken verder over de moeilijkheden die onderzoekers ondervinden om toegang te krijgen tot de rampplek.
Hagel ging er zelf maar achteraan en Hennis schrok wakker?
Ik post ook al in BNW, maar zaken waar harde feiten en betrouwbare bronnen voor zijn mag ik ook hier posten. Ik speculeer tenminste niet hier, dat doe ik in BNW.
Uhm, je speculeert over Rutte zijn speech of beter gezegd, je doet uitspraken over hem gebaseerd op 1 filmpje terwijl er tientallen andere filmpjes zijn die laten zien dat wat jij zegt gewoon onzin is.
Sjonge jonge, op Nieuwsuur laten ze zien hoe de leider van de OVSE-missie op de Russische televisie gewoon helemaal fout wordt nagesynchroniseerd, voor propagandadoeleinden.
Op zaterdag 19 juli 2014 22:24 schreef Igen het volgende: Sjonge jonge, op Nieuwsuur laten ze zien hoe de leider van de OVSE-missie op de Russische televisie gewoon helemaal fout wordt nagesynchroniseerd, voor propagandadoeleinden.
Dat dit kan in 2014 hè.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
Op zaterdag 19 juli 2014 22:24 schreef Igen het volgende: Sjonge jonge, op Nieuwsuur laten ze zien hoe de leider van de OVSE-missie op de Russische televisie gewoon helemaal fout wordt nagesynchroniseerd, voor propagandadoeleinden.
En de Russen zich afvragen waarom zij ook de schuld krijgen..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Doodgewoon in Rusland... veel inwoners weten dat... anderen niet.. Het is geen spat veranderd sinds de sovjetunie wat dat punt betreft...
One good thing about music: When it hits, you feel no pain, So hit me with music.. Bob Marley
Op zaterdag 19 juli 2014 22:26 schreef Mr.Noodle het volgende: En het departement Russische Propaganda probeerde de Wikipedia-pagina te wijzigen van de ramp..
Dit is werkelijk dat ik voor het eerst hoor van. Poetins dochter die in Voorschoten woont. Even met stomheid geslagen...
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen == --- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken --- Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+ *O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
Als nabestaande had ik zoiets toch echt serieus overwogen... een soort Heineken ontvoering oid.. Maar ik denk niet dat ze daar nog zit nu..
Bryan Mills zou het gedaan hebben.
"I don't know who you are. I don't know what you want. If you are looking for ransom, I can tell you I don't have money. But what I do have are a very particular set of skills, skills I have acquired over a very long career. Skills that make me a nightmare for people like you. If you let my daughter go now, that'll be the end of it. I will not look for you, I will not pursue you. But if you don't, I will look for you, I will find you, and I will kill you.."
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
Op zaterdag 19 juli 2014 22:35 schreef Andromache het volgende: Dit is werkelijk dat ik voor het eerst hoor van. Poetins dochter die in Voorschoten woont. Even met stomheid geslagen...
Op zaterdag 19 juli 2014 22:35 schreef Andromache het volgende: Dit is werkelijk dat ik voor het eerst hoor van. Poetins dochter die in Voorschoten woont. Even met stomheid geslagen...
De AIVD zal haar sinds eergisteren goed in de gaten hebben, gok ik. We maken er grappen over maar haar aanwezigheid in Nederland is op z'n zacht gezegd handig, voor ons.
De AIVD zal haar sinds eergisteren goed in de gaten hebben, gok ik. We maken er grappen over maar haar aanwezigheid in Nederland is op z'n zacht gezegd handig, voor ons.
Als men 1 haar van haar aanraakt ligt Nederland plat. Het is juist niet handig
De FSB inhouse service heeft vast allerlei beveiligde verbindingen in huis aangelegd... Of de AIVD dat zo snel kan kraken.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen == --- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken --- Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+ *O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende: Bis bis bis Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende: Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
Wacht maar, Poetin stuurt z'n beste elite eenheden op ons af. De bruine beren..
Is dit een dreigement?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende: Bis bis bis Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende: Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
Poetin in de Albert Heijn in Voorschoten. Rechts zijn dochtertje en haar Nederlandse vriendje.
Open waar mogelijk, eerlijk als hij het niet weet. Ik mag hem. Hij is werkeloos met een half jaar, natuurlijk, als. Malaysia Airlines failliet gaat. Misschien heeft ie trek om Eurocommissaris te worden. :p
En de Russen zich afvragen waarom zij ook de schuld krijgen..
De gewone Rus zal inderdaad oprecht kunnen denken van "Ja maar die OVSE-meneer zegt toch zelf dat ze ongehinderd toegang tot de plaats van de ramp hebben!" zonder te weten dat hij dat niet heeft gezegd, zonder te weten dat zijn woorden bij het nasynchroniseren verdraaid zijn.
Maria Poetin zou in de bovenste twee verdiepingen van een appartementencomplex in de Krimwijk wonen. Volgens de krant maken verschillende buurtbewoners zich zorgen over de komst van de presidentsdochter.
De Krim was gewoon een cadeautje van papa
Puur uit nieuwsgierigheid. Kun je iemand tot persona non grata verklaren als ze getrouwd is met een Nederlander?
Die Anne Applebaum op nieuwsuur net was trouwens een beschamend slecht. En dat is journalist Geen wonder dat politici het tegenwoordig zo makkelijk hebben.
Twee weken later, op 13 november, wordt in een van Moskous duurste straten de BMW van Jorrit Faassen klemgereden door een Mercedes en een Volkswagen. Volgens de politie vormde ergernis over het rijgedrag van de Nederlander daarvoor de aanleiding. Vijf, zes potige kerels stappen uit en slaan met honkbalknuppels op Faassens auto in en bedreigen hem zwaar. De mannen hebben kennelijk geen flauw vermoeden dat ze te maken hebben met de schoonzoon van de man die in Rusland al meer dan tien jaar de dienst uitmaakt.
De zaak krijgt nochtans een staart. Want Jorrit Faassen blijkt de kentekens te hebben onthouden van de auto’s die hem belaagden. Wat daarna gebeurt, laat zich gemakkelijk raden. Al op zondagochtend 14 november arresteert een speciale eenheid van de politie de bankier Matvej Oerin en zeven lijfwachten – de belagers van Faassen – in het centrum van Moskou. In hun auto’s treft de recherche wapens aan. Later wordt gezegd dat er ook harddrugs lagen. Huiszoeking bij Oerin levert volgens justitie bewijzen van omkoping op.
Oerin zit in de gevangenis en zal daar, gezien de aanklachten, nog vele jaren doorbrengen. Als zakenman is het eveneens met hem gedaan. Binnen twee weken na de schermutseling werd van vier van Oerins banken de licentie ingetrokken.
Op zaterdag 19 juli 2014 22:45 schreef ClapClapYourHands het volgende: Die Anne Applebaum op nieuwsuur net was trouwens een beschamend slecht. En dat is journalist Geen wonder dat politici het tegenwoordig zo makkelijk hebben.
Ze was juist, uiteraard, uitstekend op de hoogte.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [3811 9 zetels]
Open waar mogelijk, eerlijk als hij het niet weet. Ik mag hem. Hij is werkeloos met een half jaar, natuurlijk, als. Malaysia Airlines failliet gaat. Misschien heeft ie trek om Eurocommissaris te worden. :p
Waarom gaat MA failliet? Heel de wereld weet toch dat dit helemaal niets met MA te maken heeft? Ik stap in de toekomst net zo gemakkelijk in een toestel van MA als die van KLM, Emirates of BA.
De gewone Rus zal inderdaad oprecht kunnen denken van "Ja maar die OVSE-meneer zegt toch zelf dat ze ongehinderd toegang tot de plaats van de ramp hebben!" zonder te weten dat hij dat niet heeft gezegd, zonder te weten dat zijn woorden bij het nasynchroniseren verdraaid zijn.
Triest is dat.
OVSE had natuurlijk ook iemand kunnen sturen die wel Russisch spreekt. Al is het maar een woordvoerder. Dan bedenkt de KGB wel weer een ander trucje; maar je moet het ze ook niet al te gemakkelijk maken.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
Triest is dat.
Poetin is dan ook vooral een vijand van het Russische volk.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [3811 9 zetels]
Waarom gaat MA failliet? Heel de wereld weet toch dat dit helemaal niets met MA te maken heeft? Ik stap in de toekomst net zo gemakkelijk in een toestel van MA als die van KLM, Emirates of BA.
Slecht imago, gebeurt hoe dan ook. Financiele gevolgen, o.a. De schadevergoedingen hiervoor maar ook voor MH370, plus al langer slechte resultaten.
Op zaterdag 19 juli 2014 22:45 schreef ClapClapYourHands het volgende: Die Anne Applebaum op nieuwsuur net was trouwens een beschamend slecht. En dat is journalist Geen wonder dat politici het tegenwoordig zo makkelijk hebben.
Ze had juist gelijk, dat hele onderzoek is al gedoemd om te mislukken en kun je eigenlijk wel vergeten Maar Rutte wil nog steeds een onafhankelijk onderzoek, wat schattig
Slecht imago, gebeurt hoe dan ook. Financiele gevolgen, o.a. De schadevergoedingen hiervoor maar ook voor MH370, plus al langer slechte resultaten.
Schadevergoedingen zal MA denk ik niet hoeven te betalen. Dat zal wel uit een andere pot komen. Slechte resultaten? Hoe bedoel je? Air-Franc/KLM boekt al jaren verlies. Gaan die ook failliet? Ik ben altijd uiterst tevreden als ik met MA vlieg.
Tja, je mag al blij wezen dat de lichamen daar weggehaald kunnen worden, laat staan dat ze de boel kunnen onderzoeken. De separatisten maken de dienst uit, en de OVSE waarnemers hebben het nakijken:
Op zaterdag 19 juli 2014 22:51 schreef spaceshutle het volgende: De russen hebben gewoon wraak genomen voor die dronken diplomaat en greenpeace... Toeval bestaat niet, dit is gewoon een bewuste actie tegen nederland
Op zaterdag 19 juli 2014 22:51 schreef spaceshutle het volgende: De russen hebben gewoon wraak genomen voor die dronken diplomaat en greenpeace... Toeval bestaat niet, dit is gewoon een bewuste actie tegen nederland
Zat mensen die nu MA boycotten hè.
Anders moet Huib maar minister-president worden.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
BNW is drie deuren verderop
Oekraïense inlichtingendiensten wisten drie dagen voor de ramp met MH17 al dat de separatisten over geavanceerde raketsystemen beschikten die ook doelen op grote hoogte kunnen raken.
Dat meldt de Washington Post zaterdag. Ondanks de informatie besloot de regering in Kiev niet om het luchtruim rond Donetsk te sluiten.
Volgens Vitaly Nayda van de veiligheidsdienst beschikken de rebellen over drie Boek-raketsystemen. Deze informatie was op 14 juli al bekend.
Oekraïne stelde een gedeeltelijke sluiting van het luchtruim in, aanvankelijk op 26000 voet en op 14 juli op 32000 voet. De Boeing 777 van Malaysia Airlines vloog op een hoogte van 33000 voet (10 kilometer) toen hij neergehaald werd.
De hoogterestricties werden op 14 juli aangepast nadat de rebellen een Oekraïense Antonov An-26 met acht mensen aan boord uit de lucht hadden geschoten. Dat vliegtuig vloog op 21000 voet. http://www.telegraaf.nl/b(...)_van_raketten__.html
Jij ziet zo'n onafhankelijk onderzoek wel slagen?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
Oekraïense inlichtingendiensten wisten drie dagen voor de ramp met MH17 al dat de separatisten over geavanceerde raketsystemen beschikten die ook doelen op grote hoogte kunnen raken.
Dat meldt de Washington Post zaterdag. Ondanks de informatie besloot de regering in Kiev niet om het luchtruim rond Donetsk te sluiten.
Volgens Vitaly Nayda van de veiligheidsdienst beschikken de rebellen over drie Boek-raketsystemen. Deze informatie was op 14 juli al bekend.
Oekraïne stelde een gedeeltelijke sluiting van het luchtruim in, aanvankelijk op 26000 voet en op 14 juli op 32000 voet. De Boeing 777 van Malaysia Airlines vloog op een hoogte van 33000 voet (10 kilometer) toen hij neergehaald werd.
De hoogterestricties werden op 14 juli aangepast nadat de rebellen een Oekraïense Antonov An-26 met acht mensen aan boord uit de lucht hadden geschoten. Dat vliegtuig vloog op 21000 voet. http://www.telegraaf.nl/b(...)_van_raketten__.html
Da's een beetje vreemd ja
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Schadevergoedingen zal MA denk ik niet hoeven te betalen. Dat zal wel uit een andere pot komen. Slechte resultaten? Hoe bedoel je? Air-Franc/KLM boekt al jaren verlies. Gaan die ook failliet? Ik ben altijd uiterst tevreden als ik met MA vlieg.
Ze hebben ook stevige concurrentie van Aziatische prijsvechters. MA lijdt al jaren verlies en wordt in leven gehouden door de staat. Met hun kwaliteit is niks mis. Reputatie was tot voor kort ook uitstekend
Nederland heeft afgelopen jaar diverse problemen met Rusland gehad...
Die Russen hebben gewoon uitgezocht wanneer er een vliegtuig vol Nederlanders boven hun luchtruim zou vliegen via hun geheime diensten en vervolgens een raket op losgelaten..
Als we dat in Nederland nog niet willen inzien zijn we wel heel debiel..
Met dit soort mongolen landen moet je gewoon niet sollen, ze pakken je gewoon terug.
Onzin natuurlijk. Dit gaat om de verloren finale van EK88.
Op zaterdag 19 juli 2014 22:45 schreef ForzaMilan het volgende: Twee weken later, op 13 november, wordt in een van Moskous duurste straten de BMW van Jorrit Faassen klemgereden door een Mercedes en een Volkswagen. Volgens de politie vormde ergernis over het rijgedrag van de Nederlander daarvoor de aanleiding. Vijf, zes potige kerels stappen uit en slaan met honkbalknuppels op Faassens auto in en bedreigen hem zwaar. De mannen hebben kennelijk geen flauw vermoeden dat ze te maken hebben met de schoonzoon van de man die in Rusland al meer dan tien jaar de dienst uitmaakt.
De zaak krijgt nochtans een staart. Want Jorrit Faassen blijkt de kentekens te hebben onthouden van de auto’s die hem belaagden. Wat daarna gebeurt, laat zich gemakkelijk raden. Al op zondagochtend 14 november arresteert een speciale eenheid van de politie de bankier Matvej Oerin en zeven lijfwachten – de belagers van Faassen – in het centrum van Moskou. In hun auto’s treft de recherche wapens aan. Later wordt gezegd dat er ook harddrugs lagen. Huiszoeking bij Oerin levert volgens justitie bewijzen van omkoping op.
Oerin zit in de gevangenis en zal daar, gezien de aanklachten, nog vele jaren doorbrengen. Als zakenman is het eveneens met hem gedaan. Binnen twee weken na de schermutseling werd van vier van Oerins banken de licentie ingetrokken.
Wat een heerlijk verhaal (de gevolgen dan), thanks for sharing .
Nederland heeft afgelopen jaar diverse problemen met Rusland gehad...
Die Russen hebben gewoon uitgezocht wanneer er een vliegtuig vol Nederlanders boven hun luchtruim zou vliegen via hun geheime diensten en vervolgens een raket op losgelaten..
Als we dat in Nederland nog niet willen inzien zijn we wel heel debiel..
Met dit soort mongolen landen moet je gewoon niet sollen, ze pakken je gewoon terug.
1. Er vliegen dagelijks (zeker nu) tientallen vliegtuigen vol Nederlanders boven Donetsk 2. Bovendien heb je dan dus echt niet de geheime dienst nodig om er eentje uit te kiezen 3. BNW is een stukje verder, maar bedankt voor het langskomen
En wat was dat voor bewijs?
Zeker van die Youtube-filmpjes, waarvan types zoals jij destijds zouden hebben gezegd dat ze niks bewijzen, net zo goed ergens anders / eerder opgenomen konden zijn, en alleen maar als propaganda dienen om de separatisten in een kwaad daglicht te stellen.
Maar nu het zo uitkomt zijn ze natuurlijk ineens wel keihard genoeg bewijs om Oekraïne de les te lezen. En uiteraard treft degene die de trekker overhaalde geen blaam hè.
De Russen zijn ook bezig mijn favoriete belastingparadijs aan het kapotmaken (Andorra) kopen alles op en de prijzen schieten omhoog. Brandstof en sigaretten valt nog mee, maar alle drank is onderhand Nederlands qua prijs (op de wodka na natuurlijk, die is nog steeds strontgoedkoop)
Onzin natuurlijk. Dit gaat om de verloren finale van EK88.
Dit is echt het ontstaan van de Zombie-apocalyptische tijdperk, al die dooie lijken daar in de Ukraïne na 2 dagen. Met die radioactieve meuk nog in de grond van Tjernobyl komen die lijken als zombies weer in opstand om de separatisten te pakken. The Beginning of World War Zombie.
1. Er vliegen dagelijks (zeker nu) tientallen vliegtuigen vol Nederlanders boven Donetsk 2. Bovendien heb je dan dus echt niet de geheime dienst nodig om er eentje uit te kiezen 3. BNW is een stukje verder, maar bedankt voor het langskomen
zout op man...
Die Poetin is een zwaar gestoorde mafketel...
Rusland heeft maar met 1 westerse land het afgelopen jaar ruzie gehad en dat was nederland...
Poetin heeft diverse debiele dingen over nederland geroepen...
OOk heel die dronken diplomaten kwestie was erg hoog opgelopen...
Joh dit is allemaal geen toeval dat ze een nederlandse vliegtuig raken met de achtergrond van het afgelopen jaar
zou er beter in zijn dan die sufkut van een rutte..
Ik had allang een paar F16 boven moskou laten vliegen...
Ja, en dan waren we over drie dagen allemaal weggevaagd.
DEN HAAG - Minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken is zaterdagavond teruggekeerd in Nederland na zijn bezoek aan Oekraïne. ,,Hij heeft daar gedaan wat hij kon doen'', zei een woordvoerder van zijn ministerie.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
DEN HAAG - Minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken is zaterdagavond teruggekeerd in Nederland na zijn bezoek aan Oekraïne. ,,Hij heeft daar gedaan wat hij kon doen'', zei een woordvoerder van zijn ministerie. Timmermans vloog vrijdagavond samen met een onderzoeksteam naar de Oekraïense hoofdstad Kiev. Hij wilde er met zijn aanwezigheid voor zorgen dat de Nederlandse onderzoekers aan de slag kunnen in het gebied waar donderdag 193 Nederlanders omkwamen door de vliegramp met een toestel van Malaysia Airlines. Of de identificatie-experts hun werk ongehinderd kunnen gaan doen, is nog niet bekend. De laatste mededeling was dat ze zaterdag zijn afgereisd naar het rampgebied in het oosten van Oekraïne. Timmermans en zijn medewerkers hebben onder meer afspraken gemaakt over de veiligheid van de Nederlandse deskundigen, omdat de veiligheidssituatie in het rampgebied onduidelijk is. Timmermans heeft tijdens zijn bezoek overlegd met de Oekraïense president Petro Porosjenko en premier Arseni Jatsenjoek. De minister benadrukte in Kiev dat het nu de eerste prioriteit is om de lichamen van de slachtoffers te identificeren en te bergen. Timmermans reageerde furieus op berichten dat op de rampplek met lichamen van slachtoffers wordt gesleept.
DEN HAAG - Minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken is zaterdagavond teruggekeerd in Nederland na zijn bezoek aan Oekraïne. ,,Hij heeft daar gedaan wat hij kon doen'', zei een woordvoerder van zijn ministerie.
En Poetin gooit een spaceshuttle met nucleaire bom op je zolderkamer.
Die russen zijn niet meer zo machtig...
Hun macht is alleen nog maar gebaseerd op olie en gas..
Heel hun leger stelt geen klote meer voor ....
Ik maak ze kapoet als het moet..
Ik blijf er bij dat het geen toeval is dat het een doelbewuste actie tegen Nederland was
Allemaal heel toevallig..heel de wereld vliegt over dat gedeelte en uitgerekend een vliiegtug vol nederlanders wordt geraakt na alles wat het afgelopen jaar tussen nederland en rusland is gebeurd..
WE ZIJN GEWOON EEN STEL MONGOLEN IN NEDERLAND DAT WE DIT NIET WILLEN INZIEN... het zal ook nooit te bewijzen zijn, maar toeval bestaat niet in dit geval
Ik blijf er bij dat het geen toeval is dat het een doelbewuste actie tegen Nederland was
Allemaal heel toevallig..heel de wereld vliegt over dat gedeelte en uitgerekend een vliiegtug vol nederlanders wordt geraakt na alles wat het afgelopen jaar tussen nederland en rusland is gebeurd..
WE ZIJN GEWOON EEN STEL MONGOLEN IN NEDERLAND DAT WE DIT NIET WILLEN INZIEN... het zal ook nooit te bewijzen zijn, maar toeval bestaat niet in dit geval
Ze stuurden zelfs MH17 over dat gebied, en hij moest lager vliegen dan de bedoeling was
Zit je ons nou mongolen te noemen omdat we niet meegaan in jouw totaal krankzinnige wereldvisie?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet. Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende: Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
Zit je ons nou mongolen te noemen omdat we niet meegaan in jouw totaal krankzinnige wereldvisie?
Nja, deze visie is wel heel retarded, maar dat mensen al weten wie het zogenaamd heeft gedaan en dat we actie moeten ondermenen willen ook gewoon niet afwachten op een onderzoek volgens mij.
Ik ben jaloers op z'n talenknobbel, maar wat een slappe zak zeg, als ie ook nog niet eens de eerste dag mee gaat met het onderzoeksteam. Nu weten we nog niet of ze toegang daar tot krijgen morgen en hun werk kunnen doen.
Nja, deze visie is wel heel retarded, maar dat mensen al weten wie het zogenaamd heeft gedaan en dat we actie moeten ondermenen willen ook gewoon niet afwachten op een onderzoek volgens mij.
Wie het gedaan heeft is één ding, we kunnen nog niet optreden zolang we niet weten wie, wat en waarom. Feit is wel dat het erg moeilijk wordt gemaakt om de boel te onderzoeken of überhaupt in de buurt te komen. Dáár is wél tegen op te treden.
jawel, maar op de een of andere manier ontroeren deze beelden enorm.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet. Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende: Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
ik vraag me ook echt af waarom dat nog steeds niet gebeurd is
Nederlandse troepen in een gebied waar een halve burgeroorlog woedt met Rusland die met argusogen toekijkt. Zie je het gevaar niet?
Ik vind vooral die eerste foto. Is net een schilderij/kunstwerk
Ja die is echt enorm mooi. En het laat ook een beeld zien van de plaatselijke bevolking, kijk naar hun houding, gelaten, schouders laag. Het zal je toch overkomen dat de lijken om je heen vallen. Dar kan ik me ook even geen voorstelling bij maken.
Ik kan en wil me geen voorstelling maken hoe hun laatste minuut er uit heeft gezien
Kansloos het leven verloren...
Ik ook niet en toch wil je het weten, we hebben allemaal weleens gevlogen en allemaal denk je wat nou als we neerstorten oid.
Ja die is echt enorm mooi. En het laat ook een beeld zien van de plaatselijke bevolking, kijk naar hun houding, gelaten, schouders laag. Het zal je toch overkomen dat de lijken om je heen vallen. Dar kan ik me ook even geen voorstelling bij maken.
Ja, maar er is nu geen uitsluitsel dat diezelfde plaatselijke bevolking niet flink aan het roven is. Ondanks dat het voor hun een traumatische ervaring is, heb ik er wel een beetje een dubbel gevoel bij.
DeVN moet dat gebied gewoon binnenvallen en veilig stellen!
The only easy day, was yesterday. (USMC) Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
Ik denk dat het voor iedereen gewoon een normale vlucht was, en het moment dat het mis ging niemand meer bewust meekreeg wat er gebeurde. Maarja dat is iets waarvan we zeker zijn dat we het nooit zullen weten (En dat is misschien maar goed ook)
jawel, maar op de een of andere manier ontroeren deze beelden enorm.
Het zijn in hun schoonheid schokkende foto's. Dit is toch bizar? Overal foto's van maar het duurt dagen voordat mensen naar een mortuarium kunnen.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Fotografie speelt sowieso een belangrijke rol bij deze ramp.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Ik vrees dat men de eerste seconden van het neerstorten wel heeft gemerkt.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
The only easy day, was yesterday. (USMC) Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
Ja, maar er is nu geen uitsluitsel dat diezelfde plaatselijke bevolking niet flink aan het roven is. Ondanks dat het voor hun een traumatische ervaring is, heb ik er wel een beetje een dubbel gevoel bij.
Nu wil ik graag meegaan in rusland moordenaars enzo, maar is het niet zo dat bij ieder ongeluk wat dan ook, geroofd wordt? Ik weet het niet, zouden die mensen die zijn komen helpen allemaal slecht zijn?
Het zijn in hun schoonheid schokkende foto's. Dit is toch bizar? Overal foto's van maar het duurt dagen voordat mensen naar een mortuarium kunnen.
Mooi gezegd.
Die Amerikanen weten toch allang wie die raket heeft afgeschoten? Met hun NSA/CIA spy meuk. Zelf Obama heeft moeite om zich daarin niet te verspreken..
Wat kun je nu nog veilig stellen? Alles is al verkloot, lijken zijn al voor een deal weg en persoonlijke bezittingen zijn al weggenomen.
Dan moet de VN die terug halen! Die seperatisten hadden moeten meewerken en dat hebben ze verkloot. Dan gaan ze maar neer.
Ik snap niet van die mensen dat ze kleine kinderen meenemen naar zo'n horror plek. Dat brengt een grote impact met zich mee
Ze wonen daar, de boel is rondom hun heen naar beneden gepletterd.
Nu wil ik graag meegaan in rusland moordenaars enzo, maar is het niet zo dat bij ieder ongeluk wat dan ook, geroofd wordt? Ik weet het niet, zouden die mensen die zijn komen helpen allemaal slecht zijn?
Nee, niet overal zijn de mensen zo onbeschaafd dat ze bij een ramp aan het plunderen slaan.
Vorig jaar ben ik bij de watersnood aan de Elbe geweest, en daar was iedereen zonder uitzondering heel positief bezig. Van zandzakken sjouwen tot koekjes bakken voor alle professionele en vrijwillige hulpverleners. Dat was juist echt heel mooi om te zien.
Edit: Of wat te denken van de opstand van Egypte, waar men in Caïro burgerwachten opzette toen Mubarak chaos probeerde te creëren door de politie buiten werking te stellen.
Het zit dus niet per se in de aard van de mens!
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2014 23:25:46 ]
Puur afhankelijk van de mentaliteit van die mensen. Je kunt nog zo arm zijn, roven van lijken van mensen die letterlijk uit de lucht zijn geschoten lijkt me vrij zeldzaam. Ze zullen echt niet allemaal slecht zijn, genoeg filmpjes gezien van oprechte boeren die lijken al netjes hadden afgedekt en waar ook nog gewoon biljetten op de grond lagen. Toch heb ik vrij weinig vertrouwen (op dit moment) in de mensen is dat gehele gebied, minimaal de helft heeft dubbele belangen (voor mijn gevoel). Maargoed, wij hebben dan ook wel weer wat makkelijker praten vanaf Nederland, je zou daar maar zitten en dit ook nog eens meemaken maast de constante oorlog..
Denk dat de echte oprechte mensen dat gebied toch beter vrij snel kunnen verlaten, niets te zoeken daar.
Hoezo is het nmappen van Russische IPs op government level niet legaal dan, leuk vinden ze het vast niet maar scannen op beveiligingsissues is niet illegaal
Nee, niet overal zijn de mensen zo onbeschaafd dat ze bij een ramp aan het plunderen slaan.
Vorig jaar ben ik bij de watersnood aan de Elbe geweest, en daar was iedereen zonder uitzondering heel positief bezig. Van zandzakken sjouwen tot koekjes bakken voor alle professionele en vrijwillige hulpverleners. Dat was juist echt heel mooi om te zien.
Ik weet het gewoonweg niet Er wordt zoveel doorelkaar gegooid, wát is waarheid.
Op zaterdag 19 juli 2014 23:22 schreef Mr.Noodle het volgende: Die Amerikanen weten toch allang wie die raket heeft afgeschoten? Met hun NSA/CIA spy meuk. Zelf Obama heeft moeite om zich daarin niet te verspreken..
Vast wel, maar als ze dat toegeven dan komt er meteen een rel dat Amerika de wereld spioneert vanuit satelieten elke seconden, Rusland zal dan extreem boos zijn dit dat alles opnieuw.
Op zaterdag 19 juli 2014 23:24 schreef Rivalo het volgende: Hoezo is het nmappen van Russische IPs op government level niet legaal dan, leuk vinden ze het vast niet maar scannen op beveiligingsissues is niet illegaal
Gewoon doen
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
Op zaterdag 19 juli 2014 23:24 schreef Rivalo het volgende: Hoezo is het nmappen van Russische IPs op government level niet legaal dan, leuk vinden ze het vast niet maar scannen op beveiligingsissues is niet illegaal
Ik snap niet van die mensen dat ze kleine kinderen meenemen naar zo'n horror plek. Dat brengt een grote impact met zich mee
de russen zijn ook bikkel, zij lieten het toch ook op staats televisie zien ? sowieso als je even wat youtube filmpjes checkt uit rusland weet je gelijk wat voor pauper bende het daar is
Edit: Of wat te denken van de opstand van Egypte, waar men in Caïro burgerwachten opzette toen Mubarak chaos probeerde te creëren door de politie buiten werking te stellen.
Nee en ook niet in bepaalde volken, het zit in bepaalde individuen, overal.
Ukraine says it has "compelling evidence" Russia played a defining role in the shooting down of a Malaysian airliner by providing the rebels with missile systems and a crew.
Vitaly Naida, the country's counter intelligence chief, said Kiev had proof that three BUK-1 or SA-11 radar-guided missile systems had entered Ukraine from Russia along with a three-man crew.
"We have compelling evidence that this terrorist act was committed with the help of the Russian Federation. We know clearly that the crew of this system were Russian citizens," he told a news conference.
Naida said the three systems had been moved back to Russia and showed journalists pictures of the missile systems in various locations.
Daar zijn ze al veel te laat mee. Als ze dat hadden willen doen, had dat moeten gebeuren binnen de eerste 24u van het ongeluk.
Wat dat betreft is het te laat dat klopt. Maar deze varkens moeten gewoon keihard aangepakt worden. Of moet er pas wat gebeuren als het nog meer onschuldige mensen sterven? Ook de bevolking daar lijdt onder deze terroristen. Aanpakken die handel!!!
Ik hoop maar dat vrienden/familieleden/nabestaanden niet op zoek gaan naar dergelijke foto's. Het lijkt me dat je veel mensen aan de kleding herkent, als het gaat om iemand die dichtbij je staat...
Vast wel, maar als ze dat toegeven dan komt er meteen een rel dat Amerika de wereld spioneert vanuit satelieten elke seconden, Rusland zal dan extreem boos zijn dit dat alles opnieuw.
Amerika houd al sinds de jaren 30 bij waar een raket word gelanceerd, niets nieuws wat dat betreft.
Zal wel meevallen, het is eerder dat Amerika voorzichtig moet zijn met hun informatie, want zo kan Rusland makkelijk info verzamelen over hoe Amerika opereert.
Natuurlijk niet, kijk alleen al naar al die mijnwerkers die daar lijken hebben lopen zoeken. Vrijwillig.
Amerika houd al sinds de jaren 30 bij waar een raket word gelanceerd, niets nieuws wat dat betreft.
Sinds de jaren 30?
Daar ingrijpen is de enige oplossing voor ons, en uiteindelijk ook de oekrainse belangen.
40, 50 weet het niet precies, maar die monitoren sowieso raket lanceringen wereldwijd.
Op zaterdag 19 juli 2014 23:27 schreef Isegrim het volgende: Ik hoop maar dat vrienden/familieleden/nabestaanden niet op zoek gaan naar dergelijke foto's. Het lijkt me dat je veel mensen aan de kleding herkent, als het gaat om iemand die dichtbij je staat...
"Geen foto's van lijken"
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice Moderator DIG Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher 🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
Op zaterdag 19 juli 2014 23:27 schreef Isegrim het volgende: Ik hoop maar dat vrienden/familieleden/nabestaanden niet op zoek gaan naar dergelijke foto's. Het lijkt me dat je veel mensen aan de kleding herkent, als het gaat om iemand die dichtbij je staat...
Of juist het 'geluk' dat je geliefde nog herkenbaar op aarde gestort is ipv ontploft/verkoold.
Ja beter ingrijpen als er nog meer vliegtuigen de lucht uit geschoten worden toch?
Met de VN? In dat gebied? Denk eens na voor je die kinderachtige retoriek uitkraamt, clown
Wat dat betreft is het te laat dat klopt. Maar deze varkens moeten gewoon keihard aangepakt worden. Of moet er pas wat gebeuren als het nog meer onschuldige mensen sterven? Ook de bevolking daar lijdt onder deze terroristen. Aanpakken die handel!!!
Het zou inderdaad niet erg zijn als er opeens een aantal van die bivakmuts mannen zouden verdwijnen van de aardbodem.
Hopelijk worden de daders niet uitgeleverd aan Nederland. 4 uur taakstraf en een kleine geldboete en ze zijn vrij van alle blaam.
vrijdag 6 mei 2011 11:06 schreef Psy-freak het volgende: Ik heb net serieus - door mc.chicken - een kipburger gehaald bij de supermarkt. :')
40, 50 weet het niet precies, maar die monitoren sowieso raket lanceringen wereldwijd.
Ongetwijfeld, alleen waren er in de jaren 30 dus geen raketten zoals wij ze kennen. De V2 was de eerste.
Er moet nu wel iets gebeuren anders is er helemaal niets meer te vinden. Jammer als we dan tegen een been of 2 schuppen, actie moet nu gebeuren.
En rutte heeft gezegd dat ie dit belangrijk vind, act dan ook zo. Geen hulp stuur mensen, militairen.
Op zaterdag 19 juli 2014 23:32 schreef DaMook het volgende: Er moet nu wel iets gebeuren anders is er helemaal niets meer te vinden. Jammer als we dan tegen een been of 2 schuppen, actie moet nu gebeuren.
En rutte heeft gezegd dat ie dit belangrijk vind, act dan ook zo. Geen hulp stuur mensen, militairen.
Op zaterdag 19 juli 2014 23:32 schreef DaMook het volgende: Er moet nu wel iets gebeuren anders is er helemaal niets meer te vinden. Jammer als we dan tegen een been of 2 schuppen, actie moet nu gebeuren.
eens. Maar Europa is te pussy, dus het zal van Amerika moeten komen
Het zou inderdaad niet erg zijn als er opeens een aantal van die bivakmuts mannen zouden verdwijnen van de aardbodem.
Hopelijk worden de daders niet uitgeleverd aan Nederland. 4 uur taakstraf en een kleine geldboete en ze zijn vrij van alle blaam.
In dit geval denk ik dat als er al daders naar Nederland worden uitgeleverd zo nooit meer vrij komen. Niemand zal het pikken als ze minder dan levenslang zouden krijgen.
Ongetwijfeld, alleen waren er in de jaren 30 dus geen raketten zoals wij ze kennen. De V2 was de eerste.
Boeiend, op dit moment monitoren ze het allemaal.
Die zijn alleen maar gevallen, toen het toestel langzaam uiteen viel. Bij Lockerbie werden nog compete stoelrijen aan elkaar gevonden met de passagiers in de gordels er in
'Nederland en VS bereiden invasie voor' Mark Rutte mag voor de buitenwacht Vladimir Poetin nog een diplomatieke handreiking hebben gedaan, achter de schermen wordt samen met de Verenigde Staten een plan B gesmeed. Dat melden bronnen van Spitsnieuws.nl in Polen.
Op zo’n twintig kilometer van de Poolse hoofdstad Warschau bereiden Nederlandse, maar vooral Amerikaanse, militairen zich volgens onze bronnen voor op een invasie in het gebied waar donderdag de brokstukken van vlucht MH17 van Malaysia Airlines neerkwamen. Daarbij kunnen eventueel ook Nederlandse F16’s worden ingezet, deze voeren normaal gesproken patrouillevluchten boven de Baltische staten uit.
Plan B Zowel premier Mark Rutte als minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans gaven vanmiddag afzonderlijk van elkaar aan de situatie rondom het neergestorte vliegtuig in het oosten van Oekraïne via diplomatieke weg op te willen lossen. Ondertussen zou dus ook al aan een plan B gewerkt worden.
Een militaire actie klinkt niet heel ongeloofwaardig na de felle bewoordingen waarin president Barack Obama zich gisteravond uitsprak. Aangenomen mag worden dat zodra Washington voldoende aanleiding heeft, de crash site door militairen zal worden ingenomen en de plunderende separatisten worden ingerekend. Vervolgens kan normaal, onafhankelijk onderzoek worden verricht en de stoffelijke overschott
Chaos, doden en kans op een grootschalig militair conflict.
Nog niets, daarom wil ik dat hij militairen stuurt om het gebied veilig te stellen.
Mark Rutte mag voor de buitenwacht Vladimir Poetin nog een diplomatieke handreiking hebben gedaan, achter de schermen wordt samen met de Verenigde Staten een plan B gesmeed. Dat melden bronnen van Spitsnieuws.nl in Polen.
Op zo’n twintig kilometer van de Poolse hoofdstad Warschau bereiden Nederlandse, maar vooral Amerikaanse, militairen zich volgens onze bronnen voor op een invasie in het gebied waar donderdag de brokstukken van vlucht MH17 van Malaysia Airlines neerkwamen. Daarbij kunnen eventueel ook Nederlandse F16’s worden ingezet, deze voeren normaal gesproken patrouillevluchten boven de Baltische staten uit.
Plan B
Zowel premier Mark Rutte als minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans gaven vanmiddag afzonderlijk van elkaar aan de situatie rondom het neergestorte vliegtuig in het oosten van Oekraïne via diplomatieke weg op te willen lossen. Ondertussen zou dus ook al aan een plan B gewerkt worden.
Een militaire actie klinkt niet heel ongeloofwaardig na de felle bewoordingen waarin president Barack Obama zich gisteravond uitsprak. Aangenomen mag worden dat zodra Washington voldoende aanleiding heeft, de crash site door militairen zal worden ingenomen en de plunderende separatisten worden ingerekend. Vervolgens kan normaal, onafhankelijk onderzoek worden verricht en de stoffelijke overschotten van de inzittenden van de rampvlucht op correcte wijze worden geborgen.
eens. Maar Europa is te pussy, dus het zal van Amerika moeten komen
Hoop dat die meedoen ja, dat zou een grote support zijn.
Bij de zoektocht naar Ruben en Julian in de Utrechtse bossen namen ook ouders hun kinderen mee bij een zoektocht naar lijken. Uiteindelijk schelen we niet zoveel met elkaar.
In dit geval denk ik dat als er al daders naar Nederland worden uitgeleverd zo nooit meer vrij komen. Niemand zal het pikken als ze minder dan levenslang zouden krijgen.
We durven te dromen. De daders zullen echt nooit meer worden gevonden. En idd, levenslang is het minimale.. maar heb je wel eens geïnformeerd naar het leven in een Nederlandse gevangenis? Ik zeg niet dat het goed is hoor maar het zou wel wat minder "luxe" mogen.
vrijdag 6 mei 2011 11:06 schreef Psy-freak het volgende: Ik heb net serieus - door mc.chicken - een kipburger gehaald bij de supermarkt. :')
Ik hoop dat ze plan B morgen in werking zetten, het is het enige nog werkbaar plan op het moment.
Weer een dag voorbij en de lijken liggen nog steeds op een weiland weg te rotten of met een vrachtwagen afgevoerd om ergens in een put gedumpt te worden.
Rutte, timmermans & co. hebben helemaal niks voor elkaar weten te krijgen.