Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • OVSE experts zijn gearriveerd • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De locatie van de zwarte dozen (FDR en CVR) is momenteel onbekend • Geruchten komen binnen dat de Berkut (separatistische troepen) de crashsite overgenomen zouden hebben
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt.
• Onder de slachtoffers bevonden zich ongeveer 100 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gegevens van FlightRadar24 Signal from #MH17 was lost over Ukraine just before Russian border , Signal was lost around 13:21 UTC at 33,000 feet.
Volgens mij was vandaag de eerste keer dat Rutte echt emotioneel was. Ik denk dus dat hij echt wel alles doet wat hij kan doen. Maar dat is natuurlijk niet zo veel.
Ach, hij doet z'n best, maar als MP van Nederland kun je nu eenmaal niet gigantisch veel.
Juist, vanaf nu alleen nog maar quotes van de NOS, zonder commentaar erbij.
Vreemd mannetje ben je, tot op zekere hoogte toch wel vermakelijk alleen denk ik dat je hier op het verkeerde forum zit, denk dat RT.com wel een forum voor je heeft waar je gelijkgestemde zal vinden.
De Amerikaanse minister Hagel van Defensie heeft met zijn Nederlandse collega Hennis overlegd over de vliegramp in Oekraïne. Ze zijn het erover eens dat er een "sterke en verenigde reactie op de tragedie" moet komen, meldde het Pentagon na het telefoongesprek.
Hagel belde Hennis onder meer om condoleances over te brengen voor de 193 Nederlanders die donderdag in Oost-Oekraïne zijn omgekomen. Hij herhaalde ook de steun van president Obama voor een internationaal onderzoek naar de toedracht van de crash.
Vreemd mannetje ben, tot op zekere hoogte toch wel vermakelijk alleen denk ik dat je hier op het verkeerde forum zit, denk dat RT.com wel een forum voor je heeft waar je gelijkgestemde zal vinden.
Ik post ook al in BNW, maar zaken waar harde feiten en betrouwbare bronnen voor zijn mag ik ook hier posten. Ik speculeer tenminste niet hier, dat doe ik in BNW.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ] Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro #freeTarik #freeDemon_from_heaven
De Amerikaanse minister Hagel van Defensie heeft met zijn Nederlandse collega Hennis overlegd over de vliegramp in Oekraïne. Ze zijn het erover eens dat er een "sterke en verenigde reactie op de tragedie" moet komen, meldde het Pentagon na het telefoongesprek.
Hagel belde Hennis onder meer om condoleances over te brengen voor de 193 Nederlanders die donderdag in Oost-Oekraïne zijn omgekomen. Hij herhaalde ook de steun van president Obama voor een internationaal onderzoek naar de toedracht van de crash.
De ministers spraken verder over de moeilijkheden die onderzoekers ondervinden om toegang te krijgen tot de rampplek.
Hagel ging er zelf maar achteraan en Hennis schrok wakker?
Ik post ook al in BNW, maar zaken waar harde feiten en betrouwbare bronnen voor zijn mag ik ook hier posten. Ik speculeer tenminste niet hier, dat doe ik in BNW.
Uhm, je speculeert over Rutte zijn speech of beter gezegd, je doet uitspraken over hem gebaseerd op 1 filmpje terwijl er tientallen andere filmpjes zijn die laten zien dat wat jij zegt gewoon onzin is.
Sjonge jonge, op Nieuwsuur laten ze zien hoe de leider van de OVSE-missie op de Russische televisie gewoon helemaal fout wordt nagesynchroniseerd, voor propagandadoeleinden.
Op zaterdag 19 juli 2014 22:24 schreef Igen het volgende: Sjonge jonge, op Nieuwsuur laten ze zien hoe de leider van de OVSE-missie op de Russische televisie gewoon helemaal fout wordt nagesynchroniseerd, voor propagandadoeleinden.
Dat dit kan in 2014 hè.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
Op zaterdag 19 juli 2014 22:24 schreef Igen het volgende: Sjonge jonge, op Nieuwsuur laten ze zien hoe de leider van de OVSE-missie op de Russische televisie gewoon helemaal fout wordt nagesynchroniseerd, voor propagandadoeleinden.
En de Russen zich afvragen waarom zij ook de schuld krijgen..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Doodgewoon in Rusland... veel inwoners weten dat... anderen niet.. Het is geen spat veranderd sinds de sovjetunie wat dat punt betreft...
One good thing about music: When it hits, you feel no pain, So hit me with music.. Bob Marley
Op zaterdag 19 juli 2014 22:26 schreef Mr.Noodle het volgende: En het departement Russische Propaganda probeerde de Wikipedia-pagina te wijzigen van de ramp..
Dit is werkelijk dat ik voor het eerst hoor van. Poetins dochter die in Voorschoten woont. Even met stomheid geslagen...
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen == --- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken --- Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+ *O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
Als nabestaande had ik zoiets toch echt serieus overwogen... een soort Heineken ontvoering oid.. Maar ik denk niet dat ze daar nog zit nu..
Bryan Mills zou het gedaan hebben.
"I don't know who you are. I don't know what you want. If you are looking for ransom, I can tell you I don't have money. But what I do have are a very particular set of skills, skills I have acquired over a very long career. Skills that make me a nightmare for people like you. If you let my daughter go now, that'll be the end of it. I will not look for you, I will not pursue you. But if you don't, I will look for you, I will find you, and I will kill you.."
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
Op zaterdag 19 juli 2014 22:35 schreef Andromache het volgende: Dit is werkelijk dat ik voor het eerst hoor van. Poetins dochter die in Voorschoten woont. Even met stomheid geslagen...
Op zaterdag 19 juli 2014 22:35 schreef Andromache het volgende: Dit is werkelijk dat ik voor het eerst hoor van. Poetins dochter die in Voorschoten woont. Even met stomheid geslagen...
De AIVD zal haar sinds eergisteren goed in de gaten hebben, gok ik. We maken er grappen over maar haar aanwezigheid in Nederland is op z'n zacht gezegd handig, voor ons.
De AIVD zal haar sinds eergisteren goed in de gaten hebben, gok ik. We maken er grappen over maar haar aanwezigheid in Nederland is op z'n zacht gezegd handig, voor ons.
Als men 1 haar van haar aanraakt ligt Nederland plat. Het is juist niet handig
De FSB inhouse service heeft vast allerlei beveiligde verbindingen in huis aangelegd... Of de AIVD dat zo snel kan kraken.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen == --- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken --- Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+ *O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende: Bis bis bis Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende: Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
Wacht maar, Poetin stuurt z'n beste elite eenheden op ons af. De bruine beren..
Is dit een dreigement?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende: Bis bis bis Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende: Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
Poetin in de Albert Heijn in Voorschoten. Rechts zijn dochtertje en haar Nederlandse vriendje.
Open waar mogelijk, eerlijk als hij het niet weet. Ik mag hem. Hij is werkeloos met een half jaar, natuurlijk, als. Malaysia Airlines failliet gaat. Misschien heeft ie trek om Eurocommissaris te worden. :p
En de Russen zich afvragen waarom zij ook de schuld krijgen..
De gewone Rus zal inderdaad oprecht kunnen denken van "Ja maar die OVSE-meneer zegt toch zelf dat ze ongehinderd toegang tot de plaats van de ramp hebben!" zonder te weten dat hij dat niet heeft gezegd, zonder te weten dat zijn woorden bij het nasynchroniseren verdraaid zijn.
Maria Poetin zou in de bovenste twee verdiepingen van een appartementencomplex in de Krimwijk wonen. Volgens de krant maken verschillende buurtbewoners zich zorgen over de komst van de presidentsdochter.
De Krim was gewoon een cadeautje van papa
Puur uit nieuwsgierigheid. Kun je iemand tot persona non grata verklaren als ze getrouwd is met een Nederlander?