Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • OVSE experts zijn gearriveerd • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De locatie van de zwarte dozen (FDR en CVR) is momenteel onbekend
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Bovendien zal MA eventueel vervoer van en naar de crashsite in Oekraïne als daar voldoende vraag naar is
• Onder de slachtoffers bevonden zich ongeveer 100 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Uitspraak Rutte in de middag van 18 juli
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gegevens van FlightRadar24 Signal from #MH17 was lost over Ukraine just before Russian border , Signal was lost around 13:21 UTC at 33,000 feet.
Premier Rutte is geschokt door het respecloze gedrag op de rampplek. "Mensen rotzooien tussen de brokstukken met de persoonlijke spullen van slachtoffers. Dat is ronduit walgelijk", zei de premier zojuist in een persconferentie. http://nos.nl/liveblog/67(...)ie.html#update-40439
One good thing about music: When it hits, you feel no pain, So hit me with music.. Bob Marley
Op zaterdag 19 juli 2014 18:04 schreef Yuri_Boyka het volgende: Hoe plausibel is de theorie dat Oekraïne dit heeft veroorzaakt om steun van de NATO te krijgen?
Zou een tijdelijke corridor door VN-militairen uit Zuid-Amerika of Afrika acceptabel zijn voor de separatisten?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen == --- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken --- Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+ *O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
Kan nederland niet in samenwerking met de amerikanen commando's sturen om de ramp plek veilig te stellen en al die mongolen die daar plunderen neer te maaien.
Op zaterdag 19 juli 2014 18:16 schreef Andromache het volgende: Zou een tijdelijke corridor door VN-militairen uit Zuid-Amerika of Afrika acceptabel zijn voor de separatisten?
Op zaterdag 19 juli 2014 18:16 schreef Andromache het volgende: Zou een tijdelijke corridor door VN-militairen uit Zuid-Amerika of Afrika acceptabel zijn voor de separatisten?
Die hebben weinig te willen op dat moment... En dat weten ze wel...
One good thing about music: When it hits, you feel no pain, So hit me with music.. Bob Marley
die laatste vraag was op zich wel oké, maar had net iets beter gekund. Wat doen jullie er dan aan om voor een veilige omgeving te zorgen. Los van het vragen aan Poetin of je mag komen spelen daar.
Op zaterdag 19 juli 2014 18:16 schreef Dentiwan het volgende: Kan nederland niet in samenwerking met de amerikanen commando's sturen om de ramp plek veilig te stellen en al die mongolen die daar plunderen neer te maaien.
Wellicht toch meer contact opnemen met Obama, wat de mogelijkheden zijn? Niet dat Obama ook maar een vinger uit gaat steken als er geen Amerikanen bij zijn betrokken...
18:08 uur Geen vlucht met nabestaanden naar rampplek
Huib Gorter, de Europese topman van Malaysia Airlines, heeft gezegd dat er voorlopig geen vlucht met nabestaanden naar de rampplek in Oekraïne vertrekt.
"We hebben er vanochtend uitgebreid over gesproken en besloten dit niet te doen. Als je naar Kiev vliegt, gaat er acht uur overheen voordat je op de plaats van het ongeluk komt. Het is een oorlogsgebied, we willen niet dat de nabestaanden in gevaar worden gebracht", aldus Gorter. http://nos.nl/liveblog/67(...)ie.html#update-40439
Ik heb zo het gevoel dat Poetin nu niet ergens in foetushouding ligt te huilen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet. Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende: Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
die laatste vraag was op zich wel oké, maar had net iets beter gekund. Wat doen jullie er dan aan om voor een veilige omgeving te zorgen. Los van het vragen aan Poetin of je mag komen spelen daar.
Ja klopt niet alle vragen maar meer dan eens sla ik mezelf wel voor de kop door wat voor stomme vraag ze nu weer stellen.
Rutte is een van de weinige bondgenoten van Putin in Europa. Als Rutte en Cameron (normaal pro-Putin) oproepen tot hardere sancties en Rusland compleet afsluiten van de wereldmarkt met hulp van de Amerikanen is het snel gedaan. Rusland heeft de inkomsten van het gas harder nodig dan wij het gas (zeker in de zomer). Economisch stelt het land nog steeds weinig voor zonder die olie en gas inkomsten.
Premier Rutte is geschokt door het respecloze gedrag op de rampplek. "Mensen rotzooien tussen de brokstukken met de persoonlijke spullen van slachtoffers. Dat is ronduit walgelijk", zei de premier zojuist in een persconferentie. http://nos.nl/liveblog/67(...)ie.html#update-40439
Huib Gorter, de Europese topman van Malaysia Airlines, heeft gezegd dat er voorlopig geen vlucht met nabestaanden naar de rampplek in Oekraïne vertrekt.
"We hebben er vanochtend uitgebreid over gesproken en besloten dit niet te doen. Als je naar Kiev vliegt, gaat er acht uur overheen voordat je op de plaats van het ongeluk komt. Het is een oorlogsgebied, we willen niet dat de nabestaanden in gevaar worden gebracht", aldus Gorter. http://nos.nl/liveblog/67(...)ie.html#update-40439
Nee inderdaad, die vliegen de bommen en granaten dan ook maar om de oren.
Niets. Mensen die denken dat we een paar Rambo's moeten sturen hebben iets teveel films gekeken. Men is overgeleverd aan de nukken van de separatisten. Tragisch en helaas.
Politiek gezien is het een soort van oorlogsverklaring en je bent gelijk onderdeel van het conflict.
Maar je moet slachtoffers uit je eigen land naar nederland kunnen vervoeren.
We zijn al onderdeel sinds donderdag. Een oorlogsverklaring aan wie? Putin? Omdat we onderzoekers in staat stellen het werk te doen wat ze moeten doen? En beschermen tegen rebellen? Als hij dan ingrijpt, geeft hij alleen maar toe dat het zijn rebellen zijn, zijn wapens, en krijgt ie de wereld over zich heen wat hij niet wil, want de wereld is nog altijd 300000000 keer sterker dan Rusland in z'n eentje.
Maar hij weet wel dat het erg slecht is voor zijn toekomst...
Waarom? de USSR heeft jaaaaaaaaaaaaaren gedraaid zonder het Westen. heb je weleens gekeken hoe groot dat hele gebied is? Ze kunnen zich volledig zelf bedruipen. Houd me ten goede ik heb ook graag dat we daar terecht kunnen. Maar een intens gesprek van Rutte met poetin, tsja, kweenie.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet. Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende: Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
Niets. Mensen die denken dat we een paar Rambo's moeten sturen hebben iets teveel films gekeken. Men is overgeleverd aan de nukken van de separatisten. Tragisch en helaas.
Fijne wereld he, die wereld waarin alles prima is, kuikentjes rondlopen, etc, regenboogjes ten overvloede, altijd feest, altijd carnaval en bier.
Waarom? de USSR heeft jaaaaaaaaaaaaaren gedraaid zonder het Westen. heb je weleens gekeken hoe groot dat hele gebied is? Ze kunnen zich volledig zelf bedruipen. Houd me ten goede ik heb ook graag dat we daar terecht kunnen. Maar een intens gesprek van Rutte met poetin, tsja, kweenie.
Rusland binnenvallen lijkt me anders ook niet echt een goed plan.
We zijn al onderdeel sinds donderdag. Een oorlogsverklaring aan wie? Putin? Omdat we onderzoekers in staat stellen het werk te doen wat ze moeten doen? En beschermen tegen rebellen? Als hij dan ingrijpt, geeft hij alleen maar toe dat het zijn rebellen zijn, zijn wapens, en krijgt ie de wereld over zich heen wat hij niet wil, want de wereld is nog altijd 300000000 keer sterker dan Rusland in z'n eentje.
Neuh, ongeveer 3x, gezien het nucleaire arsenaal van de Russen.
Ja want de ussr leverde helemaal niks aan het westen in die tijd
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
Oh en Rutte had het dus óók over die foto van die kerel met dat aapje. terwijl het hele filmpje liet zien dat die man het hoog hield voor de aanwezige pers, daarna z'n pet afzette en een kruis sloeg. Hoezo propaganda..
Kan ons dat wat schelen dan? Die russen interesseren zich ook niet voor ons...
Ja dat kan ons schelen want de Russen maken gehakt van jouw soldaatjes als je dit openlijk doet. NIEMAND in de EU wil een oorlog of conflikt met Rusland.
Op zaterdag 19 juli 2014 18:22 schreef yvonne het volgende: Oh en Rutte had het dus óók over die foto van die kerel met dat aapje. terwijl het hele filmpje liet zien dat die man het hoog hield voor de aanwezige pers, daarna z'n pet afzette en een kruis sloeg. Hoezo propaganda..
Denk je? Ik denk dat hij refereert aan het feit dat die schooiers gewoon van de eigendommen af moeten blijven.
Dus zij schieten een vliegtuig neer, moffelen het bewijs weg en laten ons niet toe in het gebied waardoor er misschien uiteindelijk geen dader kan worden gevonden, en wij doen niets?
Op zaterdag 19 juli 2014 18:22 schreef yvonne het volgende: Oh en Rutte had het dus óók over die foto van die kerel met dat aapje. terwijl het hele filmpje liet zien dat die man het hoog hield voor de aanwezige pers, daarna z'n pet afzette en een kruis sloeg. Hoezo propaganda..
Dat heeft hij niet gezegd. Er zijn talloze filmpjes en foto's van mensen die lopen te graaien.
Dus zij schieten een vliegtuig neer, moffelen het bewijs weg en laten ons niet toe in het gebied waardoor er misschien uiteindelijk geen dader kan worden gevonden, en wij doen niets?
Je moet gewoon met je poten van de persoonlijke bezittingen van de slachtoffers afblijven. Dus ook met de juiste context blijft het respectloos.
Wij willen eerst de lichamen terug. Dat is stap 1, anders houden ze de lichamen als wisselgeld (dat doen de rebellen nu in principe al door aantallen af te voeren).
Denk je? Ik denk dat hij refereert aan het feit dat die schooiers gewoon van de eigendommen af moeten blijven.
Kan ook, ik ga werken, als je dit lang blijft volgen wordt je een beetje
Ik neem aan dat jij bij de onderbuikjes hoort die voor militair ingrijpen is? Ik snap je sentiment, maar dan begrijp jij de wereld niet zo goed. Het spijt me voor je.
Ik heb toch echt het gevoel dat niet veel gaat gebeuren. Rutte wel boos maar is niet daadkrachtig. Het liefste zou ik nog willen zien dat geheel Oekraïne wordt geannexeerd door Europa/Amerika en het gebied wordt veilig gesteld, als president Putin niet tot inkeer komt.
Ik neem aan dat jij bij de onderbuikjes hoort die voor militair ingrijpen is? Ik snap je sentiment, maar dan begrijp jij de wereld niet zo goed. Het spijt me voor je.
Het spijt me voor jou. Wat versta jij onder militair ingrijpen?
Jep, we laten ons leiden door angst. Angst dat Poetin boos wordt. En iedereen weet dat angst een slechte raadgever is.
volgens mij hadden en hebben ze wel veel schulden in het Westen staan
Op zaterdag 19 juli 2014 18:28 schreef DrDentz het volgende: Seperatisten hebben geluk dat er geen 193 Amerikanen in dat vliegtuig zaten. Dan zou het niet enkel bij wat stoere taal blijven.
Zo idd, als er 193 amerikanen in hadden gezeten zat Amerika al lang daar en hadden al die seperatisten een headshot.
Nee dat was Merkel... en dat is net als dat jij boos word zeg maar.. dan gaan er spontaan allerlei witte vlaggetjes omhoog van de mensen waar je het niet had verwacht...
Zonder gekheid:
We waren daar dan heen gegaan en met een hoop bombarie een corridor ingesteld.. Dat zou hem tot in jaren niet in dank afgenomen worden, en dan was ie behoorlijk geisoleerd geraakt.. Plus dat het volk van de Oekraine compleet gek geworden was en het conflict veel groter was gaan worden...
Ofzo... (hey ik ben ook geen wereldleider he..?)
Ik zag dat dat wel diezelfde irritante man is die het OVSE wegstuurt. Vals sentiment van die man.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Op zaterdag 19 juli 2014 18:29 schreef MakkieR het volgende: Kan Europa/Amerika niet gewoon Oekraïne annexeren, zoals Rusland dat met de Krim gedaan heeft? Rusland kon dit ook zonder problemen doen.
Het is niet ons grondgebied. Je gaat niet zomaar een ander land binnenvallen. Je bent overgeleverd aan de wil tot medewerking van die rebellen.
De rampplek veilig willen stellen met geweld is altijd een daad van oorlog.
Het land is Oekraïne, dat die rebellen daar de baas spelen zegt niets. Toestemming Oekraïne heb je per direct. En geweld? Ik heb het over het beveiligen. Niet over schietgraag daar binnen wandelen. Word je beschoten? Dan terug schieten.
Zo idd, als er 193 amerikanen in hadden gezeten zat Amerika al lang daar.
Misschien niet openlijk maar ik denk dat er wel wat commando eenheden gedropt zouden zijn, op een bepaald moment, om deze gasten uit te schakelen. Maar dit is gissen natuurlijk....
Op zaterdag 19 juli 2014 18:28 schreef DrDentz het volgende: Seperatisten hebben geluk dat er geen 193 Amerikanen in dat vliegtuig zaten. Dan zou het niet enkel bij wat stoere taal blijven.
Dat scenario heb ik ook over nagedacht...
Zou dan nou serieus openlijk hard zijn opgetreden ?
Denk het niet, wel veel harder geschreeuw waarschijnlijk.
Rutte kan niets anders doen dan Putin onder druk zetten, zodat Putin de rebellen onder druk zet. Als de lichamen in Nederland zijn kunnen we officieel de schuldigen gaan aanwijzen en/of verder actie ondernemen al dan niet militair via de NAVO of andere bondgenoten. Lichamen terug is nu het belangrijkste en terecht.
Ok, het is nu al 19 juli 18:32. Slachtoffers liggen nog steeds in het weiland, of zijn door stelende bandieten versleept. Waar zijn de EU, de NAVO, de VN, de alleswetende Amerikanen en andere ''bondgenoten'' nu dan om Nederland en ook Maleisië per direct te helpen? Zo sta je er toch maar weer alleen voor.
Het is niet ons grondgebied. Je gaat niet zomaar een ander land binnenvallen. Je bent overgeleverd aan de wil tot medewerking van die rebellen.
De rampplek veilig willen stellen met geweld is altijd een daad van oorlog.
Er woed al oorlog dus op een gewelddadige manier de plek veilig stellen maakt dan ook niet meer uit. Het is zaak om is wat te gaan mobiliseren en de rebellen te verdrijven en de plek te beveiligen.
Op zaterdag 19 juli 2014 18:31 schreef maaria1990 het volgende: Ok, het is nu al 19 juli 18:32. Slachtoffers liggen nog steeds in het weiland, of zijn door stelende bandieten versleept. Waar zijn de EU, de NAVO, de VN, de alleswetende Amerikanen en andere ''bondgenoten'' nu dan om Nederland en ook Maleisië per direct te helpen? Zo sta je er toch maar weer alleen voor.
Daar komt het wel op neer. We uiten wat boze woorden, fronsen de wenkbrauwen en importeren een tijdje geen Russische waar, maar het leger er op af sturen gaat niet gebeuren.
Het land is Oekraïne, dat die rebellen daar de baas spelen zegt niets. Toestemming Oekraïne heb je per direct. En geweld? Ik heb het over het beveiligen. Niet over schietgraag daar binnen wandelen. Word je beschoten? Dan terug schieten.
Dat is dan dus oorlog. En gaan die forensisch onderzoekers wel veilig zijn als de rampplek bestookt kan worden?
En nu? Maar gaan koken omdat ik niets kan doen? Godskolere.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen == --- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken --- Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+ *O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
Ik denk dat Obama dan afgezet zou worden. Na Benghazi, Irak, Syrie, de Krim etc. is zijn beleid t.a.v. het buitenland, terroristen en ook Putin jammerlijk gefaald.
Kennen we nog de 'Reset' tussen Rusland en het westen? We zijn een oor aan genaaid door die KGB-agent, zodat hij zijn rijkje weer kon opbouwen. Teringlijer.
Op zaterdag 19 juli 2014 18:31 schreef maaria1990 het volgende: Ok, het is nu al 19 juli 18:32. Slachtoffers liggen nog steeds in het weiland, of zijn door stelende bandieten versleept. Waar zijn de EU, de NAVO, de VN, de alleswetende Amerikanen en andere ''bondgenoten'' nu dan om Nederland en ook Maleisië per direct te helpen? Zo sta je er toch maar weer alleen voor.
Dit dus. Wij hebben de andere landen ook gesteund in zware tijden. Hoogtijd dat zij ons komen helpen. We zijn nu al bijna 3 dagen verder en er weinig tot geen actie ondernomen. Alleen maar overleggen, bellen en afwachten tot het weer veilig is
Op zaterdag 19 juli 2014 18:34 schreef MakkieR het volgende: Dit schiet echt voor geen meter op, Rusland doet wat hij wil, Separatisten doen wat zij willen en wij staan machteloos toe te kijken.
Op zaterdag 19 juli 2014 18:34 schreef AchJa het volgende: Zei Rutte nou dat iedereen wel iemand kende? Ik heb een paar keer die pax-lijst doorgenomen maar ik ken niemand, ook niet via, via, via...
ik ook niet maar mijn kennisenkring is dan ook zeer beperkt
Op zaterdag 19 juli 2014 18:34 schreef AchJa het volgende: Zei Rutte nou dat iedereen wel iemand kende? Ik heb een paar keer die pax-lijst doorgenomen maar ik ken niemand, ook niet via, via, via...
Je moet het hele gebied schoonvegen. Ik snap niet dat men dit voorstelt. Ik begrijp de emoties, maar geen regering gaat haar vingers eraan branden om de lichamen terug te halen als je er duizenden militairen voor nodig hebt en je onderzoekers niet veilig zijn.
Op zaterdag 19 juli 2014 18:18 schreef VMSDKR het volgende: Zet je nou maar in voor die lichamen, schuldvraag gaat toch nooit beantwoord worden.
ik ben bang dat je gelijk hebt. we kunnen wel moeilijk lopen doen maar europa kan zich geen oorlog veroorloven met rusland en andersom ook niet, dus echt ingrijpen is gewoon uitgesloten. het onderzoek heeft nu zoveel vertraging en onduidelijkheden gekregen dat het nooit meer als zuiver beschouwd kan worden. Daarnaast wat bereik je met de schuldvraag? stelt het was oekraine, wat dan? stel het was rusland, wat dan? stel het was een eigen besluit van de seperatisten, wat dan? nederland is in geen positie er iets aan te doen wegens onze rol op het wereldtoneel. Ik vind het vooral voor de nabestaande zo fucking verschrikkelijk, wat een persoonlijke hel maken deze mensen nu allemaal door...
Ik denk dat Obama dan afgezet zou worden. Na Benghazi, Irak, Syrie, de Krim etc. is zijn beleid t.a.v. het buitenland, terroristen en ook Putin jammerlijk gefaald.
Kennen we nog de 'Reset' tussen Rusland en het westen? We zijn een oor aan genaaid door die KGB-agent, zodat hij zijn rijkje weer kon opbouwen. Teringlijer.
Maar Obama zou in zo'n situatie ook niet afwachten, militaire eenheden hadden dan al lang de crash site overgenomen.
Op zaterdag 19 juli 2014 18:35 schreef S95Sedan het volgende: Er zijn toch mensen van interpol/europol en de fbi onderweg? Dus die ondersteuning is er wel.
Blijkbaar niet, anders was de OVSE al toegelaten. Het journaal meldde net dat die interpol medewerkers pas morgen zouden aankomen (:'))
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
Aantal hier op Fok die directe verbinding hadden dacht ik. Die ken je toch ook?
Hoe kan het echt dat het zo lang moet duren voordat de lijken weg gehaald worden en dat Europa het accepteert dat het zo moeilijk is voor de OVSE om erbij te komen. Europa gaat er veel te zacht mee om . Zou de VS er ook zo zacht mee zijn omgegaan als zij het waren ipv wij?
Op zaterdag 19 juli 2014 18:35 schreef S95Sedan het volgende: Er zijn toch mensen van interpol/europol en de fbi onderweg? Dus die ondersteuning is er wel.
Het leed is nu al geschied... De boel is geplunderd, lichamen zijn gedumpt en het ''bewijsmateriaal'' is allang weggemoffeld.
Nee, mosterd na de maaltijd hoor.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Dit dus. Wij hebben de andere landen ook gesteund in zware tijden. Hoogtijd dat zij ons komen helpen. We zijn nu al bijna 3 dagen verder en er weinig tot geen actie ondernomen. Alleen maar overleggen, bellen en afwachten tot het weer veilig is
Ze komen ons heus helpen. Maar dan moeten wij daar wel om vragen, en zelf ook stevigere taal gaan uitslaan. Laatste presconf was wat dat betreft al een goede voorzet.
Ik ben zeer benieuwd als de FBI en de NTSB in het gebied aankomen wat er dan gaat gebeuren.
Op zaterdag 19 juli 2014 18:36 schreef madeliefff het volgende: Hoe kan het echt dat het zo lang moet duren voordat de lijken weg gehaald worden en dat Europa het accepteert dat het zo moeilijk is voor de OVSE om erbij te komen. Europa gaat er veel te zacht mee om . Zou de VS er ook zo zacht mee zijn omgegaan als zij het waren ipv wij?
Omdat wij ons op FOK baseren op aannames en de rest het met bewijzen doet..
Op zaterdag 19 juli 2014 18:36 schreef madeliefff het volgende: Hoe kan het echt dat het zo lang moet duren voordat de lijken weg gehaald worden en dat Europa het accepteert dat het zo moeilijk is voor de OVSE om erbij te komen. Europa gaat er veel te zacht mee om . Zou de VS er ook zo zacht mee zijn omgegaan als zij het waren ipv wij?
De VS was veel harder op gaan treden. Maar die hebben ook niet zulke goede handelsbetrekkingen met Rusland. De EU/Nederland wel.
ik ben bang dat je gelijk hebt. we kunnen wel moeilijk lopen doen maar europa kan zich geen oorlog veroorloven met rusland en andersom ook niet, dus echt ingrijpen is gewoon uitgesloten. het onderzoek heeft nu zoveel vertraging en onduidelijkheden gekregen dat het nooit meer als zuiver beschouwd kan worden. Daarnaast wat bereik je met de schuldvraag? stelt het was oekraine, wat dan? stel het was rusland, wat dan? stel het was een eigen besluit van de seperatisten, wat dan? nederland is in geen positie er iets aan te doen wegens onze rol op het wereldtoneel. Ik vind het vooral voor de nabestaande zo fucking verschrikkelijk, wat een persoonlijke hel maken deze mensen nu allemaal door...
Ze blijven elkaar toch alleen maar beschuldigen zolang er geen concreet bewijs is wie dat ding afgevuurd heeft.
what de fuck wordt er allemaal gezegd in dit topic.
Ene helft zijn een stel fucking pussies die het wel best vinden dat de Nederlandse lichamen daar geplunderd weg staan te rotten in een weiland, puur uit angst voor Putin. En de andere helft wil heel Ukraine annexeren?
Enige taak wat Rutte op dit moment heeft is om zo snel mogelijk de lichamen terug krijgen naar Nederland.
indirect kende, dus dat een vriend zegt dat van de school van zijn kinderen, maar uit een andere klas etc.
Je moet het hele gebied schoonvegen. Ik snap niet dat men dit voorstelt. Ik begrijp de emoties, maar geen regering gaat haar vingers eraan branden om de lichamen terug te halen als je er duizenden militairen voor nodig hebt en je onderzoekers niet veilig zijn.
Inderdaad. Wil je de dagelijkse ellende zien en meemaken wat er op deze wereld gebeurd? Ga ff naar centraal afrika of naar de gaza strook bijvoorbeeld. 300 slachtoffers is "peanuts" voor hun. Het is vreselijk wat er gebeurt is maar op grote schaal is het een druppel. Dat beseffen de regeringsleiders ook wel maar het volk verwacht wat stoere taal. Men zal al tevreden zijn als de overledenen geborgen kunnen worden en netjes begraven. En dat is de realiteit....
Ene helft zijn een stel fucking pussies die het wel best vinden dat de Nederlandse lichamen daar geplunderd weg staan te rotten in een weiland, puur uit angst voor Putin. En de andere helft wil heel Ukraine annexeren?
Enige taak wat Rutte op dit moment heeft is om zo snel mogelijk de lichamen terug krijgen naar Nederland.
En hij faalt er hopeloos in.
leg eens uit hoe Rutte die lijken daar kan weg halen?
Machteloosheid he. Laten we even eerlijk zijn: goed komt het niet. Die mensen zijn dood. Hun bezittingen worden as we speak geroofd; hun lijken verdonkermaand of wegrottend in de bijna tropische zon. Bewijs waaruit zou kunnen blijken wie verantwoordelijk is wordt vernietigd. En niemand gaat daar iets aan doen - wat dat "iets" zou nu moeten gebeuren. Niet volgende week, niet over een paar dagen, maar nu.
En hij faalt er hopeloos in.
Wat zou Rutte moeten doen dan, buiten wat hij nu al doet (waar wij, BTW, geen weet van hebben)?
Op zaterdag 19 juli 2014 18:38 schreef IsaacCuenca het volgende: Mensen die via via via via via via via iemand kennen en dat hier de hele tijd komen melden.. ik ken ook alle passengiers aan het vliegtuig via via
Amerika heeft vlucht 665 van Teheran neergeschoten in `88. De Amerikanen hebben nooit het volledige verhaal vrij gegeven.
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
De VS was veel harder op gaan treden. Maar die hebben ook niet zulke goede handelsbetrekkingen met Rusland. De EU/Nederland wel.
jah maar er is ook nog ergens een middenweg, te zacht zijn is ook niet goed , ze zien alleen maar weer dat ze over ons heen kunnen lopen waardoor ze nog meer denken te kunnen flikken.
Persoonlijk vind ik de reactie van Rutte veel te zwak. Let op, ik zeg niet dat je er met militairen direct in moet gaan. Maar geef in ieder geval in de media aan, dat de luchtmobiele brigades paraat worden gemaakt, dat de apaches klaar worden gezet en dat de F16's klaarstaan. En nogmaals, dit betekent niet dat je ze moet inzetten, maar een beetje spierballen rollen werkt een stuk beter tegen die russen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo! There's only one way of life, and that's your own!
Op zaterdag 19 juli 2014 18:41 schreef Abrikozentaart het volgende: heftige reportage nu op Ned 1 over een 19-jarige jongen die zijn hele familie kwijt is geraakt en alleen achter blijft
Dacht je thuis te blijven om lekker te fappen en bier te drinken...
Op zaterdag 19 juli 2014 18:41 schreef truthortruth het volgende: Persoonlijk vind ik de reactie van Rutte veel te zwak. Let op, ik zeg niet dat je er met militairen direct in moet gaan. Maar geef in ieder geval in de media aan, dat de luchtmobiele brigades paraat worden gemaakt, dat de apaches klaar worden gezet en dat de F16's klaarstaan. En nogmaals, dit betekend niet dat je ze moet inzetten, maar een beetje spierballen rollen werkt een stuk beter tegen die russen.
jah maar er is ook nog ergens een middenweg, te zacht zijn is ook niet goed , ze zien alleen maar weer dat ze over ons heen kunnen lopen waardoor ze nog meer denken te kunnen flikken.
Daarom vraag ik me ook af hoe Rusland en de seperatisten hadden gereageerd als er 200 Amerikaanse doden waren gevallen. Niet eens zozeer vanuit Amerikaanse kant bekeken dus, maar vanuit de Russische kant. Ongetwijfeld dat ze nu véél minder bang zijn dan als dit scenario had gespeeld.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Wat heeft het voor nut om paspoorten weg te moffelen die je eerst op tv hebt laten zien .
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
Op zaterdag 19 juli 2014 18:41 schreef Abrikozentaart het volgende: heftige reportage nu op Ned 1 over een 19-jarige jongen die zijn hele familie kwijt is geraakt en alleen achter blijft
Wat heeft het voor nut om paspoorten weg te moffelen die je eerst op tv hebt laten zien .
Je verbrand de lichamen en verstopt de paspoorten. Zo kun je slachtoffers laten verdwijnen en dus 'bewijs'. Stel dat iemand een stuk raket in zijn been had zitten o.i.d.
Je moet dan heel Oost-Oekraïne ontzetten. Van ver buiten de rampplek zal de boel beschoten worden en dat zullen ze niet nalaten. De onderzoekers zullen dan niet veilig zijn. Dat is het gewoon niet waard.
gewoon ontkenning tot er slechts enkele dode naakte lichamen over zijn en een kaal weiland dat ze aan het omploegen zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Je moet dan heel Oost-Oekraïne ontzetten. Van ver buiten de rampplek zal de boel beschoten worden en dat zullen ze niet nalaten. De onderzoekers zullen dan niet veilig zijn. Dat is het gewoon niet waard.
Nogmaals het gaat om het spierballen rollen zodat ze daar wat meer meewerken. Overigens denk ik dat als we die eenheden inzetten icm de oekrainse millitairen het goed mogelijk is om die rampplek te ontzetten.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo! There's only one way of life, and that's your own!
Of die gezinnen uit Hilversum. Ik herinner me bepaalde namen van de lijst best goed en dan zie je ineens een nabestaande of foto's van families.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Wow, die reportage inderdaad. Die ene jongen net een iPhone voor z'n verjaardag gehad, die is nu waarschijnlijk al verdwenen op de zwarte markt daar, gadverdamme
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
Nogmaals het gaat om het spierballen rollen zodat ze daar wat meer meewerken. Overigens denk ik dat als we die eenheden inzetten icm de oekrainse millitairen het goed mogelijk is om die rampplek te ontzetten.
Dat denk ik niet. Getuige het feit dat niemand met militaire inzet dreigt, denk ik dat dat ook gewoon niet mogelijk is. Veel te veel risico's. Stel je voor dat Nederland onverhoopt onschuldige slachtoffers maakt daar? Dan is de diplomatieke rel niet te overzien.
Op zaterdag 19 juli 2014 18:48 schreef sneakydesert het volgende: Hier een interactieve kaart van Nederland met daarop de woonplaatsen en namen van de Nederlandse slachtoffers.
Ach laten we realistisch zijn nu, die chaos daar komt Poetin wel goed uit, zwarte dozen zullen worden gewist, alle bezittingen worden uit het pijn gejat, lichamen komen uiteindelijk terug, ze zullen elkaar de schuld blijven geven en er zullen nooit echte represailles komen uit angst voor Rusland. Machteloze en uitzichtloze situatie voor de nabestaanden.
Op zaterdag 19 juli 2014 18:41 schreef truthortruth het volgende: Persoonlijk vind ik de reactie van Rutte veel te zwak. Let op, ik zeg niet dat je er met militairen direct in moet gaan. Maar geef in ieder geval in de media aan, dat de luchtmobiele brigades paraat worden gemaakt, dat de apaches klaar worden gezet en dat de F16's klaarstaan. En nogmaals, dit betekent niet dat je ze moet inzetten, maar een beetje spierballen rollen werkt een stuk beter tegen die russen.
Nederland zal niet alleen iets doen. Alles wordt gedaan vanuit Europa. Mocht er dus iets gebeuren dan zal het Europa zijn die actie onderneemt.
Elite Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is Tegen TTIP
Er ontbreken een paar. Er zat ook een echtpaar uit Gorredijk op dat vliegtuig wat bevestigd is en nog een Drachtster wat niet bevestigd is. Het zou gaan om een tandarts assistente van mijn tandarts. Ik zie die twee stippen niet op de kaart
Kruisje slaan voor de aanwezige pers als 'respect' voor de slachtoffers van het vliegtuig wat JIJ naar beneden hebt gehaald is geen propaganda?
Op zaterdag 19 juli 2014 18:49 schreef Cesare-Borgia het volgende: Ach laten we realistisch zijn nu, die chaos daar komt Poetin wel goed uit, zwarte dozen zullen worden gewist, alle bezittingen worden uit het pijn gejat, lichamen komen uiteindelijk terug, ze zullen elkaar de schuld blijven geven en er zullen nooit echte represailles komen uit angst voor Rusland. Machteloze en uitzichtloze situatie voor de nabestaanden.
Op zaterdag 19 juli 2014 18:46 schreef Blistering het volgende: Wow, die reportage inderdaad. Die ene jongen net een iPhone voor z'n verjaardag gehad, die is nu waarschijnlijk al verdwenen op de zwarte markt daar, gadverdamme
Ik vond zijn oma hartverwarmend lief.
In Kiev zijn bloemen best duur en worden ze per stuk verkocht. Als je dan ziet dat er bij de Nederlandse ambassade daar hele bossen bloemen liggen is dat wel mooi om te zien.
Op zaterdag 19 juli 2014 18:50 schreef Xan21 het volgende: Ja vooral niet kijken naar dode lijken van kinderen volgens de expert, want doe je dat wel dan weet je zeker dat er geen god bestaat...
Op zaterdag 19 juli 2014 18:51 schreef SecretStoryWous het volgende: Ik zou er niet aan moeten denken als 19-jarige helemaal alleen te zijn, ouders en broers/zussen weg...
In Kiev zijn bloemen best duur en worden ze per stuk verkocht. Als je dan ziet dat er bij de Nederlandse ambassade daar hele bossen bloemen liggen is dat wel mooi om te zien.
Dat komt omdat ze met het vliegtuig elke dag vers bezorgd worden... vanuit.. jawel... NL
Eigenlijk vooral de stoffelijke overschotten nog met zoveel mogelijk waardigheid geborgen kunnen worden, maar aangezien mensen er al mee lopen te zeulen weet ik het ook niet meer.
Op zaterdag 19 juli 2014 18:51 schreef SecretStoryWous het volgende: Ik zou er niet aan moeten denken als 19-jarige helemaal alleen te zijn, ouders en broers/zussen weg...
Een kennis van me was dat ook... op zn 16e... auto ongeluk... De klap komt later...
Er ontbreken een paar. Er zat ook een echtpaar uit Gorredijk op dat vliegtuig wat bevestigd is en nog een Drachtster wat niet bevestigd is. Het zou gaan om een tandarts assistente van mijn tandarts. Ik zie die twee stippen niet op de kaart
Gorredijk weet ik, die tandartsassistente heeft kort op Waldnet gestaan maar is daarna verdwenen, ik ga ervan uit dat dat een foutje was.
Denk dat er weinig mensen zijn die dat wel een fijne gedachte vinden
De 193 Nederlandse slachtoffers kwamen uit alle windstreken. Tina Mastenbroek en haar gezin woonden in Hilversum. Ze zaten op vlucht MH17 om vakantie te vieren op Bali.
"Ik heb stiekem onder het bed gekeken of ze zich daar misschien hadden verstopt. Maar niks, ze zijn weg, en komen nooit meer terug", zegt de zus van Tina, Tosca Mastenbroek. Ze is met haar broer Gerrit en hun 80-jarige moeder naar Hilversum gekomen om het verlies te verwerken.
Gerrit hoorde het nieuws op de radio toen hij van zijn werk terugkwam. "De avond tevoren had mijn zusje nog keurig verteld wanneer en hoe ze naar Bali zouden gaan. Dus ik wist dat ze in het vliegtuig zat."
Tosca zat zelf in Rome. "Ik zag plots allerlei gemiste oproepen. Dan weet je dat er iets aan de hand is, maar dit nieuws kan geen mens bedenken." Ze is onmiddelijk naar Nederland komen.
Verslaggever Pauline Broekema sprak met het drietal. Lees hier de rest van het interview.
Wat tot gevolg heeft dat als Merkel en Cameron niet willen, er ook niets gebeurt.
Ik denk dat Cameron wel wat wil doen. Er liggen daar in de velden ook 10 Britten en Britten zijn over het algemeen mensen die niet graag over zich heen laten lopen. De sleutel ligt bij Merkel. Die is zeer voorzichtig, hoewel de Duitsers wel veel sympathie hebben voor Nederlanders.
Ik denk dat Cameron wel wat wil doen. Er liggen daar in de velden ook 10 Britten en Britten zijn over het algemeen mensen die niet graag over zich heen laten lopen. De sleutel ligt bij Merkel. Die is zeer voorzichtig, hoewel de Duitsers wel veel sympathie hebben voor Nederlanders.
Ik denk dat die ook akkoord is gegaan, Rutte zag er wel uit alsof hij net tegen putin had staan schreeuwen. Dat doet hij niet zonder goedkeuring.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages. "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Precies. En bovendien, na de vorige gascrisis in Oekraïne (toen Rusland de gaskranen had dichtgedraaid wegens wanbetaling) hebben ze in Duitsland het plan ontwikkeld voor een alternatieve pijplijn van Rusland naar Duitsland via de Baltische staten, om zo de Oekraïne te vermijden.
Ik weet eigenlijk niet hoe ver dat project al gevorderd is, maar in feite kan Duitsland ruzie met Rusland eigenlijk ook niet hebben.
Op zaterdag 19 juli 2014 19:02 schreef penny-wise het volgende: Hoe vaker ik die namen en foto's zie van die slachtoffer, hoe meer ik het niet erg zou vinden dat ze militair gaan ingrijpen.....
Maar dan ga je relativeren en kom je tot de conclusie dat dat ook geen oplossing is.....
Inderdaad, meer mensen zouden even moeten chillen en nadenken