quote:154 Nederlanders omgekomen bij vliegramp in Oekrane
Een Maleisisch vliegtuig dat van Schiphol was vertrokken met 154 Nederlanders aan boord, is donderdag neergestort op Oekraens grondgebied. Alle passagiers zijn omgekomen. Het toestel is neergeschoten.
Het toestel van Malaysia Airlines, een Boeing 777 met zeker 280 passagiers en 15 bemanningsleden aan boord, was onderweg naar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur.
Het toestel is neergeschoten, stelt de Amerikaanse vicepresident Joe Biden volgens Reuters. "Het was geen ongeluk, het is uit de lucht geschoten." Ook de Maleisische premier Najib Razak zegt dat.
Amerikaanse inlichtingendiensten bevestigden eerder dat het vliegtuig boven Oekrane met een luchtdoelraket is beschoten, meldt Wall Street Journal. De afkomst van de raket is onbekend.
De Oekraense regering meldde kort na de ramp al dat het toestel is neergeschoten door de pro-Russische separatisten in het oosten van het land, maar de rebellen ontkennen dat. Het vliegtuig kwam niet ver van de Oost-Oekraense stad Donetsk neer, vijftig kilometer van de grens met Rusland. In die regio wordt de afgelopen weken dagelijks gevochten tussen het Oekraense leger en pro-Russische separatisten.
Noodnummers
De vlucht werd uitgevoerd door Malaysia Airlines en KLM, met vluchtnummers respectievelijk MH17 en KL4103. KLM kan tegenover NU.nl niets bevestigen. Schiphol vangt familieleden van de omgekomen passagiers op.
Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft een noodnummer geopend voor nabestaanden: 0703487770. Ook Malaysia Airlines heeft een informatienummer geopend voor familieleden van slachtoffers: 00 6037 8841234.
Rutte
Volgens premier Mark Rutte gaat het "mogelijk om een van de allerergste luchtrampen uit de Nederlandse geschiedenis".
Hij keerde donderdag onmiddellijk terug van zijn vakantie en landde rond 21.45 uur op Schiphol. Daarna sprak hij de pers toe: "Deze zomerse dag eindigt in alle opzichten gitzwart. Het dramatische nieuws van vandaag is nauwelijks te bevatten. Ik ben geschokt, ik ben er echt kapot van. Heel Nederland is in diepe rouw. Onze gedachten gaan uit naar de nabestaanden."
Rutte stelt dat het nu belangrijk is dat er duidelijkheid komt over de oorzaak. De premier gaat naar het crisiscentrum in Den Haag.
Reisorganisaties
Meerdere reisorganisaties hebben bevestigd dat er Nederlanders aan boord waren. Zo hadden 22 passagiers geboekt via D-Reizen. Ook via ANWB Reizen zouden vijftien of zestien personen aan boord zijn gestapt. Het gaat om mensen die geboekt hebben bij Fox Reizen en SNP, dat valt onder ANWB Reizen.
Touroperator WTC.nl gaat uit van tussen de twintig en dertig "Nederlands-sprekenden" die via de site een plaats in het vliegtuig hebben geboekt. Ook reiswebsite ATP.nl stelt dat er vier Nederlanders tickets hadden geboekt voor de vlucht.
Minister Ivo Opstelten (Justitie) verklaarde rond 20.15 uur dat er "veel Nederlanders" onder de slachtoffers zijn. Als alle getallen die de touroperators en ticketservices hebben opgegeven kloppen, zou het gaan om tientallen Nederlanders.
Lichamen
De eerste lichamen van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in Oekrane zijn geborgen. Een woordvoerder van het Oekraense ministerie van Rampenbestrijding stelt dat zeker honderd lichamen op de rampplek zijn gezien. Lichaamsdelen liggen tot op 15 kilometer van de rampplek.
Het toestel lijkt al voor de crash in tween te zijn gebroken. De brokstukken zijn verspreid over een groot gebied.
Pro-Russische separatisten maakten rond 20.30 uur (Nederlandse tijd) bekend dat ze de zwarte doos tussen de wrakstukken hebben gevonden. Eerder verklaarden ze de zwarte doos over te zullen dragen aan Moskou.
Malaysia Airlines erkent dat het het contact met vlucht MH17 rond 15.15 uur (Nederlandse tijd) is verbroken.
Telefoongesprek
Separatisten zouden vlak na het ongeluk hebben gebeld met een inlichtingenmedewerker uit Rusland. Uit een transcript van het gesprek blijkt dat de separatisten per abuis het vliegtuig hebben neergeschoten. "Het is 100 procent zeker een passagiersvliegtuig", zei een van de separatisten geschrokken.
Als het echt een gesprek was tussen de separatisten en Rusland, dan is duidelijk dat de separatisten het vliegtuig hadden aangezien voor een militair toestel. Op het moment dat de Rus Geranin naar aangetroffen wapens vraagt, reageert Bezler met: "Die zijn er niet. Er zijn civiele items, medische spullen, handdoeken, toiletpapier.
quote:Mogelijk verkeerd toestel geraakt"
Een militaire leider van de separatisten heeft in een tweet met trots verklaard dat de separatisten een Oekraens legervliegtuig uit de lucht hebben geschoten rond de plaats waar de Boeing is gecrasht. NOS-correspondent David-Jan Godfroid meldt dat.
Het bericht werd rond het tijdstip dat het Maleisische vliegtuig van de radar verdween getwitterd.
twitter:ReutersWorld twitterde op donderdag 17-07-2014 om 22:53:11#BREAKING: Putin says airplane disaster would not have happened if Kiev had not renewed military operation against rebels in east Ukraine reageer retweet
Slachtoffersquote:Londen wil spoedzitting V-raad om vliegtuigcrash
De Britse regering heeft een spoedzitting aangevraagd bij de Veiligheidsraad bij de Verenigde Naties over de vliegtuigcrash in Oekrane. Dat meldden Amerikaanse media.
Inmiddels is bekend dat de veiligheidsraad vrijdagavond in spoed bijeen zal komen
Dit is wat we nu weten over vlucht MH17:quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Omdat m'n bed daar staatquote:
Donder jij eens lekker op met je onzin anders. Dank.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:03 schreef BoefB2 het volgende:
http://www.planespotters.(...)alaysia-Airlines.php
Donder jij lekker op!quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:03 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Donder jij eens lekker op met je onzin anders. Dank.
Sowieso valt daar weinig over te zeggen zolang niet duidelijk is wie er verantwoordelijk is.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:04 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ik kan nog steeds niet bedenken wat vor consequenties hieraan zouden kunnen gaan zitten. Als ze er al komen...
Kan het berhaupt nog iemand anders zijn dan de Russen?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:05 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Sowieso valt daar weinig over te zeggen zolang niet duidelijk is wie er verantwoordelijk is.
weinig vrees ik..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:04 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ik kan nog steeds niet bedenken wat vor consequenties hieraan zouden kunnen gaan zitten. Als ze er al komen...
Dont feed the trolls.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:03 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Donder jij eens lekker op met je onzin anders. Dank.
Denk dat het waarschijnlijker is dat het de rebellen zijn. Zo dom is zelfs Rusland niet.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:05 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Kan het berhaupt nog iemand anders zijn dan de Russen?
Exact 17 jaar na de eerste vlucht is bijzonder, dat andere cijferfetisjisme slaat echt nergens op.quote:
Ja okay, dat snap ik, maar het zijn toch Russisch geaffilieerde rebellen?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:06 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Denk dat het waarschijnlijker is dat het de rebellen zijn. Zo dom is zelfs Rusland niet.
Rutte is gewoon niet van de badassery zoals Putin en Obama.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:06 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
weinig vrees ik..
Heleboel boze vingers zal er komen...
Meer zal er niet van komen. Althans niet van Nederland..
Wat zou je moeten doen? Oekrane helpen met hun militaire acties?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:02 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Niks doen is toch ook geen optie of vind jij van wel?
Dat is waar. Maar officieel is er geen connectie. Dus dan zou het blijven bij het steunen van Oekraine door de EU/VN/NAVO eventueel. Niemand zit te wachten op oorlog met Rusland.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:07 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Ja okay, dat snap ik, maar het zijn toch Russisch geaffilieerde rebellen?
Ze willen bij Rusland horen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:07 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Ja okay, dat snap ik, maar het zijn toch Russisch geaffilieerde rebellen?
Oorlog met Rusland is onreel zelfs als Putin himself stond te dansen op de brokstukken.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:09 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar officieel is er geen connectie. Dus dan zou het blijven bij het steunen van Oekraine door de EU/VN/NAVO eventueel. Niemand zit te wachten op oorlog met Rusland.
"nog"?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:05 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Denk dat je dat als EU wel zou moeten overwegen. De grens moet ergens getrokken worden. Of er dan direct EU militairen mee zouden moeten vechten betwijfel ik dan wel weer.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wat zou je moeten doen? Oekrane helpen met hun militaire acties?
Ik heb inderdaad de hele dag USA nieuws gekekenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"nog"?
Jij wordt verteerd door de VSAmerikaanse media?
Oekraiense separatisten werd vermoed toch?
We sturen paar adviseurs.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:10 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Denk dat je dat als EU wel zou moeten overwegen. De grens moet ergens getrokken worden. Of er dan direct EU militairen mee zouden moeten vechten betwijfel ik dan wel weer.
Ik hoop het. Maar het is natuurlijk in dat geval misschien wel de bekende druppel. Het gaat de laatste jaren al steeds slechter tussen het westen en Rusland.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:10 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Oorlog met Rusland is onreel zelfs als Putin himself stond te dansen op de brokstukken.
Ik herken het, ik ook de hele middag/avond.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:11 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad de hele dag USA nieuws gekekenmaar ik bedoelde de rebellen die bij de Russen (willen) horen.
FIFA houdt het wel tegen, die willen niet dat het WK 2018 gevaar looptquote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:11 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Ik hoop het. Maar het is natuurlijk in dat geval misschien wel de bekende druppel. Het gaat de laatste jaren al steeds slechter tussen het westen en Rusland.
Ach 2022 willen ze ook al terug draaien, als ze toch bezig zijn.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:12 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
FIFA houdt het wel tegen, die willen niet dat het WK 2018 gevaar loopt
Ja ik weet daar ook eigenlijk te weinig over en moet gewoon mijn mond houden wat dat betreft, maar het voelt zo goed om mijn frustratie af te reageren op Vladimir.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik herken het, ik ook de hele middag/avond.
Volgens mij is het niet zo simpel daar in het oosten van de Oekraine.
Het was wel erg internationaal gezelschap in dat vliegtuig, er zijn veel landen boos nu.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:11 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Ik hoop het. Maar het is natuurlijk in dat geval misschien wel de bekende druppel. Het gaat de laatste jaren al steeds slechter tussen het westen en Rusland.
Tjetjeense moslims die een bomaanslag hebben gepleegd. Was mijn theorietje voor ik al die technische dingen over raketten hier las.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:05 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Wat heb jij zo tegen Poetin? Ik vind hem redelijk baas,de perfecte man voor Rusland.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:13 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Ja ik weet daar ook eigenlijk te weinig over en moet gewoon mijn mond houden wat dat betreft, maar het voelt zo goed om mijn frustratie af te reageren op Vladimir.
Bv ja? Haal een paar % uit de pensioenpot en Oekraine heeft zo gewonnen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wat zou je moeten doen? Oekrane helpen met hun militaire acties?
Ik heb geen idee? De meeste F16's doen het niet.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:14 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Bv ja? Haal een paar % uit de pensioenpot en Oekraine heeft zo gewonnen.
Of die verkochte tanks zijn nog niet geleverd toch?
lul-de-behanger, homo hater, verkeerde prioriteiten, rot kop, en nu ditquote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat heb jij zo tegen Poetin? Ik vind hem redelijk baas,de perfecte man voor Rusland.
Je moet dan ook die sterke BBQ aluminiumfolie nemen van Jumbo..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:14 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Maar mijn aluminiumfolie is nu op, ik moet een nieuw hoedje gaan maken.
Ik zou je topografische kennis wat oppoetsen...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:14 schreef DarkAccountant het volgende:
die pro-Russische "separatisten" eigenlijk helemaal niet uit Oekrane komen, maar wel uit buurland Tjetjeni.
De Amerikanen maken het nu al helemaal over henzelfquote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:16 schreef breaky het volgende:
Mocht het feitelijk bewezen worden dat de Russiche sepetaristen (per ongeluk) dat vliegtuig neergeschoten hebben, dan zullen het nog steeds niet toegeven.
En Rusland zal zoiezo naar de Oekraine blijven wijzen voor de schuldige.
Bijna 300 mensen dood en dit gaat uitmondden in een politiek spelletje.
Vraag me trouwens af wat er zou gebeuren als het vliegtuig vol Amerikanen had gezeten...
Stuk of 20 toch?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:16 schreef breaky het volgende:
Mocht het feitelijk bewezen worden dat de Russiche sepetaristen (per ongeluk) dat vliegtuig neergeschoten hebben, dan zullen het nog steeds niet toegeven.
En Rusland zal zoiezo naar de Oekraine blijven wijzen voor de schuldige.
Bijna 300 mensen dood en dit gaat uitmondden in een politiek spelletje.
Vraag me trouwens af wat er zou gebeuren als het vliegtuig vol Amerikanen had gezeten...
Homohater? Welnee, hij spreekt uit naam van Rusland, daar wordt nu eenmaal anders gedacht over homoseksualiteit dan in Europa. Trouwens, de VS kent ook nogal wat homohaters....quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:16 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
lul-de-behanger, homo hater, verkeerde prioriteiten, rot kop, en nu dit
Vond hem eerst ook wel soort van stoer, maar nee niet meer. De Peter Pippeling van de wereldleiders, als je het mij vraagt.
Echt? Hoe?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:17 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
De Amerikanen maken het nu al helemaal over henzelf
Dat is inderdaad nog wel stuk verder vliegen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zou je topografische kennis wat oppoetsen...
Is dat al bewezen? Ik zie het nog niet op CNN staan...quote:
Ja, je hebt gelijk, ik bedoelde natuurlijk buurland van Rusland (en uiteraard al hele lange tijd geplaagd door militaire conflicten).quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zou je topografische kennis wat oppoetsen...
http://www.ibtimes.com/mh(...)-reports-say-1631672quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:20 schreef breaky het volgende:
[..]
Is dat al bewezen? Ik zie het nog niet op CNN staan...
Focus op de mogelijke (onbevestigde) Amerikanen die er in zaten (okay begrijpelijk), at Obama zegt, gezegd heeft, zou moeten zeggen, gezegd zou moeten hebben, en alles daar tussen in, dat Amerika in moet grijpen, leger naar de krim, dit dat zus zo... Obama.quote:
Gun mij nou mijn anti-poetin-partyquote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Homohater? Welnee, hij spreekt uit naam van Rusland, daar wordt nu eenmaal anders gedacht over homoseksualiteit dan in Europa. Trouwens, de VS kent ook nogal wat homohaters....
Wie is Peter Pippeling?
Rotkop is persoonlijke smaak.
Van de wereldleiders zijn Hollande, Santos en Obama voor mij vele malen erger.
Ik zou die negert in het Witte Huis es aanspreken op zijn wangedrag.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:21 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Gun mij nou mijn anti-poetin-party
Dat gaat nog wel een rol spelen in dit verhaal.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:21 schreef Shivo het volgende:
Aan boord van dit vliegtuig waren 108 eminente AIDS onderzoekers, onderweg naar een congres in Australie. Onder hen het hoofd van de afdeling Global Health van het AMC. Geen leven is meer waard dan een ander, maar met dit tragische ongeluk gaat enorm veel kennis verloren.
Hee hee ik ben fan van Barack. Ik heb mijn ticket naar n van zijn speeches ingelijst op mijn slaapkamer staanquote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zou die negert in het Witte Huis es aanspreken op zijn wangedrag.
In before conspiracy over dat aids een creatie is van de NWO om de bevolking te decimeren en die onderzoekers te dicht bij het genezen van de ziekte waren en dus een gevaar voor het project.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:21 schreef Shivo het volgende:
Aan boord van dit vliegtuig waren 108 eminente AIDS onderzoekers, onderweg naar een congres in Australie. Onder hen het hoofd van de afdeling Global Health van het AMC. Geen leven is meer waard dan een ander, maar met dit tragische ongeluk gaat enorm veel kennis verloren.
Dit meen je?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:24 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Hee hee ik ben fan van Barack. Ik heb mijn ticket naar n van zijn speeches ingelijst op mijn slaapkamer staan
Hier hebben we het ook al eerder over gehadquote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dit meen je?
Al hoop en denk ik dat je trollt.
Meer een zeer pijnlijke foutje en nu breekt de grootste oorlog uit op propaganda gebied en wij weten er niets van.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:24 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
In before conspiracy over dat aids een creatie is van de NWO om de bevolking te decimeren en die onderzoekers te dicht bij het genezen van de ziekte waren en dus een gevaar voor het project.
Je bent al de tweede die ik tegenkom vandaag. Een of andere Brit met 2,5 tand in zijn mond die "fan was van Hugo Chavez", Miss Escobar liep snel weg met rollende ogen. Ik vroeg; "ben je wel es in Venezuela geweest? Nee. "quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:27 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Hier hebben we het ook al eerder over gehadMaar nee, ben cht Team Obama.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:32 schreef Wotte het volgende:
Kunnen we niet dat separatisten staatje erkennen en vervolgens een oorlogsverklaring er heen sturen ? Nog iets van 50 f16's in Nederland kunnen ze vast wel wat wapendepots en dergelijke met de grond gelijk maken, iets met oog om oog. Toon je tenminste ballen, dit kan je toch niet als Nederland over je kant laten gaan, van ja jongens foutje kan gebeuren.
Zullen we nou niet eens verstandiger zijn en eerst eens duidelijkheid krijgen wie verantwoordelijk is?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:32 schreef Wotte het volgende:
Kunnen we niet dat separatisten staatje erkennen en vervolgens een oorlogsverklaring er heen sturen ? Nog iets van 50 f16's in Nederland kunnen ze vast wel wat wapendepots en dergelijke met de grond gelijk maken, iets met oog om oog. Toon je tenminste ballen, dit kan je toch niet als Nederland over je kant laten gaan, van ja jongens foutje kan gebeuren.
zo vroeg slapen?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:36 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ik ga maar eens naar bed. Benieuwd at er bekend is als ik wakker wordt.
Nou ja, Obama heeft in ieder geval troepen teruggetrokken uit Irak (nog niet allemaal geloof ik, maar goed, de intentie is daar), en je ziet wat er nu gebeurt eens de Amerikanen weg zijn: half het land is in handen van de ISIS.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je bent al de tweede die ik tegenkom vandaag. Een of andere Brit met 2,5 tand in zijn mond die "fan was van Hugo Chavez", Miss Escobar liep snel weg met rollende ogen. Ik vroeg; "ben je wel es in Venezuela geweest? Nee. "![]()
Die oorlogsmisdadiger Obama steunen en Poetin haten vind ik nogal.... selectief, zeg maar.
Bewaar die thee voor morgenochtend dan.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:36 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ik ga maar eens naar bed. Benieuwd at er bekend is als ik wakker wordt.
Ongelofelijk.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:21 schreef Shivo het volgende:
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bewaar die thee voor morgenochtend dan.
Buenas noches.
De kans bestaat dat er inderdaad veel belangrijke wetenschappers zijn omgekomen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:39 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ongelofelijk.
Briljante mensen neergehaald door neanderthalers. (wie het ook ware)
En zo gaat de wereld naar de klote....de idioten nemen het langzamerhand over...
Ik blijf me erover verbazen dat er echt nog steeds mensen zijn die Obama beter achten dan George W. God.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:37 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Nou ja, Obama heeft in ieder geval troepen teruggetrokken uit Irak (nog niet allemaal geloof ik, maar goed, de intentie is daar), en je ziet wat er nu gebeurt eens de Amerikanen weg zijn: half het land is in handen van de ISIS.
Afghanistan is wel wat complexer.
Maar goed, het zijn twee erfenissen van zijn illustere voorganger Bush jr., die op dit moment nog steeds een score van 100 probeert te halen op zijn IQ-test.
Je hebt een raar gekleurde bril.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik blijf me erover verbazen dat er echt nog steeds mensen zijn die Obama beter achten dan George W. God.
Obama is nog erger; een sexy rockster die moordt tegenover een infantiele aap.
nee Bush was echt het dieptepuntquote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik blijf me erover verbazen dat er echt nog steeds mensen zijn die Obama beter achten dan George W. God.
Nou juist niet, half Nederland heeft dat.quote:
Even voor de duidelijkheid aangepast.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Obama is nog erger; een sexy rockster die moordt tegenover een infantiele aap die moordt.
De media doen hun werk "uitstekend" zie ik.quote:
Nee. We moeten gewoon Moskou bombarderen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:32 schreef Wotte het volgende:
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De media doen hun werk "uitstekend" zie ik.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:46 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Nee. We moeten gewoon Moskou bombarderen.
George W. Bush werd door de media als een domme aap neergezet, wat ie natuurlijk ook gewoon was. Bij Obama werd -met name in Europa waar de Democrats als "goed" en de Republicans als "achterlijk" worden neergezet- een heel sexy campagne opgezet.quote:
Wat nou. We vegen gewoon heel Rusland van de kaart.quote:
Ja prima allemaal maar mijn punt is zodra er duidelijkheid is niet heel hard foei roepen wat mij betreft. Alles wijst in die richting mochten ze erachter zitten kunnen ze van mij part ook een paar raketten op hun flikker krijgen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zullen we nou niet eens verstandiger zijn en eerst eens duidelijkheid krijgen wie verantwoordelijk is?
Tuurlijk jochie.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:50 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Wat nou. We vegen gewoon heel Rusland van de kaart.
Ok, on topic dan. Er zaten aardig wat internationaal bekende wetenschappers in dat toestel en er zijn aardig wat landen bij betrokken.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:45 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Nee jouw post is lekker on topic..
Ik denk dat de kans groter is dat de Duitsers Rotterdam weer bombarderen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:46 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Nee. We moeten gewoon Moskou bombarderen.
We sturen ook artillerie. Onze drie tanks maken gehakt van dat Russische gepeupel.quote:
Inderdaad. dat dit kan in Oekraine.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:52 schreef deprimist het volgende:
Kan alberto van red mijn vakantie niet wat doen. Waar is die man als je hem nodig hebt.
Er zat een bestuursvoorzitter van het AMC in meen ik ergens gelezen te hebben, dat zal inderdaad vast niet de enige hooggeplaatste zijn.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:51 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ok, on topic dan. Er zaten aardig wat internationaal bekende wetenschappers in dat toestel en er zijn aardig wat landen bij betrokken.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:52 schreef deprimist het volgende:
Kan alberto van red mijn vakantie niet wat doen. Waar is die man als je hem nodig hebt.
Dit roep ik ook altijd. Bush kan je niks kwalijk nemen, die man was te dom om te poepen en deed waartoe hij werd gedwongen. Obama is een redelijk slimme man die handelt zonder enige eer en geweten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jeremain Lens vormt de vrolijke voorhoede.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:52 schreef star_gazer het volgende:
[..]
We sturen ook artillerie. Onze drie tanks maken gehakt van dat Russische gepeupel.
Sterke bondgenoten, met UK, Frankrijk en Duitsland hebben ze wel een probleemquote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:52 schreef star_gazer het volgende:
[..]
We sturen ook artillerie. Onze drie tanks maken gehakt van dat Russische gepeupel.
Daarna keihard verder zuipen zekerquote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:54 schreef Caland het volgende:
Ik was net op de vierdaagsefeesten en daar werd er een halve minuut stilte gehouden.
De Pers in de spits.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jeremain Lens vormt de vrolijke voorhoede.
[ afbeelding ]
VS waarschijnlijk dus ookquote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:55 schreef Wotte het volgende:
[..]
Sterke bondgenoten, met UK, Frankrijk en Duitsland hebben ze wel een probleem![]()
![]()
Uiteraard.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:55 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Daarna keihard verder zuipen zeker
Gepromoveerd op de VSAmerikaanse Grondwet.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:53 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dit roep ik ook altijd. Bush kan je niks kwalijk nemen, die man was te dom om te poepen en deed waartoe hij werd gedwongen. Obama is een redelijk slimme man die handelt zonder enige eer en geweten.
Probleempje.......daarna walzen ze verder....quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:55 schreef Wotte het volgende:
[..]
Sterke bondgenoten, met UK, Frankrijk en Duitsland hebben ze wel een probleem![]()
![]()
Ze zijn beide absoluut niet goed, ik beweer ook niet iets anders.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
George W. Bush werd door de media als een domme aap neergezet, wat ie natuurlijk ook gewoon was. Bij Obama werd -met name in Europa waar de Democrats als "goed" en de Republicans als "achterlijk" worden neergezet- een heel sexy campagne opgezet.
Dat beiden gewoon marionetten zijn van de grootindustrielen die de werkelijke touwtjes in handen hebben, maakt niet uit, de toon is gezet, de muziek maakt niet uit.
Sowieso. Alsof iemand durft op te staan tegen Ruslandquote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Je bent echt los van de realiteit als je denkt dat Duitsland, Frankrijk, Engeland of andere landen een oorlog gaan voeren omdat er 150 Nederlanders overleden zijn.
Ik zie "overlijden" toch anders dan in stukjes uit de lucht geknald worden...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
er 150 Nederlanders overleden zijn.
Gaat ook niet gebeuren maar toch, iemand moet hier voor gaan boeten als blijkt dat ie uit de lucht is geschoten dus een paar squadrons f16's lijkt me redelijkquote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Je bent echt los van de realiteit als je denkt dat Duitsland, Frankrijk, Engeland of andere landen een oorlog gaan voeren omdat er 150 Nederlanders overleden zijn.
Ik snap de terughoudendheid met de namen wel beter nu blijkt dat er in 1 klap een heleboel talent is verdwenen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:52 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Er zat een bestuursvoorzitter van het AMC in meen ik ergens gelezen te hebben, dat zal inderdaad vast niet de enige hooggeplaatste zijn.
Ligt eraan hoe waardevol hun burgers waren.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Weet ik niet. Die namen komen toch wel boven water. Ik denk eerder dat eerst alle familie ingelicht moest worden. Ik ga er vanuit dat de lijst met namen vandaag wel op tafel komt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:00 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik snap de terughoudendheid met de namen wel beter nu blijkt dat er in 1 klap een heleboel talent is verdwenen.
Bij het andere vliegtuig was die lijst gelijk vrijgegeven en daar waren ook veel experts aan boord.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:00 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik snap de terughoudendheid met de namen wel beter nu blijkt dat er in 1 klap een heleboel talent is verdwenen.
Niet waardevol.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:01 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe waardevol hun burgers waren.
Als het nou alle 150 TK leden waren...mwoh, misschien.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:01 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wet der getallen. Maar hoe heeft Europa/VS etc. geregeerd? Kom net thuisquote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:01 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Daar was toch ook de nodige verwarring?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bij het andere vliegtuig was die lijst gelijk vrijgegeven en daar waren ook veel experts aan boord.
Iedereen wijst vingertje naar elkaar. VS: Rusland heeft het gedaan, Rusland: Oekrane heeft het gedaanquote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Wet der getallen. Maar hoe heeft Europa/VS etc. geregeerd? Kom net thuis
VS is boos volgens de engelse krantenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Wet der getallen. Maar hoe heeft Europa/VS etc. geregeerd? Kom net thuis
Was te verwachten. Maar dat 'Rusland' het gedaan heeft leek me vrij helder? Maarja, bewijs het maar eens.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Iedereen wijst vingertje naar elkaar. VS: Rusland heeft het gedaan, Rusland: Oekrane heeft het gedaan
Standaard brabbeltje van Obamaquote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:04 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
VS is boos volgens de engelse kranten
Niet dat ik weet?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Daar was toch ook de nodige verwarring?
Rusland zal hoogstens zeggen dat het separatisten waren waar ze geen controle op hebben.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Was te verwachten. Maar dat 'Rusland' het gedaan heeft leek me vrij helder? Maarja, bewijs het maar eens.
Maar wel wapens aan geleverd hebben.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Rusland zal hoogstens zeggen dat het separatisten waren waar ze geen controle op hebben.
Rusland levert wapens aan iedereenquote:
Inderdaad, 't is toch al een armzalig derdewereldlandquote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:57 schreef Caland het volgende:
Sowieso. Alsof iemand durft op te staan tegen Rusland Ja leuk man, economische maatregelen. Alsof ze een fuck geven
Beide zijn zeer aannemelijk.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Rusland levert wapens aan iedereen
En misschien dat het apparaat gejat is uit een legerbasis in Oekrane
Oekrane: seperatisten hebben het gedaan, seperatisten: Oekrane heeft het gedaan.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Iedereen wijst vingertje naar elkaar. VS: Rusland heeft het gedaan, Rusland: Oekrane heeft het gedaan
Er zijn ook bepaalde mensen zoekquote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
Dat toestel is nog steeds zoek dus niemand die weet of de lijst klopt.
Dat is iets anders. Neem niet aan dat ze valse namen opgeven, wel?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat toestel is nog steeds zoek dus niemand die weet of de lijst klopt.
Ze weten precies wie aan boord is natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is iets anders. Neem niet aan dat ze valse namen opgeven, wel?
Dat lachen was meer om de domheid van z'n opmerking... mits er dus zoals meta zei vanuit gegaan wordt dat die vervalst zijn...quote:
Er zijn mensen met dubbel paspoort, vals paspoort en dan wordt het al weer lastiger.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:10 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ze weten precies wie aan boord is natuurlijk.
Ja, op de valse paspoorten van die 2 Iraniers na wel volgens mij.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:10 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ze weten precies wie aan boord is natuurlijk.
Veelquote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
Hoeveel paspoorten zullen er verdwijnen op de plek van de crash?
Die in beeld kwamen kunnen niet meer.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Veel
Ze hadden al een stuk of 10 al verzameld
Ja idd, dat was best slecht.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:11 schreef Caland het volgende:
Toen ik van huis wegging trouwens stelde men nog dat het slechts om 20% Nederlanders ging omdat het om een transfervlucht gingTot zoverre de geloofwaardigheid van Benno Baksteen
Er zat aardig wat kennis in dat toestel.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:17 schreef El_Matador het volgende:
Glenn Thomas, een van de mensen op weg naar de AIDSconferentie was een journalist voor de BBC. (CNN)
Baksteen weet daar toch heul niks van? Men dacht dat er ongeveer 25 Nederlanders aan boord waren, omdat D-Reizen, en nog wat bedrijven, aangaven hoeveel mensen er van hun in zaten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:11 schreef Caland het volgende:
Toen ik van huis wegging trouwens stelde men nog dat het slechts om 20% Nederlanders ging omdat het om een transfervlucht gingTot zoverre de geloofwaardigheid van Benno Baksteen
Dat lijkt me op de meeste intercontinentale vluchten wel het geval.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Er zat aardig wat kennis in dat toestel.
Dit soort nieuwsberichten altijdquote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:16 schreef Caland het volgende:
Ik lees trouwens dat Sander Boschker eerder op de dag in hetzelfde toestel had gezeten. Laten we even allemaal een moment van stilte nemen dat zo'n keepersgrootheid nog steeds bij ons is.
Die kerel van D-Reizen was gelijk duidelijk, zoveel mensen via ons en wie er precies ingestapt is weet de luchtvaartmaatschappij.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:20 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Baksteen weet daar toch heul niks van? Men dacht dat er ongeveer 25 Nederlanders aan boord waren, omdat D-Reizen, en nog wat bedrijven, aangaven hoeveel mensen er van hun in zaten.
d reizen alleen al gaf aan dat ze er 25 hadden. Sowieso had men kunnen weten dat er ook veel zakenlui en andere toeristen (die niet via organisatie geboekte reizen maakten) aan boord hebben gezetenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:20 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Baksteen weet daar toch heul niks van? Men dacht dat er ongeveer 25 Nederlanders aan boord waren, omdat D-Reizen, en nog wat bedrijven, aangaven hoeveel mensen er van hun in zaten.
Men ging bij de NOS zelfs nog passagiers voor de volgende vlucht naar KL interviewenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:26 schreef franklop het volgende:
[..]
d reizen alleen al gaf aan dat ze er 25 hadden. Sowieso had men kunnen weten dat er ook veel zakenlui en andere toeristen (die niet via organisatie geboekte reizen maakten) aan boord hebben gezeten
Wetenschappers die op vakantie gaan bestaan niet?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:21 schreef Piet_Piraat het volgende:
Sorry voor die NL vakantiegangers maar als er zoveel internationaal hoog aangeschreven wetenschappers in dat toestel zaten dan is er een groot probleem.
Dat zal de kennis van dat moment zijn, en het is aan de journalisten / mensen zelf om het op waarde te schatten. Als de man van D-Reizen had verteld over het type raket, had ik ook aangenomen dat hij dat op dat moment van iemand anders heeft (omdat het niet zijn expertisegebied is) en waardeer het navenant.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:11 schreef Caland het volgende:
tenerife 1977 was meerquote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Men ging bij de NOS zelfs nog passagiers voor de volgende vlucht naar KL interviewenMet daarbij de aanname dat het allemaal wel meeviel met het aantal Nederlanders. In essentie eigenlijk ook helemaal niet boeiend, maar dit is wel een groot aantal. Grootste aantal Nederlanders in een vlieg"crash" omgekomen ooit?
De vliegramp op Tenerife al vergeten?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:29 schreef Caland het volgende:
Grootste aantal Nederlanders in een vlieg"crash" omgekomen ooit?
Toen was ik -11 jaar.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De vliegramp op Tenerife al vergeten?
Ik -2 maar die kende je wel toch?quote:
Die gaan altijd naar congressen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wetenschappers die op vakantie gaan bestaan niet?
Altijd?quote:
Omgevlogen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:32 schreef Caland het volgende:
Maar die volgende vlucht. Is die nog vertrokken en/of omgevlogen?
Zo'n congres is geen straf hoor en daarna kun je er nog wat dagen langer blijven.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Altijd?Nooit op vakantie?
En vakantie na je congres?
Je zal maar voor het eerst vliegen, vliegangst hebben en daar aan boord zitten.quote:
Boem en daarna is het op zijn hoogst paar seconden voordat je bewustzijn verliest.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Je zal maar voor het eerst vliegen, vliegangst hebben en daar aan boord zitten.
Poetin kan altijd een 'ongelukje' krijgen, ongelukjes gebeuren nu eenmaal.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Sowieso. Alsof iemand durft op te staan tegen RuslandJa leuk man, economische maatregelen. Alsof ze een fuck geven
Als ze zijn neergehaald hebben ze het niet gemerkt toch? Schrale troost.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:36 schreef TLC het volgende:
Bijna niet voor te stellen ; weten dat je binnen enkele minuten dood bent.
Ik hoop voor iedereen aan boord dat het snel over was.
Ik doelde op die volgende vlucht naar KL. Die mensen werden nog geinterviewd.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:37 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Boem en daarna is het op zijn hoogst paar seconden voordat je bewustzijn verliest.
Een afrekening.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:37 schreef TLC het volgende:
[..]
Poetin kan altijd een 'ongelukje' krijgen, ongelukjes gebeuren nu eenmaal.
Klopt, altijd groot feest die congressen. In november weer eentje in een subtropisch paradijsje.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Zo'n congres is geen straf hoor en daarna kun je er nog wat dagen langer blijven.
Mij had je met geen twaalf paarden dat vliegtuig meer in gekregen. Fuck die shit. Ik loop wel.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik doelde op die volgende vlucht naar KL. Die mensen werden nog geinterviewd.
waren het er op tenerife niet meer?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Men ging bij de NOS zelfs nog passagiers voor de volgende vlucht naar KL interviewenMet daarbij de aanname dat het allemaal wel meeviel met het aantal Nederlanders. In essentie eigenlijk ook helemaal niet boeiend, maar dit is wel een groot aantal. Grootste aantal Nederlanders in een vlieg"crash" omgekomen ooit?
Tsja je vliegtuig kan ook verdwijnen dat lijkt me nog lastiger voor de nabestaanden.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik doelde op die volgende vlucht naar KL. Die mensen werden nog geinterviewd.
Die eerste clip mag uit de OP, dat was een ander toestelquote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Klopt, altijd groot feest die congressen. In november weer eentje in een subtropisch paradijsje.
weet niet of de seperatisten al hebben toegezegd alle medewerking te verlenen om de geborgen lijken terug te laten komen?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:41 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Tsja je vliegtuig kan ook verdwijnen dat lijkt me nog lastiger voor de nabestaanden.
Goed punt, is weg.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:35 schreef IsaacCuenca het volgende:
OP:
Centraal Crisis in Oekrane topic
SC / Zoutloos maandagavond Ronan topic..
Wat is dat dan?
De NOS laat het zien, volgens mij was het een oekraiens toestel idd. Als er duidelijkheid over is kan de volgende TS hem verwijderen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:44 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Die eerste clip mag uit de OP, dat was een ander toestel![]()
Morgen allen.
quote:Dit is wat we nu weten over vlucht MH17:
• Iets na vijf uur kwamen de eerste berichten naar buiten over een neergestort passagierstoestel op de grens met Oekrane en Rusland.
• Malaysia Airlines heeft om 17.36 bevestigd dat het contact met het toestel is verloren om 14:15 uur.
• Het gaat om vlucht MH17, een Boeing 777-300 die om 12.30 vertrok vanaf Schiphol naar Kuala Lumpur.
• In totaal waren er 283 passagiers en 15 bemanningsleden aan boord. Eerder werden 280 passagiers gemeld, later bleek dat er nog drie kleine kinderen waren die geen eigen stoel hadden, maar op schoot werden vervoerd. Er zijn geen overlevenden.
• Onder de passagiers bevinden zich 154 Nederlanders, 27 Australirs, 28 Maleisirs, twaalf Indonesirs, negen Britten, vier Duitsers, vier Belgen, drie Filipijnen en een Canadees. Van de overige passagiers is de nationaliteit nog niet bekend.
• Rond kwart voor elf liet de Amerikaanse vice-president Biden weten dat het ernaar uitziet dat het toestel uit de lucht is geschoten.
• Het is nog niet bekend wie dat zou hebben gedaan. Oekrane en de pro-Russische separatisten wijzen naar elkaar.
• Premier Rutte is vanuit Brussel naar Nederland gevlogen "om vanuit Den Haag de situatie verder te volgen en te handelen."
• Koning Willem-Alexander: "Ik ben diep getroffen door het vreselijke nieuws."
• Vliegtuigmaatschappijen mijden inmiddels het Oost-Oekraense luchtruim.
• Volgens de Europese luchtverkeersleiding EUROCONTROL mocht het vliegtuig gewoon vliegen waar het vloog.
• De VN-Veiligheidsraad komt vandaag om 20.00 uur Nederlandse tijd bijeen om te praten over Oekrane.
• Vanwege de vliegramp hangen in Nederland morgen alle vlaggen op overheidsgebouwen halfstok.
• De piloten van vlucht MH17 hebben geen noodsignaal afgegeven voordat het vliegtuig neerstortte, liet de Maleisische premier Najib Razak weten tijdens een persconferentie.
• De internationale gemeenschap heeft opgeroepen tot een onafhankelijk, internationaal en transparant onderzoek naar de toedracht van de ramp. Er zijn zorgen dat mogelijk bewijsmateriaal nu al wordt verwijderd door separatisten.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)gestort-in-oekraine/
Die beelden zijn van 6 Juniquote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De NOS laat het zien, volgens mij was het een oekraiens toestel idd. Als er duidelijkheid over is kan de volgende TS hem verwijderen.
Gefikst en die post van Ajacied staat ook in de OP. Nu slapen.quote:
Er is wel iets van belofte van die kant maar hoe georganiseerd zijn ze eigenlijk?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:44 schreef franklop het volgende:
[..]
weet niet of de seperatisten al hebben toegezegd alle medewerking te verlenen om de geborgen lijken terug te laten komen?
De koffers op de foto's waren al aardig leeg.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:53 schreef Caland het volgende:
Die plekken waar de wrakstukken zijn neergekomen zulllen wel bij voorbaat al geplunderd zijnWas redelijk in the middle of nowhere toch?
Is in principe ook niet zo vreemd dat zoiets na zo'n ramp staat te gebeuren natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:53 schreef Caland het volgende:
Die plekken waar de wrakstukken zijn neergekomen zulllen wel bij voorbaat al geplunderd zijnWas redelijk in the middle of nowhere toch?
Dit is een beetje een domme opmerking.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De koffers op de foto's waren al aardig leeg.
Als we dat al normaal gaan vindenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Is in principe ook niet zo vreemd dat zoiets na zo'n ramp staat te gebeuren natuurlijk.
Gast je reflecteert je eigen veilige rijke luxueuze en gemakkelijke leventje met dat van mensen die opgegroeid zijn met armoede, angst, corruptie en nu ook nog eens oorlog.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:56 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Als we dat al normaal gaan vinden.
Welke oorlog? Op verkeerde moment in verkeerde vliegtuig gestaptquote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Gast je reflecteert je eigen veilige rijke luxueuze en gemakkelijke leventje met dat van mensen die opgegroeid zijn met armoede, angst, corruptie en nu ook nog eens oorlog.
Ah. Dus het verzamelen van belangrijke gegevens is inherent aan het plunderen van koffers.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Leg mij eens uit waarom er dan een stapel paspoorten in beeld komt.
Heb je weleens van strandjutten gehoord?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah. Dus het verzamelen van belangrijke gegevens is inherent aan het plunderen van koffers.
Waarbij jij er natuurlijk voor het gemak van uitgaat dat de koffers niet door een klap van 10 km hoogte los, open en daardoor leeg zijn geraakt maar dat dat juist is gebeurd door de hand van enkele rovers.
Juist.
Yep in de handbagage waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:03 schreef franklop het volgende:
Paspoorten zitten overigens niet in de koffers. Anders kom je paspoortcontroles niet door. Dus mensen hadden die wss gewoon los bij zich
Mag toch hopen dat zo iemand dan een wat kortere vlucht uitkiest als test. Had er ooit zo n op een vlucht naar Liverpool, schreeuwde het uit bij take off "NU METEEN STOPPEN!!!" - wat ze ook deden. Je schrikt je het leplazarus.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 06:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Je zal maar voor het eerst vliegen, vliegangst hebben en daar aan boord zitten.
het is wel vrij stevig materiaal(althans de kaft). Het is niet ongebruikelijk dat dat soort dingen gewoon heel blijven. Niet het hele toestel heeft in de brand gestaan en bij enkel een harde klap op de grond gaat een paspoort niet stukquote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Yep in de handbagage waarschijnlijk.
Wonderbaarlijk dat die zo'n crash ongeschonden overleven.
Er worden daar niet dagelijks mensen gedood door militanten? Er zijn geen gevechten tussen Oekrane en seperatisten in het oblast donetsk? Ben je al eens in die stad geweest? Weet je hoe levendig die stad was? Weet je hoe de stad er nu bij ligt? Weet je wat dat met mensen doet?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:00 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Welke oorlog? Op verkeerde moment in verkeerde vliegtuig gestapt
Wat exact is er wonderbaarlijk aan? Het is wat papier en een beetje plastic. Zolang niet in brand zo ongeveer 1 van de dingen die er het meest ongeschonden vanaf komen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Yep in de handbagage waarschijnlijk.
Wonderbaarlijk dat die zo'n crash ongeschonden overleven.
In dit geval eerder aan het plunderen van zakken van lijken zodat je interessant op de tv kan komen - waarbij het je geen fuck interesseert of de familie kijkt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah. Dus het verzamelen van belangrijke gegevens is inherent aan het plunderen van koffers.
Je wil nog niet snappen dat het dom is dat je lege koffers aan roven linkt?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Heb je weleens van strandjutten gehoord?
Op bnw zit er eentje hier conclusies aan te verbindenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat exact is er wonderbaarlijk aan? Het is wat papier en een beetje plastic. Zolang niet in brand zo ongeveer 1 van de dingen die er het meest ongeschonden vanaf komen.
Dat is jouw mening en aanname die ietwat voorbarig is en voornamelijk geboren uit woede over de ramp. Wat mij betreft niet relevant.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:09 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
In dit geval eerder aan het plunderen van zakken van lijken zodat je interessant op de tv kan komen - waarbij het je geen fuck interesseert of de familie kijkt.
Het waren geen politieagenten e.d. he die de paspoorten pakten - gewoon lokale bewoners.
Ja God, die kant gaan we nu ook weer op.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:11 schreef bamibij het volgende:
[..]
Op bnw zit er eentje hier conclusies aan te verbinden
Dagelijks vallen er slachtoffers door militant geweld.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Er worden daar niet dagelijks mensen gedood door militanten? Er zijn geen gevechten tussen Oekrane en seperatisten in het oblast donetsk? Ben je al eens in die stad geweest? Weet je hoe levendig die stad was? Weet je hoe de stad er nu bij ligt? Weet je wat dat met mensen doet?
Waarom verwonder je dat er mensen zijn die spullen bij elkaar scharrelen?
Ja en de Russen leveren wapens aan de separatisten...wat de neuk wil je hier nou mee zeggen?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dagelijks vallen er slachtoffers door militant geweld.
Oekrane heeft gekozen om met leger weer orde op zaken te stellen.
Ze hebben 1 groot probleem, een groot deel van de mensen in het oosten wil liever bij Rusland horen.
Waar komen de wapens in andere brandhaarden vandaan?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:17 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ja en de Russen leveren wapens aan de separatisten...wat de neuk wil je hier nou mee zeggen?
Klopt maar dat is verder ook niet zo relevant. Oorlog kent geen menselijkheid.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dagelijks vallen er slachtoffers door militant geweld.
Oekrane heeft gekozen om met leger weer orde op zaken te stellen.
Ze hebben 1 groot probleem, een groot deel van de mensen in het oosten wil liever bij Rusland horen.
Is dat werkelijk zo relevant? Het vliegtuig is niet in andere brandhaarden neergestort. Rusland mengt zich direct in een conflict van een autonoom land, iets waar Rusland altijd zo tegen ageert. Ergo, flink boter op hun hoofd, maar ja dat is hun niet vreemd.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Waar komen de wapens in andere brandhaarden vandaan?
Misschien is Rusland na wat steun de regie over die rebellen wel helemaal kwijt sinds ze zware wapens buitgemaakt hebben.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:20 schreef Semisane het volgende:
[..]
Is dat werkelijk zo relevant? Het vliegtuig is niet in andere brandhaarden neergestort. Rusland mengt zich direct in een conflict van een autonoom land, iets waar Rusland altijd zo tegen ageert. Ergo, flink boter op hun hoofd, maar ja dat is hun niet vreemd.
Daar had Rusland dan iets eerder over moeten nadenken niet? Zij hebben hun hand in een wespennest gestoken, willens en wetens.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Misschien is Rusland na wat steun de regie over die rebellen wel helemaal kwijt sinds ze zware wapens buitgemaakt hebben.
In Rusland denken ze anders. Niet iedereen is daar voor Putin daar maar ze hebben wel geleerd om in het openbaar zichzelf op de vlakte te houden.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:26 schreef Semisane het volgende:
[..]
Daar had Rusland dan iets eerder over moeten nadenken niet? Zij hebben hun hand in een wespennest gestoken, willens en wetens.
Maar goed, het gaat om dit incident en het is nog niet duidelijk wie dat vliegtuig naar beneden heeft gehaald. Grote kans dat het de rebellen zijn geweest of wellicht Russische huurlingen met kennis van zo'n Buk.
We hebben toch allemaal wel eens aardg gedaan tegen een sociaal minder bedeelde waarna die spontaan denkt dat je bffs bent en je een tijdlang niet meer met rust laat?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:11 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad de hele dag USA nieuws gekekenmaar ik bedoelde de rebellen die bij de Russen (willen) horen.
Hangt er een beetje vanaf wie de schuld krijgt toegeschoven. Ik denk dat men op een gegeven moment alles gaan afladen op de separatisten, incluus Putin, waarna de russen hun handen er vanaf trekken.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:32 schreef Cara het volgende:
Ik ben er nog steeds echt kapot van. Er gaat zo goed als niks gebeuren, wacht maar.
Een paar halve sancties en dat is het dan, weer over tot de orde van de dag
Ze hadden gewoon van Oekrane een staat la Belgi of het Verenigd Koninkrijk moeten maken, met verregaande autonomie voor de deelstaten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:34 schreef timmmmm het volgende:
[..]
We hebben toch allemaal wel eens aardg gedaan tegen een sociaal minder bedeelde waarna die spontaan denkt dat je bffs bent en je een tijdlang niet meer met rust laat?
Zo zie ik Rusland met de separatisten
Tja, dat was het voorstel van Putin, maar daar wilde niemand aanquote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:37 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Ze hadden gewoon van Oekrane een staat la Belgi of het Verenigd Koninkrijk moeten maken, met verregaande autonomie voor de deelstaten.
Nu heb je eigenlijk een soort van Noord-Ierland situatie maar dan op grotere schaal.
Check de historie van Oekrane en dan zie je dat het op papier wel een land is maar in de praktijk zijn er grote tegenstellingen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:37 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Ze hadden gewoon van Oekrane een staat la Belgi of het Verenigd Koninkrijk moeten maken, met verregaande autonomie voor de deelstaten.
Nu heb je eigenlijk een soort van Noord-Ierland situatie maar dan op grotere schaal.
Ja veel hoog aangeschreven wetenschappers uit heleboel landen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:39 schreef Ajacied422 het volgende:
http://www.aids2014.org/
Zaten mensen in het vliegtuig die op weg waren naar een aidsconferentie.
Ja maar die zijn er in Belgi ook, en toch hebben we hier geen oorlog. Al zijn er natuurlijk extremistische partijen die niet liever zouden willen, maar die vormen een minderheid. En die minderheid heeft dus volgens mij in Oekrane de macht gegrepen (toch zeker aan de pro-Russische kant, maar waarschijnlijk ook wel wat figuren aan de pro-Europa/Oekrane kant).quote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:41 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Check de historie van Oekrane en dan zie je dat het op papier wel een land is maar in de praktijk zijn er grote tegenstellingen.
De Krim al kwijt en dan nog meer autonoom maken van oostelijke gebieden zagen ze in Kiev niet zitten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, dat was het voorstel van Putin, maar daar wilde niemand aan
Dat is bij heel veel landen zo, grenzen zijn dan ook vaker volkomen willekeurig dan dat er werkelijk logica achter zit. Wat dat betreft zou het mooi zijn als men kleine gebieden gewoon wat meer autonomie zouden geven als men daarom vraagt, ook hier in west-europa. Scheelt vaak ook dit soort conflicten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:41 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Check de historie van Oekrane en dan zie je dat het op papier wel een land is maar in de praktijk zijn er grote tegenstellingen.
Je gaat nu Belgi vergelijken met Oekrane?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:45 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Ja maar die zijn er in Belgi ook, en toch hebben we hier geen oorlog. Al zijn er natuurlijk extremistische partijen die niet liever zouden willen, maar die vormen een minderheid. En die minderheid heeft dus volgens mij in Oekrane de macht gegrepen (toch zeker aan de pro-Russische kant, maar waarschijnlijk ook wel wat figuren aan de pro-Europa/Oekrane kant).
Idd. Waarschijnlijk ongeveer 100.. http://goo.gl/PnWRW4quote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:39 schreef Ajacied422 het volgende:
http://www.aids2014.org/
Zaten mensen in het vliegtuig die op weg waren naar een aidsconferentie.
Ja, omwille van het taalconflict. Vlak voor deze hele heisa uitbrak hadden ze volgens mij in Kiev nog gestemd om het Russisch als taal bv. volledig af te schaffen in het onderwijs, rechtspraak etc. In heel Oekrane dan. Dat is dus ook waarom Vlamingen in Belgi zo lang hebben gevochten voor hun rechten in een officieel franstalig Belgi, dus ik zie wel wat parallelen ja.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:49 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je gaat nu Belgi vergelijken met Oekrane?
In 1 klap een wetenschappelijk onderzoek de nek omgedraaid.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Idd. Waarschijnlijk ongeveer 100.. http://goo.gl/PnWRW4
Grote verschil is vooral de welvarendheid en relatieve 'stabiliteit' in de afgelopen 70 jaar.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:45 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Ja maar die zijn er in Belgi ook, en toch hebben we hier geen oorlog. Al zijn er natuurlijk extremistische partijen die niet liever zouden willen, maar die vormen een minderheid. En die minderheid heeft dus volgens mij in Oekrane de macht gegrepen (toch zeker aan de pro-Russische kant, maar waarschijnlijk ook wel wat figuren aan de pro-Europa/Oekrane kant).
Godver zeg.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Slechte zaak.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 07:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)n/#upd20140718080055quote:TWEEDE ZWARTE DOOS MH17 GEVONDEN
Reddingswerkers hebben de tweede zwarte doos van vlucht MH17 gevonden, meldt persbureau Reuters. Gisteren vonden pro-Russische separatisten de eerste al en hebben beloofd deze aan onderzoekers te geven.
Dat is niet helemaal hoe ik het zie, maar goed.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:03 schreef franklop het volgende:
Tsja of het nou wetenschappers, bouwvakkers of chirurgen zijn, het blijft allemaal even erg..
Wie is Jos Langen?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:04 schreef Ludacriss het volgende:
Ik heb dus tientallen keren les gehad van Prof. Dr. Joep Lange de afgelopen jaren.... :/
Dat magquote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:04 schreef 16meter het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal hoe ik het zie, maar goed.
Professor/arts in de (klinische)virologie. Hij was samen met Prof. Dr. Boucher (Erasmus Rotterdam) de autoriteit als het om HIV/aids behandelingen ging. Als ik ergens met een patint niet uitkwam dan belde ik hem op.quote:
Hm ok. Een kopstuk dus in die wereld.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:07 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Professor/arts in de (klinische)virologie. Hij was samen met Prof. Dr. Boucher (Erasmus Rotterdam) de autoriteit als het om HIV/aids behandelingen ging. Als ik ergens met een patint niet uitkwam dan belde ik hem op.
Is het ook. Wereld zit moeilijk in elkaar helaas.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:09 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Hm ok. Een kopstuk dus in die wereld.
Triest. Maar zoals Franklop al aangaf; of het nou een bouwvakker,arts of wat dan ook is. Het is allemaal even treurig.
Jij vind die syberische werkkampen wel ok voor als je een andere politieke mening hebt? Verbaast me ook niets, voor iemand die stierenvechten goed vind...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat heb jij zo tegen Poetin? Ik vind hem redelijk baas,de perfecte man voor Rusland.
Direct aan de Russen geven, die verkrachten ze wel.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:03 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)n/#upd20140718080055
Formeel heeft hij er ook niets mee te maken.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:11 schreef arachide. het volgende:
Hopelijk heeft Putin zoiets van "lollll die mensen ken ik niet jk is grapje toch, doe met ze wat je wil kthnxbye". Dan is het anti rebellen en niet anti rusland
Afgezien van de treurigheid is er ook een impact op wetenschapquote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:09 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Hm ok. Een kopstuk dus in die wereld.
Triest. Maar zoals Franklop al aangaf; of het nou een bouwvakker,arts of wat dan ook is. Het is allemaal even treurig.
Met alle respect, maar 100 stratenmakers heb je zo vervangen. 100 hoog aangeschreven artsen wat minder snel.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Afgezien van de treurigheid is er ook een impact op wetenschap
Als er 100 stratenmakers waren omgekomen had dat impact gehad op het aanleggen van wegen, nu is er een impact op aids onderzoek en bestrijding.
Zie ninja editquote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Met alle respect, maar 100 stratenmakers heb je zo vervangen. 100 hoog aangeschreven artsen wat minder snel.
Nee, afgezien van de treurigheid is er een impact op een ander vlak, dat is het punt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:23 schreef de_boswachter het volgende:
Dus iets is meer of minder erg afhankelijk van de genoten opleiding. Sick fucks.
Het is in meer bedrijven zo.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bij ons mag de executive board niet met z'n allen in een en hetzelfde vliegtuig zitten.
Vanuit bepaalde perspectieven ja.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:23 schreef de_boswachter het volgende:
Dus iets is meer of minder erg afhankelijk van de genoten opleiding. Sick fucks.
Dat heet oorlogquote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:24 schreef Loekie1 het volgende:
Je maakt mij niet wijs dat die rebellen niet wisten dat dit een passagiersvliegtuig was. Bovendien, wat voor lugubere hobby is het om mensen uit de lucht te schieten. Dan ben je toch compleet gestoord.
Je leest niet goed. Dramaqueen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:23 schreef de_boswachter het volgende:
Dan hebben we een schaarste aan hartchirurgen. Net als in de 70's gastarbeiders halen, lijkt je dat wat?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:25 schreef waht het volgende:
[..]
Vanuit bepaalde perspectieven ja.
Als alle hartchirurgen van Nederland in dat vliegtuig zouden zitten hebben we een probleem, bijvoorbeeld.
Inderdaad. Allemaal perspectief. Minder aids = meer mensen = meer druk op beschikbaar land/voedsel = meer hommeles = meer doden. Tadalalaquote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:25 schreef waht het volgende:
[..]
Vanuit bepaalde perspectieven ja.
Als alle hartchirurgen van Nederland in dat vliegtuig zouden zitten hebben we een probleem, bijvoorbeeld.
De rebellen dachten vast en zeker dat ze nog wat meer negatieve aandacht uit het buitenland nodig hadden ja.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:24 schreef Loekie1 het volgende:
Je maakt mij niet wijs dat die rebellen niet wisten dat dit een passagiersvliegtuig was. Bovendien, wat voor lugubere hobby is het om mensen uit de lucht te schieten. Dan ben je toch compleet gestoord.
Sinds wanneer is er alleen in Afrika aids?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Het waren aids artsen, hadden wij in NL dus niet zoveel aan. Jammer voor Afrika ofzo
Zegt meer over hoe westerse wapensystemen werken en russische dan wat anders denk ikquote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:26 schreef greatgonzo het volgende:
misschien al eerder gevraagd, maar vraag het me toch af: gisteren bij nieuwsuur die generaal buiten dienst gezien. Hij gaf al aan dat als je die AA-raketten gericht wilt gebruiken, dan heb je een halve luchtmachtbasis nodig met radar, satteliet gestuurd wapentuig en een hele crew. Dit is iets wat die seperatisten niet voor mekaar krijgen lijkt me.
Oftewel, toch een tragisch ongeluk/mislukte test. Maar hoe werkt het dan? Drukken ze op een knop en dat ding gaat dan af op het dichtsbijzijnde vliegtuig? Of moet je hem echt wel richten?
Hehehe, ja ik weet hoe het gaat in dit soort topics vol massahysterie.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:27 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Als je dit gisteren had gepost, was je nu helemaal afgetuigd.
Ik denk dat hier op het moment geen serieuze gesprekpartners zitten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:26 schreef greatgonzo het volgende:
misschien al eerder gevraagd, maar vraag het me toch af: gisteren bij nieuwsuur die generaal buiten dienst gezien. Hij gaf al aan dat als je die AA-raketten gericht wilt gebruiken, dan heb je een halve luchtmachtbasis nodig met radar, satteliet gestuurd wapentuig en een hele crew. Dit is iets wat die seperatisten niet voor mekaar krijgen lijkt me.
Oftewel, toch een tragisch ongeluk/mislukte test. Maar hoe werkt het dan? Drukken ze op een knop en dat ding gaat dan af op het dichtsbijzijnde vliegtuig? Of moet je hem echt wel richten?
Sinds als je 3 hersencellen hebt geen aids oploopt in Europa. In Afrika verkrachten ze maar wat rondquote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:28 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is er alleen in Afrika aids?
Dan moet jij je zorgen gaan makenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Sinds als je 3 hersencellen hebt geen aids oploopt in Europa. In Afrika verkrachten ze maar wat rond
Ik ben me even in die BUK aan het verdiepen geweest, die launcher met radar (TELAR) kan dus wel autonoom optreden.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:26 schreef greatgonzo het volgende:
Ongeacht die mensen hersencellen tekort komen, die mensen hebben aids en moeten ook geholpen worden. Dat jij die mensen dan aan hun lot over wil laten is een beetje treurig.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Sinds als je 3 hersencellen hebt geen aids oploopt in Europa. In Afrika verkrachten ze maar wat rond
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan moet jij je zorgen gaan maken
Als je geen condoompje om wilt doen omdat de paus dat zegt boeit het me een stuk minder, geef kanker research dan maar meer aandacht.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:30 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ongeacht die mensen hersencellen tekort komen, die mensen hebben aids en moeten ook geholpen worden. Dat jij die mensen dan aan hun lot over wil laten is een beetje treurig.
Het was toch door BUK afweergeschut naar beneden gehaald?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:26 schreef greatgonzo het volgende:
Ja, want bij elke buitgemaakte raketlanceerinstallatie worden massaal burgervliegtuigen uit de lucht geschoten. Dit is wat de geschiedenis ons heeft geleerdquote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:17 schreef Loekie1 het volgende:
Een stelletje idioten maakt een raketlanceerinstallatie buit en gaat ermee spelen. Niemand die iets doet, men laat zelfs burgervliegtuigen overvliegen. Gelukkig hadden ze geen atoombommen.
Ah, weer zo'n uitspraak die nergens op gebaseerd is. Hoe weet jij dat alleen mensen die de Katholieke kerk aanhangen aids krijgen?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als je geen condoompje om wilt doen omdat de paus dat zegt boeit het me een stuk minder,
Als je niet weet wat de situatie in Afrika is zeg dan gewoon niks.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:33 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ah, weer zo'n uitspraak die nergens op gebaseerd is. Hoe weet jij dat alleen mensen die de Katholieke kerk aanhangen aids krijgen?
Ga je serieus dit topic vervuilen met je moralistische gezever?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:33 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ah, weer zo'n uitspraak die nergens op gebaseerd is. Hoe weet jij dat alleen mensen die de Katholieke kerk aanhangen aids krijgen?
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Buk_missile_systemquote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:32 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Het was toch door BUK afweergeschut naar beneden gehaald?
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:34 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ga je serieus dit topic vervuilen met je moralistische gezever?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |