abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142212667
Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen ... Voor zover mogelijk :P

pi_142212683
En weer verder
pi_142212954
N.inses O+

Ik mag morgen op kraamvisite *O* even checken of ik rammel
pi_142213348
Wat leuk Fieder. Ik ben benieuwd :D
pi_142214363
Spannend Fieder, ben ook benieuwd ;)
  zaterdag 12 juli 2014 @ 23:37:06 #6
378192 -mandy-
I am who I am
pi_142226027
Wat spannend Fieder!

Mooie foto Ela.

En trots O+ op m'n blonde, vrolijke dreumesmannetje *; . Het lopen aan 2 handen begint beter en beter te gaan! En het staan en vasthouden met 1 hand ook :D !

Haha, en D vindt dat (8> niet kan zingen. Het is al een paar keer gebeurd dat als (8> begon te zingen in huis, D spontaan begon te huilen 8)7 , best een lachwekkende vertoning eigenlijk :6 .

[ Bericht 19% gewijzigd door -mandy- op 12-07-2014 23:45:39 ]
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_142227543
Mijn man en ik hebben het nu een paar keer meegemaakt dat Aiden na een paar uurtjes slaap (3 á 4 uurtjes) heel zielig en huilend wakker wordt. Na een paar minuten gaat 1 van ons even kijken. Aiden zit dat meestal rechtop in zijn bedje heel dramatisch te huilen.
Ogen dicht, niks willen. Geen contact mee te krijgen en lijkt ook niet door te hebben dat je er bent. Hij is niet eens echt wakker ofzo.
Troosten kunnen we dus ook niet want ja...geen contact. Als hij al even stil is, dan begint hij na een minuut gewoon weer opnieuw.
Heel vervelend maar na eventjes brengen we hem gewoon huilend weer naar bed. Meestal slaapt hij dan toch weer in, na niet al te lange tijd.

Ik heb toch online even gekeken en vond het volgende:
http://www.opvoedadvies.nl/nachtangsten.htm

Nu herken ik dus wel die punten die daarin staan. Verschil is alleen dat Aiden niets bijzonders met zijn lichaam doet. Al heb ik het 1 keer gezien dat hij erg draaide in bewoog in zijn bed.
Daarnaast staat er dat het zich voornamelijk voordoet vanaf zo'n 18 maanden. Aiden is bijna 15 maanden.

Is er iemand die het herkent en eventueel tips heeft voor ons? Ik zie op de site wel tips staan maar misschien ken iemand nog andere manieren wat bij jullie kleintje helpt of heeft geholpen.
Thx. :)

Verder heb ik trouwens die felbegeerde baan niet gekregen. Ben 2e geworden. :') Heel jammer maar de ander had uiteindelijk nét iets meer werkervaring. Dus ik mag vrolijk verder solliciteren.

Aiden kan trouwens ineens ook op zijn tenen lopen (vind ik eigenlijk heel knap) en danst als een beetje (= extra snel stilstaand met zijn voetjes trappelen/stampen). :P
En vandaag at hij ineens heel goed met een vork! :o Nu wordt hij wel erg groot. Ging best goed eigenlijk en hij vond het leuk. O+
pi_142229354
Jammer van die baan vencodark!

En geen tips, volgens reageren jullie prima.
Klinkt wel als nachtangst idd, ook al is het niet precies volgens de beschrijving. Elk kind is anders toch!
pi_142233818
Ik weet niet of dat nachtangsten zijn venco. Mijn oudste had dat, en wat ik vooral kenmerkend vond is de allesoverheersende angst bij hem, dat ging veel verder dan geen contact kunnen maken. Hier is Stick ook niet heel erg wakker als hij tijdens zijn nachtslaap wakker wordt, hij lijkt dan toch in de nachtmodus te staan. Wat me opvalt is dat je zegt dat er na een paar minuten iemand bij hem gaat kijken. Als we hier hem zo lang zouden laten huilen zou hij zo overstuur raken dat hij er niet gauw meer uit komt, misschien eerder naar hem toe gaan?

Ik ben weer beneden met dreumes vanaf 4:30 :')
  zondag 13 juli 2014 @ 06:13:46 #10
381212 Gulara
From the future
pi_142233913
Fieder ik ben ook benieuwd.

Venco, ik herken het deels, kom er later even op terug.
pi_142233937
onze jongste heeft ook nacht angst. We mogen hem dan echt niet aan raken. Al hij dr last van heeft blijven we naast hem staan. Zeggen we dat we bij hem zijm, dat er niks aan dr hand is. Als hij dan rustig is dan kan hij geaaid worden. We aaien hem dan en gaan dan weer als hij lijkt te slapen.

Mijn man heeft t ook. Die is dr nooit overheen gegroeid. Hem moet ik serieus nemen in zijn angst. Hij ziet beesten of wordt overreden door vervoermiddelen. Ik doe het licht aan. Laat zien dat er niks is. Hij wordt dan rustig en gaat weer slapen. Ik lig vervolgens wakker met een mega hartslag. Want ik schrik me te pleuris. Hij heeft het als hij druk in zijn hoofd is.
pi_142234212
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 05:44 schreef L-E het volgende:
Wat me opvalt is dat je zegt dat er na een paar minuten iemand bij hem gaat kijken. Als we hier hem zo lang zouden laten huilen zou hij zo overstuur raken dat hij er niet gauw meer uit komt, misschien eerder naar hem toe gaan?

Ik ben weer beneden met dreumes vanaf 4:30 :')
Snap dat je dat zegt. Maar soms duurt het nog geen 5 minuten en dan slaapt hij ineens weer.
Wij willen hem niet bij elk huiltje volledig wakker maken als het wellicht niet 'nodig' is.
Maar zelfs na 20 minuten of langer pogingen doen hem te troosten, helpt er niets. Brengen we toch weer naar bed, de slaapt hij binnen een paar minuten weer. :?
  zondag 13 juli 2014 @ 08:04:16 #13
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_142234242
Bij nachtangst mag je hem ook niet wakker maken. Ervoor zorgen dat hij zich niet bezeerd, rustig tegen hem praten etc. Maar dus niet wakker maken.Soms worden ze zelf wakker, maar vaak slapen ze ook weer verder.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_142234289
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 08:04 schreef Susie het volgende:
Bij nachtangst mag je hem ook niet wakker maken. Ervoor zorgen dat hij zich niet bezeerd, rustig tegen hem praten etc. Maar dus niet wakker maken.Soms worden ze zelf wakker, maar vaak slapen ze ook weer verder.
Dat had ik begrepen ja. Dus bij de volgende keer zal ik dat niet doen.
Vorige keer probeerden we het wel maar hij bleef toch half slapen ofzo. Wreef constant in zijn ogen en geeuwen.

Volgende keer gaan we alleen bij hem kijken en rustig tegen hem praten. Maar wel laten liggen.
pi_142234446
Mandy wat goed van jouw dreumes *O*

Venco. Klinkt zielig. :*

L-E zat je weer om die tijd aan een uitsmijter? :D
pi_142234463
Nee, yoghurt met muesli dit keer :D
pi_142234969
Succes met wel/niet rammelen vandaag Fieder ;)

En ff *O* voor de dreumesen van Mandy en Venco, wat knap!

Nachtangst ken ik niet..

Was de yoghurt lekker LE ;) (heb je t zelf kunnen opeten, dat zou hier niet lukken namelijk ;) )

Ow heeft gisteren weer zo lief met Ellie (van Cwen) gespeeld! Hij ging haar allemaal spulletjes geven O+ (oké en af en toe over haar heen vallen en spullen afpakken) zo lief, heb helemaal vertrouwen in de baby erbij straks O+
  zondag 13 juli 2014 @ 11:40:28 #18
381212 Gulara
From the future
pi_142236097
Ik gooi het even in een spoiler, want lang verhaal. En als je kind lekker slaapt, kun je het overslaan. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 13 juli 2014 @ 11:46:39 #19
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_142236257
Gulara :* , ik hoop dat het snel beter wordt!
Hier ook geen denderende slaper, de laatste dagen vooral tandjesellende (de laatste hoektand, dan alleen nog de 4 achterste kiezen, en dat duurt nog even!). Doorslapen is hier ook zeldzaam, maar het is te doen, en overdag is het het liefste jongetje dat ik ken, dus... O+
pi_142236506
Gulara :*

Ik voel me soms bijna schuldig met mijn doorslaper. Ligt meestal tussen 18.30-19.00 uur in bed en wordt pas de volgende ochtend wakker. :@
pi_142236660
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 11:58 schreef Omentielvo het volgende:

Ik voel me soms bijna schuldig met mijn doorslaper. Ligt meestal tussen 18.30-19.00 uur in bed en wordt pas de volgende ochtend wakker. :@
+1

:* ook voor venco. Lijkt me zo naar als ze ook niet te troosten zijn...
pi_142236707
Lekker toch Omen, Mijn oudste deed dat ook. Elke dag om 19.00 dr in, en de volgdende dag tussen 9.30 en 10.30 wakker.

Net was mijn man met de kinderen op bezoek op mijn werk, zo leuk. dreumes werd helemaal blij toen ik de stofzuiger pakte. Meneer heeft een stofzuigerobsessie O+.
Hij had een koekje gegeten en helemaal verkruimeld. Dat is natuurlijk ook het lekkerste.
Hij moet trouwens ook nog zijn hoektanden en achterste kiezen. Ik ben dr nu al bang voor!
(oudste had zomaar ineens haar achterste kiezen. Geen idee wanneer ze die kreeg. Ik zag ze toen ze 2 was geworden ineens zitten)
  zondag 13 juli 2014 @ 12:13:36 #23
381212 Gulara
From the future
pi_142236866
Ja, gaan jullie je lekker schuldig voelen. Genieten van jullie doorslapende kroost zullen jullie! :(

Nee maar echt, ik heb er zelf maar weinig problemen mee. Ik krijg meer dan genoeg slaap. En het gaat vast wel een keer over.
En als het nou een draak van een kind zou zijn overdag, maar hij is zo leuk, dus niks te klagen. :s)
pi_142237498
Rosalie dr eerste hoektand is sinds afgelopen week door.
pi_142238260
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 12:13 schreef Gulara het volgende:
Ja, gaan jullie je lekker schuldig voelen. Genieten van jullie doorslapende kroost zullen jullie! :(

Nee maar echt, ik heb er zelf maar weinig problemen mee. Ik krijg meer dan genoeg slaap. En het gaat vast wel een keer over.
En als het nou een draak van een kind zou zijn overdag, maar hij is zo leuk, dus niks te klagen. :s)
Ik geniet me te pletter!
Serieus, ze is zo'n schatje... En samen met haar grote broer smelt je helemaal weg... O+ O+

(Ik zou alleen zelf wat meer energie willen hebben. Ik kan niet eens slaapgebrek als excuus gebruiken! :( )
pi_142238579
Hoektand *O*

Gulara en L-E :* Ik snap dat jullie er aan gewend zijn maar toch is het heftig en hoop ik dat jullie dreumessen snel van het slapen gaan houden.

Venco jammer van die baan.

Mijn dreumes is weer zo blij ineens. Echt, gierend van het lachen door de kamer rennen, vallen, nog harder lachen en weer opstaan. O+ Terwijl een week geleden nog alles stom was. :D
pi_142241096
Gulara vind het echt knap dat jullie je zo al die tijd staande kunnen houden :o

Vanmorgen mega kleinkinderen en achterkleinkinderen picknick gehad met super oma en super opa. Djen had pret voor 10. Op de terugweg in slaap gevallen. Normaal als je haar dan uit de auto haalt is ze weer klaar wakker. Nu bleef ze lekker op mijn schouder slapen
O+ . Echt nog nooit mee gemaakt! Op bedje gelegd, schoentjes uit en nu ga ik ook even powernappen :+

Zo... en effe twee uur bezig geweest met foto's van een goed half jaar inplakken :Y)

[ Bericht 11% gewijzigd door Twinkle20 op 13-07-2014 17:02:10 ]
pi_142255157
Ik rammel nog niet, ik herhaal, ik rammel nog niet. Wat n heerlijk miniventje O+ maar nog even niet :P

Nog 3 dagen werken en dan vakantie *O* lees later bij!
pi_142256585
Jullie willen wel ooit een tweede, Fieder? :)

Gulara, heftig joh. Ik herken erg veel in je mindset, dat helpt hier ook. Zodra ik de gouden tip heb gevonden krijg je een dm! Tot die tijd koester ik mijn concealer :P
pi_142256956
Ergens in oktober/november gingen onze dreumesjes weer een keer samen spelen toch Fieder ;) dan ga je vast rammelen van Ow z'n broertje/zusje ;)

:* voor Gulara en LE, vergeet je mij niet ook een dm te sturen als je ooit achter de gouden tip komt ;)

Oh en ik las een hoektand :)
pi_142260202
Olivia wat leuk dat ze op je werk kwamen O+

Danic *O* voor de eerste hoektand

Shandaly boks voor de energie. Daar voel ik me soms ook schuldig over. Dat ik 's avonds uitgeteld op de bank zit, terwijl mijn nachten zo goed zijn.

Zolena super dat je weer een blije dreumes hebt O+

Twinkle klinkt als een toffe middag. En O+ dat ze bleef slapen
Foto's inplakken? Doe jij niet aan digitale fotoboeken
Ik loop trouwens echt heel veel achter daarin. Het eerste jaar heb ik als boek van mijn ouders gekregen, maar zelf moet ik ze nog afdrukken. Ze staan wel netjes in mapjes. Maar kiezen is zo moeilijk. Het zijn er veel. En ze zijn bijna allemaal even leuk. Dus dan stel ik het weer uit, omdat ik niet kan kiezen :@

Fieder die nog niet rammelt :D
Ik rammelde keihard bij de baby van mijn collega. En nu is mijn nichtje zwanger van naar tweede. Dus dan zal ik straks weer rammelen. En als het bij mijn zus allemaal gaat lukken dan klappen mijn eierstokken denk ik uit elkaar, door te hard gerammeld

Riley was zo lief vandaag. Ze is zo supergeweldig O+
pi_142266355
Omen, jj was toch ook aan het oriënteren voor een tweede? Staat dat Even on hold?

Ik vind het ook echt bewonderenswaardig Hoe jullie omgaan met slaapgebrek. Ik ben zo blij dat mijn meiden (nu) goed slapen.
(Bij Eva heeft dat ook een tijdje geduurd)

En ja, *O* voor de hoektand. Was vanmiddag ff snel snel. Heb nu wat meer tijd om te reageren.
Het gaat wel echt gepaard met snot, kwijl, hoesten, snot, natte t-shirts, snot en af en toe een luierexplosie waar alleen een bad nog de oplossing is. Oh en had ik al snot gezegd :P

Maar eten weer zeg! Màn wat kan dat kind af en toe bunkeren. Ik heb vandaag wel gemerkt dat je haar het meest blij maakt met een gewone boterham. In het weekend heb ik wel eens krentenbollen die ze dan voor de lunch krijgt, maar die zijn steeds minder favoriet.

En ze is zo makkelijk nog steeds naar mensen toe. Gisteren waren we bij mijn schoonmoeder op het werk en we kwamen haar in de winkel tegen toen ze terug kwam van lunchpauze. Ze pakte als eerste eva op voor een knuffel want die liep naast de buggy.
Rosalie stak vervolgens dr handjes in de lucht naar de 2 collega's van mijn schoonmoeder. Zo van "en wie pakt mij op?" O+

Ze zegt nu ook 'oma'. En boo(t), ei(erkoek :D ), lè voor fles péé voor speen enz enz.
O+
pi_142268764
Mijn man schiet nog heel veel analoog :Y . En die komen niet zo mooi uit in een digitaal boek. Dus vandaar ouderwets inplakken :Y

(Voor the record, ik lig nu in het zkh met 3 cm ontsluiting. Verdere updates in z&g voor diegenen die het willen volgen :s) )
pi_142272947
Danic hoe lief O+
En wat een boel woordjes

Twinkle ik ga meteen kijken in het z&g topic

Mijn wens voor een tweede is er wel, maar staat wel on hold inderdaad. Ik rammel dus gewoon nog even verder :D
  maandag 14 juli 2014 @ 09:55:50 #35
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142274366
Whooaaaaaa Twinkle!!! :% ik ga ook gauw even lezen, maar succes!!!

Danic, ik zie Rosalie voor me met dr armpjes in de lucht, wat geweldig! O+
Mijn kind begint steeds meer dr Twentse roots te laten doorschemeren, die kijkt echt eerst de kat uit de boom (en wordt dan een regelrechte flirt, maar dat terzijde oO< )

Omen, klapperrrrrrrrrr :D herkenbaar hoor! Zowel mijn schoonzus als een van mijn beste vriendinnen zijn nu bevallen, dus ik krijg allemaal fotootjes van pasgeboren hummeltjes, pfffff O+

Oh en die nachtangsten, dat klinkt echt heel naar :o (en de slapeloze nachten ook :X )
  maandag 14 juli 2014 @ 09:56:35 #36
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142274380
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 13:27 schreef Zolena het volgende:
Mijn dreumes is weer zo blij ineens. Echt, gierend van het lachen door de kamer rennen, vallen, nog harder lachen en weer opstaan. O+ Terwijl een week geleden nog alles stom was. :D
O+!

En goed nieuws voor de mama's van nu-niet-zo-blije-kindjes ;)
  maandag 14 juli 2014 @ 11:19:30 #37
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142276163
Voor de kleine woezel en pip fans is er een woezel en pip show bij julianatoren.

De show duurt 20 minuten.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_142276252
Wij gaan in onze vakantie! De oudste heeft er zin in!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_142276338
Djen vindt W&P super op de telefoon. Maar betwijfel of ze zon show interessant genoeg vindt. Die kleintjes hebben vaak nog niet zoveel concentratievermogen.

Doh.. lees ik nu pas dat ie maar 20 minuten duurt. Dat verandert de zaak :Y)
pi_142276372
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 11:26 schreef Twinkle20 het volgende:
Djen vindt W&P super op de telefoon. Maar betwijfel of ze zon show interessant genoeg vindt. Die kleintjes hebben vaak nog niet zoveel concentratievermogen.
Dat zal je nog verbazen.

Toen de oudste zo oud was zat ze geen seconde stil. Maar zo'n show zat ze ademloos te kijken.
  maandag 14 juli 2014 @ 11:30:15 #41
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142276448
Hier gaat een show als dit echt prima vanaf een jaar of 1,5 bij beide.
Leuk proefrondje! En verder zijn er best wel wat leuke attracties ook voor hele kleintjes.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_142279705
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 09:55 schreef LadyBlack het volgende:
Mijn kind begint steeds meer dr Twentse roots te laten doorschemeren, die kijkt echt eerst de kat uit de boom (en wordt dan een regelrechte flirt, maar dat terzijde oO< )
Oów! Zijn dat de Twentse roots?! Arme Lars... sorry vent!
  maandag 14 juli 2014 @ 13:35:16 #43
100412 mefke79
komt goed!
pi_142280267
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 23:58 schreef vencodark het volgende:
Mijn man en ik hebben het nu een paar keer meegemaakt dat Aiden na een paar uurtjes slaap (3 á 4 uurtjes) heel zielig en huilend wakker wordt. Na een paar minuten gaat 1 van ons even kijken. Aiden zit dat meestal rechtop in zijn bedje heel dramatisch te huilen.
Ogen dicht, niks willen. Geen contact mee te krijgen en lijkt ook niet door te hebben dat je er bent. Hij is niet eens echt wakker ofzo.
Troosten kunnen we dus ook niet want ja...geen contact. Als hij al even stil is, dan begint hij na een minuut gewoon weer opnieuw.
Heel vervelend maar na eventjes brengen we hem gewoon huilend weer naar bed. Meestal slaapt hij dan toch weer in, na niet al te lange tijd.

Ik heb toch online even gekeken en vond het volgende:
http://www.opvoedadvies.nl/nachtangsten.htm

Nu herken ik dus wel die punten die daarin staan. Verschil is alleen dat Aiden niets bijzonders met zijn lichaam doet. Al heb ik het 1 keer gezien dat hij erg draaide in bewoog in zijn bed.
Daarnaast staat er dat het zich voornamelijk voordoet vanaf zo'n 18 maanden. Aiden is bijna 15 maanden.

Is er iemand die het herkent en eventueel tips heeft voor ons? Ik zie op de site wel tips staan maar misschien ken iemand nog andere manieren wat bij jullie kleintje helpt of heeft geholpen.
Thx. :)

Ik weet uit ervaring dat ze echt wel eerder kunnen voorkomen dan de twee jaar die vaak genoemd wordt. Het geen contact kunnen krijgen is 1 van de kenmerken, maar die van ons reageerden ook echt lichamelijk. Dus zeiknat van het zweet, ademhaling en hartslag compleet over de zeik, gloeiend van de warmte. Wat eigenlijk niet klopt in jouw verhaal is de timing. Ze horen bij een slaapfase die optreed na een uurtje/anderhalf uur. Maar het kan natuurlijk prima een gewone droom zijn.
De ultieme tip heb ik niet. Beide jongens hebben het nog regelmatig en het is akelig en echt niet leuk, maar meer dan even gaan kijken en de dekens eraf als ze heel erg warm zijn, is er niet aan te doen. Ze noemen het angsten maar of ze op zo'n moment nou echt bang zijn, geen idee. Soms lijken ze wel boos (inclusief slaan en schoppen) andere keren vooral verdrietig.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 14 juli 2014 @ 14:04:15 #44
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_142281556
Kijk, we zijn niet alleen dus.
Bij ons heeft de jongste (13 maanden) dit nu ineens de laatste 3 nachten.
We leggen hem op bed, hij slaapt een uur waarbij hij zonder problemen in slaap gaat, om vervolgens huilend en krijsend wakker te worden.
En ook niet in slaap willen komen uit zichzelf. Gisteren duurde het 2 uur voordat hij zich eindelijk voldoende overgaf om te slapen. Waarbij het laatste uur steeds 3 minuten slapen, dan weer recht en huilen, om vervolgens uit zichzelf weer om te vallen en weer een minuut of wat te huilen.

Geen vieze broek, geen verstopte neus, met de avondfles netjes afgetopt, geen vreemde geluiden, geen ander ritme. Heel vreemd.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_142283130
Sneu hoor die verhalen over die nachtangsten. Vond mijm oudste al zielig. Die wil nooit slapen want hij kan alleen maar eng dromen. Dus die heeft veel moeite met inslapen, maar dit is nog een stap verder :'(
  maandag 14 juli 2014 @ 14:56:45 #46
100412 mefke79
komt goed!
pi_142283801
As1981 voor kindjes is nachtangst helemaal niet eng. Ze weten er namelijk helemaal niets meer van als ze wakker worden. Dus eigenlijk veel beter dan echte nachtmerries.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_142284714
Gelukkig maar dan. Vooral heel lastig voor de ouders dus die machteloosheid.
pi_142288190
Kan me voorstellen dat alleen de wetenschap dat het voor je kindje niet echt heel erg is, helpt :)
pi_142288321
Dat scheelt wel heel veel ja. Ik zit echt regelmatig met een brok in mijn keel als yaro zegt "ik ben niet zo goed in slapen he mama ik kan alleen maar over niet leuke dingen dromen dus ik blijf wel wakker" :'(
pi_142288374
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:41 schreef As1981 het volgende:
Dat scheelt wel heel veel ja. Ik zit echt regelmatig met een brok in mijn keel als yaro zegt "ik ben niet zo goed in slapen he mama ik kan alleen maar over niet leuke dingen dromen dus ik blijf wel wakker" :'(
Ow, dat is ook echt niet leuk!
pi_142289854
quote:
Ach gossie ;(
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 14 juli 2014 @ 17:29:57 #52
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142290032
Oh dat is wel heel sneu As -O-

Free :W hoe is het bij jou/jullie?
pi_142290068
quote:
:'( goshie, arme knul

Had ik al verteld hoe leuk mijn meisje is?

Vanmiddag gezellig wezen shoppen met ze, aangezien Lars nu vakantie heeft en er dus ook geen zwemlessen zijn. Even een pauze bij de HEMA.
(En ik had Femke in de doek bij het shoppen, omdat ik geen zin had overal de lift te pakken en ik vantevoren wist dat ik bij een paar winkels juist op de bovenverdiepingen moest zijn. Zulke leuke reacties weer gehad O+ O+)

Ow, en postte ik gister nog deze op fb:
quote:

Dreumesdrama...
Bedenken dat je er vanaf de andere kant wel bij kunt, zit er nog niet in ;)
zette ze vanochtend zomaar een paar pasjes langs de bank!! Ze wilde namelijk perse de afstandsbediening ;)
pi_142290194
quote:
2s.gif Op maandag 14 juli 2014 17:29 schreef Kyara het volgende:
Oh dat is wel heel sneu As -O-

Free :W hoe is het bij jou/jullie?
Hoi!

Woest druk de afgelopen anderhalf jaar, letterlijk, haha.
Nu weer wat meer rust in de keet.

Shandaly O+
pi_142290225
Free! :D :W
Da's lang geleden! Hoop dat alles goed gaat met jou en je gezin. 3 Kiddo's heb jij inmiddels toch?

Ja shandaly ik vond die foto gisteren op je facebook echt master :D
pi_142290673
Typ net op fb dat ik Femke ook echt ineens heel groot vind op die foto bij de hema ♡
Dus die stappen vind ik echt niet raar. Wel heel knap.
pi_142292289
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 21:10 schreef Loj het volgende:
Ergens in oktober/november gingen onze dreumesjes weer een keer samen spelen toch Fieder ;) dan ga je vast rammelen van Ow z'n broertje/zusje ;)
Jaaaa O+

Wat zielig van die nachtangsten! Ik had er al eens wat over gelezen idd. Als het altijd rond dezelfde tijd plaatsvindt kun je ze iets van tevoren wekken. En dan daarna weer laten slapen. Dan bestaat de kans dat ze het 'overslaan'. En ook hier echt veel bewondering voor hoe jullie met de slechte nachten omgaan O+ jullie dreumesjes boffen maar

Shandaly wat gaat ze hard joh! Kletsen, stappen! Die bananenfoto is wel heel zielig :D

Twinke lig jij nou live te bevallen ofzo :o :? O+
pi_142293149
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 18:36 schreef Fieder het volgende:

[..]

Twinke lig jij nou live te bevallen ofzo :o :? O+
Nee was het maar zo'n feest -O-

We waren op meer ontsluiting aan het wachten om te bepalen of er wel/niet een bloedvat voor de bmm zou liggen. Mochten op de vloskamer gaan slapen en toen namen de weeen ineens af. Dus nu met 3 cm ontsluiting naar huis. Hele dag rustig geweest. Nu begint het weer wat te rommelen. Maar ik wacht de volgende keer wel op iets meer geweld want wil niet dat de boel weer stil valt.

Als de boel weer los barst doe ik een update in z&g want dit is immers het dreumestopic :Y)
pi_142293175
Die nachtangsten klinken heel zielig :*

As, die opmerking van Yaro breekt mijn hart een beetje :*

Kyara hoe is het met jou? Alweer helemaal uitgepakt? En hoe ging de vakantie zonder buggy?

Shandaly jouw meisje is ook echt heel leuk. En ze gaat steeds meer lijken op een dreumesje O+

Twinkle nog steeds op 3 cm? Nee toch hopelijk :*
pi_142293353
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 17:36 schreef Twinkle20 het volgende:
Free! :D :W
Da's lang geleden! Hoop dat alles goed gaat met jou en je gezin. 3 Kiddo's heb jij inmiddels toch?

Ja shandaly ik vond die foto gisteren op je facebook echt master :D
jup! En altijd vanalles te beleven hier ;)

Succes jij!!!
pi_142295609
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2014 18:59 schreef Twinkle20 het volgende:

We waren op meer ontsluiting aan het wachten om te bepalen of er wel/niet een bloedvat voor de bmm zou liggen. Mochten op de vloskamer gaan slapen en toen namen de weeen ineens af. Dus nu met 3 cm ontsluiting naar huis. Hele dag rustig geweest. Nu begint het weer wat te rommelen. Maar ik wacht de volgende keer wel op iets meer geweld want wil niet dat de boel weer stil valt.

Als de boel weer los barst doe ik een update in z&g want dit is immers het dreumestopic :Y)
Oh nee, balen! En wat een naar idee van dat bloedvat. Hopelijk gaat het snel weer beginnen :*
En een waarschuwinkje hier is wel tof *O* ik kijk bijna nooit in z&g
pi_142296496
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2014 18:59 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ja maar, ja maar... dan is het toch de update over dat je dreumesje grote zus is geworden? Volledig on-topic als je het mij vraagt O-)
  maandag 14 juli 2014 @ 20:21:30 #63
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142296733
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 20:17 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Ja maar, ja maar... dan is het toch de update over dat je dreumesje grote zus is geworden? Volledig on-topic als je het mij vraagt O-)
Eens! :Y
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_142296804
Haha okay als het enigszins gaat update ik ook wel hier :D

Ik heb helemaal geen tijd om die weeen dan te voelen/beleven man :Y)
  maandag 14 juli 2014 @ 21:00:57 #65
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142298742
Geweldige foto's Shandaly!
  maandag 14 juli 2014 @ 21:07:33 #66
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142299107
Wat wordt Femke al groot! O+
En het maisboogiedrama - die ken ik :D
  maandag 14 juli 2014 @ 21:15:58 #67
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142299578
Okey, nog even terugkomend op onze vakantie.

Reis ging supergoed. Had het niet beter kunnen verwachten. Op de heenweg hebben ze nog kunnen spelen bij een speeltuintje, op de terugweg lukte dat helaas niet. En dan is het toch wel erg lastig met 2 dreumesjes en een peuter langs de snelweg. Dat gaat dus bijna niet. Gelukkig 's nachts gereden dus groot deel geslapen en op tijd thuis zodat ze daar nog even lekker konden bewegen en spelen.

Bij opa en oma lekker in de tuin gespeeld in de zandbak en op het gras.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagje naar een dierentuin in de buurt geweest. Was erg leuk. Meisjes hebben hun ogen uitgekeken.
SPOILER
D heeft vele (kilo)meters gelopen aan vooral opa's hand. Ze pakte steeds zijn hand en sleepte hem mee O+ Het heeft wel geholpen want vandaag steeds meer stapjes los gezet *O*
SPOILER
Hun tafelmanieren zijn er ook niet op vooruit gegaan. Ze willen alleen nog maar zelf eten. Dus dat is dan met verschillende lepels en vorken en dan ruilen.....
SPOILER
J wil alles aanwijzen en benoemen wat ze ziet. En zeker vanaf mijn rug kan ze ook veel zien.
SPOILER
Qua praten hebben ze ook grote stappen gemaakt. Wel veel gebiedende wijs (boek! lezen!) :D En duidelijk dat ze een grote broer hebben. Als ik Bob zeg, dan zeggen zij Bouwer :') En dat je probeert je peuter "Au revoir" te leren en je hoort ineens achter je "oweva" O+ Qua woordjes is het weer heel anders als bij M, M sprak wel beter (bataaah is bijvoorbeeld water, dat moet je weten zegt maar... M was al meteen goed verstaanbaar).
pi_142300888
Wahaha klinkt als een mega geslaagde vakantie!

Wonen jouw (schoon)ouders in het Franse Kyara? :)
pi_142301419
Kyara klinkt als een topvakantie. O+
  maandag 14 juli 2014 @ 21:56:29 #70
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142301613
Ja, was super. Enige nadeel was dat we met z'n vieren op 1 kamer sliepen en dat ging een beetje ten koste van onze nachtrust....

Heel grappig: D keek ons met grote ogen aan vanuit haar bedje toen ze wakker werd en ons in het bed tegenover haar aantrof. Ze ging meteen boven het bed van haar zus hangen om haar wakker te maken: "zus? zus! zussss!" O+

(ze noemen elkaar "zus" en M noemen ze "as")
pi_142302764
Wat ontroerend. Hoe lief. Mij zus en ik deden dat vroeger ook (elkaar zus noemen) dus word er erg emo van hoe lief dat is O+
pi_142303031
En even nog een foto van Riley. Die wil ook alles zelf doen. Dus ze at haar toetje en haar prakje tegelijk. Hapje om en om. Toetje kreeg ze overigens gelijk, omdat ze die had zien staan en die toetjes vindt ze heerlijk

Ze is zo super O+
  maandag 14 juli 2014 @ 22:30:45 #73
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142303559
quote:
2s.gif Op maandag 14 juli 2014 21:56 schreef Kyara het volgende:
Heel grappig: D keek ons met grote ogen aan vanuit haar bedje toen ze wakker werd en ons in het bed tegenover haar aantrof. Ze ging meteen boven het bed van haar zus hangen om haar wakker te maken: "zus? zus! zussss!" O+

_O- O+!

Riley, wat een goed plekje daar! :Y)

Freecell! Ik zie ineens allemaal posts van je opduiken, welcome back! :W

Och en As, wat een narigheid voor je oudste :'( dat lijkt me echt heel naar als ie dat zelf al zo goed weet....
pi_142304281
Zus O+
  maandag 14 juli 2014 @ 22:50:27 #75
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142304744
Zus vind ik echt het liefste wat er is.
Door hoe mijn middelste dat tegen mijn oudste zei zou ik ondertussen gerust een dochter echt Zus noemen ( :') )
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_142305031
Hihi Moppert. Ik vind het mooie van zus dat het echt de band tussen die twee weergeeft. Alleen zij (en M) kunnen elkaar zus noemen. Om die reden zou ik nooit een eventuele tweede dochter zus noemen
pi_142305668
De oudste noemt haar zusje ook zus. En dat leren we de kleine ook. Denk dat ze dat eerder zou zeggen dan haar naam :P
  maandag 14 juli 2014 @ 23:13:52 #78
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_142306012
Bram roept de hele dag "Leeeeeelaaaaaa"
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_142306151
Mijn hummel zegt pappa, mamma en nog de namen van twee vrienden van ons. De overige mensen die hij lief vindt (en dat is echt de maatstaf :D ) daar heeft hij een speciaal woordje voor. Eventueel gevolgd door iets wat lijkt op hun naam O+
  dinsdag 15 juli 2014 @ 09:27:39 #80
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142315290
E. noemt de babyinnebuik ook vaak Zusje O+. Té lief. Van de week ging ik naast haar zitten op de bank zegt ze: 'hajo babyinnebuik' O+. Dan kun je mij opvegen!
  dinsdag 15 juli 2014 @ 09:38:49 #81
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142315441
Soesa! Hou es heel rap op met die rammelverhalen!! O+!
  dinsdag 15 juli 2014 @ 09:44:18 #82
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142315525
:D Het kan nog veel erger 8-)

Het is heel erg leuk om zwanger te zijn met een (nu echt bijna-bijna-bijna, nog 16 dagen!) 2-jarige om je heen die het al echt goed begrijpt. Natuurlijk begrijpt ze niet wat er straks allemaal op haar af gaat komen maar het hele idee van baby in de buik is goed tot haar doorgedrongen :Y.

Nog een klein verhaaltje dan :7 ? Als ze haar pop een flesje melk geeft (zo'n poppenflesje uiteraard) dan wil ze ook altijd 'baby zien' en moet ik m'n shirt omhoog doen (en broekband naar beneden :+ ). Dan krijgt de babyinnebuik ook een flesje via m'n navel (en die moet ook altijd een boertje laten _O- ) en knuffels en kusjes. Dat komt echt helemaal vanuit E. zelf, dat heb ik haar nooit gevraagd om te doen ofzo O+
pi_142315803
Soesa O+ mijnes heeft geen idee nog, is iets te klein. Hoewel hij wel bij een vriendin met verse baby gisteren dit weekend naar baby toe liep en ging aaien. O+

Riley :D

Gistermiddag kieperde dreumes heel ongelukkkig op een plankje met zijn hoofd. Wel vrolijk daarna verder. Gaat ie 's avonds ineens spugen :o Hapost gebeld, dreumes vooral boos omdat ik zijn bed wou schoonmaken en hij er dus niet in mocht liggen - insert krijsende dreumes op de achtergrond - hapost, hij klinkt nog best alert :') :Y . Nou ja, wekadvies, dus de hele nacht om het uur de wekker gezet, niks aan de hand, hoogstens beetje boos dat ik hem wakker maakte, en vanmorgen gewoon gegeten en gedronken. Het lijkt dus toch wel mee te vallen. Maar wat schrikken (en nou ben ik moe...).
pi_142317164
Zal ik jullie dan nog even laten rammelen wat mijn toen 2,5 jarige zei bij het zien van haar zusje in het ziekenhuis
,,kom maar mama mijn baby"
pi_142317329
Ojee, meteen geclaimd :D

Zolena, dat is ook schrikken inderdaad :o achteraf zo te horen waarschijnlijk toeval, maar op dat moment kan je dan dan niet zien hè?

Ik heb zowel zondag als maandag een zes-wekertje op mijn schoot gehad (2 verschillende ook nog, haha) en ik rammel ook wel een beetje, vooral omdat mijn dreumpje heel lief reageerde.

Maar mooi niet, haha. Been there done that ;) en anderhalf jaar ertussen is ontzettend schattig en ontzettend hard werken ;)
pi_142318184
Oei Zolena .. gelukkig dat ie het zo goed doet. Tijdens het volgende slaapje zelf ook even een powernap?
pi_142318671
Tante Soesa, hoe lief is die bijna peuter van jou O+

Zolena dat is inderdaad heel erg schrikken. Gelukkig dat het allemaal mee lijkt te vallen :*

Ferrari, groot gelijk dat ze haar zusje gelijk claimde. Jij had haar al lang genoeg voor jezelf gehad O+

Free, leuk dat jouw dreumesje zo lief reageert op die kleine baby’s. O+
  dinsdag 15 juli 2014 @ 12:15:03 #88
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_142318683
Mijn dreumes noemt mij Mama, zijn vader Mama en zijn grote zus Memma. Lekker makkelijk. :+

Henkie. O+
SPOILER
A grand adventure has begun.
pi_142319155
Mijn kleinste zou een baby ook wel leuk vinden geloof ik. Oudste vond zijn zus niet zo heel boeiend toen volgens mij. Hoewel ook wel lief, want ik was op dag 2 al minder boeiend dan naar zijn zusje kijken :D nu is het echt 2 handen op 1 buik. Zij noemt hem: owis! (Uitroepteken hoort erachter :D)
Blijf het een gek idee vinden dat toen oudste bijna 2 was (zoals zij nu, 14 dagen nog) er al bijna een baby bij kwam. Zou ik nu niet aan moeten denken :D
pi_142319349
Keshet O+

Sonnetje. Die uitroepteken achter zijn naam :D
pi_142320611
Toen mijn oudste zo jong was al de jongste nu raakte ik (geheel onverwacht) zwanger.

De oudste vond het geweldig ook al was ze zo jong O+ En toen Fee er was wilde ze haar ook dragen in de doek, ging ze klaar zitten als Fee huilde want zij gaf haar wel borstvoeding en op sommige momenten stond ze met een emmertje en haar blote buik klaar want dan kon ze de mamamelk opvangen in het emmertje O+
pi_142321836
Kesher wat een heerlijk mannetje.

som dan geef je dat toch voor haar derde verjaardag een broertje of zusje :P

toch zit er wel een verschil in jongens en meisjes hoor. Mijne vond de baby wel leuk maar echt het zorgen voor deed hij niet. Ze zijn echt wel handtastelijk maar meer van het kieteken, stoeien, plagen. Broertjes O+
pi_142324316
Wat een blijerd keshet.

En M. doet het vandaag ook prima, nergens last van, dus er zal wel niks aan de hand zijn, gelukkig maar.

En grote broer, we gaan het meemaken, maar hij lijkt me in ieder geval niet het zorgzame type grote broer :D , we zien wel.
pi_142324539
Bestaat er zoiets als een 21-maandensprong ofzo? :X

Djen jankt vandaag om werkelijk ALLES. Valt haar speelgoedvorkje over de vloer? Brullen! Geeft de hond haar een lik over haar wang? Brullen! Krijgt ze haar boterhammen met worst waar ze normaal wild op is? Brullen!

Net heeft ze wel 3 uur geslapen maar ze gaat nu op dezelfde tour verder. Heb tegen manlief maar gezegd dat ie haar maar even mee moet nemen in de wandelwagen bij het uitlaten van de hond. Brullen .. :')

Ze is ook super knuffelig maar o zo hangerig vandaag. Zo sneu! Als je haar maar vast hebt.. dan is het goed. Maar dan zit ik weer met mijn dikke pens en buikpijn/harde buiken. Dus dat houd ik ook niet eeuwig vol.

Keshet je ventje ziet er goed uit zeg! :s)
pi_142324618
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 15:00 schreef Zolena het volgende:
Wat een blijerd keshet.

En M. doet het vandaag ook prima, nergens last van, dus er zal wel niks aan de hand zijn, gelukkig maar.

En grote broer, we gaan het meemaken, maar hij lijkt me in ieder geval niet het zorgzame type grote broer :D , we zien wel.
En dat baby een grote zus heeft zegt ook niks over het zorgzaam zijn. We zijn aan het oefenen met de pop maar als ik zie hoe ze daarmee om gaat en de pop zo op de grond gooit of heel wild in de wandelwagen .. :X :D

Ik denk dat ik haar broertje voorlopig nog heel veilig hoog en droog bij haar vandaan moet houden :Y)
pi_142324789
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 13:43 schreef As1981 het volgende:
Kesher wat een heerlijk mannetje.

som dan geef je dat toch voor haar derde verjaardag een broertje of zusje :P

toch zit er wel een verschil in jongens en meisjes hoor. Mijne vond de baby wel leuk maar echt het zorgen voor deed hij niet. Ze zijn echt wel handtastelijk maar meer van het kieteken, stoeien, plagen. Broertjes O+
Nee :D
tis goed zo!
O+

Oudste was ook niet zorgzaam en nu gaat het er meestal zo aan toe :D
pi_142325038
Aaawww O+

Ik ben net in navolging van sommigen hier mijn huis ontvlucht (de boel was ontploft) en ben koffie gaan drinken bij de V&D met Isa. Ze heeft heerlijk in de speelhoek gespeeld en appelsap gedronken O+ Na een half uur begon ze alleen het restaurant door te rennen, dus toen zijn we maar weer weggegaan. Maar toen we thuis kwamen kon ze wel meteen haar bed in en kon ik de ontploffing opruimen O+ Dit ga ik vaker doen!
Sarcasme. Herken het.
pi_142326224
Wij zijn net maar even er vandoor gegaan naar de kinderboerderij.
Ons dreumpje aait dus gewoon zomaar koeien en schapen die boven hem uittorenen _O-
AAAAAAI!!!!!
En maar achter de kippen aanrennen :+

Maar mijn man en de andere twee jongens durven ook elk beest te aaien/op te pakken wat ze vinden, dus misschien is het genetisch :+
  Moderator dinsdag 15 juli 2014 @ 18:15:00 #99
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_142330489
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 15:07 schreef Twinkle20 het volgende:
Bestaat er zoiets als een 21-maandensprong ofzo? :X

Djen jankt vandaag om werkelijk ALLES. Valt haar speelgoedvorkje over de vloer? Brullen! Geeft de hond haar een lik over haar wang? Brullen! Krijgt ze haar boterhammen met worst waar ze normaal wild op is? Brullen!

Net heeft ze wel 3 uur geslapen maar ze gaat nu op dezelfde tour verder. Heb tegen manlief maar gezegd dat ie haar maar even mee moet nemen in de wandelwagen bij het uitlaten van de hond. Brullen .. :')

Ze is ook super knuffelig maar o zo hangerig vandaag. Zo sneu! Als je haar maar vast hebt.. dan is het goed. Maar dan zit ik weer met mijn dikke pens en buikpijn/harde buiken. Dus dat houd ik ook niet eeuwig vol.

Keshet je ventje ziet er goed uit zeg! :s)
Hooi, even een lurkend antwoord hoor ;) Maar zou het niet door je bevalling kunnen komen? Kan me voorstellen dat ze daardoor zondag al halsoverkop naar opvang moest (weet ook niet wat jullie toen verteld hebben.. Als je hebt verteld dat de baby zou komen en die er nu niet is kan het ook nog verwarring zijn :+ ) , en dat ze sowieso voelt dat er iets staat te gebeuren en dat jij en man misschien anders doen/reageren dan normaal? :)
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  dinsdag 15 juli 2014 @ 19:06:47 #100
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142332257
Wat een leuke foto's O+

Twinkel, ik dacht ook gelijk aan dat ze misschien wel merkt dat er iets aan het gebeuren is en daardoor extra aanhankelijk is.

Ik merk wel dat bij meisjes vaak het zorgzame er al vroeg inzit. Dat verschil merk ik ook in de speeltuin. Iets oudere meisjes willen altijd gelijk Nora optillen, met haar spelen en drinken etc geven, terwijl jongens eigenlijk alleen maar willen ravotten en geen oog hebben voor (bijna)dreumesjes :)
pi_142333638
Ik zei ook al tegen manlief dat ze misschien stiekem toch meer mee krijgt dan wij in de gaten hebben :Y

Zondag is ze rond 10 uur 's avonds zomaar slapend uit haar bed getrokken. Toen naar schoonouders. Daar even een knuffel en kus en toen zijn wij snel door gegaan richting zkh.

Hoewel ze de nacht daar heel goed heeft gedaan, kan dat best indruk hebben gemaakt.

En nu idd ook weer :Y
Mama zou zoveel gezellige dingen willen ondernemen met haar maar lichamelijk zit het er nu gewoon echt effe niet meer in.

Dan naar extra knuffelen O+

Zal dadelijk ook wel wennen zijn dat de aandacht wat meer verdeeld moet gaan worden.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 20:38:34 #102
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142335970
Mag ik trouwens even inbreken met een voedingsvraag?

Nora volgde altijd netjes de middenlijn, zowel gewicht als lengte, maar bij de laatste meting op het cb met 11 maanden maakte haar gewichtslijntje ineens een flinke schuine streep omhoog richting de +1. Hoewel het cb er niks over zei, schrok ik er zelf een klein beetje van.
Ik was als kind altijd een beetje stevig en dat wil ik eigenlijk voorkomen met Nora :@

Ze eet érg goed en ik dacht dat dat geen probleem is zolang ze gezonde dingen krijgt, maar twijfel toch een beetje of ik het wel goed doe.

Haar schema is meestal ongeveer zo:

* wakker worden: papfles (180/6 met 5 schepjes fijne granenpap)
* tussendoor: boterham met appelstroop (was normaal beschuit, maar heeft ze niet meer genoeg aan)
* tussendoor: fruit (ze is erg dol op avocado en kan hier wel een hele van op, anders krijgt ze banaan, mango, peer, perzik/nectarine/abrikoos of sinaasappel of een combinatie)
* lunch: 2 boterhammen met kokosolie, (geiten)kaas, appelstroop, pindakaas, gekookte ei, avocado, mangopuree of kwark
* tussendoor: meestal knijpfruit en een (halve) beschuit
* avondeten: groente met rijst/quinoa/couscous/(zoete)aardappel (denk dat ze wel 250gram hiervan eet) en 2x per week stukje gebakken vis (is ze dol op) en soms een gekookt eitje. Als toetje een bekertje halfvolle yoghurt, biogarde of kwark
* fles - meestal 2x een halve fles

Wat betreft de flesjes is ze een beetje een rare. M.u.v. de papfles wil ze overdag geen fles, maar komt er wel 's avonds/'s nachts voor.
Voor het slapengaan probeer ik nog steeds een fles te geven, maar meer dan 30ml drinkt ze dan niet en komt vervolgens na 1 a 2 uur slapen voor een flesje.

Al met al krijgt ze zo'n 14 of 15 schepjes opvolgmelk per dag.

Ik vind dat ze wel veel eet. Vooral m.b.t het avondeten vind ik dat ze aardig veel op kan (nu kook ik natuurlijk ook wel erg lekker ;) :P )
Het kan natuurlijk best zijn dat er binnenkort een groeispurtje aankomt en dat er niks aan de hand is, maar ik dacht ik vraag toch eens wat jullie ervan vinden.
Kan je een (bijna)dreumes ook teveel eten geven? :@
pi_142336403
Het klinkt allemaal best normaal. Ik zou me er nog niet te druk om maken. M. eet ongeveer hetzelfde. Behalve de pap, das een boterham hier.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 21:01:01 #104
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142336909
Volgens mij staat het CB vooraan om dit soort dingen op te merken dus als zij zich niet druk maken dan zou ik dat al helemaal niet doen. Misschien net na een groeispurtje gewogen of zo.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 21:20:39 #105
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142337928
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 20:49 schreef Zolena het volgende:
Het klinkt allemaal best normaal. Ik zou me er nog niet te druk om maken. M. eet ongeveer hetzelfde. Behalve de pap, das een boterham hier.
Ook met 11 maanden? :P

quote:
2s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 21:01 schreef Kyara het volgende:
Volgens mij staat het CB vooraan om dit soort dingen op te merken dus als zij zich niet druk maken dan zou ik dat al helemaal niet doen. Misschien net na een groeispurtje gewogen of zo.
Tja, de vrouw die ik nu had op het cb zei uberhaupt niet veel. Normaal vragen ze altijd heel veel, maar zij vroeg eigenlijk alleen of ik vragen had en deed daarna een paar motoriektestjes.

Maar gelukkig vinden jullie Nora's voedingsschema niet zo gek :)
  dinsdag 15 juli 2014 @ 21:21:53 #106
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142337993
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 21:20 schreef Sylver_ het volgende:
Ook met 11 maanden?
Dat verklaart wel de hoeveelheid flesvoeding ;)

Maar aangezien je post in het dreumestopic ga ik er vanuit dat alle kindjes over wie gepost wordt hier ouder dan 1 en jonger dan 2 zijn :P
  dinsdag 15 juli 2014 @ 21:22:53 #107
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142338049
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 21:21 schreef Kyara het volgende:

[..]

Dat verklaart wel de hoeveelheid flesvoeding ;)

Maar aangezien je post in het dreumestopic ga ik er vanuit dat alle kindjes over wie gepost wordt hier ouder dan 1 en jonger dan 2 zijn :P
Ik zit nog een beetje illegaal :@ Volgende week wordt ze 1!

Maar m.u.v. de boterham na de papfles eet ze dit sinds ze een maand of 11 (of 10 misschien zelfs) is.
pi_142338093
Sylver, ik zou me er niet druk om maken. Baby's en dreumessen zullen zichzelf van nature niet overeten, tenzij je het er echt in propt. Daarnaast ziet het er idd goed gezond uit, dus lekker laten eten hoor!
Ellie eet ongeveer 1/5 hiervan op een dag, als dat het al is... Ik zou juist willen dat ze wat meer at :D
Home is where the O+ is...
  dinsdag 15 juli 2014 @ 21:26:48 #109
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142338283
Inproppen gebeurt idd niet Cwen :) Ze rukt het nog net niet uit mijn handen en is ook altijd érg blij als ik met eten aan kom :P

Maar ik ken idd geen baby's/dreumessen die zoveel eten als Nora! Vandaar ook een beetje mijn onzekerheid nu ze van die middenlijn afstapt.
pi_142338468
Sylver, Isa at voor ze 1 was ook BERGEN! Ze zat in een sprong/groeispurt. Inmiddels eet ze veel minder. Nog wel goed hoor, maar geen 2 boterhammen meer bij de lunch en maar 1x avondeten ipv 2x. Je vraagt je soms echt af waar al dat eten blijft in dat kleine lijfje he? :D Ik zou er maar gewoon in mee gaan voorlopig. Blijkbaar heeft ze het nu even nodig :)
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 21:35:46 #111
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142338857
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 21:29 schreef Spirit82 het volgende:
Sylver, Isa at voor ze 1 was ook BERGEN! Ze zat in een sprong/groeispurt. Inmiddels eet ze veel minder. Nog wel goed hoor, maar geen 2 boterhammen meer bij de lunch en maar 1x avondeten ipv 2x. Je vraagt je soms echt af waar al dat eten blijft in dat kleine lijfje he? :D Ik zou er maar gewoon in mee gaan voorlopig. Blijkbaar heeft ze het nu even nodig :)
Dat idd!

Maar goed om te horen dat het niet een stijgende lijn blijft aan hoeveelheid voeding :o Ze zal het idd wel nodig hebben.
Haar schoentjes zijn wel van de ene op de andere dag ineens te klein - toch al een groeispurtje :P
pi_142339715
Sylver misschien komt er bij jou ook nog wel een moment dat je kleintje ineens niks meer wil. Dan schrik je je ook rot maar ik vertrouw erop dat ze zelf goed aan geven wat ze nodig hebben (tot op zekere hoogte).
pi_142340022
Dag dames (en wellicht ook heren?)!

Ik zit normaal eigenlijk alleen maar mee te lezen met jullie verhalen en post zelf niet mee, omdat ik het ook altijd erg snel vind gaan qua reacties en het dan voor mijn gevoel toch niet bij kan houden ;-) Maar nu heb ik eigenlijk wel even iets wat ik me afvraag omtrent het gedrag van mijn dreumesje van 21 maanden, waarvan ik hoop dat sommigen van jullie het herkennen.

Ons dochtertje is altijd al een temperamentvol meisje geweest, en dat vind ik ook ontzettend leuk aan haar, dat er wat pit in zit. Het is echt een gekkerd en maakt ons altijd onwijs veel aan het lachen met d'r acties. Maar sinds een paar maanden komt ook steeds meer haar driftige/ongeduldige kant opzetten. En dan ook echt behoorlijk.. ze wordt om niks boos (soms létterlijk om niks) en geregeld mondt dat dan uit in een driftbui. Zelf ben ik nu hoogzwanger van onze tweede en dat breekt me af en toe echt op. Vooral gezien ik om me heen van vriendinnen ook bij niemand herken dat hun kindjes dit ook (in zulke mate) hebben. Dus ik vroeg me af: heb ik gewoon een temperamentvolle meid en is dat verder niet bijzonder/gewoon een fase? Overigens heeft ze op het KDV nooit driftbuien, hoeft ze nooit in de hoek en herkennen ze niks van wat ik wel eens vertel. Dus dat is natuurlijk heel fijn, maar geeft me ook het gevoel dat ik dan dus vast iets "verkeerd doe".

En tips voor hoe met dit boze/driftige gedrag om te gaan hoor ik ook graag natuurlijk! Vooralsnog laat ik haar meestal maar uitrazen, want iets anders kan ook niet. Ze wil niet getroost worden of überhaupt dat ik in d'r buurt komt. Als ze een driftbui heeft althans. Boos wordt ze vooral als iets niet lukt of ze haar zin niet krijgt. En gezien alles tegenwoordig op háár manier moet, hoe en wanneer zíj wil, wordt ze nogal vaak boos haha. Ik weiger namelijk toe te geven, zodat ze maar niet boos wordt. Dan wordt m'n huishouden dalijk gerund door een dreumes ;-)

Ik hoor graag van jullie en sorry voor het binnenvallen!
pi_142340424
Danio hoe herkenbaar! :D

Ik ook hoogzwanger, dreumesje bijna 21 maanden en als het niet op haar manier gaat is het hommeles. Bij anderen vertoont ze dit gedrag niet en is ze super lief.

Ik denk dat dat laatste ook komt juist omdat het zo vertrouwd is bij papa en mama :Y

Ik herken je hele verhaal van de eerste tot de laatste letter en ik drnk dat het typisch dreumesgedrag is :Y

Toch, als je je er niet lekker bij voelt hulp inschakelen?
Maar mij klinkt het niet vreemd in de oren.
pi_142340483
Danio, pick your battles. Je hoeft je huishouden niet door een dreumes te laten runnen, maar een beetje mee veren hier en daar kan er wel voor zorgen dat zij zich gehoord en gezien voelt, en dat is voor veel kindjes die leeftijd heel waardevol. Dat heeft niets met 'toegeven' te maken maar met inspelen op haar behoeftes. Het hoort er echt bij, volgens mij hebben ze het allemaal in meer of mindere mate.
pi_142341152
Danio, hier ook een temperamentvolle dreumes. Wat ik zelf probeer als zij een woedebui heeft is om achteraf te kijken waarom ze zo boos was. Kan ik de volgende keer iets doen om dat te voorkomen?
Bijvoorbeeld. Een aantal weken aten we soep en Riley was zo boos dat ze met dingen wilde gooien. Gooien uit boosheid mag niet. Dus dan zeg ik dat ook. Dus moest ze heel erg huilen. Dan troost ik haar en vertel ik haar dat ik veel van haar houd (ik vind dat belangrijk dat ze weet dat ik ook van haar houd als ze boos is :@ )
Later op bed ben ik alles voor mezelf nagegaan. De boosheid begon, omdat ze alles zelf wil doen. En dan probeer ik een oplossing te bedenken dat ze de volgende keer zelf soep kan eten (dus de soep voor haar iets minder warm aanbieden, zodat ze zelf kan rommelen)
Vaag verhaal, maar voor mij geeft deze manier veel rust bij mij en mijn dreumes O+
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:13:22 #117
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142341159
Ah Sylver, ik kwam een tijdje geleden met dezelfde vraag hier! Ok, na de 14-maanden-afspraak, maar toch. Ook ineens een stijging die ik niet had verwacht, en ik wilde ook voorkomen dat ik mijn kind nu al teveel zou voeren.

Maarrrrr dezelfde geruststellende gedachtes, en E is ook inderdaad wat minder gaan eten; waar ze eerst makkelijk een boterham én een banaan at bij het ontbijt, heeft ze nu soms na een halve banaan/ boterham al genoeg. Nora kan nu best even flink reserves aanleggen voor als ze straks gaat lopen! Of voor als de dreumesbuien eraan komen oO<

Danio, ik sluit mij aan bij LE! Misschien kun je keuzes bieden binnen jouw grenzen?

En Twinkle, hoe is de dag verder verlopen? Ik las vanmiddag even snel bij, en dacht ook in de richting van dat Djenna waarschijnlijk mee meekrijgt van de hele aanstaande bevalling dan je misschien denkt. En dat geeft ook niet, er staat ook iets heel moois te gebeuren! Ik hoop voor jou dat je snel daarna weer wat mobieler bent, en dat jullie samen fijn met je kleine jongetje kunnen knuffelen!
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:14:13 #118
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142341231
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:13 schreef Omentielvo het volgende:
Danio, hier ook een temperamentvolle dreumes. Wat ik zelf probeer als zij een woedebui heeft is om achteraf te kijken waarom ze zo boos was. Kan ik de volgende keer iets doen om dat te voorkomen. Bijvoorbeeld. Een aantal weken aten we soep en Riley was zo boos dat ze met dingen wilde gooien. Gooien uit boosheid mag niet. Dus dan zeg ik dat ook. Dus moest ze heel erg huilen. Dan troost ik haar en vertel ik haar dat ik veel van haar houd (ik vind dat belangrijk dat ze weet dat ik ook van haar houdt als ze boos is :@ )
Later op bed ben ik alles voor mezelf nagegaan. De boosheid begon, omdat ze alles zelf wil doen. En dan probeer ik een oplossing te bedenken dat ze de volgende keer zelf soep kan eten (dus de soep voor haar iets minder warm aanbieden, zodat ze zelf kan rommelen)
Vaag verhaal, maar voor mij geeft deze manier veel rust bij mij en mijn dreumes O+
Wat goed!
pi_142341372
Omen, wat mooi beschreven, en wat goed dat je zo kan kijken naar wat je dochter nodig heeft O+

Mijn Stickertje heeft vandaag zijn eerste stapjes gezet trouwens! O+ Dat enorm slechte slapen (de gehele afgelopen week is hij elke nacht een paar uur wakker) kan dus best van een sprongachtigiets komen" :)
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:17:52 #120
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142341439
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:16 schreef L-E het volgende:
Omen, wat mooi beschreven, en wat goed dat je zo kan kijken naar wat je dochter nodig heeft O+

Mijn Stickertje heeft vandaag zijn eerste stapjes gezet trouwens! O+ Dat enorm slechte slapen (de gehele afgelopen week is hij elke nacht een paar uur wakker) kan dus best van een sprongachtigiets komen" :)
Yay!! *O*

Ik neem even aan dat je stapjes aan de hand bedoelt toch? Anders moet ik mijn kin even van de grond gaan rapen hoor! :o
pi_142341477
L-E *O* knap van Sticker
pi_142341509
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:17 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Yay!! *O*

Ik neem even aan dat je stapjes aan de hand bedoelt toch? Anders moet ik mijn kin even van de grond gaan rapen hoor! :o
Haha, ja aan de hand hoor!
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:19:18 #123
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142341546
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:18 schreef L-E het volgende:

[..]

Haha, ja aan de hand hoor!
Gelukkig!! ;) oO<
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:21:52 #124
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142341683
Bedankt voor de reacties O+ Goed om te horen dat ze nog gewoon mag blijven bunkeren ;)

L-E wat goed! *O*
pi_142341749
Twinkle, kunnen wij misschien een praatgroep beginnen??!? ;-) haha! Ik kan er zo slecht tegen dat iedereen om mij heen altijd maar alleen de "leuke" kanten benadrukt en niet altijd eerlijk vermeld wat bijvoorbeeld minder gaat. Maar fijn om te merken dat hier iedereen dat wel gewoon toegeeft :-) En ook wat goed gaat natuurlijk! Mag ook zeker gezegd worden!

L-E, dat probeer ik ook absoluut al wel te doen inderdaad. Ik ga niet overal een strijd van maken, in sommige gevallen is dat het gewoon niet waard. Maar dingen die ze nooit gemogen heeft, daar blijf ik nu wel ook voet bij stuk over houden. Maar het is vooral ook lastig als ze dus compleet uit het niets boos wordt of begint te huilen, want dan denk ik echt wel eens van HUH?! wat nu ineens dan ;-)

Omentielvo, wat goed dat je het zo rationeel benadert en zo'n creatieve oplossing zoekt/vindt! Daar doe ik ook m'n best voor, maar als het zo vaak voorkomt is dat best lastig helaas.

LadyBlack, ik probeer haar inderdaad de keuze te geven, of af te leiden met iets anders, om haar zo proberen uit d'r "boze modus" te halen. En dat werkt de ene keer beter dan de ander ;-)

In elk geval bedankt alvast voor jullie reacties/ervaringen/tips! Voel me gelijk een stuk minder "alleen" hierin :-)
pi_142342101
Toen ik hoogzwanger was, was de oudste ontzettend lief voor me. Ze haalt nu haar driftbuien en woede aanvallen wel in :P De jongste heeft ze altijd gehad :D
Maar ze kan ook ontzettend veel lachen.

Hoe ik er mee om gaat. Ik probeer er achter te komen waarom. Maar dat is niet altijd makkelijk of er is niet altijd een oorzaak.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:29:25 #127
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142342113
Mijnes is dan nog maar 15 maanden, maar die kan er de laatste tijd ook wat van hoor :X

Ze gooide zich gisteravond bijna van mn arm zo kwaad was ze! :o Het wattenstaafje met dentinox (normaal de traktatie van de dag :9 ) werd uit mijn handen geslagen, ik wist echt niet wat me overkwam. Wat bleek, het meiske was gewoon ontzettend moe en wilde slapen. 1 slok aan de borst en dr oogjes begonnen al te draaien. Een minuut later sliep ze O+
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:29:30 #128
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142342120
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:02 schreef L-E het volgende:
Danio, pick your battles. Je hoeft je huishouden niet door een dreumes te laten runnen, maar een beetje mee veren hier en daar kan er wel voor zorgen dat zij zich gehoord en gezien voelt, en dat is voor veel kindjes die leeftijd heel waardevol. Dat heeft niets met 'toegeven' te maken maar met inspelen op haar behoeftes. Het hoort er echt bij, volgens mij hebben ze het allemaal in meer of mindere mate.
*;

+1

Omen, wat goed dat je dat zo aanpakt. :*

Danio, succes. Het is ook heel moeilijk. Maar gefeliciteerd, je dreumes is al bijna peuter..... :*
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:30:21 #129
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142342169
En Sticker krijgt zijn eigen post

*G* *G* *G* *G* *G* *G* *G* *G* *G* *G* *G* *G* *G* *G*
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:33:14 #130
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142342338
Hier een dreumes die ontzettend bang is om overgeslagen te worden. Echt heel zielig, zodra zuslief ook maar iets krijgt (aandacht/eten whatever) en zij (nog) niet dan komt ze al weer aangekropen met haar armpjes omhoog "ook ook ook" roepend. Heel schattig maar ook wel een beetje sneu want madame komt heus wel voor zichzelf op en wordt zeker niet overgeslagen. Maar wil haar ook niet steeds als eerste aandacht/drinken/eten geven /op een stoel zetten/uit bed halen etc. -O-
pi_142342689
O+ ik houd van de herkenbaarheid hier. Ik zou me echt oprecht zorgen maken om de buien van mijn dreumes als ik niet op dit forum had gezeten.
Maar dit forum geeft mij ook meer. Dat kijken waar Riley's gedrag vandaan komt, kom ook door dit forum. Ik las een paar topics terug iets over de gedachtengang van een dreumes. En dan lees ik daar wat over. En voor mij geeft het rust om te weten dat een dreumes zich niet zo gedraagt, omdat ze stout is of de regels aan het testen is. Maar dat bijna alle gedrag komt, omdat ze alles aan het ontdekken zijn.
En met die wetenschap probeer ik dan de grenzen voor Riley te bepalen.
Wat ik alleen echt nog moet leren is om zelf wat zekerder te worden van mezelf :D

LB, Kyara en Ela. Ik wilde jullie morgen nog een leuke dag wensen. En ik wil foto's zien :D
pi_142342754
Kyara. Dat is heel lastig. :*
pi_142342799
Het ging op en af met huilen. Manlief snapte het ook niet. Zei hem ook dat het misschien kwam door dat gesjouw afgelopen zondag kwam :Y

En ik doe ook een soort van Omen aanpak :Y . Laten merken dat iets niet kan/mag. Dan is het even brullen meestal. Dan lekker de knuffeldood en erbij zeggen waarom het niet kan. Dus duidelijk maar liefdevol. Hopelijk will that do the trick op den duur :Y
pi_142342820
Wat is er morgen voor dag?

Kyara, Sticker is alleen maar heeft dat ook! :') Het natuurlijke ongeduld van een dreumes wellicht?
pi_142342894
Kan ik me voorstellen Omentielvo! Daarom maakte ik me dus ook zorgen. Ik miste de herkenbaarheid bij anderen. En ook al is elk kindje natuurlijk anders en moet je niet "vergelijken", toch geeft het me enige rust in m'n hoofd als ik weet: oke, andere ouders hebben hier ook mee te maken.
pi_142342931
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:29 schreef LadyBlack het volgende:
Mijnes is dan nog maar 15 maanden, maar die kan er de laatste tijd ook wat van hoor :X

Ze gooide zich gisteravond bijna van mn arm zo kwaad was ze! :o Het wattenstaafje met dentinox (normaal de traktatie van de dag :9 ) werd uit mijn handen geslagen, ik wist echt niet wat me overkwam. Wat bleek, het meiske was gewoon ontzettend moe en wilde slapen. 1 slok aan de borst en dr oogjes begonnen al te draaien. Een minuut later sliep ze O+
Bij Luc was het vanaf 11 maanden tot 14/15 maanden het ergste ....
Gaat nu hij kan praten echt zoveel beter O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:44:56 #137
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142342966
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:42 schreef L-E het volgende:
Wat is er morgen voor dag?

Wij gaan ook een soort minimeisjes-meet doen. Waarbij de dochters van Kyara, L0t en Ela de mijne gaan laten zien hoe je los moet lopen :Y
pi_142342970
Vandaag zei een dame met een babymeisje op de arm tegen haar kind terwijl ze naar Sticker keek; Oh kijk, nog een klein meisje!

}:|
pi_142342975
Hihi ja we houden gewoon vol inderdaad Twinkle! Ze zullen vast op een gegeven moment een andere manier vinden om zich te uiten (hoop ik) ;)
pi_142343011
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:44 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Wij gaan ook een soort minimeisjes-meet doen. Waarbij de dochters van Kyara, L0t en Ela de mijne gaan laten zien hoe je los moet lopen :Y
Oh dat heb ik gemist, maar gezellig :)
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:45:46 #141
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142343015
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:44 schreef Skoap het volgende:

[..]

Bij Luc was het vanaf 11 maanden tot 14/15 maanden het ergste ....
Gaat nu hij kan praten echt zoveel beter O+
Oh! Kijk ik vermoedde ook al zoiets, maar dat klinkt goed :Y

En dat praten komt wel goed denk ik. Ik heb gisteren een lijstje zitten maken van woordjes die ze gebruikt en dat zijn er véél! :o
pi_142343111
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:45 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Oh! Kijk ik vermoedde ook al zoiets, maar dat klinkt goed :Y

En dat praten komt wel goed denk ik. Ik heb gisteren een lijstje zitten maken van woordjes die ze gebruikt en dat zijn er véél! :o
Ging bij Luc ook zo :Y
Heel veel woordjes en dat werden al snel 2-3 woorden zinnetjes...
En nu praat hij vaak al 5-6 woorden zinnetjes. En begrijpt zo ongeveer alles wat we tegen hem zeggen.

Kan opeens zo snel gaan :o
pi_142343338
Mijn meisje is geen mini meisje dus niet uitgenodigd :'( :D

L-E jouw Sticker met een meisje vergelijken. Hoe durven ze :(

Riley praat nog steeds met 1 woord zinnetjes. Het enige twee woord zinnetje dat ze gebruikt is "Pas op" (en dan met het gebiedende vingertje erbij O+ )
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:59:06 #144
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142343808
Haha Omen, doet ze dat naar de hond? Of ook naar jou? :D O+
pi_142343970
Wat waren de toelatingseisen Omen, want ik vind Riley juist enorm mini :D Dat vingertje O+

Hier nog niet veel woordjes. Mama, papa, baah (de katten heten Balou en Abu, ik weet nooit welke van de twee hij dus bedoelt), ja, nee, en die. heeeeeel veel DIE! Augurk is echt zooo 2013 :{w
pi_142343982
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:44 schreef L-E het volgende:
Vandaag zei een dame met een babymeisje op de arm tegen haar kind terwijl ze naar Sticker keek; Oh kijk, nog een klein meisje!

Djen schelden ze ook nog weleens uit voor 'wat een lief jongetje he'? }:|
Roze schoenen, roze truitje.. alles roze! En dan nog!

Dames veel plezier morgen bij de mini meet! :)
  dinsdag 15 juli 2014 @ 23:03:00 #147
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142344021
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:39 schreef Omentielvo het volgende:
Maar dit forum geeft mij ook meer. Dat kijken waar Riley's gedrag vandaan komt, kom ook door dit forum. Ik las een paar topics terug iets over de gedachtengang van een dreumes. En dan lees ik daar wat over. En voor mij geeft het rust om te weten dat een dreumes zich niet zo gedraagt, omdat ze stout is of de regels aan het testen is. Maar dat bijna alle gedrag komt, omdat ze alles aan het ontdekken zijn.
O+
ken je het boek Mensenkinderen van van Stefan Pont toevallig? Aanrader!

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:42 schreef L-E het volgende:
Kyara, Sticker is alleen maar heeft dat ook! Het natuurlijke ongeduld van een dreumes wellicht?
Ze vinden het prima om op M te wachten. Alleen niet op elkaar.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:44 schreef LadyBlack het volgende:
Waarbij de dochters van Kyara, L0t en Ela de mijne gaan laten zien hoe je los moet lopen
Nou.... ik denk dat mijnessen ook nog even mee moeten kijken hoor ;)

quote:

Bril nodig?

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:50 schreef Omentielvo het volgende:
Riley praat nog steeds met 1 woord zinnetjes. Het enige twee woord zinnetje dat ze gebruikt is "Pas op" (en dan met het gebiedende vingertje erbij O+ )
Hier ook niet hoor. Hooguit "boek lezen" maar dat zijn stiekem gewoon 2 losse woordjes. Dat vingertje is ook herkenbaar :D

Qua woordjes ben ik de tel een beetje kwijt :@ dus dat gaat goed :D
pi_142344165
Oh, vanmiddag belde mijn man me terwijl Sticker in de draagzak zat. Ik nam op, Sticker hoort mijn man praten en doet: BABABABA-PAPAAAAA!

Hij herkende zijn stem, hoe lief is dat O+
pi_142344269
Misschien kindjes vanaf maat 80 :D

Dat pas op doet ze vaak als ze bij een iemand op de schoot zit en een tweede gaat dan bijvoorbeeld in haar dijtjes knijpen. :D
Maar en van de kdv leidsters vertelde dat ze dit ook deed bij een kindje die iets deed wat (in Riley haar ogen) niet mocht :D

Riley werd vorig jaar een jongetje genoemd toen ze een jurkje aanhad :D
  dinsdag 15 juli 2014 @ 23:14:20 #150
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142344648
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 23:07 schreef Omentielvo het volgende:

Riley werd vorig jaar een jongetje genoemd toen ze een jurkje aanhad :D
Echt, mensen zijn dom :') 8)7

En niet zo doorgaan over die minimeisjesmeet, nu voel ik me helemaal schuldig alsof er mensen bewust buiten zijn gesloten :'( en dat is niet zo!

LE, wat cute dat ie zo goed doorhad wie er aan de telefoon was! O+
E zat gisteren in de auto met haar nieuwe nijntje-telefoon (compromis voor de autorit naar Frankrijk oO< ), en ik hoorde ineens allerlei geklets. Zat ze echt met dat ding aan haar oor een verhaal af te steken, dat eindigde met 'dahaaaaa!' :D _O- O+
pi_142344797
Mensenkinderen lijkt me interessant.

Leuk dat ze 'boek lezen' zeggen
Riley pakt een boek uit de kast, loopt naar mij toe en draait zich om (met kont naar me toe) om aan te geven dat ik haar moet tillen. Ze bladert dan zelf door het boek heen. Met topsnelheid noem ik dan alle dieren op die ik zie. Volgens mij is ze gewoon een snellezer en moet ze nog leren dat niet iedereen dat is :D

L-E hoe lief dat hij je herkende aan de telefoon O+
pi_142344912
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 23:14 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

En niet zo doorgaan over die minimeisjesmeet, nu voel ik me helemaal schuldig alsof er mensen bewust buiten zijn gesloten :'( en dat is niet zo!

:* niet doen hoor. Ik houd er echt over op. Echt heel veel plezier morgen. En ga pas naar huis als je meisje losloopt :D
  dinsdag 15 juli 2014 @ 23:28:36 #153
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142345456
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 23:18 schreef Omentielvo het volgende:

[..]

:* niet doen hoor. Ik houd er echt over op. Echt heel veel plezier morgen. En ga pas naar huis als je meisje losloopt :D
Ok :*

En bij dat laatste krijg ik een hilarisch treurige visual _O- van mij en E in het gras bij zonsondergang, allebei op van de slaap, en maar vallen en opstaan..... :')

E zegt 'nese' terwijl ze een boekje omhooghoudt, ook duidelijk voor ons :D
  dinsdag 15 juli 2014 @ 23:34:45 #154
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142345797
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 23:28 schreef LadyBlack het volgende:
En bij dat laatste krijg ik een hilarisch treurige visual van mij en E in het gras bij zonsondergang, allebei op van de slaap, en maar vallen en opstaan.....
_O-

Hier klinkt het lezen ook als "lehsah"

Omen, wat klinkt dat schattig O+
pi_142352013
quote:

Troost je, die van mij werd gister weer voor jongen uitgemaakt. Het ligt aan die mensen!
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 16 juli 2014 @ 08:09:39 #156
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142352067
Ik kleed Nora tegenwoordig ook overdreven meisjesachtig sinds ze 2 keer in een week een jongetje werd genoemd. Beide keren door bejaarde mannen, trouwens. Misschien hebben ze wel gewoon een nieuwe bril nodig, maar voortaan alleen nog maar jurkjes en (mini)staartjes voor Nora! ;)

Wat knap al die pratende dreumesjes!

En leuk zo'n minimeisjesmeet - daar wil ik ook wel graag foto's van zien! :Y
pi_142352343
Ik sluit me bij Omen aan }:| Ik wil ook meeten!

Nee hoor meiden, hele fijne en gezellige dag vandaag :*

Rosalie was gisteren ziekjes. Er heerst schijnbaar een of ander buikvirus dus die had gisteren 8 dunne luiers. En ook echt gloeien.
Nu lijkt het gelukkig weer helemaal over.
Ze zit as we speak tussen mijn benen op de grond duplo te bouwen. Want dat kan ze :o en met het duplo paard 'tikketikketik' te zeggen en dan over me heen laten lopen.

Ze kan ineens ook echt met je praten. Net aan tafel zei ze eerst 'haaa' en stak ze haar handje uit. Bleek er een haar aan te zitten.
Daarna weer die handjes en dan 'viesjh' en vervolgens ging ze papa roepen. Toen ik zei dat papa centjes aan her verdienen was maakte ze het gebaar voor geld :o (duim en wijsvinger over elkaar wrijven).
Echt omg!! Ik wist helemaal niet dat ze dat kon!

Nu zit ze heel lief op het kleed te spelen met afwisselend de duplo en zo'n klein kralenbaantje.

Ik wilde alleen dat ze eens afleerde om mijn borst te gebruiken als ze zich tot staan wil optrekken :X
  woensdag 16 juli 2014 @ 09:44:31 #158
426379 elamanilo
elämänilo
pi_142353173
Sylver, het is juist heel normaal, fijn en goed dat je dochtertje iets omhoog gaat in gewicht, ze maakt zich klaar voor wat lichamelijke ontwikkeling *O* Meestal zorgt het lichaam dan eerst voor wat gewichtstoename, als reserves. Bij mijn dochtertje was het ook heel mooi te zien, vlak voor ze ging kruipen en staan en later even voor ze ging loslopen. De meeste kindjes hebben dat, maar omdat alle kindjes het op hun eigen tijd hebben, is er in een gemiddelde curve niets van te zien, die loopt altijd heel geleidelijk over de hele linie. Helemaal fijn dus juist :*

L-E *O* daar gaat Sticker! Z'n eerste stapjes <3 Hij gaat snel ineens met alle lichamelijke ontwikkeling ook. Het er niet van kunnen slapen is heel herkenbaar.

Hier worstelen we met kiesjes, rechts heeft ze nu onder en boven 1 kiesje. Links staan ze op doorkomen. Dus hier lekker veel drinken 's nachts, maar er wordt wel geslapen dus dat is wel fijn.

De taalontwikkelingen gaan ook hard hier! Ze zegt steeds meer dingetjes, zoals 'kindje' en 'baby' en als ik het noem gaat ze ook kijken of ze ze ergens ziet. Absolute favo is nu 'vogel' (googol) met wijzend vingertje naar de lucht.

En laatst trok ze een keer aan mijn staart en ik riep 'au', nu is dat een soort spelletje geworden :') Doet ze eerst 'aai aai' en daarna trekt ze terwijl ze 'au' roept en heel hard moet lachen... Als ik dan een sip gezicht trek, moet ze daar weer om lachen :D

Danic, knap he, dat bouwen en zulks! Hier kan ze dat ook al hartstikke goed, ik sta elke keer weer met verbazing te kijken! En die gesprekjes, wat schattig <3
pi_142353246
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 09:44 schreef elamanilo het volgende:
Sylver, het is juist heel normaal, fijn en goed dat je dochtertje iets omhoog gaat in gewicht, ze maakt zich klaar voor wat lichamelijke ontwikkeling *O* Meestal zorgt het lichaam dan eerst voor wat gewichtstoename, als reserves. Bij mijn dochtertje was het ook heel mooi te zien, vlak voor ze ging kruipen en staan en later even voor ze ging loslopen. De meeste kindjes hebben dat, maar omdat alle kindjes het op hun eigen tijd hebben, is er in een gemiddelde curve niets van te zien, die loopt altijd heel geleidelijk over de hele linie. Helemaal fijn dus juist :*

L-E *O* daar gaat Sticker! Z'n eerste stapjes <3 Hij gaat snel ineens met alle lichamelijke ontwikkeling ook. Het er niet van kunnen slapen is heel herkenbaar.

Hier worstelen we met kiesjes, rechts heeft ze nu onder en boven 1 kiesje. Links staan ze op doorkomen. Dus hier lekker veel drinken 's nachts, maar er wordt wel geslapen dus dat is wel fijn.

De taalontwikkelingen gaan ook hard hier! Ze zegt steeds meer dingetjes, zoals 'kindje' en 'baby' en als ik het noem gaat ze ook kijken of ze ze ergens ziet. Absolute favo is nu 'vogel' (googol) met wijzend vingertje naar de lucht.

En laatst trok ze een keer aan mijn staart en ik riep 'au', nu is dat een soort spelletje geworden :') Doet ze eerst 'aai aai' en daarna trekt ze terwijl ze 'au' roept en heel hard moet lachen... Als ik dan een sip gezicht trek, moet ze daar weer om lachen :D

Danic, knap he, dat bouwen en zulks! Hier kan ze dat ook al hartstikke goed, ik sta elke keer weer met verbazing te kijken! En die gesprekjes, wat schattig <3
Stuur je nog ff een pm met je adres voor dat spijkerbroekje?
  woensdag 16 juli 2014 @ 09:50:11 #160
426379 elamanilo
elämänilo
pi_142353252
Hee ik had je al geDMd, maar ik zal je ook even PMen ;)
pi_142357325
Ela, dat trekken is herkenbaar. Hier knijpt hij graag keihard in mijn nek als hij in de Boba zit, en ik slaak dan een gilletje van de pijn, dus nu knijpt hij en slaakt hij zelf al dat gilletje }:|
pi_142358236
Sylver, ik snap dat je jurkjes aantrekt hoor. Maar zulke dingen liggen echt aan de mensen (en het valt me inderdaad op dat het vaak oudere mannen zijn die zich vergissen)

Danic, wat knap van je meisje dat ze al zo goed kan bouwen. En ook al zo goed kan praten O+

Ela, zielig van die kiesjes :*
En :D voor het haren trekken. Soms hebben dreumesjes spelletjes die alleen voor hun zelf leuk zijn :D

Hier zei Riley vanmorgen ineens boek. Zo leuk O+
pi_142361978
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 09:50 schreef elamanilo het volgende:
Hee ik had je al geDMd, maar ik zal je ook even PMen ;)
Hey, ik ontdek nu pas dat ongelezen pm's ervoor zorgen dat je niet ziet dat je ook dm's hebt (mobiel dan). En ik had een pm ongelezen patenten als reiner dat ik erop moest reageren.
Zag dus niet dat ik al 7 dm's had :')
Maar het is onderweg hoor.
pi_142374422
Sticker *O* *O*
Danio hier ook heeeel herkenbaar hoor :*

Ik heb vakantie *O*
pi_142375012
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 14:37 schreef danic het volgende:

[..]

Hey, ik ontdek nu pas dat ongelezen pm's ervoor zorgen dat je niet ziet dat je ook dm's hebt (mobiel dan). En ik had een pm ongelezen patenten als reiner dat ik erop moest reageren.
Zag dus niet dat ik al 7 dm's had :')
Maar het is onderweg hoor.
Je zat duidelijk mobiel ;) "gelaten als reminder" gok ik?

Omen, "boek"! Wat goed al! Femke kan tegenwoordig heel lief "jah!" zeggen. (en tegelijkertijd nee schudden, echt knap ;) ) Ik geniet er maar van, want die 'NEE!!!'-fase gaat ongetwijfeld ook komen...

Yay Fieder, vakantie! *O* *O*
Wij doen niet aan vakantie dit jaar... -O- Wij zijn momenteel heel druk bezig met het kopen van een (reeds gebouwd nieuwbouw-)huis, *G* *G* dus we sparen vakantiedagen voor tripjes naar de bank en notaris en dergelijke, én natuurlijk om in het najaar waarschijnlijk echt te gaan verhuizen.
SPOILER
Dat haren trekken is heel herkenbaar, hier ook. }:| Ik probeer nu vaak mijn haar op te steken als ik Femke op m'n rug draag, want ik kan me voor haar ook wel voorstellen dat die haren van mij onhandig in de weg zitten en kriebelen. Overigens kan ik me ook niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst oorbellen heb gedragen die voorbij mijn oorlelletjes kwamen. Mijn huidige oorbellen groeien nog eens vast, zo lang heb ik al dezelfde knopjes in...

Meeten wil ik ook!! Laatste keer is al weer veel te lang geleden! Tijd om weer een centrale meet te organiseren?
LB, heeft je meisje nog leren lopen van die andere dreumesdames? ;)

Afgelopen weekend werd me wel eens gevraagd of Femke een jongen of een meisje was, maar met name toen ze in de doek zat en je haar kleding dus amper zag.
pi_142375142
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 20:40 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Je zat duidelijk mobiel ;) "gelaten als reminder" gok ik?
:') yep
pi_142375181
Je hebt pm Shandaly
pi_142375965
Shandaly wat gaaf een nieuw huisje *O*

Fieder geniet van je vakantie *O*
  woensdag 16 juli 2014 @ 21:07:42 #169
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142376155
:W

Leuk om te lezen, al die verhaaltjes over de (snelle) ontwikkeling van dreumesjes. Ik vind het 2e jaar ook zo ontzettend snel gaan. Dat vond ik vorig jaar ook al maar ook nu valt het me weer op.
pi_142377354
Nog 2 dagen :'( O+
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  woensdag 16 juli 2014 @ 21:49:15 #171
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_142378097
"Nee" begon toch pas bij 2?? :')
pi_142378281
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 21:49 schreef Ticootje het volgende:
Hier wel ;) Nah ja, weekje er voor
pi_142378875
Danic. Mobiele woordenboeken zijn altijd super :D

Fieder. Fijne vakantie *O*

Shandaly verhuizen *O*

Kyara ik vond de ontwikkelingen in het tweede jaar ook zo snel O+

Kleinzusje bijna een peuter O+

Tico. :o
  woensdag 16 juli 2014 @ 22:31:14 #174
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_142380036
Bram praat echt heel veel! En hij snapt zo ongelofelijk veel ook. Waar is mn baby??!
  woensdag 16 juli 2014 @ 22:31:59 #175
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_142380072
Zie fototopic ook.
pi_142380764
Tico. Ik zag de foto's net. Hij wordt echt al groot. Lijkt ouder dan anderhalf hoor. Kleine bink O+

Ik vind het zo leuk hoeveel ze begrijpen. O+
pi_142381678
Neej! Is hier al erg erg aanwezig _O-

Maar 'smorgens: "heeeej mama!" En dan echt een beetje sloom uitgesproken als een jamaicaan... Dat maakt een boel goed :D
  woensdag 16 juli 2014 @ 23:01:23 #178
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_142381771
Bram spreek veel dingen erg haags uit. :')
pi_142382229
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 23:01 schreef Ticootje het volgende:
Bram spreek veel dingen erg haags uit. :')
Past goed bij mijn Utregs moppie :')
pi_142388174
Riley's dialect weet ik nog niet :D

Gisteren had Riley een ijsje op. Ze was maar een klein beetje vies geworden :D

pi_142388308
Beetje maar :+
  donderdag 17 juli 2014 @ 07:18:36 #182
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142388366
Haha, ging er ook wel wat ijs in? :P
pi_142388677
Mogguh !
Sorry dat ik niet zo sociaal reageer deze week. Druk met een peuterverjaardag O+
pi_142389154
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 23:02 schreef L-E het volgende:
Wat waren de toelatingseisen Omen, want ik vind Riley juist enorm mini :D Dat vingertje O+

Hier nog niet veel woordjes. Mama, papa, baah (de katten heten Balou en Abu, ik weet nooit welke van de twee hij dus bedoelt), ja, nee, en die. heeeeeel veel DIE! Augurk is echt zooo 2013 :{w
Aiden noemt alle katten Raja, zo heet onze kater.
En hier ook veel "die", "deze" en "ach". Dat laatste zegt hij meestal wanneer iets ineens weg, kwijt of gevallen is.
En "papa". Hij probeer heel erg hard "mama" te zeggen maar dat gaat nog niet zo.
Merk dat zijn taal echt anders wordt. Niet meer dat "goegelie" maar meer korte klanken als "dadada". Meer proberen een woord te vormen.

Vd week had Aiden weer prikjes gehad en hij gaf geen kik! :o
Die hard. :P

Naast gewoon lopen kan hij nu ineens ook achteruit lopen en zelfs stapjes opzij. O+
pi_142390138
Ik blijf het zeggen maar ik vind het zo leuk dat ieder kind andere woordjes leert!
Ik dacht dat L nog niet zoveel woordjes zei maar ik hou nu een lijstje bij en het is best veel O+ wel alles op zn eigen manier die alleen ik versta :P

Selectie:
ba=banaan
battie=badje
bei=aardbei
daah=daar
boeba=bumba
bij=bij
boeje=bloemen
wahwah=hond
maw=poes
rije=draaien/ rijden
pottie=kapot (ik heb een spijkerbroek met gaatjes en rafels en dan zegt hij dat altijd)
woewe=roeren
pfoe=koe
wraah=leeuw

quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 21:49 schreef Ticootje het volgende:
}:| nope, helaas

quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 06:16 schreef Omentielvo het volgende:
Gisteren had Riley een ijsje op. Ze was maar een klein beetje vies geworden :D
:o lekker gegeten! L lust geen ijs -O- hij wil het heeeeeeeel graag hebben maar zodra hij merkt dat het koud is, is het klaar
  donderdag 17 juli 2014 @ 10:04:39 #186
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142390285
Haha pottie :D O+
En dat woorden voor buitenstaanders nog niet zo verstaanbaar zijn: check! oO<

Riley klein ijsmonster :9

Shandaly een nieuw huis, tof! *O*

Oh en ik hoop toch E een beetje accentloos groot te krijgen. Zit niet echt te wachten op een knauwende Groningse :') Wij doen het haar wel redelijk abn voor, dat scheelt vast.
pi_142393219
Ze had inderdaad ook nog wat ijs binnen gekregen :D

Fieder, ik snap L helemaal. Ik houd dus ook niet van ijs. Dat heeft Riley echt van haar oma (echt soms heb ik spijt dat ik mijn kind met haar tweede naam vernoemd hebt naar oma :P)
En knap dat je zijn woordjes allemaal snapt. O+
Ik snap niet alles wat ze tegen mij zegt :@
  donderdag 17 juli 2014 @ 12:18:52 #188
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_142393334
:W

Wat leuk die meet! Allemaal blonderige kindjes lijkt het? Had mijn donkere dame niet tussen misstaan ;).

Hier nog steeds geen woordjes. Ze zegt wel dingen na, maar niks uit zichzelf helaas. Naja, komt vast wel ooit :P.

Verder gaat het goed met haar op het moment! Ze schuifelt echt in steeds hoger tempo langs de bank en tafel en op het kdv had ze al 2x heeeeeeel eventjes los gestaan :o. Om daar vervolgens heel erg van te schrikken en zich snel weer aan iets/iemand vast te klampen :+.

En ze is weer wat spekkiger lijkt het, maar misschien verbeeld ik me het. Volgende week vrijdag BMR en weer meten en wegen. Ben benieuwd, want vorige keer boog de curve wat af.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 17 juli 2014 @ 12:20:50 #189
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142393390
XM :W goeie berichten! Stoer he, dat je baby dan zo ineens voorbij komt schuifelen O+

Mijnes kroop gisteren in de speeltuin echt méters ver weg, en wilde kost wat kost het voetbalveldje op :')
pi_142393459
XM :W
Goed dat het beter gaat. Ik ben benieuwd naar de stats
*O* voor het beter lopen langs bank en tafel

LB, ik houd van ondernemende dreumesjes O+
  donderdag 17 juli 2014 @ 14:53:43 #191
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142398019
Hey, ik ontmoette vandaag een jongetje van 1,5 dat ook een hond wahwah noemt, Fieder. En ik snapte in 1 keer wat hij bedoelt. Ik vind wahwah best logisch :Y

LB, mijn ouders zijn Drents/Gronings en ik ben geboren en getogen in Drenthe, maar ze hebben mij abn geleerd. Ik woon nu alweer 10 jaar in Zuid Holland, maar niemand hoort dat ik eigenlijk een provinciaaltje ben ;) Dus het kan wel!

Wat goed XM!
  donderdag 17 juli 2014 @ 14:59:43 #192
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142398252
Oh! We hadden vandaag onze eerste dreumesdrama! Inclusief stervende zwaan en hard huilend over de grond rollen :o

Blijkbaar was het heel erg stom van mij om te denken dat ze het slaapje die ze al maanden tussen de middag doet nog steeds wil doen :X

Ik moest zelf een beetje meehuilen, omdat dit heel erg nieuw is :@
  donderdag 17 juli 2014 @ 15:03:28 #193
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_142398405
Ahh, en er zullen vast nog meer drama's komen ;). Het went vast!

Hier nog geen stervende zwaan gespot. Ze vindt het wel Heel Erg als er iets niet gaat zoals ze wil, maar over de grond rollen enzo, nee dat nog niet. Wel dreinen.

En hier ook de meeste dagen nog maar 1 slaapje. We merkten dat ze nog niet moe genoeg was op haar vaste slaapjestijden en als we haar nu s middags nog naar bed doen, komt ze 's avonds niet goed in slaap. Dan ligt ze tot ca. 21:00 te kwaken in bed, zo niet langer.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_142399501
Hier ook goed nieuws, we hebben weer kunnen slapen vannacht! Wel met de gebruikelijke onderbrekingen van elke 2,5 uur maar dat is echt zo veel beter dan elke nacht van 2 tot 6 op zitten :)
pi_142399715
Haha Omen, de rest is hier ook onverstaanbaar gebrabbel hoor. En ook een aantal vaste woorden die regelmatig gezegd worden maar ik heb geen idee wat die betekenen. :P

XM wat goed *O*

Sylver niet leuk he ;( ik moet er soms ook van huilen. Maar soms word ik er ook gewoon heel boos om :@

Ik spotte net tijdens het stoeien/ giechelen 2 hoektandpuntjes boven!
pi_142401501
Dreumesbuien O+ ;)

En praten, dreumes zegt best ook al wat verstaanbare woordjes. Maar ook woorden die verstaanbaar lijken. Zegt ie heel hard APPEL, dus ik appel schillen stukjes snijden geven, slaat ie hem uit mijn hand, appelappelappel. Geen idee, echt niet, wijzen hielp ook al niet. Insert dreumesbui :') Maar het kwam goed, want er liep een kat door de tuin en die is te interessant om door te gaan met op de grond liggen huilen. En daarna was het over. *O*

L-e beter geslapen *O*

Ijs eten :D ik heb hier de slag om het willen helpen met eten ook maar opgegeven, mag niet, wil ie niet en is garantie voor bui. Dus zoveel mogelijk wat vies kan worden uit bereik en gaan. Er gaat best veel in ook, hij krimpt nog steeds niet en het komt vast ooit goed met die tafelmanieren. :)
  donderdag 17 juli 2014 @ 18:20:48 #197
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142405921
Zolena, love je droogheid _O-

L-E beter geslapen *O* En, gaat dat gepaard met nog meer nieuwe kunstjes of is ie nu gewoon die-hard aan het stappen?
pi_142406630
He ik had ook op LE gereageerd, per ongeluk gewist ofzo?

LE *O* *O* *O* *O*
pi_142409463
Dreumes hier kan zo boos worden dat hij ko gaat...keer of vier gebeurd nu. (Hij gaat sowieso al sinds hij vier maanden is altjd ko als hij zich flink pijn doet) Sowieso kan hij Heel Erg Boos worden.

favoriete woord: neej!
Nummer twee: didde (drinken bij mama)
pi_142411382
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 19:31 schreef freecell het volgende:
Dreumes hier kan zo boos worden dat hij ko gaat...keer of vier gebeurd nu. (Hij gaat sowieso al sinds hij vier maanden is altjd ko als hij zich flink pijn doet) Sowieso kan hij Heel Erg Boos worden.

Houdt 'ie dan z'n adem in? Ellie doet dat ook, maar (nog) niet zo lang dat ze ko gaat...
  donderdag 17 juli 2014 @ 20:47:44 #201
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142413479
quote:

:o wow! Hoe kan dat??
pi_142414710
Dreumes doet dat ook. Stopt gewoon met ademen. Blauwe lippen dan dan kan ie zo flauw vallen.

Mafkees
pi_142416486
Dat deed ik vroeger blijkbaar ook :D

Gelukkig lijkt Djen dat tot op heden niet georven te hebben. Schrik je je toch ook het apelazerus of niet? :o
pi_142418183
quote:
Dat lijkt me heel eng, zeker de eerste keer. :X
quote:
"Neej" check!
Nummer twee, check! Alleen is Otje minder subtiel "mamma melleken" ):O :') (ze beheerst de woorden melk en drinken verder prima :? )
  donderdag 17 juli 2014 @ 22:17:22 #205
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142418485
Oh, dat is hier gewoon het beva "dinken!" terwijl mijn shirt naar beneden wordt getrokken. En dan ondertussen ook zus die er meteen bovenop duikt met "ook ook ook".... En als het niet snel genoeg gaat :X
  donderdag 17 juli 2014 @ 22:19:14 #206
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142418599
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 22:12 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Dat lijkt me heel eng, zeker de eerste keer. :X

[..]

"Neej" check!
Nummer twee, check! Alleen is Otje minder subtiel "mamma melleken" ):O :') (ze beheerst de woorden melk en drinken verder prima :? )
_O- O+

E gebruikt er nog niet echt een woord voor, maar ze kan wel heel goed aangeven dat ze wil drinken ;) Ze duikt dan gewoon mn decolleté in :9
  donderdag 17 juli 2014 @ 22:20:25 #207
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142418671
Oh en somebody stop me!!! Ik heb de webshops van Zara en Noppies (via Limango) open en 2 mandjes vol _O- O+
  donderdag 17 juli 2014 @ 22:21:19 #208
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142418723
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 22:20 schreef LadyBlack het volgende:
Oh en somebody stop me!!! Ik heb de webshops van Zara en Noppies (via Limango) open en 2 mandjes vol _O- O+
Oh, had ik net ook. Maar snel weer weggeklikt.

Nu even op mijn handen gaan zitten om niet de Zara te openen :@
  donderdag 17 juli 2014 @ 22:22:56 #209
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142418826
Whehe, sorry oO<

Maarrrrrrr ik had vandaag mail van die hele leuke winkel waar ik in al mijn enthousiasme een open sollicitatie naar had verstuurd; dat er een vacature kwam voor de zaterdag en of ik langs wilde komen voor een gesprek?!!! :o *O* _O_ :'( O+ *O*

Dus ik heb wat te vieren, toch?? oO<
pi_142418873
Zara ook check. :@ Maar ik mag niet, ik heb net een pakketje wasbare luiers besteld.
pi_142418935
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 22:22 schreef LadyBlack het volgende:
Whehe, sorry oO<

Maarrrrrrr ik had vandaag mail van die hele leuke winkel waar ik in al mijn enthousiasme een open sollicitatie naar had verstuurd; dat er een vacature kwam voor de zaterdag en of ik langs wilde komen voor een gesprek?!!! :o *O* _O_ :'( O+ *O*

Ooh *O*
Hele leuke winkel?

[ Bericht 0% gewijzigd door _Ophelia_ op 17-07-2014 22:32:56 ]
  donderdag 17 juli 2014 @ 22:25:49 #212
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142419029
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 22:22 schreef LadyBlack het volgende:
Whehe, sorry oO<

Oh wat tof! Superleuk!

*O*
  donderdag 17 juli 2014 @ 22:32:29 #213
378192 -mandy-
I am who I am
pi_142419446
Wat leuk LB *O* ! Succes zaterdag !

Oh, en onze dreumes vindt Sultana's errug lekker. We hadden ze, dachten we, buiten bereik gelegd van D. Maar D kon er wel bij en vond het heel erg lekker :Y) .
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_142420730
L-e *O*

Freecell dat lijkt me schrikken.
En zijn twee favoriete woorden O+

Hihi. Als ik lees hoe bv dreumesjes op borsten reageren is duidelijk dat die van mij een fv kindje is. Die knijpt in mijn tepels en gaat lachen als ze die ziet :D

Zara en limango open ik maar even niet. :D

Mandy :D
pi_142420763
LB supertof dat je zaterdag langs mag komen *O*
  donderdag 17 juli 2014 @ 22:57:42 #216
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142420896
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 22:54 schreef Omentielvo het volgende:

Hihi. Als ik lees hoe bv dreumesjes op borsten reageren is duidelijk dat die van mij een fv kindje is. Die knijpt in mijn tepels en gaat lachen als ze die ziet :D

Check :') dat gebeurt hier óók ;)
pi_142421518
De mijne gebruikt ze op zich aan op te trekken tot staan :X (als ik bv op de grond zit).

En melleken ):O :D
  donderdag 17 juli 2014 @ 23:33:07 #218
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142423036
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 22:57 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Check :') dat gebeurt hier óók ;)
+1 Ook als ze stoppen met drinken, even bestuderen en even knijpen :X
pi_142430104
Lieve verhalen , grote mijlpalen en prachtige foto's O+
pi_142430133
Morgen heb ik een ware peuter O+
Met kroon en gelakte nageltjes O+
pi_142430674
Spam wordt herhaald op later tijdstip

Hoop dat jullie het mooi vinden O+

[ Bericht 77% gewijzigd door kleinzusje op 18-07-2014 09:17:28 ]
  vrijdag 18 juli 2014 @ 08:20:39 #222
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142430695
O+

Je mooie bijna-bijna-bijná peuter O+!
  vrijdag 18 juli 2014 @ 08:24:23 #223
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_142430738
Leuke foto's kz :). Alvast gefeliciteerd!
pi_142430747
O+ zo lief. Supermooie spam O+
pi_142430767
Thx lieve dames ! :@ *;

[ Bericht 19% gewijzigd door kleinzusje op 18-07-2014 09:16:03 ]
pi_142431310
Aawwwww, wat is ze al groot he KZ? O+ Prachtig meisje is het!
Sarcasme. Herken het.
pi_142431580
Thx Spirit ! :* Klopt ze is zooooooooooooooo groot opeens O+

Ik haal ze weg en zet ze later weer neer. Hele dag weg ! Spam wordt vervolgd.
pi_142431603
Wauw KZ... echt een prachtig meisje...
(Maar pff... krijg het heet bij die winterse foto's met dikke sjaal enzo... )

Ik zag vanochtend op weg naar m'n werk een papa lopen met een klein meisjesdreumesje, in een rompertje op sandaaltjes dat heel wiebelig naast haar papa liep... O+ het zag er zo aandoenlijk uit, van die blote krommige wiebelbeentjes die volgens mij nog maar net wisten hoe dat lopen moest... lieve zomerse sandaaltjes, in zo'n lekker vroeg ochtendzonnetje.. O+
Het kon een foto-object van Ela zijn O+ precies dát sfeertje.
Ik zag ineens voor me hoe het eruit zou zien als Femke zou kunnen lopen, en dan met Lars die aanmoedigt en 'helpt' enzo... O+ O+
pi_142431641
Dank Shandaly :*
pi_142432084
Ah gemist KZ. Hopelijk zie ik ze later nog.
Shandaly O+

Door jullie tepelknijp verhalen besef ik dat L mij eigenlijk nooit bloot ziet. Maar eens testen :D
Hij trekt wel regelmatig mijn shirt omhoog en doet dan zo'n blaasscheet op mijn buik O+ een echte vent al :+
  vrijdag 18 juli 2014 @ 10:20:03 #231
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_142433131
Aahw dat klinkt heel leuk Shandaly!

Kiek dit portret dan :D

pi_142433594
Staartjes O+

Drinkt ze nog uit de kiddyboo? Mijnes snapt er niks van :{
  vrijdag 18 juli 2014 @ 10:36:15 #233
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_142433638
Op het kdv wel, naar het schijnt. Hier is het vooral speelgoed. Hema rietjesbeker gaat wel goed. Ik zet ze meestal beiden neer, kan ze zelf kiezen.
pi_142433991
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 20:47 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

:o wow! Hoe kan dat??
Breath holding spells. In de categorie: best wel ;)

Ik had het vroeger zelf ook, maar minder dan mijn dreumpje.

Hij doet zich pijn, doet 1 keer BRUL, buigt achterover, banaant en gaat ko.
Daarna wordt hij wakker en is is hij heel wit en wil hij graag drinken.
En héél soms komt dat van boosheid.

En ik word hier vandaag een beetje simpel.
Mijn bijzondere kleuter en mijn dreumes maken ruzie.
Zet je één met speelgoed in een hoek, pakt de ander het af, zet je de ander met iets anders in een andere hoek, pakt de ander het af.
AAAAH
En maar brullen allebei.

En ze snappen allebei ongeveer hetzelfde van wat je ze uitlegt en dat is te weinig om de situatie op te lossen :')
pi_142434017
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 10:35 schreef Fieder het volgende:
Staartjes O+

Drinkt ze nog uit de kiddyboo? Mijnes snapt er niks van :{
kiddyboo is die op de foto?
Die van mij laat de rand vollopen met drinken, kiept hem om en gaat er dan mee smeren.
Kliederboel.
pi_142434053
Even heel iets anders tussendoor, een soort overdenking...
SPOILER
Sarcasme. Herken het.
pi_142434249
Spirit, ik denk dat het moederschap zo intens en overheersend is of kan zijn, dat het je absoluut voorgoed kan veranderen (al dan niet door de veranderde hormoonhuishouding). Ik ben geneigd te zeggen dat ik het herken, maar dat zou valsspelen zijn, met de ptss en al :) Na mijn eerste bemerkte ik ook al een zekere lichtgeraaktheid cq kwetsbaarheid die compleet nieuw was. Ik kijk echt al jaren geen nieuws meer, ik slaap er echt slecht van..
pi_142434278
Sorry voor geen spoiler, ik en de tablet ;(
pi_142434299
Maakt niet uit. Ik heb het meer in spoiler gezet omdat ik mensen die daar geen zin in hebben, niet nodeloos wil vermoeien met mn gepeins :@
Sarcasme. Herken het.
pi_142434544
Past het ook niet binnen het beeld van je burnout? Het snel overprikkeld zijn, het snel van de leg zijn..
pi_142434967
Jazeker, maar ik herken heel erg veel in al mijn levensfases. Van basisschool tot nu. Het is nu wel heel extreem en natuurlijk komt dat mede door mijn burnout, maar het kan ook andersom zijn, dat ik juist hierdoor nu burnout ben. En als dat het geval is, wil ik het leren begrijpen en leren hoe ik hier het beste mee om kan gaan. Maar zoals ik al zei, misschien is het ook wel gewoon normaal als je moeder bent geworden :? Ik vind mezelf zo ingewikkeld ;(
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:53:38 #242
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_142440993
+1 op alles inclusief thuis ivm burn-out of hoe men het ook wil noemen. Mijn hapto opperde ook al dat ze dacht dat ik hoog-sensitief ben (ondanks haar hekel aan modebegrip). Ik heb dat altijd al gehad, maar sinds de kinderen echt veeeeel meer. Voor licht, drukke beelden, maar vooral voor geluid. Het huilen/krijsen van nu-dreumes heeft er dan ook enorm ingehakt afgelopen anderhalf jaar. Weet eigenlijk niet wat je hieraan hebt....wilde alleen laten weten dat het herkenbaar is :@

Oh ja en dat het denk ik bij mij één van de redenen van het burn-out zijn is en niet een gevolg.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_142449867
Spirit, toevallig had ik het hier vandaag ook over met de psycholoog. Ik ben ook hoogsensitief en hoewel dat tegenwoordig te pas en te onpas gebruikt wordt, zorgt het bij al van kind af aan voor dingen. Nu met Ellie moet ik de gebruiksaanwijzing opnieuw vinden, zeg maar. Met een klein kind heb je nooit rust - en omdat je niet aan rust toekomt, kun je prikkels nauwelijks of niet goed verwerken. Tel daarbij de grootste prikkel van je leven, namelijk je kind, op en je hebt een recipe for disaster ;). Nee, grapje, maar het lijkt me dus helemaal niet gek dat je jezelf wat kwijt bent.
pi_142454242
Het klinkt misschien stom, maar ik vind jullie herkenning echt heel fijn. Op internet kun je jezelf natuurlijk allerlei diagnoses aanmeten, maar als ik jullie reacties lees, denk ik gewoon dat het klopt. Eens wat boeken bestellen en me er meer in verdiepen en hopen dat ik wat nuttige handvatten kan vinden. Als jullie nog tips hebben, zijn die meer dan welkom! :*
Sarcasme. Herken het.
pi_142454771
Ik heb hier ook wel wat herkenning in. Ik zal niet zeggen dat ik hoogsensitief ben, maar ik herken wel dingen.
Als de meiden aan het spelen zijn kan ik af en toe getikt worden van de 'herrie'. Die is er dan eigenlijk niet. Het is dan niet zo dat ze met pollepels op pannen lopen te meppen ofzo. Maar ik kan daar echt heel geïrriteerd van raken en moet mezelf dan even rust gunnen om te herpakken.

Of dat verergerd door de komst van kinderen? Ik denk het wel. Als je alleen of met een partner thuis bent, heb je momenten van rust. Kinderen zijn constant bezig en zorgen voortdurend voor prikkels.

En ik reageer ook emotioneel op de nieuwsberichten over de ramp hoor. Volg het wel, maar het raakt me ook echt.
pi_142455053
En dan nu weer volledig OT: Isa heeft veel moeite om in slaap te komen met de warmte. Ze ligt nu in alleen een romper in bed, maar ze moet steeds zo huilen en dan vis ik haar alsnog kletsnat uit bed. Hoe houden jullie kleintjes het?
Sarcasme. Herken het.
pi_142455416
We hebben een ventilator in zijn kamer gezet. Hij sliep afgelopen nacht niet geweldig in ieder geval. Maar ik ook niet. Het is hier zo snel warm in huis.
pi_142455503
Otje ligt nu met een lakendunne slaapzak in alleen haar luier. Eigenlijk net te warm maar anders slaapt ze echt niet.
pi_142455546
Ik wilde net ongeveer hetzelfde vragen Spirit. Hier ligt ze alleen met een pamper aan in bed. Het is daar 30 graden. Haar deur staat open. Ik ben bang dat ze in de trek komt te liggen als ik ook haar raam op kantelen zet (dan komt de bovenkant 15 cm los ongeveer).

Zouden jullie het wel aan durven?

Ook omdat ze vorige week snotoogjes had. Ik denk dat ze die op eenzelfde manier heeft gekregen. Of de ramen van de auto te wijd open oid. Ze is nooit ziek maar daar wel gevoelig voor.
pi_142455999
Wij hebben dus zelfs een ventilator aan gezet. Niet gericht op bed. Maar zonder slaapt ie echt niet. En ook alleen romper aan trouwens.

Babyfoon zegt nu 29 graden op zijn kamer. :{
  vrijdag 18 juli 2014 @ 20:45:17 #251
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_142456533
Is het echt zo warm in nederland?

Hmz.
pi_142456746
We zijn maar gaan wandelen, want het was echt brullen. Nu met alleen slaapzak en luier in bed en ze was zo vertrokken. Mag ook wel, 20:45 Pfff...

Ik had wel ramen en deuren boven open gezet, maar denk dat dat teveel licht en geluid was. Nu alleen raam open, maar zonwering helemaal dicht. Straks maar even checken of ze haar bed niet uit drijft...
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 21:04:05 #253
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142457232
Hier slaapt ze ook pas een half uurtje hoor, in alleen een rompertje. Het is op haar kamertje 28 graden en raam open heeft nog geen effect (komt alleen maar meer warmte binnen :')). Ventilator vind ik zelf heel rottig slapen dus eigenlijk nooit geprobeerd bij Elin.
pi_142457476
Hier slaapt ze nog niet, het is 30C :(. Alleen een luier, maar ik betwijfel of 't gaat lukken any time soon...

Spirit, ken je ookzogevoelig.nl al? Het is een beetje overtrokken soms, maar ook wel fijne info!
  vrijdag 18 juli 2014 @ 21:35:06 #255
378192 -mandy-
I am who I am
pi_142458476
Hier slaapt D alleen in een luier met mouwloze romper en voor het eerst zonder slaapzak 's nachts, op zijn kamer is het 27 graden. In slaap vallen is hier niet zo'n probleem.

De ochtend- en avondfles melk heb ik wel aangevuld met 100cc extra water met deze warmte.

[ Bericht 8% gewijzigd door -mandy- op 18-07-2014 22:18:03 ]
  vrijdag 18 juli 2014 @ 21:40:59 #256
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142458808
E ligt net in bed :O maar dat lag meer aan t feit dat ze vanmiddag in slaap was gesukkeld op schoot O+

Ik ga nu het slaapzakje afmaken dat ik van een oud lakentje en superluchtig stukje katoen heb geknutseld. Hopelijk kan ze daarmee op vakantie lekker slapen. Ze ligt nu in een luier in een mouwloze hemaslaapzak, maar die vind ik alsnog wel dik.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 21:56:46 #257
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142459527
Spirit, om nog even een beetje te relativeren; ik denk dat t twee dingen zijn. Hoe Cwen het ene deel omschrijft lijkt me heel logisch. Als je al hoogsensitief bent, dan is een kind natuurlijk de ultieme prikkel, en met jullie nachtrusten..... pfoei, dat moet er dan zeker wel inhakken ja!

Maar het andere gedeelte, het emotione(e)l(er) zijn, dat herken ik zelf ook. En ik denk dat bijna iedereen die moeder is, minder goed zich af kan sluiten voor kwade dingen, omdat er altijd een stemmetje roept 'stel je voor dat dat om jouw kind ging' ;(
  vrijdag 18 juli 2014 @ 21:58:46 #258
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142459596
Nora heeft ook last van de warmte denk ik. Ze had vandaag en gisteren moeite met in slaap komen, maar op het kdv sliep ze wel erg goed. Het was daar ook een stuk koeler dan in haar eigen kamer.

Het is er nu 29 graden :{ Ze slaapt in mouwloze romper (zo'n spaghettiband romper) en een lakendunne mouwloze slaapzak. Misschien morgen ook maar zonder slaapzak of romper proberen.

Ook geen raam open daar. Er zit een weg onder haar raam en met het raam open is er echt enorm veel lawaai, terwijl het bijna stil is met het raam dicht. En met de luid optrekkende motorrijders zit ze echt rechtop in bed.

Wat een leuke foto XM O+
  vrijdag 18 juli 2014 @ 22:02:35 #259
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142459735
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 21:56 schreef LadyBlack het volgende:
Spirit, om nog even een beetje te relativeren; ik denk dat t twee dingen zijn. Hoe Cwen het ene deel omschrijft lijkt me heel logisch. Als je al hoogsensitief bent, dan is een kind natuurlijk de ultieme prikkel, en met jullie nachtrusten..... pfoei, dat moet er dan zeker wel inhakken ja!

Maar het andere gedeelte, het emotione(e)l(er) zijn, dat herken ik zelf ook. En ik denk dat bijna iedereen die moeder is, minder goed zich af kan sluiten voor kwade dingen, omdat er altijd een stemmetje roept 'stel je voor dat dat om jouw kind ging' ;(
Dit wilde ik ook zeggen, dus ik +1 maar gewoon :)
  vrijdag 18 juli 2014 @ 22:22:52 #260
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142460464
Oh en ik ben vandaag wezen kraamschudden bij een van mijn oudste vriendinnen, en haar dochtertje was zoooooooooo lief en klein en perfect!! O+ Net 2800 gram, potver O+

Ze had kleertjes van E aan in maat 50 en daar verzoop ze echt nog in :D

Rrrrrrramnmel!! oO<
  vrijdag 18 juli 2014 @ 22:38:52 #261
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142461052
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 21:56 schreef LadyBlack het volgende:

Dit wilde ik eigenlijk ook zeggen.

Hier ook herkenning mbt het 2e stuk. Ik las ook altijd veel van Karen Slaughter maar ook die boeken kan ik nu niet meer lezen.

Veel gevoeliger geworden door het moederschap :Y

Meiden liggen nu in hun luier in een mouwloze slaapzak. Ik heb nog wel een dunnere maar die kon ik zo snel niet vinden. Ze hebben we kletsnatte haartjes en ik verwacht dat ze zich vannacht ook nog wel een keertje extra komen melden.

Wat lief LB en wat een mini O+
pi_142461175
Riley slaapt in een slaapzakje. Ze ging wel later naar bed dan normaal. Maar dat kwam, omdat we op visite waren geweest.

Ze was zo lief en gezellig. Heeft goed gegeten en gedronken. En ze durfde in het grote zwembad. Mijn stoere dame O+

Even spammen hoor. Ik ben zo verliefd O+

vrijdag 18 juli 2014 @ 22:52:23 #263
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142461597
Riley is echt een stoere ja! _O_

Oh en Kyara, ik was woensdagavond nog naar een vriend die een meisjestweeling heeft gekregen O+ O+ 2 maandjes oud waren ze nu, en ohohooohh wat schattig! En de vader was erg blij met de twee leuke tuinbroekjes *O*
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:00:08 #264
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142461987
Lief & stoer Omen O+

Oh fijn dat ze in de smaak vielen LB! En meisjestweelingen O+ O+
pi_142462666
In de herhaling :D

SPOILER

[ Bericht 37% gewijzigd door kleinzusje op 19-07-2014 06:18:32 ]
pi_142462727
Leuk Omen ^O^
Spirit: herkenning !
Warmte: hier met alleen luier op peutermatras. 2 uur later dan normaal en stikkie heet.
Morgen feest *O*
pi_142462873
Kz, wat een lieve spam! Je meisje is prachtig O+ Alvast een heerlijke dag gewenst morgen en gefeliciteerd!
pi_142463019
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 23:19 schreef L0t.. het volgende:
Kz, wat een lieve spam! Je meisje is prachtig O+ Alvast een heerlijke dag gewenst morgen en gefeliciteerd!
Dank lot :*
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:44:43 #269
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142464181
Prachtige foto's KZ O+
Je knappe meisje bijna peuter O+ O+
pi_142464186
Kz O+ en een fijne dag morgen!
  vrijdag 18 juli 2014 @ 23:47:29 #271
378192 -mandy-
I am who I am
pi_142464344
Wat een mooie spam KZ!

Heel veel plezier morgen!
pi_142470131
Dank lieve dames O+

Ik heb een peuter ! *O*
Die gelukkig nog heerlijk ligt te pitten zodat ik wat ballonnen kan opblazen ^O^
pi_142470198
Emotioneler ben ik ook geworden. Gisteren moest ik huilen bij Bassie en Adriaan, omdat het zo ontroerend was :@

Hoe hebben jullie dreumesjes geslapen?
Hier ligt ze nog op bed ze is wel bezig met wakker worden O+

Kleinzusje. Gefeliciteerd met je peuter. Die spam blijft O+
pi_142470215
Dank Omen en heerlijk dat ze nog even in bed ligt he :*

SPOILER
pi_142470219
Gefeliciteerd kz!! *O*

Hier gewoon geslapen, in een romper en dunne slaapzak. Nu 28 graden daar. Hij zal wel weer stipt om 6:50 wakker worden ;)

Maar de hele familie slaapt normaal met dit weer :)
pi_142470221
KZ gefeliciteerd! Heel veel plezier vandaag. *O*
pi_142470227
Dank !!! *O*
  zaterdag 19 juli 2014 @ 07:00:03 #278
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142470274
Omen, wat een lieve stoere foto O+

Wauw kz, wat is ze al groot! O+ Van harte gefeliciteerd met je kersverse peuter! *O*
  zaterdag 19 juli 2014 @ 07:30:58 #279
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142470349
Kz'tje van harte met je geweldige peuter! Heel veel plezier vandaag en tot snel :*

oh, en mijn meiske slaapt nog :). Maar pffff, wat is het nu al warm :o
pi_142470398
Gefeliciteerd KZ! *O*

Ik vind die hitte echt helemaal niets... Vroeger had ik er niet zo'n moeite mee, gewoon relaxen en alles wat langzamer enzo. Maar nu met kindjes gaat dat "alles wat langzamer" natuurlijk iets minder goed. Plus dat je je eigenlijk ook nog druk maakt over hoe zij het zo koel mogelijk hebben en toch slaap krijgen en voldoende drinken en etc etc etc... Waar blijft dat onweer en de afkoeling?

(Dat ik zelf snipverkouden ben en me beroerd voel, maar nog niet zo beroerd dat je het ziek kunt noemen is ook niet goed voor je humeur)
Sorry, einde klaag post
pi_142470603
KZ van harte met je mooie meisje *O* en ;( :W

L heeft verbazingwekkend genoeg gewoon doorgeslapen. Op zijn kamertje was het 30 gr pfff

Omen wat stoer van Riley O+
pi_142470622
Ik wil ook een slapend kind! Wat een nacht weer.. :')
Sarcasme. Herken het.
pi_142470659
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 07:39 schreef Shandaly het volgende:
Gefeliciteerd KZ! *O*

Ik vind die hitte echt helemaal niets... Vroeger had ik er niet zo'n moeite mee, gewoon relaxen en alles wat langzamer enzo. Maar nu met kindjes gaat dat "alles wat langzamer" natuurlijk iets minder goed. Plus dat je je eigenlijk ook nog druk maakt over hoe zij het zo koel mogelijk hebben en toch slaap krijgen en voldoende drinken en etc etc etc... Waar blijft dat onweer en de afkoeling?

Dat dus. Gister bij haar middagslaapje was ze zo vertrokken maar in de avond/nacht wist ze zich geen raad met de hitte. En dat komt haar humeur nu niet ten goede :X

Beterschap! :*
pi_142470848
KZ gefeliciteerd met je peuter O+
pi_142470959
KZ gefeliciteerd met je peuter :*
  zaterdag 19 juli 2014 @ 09:13:23 #286
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142471018
KZ gefeliciteerd met je peuter! *O*

Shandaly, beterschap.

Dat rustig aan doen lukt hier trouwens wel aardig. Huishouden doen we s avonds en de kinderen laat ik gewoon hun gang gaan binnen en buiten. Drinken zorgen ze zelf wel voor dat ze niks te kort komen
  zaterdag 19 juli 2014 @ 09:31:05 #287
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_142471191
Kz, gefeliciteerd :).

Hier vannacht ook onrustig door de warmte. Drinken bieden we steeds aan, maar meer dan 1 rietjesbeker gaat er gewoon niet in :{. Ze laat het gewoon uit haar mond lopen. Tuthola.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 09:58:30 #288
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142471487
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 08:21 schreef Spirit82 het volgende:
Ik wil ook een slapend kind! Wat een nacht weer.. :')
Ik 'join the club' -O-

Overdag slapen lukt haar ook bijna niet, net met moeite in slaap kunnen wiegen (nu zijn we allebei drijfnat).
Afgelopen nacht heeft ze 4 flessen van 200ml leeggedronken. Na de tweede fles ben ik ze maar heel erg waterig gaan maken, anders kreeg ze wel erg veel voeding. Gewoon water wilde ze niet.

Kan ik eigenlijk een ventilator op d'r zetten? Tocht dat niet te veel?
pi_142471930
Kz gefeliciteerd *O*

Hier viel de nacht eigenlijk wel mee. In slaap vallen was ingewikkeld, maar daarna sliep hij door tot zeven uur. Best netjes :)

Wij doen ventilator in kamer aan niet op bed gericht en als we gaan slapen weer uit. Ik laat over een paar dagen wel weten of ie er verkouden van geworden is. ;)

As we speak zit meneer in een badje in de schaduw te chillen. Ik krijg mezelf ook helemaal niet aan de gang. Wou was doen enzo :')
pi_142472128
Sylver, hier wordt snachts ook gewoon water getankt hoor! Wil die van jou dat niet? Voor mijn gevoel koelt dat ook wat af ipv een warme melkfles. Overdag geven we nu veel verdunde sapjes of diksap. Dat wordt echt naar binnen gegoten! Liever zo, dan drinkt ze in elk geval genoeg.

As we speak zitten we trouwens in de auto richting limburg. Lekker 2,5 uur in de airco :D Isa viel meteen in slaap, gek spookje, dus die kan nu even lekker bijslapen en dan is ze straks hopelijk gezellig bij mn familie. Ik kreeg al een whatsapp dat het zwembadje klaar stond voor haar O+
Sarcasme. Herken het.
pi_142484607
KZ, gefeliciteerd! Fijne dag gehad? :)

Lang leve het zwembadje, biedt lekker verkoeling op zulke dagen. Ik maak me nooit druk om hoe veel ze binnen krijgen overigens, dat regelen ze echt zelf wel.

Sylver, met deze temperaturen zou ik me niet druk maken om tocht hoor. Ik denk dat je je kind eerder een plezier dan kwaad doet met wat tocht ;) Ik las gisteren nog het eea over warme nachten, hier in huis is het snachts nog steeds rond de 26 graden. Stickertje slaapt dus in alleen een luier. Geen romper, geen slaapzak, geen laken.. (hebben jullie nog kleding aan 's nachts met deze temperaturen dan? :@ )
pi_142484828
Wij allen slapen naakt. Nou ja de kleintjes met een luier.
33 graden was het net op onze slaapkamer :')

Straks de fan maar eens zoeken. Kijken of het wat verkoeling brengt.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 17:53:30 #293
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_142485211
Ik slaap nog met shirt en onder een laken. Ik kan anders echt niet slapen. Noor ligt in luier in een lakendunne slaapzak.
pi_142486710
Ik vond het vandaag overdag way too warm en heb de hele dag binnen opgesloten gezeten met de gordijnen dicht en de ventilator aan. Djenna was bang van het ding :D .. Huilen jonge toen ze erlangs wilde :D . Hebben we stapje voor stapje gedaan en gezegd dat ze niet bang hoefde te zijn. En dat de ventilator er juist voor was dat het wat prettiger aan zou voelen enzo. Uiteindelijk is het goed gekomen en racet ze er gewoon langs af met haar Ferrari O+ .. Muppetje. Wist niet dat ze zo'n watje was :D

Wij slapen hier ook altijd naakt maar ik moet wel een laken of iets over me heen hebben hoor, anders kan ik echt niet slapen :D

Vanmiddag heeft ze haar middagslaapje prima gedaan ^O^ .. Een goeie 2,5 uur weg geweest.

Gisteren hebben we haar een uurtje later in bed gelegd en ik denk dat we dat vanavond ook gaan doen. De zon is weg. Zometeen alles tegen elkaar open zetten in de hoop dat het een klein beetje af wil koelen. En dan zien we wel :Y)
pi_142489957
En Free. Werd jouw dreumes 6:50 wakker? Die van mij werd uiteindelijk even na zevenen wakker

Shandaly voel je jezelf al iets beter. Ziek zijn met deze verkoudheid is helemaal niet fijn :*

Sylver. Zielig dat ze overdag bijna niet kon slapen. En beter dat je de flessen wateriger bent gaan maken.

Fieder ook al een goed slapende dreumes *O*

Spirit en Twinkle :*

Zolena. De was doen met dit warme weer is niet fijn. Kan je hem niet vannacht aan zetten en morgen opvouwen? :*

L-E ik slaap altijd onder een deken en met een onderbroek aan

Spirit. In de auto met airco is geweldig. Fijne dag verder nog? :*

Twinkle. Jouw dreumes die bang was voor de ventilator O+
pi_142490072
Hier een leuke dag. Ik heb ook een zwembad gekocht voor in de tuin en dat was een groot succes. Lekker gezwommen en gestoeid in het zwembad. En ze heeft goed gedronken. Lief moppie. Nu slaapt ze O+
pi_142490160
Nee, mijn dreumes sliep uit tot 7:50 :o echt, altijd exact 6:50, maf kind :D

Hier zijn we op ons tijdelijke adresje aangekomen. Dreumpje vindt het fantastisch buiten, maar het was vandaag hier echt te heet voor hem buiten, zelfs mèt zwembadje. Dus maar beetje aangemoedigd om binnen te blijven. Lukte matig, omdat er hier veel ruimte is en veel speelgoed. Maar eigenlijk wilde hij buiten zijn ;)
pi_142492835
Rosalie moet iets met mouwen anders slaapt ze niet. En ze moet een romper aan anders trekt ze dr luier uit. Druif.
Dus ze ligt nu in een lange mouwen romper in een lakendikke slaapzak te slapen.

Overdag kan het wel mouwloos trouwens :? . Vanmiddag nog een tweede slaapje gedaan en daar kwam ze heel rot uit. Drijfnat! Ik dacht dat mijn vriend haar wat had opgefrist, maar hij had alleen haar bezwete haartjes gekamd. Niks zelf nat gemaakt.
En maar huilen. Alles was HEEL ERG! Als haar speen viel verging de wereld zowat. Ze was echt heel zielig.
Ze kwam pas weer bij toen we 45 minuten later naar boven gingen voor bad en bed.
Nou mocht ik rechtsonder haar tanden ook niet poetsen, dus òf haar hoektand komt door, òf ze krijgt last van haar mond. Haar zus heeft hand voet mond ziekte kwamen we achter, dus zij wellicht ook.

Ik had echtt met haar te doen. Zielepietje.
pi_142493303
Sneu he, dat leren omgaan met die hitte. Femke was vanochtend ook niet te genieten. Niets was goed, spelen niet, eten niet, drinken niet, knuffelen niet, of alles maar voor 10 seconden ofzo. Flinke middagdut gedaan, aan het eind van de middag buitenbadje opgezet waar ze ongelooflijk veel lol met haar broer heeft gehad, en alles was weer vergeten O+ O+

He Danic.. wat naar... zo'n besmettelijke ziekte zit je nu ook niet echt op te wachten. Beterschap! Hopelijk is het alleen een onschuldig (maar vervelend) hoektandje.

Omen O+ Fijne dagen zijn goed! En badjes in de tuin met vrolijke kindjes kunnen zelfs je eigen dag helemaal goed maken (sprak ze uit ervaring... lief dat je ernaar vroeg)

Hoe is het met jou Twinkle? Trek je het zelf nog met die laatste loodjes? De 4daagse is inmiddels voorbij, dus de weg naar het ziekenhuis is weer begaanbaar ;)

XM, dat je dat kan, met een shirt slapen... ik ben zo gewend om naakt te slapen, dat ik het met shirt echt vreselijk vind. Raak helemaal verstrikt naar mijn gevoel. Laatste keer met shirt was toen ik met de bevalling van Lars een nachtje in het ziekenhuis moest blijven ;) (En toen heb ik ook niet geslapen trouwens, maar dat lag niet aan dat shirt ;) )

Volgens buienradar kan het hier elk moment gaan regenen... laat die verkoeling maar komen!!
pi_142493391
Stomme vraag hoor, maar hoe naakt is naakt? Je hebt toch wel ondergoed aan? Of helemaal naakt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')