abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142333638
Ik zei ook al tegen manlief dat ze misschien stiekem toch meer mee krijgt dan wij in de gaten hebben :Y

Zondag is ze rond 10 uur 's avonds zomaar slapend uit haar bed getrokken. Toen naar schoonouders. Daar even een knuffel en kus en toen zijn wij snel door gegaan richting zkh.

Hoewel ze de nacht daar heel goed heeft gedaan, kan dat best indruk hebben gemaakt.

En nu idd ook weer :Y
Mama zou zoveel gezellige dingen willen ondernemen met haar maar lichamelijk zit het er nu gewoon echt effe niet meer in.

Dan naar extra knuffelen O+

Zal dadelijk ook wel wennen zijn dat de aandacht wat meer verdeeld moet gaan worden.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 20:38:34 #102
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142335970
Mag ik trouwens even inbreken met een voedingsvraag?

Nora volgde altijd netjes de middenlijn, zowel gewicht als lengte, maar bij de laatste meting op het cb met 11 maanden maakte haar gewichtslijntje ineens een flinke schuine streep omhoog richting de +1. Hoewel het cb er niks over zei, schrok ik er zelf een klein beetje van.
Ik was als kind altijd een beetje stevig en dat wil ik eigenlijk voorkomen met Nora :@

Ze eet érg goed en ik dacht dat dat geen probleem is zolang ze gezonde dingen krijgt, maar twijfel toch een beetje of ik het wel goed doe.

Haar schema is meestal ongeveer zo:

* wakker worden: papfles (180/6 met 5 schepjes fijne granenpap)
* tussendoor: boterham met appelstroop (was normaal beschuit, maar heeft ze niet meer genoeg aan)
* tussendoor: fruit (ze is erg dol op avocado en kan hier wel een hele van op, anders krijgt ze banaan, mango, peer, perzik/nectarine/abrikoos of sinaasappel of een combinatie)
* lunch: 2 boterhammen met kokosolie, (geiten)kaas, appelstroop, pindakaas, gekookte ei, avocado, mangopuree of kwark
* tussendoor: meestal knijpfruit en een (halve) beschuit
* avondeten: groente met rijst/quinoa/couscous/(zoete)aardappel (denk dat ze wel 250gram hiervan eet) en 2x per week stukje gebakken vis (is ze dol op) en soms een gekookt eitje. Als toetje een bekertje halfvolle yoghurt, biogarde of kwark
* fles - meestal 2x een halve fles

Wat betreft de flesjes is ze een beetje een rare. M.u.v. de papfles wil ze overdag geen fles, maar komt er wel 's avonds/'s nachts voor.
Voor het slapengaan probeer ik nog steeds een fles te geven, maar meer dan 30ml drinkt ze dan niet en komt vervolgens na 1 a 2 uur slapen voor een flesje.

Al met al krijgt ze zo'n 14 of 15 schepjes opvolgmelk per dag.

Ik vind dat ze wel veel eet. Vooral m.b.t het avondeten vind ik dat ze aardig veel op kan (nu kook ik natuurlijk ook wel erg lekker ;) :P )
Het kan natuurlijk best zijn dat er binnenkort een groeispurtje aankomt en dat er niks aan de hand is, maar ik dacht ik vraag toch eens wat jullie ervan vinden.
Kan je een (bijna)dreumes ook teveel eten geven? :@
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_142336403
Het klinkt allemaal best normaal. Ik zou me er nog niet te druk om maken. M. eet ongeveer hetzelfde. Behalve de pap, das een boterham hier.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 21:01:01 #104
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142336909
Volgens mij staat het CB vooraan om dit soort dingen op te merken dus als zij zich niet druk maken dan zou ik dat al helemaal niet doen. Misschien net na een groeispurtje gewogen of zo.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 21:20:39 #105
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142337928
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 20:49 schreef Zolena het volgende:
Het klinkt allemaal best normaal. Ik zou me er nog niet te druk om maken. M. eet ongeveer hetzelfde. Behalve de pap, das een boterham hier.
Ook met 11 maanden? :P

quote:
2s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 21:01 schreef Kyara het volgende:
Volgens mij staat het CB vooraan om dit soort dingen op te merken dus als zij zich niet druk maken dan zou ik dat al helemaal niet doen. Misschien net na een groeispurtje gewogen of zo.
Tja, de vrouw die ik nu had op het cb zei uberhaupt niet veel. Normaal vragen ze altijd heel veel, maar zij vroeg eigenlijk alleen of ik vragen had en deed daarna een paar motoriektestjes.

Maar gelukkig vinden jullie Nora's voedingsschema niet zo gek :)
  dinsdag 15 juli 2014 @ 21:21:53 #106
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142337993
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 21:20 schreef Sylver_ het volgende:
Ook met 11 maanden?
Dat verklaart wel de hoeveelheid flesvoeding ;)

Maar aangezien je post in het dreumestopic ga ik er vanuit dat alle kindjes over wie gepost wordt hier ouder dan 1 en jonger dan 2 zijn :P
  dinsdag 15 juli 2014 @ 21:22:53 #107
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142338049
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 21:21 schreef Kyara het volgende:

[..]

Dat verklaart wel de hoeveelheid flesvoeding ;)

Maar aangezien je post in het dreumestopic ga ik er vanuit dat alle kindjes over wie gepost wordt hier ouder dan 1 en jonger dan 2 zijn :P
Ik zit nog een beetje illegaal :@ Volgende week wordt ze 1!

Maar m.u.v. de boterham na de papfles eet ze dit sinds ze een maand of 11 (of 10 misschien zelfs) is.
pi_142338093
Sylver, ik zou me er niet druk om maken. Baby's en dreumessen zullen zichzelf van nature niet overeten, tenzij je het er echt in propt. Daarnaast ziet het er idd goed gezond uit, dus lekker laten eten hoor!
Ellie eet ongeveer 1/5 hiervan op een dag, als dat het al is... Ik zou juist willen dat ze wat meer at :D
Home is where the O+ is...
  dinsdag 15 juli 2014 @ 21:26:48 #109
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142338283
Inproppen gebeurt idd niet Cwen :) Ze rukt het nog net niet uit mijn handen en is ook altijd érg blij als ik met eten aan kom :P

Maar ik ken idd geen baby's/dreumessen die zoveel eten als Nora! Vandaar ook een beetje mijn onzekerheid nu ze van die middenlijn afstapt.
pi_142338468
Sylver, Isa at voor ze 1 was ook BERGEN! Ze zat in een sprong/groeispurt. Inmiddels eet ze veel minder. Nog wel goed hoor, maar geen 2 boterhammen meer bij de lunch en maar 1x avondeten ipv 2x. Je vraagt je soms echt af waar al dat eten blijft in dat kleine lijfje he? :D Ik zou er maar gewoon in mee gaan voorlopig. Blijkbaar heeft ze het nu even nodig :)
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 21:35:46 #111
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142338857
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 21:29 schreef Spirit82 het volgende:
Sylver, Isa at voor ze 1 was ook BERGEN! Ze zat in een sprong/groeispurt. Inmiddels eet ze veel minder. Nog wel goed hoor, maar geen 2 boterhammen meer bij de lunch en maar 1x avondeten ipv 2x. Je vraagt je soms echt af waar al dat eten blijft in dat kleine lijfje he? :D Ik zou er maar gewoon in mee gaan voorlopig. Blijkbaar heeft ze het nu even nodig :)
Dat idd!

Maar goed om te horen dat het niet een stijgende lijn blijft aan hoeveelheid voeding :o Ze zal het idd wel nodig hebben.
Haar schoentjes zijn wel van de ene op de andere dag ineens te klein - toch al een groeispurtje :P
pi_142339715
Sylver misschien komt er bij jou ook nog wel een moment dat je kleintje ineens niks meer wil. Dan schrik je je ook rot maar ik vertrouw erop dat ze zelf goed aan geven wat ze nodig hebben (tot op zekere hoogte).
pi_142340022
Dag dames (en wellicht ook heren?)!

Ik zit normaal eigenlijk alleen maar mee te lezen met jullie verhalen en post zelf niet mee, omdat ik het ook altijd erg snel vind gaan qua reacties en het dan voor mijn gevoel toch niet bij kan houden ;-) Maar nu heb ik eigenlijk wel even iets wat ik me afvraag omtrent het gedrag van mijn dreumesje van 21 maanden, waarvan ik hoop dat sommigen van jullie het herkennen.

Ons dochtertje is altijd al een temperamentvol meisje geweest, en dat vind ik ook ontzettend leuk aan haar, dat er wat pit in zit. Het is echt een gekkerd en maakt ons altijd onwijs veel aan het lachen met d'r acties. Maar sinds een paar maanden komt ook steeds meer haar driftige/ongeduldige kant opzetten. En dan ook echt behoorlijk.. ze wordt om niks boos (soms létterlijk om niks) en geregeld mondt dat dan uit in een driftbui. Zelf ben ik nu hoogzwanger van onze tweede en dat breekt me af en toe echt op. Vooral gezien ik om me heen van vriendinnen ook bij niemand herken dat hun kindjes dit ook (in zulke mate) hebben. Dus ik vroeg me af: heb ik gewoon een temperamentvolle meid en is dat verder niet bijzonder/gewoon een fase? Overigens heeft ze op het KDV nooit driftbuien, hoeft ze nooit in de hoek en herkennen ze niks van wat ik wel eens vertel. Dus dat is natuurlijk heel fijn, maar geeft me ook het gevoel dat ik dan dus vast iets "verkeerd doe".

En tips voor hoe met dit boze/driftige gedrag om te gaan hoor ik ook graag natuurlijk! Vooralsnog laat ik haar meestal maar uitrazen, want iets anders kan ook niet. Ze wil niet getroost worden of überhaupt dat ik in d'r buurt komt. Als ze een driftbui heeft althans. Boos wordt ze vooral als iets niet lukt of ze haar zin niet krijgt. En gezien alles tegenwoordig op háár manier moet, hoe en wanneer zíj wil, wordt ze nogal vaak boos haha. Ik weiger namelijk toe te geven, zodat ze maar niet boos wordt. Dan wordt m'n huishouden dalijk gerund door een dreumes ;-)

Ik hoor graag van jullie en sorry voor het binnenvallen!
pi_142340424
Danio hoe herkenbaar! :D

Ik ook hoogzwanger, dreumesje bijna 21 maanden en als het niet op haar manier gaat is het hommeles. Bij anderen vertoont ze dit gedrag niet en is ze super lief.

Ik denk dat dat laatste ook komt juist omdat het zo vertrouwd is bij papa en mama :Y

Ik herken je hele verhaal van de eerste tot de laatste letter en ik drnk dat het typisch dreumesgedrag is :Y

Toch, als je je er niet lekker bij voelt hulp inschakelen?
Maar mij klinkt het niet vreemd in de oren.
pi_142340483
Danio, pick your battles. Je hoeft je huishouden niet door een dreumes te laten runnen, maar een beetje mee veren hier en daar kan er wel voor zorgen dat zij zich gehoord en gezien voelt, en dat is voor veel kindjes die leeftijd heel waardevol. Dat heeft niets met 'toegeven' te maken maar met inspelen op haar behoeftes. Het hoort er echt bij, volgens mij hebben ze het allemaal in meer of mindere mate.
pi_142341152
Danio, hier ook een temperamentvolle dreumes. Wat ik zelf probeer als zij een woedebui heeft is om achteraf te kijken waarom ze zo boos was. Kan ik de volgende keer iets doen om dat te voorkomen?
Bijvoorbeeld. Een aantal weken aten we soep en Riley was zo boos dat ze met dingen wilde gooien. Gooien uit boosheid mag niet. Dus dan zeg ik dat ook. Dus moest ze heel erg huilen. Dan troost ik haar en vertel ik haar dat ik veel van haar houd (ik vind dat belangrijk dat ze weet dat ik ook van haar houd als ze boos is :@ )
Later op bed ben ik alles voor mezelf nagegaan. De boosheid begon, omdat ze alles zelf wil doen. En dan probeer ik een oplossing te bedenken dat ze de volgende keer zelf soep kan eten (dus de soep voor haar iets minder warm aanbieden, zodat ze zelf kan rommelen)
Vaag verhaal, maar voor mij geeft deze manier veel rust bij mij en mijn dreumes O+
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:13:22 #117
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142341159
Ah Sylver, ik kwam een tijdje geleden met dezelfde vraag hier! Ok, na de 14-maanden-afspraak, maar toch. Ook ineens een stijging die ik niet had verwacht, en ik wilde ook voorkomen dat ik mijn kind nu al teveel zou voeren.

Maarrrrr dezelfde geruststellende gedachtes, en E is ook inderdaad wat minder gaan eten; waar ze eerst makkelijk een boterham én een banaan at bij het ontbijt, heeft ze nu soms na een halve banaan/ boterham al genoeg. Nora kan nu best even flink reserves aanleggen voor als ze straks gaat lopen! Of voor als de dreumesbuien eraan komen oO<

Danio, ik sluit mij aan bij LE! Misschien kun je keuzes bieden binnen jouw grenzen?

En Twinkle, hoe is de dag verder verlopen? Ik las vanmiddag even snel bij, en dacht ook in de richting van dat Djenna waarschijnlijk mee meekrijgt van de hele aanstaande bevalling dan je misschien denkt. En dat geeft ook niet, er staat ook iets heel moois te gebeuren! Ik hoop voor jou dat je snel daarna weer wat mobieler bent, en dat jullie samen fijn met je kleine jongetje kunnen knuffelen!
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:14:13 #118
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142341231
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:13 schreef Omentielvo het volgende:
Danio, hier ook een temperamentvolle dreumes. Wat ik zelf probeer als zij een woedebui heeft is om achteraf te kijken waarom ze zo boos was. Kan ik de volgende keer iets doen om dat te voorkomen. Bijvoorbeeld. Een aantal weken aten we soep en Riley was zo boos dat ze met dingen wilde gooien. Gooien uit boosheid mag niet. Dus dan zeg ik dat ook. Dus moest ze heel erg huilen. Dan troost ik haar en vertel ik haar dat ik veel van haar houd (ik vind dat belangrijk dat ze weet dat ik ook van haar houdt als ze boos is :@ )
Later op bed ben ik alles voor mezelf nagegaan. De boosheid begon, omdat ze alles zelf wil doen. En dan probeer ik een oplossing te bedenken dat ze de volgende keer zelf soep kan eten (dus de soep voor haar iets minder warm aanbieden, zodat ze zelf kan rommelen)
Vaag verhaal, maar voor mij geeft deze manier veel rust bij mij en mijn dreumes O+
Wat goed!
pi_142341372
Omen, wat mooi beschreven, en wat goed dat je zo kan kijken naar wat je dochter nodig heeft O+

Mijn Stickertje heeft vandaag zijn eerste stapjes gezet trouwens! O+ Dat enorm slechte slapen (de gehele afgelopen week is hij elke nacht een paar uur wakker) kan dus best van een sprongachtigiets komen" :)
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:17:52 #120
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142341439
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:16 schreef L-E het volgende:
Omen, wat mooi beschreven, en wat goed dat je zo kan kijken naar wat je dochter nodig heeft O+

Mijn Stickertje heeft vandaag zijn eerste stapjes gezet trouwens! O+ Dat enorm slechte slapen (de gehele afgelopen week is hij elke nacht een paar uur wakker) kan dus best van een sprongachtigiets komen" :)
Yay!! *O*

Ik neem even aan dat je stapjes aan de hand bedoelt toch? Anders moet ik mijn kin even van de grond gaan rapen hoor! :o
pi_142341477
L-E *O* knap van Sticker
pi_142341509
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:17 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Yay!! *O*

Ik neem even aan dat je stapjes aan de hand bedoelt toch? Anders moet ik mijn kin even van de grond gaan rapen hoor! :o
Haha, ja aan de hand hoor!
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:19:18 #123
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142341546
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:18 schreef L-E het volgende:

[..]

Haha, ja aan de hand hoor!
Gelukkig!! ;) oO<
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:21:52 #124
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142341683
Bedankt voor de reacties O+ Goed om te horen dat ze nog gewoon mag blijven bunkeren ;)

L-E wat goed! *O*
pi_142341749
Twinkle, kunnen wij misschien een praatgroep beginnen??!? ;-) haha! Ik kan er zo slecht tegen dat iedereen om mij heen altijd maar alleen de "leuke" kanten benadrukt en niet altijd eerlijk vermeld wat bijvoorbeeld minder gaat. Maar fijn om te merken dat hier iedereen dat wel gewoon toegeeft :-) En ook wat goed gaat natuurlijk! Mag ook zeker gezegd worden!

L-E, dat probeer ik ook absoluut al wel te doen inderdaad. Ik ga niet overal een strijd van maken, in sommige gevallen is dat het gewoon niet waard. Maar dingen die ze nooit gemogen heeft, daar blijf ik nu wel ook voet bij stuk over houden. Maar het is vooral ook lastig als ze dus compleet uit het niets boos wordt of begint te huilen, want dan denk ik echt wel eens van HUH?! wat nu ineens dan ;-)

Omentielvo, wat goed dat je het zo rationeel benadert en zo'n creatieve oplossing zoekt/vindt! Daar doe ik ook m'n best voor, maar als het zo vaak voorkomt is dat best lastig helaas.

LadyBlack, ik probeer haar inderdaad de keuze te geven, of af te leiden met iets anders, om haar zo proberen uit d'r "boze modus" te halen. En dat werkt de ene keer beter dan de ander ;-)

In elk geval bedankt alvast voor jullie reacties/ervaringen/tips! Voel me gelijk een stuk minder "alleen" hierin :-)
pi_142342101
Toen ik hoogzwanger was, was de oudste ontzettend lief voor me. Ze haalt nu haar driftbuien en woede aanvallen wel in :P De jongste heeft ze altijd gehad :D
Maar ze kan ook ontzettend veel lachen.

Hoe ik er mee om gaat. Ik probeer er achter te komen waarom. Maar dat is niet altijd makkelijk of er is niet altijd een oorzaak.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:29:25 #127
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142342113
Mijnes is dan nog maar 15 maanden, maar die kan er de laatste tijd ook wat van hoor :X

Ze gooide zich gisteravond bijna van mn arm zo kwaad was ze! :o Het wattenstaafje met dentinox (normaal de traktatie van de dag :9 ) werd uit mijn handen geslagen, ik wist echt niet wat me overkwam. Wat bleek, het meiske was gewoon ontzettend moe en wilde slapen. 1 slok aan de borst en dr oogjes begonnen al te draaien. Een minuut later sliep ze O+
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:29:30 #128
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142342120
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:02 schreef L-E het volgende:
Danio, pick your battles. Je hoeft je huishouden niet door een dreumes te laten runnen, maar een beetje mee veren hier en daar kan er wel voor zorgen dat zij zich gehoord en gezien voelt, en dat is voor veel kindjes die leeftijd heel waardevol. Dat heeft niets met 'toegeven' te maken maar met inspelen op haar behoeftes. Het hoort er echt bij, volgens mij hebben ze het allemaal in meer of mindere mate.
*;

+1

Omen, wat goed dat je dat zo aanpakt. :*

Danio, succes. Het is ook heel moeilijk. Maar gefeliciteerd, je dreumes is al bijna peuter..... :*
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:30:21 #129
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142342169
En Sticker krijgt zijn eigen post

*G* *G* *G* *G* *G* *G* *G* *G* *G* *G* *G* *G* *G* *G*
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:33:14 #130
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142342338
Hier een dreumes die ontzettend bang is om overgeslagen te worden. Echt heel zielig, zodra zuslief ook maar iets krijgt (aandacht/eten whatever) en zij (nog) niet dan komt ze al weer aangekropen met haar armpjes omhoog "ook ook ook" roepend. Heel schattig maar ook wel een beetje sneu want madame komt heus wel voor zichzelf op en wordt zeker niet overgeslagen. Maar wil haar ook niet steeds als eerste aandacht/drinken/eten geven /op een stoel zetten/uit bed halen etc. -O-
pi_142342689
O+ ik houd van de herkenbaarheid hier. Ik zou me echt oprecht zorgen maken om de buien van mijn dreumes als ik niet op dit forum had gezeten.
Maar dit forum geeft mij ook meer. Dat kijken waar Riley's gedrag vandaan komt, kom ook door dit forum. Ik las een paar topics terug iets over de gedachtengang van een dreumes. En dan lees ik daar wat over. En voor mij geeft het rust om te weten dat een dreumes zich niet zo gedraagt, omdat ze stout is of de regels aan het testen is. Maar dat bijna alle gedrag komt, omdat ze alles aan het ontdekken zijn.
En met die wetenschap probeer ik dan de grenzen voor Riley te bepalen.
Wat ik alleen echt nog moet leren is om zelf wat zekerder te worden van mezelf :D

LB, Kyara en Ela. Ik wilde jullie morgen nog een leuke dag wensen. En ik wil foto's zien :D
pi_142342754
Kyara. Dat is heel lastig. :*
pi_142342799
Het ging op en af met huilen. Manlief snapte het ook niet. Zei hem ook dat het misschien kwam door dat gesjouw afgelopen zondag kwam :Y

En ik doe ook een soort van Omen aanpak :Y . Laten merken dat iets niet kan/mag. Dan is het even brullen meestal. Dan lekker de knuffeldood en erbij zeggen waarom het niet kan. Dus duidelijk maar liefdevol. Hopelijk will that do the trick op den duur :Y
pi_142342820
Wat is er morgen voor dag?

Kyara, Sticker is alleen maar heeft dat ook! :') Het natuurlijke ongeduld van een dreumes wellicht?
pi_142342894
Kan ik me voorstellen Omentielvo! Daarom maakte ik me dus ook zorgen. Ik miste de herkenbaarheid bij anderen. En ook al is elk kindje natuurlijk anders en moet je niet "vergelijken", toch geeft het me enige rust in m'n hoofd als ik weet: oke, andere ouders hebben hier ook mee te maken.
pi_142342931
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:29 schreef LadyBlack het volgende:
Mijnes is dan nog maar 15 maanden, maar die kan er de laatste tijd ook wat van hoor :X

Ze gooide zich gisteravond bijna van mn arm zo kwaad was ze! :o Het wattenstaafje met dentinox (normaal de traktatie van de dag :9 ) werd uit mijn handen geslagen, ik wist echt niet wat me overkwam. Wat bleek, het meiske was gewoon ontzettend moe en wilde slapen. 1 slok aan de borst en dr oogjes begonnen al te draaien. Een minuut later sliep ze O+
Bij Luc was het vanaf 11 maanden tot 14/15 maanden het ergste ....
Gaat nu hij kan praten echt zoveel beter O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:44:56 #137
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142342966
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:42 schreef L-E het volgende:
Wat is er morgen voor dag?

Wij gaan ook een soort minimeisjes-meet doen. Waarbij de dochters van Kyara, L0t en Ela de mijne gaan laten zien hoe je los moet lopen :Y
pi_142342970
Vandaag zei een dame met een babymeisje op de arm tegen haar kind terwijl ze naar Sticker keek; Oh kijk, nog een klein meisje!

}:|
pi_142342975
Hihi ja we houden gewoon vol inderdaad Twinkle! Ze zullen vast op een gegeven moment een andere manier vinden om zich te uiten (hoop ik) ;)
pi_142343011
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:44 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Wij gaan ook een soort minimeisjes-meet doen. Waarbij de dochters van Kyara, L0t en Ela de mijne gaan laten zien hoe je los moet lopen :Y
Oh dat heb ik gemist, maar gezellig :)
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:45:46 #141
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142343015
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:44 schreef Skoap het volgende:

[..]

Bij Luc was het vanaf 11 maanden tot 14/15 maanden het ergste ....
Gaat nu hij kan praten echt zoveel beter O+
Oh! Kijk ik vermoedde ook al zoiets, maar dat klinkt goed :Y

En dat praten komt wel goed denk ik. Ik heb gisteren een lijstje zitten maken van woordjes die ze gebruikt en dat zijn er véél! :o
pi_142343111
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:45 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Oh! Kijk ik vermoedde ook al zoiets, maar dat klinkt goed :Y

En dat praten komt wel goed denk ik. Ik heb gisteren een lijstje zitten maken van woordjes die ze gebruikt en dat zijn er véél! :o
Ging bij Luc ook zo :Y
Heel veel woordjes en dat werden al snel 2-3 woorden zinnetjes...
En nu praat hij vaak al 5-6 woorden zinnetjes. En begrijpt zo ongeveer alles wat we tegen hem zeggen.

Kan opeens zo snel gaan :o
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_142343338
Mijn meisje is geen mini meisje dus niet uitgenodigd :'( :D

L-E jouw Sticker met een meisje vergelijken. Hoe durven ze :(

Riley praat nog steeds met 1 woord zinnetjes. Het enige twee woord zinnetje dat ze gebruikt is "Pas op" (en dan met het gebiedende vingertje erbij O+ )
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:59:06 #144
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142343808
Haha Omen, doet ze dat naar de hond? Of ook naar jou? :D O+
pi_142343970
Wat waren de toelatingseisen Omen, want ik vind Riley juist enorm mini :D Dat vingertje O+

Hier nog niet veel woordjes. Mama, papa, baah (de katten heten Balou en Abu, ik weet nooit welke van de twee hij dus bedoelt), ja, nee, en die. heeeeeel veel DIE! Augurk is echt zooo 2013 :{w
pi_142343982
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:44 schreef L-E het volgende:
Vandaag zei een dame met een babymeisje op de arm tegen haar kind terwijl ze naar Sticker keek; Oh kijk, nog een klein meisje!

Djen schelden ze ook nog weleens uit voor 'wat een lief jongetje he'? }:|
Roze schoenen, roze truitje.. alles roze! En dan nog!

Dames veel plezier morgen bij de mini meet! :)
  dinsdag 15 juli 2014 @ 23:03:00 #147
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142344021
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:39 schreef Omentielvo het volgende:
Maar dit forum geeft mij ook meer. Dat kijken waar Riley's gedrag vandaan komt, kom ook door dit forum. Ik las een paar topics terug iets over de gedachtengang van een dreumes. En dan lees ik daar wat over. En voor mij geeft het rust om te weten dat een dreumes zich niet zo gedraagt, omdat ze stout is of de regels aan het testen is. Maar dat bijna alle gedrag komt, omdat ze alles aan het ontdekken zijn.
O+
ken je het boek Mensenkinderen van van Stefan Pont toevallig? Aanrader!

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:42 schreef L-E het volgende:
Kyara, Sticker is alleen maar heeft dat ook! Het natuurlijke ongeduld van een dreumes wellicht?
Ze vinden het prima om op M te wachten. Alleen niet op elkaar.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:44 schreef LadyBlack het volgende:
Waarbij de dochters van Kyara, L0t en Ela de mijne gaan laten zien hoe je los moet lopen
Nou.... ik denk dat mijnessen ook nog even mee moeten kijken hoor ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:44 schreef L-E het volgende:

Bril nodig?

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:50 schreef Omentielvo het volgende:
Riley praat nog steeds met 1 woord zinnetjes. Het enige twee woord zinnetje dat ze gebruikt is "Pas op" (en dan met het gebiedende vingertje erbij O+ )
Hier ook niet hoor. Hooguit "boek lezen" maar dat zijn stiekem gewoon 2 losse woordjes. Dat vingertje is ook herkenbaar :D

Qua woordjes ben ik de tel een beetje kwijt :@ dus dat gaat goed :D
pi_142344165
Oh, vanmiddag belde mijn man me terwijl Sticker in de draagzak zat. Ik nam op, Sticker hoort mijn man praten en doet: BABABABA-PAPAAAAA!

Hij herkende zijn stem, hoe lief is dat O+
pi_142344269
Misschien kindjes vanaf maat 80 :D

Dat pas op doet ze vaak als ze bij een iemand op de schoot zit en een tweede gaat dan bijvoorbeeld in haar dijtjes knijpen. :D
Maar en van de kdv leidsters vertelde dat ze dit ook deed bij een kindje die iets deed wat (in Riley haar ogen) niet mocht :D

Riley werd vorig jaar een jongetje genoemd toen ze een jurkje aanhad :D
  dinsdag 15 juli 2014 @ 23:14:20 #150
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142344648
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 23:07 schreef Omentielvo het volgende:

Riley werd vorig jaar een jongetje genoemd toen ze een jurkje aanhad :D
Echt, mensen zijn dom :') 8)7

En niet zo doorgaan over die minimeisjesmeet, nu voel ik me helemaal schuldig alsof er mensen bewust buiten zijn gesloten :'( en dat is niet zo!

LE, wat cute dat ie zo goed doorhad wie er aan de telefoon was! O+
E zat gisteren in de auto met haar nieuwe nijntje-telefoon (compromis voor de autorit naar Frankrijk oO< ), en ik hoorde ineens allerlei geklets. Zat ze echt met dat ding aan haar oor een verhaal af te steken, dat eindigde met 'dahaaaaa!' :D _O- O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')