Mag ik trouwens even inbreken met een voedingsvraag?
Nora volgde altijd netjes de middenlijn, zowel gewicht als lengte, maar bij de laatste meting op het cb met 11 maanden maakte haar gewichtslijntje ineens een flinke schuine streep omhoog richting de +1. Hoewel het cb er niks over zei, schrok ik er zelf een klein beetje van.
Ik was als kind altijd een beetje stevig en dat wil ik eigenlijk voorkomen met Nora

Ze eet érg goed en ik dacht dat dat geen probleem is zolang ze gezonde dingen krijgt, maar twijfel toch een beetje of ik het wel goed doe.
Haar schema is meestal ongeveer zo:
* wakker worden: papfles (180/6 met 5 schepjes fijne granenpap)
* tussendoor: boterham met appelstroop (was normaal beschuit, maar heeft ze niet meer genoeg aan)
* tussendoor: fruit (ze is erg dol op avocado en kan hier wel een hele van op, anders krijgt ze banaan, mango, peer, perzik/nectarine/abrikoos of sinaasappel of een combinatie)
* lunch: 2 boterhammen met kokosolie, (geiten)kaas, appelstroop, pindakaas, gekookte ei, avocado, mangopuree of kwark
* tussendoor: meestal knijpfruit en een (halve) beschuit
* avondeten: groente met rijst/quinoa/couscous/(zoete)aardappel (denk dat ze wel 250gram hiervan eet) en 2x per week stukje gebakken vis (is ze dol op) en soms een gekookt eitje. Als toetje een bekertje halfvolle yoghurt, biogarde of kwark
* fles - meestal 2x een halve fles
Wat betreft de flesjes is ze een beetje een rare. M.u.v. de papfles wil ze overdag geen fles, maar komt er wel 's avonds/'s nachts voor.
Voor het slapengaan probeer ik nog steeds een fles te geven, maar meer dan 30ml drinkt ze dan niet en komt vervolgens na 1 a 2 uur slapen voor een flesje.
Al met al krijgt ze zo'n 14 of 15 schepjes opvolgmelk per dag.
Ik vind dat ze wel veel eet. Vooral m.b.t het avondeten vind ik dat ze aardig veel op kan (nu kook ik natuurlijk ook wel erg lekker

)
Het kan natuurlijk best zijn dat er binnenkort een groeispurtje aankomt en dat er niks aan de hand is, maar ik dacht ik vraag toch eens wat jullie ervan vinden.
Kan je een (bijna)dreumes ook teveel eten geven?