quote:
Ze heeft het vaak warm.quote:
Vet hoorquote:Op donderdag 10 juli 2014 12:58 schreef naamdrager het volgende:
Gaaf stukje Julia Holter live: . Het voelt wel vergelijkbaar met hoe het afgelopen maandag was in Tivoli. Maar ze speelden het toen allemaal wat harder en wilder.
quote:Dat was natuurlijk bepaald niet mis, wat we hoorden van de nieuwste Britse sensatie Jungle. Singles The Heat, Platoon en Busy Earnin’ leken te wijzen op een groep die het midden had gevonden tussen Massive Attack en DJ Shadow in een eigentijdse variant met disco-invloeden (want dat stempel krijg je gelijk als je met zijn tweeën falset zingt).
De verwachtingen waren dan ook hooggespannen voor het debuutalbum. Te hooggespannen voor wat dit album te bieden heeft. Het titelloze debuut is namelijk niet de uitbouw van de eerste singles, maar een mindere variant van de hits samengevat in twaalf nummers. Dat begint na een tijdje te vervelen. Vooral ook omdat Jungle zo verrekte keurig is. Ieder geluidje staat precies op de juiste plek en is tot in het kleinste detail gladgewreven. De muziek staat keurig in het grid en die twee falsetstemmen vormen ook al geen afwisseling in de muziek. Dan bleek de mysterieuze anonimiteit van de twee makers toch avontuurlijker dan de muziek. Alle spanning is uit de nummers geperfectioneerd. Zelfs na vele keren luisteren blijven de afzonderlijke nummers niet hangen. Het album is vooral netjes, steriel bijna. Of als je het kritisch wilt benaderen: saaie eenheidsworst. ALEX VAN DER HULST
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Dan heb je niet goed opgelet het laatste jaar. Was de hype, hier. Wekelijks heel veel over te doen geweest.quote:
Shit zeg, baal ik enorm van.quote:Op donderdag 10 juli 2014 18:01 schreef DO2 het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed opgelet het laatste jaar. Was de hype, hier. Wekelijks heel veel over te doen geweest.
Hehe moest ff denken maar ik snap hem.quote:Op donderdag 10 juli 2014 18:06 schreef DO2 het volgende:
Ach, er komt hier zoveel voorbij, Kerft. Je ziet door de bomen het bos niet meer.
Get it?.
Wablief? Welk album heb je het over?quote:Op donderdag 10 juli 2014 23:32 schreef Kerftminister het volgende:
Jezus wat een matige plaat dat Blue Album, kan Pinkerton zeker waarderen, maar dit?
Eens. De blauwe is wat mij betreft het beste album van Weezer.quote:
selftitled van Weezer.quote:
Kun je nagaan, zelfs ik ken Weezer.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 13:53 schreef Norrage het volgende:
Ik doe een Tchockje, en zeg dat ik nog nooit in mijn leven naar Weezer heb geluisterd
Deze ken je toch wel? Of is dat ook voor jouw tijd?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 13:53 schreef Norrage het volgende:
Ik doe een Tchockje, en zeg dat ik nog nooit in mijn leven naar Weezer heb geluisterd
Dit.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 14:15 schreef DO2 het volgende:
Buddy Holly is natuurlijk een fantastisch nummer.
Maar dat jij het he-le-maal niks vindt, moet je lekker he-le-maal zelf weten, Kerft.
Dat doe ik ook zeker.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 14:15 schreef DO2 het volgende:
Buddy Holly is natuurlijk een fantastisch nummer.
Maar dat jij het he-le-maal niks vindt, moet je lekker he-le-maal zelf weten, Kerft.
Weezer is al een tijdje een karikatuur van zichzelf. Dus dat zal vast niet veel worden.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 14:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit.
Er komt overigens een nieuwe Weezer uit blijkbaar, dat wist ik niet. Release 30 september.
[ afbeelding ]
Hm... Videoclip van Muse's Uprising?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 14:29 schreef DO2 het volgende:
[..]
Weezer is al een tijdje een karikatuur van zichzelf. Dus dat zal vast niet veel worden.
Ik ken dat plaatje van de albumhoes ergens van, maar kan er zo snel niet opkomen.
Iemand enig idee?
Geilquote:
quote:Op vrijdag 11 juli 2014 14:35 schreef Tchock het volgende:
Oh, blijkbaar is het gemaakt door iemand die monsters schildert in oude schilderijen uit tweedehands zaakjes.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lastig man. Typisch zo'n lijstje dat tien keer totaal anders wordt als je het me tien keer vraagt.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 23:18 schreef DO2 het volgende:
Top 5 van Burial, jongens. Moet kunnen: MUZ / Top5 van de dag #53
Dat is op zich wel waar, maar bij Burial heb ik dat nog meer. Ik waardeer eigenlijk geen nummers van hem, maar hele EP's of juist korte passages in nummers of een heel album... Voelt niet geschikt om op te knippen of juist wél geschikt maar dan is het niet gedaan.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 23:51 schreef DO2 het volgende:
Ben ik met je eens. Het is de waan van de dag. Maar da's eigenlijk altijd zo met die lijstjes.
Nu al spijt dat Rival Dealer niet in mijn top 5 staat. Beste dnb die ik kenquote:Op vrijdag 11 juli 2014 23:59 schreef DO2 het volgende:
Dat gevoel heerst hier ook 'n beetje. Luister dankzij die top 5 nu wel al uren onafgebroken naar Burial, overigens.
Ik was bijna vergeten hoe onwaarschijnlijk goed ie is.
Volgens mij ben ik de enige - misschien met Norrage - die dat tof vindt. Maar ik ben trots op je hoor.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 00:07 schreef Kerftminister het volgende:
Alleen maar Untrue geluisterd van Burial.
Heb nu trouwens Sigh van Valentin Stip opstaan, zijn jullie nu trots? Vind het nog best leuk ook.
Je pa is alcoholist?quote:Op zaterdag 12 juli 2014 00:14 schreef Kerftminister het volgende:
Wel jammer dat het vreselijk harde gesnurk van mn pa die weer eens op de bank in slaap gevallen is op de achtergrond erdoorheen klinkt.
Nee, valt gewoon snel in slaap.quote:
Wauw, klinkt lekker ja.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 00:13 schreef Tchock het volgende:
Maar dit blijft toch een van mijn favoriete nummers van het jaar. Zó mooi. Dit moet in een soundtrack van iets.
Wauw, erg mooi!quote:Op zaterdag 12 juli 2014 00:13 schreef Tchock het volgende:
Maar dit blijft toch een van mijn favoriete nummers van het jaar. Zó mooi. Dit moet in een soundtrack van iets.
quote:
Nee, het hele album is instrumentaal. Valentin Stip is ondanks zijn naam een nogal creepy Fransoos. Deze is ook mooi:quote:Op zaterdag 12 juli 2014 00:40 schreef kciR het volgende:
[..]
Wauw, erg mooi!
Ik had er nog niet eerder van gehoord. Is het allemaal in deze stijl? Of zit er ook nog ergens zang over heen?
Toch grappig, met zo'n naam verwachtte ik een folk meisje a la Laura Marling. Blijkt het in praktijk heel anders!
Nee, dat vergt enige explicatie. Overigens ook niet erg om meer van jou te lezen.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 00:49 schreef DO2 het volgende:
Wordt het begrepen als ik zeg dat ik het te mooi vind om het echt mooi te kunnen vinden?
Of vraagt dat om nadere uitleg?
Nouja, Mehliana dus. Die heb ik hier meermaals gepostquote:Op zaterdag 12 juli 2014 02:29 schreef DO2 het volgende:
Wat heb je gezien? Of zijn het allemaal obscure namen?
Lijkt erg op Mehliana (op de plaat doet guiliana de drums) maar wat rockender en harder. Wel vet hoor die elektrojazzquote:Op zaterdag 12 juli 2014 02:41 schreef DO2 het volgende:
Het is alvast een briljante naam; Now vs Now. Zal 't eens luisteren.
Ik ben maar naar bed gegaan hoor toen je dat postte, heiligschennisquote:Op zaterdag 12 juli 2014 03:00 schreef DO2 het volgende:
Ik hoopte nu zo op een tirade van jouw kant, Norrage. Eentje die mijn slappe gelul compleet de grond in boort.
Dat zou zo mooi zijn. Want natuurlijk is mijn opmerking volstrekt belachelijk. Realiseer ik me nu.
Alsof je het een uberhaupt met het ander vergelijken kan, of mag. Alsof de moderne jazz niet op zichzelf staat.
Alsof ze rekening moeten houden met mannen met lange grijze baarden die een mening menen te hebben.
Ik moet gewoon m'n arrogante stinkmuil houden en leren luisteren. Verdomme.
En gelijk hebben ze.
Excuseer.
Heb ik me misdragen?quote:Op zaterdag 12 juli 2014 10:47 schreef Tchock het volgende:
Hé DO2, als het een keer niet zo goed gaat en je om drie uur 's nachts op FOK! wil gaan spammen mag je me ook een DM sturen hoor.
In tegendeel!quote:
Ik mag toch hopen dat je met sommige dingen minimaal een stuk of 4 complete albums bedoelt.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
In tegendeel!
Ik ben bij de D van David Bowie aanbeland trouwens. Nooit enorm fan van geweest maar sommige dingen zijn toch wel leuk..
Eerder losse nummers die ik écht heel erg waardeer.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 14:12 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je met sommige dingen minimaal een stuk of 4 complete albums bedoelt.
De eerste vind ik helemaal vet. Low heb ik wel, maar ken ik nauwelijks. Het middelste paar niet.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 14:15 schreef Norrage het volgende:
Ziggy, Hunky Dory, Station to Station en Low wel in je bezit mag ik hopen?
Aladin Sane heb ik net geluisterd. Prima album. "Heroes" ken ik matig - maar de titeltrack is wel een van mijn favoriete nummers ooitquote:Op zaterdag 12 juli 2014 14:54 schreef DO2 het volgende:
En dan gaan we gemakshalve nog voorbij aan prachtige albums als The Man Who Sold the World,
Heroes en A Lad Insane Aladdin Sane.
quote:Op zaterdag 12 juli 2014 15:00 schreef Norrage het volgende:
En dan lacht ie me uit om Weezer. Wat is dat ook al weer? Hebben die ooit een hit gehad?
quote:
Precies. Ik ken ook wel heel veel van hem natuurlijk. Stond thuis ook veel aan. Maar echt zelf hele albums ontdekken heb ik nog niet gedaan. Tot nu dan.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 14:58 schreef DO2 het volgende:
Het is dus niet zozeer dat je geen fan bent van 'm, maar eerder dat je 'm nog moet ontdekken.
quote:
Ik vind het gewoon te gelikt. Alles is 100% afgeproduceerd. Geen enkel randjequote:Op zaterdag 12 juli 2014 16:02 schreef kciR het volgende:
Ik haak toch nog even in op Jungle. Ik vind het een prima album. Al zijn de eerder uitgebrachte nummers wel de beste, maar die heb ik natuurlijk ook al veel vaker gedraaid. Dus het kan nog bijtrekken. Julia en Smoking Pixels (al is die maar 1.47) hebben bijvoorbeeld eenzelfde potentie.
Probleem is dat het album eind 2013/ begin 2014 had moeten uitkomen. Bam! Een album met alleen maar goede nummers. Niet zoals nu een stapel hits, aangevuld met (toch ook wel goede) nummers... Weg impact of verrassingseffect.
Norrage, ging jij daar nou 5 december heen in deHelling? Of alleen je blogmaat?
Is toch één van de bekendste (mainstream) indierock bands.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 17:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
En trouwens... 9 top-tien hits in de Alternative hitlijst in Amerika.
Een van de leukste muziekvideo's ooit.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 19:37 schreef Felagund het volgende:
Al luister ik er nu nog zelden naar. Meest geluisterde album is volgens Last.FM het rode album, o.a. met de ´hit´ pork and beans.
Klinkt vet.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 02:26 schreef Norrage het volgende:
Ja...Rotterdam is toch een beetje ver weg, al kon ik gelukkig met iemand meerijden
Wel chill festival zeg, zelfs gewoon een sushi bar met lopende band
Jup, wel een fijn album weer. Al vind ik Perfect Darkness stukken beter.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 19:28 schreef Felagund het volgende:
Nieuwe Fink:
https://rateyourmusic.com/release/album/fink_f1/hard_believer/
Thursday Child is enorm cheesy, maar zit goed in elkaar. Typische Bowie sound.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 21:49 schreef Kerftminister het volgende:
Enige die ik van hem echt vaker luister is zo'n nummertje op Low, vind die overigens wel een beetje cheesy.
Volgens mij Sound and Vision ja,.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 21:50 schreef Moody het volgende:
[..]
Thursday Child is enorm cheesy, maar zit goed in elkaar. Typische Bowie sound.
Of bedoel je van Low? Sound And Vision?
Ben ik het wel mee eens. Ik denk dat ik Biscuits for Breakfast als album het beste vind.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 21:33 schreef Moody het volgende:
[..]
Jup, wel een fijn album weer. Al vind ik Perfect Darkness stukken beter.
Morgen Darksidequote:Op zaterdag 12 juli 2014 21:32 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Klinkt vet.
Wil ik wel eens heen, ga je nog leuke namen zien? Outkast toch wel?
Heb nu al gemerkt dat je zulke verhalen niet serieus moet nemen.quote:Op zondag 13 juli 2014 00:31 schreef Norrage het volgende:
[..]
Morgen Darkside_O
![]()
![]()
![]()
En ik vrees toch dat ik Outkast aan mij voorbij ga laten gaan (ik hoor niet erg positieve verhalen over hun optredens). Twijfel alleen nog of ik naar Takuya Kuroda ga, of naar Neneh Cherry
Plus bijbetalen voor de grote namen, echt absurd. Zakkenkloppers zijn het.quote:Op zondag 13 juli 2014 13:50 schreef Vatta het volgende:
Wist niet dat dat NSJ zo duur was. 82 euro voor artiesten die mij niet echt liggen vind ik teveel geld. Wilde de sfeer wel eens proeven
Kan hun het schelen. Het raakt blijkbaar nog uitverkocht ook.quote:Op zondag 13 juli 2014 15:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Plus bijbetalen voor de grote namen, echt absurd. Zakkenkloppers zijn het.
Zijn altijd maar 2 artiesten ofzo die gewoon in kleinere zaal staan waar je voor moet bijbetalen...niet zeurenquote:Op zondag 13 juli 2014 15:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Plus bijbetalen voor de grote namen, echt absurd. Zakkenkloppers zijn het.
Darksidequote:Op zondag 13 juli 2014 18:38 schreef Norrage het volgende:
Nu aan het wachten op Darkside
Ze hebben de stoeltjes weggehaald
Prince kostte toch ¤80 extra of zo?quote:Op zondag 13 juli 2014 18:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zijn altijd maar 2 artiesten ofzo die gewoon in kleinere zaal staan waar je voor moet bijbetalen...niet zeurenuiteindelijk is het praktisch net zo duur als elk ander festival en krijg je er meer voor terug
elk festival is teringduur. Zelfs het kleinschalige ITGWO zit nu al op 150 euro ofzo
40...maar dat was ook speciaal en goedkoper dan een los prince concertquote:Op zondag 13 juli 2014 18:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Prince kostte toch ¤80 extra of zo?En waarom FOK! je überhaupt als je op een festival bent.
Wat een ontdekking.quote:Op zondag 13 juli 2014 20:35 schreef Xrenity het volgende:
Experimenteler dan anders?
Edit:
https://twitter.com/paul3fm/status/488377761585979393
Whehe
Je verwacht eigenlijk dat radio-DJ's muziekliefhebbers zijn en op de hoogte zijn van de grote "indie" bands van het moment. Darkside werd het afgelopen jaar alleen maar op elke muziekblog en site genoemd.quote:Op zondag 13 juli 2014 20:35 schreef Xrenity het volgende:
Edit:
Whehe
Dit ja. En Darkside is echt geen kleine jongen in de alternatieve muziek van dit moment, plus dat ze al drie keer in Amsterdam stondenquote:Op zondag 13 juli 2014 20:53 schreef Moody het volgende:
[..]
Je verwacht eigenlijk dat radio-DJ's muziekliefhebbers zijn en op de hoogte zijn van de grote "indie" bands van het moment. Darkside werd het afgelopen jaar alleen maar op elke muziekblog en site genoemd.
Ja absoluut anders. Geen lekker makende beats en dance, puur experiment en zelfs impro. Jaar ging zelfs keyboard spelen. Hele andere set dan in de Melkweg, maar echt fantastischquote:Op zondag 13 juli 2014 20:35 schreef Xrenity het volgende:
Edit:
Whehe
Die Paul moet ook wel echt de allergrootste 3fm kneus zijn.quote:Op maandag 14 juli 2014 01:47 schreef Kerftminister het volgende:
Zelfs ik kende Darkside en ik blijf elke keer maar hameren op het feit dat ik niks van Electronica weet.
Thanks. Het duurde even voordat hij op gang kwam, maar er staan toch wel een paar mooie stukken op die een een soort December Sound-sound ademenquote:Op maandag 14 juli 2014 10:18 schreef On het volgende:
[ afbeelding ]
Reighnbeau - Hands
Trage shoegaze met een achtergrond van elektronica/drones. Vooral de titeltrack doet me een beetje aan Jesu denken.
http://bridgetownrecords.bandcamp.com/album/hands
Echt fijne muziek hoor. Dat samenkomen van virtuositeit en gekkigheid, beheersing en improvisatie, melodie en dissonantie, er zit iets in dat het eeuwig interessant maakt om naar te luisteren.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 03:12 schreef DO2 het volgende:
Jazz. Man. Daar moet ik weereens in duiken! Wat zit ik eigenlijk mijn tijd te verdoen met al die bandjes?
We kennen toch allemaal die infantiele vraag van een onbewoond album en dat ene album?
Een infantiele vraag vraagt uiteraard om een infantiel antwoord. Maar toch... Deze is het voor mij:
Gaslight Anthem had een Coldplay meets Bruce liejdequote:Op maandag 14 juli 2014 20:19 schreef Moody het volgende:
Wat is dat album van Jungle matig zeg
Saaie funkpop met net-niet-BeeGees-stemmetjes. Alleen dat eerste nummer boeit nog een beetje, daarna wordt het wel erg niveautje Bastille.
Yepquote:Op maandag 14 juli 2014 20:19 schreef Moody het volgende:
Wat is dat album van Jungle matig zeg
Saaie funkpop met net-niet-BeeGees-stemmetjes. Alleen dat eerste nummer boeit nog een beetje, daarna wordt het wel erg niveautje Bastille.
Iedere keer als er wat voor lijst dan ook wordt gevraagd op FOK! Komt er hier iemand melden dat de sc-users toch ook wel meedoen.quote:Op maandag 14 juli 2014 19:44 schreef methodmich het volgende:
MUZ / [TOERNOOI] Fok! Top 100 Belgische songs allertijden
Iedere bezoeker van dit topic doet daar toch zeker wel aan mee?
Ja, hier zitten in principe bij uitstek de mensen om lijstjes te maken. Dus zo gek is dat niet. En heb hier geregeld Nederland vs België discussies gezien qua muziek, dus een mooie kans om dat eens om te buigen in een lijstje.quote:Op maandag 14 juli 2014 20:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Iedere keer als er wat voor lijst dan ook wordt gevraagd op FOK! Komt er hier iemand melden dat de sc-users toch ook wel meedoen.
Ik zit door alle voetbal en Tour de France niet echt in een lijstjesperiodequote:Op maandag 14 juli 2014 20:38 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ja, hier zitten in principe bij uitstek de mensen om lijstjes te maken. Dus zo gek is dat niet. En heb hier geregeld Nederland vs België discussies gezien qua muziek, dus een mooie kans om dat eens om te buigen in een lijstje.
Kortom, vanavond heeft iedereen hier iets te doen.
Tijdens de vlakke etappes van de Tour heb je tijd zat. Die zijn toch pas de laatste tien minuten interessant.quote:Op maandag 14 juli 2014 20:39 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik zit door alle voetbal en Tour de France niet echt in een lijstjesperiode
België is te dichtbij?quote:
Ik kom ook verder dan ik vooraf zou denken. Valt mij meequote:Op maandag 14 juli 2014 21:12 schreef Felagund het volgende:
[..]
België is te dichtbij?
Zal kijken of ik een lijstje kan maken, maar reken er niet teveel op.
Alleen met dEUS zou je al een top-5 kunnen maken toch?quote:
Neen.quote:Op maandag 14 juli 2014 21:15 schreef Immerdebestebob het volgende:
Laatste maand nog boeiende muziek uitgekomen? Volgens mij niet he.
Wat vind je van Swans bijvoorbeeld? Of The Antlers?quote:Op maandag 14 juli 2014 21:18 schreef kciR het volgende:
Ik ben trouwens echt de enige die Jungle nog best goed te pruimen vind of niet?
Ik begin raakvlak te missen met jullieHow To Dress Well viel hier ook al niet goed. Real Estate te saai..
quote:Op maandag 14 juli 2014 21:18 schreef Moody het volgende:
[..]
Alleen met dEUS zou je al een top-5 kunnen maken toch?
[..]
Neen.
Jawel. Broken Twin - May.
Heb wel genoeg dEUS geluisterd ervoor, maar zou zo maar 1 nummer uit mijn hoofd op kunnen noemen.quote:Op maandag 14 juli 2014 21:18 schreef Moody het volgende:
[..]
Alleen met dEUS zou je al een top-5 kunnen maken toch?
[..]
Neen.
Jawel. Broken Twin - May.
The Antlers vind ik erg goed. Al vind ik Hospice beter dan deze.quote:Op maandag 14 juli 2014 21:19 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wat vind je van Swans bijvoorbeeld? Of The Antlers?
Dat heb ik ook met Swans. Ik hoor wel dat het goed in elkaar zit, maar wanneer luister je zo'n album? Zal dus niet in mijn top-10 komen, om de simpele reden dat ik het album maar 3x heb beluisterd (met grote moeite).quote:Op maandag 14 juli 2014 21:23 schreef kciR het volgende:
[..]
The Antlers vind ik erg goed. Al vind ik Hospice beter dan deze.
Swans kom ik echt niet doorheen op plaat. Op BKS heb ik het vorig jaar wel helemaal uitgezeten. Maar thuis hou ik het niet vol..
Heerlijke band hoor...quote:Op maandag 14 juli 2014 21:22 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Heb wel genoeg dEUS geluisterd ervoor, maar zou zo maar 1 nummer uit mijn hoofd op kunnen noemen.
En wie heeft dat bepaald?quote:Op maandag 14 juli 2014 21:21 schreef Felagund het volgende:
[..]
Er geldt een maximaal aantal nummers per artiest.
Ik stem gewoon Boko Haram - s/tquote:Op maandag 14 juli 2014 21:37 schreef Kerftminister het volgende:
Stel je maakt een top 100 van Nigeria en je mag maar 5 Fela Kuti nummers kiezen.
Zelfs jij zou geen top-100 van Nigeria kunnen maken. Zeg dat dat waar is, anders word je eng.quote:Op maandag 14 juli 2014 21:37 schreef Kerftminister het volgende:
Stel je maakt een top 100 van Nigeria en je mag maar 5 Fela Kuti nummers kiezen.
Hoeveel nummers heeft Fela gemaakt?quote:Op maandag 14 juli 2014 21:39 schreef Moody het volgende:
[..]
Zelfs jij zou geen top-100 van Nigeria kunnen maken. Zeg dat dat waar is, anders word je eng.
Je wordt te mainstream kciR....quote:Op maandag 14 juli 2014 21:18 schreef kciR het volgende:
Ik ben trouwens echt de enige die Jungle nog best goed te pruimen vind of niet?
Ik begin raakvlak te missen met jullieHow To Dress Well viel hier ook al niet goed. Real Estate te saai..
Denk dat ik alleen van de VS, GB en Japan dat kan.quote:Op maandag 14 juli 2014 21:39 schreef Moody het volgende:
[..]
Zelfs jij zou geen top-100 van Nigeria kunnen maken. Zeg dat dat waar is, anders word je eng.
Bij Nederland eindig ik gewoon met Doe Maar en Andre Hazesquote:Op maandag 14 juli 2014 21:44 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Denk dat ik alleen van de VS, GB en Japan dat kan.
Ploctonesquote:Op maandag 14 juli 2014 21:44 schreef Felagund het volgende:
Ah, Ploctones klinkt interessant qua beschrijvingen. En die Nederlandse Jazz-artiesten ken ik ook nog niet.
Beide al gelezen. Moet mijn complimenten maken hoor, je kan dit echt heel goedquote:Op maandag 14 juli 2014 21:43 schreef Norrage het volgende:
Voor de geinteresseerden nog mijn 2 NSJ verslagen. Dat jullie er inspiratie uit mogen opdoen om je eens meer in jazz te verdiepenEn wat was Darkside goed zeg....
http://pat-sounds.blogspo(...)jazz-2014-07-11.html
http://pat-sounds.blogspo(...)jazz-2014-07-13.html
Ha dank jequote:Op maandag 14 juli 2014 21:46 schreef Moody het volgende:
[..]
Beide al gelezen. Moet mijn complimenten maken hoor, je kan dit echt heel goed
Moet volgend jaar NSJ echt meepikken. Lijkt me tof.
Top 25 hooguit, en dan is het grootste deel Nederhop.quote:Op maandag 14 juli 2014 21:46 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Bij Nederland eindig ik gewoon met Doe Maar en Andre Hazes
Pharoah Sandersquote:Op maandag 14 juli 2014 21:43 schreef Norrage het volgende:
Voor de geinteresseerden nog mijn 2 NSJ verslagen. Dat jullie er inspiratie uit mogen opdoen om je eens meer in jazz te verdiepenEn wat was Darkside goed zeg....
http://pat-sounds.blogspo(...)jazz-2014-07-11.html
http://pat-sounds.blogspo(...)jazz-2014-07-13.html
Wel een baas hoor die Pharoah. Ook zoals hij even een dansje ging doenquote:Op maandag 14 juli 2014 21:50 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Top 25 hooguit, en dan is het grootste deel Nederhop.
[..]
Pharoah Sanders
Toch vet dat je zo'n legende nog live kan zien.
Hij heeft een positief karma, daarom is die nog zo fit.quote:Op maandag 14 juli 2014 21:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wel een baas hoor die Pharoah. Ook zoals hij even een dansje ging doenTerwijl ie 84 is ofzo.
Echt fit was ie niet, hij deed er toch zeker 10 minuten over om naar het midden van het podium te komenquote:Op maandag 14 juli 2014 21:55 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Hij heeft een positief karma, daarom is die nog zo fit.
quote:Op maandag 14 juli 2014 21:56 schreef Norrage het volgende:
[..]
Echt fit was ie niet, hij deed er toch zeker 10 minuten over om naar het midden van het podium te komen
Mainstream is het nieuwe hipster en jij bent een van de voorlopersquote:Op maandag 14 juli 2014 22:00 schreef kciR het volgende:
[..]
Niet te vaak zeggen, straks ga ik het nog geloven ook
Luisterde mijn moeder zelfsquote:Op maandag 14 juli 2014 22:07 schreef Moody het volgende:
Niets mis met mainstream. The Beatles waren ook mainstream.
quote:Op maandag 14 juli 2014 22:00 schreef kciR het volgende:
[..]
Niet te vaak zeggen, straks ga ik het nog geloven ook
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wilde zeggen niks, maar wilde vooral mijn waardering laten merken. Maar nu ik erover nadenk heb ik geen idee wat ik moet luisteren, dus als je wil mag je me een album aanraden, ga ik die direct luisteren.quote:
Ga je høken? Ik ben er nog nooit geweest, terwijl ik om de hoek geboren ben.quote:Op maandag 14 juli 2014 22:35 schreef Gehenna het volgende:
Hoppa, dagkaarten voor de Zwarte Cross in de pocket
Klinkt vet ja, haal ik wel binnen.quote:
Als je het online vindt, mag je het aan mij ook geven. Ik ben ook op zoektochtquote:Op maandag 14 juli 2014 22:49 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Klinkt vet ja, haal ik wel binnen.
Weet overigens al wat ik ga luisteren. Clube de Esquina van Milton Nascimento en Lò Borges, wil ik al tijden opnieuw luisteren.
quote:Op maandag 14 juli 2014 22:43 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ga je høken? Ik ben er nog nooit geweest, terwijl ik om de hoek geboren ben.
Vroeger was het echt alleen høken en motor-cross, maar de laatste jaren is het echt een volwaardig en leuk festival. Paar jaar terug was ik niet weg te slaan bij de metal-weide en de theater-weide. Leuke optredens gezien toen, van Monster Magnet tot The Black Crowes en Blondie, en van Roosbeef die liedjes zingt van Willem Wilmink tot voordragen van Herman Brusselmans uit eigen werkquote:Op maandag 14 juli 2014 22:45 schreef Moody het volgende:
[..]
Daar moet ik ook nog naar toe. Dik half uur rijden. Al heb ik het niet zo op beukende Achterhoekers. Zwarte Cross is relaxt?
Klinkt als een Lowlands zonder wiet, maar met dubbel zoveel bier.quote:Op maandag 14 juli 2014 22:53 schreef Gehenna het volgende:
[..]
[..]
Vroeger was het echt alleen høken en motor-cross, maar de laatste jaren is het echt een volwaardig en leuk festival. Paar jaar terug was ik niet weg te slaan bij de metal-weide en de theater-weide. Leuke optredens gezien toen, van Monster Magnet tot The Black Crowes, en van Roosbeef die liedjes zingt van Willem Wilmink tot voordragen van Herman Brusselmans uit eigen werk
En daarnaast staat het hele terrein vol met ongein, die je nergens anders ziet. Bungee-jumpen met auto's, rare stunts. En voor de kleinste crossers: Bennie Jolink die voorleest en zweefmolens met crossmotors
Onvindbaarquote:Op maandag 14 juli 2014 22:50 schreef Norrage het volgende:
[..]
Als je het online vindt, mag je het aan mij ook geven. Ik ben ook op zoektocht
Preciesquote:Op maandag 14 juli 2014 22:54 schreef Moody het volgende:
[..]
Klinkt als een Lowlands zonder wiet, maar met dubbel zoveel bier.
Ach, elk festival heeft dat soort namen. Op NSJ gingen ze ook Pharrell neerzetten. Zonder Pharrell en Stevie Wonder geen NSJquote:Op maandag 14 juli 2014 22:55 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Preciesop het hoofdpodium stonden namelijk toen wel gewoon Ilse de Lange, Tim Knol, Go Back to the Zoo, within temptation etc..
maar juist op de kleinere podia gebeurde het
Volgens mij werd/wordt er gemiddeld een krant per persoon per dag gedronken/gegooid/geconsumeerd.quote:Op maandag 14 juli 2014 22:54 schreef Moody het volgende:
[..]
Klinkt als een Lowlands zonder wiet, maar met dubbel zoveel bier.
precies, maar dit is slechts ¤30 p. dagquote:Op maandag 14 juli 2014 22:56 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ach, elk festival heeft dat soort namen. Op NSJ gingen ze ook Pharrell neerzetten. Zonder Pharrell en Stevie Wonder geen NSJ
quote:Op maandag 14 juli 2014 22:56 schreef Gehenna het volgende:
En natuurlijk Lucile Werner met de achterhoekse lingo![]()
Waarom kom je ineens met Milton Nascimento?quote:
Terecht hoor. Volgens RYM #3 beste album uit Brazilië? De eerste keer dat ik hem luisterde iig nog 1. Dos Cruces is een van mijn favoriete nummers ooit, staat op die plaat.quote:
Omdat ik zei dat ik die ging luisteren.quote:Op maandag 14 juli 2014 23:02 schreef Norrage het volgende:
[..]
Waarom kom je ineens met Milton Nascimento?
Volgend jaar maar eens meepikken dan. In ieder geval 1 dag....en dan 30 km. naar huis fietsenquote:Op maandag 14 juli 2014 22:55 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Preciesop het hoofdpodium stonden namelijk toen wel gewoon Ilse de Lange, Tim Knol, Go Back to the Zoo, within temptation etc..
maar juist op de kleinere podia gebeurde het
Onze aanwezigheid niet genoeg? Verwend nestquote:Op maandag 14 juli 2014 23:32 schreef Moody het volgende:
Over een half uur ben ik jarig. Hebben jullie al nagedacht over een cadeau
Beetje laat of nie?quote:Op maandag 14 juli 2014 23:46 schreef Kerftminister het volgende:
Misschien moeten we een benefietconcert voor Moody doen en dan met dat geld iets kopen, laten we Braddie optreden.
Petertje laten overkomenquote:Op maandag 14 juli 2014 23:46 schreef Kerftminister het volgende:
Misschien moeten we een benefietconcert voor Moody doen en dan met dat geld iets kopen, laten we Braddie optreden.
Ja het is natuurlijk niet de bedoeling dat we het verrassingsoptreden van Petertje verklappen.quote:Op maandag 14 juli 2014 23:51 schreef Moody het volgende:
Beetje te laat allemaal
Fijne verjaardag weer hoor
Laat hem aub niet aanbellen, want dan wordt mijn zoontje wakker.quote:Op maandag 14 juli 2014 23:53 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja het is natuurlijk niet de bedoeling dat we het verrassingsoptreden van Petertje verklappen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 14 juli 2014 23:55 schreef Moody het volgende:
[..]
Laat hem aub niet aanbellen, want dan wordt mijn zoontje wakker.
Kloppen ok?
Er stopt hier wel net een limo voor mijn huisPetertje zou idd eerder op een verroeste fiets komen. Of lopend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Je bent morgen pas jarig?quote:
Heb je weer slechte mainstream muziek opgezet?quote:
Ze heeft mainstream tv gekeken tot 23u.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 00:14 schreef Norrage het volgende:
[..]
Heb je weer slechte mainstream muziek opgezet?
Hij heeft al een kind, dan ben je wat mij betreft seniorquote:Op dinsdag 15 juli 2014 07:31 schreef kciR het volgende:
Gefeliciteerd Moody!
[ afbeelding ]
Ik dacht overigens dat je al ouder was, omdat je je steeds omschrijft als lid van het senioren team van dit topic, valt eigenlijk nog wel mee
Dankquote:Op dinsdag 15 juli 2014 07:31 schreef kciR het volgende:
Gefeliciteerd Moody!
[ afbeelding ]
Ik dacht overigens dat je al ouder was, omdat je je steeds omschrijft als lid van het senioren team van dit topic, valt eigenlijk nog wel mee
Zie hierboven, meer van hetzelfde, maar wel weer goed.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:57 schreef Norrage het volgende:
Wat vinden jullie van de nieuwe Fink eigenlijk? En van Fink uberhaupt? Ik ken hem al sinds zijn eerste plaat (12 jaar terug ofzo, hipster-alert) en ik ben stomverbaasd dat hij ineens helemaal doorbreekt haha. Ninja Tune![]()
![]()
En ik las inderdaad wat meningen al hier. Tsja, elke plaat van hem klinkt hetzelfde.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:58 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zie hierboven, meer van hetzelfde, maar wel weer goed.![]()
Waar breekt hij door dan, heeft 3FM hem 'ontdekt'?
Ik word ook helemaal moedeloos van al die optredens met Metropool orkest van zoveel artiesten tegenwoordig (ook afgelopen weekend op NSJ), symfonica etc...echt...verneuk de muziek maar in zijn geheel met al die vervelende strijkers, bombast en vervelende publieks-strelerij.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:00 schreef On het volgende:
Vond Perfect Darkness een mooie plaat, draaide hem ook vaak toen ik nog in de FRS werkte en toen verkocht ik hem bijna altijd wel. Dat gedoe met orkesten spreekt mij niet zo aan.
Geforceerd bombast inderdaad. Net zoals die Ed Kowalczyk op Pinkpop. Vreselijk.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:02 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik word ook helemaal moedeloos van al die optredens met Metropool orkest van zoveel artiesten tegenwoordig (ook afgelopen weekend op NSJ), symfonica etc...echt...verneuk de muziek maar in zijn geheel met al die vervelende strijkers, bombast en vervelende publieks-strelerij.
Verbaast me eigenlijk niet eens. Het is wat veel van hetzelfde, maar ligt prima in het gehoor. Prima voor de verhipsterde John Mayer fans.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:59 schreef Norrage het volgende:
Ja, 3FM heeft hem ontdekt geloof ik. Vorige plaat al wel. Staat ineens met symfonie-orkesten in het orkestgebouw, is binnen minuten uitverkocht etc etc.
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:02 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik word ook helemaal moedeloos van al die optredens met Metropool orkest van zoveel artiesten tegenwoordig (ook afgelopen weekend op NSJ), symfonica etc...echt...verneuk de muziek maar in zijn geheel met al die vervelende strijkers, bombast en vervelende publieks-strelerij.
Goeie!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |