Voor de 1e keer: De FOK! Belgische song top 100 allertijden!
Wat is dat nou weer?
Naast de jaarlijkse algemene top 100 en in plaats van een nederlands toernooi nu eens een klein stukje de grens over: België.
Songs dus van artiesten en bands uit België, zowel Vlaanderen als Wallonië.
Leuk idee! Hoe doe ik mee?
Post, in dit topic, je eigen top zoveel. Bij voorkeur 5, 10, 20, 25, 40, 50 of 100. Het gaat dus om liedjes, singles of albumtracks maakt niet uit.
Okee, wat doet mee?
Alles van Belgische artiesten en bands die als officiele standplaats België hebben.
Dus niet nederlanders die in belgië zijn gaan wonen of belgen die in een britse band zitten, evenmin remixen van niet-belgische songs door belgische remixers. Lijkt me niet al te lastig, bij twijfelgevallen komen we er vast uit.
Om maar vast 1 twijfelgeval weg te nemen, 2 Unlimited beschouw ik niet als belgisch.
Verder geldt een maximaal aantal per artiest/band in je lijst.
Om het een beetje leuk te houden geldt er een maximum per artiest. De maxima zijn iets anders dan bij andere toernooien:
Maak je een top 10 dan mag je maximaal 2 nummer per artiest, bij een top 20/25 3, bij een top 50 of meer 5(als je wil mogen die 5 dus wel op 1 tot 5 staan, maar alleen als je minimaal een top 50 maakt).
Tot wanneer heb ik de tijd?
Ik heb nog geen exacte einddatum, maar ik denk ergens eind augustus. Dit is enigzins afhankelijk van de snelheid waarmee de lijsten gepost worden en wanneer dit stokt.
Maar ga maar uit van sowieso de volledige vakantieperiode.
Let the games begin!
Oja: Let ajb een beetje op de spelling van de titels én bandnamen. Het helpt mij heel erg als iedereen de titels op dezelfde manier spelt. Bij twijfel kun je altijd kijken op sites als rateyourmusic of musicmeter hoe de titel echt gespeld wordt.