Nee, dat is dus het punt. Was het maar enigszins kennis waarover een discussie over kan plaatsvinden, maar verder dan een wanhopige "Het kan niet bewezen worden / het is nooit bewezen" kom je niet.quote:
Dat is dus geen feit, enkel zal jij geen enkel bewijs daarin accepteren omdat het niet in je wereldbeeld past. Geef eerst maar eens aan wat jij als bewijs zou kunnen accepteren, wat _jij_ bedoelt met soort, want gezien de vele definities van "soort" wil het wellicht dat jij een definitie hanteert waaronder niks _kan_ vallen etc.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:12 schreef bianconeri het volgende:Daarnaast het enige wat ik over evolutie zeg is dat er nog nooit het kleinste beetje bewijs is dat een soort in een andere soort veranderde.
Dat is gewoon een feit. Meer zeg ik niet eens
Ik snap dit soort uitspraken dus echt niet.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:12 schreef sjoemie1985 het volgende:
hadden ze het maar door dat die hele evolutie gewoon een leugen is.
Altijd fijn om bijval te krijgen van een rationeel denkende gelovige.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:59 schreef siddha het volgende:
Al ben ik niet vies van om de diepte van ons werkelijkheid spiritueel te benaderen maar ik heb in deze topic veel onzin gelezen van onze "gelovige" medemens (wat een kulargumenten) en weer ben ik jammer genoeg eens met de "atheisten" . Mensen- willen geloven betekent niet automatisch dan dat het waar is
Al in het oude Griekenland wist men de omtrek van de aarde te berekenen, waar ze op nog geen 2% afwijking kwamen met de huidige metingen. Ook zijn er aanwijzingen dat de oude Egyptenaren wisten dat de aarde niet plat was.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Leviticus is juist een prachtig medisch handboek. Heel bijzonder voor die tijd.
Daarbij leert de Bijbel dat de aarde aan niets hangt en rond is, wat in die tijd niet de algemene denkwijze was.
Bedanktquote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:11 schreef Molurus het volgende:
[..]
Altijd fijn om bijval te krijgen van een rationeel denkende gelovige.![]()
Maar goed... volgens hardliners zoals Sjoemie1985 zul je wel bezeten zijn door de duivel vermoed ik.
Ik denk dat menig bioloog het met je eens is, hoor. Je hoeft niet gelovig te zijn om je te verwonderen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:17 schreef siddha het volgende:
[..]
Bedanktmaar ik zie me zelf eerlijk gezegd niet als een gelovige omdat mijn "wonder" Natuur zelve is, als ik bijvoorbeeld de schoonheid van een bloem zie, heb ik geen citaten nodig van een onzin boek en je kan het ook nog aanraken
verwondering, emotie, mysterie, schoonheid, diepte, chaos, orde, pijn, perfectie,fantasie enzovoortsquote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat menig bioloog het met je eens is, hoor. Je hoeft niet gelovig te zijn om je te verwonderen.
dit dusquote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:46 schreef ems. het volgende:
Te meer omdat het weerleggen van evolutie geenszins het geloof legitimeert. Een hoop gelovigen zien evolutie onterecht als 'de grote vijand' terwijl de twee natuurlijk compleet los van elkaar staan.
Maargoed, dat wordt hier al herhaald sinds het begin der tijden en altijd stelselmatig genegeerd.
Zoals de maker van deze video ook doet:quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat menig bioloog het met je eens is, hoor. Je hoeft niet gelovig te zijn om je te verwonderen.
Amenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:27 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zoals de maker van deze video ook doet:
Wetenschap is zo veel mooier, wonderlijker en fascinerender dan welke religieuze fantasie dan ook.
Helen Keller kende God toen ze doof en blind was en geen taal kende.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:09 schreef BlackQuasarHole het volgende:
Ik wil wel eens weten hoe iemand denkt over de wereld die blind is geboren? Hoe het zit met de ruimtelijk inzicht van die persoon (als die er al is) en eventueel ook iemand die blind en doof is geboren?! Daar zou je (banaal genoeg) interessante resultaten mee kunnen bereiken als die gene niet vergiftigd is met de lering van de godsdienst, en eigenlijk...een test persoon die wel in god gelooft! Anders heb je geen vergelijkingsmateriaal in je onderzoek!
Hmm...erg interessant onderzoek lijkt me dat als het er al ooit van komt?
De bijbel noemt ze engelen en demonen, de koran noemt ze djinns, hindoeļsme en boeddhisme kent ze ook, weet alleen niet hoe ze daarin genoemd worden. Ik gok dat de eerste waar is.quote:Op maandag 30 juni 2014 14:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Hoe kun je een persoon die geen stoffelijk lichaam heeft tegenkomen?
Graag! Waar moet ik doorzoeken?quote:Op maandag 30 juni 2014 19:08 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Even doorzoeken nog, en je bent er weer vanaf.
Er zijn meer dan aanwijzingen dat de Egyptenaren wisten dat de aarde rond was. Het waren dan ook de Grieken die bij hen in de leer gingen. Denken we maar aan Pythagoras. Zijn bekende stelling heeft hij ook vandaan. En dan kunnen we ook nog eens bij de Chinezen gaan kijken. Hun zeereizen overtroffen die van Colombus.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:12 schreef The_stranger het volgende:
Al in het oude Griekenland wist men de omtrek van de aarde te berekenen, waar ze op nog geen 2% afwijking kwamen met de huidige metingen. Ook zijn er aanwijzingen dat de oude Egyptenaren wisten dat de aarde niet plat was.
Daar hadden de auteurs van het O.T. de fictieve figuur Mozes niet voor nodig. Toen reeds bestond een handelsroute tussen Perziė en Egypte. Deze kennis werd onderweg doorgegeven. Een zeeroute via de Rode zee en Indiė bestond ook al. Dikwijls is in de geschiedenis kennis verloren gegaan en opnieuw ontdekt via een andere ( handels-) weg. Voor dat de laatste editie van de Torah verscheen waren reeds de Assyriers, de Egyptenaren, de Babyloniėrs, de Perzen en de Grieken ' op bezoek ' geweest. En nog staat dat boek vol met wetenschappelijke onzin.quote:Die kennis kwam niet uit de bijbel, die kennis is met een simpel experiment te verkrijgen. Misschien dat Mozes die kennis uit Egypte overnam en zo in leviticus kwam, maar niet andersom.
Valt het jezelf ook op dat je zegt "sommigen"? Waarom ziet niet iedereen die demonen die sommigen zien? Bomen ziet iedereen. Waarom demonen niet, als ze bestaan?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:24 schreef Manke het volgende:
Sommigen zien ze, sommigen horen ze, atheļsten gooit ze op een hoop en noemt het geestesziekten.
Atheļsten noemen dit kabouters en trollen, smurfen en hobbits. Die deze fantasiefiguurtjes ernstig nemen kan je wel als geestesziek beschouwen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:24 schreef Manke het volgende:
[..]
De bijbel noemt ze engelen en demonen, de koran noemt ze djinns, hindoeļsme en boeddhisme kent ze ook, weet alleen niet hoe ze daarin genoemd worden. Ik gok dat de eerste waar is.
Sommigen zien ze, sommigen horen ze, atheļsten gooit ze op een hoop en noemt het geestesziekten.
En wat Helen zegt is ook waarheid?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:17 schreef Manke het volgende:
[..]
Helen Keller kende God toen ze doof en blind was en geen taal kende.
http://www.city-data.com/(...)d-deaf-but-knew.html
Leviticus is helemaal niet bijzonder. Enkel mensen die aan cherry-picking doen denken dit. Heb je al gelezen waar staat dat je twee duiven moet nemen, de een doden en de ander dopen in het bloed van de vermoorde duif en dan vrijlaten? Schitterend toch?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Leviticus is juist een prachtig medisch handboek. Heel bijzonder voor die tijd.
Daarbij leert de Bijbel dat de aarde aan niets hangt en rond is, wat in die tijd niet de algemene denkwijze was.
quote:6 Die de aarde beweegt uit haar plaats, dat haar pilaren schudden;
Bron: Job 9 en 26.quote:11 De pilaren des hemels sidderen, en ontzetten zich voor Zijn schelden.
Loop toch gewoon niet uit je nek te lullen. Die andere boeken zijn vaak wel consistent, dat kun je van de bijbel niet zeggen. Dat komt omdat allerlei figuren eraan meegewerkt hebben, zonder inspiratie. Lees anders even een boek dat heet: Wie schreef de bijbel, van Karel van der Toorn.quote:Waarom zouden die wonderen onzin zijn? De gehele Bijbel staat vol prachtige dingen.
Denk aan vele profetieėn die gewoon uitgekomen zijn. Daardoor blijkt de Goddelijke inspiratie, wat je niet van andere boeken kunt zeggen.
Jullie nemen wel alles zomaar aan uit de bijbel. Daar is het geloof voor.quote:Niemand die echt grondig christelijk is zal zo maar iets uit de Bijbel aannemen.
Ja het is heel toevallig dat het precies goed staat, wij zouden nergens anders kunnen leven.
Wij zijn ongeveer in onze huidige vorm op de aarde gekomen, dus wat klets je nou over dat wij door evolutie zo zijn als nu?
Je begrijpt mijn punt dus echt niet?quote:Een voorspelling die uitgekomen is, klopt.
Maar voor de miljoenste keer zie de voorspelling over de val van Babylon. De naam van de veroveraar bv noemen terwijl die nog lang niet leefde. Dat is wat anders dan heel globaal iets omschrijven zoals jij nu deed.
Via DNA kunnen ze heel goed zien wie voorouders delen. Mens en aap delen voorouders, maar die is nu nog niet gevonden. Ook niet zo vreemd als je weet dat warmte funest is voor lijken en ze dus niet kunnen fossiliseren.quote:Evolutionisten zijn voorspelbaar. Oh ja dan is alles een tussenvorm....
Wat een onzin zeg. Als er een opvolgingslijn is in die evolutie dan zou dat toch echt eens ontdekt moeten worden. Nou zie je de mens compleet op zichzelf in de lijn staan, zonder enige voorouders die er wat mee te maken hebben. Geen lijn naar eerdere omstandigheden waar wij als mens nog een andere soort waren.
Dat laat die geliefde wetenschap helemaal niet zien. Waarom denk je dat er veel minder wetenschappers zijn die niet in evolutie geloven en er veel meer wetenschappers zijn die wel in evolutie geloven? En waarom zijn de meeste wetenschappers die niet in evolutie geloven meestal religieus?quote:Sprak en het was er. Waarom zou dat zo tegenstrijdig met de wetenschap zijn?
Juist die geliefde wetenschap laat zien dat soorten er ineens waren en niet uit 1 gemeenschappelijke voorouder is gekomen.
Ik ken de bijbel beter dan de meeste christenen, en dat zonder arrogant te zijn. Maar je gelooft toch zelf ook niet dat een slang met Eva sprak, of dat JHWH (volgens mij YHWH) de mens straft omdat hij van een vrucht at? En dat de slang ineens geen pootjes had, maar voor de zondeval wel?quote:Als je de Bijbel kende wist je genoeg over die rebellerende engel en hoe die onder ''alles was goed'' heeft kunnen ontstaan. Net als dat je zegt Heere God, serieus wat een onkunde over de Bijbel.
Nooit van JHWH gehoord zeker.....
Jezus Christus, moeder Maria. Lees eerst eens wetenschappelijke boeken, in plaats van propaganda boeken over wetenschap door mensen die geen wetenschappers zijn.quote:Als er genoeg genetische veranderingen zijn inderdaad!
Maar gek genoeg hebben ze dat nog nooit kunnen aantonen. Is er geen enkele fossielenbestand die dat laat zien. Gek he dat al die soorten wel aanpassen maar nooit een andere soort worden.
met oude Egyptenaren bedoel ik niet de dynastieėn ten tijde van Ptolameus en dus Pythagoras. Er zijn slechts aanwijzingen dat ten tijde van de bouw van de piramides, men ook wist daar de aarde rond is, echter verder dan die aanwijzingen haar het niet.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:34 schreef ATON het volgende:
[..]
Er zijn meer dan aanwijzingen dat de Egyptenaren wisten dat de aarde rond was. Het waren dan ook de Grieken die bij hen in de leer gingen. Denken we maar aan Pythagoras. Zijn bekende stelling heeft hij ook vandaan. En dan kunnen we ook nog eens bij de Chinezen gaan kijken. Hun zeereizen overtroffen die van Colombus.
Was een poging tot humor met de verwijzing naar Mozes, omdat aangenomen wordt dat leviticus van zijn hand is..quote:Daar hadden de auteurs van het O.T. de fictieve figuur Mozes niet voor nodig. Toen reeds bestond een handelsroute tussen Perziė en Egypte. Deze kennis werd onderweg doorgegeven. Een zeeroute via de Rode zee en Indiė bestond ook al. Dikwijls is in de geschiedenis kennis verloren gegaan en opnieuw ontdekt via een andere ( handels-) weg. Voor dat de laatste editie van de Torah verscheen waren reeds de Assyriers, de Egyptenaren, de Babyloniėrs, de Perzen en de Grieken ' op bezoek ' geweest. En nog staat dat boek vol met wetenschappelijke onzin.
Nou ja, ook de atheļst is bekend met de "innerlijke dialoog". Van mij mag je die "gesprekspartner" (in feite natuurlijk je eigen gedachten) noemen hoe je wil: god, engel, enz.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:41 schreef ATON het volgende:
[..]
Atheļsten noemen dit kabouters en trollen, smurfen en hobbits. Die deze fantasiefiguurtjes ernstig nemen kan je wel als geestesziek beschouwen.
Nooit gehoord van de Neanderthaler?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:50 schreef bianconeri het volgende:
Evolutionisten zijn voorspelbaar. Oh ja dan is alles een tussenvorm....
Wat een onzin zeg. Als er een opvolgingslijn is in die evolutie dan zou dat toch echt eens ontdekt moeten worden. Nou zie je de mens compleet op zichzelf in de lijn staan, zonder enige voorouders die er wat mee te maken hebben. Geen lijn naar eerdere omstandigheden waar wij als mens nog een andere soort waren.
is een neef!!!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Nooit gehoord van de Neanderthaler?
Wel goed quoten he, dit was een quote van Biancorara of zo.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Nooit gehoord van de Neanderthaler?
Neem bijvoorbeeld een Sint-Bernard hond en een dwergpoedel. Allebei ca. 15,000 jaar (pas) geleden afgeleid van de wolf.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:07 schreef bianconeri het volgende:
Als er genoeg genetische veranderingen zijn inderdaad!
Maar gek genoeg hebben ze dat nog nooit kunnen aantonen. Is er geen enkele fossielenbestand die dat laat zien. Gek he dat al die soorten wel aanpassen maar nooit een andere soort worden.
Sorry, ging iets fout met het quoten - ik wist wel dat jij die idiote opmerkingen niet maakte!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:03 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Wel goed quoten he, dit was een quote van Biancorara of zo.
Natuurlijk weet ik dat er genoeg bewijzen zijn van aapachtige naar mensachtige soorten.
Het gaat je niet lukken om gelovigen te overtuigen...zelfs al zal de waarheid met keihard bewijs ze vertelt worden, dan nog niet!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 22:57 schreef siddha het volgende:
Veel mensen zijn arrogant genoeg om te denken dat een god voor ze klaar staat, terwijl we in werkelijkheid niets voorstellen en oneindigheid van niets is steeds niets, dunkt me
Er is geen god, en evenmin een absolute moraal.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:21 schreef sjoemie1985 het volgende:
Maar denken jullie dat er ook een absolute moraal bestaat?
Wat is dat?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:21 schreef sjoemie1985 het volgende:
Maar denken jullie dat er ook een absolute moraal bestaat?
Nee, we zijn geassimileerdquote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, maar die "neef" hebben wij wel uitgeroeid.
Dat God zegt wat goed en fout is. Een soort grote boek van Sinterklaas.quote:
Dat maakt God nu juis zo bijzonder, dat ondanks het feit dat we minder zijn dan mieren, we zijn als kleipoppetjes, Hij alles voor ons geeft. Echter zal hij niet voor eeuwig ons verdragen, er komt een moment dat de menselijke geschiedenis gestopt wordt.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 22:57 schreef siddha het volgende:
Veel mensen zijn arrogant genoeg om te denken dat een god voor ze klaar staat, terwijl we in werkelijkheid niets voorstellen en oneindigheid van niets is steeds niets, dunkt me
God zegt helemaal niks meer, dus dan bestaan goed en kwaad niet?quote:Op woensdag 2 juli 2014 00:05 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Dat God zegt wat goed en fout is. Een soort grote boek van Sinterklaas.
Dat is omdat jij niet goed luistert!quote:Op woensdag 2 juli 2014 08:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
God zegt helemaal niks meer, dus dan bestaan goed en kwaad niet?
Ik heb er altijd anders tegenaan gekeken. Ik was juist tegen religie. Tot tja je zo duidelijk de bewijzen ziet.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Dit is voor jou alleen maar belangrijk omdat je krampachtig in dat duizenden jaren oude scheppingsverhaal wil blijven geloven.
Maar als je dat loslaat en gewoon als echte wetenschapper kijkt naar alle gegevens, dan kun je niet anders dan concluderen dat:
1. Nee vind ik niet slechts een mooi gedicht. Is een mooie beschrijving van het ontstaan van alles.quote:1. Dat scheppingsverhaal uit Genesis (eigenlijk twee tegenstrijdige verhalen, maar goed - dat laat ik even rusten) is niet meer dan een mooi oud gedicht.
2. Er zijn heel veel bewijzen dat soorten evolueren. Daar is toch ook niets mis mee? Het is juist heel mooi om te zien hoe organismen zich over de generaties heen aanpassen aan de omstandigheden waarin ze terechtkomen.
Je ogen koppig blijven sluiten voor de stortvloed aan bewijzen voor evolutie is een wetenschapper onwaardig.
Nou dat er wetenschappelijk gezien nog nooit enig bewijs voor gevonden is. Tuurlijk kun je zegge mss ooit dat het nog komt, maar voor nu vind ik het onzin.quote:
De Bijbelquote:Er is geen één aantoonbaar bewijs dat god bestaat.God bestaat niet, dat is een feit.
Volgens mij heb jij nog nooit onderzoek naar de Bijbel gedaan, klopt he?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:17 schreef SharQueDo het volgende:
Dan is 'God' zo'n dikke tiran dat hij mensen laat branden in de hel als mensen niet voor hem knielen. Sowieso laat die zgn. 'God' heel wat mensen hier op aarde stikken. Óf hij is niet capabel om er iets tegen te doen, óf hij geeft er geen zak om.
Een tiran ga ik niet aanbidden.![]()
Ik lieg niet nee.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:21 schreef hoatzin het volgende:
En dan steeds maar zeuren dat anderen liegen.
Hoppa, nog eentje:
Het feit dat een voorspelling uitkomt, vormt toch geen enkel bewijs?quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:13 schreef bianconeri het volgende:
De Bijbel Waar vele voorspellingen staan die pas honderden jaren daarna uitkomen (en ja het is een feit dat het veel eerder opgeschreven is).
Met mij hoef je echt geen medelijden te hebben hoor. Heb liever medelijden met mensen die het fabeltje geloven dat wij ooit uit een 1-cellige gekomen zijn.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:34 schreef BlackQuasarHole het volgende:
Ik heb medelijden met je! Maar als jij je goed voelt hierbij, dan moet je vooral die oogkleppen ophouden en niet verder denken dan je neus lang is.
Het is alleen jammer dat deze onzin zo opgedrongen wordt, terwijl er geen enkel bewijs is dat god bestaat, of in ieder geval er een soort van schepper is?!
Kan je gewoon niet openstaan voor iets wat je niet begrijpt, maar wel lekker over kan nadenken hoe op te lossen dat je het wel begrijpt?!
Of blijf je boeken lezen die gewoon door de mens geschreven is?
Denk je nou echt dat er 1 serieuze wetenschapper is die werkelijk overtuigd is dat er bewijzen zijn dat de ene soort in een andere soort is verandert? Nee... En toch doen een aantal dat zo overkomen op tv.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:01 schreef Molurus het volgende:
Mooie tendentieuze naam voor een website ook 'verzwegen wetenschap'.Gelijk maar even suggereren dat wetenschappers een politieke agenda hebben.
De natuur blijft natuurlijk een hele krachtige. Het gehele universum ook.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:24 schreef BlackQuasarHole het volgende:
Noem eens een concreet bewijs dan?
Hier ga ik niet op reageren tot jij een werkbare definitie van 'soort' geeft. Maar aangezien ik je dat al tientallen keren heb gevraagd en jij de vraag constant blijft negeren vrees ik dat we in cirkeltjes draaien.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:24 schreef bianconeri het volgende:
Denk je nou echt dat er 1 serieuze wetenschapper is die werkelijk overtuigd is dat er bewijzen zijn dat de ene soort in een andere soort is verandert?
Sommige "voorspellingen" zijn uitgekomen. Net zoals uitgekomen voorspellingen in talloze ander oude boeken. Maar goed. Nog veel meer bijbelse voorspellingen zijn niet uitgekomen. Zoals:quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:13 schreef bianconeri het volgende:
De BijbelWaar vele voorspellingen staan die pas honderden jaren daarna uitkomen (en ja het is een feit dat het veel eerder opgeschreven is). Denk alleen al aan alles rond onze tijd.
En ofc de natuur.
Je bent zelf in enkele tientallen jaren geėvolueerd vanuit een ééncellige naar een compleet mens.quote:Heb liever medelijden met mensen die het fabeltje geloven dat wij ooit uit een 1-cellige gekomen zijn.
Ik wil daar wel op antwoorden met de gangbare definitie, om de discussie gaande te houden:quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hier ga ik niet op reageren tot jij een werkbare definitie van 'soort' geeft. Maar aangezien ik je dat al tientallen keren heb gevraagd en jij de vraag constant blijft negeren vrees ik dat we in cirkeltjes draaien.
Hier zijn natuurlijk heel eenvoudig voorbeelden van te geven, ook grensgevallen zoals lijgers (tijger-leeuw kruisingen) en muilezels.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Tot een soort behoren organismen die in staat zijn vruchtbare nakomelingen te produceren.
Je weet dat je het hebt over miljoenen en miljoenen jaren aan evolutie hebt, he? De enigszins moderne mens is niet ouder dan een paar duizend jaar.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:17 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij nog nooit onderzoek naar de Bijbel gedaan, klopt he?
Anders had je de reden achter de huidige wereld geweten.
En dan wist je dat de Bijbel het woord hel helemaal niet kent. 0x staat dat woord in de Bijbel! (in de oorspronkelijke grondtekst).
Hij laat dus echt geen mensen straffen in de hel, walgelijke God zou het dan zijn.
Net als die overlijdensadvertentie als ''God heeft tot zich genomen'' en dat soms bij kinderen. Walgelijk dat mensen zo over God kunnen denken.
[..]
Ik lieg niet nee.
Of ga jij lopen liegen dat er zelfs maar kleinste bewijs is dat er ooit een soort een compleet andere soort is geworden?
En zie hier de vooringenomen instelling van een gelovige.. Iemand die ook maar iets anders denkt over hoe de bijbel te interpreteren, is walgelijk. Iemand met een andere opvatting over evolutie is een leeghoofd... En dan heb ik het nog niet over de vele andere negatieve opmerkingen aan het adres van anders denkenden...quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:17 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij nog nooit onderzoek naar de Bijbel gedaan, klopt he?
Anders had je de reden achter de huidige wereld geweten.
En dan wist je dat de Bijbel het woord hel helemaal niet kent. 0x staat dat woord in de Bijbel! (in de oorspronkelijke grondtekst).
Hij laat dus echt geen mensen straffen in de hel, walgelijke God zou het dan zijn.
Net als die overlijdensadvertentie als ''God heeft tot zich genomen'' en dat soms bij kinderen. Walgelijk dat mensen zo over God kunnen denken.
Dat leren veel sektes.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:38 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En zie hier de vooringenomen instelling van een gelovige.. Iemand die ook maar iets anders denkt over hoe de bijbel te interpreteren, is walgelijk. Iemand met een andere opvatting over evolutie is een leeghoofd... En dan heb ik het nog niet over de vele andere negatieve opmerkingen aan het adres van anders denkenden...
Dat is nog eens een walgelijke instelling..
Ja, ik weet het, maar blijf me erover verbazen altijd.. En ik was in zo'n goede stemming toen een Jehova getuige op eigen initiatief(!) voorstelden om maar geen boekjes meer in de bus te gooien... En waarna ook nog een heel gesprek volgde over alles behalve religie..quote:
Er is nooit een voorspelling in de bijbel uitgekomen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:13 schreef bianconeri het volgende:
De BijbelWaar vele voorspellingen staan die pas honderden jaren daarna uitkomen (en ja het is een feit dat het veel eerder opgeschreven is). Denk alleen al aan alles rond onze tijd.
En ofc de natuur.
De bijbel.quote:Dat God niet zou bestaan is geen feit, ik weet niet hoe je daar bij komt.
Er is wetenschappelijk gezien nog nooit enig bewijs gevonden voor een God. Tuurlijk kun je zegge mss ooit dat het nog komt, maar voor nu vind ik het onzin.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:13 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nou dat er wetenschappelijk gezien nog nooit enig bewijs voor gevonden is. Tuurlijk kun je zegge mss ooit dat het nog komt, maar voor nu vind ik het onzin.
Het argumentum ad ignorantiam blijft toch hopeloos populair. Waarom zou ons onvermogen om accurate voorspellingen - als het dat zijn - te verklaren duiden op het bestaan van goden?quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:24 schreef bianconeri het volgende:
De Bijbel met zijn voorspellingen van honderden jaren ervoor. Wat gewoon vaststaat.Tuurlijk zijn er figuren als Nostradamus maar die gaven hele vage beschrijvingen. De Bijbel heel specifiek, aantoonbaar ver voor de gebeurtenis en meerdere keren. Laat wel duidelijk zien dat dat niet door zo maar wat mensen geschreven is.
Bedankt - prachtig voorbeeld van de ringsoorten.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hier zijn natuurlijk heel eenvoudig voorbeelden van te geven, ook grensgevallen zoals lijgers (tijger-leeuw kruisingen) en muilezels.Dan zijn er nog ringsoorten, etc, etc.
Overigens is dit niet het criterium dat biologen gebruiken.
Wetenschap komt ook gewoon voort uit God. Dit zegt dus niets.quote:Op woensdag 2 juli 2014 16:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Bedankt - prachtig voorbeeld van de ringsoorten.
Hiermee is de stelling weerlegd dat er uit een soort nooit een andere soort kan ontstaan - in dit artikel door een aantal creationisten naar voren gebracht.
Let dus op: evolutie vindt plaats onder uw ogen.
ONZIN !quote:Op woensdag 2 juli 2014 16:55 schreef sjoemie1985 het volgende:
bij deze een link waar de absolute moraal wordt om schreven.
Vooral onzin.quote:Op woensdag 2 juli 2014 16:59 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Wetenschap komt ook gewoon voort uit God.
Nee hoor, de gelovigen hebben de wetenschappelijke methodes bedacht om het universum te beschrijven.quote:
Wat een drogredenering.quote:Op woensdag 2 juli 2014 16:59 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Wetenschap komt ook gewoon voort uit God. Dit zegt dus niets.
Heb ik nooit gezegd, ik stel enkel dat er niet uit niets iets kan ontstaan.quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Jij stelt steeds een soort nooit kan ontstaan uit een andere soort. Vervolgens wordt deze stelling heel duidelijk weerlegd met een concreet voorbeeld.
Het zegt in iedergeval dat creationisme complete nonsense is en ook geheel niks te maken heeft met of biologisch leven of zelfs een eerlijke kijk op de werkelijkheid. Kijk voor de gein maar de youtube-film over de "fundamental falsehoods of Creationism" van Aronra die ik heb gepost hierquote:Op woensdag 2 juli 2014 16:59 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Wetenschap komt ook gewoon voort uit God. Dit zegt dus niets.
Dat is dus onzin en waar geloofden de eerste wetenschappers dan in en zou dat dan niet de juiste god of goden zijn?quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:11 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Nee hoor, de gelovigen hebben de wetenschappelijke methodes bedacht om het universum te beschrijven.
net als wel of niet in de evolutie gelovenquote:Op woensdag 2 juli 2014 15:30 schreef Leandra het volgende:
Geloven = denken dat iets waar/echt is.
Wel of niet in God geloven is net zo logisch als in Marsmannetjes, vliegende paarden of de Tandenfee geloven.
Maar hoe is jouw God dan ontstaan? Vanuit het "niets"?quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:15 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Heb ik nooit gezegd, ik stel enkel dat er niet uit niets iets kan ontstaan.
Zoals?quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:11 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Nee hoor, de gelovigen hebben de wetenschappelijke methodes bedacht om het universum te beschrijven.
Weet jij eigenlijk wel wat niets is? Is Ruimte/tijd dan ook niets? volgens mij dus niet omdat er weldegelijk over ruimt/tijd weefsel gesproken word want wat voor jou niets is is voor iemand anders wel ietsquote:Op woensdag 2 juli 2014 17:15 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
dmv vuurdansen, een goede lsd trip of gewoon lekker slapenquote:
F&L / Waarom geloven sommige mensen niet in God? #3quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:32 schreef papernote het volgende:
[..]
Maar hoe is jouw God dan ontstaan? Vanuit het "niets"?
Maargoed... deze discussie hebben we al gehad en je weigert er inhoudelijk op in te gaan.
F&L / Waarom geloven sommige mensen niet in God? #3quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:43 schreef siddha het volgende:
Goed en nu heb ik een vraag -- Waarom veroorzaken jullie gelovigen zo veel problemen? Waarom hebben jullie zo veel mensen vermoord? Denken jullie (als religie) dat jullie de bloed uit jullie handen hebben schoongemaakt en waarom hebben die andere geloven niet gelijk? is geweld(wreedheid) eigenlijk iets goeds?
Generaliseren . Niet doenquote:Op woensdag 2 juli 2014 17:43 schreef siddha het volgende:
Goed en nu heb ik een vraag -- Waarom veroorzaken jullie gelovigen zo veel problemen? Waarom hebben jullie zo veel mensen vermoord? Denken jullie (als religie) dat jullie de bloed uit jullie handen hebben schoongemaakt en waarom hebben die andere geloven niet gelijk? is geweld(wreedheid) eigenlijk iets goeds? is jullie god beter dan andere goden?
Natuurlijk we moeten elke gelovige als een individu behandelen maar een atheist is dan een soortquote:
????quote:
Hoe zit dat dan met die mensen die er al waren voordat god (uit de bijbel) er was?quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:59 schreef Wereldveroveraar het volgende:
F&L / Waarom geloven sommige mensen niet in God? #3
Inderdaad, net als wel of niet in de evolutie geloven.. of wel of niet in de theorie van zwaartekracht geloven.quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
net als wel of niet in de evolutie geloven
Evolutie is niet subjectief en heeft derhalve niets met geloof van doen. Je accepteert het, zoals ieder rationeel weldenkend mens, of je gaat er met extreme koppigheid tegenin zoals de creationisten in dit topic die zichzelf keer op keer belachelijk maken met hun moedwillige onwetendheid.quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
net als wel of niet in de evolutie geloven
Alleen biologen kunnen zelf onderzoek doen naar evolutie. De rest van de mensheid moet het met de wetenschappers doen. Toevallig dat de meesten evolutie aannemen, en sommigen evolutie binnen soorten. Slechts weinig mensen aanvaarden schepping.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:24 schreef bianconeri het volgende:
Met mij hoef je echt geen medelijden te hebben hoor. Heb liever medelijden met mensen die het fabeltje geloven dat wij ooit uit een 1-cellige gekomen zijn.
Ik weet heel goed waar evolutie e.d. voor staat. Allang onderzocht en lang achter gestaan. Tot ik zelf durfde te denken ipv leeghoofden na te volgen die je op tv soms ziet.
Het is triest dat mensen nooit zelf onderzoek durven te doen naar evolutie (en andere dingen).
Lekker makkelijk hoor. "ze zeggen dat evolutie waar is DUS ze verzwijgen van alles. Maar ze geloven absoluut niet in de evolutietheorie, want ik kan toevallig gedachtelezen en kantklossen".quote:Denk je nou echt dat er 1 serieuze wetenschapper is die werkelijk overtuigd is dat er bewijzen zijn dat de ene soort in een andere soort is verandert? Nee... En toch doen een aantal dat zo overkomen op tv.
Er wordt genoeg verzwegen door de wetenschap.
Zelfs ik weet dat er materie en antimaterie is, en dat je hierdoor op nul uitkomt.quote:Net als je thermodynamica. Er moet iets zijn om een oerknal of iets dergelijke te veroorzaken.
Ook als het gezamenlijk op 0 uitkomt dan nog moet er een + en - energie zijn geweest.
Misschien eens natuurfilms bekijken? Als je een net geboren kalf uiteen gereten ziet worden door een groep wilde honden, kijken of je hier ook God in ziet. Of een vogel die zijn vangst (krekels en dergelijke) levend op een puntige tak prikt, zodat hij de prooi makkelijk uiteen kan plukken.. Allemaal mooi en lief, en wat een bewijs voor een God...quote:De natuur blijft natuurlijk een hele krachtige. Het gehele universum ook.
Je weigert te luisteren he? En voor de juiste conclusies te trekken. De voorspellingen zijn achteraf in de boeken geschreven. Vandaar dat men het allemaal juist kon voorspellen. En daar ging mijn vergelijking ook over, die je helaas niet begreep. Of wilde begrijpen.quote:De Bijbel met zijn voorspellingen van honderden jaren ervoor. Wat gewoon vaststaat.
Christenen en jehova's blijven maar hameren op de voorspellingen. Maar in alle religieuze boeken zitten voorspellingen, dus als jouw logica zou gelden voor de bijbel, dan ook voor de Bhagavad Gita, de pali canon van de boeddhisten en de koran. En dan zouden voorspellingen die wetenschappers gedaan hebben ook dezelfde behandeling moeten ondergaan.quote:Tuurlijk zijn er figuren als Nostradamus maar die gaven hele vage beschrijvingen. De Bijbel heel specifiek, aantoonbaar ver voor de gebeurtenis en meerdere keren. Laat wel duidelijk zien dat dat niet door zo maar wat mensen geschreven is.
Jouw stelling is onjuist. Is hier al duidelijk aan bod geweest. Volgende keer beter.quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:15 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Jammer genoegquote:
Noem eens 2 voorbeelden wat de bijbel heeft voorspeld?quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:24 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Met mij hoef je echt geen medelijden te hebben hoor. Heb liever medelijden met mensen die het fabeltje geloven dat wij ooit uit een 1-cellige gekomen zijn.
Ik weet heel goed waar evolutie e.d. voor staat. Allang onderzocht en lang achter gestaan. Tot ik zelf durfde te denken ipv leeghoofden na te volgen die je op tv soms ziet.
Het is triest dat mensen nooit zelf onderzoek durven te doen naar evolutie (en andere dingen).
[..]
Denk je nou echt dat er 1 serieuze wetenschapper is die werkelijk overtuigd is dat er bewijzen zijn dat de ene soort in een andere soort is verandert? Nee... En toch doen een aantal dat zo overkomen op tv.
Er wordt genoeg verzwegen door de wetenschap.
Net als je thermodynamica. Er moet iets zijn om een oerknal of iets dergelijke te veroorzaken.
Ook als het gezamenlijk op 0 uitkomt dan nog moet er een + en - energie zijn geweest.
[..]
De natuur blijft natuurlijk een hele krachtige. Het gehele universum ook.
De Bijbel met zijn voorspellingen van honderden jaren ervoor. Wat gewoon vaststaat.
Tuurlijk zijn er figuren als Nostradamus maar die gaven hele vage beschrijvingen. De Bijbel heel specifiek, aantoonbaar ver voor de gebeurtenis en meerdere keren. Laat wel duidelijk zien dat dat niet door zo maar wat mensen geschreven is.
Ik snap er geen zak van. Je uitleg is totaal onnavolgbaar. Maargoed... ik ben dan ook maar een simpele ziel, maar duidelijk verwoorden kun jij je in ieder geval niet.quote:
Jawel, maar niet absoluut.quote:Op woensdag 2 juli 2014 08:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
God zegt helemaal niks meer, dus dan bestaan goed en kwaad niet?
Je vroeg zelf waar je verder moest zoeken, de bijbel ken je immers al?quote:
Dé Wetenschappelijke Methode zoals we hem tegenwoordig gebruiken is bedacht door de Griekse filosoof Socrates.quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:11 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)l_kon_vliegen__.htmlquote:Op woensdag 2 juli 2014 14:13 schreef bianconeri het volgende:
2. Soorten evolueren, inderdaad. Dat heb ik nergens lopen ontkennen.
Het enige waar ik problemen mee heb is dat soorten NOOIT een andere soort worden. Daar is geen enkel beetje bewijs voor te vinden. Dat komt puur voort uit het feit dat soorten zelf wel evolueren en dat er dan maar gedacht wordt dat als dat lang doorgaat er een compleet andere soort zal ontstaan.
Typisch een gelovige.quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Wat een drogredenering.
Jij stelt steeds een soort nooit kan ontstaan uit een andere soort. Vervolgens wordt deze stelling heel duidelijk weerlegd met een concreet voorbeeld.
En dan kom je met de dooddoener: wetenschap komt ook gewoon voort uit God. Een uitspraak zonder betekenis, die bovendien helemaal niet ingaat op het concrete voorbeeld.
Jezus zou zeggen: horende doof en ziende blind.
Dat doet Biancoblabla ook voortdurend. Even wat losse kreten roepen die menigeen jeuk bezorgt en dan niet meer reageren als zijn ongelijk wordt aangetoond.quote:Op donderdag 3 juli 2014 09:05 schreef SharQueDo het volgende:
Zo hard mogelijk schreeuwen. En als de feiten onder de neus gedrukt worden, de andere kant op kijken en andere nietszeggende, non-argumenten spuwen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |