abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 juli 2014 @ 17:03:36 #276
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_142888777
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 17:00 schreef sjoemie1985 het volgende:
nee, die mensen in het vliegtuig niet nee,
Want daar hebben misschien ook wel christenen tussen gezeten.
Wat doet dat ertoe? Zijn christenen per definitie onschuldig en niet-christenen per definitie schuldig?

quote:

het waren die mensen op de grond die geschoten hebben met name maar ook diegene die er misschien wel enige baat bij hadden.
En het was het almachtige wezen dat jij God noemt die het liet gebeuren zonder in te grijpen. Dat is een beetje alsof je toekijkt hoe iemand verdrinkt, maar niet ingrijpt terwijl je dat best zou kunnen. Dat laatste is overigens zowel moreel verwerpelijk als strafbaar. (Als een mens dat zou doen.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 30 juli 2014 @ 17:12:04 #277
224960 highender
Travellin' Light
pi_142889043
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 16:32 schreef ATON het volgende:
Dat is een lang verhaal en vooral voor gevorderden. Lees eens de totale ( trollen overslaan ) topic HEEFT JEZUS WEL OOIT BESTAAN, dan ga je snappen wat ik daarmee bedoel en wat die ' afvallige ' joden waren. Opgelet : Dit kan je geloof schaden. :Y :D
Dat waag ik te betwijfelen in dit geval. :D
pi_142889205
quote:
Er zat in ieder geval een christelijk meisje in die in de masterfase van mijn opleiding zat.
pi_142889542
Waarschijnlijk was het gewoon een straf van god omdat ze christenen waren. Hij is niet zo van de hielenlikkers heb ik begrepen.
Conscience do cost.
  woensdag 30 juli 2014 @ 19:47:28 #280
429181 ToetjeMetChocola
En etiam mea signature
pi_142893898
Het wordt tijd dat er wat bovennatuurlijks gaat gebeuren.
Zoiets bovennatuurlijks als dat er miljoenen mensen zijn verdwenen.
Dan weet je in ieder geval dat er een macht is die dat kan, dus die jouw ook in de hemel kan brengen (met diezelfde kracht als waarmee hij je heeft doen verdwijnen).
Kijk ook eens op http://mensenverdwenen.com.
Het beste voor de mens is: Biddend in je gemoed uitsluitend Jezus volgen, daarin volharden, daaruit alles laten voortvloeien, daarop terugvallen.
pi_142894015
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 19:47 schreef ToetjeMetChocola het volgende:
Het wordt tijd dat er wat bovennatuurlijks gaat gebeuren.
Zoiets bovennatuurlijks als dat er miljoenen mensen zijn verdwenen.
Dan weet je in ieder geval dat er een macht is die dat kan, dus die jouw ook in de hemel kan brengen (met diezelfde kracht als waarmee hij je heeft doen verdwijnen).
Kijk ook eens op http://mensenverdwenen.com.
Lachwekkend.
  woensdag 30 juli 2014 @ 19:53:43 #282
429181 ToetjeMetChocola
En etiam mea signature
pi_142894086
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 17:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat doet dat ertoe? Zijn christenen per definitie onschuldig en niet-christenen per definitie schuldig?

[..]

En het was het almachtige wezen dat jij God noemt die het liet gebeuren zonder in te grijpen. Dat is een beetje alsof je toekijkt hoe iemand verdrinkt, maar niet ingrijpt terwijl je dat best zou kunnen. Dat laatste is overigens zowel moreel verwerpelijk als strafbaar. (Als een mens dat zou doen.)
Als God rechtvaardig is tegenover de mensen die in MH17 zaten, dan is hij nu bezig in de hemel om ze minstens evenveel geluk te geven, als dat ze angstig waren toen het vliegtuig neerstortte.

Als God rechtvaardig is tegenover de nabestaanden, dan gaat hij ze in de hemel minstens evenveel geluk geven als dat ze in hun binnenste kapot gingen op de aarde.

Niet voor niets zegt Jezus in Mattheüs 5:
3 Zalig zijn de armen van geest; want hunner is het Koninkrijk der hemelen.
4 Zalig zijn die treuren; want zij zullen vertroost worden.
5 Zalig zijn de zachtmoedigen; want zij zullen het aardrijk beërven.
6 Zalig zijn die hongeren en dorsten naar de gerechtigheid; want zij zullen verzadigd worden.
7 Zalig zijn de barmhartigen; want hun zal barmhartigheid geschieden.
8 Zalig zijn de reinen van hart; want zij zullen God zien.
9 Zalig zijn de vreedzamen; want zij zullen Gods kinderen genaamd worden.
10 Zalig zijn die vervolgd worden om der gerechtigheid wil; want hunner is het Koninkrijk der hemelen.
11 Zalig zijt gij, als u de mensen smaden, en vervolgen, en liegende alle kwaad tegen u spreken, om Mijnentwil.
12 Verblijdt en verheugt u; want uw loon is groot in de hemelen; want alzo hebben zij vervolgd de profeten, die vóór u geweest zijn.
Het beste voor de mens is: Biddend in je gemoed uitsluitend Jezus volgen, daarin volharden, daaruit alles laten voortvloeien, daarop terugvallen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 juli 2014 @ 20:06:37 #283
862 Arcee
Look closer
pi_142894590
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 15:53 schreef sjoemie1985 het volgende:
Omdat ik gewoon van mij zelf weet dat als ik alles zelf had moeten doen er niks van terecht was gekomen.
Wat zegt dat eigenlijk over de vrije wil van die door God bewerkte collega's van je?

quote:
en wat bedoel je met waar ik het aan te danken heb?
Dat God bepaalde mensen op mijn pad heeft gebracht bijvoorbeeld?
Ja, dat.

En is God naar jouw mening dan continue bezig met het bewerken van alle 7 miljard mensen zodat iedereen wel of juist niet krijgt wat hij hem goed acht?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_142900773
quote:
het waren die mensen op de grond die geschoten hebben met name maar ook diegene die er misschien wel enige baat bij hadden.
Ach ja, ik zeg maar zo. Zeg maar niks
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_142917489
Mijn ex en ik zijn om religieuze redenen uit elkaar gegaan.
Zij dacht dat zij God was, ik niet. :7
pi_142918249
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 10:33 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Om even te reageren op je spoiler:
God is barmhartig dat is op zich een feit.

Maar als het inderdaad zo was dat alleen door die barmhartigheid iedereen gewoon in de hemel zou komen. Dan zou Jezus lijden, sterven, en opstanding geen waarde hebben.
en dat is nou net waarom het draait.
Op zich wil ik daar best over discussiëren, maar dat wordt offtopic. Het lijkt me beter dat in het Christendom topic te doen.
I'm an idealist. I don't know where I'm going, but I'm on my way.
pi_142918505
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:39 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

ja zeker, de baan die ik nu heb.
als God daar geen leiding in had, had ik deze baan niet gehad.
Ik denk dat God bepaalde mensen zo geleid heeft dat ik nu mijn huidige baan heb.

Dan zal hij wel een hekel aan me hebben :(
Lambo of Rekt
pi_142918515
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 12:21 schreef Werkman het volgende:
Mijn ex en ik zijn om religieuze redenen uit elkaar gegaan.
Zij dacht dat zij God was, ik niet. :7
:7 same here.
Lambo of Rekt
pi_142925740
Ik heb niet alles gelezen, maar voor mij is het antwoord op de oorspronkelijke vraag in dit topic dat ik religies simpelweg ongeloofwaardig vind. Zoiets.

Tevens tvp
pi_142926443
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 19:53 schreef ToetjeMetChocola het volgende:

[..]

Als God rechtvaardig is tegenover de mensen die in MH17 zaten, dan is hij nu bezig in de hemel om ze minstens evenveel geluk te geven, als dat ze angstig waren toen het vliegtuig neerstortte.

Als God rechtvaardig is tegenover de nabestaanden, dan gaat hij ze in de hemel minstens evenveel geluk geven als dat ze in hun binnenste kapot gingen op de aarde.

Niet voor niets zegt Jezus in Mattheüs 5:
3 Zalig zijn de armen van geest; want hunner is het Koninkrijk der hemelen.
4 Zalig zijn die treuren; want zij zullen vertroost worden.
5 Zalig zijn de zachtmoedigen; want zij zullen het aardrijk beërven.
6 Zalig zijn die hongeren en dorsten naar de gerechtigheid; want zij zullen verzadigd worden.
7 Zalig zijn de barmhartigen; want hun zal barmhartigheid geschieden.
8 Zalig zijn de reinen van hart; want zij zullen God zien.
9 Zalig zijn de vreedzamen; want zij zullen Gods kinderen genaamd worden.
10 Zalig zijn die vervolgd worden om der gerechtigheid wil; want hunner is het Koninkrijk der hemelen.
11 Zalig zijt gij, als u de mensen smaden, en vervolgen, en liegende alle kwaad tegen u spreken, om Mijnentwil.
12 Verblijdt en verheugt u; want uw loon is groot in de hemelen; want alzo hebben zij vervolgd de profeten, die vóór u geweest zijn.
Nou dan ben je Hitler zeker wel uiterst dankbaar dat hij 6 miljoen joden naar de hemel heeft geholpen?/sarc
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_142952251
quote:
Echter, als je niet in God gelooft, waar kom het universum dan vandaan? Gewoon zomaar uit het niets? Dat is een veel grotere sprookje dan Roodkapje.
De god versie is voor mij als een sprookje.

Te mooi, te makkelijk, en zo goed te gebruiken om mensen te manipuleren. Zowel in goede als slechte zin.

quote:
Er kan niet vanuit niets iets ontstaan. Er moet dus een Schepper bestaan en dat is, hoe moeilijk het ook is voor sommigen, God.
Maar hoe is god ontstaan?

Iets kan niet uit niets ontstaan...

Er is altijd iets geweest, net zoals universum oneindig is, dingen die wij mensen waarschijnlijk nooit kunnen bevatten.

Je kan dat iets als god zien, maar god zoals de geloven het beschrijven, is te menselijk, en daar geloof ik absoluut niet in.

Uiteindelijk is mijn denk wijzen natuurlijk ook niet veel meer dan mijn eigen geloof in hoe het zit.
Ik kan het niet verklaren ik heb geen feiten. Het is simpel mijn eigen conclusie die ik trek gebasseerd op onze geschiedenis en hoe wij ontwikkeld zijn.
pi_142953284
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 12:38 schreef Lunia het volgende:
Ik kan het niet verklaren ik heb geen feiten.
Moet dat ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')