Het zich op de borst slaan van gelovigen is inderdaad stuitend!quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:49 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Zelfreflectie is ontzettend zinvol.
oftewel: gelovigen zijn eigenlijk betere mensen dan niet-gelovigen.quote:volgens mij is het zelfs bewezen dat gelovigen behulpzamer zijn dan mensen die niet geloven.
Dus gelovigen doen vaker aan vrijwilligers werk enzo, om zo dus anderen te kunnen helpen.
Had voor ons totaal geen nut en is daarbij niet opgestaan uit de dood.quote:Op woensdag 30 juli 2014 10:33 schreef sjoemie1985 het volgende:
Dan zou Jezus lijden, sterven, en opstanding geen waarde hebben.
Waar maak je uit op dat het zo gegaan is?quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:39 schreef sjoemie1985 het volgende:
ja zeker, de baan die ik nu heb.
als God daar geen leiding in had, had ik deze baan niet gehad.
Ik denk dat God bepaalde mensen zo geleid heeft dat ik nu mijn huidige baan heb.
Dat is de sprookjesversie. De historische versie is wel een ietsje anders.quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:27 schreef sjoemie1985 het volgende:
Omdat de mens zonder Jezus niet tot God kan komen sinds de zondeval.
ieder mens is zondig, maar zonde staat dus tussen de mens en God in.
Maar Jezus heeft geleefd zonder zonde maar bij zijn sterven en opstanding heeft hij de dood overwonnen en mogen wij nu dus leven onder de genade en door die genade mogen/ kunnen wij weer tot God komen. Dus Jezus was nodig om de weg tot God weer te herstellen.
Die door adam en eva dus verbroken was.
Jezus is niet gestorven VOOR onze zonden, maar is gestorven DOOR de zonden van de gehelleniseerde joden. De minder fanatieke joden zeg maar. Ik wil je dat nog wel eens uitleggen hoor, maar ik vrees dat dit toch bij jou niet gaat doordringen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:52 schreef sjoemie1985 het volgende:
de hoofdzaak is of je geloofd in Jezus en dat hij ook voor jouw zonden is gestorven en weer op gestaan.
Op jouw planeet misschien, maar niet hier op aarde. Kom maar eens met bewijzen en niet met propaganda praatjes.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:03 schreef sjoemie1985 het volgende:
volgens mij is het zelfs bewezen dat gelovigen behulpzamer zijn dan mensen die niet geloven.
Dus gelovigen doen vaker aan vrijwilligers werk enzo, om zo dus anderen te kunnen helpen.
En zo denk jij over niet-gelovigen :quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:39 schreef sjoemie1985 het volgende:
zo denk ik nou ook over die vooroordelen die jij over gelovigen hebt.
Dit is een vooroordeel wat kan tellen.quote:volgens mij is het zelfs bewezen dat gelovigen behulpzamer zijn dan mensen die niet geloven.
O ja ? En waar staat dat dan wel in de Bijbel ? In het O.T. moet je niet zoeken, want toen bestond de hemel nog niet. Ik spaar je werk uit. Waar in het N.T. is er sprake van een hemel ?quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:45 schreef sjoemie1985 het volgende:
Maar het is ook heel naïef om te denken dat iedereen in de hemel komt gelovend in Jezus of niet.
Daar is juist de bijbel heel duidelijk over.
Omdat ik gewoon van mij zelf weet dat als ik alles zelf had moeten doen er niks van terecht was gekomen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:34 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waar maak je uit op dat het zo gegaan is?
En waar heb je het aan te denken, denk jij?
Uit welke bijbel gedeelten maak jij op dan dat dit door dei "gehelleniseerde" joden komt.quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:40 schreef ATON het volgende:
[..]
Jezus is niet gestorven VOOR onze zonden, maar is gestorven DOOR de zonden van de gehelleniseerde joden. De minder fanatieke joden zeg maar. Ik wil je dat nog wel eens uitleggen hoor, maar ik vrees dat dit toch bij jou niet gaat doordringen.
Dus God heeft ook bepaalde mensen op het pad van de MH17 gebracht waardoor het neergeschoten werd?quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:53 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Omdat ik gewoon van mij zelf weet dat als ik alles zelf had moeten doen er niks van terecht was gekomen.
en wat bedoel je met waar ik het aan te danken heb?
Dat God bepaalde mensen op mijn pad heeft gebracht bijvoorbeeld?
Hoe is de duivel de wereld in gekomen?quote:Op woensdag 30 juli 2014 16:16 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik weet niet waarom dat vliegtuig neer geschoten moest worden, het is in ieder geval de schuld van de mens.
maar ik geef toe dat ik niet het hoe en waarom het is gebeurt weet.
Als ik dat zou weten, zou dat betekenen dat ik God ben en dat ben ik niet.
Maar ik weet wel dat ik niet zal verzocht worden boven mijn kunnen.
zoals Jezus ook gezegt heeft: Mijn last is licht en mijn juk is zacht.
Al het zondige e.d. is door de duivel in de wereld gekomen.
En wie schiep de duivel?quote:Op woensdag 30 juli 2014 16:16 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik weet niet waarom dat vliegtuig neer geschoten moest worden, het is in ieder geval de schuld van de mens.
Wat een mietje is god dat hij de duivel toelaat zeg.....quote:Op woensdag 30 juli 2014 16:16 schreef sjoemie1985 het volgende:
maar ik geef toe dat ik niet het hoe en waarom het is gebeurt weet.
Als ik dat zou weten, zou dat betekenen dat ik God ben en dat ben ik niet.
Maar ik weet wel dat ik niet zal verzocht worden boven mijn kunnen.
zoals Jezus ook gezegt heeft: Mijn last is licht en mijn juk is zacht.
De duivel is een gevallen engel heeft dus in principe zich zelf gemaakt tot wat hij nu is.quote:
Dat is een lang verhaal en vooral voor gevorderden. Lees eens de totale ( trollen overslaan ) topic HEEFT JEZUS WEL OOIT BESTAAN, dan ga je snappen wat ik daarmee bedoel en wat die ' afvallige ' joden waren. Opgelet : Dit kan je geloof schaden.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:56 schreef sjoemie1985 het volgende:
Uit welke bijbel gedeelten maak jij op dan dat dit door dei "gehelleniseerde" joden komt.
Wat dan ook gehelleniseerde Joden zijn.
Brrrr... eng allemaal. En dat god daar niks over te zeggen heeft. Wat een mietje.quote:Op woensdag 30 juli 2014 16:32 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
De duivel is een gevallen engel heeft dus in principe zich zelf gemaakt tot wat hij nu is.
1 van de engelen genaamd lucifer die het dichtst naast God stond.
Maar helaas ging hij tegen God in dus zondigde toen heeft God hem op de aarde geworpen en hij naam ook +/- 1 derde deel van de engelen mee, dat zijn nu dus de demonen en zo.
Dan heeft God mijns inziens behoorlijk gefaald.quote:Op woensdag 30 juli 2014 16:32 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
De duivel is een gevallen engel heeft dus in principe zich zelf gemaakt tot wat hij nu is.
1 van de engelen genaamd lucifer die het dichtst naast God stond.
Maar helaas ging hij tegen God in dus zondigde toen heeft God hem op de aarde geworpen en hij naam ook +/- 1 derde deel van de engelen mee, dat zijn nu dus de demonen en zo.
De auteur van dat boek had een beter plot moeten verzinnen. De personages hebben daar niks aan te zeggen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 16:49 schreef sjoemie1985 het volgende:
Wat had God dan volgens jou moeten doen?
Nou, in ieder geval niet degene die bij uitstek erop gebrand is de schepping van God te gaan verkloten op aarde te gooien. Gooi hem dan op een willekeurige planeet buiten ons zonnestelsel waar hij geen schade aan zou kunnen richten...quote:Op woensdag 30 juli 2014 16:49 schreef sjoemie1985 het volgende:
Wat had God dan volgens jou moeten doen?
Daarmee bedoel je dan, hoop ik, niet die bijna 300 mensen die daarbij om het leven zijn gekomen. Of ga je er vanuit dat die allemaal schuldig zijn bevonden door God, en dat jij gewoon niet weet waaraan?quote:Op woensdag 30 juli 2014 16:16 schreef sjoemie1985 het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |