abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141612044
jaja, God is liefde en vergeving....
http://www.powned.tv/nieu(...)omos_in_oeganda.html
  vrijdag 27 juni 2014 @ 13:07:34 #52
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141613617
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 11:43 schreef TheListener het volgende:

[..]

Zou je nog op mijn vraag uit deel 2 kunnen reageren. De laatste post geloof ik :)
Wil je 'em hier opnieuw plaatsen? Te veel geklooi met de telefoon, Iphones :') :P
pi_141613790
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:07 schreef Manke het volgende:

[..]

Wil je 'em hier opnieuw plaatsen? Te veel geklooi met de telefoon, Iphones :') :P
Natuurlijk, ik zal hem even opzoeken. :)
pi_141613825
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 15:15 schreef Manke het volgende:

[..]

Het is ook subjectief.
Objectief is liefde goed :)

Jezus is onder andere gestuurd om ons (opnieuw) te leren dat we elkaar gewoon lief moeten hebben (niet als in lust en verliefdheid) en blijkbaar vond hij dat nodig want uit zichzel doen velen het niet. Als hij ingrijpt stopt hij de duivel en kornuiten weg en gaat God in de harten heersen ipv de duivel, volgens de bijbel. Als je gelooft dat God een klootzak is, is dit nieg iets om naar uit te kijken. :P
Gaat hij dit doen via de O.T of de N.T ? Wat versta jij onder elkaar lief hebben ? Iemand met minder dan 3 items voor laten gaan in de rij bij de albert heijn?

Is dit wat je ook daadwerkelijk gelooft of neem je me in de maling ? :p
Ik dacht dat jezus was gestuurd om ons zonden weg te nemen? Wat bedoel je met wedergeboren christenen krijgen nu al een voorproefje ?

objectiviteit bestaat niet.
pi_141614636
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:19 schreef Wereldveroveraar het volgende:

[..]

Jep, idd. De kans dat God er is, is veel groter dan een universum dat uit het niets is ontpopt waarbij God niet bestaat.

...

Sommigen geloven niet in देव, omdat Hij nooit ingrijpt. देव is niet waarneembeer en zal ook geen ingrepen verrichtten in dit universum, omdat het leven een beproeving is. Iemand die van een goed komaf komt, heeft het wellicht makkelijker, maar hij of zij moet wel alle verleidingen in het leven weerstaan.
W, je legt keurig een deïstisch universum uit. Mijn probleem met deïsme is dat er geen enkele interactie met deze vorm van god is, en dat die dus ook geen godsdienst nodig heeft. Een deïstische god kan het zijn reet roesten wat zijn schepsels van hem vinden. Verder kun je evenveel verklaren door "Deva" gewoon weg te laten uit de vergelijking.

Deva is gewoon de verzameling van alle mogelijke kennis.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  vrijdag 27 juni 2014 @ 13:39:31 #56
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141614717
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:14 schreef TheListener het volgende:

[..]

Gaat hij dit doen via de O.T of de N.T ? Wat versta jij onder elkaar lief hebben ? Iemand met minder dan 3 items voor laten gaan in de rij bij de albert heijn?

Is dit wat je ook daadwerkelijk gelooft of neem je me in de maling ? :p
Ik dacht dat jezus was gestuurd om ons zonden weg te nemen? Wat bedoel je met wedergeboren christenen krijgen nu al een voorproefje ?

objectiviteit bestaat niet.
Via het NT, oftewel het nieuwe verbond.

Elkaar liefhebben als jezelf zegt Jezus en laten we nou het meeste van onszelf houden. :) Geen idee hoe dit in de praktijk gaat.
De liefde van God is ondoorgrondbaar (zeggen ze) en deze liefde wordt uitgestort in de harten van gelovigen in Jezus (zegt de bijbel)

Gelovigen die 'wedergeboren' worden, krijgen de (volheid van de) heilige geest en proeven daarmee "the age to come" en de goedheid van God, volgens de bijbel.

Jezus is inderdaad gestuurd voor onze zonden, om in 1 keer radicaal zondevrij te zijn.
pi_141615000
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:39 schreef Manke het volgende:

Jezus is inderdaad gestuurd voor onze zonden, om in 1 keer radicaal zondevrij te zijn.
O ja, dat is ook een mooie inderdaad. God offert zichzelf aan zichzelf om zijn schepping zelf te kunnen vergeven omdat hun verre voorouders 4000 jaar daarvoor van de verkeerde vrucht hadden gegeten (die god daar zelf had geschapen).
pi_141615289
Ik offer ook altijd mijn kinderen op om zo mensen bij mij in het krijt te laten staan die daar niets mee te maken hebben 8-)
Conscience do cost.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 13:55:46 #59
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_141615290
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:37 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

W, je legt keurig een deïstisch universum uit. Mijn probleem met deïsme is dat er geen enkele interactie met deze vorm van god is, en dat die dus ook geen godsdienst nodig heeft. Een deïstische god kan het zijn reet roesten wat zijn schepsels van hem vinden. Verder kun je evenveel verklaren door "Deva" gewoon weg te laten uit de vergelijking.

Deva is gewoon de verzameling van alle mogelijke kennis.
Precies, een god buiten het universum waar we geen interactie mee hebben, dat is geen god. Dan kun je dus ook niet bidden, dan heb je geen kerken of dominees nodig en je komt ook niet in de hemel. Zo'n scheppende entiteit is volstrekt irrelevant voor ons en heeft niks te maken met religie.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 14:05:48 #60
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141615673
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O ja, dat is ook een mooie inderdaad. God offert zichzelf aan zichzelf om zijn schepping zelf te kunnen vergeven omdat hun verre voorouders 4000 jaar daarvoor van de verkeerde vrucht hadden gegeten (die god daar zelf had geschapen).
Die vrucht dat tot de eerste zonde van de mens leidde heeft ons tot potentiële zondaars gemaakt, ik geloof niet dat we schuldig aan zonde geboren worden, original sin staat niet in de bijbel voor zover ik weet.

God wil ons herstellen tot die staat van voor de eerste zonde, omdat God zonde moet straffen, heeft hij Jezus voor ons gestraft, Jezus offerde zich als mens op tegen z'n zin, omdat dit voor God zo veel voorstelt, vindt hij het genoeg dat je er alleen in gelooft.

Net zoals een mens niet de staatsschuld kan aflossen met z'n spaargeld, zo kan de mens ook niet betalen voor al onze schulden, alleen God kan hierin voorzien, Jezus dient als losgeld (bijbel).
Zoiets :)
pi_141615748
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:05 schreef Manke het volgende:

[..]

Die vrucht dat tot de eerste zonde van de mens leidde heeft ons tot potentiële zondaars gemaakt, ik geloof niet dat we schuldig aan zonde geboren worden, original sin staat niet in de bijbel voor zover ik weet.

God wil ons herstellen tot die staat van voor de eerste zonde, omdat God zonde moet straffen, heeft hij Jezus voor ons gestraft, Jezus offerde zich als mens op tegen z'n zin, omdat dit voor God zo veel voorstelt, vindt hij het genoeg dat je er alleen in gelooft.

Net zoals een mens niet de staatsschuld kan aflossen met z'n spaargeld, zo kan de mens ook niet betalen voor al onze schulden, alleen God kan hierin voorzien, Jezus dient als losgeld (bijbel).
Zoiets :)
Dus moet God zichzelf aan zichzelf offeren. Waar slaat dat op?
  vrijdag 27 juni 2014 @ 14:11:50 #62
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141615903
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:07 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het is de creatieve uitleg van Paulus voor het feit dat de Messias, de 'zoon van God', aan een kruis gespijkerd bleek te kunnen worden. Als je daar langer dan 2 seconden over nadenkt is dat natuurlijk gewoon absurd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_141615957
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is de creatieve uitleg van Paulus voor het feit dat de Messias, de 'zoon van God', aan een kruis gespijkerd bleek te kunnen worden. Als je daar langer dan 2 seconden over nadenkt is dat natuurlijk gewoon absurd.
Maar toch is het zo ongeveer de kern van het christendom.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 14:16:46 #64
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141616120
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:07 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Om voor ons het lijden te ondergaan, Jezus wist pas wie hij was en wat z'n missie was nadat hij gedoopt werd en de heilige geest ontving. Het was een offer voortgebracht door God.

"Waarom vergeeft God niet gewoon?"
Geen idee.

In de islam doet allah dat wel en daarin wordt het 'werk' van Jezus onnodig gemaakt.
pi_141616202
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:16 schreef Manke het volgende:

[..]

Om voor ons het lijden te ondergaan, Jezus wist pas wie hij was en wat z'n missie was nadat hij gedoopt werd en de heilige geest ontving. Het was een offer voortgebracht door God.
Ja, nu herhaal je gewoon wat ik net zei. God offert zichzelf aan zichzelf.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 14:21:52 #66
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141616317
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Klopt, als sterfelijke mens.
pi_141616378
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zoiets?

http://jhuger.com/dead-to-rights
  vrijdag 27 juni 2014 @ 14:24:16 #68
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141616414
quote:
"Waarom vergeeft God niet gewoon?"
Geen idee.
Zoals gezegd.. het is voor Christenen een creatieve manier om te verklaren dat de Messias aan een kruis gespijkerd bleek te kunnen worden. Het was volgens Christenen de intentie van Jezus, om ons zo te bevrijden van onze zonden.

Ik vind het een nogal bizarre gedachtenkronkel, wat dat betreft is het opvallend dat het idee toch zo is aangeslagen.
pi_141616430
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:21 schreef Manke het volgende:

[..]

Klopt, als sterfelijke mens.
Nou, da's toch volkomen debiel?
pi_141616454
quote:

[..]

Om voor ons het lijden te ondergaan, Jezus wist pas wie hij was en wat z'n missie was nadat hij gedoopt werd en de heilige geest ontving. Het was een offer voortgebracht
Het lijden van Jezus duurt precies 21 uur.
pi_141616471
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:55 schreef Tijn het volgende:
Precies, een god buiten het universum waar we geen interactie mee hebben, dat is geen god.
Wat? Dit slaat nergens op. God staat buiten het universum omdat Hij het universum heeft geschapen. Dat jullie er een draai aan geven dat God er dan niet toedoet is mij een raadsel. Allereerst, wij zijn de nakomelingen van God. Wij zijn geschapen hoe Hij het heeft gewild. Evolutie laat zien dat het geen toeval is dat wij zijn wie wij zijn. De perfecte omstandigheden die vanuit het begin is voortgekomen, hebben er toe geleid dat dit universum mogelijk is dankzij God.

Het geloof in God is geen verzinsel, het is een oerinstinct afkomstig van God. Net zoals dat mensen van nature moreel goed zijn, een eigenschap dat ook van God afkomstig is. Echter, iets dat goed kan zijn moet een tegenpool hebben, anders is er geen goed. Daarom heb je een keuze in leven oftewel de beproeving. Je kan opzoek gaan de verleidingen, bijv. oorlogen voeren voor eigen gewin, maar diep van binnen weet je dat je niet goed bezig bent. Je negeert het goede in je en wellicht praat je de misdaden zelfs goed; je negeert je goedheid dat van nature in je aanwezig is. Net zoals dat er op dit moment veel mensen denken dat God niet bestaat omdat de wetenschappers vele mysteries in dit universum hebben ontrafeld. En daarbij niet in hun achterhoofd houden dat buiten het universum, waar wij gelovigen na onze dood naar toegaan, er een God is. Je oerinstinct negeren vanwege ratio is een kwade zaak.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wereldveroveraar op 27-06-2014 14:31:06 ]
pi_141616506
Het geloof in God is een verzinsel.

En daarbij niet in hun achterhoofd houden dat buiten het universum, waar wij gelovigen na onze dood naar toegaan, geen God is.
Die zin begrijp ik niet, is dat dubbel negatief echt bedoeld?

[ Bericht 75% gewijzigd door de_tevreden_atheist op 27-06-2014 14:34:13 ]
pi_141616625
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:39 schreef Manke het volgende:

[..]

Via het NT, oftewel het nieuwe verbond.

Elkaar liefhebben als jezelf zegt Jezus en laten we nou het meeste van onszelf houden. :) Geen idee hoe dit in de praktijk gaat.
De liefde van God is ondoorgrondbaar (zeggen ze) en deze liefde wordt uitgestort in de harten van gelovigen in Jezus (zegt de bijbel)

Gelovigen die 'wedergeboren' worden, krijgen de (volheid van de) heilige geest en proeven daarmee "the age to come" en de goedheid van God, volgens de bijbel.

Aldus de bijbel. Gaan alle anders gelovigen en ongelovigen dood ? Zo ja zie ik niet hoe dit de betere tijd zal worden.

Is dit ook jou persoonlijke geloofsovertuiging en hoe ben je er zo opgekomen ? Opgevoed en nooit vanaf gestapt ?
  vrijdag 27 juni 2014 @ 14:32:01 #74
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141616684
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:25 schreef Wereldveroveraar het volgende:

[..]

Wat? Dit slaat nergens op. God staat buiten het universum omdat Hij het universum heeft geschapen.
Dat is net zoiets als zeggen 'een autobouwer kan niet in een auto zitten omdat hij hem zelf gebouwd heeft'. Het raakt kant noch wal.

quote:

Dat jullie er een draai aan geven dat God er dan niet toedoet is mij een raadsel.
Nee, het argument is dat een entiteit die volledig buiten het universum staat geen invloed kan hebben op het universum. Zo'n invloed zou namelijk direct strijdig zijn met dat uitgangspunt.

quote:

Allereerst, wij zijn de nakomelingen van God. Wij zijn geschapen hoe Hij het heeft gewild. Evolutie laat zien dat het geen toeval is dat wij zijn wie wij zijn. De perfecte omstandigheden die vanuit het begin is voortgekomen, hebben er toe geleid dat dit universum mogelijk is dankzij God.
Perfect? 99% van alle diersoorten die ooit hebben bestaan zijn nu uitgestorven. Mettertijd worden we opgeslokt door onze eigen zon, en de melkweg gaat op termijn botsen met Andromeda.

quote:

Het geloof in God is geen verzinsel, het is een oerinstinct afkomstig van God.
Ons talent voor religieuze gedachten zegt niet noodzakelijk iets over het bestaan van goden, nee.

quote:

Net zoals dat mensen van nature moreel goed zijn, een eigenschap dat ook van God afkomstig is.
Moraliteit is een pure noodzaak voor sociale diersoorten. Ook dat heeft niets te maken met goden.

quote:

Net zoals dat er op dit moment veel mensen denken dat God niet bestaat omdat de wetenschappers vele mysteries in dit universum hebben ontrafeld.
Ehh, nee. Dat is nooit het argument geweest. Het demonstreert slechts hoe zwak gatentheologie is.
pi_141617232
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:32 schreef Molurus het volgende:
Dat is net zoiets als zeggen 'een autobouwer kan niet in een auto zitten omdat hij hem zelf gebouwd heeft'. Het raakt kant noch wal.
Nee. juist niet. Alles wat in dit universum plaatsvindt heeft een oorzaak en een gevolg relatie en is dus waarneembaar of vatbaar. Als God achteraf gezien wel direct invloed heeft uitgeoefend, naast het schapen van het universum, dan zullen wij daar nooit achter komen.
quote:
Perfect? 99% van alle diersoorten die ooit hebben bestaan zijn nu uitgestorven. Mettertijd worden we opgeslokt door onze eigen zon, en de melkweg gaat op termijn botsen met Andromeda.
Die dieren hebben ruimte gemaakt voor ons, en wat er veder met dit universum gebeurt kan niemand voorspellen. Wellicht hebben we het punt van waar wij ideaalbeeld zijn van God nog niet bereikt. Wat ook geheel logisch is als je een blik werpt op onze wereld.

quote:
Ons talent voor religieuze gedachten zegt niet noodzakelijk iets over het bestaan van goden, nee.
Nu ga je er direct vanuit dat God niet bestaat. Godsbesef is een instinct dat bij mensen hoort.

quote:
Moraliteit is een pure noodzaak voor sociale diersoorten. Ook dat heeft niets te maken met goden.
Moraliteit van mensen gaat toch iets verder dan dieren.
quote:
Ehh, nee. Dat is nooit het argument geweest. Het demonstreert slechts hoe zwak gatentheologie is.
Jawel, want wetenschappers denken dat ze alles kunnen uitvinden zolang ze genoeg kennis en tijd hebben en dat je het universum in je achtertuin kan creëren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')