dmv vuurdansen, een goede lsd trip of gewoon lekker slapenquote:
F&L / Waarom geloven sommige mensen niet in God? #3quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:32 schreef papernote het volgende:
[..]
Maar hoe is jouw God dan ontstaan? Vanuit het "niets"?
Maargoed... deze discussie hebben we al gehad en je weigert er inhoudelijk op in te gaan.
F&L / Waarom geloven sommige mensen niet in God? #3quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:43 schreef siddha het volgende:
Goed en nu heb ik een vraag -- Waarom veroorzaken jullie gelovigen zo veel problemen? Waarom hebben jullie zo veel mensen vermoord? Denken jullie (als religie) dat jullie de bloed uit jullie handen hebben schoongemaakt en waarom hebben die andere geloven niet gelijk? is geweld(wreedheid) eigenlijk iets goeds?
Generaliseren . Niet doenquote:Op woensdag 2 juli 2014 17:43 schreef siddha het volgende:
Goed en nu heb ik een vraag -- Waarom veroorzaken jullie gelovigen zo veel problemen? Waarom hebben jullie zo veel mensen vermoord? Denken jullie (als religie) dat jullie de bloed uit jullie handen hebben schoongemaakt en waarom hebben die andere geloven niet gelijk? is geweld(wreedheid) eigenlijk iets goeds? is jullie god beter dan andere goden?
Natuurlijk we moeten elke gelovige als een individu behandelen maar een atheist is dan een soortquote:
????quote:
Hoe zit dat dan met die mensen die er al waren voordat god (uit de bijbel) er was?quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:59 schreef Wereldveroveraar het volgende:
F&L / Waarom geloven sommige mensen niet in God? #3
Inderdaad, net als wel of niet in de evolutie geloven.. of wel of niet in de theorie van zwaartekracht geloven.quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
net als wel of niet in de evolutie geloven
Evolutie is niet subjectief en heeft derhalve niets met geloof van doen. Je accepteert het, zoals ieder rationeel weldenkend mens, of je gaat er met extreme koppigheid tegenin zoals de creationisten in dit topic die zichzelf keer op keer belachelijk maken met hun moedwillige onwetendheid.quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
net als wel of niet in de evolutie geloven
Alleen biologen kunnen zelf onderzoek doen naar evolutie. De rest van de mensheid moet het met de wetenschappers doen. Toevallig dat de meesten evolutie aannemen, en sommigen evolutie binnen soorten. Slechts weinig mensen aanvaarden schepping.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:24 schreef bianconeri het volgende:
Met mij hoef je echt geen medelijden te hebben hoor. Heb liever medelijden met mensen die het fabeltje geloven dat wij ooit uit een 1-cellige gekomen zijn.
Ik weet heel goed waar evolutie e.d. voor staat. Allang onderzocht en lang achter gestaan. Tot ik zelf durfde te denken ipv leeghoofden na te volgen die je op tv soms ziet.
Het is triest dat mensen nooit zelf onderzoek durven te doen naar evolutie (en andere dingen).
Lekker makkelijk hoor. "ze zeggen dat evolutie waar is DUS ze verzwijgen van alles. Maar ze geloven absoluut niet in de evolutietheorie, want ik kan toevallig gedachtelezen en kantklossen".quote:Denk je nou echt dat er 1 serieuze wetenschapper is die werkelijk overtuigd is dat er bewijzen zijn dat de ene soort in een andere soort is verandert? Nee... En toch doen een aantal dat zo overkomen op tv.
Er wordt genoeg verzwegen door de wetenschap.
Zelfs ik weet dat er materie en antimaterie is, en dat je hierdoor op nul uitkomt.quote:Net als je thermodynamica. Er moet iets zijn om een oerknal of iets dergelijke te veroorzaken.
Ook als het gezamenlijk op 0 uitkomt dan nog moet er een + en - energie zijn geweest.
Misschien eens natuurfilms bekijken? Als je een net geboren kalf uiteen gereten ziet worden door een groep wilde honden, kijken of je hier ook God in ziet. Of een vogel die zijn vangst (krekels en dergelijke) levend op een puntige tak prikt, zodat hij de prooi makkelijk uiteen kan plukken.. Allemaal mooi en lief, en wat een bewijs voor een God...quote:De natuur blijft natuurlijk een hele krachtige. Het gehele universum ook.
Je weigert te luisteren he? En voor de juiste conclusies te trekken. De voorspellingen zijn achteraf in de boeken geschreven. Vandaar dat men het allemaal juist kon voorspellen. En daar ging mijn vergelijking ook over, die je helaas niet begreep. Of wilde begrijpen.quote:De Bijbel met zijn voorspellingen van honderden jaren ervoor. Wat gewoon vaststaat.
Christenen en jehova's blijven maar hameren op de voorspellingen. Maar in alle religieuze boeken zitten voorspellingen, dus als jouw logica zou gelden voor de bijbel, dan ook voor de Bhagavad Gita, de pali canon van de boeddhisten en de koran. En dan zouden voorspellingen die wetenschappers gedaan hebben ook dezelfde behandeling moeten ondergaan.quote:Tuurlijk zijn er figuren als Nostradamus maar die gaven hele vage beschrijvingen. De Bijbel heel specifiek, aantoonbaar ver voor de gebeurtenis en meerdere keren. Laat wel duidelijk zien dat dat niet door zo maar wat mensen geschreven is.
Jouw stelling is onjuist. Is hier al duidelijk aan bod geweest. Volgende keer beter.quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:15 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Heb ik nooit gezegd, ik stel enkel dat er niet uit niets iets kan ontstaan.
Jammer genoegquote:
Noem eens 2 voorbeelden wat de bijbel heeft voorspeld?quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:24 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Met mij hoef je echt geen medelijden te hebben hoor. Heb liever medelijden met mensen die het fabeltje geloven dat wij ooit uit een 1-cellige gekomen zijn.
Ik weet heel goed waar evolutie e.d. voor staat. Allang onderzocht en lang achter gestaan. Tot ik zelf durfde te denken ipv leeghoofden na te volgen die je op tv soms ziet.
Het is triest dat mensen nooit zelf onderzoek durven te doen naar evolutie (en andere dingen).
[..]
Denk je nou echt dat er 1 serieuze wetenschapper is die werkelijk overtuigd is dat er bewijzen zijn dat de ene soort in een andere soort is verandert? Nee... En toch doen een aantal dat zo overkomen op tv.
Er wordt genoeg verzwegen door de wetenschap.
Net als je thermodynamica. Er moet iets zijn om een oerknal of iets dergelijke te veroorzaken.
Ook als het gezamenlijk op 0 uitkomt dan nog moet er een + en - energie zijn geweest.
[..]
De natuur blijft natuurlijk een hele krachtige. Het gehele universum ook.
De Bijbel met zijn voorspellingen van honderden jaren ervoor. Wat gewoon vaststaat.
Tuurlijk zijn er figuren als Nostradamus maar die gaven hele vage beschrijvingen. De Bijbel heel specifiek, aantoonbaar ver voor de gebeurtenis en meerdere keren. Laat wel duidelijk zien dat dat niet door zo maar wat mensen geschreven is.
Ik snap er geen zak van. Je uitleg is totaal onnavolgbaar. Maargoed... ik ben dan ook maar een simpele ziel, maar duidelijk verwoorden kun jij je in ieder geval niet.quote:
Jawel, maar niet absoluut.quote:Op woensdag 2 juli 2014 08:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
God zegt helemaal niks meer, dus dan bestaan goed en kwaad niet?
Je vroeg zelf waar je verder moest zoeken, de bijbel ken je immers al?quote:
Dé Wetenschappelijke Methode zoals we hem tegenwoordig gebruiken is bedacht door de Griekse filosoof Socrates.quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:11 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Nee hoor, de gelovigen hebben de wetenschappelijke methodes bedacht om het universum te beschrijven.
http://www.telegraaf.nl/b(...)l_kon_vliegen__.htmlquote:Op woensdag 2 juli 2014 14:13 schreef bianconeri het volgende:
2. Soorten evolueren, inderdaad. Dat heb ik nergens lopen ontkennen.
Het enige waar ik problemen mee heb is dat soorten NOOIT een andere soort worden. Daar is geen enkel beetje bewijs voor te vinden. Dat komt puur voort uit het feit dat soorten zelf wel evolueren en dat er dan maar gedacht wordt dat als dat lang doorgaat er een compleet andere soort zal ontstaan.
Typisch een gelovige.quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Wat een drogredenering.
Jij stelt steeds een soort nooit kan ontstaan uit een andere soort. Vervolgens wordt deze stelling heel duidelijk weerlegd met een concreet voorbeeld.
En dan kom je met de dooddoener: wetenschap komt ook gewoon voort uit God. Een uitspraak zonder betekenis, die bovendien helemaal niet ingaat op het concrete voorbeeld.
Jezus zou zeggen: horende doof en ziende blind.
Dat doet Biancoblabla ook voortdurend. Even wat losse kreten roepen die menigeen jeuk bezorgt en dan niet meer reageren als zijn ongelijk wordt aangetoond.quote:Op donderdag 3 juli 2014 09:05 schreef SharQueDo het volgende:
Zo hard mogelijk schreeuwen. En als de feiten onder de neus gedrukt worden, de andere kant op kijken en andere nietszeggende, non-argumenten spuwen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |