Nooit gehoord van de Neanderthaler?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:50 schreef bianconeri het volgende:
Evolutionisten zijn voorspelbaar. Oh ja dan is alles een tussenvorm....
Wat een onzin zeg. Als er een opvolgingslijn is in die evolutie dan zou dat toch echt eens ontdekt moeten worden. Nou zie je de mens compleet op zichzelf in de lijn staan, zonder enige voorouders die er wat mee te maken hebben. Geen lijn naar eerdere omstandigheden waar wij als mens nog een andere soort waren.
is een neef!!!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Nooit gehoord van de Neanderthaler?
Wel goed quoten he, dit was een quote van Biancorara of zo.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Nooit gehoord van de Neanderthaler?
Neem bijvoorbeeld een Sint-Bernard hond en een dwergpoedel. Allebei ca. 15,000 jaar (pas) geleden afgeleid van de wolf.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:07 schreef bianconeri het volgende:
Als er genoeg genetische veranderingen zijn inderdaad!
Maar gek genoeg hebben ze dat nog nooit kunnen aantonen. Is er geen enkele fossielenbestand die dat laat zien. Gek he dat al die soorten wel aanpassen maar nooit een andere soort worden.
Sorry, ging iets fout met het quoten - ik wist wel dat jij die idiote opmerkingen niet maakte!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:03 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Wel goed quoten he, dit was een quote van Biancorara of zo.
Natuurlijk weet ik dat er genoeg bewijzen zijn van aapachtige naar mensachtige soorten.
Het gaat je niet lukken om gelovigen te overtuigen...zelfs al zal de waarheid met keihard bewijs ze vertelt worden, dan nog niet!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 22:57 schreef siddha het volgende:
Veel mensen zijn arrogant genoeg om te denken dat een god voor ze klaar staat, terwijl we in werkelijkheid niets voorstellen en oneindigheid van niets is steeds niets, dunkt me
Er is geen god, en evenmin een absolute moraal.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:21 schreef sjoemie1985 het volgende:
Maar denken jullie dat er ook een absolute moraal bestaat?
Wat is dat?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:21 schreef sjoemie1985 het volgende:
Maar denken jullie dat er ook een absolute moraal bestaat?
Nee, we zijn geassimileerdquote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, maar die "neef" hebben wij wel uitgeroeid.
Dat God zegt wat goed en fout is. Een soort grote boek van Sinterklaas.quote:
Dat maakt God nu juis zo bijzonder, dat ondanks het feit dat we minder zijn dan mieren, we zijn als kleipoppetjes, Hij alles voor ons geeft. Echter zal hij niet voor eeuwig ons verdragen, er komt een moment dat de menselijke geschiedenis gestopt wordt.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 22:57 schreef siddha het volgende:
Veel mensen zijn arrogant genoeg om te denken dat een god voor ze klaar staat, terwijl we in werkelijkheid niets voorstellen en oneindigheid van niets is steeds niets, dunkt me
God zegt helemaal niks meer, dus dan bestaan goed en kwaad niet?quote:Op woensdag 2 juli 2014 00:05 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Dat God zegt wat goed en fout is. Een soort grote boek van Sinterklaas.
Dat is omdat jij niet goed luistert!quote:Op woensdag 2 juli 2014 08:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
God zegt helemaal niks meer, dus dan bestaan goed en kwaad niet?
Ik heb er altijd anders tegenaan gekeken. Ik was juist tegen religie. Tot tja je zo duidelijk de bewijzen ziet.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Dit is voor jou alleen maar belangrijk omdat je krampachtig in dat duizenden jaren oude scheppingsverhaal wil blijven geloven.
Maar als je dat loslaat en gewoon als echte wetenschapper kijkt naar alle gegevens, dan kun je niet anders dan concluderen dat:
1. Nee vind ik niet slechts een mooi gedicht. Is een mooie beschrijving van het ontstaan van alles.quote:1. Dat scheppingsverhaal uit Genesis (eigenlijk twee tegenstrijdige verhalen, maar goed - dat laat ik even rusten) is niet meer dan een mooi oud gedicht.
2. Er zijn heel veel bewijzen dat soorten evolueren. Daar is toch ook niets mis mee? Het is juist heel mooi om te zien hoe organismen zich over de generaties heen aanpassen aan de omstandigheden waarin ze terechtkomen.
Je ogen koppig blijven sluiten voor de stortvloed aan bewijzen voor evolutie is een wetenschapper onwaardig.
Nou dat er wetenschappelijk gezien nog nooit enig bewijs voor gevonden is. Tuurlijk kun je zegge mss ooit dat het nog komt, maar voor nu vind ik het onzin.quote:
De Bijbelquote:Er is geen één aantoonbaar bewijs dat god bestaat.God bestaat niet, dat is een feit.
Volgens mij heb jij nog nooit onderzoek naar de Bijbel gedaan, klopt he?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:17 schreef SharQueDo het volgende:
Dan is 'God' zo'n dikke tiran dat hij mensen laat branden in de hel als mensen niet voor hem knielen. Sowieso laat die zgn. 'God' heel wat mensen hier op aarde stikken. Óf hij is niet capabel om er iets tegen te doen, óf hij geeft er geen zak om.
Een tiran ga ik niet aanbidden.![]()
Ik lieg niet nee.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:21 schreef hoatzin het volgende:
En dan steeds maar zeuren dat anderen liegen.
Hoppa, nog eentje:
Het feit dat een voorspelling uitkomt, vormt toch geen enkel bewijs?quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:13 schreef bianconeri het volgende:
De Bijbel Waar vele voorspellingen staan die pas honderden jaren daarna uitkomen (en ja het is een feit dat het veel eerder opgeschreven is).
Met mij hoef je echt geen medelijden te hebben hoor. Heb liever medelijden met mensen die het fabeltje geloven dat wij ooit uit een 1-cellige gekomen zijn.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:34 schreef BlackQuasarHole het volgende:
Ik heb medelijden met je! Maar als jij je goed voelt hierbij, dan moet je vooral die oogkleppen ophouden en niet verder denken dan je neus lang is.
Het is alleen jammer dat deze onzin zo opgedrongen wordt, terwijl er geen enkel bewijs is dat god bestaat, of in ieder geval er een soort van schepper is?!
Kan je gewoon niet openstaan voor iets wat je niet begrijpt, maar wel lekker over kan nadenken hoe op te lossen dat je het wel begrijpt?!
Of blijf je boeken lezen die gewoon door de mens geschreven is?
Denk je nou echt dat er 1 serieuze wetenschapper is die werkelijk overtuigd is dat er bewijzen zijn dat de ene soort in een andere soort is verandert? Nee... En toch doen een aantal dat zo overkomen op tv.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:01 schreef Molurus het volgende:
Mooie tendentieuze naam voor een website ook 'verzwegen wetenschap'.Gelijk maar even suggereren dat wetenschappers een politieke agenda hebben.
De natuur blijft natuurlijk een hele krachtige. Het gehele universum ook.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:24 schreef BlackQuasarHole het volgende:
Noem eens een concreet bewijs dan?
Hier ga ik niet op reageren tot jij een werkbare definitie van 'soort' geeft. Maar aangezien ik je dat al tientallen keren heb gevraagd en jij de vraag constant blijft negeren vrees ik dat we in cirkeltjes draaien.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:24 schreef bianconeri het volgende:
Denk je nou echt dat er 1 serieuze wetenschapper is die werkelijk overtuigd is dat er bewijzen zijn dat de ene soort in een andere soort is verandert?
Sommige "voorspellingen" zijn uitgekomen. Net zoals uitgekomen voorspellingen in talloze ander oude boeken. Maar goed. Nog veel meer bijbelse voorspellingen zijn niet uitgekomen. Zoals:quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:13 schreef bianconeri het volgende:
De BijbelWaar vele voorspellingen staan die pas honderden jaren daarna uitkomen (en ja het is een feit dat het veel eerder opgeschreven is). Denk alleen al aan alles rond onze tijd.
En ofc de natuur.
Je bent zelf in enkele tientallen jaren geëvolueerd vanuit een ééncellige naar een compleet mens.quote:Heb liever medelijden met mensen die het fabeltje geloven dat wij ooit uit een 1-cellige gekomen zijn.
Ik wil daar wel op antwoorden met de gangbare definitie, om de discussie gaande te houden:quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hier ga ik niet op reageren tot jij een werkbare definitie van 'soort' geeft. Maar aangezien ik je dat al tientallen keren heb gevraagd en jij de vraag constant blijft negeren vrees ik dat we in cirkeltjes draaien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |