abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 juli 2014 @ 20:01:34 #226
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141779386
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 19:50 schreef bianconeri het volgende:
Evolutionisten zijn voorspelbaar. Oh ja dan is alles een tussenvorm....
Wat een onzin zeg. Als er een opvolgingslijn is in die evolutie dan zou dat toch echt eens ontdekt moeten worden. Nou zie je de mens compleet op zichzelf in de lijn staan, zonder enige voorouders die er wat mee te maken hebben. Geen lijn naar eerdere omstandigheden waar wij als mens nog een andere soort waren.
Nooit gehoord van de Neanderthaler?
pi_141779422
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 20:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
is een neef!!!
pi_141779538
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 20:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Wel goed quoten he, dit was een quote van Biancorara of zo.

Natuurlijk weet ik dat er genoeg bewijzen zijn van aapachtige naar mensachtige soorten.
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
  dinsdag 1 juli 2014 @ 20:05:20 #229
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141779639
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 14:07 schreef bianconeri het volgende:
Als er genoeg genetische veranderingen zijn inderdaad!
Maar gek genoeg hebben ze dat nog nooit kunnen aantonen. Is er geen enkele fossielenbestand die dat laat zien. Gek he dat al die soorten wel aanpassen maar nooit een andere soort worden.
Neem bijvoorbeeld een Sint-Bernard hond en een dwergpoedel. Allebei ca. 15,000 jaar (pas) geleden afgeleid van de wolf.

Vormen die twee honden volgens jou nog steeds dezelfde soort? Moet je ze eens proberen te kruisen.

Man, laat je nakijken.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 20:06:50 #230
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141779752
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 20:03 schreef BerjanII het volgende:

[..]

Wel goed quoten he, dit was een quote van Biancorara of zo.

Natuurlijk weet ik dat er genoeg bewijzen zijn van aapachtige naar mensachtige soorten.
Sorry, ging iets fout met het quoten - ik wist wel dat jij die idiote opmerkingen niet maakte!
  dinsdag 1 juli 2014 @ 20:07:37 #231
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141779817
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 20:02 schreef Wereldveroveraar het volgende:

[..]

is een neef!!!
Ja, maar die "neef" hebben wij wel uitgeroeid. Zou jouw God dat wel gewild hebben?
  dinsdag 1 juli 2014 @ 20:10:02 #232
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_141780013
Wellicht moeten de creationisten onder ons eens werkelijk moedig zijn en los gaan op dit filmpje (gewoon over een aantal dagen of zo :P ):

[ Bericht 5% gewijzigd door Semisane op 01-07-2014 21:09:36 ]
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_141792205
Veel mensen zijn arrogant genoeg om te denken dat een god voor ze klaar staat, terwijl we in werkelijkheid niets voorstellen en oneindigheid van niets is steeds niets, dunkt me
Ik wilde naamloos geboren worden
en naamloos sterven
niets anders dan een zucht
en een vonk is mn ziel
  dinsdag 1 juli 2014 @ 23:57:19 #234
408230 BlackQuasarHole
To far for us to understand
pi_141797391
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 22:57 schreef siddha het volgende:
Veel mensen zijn arrogant genoeg om te denken dat een god voor ze klaar staat, terwijl we in werkelijkheid niets voorstellen en oneindigheid van niets is steeds niets, dunkt me
Het gaat je niet lukken om gelovigen te overtuigen...zelfs al zal de waarheid met keihard bewijs ze vertelt worden, dan nog niet!
pi_141797630
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 15:21 schreef sjoemie1985 het volgende:
Maar denken jullie dat er ook een absolute moraal bestaat?
Er is geen god, en evenmin een absolute moraal.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_141797804
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 20:03 schreef BerjanII het volgende:
Biancorara
:D
pi_141797856
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 15:21 schreef sjoemie1985 het volgende:
Maar denken jullie dat er ook een absolute moraal bestaat?
Wat is dat?
pi_141798072
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 20:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ja, maar die "neef" hebben wij wel uitgeroeid.
Nee, we zijn geassimileerd
http://www.sci-news.com/o(...)human-dna-01734.html
pi_141798196
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 00:01 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat is dat?
Dat God zegt wat goed en fout is. Een soort grote boek van Sinterklaas.
pi_141800166
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 22:57 schreef siddha het volgende:
Dat maakt God nu juis zo bijzonder, dat ondanks het feit dat we minder zijn dan mieren, we zijn als kleipoppetjes, Hij alles voor ons geeft. Echter zal hij niet voor eeuwig ons verdragen, er komt een moment dat de menselijke geschiedenis gestopt wordt.
pi_141805920
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 00:05 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Dat God zegt wat goed en fout is. Een soort grote boek van Sinterklaas.
God zegt helemaal niks meer, dus dan bestaan goed en kwaad niet?
  woensdag 2 juli 2014 @ 12:05:42 #242
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141810648
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 08:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

God zegt helemaal niks meer, dus dan bestaan goed en kwaad niet?
Dat is omdat jij niet goed luistert! :N
pi_141815157
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 14:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

Dit is voor jou alleen maar belangrijk omdat je krampachtig in dat duizenden jaren oude scheppingsverhaal wil blijven geloven.

Maar als je dat loslaat en gewoon als echte wetenschapper kijkt naar alle gegevens, dan kun je niet anders dan concluderen dat:
Ik heb er altijd anders tegenaan gekeken. Ik was juist tegen religie. Tot tja je zo duidelijk de bewijzen ziet.

quote:
1. Dat scheppingsverhaal uit Genesis (eigenlijk twee tegenstrijdige verhalen, maar goed - dat laat ik even rusten) is niet meer dan een mooi oud gedicht.

2. Er zijn heel veel bewijzen dat soorten evolueren. Daar is toch ook niets mis mee? Het is juist heel mooi om te zien hoe organismen zich over de generaties heen aanpassen aan de omstandigheden waarin ze terechtkomen.

Je ogen koppig blijven sluiten voor de stortvloed aan bewijzen voor evolutie is een wetenschapper onwaardig.
1. Nee vind ik niet slechts een mooi gedicht. Is een mooie beschrijving van het ontstaan van alles.

2. Soorten evolueren, inderdaad. Dat heb ik nergens lopen ontkennen.
Het enige waar ik problemen mee heb is dat soorten NOOIT een andere soort worden. Daar is geen enkel beetje bewijs voor te vinden. Dat komt puur voort uit het feit dat soorten zelf wel evolueren en dat er dan maar gedacht wordt dat als dat lang doorgaat er een compleet andere soort zal ontstaan.

Als wetenschapper onderzoek je vele dingen. Worden er theorieën bedacht en die onderzocht.
Prima dat er een theorie bestaat dat eencelligen uiteindelijk mensen zijn geworden. Alleen is ondanks de grondige onderzoek daarnaar er nog nooit enig bewijs voor gevonden.
Ja er zijn een aantal wetenschapper die er nog mee bezig blijven en het accepteren.
Ik persoonlijk verwerp het, daarmee wel zeggende dat ik evolutie niet geheel verwerp natuurlijk.
Aangezien een soort, zoals je zelf al zegt, zich aan omstandigheden aan kan passen en dus evolueert.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 14:21 schreef ems. het volgende:

Wat is daar onzin aan?
Nou dat er wetenschappelijk gezien nog nooit enig bewijs voor gevonden is. Tuurlijk kun je zegge mss ooit dat het nog komt, maar voor nu vind ik het onzin.

quote:
Er is geen één aantoonbaar bewijs dat god bestaat. :? God bestaat niet, dat is een feit.
De Bijbel ;) Waar vele voorspellingen staan die pas honderden jaren daarna uitkomen (en ja het is een feit dat het veel eerder opgeschreven is). Denk alleen al aan alles rond onze tijd.
En ofc de natuur.

Dat God niet zou bestaan is geen feit, ik weet niet hoe je daar bij komt.
pi_141815297
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 14:17 schreef SharQueDo het volgende:

Dan is 'God' zo'n dikke tiran dat hij mensen laat branden in de hel als mensen niet voor hem knielen. Sowieso laat die zgn. 'God' heel wat mensen hier op aarde stikken. Óf hij is niet capabel om er iets tegen te doen, óf hij geeft er geen zak om.

Een tiran ga ik niet aanbidden. :W

Volgens mij heb jij nog nooit onderzoek naar de Bijbel gedaan, klopt he?
Anders had je de reden achter de huidige wereld geweten.
En dan wist je dat de Bijbel het woord hel helemaal niet kent. 0x staat dat woord in de Bijbel! (in de oorspronkelijke grondtekst).
Hij laat dus echt geen mensen straffen in de hel, walgelijke God zou het dan zijn.
Net als die overlijdensadvertentie als ''God heeft tot zich genomen'' en dat soms bij kinderen. Walgelijk dat mensen zo over God kunnen denken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 14:21 schreef hoatzin het volgende:

En dan steeds maar zeuren dat anderen liegen. :|W

Hoppa, nog eentje:

Ik lieg niet nee.
Of ga jij lopen liegen dat er zelfs maar kleinste bewijs is dat er ooit een soort een compleet andere soort is geworden?
  woensdag 2 juli 2014 @ 14:21:56 #245
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141815461
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:13 schreef bianconeri het volgende:
De Bijbel Waar vele voorspellingen staan die pas honderden jaren daarna uitkomen (en ja het is een feit dat het veel eerder opgeschreven is).
Het feit dat een voorspelling uitkomt, vormt toch geen enkel bewijs?

Als ik voorspel dat het binnenkort gaat regenen, en het gaat inderdaad over drie dagen regenen, dan bewijst dat toch niet dat ik God ben?
pi_141815549
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 14:34 schreef BlackQuasarHole het volgende:

Ik heb medelijden met je! Maar als jij je goed voelt hierbij, dan moet je vooral die oogkleppen ophouden en niet verder denken dan je neus lang is.

Het is alleen jammer dat deze onzin zo opgedrongen wordt, terwijl er geen enkel bewijs is dat god bestaat, of in ieder geval er een soort van schepper is?!

Kan je gewoon niet openstaan voor iets wat je niet begrijpt, maar wel lekker over kan nadenken hoe op te lossen dat je het wel begrijpt?!

Of blijf je boeken lezen die gewoon door de mens geschreven is?
Met mij hoef je echt geen medelijden te hebben hoor. Heb liever medelijden met mensen die het fabeltje geloven dat wij ooit uit een 1-cellige gekomen zijn.

Ik weet heel goed waar evolutie e.d. voor staat. Allang onderzocht en lang achter gestaan. Tot ik zelf durfde te denken ipv leeghoofden na te volgen die je op tv soms ziet.
Het is triest dat mensen nooit zelf onderzoek durven te doen naar evolutie (en andere dingen).
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 16:01 schreef Molurus het volgende:

Mooie tendentieuze naam voor een website ook 'verzwegen wetenschap'. :') Gelijk maar even suggereren dat wetenschappers een politieke agenda hebben.

Denk je nou echt dat er 1 serieuze wetenschapper is die werkelijk overtuigd is dat er bewijzen zijn dat de ene soort in een andere soort is verandert? Nee... En toch doen een aantal dat zo overkomen op tv.
Er wordt genoeg verzwegen door de wetenschap.

Net als je thermodynamica. Er moet iets zijn om een oerknal of iets dergelijke te veroorzaken.
Ook als het gezamenlijk op 0 uitkomt dan nog moet er een + en - energie zijn geweest.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 15:24 schreef BlackQuasarHole het volgende:
Noem eens een concreet bewijs dan?
De natuur blijft natuurlijk een hele krachtige. Het gehele universum ook.

De Bijbel met zijn voorspellingen van honderden jaren ervoor. Wat gewoon vaststaat.
Tuurlijk zijn er figuren als Nostradamus maar die gaven hele vage beschrijvingen. De Bijbel heel specifiek, aantoonbaar ver voor de gebeurtenis en meerdere keren. Laat wel duidelijk zien dat dat niet door zo maar wat mensen geschreven is.
  woensdag 2 juli 2014 @ 14:25:04 #247
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141815573
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:24 schreef bianconeri het volgende:
Denk je nou echt dat er 1 serieuze wetenschapper is die werkelijk overtuigd is dat er bewijzen zijn dat de ene soort in een andere soort is verandert?
Hier ga ik niet op reageren tot jij een werkbare definitie van 'soort' geeft. Maar aangezien ik je dat al tientallen keren heb gevraagd en jij de vraag constant blijft negeren vrees ik dat we in cirkeltjes draaien.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_141815583
TS graag advies over welke van de 414340 goden ik moet kiezen om in de hemel terecht te komen, of niet.
  woensdag 2 juli 2014 @ 14:32:09 #249
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_141815826
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:13 schreef bianconeri het volgende:
De Bijbel ;) Waar vele voorspellingen staan die pas honderden jaren daarna uitkomen (en ja het is een feit dat het veel eerder opgeschreven is). Denk alleen al aan alles rond onze tijd.
En ofc de natuur.
Sommige "voorspellingen" zijn uitgekomen. Net zoals uitgekomen voorspellingen in talloze ander oude boeken. Maar goed. Nog veel meer bijbelse voorspellingen zijn niet uitgekomen. Zoals:

• De Nijl zal opdrogen
• Vernietiging van Egypte
• Egypte zal de (dode) taal van Kanaän spreken
• Israël zal in vrede leven met zijn buurlanden
• De Davidistsche lijn zal continu zijn.

Let op: Ik voorspel een grote ramp in een Amerikaanse stad waarbij veel doden zullen vallen. Er zullen nieuwe oorlogen uitbreken. Ook voorspel ik overstromingen, aardverschuivingen en enorme bosbranden. Moeilijk.....

quote:
Heb liever medelijden met mensen die het fabeltje geloven dat wij ooit uit een 1-cellige gekomen zijn.
Je bent zelf in enkele tientallen jaren geëvolueerd vanuit een ééncellige naar een compleet mens.

Nou ja, compleet.... >:)
  woensdag 2 juli 2014 @ 14:33:45 #250
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141815886
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hier ga ik niet op reageren tot jij een werkbare definitie van 'soort' geeft. Maar aangezien ik je dat al tientallen keren heb gevraagd en jij de vraag constant blijft negeren vrees ik dat we in cirkeltjes draaien.
Ik wil daar wel op antwoorden met de gangbare definitie, om de discussie gaande te houden:

Tot een soort behoren organismen die in staat zijn vruchtbare nakomelingen te produceren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')