abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 juli 2014 @ 14:35:37 #251
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141815946
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

Tot een soort behoren organismen die in staat zijn vruchtbare nakomelingen te produceren.
Hier zijn natuurlijk heel eenvoudig voorbeelden van te geven, ook grensgevallen zoals lijgers (tijger-leeuw kruisingen) en muilezels. :) Dan zijn er nog ringsoorten, etc, etc.

Overigens is dit niet het criterium dat biologen gebruiken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_141815967
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:17 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij nog nooit onderzoek naar de Bijbel gedaan, klopt he?
Anders had je de reden achter de huidige wereld geweten.
En dan wist je dat de Bijbel het woord hel helemaal niet kent. 0x staat dat woord in de Bijbel! (in de oorspronkelijke grondtekst).
Hij laat dus echt geen mensen straffen in de hel, walgelijke God zou het dan zijn.
Net als die overlijdensadvertentie als ''God heeft tot zich genomen'' en dat soms bij kinderen. Walgelijk dat mensen zo over God kunnen denken.

[..]

Ik lieg niet nee.
Of ga jij lopen liegen dat er zelfs maar kleinste bewijs is dat er ooit een soort een compleet andere soort is geworden?
Je weet dat je het hebt over miljoenen en miljoenen jaren aan evolutie hebt, he? De enigszins moderne mens is niet ouder dan een paar duizend jaar.
pi_141816108
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:17 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij nog nooit onderzoek naar de Bijbel gedaan, klopt he?
Anders had je de reden achter de huidige wereld geweten.
En dan wist je dat de Bijbel het woord hel helemaal niet kent. 0x staat dat woord in de Bijbel! (in de oorspronkelijke grondtekst).
Hij laat dus echt geen mensen straffen in de hel, walgelijke God zou het dan zijn.
Net als die overlijdensadvertentie als ''God heeft tot zich genomen'' en dat soms bij kinderen. Walgelijk dat mensen zo over God kunnen denken.
En zie hier de vooringenomen instelling van een gelovige.. Iemand die ook maar iets anders denkt over hoe de bijbel te interpreteren, is walgelijk. Iemand met een andere opvatting over evolutie is een leeghoofd... En dan heb ik het nog niet over de vele andere negatieve opmerkingen aan het adres van anders denkenden...

Dat is nog eens een walgelijke instelling.. :N
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 2 juli 2014 @ 14:43:21 #254
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_141816319
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:38 schreef The_stranger het volgende:

[..]

En zie hier de vooringenomen instelling van een gelovige.. Iemand die ook maar iets anders denkt over hoe de bijbel te interpreteren, is walgelijk. Iemand met een andere opvatting over evolutie is een leeghoofd... En dan heb ik het nog niet over de vele andere negatieve opmerkingen aan het adres van anders denkenden...

Dat is nog eens een walgelijke instelling.. :N
Dat leren veel sektes.
pi_141816566
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:43 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dat leren veel sektes.
Ja, ik weet het, maar blijf me erover verbazen altijd.. En ik was in zo'n goede stemming toen een Jehova getuige op eigen initiatief(!) voorstelden om maar geen boekjes meer in de bus te gooien... En waarna ook nog een heel gesprek volgde over alles behalve religie..

Maar dan is er altijd weer iemand anders die denkt de waarheid in pacht te hebben, al zal hij dat waarschijnlijk ontkennen, maar zijn gedrag en taalgebruik laat anders zien..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_141817881
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:13 schreef bianconeri het volgende:
De Bijbel ;) Waar vele voorspellingen staan die pas honderden jaren daarna uitkomen (en ja het is een feit dat het veel eerder opgeschreven is). Denk alleen al aan alles rond onze tijd.
En ofc de natuur.
Er is nooit een voorspelling in de bijbel uitgekomen.
quote:
Dat God niet zou bestaan is geen feit, ik weet niet hoe je daar bij komt.
De bijbel.
Conscience do cost.
  woensdag 2 juli 2014 @ 15:30:54 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141817959
Geloven = denken dat iets waar/echt is.
Wel of niet in God geloven is net zo logisch als in Marsmannetjes, vliegende paarden of de Tandenfee geloven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 2 juli 2014 @ 15:35:41 #258
134783 papernote
Een echte.
pi_141818110
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:13 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nou dat er wetenschappelijk gezien nog nooit enig bewijs voor gevonden is. Tuurlijk kun je zegge mss ooit dat het nog komt, maar voor nu vind ik het onzin.
Er is wetenschappelijk gezien nog nooit enig bewijs gevonden voor een God. Tuurlijk kun je zegge mss ooit dat het nog komt, maar voor nu vind ik het onzin.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  woensdag 2 juli 2014 @ 15:36:24 #259
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141818135
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:24 schreef bianconeri het volgende:
De Bijbel met zijn voorspellingen van honderden jaren ervoor. Wat gewoon vaststaat.Tuurlijk zijn er figuren als Nostradamus maar die gaven hele vage beschrijvingen. De Bijbel heel specifiek, aantoonbaar ver voor de gebeurtenis en meerdere keren. Laat wel duidelijk zien dat dat niet door zo maar wat mensen geschreven is.
Het argumentum ad ignorantiam blijft toch hopeloos populair. Waarom zou ons onvermogen om accurate voorspellingen - als het dat zijn - te verklaren duiden op het bestaan van goden?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 2 juli 2014 @ 16:15:47 #260
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141819291
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hier zijn natuurlijk heel eenvoudig voorbeelden van te geven, ook grensgevallen zoals lijgers (tijger-leeuw kruisingen) en muilezels. :) Dan zijn er nog ringsoorten, etc, etc.

Overigens is dit niet het criterium dat biologen gebruiken.
Bedankt - prachtig voorbeeld van de ringsoorten.

Hiermee is de stelling weerlegd dat er uit een soort nooit een andere soort kan ontstaan - in dit artikel door een aantal creationisten naar voren gebracht.

Let dus op: evolutie vindt plaats onder uw ogen.
  woensdag 2 juli 2014 @ 16:38:38 #261
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_141819932
Ringsoorten:
Volledig filmpje:

En met een beter voorbeeld van een ringsoort:
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_141820502
bij deze een link waar de absolute moraal wordt om schreven.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_141820649
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 16:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Bedankt - prachtig voorbeeld van de ringsoorten.

Hiermee is de stelling weerlegd dat er uit een soort nooit een andere soort kan ontstaan - in dit artikel door een aantal creationisten naar voren gebracht.

Let dus op: evolutie vindt plaats onder uw ogen.

Wetenschap komt ook gewoon voort uit God. Dit zegt dus niets.
pi_141820767
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 16:55 schreef sjoemie1985 het volgende:
bij deze een link waar de absolute moraal wordt om schreven.
ONZIN !
pi_141820824
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 16:59 schreef Wereldveroveraar het volgende:

[..]

Wetenschap komt ook gewoon voort uit God.
Vooral onzin.
pi_141821083
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 17:04 schreef ATON het volgende:

[..]

Vooral onzin.
Nee hoor, de gelovigen hebben de wetenschappelijke methodes bedacht om het universum te beschrijven.
  woensdag 2 juli 2014 @ 17:14:21 #267
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141821156
quote:

[..]

Wat een drogredenering.

Jij stelt steeds een soort nooit kan ontstaan uit een andere soort. Vervolgens wordt deze stelling heel duidelijk weerlegd met een concreet voorbeeld.

En dan kom je met de dooddoener: wetenschap komt ook gewoon voort uit God. Een uitspraak zonder betekenis, die bovendien helemaal niet ingaat op het concrete voorbeeld.

Jezus zou zeggen: horende doof en ziende blind.
pi_141821198
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 17:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Jij stelt steeds een soort nooit kan ontstaan uit een andere soort. Vervolgens wordt deze stelling heel duidelijk weerlegd met een concreet voorbeeld.
Heb ik nooit gezegd, ik stel enkel dat er niet uit niets iets kan ontstaan.
  woensdag 2 juli 2014 @ 17:15:39 #269
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_141821199
quote:

[..]

Het zegt in iedergeval dat creationisme complete nonsense is en ook geheel niks te maken heeft met of biologisch leven of zelfs een eerlijke kijk op de werkelijkheid. Kijk voor de gein maar de youtube-film over de "fundamental falsehoods of Creationism" van Aronra die ik heb gepost hier
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_141821362
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 17:11 schreef Wereldveroveraar het volgende:

[..]

Nee hoor, de gelovigen hebben de wetenschappelijke methodes bedacht om het universum te beschrijven.
Dat is dus onzin en waar geloofden de eerste wetenschappers dan in en zou dat dan niet de juiste god of goden zijn?

Iemand een gelovige noemen maakt iemand overigens ook nog niet gelovig.
  Moderator woensdag 2 juli 2014 @ 17:23:13 #271
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_141821450
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 15:30 schreef Leandra het volgende:
Geloven = denken dat iets waar/echt is.
Wel of niet in God geloven is net zo logisch als in Marsmannetjes, vliegende paarden of de Tandenfee geloven.
net als wel of niet in de evolutie geloven
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  woensdag 2 juli 2014 @ 17:32:15 #272
134783 papernote
Een echte.
pi_141821764
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 17:15 schreef Wereldveroveraar het volgende:

[..]

Maar hoe is jouw God dan ontstaan? Vanuit het "niets"?

Maargoed... deze discussie hebben we al gehad en je weigert er inhoudelijk op in te gaan. Je hebt jezelf in het vorige topic ook zeer ongeloofwaardig gemaakt met je "logica" opmerking. Niet langer discussiewaardig.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_141822144
Goed en nu heb ik een vraag -- Waarom veroorzaken jullie gelovigen zo veel problemen? Waarom hebben jullie zo veel mensen vermoord? Denken jullie (als religie) dat jullie de bloed uit jullie handen hebben schoongemaakt en waarom hebben die andere geloven niet gelijk? is geweld(wreedheid) eigenlijk iets goeds? is jullie god beter dan andere goden?
Ik wilde naamloos geboren worden
en naamloos sterven
niets anders dan een zucht
en een vonk is mn ziel
  woensdag 2 juli 2014 @ 17:48:25 #274
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_141822277
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 17:11 schreef Wereldveroveraar het volgende:

[..]

Zoals?
pi_141822296
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 17:15 schreef Wereldveroveraar het volgende:

[..]

Weet jij eigenlijk wel wat niets is? Is Ruimte/tijd dan ook niets? volgens mij dus niet omdat er weldegelijk over ruimt/tijd weefsel gesproken word want wat voor jou niets is is voor iemand anders wel iets
Ik wilde naamloos geboren worden
en naamloos sterven
niets anders dan een zucht
en een vonk is mn ziel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')