Hier zijn natuurlijk heel eenvoudig voorbeelden van te geven, ook grensgevallen zoals lijgers (tijger-leeuw kruisingen) en muilezels.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Tot een soort behoren organismen die in staat zijn vruchtbare nakomelingen te produceren.
Je weet dat je het hebt over miljoenen en miljoenen jaren aan evolutie hebt, he? De enigszins moderne mens is niet ouder dan een paar duizend jaar.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:17 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij nog nooit onderzoek naar de Bijbel gedaan, klopt he?
Anders had je de reden achter de huidige wereld geweten.
En dan wist je dat de Bijbel het woord hel helemaal niet kent. 0x staat dat woord in de Bijbel! (in de oorspronkelijke grondtekst).
Hij laat dus echt geen mensen straffen in de hel, walgelijke God zou het dan zijn.
Net als die overlijdensadvertentie als ''God heeft tot zich genomen'' en dat soms bij kinderen. Walgelijk dat mensen zo over God kunnen denken.
[..]
Ik lieg niet nee.
Of ga jij lopen liegen dat er zelfs maar kleinste bewijs is dat er ooit een soort een compleet andere soort is geworden?
En zie hier de vooringenomen instelling van een gelovige.. Iemand die ook maar iets anders denkt over hoe de bijbel te interpreteren, is walgelijk. Iemand met een andere opvatting over evolutie is een leeghoofd... En dan heb ik het nog niet over de vele andere negatieve opmerkingen aan het adres van anders denkenden...quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:17 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij nog nooit onderzoek naar de Bijbel gedaan, klopt he?
Anders had je de reden achter de huidige wereld geweten.
En dan wist je dat de Bijbel het woord hel helemaal niet kent. 0x staat dat woord in de Bijbel! (in de oorspronkelijke grondtekst).
Hij laat dus echt geen mensen straffen in de hel, walgelijke God zou het dan zijn.
Net als die overlijdensadvertentie als ''God heeft tot zich genomen'' en dat soms bij kinderen. Walgelijk dat mensen zo over God kunnen denken.
Dat leren veel sektes.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:38 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En zie hier de vooringenomen instelling van een gelovige.. Iemand die ook maar iets anders denkt over hoe de bijbel te interpreteren, is walgelijk. Iemand met een andere opvatting over evolutie is een leeghoofd... En dan heb ik het nog niet over de vele andere negatieve opmerkingen aan het adres van anders denkenden...
Dat is nog eens een walgelijke instelling..
Ja, ik weet het, maar blijf me erover verbazen altijd.. En ik was in zo'n goede stemming toen een Jehova getuige op eigen initiatief(!) voorstelden om maar geen boekjes meer in de bus te gooien... En waarna ook nog een heel gesprek volgde over alles behalve religie..quote:
Er is nooit een voorspelling in de bijbel uitgekomen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:13 schreef bianconeri het volgende:
De BijbelWaar vele voorspellingen staan die pas honderden jaren daarna uitkomen (en ja het is een feit dat het veel eerder opgeschreven is). Denk alleen al aan alles rond onze tijd.
En ofc de natuur.
De bijbel.quote:Dat God niet zou bestaan is geen feit, ik weet niet hoe je daar bij komt.
Er is wetenschappelijk gezien nog nooit enig bewijs gevonden voor een God. Tuurlijk kun je zegge mss ooit dat het nog komt, maar voor nu vind ik het onzin.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:13 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nou dat er wetenschappelijk gezien nog nooit enig bewijs voor gevonden is. Tuurlijk kun je zegge mss ooit dat het nog komt, maar voor nu vind ik het onzin.
Het argumentum ad ignorantiam blijft toch hopeloos populair. Waarom zou ons onvermogen om accurate voorspellingen - als het dat zijn - te verklaren duiden op het bestaan van goden?quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:24 schreef bianconeri het volgende:
De Bijbel met zijn voorspellingen van honderden jaren ervoor. Wat gewoon vaststaat.Tuurlijk zijn er figuren als Nostradamus maar die gaven hele vage beschrijvingen. De Bijbel heel specifiek, aantoonbaar ver voor de gebeurtenis en meerdere keren. Laat wel duidelijk zien dat dat niet door zo maar wat mensen geschreven is.
Bedankt - prachtig voorbeeld van de ringsoorten.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hier zijn natuurlijk heel eenvoudig voorbeelden van te geven, ook grensgevallen zoals lijgers (tijger-leeuw kruisingen) en muilezels.Dan zijn er nog ringsoorten, etc, etc.
Overigens is dit niet het criterium dat biologen gebruiken.
Wetenschap komt ook gewoon voort uit God. Dit zegt dus niets.quote:Op woensdag 2 juli 2014 16:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Bedankt - prachtig voorbeeld van de ringsoorten.
Hiermee is de stelling weerlegd dat er uit een soort nooit een andere soort kan ontstaan - in dit artikel door een aantal creationisten naar voren gebracht.
Let dus op: evolutie vindt plaats onder uw ogen.
ONZIN !quote:Op woensdag 2 juli 2014 16:55 schreef sjoemie1985 het volgende:
bij deze een link waar de absolute moraal wordt om schreven.
Vooral onzin.quote:Op woensdag 2 juli 2014 16:59 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Wetenschap komt ook gewoon voort uit God.
Nee hoor, de gelovigen hebben de wetenschappelijke methodes bedacht om het universum te beschrijven.quote:
Wat een drogredenering.quote:Op woensdag 2 juli 2014 16:59 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Wetenschap komt ook gewoon voort uit God. Dit zegt dus niets.
Heb ik nooit gezegd, ik stel enkel dat er niet uit niets iets kan ontstaan.quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Jij stelt steeds een soort nooit kan ontstaan uit een andere soort. Vervolgens wordt deze stelling heel duidelijk weerlegd met een concreet voorbeeld.
Het zegt in iedergeval dat creationisme complete nonsense is en ook geheel niks te maken heeft met of biologisch leven of zelfs een eerlijke kijk op de werkelijkheid. Kijk voor de gein maar de youtube-film over de "fundamental falsehoods of Creationism" van Aronra die ik heb gepost hierquote:Op woensdag 2 juli 2014 16:59 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Wetenschap komt ook gewoon voort uit God. Dit zegt dus niets.
Dat is dus onzin en waar geloofden de eerste wetenschappers dan in en zou dat dan niet de juiste god of goden zijn?quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:11 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Nee hoor, de gelovigen hebben de wetenschappelijke methodes bedacht om het universum te beschrijven.
net als wel of niet in de evolutie gelovenquote:Op woensdag 2 juli 2014 15:30 schreef Leandra het volgende:
Geloven = denken dat iets waar/echt is.
Wel of niet in God geloven is net zo logisch als in Marsmannetjes, vliegende paarden of de Tandenfee geloven.
Maar hoe is jouw God dan ontstaan? Vanuit het "niets"?quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:15 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Heb ik nooit gezegd, ik stel enkel dat er niet uit niets iets kan ontstaan.
Zoals?quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:11 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Nee hoor, de gelovigen hebben de wetenschappelijke methodes bedacht om het universum te beschrijven.
Weet jij eigenlijk wel wat niets is? Is Ruimte/tijd dan ook niets? volgens mij dus niet omdat er weldegelijk over ruimt/tijd weefsel gesproken word want wat voor jou niets is is voor iemand anders wel ietsquote:Op woensdag 2 juli 2014 17:15 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Heb ik nooit gezegd, ik stel enkel dat er niet uit niets iets kan ontstaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |