quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:30 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Mwah. Fortalez heeft een gemiddelde maximumtemperatuur in deze tijd van het jaar van 29-30 graden. Verder waait er vrijwel altijd wind van zee. Daarnaast kan een goed afgetrainde sporter prima tegen hoge temperaturen. Om een voorbeeldje uit het wielrennen aan te halen, Jan Ullrich fietste in een temperatuur van 35 tot 40 graden een van zijn beste tijdritten ooit. Hitte is pas een factor als je in de voorbereiding op conditioneel vlak slagen hebt laten liggen.
quote:Ex-international en oud-Feyenoorder Gaston Taument weet maar al te goed hoe het is om onder de brandende zon te moeten voetballen. In 1994 speelde hij met Oranje tijdens het WK in de VS in Orlando en ook daar was het toen extreem warm. 'Dat vergeet ik nooit meer. Het was echt verschikkelijk heet, te heet om te voetballen zoals je dat gewend bent', aldus Taument.
'Het lijkt alsof je geen inhoud hebt, geen conditie. Op een gegeven moment transpireer je niet meer en ben je helemaal leeg. Ik weet dat we soms meer bezig waren met de waterzakjes langs de kant van het veld dan met de bal of het spel. Als het spel stillag, renden we naar de zijkant om verkoeling te zoeken bij de emmers met ijs.'
Gunstig voor ons dusquote:Op donderdag 26 juni 2014 12:37 schreef Kowloon het volgende:
Voor komende zondag is de verwachte maximumtemperatuur 29 graden met windkracht 3-4 van zee. Dat moet toch geen rol spelen als het qua conditie allemaal in orde is.
Orlando is ook wel een stukje warmer zie ik. Gemiddelde maximumtemperatuur van 33 graden in juli. En verder is niet bekend hoe toen was qua temperatuur.quote:
Zoek dan! ik ben benieuwdquote:Op donderdag 26 juni 2014 12:37 schreef Lhyanna het volgende:
[..]
Die andere gif van hem is ook echt geweldig. Krijg hem alleen niet snel gevonden
Ik las pas dat het toen rond de 40 graden was.quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:40 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Orlando is ook wel een stukje warmer zie ik. Gemiddelde maximumtemperatuur van 33 graden in juli. En verder is niet bekend hoe toen was qua temperatuur.
Het gaat juist om de hoge luchtvochtigheid in combinatie met de temperatuur, die onze spelers niet gewend zijn. Gevolgen van sporten in een nieuw klimaat: vermoeidheid, kramp, uitputting etc.quote:
Dat is dus wel een heel stuk warmer. Overigens is het ook niet in heel Mexico warm. Doordat het op iets van 2000 meter hoogte ligt is bijvoorbeeld Mexico-Stad niet warmer dan een matige zomerdag in Nederland.quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:41 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik las pas dat het toen rond de 40 graden was.
In Nederland komt vergelijkbaar weer voor hoor. Natuurlijk wel veel minder vaak dan in Fortaleza, maar het is echt niet nieuw. Ik heb ook wel eens intensief gesport op warme zomerdagen. Ja je zweet gigantisch maar ik vond het niet verstikkend of zo.quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:46 schreef Cara het volgende:
[..]
Het gaat juist om de hoge luchtvochtigheid in combinatie met de temperatuur, die onze spelers niet gewend zijn. Gevolgen van sporten in een nieuw klimaat: vermoeidheid, kramp, uitputting etc.
Lijkt me inderdaad ook dat je als getrainde sporter wel ergens tegen zou moeten kunnen. Mexico zou alleen een voordeel hebben als het WK op 2000 meter hoogte was, maar dat is gelukkig niet zo.quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:48 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat is dus wel een heel stuk warmer. Overigens is het ook niet in heel Mexico warm. Doordat het op iets van 2000 meter hoogte ligt is bijvoorbeeld Mexico-Stad niet warmer dan een matige zomerdag in Nederland.
Ik kan me herinneren dat de temperatuur in Dallas, waar Nederland tegen Brazilie speelde nog hoger was. Niet dat we daar nu wat aan hebben natuurlijk. Feit is gewoon dat Mexico wat dat betreft in het voordeel is, maar dat is dan ook het enigequote:Op donderdag 26 juni 2014 12:40 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Orlando is ook wel een stukje warmer zie ik. Gemiddelde maximumtemperatuur van 33 graden in juli. En verder is niet bekend hoe toen was qua temperatuur.
Mooiquote:Op donderdag 26 juni 2014 13:11 schreef Kowloon het volgende:
Hier een grafiekje van de temperatuur en het dauwpunt in Fortaleza:
[ afbeelding ]
Bron: http://www.weer.nl/wereldweer/waarnemingen/hobsid/82398.html
In de afgelopen dagen varieerden de maxima tussen de 29 en 31 graden. Het dauwpunt is een maat voor de luchtvochtigheid in relatie tot de temperatuur. Je ziet in de grafiek dat iedere dag met het stijgen van de temperatuur het dauwpunt afneemt. Dat betekent dus dat de lucht droger wordt en dus relatief minder warm aanvoelt. Gaan we uit van een gemiddelde maximumtemperatuur van 30 graden en een dauwpunt van 19 graden (iets lager zelfs wellicht). Dan kom je uit op een luchtvochtigheid van 55 % tot 60 %. Echt dat zijn waardes die heel regelmatig in Nederland voor komen. In het stadion kan het natuurlijk wel een stuk warmer zijn, maar dat is ook in Nederland zo.
Ik zie geen enkele reden waarom het klimaat van Fortaleza een probleem zou vormen voor het Nederlands elftal, geloof niet wat journalisten je op de mouw spelden.
Bedankt voor het uitzoekwerk.quote:Op donderdag 26 juni 2014 13:11 schreef Kowloon het volgende:
Hier een grafiekje van de temperatuur en het dauwpunt in Fortaleza:
[ afbeelding ]
Bron: http://www.weer.nl/wereldweer/waarnemingen/hobsid/82398.html
In de afgelopen dagen varieerden de maxima tussen de 29 en 31 graden. Het dauwpunt is een maat voor de luchtvochtigheid in relatie tot de temperatuur. Je ziet in de grafiek dat iedere dag met het stijgen van de temperatuur het dauwpunt afneemt. Dat betekent dus dat de lucht droger wordt en dus relatief minder warm aanvoelt. Gaan we uit van een gemiddelde maximumtemperatuur van 30 graden en een dauwpunt van 19 graden (iets lager zelfs wellicht). Dan kom je uit op een luchtvochtigheid van 55 % tot 60 %. Echt dat zijn waardes die heel regelmatig in Nederland voor komen. In het stadion kan het natuurlijk wel een stuk warmer zijn, maar dat is ook in Nederland zo.
Ik zie geen enkele reden waarom het klimaat van Fortaleza een probleem zou vormen voor het Nederlands elftal, geloof niet wat journalisten je op de mouw spelden.
In Florida is de luchtvochtigheid extreem hoog.quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:40 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Mwah.. Kameroen en Kroatie zijn van een iets andere orde dan Spanje en Chili.quote:Op donderdag 26 juni 2014 13:15 schreef k3vil het volgende:
Ik moet bekennen dat we ons wel eens zouden kunnen verslikken in Mexico.
Blijft toch een leipe ploeg, zoals ik ze heb zien spelen.
Hoezo bekennen en verslikken? Er is gewoon ook een gerede kans dat Mexico dit gaat winnen, prima ploeg met een "thuis"voordeel.quote:Op donderdag 26 juni 2014 13:15 schreef k3vil het volgende:
Ik moet bekennen dat we ons wel eens zouden kunnen verslikken in Mexico.
Blijft toch een leipe ploeg, zoals ik ze heb zien spelen.
Nederland is al 2x teruggekomen van een achterstand.. ik zie ons overigens wel als eerste scorenquote:Op donderdag 26 juni 2014 20:36 schreef Belladonna80 het volgende:
Ik denk dat het van extreem belang is wie de eerste goal scoort. Dit gaat bepalen wie er gaat winnen. Denk jullie niet?
Ja ok, maar Mexico lijkt me typisch zo'n ploeg die dit vast houdt. Idd maar beter dat we eerst gaan scoren.quote:Op donderdag 26 juni 2014 20:38 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nederland is al 2x teruggekomen van een achterstand.. ik zie ons overigens wel als eerste scoren
quote:
hopelijk fluit Shakirquote:
Spanje leek ook typisch zo'n ploeg wat een voorsprong vast houdt. Dat domme gelul in de ruimte steedsquote:Op donderdag 26 juni 2014 20:44 schreef Belladonna80 het volgende:
[..]
Ja ok, maar Mexico lijkt me typisch zo'n ploeg die dit vast houdt. Idd maar beter dat we eerst gaan scoren.
quote:Mexico are pondering how to replace suspended key midfielder Jose Vazquez in Saturday's World Cup round of 16 clash against the Netherlands.
Santos, Brazil (dpa) - Mexico coach Miguel Herrera has three days to solve a difficult World Cup riddle: how to replace one of his key players, midfielder Jose Vazquez.
Herrera put out the same starting lineuup in Mexico's three Group A matches against Cameroon, Brazil and Croatia. But for Saturday's round of 16 clash against the Netherlands, he will have to get by without the influential Vazquez, who is suspended for one match after picking up a second yellow card in Monday's 3-1 defeat of Croatia.
This suspension is provoking a fierce debate because Vazquez - the defensive midfield anchorman - is the only player in the Mexico team who does not really have a 'natural replacement' on the subs' bench.
"This is a pity but this is part of football, and I am sure that whatever he (Herrera) does will be for the best. There are many players on our bench who would function well," Vazquez said Wednesday.
Vazquez established himself in the qualifying matches for the World Cup as one of Mexico's three most reliable players, along with Hector Herrera and Rafa Marquez.
Vazquez's strong physical condition, together with his energy, permit his midfield companions Herrera and Andres Guardado to constantly join the attack - as well as damaging the opponents' ability to construct moves.
"Without Vazquez, we lose an important part of our play. He gives us the balance that the team needs in order to attack comfortably and safely. The challenge will be to show that the team has the capacity to play well without him," said Guardado.
There are three alternatives to replace Vazquez: Carlos Salcido, Carlos Pena and Marco Fabian. Salcido has alternated between left-back and defensive midfield in recent years but, at the age of 34, it is doubtful whether he will be able to handle the rapid Dutch attacks - especially in Fortaleza, with a temperature above 30 degrees.
However, Salcido was utilized in defensive midfield at the 2012 Olympics and did fairly well against opponents who were on average 10 years younger than him. The second option is to take Guardado away from the left wing and put him just in front of defence, as happened in the first warm-up match before the World Cup against Israel.
If Guardado's position is changed, then Marco Fabian would be brought in down the left.
The final option is the inclusion of Pena, a much more technical and offensive player than Vazquez. The only downside to picking Pena is his psychological condition
The 24-year-old midfielder reportedly suffered a profound depression when his close friend Luis Montes missed the World Cup at the last minute because of a badly broken leg. "If Herrera has not fielded me yet it must be because he sees something wrong, but I am ready to help the cause.
It's true that Montes' injury did affect me but I have managed to leave that behind now," said Pena.
Nou dat gaat dus helemaal niets worden dat Mexico. Als ze denken dat ze al zaterdag moeten spelen.quote:
NOS meldt dat het Salcido gaat worden, die Vazquez gaat vervangenquote:
Wijnaldum ookquote:Op vrijdag 27 juni 2014 07:50 schreef Paul het volgende:
Kuyt staat in de basis volgens Jack v Gelder
Nou, Argentinië begint steeds beter te draaien heb ik het idee. Ik zou er niet zo zeker van zijn dat we daar van winnen hoor.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:42 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
Als je dit zo bekijkt ligt de weg naar de finale gewoon open voor Nederland![]()
![]()
Wie van deze landen gaat ons tegen houden? Alleen als Argentinie in vorm wordt een hele lastige tegenstander, maar verder.....
wat doet italie daar Ivoorkust ook. Klopt niks vanquote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:42 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
Als je dit zo bekijkt ligt de weg naar de finale gewoon open voor Nederland![]()
![]()
Wie van deze landen gaat ons tegen houden? Alleen als Argentinie in vorm wordt een hele lastige tegenstander, maar verder.....
Klopt, zie het nu ook. Zag het plaatje bij de uitzending van de NOS langs komen, die was wel up to date. Maar vervang die 2 namen even voor Uruguay en Griekenland en hij klopt wel.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:44 schreef Rijst het volgende:
[..]
wat doet italie daar Ivoorkust ook. Klopt niks van
lolquote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:46 schreef opperkleurder het volgende:
Gaat nog lastig worden ben ik bang. Als we er in slagen de nul te houden kunnen we het afmaken in de return.
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:56 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Jij moet eens van de paddenstoelen afblijven.
Naaah. Zal niet gebeuren. Bij 3, 4, 5-0 wordt het spelletje taktisch uitgespeeld en krachten gespaard.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 14:41 schreef mr-green het volgende:
Het is dan ook wel een verassing als Nederland met 10-0 wint
Allemaal landen waar het in de constant heet blijft op Duitsland na.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 14:38 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Overigens, Fortaleza is wel een speelstad waar verrassingen plaatsvinden:
June 14, 2014 Uruguay 1–3 Costa Rica
June 17, 2014 Brazil 0–0 Mexico
June 21, 2014 Germany 2–2 Ghana
June 24, 2014 Greece 2–1 Ivory Coast
Mexico is in het binnenland minder warm dan aan de kust. In het binnenland zit je al snel boven de 1000 meter of zelfs 2000 meter, dat tempert de temperatuur. Sterker nog, een stad als Parijs is in de zomer qua temperatuur redelijk vergelijkbaar met de warmste periode in Mexico Stad.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 14:50 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Allemaal landen waar het in de constant heet blijft op Duitsland na.
Die eerste twee wedstrijden waren geen verrassing, die laatste ook niet echt.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 14:38 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
heeft bij PSV gespeeldquote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:42 schreef Max23 het volgende:
[..]
NOS meldt dat het Salcido gaat worden, die Vazquez gaat vervangen
http://nos.nl/wk2014/arti(...)ogelijk-salcido.html
Dat komt door het klimaat. Ik herinner me nog hoe die Duitsers telkens moesten drinkenquote:Op vrijdag 27 juni 2014 14:38 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 14:49 schreef Pleun2011 het volgende:
Toch wel een beetje jammer weer dat Kuyt een basisplaats lijkt te krijgen.. Wijnaldum voor De Guzman is een beetje lood om oud ijzer, heb hen beiden niet kunnen betrappen op iets goeds. Hopelijk zijn Robben en RVP een beetje in vorm en wordt het een eenvoudige 3-0. Op zo'n tergend schouwspel als tegen Chili zit ik niet te wachten
Jij bent wel heel optimistisch.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 16:29 schreef Fir3fly het volgende:
Ik denk 3-0 Nederland. Alle goals in de tweede helft na een soortgelijk uur als tegen Chili.
Dat gaat het per definitie worden, waarom?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 14:49 schreef Pleun2011 het volgende:
Toch wel een beetje jammer weer dat Kuyt een basisplaats lijkt te krijgen.. Wijnaldum voor De Guzman is een beetje lood om oud ijzer, heb hen beiden niet kunnen betrappen op iets goeds. Hopelijk zijn Robben en RVP een beetje in vorm en wordt het een eenvoudige 3-0. Op zo'n tergend schouwspel als tegen Chili zit ik niet te wachten
Ze speelden toch in Sao Paolo tegen Chili? Daar is het niet half zo warm als in Fortaleza. Als je in Fortaleza maar een minuut door de stad probeert te lopen raak je al buiten adem. En ik fitness 3 keer per week. Toch had ik er moeite meequote:Op vrijdag 27 juni 2014 16:29 schreef Fir3fly het volgende:
Ik denk 3-0 Nederland. Alle goals in de tweede helft na een soortgelijk uur als tegen Chili.
Die focus op lengte altijd...quote:Op vrijdag 27 juni 2014 16:31 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Jij bent wel heel optimistisch.
Een voordeel is wel dat de Mexicanen geen lange jongens zijn. Waar Oranje ergens gevaarlijk in kan zijn zijn in spelhervattingen. Daar liggen zeker de kansen
Het hangt ook van het scoreverloop af.. Als we voor de verandering eens snel scoren (en er niet meteen eentje tegen krijgen daarna) maak je het jezelf een stuk gemakkelijker.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 16:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat gaat het per definitie worden, waarom?
1: We zijn een team van niets.
2: Mexico is te vergelijken met chili. Een goed voetballend team, dat vooral wil aanvallen !
Het punt is dat het Nederlands Elftal gedwongen is om anti-voetbal te spelen. Gedwongen door het gebrek aan kwaliteit.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 16:34 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het hangt ook van het scoreverloop af.. Als we voor de verandering eens snel scoren (en er niet meteen eentje tegen krijgen daarna) maak je het jezelf een stuk gemakkelijker.
Onzin. Iemand anders heeft in een andere post al laten zien dat dat gezeik over weer nergens over gaat.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 16:33 schreef lisselotte88 het volgende:
[..]
Ze speelden toch in Sao Paolo tegen Chili? Daar is het niet half zo warm als in Fortaleza. Als je in Fortaleza maar een minuut door de stad probeert te lopen raak je al buiten adem. En ik fitness 3 keer per week. Toch had ik er moeite mee![]()
Na een uur is NL waarschijnlijk kapot en gaan die Mexicanenn juist aanvallen. Dat hebben ze vast zo gepland. Eerst verdedigen en niet aanvallen en pas wanneer onze spelers nauwelijks meer kunnen lopen aanvallen en winnen. Na afloop zal van Gaal het verlies dan terecht wijten aan de weersomstandigheden.
we zullen het zien, maar nav het interview met die mexicaanse bondscoachquote:Op vrijdag 27 juni 2014 16:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Onzin. Iemand anders heeft in een andere post al laten zien dat dat gezeik over weer nergens over gaat.
Bovendien, als de Mexicanen ook blijven verdedigen hebben wij alleen maar meer kans met onze kwaliteit voorin. Wij kunnen het veroorloven drie kwart van de wedstrijd te wachten op dat ene briljante momentje van Robben, van Persie of zelfs Sneijder.
En wie zegt dat Nederland daar aan mee doet? Nogmaals, als het allebei om het even is wint Nederland puur op kwaliteit. Één goede bal naar voren richting van Persie of Robben en hij ligt erin.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 16:40 schreef lisselotte88 het volgende:
[..]
we zullen het zien, maar nav het interview met die mexicaanse bondscoach
http://nos.nl/wk2014/vide(...)rland-kwetsbaar.html
denk ik dat ze 70 minuten gaan verdedigen en pas aanvallen als onze spelers uitgeput zijn.
De gemiddelde Mexicaan is 170, achterin bij Oranje zijn ze gemiddeld 185. Of dacht je dat Vlaar, de Vrij en Blind wel een keertje bukken bij een hoekschop van Mexico?quote:
Wat heb jij niet begrepen aan "om goed te kunnen koppen is zoveel meer nodig dan met je hoofd bij de bal kunnen"..?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 16:48 schreef JenHermes het volgende:
[..]
De gemiddelde Mexicaan is 170, achterin bij Oranje zijn ze gemiddeld 185. Of dacht je dat Vlaar, de Vrij en Blind wel een keertje bukken bij een hoekschop van Mexico?
Fortaleza is warm maar vergelijkbaar met een tropische zomerdag in Nederland, waar we er ieder jaar wel een aantal van hebben. Daar moet je toch tegen kunnen als goed getrainde topsporter (het is ook niet gek dus dat Van Gaal alleen fitte spelers mee wilde nemen, daarom heeft hij zo aan Sneijder zitten sleuren in conditioneel opzicht). Zie ook mijn eerder post:quote:Op vrijdag 27 juni 2014 16:33 schreef lisselotte88 het volgende:
Ze speelden toch in Sao Paolo tegen Chili? Daar is het niet half zo warm als in Fortaleza. Als je in Fortaleza maar een minuut door de stad probeert te lopen raak je al buiten adem. En ik fitness 3 keer per week. Toch had ik er moeite mee![]()
Na een uur is NL waarschijnlijk kapot en gaan die Mexicanenn juist aanvallen. Dat hebben ze vast zo gepland. Eerst verdedigen en niet aanvallen en pas wanneer onze spelers nauwelijks meer kunnen lopen aanvallen en winnen. Na afloop zal van Gaal het verlies dan terecht wijten aan de weersomstandigheden.
Dos Santos? Hernandez? Ochoa?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 16:33 schreef Pleun2011 het volgende:
In dit soort wedstrijden zou het altijd de doorslag moeten geven dat je spelers hebt die het verschil kunnen maken.. die heeft Mexico niet echt. Tel daarbij op de bijna Duitse mentaliteit die Oranje tot nu toe heeft laten zien en ik maak me weinig zorgen.. af en toe een kleine paniekaanval maar het zal wel goed komen.
Hernandez heeft niet eens een basisplaats, Ochoa heeft 1 geweldige wedstrijd gekeept maar staat niet bekend als een geweldenaar en Dos Santos.. uh tsja.quote:
Tsja, maar zo'n black-out van Spanje heb ik nog maar zelden gezien. Dit was natuurlijk ook de totale verdienste van Nederland.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 08:43 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Spanje leek ook typisch zo'n ploeg wat een voorsprong vast houdt. Dat domme gelul in de ruimte steeds
Ochoa heeft alle 3 wedstrijden goed gekeept gozert.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hernandez heeft niet eens een basisplaats, Ochoa heeft 1 geweldige wedstrijd gekeept maar staat niet bekend als een geweldenaar en Dos Santos.. uh tsja.
Als we al bang van keepers moeten worden kunnen we beter naar huis gaanquote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:38 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ochoa heeft alle 3 wedstrijden goed gekeept gozert.
Hernandez is gewoon een geweldenaar.
Nederland is licht favoriet, ik denk dat het een soortgelijke wedstrijd als tegen Chili gaat worden. Het is vooral te hopen op geniale momenten van Robben/v. Persie en Depay kan altijd nog iets forceren als 't niks wordt.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:44 schreef iriswww het volgende:
Objectief gezien (kwalificatie/poulewedstrijden/historie/kwaliteiten spelers) is Nederland toch gewoon favoriet, of kijk ik teveel met een oranje bril?
Neemt niet weg dat het moeilijk kan worden, zeker met de weersomstandigheden en semi-thuisvoordeel van de mexicanen. Maar als je echt de ambitie hebt om wereldkampioen te worden moet je deze denk ik gewoon winnen. Anders terecht geen kampioen.
Ben ik het niet helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 16:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het punt is dat het Nederlands Elftal gedwongen is om anti-voetbal te spelen. Gedwongen door het gebrek aan kwaliteit.
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:14 schreef wdn het volgende:
[..]
Ben ik het niet helemaal mee eens.
Kwaliteit is er wel degelijk.
Het enige dat we missen is een echt goede centrale verdediger. Een Stam of Koeman.
Voorin en in het midden zit het wel snor.
Ik denk dat Mexico licht favoriet is, die hebben gewoon op alle linies goede spelers. Daar komt bij dat de wedstrijd 's middags wordt gespeeld in Fortaleza, temperaturen waar de Mexicanen veel beter tegen kunnen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:47 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Nederland is licht favoriet, ik denk dat het een soortgelijke wedstrijd als tegen Chili gaat worden. Het is vooral te hopen op geniale momenten van Robben/v. Persie en Depay kan altijd nog iets forceren als 't niks wordt.
Nederland is bij de bookmakers redelijk ruim favoriet om door te gaan hoor: 1.6 tegen 2.7 ongeveer.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik denk dat Mexico licht favoriet is, die hebben gewoon op alle linies goede spelers. Daar komt bij dat de wedstrijd 's middags wordt gespeeld in Fortaleza, temperaturen waar de Mexicanen veel beter tegen kunnen.
Je hebt het tegen Shreyas he.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:28 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Nederland is bij de bookmakers redelijk ruim favoriet om door te gaan hoor: 1.6 tegen 2.7 ongeveer.
jammerquote:Op vrijdag 27 juni 2014 07:48 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, die floot gisteren nog.
deze bewaar ik. Zondag om 20:00 na dat van Gaal bij Jack van Gelder heeft gehuild zal ik deze aan iedereen laten zien.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 16:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En wie zegt dat Nederland daar aan mee doet? Nogmaals, als het allebei om het even is wint Nederland puur op kwaliteit. Één goede bal naar voren richting van Persie of Robben en hij ligt erin.
dit is nou typisch het gelul waarvan ik denk "ja hoor, gaan we weer".quote:Op vrijdag 27 juni 2014 14:49 schreef Pleun2011 het volgende:
Hopelijk zijn Robben en RVP een beetje in vorm en wordt het een eenvoudige 3-0. Op zo'n tergend schouwspel als tegen Chili zit ik niet te wachten
Mwah, met Van Persie is het toch altijd even afwachten of hij echt de vorm heeft. Als Robben fit is, dan is hij vaak ook wel prima, maar VP kan 100% fit zijn, en toch een verschrikkelijke wedstrijd spelen...quote:Op vrijdag 27 juni 2014 16:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En wie zegt dat Nederland daar aan mee doet? Nogmaals, als het allebei om het even is wint Nederland puur op kwaliteit. Één goede bal naar voren richting van Persie of Robben en hij ligt erin.
We gaan rellen als we weer een finale verliezenquote:Op zaterdag 28 juni 2014 11:24 schreef mrstylo het volgende:
http://www.goldmansachs.c(...)-2014.html?cid=wcut2
Tuurlijk ben ik blij met een overwinning na een zaadpartij, maar voor de gezondheid is het beter als ze het niet al te spannend maken. En dat kan.. als ze eens wat eerder scorenquote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:55 schreef kansichtloos het volgende:
[..]
dit is nou typisch het gelul waarvan ik denk "ja hoor, gaan we weer".
man al is het tien x kutter als tegen chili, wees nou gewoon blij met een overwinning, het wordt pittig zat.
Mjah....leuk die voorspellingen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 11:24 schreef mrstylo het volgende:
http://www.goldmansachs.c(...)-2014.html?cid=wcut2
quote:Het is voor Proença zijn derde wedstrijd op het WK in Brazilië. Eerder had hij al de groepswedstrijden Kameroen - Kroatië (Groep A) en Japan - Colombia (Groep C) onder zijn hoede.
Derde duel Oranje
Het is ook het derde duel van het Nederlands elftal dat Proença zal begeleiden. Eerder was hij de leidsman bij de WK-kwalificatiewedstrijd Hongarije - Nederland op 11 september 2012 en bij de vriendschappelijke interland met Duitsland twee maanden later.
Toch wel gaaf dat nu de naam van Depay na die van Robben en Van Persie staat.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:47 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Nederland is licht favoriet, ik denk dat het een soortgelijke wedstrijd als tegen Chili gaat worden. Het is vooral te hopen op geniale momenten van Robben/v. Persie en Depay kan altijd nog iets forceren als 't niks wordt.
Moet je eerst wel het duel winnen. Kans is groter dat je eerder bij de bal bent als je langer bent, of denk ik nu te achterlijk?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 16:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat heb jij niet begrepen aan "om goed te kunnen koppen is zoveel meer nodig dan met je hoofd bij de bal kunnen"..?
Nee, niet achterlijk.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:28 schreef Henno het volgende:
[..]
Moet je eerst wel het duel winnen. Kans is groter dat je eerder bij de bal bent als je langer bent, of denk ik nu te achterlijk?
Van Persie neem ik aan. Mist zelden.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 17:56 schreef Starlynk het volgende:
Wie neemt eigenlijk de penalties bij Nederland, mocht het zover komen?
De andere 4 moeten er ook in hequote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:35 schreef GekkeGerrit- het volgende:
[..]
Van Persie neem ik aan. Mist zelden.
Er zijn zat kleinere spelers die de afstand van 5-15 cm goed kunnen maken met duelkracht, de bal goed inschatten en sprongkracht. Ik denk dat hij dat bedoelt met het feit dat lengte niet alles zegt.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:28 schreef Henno het volgende:
[..]
Moet je eerst wel het duel winnen. Kans is groter dat je eerder bij de bal bent als je langer bent, of denk ik nu te achterlijk?
Op dit WK 2 wedstrijden gefloten. Niet goed, niet slecht. Waren beide makkelijke wedstrijden met weinig lastige situaties. Wel een rode kaart voor die speler van Kameroen die z'n tegenstander op de rug sloeg.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 13:44 schreef Vlaggenroof het volgende:
Pedro PROENCA, dat is de scheilds, een portugees.
Is het een goede?
Bij United mist hij af en toe wel hoor.. vind hem niet echt een specialist.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:35 schreef GekkeGerrit- het volgende:
[..]
Ik vermoed de volgende personen:quote:Op vrijdag 27 juni 2014 17:56 schreef Starlynk het volgende:
Wie neemt eigenlijk de penalties bij Nederland, mocht het zover komen?
Gaat het niet wordenquote:Op zaterdag 28 juni 2014 13:34 schreef GlennQuagmire het volgende:
64% kans dat we winnen van de Mexicanen
[ afbeelding ]
Tja, een bal met precisie vanaf 11 meter in een doel trappen kunnen ze allemaal wel. Op de training. Denk dat het voornamelijk tussen de oren zit, en als Cillessen de druk niet voelt in een kolkend stadion mag hij er van mij eentje nemen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:41 schreef Belladonna80 het volgende:
[..]
Ja, Ik meen het van Cillessen. Zelf ballen tegenhouden, maar ook zelf nemen. Waarom niet?
Ja ok, dat kunnen ze ook wel allemaal. Maar zoals we allemaal weten loopt dit, wanneer het om het echie gaat op een groot toernooi, nogal vaak slecht af. Alhoewel de laatste toernooien meevallen. ( o.a. de strafschoppenserie tegen Zweden destijds )quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:44 schreef Henno het volgende:
[..]
Tja, een bal met precisie vanaf 11 meter in een doel trappen kunnen ze allemaal wel. Op de training. Denk dat het voornamelijk tussen de oren zit, en als Cillessen de druk niet voelt in een kolkend stadion mag hij er van mij eentje nemen.
Ik moest lachenquote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:41 schreef Belladonna80 het volgende:
Ja, Ik meen het van Cillessen. Zelf ballen tegenhouden, maar ook zelf nemen. Waarom niet?
Raar is het niet hoor. Dat jij het belachelijk vindt kan ik geen seconde minder om slapen. Hou je het bij schaapachtig gelach of ga je nog zeggen WAAROM je dat vindt? Dank alvast.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:51 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Ik moest lachen![]()
![]()
Tuurlijk gaat Cilessen geen strafschop nemen man
Omdat het dansen met de duivel is als je Cilessen een strafschop laat nemen. v Gaal neemt al een behoorlijk risico om met Kuyt als links-back te spelen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:52 schreef Belladonna80 het volgende:
[..]
Raar is het niet hoor. Dat jij het belachelijk vindt kan ik geen seconde minder om slapen. Hou je het bij schaapachtig gelach of ga je nog zeggen WAAROM je dat vindt? Dank alvast.
Nee man, gewoon vanuit stand panenka met je verkeerde been achter het standbeen langs...quote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:01 schreef Rabieluh het volgende:
Zolang ze maar een normale aanloop nemen vind ik 't best.
Het is een risico idd, maar wie zegt dat het met Cillessen verkeerd af gaat lopen?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:54 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Omdat het dansen met de duivel is als je Cilessen een strafschop laat nemen. v Gaal neemt al een behoorlijk risico om met Kuyt als links-back te spelen.
Nee, Cilessen moet gewoon 3 ballen uit de hoek ranselen als het op strafschoppen aankomt en meer niet
Ik vind een keeper die een strafschop neemt, het zelfde als een spits die een schwalbe maakt, hier een strafschop voor krijgt en deze zelf neemt. Die combinatie gaat vaker fout dan goed
Hij heeft in zijn carriere nog nooit een penalty gestopt.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:41 schreef Belladonna80 het volgende:
[..]
Zelf ballen tegenhouden, maar ook zelf nemen. Waarom niet?
Kuyt wordt zwaar onderschat als voetballer in Nederland. Puur en alleen omdat men niet kan of wil accepteren dat een hardwerkende speler ook gewoon goed zou kunnen voetballen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:51 schreef Belladonna80 het volgende:
[..]
Het is een risico idd, maar wie zegt dat het met Cillessen verkeerd af gaat lopen?![]()
Laat hem maar de beslissende strafschop nemen en hem er dan inknallen. Ik zie het wel zitten.
Kuyt linksback tegen Chili was niet echt een risico. Je kunt van Kuyt vinden wat je wilt, maar hij kan wel zo'n beetje overal spelen.
Tsja, eens moet de eerste keer zijn toch? Laat hem maar de grote held worden.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:52 schreef groenen het volgende:
[..]
Hij heeft in zijn carriere nog nooit een penalty gestopt.![]()
Bij een penaltyreek is het hopen dat tegenstander over of naast schieten.
Ja, laten we met Cilessen in de spits spelen, v Persie links-back en Kuyt op goalquote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:51 schreef Belladonna80 het volgende:
[..]
Het is een risico idd, maar wie zegt dat het met Cillessen verkeerd af gaat lopen?![]()
Laat hem maar de beslissende strafschop nemen en hem er dan inknallen. Ik zie het wel zitten.
Kuyt linksback tegen Chili was niet echt een risico. Je kunt van Kuyt vinden wat je wilt, maar hij kan wel zo'n beetje overal spelen.
Ik stelde alleen voor om Cillessen een pingel te laten nemen. Kuyt kan vrijwel overal spelen, uitgezonderd misschien de doelman.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:56 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Ja, laten we met Cilessen in de spits spelen, v Persie links-back en Kuyt op goal
Hij heeft toevallig één goede wedstrijd gespeeldquote:
Bij Football Manager was hij in bepaalde seizoenen ook een held. Nee, die dekselse jongen kan wel iets met een bal hoor. Tegenhouden vooral.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 16:08 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Hij heeft toevallig één goede wedstrijd gespeeldDie man kan er niets van joh. Waar speelt die gozer?
Ik vrees wel voor Herrera
Op het moment voetbalt 'ie bij AC Ajaccio, Ligue 1. Hij lijkt me idd niet veel bijzonders. Die Brazilianen schoten alleen alle ballen op hem..quote:Op zaterdag 28 juni 2014 16:08 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Hij heeft toevallig één goede wedstrijd gespeeldDie man kan er niets van joh. Waar speelt die gozer?
Ik vrees wel voor Herrera
Dat is gewoon om de tegenstander te beinvloeden. Met Kuyt deed hij het ook, die speelde.. dus nu denkt iedereen dat Verhaegh gaat spelen maar dat is nietquote:Op zaterdag 28 juni 2014 17:35 schreef nostra het volgende:
Verhaegh in oranje hesje op de laatste training.
Nee, geen blessures volgens Gaal anders dan Fer en Indi nog klein beetje.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 17:37 schreef Pleun2011 het volgende:
Janmaat zal wel een blessure hebben dan..
Ik zou ook niet kunnen bedenken wat Verhaegh beter kan dan Janmaat, dus zou apart zijn als tie opeens een basisplaats krijgtquote:Op zaterdag 28 juni 2014 17:37 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Dat is gewoon om de tegenstander te beinvloeden. Met Kuyt deed hij het ook, die speelde.. dus nu denkt iedereen dat Verhaegh gaat spelen maar dat is niet
Wellicht is die niet helemaal fit/lichte blessure opgelopen. Laten we hopen dat het een mindfuck isquote:Op zaterdag 28 juni 2014 17:46 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik zou ook niet kunnen bedenken wat Verhaegh beter kan dan Janmaat, dus zou apart zijn als tie opeens een basisplaats krijgt
True. Maar ik denk ook wel dat Nederland het daar lastig mee gaat krijgen.. maar.. Nederland weet goed te temporiseren, hebben ze de eerste 3wedstrijden ook gedaan, denk ook dat mede daarom dat counter voetbal gespeeld wordt.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 18:01 schreef Vlaggenroof het volgende:
vGaal zegt ook nu dat de hitte een tegenstander is en dat alleen al het moeilijk maakt...
kan je nagaan hoe het zal zijn in qatar
ze moeten gewoon robben/vpersie in de tweedehelft laten beginnen, verder hetzelfde team als tegen chili, de 0-0 zien te houden en daarna vol in.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 18:03 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
True. Maar ik denk ook wel dat Nederland het daar lastig mee gaat krijgen.. maar.. Nederland weet goed te temporiseren, hebben ze de eerste 3wedstrijden ook gedaan, denk ook dat mede daarom dat counter voetbal gespeeld wordt.
Tja dat is erg gevaarlijk.. als je dan 1-0 achter komt of zelfs 2-0 dan heb je geen topspelers erin staan die het verschil kunnen maken, al voor de rust.. Zie Ned-Aus.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 18:05 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
ze moeten gewoon robben/vpersie in de tweedehelft laten beginnen, verder hetzelfde team als tegen chili, de 0-0 zien te houden en daarna vol in.
Meestal onopvallend aanwezig, wat een goed teken is.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 18:03 schreef zeebeschuit het volgende:
Iemand beetje achtergrond info over scheids. Hoe die is/ qua kaarten/ strengheid etc.
Wel een totaal andere hitte, want droog.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 18:01 schreef Vlaggenroof het volgende:
vGaal zegt ook nu dat de hitte een tegenstander is en dat alleen al het moeilijk maakt...
Eens.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:06 schreef HPLC het volgende:
Ik vond Janmaat erg matig, dus laten we hopen dat hij wordt geruild. Of Verheagh het beter kan weet ik niet, maar dit kan gewoon niet.
dat zeiden we ook over kuyt, blind, vlaar etc.quote:
Nederland zou verliezen van Argentinië?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 13:34 schreef GlennQuagmire het volgende:
64% kans dat we winnen van de Mexicanen
[ afbeelding ]
Van Persie, Robben, Kuyt, Sneijder, Depay, Lens, Janmaat, Clasie....de rest weet ik niet.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:35 schreef GekkeGerrit- het volgende:
[..]
Geloof er ook geen bliksem van dat Nederland van de Argentijnen zou verliezen. Gaat dan ook niet gebeuren.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:02 schreef lisselotte88 het volgende:
[..]
Nederland zou verliezen van Argentinië?Nu Aguero er niet meer is zijn ze volledig afhankelijk van Messi die niet in vorm is en Di Maria
dat zegt hij niet...http://nos.nl/wk2014/vide(...)voordeel-mexico.html ze wouden zelf liever tegen Mexico. RVP zei dat tenminste...dus ze hebben vast gezien waar ze dan moesten spelen. Ik vertrouw van Gaal wel...het kan natuurlijk schijn zijn, maar hij geeft aan dat ze erop voorbereid zijn. Bovendien het is wel echt waar, maar alle 3 de wedstrijden tot nu toe was NL erg fit...op een beetje kramp van Kuyt na.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 18:01 schreef Vlaggenroof het volgende:
Waar zegt rvp letterlijk dat? Het enige wat ik weet is dat ze eerste werden zodat ze in de goede helft terecht kwamen, nooit specifieke landen zijn er genoemd. Door niemand, want dan ' provoceer' je, aldus vGaalquote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:07 schreef lisselotte88 het volgende:
[..]
dat zegt hij niet...http://nos.nl/wk2014/vide(...)voordeel-mexico.html ze wouden zelf liever tegen Mexico. RVP zei dat tenminste...dus ze hebben vast gezien waar ze dan moesten spelen. Ik vertrouw van Gaal wel...het kan natuurlijk schijn zijn, maar hij geeft aan dat ze erop voorbereid zijn. Bovendien het is wel echt waar, maar alle 3 de wedstrijden tot nu toe was NL erg fit...op een beetje kramp van Kuyt na.
Hij heeft vóór Chili gezegd dat het schema minder pittig is als je poulewinnaar wordt, op basis van de teams die toen de beste papieren hadden om ook aan onze kant van het schema terecht te komen. En daar zit natuurlijk gewoon een kern van waarheid in, want nu ontlopen we behalve Brazilië ook landen als Duitsland en Frankrijk. Maarja Colombia heeft vanavond al laten zien dat geen enkel team minder hoeft te zijn dan de ander.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:21 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Waar zegt rvp letterlijk dat? Het enige wat ik weet is dat ze eerste werden zodat ze in de goede helft terecht kwamen, nooit specifieke landen zijn er genoemd. Door niemand, want dan ' provoceer' je, aldus vGaal
Eigen doelpunten? Of wisselt de ploeg die thuis speelt halverwege?quote:Op zondag 29 juni 2014 00:18 schreef RamboDirk het volgende:
4-2
1-0 guardado
1-1 van persie
2-1 guardado, onterechte penatly
2-2 robben
3-2 memphis
4-2 memphis
super leuk man, wat een humor.quote:Op zondag 29 juni 2014 00:19 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Eigen doelpunten? Of wisselt de ploeg die thuis speelt halverwege?
http://nos.nl/wk2014/arti(...)ats-is-het-doel.htmlquote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:21 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Waar zegt rvp letterlijk dat? Het enige wat ik weet is dat ze eerste werden zodat ze in de goede helft terecht kwamen, nooit specifieke landen zijn er genoemd. Door niemand, want dan ' provoceer' je, aldus vGaal
Lensquote:Op zondag 29 juni 2014 00:53 schreef Revanches het volgende:
Hoop niet dat Lens speelt, man man man wat zakte hij door het ijs tegen Chili.
Door het ijs zakken in Braziliequote:Op zondag 29 juni 2014 00:53 schreef Revanches het volgende:
Hij zakte niet door het ijs hoor, hij is gewoon niet goed. Snap ook niet dat Lens mocht spelen ipv Depay.quote:Op zondag 29 juni 2014 00:53 schreef Revanches het volgende:
Die leuke coach is het met je eens:quote:Op zondag 29 juni 2014 01:05 schreef JR-Style-93 het volgende:
3-1 eraf.
Het is over het is voorbij, het is klaar. Dat zullen we gaan horen vandaag rond 19.40/19.45.
quote:Op zondag 29 juni 2014 01:59 schreef lisselotte88 het volgende:
Trouwena als het niet in Fortaleza was, maar gewoon in Rio of Belo Horizonte dan zou NL zeker wel winnen. Maar Fortaleza is gewoon benauwd, dat houden ze dus echt niet 45 minuten vol. Na 10 minuten zullen ze al kapot zijn
qatar is krankzinnig.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 18:01 schreef Vlaggenroof het volgende:
Ze zullen er zeker last van hebben, meer dan de Mexicanen maar Nederland zijn speelstijl is ook wel gericht om niet smijten met energie. Tevens wat van Gaal zij klopt, de wissels gaan belangrijk zijn.quote:Op zondag 29 juni 2014 01:59 schreef lisselotte88 het volgende:
Trouwena als het niet in Fortaleza was, maar gewoon in Rio of Belo Horizonte dan zou NL zeker wel winnen. Maar Fortaleza is gewoon benauwd, dat houden ze dus echt niet 45 minuten vol. Na 10 minuten zullen ze al kapot zijn
Cillessenquote:Op zondag 29 juni 2014 01:59 schreef lisselotte88 het volgende:
Zolang wij het anti-voetbal spelen dat we al 4 wedstrijden hebben gedaan gaat Mexico veel meer last van de hitte krijgen. Zelfs al zijn ze het meer gewend .quote:Op zondag 29 juni 2014 02:04 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Ze zullen er zeker last van hebben, meer dan de Mexicanen maar Nederland zijn speelstijl is ook wel gericht om niet smijten met energie. Tevens wat van Gaal zij klopt, de wissels gaan belangrijk zijn.
We lange ballen de Mexicanen helemaal kapot.quote:Op zondag 29 juni 2014 02:07 schreef Nober het volgende:
[..]
Cillessen
Verhaegh, Vlaar, De Vrij, Blind, Kuijt
Janmaat, De Jong, Wijnaldum
Robben, Van Persie
5-3-2
Laat die Mexicanen maar aan de bal, we counteren die lui helemaal kapot.
Alleen verdedigen kost natuurlijk minder energie. En het is inmiddels na de persconferentie van Louis wel duidelijk dat ze hetzelfde als tegen Chili gaan doen. Desondanks is alleen onder die sterke zon staan al een hel. Dus 10 minuten en dan gaan ze water zoeken....quote:Op zondag 29 juni 2014 02:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Met het spel dat wij spelen? dat kun je wel drie wedstrijden achter elkaar doen met die temperatuur.
en wat nou als die Mexicanen dat juist van ons verwachten? Dus zelf lekker gaan verdedigen en wachten tot en met Robben nou eindelijk eens iets doet? Zou me niet verbazen als ze ons de initiatief geven.quote:Op zondag 29 juni 2014 02:07 schreef Nober het volgende:
[..]
Cillessen
Verhaegh, Vlaar, De Vrij, Blind, Kuijt
Janmaat, De Jong, Wijnaldum
Robben, Van Persie
5-3-2
Laat die Mexicanen maar aan de bal, we counteren die lui helemaal kapot.
God, wat een huilie huilie geneuzel zeg.quote:Op zondag 29 juni 2014 02:08 schreef lisselotte88 het volgende:
[..]
Alleen verdedigen kost natuurlijk minder energie. En het is inmiddels na de persconferentie van Louis wel duidelijk dat ze hetzelfde als tegen Chili gaan doen. Desondanks is alleen onder die sterke zon staan al een hel. Dus 10 minuten en dan gaan ze water zoeken....
![]()
![]()
Wij gaan het initiatief niet pakken.quote:Op zondag 29 juni 2014 02:09 schreef lisselotte88 het volgende:
[..]
en wat nou als die Mexicanen dat juist van ons verwachten? Dus zelf lekker gaan verdedigen en wachten tot en met Robben nou eindelijk eens iets doet? Zou me niet verbazen als ze ons de initiatief geven.
Gewoon op z'n David Luiz's die bal het stadion uit trappen, gooit Mexico vanzelf wel in.quote:Op zondag 29 juni 2014 02:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wij gaan het initiatief niet pakken.
Kortom: dan blijft de bal stil liggen.
Dan krijg je een zaadpot van jewelstequote:Op zondag 29 juni 2014 02:09 schreef lisselotte88 het volgende:
[..]
en wat nou als die Mexicanen dat juist van ons verwachten? Dus zelf lekker gaan verdedigen en wachten tot en met Robben nou eindelijk eens iets doet? Zou me niet verbazen als ze ons de initiatief geven.
die leuke mexicaanse coach heeft al gezegd dat ze vooral zullen verdedigen omdat ze bang zijn voor RVP en van persie...dus dan heeft mexico ook geen last van de hitte. Bovendien een hoop van die mexicanen speelt in eigen land en is hitte dus gewend.quote:Op zondag 29 juni 2014 02:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
God, wat een huilie huilie geneuzel zeg.
Uiteraard is het erg warm, maar dat is ook voor de Mexicanen zo. Zeker omdat de Mexicanen aanvallend willen spelen.
Wij zijn die hitte niet gewent, maar spelen verdedigend en geven soms blind lange ballen. De mexicanen zijn het meer gewent, maar spelen aanvallend.
Conclusie: voor beide partijen KUT.
hun sterkste kracht is toch ook hun verdediging? niet snel, maar ze staan wel stevig. Beter dan onze eredivisie verdedigers. Wie moet er bij hun aanvallen? Ze hebben hun beste speler Hernandez op de bank gezet.quote:Op zondag 29 juni 2014 02:11 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Dan krijg je een zaadpot van jewelste
Dan gaat niemand last van de hitte hebben, want dan gaat er niets gebeuren.quote:Op zondag 29 juni 2014 02:11 schreef lisselotte88 het volgende:
[..]
die leuke mexicaanse coach heeft al gezegd dat ze vooral zullen verdedigen omdat ze bang zijn voor RVP en van persie...dus dan heeft mexico ook geen last van de hitte. Bovendien een hoop van die mexicanen speelt in eigen land en is hitte dus gewend.
Peralta, Dos Santos en nog meer van die Guadalajara spelerts.quote:Op zondag 29 juni 2014 02:13 schreef lisselotte88 het volgende:
[..]
hun sterkste kracht is toch ook hun verdediging? niet snel, maar ze staan wel stevig. Beter dan onze eredivisie verdedigers. Wie moet er bij hun aanvallen? Ze hebben hun beste speler Hernandez op de bank gezet.
Peralta speelt bij iets dat America heetquote:Op zondag 29 juni 2014 02:14 schreef Nober het volgende:
[..]
Peralta, Dos Santos en nog meer van die Guadalajara spelerts.
Maar de hitte dan? En waarom is die coach van mexico dan zo zeker dat hij gaat winnen? Hij gaat toch niet liegen tegen het Mexicaanse volk? Ik heb van Gaal niet horen zeggen: Wij gaan winnen van Mexico. Die Herrera roept het voortdurend.quote:Op zondag 29 juni 2014 02:16 schreef lijpe_mocro13 het volgende:
Tuurlijk pakt Nederland deze. Mexico is vergeleken met Nederland fucking stront. 4-1 easy
Hou nou toch op met dat gezwam. De temperatuur zal geen probleem vormen, en zal ook geen excuus kunnen zijn als er verloren wordt.quote:Op zondag 29 juni 2014 01:59 schreef lisselotte88 het volgende:
Deze bewaar ik! Bedankt! Als Dirk Kuyt na afloop bij Jack van Gelder zit te huilen: Het was zo heetquote:Op zondag 29 juni 2014 02:19 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Hou nou toch op met dat gezwam. De temperatuur zal geen probleem, en zal ook geen excuus kunnen zijn als er verloren wordt.
We zien het morgen om 19:45 wel wie er een troll is (verlenging verwacht ik niet, want tegen die tijd kunnen beide teams niet meer lopen).quote:Op zondag 29 juni 2014 02:20 schreef Geo4kant het volgende:
Lisselotte is een slechte troll, negeer hem gewoon
Prima, dan zeg ik dat ze uit hun nek lullen. De cijfers liegen niet:quote:Op zondag 29 juni 2014 02:21 schreef lisselotte88 het volgende:
Deze bewaar ik! Bedankt! Als Dirk Kuyt na afloop bij Jack van Gelder zit te huilen: Het was zo heetIk voelde mijn benen niet meer. Ik kon niet meer ademen. Nu wordt Fred wereldkampioen
Dan herinner ik je aan je post
In Zuid Afrika 4 jaar geleden was het hartstikke warm en de lucht was ijl dat is gewoon een slap excuus spelers moeten gewoon wat meer water drinken meer niet. En volgens mij kwam Nederland in de finale terecht, dus dat moet wel goed komen.quote:Op zondag 29 juni 2014 02:18 schreef lisselotte88 het volgende:
[..]
Maar de hitte dan? En waarom is die coach van mexico dan zo zeker dat hij gaat winnen? Hij gaat toch niet liegen tegen het Mexicaanse volk? Ik heb van Gaal niet horen zeggen: Wij gaan winnen van Mexico. Die Herrera roept het voortdurend.
Duidelijk geen weer voor een blanke.quote:Op zondag 29 juni 2014 03:01 schreef hole1988 het volgende:
Weersverwachtingen op dit moment
12:00
• Temp: 27C
• LuchtV: 77%
• Neerslag: 20%
15:00
• Temp: 25C
• LuchtV: 84%
• Neerslag: 10%
Wauw, Racismequote:Op zondag 29 juni 2014 03:18 schreef Nober het volgende:
[..]
Duidelijk geen weer voor een blanke.
Vorm
Wijnaldum, De Jong, Vlaar, Martins Indi, Kongolo
Kuijt, De Guzmán, Sneijder
Depay, Lens
Ik neem aan dat onze jongens stuk voor stuk top atleten zijn. Dit wisten we vier jaar geleden al, dus genoeg tijd om een plan te maken. Als we hier op stuklopen, dan hebben de jongens en het team eromheen zich stomweg niet goed voorbereid.quote:Op zondag 29 juni 2014 03:01 schreef hole1988 het volgende:
Mooi, dan kan Robben profiteren als ze alleen op RvP en op van Persie letten.quote:Op zondag 29 juni 2014 02:11 schreef lisselotte88 het volgende:
[..]
die leuke mexicaanse coach heeft al gezegd dat ze vooral zullen verdedigen omdat ze bang zijn voor RVP en van persie...dus dan heeft mexico ook geen last van de hitte. Bovendien een hoop van die mexicanen speelt in eigen land en is hitte dus gewend.
quote:Op zondag 29 juni 2014 07:13 schreef Trebo het volgende:
Maar even serieus heh.. wie in godsnaam bij Mexico moet Robben afstoppen? Die 37-jarige? Of die 3 b-garnituur spelers die in de Eredivisie hebben gevoetbald?
Ik hoor telkens, ja Mexico heeft een geweldig team. Tja, Nederland ook. Chilli schat ik toch een niveau hoger in dan Mexico. Een ploeg zonder absolute wereldtoppers. En laten wij daar nou wel twee van hebben.
Daarna dus Griekenland of Costa Rica. Nou, die kan je inprincipe wel telefonisch afdoen. Dan Argentinie. 3 man op Messi en ook Argentinie mag op hun welverdiende vakantie.
De Finale tegen de Duitsers, dat wordt tricky maar die gaan we gewoon in de laatste minuut winnen door een eigen goal van Muller.. met z'n lul.
Vanmiddag maar even in Amsterdam kijken op welke woonboot ik ga staan.
Dit soort reacties mag ik wel. Geen gezanik over de zon, de hitte, de Fifa en zogenaamde wereldtoppers die in de MLS of Qatar spelen....quote:Op zondag 29 juni 2014 07:13 schreef Trebo het volgende:
Maar even serieus heh.. wie in godsnaam bij Mexico moet Robben afstoppen? Die 37-jarige? Of die 3 b-garnituur spelers die in de Eredivisie hebben gevoetbald?
Ik hoor telkens, ja Mexico heeft een geweldig team. Tja, Nederland ook. Chilli schat ik toch een niveau hoger in dan Mexico. Een ploeg zonder absolute wereldtoppers. En laten wij daar nou wel twee van hebben.
Daarna dus Griekenland of Costa Rica. Nou, die kan je inprincipe wel telefonisch afdoen. Dan Argentinie. 3 man op Messi en ook Argentinie mag op hun welverdiende vakantie.
De Finale tegen de Duitsers, dat wordt tricky maar die gaan we gewoon in de laatste minuut winnen door een eigen goal van Muller.. met z'n lul.
Vanmiddag maar even in Amsterdam kijken op welke woonboot ik ga staan.
ja maar niet LETTERLIJK mexico is er gezegd. Robben zei dat het hem niet uitmaakte want '' als we echt goed zijn winnen we van ieder land ''quote:Op zondag 29 juni 2014 00:36 schreef lisselotte88 het volgende:
[..]
http://nos.nl/wk2014/arti(...)ats-is-het-doel.html
Het Nederlands elftal speelt maandag in de laatste poulewedstrijd tegen Chili om groepswinst. Volgens aanvoerder Robin van Persie is dit een absoluut doel voor Oranje.
"Als je met een schuin oog vooruit kijkt, is dat in theorie iets gunstiger", vertelt de aanvaller tijdens een persconferentie na de middagtraining in Rio de Janeiro. "Bij een tweede plek tref je landen die je liever pas later in het toernooi tegenkomt."
Tuurlijk speelt hij liever tegen Salcido en Marquez in de 2e ronde dan tegen Luiz.quote:Op zondag 29 juni 2014 08:25 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
ja maar niet LETTERLIJK mexico is er gezegd. Robben zei dat het hem niet uitmaakte want '' als we echt goed zijn winnen we van ieder land ''
Ik hoop het, als Verhaegh speelt hebben we echt een probleem.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 17:37 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Dat is gewoon om de tegenstander te beinvloeden. Met Kuyt deed hij het ook, die speelde.. dus nu denkt iedereen dat Verhaegh gaat spelen maar dat is niet
Niet dat Verhaegh gaat spelen, maar waarom denk jij dat we een probleem hebben als die nobody in de basis komt?quote:Op zondag 29 juni 2014 09:07 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik hoop het, als Verhaegh speelt hebben we echt een probleem.
Heeft niet het loopvermogen van Janmaat, hij is minder snel en verdedigend ook minder dan Janmaatquote:Op zondag 29 juni 2014 09:10 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Niet dat Verhaegh gaat spelen, maar waarom denk jij dat we een probleem hebben als die nobody in de basis komt?
misschien ivm weersomstandigheden? dan ze hem later inbrengen..quote:Op zondag 29 juni 2014 09:10 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Niet dat Verhaegh gaat spelen, maar waarom denk jij dat we een probleem hebben als die nobody in de basis komt?
Dat valt toch allemaal wel mee? Er wordt echt ontzettend overdreven gedaan over de hitte. Het is wel warm, maar dit zijn geen abnormale omstandigheden.quote:Op zondag 29 juni 2014 03:01 schreef hole1988 het volgende:
Snap sowieso niet waarom hij opeens aanspraak maakt op de basisplaats van Janmaat.quote:Op zondag 29 juni 2014 09:14 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Heeft niet het loopvermogen van Janmaat, hij is minder snel en verdedigend ook minder dan Janmaat
Verdedigend vind ik hem beter dan Janmaat. Hij zal wel niet starten.quote:Op zondag 29 juni 2014 09:14 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Heeft niet het loopvermogen van Janmaat, hij is minder snel en verdedigend ook minder dan Janmaat
quote:Op zondag 29 juni 2014 09:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Verdedigend vind ik hem beter dan Janmaat. Hij zal wel niet starten.
Maakt inderdaad niet veel uit denk ik, alleen wel apart dat je iemand er niet in zet (Janmaat) die nog nooit verloren heeft met het Nederlands elftalquote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:59 schreef lisselotte88 het volgende:
[..]
dat zeiden we ook over kuyt, blind, vlaar etc.
Maakt trouwens weinig uit...Verhaegh/Janmaat, Guzman/Wijnaldum/Clasie
allemaalniet dat die Mexicaanse spelers veel beter zijn...klimaat en samenwerking en tactiek zullen morgen van invloed zijn op de uitslag.
Barry van Galen heeft ook nog nooit verloren met Oranje.quote:Op zondag 29 juni 2014 09:31 schreef Max23 het volgende:
[..]
Maakt inderdaad niet veel uit denk ik, alleen wel apart dat je iemand er niet in zet (Janmaat) die nog nooit verloren heeft met het Nederlands elftal
Er zit natuurlijk ook geen verschil tussen 1 interland of 19 interlandsquote:Op zondag 29 juni 2014 09:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Barry van Galen heeft ook nog nooit verloren met Oranje.
Otman Bakkal ook niet.quote:Op zondag 29 juni 2014 09:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Barry van Galen heeft ook nog nooit verloren met Oranje.
Gewoon om aan te geven dat dat soort statistiekjes bij Van Gaal niet echt mee zullen spelen. Als hij Verhaegh opstelt, wat ik overigens niet denk, dan zal dat zijn omdat die verdedigend beter is en hij Janmaat wellicht wat later in zal brengen.quote:Op zondag 29 juni 2014 09:34 schreef Max23 het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk ook geen verschil tussen 1 interland of 19 interlands![]()
Maarja, we weten allemaal dat jij anti-Janmaat bent dus zo'n reactie had ik wel verwacht
quote:Op zondag 29 juni 2014 07:06 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Mooi, dan kan Robben profiteren als ze alleen op RvP en op van Persie letten.
quote:Op zondag 29 juni 2014 07:13 schreef Trebo het volgende:
Daarna dus Griekenland of Costa Rica. Nou, die kan je inprincipe wel telefonisch afdoen.
En tegen Frankrijk hadden we de meeste van onze topspelers niet, toch?quote:Op zondag 29 juni 2014 11:02 schreef TLC het volgende:
Nederland doet het onder van Gaal toch best goed ? sinds die weer bondscoach is maar 2 keer verloren, de eerste wedstrijd na een rampzalig EK tegen Belgie (waar Nederland zn voorsprong verprutste) en een paar maanden terug tegen Frankrijk.
Als ik deze namen lees dan krijg ik heimwee naar Gio en Van der Wiel.. gewoon zekerdheidjes op de backposities in plaats van deze onzekere factoren.quote:Op zondag 29 juni 2014 09:27 schreef Ajacied422 het volgende:
Met Kuyt en Verhaegh in de basis wordt het 1-1 en verlengen. Al lijkt het me onwaarschijnlijk dat Verhaegh in de basis start.
Hopelijk slaat Aad keihard terug op twitter. Een dergelijk tactisch genie moet zich niet door wat Belgjes laten piepelen.quote:
Ik weet niet wat de relevantie is voor dit topic, maar het klopt wel.. als je Aad300 iets hoort vertellen lijkt het altijd net of Jezus zijn volgelingen toespreekt, terwijl zijn mening slechts een van de velen is. Begrijp niet dat die kerel zichzelf zo enorm serieus neemt. Denk dat hij niet eens doorheeft dat zijn meeste fans hem niet serieus nemen.quote:
Die nummer 4 maza kan er geen kut van. Heeft jarenlang bij psv lopen kutten. Vlaar,BMI en De Vrij zijn 2 klasse beter. Enige voordeel wat hij heeft is dat hij lang is en dus dat er af en toe een tegenstander tegen hem aanschiet.quote:Op zondag 29 juni 2014 02:13 schreef lisselotte88 het volgende:
[..]
hun sterkste kracht is toch ook hun verdediging? niet snel, maar ze staan wel stevig. Beter dan onze eredivisie verdedigers. Wie moet er bij hun aanvallen? Ze hebben hun beste speler Hernandez op de bank gezet.
Kleine kans.quote:Op zondag 29 juni 2014 11:46 schreef Eppie_NL het volgende:
Meisjes, Nederland gaat vanavond met 4-1 winnen.
Nederland - Costa Rica lijkt mij ook wel een mooi vooruitzichtquote:Op zondag 29 juni 2014 11:57 schreef Jason22 het volgende:
Over 8 uur liggen we eruit of we gaan nog 6 dagen door.
Costa Rica versloeg Mexico, Uruguay en Italie.quote:Op zondag 29 juni 2014 07:13 schreef Trebo het volgende:
En vergeet australie niet.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:11 schreef Vasion het volgende:
[..]
Costa Rica versloeg Mexico, Uruguay en Italie.
Ze kunnen beter tegen de temperatuur dan wij en Oranje heeft het juist zwaar bij onderschatting,
zie die wedstrijden tegen Denemarken en Rusland maar.
ik begin nu ook al wat lichtjes zenuwachtig te worden. Ik hoop echt dat het al 2-0 staat in de rust.quote:
Sjek is veel lekkerderquote:
Hij is er klaar voor:quote:Op zondag 29 juni 2014 11:57 schreef Pleun2011 het volgende:
Voetbal is niet alleen de hogere wiskunde van Van Gaal maar ook entertainment.. daarom kijk ik uit naar nieuwe gifjes van de coach van Mexico.. De gif waarbij de bliksem uit zijn lijf komt vind ik de beste van dit WK.
[ afbeelding ]
Waarom?quote:Op zondag 29 juni 2014 12:47 schreef Fok-it het volgende:
Het zou toch wel idioot zijn als Verhaegh echt gaat starten.
Dat zal het wel zijn inderdaad, want ik kan me niet voorstellen dat hij Verhaegh het afgelopen seizoen gevolgd heeft.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:51 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dan staat er nog maar 1 Feyenoorder in de basis, horror
Kneus, daar gaat het niet om.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:51 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 29 juni 2014 12:51 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Misschien heeft het allemaal te maken met die enorme temperaturen, misschien dat ze rustig willen beginnen, dus volop ballen tegenhouden. En de tweede helft meer beweging in willen brengen, dus wissel Verhaegh/Janmaat. Maar het kan ook zijn dat van Gaal een beetje de media om de tuin wil leiden. Ach we zullen het zien.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |