abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 juni 2014 @ 14:11:50 #1
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_141488603
Laatste nieuws:

BREAKING:

Lisanne Froon (22)

Politie bevestigt vondst resten Lisanne Froon
De donderdag in Panama gevonden resten zijn van de vermiste Nederlandse Lisanne Froon.

Dat meldt NOS.

Donderdag werden botten en schoenen gevonden in de buurt van de plaats waar eerder een rugzak met onder meer de telefoons van de vrouwen werd aangetroffen.

Kris Kremers en Lisanne Froon werden sinds april vermist.

Kris Kremers (21)

Op maandag 16 en woensdag 18 juni werden 2 schoenen, waarvan 1 met resten van voeten gevonden in de buurt van Alto Bocas del Toro, Panama, ten zuiden van een stuwdam in de Rio Changuinola (ook wel Rio Culebra genoemd).

Een deel van de resten is van de sinds 80 dagen vermiste Lisanne Froon uit Amersfoort zijn. Mogelijke sporen van haar vriendin Kris Kremers wordt nog onderzocht.

De rugzak van een van de meiden met daarin 2 zonnebrillen en 2 beha's, een telefoon en een camera, werd op zaterdag 14 juni gevonden nabij Los Romeros, en Valle del Risco, Bocas del Toro.

Maandag 23 juni volgt een persconferentie waarin de resultaten van het DNA-onderzoek worden gepresenteerd. De stoffelijke resten van de levenslustige Lisanne zijn zondag al bevestigd. Sympathieke Kris wordt nog gezocht.

• Op 3 plekken menselijke resten gevonden - NOS
• Rugzak is door inheems echtpaar dat rijst verbouwde gevonden, dus niet door de gids noch door het expeditieteam - nu.nl

De rugzak is woensdag gevonden langs de rivier de Culebra in de struiken door een indianenvrouw die met haar man op een afgelegen plek rijst verbouwde. Het stel informeerde zijn stam, Dit heeft de Panamese officier van justitie die het onderzoek in de verdwijningszaak leidt, Betzaida Pitta, bekendgemaakt.

De inheemse gemeenschap besloot daarop een boodschapper te sturen naar de plaats Boquete om de autoriteiten in te lichten. De vrouw moest door onherbergzaam gebied lopen met dichte vegetatie, waar vier giftige slangensoorten voorkomen.

Daarna duurde het enige tijd voordat bevestigd kon worden dat het inderdaad om de spullen van de vermiste Nederlandse vrouwen ging. Door slechte weersomstandigheden was er een tijdje geen contact mogelijk met het onderzoeksteam.

Omgeving:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Ouders hebben schoenen herkend'
Ook al is er nog geen direct bewijs, alles wijst erop dat de gevonden resten in Panama afkomstig zijn van de vermiste Kris en Lisanne.

De resten die in de jungle gevonden zijn, worden op dit moment nog onderzocht door experts in Panama. Verslaggever Britta Sanders:"Ik hoor hier van de woordvoerder van de familie dat de ouders de gevonden schoenen herkend zouden hebben als de schoenen van Kris en Lisanne. En dat het dezelfde schoenen zouden zijn die ze gedragen hebben bij hun vertrek vanaf Schiphol."

Ook de politie in Nederland zegt het sterke vermoeden te hebben dat het om de vrouwen gaat. Het DNA-onderzoek dat uitsluitsel moet geven, kan nog een halve week duren.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Zolderkamerspeculaties FOK!:

• meiden zijn in de rivier de Chiangola (of Culebra) gevallen en verdronken, de rugzak lag nog op de kant
• de meiden zijn met rugzak en al in de rivier beland en de rugzak is ergens gestrand en daar gevonden
• meiden rustten uit op hun verdwalings(?)tocht en zijn door wilde dieren aangevallen en gedood, de rugzak stond ongemoeid verderop

Vragen:
• Waarom gingen Kris en Lisanne om 13:30-14:00 nog de bergen in?
• Hoe was het weer? 36 graden overdag, 22 graden 's nachts in Boquete, hoger op de berg kouder, regen/onweer wordt beweerd, bron?
• Wat staat er op de laatste foto's?

========================================================================

Lokale fauna:

Roofdieren:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aaseters:

SPOILER
Reptielen:

SPOILER
Amfibieën:

SPOILER
Insecten en spinnen:

SPOILER
Nieuwslinks:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)t-meisjes-in-panama/
http://prensa.com/uhora/l(...)as-holandesas/345622
http://www.bbc.com/news/world-latin-america-27939119
http://www.elsevier.nl/Bu(...)en-Kremers-1545546W/
http://nos.nl/video/66379(...)onden-in-panama.html
http://www.hartvannederland.nl/tag/vermissing-panama/
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)melijke-resten.dhtml
http://www.panamaamerica.(...)cia-sobre-holandesas
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-met-kris-en-lisanne
http://www.blikopnieuws.n(...)eden-misdrijf-panama
http://www.tvn-2.com/Noti(...)e-Lisanne-Froon.aspx

===========================================================================

Ouder nieuws:
SPOILER
http://www.tvn-2.com/Noticias/Paginas/envivo.aspx

deze?
pi_141488648
Thnx voor het openen huge, ik kreeg geen nieuwe open :'(
pi_141488692
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:58 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Meen je dat? Ik ga toch echt regelmatig twee uur wandelen met mijn hond en neem dan helemaal geen water mee. En dan heb ik niet eens dorst als ik thuis kom.
tig jaar geleden met 35 graden (hoog seisoon)gewandeld in de bergen van turkije
ongeplanned (met lokale bewoonster)
geen water bij ons maar ook geen dorst tijdens de klim gehad, bij terug keer bij het huisje van de bewoonster kregen we wel bakkie turkse thee ;)
de een drink veel de ander weinig denk ik...

volgens mij moet je blijven drinken om geen dorst te krijgen, niet pas gaan drinken als je al dorst hebt
pi_141488897
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 15:26 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Staartbeentje hangt daar nog onder, dat bot wat we zien zit vast aan het sacrum. Waarom zijn het geen gewrichten volgens jou? Zitten gewoon ligamenten tussen hoor. Het femur zit er toch ook niet meer aan vast ? Daar verbazen jullie je dan weer niet over..
Ligamenten ontbinden en kunnen door dieren met flinke kaken gemakkelijk los worden getrokken.
Beetje oude koe inmiddels. Maar je gewrichten zijn toch je bewegende delen. Je polsen, knieën, schouders en bij je bekken. Maar daar zit een kogelgewricht van je bovenbeen in. Dat stuk van je bekken is niet zelf het gewricht.
pi_141488924
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:00 schreef Bijna het volgende:

[..]

In Panama heb je dat echt wel nodig.
Ik denk dat je overdrijft.

http://www.klimaatinfo.nl/panama/boquete.htm
quote:
Boquete heeft door zijn hogere ligging een ander klimaat dan andere gebieden in Panama. Hoewel het klimaat ook als tropisch aangeduid kan worden, zeker ook gezien de hoeveelheid regen die er valt. De temperatuur is echter door de hogere ligging van Boquete flink getemperd. Het voelt een stuk frisser boven op de berg.
De gemiddelde maximale tempratuur schommelt daar tussen de 27 en 30 graden Celsius.
Dan hebben we het ook nog over een jungle dus ik neem aan dat je in de schaduw loopt.

Je kan zo'n tocht niet vergelijken met een vierdaagse in Nederland bij tropische tempraturen waarbij de deelnemers doorgaans door woonwijken en weilanden in de volle brandende zon lopen.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 14:21:58 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_141488959
quote:
17s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:01 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ja, maar beste Dven, jij bent niet van deze aarde.
Het is gewoon zinloos. Je doet het hoogstens voor het lekkere. Voor een dagwandeling volstaat al twee liter in Nederland. Bij warmer en zeer droog weer 4 liter. Maar let op, dat is van 's morgensvroeg tot 's avonds!

In de tropen pak je zo'n 3 liter op een volledige dag bij gematigde activiteit.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_141488986
Kom op zeg... dit plaatje in de OP:

:')
  dinsdag 24 juni 2014 @ 14:25:51 #8
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_141489091
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:21 schreef Dven het volgende:

[..]

Het is gewoon zinloos. Je doet het hoogstens voor het lekkere. Voor een dagwandeling volstaat al twee liter in Nederland. Bij warmer en zeer droog weer 4 liter. Maar let op, dat is van 's morgensvroeg tot 's avonds!

In de tropen pak je zo'n 3 liter op een volledige dag bij gematigde activiteit.
Wandeling in Maleisië door de jungle: in 3 uur had ik zo'n 1,5 liter water op en was mijn shirt doorweekt van het zweet. De benauwdheid in de jungle is totaal niet te vergelijken met ook maar iets hier en daardoor raak je ontzettend veel vocht kwijt zonder ook maar iets te doen.
Don't let my username fool you...
  dinsdag 24 juni 2014 @ 14:27:06 #9
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141489142
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:20 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

[..]

De gemiddelde maximale tempratuur schommelt daar tussen de 27 en 30 graden Celsius.
Dan hebben we het ook nog over een jungle dus ik neem aan dat je in de schaduw loopt.

Je kan zo'n tocht niet vergelijken met een vierdaagse in Nederland bij tropische tempraturen waarbij de deelnemers doorgaans door woonwijken en weilanden in de volle brandende zon lopen.
volgens mij gaat het niet alleen om de temperatuur maar ook om de hoogte
  dinsdag 24 juni 2014 @ 14:28:40 #10
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_141489201
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:25 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Wandeling in Maleisië door de jungle: in 3 uur had ik zo'n 1,5 liter water op en was mijn shirt doorweekt van het zweet. De benauwdheid in de jungle is totaal niet te vergelijken met ook maar iets hier en daardoor raak je ontzettend veel vocht kwijt zonder ook maar iets te doen.
Wat je drinkt doet verder weinig af aan wat je nodig hebt. Verder ben ik prima bekend met mijn klimaten en de effecten daarvan op het lichaam :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 24 juni 2014 @ 14:30:28 #11
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141489267
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:28 schreef Dven het volgende:

[..]

Wat je drinkt doet verder weinig af aan wat je nodig hebt. Verder ben ik prima bekend met mijn klimaten en de effecten daarvan op het lichaam :)
handig! Weet jij toevallig hoe dat zit met drinken en de hoogte waar je je bevindt in landschap met bergen?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 14:32:16 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141489329
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:27 schreef Marrije het volgende:

[..]

volgens mij gaat het niet alleen om de temperatuur maar ook om de hoogte
En de activiteit.... en het zal daar een stuk intensiever klimmen zijn dan een wandelingetje met de hond op de Ginkelse Heide, waar Juffrouw Tok altijd binnen bereik is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 14:33:41 #13
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_141489384
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

En de activiteit.... en het zal daar een stuk intensiever klimmen zijn dan een wandelingetje met de hond op de Ginkelse Heide, waar Juffrouw Tok altijd binnen bereik is.
_O-
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 14:40:34 #14
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_141489609
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:30 schreef Marrije het volgende:

[..]

handig! Weet jij toevallig hoe dat zit met drinken en de hoogte waar je je bevindt in landschap met bergen?
Op grote hoogte verlies je meer vocht maar dat is ook weer afhankelijk van de lokatie waar je je bevindt. Op grote hoogte in Panama verbijven is weer iets anders dan op grote hoogte in Alaska.
pi_141489866
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 12:58 schreef Globali het volgende:
Dat zal niet de eerste keer zijn.
:D
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 12:31 schreef muhahaha het volgende:
Orgaanhandel en de resten op 8 uur lopen midden in de jungle dumpen, ja wat geloofwaardig dit :')
Heeft nog wat moeite gekost, ook. Eerst wilden ze er niet aan.

Peter Burger: “Na boze stukken van mij en anderen hebben ze eerst stilzwijgend de tekst op de AD-site aangepast en gemeld dat hun anonieme bron een gepensioneerde Nederlandse opsporingsambtenaar was in Panama die zich met plaatselijke privédetectives in de zaak verdiept. Een paar uur later hebben ze het hele stuk offline gehaald en vervangen door een vette rectificatie. Het was een zeldzaam staaltje van onverantwoordelijke journalistiek.”

Het Algemeen Dagblad had een bron die had gemeld dat Kris en Lisanne op zoek waren naar een ritje richting de markt in Boquete, maar reed de ‘taxichauffeur’ de andere kant op. Vervolgens zou de man de meiden hebben verdoofd met een ‘knock-out spray’ en ze hebben vastgebonden.

Bij een meertje in de buurt van de internationale luchthaven Enrique Malek zijn vermoedelijk organen ontvreemd uit de lichamen van de meiden. Bij dat meertje moeten de lijken achtergelaten zijn, aldus de bronnen. Ze baseren zich volgens de krant op informatie van getuigen, tips van derden en eigen onderzoek. Voor een gezonde nier kan rond de 45.000 Amerikaanse dollar gevangen worden. Dat maakt orgaanhandel in het land een “lucratieve bezigheid”.

Het is uiteraard niet uit te sluiten dat er werkelijk zoiets is gebeurd. Je moet overal rekening mee houden. Maar dan moet je wel controleerbare feiten hebben en dat was hier duidelijk niet het geval. Wordt verder helemaal uitgelegd op de site van Peter Burger.

Nu nog wel even zien te achterhalen wie die “voormalige Nederlandse opsporingsambtenaar” is. De bron van het AD-verhaal “die zich met plaatselijke privédetectives en vrijwilligers in de zaak verdiept.”

Altijd handig om te weten.

bron
Ik zeg niet dat het waarschijnlijk is, maar dus ook niet helemaal onwaarschijnlijk.
pi_141490123
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
Kom op zeg... dit plaatje in de OP:

[ afbeelding ]

Prachtige beesten. ^O^
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141490152
Het was rondom de 1e dagen van verdwijning in ieder geval warm en droog in Boquete:

31 maart - max temp 37 graden - geen neerslag - zicht 20 km
1 april - max temp 36 graden - geen neerslag - zicht 16 km
2 april - max temp 34 graden - geen neerslag - zicht 13.6 km
3 april - max temp 34 graden - geen neerslag - zicht 11.3 km
4 april - max temp 34 graden - geen neerslag - zicht 13.1 km

http://www.wunderground.c(...)=NA&req_statename=NA
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_141491283
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:55 schreef Montagui het volgende:
Het was rondom de 1e dagen van verdwijning in ieder geval warm en droog in Boquete:

31 maart - max temp 37 graden - geen neerslag - zicht 20 km
1 april - max temp 36 graden - geen neerslag - zicht 16 km
2 april - max temp 34 graden - geen neerslag - zicht 13.6 km
3 april - max temp 34 graden - geen neerslag - zicht 11.3 km
4 april - max temp 34 graden - geen neerslag - zicht 13.1 km

http://www.wunderground.c(...)=NA&req_statename=NA
Eeeeh, en ik las ergens juist dat het 1 april heel slecht weer was daar?

quote:
Ook in Panama en in het dorp Boquete waar Kris en Lisanne verbleven, is het nieuws inmiddels bekend. Hans van der Voort, Nederlandse inwoner van Boquete, kan zich de dag dat de vrouwen verdwenen nog goed voor de geest halen: 'Ik schrik ervan dit te horen. Dit was mij nog niet bekend. Ze hebben alles tegen gehad. Ik weet nog wat voor ongelooflijk slecht weer het was, op de dag dat ze daar heen zijn gegaan. Het was zo heftig, de donder klonk keihard. Iedereen is ermee bezig, maar nog steeds kan niemand zich voorstellen wat er is gebeurd.'
Vanuit deze link: http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)t-is-een-drama.dhtml
pi_141491486
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 15:30 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Eeeeh, en ik las ergens juist dat het 1 april heel slecht weer was daar?

[..]

Vanuit deze link: http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)t-is-een-drama.dhtml
Inderdaad, en aangezien dan 1 van de scenario's een wilde rivier betreft denk ik dat het wel van belang is om duidelijk te krijgen wát voor weer het nu eigenlijk was. Zeker omdat die periode nog valt in het 'dry season' vond ik de verklaring van die Hans al raar. Ik hecht daarom meer waarde aan 'weather underground'.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_141491561
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:48 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

[..]

Heeft nog wat moeite gekost, ook. Eerst wilden ze er niet aan.

Peter Burger: “Na boze stukken van mij en anderen hebben ze eerst stilzwijgend de tekst op de AD-site aangepast en gemeld dat hun anonieme bron een gepensioneerde Nederlandse opsporingsambtenaar was in Panama die zich met plaatselijke privédetectives in de zaak verdiept. Een paar uur later hebben ze het hele stuk offline gehaald en vervangen door een vette rectificatie. Het was een zeldzaam staaltje van onverantwoordelijke journalistiek.”

Het Algemeen Dagblad had een bron die had gemeld dat Kris en Lisanne op zoek waren naar een ritje richting de markt in Boquete, maar reed de ‘taxichauffeur’ de andere kant op. Vervolgens zou de man de meiden hebben verdoofd met een ‘knock-out spray’ en ze hebben vastgebonden.

Bij een meertje in de buurt van de internationale luchthaven Enrique Malek zijn vermoedelijk organen ontvreemd uit de lichamen van de meiden. Bij dat meertje moeten de lijken achtergelaten zijn, aldus de bronnen. Ze baseren zich volgens de krant op informatie van getuigen, tips van derden en eigen onderzoek. Voor een gezonde nier kan rond de 45.000 Amerikaanse dollar gevangen worden. Dat maakt orgaanhandel in het land een “lucratieve bezigheid”.

Het is uiteraard niet uit te sluiten dat er werkelijk zoiets is gebeurd. Je moet overal rekening mee houden. Maar dan moet je wel controleerbare feiten hebben en dat was hier duidelijk niet het geval. Wordt verder helemaal uitgelegd op de site van Peter Burger.

Nu nog wel even zien te achterhalen wie die “voormalige Nederlandse opsporingsambtenaar” is. De bron van het AD-verhaal “die zich met plaatselijke privédetectives en vrijwilligers in de zaak verdiept.”

Altijd handig om te weten.

bron
Ik zeg niet dat het waarschijnlijk is, maar dus ook niet helemaal onwaarschijnlijk.
in onze publicatie 'Neptaxi werd Kris en Lisanne noodlottig', rond de verdwijningszaak in Panama, hebben wij journalistiek onzorgvuldig gehandeld.

De basis voor het verhaal bleek bij nader inzien onvoldoende. Het AD heeft besloten deze publicatie daarom te herroepen en betreurt de effecten van het artikel op de families van Kris en Lisanne en hun omgeving.

Dennis van Luling
Chef online AD
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 24 juni 2014 @ 15:56:25 #21
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_141492352
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:20 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

[..]

Ik ben in Costa Rica geweest, en 30 graden daar is totaal anders dan hier. Het is ontzettend drukkend en vochtig. In die jungle is het helemaal erg omdat het vocht niet weg kan door het bladerdak. Je zweet je helemaal het apelazerus.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_141493020
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 15:56 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Ik ben in Costa Rica geweest, en 30 graden daar is totaal anders dan hier. Het is ontzettend drukkend en vochtig. In die jungle is het helemaal erg omdat het vocht niet weg kan door het bladerdak. Je zweet je helemaal het apelazerus.
Dit gebied is wat hoger en minder tropisch (Boquete en omhoog) of minder begroeid maar zelfde klimaat (noordhelling van de bergkam waar de rugzak gevonden is. Op 165 m hoogte, waar de beenderen en schoenen zijn gevonden zal het wel een flinke hete vochtige pan zijn...
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

dinsdag 24 juni 2014 @ 16:32:05 #23
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_141493684
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dit gebied is wat hoger en minder tropisch (Boquete en omhoog) of minder begroeid maar zelfde klimaat (noordhelling van de bergkam waar de rugzak gevonden is. Op 165 m hoogte, waar de beenderen en schoenen zijn gevonden zal het wel een flinke hete vochtige pan zijn...
Ik las ergens dat dat gebied in Panama bekend staat als een nevelwoud? Kan er naast zitten hoor, maar daar krijg je dus enorme nevel door warme lucht die tegen de berg op rijst. Dat maakt het ontzettend vochtig en benauwd. Wat me bijgebleven is van nevelwoud Monteverde in Costa Rica, is dat er werkelijk overal mos enzo groeit. Je ziet geen kale boomstam, alles is begroeid. Heel apart.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_141493744
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:32 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Ik las ergens dat dat gebied in Panama bekend staat als een nevelwoud? Kan er naast zitten hoor, maar daar krijg je dus enorme nevel door warme lucht die tegen de berg op rijst. Dat maakt het ontzettend vochtig en benauwd. Wat me bijgebleven is van nevelwoud Monteverde in Costa Rica, is dat er werkelijk overal mos enzo groeit. Je ziet geen kale boomstam, alles is begroeid. Heel apart.
Klopt, dat zie je ook op de foto's. Heb je hier ook, dat soort wouden. De Valle de Cocora met de beroemde waspalmen, de hoogste bomen ter wereld meen ik?

Echter, in dit gebied heb je heel veel microklimaten. De zuidkant van de bergen, waar Boquete en de El Pianista liggen, is compleet anders dan de andere kant van de waterscheiding, ten noorden, waar de rugzak (voor mij een bewijs van daar geweest zijn) en de resten zijn gevonden.

pi_141494057
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:34 schreef El_Matador het volgende:
De Valle de Cocora met de beroemde waspalmen, de hoogste bomen ter wereld meen ik?
de grootste palmsoort inderdaad. De Sequoia is nog een paar maatjes groter ;)
In the coolest little capital of the world
  dinsdag 24 juni 2014 @ 16:46:00 #26
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141494107
http://www.bloglovin.com/(...)ame=1&click=0&user=0

June 23, 2014 by Lee Zeltzer:

I cannot disclose my source for this factual information and please do not assume anything more than the facts. This being written before the press conference today.
Searchers have been in the hills progressing from the backpack discovered last week.
Those searchers discovered two boots, one identified as belonging to Lisanne. Human tissue, most of a foot, was discovered in that boot and the DNA has been identified as being from Lisanne. Kris’s shorts, or fabric from them has also been found.
No bodies have been found, no DNA of Kris has been found.

Geen idee of dat verhaal over de broek van Kris klopt.
pi_141494170
Hoe weten ze dan dat die broek van Kris was? Wat is zijn bron?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 16:49:01 #28
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141494202
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:48 schreef Halcon het volgende:
Geen idee.
pi_141494204
Onware uitspraak: niet "er is geen weefsel van Kris gevonden", maar "tot nog toe is er geen match tussen het afgestane en gevonden DNA". Slordige uitspraak wat die broek ook onwaarschijnlijk maakt na 2,5 maand tropische regens.

pi_141494258
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:48 schreef Halcon het volgende:
Die Lee hoort bij (Alto al Crimen, the local crime prevention organization) die zijn ingehuurd door de familie om de zoektocht te coördineren
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141494303
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:44 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

de grootste palmsoort inderdaad. De Sequoia is nog een paar maatjes groter ;)
Precies, daar zat ik mee in mijn hoofd. ^O^

Wel een mooie vallei, en wij gingen er ook pas na de lunch heen. Vergelijkbaar gebied met Boquete, met regen. No way dat wij verder de berg opgingen, onbegrijpelijk dat Lisanne en Kris dat wel deden. In mijn ogen niet zomaar, daar is de klim veel te steil en gevaarlijk 's nachts voor.

pi_141494336
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:50 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Die Lee hoort bij (Alto al Crimen, the local crime prevention organization) die zijn ingehuurd door de familie om de zoektocht te coördineren
Lekker betrouwbaar figuur dan. :') Dingen naar buiten brengen zonder te checken, etc. :r

dinsdag 24 juni 2014 @ 16:52:49 #33
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141494340
quote:
18s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:49 schreef El_Matador het volgende:
Onware uitspraak: niet "er is geen weefsel van Kris gevonden", maar "tot nog toe is er geen match tussen het afgestane en gevonden DNA". Slordige uitspraak wat die broek ook onwaarschijnlijk maakt na 2,5 maand tropische regens.
Misschien klopt het verhaal niet, maar wat hebben die tropische regens daarmee te maken?

Als die broek van kunststof is, polyester bijvoorbeeld, dan blijft dat materiaal prima in tact, minimaal jarenlang.
pi_141494411
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:50 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

En van alles is een foto gemaakt behalve van die broek?
pi_141494415
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:52 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Misschien klopt het verhaal niet, maar wat hebben die tropische regens daarmee te maken?

Als die broek van kunststof is, polyester bijvoorbeeld, dan blijft dat materiaal prima in tact, minimaal jarenlang.
Wel lichtelijk bedekt door sediment en snelgroeiende planten.

Waar is dit gevonden, hoe is dit gevonden? Helemaal geen info. Die vent lult maar wat, als ie niet eens zorgvuldig kan formuleren over dat DNA, heb ik er weinig vertrouwen in juist van hem nieuwe niet eerder gepubliceerde info te krijgen.

pi_141494524
I am hearing rumors that there has been a find some where around Bocas del Toro, some articles of clothing and remains, supposedly this has something to do with the girls. Is this just a rumor without basis, or is there something to this.

http://boquete.ning.com/forum/topics/the-missing-girls#comments

als dit waar ,dan is het een heel ander verhaal
pi_141494570
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:57 schreef StaceySinger het volgende:
I am hearing rumors that there has been a find some where around Bocas del Toro, some articles of clothing and remains, supposedly this has something to do with the girls. Is this just a rumor without basis, or is there something to this.

http://boquete.ning.com/forum/topics/the-missing-girls#comments
"Around Bocas del Toro", wat? Het district? Daar zijn alle resten gevonden. De eilanden? Hoe en waar dan?

Wat een noninfo, please, post die onzin niet meer.

dinsdag 24 juni 2014 @ 16:58:51 #38
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141494576
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

En van alles is een foto gemaakt behalve van die broek?
Misschien is de broek met bloed besmeurd, wat een reden kan zijn om hem niet te publiceren. Er werd toch gezegd dat ze bepaalde informatie met opzet achterhielden, om de familie niet onnodig te shockeren?
pi_141494607
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:58 schreef El_Matador het volgende:
Bocas del Toro
Bocas del Toro is een badplaats
pi_141494615
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:58 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Misschien is de broek met bloed besmeurd, wat een reden kan zijn om hem niet te publiceren. Er werd toch gezegd dat ze bepaalde informatie met opzet achterhielden, om de familie niet onnodig te shockeren?
Dus 2,5 maand regen is totaal geen probleem voor die kunststof broek, maar een beetje bloed spoelt er niet af? :D

pi_141494630
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:59 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Bocas del Toro is een badplaats
Welnee.

Het is:
- een district (daar zijn Lisanne en mogelijk Kris gevonden)
- een groot aantal eilanden voor de kust, een 'natuurpark'

pi_141494652
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:58 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Erger dan die foto van dat bot is dat niet.

Dat is inderdaad gezegd en ik heb ook gelezen dat ze informatie van die telefoon hebben. Ze weten wel wat meer dan wij. Vandaag las ik dat er niet gebeld zou zijn met die telefoons.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:01:43 #43
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141494668
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dus 2,5 maand regen is totaal geen probleem voor die kunststof broek, maar een beetje bloed spoelt er niet af? :D
Ik begrijp niet waar jij die 2,5 maand vandaan haalt. Het tijdstip van overlijden is nog helemaal niet bekend.

Heb jij soms daderinformatie?
pi_141494715
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik begrijp niet waar jij die 2,5 maand vandaan haalt. Het tijdstip van overlijden is nog helemaal niet bekend.

Als ze na 5 dagen zijn overleden is het nog steeds 2,5 maand. Ik denk dat ze de eerste nacht al het loodje legden, dus 2,5 maand+

Wat geeft jou het idee dat ze nog weken hebben rondgezworven daar?

pi_141494766
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Welnee.

Het is:
- een district (daar zijn Lisanne en mogelijk Kris gevonden)
- een groot aantal eilanden voor de kust, een 'natuurpark'
Edwin Cornelis en zijn reisgenoot Bas van Lieshout ontmoetten Lisanne Froon en Kris Kremers in de Panamese badplaats Bocas del Toro. 'We hebben twee weken met elkaar opgetrokken.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)isanne-en-Kris.dhtml
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:06:23 #46
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141494791
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als ze na 5 dagen zijn overleden is het nog steeds 2,5 maand. Ik denk dat ze de eerste nacht al het loodje legden, dus 2,5 maand+

Het punt is: we weten helemaal niets over wat er zich heeft afgespeeld tussen 1 april en 13 juni (of daaromtrent, de dag dat de rugzak werd gevonden).
pi_141494822
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:05 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Edwin Cornelis en zijn reisgenoot Bas van Lieshout ontmoetten Lisanne Froon en Kris Kremers in de Panamese badplaats Bocas del Toro. 'We hebben twee weken met elkaar opgetrokken.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)isanne-en-Kris.dhtml
Het is zelfs nog meer, dit is slechts 1 van de Bocas del Toro.

En AD is zo mogelijk nog erger dan Telegraaf, die bagger verdient geen aandacht.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bocas_Del_Toro - provincie
http://en.wikipedia.org/wiki/Bocas_del_Toro_District - district
http://en.wikipedia.org/wiki/Bocas_del_Toro_District - eilandengroep
http://en.wikipedia.org/wiki/Bocas_Town,_Bocas_del_Toro - stadje

pi_141494857
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:06 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Het punt is: we weten helemaal niets over wat er zich heeft afgespeeld tussen 1 april en 13 juni (of daaromtrent, de dag dat de rugzak werd gevonden).
Nee, dat proberen we juist uit te zoeken.

De staat van de rugzak bekijkend, geloof jij dat ze weken door de jungle hebben gezworven? Waarom in godsnaam, zo ver is het niet naar de bewoonde wereld. Absoluut gezien dan, relatief wel natuurlijk.

dinsdag 24 juni 2014 @ 17:09:07 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141494879
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Gezien de staat van de lichaamsdelen die ze wel gevonden hebben lijkt het mij niet waarschijnlijk dat ze vorige week overleden zijn....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_141494888
Die schoen leek er sowieso niet uit te zien alsof ze daar weken hebben rondgelopen...
pi_141494920
Ze hebben 2.5 maand gezocht. Zijn ze toen nooit aan die kant van de berg geweest?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:11:03 #52
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141494932
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:10 schreef Halcon het volgende:
Ze hebben 2.5 maand gezocht. Zijn ze toen nooit aan die kant van de berg geweest?
Nee dus.
pi_141494982
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:10 schreef Halcon het volgende:
Daarom; die "officiele" zoektocht was echt slecht. Alleen voor de camera's en als de familie er was.

Klinkt erg Latijns-Amerikaans. :Y

De vondsten zijn gedaan door:
• inheemse gids Feliciano - de schoenen en botten
• inheemse rijstboertjes - de rugzak

dinsdag 24 juni 2014 @ 17:13:20 #54
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141495008
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, dat proberen we juist uit te zoeken.

De staat van de rugzak bekijkend, geloof jij dat ze weken door de jungle hebben gezworven? Waarom in godsnaam, zo ver is het niet naar de bewoonde wereld. Absoluut gezien dan, relatief wel natuurlijk.
Ik ben geen jungle-expert. Maar ik gok dat ze het wel enige dagen overleefd hebben, en dat ze gedurende die tijd hebben geprobeerd om de bewoonde wereld te bereiken, door langs die rivier stroomafwaarts te dalen. Helaas hebben ze het niet gehaald, maar ze zijn nog behoorlijk ver gekomen.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:15:30 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141495073
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik ben geen jungle-expert. Maar ik gok dat ze het wel enige dagen overleefd hebben, en dat ze gedurende die tijd hebben geprobeerd om de bewoonde wereld te bereiken, door langs die rivier stroomafwaarts te dalen. Helaas hebben ze het niet gehaald, maar ze zijn nog behoorlijk ver gekomen.
Ook als ze enkele dagen overleefd hebben zijn ze nog steeds 2½ maand geleden omgekomen...
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:15:46 #56
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141495086
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:09 schreef Halcon het volgende:
Die schoen leek er sowieso niet uit te zien alsof ze daar weken hebben rondgelopen...
Daar kun je je op verkijken. Ten eerste is het een hele onscherpe foto. Ten tweede is die schoen waarschijnlijk voor een groot deel van kunststof. Ten derde kan die schoen schoongespoeld zijn door de rivier waar ze mogelijk in terecht gekomen zijn.
pi_141495109
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Tot waar dan? Tot de rugzak (wat niet zo heel ver is; 5 uur lopen vanaf de El Pianista voor een ervaren gids, zeg het dubbele voor onervaren verdwaalde (?) meiden) of nog verder?

Die verre locatie van de schoenen en beenderen zie ik eerder als het resultaat van tijd (2,5 maand in de tropen vergaat weefsel snel), de rivier die overstroomt in de regentijd en aaseters (met name vogels).

Dagen zwerven kan, maar het eerste wat je probeert te bereiken is je rugzak lijkt me. Daar zitten ook die telefoons die je kunnen helpen.

pi_141495130
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ook als ze enkele dagen overleefd hebben zijn ze nog steeds 2½ maand geleden omgekomen...
Enkele dagen? Dan kun je toch wel naar de bergtop gaan? Mogelijk is er daar wat meer overzicht.
pi_141495167
Is er niet gebeld, of is er niet geprobeerd te bellen, dat is ook een belangrijk verschil?

Die telefoondata is openbaar? En de foto's, is daar al meer duidelijkheid over?

dinsdag 24 juni 2014 @ 17:19:41 #60
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141495191
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat je bedoelt met 2½ maand, dat is wel erg grof geformuleerd. Volgens mij zijn ze op 1 april verdwenen en is rond 13 juni de rugzak gevonden.

Hoe dan ook, zoals tig keer gezegd: de datum van overlijden is nog niet bekend. Ook is niet bekend hoe ze op die plek terecht zijn gekomen.

Wie weet zijn ze eerst twee maanden misbruikt in een verborgen huis en daarna "voor de lol" 's nachts gedropt in de jungle, al dan niet gedrogeerd.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:19:49 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141495197
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Enkele dagen? Dan kun je toch wel naar de bergtop gaan? Mogelijk is er daar wat meer overzicht.
Het gaat me erom dat kloonhommel op die 2½ maand die EM noemt reageert alsof hij daderkennis zou hebben, en vervolgens zelf claimt dat ze nog enige dagen hebben rondgezworven, maar ook als ze een week hebben rondgezworven betekent dat nog steeds dat ze al 2½ maand geleden omgekomen zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:22:02 #62
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141495280
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het gaat me erom dat kloonhommel op die 2½ maand die EM noemt reageert alsof hij daderkennis zou hebben, en vervolgens zelf claimt dat ze nog enige dagen hebben rondgezworven, maar ook als ze een week hebben rondgezworven betekent dat nog steeds dat ze al 2½ maand geleden omgekomen zijn.
Nee, ik claim helemaal niks. Dat was een vermoeden. EM gebruik steeds die 2,5 maand alsof dat een feit is, quod non.
pi_141495282
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:19 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

Wie weet zijn ze eerst twee maanden misbruikt in een verborgen huis en daarna "voor de lol" 's nachts gedropt in de jungle, al dan niet gedrogeerd.
Ja, wie weet. :')

Hoe groot acht je de kans dan dat je een ongeschonden rugzak met 83 dollar er puntgaaf in vindt?

pi_141495323
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:19 schreef Leandra het volgende:
dat kloonhommel
Sterke freudiaanse verschrijving, zijn berichten en kennis over mij zo bekijkend.

pi_141495351
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:22 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Nee, ik claim helemaal niks. Dat was een vermoeden. EM gebruik steeds die 2,5 maand alsof dat een feit is, quod non.
Nee. Er zitten 74 dagen tussen de verdwijning en de vondst van de rugzak. Dat is ~2.5 maand. Dat is een feit.

De rest is speculatie.

dinsdag 24 juni 2014 @ 17:25:31 #66
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141495403
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe groot acht je de kans dan dat je een ongeschonden rugzak met 83 dollar er puntgaaf in vindt?
Er zat waarschijnlijk geen voedsel in de rugzak, die is dus gewoon met rust gelaten door de dieren. Een volledig kunststof object, gevuld met andere kunststof en anorganische materialen. Ik zie het probleem niet.
pi_141495435
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:25 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Er zat waarschijnlijk geen voedsel in de rugzak, die is dus gewoon met rust gelaten door de dieren. Een volledig kunststof object, gevuld met andere kunststof en anorganische materialen. Ik zie het probleem niet.
Ja, door dieren, maar hoe past het dan in jouw "wie weet"scenario?

Verkrachters stelen doorgaans niet? :')

dinsdag 24 juni 2014 @ 17:26:34 #68
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141495442
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee. Er zitten 74 dagen tussen de verdwijning en de vondst van de rugzak. Dat is ~2.5 maand. Dat is een feit.

De rest is speculatie.
Inderdaad, dat geldt ook voor jouw stelling dat die vermeende broek er 2,5 maand gelegen moet hebben.
pi_141495503
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:26 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Inderdaad, dat geldt ook voor jou stelling dat die vermeende broek er 2,5 maand gelegen moet hebben.
Dat zeg ik niet. :')

Die broek is wel al 2,5 maand weg, of niet?

Als Kris nog weken heeft doorgezworven, terwijl Lisanne al overleden was, waarom is ze niet naar de rugzak teruggegaan? Of heeft ze die niet bereikt en is ze toch omgekomen? Hoe past dat dan weer in het "weken rondzwerven maar de rugzak niet vinden"?

pi_141495568
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een indiaantje heeft die rugzak gewassen en het wisselgeld erin gedaan?
pi_141495669
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een indiaantje heeft die rugzak gewassen en het wisselgeld erin gedaan?
Kloonhommelconclusie. _O_

dinsdag 24 juni 2014 @ 17:33:54 #72
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_141495714
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom denk jij dat ze de eerste nacht al zijn overleden?
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:34:49 #73
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141495752
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. :')

Die broek is wel al 2,5 maand weg, of niet?

Als Kris nog weken heeft doorgezworven, terwijl Lisanne al overleden was, waarom is ze niet naar de rugzak teruggegaan? Of heeft ze die niet bereikt en is ze toch omgekomen? Hoe past dat dan weer in het "weken rondzwerven maar de rugzak niet vinden"?
Naar de rugzak terug gegaan? Dat begrijp ik niet. Die rugzak kan in de kolkende rivier terecht zijn gekomen, kilometers lang zijn meegestroomd, en vervolgens door een golf in de struik op de oever zijn beland. Hoe waarschijnlijk dat is, weet ik niet.

Normaal gesproken houd je tijdens het lopen de rugzak op je rug. Als ze zijn gegrepen door een roofdier, dan zou je daarvan toch wel sporen verwachten op die rugzak. Ik heb daar echter geen berichten over gelezen.

Er zijn nog heel veel onduidelijkheden.
pi_141495857
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:33 schreef TC03 het volgende:

[..]

Waarom denk jij dat ze de eerste nacht al zijn overleden?
De rugzak is key. De locatie is niet achterlijk ver van de El Pianista, dus neem ik aan dat ze niet eerst dagen hebben rondgezworven. Ook omdat rondzwerven en niet teruggaan naar de trail me heel onlogisch lijkt.

Ik zie meer aanwijzingen voor de eerste nacht (donker, gevaarlijk, kuilen, slangen, ongelukkige vallen, etc.) overlijden dan voor weken lang rondzwerven. Ook 1 dag rondzwerven lijkt me al niet, omdat je dan de berg ziet liggen in het zuiden waar je heenmoet en dus die richting terug zal klimmen.

pi_141495937
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:34 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Naar de rugzak terug gegaan? Dat begrijp ik niet. Die rugzak kan in de kolkende rivier terecht zijn gekomen, kilometers lang zijn meegestroomd, en vervolgens door een golf in de struik op de oever zijn beland. Hoe waarschijnlijk dat is, weet ik niet.
De ongeschonden zonnebrillen wijzen m.i. noch op een kolkende rivier (pas na een paar dagen na de eerste regens), noch op "kilometers lang meestromen".

Bovendien; als de rugzak ver is meegestroomd, moeten de meiden nog verder stroomopwaarts (en dus nog dichter bij Boquete) verdwenen zijn en is "dagen rondzwerven" en niet teruggaan naar Boquete (achter de berg) nog minder logisch.

quote:
Normaal gesproken houd je tijdens het lopen de rugzak op je rug. Als ze zijn gegrepen door een roofdier, dan zou je daarvan toch wel sporen verwachten op die rugzak. Ik heb daar echter geen berichten over gelezen.
Dat kan, behalve als ze -zoals ik denk in elk scenario; dieren, in de rivier vallen, slangen/spinnenbeet- de rugzak even neergezet hadden op een plek waar ze even pauzeerden in hun nachtelijke klautertocht (geen pad daar).

dinsdag 24 juni 2014 @ 17:40:40 #76
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141495975
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De rugzak is key. De locatie is niet achterlijk ver van de El Pianista, dus neem ik aan dat ze niet eerst dagen hebben rondgezworven. Ook omdat rondzwerven en niet teruggaan naar de trail me heel onlogisch lijkt.

Ik zie meer aanwijzingen voor de eerste nacht (donker, gevaarlijk, kuilen, slangen, ongelukkige vallen, etc.) overlijden dan voor weken lang rondzwerven. Ook 1 dag rondzwerven lijkt me al niet, omdat je dan de berg ziet liggen in het zuiden waar je heenmoet en dus die richting terug zal klimmen.
Dat zijn allemaal veronderstellingen die nergens op gebaseerd zijn. Uit verslagen van andere hikers in dat gebied blijkt dat de oriëntatie op het oog (zonder kompas, kaart, etc.) nauwelijks mogelijk is. Het enige dat je ziet zijn bomen, bomen en bomen.
pi_141496020
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:40 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal veronderstellingen die nergens op gebaseerd zijn. Uit verslagen van andere hikers in dat gebied blijkt dat de oriëntatie op het oog (zonder kompas, kaart, etc.) nauwelijks mogelijk is. Het enige dat je ziet zijn bomen, bomen en bomen.
Nee, de meeste hikers komen helemaal niet waar Kris en Lisanne zijn geweest, omdat er geen pad is. De hikers hebben het over de steile zuidkant; de Pianista, met bomen en makkelijk verdwalen.

Over de berg heen verdwalen is iets heel anders.

dinsdag 24 juni 2014 @ 17:44:13 #78
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141496085
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De ongeschonden zonnebrillen wijzen m.i. noch op een kolkende rivier (pas na een paar dagen na de eerste regens), noch op "kilometers lang meestromen".

Die brillen zaten in een afgesloten rugzak. In die rugzak zat ook lucht, waardoor hij blijft drijven op het water, kolkend of niet. Er is dus geen enkele reden waarom de brillen niet ongeschonden zouden zijn.
pi_141496161
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, de meeste hikers komen helemaal niet waar Kris en Lisanne zijn geweest, omdat er geen pad is. De hikers hebben het over de steile zuidkant; de Pianista, met bomen en makkelijk verdwalen.

Ik denk dat waar de resten gevonden zijn ze niet levend geweest zijn.

In de openingspost staat de theorie van in de rivier gevallen en verdronken (en kilometers meegevoerd, aangespoeld en opgegeten door dieren). Leek me op zich plausibel, maar weer niet zo voor 2 mensen tegelijk.
pi_141496166
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:44 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Die brillen zaten in een afgesloten rugzak. In die rugzak zat ook lucht, waardoor hij blijft drijven op het water, kolkend of niet. Er is dus geen enkele reden waarom de brillen niet ongeschonden zouden zijn.
Het blijft toch opvallend hoe jij -voor een wetenschapper- zo close minded denkt.

Zelf kom je met de meest uiteenlopende scenario's (wie weet...) maar mijn opmerkingen blijf je maar "er is dus geen enkele reden" beschouwen.

Jammer, geen open houding.

Een mogelijke "kolkende rivier die een rugzak kilometers meesleept" (jouw woorden) betekent dat die rugzak ook op/tegen de kant, rotsen in de rivier kwakt en er dus iets breekt.

Je hebt wel eens geraft?

dinsdag 24 juni 2014 @ 17:47:36 #81
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141496197
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Precies, over de berg heen is het nog onherbergzamer, nog meer bomen, nog minder oriëntatie. Het is hun (relatieve) geluk geweest dat ze bij die rivier terecht zijn gekomen. Na hoeveel tijd - is onbekend. Maar die rivier gaf hun een doel: namelijk stroomafwaarts afdalen. Jij zal zeggen: waarom niet stroomopwaarts richting Boquete? Omdat ze totaal geen idee hadden waar ze zaten. Stroomafwaarts ligt dan het meest voor de hand, is ook veel makkelijker dan bergop.
pi_141496226
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:46 schreef sverbern het volgende:

[..]

Ik denk dat waar de resten gevonden zijn ze niet levend geweest zijn.
Denk ik ook idd.

quote:
In de openingspost staat de theorie van in de rivier gevallen en verdronken (en kilometers meegevoerd, aangespoeld en opgegeten door dieren). Leek me op zich plausibel, maar weer niet zo voor 2 mensen tegelijk.
Die heb ik erin gezet, niet een theorie maar een scenario. ;)

Twee mensen 'tegelijk' kan ook zijn:
• allebei slangenbeet (zijn heel talrijk daar volgens de locals)
• de een valt in een gat/op een steen/in de rivier (die toen helemaal niet wild maar juist laag was, wat ik nog niet wist toen ik het in de OP als scenario zette) en de ander probeert de ander te redden en komt ook om/raakt gewond

dinsdag 24 juni 2014 @ 17:49:06 #83
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141496232
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het blijft toch opvallend hoe jij -voor een wetenschapper- zo close minded denkt.

Zelf kom je met de meest uiteenlopende scenario's (wie weet...) maar mijn opmerkingen blijf je maar "er is dus geen enkele reden" beschouwen.

Jammer, geen open houding.

Een mogelijke "kolkende rivier die een rugzak kilometers meesleept" (jouw woorden) betekent dat die rugzak ook op/tegen de kant, rotsen in de rivier kwakt en er dus iets breekt.

Je hebt wel eens geraft?
Vaak zat, maar ik ben geen rugzak.
pi_141496280
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:47 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Precies, over de berg heen is het nog onherbergzamer, nog meer bomen, nog minder oriëntatie. Het is hun (relatieve) geluk geweest dat ze bij die rivier terecht zijn gekomen. Na hoeveel tijd - is onbekend. Maar die rivier gaf hun een doel: namelijk stroomafwaarts afdalen. Jij zal zeggen: waarom niet stroomopwaarts richting Boquete? Omdat ze totaal geen idee hadden waar ze zaten. Stroomafwaarts ligt dan het meest voor de hand, is ook veel makkelijker dan bergop.
Ja, ok, maar die positie van de rugzak (precieze locatie nog steeds onbekend) is maar 5 uur (geoefende gids) lopen vanaf El Pianista. Hoe rijm jij dat met "dagen zwerven door de jungle"?

pi_141496318

Exacte positie onbekend, maar gerekend vanaf het einde van de El Pianista.

Dichtbij lijkt me logischer dan ver; er is geen pad en een geofende gids doet het in 5 uurtjes (~12-15 km).

dinsdag 24 juni 2014 @ 17:55:00 #86
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141496439
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:47 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Terwijl het behoorlijk stijl was aan het eind van die route maar toen werd er gezegd dat je ongemerkt zomaar bergopwaarts kon lopen.

Lastig allemaal, had gehoopt op info nav de foto's, telefoon.

En ik vroeg mij ook af of een geprobeerde oproep die mislukt wegens geen bereik, wel of niet in je telefoongeschiedenis komt te staan.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:57:34 #87
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141496539
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, ok, maar die positie van de rugzak (precieze locatie nog steeds onbekend) is maar 5 uur (geoefende gids) lopen vanaf El Pianista. Hoe rijm jij dat met "dagen zwerven door de jungle"?
5 uur als je de weg weet en de kortst mogelijke route neemt. Dit sluit niet uit dat ze eerst dagen- of wekenlang totaal ergens anders hebben gelopen.
pi_141496627
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:57 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

5 uur als je de weg weet en de kortst mogelijke route neemt. Dit sluit niet uit dat ze eerst dagen- of wekenlang totaal ergens anders hebben gelopen.
Hoe groot is de kans dat twee verdwaalde meiden ver van de rivier (een soort 'pad') weggaan en eerst weken rondzwerven en dan die tas door een indiaan netjes in orde te laten maken om 74 dagen later gevonden te worden?

pi_141497284
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:11 schreef MPCK het volgende:
Jullie zijn gewoon flink aan het speculeren, om er een leuk verhaaltje van te smeden. Jullie baseren je theorien op niks, jullie laten alleen maar zien wat het zwaktepunt is van het internet - iedereen, ook de ongeschikten, een stem geven. Met ongeschikten, bedoel ik mensen die dingen menen te weten over dingen die ze niet eens kunnen weten - of dat ten grondslag ligt aan gebrek aan kennis, opleiding, inzage in het dossier, kwalificaties, inzicht of intelligentie.
quote:
Speculatieverhaal.
Nu, waarom zijn "wij" (ik neem aan dat je mij -ook- bedoelt?) "ongeschikten" om te speculeren (helemaal niet gebaseerd op "niks", maar op de vrijgegeven data) en mag jij dat ongestraft doen?

Waar blijkt jouw "geschiktheid" uit? Die je dedain over anderen goedpraat? :')

dinsdag 24 juni 2014 @ 18:19:59 #90
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141497338
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

Nu, waarom zijn "wij" (ik neem aan dat je mij -ook- bedoelt?) "ongeschikten" om te speculeren (helemaal niet gebaseerd op "niks", maar op de vrijgegeven data) en mag jij dat ongestraft doen?

Waar blijkt jouw "geschiktheid" uit? Die je dedain over anderen goedpraat? :')
omdat jij er een leuk verhaaltje van maakt met een panter en meneer niet
pi_141497353
quote:
Wat ik denk dat er werkelijk is gebeurd, ze zijn gewoon vroeg of laat verdwaald (mogelijk door toedoen van de storm, of de storm heeft hen gewoon overrompeld toen ze al aan het wandelen waren) en ze zijn er uitgeput en uitgedroogd en evt doodgegaan aan gebrek aan schoon drinkwater., verergerd door de tropische hitte.

De mens houdt nog geen 2 dagen vol in die hitte zonder een voorraad aan schoon water.
- Welke storm?
- Uitgedroogd? Waarom dan een flesje water in hun rugzak? Overal is water (de rivier als grote bron) om te overleven

dinsdag 24 juni 2014 @ 18:22:56 #92
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141497451
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:21 schreef MPCK het volgende:

[..]

Panters zijn zelfs schuwe dieren, en mijden menselijk contact.
jaja ik las het, ik heb er dacht ik (toevallig :D) geen woord over gezegd, of nou ja, niet zo toevallig, ik denk niet dat ze verdwaald zijn dus nvt zeg maar.

Ik heb zo mijn eigen mooie verhaal :') 8-)
pi_141497512
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:20 schreef MPCK het volgende:

[..]

Ik baseer mij op de meeste relevante en aannemelijke scenario.
Zo zo, juist JOUW scenario is "het meest relevant" :? en "aannemelijk", en ALLES wat anderen zeggen is onzin.

Hoe kom je bij die arrogantie dat jij WEL het juiste verhaal hebt?

quote:
Jullie zeuren maar door in het wild over dieren waarvan jullie weinig kennis lijken te bevatten.
"Jullie"? Er hebben zo'n 30 verschillende mensen gereageerd, en allemaal met andere invalshoeken. Waar komt die "jullie" vandaan?

quote:
Een python besluipt zijn prooi niet alvorens het aan te vallen, en zeer zeker geen mens. Hij ligt op de loer.

Als jullie een theorie willen poneren, moeten jullie zorgen dat jullie je feiten kennen. Anders klopt er een bepaald deel van de theorie niet, en kom je belachelijk over.
Nu, ik heb het gedrag van dieren en de kans op die dieren meegenomen in mijn analyse. Met jou geloof ik dat de rivier en het terrein veel gevaarlijker zijn dan grote katten (slangen is een ander verhaal).

Overigens is je kennis over dieren wel erg vreemd; een python is een wurgslang, geen gifslang, die voor Kris en Lisanne veel gevaarlijker zijn.

pi_141497523
quote:
De mens houdt nog geen 2 dagen vol in die hitte zonder een voorraad aan schoon water.
Volgens mij is daar genoeg water en genoeg te eten .
Laatst is er iemand in Thailand gevonden die 40 jaar in de Jungle had gewoond
pi_141497548
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:22 schreef MPCK het volgende:

[..]

Die Mexicaan/hispanic/whatever had het over bizar weer in de jungle op de dag van hun vertrek. Ik neem aan dat hij het over een storm had toch?

Lees je je eigen OP niet?
Daar is nog onduidelijkheid over. En Mexicaan? :?

De data geven mooi weer met 36 graden, zie OP. Volgens lokale berichten is het enkele dagen na de verdwijning (zeg 5 april) pas (flink) gaan regenen.

pi_141497597
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:24 schreef MPCK het volgende:

[..]

Een fles water duurt maar enkele uurtjes om het vochtgehalte op peil te houden. Lopende, verbruik je nog meer water, waardoor je je systeem weer moet bijvullen, en al helemaal onder een tropische zon.

Je hebt er minimaal 5 liter flesjes water nodig om 2 dagen daar uit te houden, en dat is voor een gezond persoon.
Ja, dat weet ik, dat kan je bijvullen.

Tropische zon?? Het was ~ 18:00 toen die meiden verdwenen. Dan is het nog zo'n 13 uur tot de volgende "tropische zon". Water kan je best vinden in de jungle. Als het nodig is.

Ik zie de kans veel groter dat ze de eerste nacht al niet overleefd hebben, om welke reden dan ook.

pi_141497640
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:26 schreef MPCK het volgende:
Feitelijke kennis van dieren, tropische klimaten en dergelijke verhindert jullie niet, aangezien jullie daar geen kaas van hebben gegeten.
WAT LUL JE? :r

Ik weet aardig wat van dieren, tropische klimaten een beetje maar aardig wat van hiken in onbekende gebieden en "dergelijke"? Wat dan?

pi_141497679
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:28 schreef MPCK het volgende:

[..]

Water van de rivier kan de mens niet drinken vanwege bacterien. Ons maagdarmstel zou ons al snel doen kokhalzen.

Waar is dat schoon water dan volgens jou? Geschikt om te drinken.
Onzin, die rivier stroomt snel dus is het prima water. Stilstaand water moet je niet drinken.

pi_141497703
quote:

[..]

Mexicaan hispanic, guatemalaan whatever. Allemaal een pot nat.
Trollalert, QED. Je registratiedatum ook, al schijn je de term OP prima te kennen. Kloontje?

Anderen hier even allemaal ("jullie") afvallen en niet eens een Panamees van een Costaricaan kunnen scheiden. :')

pi_141497748
quote:

[..]

Water van de rivier kan de mens niet drinken vanwege bacterien. Ons maagdarmstel zou ons al snel doen kokhalzen.

Waar is dat schoon water dan volgens jou? Geschikt om te drinken.
er wonen daar honderden indianen en die drinken allemaal Dat water - Fact -Proven.
pi_141497749
quote:
16s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Trollalert, QED.

Anderen hier even allemaal ("jullie") afvallen en niet eens een Panamees van een Costaricaan kunnen scheiden. :')

zoek de Panamees, zoek de Costa Ricaan
pi_141497783
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:30 schreef MPCK het volgende:

[..]

Waar vindt je al dat water dan? En hoe is het geschikt voor menselijke consumptie? Hebben die grieten toevallig verzuiveringstabletten meegenomen? :?
Rivier, regen, vruchten, planten. Er zijn genoeg bronnen om -mocht het nodig zijn- aan water te komen.

dinsdag 24 juni 2014 @ 18:31:24 #103
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141497786
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:25 schreef MPCK het volgende:

[..]

Wat is jouw verhaal?
het meest sensationeel ):O

Ik denk dat de getuige die zegt dat ze om 15 uur zijn gezien aan de kant van de weg na een wandeling klopt en dat ze toen moe waren.
Ik denk dat ze met 'die onbekende rode auto' zijn meegegaan omdat dachten diegene te kennen en te kunnen vertrouwen. Daarna verkracht, vermoord en in de rivier gegooid niet ver bij de vindplaats van de rugzak vandaan. Lichamen met een golf op de kant terecht gekomen en verorberd door dieren, rugzak op die struik geslagen.
pi_141497818
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:30 schreef Toto69 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

zoek de Panamees, zoek de Costa Ricaan
Dus dan noem je ze maar "Mexicaan, whatever, een pot nat".

Trolletje :*

pi_141497840
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dus dan noem je ze maar "Mexicaan, whatever, een pot nat".

Trolletje :*
Dat deed ik niet?? je quote de verkeerde :o
pi_141497885
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:31 schreef Marrije het volgende:

[..]

het meest sensationeel ):O

Ik denk dat de getuige die zegt dat ze om 15 uur zijn gezien aan de kant van de weg na een wandeling klopt en dat ze toen moe waren.
Ik denk dat ze met 'die onbekende rode auto' zijn meegegaan omdat dachten diegene te kennen en te kunnen vertrouwen. Daarna verkracht, vermoord en in de rivier gegooid niet ver bij de vindplaats van de rugzak vandaan. Lichamen met een golf op de kant terecht gekomen en verorberd door dieren, rugzak op die struik geslagen.
Hoe komt die rode auto aan de andere kant van de bergen en hoe gooi je een lichaam in een rivier terwijl kilometers stroomopwaarts een ongeschonde rugzak van de meiden staat te wachten gevonden te worden?

Die rode auto is een rode haring imo. AD/Telegraafniveau.

pi_141497937
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:32 schreef MPCK het volgende:

[..]

Ineens sterven alle bacterien in het water omdat het water flink beweegt?

Goed, ik ga vervolgens water uit een rivier in een fles doen, en vervolgens geef ik de fles een goede schud. Ik weet dan dat ie verzuiverd is.
"verzuiverd", wat is dat?

Je weet dus niets van water en bacterien, zo blijkt. Nu, nogmaals: waarom leidt jouw kennis tot "het enige juiste, relevante, aannemelijke scenario" en is "onze" speculatie "allemaal onzin"?

pi_141497959
Ik hoop dat familie en vrienden van de dames hier niet meelezen. Die worden gillend gek.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_141497960
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:32 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Dat deed ik niet?? je quote de verkeerde :o
Excuus Toto, ik kijk ondertussen voetbal en zag de UI niet. :*

dinsdag 24 juni 2014 @ 18:35:45 #110
54408 Parzival
Where it happens
pi_141497984
Volgens mij speculeren we allemaal...
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_141497997
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Excuus Toto, ik kijk ondertussen voetbal en zag de UI niet. :*
:*
pi_141498012
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:33 schreef MPCK het volgende:

[..]

En die weten toevallig precies welke planten eetbaar zijn en welke giftig? Hebben die meiden dan een botaniecursus achter de rug? :?
Nee, maar er zijn andere bronnen. De rivier als meest logische. Het gebied is enorm divers, dus zijn er echt wel vruchten te vinden zijn die eetbaar zijn.

pi_141498043
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:35 schreef MPCK het volgende:

[..]

Jij was degene die beweerde dat stromende rivieren geen bacterien hebben. :')
Nee.

Stromend rivierwater (mits zonder lijk stroomopwaarts) kan je gewoon drinken. Komt net van de berg, is vers en door de stroming krijgen bacterien niet de kans zich zo snel te vermeerderen als in stilstaand water.

pi_141498091
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:37 schreef MPCK het volgende:

[..]

Vruchten vinden? Die groeien niet zomaar uit het niets op een onverwachte plek. :')
Nee, zeg ik dat?

quote:
Vaak zullen ze eerst hele kilometers moeten afleggen, en dan treffen ze ook geen sinaasappelboom toevallig. :')
Hoe kom jij aan dat "vaak"? Heb je zelf veel in de tropen gehiked jongen? Dat terwijl "wij" allemaal van niets weten...

pi_141498125
quote:

[..]

Vruchten vinden? Die groeien niet zomaar uit het niets op een onverwachte plek. :')

Vaak zullen ze eerst hele kilometers moeten afleggen, en dan treffen ze ook geen sinaasappelboom toevallig. :')
onzin- op alle Pianista pad YT filmpjes zie je zelfs toeristen vruchten plukken en opeten
  dinsdag 24 juni 2014 @ 18:39:08 #116
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141498133
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe komt die rode auto aan de andere kant van de bergen en hoe gooi je een lichaam in een rivier terwijl kilometers stroomopwaarts een ongeschonde rugzak van de meiden staat te wachten gevonden te worden?

Die rode auto is een rode haring imo. AD/Telegraafniveau.
Ik begreep dat er in dat gebied gewoon wegen lopen, maar niet? Misschien op andere punten in het water gegooid?

Zou wel een verklaring kunnen zijn waarom ze niet over de berg gezocht hebben.
pi_141498152
quote:

[..]

Zelfs als ie modderig en troebel en bruin is?
Is ie dat dan? Niet op de hoogte waar de rugzak staat, dat is nog redelijk steil. Het is een bergrivier, geen laaglandrivier die modderig is.

pi_141498218
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:39 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ik begreep dat er in dat gebied gewoon wegen lopen, maar niet?
Er moet een weg over de bergen zijn, want de wandeling van 5-7 dagen naar Bocas de Toro was de oude weg en nu kon je er met de auto komen.

Maar in dat gebied waar die rugzak is gekomen kan je onmogelijk met een auto komen.

quote:
Misschien op andere punten in het water gegooid?
Waarom het drama? Waarom die sensatie? "In het water gooien", waarom??

quote:
:? snap ik niet?

pi_141498429
Ik blijf me verbazen over het feit dat men hun telefoons in hun tas heeft gevonden. Je zou toch op zijn minst je telefoon bij je willen hebben of je nu bereik hebt of niet. Wat dat betreft ben ik het eens met El Matador, een ongelukkige samenloop van omstandigheden op dag 1 lijkt aannemelijk.

MPCK - ik weet niet hoe eenvoudig het is om voldoende vloeistof binnen te krijgen, het lijkt er wel op dat er (snel)stromend water in de omgeving was. Nogmaals is het nauwelijks voorstelbaar wat die vrouwen hebben gedaan als je verdwaald bent op zeg 1:22 of 6:12 min van dit filmpje:
Totaal geen aanknopingspunten heb je dan, maarja, hoe aannemelijk is het dat TWEE vrouwen de trail uit het oog verliezen en vrijwel direct tientallen meters verdwalen in het dichtbegroeide oerwoud? De odds zijn dan niet in je favour nee, gezien het ook nog eens donker is. Maar toch, twee vrouwen, twee telefoons, 2 paar benen, zoeken naar coverage, worden zelfs door de autoriteiten, is er wellicht wel een derde in het spel?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 18:47:49 #120
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141498471
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er moet een weg over de bergen zijn, want de wandeling van 5-7 dagen naar Bocas de Toro was de oude weg en nu kon je er met de auto komen.

Maar in dat gebied waar die rugzak is gekomen kan je onmogelijk met een auto komen.

[..]

Waarom het drama? Waarom die sensatie? "In het water gooien", waarom??

[..]

:? snap ik niet?
Misschien wilde de dader zsm van die lichamen en rugzak af, maar wel goed (al valt dat achteraf vast nog tegen).

Verbranden had ook gekund, maar in het water was makkelijker, mooie wandeling erbij?

Als ze om 13 uur zijn gezien (bij vertrek) en om 15.00 uur moe en langs de kant van de weg dan denk ik dat ze al een stukje pianista trail erop hadden zitten, ze vroegen ook hoe ze terug konden komen. Ik denk dus dat ze gewoon naar huis wilden en geen zin hadden om te wachten op een taxi, dus toen ze die bekende zagen hebben ze gevraagd of ze mee konden / aanbod van een lift met beide handen aanvaard.

Ik geloof niet zo in een verdwaling, ook niet in een ongeluk van beiden tegelijk.
Natuurlijk kan dat het geval zijn, maar mijn gevoel voor dramatiek ik denk dat die getuige van 15.00 uur (die pensionhouder) wel klopt en dan past een verdwaling of ongeval niet in het verhaal.
pi_141498538
quote:
Weet je zeker dat dat zo is?
pi_141498547
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:46 schreef TrueRust het volgende:
Ik blijf me verbazen over het feit dat men hun telefoons in hun tas heeft gevonden. Je zou toch op zijn minst je telefoon bij je willen hebben of je nu bereik hebt of niet.
Je hebt je telefoon bij je als je je telefoon in je tas hebt.
pi_141498575
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:47 schreef Marrije het volgende:

[..]

Misschien wilde de dader zsm van die lichamen en rugzak af, maar wel goed (al valt dat achteraf vast nog tegen).

Verbranden had ook gekund, maar in het water was makkelijker, mooie wandeling erbij?

Als ze om 13 uur zijn gezien (bij vertrek) en om 15.00 uur moe en langs de kant van de weg dan denk ik dat ze al een stukje pianista trail erop hadden zitten, ze vroegen ook hoe ze terug konden komen. Ik denk dus dat ze gewoon naar huis wilden en geen zin hadden om te wachten op een taxi, dus toen ze die bekende zagen hebben ze gevraagd of ze mee konden / aanbod van een lift met beide handen aanvaard.

Ik geloof niet zo in een verdwaling, ook niet in een ongeluk van beiden tegelijk.
Natuurlijk kan dat het geval zijn, maar mijn gevoel voor dramatiek ik denk dat die getuige van 15.00 uur (die pensionhouder) wel klopt en dan past een verdwaling of ongeval niet in het verhaal.
Ja, als ontvoerders ga je kilometers lang zonder pad door een "jungle" sjouwen met 2 lijken om ze zo stroomopwaarts mogelijk in de rivier te gooien?

En een rugzak met camera, telefoons en contant geld neemt je niet mee, maar zet je -zonder sporen achter te laten!- midden in een onherbergzaam gebied neer??

_O-

Juist die prachtige rugzak sluit m.i. een misdrijf zo goed als uit.

pi_141498597
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:49 schreef Fierce. het volgende:

[..]

lol
  dinsdag 24 juni 2014 @ 18:50:44 #125
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141498598
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:46 schreef TrueRust het volgende:
Ik blijf me verbazen over het feit dat men hun telefoons in hun tas heeft gevonden. Je zou toch op zijn minst je telefoon bij je willen hebben of je nu bereik hebt of niet. Wat dat betreft ben ik het eens met El Matador, een ongelukkige samenloop van omstandigheden op dag 1 lijkt aannemelijk.

MPCK - ik weet niet hoe eenvoudig het is om voldoende vloeistof binnen te krijgen, het lijkt er wel op dat er (snel)stromend water in de omgeving was. Nogmaals is het nauwelijks voorstelbaar wat die vrouwen hebben gedaan als je verdwaald bent op zeg 1:22 of 6:12 min van dit filmpje:
Totaal geen aanknopingspunten heb je dan, maarja, hoe aannemelijk is het dat TWEE vrouwen de trail uit het oog verliezen en vrijwel direct tientallen meters verdwalen in het dichtbegroeide oerwoud? De odds zijn dan niet in je favour nee, gezien het ook nog eens donker is. Maar toch, twee vrouwen, twee telefoons, 2 paar benen, zoeken naar coverage, worden zelfs door de autoriteiten, is er wellicht wel een derde in het spel?
Om 13 uur zijn ze vertrokken, misschien gingen ze niet met een volle batterij van huis, en als ze op een gegeven moment leeg waren dan hoef je ze ook niet meer in je hand te houden.
pi_141498608
quote:

[..]

Als je rustig bent wel. Als je in paniek en verdwaald bent, neem je je eigen mobiel mee in je eigen broek, lijkt me?

pi_141498691
quote:
Ik snap wel dat je daar kunt verdwalen, zou mij ook zo overkomen. Ik snap overigens niet waarom mensen daar vrijwillig alleen rondlopen, al helemaal als je helemaal geen ervaring hebt met jungles enzo, maar dat ben ik. :)
pi_141498729
quote:

[..]

Ik waag te betwijfelen dat iemand de moeite neemt om bikini's, zonnenbrillen, rugtas, (camera) mee te sleuren op een laatste survival tocht. Dan heb je toch wat meer aan je telefoon, die je dan in je zakt (zodat die niet kwijtraakt) stopt om te wachten tot je bereik hebt.
pi_141498751
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als je rustig bent wel. Als je in paniek en verdwaald bent, neem je je eigen mobiel mee in je eigen broek, lijkt me?
Waarom zou je als je je tas gewoon bij je hebt?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 18:56:28 #130
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141498836
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, als ontvoerders ga je kilometers lang zonder pad door een "jungle" sjouwen met 2 lijken om ze zo stroomopwaarts mogelijk in de rivier te gooien?

En een rugzak met camera, telefoons en contant geld neemt je niet mee, maar zet je -zonder sporen achter te laten!- midden in een onherbergzaam gebied neer??

_O-

Juist die prachtige rugzak sluit m.i. een misdrijf zo goed als uit.
ik begrijp je niet zo goed?
Stroomopwaarts was het toch voor de bergkam?
Er lopen daar toch wegen? Zijn die allemaal zoveel kilometers bij die rivier vandaan?
Ik dacht begrepen te hebben van oa die video met die gids, dat je best veel wegen hebt daar. En dat ie het raar vond dat ze geen enkele weg of pad zijn tegen gekomen.
Wat misschien niet zo raar is als je echt pal naast die rivier blijft lopen, maar is het uitgesloten dat er een weg 1 km bij een deel van die rivier is?

Je lacht me uit, maar het is mi niet uitgesloten dat een verkrachter of moordenaar die tas inderdaad liever kwijt dan rijk is.
pi_141498838
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:54 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Waarom zou je als je je tas gewoon bij je hebt?
Omdat het allervroegste tijdstip waarop die dames bij de plek van de rugzak kunnen zijn geweest iets van 21:00 is, dus pikdonker.

Op een rustige kalme wandeling deel je de spullen in 1 tas. Om 21:00 waren ze allang verdwaald, dus waarom dan ook?

pi_141498860
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:53 schreef TrueRust het volgende:

[..]

Ik waag te betwijfelen dat iemand de moeite neemt om bikini's, zonnenbrillen, rugtas, (camera) mee te sleuren op een laatste survival tocht. Dan heb je toch wat meer aan je telefoon, die je dan in je zakt (zodat die niet kwijtraakt) stopt om te wachten tot je bereik hebt.
Als je je telefoon in je tas doet, raak je hem ook niet kwijt. Tenzij je je hele tas kwijtraakt, maar dat lijkt me sterk.
pi_141498878
quote:
Ik snap wel dat je daar kunt verdwalen, zou mij ook zo overkomen. Ik snap overigens niet waarom mensen daar vrijwillig alleen rondlopen, al helemaal als je helemaal geen ervaring hebt met jungles enzo, maar dat ben ik. :)
Precies, alhoewel SAMEN op een trail natuurlijk niet betekent dat je ook zelf daadwerkelijk vrijwillig het oerwoud in wandelt.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 18:58:02 #134
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141498896
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:49 schreef TrueRust het volgende:

[..]

Weet je zeker dat dat zo is?
Ik zeg zou kunnen zijn ...
pi_141498933
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Op een rustige kalme wandeling deel je de spullen in 1 tas. Om 21:00 waren ze allang verdwaald, dus waarom dan ook?
Waarom niet?
pi_141498938
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:56 schreef Marrije het volgende:

[..]

Er lopen daar toch wegen? Zijn die allemaal zoveel kilometers bij die rivier vandaan?
Ik dacht begrepen te hebben van oa die video met die gids, dat je best veel wegen hebt daar. En dat ie het raar vond dat ze geen enkele weg of pad zijn tegen gekomen.
Wat misschien niet zo raar is als je echt pal naast die rivier blijft lopen, maar is het uitgesloten dat er een weg 1 km bij een deel van die rivier is?

Je lacht me uit, maar het is mi niet uitgesloten dat een verkrachter of moordenaar die tas inderdaad liever kwijt dan rijk is.
Die wegen lopen over een andere pas dan de trail, dat is niet te berijden daar.

Je kan aan de andere kant komen, maar dan wordt het richting Boquete, dus stroomopwaarts, naar het zuiden, dus:
• bergop
• geen wegen
• met 2 lijken slepen (?)

Waarom zou je dat in godsnaam doen? Al die moeite? Als je ze toch al ontvoerd hebt, zijn er heel wat makkelijker manieren om een lijk te laten verdwijnen.

Maar hoe komt die rugzak daar dan?

pi_141498967
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:56 schreef Marrije het volgende:

[..]

nee, als je vanaf de watervallen naar die Culubre rivier toeloopt, zijn er geen wegen in de buurt
pi_141498975
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:56 schreef Fierce. het volgende:
Tenzij je je hele tas kwijtraakt, maar dat lijkt me sterk.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:52 schreef Fierce. het volgende:
Ik snap overigens niet waarom mensen daar vrijwillig alleen rondlopen, al helemaal als je helemaal geen ervaring hebt met jungles enzo, maar dat ben ik. :)

pi_141499034
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:59 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

nee, als je vanaf de watervallen naar die Culubre rivier toeloopt,
Zijn ze daar dan heengelopen? Nee, naar de Culebra/Changuinola toch?

pi_141499045
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

Ja, onbegrijpelijk en onverstandig vind ik het.
pi_141499054
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:58 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ik zeg zou kunnen zijn ...
Sorry :P, Ik bedoelde te zeggen "waar heb je vernomen dat ze niet voorbij te bergen hebben gezocht?" Ik meende up to date te zijn met deze (als toeschouwer) maar dat heb ik nergens gelezen.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 19:01:51 #142
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141499073
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die wegen lopen over een andere pas dan de trail, dat is niet te berijden daar.

Je kan aan de andere kant komen, maar dan wordt het richting Boquete, dus stroomopwaarts, naar het zuiden, dus:
• bergop
• geen wegen
• met 2 lijken slepen (?)

Waarom zou je dat in godsnaam doen? Al die moeite? Als je ze toch al ontvoerd hebt, zijn er heel wat makkelijker manieren om een lijk te laten verdwijnen.

Maar hoe komt die rugzak daar dan?
nee, niet richting bouquet, dus ook niet stroomopwaarts.
Met de auto naar dat punt vlakbij die rotonde van rivieren. Dat is toch aan de andere kant van de bergkam, noordelijk.
pi_141499084
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:01 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Ja, onbegrijpelijk en onverstandig vind ik het.
Een trail in een toeristisch gebied lopen?

Of 's nachts niet teruggaan, maar de bergen overtrekken naar de andere kant van een onbekend land?

pi_141499135
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:01 schreef Marrije het volgende:

[..]

nee, niet richting bouquet, dus ook niet stroomopwaarts.
Met de auto naar dat punt vlakbij die rotonde van rivieren. Dat is toch aan de andere kant van de bergkam, noordelijk.
Daar kan je volgens mij idd relatief dichtbij komen (stuwdam). Maar die rugzak lag 25-35 km stroomopwaarts?! Geen wegen daar.

pi_141499161
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

ja klopt
alleen de bewoners daar noemen hem Culebra - officeel is het Culubre
En de Culubre komt uit op de Changuinola
pi_141499173
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een trail in een toeristisch gebied lopen?

Of 's nachts niet teruggaan, maar de bergen overtrekken naar de andere kant van een onbekend land?
Alleen door een jungle lopen als je helemaal geen ervaring hebt. Neem een gids als je zo nodig avontuur wil.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 19:03:55 #147
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141499187
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:01 schreef TrueRust het volgende:

[..]

Sorry :P, Ik bedoelde te zeggen "waar heb je vernomen dat ze niet voorbij te bergen hebben gezocht?" Ik meende up to date te zijn met deze (als toeschouwer) maar dat heb ik nergens gelezen.
nou ja niet hebben gezocht, wat je leest is dat men voor de camera en met familie erbij even heeft lopen zoeken. Met familie was het de pianista trail, volgens mij niet de andere kant van de berg. Of ze daar helemaal niet hebben gezocht durf ik zo niet te zeggen, maar het gebied is zeker niet uitgekamd. Daar zijn ze nu (als het droog is) mee bezig.
pi_141499222
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daar kan je volgens mij idd relatief dichtbij komen (stuwdam). Maar die rugzak lag 25-35 km stroomopwaarts?! Geen wegen daar.
er is alleen een weg bij de B&B en een bij het spookhuis
pi_141499228
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:03 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja klopt
alleen de bewoners daar noemen hem Culebra - officeel is het Culubre
En de Culubre komt uit op de Changuinola
Nu ben ik in de war.

Ik dacht dat het zo zat:
• De Changuinola wordt ook wel Culebra genoemd
• De Culubré stroomt vanaf het westen (hoog) naar het oosten (de vindplaats en de uitmonding in de Changuinola/Culebra)

pi_141499235
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De naam van de rivier wordt steeds anders vermeld in de media, maar het moet gaan om Rio Culubre (googlemaps)
pi_141499268
Maargoed. Inmiddels is duidelijk (melden nieuwssites) dat ze hoogstwaarschijnlijk verdwaald zijn geraakt.
pi_141499281
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:03 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Alleen door een jungle lopen als je helemaal geen ervaring hebt. Neem een gids als je zo nodig avontuur wil.
Dat snap ik ook niet, die trail kan je best doen zonder gids, lijkt me. Maar als het donker wordt, ga je terug, niet nog eens een berg beklimmen en aan de andere kant verdwalen.

Het "als je zo nodig avontuur wilt" verspreidt een sterke zolderkamergeur, dat zie je? Waarom zo neerbuigend naar mensen die het avontuur opzoeken?

pi_141499326
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nu ben ik in de war.

Ik dacht dat het zo zat:
• De Changuinola wordt ook wel Culebra genoemd
• De Culubré stroomt vanaf het westen (hoog) naar het oosten (de vindplaats en de uitmonding in de Changuinola/Culebra)
hier zie je het goed

pi_141499409
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:52 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Omdat het er verdomde mooi is en gidsen best prijzig zijn? Met een beetje common sense kun je daar best alleen op pad. Goed je eigen grenzen in kunnen schatten is wel een voorwaarde.
pi_141499421
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat snap ik ook niet, die trail kan je best doen zonder gids, lijkt me. Maar als het donker wordt, ga je terug, niet nog eens een berg beklimmen en aan de andere kant verdwalen.

Het "als je zo nodig avontuur wilt" verspreidt een sterke zolderkamergeur, dat zie je? Waarom zo neerbuigend naar mensen die het avontuur opzoeken?
Als het zonder gids kon, leefden ze nu toch nog gewoon? Als je een beetje verstandig bent en het wordt aangeraden om zo'n trail te lopen met gids, waarom dan zonder? Als je er verstand van hebt en/of ervaring hebt, begrijp ik dat je het zonder gids doet. Maar anders is het, vind ik, gewoonweg onverstandig.

Oh, dat is zeker niet denigrerend bedoeld. Maar ik ben wel van mening dat je als je zo nodig avontuur wil, je het verstandig moet aanpakken.
pi_141499473
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:06 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

hier zie je het goed

[ afbeelding ]
Hier ook:

De Culubré stroomt in de Changuinola (de aanvoerrivieren stroomopwaarts zijn genummerd, zie jouw plaatje) precies op de plek waar de schoen van Lisanne en het heupbeen zijn gevonden.

De schoen van Kris is stroomopwaarts gevonden langs de Changuinola, niet de Culubré.

De rugzak ligt nog eens 25-35 km stroomopwaarts vanaf Kris' schoen (S1), langs een van de hoofdarmen van de Changuinola (I?).

pi_141499521
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:09 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Als je een beetje verstandig bent en het wordt aangeraden om zo'n trail te lopen met gids, waarom dan zonder? Als je er verstand van hebt en/of ervaring hebt, begrijp ik dat je het zonder gids doet. Maar anders is het, vind ik, gewoonweg onverstandig.

Oh, dat is zeker niet denigrerend bedoeld. Maar ik ben wel van mening dat je als je zo nodig avontuur wil, je het verstandig moet aanpakken.
Daar ben ik het helemaal mee eens.

pi_141499531
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:09 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Als het zonder gids kon, leefden ze nu toch nog gewoon? Als je een beetje verstandig bent en het wordt aangeraden om zo'n trail te lopen met gids, waarom dan zonder? Als je er verstand van hebt en/of ervaring hebt, begrijp ik dat je het zonder gids doet. Maar anders is het, vind ik, gewoonweg onverstandig.

Fietsen wordt aangeraden met een helm. Wat als iemand een ongeluk krijgt en geen helm droeg, wat zeg jij dan met al jouw wijsheid?
pi_141499552
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar kijk> ze zijn om 3 uur dat P pad opgegaan
tot aan het gedeelte waar het heel steil begint te worden is het 2 uur lopen
dan is het 5 uur
het gedeelte waar het steil wordt ,daar staan de bomen dicht op elkaar
het is daar ook een uur eerder donker omdat de zon achter de vulkaan onder gaat
Dus zijn ze een pikdonker bos ingelopen ?
pi_141499559
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:08 schreef MeloD het volgende:

[..]

Omdat het er verdomde mooi is en gidsen best prijzig zijn? Met een beetje common sense kun je daar best alleen op pad. Goed je eigen grenzen in kunnen schatten is wel een voorwaarde.
Dus omdat het verdomde mooi is en gidsen prijzig, doe je het maar alleen? Okay, ik vind het vrij onverstandig als onervaren persoon. Als ik voor mezelf spreek: ik verdwaal nog in Amsterdam - terwijl ik d'r woon - als het moet, dus als ik het zou willen doen omdat het zo mooi was, had ik gewoon een gids genomen. Kan hij/zij je ook nog veel interessante dingen vertellen.
pi_141499591
quote:
Fietsen wordt aangeraden met een helm. Wat als iemand een ongeluk krijgt en geen helm droeg, wat zeg jij dan met al jouw wijsheid?
Dat Nederland een fietsland is en de Panamese jungle niet de Veluwe.
pi_141499685
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:11 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Maar kijk> ze zijn om 3 uur dat P pad opgegaan
tot aan het gedeelte waar het heel steil begint te worden is het 2 uur lopen
dan is het 5 uur
het gedeelte waar het steil wordt ,daar staan de bomen dicht op elkaar
het is daar ook een uur eerder donker omdat de zon achter de vulkaan onder gaat
Dus zijn ze een pikdonker bos ingelopen ?
Die begintijd wordt niet op 15:00, maar na 13:00 geschat. Om 13:00 zijn ze gezien in Boquete en gingen ze op weg naar de El Pianista. We weten niet hoe laat ze op het vlakke gedeelte van de El Pianista zijn gezien, maar stel ze komen om 14:00 bij de trail, die is 3 uur lopen, maar als je doorloopt. De dames zijn moe gezien dus hebben gerust dus deden er langer over.

Het wordt eerder schemerig (niet donker) in dat dichte bos op de helling van de berg idd. Dan doorklimmen, in het donker, de berg over is NIET logisch, op geen enkele manier.

Behalve als de weg naar beneden versperd wordt door wilde dieren, maar dat is weer onlogisch omdat het een toeristisch gebied is waar ze bij voorkeur niet komen....

pi_141499719
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:12 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Dus omdat het verdomde mooi is en gidsen prijzig, doe je het maar alleen? Okay, ik vind het vrij onverstandig als onervaren persoon. Als ik voor mezelf spreek: ik verdwaal nog in Amsterdam - terwijl ik d'r woon - als het moet, dus als ik het zou willen doen omdat het zo mooi was, had ik gewoon een gids genomen. Kan hij/zij je ook nog veel interessante dingen vertellen.
Nederlanders met name zijn eigenwijs (ik ook, goh? :P ) en zuinig (ik niet). Meer dan andere nationaliteiten.

dinsdag 24 juni 2014 @ 19:16:07 #164
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141499745
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar ok, die lichamen zou dan een kwestie zijn van max 5 minuten. Geen gedoe dus. En in water ontbindt het best snel, dus klaar.
Dan zit je eigenlijk alleen nog met een tas, mja, niet gek als die met een wandeling wat 'dieper' weg wordt gegooid.

En natuurlijk kun je veel anders invullen. En eerlijk gezegd komt dit ter plekke uit de grote duim. Zo ver denk ik niet, had meer in grote lijnen eea bedacht. Ze zijn om 15 uur gezien, moe, wilden naar huis. Onbekende rode auto. Rugzak en lichamen ver van elkaar gevonden.

[ Bericht 25% gewijzigd door Marrije op 24-06-2014 19:44:32 (ingekort) ]
pi_141499893
dit zegt mij contact uit Boquete ;
ze dachten 4 uur te hebben terwijl het na 3 uur donker was in het bos
maar dan nog is het raar dat ze doorgelopen zijn en die steile helling op
pi_141499908
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:16 schreef Marrije het volgende:

Aangezien je dan alleen 'extra' die rugzak ff een stuk verderop weggooit
Marrije, ik doe met name mijn best om die kaartjes te maken om het inzichtelijker te maken.

Als je dit stelt, dan begrijp je gewoon echt niet over wat voor soort terrein, afstanden en alles we het hier hebben...

Wat is logischer;
• de meiden nemen de rugzak mee vanaf de El Pianistatrail (~5-8 uur na het einde van die trail)
• boeven (?) nemen de rugzak mee (maar nemen de 83 dollar contant niet weg!) vanaf de vindplaats van de lichamen (die in 2,5 maand rivier NIET verplaatst zijn?) (25-35 km lopen zonder pad)

pi_141500056
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:18 schreef StaceySinger het volgende:
dit zegt mij contact uit Boquete ;
ze dachten 4 uur te hebben terwijl het na 3 uur donker was in het bos
maar dan nog is het raar dat ze doorgelopen zijn en die steile helling op
Jouw contact heeft persoonlijk contact gehad met de dames? Beter praat hij met de autoriteiten
pi_141500074
en ze waren om half 3 nog bij casa pedro gezien - begin P pad
pi_141500122
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Jouw contact heeft persoonlijk contact gehad met de dames? Beter praat hij met de autoriteiten
geen persoonlijk contact maar zijn mensen die daar wonen
pi_141500204
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:12 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Lees even verder: eigen grenzen in kunnen schatten is wel een voorwaarde.
Ik heb t zonder gids gedaan omdat ik flink wat hike ervaring heb en een goed richtingsgevoel. Anders had ik het ook niet gedaan. Maar het kan dus best..
pi_141500349
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:22 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

geen persoonlijk contact maar zijn mensen die daar wonen
Primaire informatie _O_

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:24 schreef MeloD het volgende:

[..]

Lees even verder: eigen grenzen in kunnen schatten is wel een voorwaarde.
Ik heb t zonder gids gedaan omdat ik flink wat hike ervaring heb en een goed richtingsgevoel. Anders had ik het ook niet gedaan. Maar het kan dus best..
Primaire informatie _O_
Avontuurlijke vrouwen O+

pi_141500499
Ik vond dit wel een bijzonder stuk

'De resten zijn ver weg gevonden. Dat horen wij ook van gidsen. Het is uren en uren lopen voor heel ervaren gidsen die de weg kennen', vertelt Wiessing. 'Stel dat je de weg zou kwijtraken, dan is het nog veel verder weg. Ze zijn daar helemaal gekomen en hebben drie keer een rivier over moeten steken.'

Maar zal wel gepost zijn, VK Burgemeester: laat familie Kris en Lisanne met rust
http://www.volkskrant.nl/(...)sanne-met-rust.dhtml
  dinsdag 24 juni 2014 @ 19:33:13 #173
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_141500549
Wat ik me afvraag is waarom er niet een heel lichaam is gevonden. De botten zouden toch allemaal op 1 plek moeten liggen?
pi_141500585
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:32 schreef opgebaarde het volgende:
Ik vond dit wel een bijzonder stuk

'De resten zijn ver weg gevonden. Dat horen wij ook van gidsen. Het is uren en uren lopen voor heel ervaren gidsen die de weg kennen', vertelt Wiessing. 'Stel dat je de weg zou kwijtraken, dan is het nog veel verder weg. Ze zijn daar helemaal gekomen en hebben drie keer een rivier over moeten steken.'
Precies wat Halcon, Stacey en ik ook zeggen; dat doe je NIET als je bij je volle verstand verdwaald bent.

pi_141500613
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:33 schreef Mishu het volgende:
Wat ik me afvraag is waarom er niet een heel lichaam is gevonden. De botten zouden toch allemaal op 1 plek moeten liggen?
2,5 maand lang in een onherbergzaam gebied in een rivierbedding die af en toe flink stroomt (na regen) vol dieren (vooral aaseters)?

pi_141500722
quote:
18s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Marrije, ik doe met name mijn best om die kaartjes te maken om het inzichtelijker te maken.

Als je dit stelt, dan begrijp je gewoon echt niet over wat voor soort terrein, afstanden en alles we het hier hebben...

Wat is logischer;
• de meiden nemen de rugzak mee vanaf de El Pianistatrail (~5-8 uur na het einde van die trail)
• boeven (?) nemen de rugzak mee (maar nemen de 83 dollar contant niet weg!) vanaf de vindplaats van de lichamen (die in 2,5 maand rivier NIET verplaatst zijn?) (25-35 km lopen zonder pad)
Wat Marrije bedoelt is dat die rugzak niet gedumpt is op de plek waar hij is gevonden maar is meegespoeld door de rivier.

Ik denk eerlijk gezegd dat haar scenario best kan. Hoe dan ook: de twee zijn niet levend op de plek geweest waar de resten zijn gevonden. Hetzelfde zou voor de locatie van de rugzak kunnen gelden.
pi_141501543
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:36 schreef sverbern het volgende:

[..]

Wat Marrije bedoelt is dat die rugzak niet gedumpt is op de plek waar hij is gevonden maar is meegespoeld door de rivier.
Bergop?? :D

Dan moet ie dus NOG verder lopen gedropt zijn. Da's meer dan 35 km dus. Waarom??

quote:
Hetzelfde zou voor de locatie van de rugzak kunnen gelden.
Hoe komt die rugzak met alles erin er dan?

dinsdag 24 juni 2014 @ 19:50:48 #178
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141501837
quote:
18s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat is logischer;
Soort terrein en afstanden, voor iemand die daar woont is dat niet zo onbekend, die kent de gevaren, weet waar ie op moet letten en ga zo maar door. Diegene kan best van een pittige wandeling houden.

* jij gaat er vanuit dat die getuigenverklaring van 15.00 niet klopt.
* je heb nou eenmaal mensen die wel een moord plegen maar geen belang hebben bij verdere materiele zaken

Misschien is wat jij denkt logischer, maar daarom hoeft het niet perse zo te zijn gegaan.
Ik sluit het niet uit hoor, denk daar ook volop over mee. Staat alleen niet bovenaan bij mij.
pi_141501940
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:50 schreef Marrije het volgende:
* je heb nou eenmaal mensen die wel een moord plegen maar geen belang hebben bij verdere materiele zaken
Je hebt het over een local, die neemt geen 83 dollar weg maar wel vermoordt ie zomaar 2 jonge meiden??

quote:
Misschien is wat jij denkt logischer
Ik probeer wel van de feiten uit te gaan. Het los wild wat roepen hebben we nu wel gehad. :)

pi_141502769
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat kan.

Jij schoffeert zonder enige reden mensen die goede primaire informatie aandragen (Stacey en MeloD). :r
Jij bent het toonbeeld van iemand die niet kan ophouden met blijven speculeren, met je rare kaartjes.
Ik vind het gewoon stuitend hoe mensen schaamteloos maar theorietjes blijven spuien en blijven reageren op elkaars hersenspinsels, weinig respectvol, lager dan laag.

Echt hoe er de eerste pagina's weer wordt gesproken over water gebruik, want iemand kan makkelijk bij het 2 uur met de hond lopen zonder water :')
Daarna weer over de route, het weer en de rivier. En mekaar continu proberen de loef af te steken.

En waarop gebaseerd? Helemaal nergens op.

Kruip allemaal weer in jullie holen of graaf nog wat Bijlmerramp of MH370 conspiracy topics op.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_141502867
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:04 schreef danos het volgende:

[..]

Jij bent het toonbeeld van iemand die niet kan ophouden met blijven speculeren, met je rare kaartjes.
Ik vind het gewoon stuitend hoe mensen schaamteloos maar theorietjes blijven spuien en blijven reageren op elkaars hersenspinsels, weinig respectvol, lager dan laag.

Echt hoe er de eerste pagina's weer wordt gesproken over water gebruik, want iemand kan makkelijk bij het 2 uur met de hond lopen zonder water :')
Daarna weer over de route, het weer en de rivier. En mekaar continu proberen de loef af te steken.

En waarop gebaseerd? Helemaal nergens op.

Kruip allemaal weer in jullie holen of graaf nog wat Bijlmerramp of MH370 conspiracy topics op.
Gast, jij vindt speculeren niet leuk, BLIJF DAN WEG?!

Of doe constructief mee.

Mijn kaartjes zeggen meer dan jouw non-berichten, dat zie je?

dinsdag 24 juni 2014 @ 20:07:34 #182
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141503009
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je hebt het over een local, die neemt geen 83 dollar weg maar wel vermoordt ie zomaar 2 jonge meiden??

[..]

Ik probeer wel van de feiten uit te gaan. Het los wild wat roepen hebben we nu wel gehad. :)
Klopt, wat betreft het geld, volgens jou100% onmogelijk, voor mij niet.
En zomaar, ik denk niet zomaar. Al heb je ook lui die er een kick van schijnen te krijgen.

Ik neem ook een getuigenverklaring mee en dan past een verdwaling en ongeluk bij een rivier minder in het verhaal.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:08:44 #183
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_141503074
Denk dat die gids ze gewoon afgemaakt heeft: beweert dat ze nooit zijn komen opdagen, maar heeft ze gewoon de jungle in meegenomen. Wel heel toevallig dat die dude later in die gigantische jungle de botten weet te vinden. Gevalletje spijt en/of heldje willen spelen. Nog even checken of hij een rooie auto heeft en kloar.
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:09:17 #184
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_141503110
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

2,5 maand lang in een onherbergzaam gebied in een rivierbedding die af en toe flink stroomt (na regen) vol dieren (vooral aaseters)?
Hoe komen hun lichamen dan in een rivier terecht?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:16:38 #185
28167 matthijst
pi_141503519
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:05 schreef El_Matador het volgende:

Dat kan.

Jij schoffeert zonder enige reden mensen die goede primaire informatie aandragen (Stacey en MeloD).

Ik schoffeer niemand. Ik vroeg MeloD waarom ze omgekeerd was en ik constateerde na haar antwoord dat ze niet het hele pad gelopen had (een feit).
Stacey vind ik vaag, de hele tijd met dat "mijn contact". Wie is dat contact? Een familielid, een vage kennis, een twittermannetje, of bestaat die ueberhaupt? Je mag hier schijnbaar de raarste theorieën spuien, maar als je een paar vragen stelt over een bron dan ben je mensen aan het schofferen. Lachwekkend.

Bizar dat men niks met die gids doet: laatste die een afspraak met ze had en eerste om wat onderdelen van ze te vinden. Klinkt als een dader.

Succes met zoeken verder. Ik hoop dat het net zo goed gaat als met dat vliegtuig, want die had je ook opgelost toch? Of wacht...

Toedels.
pi_141503811
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:16 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ik schoffeer niemand. Ik vroeg MeloD waarom ze omgekeerd was en ik constateerde na haar antwoord dat ze niet het hele pad gelopen had (een feit).
Stacey vind ik vaag, de hele tijd met dat "mijn contact". Wie is dat contact? Een familielid, een vage kennis, een twittermannetje, of bestaat die ueberhaupt? Je mag hier schijnbaar de raarste theorieën spuien, maar als je een paar vragen stelt over een bron dan ben je mensen aan het schofferen. Lachwekkend.

Bizar dat men niks met die gids doet: laatste die een afspraak met ze had en eerste om wat onderdelen van ze te vinden. Klinkt als een dader.

Succes met zoeken verder. Ik hoop dat het net zo goed gaat als met dat vliegtuig, want die had je ook opgelost toch? Of wacht...

Toedels.
Zoek zelf een keer iets uit of maak een kaartje of mapje en kom dan terug .
Of zoek zelf contact met iemand die daar woont.
pi_141503814
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:09 schreef Mishu het volgende:

[..]

Hoe komen hun lichamen dan in een rivier terecht?
• Evenwicht verloren en gevallen in de rivier
• Anderszins een ongeluk aan de rand van de rivier en door dieren de rivierbedding ingesleept en daar later door stroming stroomafwaarts gebracht

In 2,5 maand kan er een hoop gebeuren.

pi_141503891
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Bergop?? :D

O sorry, verkeerd begrepen.
Maar ik vind het gewoon zo onwaarschijnlijk dat ze, net terug van een wandeling en onderweg naar huis, die trail weer zouden zijn opgegaan...

Maar intussen wilde ik dat ik niet begonnen was met speculeren want het houdt me nogal bezig en dat wil ik helemaal niet.
pi_141503933
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:16 schreef matthijst het volgende:

Toedels.
Ik ben niet degene die hier beweerde "het enige mogelijke scenario" te hebben. Ene MPCK, lijkt weer afgedropen, maar die wel.

Daar reageer je niet op. Het gaat je dus om zuigen bij anderen en niet om "speculeren is dom". Selectief, zoals je ook de NOS en RTL ophemelt maar een lokaal contact via Stacey afwijst.
Of wil je beweren dat Stacey liegt? :')

Maar ik zie dat je je eigen speculatie, totaal niet beschuldigend naar mensen die je niet kent, al afdoende is:

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:08 schreef matthijst het volgende:
...die dude...Gevalletje ...Nog even checken ....en kloar.
_O- _O-

pi_141504013
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:23 schreef sverbern het volgende:
Maar intussen wilde ik dat ik niet begonnen was met speculeren want het houdt me nogal bezig en dat wil ik helemaal niet.
Mij ook, mijn vriendin vraagt me telkens "is er nog nieuws" en ze denkt mee. Zij zou ook nooit 's nachts een berg opgaan.

Waarom wil je het niet? Het lijkt me ook voor de familie heel goed om te weten dat zoveel mensen onbekend met hun dochters meedenken. :)

dinsdag 24 juni 2014 @ 20:27:28 #191
28167 matthijst
pi_141504169
Ik hemel de NOS niet op joh, mafkees. Dat zit in jouw breintje :D
En wat Stacey betreft had ik dus gelijk: die zit waarschijnlijk met een kiddo van een jaar of 11 te chatten die haar allemaal mooie verhalen vertelt. Prachtig, ze zullen lol hebben daar in Panama :D

En nu ben ik dr echt klaar mee. Ik lees je vermakelijke posts wel weer als er een nieuw mysterie opduikt in de toekomst.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:32:18 #192
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_141504465
quote:
12s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

• Evenwicht verloren en gevallen in de rivier
• Anderszins een ongeluk aan de rand van de rivier en door dieren de rivierbedding ingesleept en daar later door stroming stroomafwaarts gebracht

In 2,5 maand kan er een hoop gebeuren.
Allebei? Lijkt me sterk.
pi_141505011
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:08 schreef matthijst het volgende:
Denk dat die gids ze gewoon afgemaakt heeft: beweert dat ze nooit zijn komen opdagen, maar heeft ze gewoon de jungle in meegenomen. Wel heel toevallig dat die dude later in die gigantische jungle de botten weet te vinden. Gevalletje spijt en/of heldje willen spelen. Nog even checken of hij een rooie auto heeft en kloar.
Dat gaat misschien wat ver, maar hij heeft wel een opvallende dubbelrol in dit verhaal. En één van de laatst bekende mensen die met hen heeft gesproken en de uiteindelijke vinder van die botten.

Het ging op een gegeven moment ook zo snel. Het leek wel of ze die spullen daar ergens uit een wigwam trokken.
pi_141505359
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mij ook, mijn vriendin vraagt me telkens "is er nog nieuws" en ze denkt mee. Zij zou ook nooit 's nachts een berg opgaan.

Waarom wil je het niet? Het lijkt me ook voor de familie heel goed om te weten dat zoveel mensen onbekend met hun dochters meedenken. :)
Hahaha, nu heb je jezelf wel echt even goed neergezet :')
Ik zou deze post bijna opslaan in een top10 posts ooit (als ik deze had).
pi_141506270
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:20 schreef MPCK het volgende:

[..]

Ik baseer mij op de meeste relevante en aannemelijke scenario. Jullie zeuren maar door in het wild over dieren waarvan jullie weinig kennis lijken te bevatten. Een python besluipt zijn prooi niet alvorens het aan te vallen, en zeer zeker geen mens. Hij ligt op de loer.

Als jullie een theorie willen poneren, moeten jullie zorgen dat jullie je feiten kennen. Anders klopt er een bepaald deel van de theorie niet, en kom je belachelijk over.
als je doodgaat op 1 plek, zal daar een skelet achter blijven..
niet enkele resten, maar meer
dus er zijn dieren aan te pas gekomen, zelfs verdronken en meegesleurd door de rivier zou je grotere intact zijnde lichaams delen moeten vinden
een roof/prooidier behalve aaseters eet echter geen ontbonden vlees
(zelfs na 1000 jaren begraven te zijn vind men menselijke resten in de vorm van botten soms ook nog met stukken stof)
vertering en het proces daarvan gaat gepaard met zuren en zuurstof die ontstaan doir ontbinding..
dat (als het waar is) en een intact stukje stof van de korte broek is gevonden
is dat zo min mogenlijk in aanraking gekomen met zuren en zuurstof...onmogelijk is het niet..
vreemde is dat kris dus dan kortebroekloos en met maar een schoen verder moet zijn gezworven, en die aanname lijkt me sterk...
pi_141506679
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:04 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

dus er zijn dieren aan te pas gekomen, zelfs verdronken en meegesleurd door de rivier zou je grotere intact zijnde lichaams delen moeten vinden
(zelfs na 1000 jaren begraven te zijn vind men menselijke resten in de vorm van botten soms ook nog met stukken stof)
vertering en het proces daarvan gaat gepaard met zuren en zuurstof die ontstaan doir ontbinding..
is dat zo min mogenlijk in aanraking gekomen met zuren en zuurstof...onmogelijk is het niet..
vreemde is dat kris dus dan kortebroekloos en met maar een schoen verder moet zijn gezworven, en die aanname lijkt me sterk...
Kun je ook doodgaan op meerdere plekken dan?

Nu krijg het verhaal een hele verrassende wending. Ik ben erg slecht in biologie, altijd geleerd dat je maar één keer dood kunt gaan.
pi_141506936
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Kun je ook doodgaan op meerdere plekken dan?

Nu krijg het verhaal een hele verrassende wending. Ik ben erg slecht in biologie, altijd geleerd dat je maar één keer dood kunt gaan.
nee maar men beweerd dat er geen dieren aan te pas zou komen, dat kan niet daar de resten zo verspreid liggen
leg het verkeerd uit misschien
pi_141507028
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:16 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

nee maar men beweerd dat er geen dieren aan te pas zou komen, dat kan niet daar de resten zo verspreid liggen
leg het verkeerd uit misschien
Sorry, maar ik snap echt vrij weinig van jouw zinnen.

Dieren slepen met die resten, althans dat kan, dus als overal wat ligt, zegt dat nog vrij weinig.
pi_141507157
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Sorry, maar ik snap echt vrij weinig van jouw zinnen.

Dieren slepen met die resten, althans dat kan, dus als overal wat ligt, zegt dat nog vrij weinig.
iemand hier vertelde dat hij niet geloofde dat er dieren aan te pas zijn gekomen..
ik zeg dus dat dat niet kan want dan zou het lichaam grotendeels intact op een plek liggen en dus niet verspreid.
pi_141507233
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:20 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

iemand hier vertelde dat hij niet geloofde dat er dieren aan te pas zijn gekomen..
ik zeg dus dat dat niet kan want dan zou het lichaam grotendeels intact op een plek liggen en dus niet verspreid.
Het zou ook kunnen dat een mens het lichaam in stukken heeft gehakt en heeft achtergelaten. Door het water schijnt e.e.a. ook wel verplaatst en gebroken te kunnen worden.

Het lijkt mij wel het meest waarschijnlijke (dat dieren hebben lopen slepen), maar 100% zeker is het zeker niet.
pi_141507435
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het zou ook kunnen dat een mens het lichaam in stukken heeft gehakt en heeft achtergelaten. Door het water schijnt e.e.a. ook wel verplaatst en gebroken te kunnen worden.

Het lijkt mij wel het meest waarschijnlijke (dat dieren hebben lopen slepen), maar 100% zeker is het zeker niet.
dat hakken en met lichaams delen.lopen zeulen door moeilijk begaanbaar gebied zie ik niet gebeuren hoor
pi_141507604
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:21 schreef Halcon het volgende:

[..]
Fijn die laatste toevoeging.
pi_141507625
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:32 schreef Mishu het volgende:

[..]

Allebei? Lijkt me sterk.
Mij lijkt het juist logisch. Hoe verklaar jij dan de rugzak in perfecte staat?

Als een van de beide dames geen ongeluk krijgt, neemt ze die toch mee?

pi_141507653
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:24 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

dat hakken en met lichaams delen.lopen zeulen door moeilijk begaanbaar gebied zie ik niet gebeuren hoor
Neuh, maar kan wel. Ook daarna kunnen dieren er nog aan zitten.

Als ik afga op wat ik van, zeg maar, elke stap het meest logisch vind dan zijn ze meegegaan met mensen met verkeerde plannen, dat is gigantisch uit de hand gelopen, ze zijn vermoord, die mensen hebben vervolgens de lichamen in de rivier gedumpt, evenals de spullen. De iPhone wilden ze hun handen niet aan branden, evenals aan de andere spullen. Of ze hebben niet eens echt goed gekeken in paniek. Ze gingen er vanuit dat in dat gebied niet zo snel iemand die lichamen zou vinden en ze hebben natuurlijk geweten dat daar na een week niet veel meer van over zou zijn.
pi_141507695
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:26 schreef danos het volgende:

[..]

Fijn die laatste toevoeging.
Goed hè?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:32:34 #206
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141508032
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als ik afga op wat ik van, zeg maar, elke stap het meest logisch vind dan zijn ze meegegaan met mensen met verkeerde plannen, dat is gigantisch uit de hand gelopen, ze zijn vermoord, die mensen hebben vervolgens de lichamen in de rivier gedumpt, evenals de spullen. De iPhone wilden ze hun handen niet aan branden, evenals aan de andere spullen. Of ze hebben niet eens echt goed gekeken in paniek. Ze gingen er vanuit dat in dat gebied niet zo snel iemand die lichamen zou vinden en ze hebben natuurlijk geweten dat daar na een week niet veel meer van over zou zijn.
wij denken dus min of meer hetzelfde
.
pi_141508191
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:32 schreef Marrije het volgende:

[..]

.
Ja, andere scenario's klinken me altijd wel om wat redenen te onlogisch.

Ik denk overigens ook wel dat de kans groot is, dat we het nooit te weten gaan krijgen. Om wat voor reden dan ook: onwil, onmacht, echt niet te achterhalen...
pi_141508384
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:32 schreef Marrije het volgende:

[..]

.
maar en daar is onduidelijkheid over...
er zijn berichten dat die tas op een struik is gevonden
dat ga je als *verkeerd persoon* toch niet netjes neerzetten
hebben ze die verkeerde persoon dan gevonden nadat ze die bh's uitgedaan hebben.., die stoppen in een rugzak verwijst naar een vrijwillige keuze
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:38:51 #209
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141508454
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, andere scenario's klinken me altijd wel om wat redenen te onlogisch.

Ik denk overigens ook wel dat de kans groot is, dat we het nooit te weten gaan krijgen. Om wat voor reden dan ook: onwil, onmacht, echt niet te achterhalen...
Dat denk ik ook.
Zeker als er op de camera en telefoon alleen wat foto's van die pianista trail staan en ze halverwege gestopt zijn met foto's nemen, zeker als ze dezelfde weg terug zijn gelopen en ze dat niet nog een keer op de foto hoefden te zetten. Dan weet je nooit zeker of ze verder gelopen zijn of terug.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:39:50 #210
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141508511
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:37 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

hebben ze die verkeerde persoon dan gevonden nadat ze die bh's uitgedaan hebben.., die stoppen in een rugzak verwijst naar een vrijwillige keuze
die met hoog water onder water staat.
pi_141508533
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:37 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze niet 2 BH's bij zich hadden? Kan best als je verwacht nat te worden. Geen idee hoe die tas precies is gevonden, wel wat het water voortdurend wisselt qua hoogte e.d.
pi_141508589
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:38 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dat denk ik ook.
Zeker als er op de camera en telefoon alleen wat foto's van die pianista trail staan en ze halverwege gestopt zijn met foto's nemen, zeker als ze dezelfde weg terug zijn gelopen en ze dat niet nog een keer op de foto hoefden te zetten. Dan weet je nooit zeker of ze verder gelopen zijn of terug.
Dat weet je ook niet zeker op die manier. De batterij van de telefoon kan ook leeg zijn geraakt en dat er daarom geen foto's meer zijn gemaakt. Ze kunnen die foto's ook nog met een andere, niet gevonden, camera hebben gemaakt. Misschien waren het geen meisjes die veel foto's maken.
pi_141508687
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze niet 2 BH's bij zich hadden? Kan best als je verwacht nat te worden. Geen idee hoe die tas precies is gevonden, wel wat het water voortdurend wisselt qua hoogte e.d.
als je verwacht nat te worden...
zwemmen: neem je ook onderbroeken mee..
natte bikini broekjes gaan schuren, is nog erger dan natte bovenstukjes
andere manier nat worden:
dan neem je ook een droog shirt mee
en iets om je af te drogen al is het maar een klein handoekje
pi_141508758
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

Heb je dit al eens naar de autoriteiten gemaild? Of contact opgenomen met BuZa? Lijkt me erg waardevol!
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:44:31 #215
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141508793
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat weet je ook niet zeker op die manier. De batterij van de telefoon kan ook leeg zijn geraakt en dat er daarom geen foto's meer zijn gemaakt. Ze kunnen die foto's ook nog met een andere, niet gevonden, camera hebben gemaakt. Misschien waren het geen meisjes die veel foto's maken.
Klopt.
pi_141508860
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:43 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

In de tas zal wel meer hebben gezeten, extra kleding zullen ze 's nachts wel aangetrokken hebben.
pi_141508886
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:43 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Misschien hadden ze die ook wel bij zich? Misschien waren ze die vergeten / niet aan gedacht? Misschien dachten ze in de zon wel op te drogen? Misschien lagen ze topless te zonnen toen ze werden overvallen?

Er is veel te weinig bekend...
pi_141508946
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:45 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

In de tas zal wel meer hebben gezeten, extra kleding zullen ze 's nachts wel aangetrokken hebben.
je denkt wel aan extra kleren , maar neemt maar 1 flesje water mee voor 2 personen?
en niets te eten?
  Moderator dinsdag 24 juni 2014 @ 21:47:57 #219
42184 crew  DaMart
pi_141508981
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mij lijkt het juist logisch. Hoe verklaar jij dan de rugzak in perfecte staat?

Als een van de beide dames geen ongeluk krijgt, neemt ze die toch mee?
Of met de een was al iets gebeurd, waarna de ander alleen verderging met de rugzak, om het uiteindelijk ook niet te halen...
pi_141508988
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:46 schreef Halcon het volgende:

[..]

Misschien hadden ze die ook wel bij zich? Misschien waren ze die vergeten / niet aan gedacht? Misschien dachten ze in de zon wel op te drogen? Misschien lagen ze topless te zonnen toen ze werden overvallen?

Er is veel te weinig bekend...
zonnen in de jungle vol.bedekt door bomen?
pi_141508996
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:04 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Broekloos? Is er nu ook nog een broek gevonden dan?
pi_141509044
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:48 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Alsof zwemmen in de jungle logisch klinkt... Ik zei eerder al; wie weet hebben ze die bh's uitgedaan om te liggen/slapen, of zaten ze gewoon rot door zweet en vocht. Ik zou 'm dan ook liever uitdoen.
pi_141509070
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:48 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Het eerste stuk is niet echt jungle volop bedekt met bomen. Genoeg open plekken. Je moet er ook rekening mee houden dat ze wellicht helemaal niet zelf of vrijwillig op die berg zijn gewandeld. De logica om dat wel te doen, ontgaat me namelijk een beetje.
pi_141509082
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:47 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

je denkt wel aan extra kleren , maar neemt maar 1 flesje water mee voor 2 personen?
en niets te eten?
Waarom zou je een lege fles water meenemen? Ik gooit ook altijd alles weg al het leeg is.
pi_141509085
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:48 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Broekloos? Is er nu ook nog een broek gevonden dan?
er schijnt een stuk stof van de korte broek van kris gevonden te zijn vermelde iemand hier
pi_141509105
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:49 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Alsof zwemmen in de jungle logisch klinkt...
Als je naar watervallen gaat kijken, kun je nat worden. Die gedachte klinkt nog wel logisch toch?
pi_141509163
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:49 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Waarom zou je een lege fles water meenemen? Ik gooit ook altijd alles weg al het leeg is.

om te hervullen? bijvoorbeeld in de rivier?
pi_141509172
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:47 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

en niets te eten?
Wat kan hier de reden voor zijn in jouw ogen?
pi_141509224
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:49 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

er schijnt een stuk stof van de korte broek van kris gevonden te zijn vermelde iemand hier
Is dat weer op die tvn zender geweest dan?
pi_141509315
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het eerste stuk is niet echt jungle volop bedekt met bomen. Genoeg open plekken. Je moet er ook rekening mee houden dat ze wellicht helemaal niet zelf of vrijwillig op die berg zijn gewandeld. De logica om dat wel te doen, ontgaat me namelijk een beetje.
verdwaald
pi_141509358
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:51 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Is dat weer op die tvn zender geweest dan?
Nee, dat stond op een blog. En vermoedelijk ook wel op Twitter. :')
pi_141509403
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:52 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

verdwaald
Daar hebben we het hier al eerder over gehad. Klinkt mij niet heel logisch in de oren, maar de meningen verschillen daarover.
pi_141509479
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als je naar watervallen gaat kijken, kun je nat worden. Die gedachte klinkt nog wel logisch toch?
Ja, maar waarom dan enkel een bh mee? Ik denk eerder dat ze die, om wat voor reden dan ook, van onder hun kleding hebben gedaan. Misschien zaten ze onprettig door zweten oid. Als ik naar de foto van die bh's kijk lijken het ook strapless modellen. Die gaan snel prut zitten als je loopt en zweet. Dan liever zonder.
pi_141509576
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:53 schreef MPCK het volgende:
We weten dat deze dames maar 1 flesje bij zich hadden
Oh?
pi_141509590
quote:

De enige feiten zijn (keiharde waarheid dus) en dat zie je in mijn theorie terug, is dat men minimaal 2-3 L schoon drinkwater per dag nodig heeft om te kunnen overleven. Meer naarmate beweging, hitte en slechte gezondheid. We weten dat deze dames maar 1 flesje bij zich hadden, dus ze waren bij voorbaat al gedoemd tot een gruwelijke dood toen ze stap zette in de jungle.

Dan zullen wel heel veel mensen elke dag overlijden bij al die wandeltochten
pi_141509661
quote:
Ik snap echt niet wat het doel is hiero van al dat verhaaltjes verzinnen. Jullie dragen echt niks bij aan het onderzoek, of aan de familie of de samenleving. Met wilde ideeën en gedachtes komen is er geen eind aan.

De enige feiten zijn (keiharde waarheid dus) en dat zie je in mijn theorie terug, is dat men minimaal 2-3 L schoon drinkwater per dag nodig heeft om te kunnen overleven. Meer naarmate beweging, hitte en slechte gezondheid. We weten dat deze dames maar 1 flesje bij zich hadden, dus ze waren bij voorbaat al gedoemd tot een gruwelijke dood toen ze stap zette in de jungle.

Vooral die El Matador beweert een native te zijn, maar zijn kennis van de jungle is nog minder dan de mijne. Ik zou hem graag dagenlang zien overleven op rivierwater. Hij mag ook zelf zijn ziekenhuisrekening betalen.bij terugkomst.
Natuurlijk is schoon water het beste, maar rivierwater is nog altijd beter dan niks. Mijn vriend gaat jaarlijks hike'n en komt dan soms ook geen kraan tegen, dus dan zit je ook met opgevangen regenwater of uit stroompjes of plassen. Niet ideaal, maar hij leeft nog hoor.
pi_141509711
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat kan hier de reden voor zijn in jouw ogen?
ik geloof niet in extra kleren
ik denk dat ze een korte tocht geplanned hadden...
ik geloof niet in ontvoering
ik denk dat ze verdwaald zijn geraakt
en bij de rivier zijn gaan rusten verkoeling gezocht bh's uit hebben gedaan van wege zweet irritatie, en daar op dat moment iets gebeurd is..
mijn theorie is gegrepen door roofdieren, maar gevallen zou ook mogenlijk zijn
de tas achterlaten:
als een van de 2 gegrepen word door een roifdier , kan de ander te hulp geschoten zijn , of weggerend.. dan denk je niet aan de rugzak, kijk je ook niet waar je loopt en raak je gefesorienteerd..

bij gevallen kan je ook de ander hebben willen helpen, en ook uitgeglefen zijn
pi_141509779
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:57 schreef MPCK het volgende:

[..]

Dat zei el Matador en hij quotte ook een bron daarbij.
Ik ben benieuwd.
pi_141509810
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Oh?
Ik denk dat 'ie doelt op het flesje water op de rugzak foto's. Dat flesje was alleen van de fotograaf, zo bleek later. Tenminste, dat las ik hier.
pi_141509951
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:59 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik denk dat 'ie doelt op het flesje water op de rugzak foto's. Dat flesje was alleen van de fotograaf, zo bleek later. Tenminste, dat las ik hier.
Je moet niet alles voor waar nemen, sommige mensen zitten wat te dollen.
Maar ik vind het wel schattig dat je zo denkt!
pi_141509972
quote:

[..]

Uit wat gevonden is kan nooit worden geconcludeerd dat dat alles was dat ze bij zich hadden.
pi_141510151
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Uit wat gevonden is kan nooit worden geconcludeerd dat dat alles was dat ze bij zich hadden.
Lijkt mij ook niet, zonnebril in je haar, camera om je nek en je het opeens geen zweterige rugzak nodig.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:04:18 #243
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141510170
quote:

[..]

dat was een grapje nav het photoshoppen
pi_141510262
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:04 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat was een grapje nav het photoshoppen
Ah ! Het leek me ook al zo klunzig. Zit er nog water in dat flesje?
pi_141510315
quote:
Ik snap echt niet wat het doel is hiero van al dat verhaaltjes verzinnen. Jullie dragen echt niks bij aan het onderzoek, of aan de familie of de samenleving. Met wilde ideeën en gedachtes komen is er geen eind aan.

Vooral die El Matador beweert een native te zijn, maar zijn kennis van de jungle is nog minder dan de mijne. Ik zou hem graag dagenlang zien overleven op rivierwater. Hij mag ook zelf zijn ziekenhuisrekening betalen.bij terugkomst.
Kan prima. Ook hier in de bossen kan je gewoon uit beekjes drinken, als het maar stroomt.
pi_141510318
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:57 schreef MPCK het volgende:

[..]

Dat zei el Matador en hij quotte ook een bron daarbij.
Er is één flesje water gevonden. In elk geval: er stond één flesje water op de foto met die andere spullen. Daarmee is niet gezegd dat ze ook daadwerkelijk maar één flesje water bij zich hadden. Of het moet zijn dat jij meer informatie hebt.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:06:41 #247
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141510320
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

En als ze op de foto's zien dat een van de meiden een kaart in haar hand houdt dan vraag je je af wanneer ze die verloren zijn.
pi_141510321
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:05 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nee, alleen een deukje.
pi_141510335
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:00 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Je moet niet alles voor waar nemen, sommige mensen zitten wat te dollen.
Maar ik vind het wel schattig dat je zo denkt!
Oh? Vertellen niet alle mensen enkel waarheden dan? ;)
pi_141510446
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:06 schreef Marrije het volgende:

[..]

En als ze op de foto's zien dat een van de meiden een kaart in haar hand houdt dan vraag je je af wanneer ze die verloren zijn.
Das een goeie! Misschien in een broekzak? 2e tas?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:08:32 #251
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_141510449
quote:

Je kan prima een tijdje overleven op rivierwater. Net zoals je een paar dagen zonder water kan.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:08:50 #252
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141510468
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:05 schreef silliegirl het volgende:

[..]

ik denk van niet, maar kan het niet goed zien
pi_141510603
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:06 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Kan prima. Ook hier in de bossen kan je gewoon uit beekjes drinken, als het maar stroomt.
Regenwater kun je ook wel drinken.
pi_141510608
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:07 schreef MPCK het volgende:
Laat ik het maar zo stellen, ik heb maanden versleten in een ontwikkelingsland (India) en ik kan je vertellen dat zelfs verzuiverd water uit de leidingspijpen verontreinigd kan zijn door bacteriën, roest, gruis en mineralen wat er alleen al in die pijpen zit. En daar word je goed ziek.van (cholera oa). Dus kom me niet vertellen dat de mens dagenlang natuurwater kan drinken en alles is kits. Evt ga je aan de diaree of het braaksel dood.

ik kon het zelfs geen twee dagen uithouden van Indiase leidingwater en die boel is iets meer verzuiverd dan natuurwater.
Ehm. Nee. Want dat water is weer verontreinigd door het leidingstelsel. Waarschijnlijk ben je dan juist beter af met rivierwater. Wel is van bronwater gehoord ook trouwens?

en sorry, maar je weet dat verzuiverd water geen correct NL is toch? Water wordt gezuiverd, niet verzuiverd..
pi_141510640
quote:
Laat ik het maar zo stellen, ik heb maanden versleten in een ontwikkelingsland (India) en ik kan je vertellen dat zelfs verzuiverd water uit de leidingspijpen verontreinigd kan zijn door bacteriën, roest, gruis en mineralen wat er alleen al in die pijpen zit. En daar word je goed ziek.van (cholera oa). Dus kom me niet vertellen dat de mens dagenlang natuurwater kan drinken en alles is kits. Evt ga je aan de diaree of het braaksel dood.

ik kon het zelfs geen twee dagen uithouden van Indiase leidingwater en die boel is iets meer verzuiverd dan natuurwater.
Je hebt het over India, het smerigste land van de wereld. Tuurlijk zit het daar vol bacteriën. Dit gaat om een natuurlijke stromende rivier in Panama waar geen mens komt. Zelfs riviertjes in Frankrijk waar nog veel mensen wonen zijn op de hogere delen relatief schoon. Als deze vervuild is komt het door pissende en poepende dieren, maar door het snel stromen is dat ook snel weggespoeld. Dus komt niet met je cholera theorie, dat slaat namelijk kant noch wal.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:12:05 #256
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141510668
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:08 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Das een goeie! Misschien in een broekzak? 2e tas?
ik vind het wel apart dat er nog geen foto's gelekt zijn
pi_141510703
quote:

ook al kan je het niet drinken..
regen water kan je wel drinken en met het flesje opvangen..
rivierwater kan wel ter verkoeling dienen
pi_141510736
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:11 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ehm. Nee. Want dat water is weer verontreinigd door het leidingstelsel. Waarschijnlijk ben je dan juist beter af met rivierwater. Wel eens van bronwater gehoord ook trouwens?

en sorry, maar je weet dat verzuiverd water geen correct NL is toch? Water wordt gezuiverd, niet verzuiverd..
Er kan een dood dier in die rivier liggen al een tijdje. Smakelijk :Y)
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_141510822
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:11 schreef MPCK het volgende:

[..]

Komen daar geen bacteriën, virussen, schimmels en gif voor? Goh wat een Paradijs, ik wil in Panama wonen! :D

SPOILER
Nee. Water uit de bergen komt van regenwater en dat is zeker boven een jungle niet verontreinigd door fabrieken o.i.d. Dus nee, geen schimmels of gif. Bacteriën zullen er ook nauwelijks in zitten want de water stroomt daar te snel voor.
pi_141510854
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:13 schreef Soury het volgende:

[..]

Smakelijk is het niet, maar als de rivier flink stroomt denk ik dat de concentratie afvalstoffen zo gering is dat je lijf dat wel aankan. Maar dat weet ik niet zeker hoor, dat laat ik aan de biologen onder ons over.
pi_141510876
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:11 schreef MPCK het volgende:

[..]

Komen daar geen bacteriën, virussen, schimmels en gif voor? Goh wat een Paradijs, ik wil in Panama wonen! :D

SPOILER
Het is daar geen Mexico City :')
pi_141510878
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:14 schreef Jordony het volgende:

[..]

Nee. Water uit de bergen komt van regenwater en dat is zeker boven een jungle niet verontreinigd door fabrieken o.i.d. Dus nee, geen schimmels of gif. Bacteriën zullen er ook nauwelijks in zitten want de water stroomt daar te snel voor.
begreep dat de locale bevolking er ook van drinkt
pi_141510903
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:13 schreef Soury het volgende:

[..]

Als jij verdwaald was had je het alsnog gedronken.
pi_141510925
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:15 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Geloof niet dat die indianen in het bos elke dag op en neer naar de McDonald's gaan om wat drinken te halen. :')
pi_141510956
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:15 schreef Jordony het volgende:

[..]

Als jij verdwaald was had je het alsnog gedronken.
Zeker :Y
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_141510987
quote:

[..]

Precies. Het is onzin dat dat water vervuild is.
pi_141510999
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Geloof niet dat die indianen in het bos elke dag op en neer naar de McDonald's gaan om wat drinken te halen. :')
dus?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:17:55 #268
327807 Mariposas
יה&#14
pi_141511104
Als het warm is en je bent aan het lopen is het heel gebruikelijk dat je een flesje in je hand hebt. Dat zou goed kunnen verklaren dat in de tas een leeg flesje zat.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_141511143
Drinken was volgens mij geen probleem, maar een week lopen zonder te eten kan weleens hun dood tot gevolg hebben gehad.
pi_141511212
Ik denk dat ze overvallen zijn door slecht weer. Misschien een modderstroom, aardverschuiving, verdronken ofzo... uitgegleden...
pi_141511219
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:17 schreef MPCK het volgende:

[..]

Dan nog heeft een lijk in het water niet per se meer bacteriën op zich dan een levende persoon.

Maar in een rivier zijn er wel bacteriën. Het is maar de vraag hoe schadelijk zijn die.
Ja maar als je de keuze moet maken tussen doodgaan door uitdroging of mogelijk een bacterie in het water denk ik niet dat je lang twijfelt. En een bacterie ie 1, maar je hoeft niet dood te gaan aan wat diarree..
pi_141511306
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:19 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ja maar als je de keuze moet maken tussen doodgaan door uitdroging of mogelijk een bacterie in het water denk ik niet dat je lang twijfelt. En een bacterie ie 1, maar je hoeft niet dood te gaan aan wat diarree..
Ik zou zonder enige twijfel uit die rivier drinken. Ik geloof simpelweg niet dat bacteriën snel genoeg zijn om zich te hechten aan rotsen om daar een kolonie te vormen. Het bestaat niet.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:22:20 #273
327807 Mariposas
יה&#14
pi_141511419
quote:

[..]

niet echt te vergelijken. Locale bevolking is die bacteriën gewend en min of meer resistent daar tegen. Als ze bv diarree door het water hebben gekregen kan dat al dodelijk zijn daar. Zeker als je weer nieuwe bacteriën binnen krijgt doordat je moet blijven drinken.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_141511486
@Engeltje: Dus daar is wel drinkbaar water voor handen.
pi_141511502
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:21 schreef MPCK het volgende:

[..]

Ik ben geen bioloog maar kunnen virussen ook zich bevinden in bewegend water?
Ben je weleens bij de Ganges geweest in India?
Die stroomt ook!
pi_141511590
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:21 schreef MPCK het volgende:

[..]

Ik ben geen bioloog maar kunnen virussen ook zich bevinden in bewegend water?
Natuurlijk kunnen die er in zitten. Maar omdat die zo snel stroomt kunnen ze zich nergens aan hechten denk ik.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:23 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ben je weleens bij de Ganges geweest in India?
Die stroomt ook!
De Ganges stroomt vele malen langzamer en bovendien schijten koeien 10 meter van de badplaats vandaan. In Panama is geen van deze factoren van toepassing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')