Op een van de foto's kun je duidelijk gebroken botten zien, dus enig geweld moet wel gebruikt zijn door mens of dier.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"geen tekenen van geweld gevonden" =/= "er heeft geen geweld plaatsgevonden" natuurlijk.
Welke foto's?quote:Op maandag 23 juni 2014 15:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Op een van de foto's kun je duidelijk gebroken botten zien, dus enig geweld moet wel gebruikt zijn door mens of dier.
Of van grote hoogte vallen, of door de rivier meegesleurd worden en daar tegen van alles botsen. Samengevat: kan ook door de elementen. Maar volgens mij is de heup een van je sterkste botten. Echt loskomen is volgens mij veel kracht voor nodig. Of dus in no time ontbinden.quote:Op maandag 23 juni 2014 15:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Op een van de foto's kun je duidelijk gebroken botten zien, dus enig geweld moet wel gebruikt zijn door mens of dier.
quote:Op maandag 23 juni 2014 15:02 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Of van grote hoogte vallen, of door de rivier meegesleurd worden en daar tegen van alles botsen.
Vervolgens tot het bot kaalgevreten door piranha`squote:Op maandag 23 juni 2014 15:02 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Of van grote hoogte vallen, of door de rivier meegesleurd worden en daar tegen van alles botsen.
Als dat waar is. Het klinkt mij iets te 'mooi' in de oren.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:27 schreef Jordony het volgende:
[..]
Als ze omarmd zouden zijn gevonden hadden ze ook al uitsluitsel moeten hebben van Kris.
Volgens mij is dat een kletsverhaal. Wel hebben ze nog meer resten:quote:Op maandag 23 juni 2014 15:04 schreef Morendo het volgende:
[..]
Als dat waar is. Het klinkt mij iets te 'mooi' in de oren.
quote:Añadió que todavía no se tiene los resultados de la segunda pieza de los restos que también fue analizada.
Bron: http://www.deondernemer.n(...)ar-doodsoorzaak.htmlquote:Hard hoofd
Volgens de patholoog-anatoom is de kans zeer klein dat aan de gevonden menselijke resten is af te lezen wat de doodsoorzaak is geweest. "Als er iets is gebeurd waarbij bot niet beschadigd is dan houdt het op. Ik heb er een hard hoofd in dat we er ooit achter zullen komen wat er gebeurd is", zei hij.
Klimaat
Dat de lichamen zo snel ontbonden zijn, heeft te maken met het tropisch klimaat in Panama. "Het is daar warm, het is daar vochtig, er is een hele hoop dierlijke activiteit, dus het is bekend dat lichamen in die omstandigheden in 14 dagen tijd volledig ontbonden kunnen zijn." Dat kan bijvoorbeeld mede door toedoen van maden, aldus de patholoog-anatoom.
Slepen
Hij zei dat overige menselijke resten 'misschien wel op kilometers afstand' liggen. "Er zijn altijd beesten die met onderdelen gaan lopen slepen."
Het staat ook op deondernemer.nlquote:Op maandag 23 juni 2014 15:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat een domme titel voor dat stukje tekst. 'Hard hoofd'
Wat is er dan gebroken volgens jou? De gewrichten zijn gewoon uit elkaar getrokken/gevallen door ontbinding en dieren. Ik zie geen breuk.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:58 schreef Poolbal het volgende:
Weet t niet zeker, maar volgens mij zit het zo? -edit: ja, op dat tweede plaatje zie je t vrij duidelijk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die zwarte rafels aan dat heupbeen, wat zijn dat?quote:Op maandag 23 juni 2014 14:58 schreef Poolbal het volgende:
Weet t niet zeker, maar volgens mij zit het zo? -edit: ja, op dat tweede plaatje zie je t vrij duidelijk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je bent al de zoveelste die dat roept, maar niemand van jullie legt uit waar er dan een breuk te zien is.quote:Op maandag 23 juni 2014 15:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat platte bot zit vast aan de onderkant van je ruggengraat, volgens mij dus je staartbeen. Die platte botten zitten volgens mij behoorlijk goed vast, het zijn dus ook geen gewrichten. Maar blijkbaar is de aanhechting wel minder solide dan gewoon bot en zelf dat kan dus in de jungle gauw ontbinden volgens die patholoog.quote:Op maandag 23 juni 2014 15:20 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Wat is er dan gebroken volgens jou? De gewrichten zijn gewoon uit elkaar getrokken/gevallen door ontbinding en dieren. Ik zie geen breuk.
Het is wel een van de weinige artikelen waarin ze snappen dat je een kogel door het hoofd of een wurging niet kan afleiden uit alleen een heupbeen en een stuk van een voet.quote:Op maandag 23 juni 2014 15:19 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het staat ook op deondernemer.nlWat hebben die nu weer van doen met een paar vermiste vrouwen uit Nederland?
Staartbeentje hangt daar nog onder, dat bot wat we zien zit vast aan het sacrum. Waarom zijn het geen gewrichten volgens jou? Zitten gewoon ligamenten tussen hoor. Het femur zit er toch ook niet meer aan vast ? Daar verbazen jullie je dan weer niet over..quote:Op maandag 23 juni 2014 15:23 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Dat platte bot zit vast aan de onderkant van je ruggengraat, volgens mij dus je staartbeen. Die platte botten zitten volgens mij behoorlijk goed vast, het zijn dus ook geen gewrichten. Maar blijkbaar is de aanhechting wel minder solide dan gewoon bot en zelf dat kan dus in de jungle gauw ontbinden volgens die patholoog.
Het is ook, bij nader inzien, mogelijk dat dat het dijbeen en kuitbeen zijn, behorende bij de voet. Dan is het gehele linkerbeen op die plek verorberd.quote:Op maandag 23 juni 2014 15:23 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
De foto midden-boven in die serie van zes foto's die je steeds te zien krijgt.
Sacrum, ligamenten, femur. Kun je er ook een woordenboek bij leveren?quote:Op maandag 23 juni 2014 15:26 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Staartbeentje hangt daar nog onder, dat bot wat we zien zit vast aan het sacrum. Waarom zijn het geen gewrichten volgens jou? Zitten gewoon ligamenten tussen hoor. Het femur zit er toch ook niet meer aan vast ? Daar verbazen jullie je dan weer niet over..
Ligamenten ontbinden en kunnen door dieren met flinke kaken gemakkelijk los worden getrokken.
Zo heet dat nou eenmaal. Google maar voor plaatjes als je er meer van wil weten.quote:Op maandag 23 juni 2014 15:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Sacrum, ligamenten, femur. Kun je er ook een woordenboek bij leveren?
Wel leerzaam dit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Botten_van_de_mensquote:Op maandag 23 juni 2014 15:29 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Zo heet dat nou eenmaal. Google maar voor plaatjes als je er meer van wil weten.
Als het de enigste overblijfselen zijn, word het inderdaad een erg lastige zaak.quote:Op maandag 23 juni 2014 15:53 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
De forensische experts hebben gevraagd om meer tijd voor de analyse, zodat er misschien een mogelijke doodsoorzaak kan worden gevonden.
De andere botten, alsmede kledingresten, moeten nog wel te vinden zijn. Kwestie van goed zoeken. Alleen wie gaat dat betalen? Er is een fonds, maar hoeveel geld daarin zit, weet ik niet. De reisverzekering schijnt ook iets uitgekeerd te hebben.quote:Op maandag 23 juni 2014 15:59 schreef theguyver het volgende:
[..]
Als het de enigste overblijfselen zijn, word het inderdaad een erg lastige zaak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |