quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Trollalert, QED.
Anderen hier even allemaal ("jullie") afvallen en niet eens een Panamees van een Costaricaan kunnen scheiden.
Rivier, regen, vruchten, planten. Er zijn genoeg bronnen om -mocht het nodig zijn- aan water te komen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:30 schreef MPCK het volgende:
[..]
Waar vindt je al dat water dan? En hoe is het geschikt voor menselijke consumptie? Hebben die grieten toevallig verzuiveringstabletten meegenomen?
het meest sensationeelquote:
Dus dan noem je ze maar "Mexicaan, whatever, een pot nat".quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:30 schreef Toto69 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zoek de Panamees, zoek de Costa Ricaan
Dat deed ik niet?? je quote de verkeerdequote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dus dan noem je ze maar "Mexicaan, whatever, een pot nat".
Trolletje
Hoe komt die rode auto aan de andere kant van de bergen en hoe gooi je een lichaam in een rivier terwijl kilometers stroomopwaarts een ongeschonde rugzak van de meiden staat te wachten gevonden te worden?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:31 schreef Marrije het volgende:
[..]
het meest sensationeel![]()
Ik denk dat de getuige die zegt dat ze om 15 uur zijn gezien aan de kant van de weg na een wandeling klopt en dat ze toen moe waren.
Ik denk dat ze met 'die onbekende rode auto' zijn meegegaan omdat dachten diegene te kennen en te kunnen vertrouwen. Daarna verkracht, vermoord en in de rivier gegooid niet ver bij de vindplaats van de rugzak vandaan. Lichamen met een golf op de kant terecht gekomen en verorberd door dieren, rugzak op die struik geslagen.
"verzuiverd", wat is dat?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:32 schreef MPCK het volgende:
[..]
Ineens sterven alle bacterien in het water omdat het water flink beweegt?
Goed, ik ga vervolgens water uit een rivier in een fles doen, en vervolgens geef ik de fles een goede schud. Ik weet dan dat ie verzuiverd is.
Excuus Toto, ik kijk ondertussen voetbal en zag de UI niet.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:32 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Dat deed ik niet?? je quote de verkeerde
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Excuus Toto, ik kijk ondertussen voetbal en zag de UI niet.
Nee, maar er zijn andere bronnen. De rivier als meest logische. Het gebied is enorm divers, dus zijn er echt wel vruchten te vinden zijn die eetbaar zijn.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:33 schreef MPCK het volgende:
[..]
En die weten toevallig precies welke planten eetbaar zijn en welke giftig? Hebben die meiden dan een botaniecursus achter de rug?
Nee.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:35 schreef MPCK het volgende:
[..]![]()
Jij was degene die beweerde dat stromende rivieren geen bacterien hebben.
Nee, zeg ik dat?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:37 schreef MPCK het volgende:
[..]
Vruchten vinden? Die groeien niet zomaar uit het niets op een onverwachte plek.![]()
Hoe kom jij aan dat "vaak"? Heb je zelf veel in de tropen gehiked jongen? Dat terwijl "wij" allemaal van niets weten...quote:Vaak zullen ze eerst hele kilometers moeten afleggen, en dan treffen ze ook geen sinaasappelboom toevallig.
onzin- op alle Pianista pad YT filmpjes zie je zelfs toeristen vruchten plukken en opetenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:37 schreef MPCK het volgende:
[..]
Vruchten vinden? Die groeien niet zomaar uit het niets op een onverwachte plek.
Vaak zullen ze eerst hele kilometers moeten afleggen, en dan treffen ze ook geen sinaasappelboom toevallig.
Ik begreep dat er in dat gebied gewoon wegen lopen, maar niet? Misschien op andere punten in het water gegooid?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe komt die rode auto aan de andere kant van de bergen en hoe gooi je een lichaam in een rivier terwijl kilometers stroomopwaarts een ongeschonde rugzak van de meiden staat te wachten gevonden te worden?
Die rode auto is een rode haring imo. AD/Telegraafniveau.
Is ie dat dan? Niet op de hoogte waar de rugzak staat, dat is nog redelijk steil. Het is een bergrivier, geen laaglandrivier die modderig is.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:37 schreef MPCK het volgende:
[..]
Zelfs als ie modderig en troebel en bruin is?
Er moet een weg over de bergen zijn, want de wandeling van 5-7 dagen naar Bocas de Toro was de oude weg en nu kon je er met de auto komen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:39 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik begreep dat er in dat gebied gewoon wegen lopen, maar niet?
Waarom het drama? Waarom die sensatie? "In het water gooien", waarom??quote:Misschien op andere punten in het water gegooid?
quote:Zou wel een verklaring kunnen zijn waarom ze niet over de berg gezocht hebben.
Misschien wilde de dader zsm van die lichamen en rugzak af, maar wel goed (al valt dat achteraf vast nog tegen).quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er moet een weg over de bergen zijn, want de wandeling van 5-7 dagen naar Bocas de Toro was de oude weg en nu kon je er met de auto komen.
Maar in dat gebied waar die rugzak is gekomen kan je onmogelijk met een auto komen.
[..]
Waarom het drama? Waarom die sensatie? "In het water gooien", waarom??
[..]snap ik niet?
Weet je zeker dat dat zo is?quote:Zou wel een verklaring kunnen zijn waarom ze niet over de berg gezocht hebben.
Je hebt je telefoon bij je als je je telefoon in je tas hebt.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:46 schreef TrueRust het volgende:
Ik blijf me verbazen over het feit dat men hun telefoons in hun tas heeft gevonden. Je zou toch op zijn minst je telefoon bij je willen hebben of je nu bereik hebt of niet.
Ja, als ontvoerders ga je kilometers lang zonder pad door een "jungle" sjouwen met 2 lijken om ze zo stroomopwaarts mogelijk in de rivier te gooien?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:47 schreef Marrije het volgende:
[..]
Misschien wilde de dader zsm van die lichamen en rugzak af, maar wel goed (al valt dat achteraf vast nog tegen).
Verbranden had ook gekund, maar in het water was makkelijker, mooie wandeling erbij?
Als ze om 13 uur zijn gezien (bij vertrek) en om 15.00 uur moe en langs de kant van de weg dan denk ik dat ze al een stukje pianista trail erop hadden zitten, ze vroegen ook hoe ze terug konden komen. Ik denk dus dat ze gewoon naar huis wilden en geen zin hadden om te wachten op een taxi, dus toen ze die bekende zagen hebben ze gevraagd of ze mee konden / aanbod van een lift met beide handen aanvaard.
Ik geloof niet zo in een verdwaling, ook niet in een ongeluk van beiden tegelijk.
Natuurlijk kan dat het geval zijn, maar mijn gevoel voor dramatiek ik denk dat die getuige van 15.00 uur (die pensionhouder) wel klopt en dan past een verdwaling of ongeval niet in het verhaal.
lolquote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:49 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Je hebt je telefoon bij je als je je telefoon in je tas hebt.
Om 13 uur zijn ze vertrokken, misschien gingen ze niet met een volle batterij van huis, en als ze op een gegeven moment leeg waren dan hoef je ze ook niet meer in je hand te houden.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:46 schreef TrueRust het volgende:
Ik blijf me verbazen over het feit dat men hun telefoons in hun tas heeft gevonden. Je zou toch op zijn minst je telefoon bij je willen hebben of je nu bereik hebt of niet. Wat dat betreft ben ik het eens met El Matador, een ongelukkige samenloop van omstandigheden op dag 1 lijkt aannemelijk.
MPCK - ik weet niet hoe eenvoudig het is om voldoende vloeistof binnen te krijgen, het lijkt er wel op dat er (snel)stromend water in de omgeving was. Nogmaals is het nauwelijks voorstelbaar wat die vrouwen hebben gedaan als je verdwaald bent op zeg 1:22 of 6:12 min van dit filmpje:
Totaal geen aanknopingspunten heb je dan, maarja, hoe aannemelijk is het dat TWEE vrouwen de trail uit het oog verliezen en vrijwel direct tientallen meters verdwalen in het dichtbegroeide oerwoud? De odds zijn dan niet in je favour nee, gezien het ook nog eens donker is. Maar toch, twee vrouwen, twee telefoons, 2 paar benen, zoeken naar coverage, worden zelfs door de autoriteiten, is er wellicht wel een derde in het spel?
Als je rustig bent wel. Als je in paniek en verdwaald bent, neem je je eigen mobiel mee in je eigen broek, lijkt me?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:49 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Ik snap wel dat je daar kunt verdwalen, zou mij ook zo overkomen. Ik snap overigens niet waarom mensen daar vrijwillig alleen rondlopen, al helemaal als je helemaal geen ervaring hebt met jungles enzo, maar dat ben ik.quote:
Ik waag te betwijfelen dat iemand de moeite neemt om bikini's, zonnenbrillen, rugtas, (camera) mee te sleuren op een laatste survival tocht. Dan heb je toch wat meer aan je telefoon, die je dan in je zakt (zodat die niet kwijtraakt) stopt om te wachten tot je bereik hebt.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:49 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Waarom zou je als je je tas gewoon bij je hebt?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als je rustig bent wel. Als je in paniek en verdwaald bent, neem je je eigen mobiel mee in je eigen broek, lijkt me?
ik begrijp je niet zo goed?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, als ontvoerders ga je kilometers lang zonder pad door een "jungle" sjouwen met 2 lijken om ze zo stroomopwaarts mogelijk in de rivier te gooien?
En een rugzak met camera, telefoons en contant geld neemt je niet mee, maar zet je -zonder sporen achter te laten!- midden in een onherbergzaam gebied neer??
Juist die prachtige rugzak sluit m.i. een misdrijf zo goed als uit.
Omdat het allervroegste tijdstip waarop die dames bij de plek van de rugzak kunnen zijn geweest iets van 21:00 is, dus pikdonker.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:54 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Waarom zou je als je je tas gewoon bij je hebt?
Als je je telefoon in je tas doet, raak je hem ook niet kwijt. Tenzij je je hele tas kwijtraakt, maar dat lijkt me sterk.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:53 schreef TrueRust het volgende:
[..]
Ik waag te betwijfelen dat iemand de moeite neemt om bikini's, zonnenbrillen, rugtas, (camera) mee te sleuren op een laatste survival tocht. Dan heb je toch wat meer aan je telefoon, die je dan in je zakt (zodat die niet kwijtraakt) stopt om te wachten tot je bereik hebt.
Precies, alhoewel SAMEN op een trail natuurlijk niet betekent dat je ook zelf daadwerkelijk vrijwillig het oerwoud in wandelt.quote:Ik snap wel dat je daar kunt verdwalen, zou mij ook zo overkomen. Ik snap overigens niet waarom mensen daar vrijwillig alleen rondlopen, al helemaal als je helemaal geen ervaring hebt met jungles enzo, maar dat ben ik.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Op een rustige kalme wandeling deel je de spullen in 1 tas. Om 21:00 waren ze allang verdwaald, dus waarom dan ook?
Die wegen lopen over een andere pas dan de trail, dat is niet te berijden daar.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:56 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik begrijp je niet zo goed?
Stroomopwaarts was het toch voor de bergkam?
Er lopen daar toch wegen? Zijn die allemaal zoveel kilometers bij die rivier vandaan?
Ik dacht begrepen te hebben van oa die video met die gids, dat je best veel wegen hebt daar. En dat ie het raar vond dat ze geen enkele weg of pad zijn tegen gekomen.
Wat misschien niet zo raar is als je echt pal naast die rivier blijft lopen, maar is het uitgesloten dat er een weg 1 km bij een deel van die rivier is?
Je lacht me uit, maar het is mi niet uitgesloten dat een verkrachter of moordenaar die tas inderdaad liever kwijt dan rijk is.
nee, als je vanaf de watervallen naar die Culubre rivier toeloopt, zijn er geen wegen in de buurtquote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:56 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik begrijp je niet zo goed?
Stroomopwaarts was het toch voor de bergkam?
Er lopen daar toch wegen? Zijn die allemaal zoveel kilometers bij die rivier vandaan?
Ik dacht begrepen te hebben van oa die video met die gids, dat je best veel wegen hebt daar. En dat ie het raar vond dat ze geen enkele weg of pad zijn tegen gekomen.
Wat misschien niet zo raar is als je echt pal naast die rivier blijft lopen, maar is het uitgesloten dat er een weg 1 km bij een deel van die rivier is?
Je lacht me uit, maar het is mi niet uitgesloten dat een verkrachter of moordenaar die tas inderdaad liever kwijt dan rijk is.
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:56 schreef Fierce. het volgende:
Tenzij je je hele tas kwijtraakt, maar dat lijkt me sterk.
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:52 schreef Fierce. het volgende:
Ik snap overigens niet waarom mensen daar vrijwillig alleen rondlopen, al helemaal als je helemaal geen ervaring hebt met jungles enzo, maar dat ben ik.
Zijn ze daar dan heengelopen? Nee, naar de Culebra/Changuinola toch?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:59 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
nee, als je vanaf de watervallen naar die Culubre rivier toeloopt,
Sorryquote:
nee, niet richting bouquet, dus ook niet stroomopwaarts.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die wegen lopen over een andere pas dan de trail, dat is niet te berijden daar.
Je kan aan de andere kant komen, maar dan wordt het richting Boquete, dus stroomopwaarts, naar het zuiden, dus:
• bergop
• geen wegen
• met 2 lijken slepen (?)
Waarom zou je dat in godsnaam doen? Al die moeite? Als je ze toch al ontvoerd hebt, zijn er heel wat makkelijker manieren om een lijk te laten verdwijnen.
Maar hoe komt die rugzak daar dan?
Een trail in een toeristisch gebied lopen?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:01 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Ja, onbegrijpelijk en onverstandig vind ik het.
Daar kan je volgens mij idd relatief dichtbij komen (stuwdam). Maar die rugzak lag 25-35 km stroomopwaarts?! Geen wegen daar.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:01 schreef Marrije het volgende:
[..]
nee, niet richting bouquet, dus ook niet stroomopwaarts.
Met de auto naar dat punt vlakbij die rotonde van rivieren. Dat is toch aan de andere kant van de bergkam, noordelijk.
ja kloptquote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zijn ze daar dan heengelopen? Nee, naar de Culebra/Changuinola toch?
Alleen door een jungle lopen als je helemaal geen ervaring hebt. Neem een gids als je zo nodig avontuur wil.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een trail in een toeristisch gebied lopen?
Of 's nachts niet teruggaan, maar de bergen overtrekken naar de andere kant van een onbekend land?
nou ja niet hebben gezocht, wat je leest is dat men voor de camera en met familie erbij even heeft lopen zoeken. Met familie was het de pianista trail, volgens mij niet de andere kant van de berg. Of ze daar helemaal niet hebben gezocht durf ik zo niet te zeggen, maar het gebied is zeker niet uitgekamd. Daar zijn ze nu (als het droog is) mee bezig.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:01 schreef TrueRust het volgende:
[..]
Sorry, Ik bedoelde te zeggen "waar heb je vernomen dat ze niet voorbij te bergen hebben gezocht?" Ik meende up to date te zijn met deze (als toeschouwer) maar dat heb ik nergens gelezen.
er is alleen een weg bij de B&B en een bij het spookhuisquote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar kan je volgens mij idd relatief dichtbij komen (stuwdam). Maar die rugzak lag 25-35 km stroomopwaarts?! Geen wegen daar.
Nu ben ik in de war.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:03 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja klopt
alleen de bewoners daar noemen hem Culebra - officeel is het Culubre
En de Culubre komt uit op de Changuinola
De naam van de rivier wordt steeds anders vermeld in de media, maar het moet gaan om Rio Culubre (googlemaps)quote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zijn ze daar dan heengelopen? Nee, naar de Culebra/Changuinola toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |