ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 23-06-2014 14:54:35 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Bijna helemaal goed, maar dat wist ik gisteren nog niet toen ik aan dat hoofdstuk begon (engelse detective nota bene) maar ik moest gelijk aan jullie denken en kon het niet nalaten, het hier (taalkundig incorrect misschien) te gebruiken, blijft een geweldig woord btw.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Mên. Wat een trappen liggen daar van -2 naar de begane grond op Antwerpen Centraal Heb ze vandaag 2x omhoog gelopen en 1x naar beneden :p Wel opvallend: Ik heb die roltrappen zelden uit dienst gezien, de roltrappen aan de Berchem-zijde, die aardig afgelegen zijn, heb ik al meerdere keren niet zien werken ...
Oh, opmerkelijk: Een wissel bij Dordrecht is naar de gallemieten, dus wordt Arriva naar spoor 2B gedirigeerd. Een probleem als ProRail dat niet optijd kan fixen: Dan staan de GTW's op spoor 16 ingesloten, en kunnen ze morgen niet ingezet worden in de spitsen
De omroep in Dordrecht is echter wel traag: Pas om x.05/x.35 wordt de spoorwijziging omgeroepen. De oplettende reiziger heeft de spoorwijziging al zeker een halfuur voor vertrek kunnen waarnemen op de TB7, ziet de trein elders staan enzo.
Op zondag 22 juni 2014 21:45 schreef greavy het volgende: Wel opvallend: Ik heb die roltrappen zelden uit dienst gezien, de roltrappen aan de Berchem-zijde, die aardig afgelegen zijn, heb ik al meerdere keren niet zien werken ...
Over roltrappen gesproken, die op Brussel-Centraal van de stationshal naar de bushalte (naast de Döner Company) heb ik al meer dan een maand niet meer in werking gezien
Rittijd Antwerpen - Roosendaal vv is 21 minuten. De dienstregeling geeft je 28 minuten. Ja, die 7 minuten te vroeg binnenrijden in Antwerpen vanuit Roosendaal is wel verklaarbaar ja Hoezo, een "robuuste" dienstregeling ...
Vorig jaar was de rittijd zelfs 33 minuten. Dat was pas krankjorum, want je kwam vanuit Antwerpen in de weekenden altijd met -10 tot -13 binnen in Roosendaal, waar je aansluitend nog mocht kamperen tot vertrektijd (normale stop was al 10 minuten)
Op zondag 22 juni 2014 20:43 schreef b2py het volgende: In die sluitseinenplaat, is die smurf links van jouw Borkie?
maar dat is weer een jaar of 5 geleden
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 22 juni 2014 22:04 schreef greavy het volgende: Rittijd Antwerpen - Roosendaal vv is 21 minuten. De dienstregeling geeft je 28 minuten. Ja, die 7 minuten te vroeg binnenrijden in Antwerpen vanuit Roosendaal is wel verklaarbaar ja Hoezo, een "robuuste" dienstregeling ...
Vorig jaar was de rittijd zelfs 33 minuten. Dat was pas krankjorum, want je kwam vanuit Antwerpen in de weekenden altijd met -10 tot -13 binnen in Roosendaal, waar je aansluitend nog mocht kamperen tot vertrektijd (normale stop was al 10 minuten)
Ah daar ken ik wel mensen. Weten het minst van computers maar zijn vet chill in de omgang (y) Ik heb zes jaar op de Helpdesk van eerst RHIJ en daarna SHIJ gewerkt. Toen hadden we nog een balie in C1 dus
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ah daar ken ik wel mensen. Weten het minst van computers maar zijn vet chill in de omgang (y) Ik heb zes jaar op de Helpdesk van eerst RHIJ en daarna SHIJ gewerkt. Toen hadden we nog een balie in C1 dus
Nee man, jij zat op de ServiceDesk Ik nog ouderwetse Helpdesk. Helpdesk CMO toen nog. HP Laserjet III toners vervangen wachtwoorden wijzigen van Chinezen en Vietnamezen
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Hoezo? Als je met de Benelux gaat, is de rittijd 21 minuten. De boemel doet er veel langer over, maar zelfs die heeft een rijtijdspeling van 5 tot 10 minuten
De verkoop van delen van de energietak van Alstom is zo goed als rond. De turbineproductie gaat geheel naar GE, voor een aantal andere activiteiten worden joint ventures opgericht. Alstom neemt uiteindelijk de signalisatietak over van GE Rail.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten bij mijn ns en probeer nu al drie keer een nieuw wachtwoord aan te vragen maar ik krijg gewoon geen nieuwe opgestuurd. Iemand anders hier ervaringen mee?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure! "WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?" R.I.P DTS.
Inmiddels de klanten service gebeld die zegt mij een uur tot anderhalf uur te wachten. Toen ik het grapje maakte ah zelfs met emails heeft de ns vertraging vond ze dat niet zo grappig.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure! "WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?" R.I.P DTS.
Uhh ja....... Moet NS dat niet standaard garanderen?
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende: We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
Op maandag 23 juni 2014 11:21 schreef Dr.Mikey het volgende: Inmiddels de klanten service gebeld die zegt mij een uur tot anderhalf uur te wachten. Toen ik het grapje maakte ah zelfs met emails heeft de ns vertraging vond ze dat niet zo grappig.
Deze week hetzelfde gehad. Kreeg hem 4(!) dagen later pas om 04:32 uur.
Staan daar ook fabrikanten van materieel of voornamelijk vervoerders? Wie het eerst een offerte binnen heeft van een fabrikant voor materiaal voor 'Badslipperexpresstransport BV'
Staan daar ook fabrikanten van materieel of voornamelijk vervoerders? Wie het eerst een offerte binnen heeft van een fabrikant voor materiaal voor 'Badslipperexpresstransport BV'
Een zogenaamde Inselbahn, zelfs op Neuwerk 3,3 km2(Waddenzee maar gemeente Hamburg) heeft spoor gelegen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Inchecken vanaf 9 juli verplicht behalve als je een jaarkaart hebt die voor die periode in is gegaan. Kreeg een brief dat ik nog niet in hoef te checken en wanneer ik iemand met 40 procent korting mee wil nemen een product moet laden bij de automaat. Jaarkaart is alleen een sleutel voor dichte poortjes dan. In de categorie 'makkelijker' kunnen wij het niet maken.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Door een wisselstoring rijdt een trein niet. Je kunt NS er niet op aanspreken dat er een wisselstoring is. NS probeert door deze service een taxi te fixen zodat de schipholreizigers - die een vliegtuig moeten halen - op tijd (of iig zo snel mogelijk) daar te laten zijn. Is extra, niet in plaats van. In de gedachte van de ketenmobiliteit is dit toch een goede service? In het verleden deden de klanten dat zelf en betaalden daarvoor honderden euro's en wilden dat vergoed zien van de NS. Dat gebeurde in zowat alle gevallen niet, omdat die klanten in eigen beweging dat regelde. Met die extra service bied je die klanten tenminste een extra service.
"En andere bestemmingen dan?" Vliegtuigen vliegen niet zo vaak per dag, dus vind ik het rechtvaardigd dat deze mensen net een beetje meer voorrang hebben.
Lijkt mij een prima idee, voor 5 euro de verzekering dat je op tijd aankomt of dat NS het omboeken van de vlucht betaalt. Dat je (een gedeelte van) het bedrag dat je voor je treinkaartje betaald hebt terug krijgt als je te laat bent is logisch. Maar voor dit soort gevolgschade vind ik het niet meer dan logisch dat alleen mensen die dat risico niet willen lopen moeten betalen.
En om even de vergelijking met de auto te trekken: ik zie Rijkswaterstaat niet snel komen met een verzekering waardoor zij de kosten van het omboeken van het ticket betalen als je met je auto in een kilometers lange file terecht komt op weg naar Schiphol. En zelfs als ik meer dan een half uur vertraging oploop krijg ik geen deel van mijn wegenbelasting terug. Wat dat betreft is het bij NS juist heel erg goed geregeld.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Zo te zien in de toelating voor gekoppeld rijden met DDZ6 ook rond (of heb ik iets in dit topic gemist en wat dat al langer zo?). Zag net een DDZ6+4 richting Den Haag rijden in de IC Venlo - Den Haag vv.
DSB gaat wederom laten onderzoeken of het de moeite waard is om nog meer geld in de door AnsaldoBreda gebouwde IC4-vloot te stoppen. Alle stellen zijn inmiddels weliswaar in Denemarken, maar zijn bijzonder onbetrouwbaar.
Waardeloze schijt actie weer. Sta je op Den Haag HS in de vertraagde sprinter. Bandje roept om: "Dames en heren, deze sprinter rijdt naar Den Haag Centraal" Machinist komt uit zijn hokje, zegt "Nee hoor." En stapt uit.
Op maandag 23 juni 2014 16:44 schreef Dr_Flash het volgende: Waardeloze schijt actie weer. Sta je op Den Haag HS in de vertraagde sprinter. Bandje roept om: "Dames en heren, deze sprinter rijdt naar Den Haag Centraal" Machinist komt uit zijn hokje, zegt "Nee hoor." En stapt uit.
Op maandag 23 juni 2014 16:44 schreef Dr_Flash het volgende: Waardeloze schijt actie weer. Sta je op Den Haag HS in de vertraagde sprinter. Bandje roept om: "Dames en heren, deze sprinter rijdt naar Den Haag Centraal" Machinist komt uit zijn hokje, zegt "Nee hoor." En stapt uit.
Op maandag 23 juni 2014 16:44 schreef Dr_Flash het volgende: Waardeloze schijt actie weer. Sta je op Den Haag HS in de vertraagde sprinter. Bandje roept om: "Dames en heren, deze sprinter rijdt naar Den Haag Centraal" Machinist komt uit zijn hokje, zegt "Nee hoor." En stapt uit.
Dat is het. En zoek het verder maar uit.
Zo wordt het natuurlijk nooit wat met het spoor in Nederland
Het is een soort reisverzekering, die sluit je ook af voor je vluchten. Nu kan dat ook voor je treinreis. Verder kost het je alleen geld als je het daadwerkelijk gebruikt. En hoe vaak is Schiphol de laatste tijd urenlang onbereikbaar? Dat valt ook mee.
Inb4 grote storing die vandaag na dit bericht komt.
Het is een soort reisverzekering, die sluit je ook af voor je vluchten. Nu kan dat ook voor je treinreis. Verder kost het je alleen geld als je het daadwerkelijk gebruikt. En hoe vaak is Schiphol de laatste tijd urenlang onbereikbaar? Dat valt ook mee.
Inb4 grote storing die vandaag na dit bericht komt.
Het lijkt erop dat het niet gaat om ¤ 5,- per vlucht, maar om éénmalig ¤ 5,- aanmeldkosten voor de proef:
quote:
In de week van 23 juni ontvangen ruim 10.000 NS-klanten een brief waarin zij worden uitgenodigd om deel te nemen aan deze proef. NS hoopt dat uiteindelijk ongeveer 1.500 klanten aan de proef deel zullen nemen voor een goed beeld van de service en de ervaringen van klanten en personeel. Deelname aan de proef kost de klant ¤ 5,-. Daarmee weten ze zeker dat de reis goed gepland en gevolgd wordt. Indien nodig worden noodmaatregelen in gang gezet en eventueel zelfs restitutie verleend voor het omboeken van de vlucht/eventuele hotelovernachting of het vliegticket.
Ik vind het een hele leuke analogie die met de bakker enzo maar NS is natuurlijk niet de leverancier van de vlucht opzich dus is het geen geldige vergelijking. Ik vind het wel cool dat NS dit bedenkt eigenlijk.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op maandag 23 juni 2014 17:09 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik vind het een hele leuke analogie die met de bakker enzo maar NS is natuurlijk niet de leverancier van de vlucht opzich dus is het geen geldige vergelijking. Ik vind het wel cool dat NS dit bedenkt eigenlijk.
Dit is eigenlijk alsof je brood bij de bakker koopt, en de bakker vervolgens garandeert dat de pindakaas die je op je brood smeert ook nog eens lekker is.
Zo zo, het was echt opmerkelijk stil in de trein net, zeker na Amersfoort. Normaal is AMersfoort - Apeldoorn altijd het drukste stuk ongeveer, nu misschien net de helft van de stoeltjes bezet Is er wat op TV of zo?
Een beetje een twee-voor-twaalf-actie, gezien de aanstaande afschaffing van het klassieke papieren treinkaartje, maar mooi dat het geregeld is.
Waarbij wel gezegd moet worden dat deze langeafstandskorting over verschillende vervoerders eigenlijk nooit bestond met het papieren kaartje, maar dat het papieren kaartje zo relatief goedkoop was omdat altijd het NS-tarief werd berekend in plaats van het tarief van de andere vervoerders (en die andere vervoerders zijn tot dusver altijd duurder dan NS...).
Op maandag 23 juni 2014 19:45 schreef greavy het volgende: De twee 189'ers die bij NS International komen te rijden zijn de 189 290 en 189 289 van MRCE. Beide saai zwart.
Ik had op Somda zien staan dat ProRail daar een half jaar voor betaalt, iemand een idee waarom?
Zijn die 189'igers overigens definitief of nemen NSI/NSR-Traxx'en het straks over wanneer er genoeg nieuwe zijn?
Ik had op Somda zien staan dat ProRail daar een half jaar voor betaalt, iemand een idee waarom?
Zijn die 189'igers overigens definitief of nemen NSI/NSR-Traxx'en het straks over wanneer er genoeg nieuwe zijn?
De omschakeling naar ERTMS zou in eerste instantie per 2016 zijn, samen met de omschakeling naar 25 Kv. Die hebben ze nu losgekoppeld van elkaar. Ik gok dat NS heeft gezegd: die eerdere omschakeling naar ERTMS is geen probleem, maar daar willen we wel financiële compensatie voor.
Trouwens: die 189'ers zijn toch ook toegelaten in Duitsland en Zwitserland? Want dan zou de Locwissel in Emmerich niet meer nodig zijn, waardoor en weer 20 minuten bespaart wordt.
Op maandag 23 juni 2014 20:14 schreef GlennQuagmire het volgende: Trouwens: die 189'ers zijn toch ook toegelaten in Duitsland en Zwitserland? Want dan zou de Locwissel in Emmerich niet meer nodig zijn, waardoor en weer 20 minuten bespaart wordt.
Al die nachttreinen worden toch de nek omgedraaid dus hey wat boeit het nog
Op maandag 23 juni 2014 20:14 schreef GlennQuagmire het volgende: Trouwens: die 189'ers zijn toch ook toegelaten in Duitsland en Zwitserland? Want dan zou de Locwissel in Emmerich niet meer nodig zijn, waardoor en weer 20 minuten bespaart wordt.
Vmax 140 dus gaat hem in Duitsland niet worden
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Wordt tijd dat men de Vectron P200 eens in Nederland gaat testen dan. Dan kan er ook meteen zo'n 10 minuten af van Amsterdam - Berlijn, wellicht nog wat meer als men Amsterdam - Hengelo op een of andere manier weet te versnellen.
Op maandag 23 juni 2014 20:14 schreef GlennQuagmire het volgende: Trouwens: die 189'ers zijn toch ook toegelaten in Duitsland en Zwitserland? Want dan zou de Locwissel in Emmerich niet meer nodig zijn, waardoor en weer 20 minuten bespaart wordt.
Nee, want DB die wil gewoon met de 101 en 120'ers blijven rijden. En je zit met de maximum snelheid. Als je dat wel doet, dan heb je ook nog eens meer loks nodig.
Wordt tijd dat men de Vectron P200 eens in Nederland gaat testen dan. Dan kan er ook meteen zo'n 10 minuten af van Amsterdam - Berlijn, wellicht nog wat meer als men Amsterdam - Hengelo op een of andere manier weet te versnellen.
Als ze met ICE-3M(F's) gaan rijden dan kan er in totaal wel 40 minuten af.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
De CNL naar Berlijn/Praag wordt toch opgeheven? Of is dat alleen de tak naar Kopenhagen? Dus dan heeft de trein naar Berlijn toch niks meer te maken met nederlandse loc's?
Wordt tijd dat men de Vectron P200 eens in Nederland gaat testen dan. Dan kan er ook meteen zo'n 10 minuten af van Amsterdam - Berlijn, wellicht nog wat meer als men Amsterdam - Hengelo op een of andere manier weet te versnellen.
Als ze met ICE-3M(F's) gaan rijden dan kan er in totaal wel 40 minuten af.
Of we halen de V250's terug uit Italië van de opstelterreinen, proppen er 15 kV en PZB/LZB in en gaan daarmee naar Berlijn? Dan wordt dit artikel ook meteen waarheid
Op maandag 23 juni 2014 20:24 schreef GlennQuagmire het volgende: De CNL naar Berlijn/Praag wordt toch opgeheven? Of is dat alleen de tak naar Kopenhagen? Dus dan heeft de trein naar Berlijn toch niks meer te maken met nederlandse loc's?
Op de dag dat bekend werd dat Alstom akkoord gaat met het grotendeels afstoten van haar activiteiten in de energiesector is er nog een grote bekendmaking: Alstom gaat een tramnetwerk bouwen in Qatar. Het gaat om een 'turn key'-contract: Alstom is verantwoordelijk voor infra, energievoorziening, signalisatie en voertuigen. In 2018 moet het nieuwe netwerk in dienst komen.
Wat feitjes: - 33 km aan infrastructuur (7 km ondergronds) voor 4 tramlijnen - 37 stations - 35 Citadis-voertuigen van 32 meter lang - Alstom's aandeel in het contract is ¤ 450 miljoen waard - Optie voor nog eens 32 voertuigen t.w.v. ¤ 300 miljoen
REWE verkoopt in Duitsland t/m 28 juni een ticket voor ¤79, waarmee alle* treinen genomen mogen worden door Duitsland, dus ook Fernverkehr, behalve reserveringsplichtige treinen én de 2 trajecten: Norddeich - Norddeich Mole en Niebull - Dagebull Mole (maar naar Westerland mag weer wel).
* Behalve reserveringsplichtige treinen zonder de verplichte reservering. Niet geldig in de 2 aangegeven trajecten en DB Autozug-treinen.
Op maandag 23 juni 2014 21:27 schreef greavy het volgende: REWE verkoopt in Duitsland t/m 28 juni een ticket voor ¤79, waarmee alle* treinen genomen mogen worden door Duitsland, dus ook Fernverkehr, behalve reserveringsplichtige treinen én de 2 trajecten: Norddeich - Norddeich Mole en Niebull - Dagebull Mole (maar naar Westerland mag weer wel).
* Behalve reserveringsplichtige treinen zonder de verplichte reservering. Niet geldig in de 2 aangegeven trajecten en DB Autozug-treinen.
Op maandag 23 juni 2014 21:27 schreef greavy het volgende: REWE verkoopt in Duitsland t/m 28 juni een ticket voor ¤79, waarmee alle* treinen genomen mogen worden door Duitsland, dus ook Fernverkehr, behalve reserveringsplichtige treinen én de 2 trajecten: Norddeich - Norddeich Mole en Niebull - Dagebull Mole
Nou, die eerste is alvast 187 meter en 8 centimeter
Je mag het dus niet "combineren" en een waddenzeeboot
Op maandag 23 juni 2014 21:29 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik vraag me af wat de treinen er van vinden dat ze voor zo'n laag bedrag door Duitsland genomen mogen worden. Wat zegt de vakbond er van?
Nee, die laatste paar meter mag niet met dat ticket "Omdat het Seeverkehr is naar Norddeich Mole".. Daarom mag men ook niet naar Niebull of Dagebull Mole reizen, maar wél naar Westerland.
Op maandag 23 juni 2014 21:50 schreef greavy het volgende: Nee, die laatste paar meter mag niet met dat ticket "Omdat het Seeverkehr is naar Norddeich Mole".. Daarom mag men ook niet naar Niebull of Dagebull Mole reizen, maar wél naar Westerland.
Debiel Maar goed, zij maken de regels, daar heb je het mee te doen
Op maandag 23 juni 2014 21:27 schreef greavy het volgende: REWE verkoopt in Duitsland t/m 28 juni een ticket voor ¤79, waarmee alle* treinen genomen mogen worden door Duitsland, dus ook Fernverkehr, behalve reserveringsplichtige treinen én de 2 trajecten: Norddeich - Norddeich Mole en Niebull - Dagebull Mole (maar naar Westerland mag weer wel).
* Behalve reserveringsplichtige treinen zonder de verplichte reservering. Niet geldig in de 2 aangegeven trajecten en DB Autozug-treinen.
Waar haal je dat vandaan?, die 2 vreemde uitzonderingen, ik kan er niks over vinden bij de DB of REWE.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 23 juni 2014 21:27 schreef greavy het volgende: REWE verkoopt in Duitsland t/m 28 juni een ticket voor ¤79, waarmee alle* treinen genomen mogen worden door Duitsland, dus ook Fernverkehr, behalve reserveringsplichtige treinen én de 2 trajecten: Norddeich - Norddeich Mole en Niebull - Dagebull Mole (maar naar Westerland mag weer wel).
* Behalve reserveringsplichtige treinen zonder de verplichte reservering. Niet geldig in de 2 aangegeven trajecten en DB Autozug-treinen.
Moet je nu serieus heen en terug in één dag, met als hyperknalaanbiedingsondersuperangebot dat het tot de volgende dag 10h00 mag? Ik heb het fout mag ik hopen?
Moet je nu serieus heen en terug in één dag, met als hyperknalaanbiedingsondersuperangebot dat het tot de volgende dag 10h00 mag? Ik heb het fout mag ik hopen?
Ja man lekker toch. Vanaf Berchtesgaden Hbf even een dagje, lees kwartiertje naar de zee (laatste stukkie lopen)
Waar haal je dat vandaan?, die 2 vreemde uitzonderingen, ik kan er niks over vinden bij de DB of REWE.
Het staat toch duidelijk op de website van REWE:
quote:
Ihre Fahrkarte gilt in den innerdeutschen Zügen der Produktklassen ICE, IC/EC sowie im Vor- und Nachlauf in den Zügen des Nahverkehrs (RE, RB und S-Bahn) sowie in den Nahverkehrszügen der nichtbundeseigenen Eisenbahnen (NE-Bahnen) und in den IC Bussen, jedoch nicht im Seeverkehr und im Autozug.
Seeverkehr zijn de 2 aangegeven trajecten, en nog ergens iets, maar die weet ik zo 1-2-3 niet.
[ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 24-06-2014 08:48:03 ]
Op dinsdag 24 juni 2014 09:15 schreef Ajaxfan het volgende: Blijkbaar hebben ze bij de NS op hun flikker gehad. De frequentie qua kaartcontroles is tamelijk stevig opgeschroefd.
Willen jullie meer of minder kaartcontroles uitvoeren???
Waardeloze zaad-actie nummer zoveel. Den Haag Centraal stapvoets binnen komen sukkelen terwijl je al een paar minuten te laat bent. Straalt precies één ding uit:"Iedereen zijn aansluiting gemist? Ja? Mooi, dan kan ik nu wel stil gaan staan "
Ergerlijk dit. Tweede dag op rij een kwartier aan m'n broek. Bedankt weer hoor, zootje ellendelingen ::(
Op dinsdag 24 juni 2014 09:15 schreef Ajaxfan het volgende: Blijkbaar hebben ze bij de NS op hun flikker gehad. De frequentie qua kaartcontroles is tamelijk stevig opgeschroefd.
Moet je nu serieus heen en terug in één dag, met als hyperknalaanbiedingsondersuperangebot dat het tot de volgende dag 10h00 mag? Ik heb het fout mag ik hopen?
Het gaat om een einfache fahrt in één dag, de terugreis mag op een andere dag. Als ik het goed gelezen heb tenminste. Heb er zelf niet zo'n interesse in, heb ik februari al een boel kilometers gemaakt voor minder geld en 1e klas
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
3 trajecten eigenlijk. Uitgeest <> Rhenen , CS <> Zwolle en Hoofddorp <> Vathorst. Steeds regelmatiger van die S&V teams.Kan ook toeval zijn dat het al zo regelmatig was en ik net een andere trein had natuurlijk.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
3 trajecten eigenlijk. Uitgeest <> Rhenen , CS <> Zwolle en Hoofddorp <> Vathorst. Steeds regelmatiger van die S&V teams.Kan ook toeval zijn dat het al zo regelmatig was en ik net een andere trein had natuurlijk.
Seeverkehr zijn de 2 aangegeven trajecten, en nog ergens iets, maar die weet ik zo 1-2-3 niet.
Wat je maar duidelijk vindt, onduidelijker kan je het niet krijgen. Bij db bahn is niks te vinden over Seeverkehr en wikipedia is er duidelijk over, heb ze maar eventjes gevraagd hoe het precies zit, het antwoord van DB:
Hallo Bork, Sie dürfen keine Schiffsfähren nutzen bzw. gilt das REWE-Ticket nicht für die Transportmittel auf dem Wasser. /no
An sich stellt die Fahrt auf den genannten Strecken kein Problem dar. Was manche vielleicht meinen ist, dass die NordOstseeBahn (NOB) das REWE-Ticket nicht anerkennt, da dieses Unternehmen ja nicht zur DB gehört.
Dus met een DB-trein geen probleem
[ Bericht 2% gewijzigd door bork op 24-06-2014 12:01:57 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 24 juni 2014 13:38 schreef James1988 het volgende: Net zoiets als Groningers met hun "Hoofdstation", en dan vooral verwachten dat niet-Groningers dat ook begrijpen.
Het staat daar sinds een tijd ook op de bestemmingsdisplay van de bus. "Hoofdstation" of "Groningen HS".
Ik geloof dat ik het laatst al heb gezegd, maar ik kom uit Groningen en daarom dacht ik vroeger altijd dat Den Haag én een Centraal Station én een Hoofdstation heeft.
Er gaan ook weer stemmen op om het station Groningen-Noord te hernoemen naar de oude naam: Noorderstation. Ik snap dat sommige mensen enigzins nostalgisch zijn, maar dit is toch zonde van het geld?
Blijf maar lekker weg uit Groningen als je er allemaal niet mee om kan gaan als er een keertje wat anders dan CS op een bus staat.
Dit gaat ook helemaal niet om de doorgewinterde reiziger, maar CS aanhouden voor het centrale station in heel Nederland zou toch wel zo consistent zijn In ieder geval de grote steden waar zo af en toe nog eens toeristen komen.
Dit gaat ook helemaal niet om de doorgewinterde reiziger, maar CS aanhouden voor het centrale station in heel Nederland zou toch wel zo consistent zijn In ieder geval de grote steden waar zo af en toe nog een toeristen komen.
In Groningen komen vooral Duitsers dus dan is Hoofdstation (Hauptbahnhof, Hbf) logischer dan 'CS'.
Dit gaat ook helemaal niet om de doorgewinterde reiziger, maar CS aanhouden voor het centrale station in heel Nederland zou toch wel zo consistent zijn In ieder geval de grote steden waar zo af en toe nog een toeristen komen.
Toeristen die in Groningen komen snappen niet dat er ook nog ergens een Den Haag HS is natuurlijk Maar uniformiteit kan geen kwaad. Het is al heel wat dat je op de meeste stations gewoon duidelijke borden hebt, die overal in het land hetzelfde zijn.
Op dinsdag 24 juni 2014 17:25 schreef ReisT het volgende: Een extra stop op Amsterdam Bijlmer en er stappen nog mensen uit ook. Wat is hier voor iets bijzonders te doen?
Op dinsdag 24 juni 2014 17:25 schreef ReisT het volgende: Een extra stop op Amsterdam Bijlmer en er stappen nog mensen uit ook. Wat is hier voor iets bijzonders te doen?
ZZ Top in de HMH en One Direction ( ) in de ArenA.
Verplicht? Lijkt me eerder een gevalletje "rekening houden met mensen met veel koffers" en "anders past het niet in de dienstregeling".
Zie ook de achterlijk lange stops van de Benelux in Rotterdam en Roosendaal.
Verplicht zal het inderdaad niet zijn aangezien de Benelux in de oude, fatsoenlijke dienstregeling binnen 2 minuten op beide stations alweer pleite was.
Op dinsdag 24 juni 2014 13:50 schreef Monopoly het volgende: Er gaan ook weer stemmen op om het station Groningen-Noord te hernoemen naar de oude naam: Noorderstation. Ik snap dat sommige mensen enigzins nostalgisch zijn, maar dit is toch zonde van het geld?
Dat vind ik juist wel weer een goed plan, anders is het gvd net alsof je Monopoly zit te spelen ofzo...
Bad Nieuweschans, dat is pas zonde van het geld. Een heel dorp hernoemen voor een paar Duitsers
Afgelopen nacht heeft een V250 voor het eerst in lange tijd weer eens mogen buitenspelen, op de hogesnelheidslijn tussen Milaan en Turijn zijn een aantal uitgebreide tests uitgevoerd. De hogesnelheidslijn was tijdens deze testritten buiten dienst.
Ferrovie.it speculeert dat men de V250 wel eens een tweede leven zou kunnen geven door voor Trenitalia op de Italiaanse hogesnelheidslijnen te gaan rijden.
Op dinsdag 24 juni 2014 19:24 schreef James1988 het volgende: Ferrovie.it speculeert dat men de V250 wel eens een tweede leven zou kunnen geven door voor Trenitalia op de Italiaanse hogesnelheidslijnen te gaan rijden.
Wat je maar duidelijk vindt, onduidelijker kan je het niet krijgen. Bij db bahn is niks te vinden over Seeverkehr en wikipedia is er duidelijk over, heb ze maar eventjes gevraagd hoe het precies zit, het antwoord van DB:
Hallo Bork, Sie dürfen keine Schiffsfähren nutzen bzw. gilt das REWE-Ticket nicht für die Transportmittel auf dem Wasser. /no
An sich stellt die Fahrt auf den genannten Strecken kein Problem dar. Was manche vielleicht meinen ist, dass die NordOstseeBahn (NOB) das REWE-Ticket nicht anerkennt, da dieses Unternehmen ja nicht zur DB gehört.
Dus met een DB-trein geen probleem
Oh, dan zijn al die trein-o-fielen op Drehscheibe fout, my bad.
Verplicht? Lijkt me eerder een gevalletje "rekening houden met mensen met veel koffers" en "anders past het niet in de dienstregeling".
Zie ook de achterlijk lange stops van de Benelux in Rotterdam en Roosendaal.
Alleen door de weeks In het weekend is het lekker doorplanken Alleen jammer dat je vorig jaar gemiddeld 20 minuten in Roosendaal stond (vanuit België richting Nederland) in het weekend, want er was een rittijd van 33 minuten voorzien met een stop van 10, terwijl je het in 21 kan rijden
The first completed Class 700 Desiro City train, designed and built by Siemens for Thameslink, has comfortably reached 160 kph (100mph) in a speed test at the company’s dedicated test track at Wegberg-Wildenrath, Germany.
The 12-car train successfully achieved the speed earlier this month, marking an important milestone for the ongoing Thameslink Programme. Siemens is on schedule to complete the first train for handover to the long term owner and the train operator.
Op dinsdag 24 juni 2014 21:12 schreef Duvel het volgende: Kijk eens rechts? Een brug! Er rijden nog wel eens voertuigen met gevaarlijke stoffen door de haven...
Er ligt al een spoortunnel, dus waarom nog een brug met spoor?
Je kan niet overal op de Botlek komen via de tunnel Wil je vanaf de Botlek persé via de tunnel richting Pernis - Barendrecht Vork ev, dan moet je gaan zagen.
Weer gezeur over de Dosto's op Gronau-Münster: http://www.tubantia.nl/re(...)einverkeer-1.4420264 Volgens mij zijn ze volgens de concessie (waaraan ook NL meebetaalt) gewoon verplicht om 1x per uur Münster-Enschede en 1x per uur Dortmund-Enschede aan te bieden. Als het niet past moet DB maar met Dosto's gaan rijden waarin twee stuurstanden opgenomen zijn, zodat in Gronau één rijtuig en een stuurstand achtergelaten kan worden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 24 juni 2014 19:24 schreef James1988 het volgende: Afgelopen nacht heeft een V250 voor het eerst in lange tijd weer eens mogen buitenspelen, op de hogesnelheidslijn tussen Milaan en Turijn zijn een aantal uitgebreide tests uitgevoerd. De hogesnelheidslijn was tijdens deze testritten buiten dienst.
Ferrovie.it speculeert dat men de V250 wel eens een tweede leven zou kunnen geven door voor Trenitalia op de Italiaanse hogesnelheidslijnen te gaan rijden.
Op dinsdag 24 juni 2014 22:11 schreef dennistd het volgende: Weer gezeur over de Dosto's op Gronau-Münster: http://www.tubantia.nl/re(...)einverkeer-1.4420264 Volgens mij zijn ze volgens de concessie (waaraan ook NL meebetaalt) gewoon verplicht om 1x per uur Münster-Enschede en 1x per uur Dortmund-Enschede aan te bieden. Als het niet past moet DB maar met Dosto's gaan rijden waarin twee stuurstanden opgenomen zijn, zodat in Gronau één rijtuig en een stuurstand achtergelaten kan worden.
Hoe lang zijn die dingen? Lijkt me niet zo'n probleem om de perrons van de Eschmarke en Glanerbrug te verlengen eigenlijk. Desnoods als tijdelijk perron, is er nog materiaal over uit Deventer?
Hoe lang zijn die dingen? Lijkt me niet zo'n probleem om de perrons van de Eschemarke en Glanerbrug te verlengen eigenlijk. Desnoods als tijdelijk perron, is er nog materiaal over uit Deventer?
Anders gewoon even Boels bellen en wat seinen verzetten.
O, ik heb effe zitten puzzelen ... Kijken of ik alle hoofdsteden in Nederland in één dag kan afreizen. Er zou zelfs nog een halfuur gewonnen kunnen worden door 1u12 eerder uit Dordrecht te vertrekken. Voor zover ik nu heb zitten puzzelen, is dit het beste voor mij ... Binnenkort maar eens gaan doen.
Eisen bij het puzzelen die ik nastreef: - Elke hoofdstad minimaal 10 minuten stop. - Bij meer dan 1x een hoofdstad passeren, moet bij de eerste stop de 10-minutenstop in acht genomen worden - Enkel en alleen de Centraal-stations gelden, of anders het "hoofd"station. - Bij elke stop in een hoofdstad MOET in- en uitgecheckt worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 24 juni 2014 22:39 schreef greavy het volgende: O, ik heb effe zitten puzzelen ... Kijken of ik alle hoofdsteden in Nederland in één dag kan afreizen. Er zou zelfs nog een halfuur gewonnen kunnen worden door 1u12 eerder uit Dordrecht te vertrekken. Voor zover ik nu heb zitten puzzelen, is dit het beste voor mij ... Binnenkort maar eens gaan doen.
Eisen bij het puzzelen die ik nastreef: - Elke hoofdstad minimaal 10 minuten stop. - Bij meer dan 1x een hoofdstad passeren, moet bij de eerste stop de 10-minutenstop in acht genomen worden - Enkel en alleen de Centraal-stations gelden, of anders het "hoofd"station. - Bij elke stop in een hoofdstad MOET in- en uitgecheckt worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 24 juni 2014 22:39 schreef greavy het volgende: O, ik heb effe zitten puzzelen ... Kijken of ik alle hoofdsteden in Nederland in één dag kan afreizen. Er zou zelfs nog een halfuur gewonnen kunnen worden door 1u12 eerder uit Dordrecht te vertrekken. Voor zover ik nu heb zitten puzzelen, is dit het beste voor mij ... Binnenkort maar eens gaan doen.
Eisen bij het puzzelen die ik nastreef: - Elke hoofdstad minimaal 10 minuten stop. - Bij meer dan 1x een hoofdstad passeren, moet bij de eerste stop de 10-minutenstop in acht genomen worden - Enkel en alleen de Centraal-stations gelden, of anders het "hoofd"station. - Bij elke stop in een hoofdstad MOET in- en uitgecheckt worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In Assen stoppen is echt complete onzin. En zo zijn er nog wel een paar waar je beter gewoon door kan gassen.
Op dinsdag 24 juni 2014 22:11 schreef dennistd het volgende: Weer gezeur over de Dosto's op Gronau-Münster: http://www.tubantia.nl/re(...)einverkeer-1.4420264 Volgens mij zijn ze volgens de concessie (waaraan ook NL meebetaalt) gewoon verplicht om 1x per uur Münster-Enschede en 1x per uur Dortmund-Enschede aan te bieden. Als het niet past moet DB maar met Dosto's gaan rijden waarin twee stuurstanden opgenomen zijn, zodat in Gronau één rijtuig en een stuurstand achtergelaten kan worden.
Diegene die dit als eerste meldde/aankaartte is daar later na een mailtje van mij op terug gekomen en geeft nu ook aan dat het wachten is op DBRegio. Waarom iemand anders dan nu weer begint te schreeuwen snap ik niet.
Hoe lang zijn die dingen? Lijkt me niet zo'n probleem om de perrons van de Eschmarke en Glanerbrug te verlengen eigenlijk. Desnoods als tijdelijk perron, is er nog materiaal over uit Deventer?
Je moet dan ook extra schietschijven plaatsen (rijweg wordt ingesteld door machinist door met een laserpistool te schieten). En op De Eschmarke moet je een sein verplaatsen, ze staan daar aan beide uiteinden van het perron.
quote:
Op dinsdag 24 juni 2014 22:36 schreef greavy het volgende: Maar die Dosto's gingen toch náást de Talenten rijden, en enkel in de spits
Dat was volgens mij wel steeds de bedoeling. Wellicht een nogal overtrokken reactie van een gemeenteraadslid die een klok heeft horen luiden, maar die niet weet waar de klepel hangt...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Je moet dan ook extra schietschijven plaatsen (rijweg wordt ingesteld door machinist door met een laserpistool te schieten). En op De Eschmarke moet je een sein verplaatsen, ze staan daar aan beide uiteinden van het perron.
[..]
Dat was volgens mij wel steeds de bedoeling. Wellicht een nogal overtrokken reactie van een gemeenteraadslid die een klok heeft horen luiden, maar die niet weet waar de klepel hangt...
Kun je niet aan de andere einden van de perrons verlengen?
Ik weet 't, ik weet 't... Maar dit is een uitdaging. Kijken of er geen defecte trein, een gestoord wissel of iets anders is die mijn plan in deugen gooit. Zou pas lullig zijn als dat gebeurt als ik uit Maastricht ben, en Middelburg niet meer kan bereiken (en in Dordrecht retour komen)
Ik weet 't, ik weet 't... Maar dit is een uitdaging. Kijken of er geen defecte trein, een gestoord wissel of iets anders is die mijn plan in deugen gooit. Zou pas lullig zijn als dat gebeurt als ik uit Maastricht ben, en Middelburg niet meer kan bereiken (en in Dordrecht retour komen)
Helaas wordt het nog een uitdaging om een zaterdag te vinden dat dit mogelijk is Om er vrij voor op het werk te vragen vind ik ook niet geslaagd eigenlijk
Op dinsdag 24 juni 2014 22:39 schreef greavy het volgende: O, ik heb effe zitten puzzelen ... Kijken of ik alle hoofdsteden in Nederland in één dag kan afreizen. Er zou zelfs nog een halfuur gewonnen kunnen worden door 1u12 eerder uit Dordrecht te vertrekken. Voor zover ik nu heb zitten puzzelen, is dit het beste voor mij ... Binnenkort maar eens gaan doen.
Eisen bij het puzzelen die ik nastreef: - Elke hoofdstad minimaal 10 minuten stop. - Bij meer dan 1x een hoofdstad passeren, moet bij de eerste stop de 10-minutenstop in acht genomen worden - Enkel en alleen de Centraal-stations gelden, of anders het "hoofd"station. - Bij elke stop in een hoofdstad MOET in- en uitgecheckt worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 23 juni 2014 21:27 schreef greavy het volgende: REWE verkoopt in Duitsland t/m 28 juni een ticket voor ¤79, waarmee alle* treinen genomen mogen worden door Duitsland, dus ook Fernverkehr, behalve reserveringsplichtige treinen én de 2 trajecten: Norddeich - Norddeich Mole en Niebull - Dagebull Mole (maar naar Westerland mag weer wel).
* Behalve reserveringsplichtige treinen zonder de verplichte reservering. Niet geldig in de 2 aangegeven trajecten en DB Autozug-treinen.
Wat is het verste wat je kan reizen van uit NL of FR?
Wat is het Langste Traject qua tijd wat je ka bereizen vanaf NL of FR?
Binz? 11 uur reizen vanuit Strassbourg (5x overstap) of 10.30 (2x overstap), iets anders kan best wel maar in Binz heb je zeker een hotelkamer (of iets anders) en een leuke stoomtrein
Andere uithoeken Duitsland: Ahlbeck Grenze, Zittau, Lindau en Passau.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 25 juni 2014 07:55 schreef Dr_Flash het volgende: Zoo.. en dat is dus de derde dag op rij met minimaal een kwartier vertraging op de heenweg. .. klotezooi
ja ik zat al te denken. Komende tijd gaan ze er natuurlijk een enorme teringbende van maken richting Schiphol, om dat fijne nieuwe Product in de markt te zetten
Op woensdag 25 juni 2014 09:12 schreef Ajaxfan het volgende: Reed rond 8:45 een heel rits DDAR achter een loc richting Watergraafsmeer door A'dam CS heen. Is dat vanwege die vernieuwingsactie?
Ah ok. Ik dacht misschien die ombouw naar dat nieuwe dubbeldekspul. Was een bak of 12 ongeveer gok ik.
Alle rijtuigen die in aanmerking kwamen voor revisie, zijn inmiddels gereviseerd. Wat er over is, wordt in september opnieuw in dienst gesteld omdat er een tekort is aan stoptreinmaterieel. Tot die tijd rijden ze regelmatig ritten om de boel gangbaar te houden.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Alle rijtuigen die in aanmerking kwamen voor revisie, zijn inmiddels gereviseerd. Wat er over is, wordt in september opnieuw in dienst gesteld omdat er een tekort is aan stoptreinmaterieel. Tot die tijd rijden ze regelmatig ritten om de boel gangbaar te houden.
Is dat in de tussentijd qua planning zo lastig aan te passen en kan dat alleen per periode dan? Er zijn trajecten waar je dat spul goed zou kunnen gebruiken nu qua ruimte.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op woensdag 25 juni 2014 09:39 schreef ReisT het volgende: Als ze dat spul nou om te beginnen niet aan de kant hadden gezet hoefde het nu niet opnieuw in dienst gesteld te worden.
Het materieelbeleid bij NS... zucht...
Dat komt door meerdere redenen: 1) Men had verwacht meer SLT te kopen, maar door die toilettenrel is daar niet van gekomen 2) Men had gehoopt het capaciteitsgebrek op te kunnen vangen met DDZ in de langere stoptreindiensten (zoals Zwolle - Amersfoort). Er zou ICRm terugkomen van de HSL zodat dit geen problemen op zou leveren in de IC-dienst. 3) Door het wegvallen van de V250 moest er ineens een alternatief worden uitgewerkt, alle ICRm zal naar de HSL gaan. Het voor stoptreindiensten bedoelde DDZ moet dus weer invallen voor het ICRm dat uit de IC's verdwijnt 4) Maar dan is er weer een tekort in de stoptreindienst, want Mat '64 stroomt ook uit. Herindienststelling van overtollige DD-AR-bakken is het enige wat op korte termijn te realiseren valt.
Eigenlijk is de V250 dus de 'schuldige' van dit alles.
Op woensdag 25 juni 2014 07:55 schreef Dr_Flash het volgende: Zoo.. en dat is dus de derde dag op rij met minimaal een kwartier vertraging op de heenweg. .. klotezooi
Dan ben je echt een enorme oetlul als je na 3 dagen niet zegt, ik probeer het met de auto :p
1) Men had verwacht meer SLT te kopen, maar door die toilettenrel is daar niet van gekomen 4) Maar dan is er weer een tekort in de stoptreindienst, want Mat '64 stroomt ook uit. Herindienststelling van overtollige DD-AR-bakken is het enige wat op korte termijn te realiseren valt.
Deze twee waren al bekend toen DD-AR aan de kant ging.
Dat de V250 de 'schuldige' is van het toilettendebacle is nieuw voor mij Met 64 SLT's meer was er nu ook geen materieeltekort geweest.
Op woensdag 25 juni 2014 08:18 schreef Dr_Flash het volgende: Oh ja leuk die intercity naar Schiphol. Kwartiertje vertraging dus ja, hef maar op in Amersfoort godvervloekte hoere NS
Haha in die trein zat ik ook. Ze hadden voor de reizigers in Amersfoort een vervangende trein geregeld die wel op tijd moest rijden. Had deze uiteindelijk ook een kwartier vertraging.
Lekker gefaal ook weer, binnen komen op spoor 5, eerst een takketieves eind lopen, en dan nog even fijn de trap op en af (op spoor 7 stond de IC naar Enkhuizen die wel op tijd was natuurlijk )
Op dinsdag 24 juni 2014 22:39 schreef greavy het volgende: O, ik heb effe zitten puzzelen ... Kijken of ik alle hoofdsteden in Nederland in één dag kan afreizen. Er zou zelfs nog een halfuur gewonnen kunnen worden door 1u12 eerder uit Dordrecht te vertrekken. Voor zover ik nu heb zitten puzzelen, is dit het beste voor mij ... Binnenkort maar eens gaan doen.
Eisen bij het puzzelen die ik nastreef: - Elke hoofdstad minimaal 10 minuten stop. - Bij meer dan 1x een hoofdstad passeren, moet bij de eerste stop de 10-minutenstop in acht genomen worden - Enkel en alleen de Centraal-stations gelden, of anders het "hoofd"station. - Bij elke stop in een hoofdstad MOET in- en uitgecheckt worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je die stomme regels schrapt kan je al om 17:00 klaar zijn.
Dan ben je echt een enorme oetlul als je na 3 dagen niet zegt, ik probeer het met de auto :p
1-1
Als je zoveel last van een kwartiertje hebt wel ja. En als je juist het voordeel van bier drinken en rustig laptoppen zo groot vind t.o.v. de auto maakt dat ene kwartiertje extra onderweg niet meteen een wereld van verschil als je toch al dik twee uur onderweg bent.
[ Bericht 0% gewijzigd door Mr_Klaasje op 25-06-2014 13:20:22 ]
Als je zoveel last van een kwartiertje hebt wel ja. En als je juist het voordeel van bier drinken en rustig laptoppen zo groot vind t.o.v. de trein maakt dat ene kwartiertje extra onderweg niet meteen een wereld van verschil als je toch al dik twee uur onderweg bent.
Maar 3 dagen op rij +15 lijkt me dan weer wel iets te veel.
Maar iedere dag 2 uur over een enkele reis doen lijkt me sowieso slopend, rechtstreekse trein of niet
Het viel te verwachten na de aankondiging van de Beneluxtrein via Den Haag. Er is helemaal geen markt meer voor de LLL zoals die anderhalf jaar geleden werd gepresenteerd.
Opvallend vind ik wel dat Arriva enkele dagen terug nog zei dat ze de LLL willen gaan rijden.
Op dinsdag 24 juni 2014 22:39 schreef greavy het volgende: O, ik heb effe zitten puzzelen ... Kijken of ik alle hoofdsteden in Nederland in één dag kan afreizen. Er zou zelfs nog een halfuur gewonnen kunnen worden door 1u12 eerder uit Dordrecht te vertrekken. Voor zover ik nu heb zitten puzzelen, is dit het beste voor mij ... Binnenkort maar eens gaan doen.
Eisen bij het puzzelen die ik nastreef: - Elke hoofdstad minimaal 10 minuten stop. - Bij meer dan 1x een hoofdstad passeren, moet bij de eerste stop de 10-minutenstop in acht genomen worden - Enkel en alleen de Centraal-stations gelden, of anders het "hoofd"station. - Bij elke stop in een hoofdstad MOET in- en uitgecheckt worden.
Ik zou zeggen dat in Den Haag het HS goed genoeg is. Maar je moet natuurlijk wel minstens een half uur lunchpauze in een provinciehoofdstad hebben, en een half uur voor avondeten.
En zou zoiets in België ook kunnen? Met als bonusvraag hoeveel Rail/Go Pass strippen je minimaal nodig hebt.
Het viel te verwachten na de aankondiging van de Beneluxtrein via Den Haag. Er is helemaal geen markt meer voor de LLL zoals die anderhalf jaar geleden werd gepresenteerd.
Opvallend vind ik wel dat Arriva enkele dagen terug nog zei dat ze de LLL willen gaan rijden.
Ik blijf het nog steeds raar vinden dat de NS-benelux niet gewoon de snelste route rijdt. Dan hadden ze prima naast elkaar kunnen bestaan. Iedereen blij.
Een gemeentebestuur hoort zich niet bezig te houden met het aanbesteden van internationale treinen, die hoort de eigen burgers tevreden te houden en daar waren ze in Den Haag nu niet echt goed in.
Ik blijf het nog steeds raar vinden dat de NS-benelux niet gewoon de snelste route rijdt. Dan hadden ze prima naast elkaar kunnen bestaan. Iedereen blij.
Wellicht dat de NS en Arriva een ander akkoordje hebben gesloten. Ik meen dat de NS wat coulanter wilde zijn tegenover andere vervoerders. Wellicht dat Arriva Arnhem - Ede-Wageningen krijgt. Dan ligt een overname van Connexion op de loer. En, direct Arnhem - Amersfoort. Voor de reiziger natuurlijk ideaal.
Ik blijf het nog steeds raar vinden dat de NS-benelux niet gewoon de snelste route rijdt. Dan hadden ze prima naast elkaar kunnen bestaan. Iedereen blij.
Je vergeet wie er bij NS aan het roer stond ten tijde van het besluit over de Beneluxplus: Bert Meerstadt. Die was helemaal niet happig op concurrenten en zou het zeker niet hebben gewild dat er een concurrent reed.
Daarnaast is er nog iemand die er veel belang aan hechtte dat er geen concurrentie kwam: Marc Descheemaecker. Concurrentie in België zou voor NMBS erg slecht uitpakken, omdat het de deur openzet naar verdere decentralisatie/liberalisering.