ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 23-06-2014 14:54:35 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Bijna helemaal goed, maar dat wist ik gisteren nog niet toen ik aan dat hoofdstuk begon (engelse detective nota bene) maar ik moest gelijk aan jullie denken en kon het niet nalaten, het hier (taalkundig incorrect misschien) te gebruiken, blijft een geweldig woord btw.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Mên. Wat een trappen liggen daar van -2 naar de begane grond op Antwerpen Centraal Heb ze vandaag 2x omhoog gelopen en 1x naar beneden :p Wel opvallend: Ik heb die roltrappen zelden uit dienst gezien, de roltrappen aan de Berchem-zijde, die aardig afgelegen zijn, heb ik al meerdere keren niet zien werken ...
Oh, opmerkelijk: Een wissel bij Dordrecht is naar de gallemieten, dus wordt Arriva naar spoor 2B gedirigeerd. Een probleem als ProRail dat niet optijd kan fixen: Dan staan de GTW's op spoor 16 ingesloten, en kunnen ze morgen niet ingezet worden in de spitsen
De omroep in Dordrecht is echter wel traag: Pas om x.05/x.35 wordt de spoorwijziging omgeroepen. De oplettende reiziger heeft de spoorwijziging al zeker een halfuur voor vertrek kunnen waarnemen op de TB7, ziet de trein elders staan enzo.
Op zondag 22 juni 2014 21:45 schreef greavy het volgende: Wel opvallend: Ik heb die roltrappen zelden uit dienst gezien, de roltrappen aan de Berchem-zijde, die aardig afgelegen zijn, heb ik al meerdere keren niet zien werken ...
Over roltrappen gesproken, die op Brussel-Centraal van de stationshal naar de bushalte (naast de Döner Company) heb ik al meer dan een maand niet meer in werking gezien
Rittijd Antwerpen - Roosendaal vv is 21 minuten. De dienstregeling geeft je 28 minuten. Ja, die 7 minuten te vroeg binnenrijden in Antwerpen vanuit Roosendaal is wel verklaarbaar ja Hoezo, een "robuuste" dienstregeling ...
Vorig jaar was de rittijd zelfs 33 minuten. Dat was pas krankjorum, want je kwam vanuit Antwerpen in de weekenden altijd met -10 tot -13 binnen in Roosendaal, waar je aansluitend nog mocht kamperen tot vertrektijd (normale stop was al 10 minuten)
Op zondag 22 juni 2014 20:43 schreef b2py het volgende: In die sluitseinenplaat, is die smurf links van jouw Borkie?
maar dat is weer een jaar of 5 geleden
Op zondag 22 juni 2014 22:04 schreef greavy het volgende: Rittijd Antwerpen - Roosendaal vv is 21 minuten. De dienstregeling geeft je 28 minuten. Ja, die 7 minuten te vroeg binnenrijden in Antwerpen vanuit Roosendaal is wel verklaarbaar ja Hoezo, een "robuuste" dienstregeling ...
Vorig jaar was de rittijd zelfs 33 minuten. Dat was pas krankjorum, want je kwam vanuit Antwerpen in de weekenden altijd met -10 tot -13 binnen in Roosendaal, waar je aansluitend nog mocht kamperen tot vertrektijd (normale stop was al 10 minuten)
Ah daar ken ik wel mensen. Weten het minst van computers maar zijn vet chill in de omgang (y) Ik heb zes jaar op de Helpdesk van eerst RHIJ en daarna SHIJ gewerkt. Toen hadden we nog een balie in C1 dus
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ah daar ken ik wel mensen. Weten het minst van computers maar zijn vet chill in de omgang (y) Ik heb zes jaar op de Helpdesk van eerst RHIJ en daarna SHIJ gewerkt. Toen hadden we nog een balie in C1 dus
Nee man, jij zat op de ServiceDesk Ik nog ouderwetse Helpdesk. Helpdesk CMO toen nog. HP Laserjet III toners vervangen wachtwoorden wijzigen van Chinezen en Vietnamezen
Hoezo? Als je met de Benelux gaat, is de rittijd 21 minuten. De boemel doet er veel langer over, maar zelfs die heeft een rijtijdspeling van 5 tot 10 minuten
De verkoop van delen van de energietak van Alstom is zo goed als rond. De turbineproductie gaat geheel naar GE, voor een aantal andere activiteiten worden joint ventures opgericht. Alstom neemt uiteindelijk de signalisatietak over van GE Rail.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten bij mijn ns en probeer nu al drie keer een nieuw wachtwoord aan te vragen maar ik krijg gewoon geen nieuwe opgestuurd. Iemand anders hier ervaringen mee?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure! "WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?" R.I.P DTS.
Inmiddels de klanten service gebeld die zegt mij een uur tot anderhalf uur te wachten. Toen ik het grapje maakte ah zelfs met emails heeft de ns vertraging vond ze dat niet zo grappig.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure! "WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?" R.I.P DTS.
Uhh ja....... Moet NS dat niet standaard garanderen?
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende: We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
Op maandag 23 juni 2014 11:21 schreef Dr.Mikey het volgende: Inmiddels de klanten service gebeld die zegt mij een uur tot anderhalf uur te wachten. Toen ik het grapje maakte ah zelfs met emails heeft de ns vertraging vond ze dat niet zo grappig.
Deze week hetzelfde gehad. Kreeg hem 4(!) dagen later pas om 04:32 uur.
Staan daar ook fabrikanten van materieel of voornamelijk vervoerders? Wie het eerst een offerte binnen heeft van een fabrikant voor materiaal voor 'Badslipperexpresstransport BV'
Staan daar ook fabrikanten van materieel of voornamelijk vervoerders? Wie het eerst een offerte binnen heeft van een fabrikant voor materiaal voor 'Badslipperexpresstransport BV'
Een zogenaamde Inselbahn, zelfs op Neuwerk 3,3 km2(Waddenzee maar gemeente Hamburg) heeft spoor gelegen
Inchecken vanaf 9 juli verplicht behalve als je een jaarkaart hebt die voor die periode in is gegaan. Kreeg een brief dat ik nog niet in hoef te checken en wanneer ik iemand met 40 procent korting mee wil nemen een product moet laden bij de automaat. Jaarkaart is alleen een sleutel voor dichte poortjes dan. In de categorie 'makkelijker' kunnen wij het niet maken.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Door een wisselstoring rijdt een trein niet. Je kunt NS er niet op aanspreken dat er een wisselstoring is. NS probeert door deze service een taxi te fixen zodat de schipholreizigers - die een vliegtuig moeten halen - op tijd (of iig zo snel mogelijk) daar te laten zijn. Is extra, niet in plaats van. In de gedachte van de ketenmobiliteit is dit toch een goede service? In het verleden deden de klanten dat zelf en betaalden daarvoor honderden euro's en wilden dat vergoed zien van de NS. Dat gebeurde in zowat alle gevallen niet, omdat die klanten in eigen beweging dat regelde. Met die extra service bied je die klanten tenminste een extra service.
"En andere bestemmingen dan?" Vliegtuigen vliegen niet zo vaak per dag, dus vind ik het rechtvaardigd dat deze mensen net een beetje meer voorrang hebben.
Lijkt mij een prima idee, voor 5 euro de verzekering dat je op tijd aankomt of dat NS het omboeken van de vlucht betaalt. Dat je (een gedeelte van) het bedrag dat je voor je treinkaartje betaald hebt terug krijgt als je te laat bent is logisch. Maar voor dit soort gevolgschade vind ik het niet meer dan logisch dat alleen mensen die dat risico niet willen lopen moeten betalen.
En om even de vergelijking met de auto te trekken: ik zie Rijkswaterstaat niet snel komen met een verzekering waardoor zij de kosten van het omboeken van het ticket betalen als je met je auto in een kilometers lange file terecht komt op weg naar Schiphol. En zelfs als ik meer dan een half uur vertraging oploop krijg ik geen deel van mijn wegenbelasting terug. Wat dat betreft is het bij NS juist heel erg goed geregeld.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Zo te zien in de toelating voor gekoppeld rijden met DDZ6 ook rond (of heb ik iets in dit topic gemist en wat dat al langer zo?). Zag net een DDZ6+4 richting Den Haag rijden in de IC Venlo - Den Haag vv.
DSB gaat wederom laten onderzoeken of het de moeite waard is om nog meer geld in de door AnsaldoBreda gebouwde IC4-vloot te stoppen. Alle stellen zijn inmiddels weliswaar in Denemarken, maar zijn bijzonder onbetrouwbaar.
Waardeloze schijt actie weer. Sta je op Den Haag HS in de vertraagde sprinter. Bandje roept om: "Dames en heren, deze sprinter rijdt naar Den Haag Centraal" Machinist komt uit zijn hokje, zegt "Nee hoor." En stapt uit.
Op maandag 23 juni 2014 16:44 schreef Dr_Flash het volgende: Waardeloze schijt actie weer. Sta je op Den Haag HS in de vertraagde sprinter. Bandje roept om: "Dames en heren, deze sprinter rijdt naar Den Haag Centraal" Machinist komt uit zijn hokje, zegt "Nee hoor." En stapt uit.
Op maandag 23 juni 2014 16:44 schreef Dr_Flash het volgende: Waardeloze schijt actie weer. Sta je op Den Haag HS in de vertraagde sprinter. Bandje roept om: "Dames en heren, deze sprinter rijdt naar Den Haag Centraal" Machinist komt uit zijn hokje, zegt "Nee hoor." En stapt uit.
Dat is het. En zoek het verder maar uit.
Zo wordt het natuurlijk nooit wat met het spoor in Nederland
Het is een soort reisverzekering, die sluit je ook af voor je vluchten. Nu kan dat ook voor je treinreis. Verder kost het je alleen geld als je het daadwerkelijk gebruikt. En hoe vaak is Schiphol de laatste tijd urenlang onbereikbaar? Dat valt ook mee.
Inb4 grote storing die vandaag na dit bericht komt.
Het is een soort reisverzekering, die sluit je ook af voor je vluchten. Nu kan dat ook voor je treinreis. Verder kost het je alleen geld als je het daadwerkelijk gebruikt. En hoe vaak is Schiphol de laatste tijd urenlang onbereikbaar? Dat valt ook mee.
Inb4 grote storing die vandaag na dit bericht komt.
Het lijkt erop dat het niet gaat om ¤ 5,- per vlucht, maar om éénmalig ¤ 5,- aanmeldkosten voor de proef:
quote:
In de week van 23 juni ontvangen ruim 10.000 NS-klanten een brief waarin zij worden uitgenodigd om deel te nemen aan deze proef. NS hoopt dat uiteindelijk ongeveer 1.500 klanten aan de proef deel zullen nemen voor een goed beeld van de service en de ervaringen van klanten en personeel. Deelname aan de proef kost de klant ¤ 5,-. Daarmee weten ze zeker dat de reis goed gepland en gevolgd wordt. Indien nodig worden noodmaatregelen in gang gezet en eventueel zelfs restitutie verleend voor het omboeken van de vlucht/eventuele hotelovernachting of het vliegticket.
Ik vind het een hele leuke analogie die met de bakker enzo maar NS is natuurlijk niet de leverancier van de vlucht opzich dus is het geen geldige vergelijking. Ik vind het wel cool dat NS dit bedenkt eigenlijk.
Op maandag 23 juni 2014 17:09 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik vind het een hele leuke analogie die met de bakker enzo maar NS is natuurlijk niet de leverancier van de vlucht opzich dus is het geen geldige vergelijking. Ik vind het wel cool dat NS dit bedenkt eigenlijk.
Dit is eigenlijk alsof je brood bij de bakker koopt, en de bakker vervolgens garandeert dat de pindakaas die je op je brood smeert ook nog eens lekker is.
Zo zo, het was echt opmerkelijk stil in de trein net, zeker na Amersfoort. Normaal is AMersfoort - Apeldoorn altijd het drukste stuk ongeveer, nu misschien net de helft van de stoeltjes bezet Is er wat op TV of zo?