Filmpje: http://www.geenstijl.nl/m(...)ft_trapt_school.htmlquote:Noem ons ouderwets en conservatief. Maar bij meisjes plagen denken wij aan paardenstaarten in inktpotten stoppen, meisjesschoenveters aan schoolbankjes vastknopen danwel een papiertje op de schuchtere bakvissenrug plakken met de tekst "zoent met de meester". Anno 2014 is er iets grondig mis met de apen- en kalverliefde op de sgolen. Check video en walg. Gast... dat grietje is twee koppen kleiner. En dan een lowkick van achteren met een kopschop als bonus? Wat voor opvoeding is dat dan? Het is maar goed dat we je NAW niet hebben. Anders stuurden we Asha Tuinbroeke, Heleen Mees, Globalistaa en Marianne Zwagerman op je af. Klootzak.
quote:Schoft mag niet meer naar school
De 15-jarige jongen die woensdag werd aangehouden voor het mishandelen van een meisje op straat, is voorlopig niet meer welkom op zijn school, het Thorbecke Voortgezet Onderwijs in Rotterdam.
Dat maakte de leiding van de school in kwestie donderdag bekend. Onlangs verscheen op Facebook en Dumpert een filmpje waarin een tiener een leeftijdgenote zonder enige aanleiding omver trapte. Het filmpje, dat waarschijnlijk werd gemaakt in de Rotterdamse deelgemeente Prins Alexander, veroorzaakte veel woedende reacties. Volgens het ANP is het meisje al anderhalf jaar slachtoffer van pesterijen.
De identiteit van de jongen werd achterhaald en hij werd afgelopen woensdag aangehouden door de politie. Donderdag zat hij nog vast voor verhoor. De officier van justitie zou nog moeten bepalen of de knul voor de rechtbank moet verschijnen.
Bron: http://www.powned.tv/nieu(...)_meer_naar_scho.html
Ok, een schorsing, dat kan ik wel begrijpen en vind ik ook wel terecht. Maar stel nou dat hij van school wordt getrapt (iets waarvan ik zeker weet dat veel mensen in dit topic dat zullen toejuichen), wat moet er dan met zo'n jochie gebeuren? Geen school is immers geen toekomst hier in deze diplomamaatschappij.quote:
Staat er maar één school in Rotterdam, dan?quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:11 schreef DW457 het volgende:
waarvan ik zeker weet dat veel mensen in dit topic dat zullen toejuichen), wat moet er dan met zo'n jochie gebeuren? Geen school is immers geen toekomst hier in deze diplomamaatschappij.
Ik heb gehoord dat de jongen op Thorbecke AC zit. Ik weet niet of dat waar is, maar als dat waar is wordt hij er niet afgetrapt en zit hij goed. Die school is namelijk een en al crimineel. En dat moet je niet met een korreltje zout nemen. De mensen die daarop zitten worden ook zo gevormd door de rest, dus het lijkt mij geen verrassing als het zo is. Ik zou het ook niet toejuichen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:11 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ok, een schorsing, dat kan ik wel begrijpen en vind ik ook wel terecht. Maar stel nou dat hij van school wordt getrapt (iets waarvan ik zeker weet dat veel mensen in dit topic dat zullen toejuichen), wat moet er dan met zo'n jochie gebeuren? Geen school is immers geen toekomst hier in deze diplomamaatschappij.
Zou jij hem op jouw school willen hebben, als je een rector zou zijn? Zeker na al deze media-aandacht is hij een paria die niemand meer wilt hebben.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:14 schreef Messina het volgende:
[..]
Staat er maar één school in Rotterdam, dan?
Zal allemaal wel los lopen. Over een week, maximaal twee, denkt niemand meer aan deze mishandeling behalve het slachtoffer en de dader.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:17 schreef DW457 het volgende:
[..]
Zou jij hem op jouw school willen hebben, als je een rector zou zijn? Zeker na al deze media-aandacht is hij een paria die niemand meer wilt hebben.
Was vroeger (+/- 20 jaar geleden) al zo.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:17 schreef richolio het volgende:
Ik heb gehoord dat de jongen op Thorbecke AC zit. Ik weet niet of dat waar is, maar als dat waar is wordt hij er niet afgetrapt en zit hij goed. Die school is namelijk een en al crimineel. En dat moet je niet met een korreltje zout nemen. De mensen die daarop zitten worden ook zo gevormd door de rest, dus het lijkt mij geen verrassing als het zo is. Ik zou het ook niet toejuichen.
Er is wel maar één club in Rotterdam...quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:14 schreef Messina het volgende:
[..]
Staat er maar één school in Rotterdam, dan?
Je vergeet Sparta.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Er is wel maar één club in Rotterdam...
Zou je denken? Herinner je je deze nog?quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:19 schreef Messina het volgende:
[..]
Zal allemaal wel los lopen. Over een week, maximaal twee, denkt niemand meer aan deze mishandeling behalve het slachtoffer en de dader.
Op mijn middelbare school hebben ze 10 jaar geleden ook twee jongens er afgetrapt na meerdere mishandelingen. Gewoon terecht, aan dit soort mensen heb je helemaal niks.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:11 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ok, een schorsing, dat kan ik wel begrijpen en vind ik ook wel terecht. Maar stel nou dat hij van school wordt getrapt (iets waarvan ik zeker weet dat veel mensen in dit topic dat zullen toejuichen), wat moet er dan met zo'n jochie gebeuren? Geen school is immers geen toekomst hier in deze diplomamaatschappij.
En eventuele slachtoffers van de voorvechters van 'gerechtigheid'.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:19 schreef Messina het volgende:
[..]
Zal allemaal wel los lopen. Over een week, maximaal twee, denkt niemand meer aan deze mishandeling behalve het slachtoffer en de dader.
Inderdaad, het volgende filmpje is alweer online: http://www.telegraaf.nl/b(...)pje_opgedoken__.htmlquote:Op donderdag 19 juni 2014 14:19 schreef Messina het volgende:
[..]
De dader is al opgepakt...waarom dan online zetten, waarom publiceren? Welk nut heeft het? Lekker bezig telegraaf (bagger krant van achterlijk nederland)quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:23 schreef maily het volgende:
[..]
Inderdaad, het volgende filmpje is alweer online: http://www.telegraaf.nl/b(...)pje_opgedoken__.html
Ok, zoals ik al zei, misschien is het terecht dat ze van school af worden getrapt, maar of je het nou leuk vind of niet, je moet als maatschappij toch iets aan met dit soort jochies.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:22 schreef Gewas het volgende:
[..]
Op mijn middelbare school hebben ze 10 jaar geleden ook twee jongens er afgetrapt na meerdere mishandelingen. Gewoon terecht, aan dit soort mensen heb je helemaal niks.
Als meisje is het wel oké om te doen?quote:Op donderdag 19 juni 2014 13:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
![]()
![]()
dat doe je toch niet als man (jochie).
Dat is niet mijn tekst vriend!quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:30 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als meisje is het wel oké om te doen?
klik
Van de originele OP maker....i know.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Die tekst is niet van mij vriend!
En hoeveel mensen hoor je d'r nog over?quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:22 schreef DW457 het volgende:
[..]
Zou je denken? Herinner je je deze nog?
[ afbeelding ]
Of deze:
[ afbeelding ]
Ik denk het wel. 1 les over internet: internet vergeet nooit, alles wat er ooit opgezet is, blijft er altijd op staan.
Dat is waar.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:27 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ok, zoals ik al zei, misschien is het terecht dat ze van school af worden getrapt, maar of je het nou leuk vind of niet, je moet als maatschappij toch iets aan met dit soort jochies.
Brent Lquote:Op donderdag 19 juni 2014 14:22 schreef DW457 het volgende:
[..]
Zou je denken? Herinner je je deze nog?
[ afbeelding ]
Of deze:
[ afbeelding ]
Ik denk het wel. 1 les over internet: internet vergeet nooit, alles wat er ooit opgezet is, blijft er altijd op staan.
Hij is al een keer gepost, paar reacties terug. Maar nogmaals:quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:30 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als meisje is het wel oké om te doen?
klik
GS doet het nu niet veel beter.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:25 schreef DW457 het volgende:
[..]
De dader is al opgepakt...waarom dan online zetten, waarom publiceren? Welk nut heeft het? Lekker bezig telegraaf (bagger krant van achterlijk nederland)
Fout, er wordt nog steeds over gesproken. Niet meer zo breed uitgemeten als destijds, maar het verdwijnt nooit. Helemaal voor die mensen zelf niet, die zullen er altijd aan worden herinnerd.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:32 schreef Messina het volgende:
[..]
En hoeveel mensen hoor je d'r nog over?
Nobody.
Hermes DVS.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Er is wel maar één club in Rotterdam...
Ik hoor er nooit iemand over. Nergens. Het heeft geen nieuwswaarde meer, de internethelden hebben allang uitgesproken wat ze erover denken, and that's that.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:34 schreef DW457 het volgende:
Fout, er wordt nog steeds over gesproken. Niet meer zo breed uitgemeten als destijds, maar het verdwijnt nooit. Helemaal voor die mensen zelf niet, die zullen er altijd aan worden herinnerd.
Dus als jij er niemand meer over hoort, dan wordt er niet meer over gesproken. Mja, dan heb je wel een aardige plaat voor je kop. Wat denk je wat er gebeurd als zo'n iemand gaat solliciteren (wat ook in ons belang is ivm loonbelasting ipv uitkering)?quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:36 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik hoor er nooit iemand over. Nergens. Het heeft geen nieuwswaarde meer, de internethelden hebben allang uitgesproken wat ze erover denken, and that's that.
Natuurlijk kun je het terugvinden op internet. Maar daarvoor wordt je niet geweigerd op een school.
Gewoon om even een melding te doen van de achterlijkheid van de mensen. Even een reminder van het soort debiel tuig dat er rond loopt. Kan nooit kwaad, misschien in de (tevergeefse) hoop dat mensen dan in plaats van debiel te staan filmen ingrijpen als er iemand ongenadig tegen te kop wordt getrapt.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:25 schreef DW457 het volgende:
[..]
De dader is al opgepakt...waarom dan online zetten, waarom publiceren? Welk nut heeft het? Lekker bezig telegraaf (bagger krant van achterlijk nederland)
Het gedrag keur ik ook af en praat ik ook zeker niet goed. Dat is gewoon verkeerd. Het verspreiden van dit soort filmpjes maakt het in mijn ogen echter alleen maar erger.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:37 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Gewoon om even een melding te doen van de achterlijkheid van de mensen. Even een reminder van het soort debiel tuig dat er rond loopt. Kan nooit kwaad, misschien in de (tevergeefse) hoop dat mensen dan in plaats van debiel te staan filmen ingrijpen als er iemand ongenadig tegen te kop wordt getrapt.
Walgelijk gedrag.
Zo iemand gaat niet solliciteren. Bij de McDonalds hooguit.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:37 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dus als jij er niemand meer over hoort, dan wordt er niet meer over gesproken. Mja, dan heb je wel een aardige plaat voor je kop. Wat denk je wat er gebeurd als zo'n iemand gaat solliciteren (wat ook in ons belang is ivm loonbelasting ipv uitkering)?
Hoe maakt het iets erger dan volgens jou? In welk opzicht?quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:39 schreef DW457 het volgende:
[..]
Het gedrag keur ik ook af en praat ik ook zeker niet goed. Dat is gewoon verkeerd. Het verspreiden van dit soort filmpjes maakt het in mijn ogen echter alleen maar erger.
Oja, en dan aangenomen worden achter de balie .... en iedere klant: "heej ik ken jou ergens van .... "quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:39 schreef Messina het volgende:
[..]
Zo iemand gaat niet solliciteren. Bij de McDonalds hooguit.
Je bevestigt hiermee wel dat je niet verder kijkt dan je eigen toetsenbord. Goed bezig.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:39 schreef Messina het volgende:
[..]
Zo iemand gaat niet solliciteren. Bij de McDonalds hooguit.
Het veroorzaakt weer de zoveelste rel. Mensen worden getekend voor de rest van hun leven, wat niet in verhouding staat tot wat ze hebben gedaan. Daarbij kunnen dit soort filmpjes ook als inspiratie dienen voor andere om ook eens zo te doen. Denk zelf eens na wat de gevolgen zouden kunnen zijn van het publiceren van zo'n filmpje.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:40 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Hoe maakt het iets erger dan volgens jou? In welk opzicht?
Hoezo? Je houdt er mensen van op de hoogte dat dit nog gebeurd. Mensen mogen ook wel weten wat er met die mensen gebeurd als ze gepakt worden en dat zo'n filmpje voor de rest van je leven op het internet staat. Hopelijk gebeurd het dan minder.. Alleen maar goedquote:Op donderdag 19 juni 2014 14:39 schreef DW457 het volgende:
[..]
Het gedrag keur ik ook af en praat ik ook zeker niet goed. Dat is gewoon verkeerd. Het verspreiden van dit soort filmpjes maakt het in mijn ogen echter alleen maar erger.
quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:43 schreef richolio het volgende:
[..]
Hoezo? Je houdt er mensen van op de hoogte dat dit nog gebeurd. Mensen mogen ook wel weten wat er met die mensen gebeurd als ze gepakt worden en dat zo'n filmpje voor de rest van je leven op het internet staat. Hopelijk gebeurd het dan minder.. Alleen maar goed
quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:43 schreef DW457 het volgende:
[..]
Je bevestigt hiermee wel dat je niet verder kijkt dan je eigen toetsenbord. Goed bezig.
[..]
Het veroorzaakt weer de zoveelste rel. Mensen worden getekend voor de rest van hun leven, wat niet in verhouding staat tot wat ze hebben gedaan. Daarbij kunnen dit soort filmpjes ook als inspiratie dienen voor andere om ook eens zo te doen. Denk zelf eens na wat de gevolgen zouden kunnen zijn van het publiceren van zo'n filmpje.
Ik zou Volkert van der G geeneens herkennen....laat staan een puber die een paar dagen in het nieuws is en over 5 jaar achter de balie staat bij Mc Donalds.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:40 schreef maily het volgende:
[..]
Oja, en dan aangenomen worden achter de balie .... en iedere klant: "heej ik ken jou ergens van .... "
Dat zegt dus niets. 1 keer google raadplegen en alles over zijn verleden komt naar voren, compleet met ondersteunend beeldmateriaal.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:45 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik zou Volkert van der G geeneens herkennen....laat staan een puber die een paar dagen in het nieuws is en over 5 jaar achter de balie staat bij Mc Donalds.
Met het oog op na-aap gedrag ben ik het totaal niet met je eens, dat slaat gewoon nergens op; daar er zo veel agressiever spul op dagelijkse basis op tv/film/series/internet voorbij komt dat dit er totaal niet toe doet.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:43 schreef DW457 het volgende:
[..]
Het veroorzaakt weer de zoveelste rel. Mensen worden getekend voor de rest van hun leven, wat niet in verhouding staat tot wat ze hebben gedaan. Daarbij kunnen dit soort filmpjes ook als inspiratie dienen voor andere om ook eens zo te doen. Denk zelf eens na wat de gevolgen zouden kunnen zijn van het publiceren van zo'n filmpje.
Nee, het is ook niet goed, maar wie zijn wij om te bepalen wat er met zo'n iemand moet gebeuren? Volgens mij ben jij geen rechter, of wel?quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:48 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Met het oog op na-aap gedrag ben ik het totaal niet met je eens, dat slaat gewoon nergens op; daar er zo veel agressiever spul op dagelijkse basis op tv/film/series/internet voorbij komt dat dit er totaal niet toe doet.
Dat ze getekend worden is (bijvoorbeeld in dit geval) in mijn ogen helemaal niet erg. Dat mens zie ik 6 (!!) keer vol op iemands hoofd intrappen terwijl ze op de grond ligt. Dan is er toch iets niet goed met je?
Nee, maar dat lijkt me geen reden om iemand dan flink de grond in te trappen. Ik snap wel wat het gevoelsmatig oproept, alleen niet waarom je dat verder door wil zetten en nog meer geweld en ellende wil zien.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:48 schreef HostiMeister het volgende:
Dat ze getekend worden is (bijvoorbeeld in dit geval) in mijn ogen helemaal niet erg. Dat mens zie ik 6 (!!) keer vol op iemands hoofd intrappen terwijl ze op de grond ligt. Dan is er toch iets niet goed met je?
Keukenquote:Op donderdag 19 juni 2014 14:45 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik zou Volkert van der G geeneens herkennen....laat staan een puber die een paar dagen in het nieuws is en over 5 jaar achter de balie staat bij Mc Donalds.
Nee klopt. Maar gewoon je vingers in je oren proppen, je ogen dichtknijpen en 'it's a wonderful life' neuriën haalt ook niets uit.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:49 schreef DW457 het volgende:
[..]
Nee, het is ook niet goed, maar wie zijn wij om te bepalen wat er met zo'n iemand moet gebeuren? Volgens mij ben jij geen rechter, of wel?
Het zorgt juist voor meer daders.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:52 schreef HostiMeister het volgende:
En je hoeft geen rechter te zijn om te zien dat zoiets bestraft moet worden, als dit ook maar één dader afschrikt omdat ze wél verder nadenken dan volgende week vind ik het prima.
Iemand aan het schavuit hangen en ff een rotte tomaat gooien omdat die iets heeft gedaan wat maatschappelijk niet door de beugel kan is in jouw ogen erger dan iemand moedwillig de tering in te trappen?quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, maar dat lijkt me geen reden om iemand dan flink de grond in te trappen. Ik snap wel wat het gevoelsmatig oproept, alleen niet waarom je dat verder door wil zetten en nog meer geweld en ellende wil zien.
Doe ik dat dan? Volgens mij pleit ik er juist voor dat deze mensen worden aangepakt door mensen die er wel toe bevoegd zijn. Je weet wel, politie, justitie, zegt jou dat wat?quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:52 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Nee klopt. Maar gewoon je vingers in je oren proppen, je ogen dichtknijpen en 'it's a wonderful life' neuriën haalt ook niets uit.
En je hoeft geen rechter te zijn om te zien dat zoiets bestraft moet worden, als dit ook maar één dader afschrikt omdat ze wél verder nadenken dan volgende week vind ik het prima.
Want er zijn tokkies die nu deze jongen flink te gronde willen richten, bedreigen, de moeder van hem wordt als het een beetje meezit ook bedreigd, er circuleert een verkeerd adres op internet van iemand anders die nu ook door de politie wordt beschermd, et cetera. Door dit soort emoties de vrije loop te laten gaan ontketen je alleen maar meer geweld en ellende.quote:
En dat meisje is misschien ook getekend voor het leven... Vergeet je dat soms?quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:44 schreef DW457 het volgende:
Dat zou kunnen.... het is in Enschede ook al gebeurd... dit keer tussen twee meiden... maar of het filmpje de aanleiding is weet ik nietquote:Daarbij kunnen dit soort filmpjes ook als inspiratie dienen voor andere om ook eens zo te doen
Je hebt geen recht van spreken als je propageert tegen geweld te zijn maar ondertussen het gedane geweld aangrijpt als legitimatie om voor nog meer geweld te zorgen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:55 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Iemand aan het schavuit hangen en ff een rotte tomaat gooien omdat die iets heeft gedaan wat maatschappelijk niet door de beugel kan is in jouw ogen erger dan iemand moedwillig de tering in te trappen?
Je kunt je afvragen in hoeverre pubers verantwoordelijk kunnen zijn voor hun eigen daden en of ze daar de rest van hun leven last van moeten hebben, vind je niet ?quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:57 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En dat meisje is misschien ook getekend voor het leven... Vergeet je dat soms?
Wat was er gebeurd als dit niet uitgelekt was? Was ze dan nog anderhalf jaar gepest? of langer? Had ze nog vaker klappen gehad?
Denk zelf eens na, als je dat al kunt met zon achterlijke kronkel in je kop, voor je besluit iemand willens en wetens zulke rotschoppen te geven. Denk zelf eens na wat de gevolgen kunnen zijn voor je eigen "grappigheid" voor je je als een debiel gaat gedragen.
Ga daar maar eens over nadenken voor je zulke dingen doet... in de tegenwoordige maatschappij weet je dat je aan de schandpaal gaat.. daar kies je dan bewust zelf voor en interesseert je vermoedelijk geen ruk.
('je' is in dit geval dus 'de dader'.. niet jij he)
[..]
Dat zou kunnen.... het is in Enschede ook al gebeurd... dit keer tussen twee meiden... maar of het filmpje de aanleiding is weet ik niet
Ah.. de dader is een jongen... de anderen zijn de tokkies...quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Want er zijn tokkies die nu deze jongen ....
Neuh, dit mannetje is een mongool.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:59 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ah.. de dader is een jongen... de anderen zijn de tokkies...
Luister, ik val jou niet aan, ik blijf netjes, dan hoef je ook niet zo neerbuigend te doen. Staat een beetje infantiel.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:56 schreef DW457 het volgende:
[..]
Doe ik dat dan? Volgens mij pleit ik er juist voor dat deze mensen worden aangepakt door mensen die er wel toe bevoegd zijn. Je weet wel, politie, justitie, zegt jou dat wat?
Dit soort relletjes zorgt alleen maar voor meer geweld omdat het emoties van terugpakken oproept. Om nog maar te zwijgen van het achterlijke volggedrag van mensen waardoor er verkeerde adressen worden verspreid wat weer leidt tot onnodige slachtoffers. Ja, het verspreiden van dit soort filmpjes is inderdaad een briljant idee
Dat meisje heeft in dit geval wat kneuzingen en blauwe plekken opgelopen, dus lichamelijk komt ze er wel overheen, geestelijk zal ze er wat langer last van houden. Dat vergeet ik echt niet. Maar even voor jouw beeldvorming: een betere toekomst voor zo'n knaap is ook in jouw voordeel. Even een simpel voorbeeldscenario: je nagelt hem aan de schandpaal, eerst wordt hij bedreigd, daarna zijn familie en omgeving (die er niets mee te maken hebben). Vervolgens wordt hij gearresteerd (wat prima is, maar dit was ook gebeurd als het filmpje niet was gepubliceerd). Na zijn straf probeert hij zijn leven weer op te pakken (wat zijn goed recht is), lukt hem niet omdat niemand hem wil hebben, want ja, zijn daad komt steeds weer terug. Hij beland in de bijstand wat de maatschappij duizenden euro's kost, terwijl hij ook had kunnen werken en dan duizenden euro's aan belasting had moeten afdragen aan de maatschappij.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:57 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En dat meisje is misschien ook getekend voor het leven... Vergeet je dat soms?
Wat was er gebeurd als dit niet uitgelekt was? Was ze dan nog anderhalf jaar gepest? of langer? Had ze nog vaker klappen gehad?
Denk zelf eens na, als je dat al kunt met zon achterlijke kronkel in je kop, voor je besluit iemand willens en wetens zulke rotschoppen te geven. Denk zelf eens na wat de gevolgen kunnen zijn voor je eigen "grappigheid" voor je je als een debiel gaat gedragen.
Ga daar maar eens over nadenken voor je zulke dingen doet... in de tegenwoordige maatschappij weet je dat je aan de schandpaal gaat.. daar kies je dan bewust zelf voor en interesseert je vermoedelijk geen ruk.
('je' is in dit geval dus 'de dader'.. niet jij he)
[..]
Dat zou kunnen.... het is in Enschede ook al gebeurd... dit keer tussen twee meiden... maar of het filmpje de aanleiding is weet ik niet
Ik had het in dit geval ook niet over dat jochie, maar dat filmpje van die twee meiden. Maar doet er verder niet toe. Als jij niet wil dat je met shit zit moet je maar niemand de tering in trappen (om ogenschijnlijk niets).quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Want er zijn tokkies die nu deze jongen flink te gronde willen richten, bedreigen, de moeder van hem wordt als het een beetje meezit ook bedreigd, er circuleert een verkeerd adres op internet van iemand anders die nu ook door de politie wordt beschermd, et cetera. Door dit soort emoties de vrije loop te laten gaan ontketen je alleen maar meer geweld en ellende.
Waar doe ik dat?quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je hebt geen recht van spreken als je propageert tegen geweld te zijn maar ondertussen het gedane geweld aangrijpt als legitimatie om voor nog meer geweld te zorgen.
quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:03 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ik had het in dit geval ook niet over dat jochie, maar dat filmpje van die twee meiden. Maar doet er verder niet toe. Als jij niet wil dat je met shit zit moet je maar niemand de tering in trappen (om ogenschijnlijk niets).
Hier. Je doet nog meer geweld af als een gegeven. Had men zich maar eerder moeten bedenken.quote:
quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:03 schreef HostiMeister het volgende:
Als jij niet wil dat je met shit zit moet je maar niemand de tering in trappen (om ogenschijnlijk niets).
Dat zijn eventuele gevolgen die er bij komen kijken. Ik moedig het niet aan, ik zeg nergens dat ik hem een tik zou willen verkopen. Dat er idioten zijn die dat wil doen is misschien zo, maar die moeten zich ook gewoon aan de wet houden en die verdienen exact dezelfde behandeling in dat geval.quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hier. Je doet nog meer geweld af als een gegeven. Had men zich maar eerder moeten bedenken.
[..]
Nee, ik stel eigenrichting, heksenjachten en de gevolgen die dit soort idiote acties voor de dader hebben in de vorm van pek en veren en doodsbedreigingen gelijk aan geweld. Jij noemt het "eventuele gevolgen die er bij komen kijken" en zegt nog net niet "pech gehad". Nogmaals: ik snap de emotie dondersgoed en zou ook graag de babysitter die een peuter flinke tikken verkoopt ook graag even onder handen nemen, maar at the end of the day heeft daar helemaal niemand wat aan en zorgt het alleen maar voor meer geweld en ellende.quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:09 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dat zijn eventuele gevolgen die er bij komen kijken. Ik moedig het niet aan, ik zeg nergens dat ik hem een tik zou willen verkopen. Dat er idioten zijn die dat wil doen is misschien zo, maar die moeten zich ook gewoon aan de wet houden en die verdienen exact dezelfde behandeling in dat geval.
Jij stelt het laten zien van een filmpje gelijk met het ophangen van de dader, dat is natuurlijk niet altijd waar.
Om ook maar even klakkeloos te filosoferen, speculeren en de fantast uit te hangen:quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:03 schreef DW457 het volgende:
Daarbij,
[..]
Dat meisje heeft in dit geval wat kneuzingen en blauwe plekken opgelopen, dus lichamelijk komt ze er wel overheen, geestelijk zal ze er wat langer last van houden. Dat vergeet ik echt niet. Maar even voor jouw beeldvorming: een betere toekomst voor zo'n knaap is ook in jouw voordeel. Even een simpel voorbeeldscenario: je nagelt hem aan de schandpaal, eerst wordt hij bedreigd, daarna zijn familie en omgeving (die er niets mee te maken hebben). Vervolgens wordt hij gearresteerd (wat prima is, maar dit was ook gebeurd als het filmpje niet was gepubliceerd). Na zijn straf probeert hij zijn leven weer op te pakken (wat zijn goed recht is), lukt hem niet omdat niemand hem wil hebben, want ja, zijn daad komt steeds weer terug. Hij beland in de bijstand wat de maatschappij duizenden euro's kost, terwijl hij ook had kunnen werken en dan duizenden euro's aan belasting had moeten afdragen aan de maatschappij.
Mja, wel een goed idee, eigen rechter spelen.
Daar heb je gelijk in. Echter. ECHTER. Moeten er misschien hier en daar wat spaanders vallen, voordat dit (relatief) nieuwe fenomeen van digitaal mensen aan de schandpaal hangen daadwerkelijk daders laat inzien dat ze misschien niet zomaar ff iemand in elkaar moeten trappen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, ik stel eigenrichting, heksenjachten en de gevolgen die dit soort idiote acties voor de dader hebben in de vorm van pek en veren en doodsbedreigingen gelijk aan geweld. Jij noemt het "eventuele gevolgen die er bij komen kijken" en zegt nog net niet "pech gehad". Nogmaals: ik snap de emotie dondersgoed en zou ook graag de babysitter die een peuter flinke tikken verkoopt ook graag even onder handen nemen, maar at the end of the day heeft daar helemaal niemand wat aan en zorgt het alleen maar voor meer geweld en ellende.
Je denkt echt dat als er maar hard genoeg wordt gestraft dit soort zinloos geweld niet meer voorkomt?quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:17 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Echter. ECHTER. Moeten er misschien hier en daar wat spaanders vallen, voordat dit (relatief) nieuwe fenomeen van digitaal mensen aan de schandpaal hangen daadwerkelijk daders laat inzien dat ze misschien niet zomaar ff iemand in elkaar moeten trappen.
Dat zeg ik niet. Maar hoe meer mensen hier weet van hebben, en weten wat de eventuele consequenties zijn, hoe beter.quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je denkt echt dat als er maar hard genoeg wordt gestraft dit soort zinloos geweld niet meer voorkomt?Morgen die mafkees executeren en alles is pais en vree.
Het feit dat het steeds weer gebeurt toont nu niet echt je gelijk aan. Dit soort criminaliteit is ook helemaal niet beredeneerd, het gebeurt puur uit emotie. Zeker als er drank in het spel is.quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:17 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Echter. ECHTER. Moeten er misschien hier en daar wat spaanders vallen, voordat dit (relatief) nieuwe fenomeen van digitaal mensen aan de schandpaal hangen daadwerkelijk daders laat inzien dat ze misschien niet zomaar ff iemand in elkaar moeten trappen.
En ja, ik zou zeggen pech gehad. Dan moet je maar nadenken voordat je je als een mongool gedraagt. Net zoals die boys toen in Eindhoven, die kut uit Twente of dit jochie. Misschien leert men er van.
Het feit dat het nu vaker gefilmd wordt hoeft natuurlijk geen relatie te hebben met de eventuele frequentie van dergelijk 'incidenten'. Maar ik snap je punt. Zover ik weet is er ook geen onderzoek naar gedaan. Het is dan ook maar mijn mening, niet meer en niet minder.quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:23 schreef gelly het volgende:
[..]
Het feit dat het steeds weer gebeurt toont nu niet echt je gelijk aan. Dit soort criminaliteit is ook helemaal niet beredeneerd, het gebeurt puur uit emotie. Zeker als er drank in het spel is.
Maar als je ergens een bron hebt waar het nut van een digitale schandpaal bewezen wordt, ik hou me aanbevolen.
Tuurlijk, ook dat scenario zou kunnen. Al acht ik die veel minder waarschijnlijk omdat hij wel een strafbaar feit heeft begaan en die ouders het ook er niet bij laten zitten. De identiteit was allang bekend aangezien het een bekende is van het meisje. Hij was dus sowieso wel opgepakt. Maar goed, t is en blijft speculeren en daar kan niemand gelijk in krijgen totdat het daadwerkelijk gebeurd.quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:15 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Om ook maar even klakkeloos te filosoferen, speculeren en de fantast uit te hangen:
zonder filmpje was hij waarschijnlijk niet opgepakt... ze wordt al anderhalf jaar gepest, misschien dan nog wel anderhalf jaar weet jij het? School doet niets of te weinig want wil vermoedelijk niet met negatieve naam in de krant of een andere reden etc etc...
Dat meisje blijft geestelijk een wrak want ik denk dat je te makkelijk over de gevolgen van geestelijk en lichamelijk pesten heen stapt en raakt aan lager wal, depressief, pleegt/overweegt misschien zelfmoord en komt wellicht in de bijstand wat de maatschappij duizenden euro's kost... etc etc...
de dader lacht zich ziek en bouwt een fijn leven op en slaat misschien nog drie anderen het ziekenhuis in zonder al te grote gevolgen,krijgt een taakstrafje, een boete en leeft nog lang en gelukkig.
Let wel: ik snap je punt wel en deels ben ik het er ook mee eens, van mij hoeft er ook geen heksenjacht en al die infantiele bedreigingen naar familie of effe lukraak iemands adres internet opgooien of ff ergens aanbellen en dan iemand bedreigen keur ik ook af, maar anderzijds ben ik ook blij dat dit soort infantiele zaken wel degelijk aan de oppervlakte komen...al dan niet door een filmpje.
Als zo'n gast 15 is dan is die jeugd van tegenwoordig wel degelijk slim genoeg om te snappen wat de gevolgen zijn, al dan niet door de social media.
Kijk, en hier sla je de plank mis. Daar is hij niet slim genoeg voor. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat pubers de gevolgen niet kúnnen inzien waardoor ze extreme risico's kunnen nemen. Denk maar eens terug aan jouw pubertijd, ik weet zeker dat jij je ook wel voorbeelden kan bedenken waarbij je nu denkt van...oei...quote:Als zo'n gast 15 is dan is die jeugd van tegenwoordig wel degelijk slim genoeg om te snappen wat de gevolgen zijn, al dan niet door de social media.
Ik denk niet dat er ook al een bron is waaruit blijkt dat het geen nut heeft.quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:23 schreef gelly het volgende:
[..]
Het feit dat het steeds weer gebeurt toont nu niet echt je gelijk aan. Dit soort criminaliteit is ook helemaal niet beredeneerd, het gebeurt puur uit emotie. Zeker als er drank in het spel is.
Maar als je ergens een bron hebt waar het nut van een digitale schandpaal bewezen wordt, ik hou me aanbevolen.
Het lijkt me vooral willekeur aangezien enkel een paar gevallen gefilmd worden. Als je iets niet in je rechtstaat wil is het willekeur. Niet dat mensen die voor een digitale schandpaal zijn daar ook maar enig benul van lijken te hebben.quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:34 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er ook al een bron is waaruit blijkt dat het geen nut heeft.
De digitale schandpaal staat nog in de kinderschoenen. Wie weet in hoeverre het digitale wereldje nog zijn nut kan hebben in de aanpak van dergelijk gedrag.
Ik denk niet dat een willekeurige klant van Mc Donalds eerst gaat googelen voordat hj een BigMac besteld.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:47 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dat zegt dus niets. 1 keer google raadplegen en alles over zijn verleden komt naar voren, compleet met ondersteunend beeldmateriaal.
Ik heb het over werkgevers...quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:41 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik denk niet dat een willekeurige klant van Mc Donalds eerst gaat googelen voordat hj een BigMac besteld.
Lijkt me anders uitermate handig te weten of je gewoon een domme vmbo'er aanneemt, of een domme vmbo'er die mensen kapotschopt.quote:
Dus omdat hij in zijn pubertijd een flinke misstap heeft begaan moet hij daar de rest van zijn leven last van ondervinden?quote:Op donderdag 19 juni 2014 16:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Lijkt me anders uitermate handig te weten of je gewoon een domme vmbo'er aanneemt, of een domme vmbo'er die mensen kapotschopt.
Op het Thorbecke weigerde men op te treden tegen het gepest. En pesten doet niemand in z'n eentje. Onze kleine rat heeft waarschijnlijk toch de steun van veel schoolgenoten en dus is onze Poolse held weer van harte welkom.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:17 schreef DW457 het volgende:
[..]
Zou jij hem op jouw school willen hebben, als je een rector zou zijn? Zeker na al deze media-aandacht is hij een paria die niemand meer wilt hebben.
Dit idd.quote:Op donderdag 19 juni 2014 16:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Lijkt me anders uitermate handig te weten of je gewoon een domme vmbo'er aanneemt, of een domme vmbo'er die mensen kapotschopt.
Dus ligt het probleem bij hem of is hij het product van mismanagement van de schoolleiding?quote:Op donderdag 19 juni 2014 16:11 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Op het Thorbecke weigerde men op te treden tegen het gepest. En pesten doet niemand in z'n eentje. Onze kleine rat heeft waarschijnlijk toch de steun van veel schoolgenoten en dus is onze Poolse held weer van harte welkom.
Misschien moet je de discussie anders eens even teruglezen...quote:Op donderdag 19 juni 2014 16:15 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dit idd.
Zulke achterlijken verdienen het om aan de digitale schandpaal genageld te worden, geen medelijden mee.
Tja als je het leven van een ander probeert te verzieken op fysieke en mentale wijze dan zul je ook op de blaren moeten zitten. Dit soort mensen zou ik ook nooit aannemen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 16:11 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dus omdat hij in zijn pubertijd een flinke misstap heeft begaan moet hij daar de rest van zijn leven last van ondervinden?
De eerste jaren zeker wel. Dit soort dingen zwerven kort rond, echt niet over 10 jaar nog.quote:Op donderdag 19 juni 2014 16:11 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dus omdat hij in zijn pubertijd een flinke misstap heeft begaan moet hij daar de rest van zijn leven last van ondervinden?
Ik vind dat ook hij uiteindelijk gewoon aan het werk moet. Beter dat hij werkt, waardoor hij belasting betaald, dan dat hij leeft van een uitkering betaald van de belasting.quote:Op donderdag 19 juni 2014 16:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De eerste jaren zeker wel. Dit soort dingen zwerven kort rond, echt niet over 10 jaar nog.
En ook dan; mag hij uitleggen waarom hij dat deed.
Jij vindt dat werkgevers maar elke kopschoppende idioot moeten aannemen??
Ja, uiteraard.quote:Op donderdag 19 juni 2014 16:56 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ik vind dat ook hij uiteindelijk gewoon aan het werk moet. Beter dat hij werkt, waardoor hij belasting betaald, dan dat hij leeft van een uitkering betaald van de belasting.
Nee, ik vind dat niet relevant. Wanneer iemand zijn straf heeft uitgezeten heeft hij het recht om opnieuw te beginnen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen in de zin dat pedo's niet bij een kinderdagverblijf mogen werken, maar verder vind ik dat recht om opnieuw te beginnen erg belangrijk.quote:Op donderdag 19 juni 2014 16:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, uiteraard.
Maar niet tegen elke prijs. Vind jij het niet belangrijker dat werkgevers (en de nieuwe collega's van dit stuk schorem) weten wat voor vleesch ze in den kuip hebben?
Mismanagement treft alle leerlingen, voor een groot gedeelte va hen is dat geen enkele reden om zich op zo'n zieke manier te misdragen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 16:15 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dus ligt het probleem bij hem of is hij het product van mismanagement van de schoolleiding?
Maar van haar is niet erg. Dat zijn twee meisjes dus dan hoeft niet heel Nederland zich ermee te bemoeien.quote:Op donderdag 19 juni 2014 17:51 schreef maily het volgende:
Het meisje uit de Twentse schopvideo zit ook vast.
Echt smerig.quote:Op donderdag 19 juni 2014 17:51 schreef maily het volgende:
Maar ook hier is sprake van een groep tegen een eenling. Die blonde zeug blijft in de buurt om eventueel in te grijpen en op afstand zitten de eigenaartjes van het vee toe te kijken.quote:Op donderdag 19 juni 2014 18:04 schreef Dimens het volgende:
[..]
Maar van haar is niet erg. Dat zijn twee meisjes dus dan hoeft niet heel Nederland zich ermee te bemoeien.
Poging tot doodslag meteen. Mooiquote:Op donderdag 19 juni 2014 17:51 schreef maily het volgende:
Ben benieuwd of ze 10 of 20 euro boete gaat krijgen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 17:51 schreef maily het volgende:
Persoonlijk vind ik deze schoppartij erger dan de eerste, goed dat die koe opgepakt is voor poging tot doodslag.quote:Op donderdag 19 juni 2014 18:04 schreef Dimens het volgende:
[..]
Maar van haar is niet erg. Dat zijn twee meisjes dus dan hoeft niet heel Nederland zich ermee te bemoeien.
Jij denkt in het voordeel van de dader. Ik draai de zaak om. Wat moet er terechtkomen van alle slachtoffers die hij jarenlang terroriseert en traumatiseert. wat moet daar van terechtkomen?quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:11 schreef DW457 het volgende:
[..]
Voorlopig hebben we nog een schreeuwend tekort aan banen dus is het imho prima dat zo'n randdebiel de luxe van een betaalde baan de komende 10 jaar niet mag genieten. Tegen de tijd dat er meer vacatures dan werkzoekenden zijn kan hij ook prima aan de bak als rioolreiniger of zo want dat stellen de werkgevers nog maar weinig eisen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 16:56 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ik vind dat ook hij uiteindelijk gewoon aan het werk moet. Beter dat hij werkt, waardoor hij belasting betaald, dan dat hij leeft van een uitkering betaald van de belasting.
Er is nog een wezenlijk verschil tussen deze twee gevallen; bij die meisjes was er eerst sprake van een ruzie/conflict, bij die jongen en dat meisje kwam de aanval uit het niets en zonder andere aanleiding dan dat hij het leuk vond om haar te mishandelen. Dat laatste mag van mij veel zwaarder gestraft worden.quote:Op donderdag 19 juni 2014 18:04 schreef Dimens het volgende:
[..]
Mwah, het 2de is juist (voor zover het filmpje laat zien) meerdere malen doortrappen op iemands hoofd. Dat viel bij de 1ste wel weer mee.quote:Op donderdag 19 juni 2014 20:29 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Er is nog een wezenlijk verschil tussen deze twee gevallen; bij die meisjes was er eerst sprake van een ruzie/conflict, bij die jongen en dat meisje kwam de aanval uit het niets en zonder andere aanleiding dan dat hij het leuk vond om haar te mishandelen. Dat laatste mag van mij veel zwaarder gestraft worden.
Er was ook een aanleiding bij de mishandeling van die jongen, ze was op een plek gaan zitten waar hij ook wilde zitten.quote:Op donderdag 19 juni 2014 20:29 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Er is nog een wezenlijk verschil tussen deze twee gevallen; bij die meisjes was er eerst sprake van een ruzie/conflict, bij die jongen en dat meisje kwam de aanval uit het niets en zonder andere aanleiding dan dat hij het leuk vond om haar te mishandelen. Dat laatste mag van mij veel zwaarder gestraft worden.
Nee, ik denk op een manier zoals de maatschappij zou moeten denken: objectief.quote:Op donderdag 19 juni 2014 19:10 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Jij denkt in het voordeel van de dader. Ik draai de zaak om. Wat moet er terechtkomen van alle slachtoffers die hij jarenlang terroriseert en traumatiseert. wat moet daar van terechtkomen?
Objectief is subjectief.quote:Op donderdag 19 juni 2014 23:21 schreef DW457 het volgende:
[..]
Nee, ik denk op een manier zoals de maatschappij zou moeten denken: objectief.
Naar een gesloten internaat sturen en ondertoezichtstelling! Het is onzin dat je zonder diploma geen toekomst hebt, het zal alleen wel een zwaardere toekomst worden in eerste instantie. Bovendien kan ook hij het Staatsexamen doen, daar is geen school voor nodig. Zonder diploma kan hij schoonmaker of productiemedewerker worden of iets dergelijks maar dat zou dus aan deze psychopaat zelf liggen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:11 schreef DW457 het volgende:
[..]
Degene (is dus een van de vriendengroep) die het filmpje geplaatst heeft, is een stuk enger dan degene die het meisje schopte. Met de laatste zie ik het nog wel goedkomen. Zijn onzekerheid in de vriendengroep heeft hij verkeerd geëtaleerd.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:39 schreef DW457 het volgende:
[..]
Die jongen is 15 jaar, en die kun je niet de schuld geven van dat het meisje anderhalf is gepest. Het kan ook zo zijn, dat die jongen zelf zich tegen de pestenrijen moet verweren.quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:15 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Om ook maar even klakkeloos te filosoferen, speculeren en de fantast uit te hangen:
zonder filmpje was hij waarschijnlijk niet opgepakt... ze wordt al anderhalf jaar gepest, misschien dan nog wel anderhalf jaar weet jij het? School doet niets of te weinig want wil vermoedelijk niet met negatieve naam in de krant of een andere reden etc etc...
Dat meisje blijft geestelijk een wrak want ik denk dat je te makkelijk over de gevolgen van geestelijk en lichamelijk pesten heen stapt en raakt aan lager wal, depressief, pleegt/overweegt misschien zelfmoord en komt wellicht in de bijstand wat de maatschappij duizenden euro's kost... etc etc...
de dader lacht zich ziek en bouwt een fijn leven op en slaat misschien nog drie anderen het ziekenhuis in zonder al te grote gevolgen,krijgt een taakstrafje, een boete en leeft nog lang en gelukkig.
Let wel: ik snap je punt wel en deels ben ik het er ook mee eens, van mij hoeft er ook geen heksenjacht en al die infantiele bedreigingen naar familie of effe lukraak iemands adres internet opgooien of ff ergens aanbellen en dan iemand bedreigen keur ik ook af, maar anderzijds ben ik ook blij dat dit soort infantiele zaken wel degelijk aan de oppervlakte komen...al dan niet door een filmpje.
Als zo'n gast 15 is dan is die jeugd van tegenwoordig wel degelijk slim genoeg om te snappen wat de gevolgen zijn, al dan niet door de social media.
Dus jij denkt oprecht dat harder straffen de enige manier is om dit op te lossen?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 06:58 schreef 729Sinistra het volgende:
De alles-kan alles mag maatschappij van de Nederlandse antiautoritaire hippieopvoeding op zijn best. Nou krijg je het resultaat. In Texas had het niet waar geweest....(daar weten ze perfect hoe ze zulke parasieten dienen aan te pakken).
Internetuurtje op de instelling?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 06:58 schreef 729Sinistra het volgende:
De alles-kan alles mag maatschappij van de Nederlandse antiautoritaire hippieopvoeding op zijn best. Nou krijg je het resultaat. In Texas had het niet waar geweest....(daar weten ze perfect hoe ze zulke parasieten dienen aan te pakken).
Alsof in Texas niet het recht van de sterkste geldt.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 06:58 schreef 729Sinistra het volgende:
Daarbij Taxesquote:Op vrijdag 20 juni 2014 07:05 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Alsof in Texas niet het recht van de sterkste geldt.
Wat een idioot wijf. Ben je daar nu volwassen voor geworden om zo te reagerenquote:Op donderdag 19 juni 2014 23:34 schreef Krabs2.0 het volgende:
[ afbeelding ]
Goudmijn dithttps://www.facebook.com/KubaKonicki
Ook een mooie titel.
"Zinloos geweld heeft nooit het laatste woord".
Jij weet echt niet waar je over praat, he?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 07:18 schreef fokky100 het volgende:
Hier ook maar even plaatsen.
Die straffen in Nederland zijn een lachertje.
Gewoon 25.000 euro schadevergoeding laten betalen aan het slachtoffer.
Eventuele medische kosten ook bij de dader verhalen.
Als het zoals hier om een kind gaat gewoon de kosten bij de ouders verhalen.(hun hebben gefaald bij de opvoeding)
Hebben de mensen een uitkering dan moet de staat het voorschieten en dan per maand geld inhouden van de uitkereing.
Pas dan zullen ze eerst nadenken voordat ze het weer doen.
quote:Op vrijdag 20 juni 2014 07:28 schreef fokky100 het volgende:
Nee joh, typetjes als jij die denken met praten ver te komen.
Dat werkte in de 80' jaren.
Lees je eigen reacties is terug man.(niet schrikken he)
Stiekum hoop is dat ze een keer een kind van jou onderuit schoppen, is kijken of je dan nog roept:quote:
Dit zegt al genoeg over jouquote:Op vrijdag 20 juni 2014 07:36 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Stiekum hoop is dat ze een keer een kind van jou onderuit schoppen, is kijken of je dan nog roept:
Dat meisje heeft in dit geval wat kneuzingen en blauwe plekken opgelopen, dus lichamelijk komt ze er wel overheen.
Maar jij en je voortplanten
Rukken kan die wel.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 07:50 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dit zegt al genoeg over jouDaarbij, volgens mij ging die zin nog iets verder. Beetje te makkelijk om iets uit zijn context te rukken, niet?
quote:Op donderdag 19 juni 2014 23:57 schreef betyar het volgende:
https://www.facebook.com/events/468882889912821/
Dat schijnt zijn bijnaam te zijn. Volgens sommigen heet ie Marcel en van achteren een Nederlandse achternaam.quote:
Ik las het net ja, maar die post werd weer weggehaald hier.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 08:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat schijnt zijn bijnaam te zijn. Volgens sommigen heet ie Marcel en van achteren een Nederlandse achternaam.
Je hebt jezelf wel heel hoog zitten.quote:Op donderdag 19 juni 2014 23:21 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dat is ook niet zo vreemd als je kijkt naar het gemiddelde niveau van de reacties in dit topic.quote:
Heb jij het filmpje wel gezien? Als je iemand die fysiek gezien veel zwakker is in de rug aanvalt en hierbij ernstig letsel riskeert dan spoor je niet. Dat is op zijn minst een reden voor gedwongen opname en behandeling.quote:
Geen verrassing, je ziet direct aan zijn kop dat hij een klootzak is. Hij heeft echt zo'n gezicht wat je bij sadisten ziet, dat zie je aan de mimiek. Alsof hij er plezier aan beleeft om een ander te zien lijden.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 08:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Natuurlijk hadden zijn buren uit de Tarwewijk op Rotterdam-Zuid hem direct herkend; het 15-jarige ventje, dat op een internetfilmpje zijn klasgenootje Jewel (15) keihard onderuit schopt bij het Thorbecke College aan de Prinsenlaan. Het is 'Kuba, dat galbakje uit onze straat'.
quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heb jij het filmpje wel gezien? Als je iemand die fysiek gezien veel zwakker is in de rug aanvalt en hierbij ernstig letsel riskeert dan spoor je niet. Dat is op zijn minst een reden voor gedwongen opname en behandeling.
En daar heeft ze geluk mee gehad. Ze had ook op haar hoofd kunnen vallen en ernstig hersenletsel op kunnen lopen. Voor mij gaat het niet om al dan niet hard straffen maar een gedwongen psychiatrische opname lijkt me verstandig. Dan maar eens goed bekijken in welke mate deze jongen ziek is en in welke mate hij een klootzak is en naargelang de uitkomst bepalen wat het vervolgtraject is.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 07:36 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Stiekum hoop is dat ze een keer een kind van jou onderuit schoppen, is kijken of je dan nog roept:
Dat meisje heeft in dit geval wat kneuzingen en blauwe plekken opgelopen, dus lichamelijk komt ze er wel overheen.
Dat hele gezin is compleet verneukt, als je die tokkie-foto's op die FB pagina ziet...quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heb jij het filmpje wel gezien? Als je iemand die fysiek gezien veel zwakker is in de rug aanvalt en hierbij ernstig letsel riskeert dan spoor je niet. Dat is op zijn minst een reden voor gedwongen opname en behandeling.
[..]
Geen verrassing, je ziet direct aan zijn kop dat hij een klootzak is. Hij heeft echt zo'n gezicht wat je bij sadisten ziet, dat zie je aan de mimiek. Alsof hij er plezier aan beleeft om een ander te zien lijden.
Het zegt over jouw niveau dat jij niet inziet hoe gevaarlijk dit was. Aan jou kan ik beter maar geen tijd meer besteden.quote:
Geen verrassing, nietwaar? Bij een goede opvoeding is dit niet het resultaat.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:14 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dat hele gezin is compleet verneukt, als je die tokkie-foto's op die FB pagina ziet...
quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Geen verrassing, nietwaar? Bij een goede opvoeding is dit niet het resultaat.
Ik zal niet stellen dat een goede ouder niet een slecht gedragend kind kan krijgen maar dit...dit gaat wel wat verder dan een beetje pesten. Dat meisjes had net zo goed dood kunnen zijn als ze op haar hoofd terecht zou zijn gekomen, helaas overdrijf ik niet, vraag het maar een arts die dit filmpje ziet. Wielerliefhebbers die sinds mid jaren 90 naar de TdF keken zullen het ook bevestigen (Casartelli).quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:24 schreef betyar het volgende:
[..]Uitzending op Radio 1 gemist zeker?
Dit soort gedrag komt overal voor. Vaak is het pure verveling en of onzekerheid.
Iets gevaarlijks, lafhartigs of gewelddadigs uithalen is nog geen psychiatrisch ziektebeeld.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het zegt over jouw niveau dat jij niet inziet hoe gevaarlijk dit was. Aan jou kan ik beter maar geen tijd meer besteden.
Welk probleem?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:36 schreef Weltschmerz het volgende:
Heeft iemand het probleem al benoemd?
Polenprobleem?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:36 schreef Weltschmerz het volgende:
Heeft iemand het probleem al benoemd?
Hij schijnt een Poolse moeder te hebben, en een Nederlandse vader.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 08:59 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Ik las het net ja, maar die post werd weer weggehaald hier.
Tja, dit gedrag is van alle tijden. Nu met de sociale media komen dit soort beelden alleen maar meer voor. Schokkend? Nee. Verontrustend? Nee.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zal niet stellen dat een goede ouder niet een slecht gedragend kind kan krijgen maar dit...dit gaat wel wat verder dan een beetje pesten. Dat meisjes had net zo goed dood kunnen zijn als ze op haar hoofd terecht zou zijn gekomen, helaas overdrijf ik niet, vraag het maar een arts die dit filmpje ziet. Wielerliefhebbers die sinds mid jaren 90 naar de TdF keken zullen het ook bevestigen (Casartelli).
Die moeder zag er volgens mij redelijk jong uit, dus zou zelfs wel eens een stiefmoeder ofzo kunnen zijn ofzo....quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:45 schreef Voszje het volgende:
[..]
Hij schijnt een Poolse moeder te hebben, en een Nederlandse vader.
Het zegt genoeg over je onkunde in begrijpend lezen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:44 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Dat jij die jongen onschuldig noemt zegt ook wel genoeg.
quote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:45 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dat is ook niet zo vreemd als je kijkt naar het gemiddelde niveau van de reacties in dit topic.
Zal wel zijn vanwege de volkswoede. Dat meisje dat flink tegen iemand's kop stond te trappen zal waarschijnlijk dit weekend al wel weer thuis zitten...quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hij zit nog vast en arrestatie wordt met 2 weken verlengt las ik net.
Weet ik niet, ik lees wel eens in geweldstopics dat het probleem benoemd moet worden, dus ik was benieuwd.quote:
Nee, dat is inherent aan het ouderschap.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:35 schreef Shreyas het volgende:
Dit hele probleem ligt bij de ouders. De afgelopen 20 jaar is een achterlijke filosofie ontwikkelt dat je als ouder altijd onvoorwaardelijk achter je kind moet staan.
Gelul, dat verschilt heel erg per ouder. Er zijn ook ouders die bijvoorbeeld bij voorbaat hun eigen kind de schuld geven en daarna pas uitzoeken wat er is gebeurd. Maar een trend van deze tijd.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, dat is inherent aan het ouderschap.
Leuke anekdote, maar het zegt verder helemaal niets natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Gelul, dat verschilt heel erg per ouder. Er zijn ook ouders die bijvoorbeeld bij voorbaat hun eigen kind de schuld geven en daarna pas uitzoeken wat er is gebeurd. Maar een trend van deze tijd.
In de jaren zestig als een meisje bij een moeder van een pestkop kwam klagen en zei: "Uw zoon heeft me geschopt'' werd meneer de pestkop a plein publiek bij zijn moeder geroepen, kreeg een klap voor zijn kanis en ging af als een gieter midden op het schoolplein. Zijn reputatie was weg en die vernedering hoefde hij niet nog een keer, dus hij liet dat meisje wel met rust.
Tegenwoordig als een meisje naar de moeder van de pestkop stapt krijgt ze te horen: "Onzin, dat doet mijn zoon, het is een lieve jongen'' of ''Nee, ga toch gewoon spelen kind, je zal zelf wel eerst iets hebben gedaan''
Dat is dus niet inherent aan het ouder zijn, het is iets van deze tijd.
Het zegt wel iets, namelijk dat het niet inherent is aan het ouderschap, zoals jij stellig beweert.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Leuke anekdote, maar het zegt verder helemaal niets natuurlijk.
Dat is ook een losstaand feit en heeft hier niet zo veel mee van doen. Iemand op zijn hoofd trappen mag je van mij poging tot doodslag ten laste gelegd worden ja. Prima.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Je weet niet eens wat die "slachtoffer" vooraf heeft gedaan.
Dan sta je dus niet achter je kind. Je vergoelijkt namelijk niet zijn/haar slecht gedrag.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:51 schreef ems. het volgende:
Uiteraard moet je als ouder achter je kind staan. Dat je kind af en toe een paar tikken nodig heeft is ook een vorm van ondersteuning
Alsof jij nooit iemand op zijn hoofd geschopt hebt?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:01 schreef znarch het volgende:
[..]
Dat is ook een losstaand feit en heeft hier niet zo veel mee van doen. Iemand op zijn hoofd trappen mag je van mij poging tot doodslag ten laste gelegd worden ja. Prima.
En leer het verschil tussen die, het en een.
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Corrigerende tikken/toespreken juich ik namelijk net als jij toe.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:02 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dan sta je dus niet achter je kind. Je vergoelijkt namelijk niet zijn/haar slecht gedrag.
Dat sluit elkaar niet uit. Je kunt je kind prima flink op z'n kop geven en nog onvoorwaardelijk achter hem staan.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:02 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dan sta je dus niet achter je kind. Je vergoelijkt namelijk niet zijn/haar slecht gedrag.
Ah gelukkigquote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:05 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Corrigerende tikken/toespreken juich ik namelijk net als jij toe.
Er zijn niet veel ouders die achter hun kind blijven staan als hij zinloos een onschuldig persoon verkracht of vermoord. Er zijn dus grenzen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat sluit elkaar niet uit. Je kunt je kind prima flink op z'n kop geven en nog onvoorwaardelijk achter hem staan.
Ja hij zat nog in zijn proeftijd na een eerdere straatroof aldus de telegraafquote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hij zit nog vast en arrestatie wordt met 2 weken verlengt las ik net.
Wtfquote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:21 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja hij zat nog in zijn proeftijd na een eerdere straatroof aldus de telegraaf
Ik ben geen fan van de jongen maar wat een achterlijke reacties, zeg.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
https://www.facebook.com/(...)015478054617?fref=ts
Een stel Belgen die zich met de zaak bemoeien![]()
Uhu. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het verschil niet zie in niveautje meisje omver schoppen en niveautje klakkeloos adressen, telnrs e.d. overtypen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:46 schreef Greens1 het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van de jongen maar wat een achterlijke reacties, zeg.
Ik denk dat je die bloedband schromelijk onderschat.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:12 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Er zijn niet veel ouders die achter hun kind blijven staan als hij zinloos een onschuldig persoon verkracht of vermoord. Er zijn dus grenzen.
Wat is "achter je kind blijven staan", dan?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:12 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Er zijn niet veel ouders die achter hun kind blijven staan als hij zinloos een onschuldig persoon verkracht of vermoord. Er zijn dus grenzen.
Ja, en wat betekent dat laatste concreet dan?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 17:26 schreef Messina het volgende:
[..]
Wat is "achter je kind blijven staan", dan?
Want ook al zou ik de daad verafschuwen en me schamen voor wat mijn kind heeft aangericht, het blijft wel mijn kind.
Je bedoelt van hem houden, niet achter zijn daad staan natuurlijk toch?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat sluit elkaar niet uit. Je kunt je kind prima flink op z'n kop geven en nog onvoorwaardelijk achter hem staan.
Precies. Ik snap wat dat betreft de reflex om je kind in ieder geval naar de buitenwereld toe niet te veroordelen ook wel; hoe je het wendt of keert neemt een moeder haar kind toch echt in bescherming. En de ene moeder zal daar anders mee om gaan dan de andere moeder, maar de suggestie dat dit de tijdsgeest zou zijn is echt te onzinnig voor woorden.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 17:51 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Je bedoelt van hem houden, niet achter zijn daad staan natuurlijk toch?
De rest van het land mag best weten dat dit blaag rustig onder de auto mag komen. Dit is iets dat je je leven lang nagedragen mag blijven worden.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:25 schreef DW457 het volgende:
[..]
Aldus de strijder die zich inzet tegen zinloos geweld. Oh wacht, het is voor.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 17:54 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
De rest van het land mag best weten dat dit blaag rustig onder de auto mag komen. Dit is iets dat je je leven lang nagedragen mag blijven worden.
Tot je de verkeerde pakt, broertje ofzo.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 17:54 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
De rest van het land mag best weten dat dit blaag rustig onder de auto mag komen. Dit is iets dat je je leven lang nagedragen mag blijven worden.
Ja natuurlijk steun je iemand waar je om geeft of waar je van houdt.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 17:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Precies. Ik snap wat dat betreft de reflex om je kind in ieder geval naar de buitenwereld toe niet te veroordelen ook wel; hoe je het wendt of keert neemt een moeder haar kind toch echt in bescherming. En de ene moeder zal daar anders mee om gaan dan de andere moeder, maar de suggestie dat dit de tijdsgeest zou zijn is echt te onzinnig voor woorden.
Geen enkel geweld is zinloos. Het is alleen vaak voor de meesten niet zinvol.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 17:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Aldus de strijder die zich inzet tegen zinloos geweld. Oh wacht, het is voor.
Ok, terroristen eindeloos kansen geven omdat je bang bent dat die nog erger worden en daarom slachtoffers in de kou laat staan, is in jouw ogen objectief denken. Ik noem het dom.quote:Op donderdag 19 juni 2014 23:21 schreef DW457 het volgende:
[..]
Nee, dit jochie een terrorist noemen getuigt van veel intelligentiequote:Op vrijdag 20 juni 2014 19:11 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Ok, terroristen eindeloos kansen geven omdat je bang bent dat die nog erger worden en daarom slachtoffers in de kou laat staan, is in jouw ogen objectief denken. Ik noem het dom.
Dat "jochie" zat nog in zijn proeftijd vanwege een straatroof. Een individu die de samenleving zoveel overlast bezorgt noem ik een terrorist ja.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 19:31 schreef DW457 het volgende:
[..]
Nee, dit jochie een terrorist noemen getuigt van veel intelligentie
Nee, ik noem hem een recidivist waarbij duidelijk een andere sanctie nodig is wil je zijn gedrag veranderen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 19:34 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Dat "jochie" zat nog in zijn proeftijd vanwege een straatroof. Een individu die de samenleving zoveel overlast bezorgt noem ik een terrorist ja.
En jij? Jij noemt hem zeker een sociaal minderbedeelde die hulp nodig heeft
Zinloos geweld is geweld zonder goede reden.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 17:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Aldus de strijder die zich inzet tegen zinloos geweld. Oh wacht, het is voor.
En wraak noem jij wel een goede reden?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:04 schreef stekelzwijn het volgende:
Zinloos geweld is geweld zonder goede reden.
Zullen we ophouden met het in dit topic praten over mensen die deze crimineel het licht in de ogen niet gunnen op Facebook, en het hebben over waar het hier echt omgaat? Namelijk: een crimineel die een meisje, zonder enige aanleiding, vanachter in de rug trapt en in elkaar schopt én dat tijdens zijn proefperiode?quote:De jongen die in Rotterdam een meisje onverwacht in haar rug schopte, zat nog in zijn proeftijd voor een eerder delict. Hij pleegde eind 2012 een straatroof en werd daar vorig jaar voor veroordeeld.
De tiener kreeg toen een leerstraf van 35 uur opgelegd en een taakstraf van 80 uur, waarvan 50 uur voorwaardelijk.
Gefilmd
De 15-jarige jongen schopte maandag op klaarlichte dag bij Rotterdam-Alexander een meisje onderuit. Daarna gooide hij haar op de grond en ging hij op haar rug staan. Het geweld werd gefilmd en op internet gezet. Op basis daarvan kon de politie de jongen aanhouden.
De rechter-commissaris heeft nu besloten dat de tiener twee weken langer in voorarrest moet blijven. Hij wordt verdacht van poging tot zware mishandeling.
Wat stel jij voor dat er voor actie volgt op zijn daden?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 19:44 schreef DW457 het volgende:
[..]
Nee, ik noem hem een recidivist waarbij duidelijk een andere sanctie nodig is wil je zijn gedrag veranderen.
Dat is erg moeilijk om te zeggen, daarvoor ken ik de persoon niet goed genoeg. Een sanctie op basis van de beginselen vanuit de What works theorie van Robert Martinson lijkt me een goede start. Hiervoor zijn ze al aardig op weg aangezien hij direct is opgepakt en de straf onvermijdelijk volgt. Ik weet verder niet hoe zijn omgeving eruit ziet en welke risicofactoren er spelen in zijn leven, maar door daar naar te kijken, kan je denk ik al een hoop bereiken.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:13 schreef Drxx het volgende:
[..]
Wat stel jij voor dat er voor actie volgt op zijn daden?
Dat is één ding dat zeker is. Het kende het meisje echter wel.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:35 schreef Buitendam het volgende:
Vijftien jaar en dan straatroven en gewelddadig zijn tegen iemand die je totaal niet kent? Die jongen heeft echt ontzettend hulp nodig.
Dat gaat dus nooit meer goed komen met die held.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:13 schreef Drxx het volgende:
[..]
Zullen we ophouden met het in dit topic praten over mensen die deze crimineel het licht in de ogen niet gunnen op Facebook, en het hebben over waar het hier echt omgaat? Namelijk: een crimineel die een meisje, zonder enige aanleiding, vanachter in de rug trapt en in elkaar schopt én dat tijdens zijn proefperiode?
Sneu dat dat onderbelicht raakt door de reacties van mensen op social media
[..]
Wat stel jij voor dat er voor actie volgt op zijn daden?
En wat is daar precies het praktisch nut van? Het leidt alleen maar tot meer geweld. Maar collateral damage zal in het kader van wraakacties vast wel geoorloofd zijn.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:07 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Als het om een notoire klootzak gaat op wie niemand grip heeft wel, ja.
Zoals ik zei: OTS, verplichte opname, psychiatrisch onderzoeken en dan ofwel verplichte behandeling zolang het nodig wordt geacht ofwel gevangenis.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:21 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja hij zat nog in zijn proeftijd na een eerdere straatroof aldus de telegraaf
Inderdaad, als die jongen niet wordt behandeld dan wordt het een leven vol criminaliteit.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:35 schreef Buitendam het volgende:
Vijftien jaar en dan straatroven en gewelddadig zijn tegen iemand die je totaal niet kent? Die jongen heeft echt ontzettend hulp nodig.
Ze hadden ruzie gekregen, omdat ze niet naast elkaar in de klas wilden zitten....hoezo kenden ze elkaar dan niet?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:35 schreef Buitendam het volgende:
Hoe leidt het hard aanpakken van criminelen tot meer geweld, dan wanneer je dat niet zou doen? De feiten zijn namelijk anders:quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En wat is daar precies het praktisch nut van? Het leidt alleen maar tot meer geweld. Maar collateral damage zal in het kader van wraakacties vast wel geoorloofd zijn.
Daar ben ik van overtuigd. Kijk maar naar Singapore. Draconische straffen en bijna geen criminaliteit.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 07:03 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dus jij denkt oprecht dat harder straffen de enige manier is om dit op te lossen?
Maar moet je zo'n angstige politiemaatschappij willen?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:54 schreef 729Sinistra het volgende:
[..]
Daar ben ik van overtuigd. Kijk maar naar Singapore. Draconische straffen en bijna geen criminaliteit.
Het geldt echter voor iedereen, dus ook voor jou en mij. 1 misstap en je leven is voorbij. Nee, daar pas ik voor.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 03:47 schreef 729Sinistra het volgende:
Als het angst afwerpt des te beter. Dan zal je wel 2 keer nadenken voor je asociaal gedrag vertoont...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |