Filmpje: http://www.geenstijl.nl/m(...)ft_trapt_school.htmlquote:Noem ons ouderwets en conservatief. Maar bij meisjes plagen denken wij aan paardenstaarten in inktpotten stoppen, meisjesschoenveters aan schoolbankjes vastknopen danwel een papiertje op de schuchtere bakvissenrug plakken met de tekst "zoent met de meester". Anno 2014 is er iets grondig mis met de apen- en kalverliefde op de sgolen. Check video en walg. Gast... dat grietje is twee koppen kleiner. En dan een lowkick van achteren met een kopschop als bonus? Wat voor opvoeding is dat dan? Het is maar goed dat we je NAW niet hebben. Anders stuurden we Asha Tuinbroeke, Heleen Mees, Globalistaa en Marianne Zwagerman op je af. Klootzak.
quote:Schoft mag niet meer naar school
De 15-jarige jongen die woensdag werd aangehouden voor het mishandelen van een meisje op straat, is voorlopig niet meer welkom op zijn school, het Thorbecke Voortgezet Onderwijs in Rotterdam.
Dat maakte de leiding van de school in kwestie donderdag bekend. Onlangs verscheen op Facebook en Dumpert een filmpje waarin een tiener een leeftijdgenote zonder enige aanleiding omver trapte. Het filmpje, dat waarschijnlijk werd gemaakt in de Rotterdamse deelgemeente Prins Alexander, veroorzaakte veel woedende reacties. Volgens het ANP is het meisje al anderhalf jaar slachtoffer van pesterijen.
De identiteit van de jongen werd achterhaald en hij werd afgelopen woensdag aangehouden door de politie. Donderdag zat hij nog vast voor verhoor. De officier van justitie zou nog moeten bepalen of de knul voor de rechtbank moet verschijnen.
Bron: http://www.powned.tv/nieu(...)_meer_naar_scho.html
Ok, een schorsing, dat kan ik wel begrijpen en vind ik ook wel terecht. Maar stel nou dat hij van school wordt getrapt (iets waarvan ik zeker weet dat veel mensen in dit topic dat zullen toejuichen), wat moet er dan met zo'n jochie gebeuren? Geen school is immers geen toekomst hier in deze diplomamaatschappij.quote:
Staat er maar één school in Rotterdam, dan?quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:11 schreef DW457 het volgende:
waarvan ik zeker weet dat veel mensen in dit topic dat zullen toejuichen), wat moet er dan met zo'n jochie gebeuren? Geen school is immers geen toekomst hier in deze diplomamaatschappij.
Ik heb gehoord dat de jongen op Thorbecke AC zit. Ik weet niet of dat waar is, maar als dat waar is wordt hij er niet afgetrapt en zit hij goed. Die school is namelijk een en al crimineel. En dat moet je niet met een korreltje zout nemen. De mensen die daarop zitten worden ook zo gevormd door de rest, dus het lijkt mij geen verrassing als het zo is. Ik zou het ook niet toejuichen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:11 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ok, een schorsing, dat kan ik wel begrijpen en vind ik ook wel terecht. Maar stel nou dat hij van school wordt getrapt (iets waarvan ik zeker weet dat veel mensen in dit topic dat zullen toejuichen), wat moet er dan met zo'n jochie gebeuren? Geen school is immers geen toekomst hier in deze diplomamaatschappij.
Zou jij hem op jouw school willen hebben, als je een rector zou zijn? Zeker na al deze media-aandacht is hij een paria die niemand meer wilt hebben.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:14 schreef Messina het volgende:
[..]
Staat er maar één school in Rotterdam, dan?
Zal allemaal wel los lopen. Over een week, maximaal twee, denkt niemand meer aan deze mishandeling behalve het slachtoffer en de dader.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:17 schreef DW457 het volgende:
[..]
Zou jij hem op jouw school willen hebben, als je een rector zou zijn? Zeker na al deze media-aandacht is hij een paria die niemand meer wilt hebben.
Was vroeger (+/- 20 jaar geleden) al zo.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:17 schreef richolio het volgende:
Ik heb gehoord dat de jongen op Thorbecke AC zit. Ik weet niet of dat waar is, maar als dat waar is wordt hij er niet afgetrapt en zit hij goed. Die school is namelijk een en al crimineel. En dat moet je niet met een korreltje zout nemen. De mensen die daarop zitten worden ook zo gevormd door de rest, dus het lijkt mij geen verrassing als het zo is. Ik zou het ook niet toejuichen.
Er is wel maar één club in Rotterdam...quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:14 schreef Messina het volgende:
[..]
Staat er maar één school in Rotterdam, dan?
Je vergeet Sparta.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Er is wel maar één club in Rotterdam...
Zou je denken? Herinner je je deze nog?quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:19 schreef Messina het volgende:
[..]
Zal allemaal wel los lopen. Over een week, maximaal twee, denkt niemand meer aan deze mishandeling behalve het slachtoffer en de dader.
Op mijn middelbare school hebben ze 10 jaar geleden ook twee jongens er afgetrapt na meerdere mishandelingen. Gewoon terecht, aan dit soort mensen heb je helemaal niks.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:11 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ok, een schorsing, dat kan ik wel begrijpen en vind ik ook wel terecht. Maar stel nou dat hij van school wordt getrapt (iets waarvan ik zeker weet dat veel mensen in dit topic dat zullen toejuichen), wat moet er dan met zo'n jochie gebeuren? Geen school is immers geen toekomst hier in deze diplomamaatschappij.
En eventuele slachtoffers van de voorvechters van 'gerechtigheid'.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:19 schreef Messina het volgende:
[..]
Zal allemaal wel los lopen. Over een week, maximaal twee, denkt niemand meer aan deze mishandeling behalve het slachtoffer en de dader.
Inderdaad, het volgende filmpje is alweer online: http://www.telegraaf.nl/b(...)pje_opgedoken__.htmlquote:Op donderdag 19 juni 2014 14:19 schreef Messina het volgende:
[..]
De dader is al opgepakt...waarom dan online zetten, waarom publiceren? Welk nut heeft het? Lekker bezig telegraaf (bagger krant van achterlijk nederland)quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:23 schreef maily het volgende:
[..]
Inderdaad, het volgende filmpje is alweer online: http://www.telegraaf.nl/b(...)pje_opgedoken__.html
Ok, zoals ik al zei, misschien is het terecht dat ze van school af worden getrapt, maar of je het nou leuk vind of niet, je moet als maatschappij toch iets aan met dit soort jochies.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:22 schreef Gewas het volgende:
[..]
Op mijn middelbare school hebben ze 10 jaar geleden ook twee jongens er afgetrapt na meerdere mishandelingen. Gewoon terecht, aan dit soort mensen heb je helemaal niks.
Als meisje is het wel oké om te doen?quote:Op donderdag 19 juni 2014 13:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
![]()
![]()
dat doe je toch niet als man (jochie).
Dat is niet mijn tekst vriend!quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:30 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als meisje is het wel oké om te doen?
klik
Van de originele OP maker....i know.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Die tekst is niet van mij vriend!
En hoeveel mensen hoor je d'r nog over?quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:22 schreef DW457 het volgende:
[..]
Zou je denken? Herinner je je deze nog?
[ afbeelding ]
Of deze:
[ afbeelding ]
Ik denk het wel. 1 les over internet: internet vergeet nooit, alles wat er ooit opgezet is, blijft er altijd op staan.
Dat is waar.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:27 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ok, zoals ik al zei, misschien is het terecht dat ze van school af worden getrapt, maar of je het nou leuk vind of niet, je moet als maatschappij toch iets aan met dit soort jochies.
Brent Lquote:Op donderdag 19 juni 2014 14:22 schreef DW457 het volgende:
[..]
Zou je denken? Herinner je je deze nog?
[ afbeelding ]
Of deze:
[ afbeelding ]
Ik denk het wel. 1 les over internet: internet vergeet nooit, alles wat er ooit opgezet is, blijft er altijd op staan.
Hij is al een keer gepost, paar reacties terug. Maar nogmaals:quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:30 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als meisje is het wel oké om te doen?
klik
GS doet het nu niet veel beter.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:25 schreef DW457 het volgende:
[..]
De dader is al opgepakt...waarom dan online zetten, waarom publiceren? Welk nut heeft het? Lekker bezig telegraaf (bagger krant van achterlijk nederland)
Fout, er wordt nog steeds over gesproken. Niet meer zo breed uitgemeten als destijds, maar het verdwijnt nooit. Helemaal voor die mensen zelf niet, die zullen er altijd aan worden herinnerd.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:32 schreef Messina het volgende:
[..]
En hoeveel mensen hoor je d'r nog over?
Nobody.
Hermes DVS.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Er is wel maar één club in Rotterdam...
Ik hoor er nooit iemand over. Nergens. Het heeft geen nieuwswaarde meer, de internethelden hebben allang uitgesproken wat ze erover denken, and that's that.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:34 schreef DW457 het volgende:
Fout, er wordt nog steeds over gesproken. Niet meer zo breed uitgemeten als destijds, maar het verdwijnt nooit. Helemaal voor die mensen zelf niet, die zullen er altijd aan worden herinnerd.
Dus als jij er niemand meer over hoort, dan wordt er niet meer over gesproken. Mja, dan heb je wel een aardige plaat voor je kop. Wat denk je wat er gebeurd als zo'n iemand gaat solliciteren (wat ook in ons belang is ivm loonbelasting ipv uitkering)?quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:36 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik hoor er nooit iemand over. Nergens. Het heeft geen nieuwswaarde meer, de internethelden hebben allang uitgesproken wat ze erover denken, and that's that.
Natuurlijk kun je het terugvinden op internet. Maar daarvoor wordt je niet geweigerd op een school.
Gewoon om even een melding te doen van de achterlijkheid van de mensen. Even een reminder van het soort debiel tuig dat er rond loopt. Kan nooit kwaad, misschien in de (tevergeefse) hoop dat mensen dan in plaats van debiel te staan filmen ingrijpen als er iemand ongenadig tegen te kop wordt getrapt.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:25 schreef DW457 het volgende:
[..]
De dader is al opgepakt...waarom dan online zetten, waarom publiceren? Welk nut heeft het? Lekker bezig telegraaf (bagger krant van achterlijk nederland)
Het gedrag keur ik ook af en praat ik ook zeker niet goed. Dat is gewoon verkeerd. Het verspreiden van dit soort filmpjes maakt het in mijn ogen echter alleen maar erger.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:37 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Gewoon om even een melding te doen van de achterlijkheid van de mensen. Even een reminder van het soort debiel tuig dat er rond loopt. Kan nooit kwaad, misschien in de (tevergeefse) hoop dat mensen dan in plaats van debiel te staan filmen ingrijpen als er iemand ongenadig tegen te kop wordt getrapt.
Walgelijk gedrag.
Zo iemand gaat niet solliciteren. Bij de McDonalds hooguit.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:37 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dus als jij er niemand meer over hoort, dan wordt er niet meer over gesproken. Mja, dan heb je wel een aardige plaat voor je kop. Wat denk je wat er gebeurd als zo'n iemand gaat solliciteren (wat ook in ons belang is ivm loonbelasting ipv uitkering)?
Hoe maakt het iets erger dan volgens jou? In welk opzicht?quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:39 schreef DW457 het volgende:
[..]
Het gedrag keur ik ook af en praat ik ook zeker niet goed. Dat is gewoon verkeerd. Het verspreiden van dit soort filmpjes maakt het in mijn ogen echter alleen maar erger.
Oja, en dan aangenomen worden achter de balie .... en iedere klant: "heej ik ken jou ergens van .... "quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:39 schreef Messina het volgende:
[..]
Zo iemand gaat niet solliciteren. Bij de McDonalds hooguit.
Je bevestigt hiermee wel dat je niet verder kijkt dan je eigen toetsenbord. Goed bezig.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:39 schreef Messina het volgende:
[..]
Zo iemand gaat niet solliciteren. Bij de McDonalds hooguit.
Het veroorzaakt weer de zoveelste rel. Mensen worden getekend voor de rest van hun leven, wat niet in verhouding staat tot wat ze hebben gedaan. Daarbij kunnen dit soort filmpjes ook als inspiratie dienen voor andere om ook eens zo te doen. Denk zelf eens na wat de gevolgen zouden kunnen zijn van het publiceren van zo'n filmpje.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:40 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Hoe maakt het iets erger dan volgens jou? In welk opzicht?
Hoezo? Je houdt er mensen van op de hoogte dat dit nog gebeurd. Mensen mogen ook wel weten wat er met die mensen gebeurd als ze gepakt worden en dat zo'n filmpje voor de rest van je leven op het internet staat. Hopelijk gebeurd het dan minder.. Alleen maar goedquote:Op donderdag 19 juni 2014 14:39 schreef DW457 het volgende:
[..]
Het gedrag keur ik ook af en praat ik ook zeker niet goed. Dat is gewoon verkeerd. Het verspreiden van dit soort filmpjes maakt het in mijn ogen echter alleen maar erger.
quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:43 schreef richolio het volgende:
[..]
Hoezo? Je houdt er mensen van op de hoogte dat dit nog gebeurd. Mensen mogen ook wel weten wat er met die mensen gebeurd als ze gepakt worden en dat zo'n filmpje voor de rest van je leven op het internet staat. Hopelijk gebeurd het dan minder.. Alleen maar goed
quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:43 schreef DW457 het volgende:
[..]
Je bevestigt hiermee wel dat je niet verder kijkt dan je eigen toetsenbord. Goed bezig.
[..]
Het veroorzaakt weer de zoveelste rel. Mensen worden getekend voor de rest van hun leven, wat niet in verhouding staat tot wat ze hebben gedaan. Daarbij kunnen dit soort filmpjes ook als inspiratie dienen voor andere om ook eens zo te doen. Denk zelf eens na wat de gevolgen zouden kunnen zijn van het publiceren van zo'n filmpje.
Ik zou Volkert van der G geeneens herkennen....laat staan een puber die een paar dagen in het nieuws is en over 5 jaar achter de balie staat bij Mc Donalds.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:40 schreef maily het volgende:
[..]
Oja, en dan aangenomen worden achter de balie .... en iedere klant: "heej ik ken jou ergens van .... "
Dat zegt dus niets. 1 keer google raadplegen en alles over zijn verleden komt naar voren, compleet met ondersteunend beeldmateriaal.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:45 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik zou Volkert van der G geeneens herkennen....laat staan een puber die een paar dagen in het nieuws is en over 5 jaar achter de balie staat bij Mc Donalds.
Met het oog op na-aap gedrag ben ik het totaal niet met je eens, dat slaat gewoon nergens op; daar er zo veel agressiever spul op dagelijkse basis op tv/film/series/internet voorbij komt dat dit er totaal niet toe doet.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:43 schreef DW457 het volgende:
[..]
Het veroorzaakt weer de zoveelste rel. Mensen worden getekend voor de rest van hun leven, wat niet in verhouding staat tot wat ze hebben gedaan. Daarbij kunnen dit soort filmpjes ook als inspiratie dienen voor andere om ook eens zo te doen. Denk zelf eens na wat de gevolgen zouden kunnen zijn van het publiceren van zo'n filmpje.
Nee, het is ook niet goed, maar wie zijn wij om te bepalen wat er met zo'n iemand moet gebeuren? Volgens mij ben jij geen rechter, of wel?quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:48 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Met het oog op na-aap gedrag ben ik het totaal niet met je eens, dat slaat gewoon nergens op; daar er zo veel agressiever spul op dagelijkse basis op tv/film/series/internet voorbij komt dat dit er totaal niet toe doet.
Dat ze getekend worden is (bijvoorbeeld in dit geval) in mijn ogen helemaal niet erg. Dat mens zie ik 6 (!!) keer vol op iemands hoofd intrappen terwijl ze op de grond ligt. Dan is er toch iets niet goed met je?
Nee, maar dat lijkt me geen reden om iemand dan flink de grond in te trappen. Ik snap wel wat het gevoelsmatig oproept, alleen niet waarom je dat verder door wil zetten en nog meer geweld en ellende wil zien.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:48 schreef HostiMeister het volgende:
Dat ze getekend worden is (bijvoorbeeld in dit geval) in mijn ogen helemaal niet erg. Dat mens zie ik 6 (!!) keer vol op iemands hoofd intrappen terwijl ze op de grond ligt. Dan is er toch iets niet goed met je?
Keukenquote:Op donderdag 19 juni 2014 14:45 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik zou Volkert van der G geeneens herkennen....laat staan een puber die een paar dagen in het nieuws is en over 5 jaar achter de balie staat bij Mc Donalds.
Nee klopt. Maar gewoon je vingers in je oren proppen, je ogen dichtknijpen en 'it's a wonderful life' neuriën haalt ook niets uit.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:49 schreef DW457 het volgende:
[..]
Nee, het is ook niet goed, maar wie zijn wij om te bepalen wat er met zo'n iemand moet gebeuren? Volgens mij ben jij geen rechter, of wel?
Het zorgt juist voor meer daders.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:52 schreef HostiMeister het volgende:
En je hoeft geen rechter te zijn om te zien dat zoiets bestraft moet worden, als dit ook maar één dader afschrikt omdat ze wél verder nadenken dan volgende week vind ik het prima.
Iemand aan het schavuit hangen en ff een rotte tomaat gooien omdat die iets heeft gedaan wat maatschappelijk niet door de beugel kan is in jouw ogen erger dan iemand moedwillig de tering in te trappen?quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, maar dat lijkt me geen reden om iemand dan flink de grond in te trappen. Ik snap wel wat het gevoelsmatig oproept, alleen niet waarom je dat verder door wil zetten en nog meer geweld en ellende wil zien.
Doe ik dat dan? Volgens mij pleit ik er juist voor dat deze mensen worden aangepakt door mensen die er wel toe bevoegd zijn. Je weet wel, politie, justitie, zegt jou dat wat?quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:52 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Nee klopt. Maar gewoon je vingers in je oren proppen, je ogen dichtknijpen en 'it's a wonderful life' neuriën haalt ook niets uit.
En je hoeft geen rechter te zijn om te zien dat zoiets bestraft moet worden, als dit ook maar één dader afschrikt omdat ze wél verder nadenken dan volgende week vind ik het prima.
Want er zijn tokkies die nu deze jongen flink te gronde willen richten, bedreigen, de moeder van hem wordt als het een beetje meezit ook bedreigd, er circuleert een verkeerd adres op internet van iemand anders die nu ook door de politie wordt beschermd, et cetera. Door dit soort emoties de vrije loop te laten gaan ontketen je alleen maar meer geweld en ellende.quote:
En dat meisje is misschien ook getekend voor het leven... Vergeet je dat soms?quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:44 schreef DW457 het volgende:
Dat zou kunnen.... het is in Enschede ook al gebeurd... dit keer tussen twee meiden... maar of het filmpje de aanleiding is weet ik nietquote:Daarbij kunnen dit soort filmpjes ook als inspiratie dienen voor andere om ook eens zo te doen
Je hebt geen recht van spreken als je propageert tegen geweld te zijn maar ondertussen het gedane geweld aangrijpt als legitimatie om voor nog meer geweld te zorgen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:55 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Iemand aan het schavuit hangen en ff een rotte tomaat gooien omdat die iets heeft gedaan wat maatschappelijk niet door de beugel kan is in jouw ogen erger dan iemand moedwillig de tering in te trappen?
Je kunt je afvragen in hoeverre pubers verantwoordelijk kunnen zijn voor hun eigen daden en of ze daar de rest van hun leven last van moeten hebben, vind je niet ?quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:57 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En dat meisje is misschien ook getekend voor het leven... Vergeet je dat soms?
Wat was er gebeurd als dit niet uitgelekt was? Was ze dan nog anderhalf jaar gepest? of langer? Had ze nog vaker klappen gehad?
Denk zelf eens na, als je dat al kunt met zon achterlijke kronkel in je kop, voor je besluit iemand willens en wetens zulke rotschoppen te geven. Denk zelf eens na wat de gevolgen kunnen zijn voor je eigen "grappigheid" voor je je als een debiel gaat gedragen.
Ga daar maar eens over nadenken voor je zulke dingen doet... in de tegenwoordige maatschappij weet je dat je aan de schandpaal gaat.. daar kies je dan bewust zelf voor en interesseert je vermoedelijk geen ruk.
('je' is in dit geval dus 'de dader'.. niet jij he)
[..]
Dat zou kunnen.... het is in Enschede ook al gebeurd... dit keer tussen twee meiden... maar of het filmpje de aanleiding is weet ik niet
Ah.. de dader is een jongen... de anderen zijn de tokkies...quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Want er zijn tokkies die nu deze jongen ....
Neuh, dit mannetje is een mongool.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:59 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ah.. de dader is een jongen... de anderen zijn de tokkies...
Luister, ik val jou niet aan, ik blijf netjes, dan hoef je ook niet zo neerbuigend te doen. Staat een beetje infantiel.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:56 schreef DW457 het volgende:
[..]
Doe ik dat dan? Volgens mij pleit ik er juist voor dat deze mensen worden aangepakt door mensen die er wel toe bevoegd zijn. Je weet wel, politie, justitie, zegt jou dat wat?
Dit soort relletjes zorgt alleen maar voor meer geweld omdat het emoties van terugpakken oproept. Om nog maar te zwijgen van het achterlijke volggedrag van mensen waardoor er verkeerde adressen worden verspreid wat weer leidt tot onnodige slachtoffers. Ja, het verspreiden van dit soort filmpjes is inderdaad een briljant idee
Dat meisje heeft in dit geval wat kneuzingen en blauwe plekken opgelopen, dus lichamelijk komt ze er wel overheen, geestelijk zal ze er wat langer last van houden. Dat vergeet ik echt niet. Maar even voor jouw beeldvorming: een betere toekomst voor zo'n knaap is ook in jouw voordeel. Even een simpel voorbeeldscenario: je nagelt hem aan de schandpaal, eerst wordt hij bedreigd, daarna zijn familie en omgeving (die er niets mee te maken hebben). Vervolgens wordt hij gearresteerd (wat prima is, maar dit was ook gebeurd als het filmpje niet was gepubliceerd). Na zijn straf probeert hij zijn leven weer op te pakken (wat zijn goed recht is), lukt hem niet omdat niemand hem wil hebben, want ja, zijn daad komt steeds weer terug. Hij beland in de bijstand wat de maatschappij duizenden euro's kost, terwijl hij ook had kunnen werken en dan duizenden euro's aan belasting had moeten afdragen aan de maatschappij.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:57 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En dat meisje is misschien ook getekend voor het leven... Vergeet je dat soms?
Wat was er gebeurd als dit niet uitgelekt was? Was ze dan nog anderhalf jaar gepest? of langer? Had ze nog vaker klappen gehad?
Denk zelf eens na, als je dat al kunt met zon achterlijke kronkel in je kop, voor je besluit iemand willens en wetens zulke rotschoppen te geven. Denk zelf eens na wat de gevolgen kunnen zijn voor je eigen "grappigheid" voor je je als een debiel gaat gedragen.
Ga daar maar eens over nadenken voor je zulke dingen doet... in de tegenwoordige maatschappij weet je dat je aan de schandpaal gaat.. daar kies je dan bewust zelf voor en interesseert je vermoedelijk geen ruk.
('je' is in dit geval dus 'de dader'.. niet jij he)
[..]
Dat zou kunnen.... het is in Enschede ook al gebeurd... dit keer tussen twee meiden... maar of het filmpje de aanleiding is weet ik niet
Ik had het in dit geval ook niet over dat jochie, maar dat filmpje van die twee meiden. Maar doet er verder niet toe. Als jij niet wil dat je met shit zit moet je maar niemand de tering in trappen (om ogenschijnlijk niets).quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Want er zijn tokkies die nu deze jongen flink te gronde willen richten, bedreigen, de moeder van hem wordt als het een beetje meezit ook bedreigd, er circuleert een verkeerd adres op internet van iemand anders die nu ook door de politie wordt beschermd, et cetera. Door dit soort emoties de vrije loop te laten gaan ontketen je alleen maar meer geweld en ellende.
Waar doe ik dat?quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je hebt geen recht van spreken als je propageert tegen geweld te zijn maar ondertussen het gedane geweld aangrijpt als legitimatie om voor nog meer geweld te zorgen.
quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:03 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ik had het in dit geval ook niet over dat jochie, maar dat filmpje van die twee meiden. Maar doet er verder niet toe. Als jij niet wil dat je met shit zit moet je maar niemand de tering in trappen (om ogenschijnlijk niets).
Hier. Je doet nog meer geweld af als een gegeven. Had men zich maar eerder moeten bedenken.quote:
quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:03 schreef HostiMeister het volgende:
Als jij niet wil dat je met shit zit moet je maar niemand de tering in trappen (om ogenschijnlijk niets).
Dat zijn eventuele gevolgen die er bij komen kijken. Ik moedig het niet aan, ik zeg nergens dat ik hem een tik zou willen verkopen. Dat er idioten zijn die dat wil doen is misschien zo, maar die moeten zich ook gewoon aan de wet houden en die verdienen exact dezelfde behandeling in dat geval.quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hier. Je doet nog meer geweld af als een gegeven. Had men zich maar eerder moeten bedenken.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |