ik merk dat ik er juist relaxeder over word naar mate ik meer lees en zie over wat er allemaal kan gebeuren. een beetje het "we zien wel, ik kan alles aan" gevoel, en tegelijkertijd wel een soort gezonde tegenzin tegen een hoofd uit mn doos werken wat ik tzt wel opzij ga kunnen zetten... toen ik net zwanger was had ik juist hele sterke ideeen.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:32 schreef mignonne het volgende:
ja hodver!nieuw topic nieuwe kansen
Snap ik kwak.Dat begrijp ik heel goed, en ik zeg het dus ook dat we dat allemaal snel geneigd zijn om te doen. Ik heb dat op mn opleiding ook heel actief moeten leren om alleen maar te zeggen "joh wat rot voor je" en er niet een 'maar...' achteraan te gooien. Het is helemaal niet rot bedoelt, en 9 van de 10 keer wordt het ook niet zo opgevat, maar toch lijkt het wel binnen te komen bij best wel wat vrouwen, die gaan dan denken oh blijkbaar mag ik me niet zo voelen. Ook niet bewust!
En dat je je er niet mee kunt identificeren komt wellicht enerzijds omdat je zelf nog niet zo ver bent dat je tegen de bevalling aan hikt, anderzijds staat iedereen er ook gewoon anders in wat dat betreft. Nogmaals, ik begrijp dat het van jou uit niet rot bedoelt is, of vanuit wie dan ook. Maar het kan voor de ontvangende partij ook fijn zijn als er letterlijk ruimte is voor zulke gevoelens ofzo. Beetje net als mannen die gewoon zeggen "das kut!" tegenover vrouwen die gelijk zeggen "das kut, misschien moet je .... proberen"we zijn gewoon snel geneigd om te relativeren voor een ander das t enige wat k probeer aan te geven.
Die van mij zegt op alles oh. joh. ok. hmhm. das kut.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:35 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik merk dat ik er juist relaxeder over word naar mate ik meer lees en zie over wat er allemaal kan gebeuren. een beetje het "we zien wel, ik kan alles aan" gevoel, en tegelijkertijd wel een soort gezonde tegenzin tegen een hoofd uit mn doos werken wat ik tzt wel opzij ga kunnen zetten...
ik dacht overigens dat mannen altijd van het advies waren, ipv luisteren. die van mij wel althans
quote:Op maandag 16 juni 2014 23:38 schreef mignonne het volgende:
[..]
Die van mij zegt op alles oh. joh. ok. hmhm. das kut.
sorry wat zei je?![]()
Ja, in principe wel, maar vanaf 41 weken gaan ze je om de dag checken in het ziekenhuis (hartslag, vruchtwater). Als alles nog goed gaat, gaan ze niet direct inleiden. En als jij echt niet wilt, kunnen ze je ook niet dwingen hoor (toch mignonne?). Ik vond het ook lastig, precies ook om de redenen die jij aangeeft. Het lijkt zo arbitrair en waarom zou je niet kunnen vertrouwen op je lijf als de zwangerschap zo goed gaat?quote:Op maandag 16 juni 2014 23:38 schreef Amsel het volgende:
Die strikte 42 weken komt zo arbitrair op me over, zeker als je niet eens precies weet wanneer de bevruchting was en ze dus met een millimeter fout meten bij de termijnecho er zo een paar dagen naast kunnen zitten.
Ik denk bijvoorbeeld echt dat ik in werkelijk korter zwanger ben dan wat de uitgerekende datum doet denken. Het klopt namelijk niet met het seksmomentEn bij elke echo na de termijnecho kregen we te horen dat ze qua groei een weekje kleiner lijkt te zijn. Ik vroeg al eens aan de vk of ze die 42 weken dan wel echt als harde "deadline" moeten zien, want volgens mij is ze dan dus eigenlijk pas 41 weken ofzo, maar ze houden dus wel echt aan die datum vast
ja, die termijn vind ik ook lastig. Ik weet 100% zeker dat ik bevrucht ben op maandag 27 januariquote:Op maandag 16 juni 2014 23:38 schreef Amsel het volgende:
Die strikte 42 weken komt zo arbitrair op me over, zeker als je niet eens precies weet wanneer de bevruchting was en ze dus met een millimeter fout meten bij de termijnecho er zo een paar dagen naast kunnen zitten.
Ik denk bijvoorbeeld echt dat ik in werkelijk korter zwanger ben dan wat de uitgerekende datum doet denken. Het klopt namelijk niet met het seksmomentEn bij elke echo na de termijnecho kregen we te horen dat ze qua groei een weekje kleiner lijkt te zijn. Ik vroeg al eens aan de vk of ze die 42 weken dan wel echt als harde "deadline" moeten zien, want volgens mij is ze dan dus eigenlijk pas 41 weken ofzo, maar ze houden dus wel echt aan die datum vast
Dus dat was jij aan het doen toen ik lag te bevallen, hm?quote:
Wanneer is je termijn gesteld? bij welke termijn?quote:Op maandag 16 juni 2014 23:38 schreef Amsel het volgende:
Ik denk bijvoorbeeld echt dat ik in werkelijkheid korter zwanger ben dan wat de uitgerekende datum doet denken. Het klopt namelijk niet met het seksmomentEn bij elke echo na de termijnecho kregen we te horen dat ze qua groei een weekje kleiner lijkt te zijn. Ik vroeg al eens aan de vk of ze die 42 weken dan wel echt als harde "deadline" moeten zien, want volgens mij is ze dan dus eigenlijk pas 41 weken ofzo, maar ze houden dus wel echt aan die datum vast
Ah gelukkig ik ben niet gekquote:Op maandag 16 juni 2014 23:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wanneer is je termijn gesteld? bij welke termijn?
Het lastige is dat zaadcellen tot 7 dagen na ejaculatie nog een eicel kunnen bevruchten, dus moment van seks kun je nooit als uitgangspunt nemen eigk. Verder kan een bevruchte eicel ook nog een diapauze hebben enkele dagen tot een week, al met al kan het zomaar 2 weken schelen en kun je het moment dus niet precies bepalen. Daarom kun je het best tussen 10-12 weken meten, dan heb je de meest betrouwbare termijnmeting. Voor de 10 weken is mogelijk onbetrouwbaar en na 12 ook. Om nog maar te zwijgen van die gevallen waarbij bij 20 weken de termijn ineens nog aangepast wordt omdat t kind voorloopt
ja, effe snel voor schooltijdquote:Op maandag 16 juni 2014 23:44 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Dus dat was jij aan het doen toen ik lag te bevallen, hm?.
gevoeld en getestquote:Op maandag 16 juni 2014 23:45 schreef Skoap het volgende:
Ja maar hoe weet je nu zeker dat toen je eisprong was? Sex en bevruchting daar kan zelfs wel 3 dagen tussen zitten... (Of zeg ik nu heel iets doms)
Dat controleren verschilt per ziekenhuis. In Den Haag controleren ze idd bij 41+3 en soms bij 41+5 nogmaals. In Delft ga je pas bij 41+5 voor het eerst naar het ziekenhuis.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:42 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ja, in principe wel, maar vanaf 41 weken gaan ze je om de dag checken in het ziekenhuis (hartslag, vruchtwater). Als alles nog goed gaat, gaan ze niet direct inleiden. En als jij echt niet wilt, kunnen ze je ook niet dwingen hoor (toch mignonne?). Ik vond het ook lastig, precies ook om de redenen die jij aangeeft. Het lijkt zo arbitrair en waarom zou je niet kunnen vertrouwen op je lijf als de zwangerschap zo goed gaat?
ja maar eisprong en bevruchting/innesteling zit ook weer tijd tussen. Maar details weet ik ook niet precies. Eisprong voelen is wel super handig! Ik voel dat nooit.quote:
oh nee, ik ben de dommiequote:Op maandag 16 juni 2014 23:45 schreef Skoap het volgende:
Ja maar hoe weet je nu zeker dat toen je eisprong was? Sex en bevruchting daar kan zelfs wel 3 dagen tussen zitten... (Of zeg ik nu heel iets doms)
oh, nou ben benieuwd, ik ben met 9wk 5 dagen gesteld en de termijn zei toen eigenlijk 9 wkn 1 dag, maar ze heeft de vorige meting aangehouden, soort van eigen gok van mij zelfsquote:Op maandag 16 juni 2014 23:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
Het lastige is dat zaadcellen tot 7 dagen na ejaculatie nog een eicel kunnen bevruchten, dus moment van seks kun je nooit als uitgangspunt nemen eigk. Verder kan een bevruchte eicel ook nog een diapauze hebben enkele dagen tot een week, al met al kan het zomaar 2 weken schelen en kun je het moment dus niet precies bepalen. Daarom kun je het best tussen 10-12 weken meten, dan heb je de meest betrouwbare termijnmeting. Voor de 10 weken is mogelijk onbetrouwbaar en na 12 ook. Om nog maar te zwijgen van die gevallen waarbij bij 20 weken de termijn ineens nog aangepast wordt omdat t kind voorloopt
ik ook pas 1 keer in mijn levenquote:Op maandag 16 juni 2014 23:49 schreef Skoap het volgende:
[..]
ja maar eisprong en bevruchting/innesteling zit ook weer tijd tussen. Maar details weet ik ook niet precies. Eisprong voelen is wel super handig! Ik voel dat nooit.
Precies, het wordt echt zo gebracht ja. Ik vond dat heel lastig, want je gaat toch ook niet zomaar in tegen doktersadvies. Gelukkig sta jij lekker sterk in je schoenen wat dit betreft.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:48 schreef mignonne het volgende:
En idd, knappe jongen die jou ingeleid krijgt als je dat niet wilt![]()
jouw lijf, jouw kind, jij beslist. Ook al lijkt dat soms echt niet zo ("nou mevrouw het lijkt me goed als we een datum gaan prikken" of deze "we kunnen in overleg kijken wat er mogelijk is") die laatste klinkt alsof de dokter de doorslaggevende stem heeft, maar stiekem heb jij die zelf, die doorslaggevende stem.
Wacht maar tot de kinderarts iets bij je kind wil waar jij niet achter staat. Dan merk je ineens dat je heus wel in durft te gaan tegen zo'n adviesquote:Op maandag 16 juni 2014 23:52 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Precies, het wordt echt zo gebracht ja. Ik vond dat heel lastig, want je gaat toch ook niet zomaar in tegen doktersadvies. Gelukkig sta jij lekker sterk in je schoenen wat dit betreft..
Nouja ik heb ook heus de nodige ongein gehad met mijn meiden. Ik ben ook bijna anderhalf jaar afgedropen bij de huisarts steeds "nee mevrouwtje er is neits aan de hand". Tot ik het zat was en zei dat ik toch een kinderarts wilde zien. "ter geruststelling van moeder" schreef ie op het briefje. Fijn. Ik wilde al bijna niet meer gaan. Totdat het dus wél iets was en de kinderarts de huisarts op het matje riep van gohje had veel eerder in moeten sturen.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:58 schreef Franny_G het volgende:
Ja, maar jij weet zulke dingen, mignonne! Ik zou denken; oh, wat goed, ter observatie. Ja, doe maar.
Ik ben nog steeds aan het bijkomen van de laatste keer bij het cb toen een onervaren verpleegkundige op onhandige wijze de twee prikjes in I's beentjes erin prutste.. Zei ze er ook nog bij: 'aaaw, dit is wel zielig he'.
Melatonine niet.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
mignonne even een heel andere vraag: mag je melatonine of valeriaan gebruiken in de zwangerschap?
Dank je!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
Melatonine niet.
Valeriaan liever niet, mag wel maar niet te lang. Als je inslaapproblemen hebt, overleg even met je apotheker, die weten veel van de middeltjes af welke wel en niet mogen. Hier op de site van lareb staat een stukje over slaapmiddelen
http://www.lareb.nl/getme(...)et-slaapmiddelen.pdf
Soms wordt er eenmalig normison gegeven aan zwangeren zodat ze weer goed bij kunnen slapen. Dat mag je zelf nemen en dan thuis slapen. Maar niet ieder ziekenhuis is daar even scheutig mee.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Dank je!
zal het vrijdag ook wel eens overleggen met mn gyn.
ik wil niks innemen wat ook maar enig risico geeft, maar een nacht van meer dan 4 uur lijkt mij nu ook wel weer eens heel lekker!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
Soms wordt er eenmalig normison gegeven aan zwangeren zodat ze weer goed bij kunnen slapen. Dat mag je zelf nemen en dan thuis slapen. Maar niet ieder ziekenhuis is daar even scheutig mee.
Wat is een diapauze? Ik denk overigens dat ik stiekem een halve week voorloop (twee weekenden positieve ovutest, maar dat tweede weekend was volgens mij door gevoeligheid van andere merk test met ochtendurine. Maar UD is dus op een donderdag vastgesteldquote:Op maandag 16 juni 2014 23:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus hai
[ Bericht 1% gewijzigd door Phaidra op 17-06-2014 06:57:52 ]Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 06:47 schreef Phaidra het volgende:
Chanty
Wij besloten vorige week dat een tweede kindje welkom zou zijn.Dat is nog eens de daad bij het woord voegenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus haiGefeliciteerd!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Haha het was iets minder snel, twee weken geleden. Zou cycluswise ook niet helemaal kloppen andersquote:Op dinsdag 17 juni 2014 06:51 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat is nog eens de daad bij het woord voegenGefeliciteerd!
Zo één was ik er destijds ook. Bij 30 weken werd vastgesteld dat de kleine in (bijna) alles 3 weken voorliep op de groei, en grapte de gynaecoloog dat het maar goed was dat ze precies wisten hoe oud de baby was, anders zou hij zijn gaan twijfelen.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:46 schreef mignonne het volgende:
Het schijnt trouwens wel zo dat vrouwen na IVF en ICSI vaker voor de 40e week bevallen. Vind ik een grappig fenomeen. Of dat dan met precieze datum van terugplaatsing te maken heeft of met omstandigheden rondom die bevruchting, toch vaak hormoonbehandelingen enz. wie weet? Ik vind het fascinerend
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 28% gewijzigd door Lurktmeteenrietje op 17-06-2014 07:35:27 ]Moeder van een IVF-wonder (2009) en een spontaan mirakel (verwacht in 2015)
Om die reden wil ik ook best niet slapenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 06:56 schreef GotC het volgende:
Chanty, ik heb de eerste 3 dagen/nachten niet geslapen. Niet van de pijn (want dat had ik nauwelijks, 2x 2 pcm gehad totaal erna), maar door omgwtfbbq er ligt een jongetje naast me! Mijn zoon! Die uit mijn buik kwam!
Bovendien heb je ineens verantwoordelijkheden en komt er zoveel op je af dat slapen voor mij iig geen optie was![]()
Dus slapen..die eerste week, nee. Daarna prima op m'n zij met wat kussens. Oh en je bed op klossen is héél fijn als je uit bed moet komen. Erin..not so much.
Goed uitademen (niet inhouden) als je opstaat en als je in bed gaat liggen.
Verder. Heel je verhaal is herkenbaar en ja het is echt gewoon een klotegevoel omdat het alles is wat je niet wil en had gehoopt voor jou en je baby.
Ik hoop dat je toch wat ontspanning ergens kan vinden en dat je lichaam het dan oppakt. Maar mocht dat niet gebeuren hoop ik dat je de rust kan vinden om alles een plekje te geven
Phaidra! Gefeliciteerd![]()
Dat is lekker snel
Chanty
Wij besloten twee weken geleden dat een tweede kindje welkom zou zijn.WowSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus hai
Gefeliciteerd! Wat ontzettend leuk
Oude (on)bekende.
Ik ben heel benieuwd, hou me maar even in de gatenquote:Op maandag 16 juni 2014 23:46 schreef mignonne het volgende:
Het schijnt trouwens wel zo dat vrouwen na IVF en ICSI vaker voor de 40e week bevallen. Vind ik een grappig fenomeen. Of dat dan met precieze datum van terugplaatsing te maken heeft of met omstandigheden rondom die bevruchting, toch vaak hormoonbehandelingen enz. wie weet? Ik vind het fascinerend
Verwonderd naar je zoon kijken die op je ligt te slapenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 07:38 schreef Chanty het volgende:
[..]
Om die reden wil ik ook best niet slapenwel bizar dat hij er straks gewoon is. Ik heb nog steeds een maar ik ben toch net pas zwanger gevoel geloof ik
Je legt het heel goed uitquote:Op dinsdag 17 juni 2014 06:27 schreef Chanty het volgende:
Vraag aan de dames die eerder een ks hebben gehad. Hoe gaat dat qua slapen want kan me voorstellen dat liggen geen doen is met zo'n wond? iig niet op de buik en op je zij liggen lijkt me ook dat dat trekt aan de wond? Maar ik ben nog steeds een miserabele rugslaper
Fee wat een verhaal zeg in dat andere topic, ik moest er gewoon om huilenIk moet voor mezelf een modus vinden om het te accepteren en ik hoop dat dat al lukt voor de ks zelf en anders hopelijk erna als ik mijn jongetje in mijn armen heb. Maar ik ben wel bang voor het gevoel dat jij omschrijft; dat je het niet zelf gedaan hebt terwijl een ks ook echt geen kattenpis is.
Mignonne, al genoeg gechat met jou hierover, maar je verwoordt het idd heel goed. Stranden met de haven in zicht.
Kwak een gezond kind is voor mij ook het aller belangrijkste, en daarna kom ik. Probleem is alleen dat op dit moment ik een gezond kindje nog in mijn buik draag die zich heerlijk voelt daarbinnen. En ik ben ook nog gezond. Over een week ben ik in ieder geval niet meer gezond dat is zeker. Daarnaast heb ik niet de overtuiging dat een keizersnede het beste is voor moeder en kind. Ik denk dat een natuurlijke bevalling een heel belangrijke bijdrage geeft aan het afsluiten van je zwangerschap, je transformatie naar mama en de ontwikkeling van je kind.
Een vaginale bevalling heeft ontzettend voor voordelen, niet alleen voor de moeder, maar juist ook voor de baby. Er komt een geweld aan stofjes en hormonen vrij, het is beter voor de afweer omdat het kind via de vagina bv al in aanraking komt met allerlei schimmels ed, het ondergaan van weeen is ook voor de baby een overgangsfase, daarbij kiest de baby zelf het moment en niet een of andere dokter die het leuk vindt geweest. Ik zwijg nog even over alle nadelen en risico's voor mij, zowel na de ks als in een volgende zwangerschap.
Het hoeft natuurlijk allemaal niet verkeerd te gaan. Sterker nog: het zal meestal allemaal fantastisch gaan. Maar ik zou er NOOIT voor kunnen kiezen. En dat zorgt er nu dus ook voor dat ik niet achter de keuze sta. Maarja… ergens moet je een grens trekken. Ik kan nog proberen het twee dagen te rekken, maar hoever ga je. Ik moet ook mezelf tijd geven om me met het idee te verenigen. Ik denk dat een spoed ks veel harder op mijn dak komt dus dan heb ik idd liever de optie om een geplande natuurlijke ks te doen.
Dat is dus waar ik een beetje mee in mijn maag zit. Ik wil zeker geen risico nemen voor mijn kind, maar dat er nu zo hard een deadline staat dat is moeilijk. Denk trouwens dat het niet uitmaakt voor mijn gevoel wanneer die ks gepland wordt, het is meer DAT het gepland wordt. Maar ik heb nog eventjes, wie weet… En hoop dat je er zo onbevangen in kunt blijven staan. Qua bevallen had ik dat ook wel, maar qua ks heeft erover lezen juist ervoor gezorgd dat ik dat absoluut niet wil. Ik denk als je me aan het begin van mijn zwangerschap had gevraagd: als ie in stuit ligt wil je dan een ks, dat ik zonder info te hebben gelezen daar ja op had geantwoord. Maar inmiddels ben ik een aardige studie verderHeb ik heel veel mensen hierover gesproken en heb ik op de een of andere manier een oergevoel ontwikkelt van: ik ga dit zelf doen en dat moet ik nu loslaten want misschien ga ik het niet zelf doen. Dat is auw…
Oh en ik weet dat je het niet rot bedoelt en zo vat ik het ook totaal niet op, meer een hart onder de riemProbeer je alleen even mijn denkwijze uit te leggen
![]()
Nikki erg dat je er nog zo mee zit maar ik kan me je gevoel nu wel heel goed voorstellenHopelijk ga je het binnenkort toch een plek kunnen geven want je hebt het echt zo fantastisch gedaan allemaal!
Chanty
Wij besloten twee weken geleden dat een tweede kindje welkom zou zijn.oh wauw! Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus haiLife is what happens while you are busy making other plans...
Helemaal herkenbaar en dan had ik een vaginale bevalling (met flinke knip)quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:41 schreef Fee-nix het volgende:
Oja en over het slapen na een ks: volgens mij sliep ik de eerst keer na een week wel weer op mijn buik. Heel voorzichtig omdraaien en dan ging het. Hemels was dat.
Maar ik was sowieso verbaasd met hoe snel ik dingen weer kon. De eerste keer was de ks 's avonds en de volgende ochtend zeiden ze 'je katheter mag er wel uit'. En ik dacht: OMG, maar dan moet ik opstaan en zelf gaan plassen! Maar het ging (met wat hulp). Net als het douchen, ook de tweede dag (als ik het me goed herinner). Wel wiebelig en alles in oude oma-tempo. Maar toch!
Chanty
Wij besloten twee weken geleden dat een tweede kindje welkom zou zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus haiWat tof!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
OMG!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:05 schreef Tante_Soesa het volgende:
BlueEyes, sterkte! Hopelijk alles in orde
Chanty, ik snap dat je je zo voelt. Ik duim voor je dat Fernando nu al lekker eigenwijs blijkt te zijn en gewoon op de 20e zich aandient.
Een kleine ego-jompel: ik ben vandaag een half jaar zwanger![]()
Chanty
Wij besloten twee weken geleden dat een tweede kindje welkom zou zijn.Oooh, wat superleuk! Gefeliciteerd!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus hai![]()
![]()
![]()
I grote broer![]()
![]()
okey, smiley overkill
aww, arm kindquote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:52 schreef rebel-angel het volgende:
Phaidra gefeliciteerd![]()
Blue heel veel succes in het ziekenhuis![]()
Hier kon ik net een heel zielig dreumesje ophalen van het kdv.
Ze ging super vrolijk de deur uit
Maar spuugt nu de hele boel onder
Idd. Ik strijk eerlijk gezegd ook geen babykleding, alleen de lakentjes... Heb ergens gelezen dat de kleertjes gestreken worden om bacteriën dood te maken. Maar als het weken in de kast ligt, dan zijn er wel andere bacteriën...quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:51 schreef Stormqueen het volgende:
Strijken is overrated, lekker in bed liggen
Ja, dat lijkt me ook? En bacteriën zijn niet per definitie slecht, ik vind dat zelf altijd zo overhypedquote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Idd. Ik strijk eerlijk gezegd ook geen babykleding, alleen de lakentjes... Heb ergens gelezen dat de kleertjes gestreken worden om bacteriën dood te maken. Maar als het weken in de kast ligt, dan zijn er wel andere bacteriën...
Een medestanderquote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me ook? En bacteriën zijn niet per definitie slecht, ik vind dat zelf altijd zo overhypedze zitten echt overal. Kijk, dat je je baby niet door rottend afval rolt is logisch, maar dat alles steriel moet zijn snap ik echt niet
+1quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me ook? En bacteriën zijn niet per definitie slecht, ik vind dat zelf altijd zo overhypedze zitten echt overal. Kijk, dat je je baby niet door rottend afval rolt is logisch, maar dat alles steriel moet zijn snap ik echt niet
Of, zoals mijn kraam zei, in de droger gaat ook alles dood en is lekker snel, droger ftw.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Idd. Ik strijk eerlijk gezegd ook geen babykleding, alleen de lakentjes... Heb ergens gelezen dat de kleertjes gestreken worden om bacteriën dood te maken. Maar als het weken in de kast ligt, dan zijn er wel andere bacteriën...
Ik heb geen helaas geen droger. Alles wordt opgehangen aan de droogmolen buitenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:10 schreef Zolena het volgende:
[..]
Of, zoals mijn kraam zei, in de droger gaat ook alles dood en is lekker snel, droger ftw.
Nah. De lakentjes strijk ik alleen maar da's puur omdat ze te gekreukt uit de wasmachine komen. Kwestie van netjes kunnen opvouwenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:16 schreef snoenk het volgende:
Phaidra gefeliciteerd!
Oh, strijken is dus niet verplicht
Ja haha, inderdaad! Drogersquote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:10 schreef Zolena het volgende:
[..]
Of, zoals mijn kraam zei, in de droger gaat ook alles dood en is lekker snel, droger ftw.
Zo lekker uit verhoudingquote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb geen helaas geen droger. Alles wordt opgehangen aan de droogmolen buitenGeeft trouwens een superleuk gezicht; allerlei mini kleertjes aan de molen
Ja misschien stel ik dat nog bij hoor. Doen we eens in de maand een rondje milieustraat babytossenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:21 schreef rebel-angel het volgende:
SQ valt me wel een beetje tegen van je dat je henka niet in rotte afval laat rollen![]()
Ik denk altijd maar hoe kan je nou weerstand tegen iets opbouwen ala je er niet mee in contact komt.
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:22 schreef Stormqueen het volgende:
Maar volgens mij is algemeen bekend dat ik mijn strijkijzer in de afgelopen 2 jaar 1 keer heb aangeraakt(toen ik een rok had besteld voor een bruiloft en die heel gekreukt uit de verpakking kwam en ik vergeten was het aan de poets te vragen (ja, dat laatste is ook nog eens zo - als iets ECHT gestreken moet worden, zo eens per 8 maanden, vraag ik het aan de poets. Ik ben verdorven
))
Ja, och, ik schaam me er niet voor hoor. Het enige wat ik wel eens verbloem is de frequentie waarin ik mijn beddengoed verschoonquote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]![]()
Je komt er tenminste wel eerlijk voor uit
Herkenbaar hoor. Alleen nu wat meer was (en meer zooi) dus de poets heeft geen tijd meer. Dus nu strijkt mijn moeder....quote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:22 schreef Stormqueen het volgende:
Maar volgens mij is algemeen bekend dat ik mijn strijkijzer in de afgelopen 2 jaar 1 keer heb aangeraakt(toen ik een rok had besteld voor een bruiloft en die heel gekreukt uit de verpakking kwam en ik vergeten was het aan de poets te vragen (ja, dat laatste is ook nog eens zo - als iets ECHT gestreken moet worden, zo eens per 8 maanden, vraag ik het aan de poets. Ik ben verdorven
))
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, och, ik schaam me er niet voor hoor. Het enige wat ik wel eens verbloem is de frequentie waarin ik mijn beddengoed verschoon
Da's toch normaal?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:38 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nou vooruit, eens in de 2 tot 4 weken
DnD 24 wkquote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:13 schreef DagenNachtdromer het volgende:
rest weet ik even niet meer. Ik volg het topic nog wel maar k weet vaak niets te zeggenben niet zo'n sociale tijger.
Wat ik me wel afvroeg. Is het voor je eigen gemoedsrust niet veiliger (maar misschien oonmogelijk) om zo veel mogelijk zonder verwachtingen naar je bevalling toe te leven? Lees heel vaak dat er vrouwen teleurgesteld zijn over hoe het is gegaan terwijl ik bij zo'n verhaal had van: zo die heeft me daar iets groots geflikt. Dat is een stoer wijf! Vooral laatst nikki, die maar even zonder klagen een tweeling zwangerschap voldraagt! Vond ik vet stoer, ik vind dat je dan trots op jezelf mag zijn! Nou snap ik wel hoe het dan zit met vverwachtinge hebben enzo. Maar maken we het onszelf daar niet moeilijker mee?
vergeet nog een kleinevoor mezelf... 24 weken vandaag! Vind ik toch best wel een belangrijke mijlpaal!
Ik wilde net gaan jompelen voor je 24 weken... er is toch niks ergs hoop ik?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:13 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Blue, sterkte voor zo.
Phaidra gefeliciteerd!![]()
en een knuf voor chanty!![]()
rest weet ik even niet meer. Ik volg het topic nog wel maar k weet vaak niets te zeggenben niet zo'n sociale tijger.
Wat ik me wel afvroeg. Is het voor je eigen gemoedsrust niet veiliger (maar misschien oonmogelijk) om zo veel mogelijk zonder verwachtingen naar je bevalling toe te leven? Lees heel vaak dat er vrouwen teleurgesteld zijn over hoe het is gegaan terwijl ik bij zo'n verhaal had van: zo die heeft me daar iets groots geflikt. Dat is een stoer wijf! Vooral laatst nikki, die maar even zonder klagen een tweeling zwangerschap voldraagt! Vond ik vet stoer, ik vind dat je dan trots op jezelf mag zijn! Nou snap ik wel hoe het dan zit met vverwachtinge hebben enzo. Maar maken we het onszelf daar niet moeilijker mee?
vergeet nog een kleinevoor mezelf... 24 weken vandaag! Vind ik toch best wel een belangrijke mijlpaal!
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:05 schreef DagenNachtdromer het volgende:
ik weet het gewoon effe niet meer. ik blijf maar dingen typen... en weer weghalen.
maar met ons is alles heel goed hoor. sorry als ik iemand heb laten schrikken. as we speak een heel druk ventje nog steeds veilig bij me.
Chanty
Wij besloten twee weken geleden dat een tweede kindje welkom zou zijn.Ooohh, wat tof!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus hai
Gefeliciteerd
.... met gevoel voor drama....
Doe eens ff normaal ja.. Stond ik dus net 't bed te verschonen..quote:
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:26 schreef Ggirl het volgende:
[..]
Doe eens ff normaal ja.. Stond ik dus net 't bed te verschonen..
Hier 'vroegah' voor de verbouwing iedere maandag, nu is t eens per twee weken!
ik loog over de 2 tot 4 wekenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:26 schreef Ggirl het volgende:
[..]
Doe eens ff normaal ja.. Stond ik dus net 't bed te verschonen..
Hier 'vroegah' voor de verbouwing iedere maandag, nu is t eens per twee weken!
Zolang je ze niet rechtop tegen de muur kunt zetten...quote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik loog over de 2 tot 4 wekendat was mijn sociaal wenselijke antwoord.
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]![]()
Ik maak ook zelden het bed opNu met zijn tweetjes laat ik de boel soms iet wat versloffen maar ik denk als straks de baby er is dat ik toch wel meer aan het huishouden ga doen
wij hebben 140 * 200quote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:32 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn man doet meestal het bed. Ik ben echt een kansloze huisvrouw tot en metmaar het is ook zo'n gedoe, 180x210 en een lits-jumeaux dekbed
opmaken doen we daarom meestal ff samen
Hoe ging dat met de kraamzorg? Ik bedoel, wat heb je allemaal schoongemaakt in huis?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:34 schreef Fee-nix het volgende:
Whehehe, jullie zijn grappig.
Ik streef wel naar eens in de 2 weken. Van de kinderen soms vaker en soms langer, hangt er vanaf hoe smerig ze zijn.
Maar ik moet ook eerlijk zeggen: soms is mijn jongste zo verkouden en dan zie je wel van die snotplekken in bed, maar dat ga ik toch echt niet telkens verschonen, hoor. Dan blijf je aan de gang! Dan leg ik er een schone hydrofiel overheen en weg zijn de vlekken
![]()
.
Maar het hoeft toch helemaal niet dat jouw moeder er verdriet om heeft gehadquote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:10 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Je legt het heel goed uit
Misschien is het ook wel dat ik die nadelen en evt. verdriet erover niet zo wil zien omdat ik zelf zo geboren ben.
Dat geeft niet, ik huil sowieso bij bevallingsverhalen maar ik kan me je frustratie en verdriet gewoon nu al voorstellen. En op zich heb ik me nog niet in het hoofd gehaald dat ik niet genoeg ontspan. Wel heb ik al vaker zitten denken dat ik het misschien zelf tegenhoud omdat ik eigenlijk nog steeds zoooo geniet van zwanger zijn en er nog altijd niet klaar mee ben (ondanks ruk slapen). Eigenlijk wil ik nog helemaal niet dat hij eruit komt, enige reden is dat het moetquote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:27 schreef Fee-nix het volgende:
Chanty, sorry... ik wilde je niet aan t huilen maken met m'n verhaal.
Ik snap je echt helemaal. Het is zo'n rot 'keus' ook. Nou je hebt het zelf perfect verwoord, daar heb ik niks aan toe te voegen.
Oja, behalve: ga alsjeblieft niet denken dat je zelf niet ontspannen genoeg bent oid. Soms komt het over alsof elke bevalling wel vanzelf op gang komt, als je maar ontspannen genoeg bent, maar dat is gewoon niet waar. Daar heb ik na die hypnobirthing cursus wel mee geworsteld, want zoals zij het vertelden, klonk het haast alsof je het helemaal zelf in de hand hebt. Maar de natuur gaat soms ook haar eigen gang...![]()
![]()
Loj, graag gedaan. Blij dat je er wat aan hebt. Als je nog vragen hebt of gewoon je hart wilt luchten, mijn PM staat altijd open.
Phaidra wowwwww![]()
![]()
. Snelle
. gefeliciteerd!!
Lijkt op ons!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:37 schreef Stormqueen het volgende:
over het algemeen is de verdeling ongeveer zo:
Man:
- vuilnis
- kattenbakken
- bed verschonen
- Tuin
- handdoeken en theedoeken in de was (of meer: alles wat zonder meer niet verkloot kan worden in de was)
- alle grote lompe klussen momenteel.
Ik:
- koken
- was die verkloot kan worden
- opruimen
- boodschappen in niet zwangere toestand (nu doen we het vaak samen, omdat hij een frisdrankgrootverbruiker is en ik geen tassen van 20 kilo meer wil tillen)
- verfijnde klussen (netjes schilderen, behangen etc)
Samen:
- vaatwasser
ik voel me best wat schuldig soms
oh ja, dingen die de poets doet:quote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:42 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Lijkt op ons!
Ik:
was draaien
boodschappen doen (tegenwoordig samen of bestellen, ik ruim ze op)
kleine klusjes (randjes schilderen)
koken
opruimen
hij:
kattenbak
stofzuigen
afwas
plee
algemeen schoonmaken (keuken, badkamer)
allebei:
douche poetsen (terwijl je douchet)
chloor in de plee
was ophangen
was vouwen
dingen die niet gedaan worden:
ramen zemen
strijken
stoffen
dweilen(die laatste twee doen we samen als er grote visite komt, van te voren)
Ik schaam me er niet meer voor, het werkt voor ons!
Uhmm... mijn huis is op zich wel schoon, hoorquote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoe ging dat met de kraamzorg? Ik bedoel, wat heb je allemaal schoongemaakt in huis?Ik neem aan dat ze wel wat gewend zijn, want ik heb niet echt de behoefte om alles in huis ondersteboven te keren
Je zult echt geen 6 weken aan bed gekluisterd zijn. Ik was welgeteld 1 dag aan mijn bed gekluisterd, beide keren. Niet dat ik daarna meteen de marathon rende, maar ik kon wel even in een stoel gaan zitten, zelf naar de wc gaan, zelf douchen, etc.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:38 schreef Chanty het volgende:
Ik hoop dat mij het herstel ook mee gaat vallen; ik heb een visioen van zes weken aan bed gekluisterd liggen en hulpbehoevend zijn in alles en als er iets is dat ik niet kan….![]()
Doet dat pijn zo'n katheter ja ik vind dat soort dingen als infuus en katheter doodeng?
En neem aan dat je dan de hele tijd met naakte onderkant in je ziekenhuisbed moet liggen? Dus een nachtjapon is dan wel handig toch?
Ik hoop dat je voorspellende gaven hebt, wbt de 20e!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:38 schreef Chanty het volgende:
Ik hoop dat mij het herstel ook mee gaat vallen; ik heb een visioen van zes weken aan bed gekluisterd liggen en hulpbehoevend zijn in alles en als er iets is dat ik niet kan….Doet dat pijn zo'n katheter ja ik vind dat soort dingen als infuus en katheter doodeng
? En neem aan dat je dan de hele tijd met naakte onderkant in je ziekenhuisbed moet liggen? Dus een nachtjapon is dan wel handig toch?
Teehee!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]![]()
Ik maak ook zelden het bed opNu met zijn tweetjes laat ik de boel soms iet wat versloffen maar ik denk als straks de baby er is dat ik toch wel meer aan het huishouden ga doen
Ik hield/houd van die onderbroekjesquote:
Ik heb beide keren echt heel veel mensen op bezoek gehad. Vond ik ook enorm leuk juist. Mijn verse baby showenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 13:10 schreef Fee-nix het volgende:
Ja he Coco, die onderbroekjes zijn hemels!
O en Chanty: leesvoer! Tijdschriften mee. Misschien kom je er niet aan toe (veel bezoek/moe), maar ik had toch ook wel momenten dat ik me in het ziekenhuis verveelde...
Mijn man heeft zelfs afgelopen keer een vriendin van me gebeld of ze op visite wilde komen, want ik verveelde me zo. Iedereen dacht: we laten haar wel even met rust daar in het ziekenhuis...
Terwijl ik het juist wel fijn vind als er al wat mensen zijn geweest... scheelt weer drukte in de kraamweek thuis.
Kattenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 13:37 schreef kwakz0r het volgende:
Ik zit heerlijk ontspannen oude OUD FB relletjes terug te lezenmet naast me een snurkende kat. Dat is pas een vrije dag!
Smiley overkill is goedquote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:17 schreef Kyara het volgende:
[..]
Oooh, wat superleuk! Gefeliciteerd!!!![]()
![]()
![]()
I grote broer![]()
![]()
okey, smiley overkill
Volgens mij niet in het haga, sterker nog ze leggen daar mannen en vrouwen gemengd, maar mannen zal ik er niet tegen komen natuurlijkquote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:34 schreef Stormqueen het volgende:
Chanty, meestal heb je wel een eigen kamer toch, vlak na een ks? Ik ben toen bij een vriendin op bezoek geweest de dag na de geboorte en die had een eigen kamer met slaapbankje voor d'r man
Eau, dat is wel matig jaquote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:43 schreef Chanty het volgende:
[..]
Volgens mij niet in het haga, sterker nog ze leggen daar mannen en vrouwen gemengd, maar mannen zal ik er niet tegen komen natuurlijkMaar ik vraag het nog wel na deze week. Man kan sowieso niet blijven, las in het boekje dat hij om 20 uur naar huis moet
Wow dat is snelquote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:43 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik heb tegen half 1 in de nacht mijn vader en twee zussen al op bezoek gehad. De KS was om 22.00 uur en nadat E gewogen en gewassen was en ik gehecht en op de verloskamer was bijgekomen werden we naar een eigen kamertje gebracht waar we die nacht met z'n drietjes mochten blijven en dus ook visite mochten ontvangen.
De dag erna overdag zijn mijn schoonouders en beste vriendin geweest. Ging prima hoor! Ik had wat koorts door de ruggenprik maar was veel te trots om geen bezoek te ontvangen
Zelfs meteen de eerste dag? Wat stom! In 'mijn' ziekenhuis is er voor de eerste nacht een kamertje waar partner op een uitklapstoel kan blijven slapen. Daarna wel naar huis, al hadden wij geluk dat er een eenpersoonskamer vrij was waar mijn man een stretcher kreeg en alle dagen en nachten mocht blijven.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:43 schreef Chanty het volgende:
[..]
Volgens mij niet in het haga, sterker nog ze leggen daar mannen en vrouwen gemengd, maar mannen zal ik er niet tegen komen natuurlijkMaar ik vraag het nog wel na deze week. Man kan sowieso niet blijven, las in het boekje dat hij om 20 uur naar huis moet
Ja, ik had me eigenlijk voorgenomen even rustig bij te komen maar ik wou veel te graag mijn dochter aan mijn vader laten zien. En ik had ineens een boost energie door de adrenaline joh, ongelooflijk.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:45 schreef Chanty het volgende:
[..]
Wow dat is snelMijn ks zal in de ochtend zijn sowieso want gepland en dan zien we wel of we in de middag toe zijn aan bezoek. Maar meeste bezoek moet van ver weg komen dus het zal geen storm lopen.
Fijn, dank je wel. Stelt toch wat gerust dat jullie er positief op terugkijken. Ik zit nu die live keizersnede te kijken. Zou ik normaal echt nooit doen maar hoop dat het me wat rust geeft.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:44 schreef klavertje-4 het volgende:
even bijgelezen. Chanty, wat rot zo'n dreigende keizersnee! Hopelijk komt Fernando toch vanzelf voor maandag!
Ik snap je gevoel heel goed, mijn peuter was ook een stuitertje en ondanks dat ik zelf heb gekozen voor een keizersnee vond ik het *echt* niet leuk dat ik geen bevalling ging meemaken. Daar leef je toch al die maanden soort van naar toe.
Kan me gelukkig aansluiten bij de positieve ks verhalen. Ik had me net als jij ontzettend druk gemaakt over het infuus en de ruggenprik (ook nooit iets met het ziekenhuis te maken gehad eerder). De prik van het infuus vond ik pijnlijker dan de ruggenprik. In mijn herinnering voelde ik eigenlijk niets van het zetten van de ruggenprik. De katheter werd bij mij geplaatst na de ruggenprik dus dat voelde ik ook niet.
Wat me tegenviel aan de ks was dat ik er fit in ging en na de operatie toch wel helemaal gesloopt was. Had ook een laag hb daarna. Het duurde bij mij daarom wel twee dagen voor ik zelf uit bed kon zonder flauw te vallen. Maar: daarna ging het herstel super snel, ik kon heel snel weer alles zelf. Tillen heb ik 6 weken niet gedaan, maar dat was meer voor mezelf uit voorzorg dan dat het fysiek niet zou kunnen.
Ik ook! Ik haat naalden... was een echte fobie die gelukkig wel wat beter gaat tegenwoordig. Beste werkt om er niet naar te kijken bij mij, dan blijk ik er ineens ook bar weinig van te voelen...quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:30 schreef Chanty het volgende:
Coco: Vijf weken, wow fijn dat dat kan. Mijn man blijft 3 weken thuis dus hoop dat ik dan echt mobiel genoeg ben weer want anders moet ik toch mijn moeder in huis halenTrouwens nog speciaal ondergoed nodig? Had maat L onderbroeken bij de hema gehaald voor al het kraamverband, hoop dat die groot genoeg zijn dat ze niet op de wond drukken? Ze zitten wel hoger dan de wond natuurlijk.
En kleine teen heb ik gisteren nog gestoten en vanochtend had ik mijn wijsvinger nog tussen de kastdeur van de keuken![]()
Ik heb morgen een gesprek met de anesthesist en zal zeker ook zeggen dat ik 7 kleuren stront schijt
Fee: Goed om te weten dat de ruggenprik zetten ook meeviel. Ik voel me zo'n watje wat dat aangaat. [b]Ik maak me echt drukker om dingen als bloedprikken, infuus, ruggenprik en katheter dan om die hele stuitbevalling[/b]
Heb idd al wat vermaak in de vluchttas zitten en heb mijn man gevraagd om nog maar wat films op de laptop te zetten. Al denk ik ergens dat ik zielsgelukkig ben door alleen naar mijn kind te staren. Ga er iig vanuit dat die bij mij op de kamer ligt (en bij drie andere moeders met babies). Heb dus ook maar oordoppen mee alvast.
Hadden jullie op de dag van de ks zelf al bezoek of is dat nog te heftig?
Sparkling dank je, dat klinkt best als een positieve ervaringDaar teken ik maar voor
Mag je ook niet naar het kraamhotel, als je eenmaal stabiel bent? Ik heb me daar voor de zekerheid wel aangemeld.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:43 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik vraag het nog wel na. Maar toen ik eerder een keer vroeg in geval van moeten blijven na vaginale bevalling, was het wel dat de man niet kon blijven tenzij er bv toevallig een kamer helemaal leeg was.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:45 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Zelfs meteen de eerste dag? Wat stom! In 'mijn' ziekenhuis is er voor de eerste nacht een kamertje waar partner op een uitklapstoel kan blijven slapen. Daarna wel naar huis, al hadden wij geluk dat er een eenpersoonskamer vrij was waar mijn man een stretcher kreeg en alle dagen en nachten mocht blijven.
Nope, niet zolang ik onder toezicht van de arts sta. Had ik ook al gevraagd. Na twee dagen mag ik er wel heen, maarja… dan wil ik naar huis natuurlijkquote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:47 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik ook! Ik haat naalden... was een echte fobie die gelukkig wel wat beter gaat tegenwoordig. Beste werkt om er niet naar te kijken bij mij, dan blijk ik er ineens ook bar weinig van te voelen...
[..]
Mag je ook niet naar het kraamhotel, als je eenmaal stabiel bent? Ik heb me daar voor de zekerheid wel aangemeld.
edit: in t nieuwe geboortecentrum worden t volgens mij wel privekamertjes, maar helaas is t RKZ nu nog een beetje krappe meuk allemaal...
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:47 schreef Chanty het volgende:
[..]
Fijn, dank je wel. Stelt toch wat gerust dat jullie er positief op terugkijken. Ik zit nu die live keizersnede te kijken. Zou ik normaal echt nooit doen maar hoop dat het me wat rust geeft.
Dat is ook wel een beetje appels en perenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:50 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nope, niet zolang ik onder toezicht van de arts sta. Had ik ook al gevraagd. Na twee dagen mag ik er wel heen, maarja… dan wil ik naar huis natuurlijkEn wegkijken doe ik ook
En om het nog stommer te maken: ik heb een klein tattoo en een tongpiercing (en had een navelpiercing) en dat vond ik allemaal niks voorstellen
Mijn vriend was ook best erg moe en wilde heel graag even in zijn eigen bed een paar uur slapen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:48 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik vraag het nog wel na. Maar toen ik eerder een keer vroeg in geval van moeten blijven na vaginale bevalling, was het wel dat de man niet kon blijven tenzij er bv toevallig een kamer helemaal leeg was.
Wat een verschil zit er toch in ziekenhuizen! Ik vind het altijd zo stom als de man niet mag blijven...die is ook net vader geworden! In 'mijn' ziekenhuis heb je echt een kraamsuite, met een bank waarop de man kan blijven slapen, waar je bezoek kunt ontvangen, waar je je eigen badkamer hebt en waar je ook in bevalt. Na je bevalling mag je, als er geen reden is waarom je zou moeten blijven, nog kiezen hoe lang je blijft. De kamer is sowieso 24 uur voor jou. Als je langer moet blijven dan word je uiteindelijk wel naar een reguliere kamer gebracht, hoe daar de 'regels' zijn weet ik niet.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:48 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik vraag het nog wel na. Maar toen ik eerder een keer vroeg in geval van moeten blijven na vaginale bevalling, was het wel dat de man niet kon blijven tenzij er bv toevallig een kamer helemaal leeg was.
Het is wel een naald die door je lijf wordt geragtquote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat is ook wel een beetje appels en peren
Dat kan ik me voorstellen ja, zogezien is het voor mijn man wel goed dat hij wel een paar nachten goed kan slapen nogquote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn vriend was ook best erg moe en wilde heel graag even in zijn eigen bed een paar uur slapen.
Precies. Ik vond het wel jammer hoor, dat we afscheid moesten nemen, maar we waren allebei bekaf, en ik had natuurlijk het liefste gezelschap dat ik me kon wensen, buiten hemquote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:54 schreef Chanty het volgende:
[..]
Het is wel een naald die door je lijf wordt geragt
[..]
Dat kan ik me voorstellen ja, zogezien is het voor mijn man wel goed dat hij wel een paar nachten goed kan slapen nog![]()
En soesa beleid is overal anders ja. Maar goed, ik denk maar zo: ik kan nog jaren met mijn man in bed spenderen
Zo'n kraamsuite is er ookquote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:52 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Wat een verschil zit er toch in ziekenhuizen! Ik vind het altijd zo stom als de man niet mag blijven...die is ook net vader geworden! In 'mijn' ziekenhuis heb je echt een kraamsuite, met een bank waarop de man kan blijven slapen, waar je bezoek kunt ontvangen, waar je je eigen badkamer hebt en waar je ook in bevalt. Na je bevalling mag je, als er geen reden is waarom je zou moeten blijven, nog kiezen hoe lang je blijft. De kamer is sowieso 24 uur voor jou. Als je langer moet blijven dan word je uiteindelijk wel naar een reguliere kamer gebracht, hoe daar de 'regels' zijn weet ik niet.
Wat klaver zegt, je kunt op het moment supreme nog zeggen dat je liever thuis blijftquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:23 schreef Stormqueen het volgende:
ik begin inmiddels stiekem te twijfelen aan mijn volle overtuiging voor een ziekenhuisbevalling. Ik heb een paar dingen gelezen mbt thuisbevallen die me toch wel aanspreken.
In de hele familie komen eigenlijk geen dramabevallingen voor. Ja, de oudste zus van mijn moeder heeft een stuiter gehad. Dus die moest naar het ziekenhuis. Maar voor de rest niet. Mijn moeder is van mij in een uur of drie bevallen, de tweede binnen het uur, de derde ook in 3 uur. Er is voor mij momenteel geen enkele reden om aan te nemen dat een ziekenhuisbevalling noodzakelijk is, behalve mijn eigen angst voor bloedverlies. Ik woon centraal, in een superspoedgeval kan ik binnen 15 minuten op een operatiezaal liggen. Daarbij ben ik voor de uitdrijving zelf totaal niet bang.
Hoe "vast" moet je beslissing liggen? En ik lees vaak dat 50% van de eerste kinderen alsnog in het ziekenhuis bevalt, is het dan niet toch zinvoller om daar bij voorbaat maar voor te kiezen?
Ik denk het wel. Er zijn er in elk geval drie in de buurt, dus ik heb ruime keuze. Zal het de volgende keer eens aan de verloskundige vragenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:34 schreef mefke79 het volgende:
SQ mag jij naar alle ziekenhuizen in de buurt? Want ik zou sowieso bij een ziekenhuis gaan kijken en beslissen. Die kraamsuites heb je bv wel en het ene en niet in het andere ziekenhuis en bij het ene is een soort kraamhotelidee en bij het andere niet.
Chanty, waarom mag je eigenlijk niet ingeleid of geprimed worden? Je zou zeggen, gecontroleerde omgeving want ziekenhuis, dus dat kan dan toch eigenlijk niet de reden zijn.
Overigens ik heb een ruggenprik gehad met en zonder weeën en eigenlijk beviel het me allebei even goed. Ik vind het niet bijzonder pijnlijk als je maar goed ontspant. Het is vooral vreemd en onwerkelijk om je gevoel weg te voelen vallen. Ik werd er eigenlijk nog altijd melig van.
Afgelopen maand nog een bevalling begeleid van een dame die ergens tussen 4 en 6 cm besloot dat ze lekker thuis wilde blijven in plaats van naar dat ziekenhuis waar ze al vanaf de intake haar zinnen op had gezet. Dikke prima, dan blijven we thuis. Ik heb alles bij me wat er nodig zou kunnen zijn op zo'n moment dus helemaal goed.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:23 schreef Stormqueen het volgende:
ik begin inmiddels stiekem te twijfelen aan mijn volle overtuiging voor een ziekenhuisbevalling. Ik heb een paar dingen gelezen mbt thuisbevallen die me toch wel aanspreken.
In de hele familie komen eigenlijk geen dramabevallingen voor. Ja, de oudste zus van mijn moeder heeft een stuiter gehad. Dus die moest naar het ziekenhuis. Maar voor de rest niet. Mijn moeder is van mij in een uur of drie bevallen, de tweede binnen het uur, de derde ook in 3 uur. Er is voor mij momenteel geen enkele reden om aan te nemen dat een ziekenhuisbevalling noodzakelijk is, behalve mijn eigen angst voor bloedverlies. Ik woon centraal, in een superspoedgeval kan ik binnen 15 minuten op een operatiezaal liggen. Daarbij ben ik voor de uitdrijving zelf totaal niet bang.
Hoe "vast" moet je beslissing liggen? En ik lees vaak dat 50% van de eerste kinderen alsnog in het ziekenhuis bevalt, is het dan niet toch zinvoller om daar bij voorbaat maar voor te kiezen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Inleiden en primen wordt inn dit ziekenhuis voor twee verschillende dingen gebruikt. Primen is alleen het verweken/verstrijken van die baarmoederrmond en 1-2 cm ontsluiting kweken. Inleiden is in dit geval al datgene wat je doet met als streven iemand binnen grofweg 12 uur te laten bevallen. Dus vanaf 2-3 cm, vliezen breken en syntocinon starten in dit geval.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:34 schreef mefke79 het volgende:
SQ mag jij naar alle ziekenhuizen in de buurt? Want ik zou sowieso bij een ziekenhuis gaan kijken en beslissen. Die kraamsuites heb je bv wel en het ene en niet in het andere ziekenhuis en bij het ene is een soort kraamhotelidee en bij het andere niet.
Chanty, waarom mag je eigenlijk niet ingeleid of geprimed worden? Je zou zeggen, gecontroleerde omgeving want ziekenhuis, dus dat kan dan toch eigenlijk niet de reden zijn.
Overigens ik heb een ruggenprik gehad met en zonder weeën en eigenlijk beviel het me allebei even goed. Ik vind het niet bijzonder pijnlijk als je maar goed ontspant. Het is vooral vreemd en onwerkelijk om je gevoel weg te voelen vallen. Ik werd er eigenlijk nog altijd melig van.
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
Afgelopen maand nog een bevalling begeleid van een dame die ergens tussen 4 en 6 cm besloot dat ze lekker thuis wilde blijven in plaats van naar dat ziekenhuis waar ze al vanaf de intake haar zinnen op had gezet. Dikke prima, dan blijven we thuis. Ik heb alles bij me wat er nodig zou kunnen zijn op zo'n moment dus helemaal goed.
Inderdaad, gemiddeld genomen wordt 50% van de vrouwen alsnog overgedragen. Daar zit een heel groot percentage bij wat al in het ziekenhuis is (!) De nabijheid van gynaecoloog etcetera maakt ook dat er laagdrempeliger overgedragen wordt. Soms is dat goed, vaak is het niet nodig. Hetzelfde geldt voor pijnstilling, het absolute merendeel van de vrouwen die alsnog medisch worden zijn de vrouwen die 'te langzaam' ontsluiten, of de vrouwen die alsnog pijnstilling willen. Ook voor dat laatste geldt dat het vaak eene lagere drempel is in het ziekenhuis om alsnog voor pijnstilling te gaan.
Realiseer je alsjeblieft dat van die 50% ongeveer 2-4% overdragingen echt spoed betreft. Voor de rest kun je over het algemeen zelfs met eigen vervoer naar het ziekenhuis. Zoals wanneer de ontsluiting niet opschiet, wanneer je pijnstilling wilt of wanneer baby in het vruchtwater gepoept heeft.
Of het zinvol is om al in het ziekenhuis te zijn tsja, hard to say. Neem in je overweging ajb ook mee dat je, wanneer je poliklinisch wilt bevallen, over het algemeen pas bij ongeveer 6 cm naar het ziekenhuis gaat bij je eerste kind.bij zes centimeter pas? Da's nauwelijks de moeite meer waardSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En als ik voor de 3 uursbevalling ga red je dat niet
disclaimer
Ben benieuwd hoe je daar straks over denktquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
bij zes centimeter pas? Da's nauwelijks de moeite meer waard
Mefke niet zo mooi en helder verwoord als Mignonne dat doet, maar daar kwam het wel op neer wat ze in het ziekenhuis zeidenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:49 schreef mignonne het volgende:
[..]
Inleiden en primen wordt inn dit ziekenhuis voor twee verschillende dingen gebruikt. Primen is alleen het verweken/verstrijken van die baarmoederrmond en 1-2 cm ontsluiting kweken. Inleiden is in dit geval al datgene wat je doet met als streven iemand binnen grofweg 12 uur te laten bevallen. Dus vanaf 2-3 cm, vliezen breken en syntocinon starten in dit geval.
Inleiden mag wel, primen niet. Motivatie daarvoor is gissen, langdurige inleiding geeft meer risico's op dippende hartslag bijv. En in dit geval wordt het dan alsnog een ks. Bovendien heb je hogere kans op een failed induction als je gaat primen op een bmm die nog potdicht zit. Dat die hele bevalling volledig stagneert bij 2-3 cm, en dan dus ook weer een ks. Het ziekenhuis wil wsl gewoon dat als er ingeleid moet worden, dat dan dee slagingskans daarvoor zo groot mogelijk is en dan moet het dus niet zo zijn dat er nog geprimed moet worden.
Ligt er heel erg aan, als het niet opschiet kan het inderdaad nog uren duren, maar als het vlot gaat lijkt het me minder de moeite. Maar wellicht moet ik het toch gewoon nog even open laten. Ik wil daar nu gewoon nog niet over beslissen geloof ikquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:52 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe je daar straks over denkt![]()
Grappig dat je dit nu aanhaalt, ik was vanaf het begin overtuigd van een ziekenhuisbevalling (ik moest echt niet denken aan een thuisbevalling) maar de laatste tijd spookt steeds vaker een thuisbevalling door m'n hoofd.
Lekker thuis bevallen dusquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Volgens mij wordt hier vooral zachtzinnig gepraat over het zetten van de prik. Niemand hier roept "joh, neem een ruggenprik want dat is pas relaxed manquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
ik vind dat hier best wel zachtzinnig over een ruggenprik gepraat wordt.
Naja, het ging mij niet om de duur vanaf 6 cm maar de heftigheid nam toen wel toe bij mijn relaxte bevallingquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ligt er heel erg aan, als het niet opschiet kan het inderdaad nog uren duren, maar als het vlot gaat lijkt het me minder de moeite. Maar wellicht moet ik het toch gewoon nog even open laten. Ik wil daar nu gewoon nog niet over beslissen geloof ik
Imo denkt niemand er 'zo makkelijk' over, maar gaat het dus vooral om het zetten van de prik zelf.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:52 schreef Zoë23 het volgende:
Het is fijn dat het bestaat maar ik denk er iig niet zo makkelijk over.
aan het bevallen?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:54 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Lekker thuis bevallen dus
Wat ik ook ga doen!
(ben weer thuis dus)
Tongpiercing voel je dus echt helemaal niks van. Je loopt daarna alleen een paar dagen met een dikke lap in je mond en eet veel waterijsquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:42 schreef Fee-nix het volgende:
Chanty, een navelpiercing lijkt mij veel enger dan een ruggeprik. En een tongpiercing ook!
Bezoek was hier meteen al de eerste dag, verspreid over de bezoekuren kwamen: ouders, schoonouders, mijn zusjes, schoonzus+man. Ging prima.
Mijn eigen man hield zich wel aan de bezoekuren, maar ik was 's avonds dan ook erg moe en niet heel gezellig meer. Maar als ik het me goed herinner, mag manlief er zijn wanneer hij wil (overdag iig).
De eerste keer had ik een kamer alleen (heerlijk!!) De tweede keer lag ik in mijn eentje op een tweepersoonskamer. Tot de laatste nacht... Toen kwam er nog een moeder en baby bij. Jankende baby van een ander 's nachts vond ik geen succes. Maarja, gelukkig was het de laatste nacht. Hoop dat ik nu weer een kamer alleen kan krijgen. Ze streven er wel naar, na een keizersnee.
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:54 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Lekker thuis bevallen dus
Wat ik ook ga doen!
(ben weer thuis dus)
Ho effequote:
Hahaha nee das waarquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ook dat was geen pretje maar dat heeft vast te maken met de weeën en het verkeerd zetten van de ruggeprik.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:58 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Imo denkt niemand er 'zo makkelijk' over, maar gaat het dus vooral om het zetten van de prik zelf.
Laat dat maar aan mij over! Morgen ben ik vast weer beter gehumeurd. Denk dat ik even een dagje nodig heb om te resetten en mezelf kut te voelen en alles oneerlijk te vinden en mezelf zielig te vinden. En dan ga ik morgen weer met frisse moed de schouders eronder zetten.quote:
Ik kan het me gewoon voorstellen allemaal. Want ik riep steeds van als ik naar het ziekenhuis moet dan so be it bla bla bla doe ik wel even.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:10 schreef Chanty het volgende:
[..]
Laat dat maar aan mij over! Morgen ben ik vast weer beter gehumeurd. Denk dat ik even een dagje nodig heb om te resetten en mezelf kut te voelen en alles oneerlijk te vinden en mezelf zielig te vinden. En dan ga ik morgen weer met frisse moed de schouders eronder zetten.
Nou, dat inderdaad. Wat mefke en ik (en een paar anderen zeiden) was om Chanty gerust te stellen voor het geval ze sowieso een ruggenprik zal moeten. Ik lees het helemaal niet zoals Sunshine zegt.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:55 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Volgens mij wordt hier vooral zachtzinnig gepraat over het zetten van de prik. Niemand hier roept "joh, neem een ruggenprik want dat is pas relaxed man". Althans, naar mijn idee gaat het gros van de opmerking over het feit dat het zetten van de ruggenprik erg meevalt. Vooral omdat dat is waar Chanty zich (onder andere) wat zorgen over maakt.
Maar kwamen ze daar pas op het einde achter? Of was dat iets wat de verloskundige ook wel had kunnen constateren waardoor ze naar het ziekenhuis hadden kunnen rijden?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:08 schreef AwayTL het volgende:
Heb vroeger altijd geroepen dat ik graag in het ziekenhuis wilde bevallen, want die rotzooi en gedoe wilde ik echt niet thuis (dit riep ik al va puber overigens :p, naïeve mening ftw!).
Toen las ik tijdens vorige zwangerschap dat de eigen bijdrage dan 116¤ was en toen maar voor thuis gekozen (ja echt, zo zuinig ben ik). Nu ik eigenlijk naar het ziekenhuis 'moet' zie ik er tegenop. Vond thuis bevallen heerlijk.
Weinig mensen en je eigen spullen, je eigen ding. Geen gesleep meer van ziekenhuis naar huis, vluchttas, oma onderbroeken on display. Vond het erg intiem. Besef me overigens wel dat ik geluk heb gehad met het gemak van de bevalling. Een 24 uurs bevalling had ik thuis niet getrokken denk ik.
Vrienden van ons hebben ook in die tijd een kindje gekregen en die had het niet gehaald als ze niet in het ziekenhuis geboren was (zeiden ze). Dat soort dingen maak ik mij bij een thuisbevalling weer zorgen over. Tijdens de bevalling overigens geen moment bij stilgestaan.
Gevoel volgen denk ik dan maar.
Chanty, ik hoop zo dat fernando zich nog aandient!
Oh, dat hoef je niet speciaal te doen hoor. Was gewoon benieuwd! Mijn nichtje had 'm ook twee keer om d'r nek zitten en is gewoon thuis geboren, als de verloskundige adequaat handelt hoeft dat volgens mij niet levensbedreigend te zijn, maar iedere situatie is natuurlijk andersquote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:27 schreef AwayTL het volgende:
Ik geloof dat ze dat pas hebben geconstateerd tijdens het laatste deel van de bevalling. Iets met de navelstreng (ik geloof om het nekje), maar weet het niet precies. Kan het wel even navragen als je dat wilt?
Jouw 'hier' was ook mijn 'hier' toch? Goede ervaringen?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:31 schreef Skoap het volgende:
Voor mij is de hele reden geweest dat ik niet thuis wilde bevallen het idee dat ik als er dan toch nog wat mis blijkt, of het vordert niet, je dan met weeen en misschien zelfs wel pers weeen als nog naar het ziekenhuis moet. Dat leek me echt zo k*t
Maar ja hier in het ziekenhuis bevallen is gewoon met je verloskundige op een aparte kamer en als er dan wat is word je pas overgedragen aan het ziekenhuis. Dus prima geregeld vond ik.
Uiteindelijk maakte het allemaal niks uit want ik werd ingeleid en had geen keuze meer.
Oh wow wat interessant. Ik ben meteen gaan kijken en in ons dorp wordt dat ook aangeboden. Flink prijzig wel (70 euro per sessie) maar volgens diverse sites vergoed mijn zorgverzekering meer dan de helft per sessie (pluk ik die aanvullende verzekering ook nog een beetje leegquote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:37 schreef kwakz0r het volgende:
Verder: ik duim voor je Blue dat t weer zakt!
Net eerste sessie bij de haptonoom gehad (zwangerschapsbegeleiding). Ik vond het heel fijn! Hij nam echt de tijd, en het was niet te zweverig. We gaan werken aan loslaten, ontspannen, hoe J daarin kan helpen, en durven te voelen - allemaal dingen waarvan ik weet dat het struikelblokken zijn voor me.
Het is tegelijkertijd superpraktisch/hands on. Ik ben helemaal gelukkig!
Moest wel huilen maar dat hoort er een beetje bij (hij wil er immers achter komen waar je gevoel blokkeert), en ik was al wankel bij binnenkomst omdat er in de wachtkamer een mevrouw binnenkwam die zelf helemaal overstuur was omdat haar zoontje met zijn voetje tussen de spaken was gekomen. Toen moest ik ook huilen
Hormonen
Zo nog maar wat opruimen en dan ga ik heerlijk volop genieten van mijn vrije dag!
Haha ja dat bedoeldde ik dus te zeggen met dat je in principe pas rond 5-6 cm gaat verplaatsen naar het zh. Dan heb je ook al weeen en moet je dus ook daarmee in de auto.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:32 schreef Stormqueen het volgende:
Als je er wél voor kiest moet je toch ook met weeën naar het ziekenhuis?
Klopt! Ja ze waren allemaal super aardig daar!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:34 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Jouw 'hier' was ook mijn 'hier' toch? Goede ervaringen?
Ik ga in juli naar een informatieavond 'hier' en maak dan de definitieve beslissing thuis of ziekenhuis, maar ik neig naar ziekenhuis.
Ja dat klopt, maar ik bedoelde vooral de weeën op het eind... Die schijnen veel zwaarder te zijn.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:32 schreef Stormqueen het volgende:
Als je er wél voor kiest moet je toch ook met weeën naar het ziekenhuis?
Het is wel een beeeetje zweverig hoor, het gaat immers heel erg over "vanuit gevoel" werken.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:39 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Oh wow wat interessant. Ik ben meteen gaan kijken en in ons dorp wordt dat ook aangeboden. Flink prijzig wel (70 euro per sessie) maar volgens diverse sites vergoed mijn zorgverzekering meer dan de helft per sessie (pluk ik die aanvullende verzekering ook nog een beetje leeg). Mijn man is echt heeeeeel nuchter, maar misschien kan ik hem overhalen met dat hij dan tenminste wat kan doen om mij te helpen. Eerst verzekering even checken en dan informeren hier of ik nog aan kan schuiven met mijn 25 weken... Beter laat dan niet toch?
Strijken kwam hier (weer) voorbij; doen we niet aan, hebben geen strijkijzer.![]()
Oeh en katheter en infuus ben ik ook doodsbenauwd voor net als Chanty!
Verder moet ik nog bijlezen.
Wat heb je dan dat dat al vanaf je 12e tegen je gezegd wordtquote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:51 schreef StarDust_ het volgende:
Bevallen...daar moet ik het donderdag maar eens met de gynaecoloog over hebben. Ik heb vanaf mijn 12e jaar altijd gehoord van de specialisten in het ziekenhuis dat ik met een keizersnee moet bevallen (ivm medische indicatie). Gisteren had ik een afspraak met de verloskundige, verteld ze me dat ik een gewone bevalling kan hebben. Had er eigenlijk nooit over nagedacht, omdat ik altijd dacht dat het nooit aan de orde was. Viel toch een beetje rauw op mijn dak!
Morgen de nekplooimeting, spannend!!
Ik heb een milde scoliose, waardoor mijn bekken niet recht staan. Heb altijd begrepen dat het kind er dan niet goed door heen kan, en dat het zelfs klem kan komen te zitten!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:04 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wat heb je dan dat dat al vanaf je 12e tegen je gezegd wordtDas nogal een stellige uitspraak dan
ah op die fiets. Mja denk dat de inzichten dan wellicht wat verandert zijn ook sinds die tijd? Bij mijn weten moet zoiets heel ernstig zijn wil het invloed hebben/niet kunnen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:06 schreef StarDust_ het volgende:
[..]
Ik heb een milde scoliose, waardoor mijn bekken niet recht staan. Heb altijd begrepen dat het kind er dan niet goed door heen kan, en dat het zelfs klem kan komen te zitten!
Nee komt absoluut niet vaak voor dat het kind daar zo snel al last van heeft. Gelukkig maar.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:10 schreef -Bubseltje- het volgende:
Mignonne bij mij kwam mijn meisje al vrij snel na het begin van de weeen al in de problemen door de dubbele navelstreng om de nek. Maar dat komt dus niet zo vaak voor?
Ik was dus wel blij dat ik al in het ziekenhuis was.
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
ah op die fiets. Mja denk dat de inzichten dan wellicht wat verandert zijn ook sinds die tijd? Bij mijn weten moet zoiets heel ernstig zijn wil het invloed hebben/niet kunnen.
Vooral niet plat op je rug gaan liggen of zulke grappen dan dusvertikaal baren of in bad ofzo
Donderdag moet ik naar de gynaecoloog voor een ander medisch probleem (ze hebben de handen vol aan me!), dus ik kaart mijn scoliose ook maar meteen aan! Wil me wel goed voorbereiden op wat ik kan verwachten. Maar goed, neemt niet weg dat dit een verrassing is en ik moet gaan nadenken over hoe ik wil bevallen...maar dat duurt nog wel even!!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:10 schreef mignonne het volgende:
Kan me trouwens wel voorstellen dat ze in jouw geval dan niet tot het uiterste gaan. Als je merkt dat je wel volledige ontsluiting krijgt maar dat het tkind niet verder zakt, dan ga je niet het onderste uit de kan halen als je weet dat dit aan de hand is bij jou.
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:04 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wat heb je dan dat dat al vanaf je 12e tegen je gezegd wordtDas nogal een stellige uitspraak dan
Kwak ben je bij Jan geweest?
Ik vond die haptonomie aan de buitenkant een klein tikje zweef-ish overkomen, maar als je dan een tweede en derde sessie hebt gehad en het kwartje valt, dan voel/zie je ineens dat het ook heel logisch is wat hij doet. Hij brengt je letterlijk in balans, hij brengt je letterlijk weer terug naar je centrum, je basis. En hij leert je dus hoe je dat zelf kunt doen of hoe je partner dat kan. Ik vond het heel mooi om te zien en ik gebruik sommige truukjes die hij liet zien nog steeds wel eens
Ik denk ook dat ie de twintigste komtquote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:28 schreef mousemicky het volgende:
Breekt even in...
Chanty, hup hup voor Fernando, ik denk dat ie de 20e komt, da's namelijk een hele mooie datum, want dan ben ik jarig. Nog even en dan kan die uk J's oude kleertjes aan, en dat vind ik altijd zo leuk, dat alles nog een rondje mee mag
![]()
Sluipt weer weg...
Hoe was het in het zkh vandaag?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:40 schreef BlueEyes het volgende:
En ik heb nogsteeds bij de 'stel dat' verhalen een goed gevoel bij mijn keus voor thuis![]()
Heb ook een onwijs fijn gevoel en vertrouwen bij mijn 3 verloskundigen en het feit dat ik binnen 15 minuten in het ziekenhuis kan zijn.
Voor je het weet heb je inderdaad jullie kleine mannetje!!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:37 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik denk ook dat ie de twintigste komtLaten we hopen dat we helderziend zijn
En iedereen nog bedankt voor alle lieve reacties waar ik niet op heb gereageerd. Mijn vent is weer thuis, heb even lekker uitgehuild en ik ga me de rest van de avond terugtrekken en morgen een nieuwe dag en dan ga ik me maar eens focussen op het positieve: mijn jongetje dat ik straks heb
Pannekoeken ook al weeopwekkend?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:05 schreef StarDust_ het volgende:
[..]
Voor je het weet heb je inderdaad jullie kleine mannetje!!Wat een fijne gedachte is dat!!
Voor nu; ik zou alleen nog maar pannenkoeken eten!
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:16 schreef rebel-angel het volgende:
Die ananas moest je op een andere manier naar binnen werken hoor
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:39 schreef BlueEyes het volgende:
Hier is iemand die steeds verlekkerd achter me aanhobbelt in het kader van een orgasme is opwekkend...
Ga weg
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:39 schreef BlueEyes het volgende:
Hier is iemand die steeds verlekkerd achter me aanhobbelt in het kader van een orgasme is opwekkend...
Ga weg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |