abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 juni 2014 @ 23:30:56 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_141182328
Zwangerschap & geboorte

2014

***12 juni: Chanty & DirtyHarry*** (jongetje)

2 juli: BlueEyes
11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20 (jommetje)

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsel (meisje)
16 augustus: gewoonmezelf87 (meisje)
17 augustus: geppie (meisje)
22 augustus: rebel-angel (meisje)
22 augustus: Dyre
30 augustus: Mangostine (meisje)

18 september: Razztwizzle (meisje)
23 september: Tante_Soesa (meisje)
30 september: Hilmo (jongen)

5 oktober: Spees_Eend (meisje)
7 oktober: DagenNachtdromer (jongetje)
9 oktober: Skittles (meisje)
***9 oktober: Stormqueen & bleiblei*** (meisje)
12 oktober: Loj
18 oktober: Fee-nix (meisje)
22 oktober: kwakz0r (jongen)
23 oktober: Little_Miss_Naughty

3 november: krijgerrtje (meisje)
10 november: DevilsAndDust (jongen)
15 november: JufMariska (jongen)
16 november: Heliotrope (meisje)
22 november: Zoë23 (tweeling)
23 november: LadyTagliatelle
26 november: Lingue
29 november: Sicilia (jongen)

2 december: AwayTL
2 december: Radyhyn
8 december: Cleany (papa)
15 december: Crumpette
19 december: snoenk
26 december: roellie80 (papa)
26 december: StarDust_

2015

15 januari: NotTheSame

9 februari: Lurktmeteenrietje
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
disclaimer
pi_141182353
BAM fipo! :P en welterusten!
pi_141182416
ja hodver! :P nieuw topic nieuwe kansen 8-)

Snap ik kwak. :Y Dat begrijp ik heel goed, en ik zeg het dus ook dat we dat allemaal snel geneigd zijn om te doen. Ik heb dat op mn opleiding ook heel actief moeten leren om alleen maar te zeggen "joh wat rot voor je" en er niet een 'maar...' achteraan te gooien. Het is helemaal niet rot bedoelt, en 9 van de 10 keer wordt het ook niet zo opgevat, maar toch lijkt het wel binnen te komen bij best wel wat vrouwen, die gaan dan denken oh blijkbaar mag ik me niet zo voelen. Ook niet bewust!

En dat je je er niet mee kunt identificeren komt wellicht enerzijds omdat je zelf nog niet zo ver bent dat je tegen de bevalling aan hikt, anderzijds staat iedereen er ook gewoon anders in wat dat betreft. Nogmaals, ik begrijp dat het van jou uit niet rot bedoelt is, of vanuit wie dan ook. Maar het kan voor de ontvangende partij ook fijn zijn als er letterlijk ruimte is voor zulke gevoelens ofzo. Beetje net als mannen die gewoon zeggen "das kut!" tegenover vrouwen die gelijk zeggen "das kut, misschien moet je .... proberen" :P we zijn gewoon snel geneigd om te relativeren voor een ander das t enige wat k probeer aan te geven.
:)
pi_141182433
ik dacht inderdaad ook dat het met de werking vd placenta te maken had, die vermindert sterk na 42 weken, En wn vroeger... toen stierven er ook veel meer kinderen..
S. 2014
J. 2016
  maandag 16 juni 2014 @ 23:34:29 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_141182532
Mignonne O+
disclaimer
pi_141182539
Nou Amsel, daar heb ik me destijds ook helemaal in verdiept toen ik tegen de 42 aan zat.
Volgens de meest recente onderzoeken worden de risico's na 42 weken dermate groter dat het veiliger is om de bevalling op te wekken.

Daarom wordt nu die norm gehanteerd en die is dus wetenschappelijk verantwoord. Maar het zegt weinig over individuele gevallen natuurlijk. Toen I. met 41 +5 dagen geboren werd, was de placenta nog helemaal mooi en er was ook nog genoeg vruchtwater.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_141182604
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:32 schreef mignonne het volgende:
ja hodver! :P nieuw topic nieuwe kansen 8-)

Snap ik kwak. :Y Dat begrijp ik heel goed, en ik zeg het dus ook dat we dat allemaal snel geneigd zijn om te doen. Ik heb dat op mn opleiding ook heel actief moeten leren om alleen maar te zeggen "joh wat rot voor je" en er niet een 'maar...' achteraan te gooien. Het is helemaal niet rot bedoelt, en 9 van de 10 keer wordt het ook niet zo opgevat, maar toch lijkt het wel binnen te komen bij best wel wat vrouwen, die gaan dan denken oh blijkbaar mag ik me niet zo voelen. Ook niet bewust!

En dat je je er niet mee kunt identificeren komt wellicht enerzijds omdat je zelf nog niet zo ver bent dat je tegen de bevalling aan hikt, anderzijds staat iedereen er ook gewoon anders in wat dat betreft. Nogmaals, ik begrijp dat het van jou uit niet rot bedoelt is, of vanuit wie dan ook. Maar het kan voor de ontvangende partij ook fijn zijn als er letterlijk ruimte is voor zulke gevoelens ofzo. Beetje net als mannen die gewoon zeggen "das kut!" tegenover vrouwen die gelijk zeggen "das kut, misschien moet je .... proberen" :P we zijn gewoon snel geneigd om te relativeren voor een ander das t enige wat k probeer aan te geven.
ik merk dat ik er juist relaxeder over word naar mate ik meer lees en zie over wat er allemaal kan gebeuren. een beetje het "we zien wel, ik kan alles aan" gevoel, en tegelijkertijd wel een soort gezonde tegenzin tegen een hoofd uit mn doos werken wat ik tzt wel opzij ga kunnen zetten... toen ik net zwanger was had ik juist hele sterke ideeen.

ik dacht overigens dat mannen altijd van het advies waren, ipv luisteren. die van mij wel althans :P
Kwak
pi_141182687
En wat dat betreft is trouwens ook alles relatief. De een vindt het vreselijk om naar het ziekenhuis te moeten de ander is er een soort opgelucht over. De een vindt het vreselijk om ingeleid te worden de ander vindt het idee van plannen wel fijn. Tsja.

En over die 42 weken, uit de literatuur blijkt dat er een na die 42 weken gemiddeld genomen een verslechtering van de placentafunctie optreedt. Houdt in dat kindje minder vruchtwater kan krijgen en uiteindelijk mogelijk ook minder zuurstof. Kan, hoeft niet. Gevallen van complicaties zijn wel bewezen meer na de 42e week.

That having said, zijn er vrouwen die in hun familie allemaal rond de 39e week bevallen en er zijn ook vrouwen die in hun familie allemaall rond de 43e week bevallen. Die worden tegenwoordig dus gewoon ingeleid. Dat zijn dan ook vaak de vrouwen die bij 42 weken nog steeds 4 dagen nodig hebben voordat ze een keertje daadwerkelijk bevallen zeg maar, omdat dat lijf er gewoon echt nog niet mee bezig is.

Er is GEEN bewijs voor dat inleiden bij 41 weken beter is dan afwachten tot 42 weken. Er is een tijdje een trend geweest om massaal in te leiden bij 41 weken, maar daar komen ze nu gelukkig weer een (klein) beetje van terug. Een eerste kindje komt gemiddeld genomen bij 40+5 dagen. Op die manier geef je vrouwen ook niet echt een hele eerlijke kans op een natuurlijke bevalling als je die allemaal in gaat leiden.
pi_141182707
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:35 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik merk dat ik er juist relaxeder over word naar mate ik meer lees en zie over wat er allemaal kan gebeuren. een beetje het "we zien wel, ik kan alles aan" gevoel, en tegelijkertijd wel een soort gezonde tegenzin tegen een hoofd uit mn doos werken wat ik tzt wel opzij ga kunnen zetten...

ik dacht overigens dat mannen altijd van het advies waren, ipv luisteren. die van mij wel althans :P
Die van mij zegt op alles oh. joh. ok. hmhm. das kut.
sorry wat zei je?

:') :+
  maandag 16 juni 2014 @ 23:38:59 #10
344469 Amsel
zonder t
pi_141182751
Die strikte 42 weken komt zo arbitrair op me over, zeker als je niet eens precies weet wanneer de bevruchting was en ze dus met een millimeter fout meten bij de termijnecho er zo een paar dagen naast kunnen zitten.

Ik denk bijvoorbeeld echt dat ik in werkelijkheid korter zwanger ben dan wat de uitgerekende datum doet denken. Het klopt namelijk niet met het seksmoment :P En bij elke echo na de termijnecho kregen we te horen dat ze qua groei een weekje kleiner lijkt te zijn. Ik vroeg al eens aan de vk of ze die 42 weken dan wel echt als harde "deadline" moeten zien, want volgens mij is ze dan dus eigenlijk pas 41 weken ofzo, maar ze houden dus wel echt aan die datum vast :?
  maandag 16 juni 2014 @ 23:39:15 #11
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141182776
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:38 schreef mignonne het volgende:

[..]

Die van mij zegt op alles oh. joh. ok. hmhm. das kut.
sorry wat zei je?

:') :+
_O-

die van mij zoekt altijd oplossingen, terwijl ik alleen even wil janken dat het leven kut is :7
Kwak
  maandag 16 juni 2014 @ 23:40:12 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_141182828
Daar zijn mannen voor uitgevonden! Toch is het soms best handig :Y
disclaimer
pi_141182914
En das mooi dat je er zo onbevangen in kan staan, houdt dat vast!

Ik had dat bij de eerste en ik denk dat het me wel geholpen heeft toen. Hoewel ik wel veel theorie had opgezocht over wat er nou ging gebeuren in mn lijf, hoe het zou lopen zou k wel zien. Ik wilde alleen niet gestript of ingeleid worden. Verloskundige keek zo toen ik dat bij 40+6 afsloeg O.o maar de volgende dag ben ik bevallen, helemaal zelf :D :P

Bij de tweede had ik meer ideeën over hoe en wat, wilde ik eigenlijk thuis maar was dat praktisch slecht haalbaar. En nu, als ik een derde zou krijgen... ik kijk er nu al naar uit om mn eisenlijstje daar op tafel te smijten ~O> nee grapje, zo'n eiser ben ik niet, maar ik heb hele concrete ideeën over wat ik wel en niet wil in elk geval en het wordt wellicht wel mn laatste bevalling dus het gaat zoals ik het wil. puh. En ik kan lekker zeggen dat ik erop zit en heus helegaar wel nagedacht heb erover dus gaat t lekker zo.
pi_141182955
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:38 schreef Amsel het volgende:
Die strikte 42 weken komt zo arbitrair op me over, zeker als je niet eens precies weet wanneer de bevruchting was en ze dus met een millimeter fout meten bij de termijnecho er zo een paar dagen naast kunnen zitten.

Ik denk bijvoorbeeld echt dat ik in werkelijk korter zwanger ben dan wat de uitgerekende datum doet denken. Het klopt namelijk niet met het seksmoment :P En bij elke echo na de termijnecho kregen we te horen dat ze qua groei een weekje kleiner lijkt te zijn. Ik vroeg al eens aan de vk of ze die 42 weken dan wel echt als harde "deadline" moeten zien, want volgens mij is ze dan dus eigenlijk pas 41 weken ofzo, maar ze houden dus wel echt aan die datum vast :?
Ja, in principe wel, maar vanaf 41 weken gaan ze je om de dag checken in het ziekenhuis (hartslag, vruchtwater). Als alles nog goed gaat, gaan ze niet direct inleiden. En als jij echt niet wilt, kunnen ze je ook niet dwingen hoor (toch mignonne?). Ik vond het ook lastig, precies ook om de redenen die jij aangeeft. Het lijkt zo arbitrair en waarom zou je niet kunnen vertrouwen op je lijf als de zwangerschap zo goed gaat?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 16 juni 2014 @ 23:42:52 #15
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141182964
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:38 schreef Amsel het volgende:

Ik denk bijvoorbeeld echt dat ik in werkelijk korter zwanger ben dan wat de uitgerekende datum doet denken. Het klopt namelijk niet met het seksmoment :P En bij elke echo na de termijnecho kregen we te horen dat ze qua groei een weekje kleiner lijkt te zijn. Ik vroeg al eens aan de vk of ze die 42 weken dan wel echt als harde "deadline" moeten zien, want volgens mij is ze dan dus eigenlijk pas 41 weken ofzo, maar ze houden dus wel echt aan die datum vast :?
ja, die termijn vind ik ook lastig. Ik weet 100% zeker dat ik bevrucht ben op maandag 27 januari :') maar mijn datum is 2 dagen later. de eerste datum was obv cyclus weer 2 dagen eerder dan dat, en de termijnecho gaf eigenlijk een termijn aan die nóg een paar dagen later was, maar dat hebben ze maar zo gelaten...

kint heeft nu hoofd op termijn, lange benen en een dikke buik.
maar als mijn eerste termijn was blijven staan was t buikje nu op groei geweest en t hoofd aan de kleine kant... dus ja...
Kwak
pi_141183032
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:42 schreef kwakz0r het volgende:

maandag 27 januari
Dus dat was jij aan het doen toen ik lag te bevallen, hm? }:| .
pi_141183084
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:38 schreef Amsel het volgende:

Ik denk bijvoorbeeld echt dat ik in werkelijkheid korter zwanger ben dan wat de uitgerekende datum doet denken. Het klopt namelijk niet met het seksmoment :P En bij elke echo na de termijnecho kregen we te horen dat ze qua groei een weekje kleiner lijkt te zijn. Ik vroeg al eens aan de vk of ze die 42 weken dan wel echt als harde "deadline" moeten zien, want volgens mij is ze dan dus eigenlijk pas 41 weken ofzo, maar ze houden dus wel echt aan die datum vast :?
Wanneer is je termijn gesteld? bij welke termijn?

Het lastige is dat zaadcellen tot 7 dagen na ejaculatie nog een eicel kunnen bevruchten, dus moment van seks kun je nooit als uitgangspunt nemen eigk. Verder kan een bevruchte eicel ook nog een diapauze hebben enkele dagen tot een week, al met al kan het zomaar 2 weken schelen en kun je het moment dus niet precies bepalen. Daarom kun je het best tussen 10-12 weken meten, dan heb je de meest betrouwbare termijnmeting. Voor de 10 weken is mogelijk onbetrouwbaar en na 12 ook. Om nog maar te zwijgen van die gevallen waarbij bij 20 weken de termijn ineens nog aangepast wordt omdat t kind voorloopt :X
  maandag 16 juni 2014 @ 23:45:11 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_141183102
Ik op 19 januari :7
disclaimer
pi_141183137
Ja maar hoe weet je nu zeker dat toen je eisprong was? Sex en bevruchting daar kan zelfs wel 3 dagen tussen zitten... (Of zeg ik nu heel iets doms :D)
Life is what happens while you are busy making other plans...
  maandag 16 juni 2014 @ 23:45:51 #20
344469 Amsel
zonder t
pi_141183152
Ik ben trouwens niet principieel tegen inleiden op die termijn hoor, vroeg me gewoon af hoe het precies zat met de redenen erachter :)
pi_141183165
Het schijnt trouwens wel zo dat vrouwen na IVF en ICSI vaker voor de 40e week bevallen. Vind ik een grappig fenomeen. Of dat dan met precieze datum van terugplaatsing te maken heeft of met omstandigheden rondom die bevruchting, toch vaak hormoonbehandelingen enz. wie weet? Ik vind het fascinerend :D
pi_141183183
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

Het lastige is dat zaadcellen tot 7 dagen na ejaculatie nog een eicel kunnen bevruchten, dus moment van seks kun je nooit als uitgangspunt nemen eigk. Verder kan een bevruchte eicel ook nog een diapauze hebben enkele dagen tot een week, al met al kan het zomaar 2 weken schelen en kun je het moment dus niet precies bepalen. Daarom kun je het best tussen 10-12 weken meten, dan heb je de meest betrouwbare termijnmeting. Voor de 10 weken is mogelijk onbetrouwbaar en na 12 ook. Om nog maar te zwijgen van die gevallen waarbij bij 20 weken de termijn ineens nog aangepast wordt omdat t kind voorloopt :X
Ah gelukkig ik ben niet gek :D ;)
  maandag 16 juni 2014 @ 23:46:32 #23
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141183196
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:44 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Dus dat was jij aan het doen toen ik lag te bevallen, hm? }:| .
ja, effe snel voor schooltijd :7 omdat ik gunstige omstandigheden detecteerde...

TMI Turkey!
http://nl.urbandictionary.com/define.php?term=TMI+Turkey
Kwak
  maandag 16 juni 2014 @ 23:47:20 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_141183248
Mijn eerste meting kwam op 13 oktober (bij 7+2), de tweede op 11 oktober (bij 10+2) de laatste op 9 oktober (13+1) en als ze dr kop nu meten is het nog eerder. Maar ja, ik heb zelf ook een grote schedel en buik 8-)
disclaimer
  maandag 16 juni 2014 @ 23:47:38 #25
344469 Amsel
zonder t
pi_141183260
Ohja, dat maakt het inschatten van de termijn nog best lastig inderdaad, dat had ik me allemaal nog niet eens bedacht!
  maandag 16 juni 2014 @ 23:47:41 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_141183265
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:45 schreef Skoap het volgende:
Ja maar hoe weet je nu zeker dat toen je eisprong was? Sex en bevruchting daar kan zelfs wel 3 dagen tussen zitten... (Of zeg ik nu heel iets doms :D)
gevoeld en getest :P
disclaimer
pi_141183338
quote:
2s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:42 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja, in principe wel, maar vanaf 41 weken gaan ze je om de dag checken in het ziekenhuis (hartslag, vruchtwater). Als alles nog goed gaat, gaan ze niet direct inleiden. En als jij echt niet wilt, kunnen ze je ook niet dwingen hoor (toch mignonne?). Ik vond het ook lastig, precies ook om de redenen die jij aangeeft. Het lijkt zo arbitrair en waarom zou je niet kunnen vertrouwen op je lijf als de zwangerschap zo goed gaat?
Dat controleren verschilt per ziekenhuis. In Den Haag controleren ze idd bij 41+3 en soms bij 41+5 nogmaals. In Delft ga je pas bij 41+5 voor het eerst naar het ziekenhuis.

En idd, knappe jongen die jou ingeleid krijgt als je dat niet wilt :)
jouw lijf, jouw kind, jij beslist. Ook al lijkt dat soms echt niet zo ("nou mevrouw het lijkt me goed als we een datum gaan prikken" of deze "we kunnen in overleg kijken wat er mogelijk is") die laatste klinkt alsof de dokter de doorslaggevende stem heeft, maar stiekem heb jij die zelf, die doorslaggevende stem.
pi_141183353
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:47 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

gevoeld en getest :P
ja maar eisprong en bevruchting/innesteling zit ook weer tijd tussen. Maar details weet ik ook niet precies. Eisprong voelen is wel super handig! Ik voel dat nooit.
  maandag 16 juni 2014 @ 23:49:11 #29
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141183363
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:45 schreef Skoap het volgende:
oh nee, ik ben de dommie :') heb me hier nooit zo mee beziggehouden...
dan kan t ook nog een late bevruchting + innesteling zijn van de keer daarvoor en ben ik verder dan ik denk *D heb nl. volgens termijn nu eigenlijk bij 3 wkn+5 positief getest... dus van de keer daarna lijkt me sterk (dan was ik nog niet eens 3 wkn bij de test :P ) Druk zeksleven he?
quote:

[..]

oh, nou ben benieuwd, ik ben met 9wk 5 dagen gesteld en de termijn zei toen eigenlijk 9 wkn 1 dag, maar ze heeft de vorige meting aangehouden, soort van eigen gok van mij zelfs :@
Kwak
  maandag 16 juni 2014 @ 23:50:44 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_141183448
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:49 schreef Skoap het volgende:

[..]

ja maar eisprong en bevruchting/innesteling zit ook weer tijd tussen. Maar details weet ik ook niet precies. Eisprong voelen is wel super handig! Ik voel dat nooit.
ik ook pas 1 keer in mijn leven :D maar klopt, het kan nog steeds variëren :Y
disclaimer
  maandag 16 juni 2014 @ 23:51:44 #31
344469 Amsel
zonder t
pi_141183506
Ik vind dit echt interessant allemaal :D
pi_141183551
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:48 schreef mignonne het volgende:

En idd, knappe jongen die jou ingeleid krijgt als je dat niet wilt :)
jouw lijf, jouw kind, jij beslist. Ook al lijkt dat soms echt niet zo ("nou mevrouw het lijkt me goed als we een datum gaan prikken" of deze "we kunnen in overleg kijken wat er mogelijk is") die laatste klinkt alsof de dokter de doorslaggevende stem heeft, maar stiekem heb jij die zelf, die doorslaggevende stem.
Precies, het wordt echt zo gebracht ja. Ik vond dat heel lastig, want je gaat toch ook niet zomaar in tegen doktersadvies. Gelukkig sta jij lekker sterk in je schoenen wat dit betreft. :) .
pi_141183654
quote:
2s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:52 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Precies, het wordt echt zo gebracht ja. Ik vond dat heel lastig, want je gaat toch ook niet zomaar in tegen doktersadvies. Gelukkig sta jij lekker sterk in je schoenen wat dit betreft. :) .
Wacht maar tot de kinderarts iets bij je kind wil waar jij niet achter staat. Dan merk je ineens dat je heus wel in durft te gaan tegen zo'n advies :+

"we kunnen haar ook ter observatie opnemen"
> je bedoelt in jullie huil-dril-programma
"ja zo wordt het genoemd soms he *lachtmetkiespijn"
> yea I'll pass. geen haar op mn hoofd.
"euhm. ok."

:Y)
pi_141183782
Zo herkenbaar! Zodra het om mijn kind gaat ben ik zo assertief....
pi_141183969
Ja, maar jij weet zulke dingen, mignonne! Ik zou denken; oh, wat goed, ter observatie. Ja, doe maar.

Ik ben nog steeds aan het bijkomen van de laatste keer bij het cb toen een onervaren verpleegkundige op onhandige wijze de twee prikjes in I's beentjes erin prutste. ;( . Zei ze er ook nog bij: 'aaaw, dit is wel zielig he'.
pi_141184066
Zo konden ze bij mij als baby ooit geen ader vinden... Na 10x!! Prikken vroeg mijn vader, toen ze zeiden dat er vervanging zou komen, of nu de opperbeul kwam :D
pi_141184116
En dat is een hoop stoere praat hoor, want bij mijn eerste wist ik ook niet wat mijn rechten waren en hoe het allemaal in elkaar stak. Ik weet nog op een bepaald moment dat poppedein zei dat de verloskundige zorg helemaal niet verplicht was dat vond ik toen zo'n :o KLOINK erlebnis. Natuurlijk is het niet verplicht, maar het komt zo euhm over als iets wat je gewoon doet.

Ik vind het jammer dat er zo weinig aandacht is voor de rechten van een zwangere. Je hoeft niets, je moet niets. Klaar. Alleen ja, we zijn er niet zo op ingericht met zn allen.

Die verloskundige zorg is deels opt in en deels opt out. Als je naar de vk gaat dan neem je een totaalpakketje aan zorg af. Daaronder vallen ej bloedonderzoeken, een termijnecho, zwangerschapscontroles, begeleiding bij de bevalling, die geliefde prik in het bovenbeen en weet ik wat niet meer. Wil je bepaalde dingen niet uit dat totaalpakketje, dan moet ej dat zelf expliciet aangeven --> opt out.
De dingen die opt in zjin daar moet eigenlijk voor gecounseld worden zodat ouders daar een afgewogen keuze in kunnen maken, een nekplooimeting, 20 weken echo, maar ook vit. K na de geboorte, hielprikscreening etc. Wil je dat wél, dan moet je dat expliciet aangeven --> opt in.

Er zijn helaas best wel wat praktijken die zélf het idee hebben dat de zorg die zij aanbieden verplicht is en dat ze daar écht niet vanaf kunnen wijken omdat ze dan in overtreding zijn of iets dergelijks. Jammer, ik hoop oprecht dat we daar nog een beetje van los komen, al die protocollen maken het er straks niet duidelijker op.
pi_141184275
mignonne even een heel andere vraag: mag je melatonine of valeriaan gebruiken in de zwangerschap?
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 17 juni 2014 @ 00:02:54 #39
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141184297
Off topic, er klopt nu al NIETS meer van mijn voetbalpoule :')
Kwak
pi_141184388
quote:
9s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:58 schreef Franny_G het volgende:
Ja, maar jij weet zulke dingen, mignonne! Ik zou denken; oh, wat goed, ter observatie. Ja, doe maar.

Ik ben nog steeds aan het bijkomen van de laatste keer bij het cb toen een onervaren verpleegkundige op onhandige wijze de twee prikjes in I's beentjes erin prutste. ;( . Zei ze er ook nog bij: 'aaaw, dit is wel zielig he'.
Nouja ik heb ook heus de nodige ongein gehad met mijn meiden. Ik ben ook bijna anderhalf jaar afgedropen bij de huisarts steeds "nee mevrouwtje er is neits aan de hand". Tot ik het zat was en zei dat ik toch een kinderarts wilde zien. "ter geruststelling van moeder" schreef ie op het briefje. Fijn. Ik wilde al bijna niet meer gaan. Totdat het dus wél iets was en de kinderarts de huisarts op het matje riep van gohje had veel eerder in moeten sturen.

Zo ga je dan een keertje onderuit door niet naar je moedergevoel te luisteren en leer je uiteindelijk om het wel te doen ;) En als zwangere dus ook. Zo beleef je een keer een bevalling en denk je uiteindelijk dat overkomt me niet nog een keer :(
pi_141184439
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 00:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
mignonne even een heel andere vraag: mag je melatonine of valeriaan gebruiken in de zwangerschap?
Melatonine niet.
Valeriaan liever niet, mag wel maar niet te lang. Als je inslaapproblemen hebt, overleg even met je apotheker, die weten veel van de middeltjes af welke wel en niet mogen. Hier op de site van lareb staat een stukje over slaapmiddelen

http://www.lareb.nl/getme(...)et-slaapmiddelen.pdf
pi_141184608
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 00:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

Melatonine niet.
Valeriaan liever niet, mag wel maar niet te lang. Als je inslaapproblemen hebt, overleg even met je apotheker, die weten veel van de middeltjes af welke wel en niet mogen. Hier op de site van lareb staat een stukje over slaapmiddelen

http://www.lareb.nl/getme(...)et-slaapmiddelen.pdf
Dank je!
zal het vrijdag ook wel eens overleggen met mn gyn.
S. 2014
J. 2016
pi_141184659
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 00:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dank je!
zal het vrijdag ook wel eens overleggen met mn gyn.
Soms wordt er eenmalig normison gegeven aan zwangeren zodat ze weer goed bij kunnen slapen. Dat mag je zelf nemen en dan thuis slapen. Maar niet ieder ziekenhuis is daar even scheutig mee.
pi_141185293
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 00:09 schreef mignonne het volgende:

[..]

Soms wordt er eenmalig normison gegeven aan zwangeren zodat ze weer goed bij kunnen slapen. Dat mag je zelf nemen en dan thuis slapen. Maar niet ieder ziekenhuis is daar even scheutig mee.
ik wil niks innemen wat ook maar enig risico geeft, maar een nacht van meer dan 4 uur lijkt mij nu ook wel weer eens heel lekker!
S. 2014
J. 2016
pi_141188507
Nog over die termijnbepaling...
Bij mij kon de gyn het een beetje lastig bepalen en zei ze in eerste instantie 14 oktober.
Toen ik tegen m'n vriend grapte dat we het beter hadden moeten plannen omdat ik nu nog twee dagen moest werken na de zomervakantie stelde ze voor er 12 oktober van te maken. Vond ik wel tof!
Nu kreeg ik al te horen dat ze me sowieso niet te lang overtijd wil laten lopen, dus dan maakt dat ook niet zoveel uit.
Oh en nu past 12 okt ook veel beter bij de metingen ;)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 05:40:14 #46
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_141188629
Goedemorgen. Ik lag alweer vanaf drie uur wakker dus ben maar opgestaan. Teveel in mijn hoofd dus hopen dat ik vanmiddag nog wat kan slapen.

quote:

[..]

Wat is een diapauze? Ik denk overigens dat ik stiekem een halve week voorloop (twee weekenden positieve ovutest, maar dat tweede weekend was volgens mij door gevoeligheid van andere merk test met ochtendurine. Maar UD is dus op een donderdag vastgesteld :') ). Maar mijn termijnmeting was al met 8,5 week en die is niet meer aangepast.

Ach ja whatever :+

Ik ga ff kijken wat ik nog wilde zeggen over het andere topic
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 17 juni 2014 @ 06:27:08 #47
52229 Chanty
pi_141188690
Vraag aan de dames die eerder een ks hebben gehad. Hoe gaat dat qua slapen want kan me voorstellen dat liggen geen doen is met zo'n wond? iig niet op de buik en op je zij liggen lijkt me ook dat dat trekt aan de wond? Maar ik ben nog steeds een miserabele rugslaper :')

Fee wat een verhaal zeg in dat andere topic, ik moest er gewoon om huilen ;( Ik moet voor mezelf een modus vinden om het te accepteren en ik hoop dat dat al lukt voor de ks zelf en anders hopelijk erna als ik mijn jongetje in mijn armen heb. Maar ik ben wel bang voor het gevoel dat jij omschrijft; dat je het niet zelf gedaan hebt terwijl een ks ook echt geen kattenpis is.

Mignonne, al genoeg gechat met jou hierover, maar je verwoordt het idd heel goed. Stranden met de haven in zicht.

Kwak een gezond kind is voor mij ook het aller belangrijkste, en daarna kom ik. Probleem is alleen dat op dit moment ik een gezond kindje nog in mijn buik draag die zich heerlijk voelt daarbinnen. En ik ben ook nog gezond. Over een week ben ik in ieder geval niet meer gezond dat is zeker. Daarnaast heb ik niet de overtuiging dat een keizersnede het beste is voor moeder en kind. Ik denk dat een natuurlijke bevalling een heel belangrijke bijdrage geeft aan het afsluiten van je zwangerschap, je transformatie naar mama en de ontwikkeling van je kind.

Een vaginale bevalling heeft ontzettend voor voordelen, niet alleen voor de moeder, maar juist ook voor de baby. Er komt een geweld aan stofjes en hormonen vrij, het is beter voor de afweer omdat het kind via de vagina bv al in aanraking komt met allerlei schimmels ed, het ondergaan van weeen is ook voor de baby een overgangsfase, daarbij kiest de baby zelf het moment en niet een of andere dokter die het leuk vindt geweest. Ik zwijg nog even over alle nadelen en risico's voor mij, zowel na de ks als in een volgende zwangerschap.

Het hoeft natuurlijk allemaal niet verkeerd te gaan. Sterker nog: het zal meestal allemaal fantastisch gaan. Maar ik zou er NOOIT voor kunnen kiezen. En dat zorgt er nu dus ook voor dat ik niet achter de keuze sta. Maarja… ergens moet je een grens trekken. Ik kan nog proberen het twee dagen te rekken, maar hoever ga je. Ik moet ook mezelf tijd geven om me met het idee te verenigen. Ik denk dat een spoed ks veel harder op mijn dak komt dus dan heb ik idd liever de optie om een geplande natuurlijke ks te doen.

Dat is dus waar ik een beetje mee in mijn maag zit. Ik wil zeker geen risico nemen voor mijn kind, maar dat er nu zo hard een deadline staat dat is moeilijk. Denk trouwens dat het niet uitmaakt voor mijn gevoel wanneer die ks gepland wordt, het is meer DAT het gepland wordt. Maar ik heb nog eventjes, wie weet… En hoop dat je er zo onbevangen in kunt blijven staan. Qua bevallen had ik dat ook wel, maar qua ks heeft erover lezen juist ervoor gezorgd dat ik dat absoluut niet wil. Ik denk als je me aan het begin van mijn zwangerschap had gevraagd: als ie in stuit ligt wil je dan een ks, dat ik zonder info te hebben gelezen daar ja op had geantwoord. Maar inmiddels ben ik een aardige studie verder :') Heb ik heel veel mensen hierover gesproken en heb ik op de een of andere manier een oergevoel ontwikkelt van: ik ga dit zelf doen en dat moet ik nu loslaten want misschien ga ik het niet zelf doen. Dat is auw…

Oh en ik weet dat je het niet rot bedoelt en zo vat ik het ook totaal niet op, meer een hart onder de riem O+ Probeer je alleen even mijn denkwijze uit te leggen :P

Nikki erg dat je er nog zo mee zit maar ik kan me je gevoel nu wel heel goed voorstellen :* Hopelijk ga je het binnenkort toch een plek kunnen geven want je hebt het echt zo fantastisch gedaan allemaal!
pi_141188791
Chanty :*

Wij besloten twee weken geleden dat een tweede kindje welkom zou zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus hai :W

[ Bericht 1% gewijzigd door Phaidra op 17-06-2014 06:57:52 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 17 juni 2014 @ 06:51:42 #49
52229 Chanty
pi_141188812
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 06:47 schreef Phaidra het volgende:

Wij besloten vorige week dat een tweede kindje welkom zou zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is nog eens de daad bij het woord voegen _O- Gefeliciteerd!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 06:56:21 #50
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_141188831
Chanty, ik heb de eerste 3 dagen/nachten niet geslapen. Niet van de pijn (want dat had ik nauwelijks, 2x 2 pcm gehad totaal erna), maar door omgwtfbbq er ligt een jongetje naast me! Mijn zoon! Die uit mijn buik kwam! O+
Bovendien heb je ineens verantwoordelijkheden en komt er zoveel op je af dat slapen voor mij iig geen optie was :)
Dus slapen..die eerste week, nee. Daarna prima op m'n zij met wat kussens. Oh en je bed op klossen is héél fijn als je uit bed moet komen. Erin..not so much.
Goed uitademen (niet inhouden) als je opstaat en als je in bed gaat liggen.

Verder :*. Heel je verhaal is herkenbaar en ja het is echt gewoon een klotegevoel omdat het alles is wat je niet wil en had gehoopt voor jou en je baby.

Ik hoop dat je toch wat ontspanning ergens kan vinden en dat je lichaam het dan oppakt. Maar mocht dat niet gebeuren hoop ik dat je de rust kan vinden om alles een plekje te geven :)

Phaidra! Gefeliciteerd :* *O* Dat is lekker snel :D
pi_141188839
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 06:51 schreef Chanty het volgende:

[..]

Dat is nog eens de daad bij het woord voegen _O- Gefeliciteerd!
Haha het was iets minder snel, twee weken geleden. Zou cycluswise ook niet helemaal kloppen anders :P
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 17 juni 2014 @ 07:19:03 #52
344469 Amsel
zonder t
pi_141188930
Oh wauw Phaidra :o Wat leuk!!
pi_141188957
Ik kon gewoon op m'n rug slapen, maar wel met de hoofdsteun van t bed ietsje hoger.
Op m'n zij slapen was ook geen probleem :)
Maar van je rug naar je zij draaien en t bed uitstappen was iets minder fijn :X

Ik heb trouwens de morfine geweigerd. Vond de pijn redelijk goed te doen en wou niet suf worden. Met wat paracetamol kwam ik de tijd wel door :)

En verder... Ik begrijp je Chanty :*

Gefeliciteerd Phaidra! Wat leuk :D
pi_141188976
Phaidra woooooow! Gefeliciteerd! Nog zo'n leuke! *O*
pi_141188990

Gefeliciteerd Phaidra, welkom!
pi_141188994
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:46 schreef mignonne het volgende:
Het schijnt trouwens wel zo dat vrouwen na IVF en ICSI vaker voor de 40e week bevallen. Vind ik een grappig fenomeen. Of dat dan met precieze datum van terugplaatsing te maken heeft of met omstandigheden rondom die bevruchting, toch vaak hormoonbehandelingen enz. wie weet? Ik vind het fascinerend :D
Zo één was ik er destijds ook. Bij 30 weken werd vastgesteld dat de kleine in (bijna) alles 3 weken voorliep op de groei, en grapte de gynaecoloog dat het maar goed was dat ze precies wisten hoe oud de baby was, anders zou hij zijn gaan twijfelen.
Uiteindelijk werd mijn kind spontaan met ruim 37 weken geboren met de lengte en het gewicht van een voldragen baby. De gynaecoloog zei tegen de kinderarts dat de Pokon in de Puregon weer goed gewerkt had.

SPOILER

[ Bericht 28% gewijzigd door Lurktmeteenrietje op 17-06-2014 07:35:27 ]
Moeder van een IVF-wonder (2009) en een spontaan mirakel (verwacht in 2015)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 07:38:42 #57
52229 Chanty
pi_141189047
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 06:56 schreef GotC het volgende:
Chanty, ik heb de eerste 3 dagen/nachten niet geslapen. Niet van de pijn (want dat had ik nauwelijks, 2x 2 pcm gehad totaal erna), maar door omgwtfbbq er ligt een jongetje naast me! Mijn zoon! Die uit mijn buik kwam! O+
Bovendien heb je ineens verantwoordelijkheden en komt er zoveel op je af dat slapen voor mij iig geen optie was :)
Dus slapen..die eerste week, nee. Daarna prima op m'n zij met wat kussens. Oh en je bed op klossen is héél fijn als je uit bed moet komen. Erin..not so much.
Goed uitademen (niet inhouden) als je opstaat en als je in bed gaat liggen.

Verder :*. Heel je verhaal is herkenbaar en ja het is echt gewoon een klotegevoel omdat het alles is wat je niet wil en had gehoopt voor jou en je baby.

Ik hoop dat je toch wat ontspanning ergens kan vinden en dat je lichaam het dan oppakt. Maar mocht dat niet gebeuren hoop ik dat je de rust kan vinden om alles een plekje te geven :)

Phaidra! Gefeliciteerd :* *O* Dat is lekker snel :D
Om die reden wil ik ook best niet slapen O+ wel bizar dat hij er straks gewoon is. Ik heb nog steeds een maar ik ben toch net pas zwanger gevoel geloof ik :')
  dinsdag 17 juni 2014 @ 07:51:14 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_141189139
Gefeliciteerd phaidra!
disclaimer
  dinsdag 17 juni 2014 @ 07:56:26 #59
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_141189167
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 06:47 schreef Phaidra het volgende:

SPOILER
Wow O+

Gefeliciteerd! Wat ontzettend leuk *;
Oude (on)bekende.
pi_141189192

Phaidra
:o wauw wat super! Gefeliciteerd! *O*

NIKKI :*
pi_141189211
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:46 schreef mignonne het volgende:
Ik ben heel benieuwd, hou me maar even in de gaten :) Weet je of dat bij de behandeling in eigen cyclus hetzelfde werkt als bij 'reguliere' ivf/icsi? Ivm minder hormonen enzo? Of misschien is daar nog te weinig over te zeggen omdat de groep die dat krijgt relatief veel kleiner is. Naja, ergens half november weten we meer ;)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_141189212
En gefeliciteerd Phaidra, dat is echt heul snel zeg!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 08:08:51 #63
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_141189265
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 07:38 schreef Chanty het volgende:

[..]

Om die reden wil ik ook best niet slapen O+ wel bizar dat hij er straks gewoon is. Ik heb nog steeds een maar ik ben toch net pas zwanger gevoel geloof ik :')
Verwonderd naar je zoon kijken die op je ligt te slapen O+
Raar idee he? En over 2 weken is het alsof hij er altijd is geweest O+ *jank :')*
pi_141189269
Phaidra :D
Gefeliciteerd!

En idd Chanty de eerste dagen kwam slapen hier ook niet van door het OMGWTF gevoel! :D
  dinsdag 17 juni 2014 @ 08:10:29 #65
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141189281
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 06:27 schreef Chanty het volgende:
Vraag aan de dames die eerder een ks hebben gehad. Hoe gaat dat qua slapen want kan me voorstellen dat liggen geen doen is met zo'n wond? iig niet op de buik en op je zij liggen lijkt me ook dat dat trekt aan de wond? Maar ik ben nog steeds een miserabele rugslaper :')

Fee wat een verhaal zeg in dat andere topic, ik moest er gewoon om huilen ;( Ik moet voor mezelf een modus vinden om het te accepteren en ik hoop dat dat al lukt voor de ks zelf en anders hopelijk erna als ik mijn jongetje in mijn armen heb. Maar ik ben wel bang voor het gevoel dat jij omschrijft; dat je het niet zelf gedaan hebt terwijl een ks ook echt geen kattenpis is.

Mignonne, al genoeg gechat met jou hierover, maar je verwoordt het idd heel goed. Stranden met de haven in zicht.

Kwak een gezond kind is voor mij ook het aller belangrijkste, en daarna kom ik. Probleem is alleen dat op dit moment ik een gezond kindje nog in mijn buik draag die zich heerlijk voelt daarbinnen. En ik ben ook nog gezond. Over een week ben ik in ieder geval niet meer gezond dat is zeker. Daarnaast heb ik niet de overtuiging dat een keizersnede het beste is voor moeder en kind. Ik denk dat een natuurlijke bevalling een heel belangrijke bijdrage geeft aan het afsluiten van je zwangerschap, je transformatie naar mama en de ontwikkeling van je kind.

Een vaginale bevalling heeft ontzettend voor voordelen, niet alleen voor de moeder, maar juist ook voor de baby. Er komt een geweld aan stofjes en hormonen vrij, het is beter voor de afweer omdat het kind via de vagina bv al in aanraking komt met allerlei schimmels ed, het ondergaan van weeen is ook voor de baby een overgangsfase, daarbij kiest de baby zelf het moment en niet een of andere dokter die het leuk vindt geweest. Ik zwijg nog even over alle nadelen en risico's voor mij, zowel na de ks als in een volgende zwangerschap.

Het hoeft natuurlijk allemaal niet verkeerd te gaan. Sterker nog: het zal meestal allemaal fantastisch gaan. Maar ik zou er NOOIT voor kunnen kiezen. En dat zorgt er nu dus ook voor dat ik niet achter de keuze sta. Maarja… ergens moet je een grens trekken. Ik kan nog proberen het twee dagen te rekken, maar hoever ga je. Ik moet ook mezelf tijd geven om me met het idee te verenigen. Ik denk dat een spoed ks veel harder op mijn dak komt dus dan heb ik idd liever de optie om een geplande natuurlijke ks te doen.

Dat is dus waar ik een beetje mee in mijn maag zit. Ik wil zeker geen risico nemen voor mijn kind, maar dat er nu zo hard een deadline staat dat is moeilijk. Denk trouwens dat het niet uitmaakt voor mijn gevoel wanneer die ks gepland wordt, het is meer DAT het gepland wordt. Maar ik heb nog eventjes, wie weet… En hoop dat je er zo onbevangen in kunt blijven staan. Qua bevallen had ik dat ook wel, maar qua ks heeft erover lezen juist ervoor gezorgd dat ik dat absoluut niet wil. Ik denk als je me aan het begin van mijn zwangerschap had gevraagd: als ie in stuit ligt wil je dan een ks, dat ik zonder info te hebben gelezen daar ja op had geantwoord. Maar inmiddels ben ik een aardige studie verder :') Heb ik heel veel mensen hierover gesproken en heb ik op de een of andere manier een oergevoel ontwikkelt van: ik ga dit zelf doen en dat moet ik nu loslaten want misschien ga ik het niet zelf doen. Dat is auw…

Oh en ik weet dat je het niet rot bedoelt en zo vat ik het ook totaal niet op, meer een hart onder de riem O+ Probeer je alleen even mijn denkwijze uit te leggen :P

Nikki erg dat je er nog zo mee zit maar ik kan me je gevoel nu wel heel goed voorstellen :* Hopelijk ga je het binnenkort toch een plek kunnen geven want je hebt het echt zo fantastisch gedaan allemaal!
Je legt het heel goed uit :Y

Misschien is het ook wel dat ik die nadelen en evt. verdriet erover niet zo wil zien omdat ik zelf zo geboren ben.
Kwak
pi_141189306
Bedankt allemaal O+. Bij mijn zoon duurde het vier maanden voor het raak was (niet dat dat heel lang is ;)), dus daar was ik nu ook zo'n beetje van uitgegaan :D. Wellicht ten overvloede, maar dit nieuws graag nog even niet op FB
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 17 juni 2014 @ 08:13:51 #67
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141189313
Phaidra :o

Wat leuk! Gefeliciteerd!! *O*
Kwak
  dinsdag 17 juni 2014 @ 08:16:47 #68
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_141189345
Phaidra :o! Wauw! Van harte!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 08:27:05 #69
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_141189462
Chanty, sorry... ik wilde je niet aan t huilen maken met m'n verhaal :@ .
Ik snap je echt helemaal. Het is zo'n rot 'keus' ook. Nou je hebt het zelf perfect verwoord, daar heb ik niks aan toe te voegen.
Oja, behalve: ga alsjeblieft niet denken dat je zelf niet ontspannen genoeg bent oid. Soms komt het over alsof elke bevalling wel vanzelf op gang komt, als je maar ontspannen genoeg bent, maar dat is gewoon niet waar. Daar heb ik na die hypnobirthing cursus wel mee geworsteld, want zoals zij het vertelden, klonk het haast alsof je het helemaal zelf in de hand hebt. Maar de natuur gaat soms ook haar eigen gang... :* :*

Loj, graag gedaan. Blij dat je er wat aan hebt. Als je nog vragen hebt of gewoon je hart wilt luchten, mijn PM staat altijd open :* .

Phaidra wowwwww *O* *O* *O* . Snelle :D. gefeliciteerd!!
pi_141189568
Chanty, een grote knuffel :* O+. Verder geen wijze woorden, je weet alles en je mag je voelen zoals je je voelt. Ik hoop met je mee.

Hoe iemand een bevalling ervaart en er daarna mee omgaat is naar mijn idee niet te beoordelen op basis van het verloop ervan; *voor mij persoonlijk (nog?) erg gevoelig punt *

Phaidra, van harte *O*
pi_141189588
quote:

SPOILER
oh wauw! Gefeliciteerd!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 08:41:19 #72
250838 Fee-nix
pi_141189613
Oja en over het slapen na een ks: volgens mij sliep ik de eerst keer na een week wel weer op mijn buik. Heel voorzichtig omdraaien en dan ging het. Hemels was dat :D.

Maar ik was sowieso verbaasd met hoe snel ik dingen weer kon. De eerste keer was de ks 's avonds en de volgende ochtend zeiden ze 'je katheter mag er wel uit'. En ik dacht: OMG, maar dan moet ik opstaan en zelf gaan plassen! Maar het ging (met wat hulp). Net als het douchen, ook de tweede dag (als ik het me goed herinner). Wel wiebelig en alles in oude oma-tempo. Maar toch!
pi_141189774
zo phaidra dat is wat ze bedoelen met doorpakken :D Gefeliciteerd!

verder alles gelezen maar niks onthouden :@ sorry dames.
S. 2014
J. 2016
pi_141190005
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 08:41 schreef Fee-nix het volgende:
Oja en over het slapen na een ks: volgens mij sliep ik de eerst keer na een week wel weer op mijn buik. Heel voorzichtig omdraaien en dan ging het. Hemels was dat :D.

Maar ik was sowieso verbaasd met hoe snel ik dingen weer kon. De eerste keer was de ks 's avonds en de volgende ochtend zeiden ze 'je katheter mag er wel uit'. En ik dacht: OMG, maar dan moet ik opstaan en zelf gaan plassen! Maar het ging (met wat hulp). Net als het douchen, ook de tweede dag (als ik het me goed herinner). Wel wiebelig en alles in oude oma-tempo. Maar toch!
Helemaal herkenbaar en dan had ik een vaginale bevalling (met flinke knip) :')
Maar ik dacht idd ook wtf hoe ga ik dat doen auw! Alles op het gemakje .. komt alles goed :) .
pi_141190063
Phaidra gefeliciteerd! *O*

en goeiemorgen dames, al weer druk geweest hier zie ik ;)
pi_141190082
Phaidra! :o O+ *O* Wat gaaf! Van harte gefeliciteerd!
pi_141190170
Phaidra :D
Dat is lekker rap gegaan.
Gefeliciteerd *O*
  dinsdag 17 juni 2014 @ 09:20:08 #78
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141190174
Ohhhh Phaidra waauw!!! *O* Wat tof! *O*
  dinsdag 17 juni 2014 @ 09:22:16 #79
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141190208
Leuk nieuws phaidra, gefeliciteerd!
pi_141190298
Gefeliciteerd Phaidra!
Het is hier inderdaad al druk geweest na een lange nacht slaap van deze kant!

Ik heb alweer vrienden gemaakt denk ik.. Vanmorgen ziek gemeld omdat ik al vier dagen amper eten binnenhoudt en toen er gevraagd werd wat ik dan had?! zonder te denken terug gebitcht 'dus jij bent zonder dat ik 't weet gepromoveerd tot bedrijfsarts afgelopen weekend'

Het werd ineens heel stil aan de andere kant van de lijn...
Toen maar even om gezeik te voorkomen gemeld dat het een buikgriepje is en ik ook drie Juli naar het ziekenhuis moet of hij even kon kijken of ik dan na de middag kon komen werken of verlof mag nemen!?

Dus de eerste twee afspraken bij de VK zijn getackeld (donderdagavond om 21.30 uur en 3 Juli!) en dan heb ik vakantie en kan het me erna toch allemaal niet meer bommen... Zo!
pi_141190318
Meld zonder bijlezen,onderweg naar ziekenhuis, bloeddruk weer te hoog.
Nu lab prikken, ctg en hopen dat het zakken gaat en ik naar huis mag erna...
37+6 vandaag
pi_141190366
Phaidra :o Wow, gefeliciteerd!! *O* *O*
pi_141190369
Gefeliciteerd Phaidra!

Blue, succes vandaag!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 09:31:44 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_141190391
Bluetje toch met je bloeddruk! Sterkte :*
disclaimer
pi_141190462
Oh wauw Phaidra O+ Gefeliciteerd!! *O*
pi_141190706
quote:

SPOILER
*O* Wat tof! :*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 09:46:39 #87
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141190713
Succes blueeyes!
pi_141190718
Phaidra, gefeliciteerd! O+

Chanty, alles is al gezegd. Ik heb wel een tikje ervaring met een bevalling die niet helemaal naar wens verloopt en vooral de nasleep ervan, weet dat mijn pm/dm open staat, mocht dat nodig zijn, nu of ooit. Ik wens je heel veel succes en sterkte en vooral veel weeen zodat die ks niet nodig zal zijn :)
pi_141190822
Chanty, ik gun je ontzettend je vaginale bevalling en hoop dat het nog lukt :*

Phaidra *O* *O* wat een tempo. :D

Blueeyes :*
pi_141190927
Blue, ik las er overheen, succes!
pi_141190976
Blue :* sterkte! hopelijk valt het mee
  dinsdag 17 juni 2014 @ 10:05:21 #92
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_141191158
BlueEyes, sterkte! Hopelijk alles in orde :)

Chanty, ik snap dat je je zo voelt. Ik duim voor je dat Fernando nu al lekker eigenwijs blijkt te zijn en gewoon op de 20e zich aandient. :*

Een kleine ego-jompel: ik ben vandaag een half jaar zwanger :o *O*
  dinsdag 17 juni 2014 @ 10:06:03 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_141191175
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 10:05 schreef Tante_Soesa het volgende:
BlueEyes, sterkte! Hopelijk alles in orde :)

Chanty, ik snap dat je je zo voelt. Ik duim voor je dat Fernando nu al lekker eigenwijs blijkt te zijn en gewoon op de 20e zich aandient. :*

Een kleine ego-jompel: ik ben vandaag een half jaar zwanger :o *O*
OMG!
Bijna derde trimester wtf :D *O*
disclaimer
  dinsdag 17 juni 2014 @ 10:06:38 #94
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_141191189
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 10:06 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

OMG!
Bijna derde trimester wtf :D *O*
En dat had ik me nog niet eens gerealiseerd :D! OMG.
pi_141191221
Omg een half jaar!! *O* jemig!

omg over een half jaar heb ik een baby :D :o :D
  dinsdag 17 juni 2014 @ 10:09:16 #96
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_141191273
Blue succes! Hopelijk mag je snel weer naar huis!

Phaidra OMG snelle :o, nog zo'n leukerd als I., gefeliciteerd *O*!

Ggirl ik moest stiekem even lachen om je bitchy uithaal ;) !
pi_141191389
Blue, sterkte voor zo.

en een knuf voor chanty! :*

rest weet ik even niet meer. Ik volg het topic nog wel maar k weet vaak niets te zeggen :@ ben niet zo'n sociale tijger.

Wat ik me wel afvroeg. Is het voor je eigen gemoedsrust niet veiliger (maar misschien oonmogelijk) om zo veel mogelijk zonder verwachtingen naar je bevalling toe te leven? Lees heel vaak dat er vrouwen teleurgesteld zijn over hoe het is gegaan terwijl ik bij zo'n verhaal had van: zo die heeft me daar iets groots geflikt. Dat is een stoer wijf! Vooral laatst nikki, die maar even zonder klagen een tweeling zwangerschap voldraagt! Vond ik vet stoer, ik vind dat je dan trots op jezelf mag zijn! Nou snap ik wel hoe het dan zit met vverwachtinge hebben enzo. Maar maken we het onszelf daar niet moeilijker mee?

vergeet nog een kleine *O* voor mezelf... 24 weken vandaag! Vind ik toch best wel een belangrijke mijlpaal!
pi_141191518
Sterkte Blue!

Soesa een half jaar zwanger!

blij met controle verloskundige vanavond. Ik denk elke keer wel dat het goed zit maar als ik dan naar de verloskundige moet vind ik het ineens weer spannend.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 10:17:52 #99
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141191545
quote:

SPOILER
Oooh, wat superleuk! Gefeliciteerd!!! *O* *O* *O* *O*

I grote broer O+ O+ O+

okey, smiley overkill :')
pi_141191932
Phaidra!! *O* Feli!
Home is where the O+ is...
  dinsdag 17 juni 2014 @ 10:35:31 #101
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_141192045
Phaidra gefeliciteerd! Supersnel :o

Chanty slapen is de eerste dagen zowiezo slecht. Idd dat gevoel dat er een pasgeboren babietje naast je bed staat O+ .
En het is idd op de rug slapen. In het ziekenhuis lekker met het hoofdeinde en voeteneinde wat omhoog, thuis deed ik een voedingskussen onder mijn knieen (uitstrekken is niet echt fijn de eerste dagen). En binnen een week lag ik alweer op mijn zij (met een handdoekje onder de blubberbuik...). En op de buik slaap ik nog steeds niet (is niet fijn met de bv, mijn tepels zijn supergevoelig).
En mocht het een geplande ks worden: je hebt dan wel het voordeel van het niet moe zijn van het urenlang opvangen van weeen, dat komt je herstel ook ten goede (hier 2 keer met urenlange weeen en 1 keer zonder). :*
  dinsdag 17 juni 2014 @ 10:48:00 #102
149959 SQ
snelle trees
pi_141192385
Phaidra, wil je al in de lijst eigenlijk? Of wacht je de echo nog even af?
disclaimer
pi_141192487
Zometeen klossen ophalen. Het komt nu wel erg dichtbij! Alleen nesteldrang is bij mij nog ver te zoeken :') Ben wel van plan om wc en douche schoon te maken vandaag, maar de was moet na 2 dagen nog steeds gestreken en opgevouwen worden :')
Lig heerlijk met poezebeest in bed en voor nu vind het wel goed zo :)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 10:51:41 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_141192501
Strijken is overrated, lekker in bed liggen O+
disclaimer
  dinsdag 17 juni 2014 @ 10:52:30 #105
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_141192529
Phaidra gefeliciteerd *O*

Blue heel veel succes in het ziekenhuis ^O^

Hier kon ik net een heel zielig dreumesje ophalen van het kdv.
Ze ging super vrolijk de deur uit
Maar spuugt nu de hele boel onder :'(
W
Z
E
  dinsdag 17 juni 2014 @ 10:54:17 #106
149959 SQ
snelle trees
pi_141192590
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 10:52 schreef rebel-angel het volgende:
Phaidra gefeliciteerd *O*

Blue heel veel succes in het ziekenhuis ^O^

Hier kon ik net een heel zielig dreumesje ophalen van het kdv.
Ze ging super vrolijk de deur uit
Maar spuugt nu de hele boel onder :'(
aww, arm kind :* beterschap!
Gek vind ik dat altijd bij kinderen, dat die echt binnen 5 minuten kunnen omslaan van vrolijk en fit naar ziek en sip :?
disclaimer
pi_141192624
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 10:51 schreef Stormqueen het volgende:
Strijken is overrated, lekker in bed liggen O+
Idd. Ik strijk eerlijk gezegd ook geen babykleding, alleen de lakentjes... Heb ergens gelezen dat de kleertjes gestreken worden om bacteriën dood te maken. Maar als het weken in de kast ligt, dan zijn er wel andere bacteriën...
  dinsdag 17 juni 2014 @ 10:58:20 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_141192709
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 10:55 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Idd. Ik strijk eerlijk gezegd ook geen babykleding, alleen de lakentjes... Heb ergens gelezen dat de kleertjes gestreken worden om bacteriën dood te maken. Maar als het weken in de kast ligt, dan zijn er wel andere bacteriën...
Ja, dat lijkt me ook? En bacteriën zijn niet per definitie slecht, ik vind dat zelf altijd zo overhyped :@ ze zitten echt overal. Kijk, dat je je baby niet door rottend afval rolt is logisch, maar dat alles steriel moet zijn snap ik echt niet :D
disclaimer
pi_141192894
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 10:58 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt me ook? En bacteriën zijn niet per definitie slecht, ik vind dat zelf altijd zo overhyped :@ ze zitten echt overal. Kijk, dat je je baby niet door rottend afval rolt is logisch, maar dat alles steriel moet zijn snap ik echt niet :D
Een medestander O+
pi_141192924
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 10:58 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

+1
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:09:57 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_141193107
ja, misschien dek ik mezelf wel in omdat ik zelf nou ook niet bepaald de koningin van de hygiëne ben hoor :') Maar ik at mijn snoepjes ook gewoon van de grond en droeg als kind ook wel stiekem mijn onderbroek 4 dagen (geen idee waarom voor kinderen schone kleren de grootst denkbare horror is, maar het is zo :')) dus ik denk dat ik daar zelf ook niet al te streng in zal zijn :D
disclaimer
pi_141193129
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 10:55 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Of, zoals mijn kraam zei, in de droger gaat ook alles dood en is lekker snel, droger ftw.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:16:33 #113
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_141193332
Phaidra gefeliciteerd!

Oh, strijken is dus niet verplicht *O*
pi_141193418
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:10 schreef Zolena het volgende:

[..]

Of, zoals mijn kraam zei, in de droger gaat ook alles dood en is lekker snel, droger ftw.
Ik heb geen helaas geen droger. Alles wordt opgehangen aan de droogmolen buiten :) Geeft trouwens een superleuk gezicht; allerlei mini kleertjes aan de molen :D
pi_141193471
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:16 schreef snoenk het volgende:
Phaidra gefeliciteerd!

Oh, strijken is dus niet verplicht *O*
Nah. De lakentjes strijk ik alleen maar da's puur omdat ze te gekreukt uit de wasmachine komen. Kwestie van netjes kunnen opvouwen ;)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:20:56 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_141193492
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:10 schreef Zolena het volgende:

[..]

Ja haha, inderdaad! Drogers _O_

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:18 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik heb geen helaas geen droger. Alles wordt opgehangen aan de droogmolen buiten :) Geeft trouwens een superleuk gezicht; allerlei mini kleertjes aan de molen :D
Zo lekker uit verhouding O+
disclaimer
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:21:59 #117
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_141193530
SQ valt me wel een beetje tegen van je dat je henka niet in rotte afval laat rollen :P

Ik denk altijd maar hoe kan je nou weerstand tegen iets opbouwen ala je er niet mee in contact komt.
W
Z
E
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:22:31 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_141193544
Maar volgens mij is algemeen bekend dat ik mijn strijkijzer in de afgelopen 2 jaar 1 keer heb aangeraakt :') (toen ik een rok had besteld voor een bruiloft en die heel gekreukt uit de verpakking kwam en ik vergeten was het aan de poets te vragen (ja, dat laatste is ook nog eens zo - als iets ECHT gestreken moet worden, zo eens per 8 maanden, vraag ik het aan de poets. Ik ben verdorven :')))
disclaimer
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:23:16 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_141193577
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:21 schreef rebel-angel het volgende:
SQ valt me wel een beetje tegen van je dat je henka niet in rotte afval laat rollen :P

Ik denk altijd maar hoe kan je nou weerstand tegen iets opbouwen ala je er niet mee in contact komt.
Ja misschien stel ik dat nog bij hoor. Doen we eens in de maand een rondje milieustraat babytossen O+
disclaimer
pi_141193640
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:22 schreef Stormqueen het volgende:
Maar volgens mij is algemeen bekend dat ik mijn strijkijzer in de afgelopen 2 jaar 1 keer heb aangeraakt :') (toen ik een rok had besteld voor een bruiloft en die heel gekreukt uit de verpakking kwam en ik vergeten was het aan de poets te vragen (ja, dat laatste is ook nog eens zo - als iets ECHT gestreken moet worden, zo eens per 8 maanden, vraag ik het aan de poets. Ik ben verdorven :')))
:D

Je komt er tenminste wel eerlijk voor uit :)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:26:03 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_141193671
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:24 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Je komt er tenminste wel eerlijk voor uit :)
Ja, och, ik schaam me er niet voor hoor. Het enige wat ik wel eens verbloem is de frequentie waarin ik mijn beddengoed verschoon :')
disclaimer
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:28:33 #122
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141193763
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:22 schreef Stormqueen het volgende:
Herkenbaar hoor. Alleen nu wat meer was (en meer zooi) dus de poets heeft geen tijd meer. Dus nu strijkt mijn moeder....

Overigens gooi ik geen baby-en kinderkleding in de droger (zomers de wel). Dat krimpt zo erg. Dus dat wordt netjes opgehangen maar dan moet het dus wel gestreken worden. Als je vanuit de droger een beetje leuk timed dan hoef je überhaupt niet te strijken....
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:29:37 #123
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141193808
Oh, en nog even een :* voor Chanty. Ik begrijp je volkomen. Hoop dat Fernando toch voor die tijd de uitgang vindt.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:30:03 #124
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_141193823
Het is dat ik het teveel werk vind maar het liefst had ik elk dag een schoon bed O+
Van die lekkere verse naar buiten ruikende beddengoed O+
W
Z
E
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:35:10 #125
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141193983
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:26 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, och, ik schaam me er niet voor hoor. Het enige wat ik wel eens verbloem is de frequentie waarin ik mijn beddengoed verschoon :')
O+ ik durf het ook niet te vertellen :@
Kwak
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:35:48 #126
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_141194009
Nu wil ik het eigenlijk wel weten :+
W
Z
E
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:37:46 #127
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141194065
Verder: ik duim voor je Blue dat t weer zakt!

Net eerste sessie bij de haptonoom gehad (zwangerschapsbegeleiding). Ik vond het heel fijn! Hij nam echt de tijd, en het was niet te zweverig. We gaan werken aan loslaten, ontspannen, hoe J daarin kan helpen, en durven te voelen - allemaal dingen waarvan ik weet dat het struikelblokken zijn voor me.

Het is tegelijkertijd superpraktisch/hands on. Ik ben helemaal gelukkig!

Moest wel huilen maar dat hoort er een beetje bij (hij wil er immers achter komen waar je gevoel blokkeert), en ik was al wankel bij binnenkomst omdat er in de wachtkamer een mevrouw binnenkwam die zelf helemaal overstuur was omdat haar zoontje met zijn voetje tussen de spaken was gekomen. Toen moest ik ook huilen :')

Hormonen O+

Zo nog maar wat opruimen en dan ga ik heerlijk volop genieten van mijn vrije dag!
Kwak
pi_141194067
Over bed gesproken, ik denk dat ik het nu tijd vind om uit bed te gaan :') Ff boodschappen doen en straks broodjes rookworst maken :D Wel niet zo lekker als van de Hema maargoed.

Broodjes rookworst van de Hema <3
Ijskoude koffie met slagroom van V&D <3
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:38:03 #129
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141194075
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:35 schreef rebel-angel het volgende:
nou vooruit, eens in de 2 tot 4 weken :+
Kwak
pi_141194116
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:35 schreef rebel-angel het volgende:
Ik ook! :D
pi_141194134
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:38 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

nou vooruit, eens in de 2 tot 4 weken :+
Da's toch normaal?
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:40:04 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_141194143
Ik veins lekker met kwak mee :Y
Fijn dat het zo'n positieve ervaring was trouwens! O+
disclaimer
pi_141194213
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:40 schreef Stormqueen het volgende:
...
wil je me uit de op halen?
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:43:36 #134
149959 SQ
snelle trees
pi_141194265
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:41 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

wil je me uit de op halen?
Wil je er uit? Waarom dat dan?
disclaimer
pi_141194289
Hopelijk toch niet wat ik denk dat er is...
pi_141194323
DND wat doe je? :o Niks aan de hand hoop ik?
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:51:59 #137
250838 Fee-nix
pi_141194520
Blue sterkte! Hoop dat de bloeddruk weer daalt. Gedoe de hele tijd...

Ach, wie heeft er tijd om de perfecte huisvrouw te zijn :P. Ik bedoel, ik heb ook nog een leven, hoor :{w .

Kwak, wat goed dat het zo fijn was bij de haptonoom! Klinkt heel nuttig allemaal :Y .

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 10:13 schreef DagenNachtdromer het volgende:

rest weet ik even niet meer. Ik volg het topic nog wel maar k weet vaak niets te zeggen :@ ben niet zo'n sociale tijger.

Wat ik me wel afvroeg. Is het voor je eigen gemoedsrust niet veiliger (maar misschien oonmogelijk) om zo veel mogelijk zonder verwachtingen naar je bevalling toe te leven? Lees heel vaak dat er vrouwen teleurgesteld zijn over hoe het is gegaan terwijl ik bij zo'n verhaal had van: zo die heeft me daar iets groots geflikt. Dat is een stoer wijf! Vooral laatst nikki, die maar even zonder klagen een tweeling zwangerschap voldraagt! Vond ik vet stoer, ik vind dat je dan trots op jezelf mag zijn! Nou snap ik wel hoe het dan zit met vverwachtinge hebben enzo. Maar maken we het onszelf daar niet moeilijker mee?

vergeet nog een kleine *O* voor mezelf... 24 weken vandaag! Vind ik toch best wel een belangrijke mijlpaal!
DnD 24 wk *O* .

Tuurlijk is het voor je eigen gemoedsrust fijn om geen verwachtingen te hebben... maar dat is zo ongeveer het moeilijkste wat er is ;). Dus voor degenen die dat kunnen ^O^ , koester dat!

Wil je uit de OP omdat je vaak niets weet te zeggen? Ik snap het wel, het voelt met zoveel mensen vaak een beetje als mosterd na de maaltijd ofzo (en toch is het dat niet... Soms zit er net die mening bij die een eye-opener is voor een ander. En lezen over ervaringen (ook die van jou ;) ) blijft ook leuk en soms nuttig). Dus wel jammer! Succes met de zwangerschap verder!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:52:41 #138
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141194545
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 10:13 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Blue, sterkte voor zo.

en een knuf voor chanty! :*

Ik wilde net gaan jompelen voor je 24 weken... er is toch niks ergs hoop ik? :*
Kwak
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:58:29 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_141194743
DnD, als je het gevoel hebt dat je meer mee "moet" praten om je "recht" op een plekje in de OP te hebben, laat dat gevoel dan los ;) Niets moet! En als het is omdat je het echt geen prettig gevoel vindt om er bij te staan haal ik je er natuurlijk gewoon uit :*
disclaimer
pi_141194965
ik weet het gewoon effe niet meer. ik blijf maar dingen typen... en weer weghalen.

maar met ons is alles heel goed hoor. sorry als ik iemand heb laten schrikken. as we speak een heel druk ventje nog steeds veilig bij me.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:08:19 #141
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141195045
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:05 schreef DagenNachtdromer het volgende:
ik weet het gewoon effe niet meer. ik blijf maar dingen typen... en weer weghalen.

maar met ons is alles heel goed hoor. sorry als ik iemand heb laten schrikken. as we speak een heel druk ventje nog steeds veilig bij me.
O+ jongensbabies O+

als je ergens mee zit kun je t gewoon opschrijven he? niemand verplicht je om overal op te reageren, daar begin ik ook niet aan...
Kwak
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:12:01 #142
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_141195147
Overal op reageren is voor mij ook niet haalbaar.
Soms post ik 2 weken niet en dan haak ik weer eens aan.
W
Z
E
pi_141195214
Als ik de was ongestreken laat liggen als de poets komt doet zij het O+ ik ben dus nog erger *)

Oh en beddegoedfrequentie hier even 'vaak' trouwens... En ik moet de dag voor de poets komt ook vreselijk hard opruimen anders kan ze nergens bij :')

Oh en dnd ik schrijf ook bijna nooit mee maar vind het ook leuk om mee te lezen en om af en toe te reageren, ben ik tenminste nog een beetje met mijn zwangerschap bezig. Echt zo'n verschil met de eerste ik las echt alles wat los en vast zat over zwanger zijn en nu vergeet ik bijna naar de vk te gaan gewoon... :o :@ , echt zin in vakantie dan kan ik met de verbouwing en kamertje bezig wordt het weer iets echter.
En jouw vraag, geen verwachtingen van bevalling, tis vast het beste om er niks van te verwachten want dan kan het alleen maar meevallen, maar iedereen hoopt natuurlijk dat het heel mooi wordt. En dat kun je niet echt tegenhouden. Ik hoop dat iedereen een bevalling heeft waar ze later met plezier, of nou ja veel liefde, aan terug denken. O+
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:18:43 #144
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_141195353
Ooh en wat betreft het beddengoed
Onder normale omstandigheden werk ik gewoon fultime en is het hier best druk met de hobby's sporten en opleidingen,en is die 2 tot 4 weken ook gewoon normaal, die van de kinderen gaan dan weer wel vaker in de was.
Maar nu ik thuis ben doe ik het geloof ik elke week, maar daar zit ook een stukje verveling bij :')
W
Z
E
pi_141195389
Dnd je MOET hier niks he :* .. Leg de lat niet te hoog voor jezelf. Fijn dat alles verder goed met je/jullie gaat :)

Ik sufmuts die ik ben.. vanmorgen de wekker gezet voor intake kraamzorg. Ik me maar afvragen waar ze blijft .. kijk in mijn agenda .. is het pas volgende week :')
pi_141195425
En strijken alleen lakentjes en hydrofielen enzo. Dan ligt het zo mooi recht in de kast :') O+

Maar babykleertjes echt niet hoor .. da's me teveel werk :')
pi_141195554
Dnd, ik reageer ook niet zo super heel veel zoals sommige dames hier. Ieder zijn ding toch? Wel heb ik af en toe dat ik me soort van verplicht voel om op iemand te reageren omdat iedereen dat doet. Maar eigenlijk weet ik daar dan gewoon niks over te zeggen :@

Fijn dat wel alles goed met jullie gaat. Dat is voor nu het belangrijkste!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:26:35 #148
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_141195633
quote:

SPOILER
Ooohh, wat tof!
Gefeliciteerd *O*
.... met gevoel voor drama....
pi_141195640
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:39 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Da's toch normaal?
Doe eens ff normaal ja.. Stond ik dus net 't bed te verschonen..
Hier 'vroegah' voor de verbouwing iedere maandag, nu is t eens per twee weken!
pi_141195692
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:26 schreef Ggirl het volgende:

[..]

:?
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:29:10 #151
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141195726
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:26 schreef Ggirl het volgende:

[..]

ik loog over de 2 tot 4 weken :') dat was mijn sociaal wenselijke antwoord.
Kwak
pi_141195771
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:29 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Zolang je ze niet rechtop tegen de muur kunt zetten... :P
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:30:30 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_141195774
quote:

[..]

O+
disclaimer
pi_141195789
quote:

[..]

Ik maak ook zelden het bed op :@ Nu met zijn tweetjes laat ik de boel soms iet wat versloffen maar ik denk als straks de baby er is dat ik toch wel meer aan het huishouden ga doen :)
pi_141195830
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:30 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik maak ook zelden het bed op :@ Nu met zijn tweetjes laat ik de boel soms iet wat versloffen maar ik denk als straks de baby er is dat ik toch wel meer aan het huishouden ga doen :)
:D optimist :P
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:32:36 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_141195854
Mijn man doet meestal het bed. Ik ben echt een kansloze huisvrouw tot en met :') maar het is ook zo'n gedoe, 180x210 en een lits-jumeaux dekbed :') opmaken doen we daarom meestal ff samen :P
disclaimer
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:34:10 #157
250838 Fee-nix
pi_141195902
Whehehe, jullie zijn grappig.

Ik streef wel naar eens in de 2 weken. Van de kinderen soms vaker en soms langer, hangt er vanaf hoe smerig ze zijn :P.
Maar ik moet ook eerlijk zeggen: soms is mijn jongste zo verkouden en dan zie je wel van die snotplekken in bed :@ , maar dat ga ik toch echt niet telkens verschonen, hoor. Dan blijf je aan de gang! Dan leg ik er een schone hydrofiel overheen en weg zijn de vlekken :D :6 .
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:35:04 #158
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141195927
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:32 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn man doet meestal het bed. Ik ben echt een kansloze huisvrouw tot en met :') maar het is ook zo'n gedoe, 180x210 en een lits-jumeaux dekbed :') opmaken doen we daarom meestal ff samen :P
wij hebben 140 * 200 :P ik doe de hoekjes waar ik bij kan, en de kussenslopen :P en ik was de lakens en vouw ze soms op :@

ik haat huishouden, ben er niet goed in, vind het vies en stom... vriendje kan t weinig schelen dus die doet veel meer, maar wel wat later dan ik t uit mezelf nodig zou vinden. compromis weetje :7
Kwak
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:37:12 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_141195987
over het algemeen is de verdeling ongeveer zo:

Man:
- vuilnis
- kattenbakken
- bed verschonen
- Tuin
- handdoeken en theedoeken in de was (of meer: alles wat zonder meer niet verkloot kan worden in de was)
- alle grote lompe klussen momenteel.

Ik:
- koken
- was die verkloot kan worden
- opruimen
- boodschappen in niet zwangere toestand (nu doen we het vaak samen, omdat hij een frisdrankgrootverbruiker is en ik geen tassen van 20 kilo meer wil tillen)
- verfijnde klussen (netjes schilderen, behangen etc)

Samen:
- vaatwasser

ik voel me best wat schuldig soms :')
disclaimer
pi_141196016
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:34 schreef Fee-nix het volgende:
Whehehe, jullie zijn grappig.

Ik streef wel naar eens in de 2 weken. Van de kinderen soms vaker en soms langer, hangt er vanaf hoe smerig ze zijn :P.
Maar ik moet ook eerlijk zeggen: soms is mijn jongste zo verkouden en dan zie je wel van die snotplekken in bed :@ , maar dat ga ik toch echt niet telkens verschonen, hoor. Dan blijf je aan de gang! Dan leg ik er een schone hydrofiel overheen en weg zijn de vlekken :D :6 .
Hoe ging dat met de kraamzorg? Ik bedoel, wat heb je allemaal schoongemaakt in huis? :P Ik neem aan dat ze wel wat gewend zijn, want ik heb niet echt de behoefte om alles in huis ondersteboven te keren :)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:38:54 #161
52229 Chanty
pi_141196046
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 08:10 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Je legt het heel goed uit :Y

Misschien is het ook wel dat ik die nadelen en evt. verdriet erover niet zo wil zien omdat ik zelf zo geboren ben.
Maar het hoeft toch helemaal niet dat jouw moeder er verdriet om heeft gehad :* Genoeg vrouwen die een ks een opluchting vinden, zeker als er een complicatie is. En waarschijnlijk als ik al weet ik hoe lang bezig ben met bevallen en het echt niet gaat, dat ik dat ook zo zou ervaren. Maar nu heb ik niet eens de kans gehad om het te proberen als het een geplande ks wordt.

Een stuit wordt gezien als een complicatie, maar ik zie het gewoon als: "niet zo handig". Ik snap nog steeds niet helemaal waarom ik (zolang ik en baby het goed doen) die 42 weken niet vol mag maken bv. Want wat maakt het nou uit of de baby met zijn hoofd naar boven of beneden ligt? :? En de uitleg die ik heb gehad, net als waarom ze bepaalde andere dingen niet doen, blijft wat vaag. Dus reken maar dat ik als vrijdag alles weer in orde is, ik weer ga vragen of het echt niet nog even kan wachten :') Maar ik merk wel dat ik in dezen moeite heb om echt tegen de arts in te gaan omdat het om mijn kind gaat en ik dat niet op het spel wil zetten en ervan uitgaat dat de arts ook het beste voor mij en mijn kind wil en ik vind dat ze me al tegemoet komen door me langer de kans te geven dan de eigenlijke 41 weken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 08:27 schreef Fee-nix het volgende:
Chanty, sorry... ik wilde je niet aan t huilen maken met m'n verhaal :@ .
Ik snap je echt helemaal. Het is zo'n rot 'keus' ook. Nou je hebt het zelf perfect verwoord, daar heb ik niks aan toe te voegen.
Oja, behalve: ga alsjeblieft niet denken dat je zelf niet ontspannen genoeg bent oid. Soms komt het over alsof elke bevalling wel vanzelf op gang komt, als je maar ontspannen genoeg bent, maar dat is gewoon niet waar. Daar heb ik na die hypnobirthing cursus wel mee geworsteld, want zoals zij het vertelden, klonk het haast alsof je het helemaal zelf in de hand hebt. Maar de natuur gaat soms ook haar eigen gang... :* :*

Loj, graag gedaan. Blij dat je er wat aan hebt. Als je nog vragen hebt of gewoon je hart wilt luchten, mijn PM staat altijd open :* .

Phaidra wowwwww *O* *O* *O* . Snelle :D. gefeliciteerd!!
Dat geeft niet, ik huil sowieso bij bevallingsverhalen maar ik kan me je frustratie en verdriet gewoon nu al voorstellen. En op zich heb ik me nog niet in het hoofd gehaald dat ik niet genoeg ontspan. Wel heb ik al vaker zitten denken dat ik het misschien zelf tegenhoud omdat ik eigenlijk nog steeds zoooo geniet van zwanger zijn en er nog altijd niet klaar mee ben (ondanks ruk slapen). Eigenlijk wil ik nog helemaal niet dat hij eruit komt, enige reden is dat het moet :') En ik heb natuurlijk altijd vastgehouden aan de 20e. Voor mij is dat een soort van D-day geworden, heb nooit waarde gehecht aan die UD. Denk dat ik flink teleurgesteld ben als er die dag niks gebeurt maar ben ook heel blij dat ik die dag nog mag afwachten want hoop dat ik daarna vrede kan sluiten met het idee dat hij niet uit zichzelf komt.

Ik hoop dat mij het herstel ook mee gaat vallen; ik heb een visioen van zes weken aan bed gekluisterd liggen en hulpbehoevend zijn in alles en als er iets is dat ik niet kan…. :X Doet dat pijn zo'n katheter ja ik vind dat soort dingen als infuus en katheter doodeng :')? En neem aan dat je dan de hele tijd met naakte onderkant in je ziekenhuisbed moet liggen? Dus een nachtjapon is dan wel handig toch?

Ggirl :D Nou ja, als het gevraagd is uit oprecht medelevend interesse is het wel wat oeps maar toch moest ik lachen.

Blue spannend! Ik hoop voor je dat je lekker weer naar huis mag :*

LE Dank je wel, ik houd je in gedachten ;)

Soesa wat vliegt de tijd *O*

DND zonder verwachtingen is ergggg lastig als je gedwongen wordt om allerlei keuzes te maken zoals ik in geval van wel of geen stuitbevalling willen. Dan moet je toch echt wat goede info gaan inwinnen en het is niet eens zozeer dat je dan een verwachting krijgt van hoe de bevalling gaat, maar je krijgt wel een beeld van wat je absoluut niet wilt. Daarom heb ik ook gekozen voor vaginaal en geen KS, als dat dan toch niet dreigt te gaan lukken…

En 24 weken jompel en lekker blijven hoor *O* :*

En ik ben weer wakker na nog 3,5 uur geslapen te hebben gelukkig :)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:39:12 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_141196053
ik moet er wel bij zeggen dat hij 4 dagen werkt en ik 5, en hij zijn vrije dag sowieso altijd klussend doorbrengt. We hebben nog een klein projectje in de achtertuin staan en ik kan daar nu niets aan bijdragen: K&W / bleiblei en stormqueen zijn nog dapper bezig! (deel 8)
disclaimer
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:42:04 #163
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141196129
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:37 schreef Stormqueen het volgende:
over het algemeen is de verdeling ongeveer zo:

Man:
- vuilnis
- kattenbakken
- bed verschonen
- Tuin
- handdoeken en theedoeken in de was (of meer: alles wat zonder meer niet verkloot kan worden in de was)
- alle grote lompe klussen momenteel.

Ik:
- koken
- was die verkloot kan worden
- opruimen
- boodschappen in niet zwangere toestand (nu doen we het vaak samen, omdat hij een frisdrankgrootverbruiker is en ik geen tassen van 20 kilo meer wil tillen)
- verfijnde klussen (netjes schilderen, behangen etc)

Samen:
- vaatwasser

ik voel me best wat schuldig soms :')
Lijkt op ons!

Ik:
was draaien
boodschappen doen (tegenwoordig samen of bestellen, ik ruim ze op)
kleine klusjes (randjes schilderen)
koken
opruimen

hij:
kattenbak
stofzuigen
afwas
plee
algemeen schoonmaken (keuken, badkamer)

allebei:
douche poetsen (terwijl je douchet)
chloor in de plee
was ophangen
was vouwen

dingen die niet gedaan worden:
ramen zemen
strijken
stoffen :')
dweilen :') (die laatste twee doen we samen als er grote visite komt, van te voren)

Ik schaam me er niet meer voor, het werkt voor ons!
Kwak
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:44:50 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_141196196
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:42 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Lijkt op ons!

Ik:
was draaien
boodschappen doen (tegenwoordig samen of bestellen, ik ruim ze op)
kleine klusjes (randjes schilderen)
koken
opruimen

hij:
kattenbak
stofzuigen
afwas
plee
algemeen schoonmaken (keuken, badkamer)

allebei:
douche poetsen (terwijl je douchet)
chloor in de plee
was ophangen
was vouwen

dingen die niet gedaan worden:
ramen zemen
strijken
stoffen :')
dweilen :') (die laatste twee doen we samen als er grote visite komt, van te voren)

Ik schaam me er niet meer voor, het werkt voor ons!
oh ja, dingen die de poets doet:

- keuken soppen
- badkamer soppen
- wc
- stoffen en stofzuigen
- dweilen
- ramen lappen

:@
disclaimer
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:45:43 #165
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141196215
ik wil een poets... als we gaan verhuizen eind van het jaar/begin volgend jaar (hoop ik, nog steeds) dan wil ik ook een poets.

O+
Kwak
pi_141196232
Sq jullie topic in k&w kijk ik ook steeds. Mooi hoor.

Chanty ik had vaginale bevalling maar ook katheter en het deed helemaal niet zeer.

Sunshine ik heb niks extra's gedaan voor de kraam, geen nesteldrang wat dat betreft vorige keer, kraam vond het prima (en mijn huis glom na die kraamweek O+ , heeft het sinds die tijd niet meer meegemaakt :D ).
pi_141196233
Bed verschonen :D hier elke week maar ik heb dan ook een man uit het leger O+ die netjes de was opvouwt (tot pakketjes die allemaal even groot zijn en ik niet meer kan zien of het een tshirt of hemdje of langemouw shirt is)

Als man weg is (zoals nu) doe ik alles.
En als hij svonds thuis komt om 18:30 doet hij o.a.
S in bad
Vuilnis in de container
Stofzuigen
Vaatwasser uitruimen
Brood smeren voor ons beide voor de volgende dag
In het weekend: de was, het bed, badkamer en toiletten

En ik doe de rest.
Voornamelijk regeldingen, administratie, alles met peuter
en ik maak elke dag de keuken en huiskamer schoon en netjes.
En de slaapkamers enzo.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:52:25 #168
250838 Fee-nix
pi_141196394
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:38 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hoe ging dat met de kraamzorg? Ik bedoel, wat heb je allemaal schoongemaakt in huis? :P Ik neem aan dat ze wel wat gewend zijn, want ik heb niet echt de behoefte om alles in huis ondersteboven te keren :)
Uhmm... mijn huis is op zich wel schoon, hoor :Y . Alleen ben ik geen 'perfecte' huisvrouw. (Wie is dat wel?). Strijken doe ik niet en verwachtte ik dus ook niet van de kraam. Stof afnemen doe ik sporadisch (als het me irriteert), maar dat deed de kraam wel. Stofzuigen doe ik eens in de week (ondanks twee katten...) de kraam wilde liever dat dat elke dag, of tenminste om de dag zou gebeuren... Nou, leef je uit ^O^ :D .
Verder ben ik wel heeeeeel erg opgeruimd. Ik kan absoluut niet tegen troep. Dus of ze overal makkelijk bij kan is geen issue hier ;). En de kraam deed ook elke dag de badkamer en de wc hier en om de dag het bed. (Mijn eerste kraam deed zelfs elke dag het bed!). En als ze weer weg is, normaliseert dat langzaam weer :).

Normaal doe ik zo'n beetje alles in huis, eigenlijk. Stofzuigen, dweilen (heeel soms, als de sokjes van mijn kinderen na een dag spelen in huis zwart zijn, is het weleens tijd :D), wc, badkamer, boven swifferen/zuigen, bedden, was, vaatwasser.
Samen doen we de tuin (onkruid plukken bijv).
Hij doet klussen als: eens in de zoveel tijd de douchecabine van onder tot boven met bleek, frituurpan schoonmaken, ramen lappen (eens per half jaar ofzo :') ). O en hij doet altijd boodschappen. Twee keer per week vanuit zijn werk. Ik mail hem een lijstje en hij doet het _O_ . En met grote klussen, bijv. als de hele keuken weer eens gedaan moet worden, helpt hij ook.
En nu tijdens de zwangerschap doet hij wel meer. Vaak neemt hij nu ook het stofzuigen voor z'n rekening.
pi_141196408
Phaidra wat gaaf. Ik ben superblij voor je *O*
pi_141196469
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:38 schreef Chanty het volgende:
Ik hoop dat mij het herstel ook mee gaat vallen; ik heb een visioen van zes weken aan bed gekluisterd liggen en hulpbehoevend zijn in alles en als er iets is dat ik niet kan…. :X

Doet dat pijn zo'n katheter ja ik vind dat soort dingen als infuus en katheter doodeng :')?

En neem aan dat je dan de hele tijd met naakte onderkant in je ziekenhuisbed moet liggen? Dus een nachtjapon is dan wel handig toch?
Je zult echt geen 6 weken aan bed gekluisterd zijn. Ik was welgeteld 1 dag aan mijn bed gekluisterd, beide keren. Niet dat ik daarna meteen de marathon rende, maar ik kon wel even in een stoel gaan zitten, zelf naar de wc gaan, zelf douchen, etc.

En eenmaal thuis gaat het iedere dag zoveel beter. M. is na 5 weken weer gaan werken, en toen kon ik sowieso alles weer.

Katheter kun je laten plaatsen nadat de ruggenprik zit, voel je er niks van (ik vind dat idee namelijk ook doodeng! Daarom gevraagd of ze eerst de ruggenprik wilden zetten en dan pas de katheter). Voel je er niks van. Ook niet van het eruit halen. Sowieso is het maar een paar cm voor 'ie al in je blaas zit (vond ik zelf een heel geruststellende gedachte, ik dacht namelijk dat er bij wijze van spreken meters slang door je heen liepen :+[/sub]

Ik was alleen naakt tijdens de operatie. Daarna gewoon aangekleed. Je ook met een katheter gewoon een onderbroek en alles aan.
pi_141196492
Phaidra!!!! :o

Gefeliciteerd *O*
pi_141196573
Phaidra wauw! :o Gefeliciteerd! *O*
  dinsdag 17 juni 2014 @ 13:00:19 #173
250838 Fee-nix
pi_141196627
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:38 schreef Chanty het volgende:

Ik hoop dat mij het herstel ook mee gaat vallen; ik heb een visioen van zes weken aan bed gekluisterd liggen en hulpbehoevend zijn in alles en als er iets is dat ik niet kan…. :X Doet dat pijn zo'n katheter ja ik vind dat soort dingen als infuus en katheter doodeng :')? En neem aan dat je dan de hele tijd met naakte onderkant in je ziekenhuisbed moet liggen? Dus een nachtjapon is dan wel handig toch?

Ik hoop dat je voorspellende gaven hebt, wbt de 20e!

Zes weken aan bed is het echt niet, hoor! O, ik ben langzaam, zie ik... Wat Coco ook zegt :Y .

Katheter doet geen pijn. Eerste keer was het bij mij zonder verdoving (voor het plaatsen van de ruggeprik), tweede keer met. Maar zelfs zonder verdoving voelde ik er amper iets van. Vond het idee ook eng! O en van de ruggeprik heb ik beide keren ook praktisch niet gevoeld! Ik had daar zulke horrorverhalen over gelezen, maar bij mij klopte dat dus voor geen meter. (Scheelt geloof ik ook als je slank bent van jezelf. Dan kunnen ze zonder moeite de goede plek localiseren).

Geen idee wat ik aan had na de eerste keer :D. Tweede keer heb ik geloof ik tot de avond op zo'n celstof matje gelegen met een blote onderkant, maar dat was omdat ik zelf geen zin had in alle 'moeite' die het zou kosten om een onderbroek aan getrokken te krijgen :') . Maar de rest van de tijd had ik idd een nachtjapon (zelf meegenomen) aan en zo'n celstof onderbroekje met kraamverband. (Dat hebben ze daar)
Verder is het handig om slippers mee te hebben, voor de tripjes naar de wc en voor tijdens het douchen.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 13:04:28 #174
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141196758
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:30 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Teehee! :+

Ik zorg wel dat ik 2 x per dag alles opruim wat in het zicht ligt en ik stofzuig nagenoeg iedere dag. Heb nu zo'n stoomreiniger voor de vloer ( O+ ) en dat gaat supersnel en vind ik ook nog wel leuk om te doen. Doekje door de keuken en de wc lukt ook nog wel om de dag. Maar de grote dingen zoals de was (ik strijk wel veel) doe ik maar 1-2 x per week. En dan baal ik weer dat ik de stapel zo groot heb laten worden :+ Boven poetsen doe ik ook te weinig. 't is gewoon best lastig bij te houden allemaal met een baby/dreumes. Maar t lukt nog wel om het niet te laten versloffen.

SQ, las ik nou dat jouw baarmoeder ook alleen de hoogte in groeit ipv naar opzij? Bij mij bleek dat bij de laatste controle ook zo te zijn en dat verklaart de benauwdheid. Heb jij daar ook zoveel last van?

Chanty ik hoop voor je dat de bevalling zich spontaan aan gaat dienen, en zo niet dat je een mooie natuurlijke keizersnede tegemoet gaat :)
pi_141196850
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:00 schreef Fee-nix het volgende:
zo'n celstof onderbroekje
Ik hield/houd van die onderbroekjes O+

Oh, en wat je zei over de ruggenprik: ik heb al alle keren ook praktisch niks van gevoeld. Ja, je voelt de prik, maar echt 'pijn' kan ik het niet noemen. Vond het zoooo enorm meevallen ook :Y

Edit: over de infusen kan ik weinig zeggen verder (ik bedoel dat het voor mij heel normaal is, dus die 'angst' deel ik niet). Wat ik wel kan zeggen: ik krijg er heel vaak een gezet ivm bepaalde medicatie, en waarschijnlijk is het ook vooral het idee bij jou, maar je voelt er echt niet zo heel veel van. Je kleine teen tegen de tafelpoot stoten is tig veel erger! Of op je tong bijten. Of je vinger tussen de deur/la krijgen. Allemaal veel erger. Het naaldje is ook maar heel dun.

Je kunt die angst vooraf ook bespreekbaar maken he? Als het echt een geplande ks wordt, dan krijg je sowieso een gesprek met anesthesist, die kan je wellicht ook wat meer geruststellen over dat soort dingen.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 13:10:06 #176
250838 Fee-nix
pi_141196919
Ja he Coco, die onderbroekjes zijn hemels!

O en Chanty: leesvoer! Tijdschriften mee ^O^ . Misschien kom je er niet aan toe (veel bezoek/moe), maar ik had toch ook wel momenten dat ik me in het ziekenhuis verveelde...
Mijn man heeft zelfs afgelopen keer een vriendin van me gebeld of ze op visite wilde komen, want ik verveelde me zo :D. Iedereen dacht: we laten haar wel even met rust daar in het ziekenhuis...
Terwijl ik het juist wel fijn vind als er al wat mensen zijn geweest... scheelt weer drukte in de kraamweek thuis :).
pi_141197026
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:10 schreef Fee-nix het volgende:
Ja he Coco, die onderbroekjes zijn hemels!

O en Chanty: leesvoer! Tijdschriften mee ^O^ . Misschien kom je er niet aan toe (veel bezoek/moe), maar ik had toch ook wel momenten dat ik me in het ziekenhuis verveelde...
Mijn man heeft zelfs afgelopen keer een vriendin van me gebeld of ze op visite wilde komen, want ik verveelde me zo :D. Iedereen dacht: we laten haar wel even met rust daar in het ziekenhuis...
Terwijl ik het juist wel fijn vind als er al wat mensen zijn geweest... scheelt weer drukte in de kraamweek thuis :).
Ik heb beide keren echt heel veel mensen op bezoek gehad. Vond ik ook enorm leuk juist. Mijn verse baby showen O+ Maar dat ligt er maar net aan je wat fijn vindt idd.

Ik vond het in het zhuis in ieder geval naast heel gezellig/leuk, ook veel makkelijker dan thuis :+ Daar lig je nog in je bed, mensen blijven sowieso niet lang (want zhuis, dat is not done ofzo), er wordt echt helemaal niks van je verwacht verder. Ik vond het ideaal :P
  dinsdag 17 juni 2014 @ 13:14:19 #178
250838 Fee-nix
pi_141197069
Ja inderdaad!
pi_141197080
Maar goed, misschien komt het helemaal niet zover Chanty! MIjn ks was dit keer gepland, op 6-5. Uiteindelijk heeft Tom zich gemeld op 27-4. Werd wel sowieso een ks, maar hij heeft dus wel zelf zn tijd gekozen :Y
  dinsdag 17 juni 2014 @ 13:15:21 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_141197109
Spees: klopt, maar geen last van benauwdheid eigenlijk. Nu is mijn buikholte sowieso al wat royaler dan de jouwe :+ maar ik merk het tot dusver vooral aan mijn eten wat gewoon niet meer zakt :')
disclaimer
pi_141197610
Och lieve chanty, ik kan me je angst zo goed voorstellen! Hopelijk heeft me voorgevoel het goed en begint het in de komende dagen spontaan zodat je de kans krijgt het zelf te doen.

Verder sluit ik aan bij Coco. Je zal wat rustiger aan moeten doen maar je kunt al best snel zelf weer dingetjes. Ik ben de dag na de KS zelf uit bed geweest om te plassen (katheter deed bij mij helemaal geen pijn) en weer de dag daarna mocht ik alleen douchen. Op dinsdagavond de KS gehad en vrijdagochtend naar huis gegaan. Datzelfde weekend heb ik al een rondje met de hond gedaan. Het ging allemaal wat trager dan normaal en alles was wat gevoelig maar het herstel is mij 100% meegevallen.
Ruggenprik vond ik ook niet zo heel pijnlijk, hooguit wat vervelend. En infuus net zo, maar ik ben sowieso niet bang voor prikken dus dat scheelt misschien.
Maar toch hoop ik oprecht dat je de kans krijgt het zelf te proberen en mocht het dan alsnog een KS worden dat je daar vrede mee hebt. :*
E.
pi_141197655
Oh en ik heb Phaidra's streepjes gemist. Gefeliciteerd!!
E.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 13:36:16 #183
250838 Fee-nix
pi_141197847
Geboortekaartje proefje binnen O+ . Ik word er helemaal emo van... dit is hem O+ . (Maar wel in een maatje groter, deze is 10x10. Iets te klein vind ik, doet het kaartje geen recht. Dus dat wordt 14x14 :) ).
  dinsdag 17 juni 2014 @ 13:37:45 #184
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141197898
Ik zit heerlijk ontspannen oude OUD FB relletjes terug te lezen :') met naast me een snurkende kat. Dat is pas een vrije dag!
Kwak
pi_141198679
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:37 schreef kwakz0r het volgende:
Ik zit heerlijk ontspannen oude OUD FB relletjes terug te lezen :') met naast me een snurkende kat. Dat is pas een vrije dag!
Katten O+ Ik vraag me af en toe echt af of hier geesten ronddwalen ofzo, want 1 van de katten rent uit het niet opeens als een gek heel het huis door :')
pi_141199354
Fee O+ geboortekaartje

Interessant om de ks verhalen te lezen.
pi_141199774
Inderdaad interessant. Meestal lees je alleen bevallingsverhalen, die kom je ook automatisch sneller tegen.

Net gebeld door gastouderbureau. Ze heeft een gastouder voor ons gevonden :) Ze heeft 1 oppaskindje van bijna 2. Verder 3 kids van haarzelf, een konijntje en een hondje. Klinkt wel leuk. Binnenkort eens bellen met 'r :)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:30:31 #188
52229 Chanty
pi_141199797
Coco: Vijf weken, wow fijn dat dat kan. Mijn man blijft 3 weken thuis dus hoop dat ik dan echt mobiel genoeg ben weer want anders moet ik toch mijn moeder in huis halen :P Trouwens nog speciaal ondergoed nodig? Had maat L onderbroeken bij de hema gehaald voor al het kraamverband, hoop dat die groot genoeg zijn dat ze niet op de wond drukken? Ze zitten wel hoger dan de wond natuurlijk.

En kleine teen heb ik gisteren nog gestoten en vanochtend had ik mijn wijsvinger nog tussen de kastdeur van de keuken :') _O- Ik heb morgen een gesprek met de anesthesist en zal zeker ook zeggen dat ik 7 kleuren stront schijt :@

Fee: Goed om te weten dat de ruggenprik zetten ook meeviel. Ik voel me zo'n watje wat dat aangaat. Ik maak me echt drukker om dingen als bloedprikken, infuus, ruggenprik en katheter dan om die hele stuitbevalling :')

Heb idd al wat vermaak in de vluchttas zitten en heb mijn man gevraagd om nog maar wat films op de laptop te zetten. Al denk ik ergens dat ik zielsgelukkig ben door alleen naar mijn kind te staren. Ga er iig vanuit dat die bij mij op de kamer ligt (en bij drie andere moeders met babies :') ). Heb dus ook maar oordoppen mee alvast.

Hadden jullie op de dag van de ks zelf al bezoek of is dat nog te heftig?

Sparkling dank je, dat klinkt best als een positieve ervaring :) Daar teken ik maar voor :Y
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:34:10 #189
149959 SQ
snelle trees
pi_141199905
Chanty, meestal heb je wel een eigen kamer toch, vlak na een ks? Ik ben toen bij een vriendin op bezoek geweest de dag na de geboorte en die had een eigen kamer met slaapbankje voor d'r man ;)
disclaimer
pi_141200114
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 10:17 schreef Kyara het volgende:

[..]

Oooh, wat superleuk! Gefeliciteerd!!! *O* *O* *O* *O*

I grote broer O+ O+ O+

okey, smiley overkill :')

Smiley overkill is goed ;) *O*

Tnx iedereen *; Ik ben nog zo flabbergasted maar ook enorm blij (duh 8)7)!! En het is eng. Zal alles goed gaan? Hoe zal het zijn, met twee kindjes? Eerst maar eens afwachten of we over een tijdje een goede echo hebben ;).

Sorry ik ben nog niet zo heel erg ingelezen en niet zo attent :@.

SQ, in de OP hoeft nog even niet. Het is nog zo pril en eind van de week gaan we op vakantie, dan ben ik toch alweer 2 weken afwezig. Als alles daarna nog steeds op zijn plek zit, zie ik wel verder :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_141200180
Ik heb tegen half 1 in de nacht mijn vader en twee zussen al op bezoek gehad. De KS was om 22.00 uur en nadat E gewogen en gewassen was en ik gehecht en op de verloskamer was bijgekomen werden we naar een eigen kamertje gebracht waar we die nacht met z'n drietjes mochten blijven en dus ook visite mochten ontvangen.

De dag erna overdag zijn mijn schoonouders en beste vriendin geweest. Ging prima hoor! Ik had wat koorts door de ruggenprik maar was veel te trots om geen bezoek te ontvangen :D
E.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:43:37 #192
52229 Chanty
pi_141200188
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:34 schreef Stormqueen het volgende:
Chanty, meestal heb je wel een eigen kamer toch, vlak na een ks? Ik ben toen bij een vriendin op bezoek geweest de dag na de geboorte en die had een eigen kamer met slaapbankje voor d'r man ;)
Volgens mij niet in het haga, sterker nog ze leggen daar mannen en vrouwen gemengd, maar mannen zal ik er niet tegen komen natuurlijk :+ Maar ik vraag het nog wel na deze week. Man kan sowieso niet blijven, las in het boekje dat hij om 20 uur naar huis moet ;(
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:44:30 #193
149959 SQ
snelle trees
pi_141200209
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:43 schreef Chanty het volgende:

[..]

Volgens mij niet in het haga, sterker nog ze leggen daar mannen en vrouwen gemengd, maar mannen zal ik er niet tegen komen natuurlijk :+ Maar ik vraag het nog wel na deze week. Man kan sowieso niet blijven, las in het boekje dat hij om 20 uur naar huis moet ;(
Eau, dat is wel matig ja -O-
disclaimer
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:44:47 #194
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_141200215
even bijgelezen. Chanty, wat rot zo'n dreigende keizersnee! Hopelijk komt Fernando toch vanzelf voor maandag!

Ik snap je gevoel heel goed, mijn peuter was ook een stuitertje en ondanks dat ik zelf heb gekozen voor een keizersnee vond ik het *echt* niet leuk dat ik geen bevalling ging meemaken. Daar leef je toch al die maanden soort van naar toe.

Kan me gelukkig aansluiten bij de positieve ks verhalen. Ik had me net als jij ontzettend druk gemaakt over het infuus en de ruggenprik (ook nooit iets met het ziekenhuis te maken gehad eerder). De prik van het infuus vond ik pijnlijker dan de ruggenprik. In mijn herinnering voelde ik eigenlijk niets van het zetten van de ruggenprik. De katheter werd bij mij geplaatst na de ruggenprik dus dat voelde ik ook niet.

Wat me tegenviel aan de ks was dat ik er fit in ging en na de operatie toch wel helemaal gesloopt was. Had ook een laag hb daarna. Het duurde bij mij daarom wel twee dagen voor ik zelf uit bed kon zonder flauw te vallen. Maar: daarna ging het herstel super snel, ik kon heel snel weer alles zelf. Tillen heb ik 6 weken niet gedaan, maar dat was meer voor mezelf uit voorzorg dan dat het fysiek niet zou kunnen.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:45:10 #195
52229 Chanty
pi_141200228
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:43 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik heb tegen half 1 in de nacht mijn vader en twee zussen al op bezoek gehad. De KS was om 22.00 uur en nadat E gewogen en gewassen was en ik gehecht en op de verloskamer was bijgekomen werden we naar een eigen kamertje gebracht waar we die nacht met z'n drietjes mochten blijven en dus ook visite mochten ontvangen.

De dag erna overdag zijn mijn schoonouders en beste vriendin geweest. Ging prima hoor! Ik had wat koorts door de ruggenprik maar was veel te trots om geen bezoek te ontvangen :D
Wow dat is snel :D Mijn ks zal in de ochtend zijn sowieso want gepland en dan zien we wel of we in de middag toe zijn aan bezoek. Maar meeste bezoek moet van ver weg komen dus het zal geen storm lopen.
pi_141200238
quote:

[..]

Zelfs meteen de eerste dag? Wat stom! In 'mijn' ziekenhuis is er voor de eerste nacht een kamertje waar partner op een uitklapstoel kan blijven slapen. Daarna wel naar huis, al hadden wij geluk dat er een eenpersoonskamer vrij was waar mijn man een stretcher kreeg en alle dagen en nachten mocht blijven.
E.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:45:59 #197
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_141200251
o nieuwe posts! Ik had idd ook al vrij snel familie op bezoek. KS was om 15.00 uur en om 17.30 denk ik dat de opa's en oma's er waren voor een uurtje. Man mocht ook niet blijven trouwens, maar wel tot een uur of 10, 11. Ze deden gelukkig niet zo moeilijk over de bezoektijden.

En Phaidra gefeliciteerd!!!
pi_141200289
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:45 schreef Chanty het volgende:

[..]

Wow dat is snel :D Mijn ks zal in de ochtend zijn sowieso want gepland en dan zien we wel of we in de middag toe zijn aan bezoek. Maar meeste bezoek moet van ver weg komen dus het zal geen storm lopen.
Ja, ik had me eigenlijk voorgenomen even rustig bij te komen maar ik wou veel te graag mijn dochter aan mijn vader laten zien. En ik had ineens een boost energie door de adrenaline joh, ongelooflijk. :D
E.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:47:37 #199
52229 Chanty
pi_141200309
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:44 schreef klavertje-4 het volgende:
even bijgelezen. Chanty, wat rot zo'n dreigende keizersnee! Hopelijk komt Fernando toch vanzelf voor maandag!

Ik snap je gevoel heel goed, mijn peuter was ook een stuitertje en ondanks dat ik zelf heb gekozen voor een keizersnee vond ik het *echt* niet leuk dat ik geen bevalling ging meemaken. Daar leef je toch al die maanden soort van naar toe.

Kan me gelukkig aansluiten bij de positieve ks verhalen. Ik had me net als jij ontzettend druk gemaakt over het infuus en de ruggenprik (ook nooit iets met het ziekenhuis te maken gehad eerder). De prik van het infuus vond ik pijnlijker dan de ruggenprik. In mijn herinnering voelde ik eigenlijk niets van het zetten van de ruggenprik. De katheter werd bij mij geplaatst na de ruggenprik dus dat voelde ik ook niet.

Wat me tegenviel aan de ks was dat ik er fit in ging en na de operatie toch wel helemaal gesloopt was. Had ook een laag hb daarna. Het duurde bij mij daarom wel twee dagen voor ik zelf uit bed kon zonder flauw te vallen. Maar: daarna ging het herstel super snel, ik kon heel snel weer alles zelf. Tillen heb ik 6 weken niet gedaan, maar dat was meer voor mezelf uit voorzorg dan dat het fysiek niet zou kunnen.
Fijn, dank je wel. Stelt toch wat gerust dat jullie er positief op terugkijken. Ik zit nu die live keizersnede te kijken. Zou ik normaal echt nooit doen maar hoop dat het me wat rust geeft.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:47:44 #200
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141200311
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:30 schreef Chanty het volgende:
Coco: Vijf weken, wow fijn dat dat kan. Mijn man blijft 3 weken thuis dus hoop dat ik dan echt mobiel genoeg ben weer want anders moet ik toch mijn moeder in huis halen :P Trouwens nog speciaal ondergoed nodig? Had maat L onderbroeken bij de hema gehaald voor al het kraamverband, hoop dat die groot genoeg zijn dat ze niet op de wond drukken? Ze zitten wel hoger dan de wond natuurlijk.

En kleine teen heb ik gisteren nog gestoten en vanochtend had ik mijn wijsvinger nog tussen de kastdeur van de keuken :') _O- Ik heb morgen een gesprek met de anesthesist en zal zeker ook zeggen dat ik 7 kleuren stront schijt :@

Fee: Goed om te weten dat de ruggenprik zetten ook meeviel. Ik voel me zo'n watje wat dat aangaat. [b]Ik maak me echt drukker om dingen als bloedprikken, infuus, ruggenprik en katheter dan om die hele stuitbevalling :') [/b]

Heb idd al wat vermaak in de vluchttas zitten en heb mijn man gevraagd om nog maar wat films op de laptop te zetten. Al denk ik ergens dat ik zielsgelukkig ben door alleen naar mijn kind te staren. Ga er iig vanuit dat die bij mij op de kamer ligt (en bij drie andere moeders met babies :') ). Heb dus ook maar oordoppen mee alvast.

Hadden jullie op de dag van de ks zelf al bezoek of is dat nog te heftig?

Sparkling dank je, dat klinkt best als een positieve ervaring :) Daar teken ik maar voor :Y
Ik ook! Ik haat naalden... was een echte fobie die gelukkig wel wat beter gaat tegenwoordig. Beste werkt om er niet naar te kijken bij mij, dan blijk ik er ineens ook bar weinig van te voelen... :')
quote:

[..]

Mag je ook niet naar het kraamhotel, als je eenmaal stabiel bent? Ik heb me daar voor de zekerheid wel aangemeld.

edit: in t nieuwe geboortecentrum worden t volgens mij wel privekamertjes, maar helaas is t RKZ nu nog een beetje krappe meuk allemaal...
Kwak
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:48:58 #201
52229 Chanty
pi_141200350
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:45 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Zelfs meteen de eerste dag? Wat stom! In 'mijn' ziekenhuis is er voor de eerste nacht een kamertje waar partner op een uitklapstoel kan blijven slapen. Daarna wel naar huis, al hadden wij geluk dat er een eenpersoonskamer vrij was waar mijn man een stretcher kreeg en alle dagen en nachten mocht blijven.
Ik vraag het nog wel na. Maar toen ik eerder een keer vroeg in geval van moeten blijven na vaginale bevalling, was het wel dat de man niet kon blijven tenzij er bv toevallig een kamer helemaal leeg was.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:50:32 #202
52229 Chanty
pi_141200396
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:47 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik ook! Ik haat naalden... was een echte fobie die gelukkig wel wat beter gaat tegenwoordig. Beste werkt om er niet naar te kijken bij mij, dan blijk ik er ineens ook bar weinig van te voelen... :')

[..]

Mag je ook niet naar het kraamhotel, als je eenmaal stabiel bent? Ik heb me daar voor de zekerheid wel aangemeld.

edit: in t nieuwe geboortecentrum worden t volgens mij wel privekamertjes, maar helaas is t RKZ nu nog een beetje krappe meuk allemaal...
Nope, niet zolang ik onder toezicht van de arts sta. Had ik ook al gevraagd. Na twee dagen mag ik er wel heen, maarja… dan wil ik naar huis natuurlijk :P En wegkijken doe ik ook :Y En om het nog stommer te maken: ik heb een klein tattoo en een tongpiercing (en had een navelpiercing) en dat vond ik allemaal niks voorstellen :')
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:50:35 #203
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_141200400
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:47 schreef Chanty het volgende:

[..]

Fijn, dank je wel. Stelt toch wat gerust dat jullie er positief op terugkijken. Ik zit nu die live keizersnede te kijken. Zou ik normaal echt nooit doen maar hoop dat het me wat rust geeft.
:* duim voor je dat het helemaal niet nodig zal zijn, maar mocht je toch een ks krijgen dan hoeft dat zeker geen traumatische ervaring te zijn. O en wat Coco zei vond ik ook echt: doordat je de eerste paar dagen in het ziekenhuis bent zijn veel mensen al even kort langs geweest. Rust in de kraamweek thuis haha!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:52:00 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_141200445
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:50 schreef Chanty het volgende:

[..]

Nope, niet zolang ik onder toezicht van de arts sta. Had ik ook al gevraagd. Na twee dagen mag ik er wel heen, maarja… dan wil ik naar huis natuurlijk :P En wegkijken doe ik ook :Y En om het nog stommer te maken: ik heb een klein tattoo en een tongpiercing (en had een navelpiercing) en dat vond ik allemaal niks voorstellen :')
Dat is ook wel een beetje appels en peren :P
disclaimer
  Moderator dinsdag 17 juni 2014 @ 14:52:09 #205
5428 crew  miss_sly
pi_141200448
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:48 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik vraag het nog wel na. Maar toen ik eerder een keer vroeg in geval van moeten blijven na vaginale bevalling, was het wel dat de man niet kon blijven tenzij er bv toevallig een kamer helemaal leeg was.
Mijn vriend was ook best erg moe en wilde heel graag even in zijn eigen bed een paar uur slapen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:52:19 #206
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_141200454
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:48 schreef Chanty het volgende:

[..]

Wat een verschil zit er toch in ziekenhuizen! Ik vind het altijd zo stom als de man niet mag blijven...die is ook net vader geworden! In 'mijn' ziekenhuis heb je echt een kraamsuite, met een bank waarop de man kan blijven slapen, waar je bezoek kunt ontvangen, waar je je eigen badkamer hebt en waar je ook in bevalt. Na je bevalling mag je, als er geen reden is waarom je zou moeten blijven, nog kiezen hoe lang je blijft. De kamer is sowieso 24 uur voor jou. Als je langer moet blijven dan word je uiteindelijk wel naar een reguliere kamer gebracht, hoe daar de 'regels' zijn weet ik niet.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:54:58 #207
52229 Chanty
pi_141200533
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:52 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dat is ook wel een beetje appels en peren :P
Het is wel een naald die door je lijf wordt geragt :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mijn vriend was ook best erg moe en wilde heel graag even in zijn eigen bed een paar uur slapen.
Dat kan ik me voorstellen ja, zogezien is het voor mijn man wel goed dat hij wel een paar nachten goed kan slapen nog :Y

En soesa beleid is overal anders ja. Maar goed, ik denk maar zo: ik kan nog jaren met mijn man in bed spenderen O+
  Moderator dinsdag 17 juni 2014 @ 14:56:08 #208
5428 crew  miss_sly
pi_141200572
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:54 schreef Chanty het volgende:

[..]

Het is wel een naald die door je lijf wordt geragt :P

[..]

Dat kan ik me voorstellen ja, zogezien is het voor mijn man wel goed dat hij wel een paar nachten goed kan slapen nog :Y

En soesa beleid is overal anders ja. Maar goed, ik denk maar zo: ik kan nog jaren met mijn man in bed spenderen O+
Precies. Ik vond het wel jammer hoor, dat we afscheid moesten nemen, maar we waren allebei bekaf, en ik had natuurlijk het liefste gezelschap dat ik me kon wensen, buiten hem O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:56:17 #209
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141200580
Ik vond de ruggenprik echt een piece of cake Chanty.
Oke wel andere omstandigheden of je die krijgt terwijl je weeën wegzucht of wanneer je het 'zo' krijgt, maar in mijn herinnering heb ik m nauwelijks gevoeld!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:59:16 #210
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141200686
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:52 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Wat een verschil zit er toch in ziekenhuizen! Ik vind het altijd zo stom als de man niet mag blijven...die is ook net vader geworden! In 'mijn' ziekenhuis heb je echt een kraamsuite, met een bank waarop de man kan blijven slapen, waar je bezoek kunt ontvangen, waar je je eigen badkamer hebt en waar je ook in bevalt. Na je bevalling mag je, als er geen reden is waarom je zou moeten blijven, nog kiezen hoe lang je blijft. De kamer is sowieso 24 uur voor jou. Als je langer moet blijven dan word je uiteindelijk wel naar een reguliere kamer gebracht, hoe daar de 'regels' zijn weet ik niet.
Zo'n kraamsuite is er ook :Y meerdere zelfs, maar alleen voor niet-medische bevallingen. Je mag daar alleen heen als je anders naar huis zou mogen.

In t nieuwe ziekenhuis zijn er wel meer kleinere kamers enzo en zijn er meer mogelijkheden volgens mij, maar goed, dan ben ik allang bevallen.

Voor mij is t wel handig om daar aangemeld te zijn (t kraamhotel), want als ik bijvoorbeeld s avonds beval en medisch gezien wel naar huis zou mogen maar dat niet kan omdat t al avond is en ze je dan niet laten gaan (ook beleid in dit ziekenhuis) dan mag ik vlgs mij wél naar t kraamhotel...
Kwak
pi_141201440
Ik ben echt als de dood voor naalden en infusen en noem het maar op (paniekstoornis). En hoewel ik het idee van WEER een ruggenprik laten zetten (!) niet echt geweldig vind, weet ik hoe geweldig het gevoel is als je na een paar tellen al pijnvrij bent.

Maandag ga ik mijn bevalplan bespreken met de gyn en ik heb er lang over nagedacht of mijn voorkeur uit gaat naar remifentanil of een ruggenprik. En ik kies, ondanks de angst voor de naald etc. toch voor dat laatste :)

Het is echt zo ongelooflijk persoonlijk. Ik denk dat je er pas over kunt oordelen als je het zelf hebt meegemaakt.

Maar het blijft een moeilijke, though..

Na de bevalling, toen ik eenmaal weer een beetje fris en opgedirkt was ( :') ), werd ik naar een zaal gereden met nog 3 andere bedden. Door het geknor van de andere mama's heb ik slecht geslapen die nacht dat ik moest blijven. En nuchtere ik denk dat manlief er ook weinig aan gehad zou hebben als hij wel mocht blijven slapen daar. Ik denk dat hij daar ook geen oog dicht gedaan zou hebben. En als wel, nou ja dan had ie zijn ogen dicht dus wat is dan de meerwaarde dat we samen op 1 kamer liggen :')
Bebie is die nacht ook lekker bij de verpleging geweest en ik vond dat al lang goed, kon ik zelf toch nog een beetje knorren.

Maar ook dat is zoooo persoonlijk. Voor mij is het geen must dat de man kan blijven slapen.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 15:23:07 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_141201553
ik begin inmiddels stiekem te twijfelen aan mijn volle overtuiging voor een ziekenhuisbevalling. Ik heb een paar dingen gelezen mbt thuisbevallen die me toch wel aanspreken.
In de hele familie komen eigenlijk geen dramabevallingen voor. Ja, de oudste zus van mijn moeder heeft een stuiter gehad. Dus die moest naar het ziekenhuis. Maar voor de rest niet. Mijn moeder is van mij in een uur of drie bevallen, de tweede binnen het uur, de derde ook in 3 uur. Er is voor mij momenteel geen enkele reden om aan te nemen dat een ziekenhuisbevalling noodzakelijk is, behalve mijn eigen angst voor bloedverlies. Ik woon centraal, in een superspoedgeval kan ik binnen 15 minuten op een operatiezaal liggen. Daarbij ben ik voor de uitdrijving zelf totaal niet bang.

Hoe "vast" moet je beslissing liggen? En ik lees vaak dat 50% van de eerste kinderen alsnog in het ziekenhuis bevalt, is het dan niet toch zinvoller om daar bij voorbaat maar voor te kiezen?
disclaimer
  dinsdag 17 juni 2014 @ 15:26:36 #213
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_141201722
SQ bij onze praktijk kun je nog tijdens je bevalling kiezen, dus ligt er eigenlijk niets 'vast'.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 15:27:32 #214
52229 Chanty
pi_141201751
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:23 schreef Stormqueen het volgende:
ik begin inmiddels stiekem te twijfelen aan mijn volle overtuiging voor een ziekenhuisbevalling. Ik heb een paar dingen gelezen mbt thuisbevallen die me toch wel aanspreken.
In de hele familie komen eigenlijk geen dramabevallingen voor. Ja, de oudste zus van mijn moeder heeft een stuiter gehad. Dus die moest naar het ziekenhuis. Maar voor de rest niet. Mijn moeder is van mij in een uur of drie bevallen, de tweede binnen het uur, de derde ook in 3 uur. Er is voor mij momenteel geen enkele reden om aan te nemen dat een ziekenhuisbevalling noodzakelijk is, behalve mijn eigen angst voor bloedverlies. Ik woon centraal, in een superspoedgeval kan ik binnen 15 minuten op een operatiezaal liggen. Daarbij ben ik voor de uitdrijving zelf totaal niet bang.

Hoe "vast" moet je beslissing liggen? En ik lees vaak dat 50% van de eerste kinderen alsnog in het ziekenhuis bevalt, is het dan niet toch zinvoller om daar bij voorbaat maar voor te kiezen?
Wat klaver zegt, je kunt op het moment supreme nog zeggen dat je liever thuis blijft :)
pi_141201881
Ik had gekozen voor ziekenhuisbevalling en toen vruchtwater niet schoon bleek en ik dus toch al moest vond ik dat dus niet erg, het begin is sowieso thuis he (als het goed is dan). Het was al mijn plan naar het ziekenhuis te gaan en het ging dus (in mijn hoofd dan) als verwacht. Ik denk dat als ik echt thuis had willen bevallen dat even een tegenvaller was geweest.

Maar dat gezegd hebbende, ik ben nu weer aan het twijfelen. Het ziekenhuis dichtbij is dicht vanaf september ;( dus ik zou best ver - 20 minuten - met de auto moeten. En mijn eerste bevalling was erg snel en makkelijk. Toen vk vroeg zei ik gelijk ik wil weer in het ziekenhuis (ik had echt een fijne bevalling dus ik dacht doe mij maar weer hetzelfde) maar ze keek wel erg bedenkelijk. Dus nou ben ik weer onzeker.

Maar ze zei je kan het nog aanpassen als het begonnen is hoor,dus dat was weer geruststellend. Ik denk er nog even over na iig.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 15:34:32 #216
100412 mefke79
komt goed!
pi_141202028
SQ mag jij naar alle ziekenhuizen in de buurt? Want ik zou sowieso bij een ziekenhuis gaan kijken en beslissen. Die kraamsuites heb je bv wel en het ene en niet in het andere ziekenhuis en bij het ene is een soort kraamhotelidee en bij het andere niet.

Chanty, waarom mag je eigenlijk niet ingeleid of geprimed worden? Je zou zeggen, gecontroleerde omgeving want ziekenhuis, dus dat kan dan toch eigenlijk niet de reden zijn.
Overigens ik heb een ruggenprik gehad met en zonder weeën en eigenlijk beviel het me allebei even goed. Ik vind het niet bijzonder pijnlijk als je maar goed ontspant. Het is vooral vreemd en onwerkelijk om je gevoel weg te voelen vallen. Ik werd er eigenlijk nog altijd melig van.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 17 juni 2014 @ 15:38:57 #217
149959 SQ
snelle trees
pi_141202177
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:34 schreef mefke79 het volgende:
SQ mag jij naar alle ziekenhuizen in de buurt? Want ik zou sowieso bij een ziekenhuis gaan kijken en beslissen. Die kraamsuites heb je bv wel en het ene en niet in het andere ziekenhuis en bij het ene is een soort kraamhotelidee en bij het andere niet.

Chanty, waarom mag je eigenlijk niet ingeleid of geprimed worden? Je zou zeggen, gecontroleerde omgeving want ziekenhuis, dus dat kan dan toch eigenlijk niet de reden zijn.
Overigens ik heb een ruggenprik gehad met en zonder weeën en eigenlijk beviel het me allebei even goed. Ik vind het niet bijzonder pijnlijk als je maar goed ontspant. Het is vooral vreemd en onwerkelijk om je gevoel weg te voelen vallen. Ik werd er eigenlijk nog altijd melig van.
Ik denk het wel. Er zijn er in elk geval drie in de buurt, dus ik heb ruime keuze. Zal het de volgende keer eens aan de verloskundige vragen :)
disclaimer
pi_141202232
Als je een ks moet ondergaan moet je wel maar, begrijp me niet verkeerd, ik vind dat hier best wel zachtzinnig over een ruggenprik gepraat wordt. Natuurlijk is het heerlijk om weinig tot geen pijn meer te hebben. Maar er zijn ook negatieve punten die kleven aan een ruggenprik. De pijn wordt minder, dus kunnen de weeen ook minder heftig worden. Met als gevolg dat je veel langer bezig kunt zijn met een bevalling dan eigenlijk nodig is. Om maar even iets te noemen.

Maar misschien ben ik nog wel ouderwets daarin, who knows.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 15:42:19 #219
250838 Fee-nix
pi_141202289
Chanty, een navelpiercing lijkt mij veel enger dan een ruggeprik :D. En een tongpiercing ook!

Bezoek was hier meteen al de eerste dag, verspreid over de bezoekuren kwamen: ouders, schoonouders, mijn zusjes, schoonzus+man. Ging prima.

Mijn eigen man hield zich wel aan de bezoekuren, maar ik was 's avonds dan ook erg moe en niet heel gezellig meer ;). Maar als ik het me goed herinner, mag manlief er zijn wanneer hij wil (overdag iig).

De eerste keer had ik een kamer alleen (heerlijk!!) De tweede keer lag ik in mijn eentje op een tweepersoonskamer. Tot de laatste nacht... Toen kwam er nog een moeder en baby bij. Jankende baby van een ander 's nachts vond ik geen succes. Maarja, gelukkig was het de laatste nacht. Hoop dat ik nu weer een kamer alleen kan krijgen. Ze streven er wel naar, na een keizersnee.
pi_141202374
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:23 schreef Stormqueen het volgende:

Afgelopen maand nog een bevalling begeleid van een dame die ergens tussen 4 en 6 cm besloot dat ze lekker thuis wilde blijven in plaats van naar dat ziekenhuis waar ze al vanaf de intake haar zinnen op had gezet. Dikke prima, dan blijven we thuis. Ik heb alles bij me wat er nodig zou kunnen zijn op zo'n moment dus helemaal goed.

Inderdaad, gemiddeld genomen wordt 50% van de vrouwen alsnog overgedragen. Daar zit een heel groot percentage bij wat al in het ziekenhuis is (!) De nabijheid van gynaecoloog etcetera maakt ook dat er laagdrempeliger overgedragen wordt. Soms is dat goed, vaak is het niet nodig. Hetzelfde geldt voor pijnstilling, het absolute merendeel van de vrouwen die alsnog medisch worden zijn de vrouwen die 'te langzaam' ontsluiten, of de vrouwen die alsnog pijnstilling willen. Ook voor dat laatste geldt dat het vaak eene lagere drempel is in het ziekenhuis om alsnog voor pijnstilling te gaan.
Realiseer je alsjeblieft dat van die 50% ongeveer 2-4% overdragingen echt spoed betreft. Voor de rest kun je over het algemeen zelfs met eigen vervoer naar het ziekenhuis. Zoals wanneer de ontsluiting niet opschiet, wanneer je pijnstilling wilt of wanneer baby in het vruchtwater gepoept heeft.

Of het zinvol is om al in het ziekenhuis te zijn tsja, hard to say. Neem in je overweging ajb ook mee dat je, wanneer je poliklinisch wilt bevallen, over het algemeen pas bij ongeveer 6 cm naar het ziekenhuis gaat bij je eerste kind.

SPOILER
pi_141202544
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:34 schreef mefke79 het volgende:

Inleiden en primen wordt inn dit ziekenhuis voor twee verschillende dingen gebruikt. Primen is alleen het verweken/verstrijken van die baarmoederrmond en 1-2 cm ontsluiting kweken. Inleiden is in dit geval al datgene wat je doet met als streven iemand binnen grofweg 12 uur te laten bevallen. Dus vanaf 2-3 cm, vliezen breken en syntocinon starten in dit geval.

Inleiden mag wel, primen niet. Motivatie daarvoor is gissen, langdurige inleiding geeft meer risico's op dippende hartslag bijv. En in dit geval wordt het dan alsnog een ks. Bovendien heb je hogere kans op een failed induction als je gaat primen op een bmm die nog potdicht zit. Dat die hele bevalling volledig stagneert bij 2-3 cm, en dan dus ook weer een ks. Het ziekenhuis wil wsl gewoon dat als er ingeleid moet worden, dat dan dee slagingskans daarvoor zo groot mogelijk is en dan moet het dus niet zo zijn dat er nog geprimed moet worden.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 15:51:00 #222
149959 SQ
snelle trees
pi_141202597
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

Afgelopen maand nog een bevalling begeleid van een dame die ergens tussen 4 en 6 cm besloot dat ze lekker thuis wilde blijven in plaats van naar dat ziekenhuis waar ze al vanaf de intake haar zinnen op had gezet. Dikke prima, dan blijven we thuis. Ik heb alles bij me wat er nodig zou kunnen zijn op zo'n moment dus helemaal goed.

Inderdaad, gemiddeld genomen wordt 50% van de vrouwen alsnog overgedragen. Daar zit een heel groot percentage bij wat al in het ziekenhuis is (!) De nabijheid van gynaecoloog etcetera maakt ook dat er laagdrempeliger overgedragen wordt. Soms is dat goed, vaak is het niet nodig. Hetzelfde geldt voor pijnstilling, het absolute merendeel van de vrouwen die alsnog medisch worden zijn de vrouwen die 'te langzaam' ontsluiten, of de vrouwen die alsnog pijnstilling willen. Ook voor dat laatste geldt dat het vaak eene lagere drempel is in het ziekenhuis om alsnog voor pijnstilling te gaan.
Realiseer je alsjeblieft dat van die 50% ongeveer 2-4% overdragingen echt spoed betreft. Voor de rest kun je over het algemeen zelfs met eigen vervoer naar het ziekenhuis. Zoals wanneer de ontsluiting niet opschiet, wanneer je pijnstilling wilt of wanneer baby in het vruchtwater gepoept heeft.

Of het zinvol is om al in het ziekenhuis te zijn tsja, hard to say. Neem in je overweging ajb ook mee dat je, wanneer je poliklinisch wilt bevallen, over het algemeen pas bij ongeveer 6 cm naar het ziekenhuis gaat bij je eerste kind.

SPOILER
bij zes centimeter pas? Da's nauwelijks de moeite meer waard :')
En als ik voor de 3 uursbevalling ga red je dat niet O-)
disclaimer
  dinsdag 17 juni 2014 @ 15:52:29 #223
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_141202636
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:51 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe je daar straks over denkt :+ ;)

Grappig dat je dit nu aanhaalt, ik was vanaf het begin overtuigd van een ziekenhuisbevalling (ik moest echt niet denken aan een thuisbevalling) maar de laatste tijd spookt steeds vaker een thuisbevalling door m'n hoofd :').
pi_141202644
Eens met Sunshine

Dankzij de ruggeprik (die 2x gezet moest worden en die uiteindelijk maar voor n klein deel de pijn wegnam waar ze ook voor waarschuwen ) heb ik mijn persweeen niet gevoeld en heb ik 2uur en 15min op eigen kracht liggen persen. Ja op een gegeven moment herkende ik dat die pijn in mijn buik een perswee moest voorstellen maar ik had er niets aan.
Het is fijn dat het bestaat maar ik denk er iig niet zo makkelijk over.

Dat is natuurlijk anders voor een ks, maar dat is iig mijn ervaring met de ruggeprik.

En -O-
Er zit iets vast in mijn bekken waardoor ik niet meer op m'n linkerbeen kan steunen. Had dit gevoel dus echt niet gemist! Gister nog met de Arbo arts en manager gebeld: ja het gaat goed met het bekken
}:| niet dus.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 15:53:45 #225
52229 Chanty
pi_141202676
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:49 schreef mignonne het volgende:

[..]

Inleiden en primen wordt inn dit ziekenhuis voor twee verschillende dingen gebruikt. Primen is alleen het verweken/verstrijken van die baarmoederrmond en 1-2 cm ontsluiting kweken. Inleiden is in dit geval al datgene wat je doet met als streven iemand binnen grofweg 12 uur te laten bevallen. Dus vanaf 2-3 cm, vliezen breken en syntocinon starten in dit geval.

Inleiden mag wel, primen niet. Motivatie daarvoor is gissen, langdurige inleiding geeft meer risico's op dippende hartslag bijv. En in dit geval wordt het dan alsnog een ks. Bovendien heb je hogere kans op een failed induction als je gaat primen op een bmm die nog potdicht zit. Dat die hele bevalling volledig stagneert bij 2-3 cm, en dan dus ook weer een ks. Het ziekenhuis wil wsl gewoon dat als er ingeleid moet worden, dat dan dee slagingskans daarvoor zo groot mogelijk is en dan moet het dus niet zo zijn dat er nog geprimed moet worden.
Mefke niet zo mooi en helder verwoord als Mignonne dat doet, maar daar kwam het wel op neer wat ze in het ziekenhuis zeiden :Y Daar komt bovenop dat ik al gezien wordt als een extra risico ivm stuitligging. Dan moet de bevalling en alles gewoon snel gaan en primen en inleiden kan dagen duren. Daarbij is de kans op slagen gewoon een stuk kleiner omdat de beste kans van het slagen van een vaginale stuit is bij het zelf op gang komen van de bevalling.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 15:54:24 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_141202691
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:52 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe je daar straks over denkt :+ ;)

Grappig dat je dit nu aanhaalt, ik was vanaf het begin overtuigd van een ziekenhuisbevalling (ik moest echt niet denken aan een thuisbevalling) maar de laatste tijd spookt steeds vaker een thuisbevalling door m'n hoofd :').
Ligt er heel erg aan, als het niet opschiet kan het inderdaad nog uren duren, maar als het vlot gaat lijkt het me minder de moeite. Maar wellicht moet ik het toch gewoon nog even open laten. Ik wil daar nu gewoon nog niet over beslissen geloof ik :D
disclaimer
pi_141202701
quote:

[..]

Lekker thuis bevallen dus

Wat ik ook ga doen!
(ben weer thuis dus)
pi_141202719
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
ik vind dat hier best wel zachtzinnig over een ruggenprik gepraat wordt.
Volgens mij wordt hier vooral zachtzinnig gepraat over het zetten van de prik. Niemand hier roept "joh, neem een ruggenprik want dat is pas relaxed man :D". Althans, naar mijn idee gaat het gros van de opmerking over het feit dat het zetten van de ruggenprik erg meevalt. Vooral omdat dat is waar Chanty zich (onder andere) wat zorgen over maakt.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 15:55:55 #229
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_141202736
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:54 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ligt er heel erg aan, als het niet opschiet kan het inderdaad nog uren duren, maar als het vlot gaat lijkt het me minder de moeite. Maar wellicht moet ik het toch gewoon nog even open laten. Ik wil daar nu gewoon nog niet over beslissen geloof ik :D
Naja, het ging mij niet om de duur vanaf 6 cm maar de heftigheid nam toen wel toe bij mijn relaxte bevalling :Y. Ze braken toen ook mijn vliezen en de weeën werden een heel stuk pittiger. Vanaf dat moment duurde mijn bevalling nog 4,5 uur :)

Oh, en beslissen kan altijd nog ja :Y. Ik blijf voorlopig ook nog bij mn z-huisbevalling :Y
pi_141202854
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:52 schreef Zoë23 het volgende:
Het is fijn dat het bestaat maar ik denk er iig niet zo makkelijk over.
Imo denkt niemand er 'zo makkelijk' over, maar gaat het dus vooral om het zetten van de prik zelf.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 15:58:56 #231
149959 SQ
snelle trees
pi_141202865
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:54 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Wat ik ook ga doen!
(ben weer thuis dus)
aan het bevallen?
disclaimer
  dinsdag 17 juni 2014 @ 15:59:04 #232
52229 Chanty
pi_141202869
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:42 schreef Fee-nix het volgende:
Chanty, een navelpiercing lijkt mij veel enger dan een ruggeprik :D. En een tongpiercing ook!

Bezoek was hier meteen al de eerste dag, verspreid over de bezoekuren kwamen: ouders, schoonouders, mijn zusjes, schoonzus+man. Ging prima.

Mijn eigen man hield zich wel aan de bezoekuren, maar ik was 's avonds dan ook erg moe en niet heel gezellig meer ;). Maar als ik het me goed herinner, mag manlief er zijn wanneer hij wil (overdag iig).

De eerste keer had ik een kamer alleen (heerlijk!!) De tweede keer lag ik in mijn eentje op een tweepersoonskamer. Tot de laatste nacht... Toen kwam er nog een moeder en baby bij. Jankende baby van een ander 's nachts vond ik geen succes. Maarja, gelukkig was het de laatste nacht. Hoop dat ik nu weer een kamer alleen kan krijgen. Ze streven er wel naar, na een keizersnee.
Tongpiercing voel je dus echt helemaal niks van. Je loopt daarna alleen een paar dagen met een dikke lap in je mond en eet veel waterijs :+ Navelpiercing was ook maar een prikje, helaas is het daarna wel gaan ontsteken dat was minder. Maar om maar aan te geven hoe krom je brein kan werken :')

En pas met 6 cm naar het ziekenhuis, wow :D Dat wist ik ook niet, dacht altijd 3 a 4 :o

En ik heb net vooral heel hard zitten huilen bij de live keizersnede uitzending op uitzending gemist en helaas heb ik er nog geen beter gevoel over. Ok het ging allemaal heel relaxed, en net als de ervaringen van mensen hier is het fijn dat het zo kan gaan. Maar het is nog steeds niet mijn keuze. Er komen nu ook allemaal angsten omhoog die niet reëel zijn en die me niet helpen. Ik ben bv bang dat ik niet van mijn kind kan houden straks omdat ik niet het gevoel heb dat het echt uit mij komt want ik heb er niks voor gedaan. Sowieso heb ik op dit moment zoveel negatieve emoties dat ik niet het gevoel meer heb ik dat uitkijk naar mama worden en daar zit ik me weer schuldig om te voelen :'(
  dinsdag 17 juni 2014 @ 16:00:45 #233
52229 Chanty
pi_141202927
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:54 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Wat ik ook ga doen!
(ben weer thuis dus)
*O* Fijn dat je weer thuis bent, helemaal goed gekeurd of moet je nog een keer terug?

Oh en zoe wat balen dat je bekken juist nu wel gaat opspelen :( :*
pi_141202967
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:58 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

aan het bevallen?
Ho effe :D
Ik mag nog even doorbroeden van iedereen op het toch al grote kind.

Ctg was goed, lab en urine ook.
Bloeddruk wordt in de gaten gehouden door vk nu en indien nodig gaan we weer terug.
pi_141203012
quote:

[..]

Hahaha nee das waar :P

Hoewel ik mezelf wel eens verbaasd heb :') Hoek van Holland is hier 20/25 minuten vandaan met de auto. En toch was ik toch echt binnen 15 minuten na telefoontje 's nachts bij die mensen thuis :') :@

Plaats van bevalling is lastig, het is gewoonweg niet te voorspellen hoe het gaat en ik heb al zoveel bevallingen gezien waarvan je achteraf heel makkelijk kunt zeggen noh! Dat had prima thuis gekund. Je verloskundige heeft in het ziekenhuis ook niet meer spullen of iets voorhanden dan thuis bijvoorbeeld, dus in die zin zit daar geen voordeel in. Ik heb thuis ook spullen voor reanimatie voor moeder en kind bij me om maar wat te noemen (collaberende vaders laat k liggen, maar das in t ziekenhuis niet anders :P). En juist in een stad met meerdere ziekenhuizen waar de zorg in principe heel nabij is tsja.

Je bevalt het best, daar waar jij je het best kunt ontspannen. Voor de een is dat in het ziekenhuis en voor de ander thuis. Het lastige is alleen dat daar nu niet zoveel meer over te zeggen is.

En stelstelstel je krijgt wel veel bloedverlies of je placenta komt niet binnen het half uur (kans daarop is overigens ongeveer 4%, en dus ook 96% kans dat er niets gebeurd ;) ); stel dat dat gebeurd dan krijg je daarna voor je tweede kind een plaatsindicatie en kun je dus niet meer thuisbevallen. Ik loop daar nu zelf tegenaan dat ik denk verdorie, was ik maar thuisgebleven voor die bevalling! Dan had ik dat in ieder geval meegemaakt. Het gevoel is zelfs zo sterk dat ik overweeg om toch thuis te blijven voor een derde.

En echt, met alle respect voor ieders keus verder, en ondanks dat ik zelf 2 keer poliklinisch ben bevallen... die thuisbevallingen, het heeft echt wat hoor. De sfeer is zo anders dan in een ziekenhuis. En het idee dat je kind dan gewoon nog nooit in een ziekenhuis is geweest en alleen maar in aanraking is geweest met bacterieen waar ie via jou al aan gewend is, dat spreekt mij ook heel erg aan. O+
pi_141203031
Wat een naar gevoel Chanty :*.
pi_141203097
Och Chanty :*
  dinsdag 17 juni 2014 @ 16:07:04 #238
100412 mefke79
komt goed!
pi_141203132
Ah, mignonne, ik snap em. Ik ben wel twee keer ingeleid maar dan wel inderdaad met twee keer al een beetje ontsluiting. En omdat het daarna inderdaad vlot moest ging bij mij al snel het infuus omhoog.

En wat anderen al zeggen: het prikken van de ruggenprik vond ik niet erg. Hoogstens een gek gevoel, alsof je je telefoonbotje stoot zeg maar.

Chanty ik hoop dat je echt ergens die ene cm ontsluiting krijgt dat inleiden nog wel kan. Dan krijg je nog je kans.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_141203149
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:58 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Imo denkt niemand er 'zo makkelijk' over, maar gaat het dus vooral om het zetten van de prik zelf.
Ook dat was geen pretje maar dat heeft vast te maken met de weeën en het verkeerd zetten van de ruggeprik.

Chanty :* vervelend dat je deze gevoelens hebt, ik hoop dat de bevalling vanzelf gaat beginnen.
pi_141203186
Ooh Chanty nu zit ik te siepen :*
  dinsdag 17 juni 2014 @ 16:10:33 #241
52229 Chanty
pi_141203260
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:08 schreef BlueEyes het volgende:
Ooh Chanty nu zit ik te siepen :*
Laat dat maar aan mij over! Morgen ben ik vast weer beter gehumeurd. Denk dat ik even een dagje nodig heb om te resetten en mezelf kut te voelen en alles oneerlijk te vinden en mezelf zielig te vinden. En dan ga ik morgen weer met frisse moed de schouders eronder zetten.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 16:13:54 #242
149959 SQ
snelle trees
pi_141203387
Chanty, alles is al gezegd dus ik geef je gewoon even een hele dikke knuffel :*
disclaimer
  dinsdag 17 juni 2014 @ 16:14:19 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_141203404
Mignonne, wederom bedankt voor je verhelderende inzichten ^O^ O+
disclaimer
pi_141203505
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:10 schreef Chanty het volgende:

[..]

Laat dat maar aan mij over! Morgen ben ik vast weer beter gehumeurd. Denk dat ik even een dagje nodig heb om te resetten en mezelf kut te voelen en alles oneerlijk te vinden en mezelf zielig te vinden. En dan ga ik morgen weer met frisse moed de schouders eronder zetten.
Ik kan het me gewoon voorstellen allemaal. Want ik riep steeds van als ik naar het ziekenhuis moet dan so be it bla bla bla doe ik wel even.
Maar ik heb vanmorgen enorm lopen huilen en verzetten en doen omdat het toch niet fijn voelde.
Het feit dat ik het uithanden geven moest en geen grip meer had vond ik gewoon ruk en alles er op en eraan.

Hele dikke knuffel voor jou :*
pi_141204134
Heb net even snelle scan gedaan van alle berichtjes...

Phaidra *O* gefeliciteerd!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 16:37:26 #246
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141204254
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:55 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Volgens mij wordt hier vooral zachtzinnig gepraat over het zetten van de prik. Niemand hier roept "joh, neem een ruggenprik want dat is pas relaxed man :D". Althans, naar mijn idee gaat het gros van de opmerking over het feit dat het zetten van de ruggenprik erg meevalt. Vooral omdat dat is waar Chanty zich (onder andere) wat zorgen over maakt.
Nou, dat inderdaad. Wat mefke en ik (en een paar anderen zeiden) was om Chanty gerust te stellen voor het geval ze sowieso een ruggenprik zal moeten. Ik lees het helemaal niet zoals Sunshine zegt.
pi_141204840
Chanty :*. Heel erg herkenbaar je gevoelens. Ik heb me een week lang tegen de inleiding verzet, zelfs toen ik er al was.
Maar... Eenmaal bevallen ging de knop om. Echt, je baby is JOUW baby, en bijzondere omstandigheden daargelaten zul je dat heus voelen :*.

Houd er wel rekening mee dat de teleurstelling langer kan doorwerken - dat is wel een verwerkingsdingetje als je iets zo graag niet wil.

Ik hoop dat hij zichzelf aandient, dat hij z'n eigen verjaardag kiest.
Home is where the O+ is...
pi_141205104
Het was ook niet mijn bedoeling om zachtzinnig over eventuele interventies en risicos van een ruggenprik te walsen. Ik moet eerlijk bekennen dat het eerlijkste antwoord hierover ik van Mignonne heb gekregen. Zo diepgaand gingen ze er bij mij in het zkh echt niet op in.

Maar het ging mij idd meer over het zetten van de prik zelf.

Maar zoals Zoe het beleefd heeft, zo kan het dus ook.

Blijft lastig zulke dingen. Stel dat ik er deze ronde weer voor kies .. ik krijg van niemand de garantie dat het weer zo 'goed' gaat. Toch houd ik me maar vast aan die vorige prettige ervaring. Moet toch iets :')
pi_141205295
Ok, dan is het verkeerd overgekomen :)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 17:08:41 #250
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_141205418
Heb vroeger altijd geroepen dat ik graag in het ziekenhuis wilde bevallen, want die rotzooi en gedoe wilde ik echt niet thuis (dit riep ik al va puber overigens :p, naïeve mening ftw!).
Toen las ik tijdens vorige zwangerschap dat de eigen bijdrage dan 116¤ was en toen maar voor thuis gekozen (ja echt, zo zuinig ben ik). Nu ik eigenlijk naar het ziekenhuis 'moet' zie ik er tegenop. Vond thuis bevallen heerlijk.

Weinig mensen en je eigen spullen, je eigen ding. Geen gesleep meer van ziekenhuis naar huis, vluchttas, oma onderbroeken on display. Vond het erg intiem. Besef me overigens wel dat ik geluk heb gehad met het gemak van de bevalling. Een 24 uurs bevalling had ik thuis niet getrokken denk ik.

Vrienden van ons hebben ook in die tijd een kindje gekregen en die had het niet gehaald als ze niet in het ziekenhuis geboren was (zeiden ze). Dat soort dingen maak ik mij bij een thuisbevalling weer zorgen over. Tijdens de bevalling overigens geen moment bij stilgestaan.

Gevoel volgen denk ik dan maar.

Chanty, ik hoop zo dat fernando zich nog aandient!
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 17:22:57 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_141206021
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:08 schreef AwayTL het volgende:
Heb vroeger altijd geroepen dat ik graag in het ziekenhuis wilde bevallen, want die rotzooi en gedoe wilde ik echt niet thuis (dit riep ik al va puber overigens :p, naïeve mening ftw!).
Toen las ik tijdens vorige zwangerschap dat de eigen bijdrage dan 116¤ was en toen maar voor thuis gekozen (ja echt, zo zuinig ben ik). Nu ik eigenlijk naar het ziekenhuis 'moet' zie ik er tegenop. Vond thuis bevallen heerlijk.

Weinig mensen en je eigen spullen, je eigen ding. Geen gesleep meer van ziekenhuis naar huis, vluchttas, oma onderbroeken on display. Vond het erg intiem. Besef me overigens wel dat ik geluk heb gehad met het gemak van de bevalling. Een 24 uurs bevalling had ik thuis niet getrokken denk ik.

Vrienden van ons hebben ook in die tijd een kindje gekregen en die had het niet gehaald als ze niet in het ziekenhuis geboren was (zeiden ze). Dat soort dingen maak ik mij bij een thuisbevalling weer zorgen over. Tijdens de bevalling overigens geen moment bij stilgestaan.

Gevoel volgen denk ik dan maar.

Chanty, ik hoop zo dat fernando zich nog aandient!
Maar kwamen ze daar pas op het einde achter? Of was dat iets wat de verloskundige ook wel had kunnen constateren waardoor ze naar het ziekenhuis hadden kunnen rijden?
disclaimer
  dinsdag 17 juni 2014 @ 17:27:46 #252
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_141206222
Ik geloof dat ze dat pas hebben geconstateerd tijdens het laatste deel van de bevalling. Iets met de navelstreng (ik geloof om het nekje), maar weet het niet precies. Kan het wel even navragen als je dat wilt?
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_141206251
15 mondelingen down, 65 to go :7 Magnesiumtabletten in the pocket, hoop dat ze gaan helpen!

Oftewel: ik lees mee wat lukt en anders niet. Maar wel een dikke :* voor Chanty en hopelijk dient dhr. Fernando zich toch nog op tijd aan.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 17:29:51 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_141206298
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:27 schreef AwayTL het volgende:
Ik geloof dat ze dat pas hebben geconstateerd tijdens het laatste deel van de bevalling. Iets met de navelstreng (ik geloof om het nekje), maar weet het niet precies. Kan het wel even navragen als je dat wilt?
Oh, dat hoef je niet speciaal te doen hoor. Was gewoon benieuwd! Mijn nichtje had 'm ook twee keer om d'r nek zitten en is gewoon thuis geboren, als de verloskundige adequaat handelt hoeft dat volgens mij niet levensbedreigend te zijn, maar iedere situatie is natuurlijk anders :Y
disclaimer
pi_141206364
Voor mij is de hele reden geweest dat ik niet thuis wilde bevallen het idee dat ik als er dan toch nog wat mis blijkt, of het vordert niet, je dan met weeen en misschien zelfs wel pers weeen als nog naar het ziekenhuis moet. Dat leek me echt zo k*t

Maar ja hier in het ziekenhuis bevallen is gewoon met je verloskundige op een aparte kamer en als er dan wat is word je pas overgedragen aan het ziekenhuis. Dus prima geregeld vond ik.

Uiteindelijk maakte het allemaal niks uit want ik werd ingeleid en had geen keuze meer.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 17:32:35 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_141206392
Als je er wél voor kiest moet je toch ook met weeën naar het ziekenhuis? :@
disclaimer
pi_141206464
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:31 schreef Skoap het volgende:
Voor mij is de hele reden geweest dat ik niet thuis wilde bevallen het idee dat ik als er dan toch nog wat mis blijkt, of het vordert niet, je dan met weeen en misschien zelfs wel pers weeen als nog naar het ziekenhuis moet. Dat leek me echt zo k*t

Maar ja hier in het ziekenhuis bevallen is gewoon met je verloskundige op een aparte kamer en als er dan wat is word je pas overgedragen aan het ziekenhuis. Dus prima geregeld vond ik.

Uiteindelijk maakte het allemaal niks uit want ik werd ingeleid en had geen keuze meer.
Jouw 'hier' was ook mijn 'hier' toch? Goede ervaringen?
Ik ga in juli naar een informatieavond 'hier' en maak dan de definitieve beslissing thuis of ziekenhuis, maar ik neig naar ziekenhuis.
pi_141206493
Om ons heen ook een aantal bevriende stellen die tijdens of kort na de bevalling complicaties tegenkwamen (oa 1 tijdens de persweeeen met ambu alsnog naar het zkh, huuuu, bij 1 andere vriendin werd bij de controles na de geboorte een infectie geconstateerd, baby moest acuut in couveuse en ab. Als zij thuis bevallen was, was dat ook nog spannender geweest) dus ik kies ondanks dat we dicht bij 2 ziekenhuizen wonen toch echt voor poliklinisch in het zkh.
pi_141206678
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:37 schreef kwakz0r het volgende:
Verder: ik duim voor je Blue dat t weer zakt!

Net eerste sessie bij de haptonoom gehad (zwangerschapsbegeleiding). Ik vond het heel fijn! Hij nam echt de tijd, en het was niet te zweverig. We gaan werken aan loslaten, ontspannen, hoe J daarin kan helpen, en durven te voelen - allemaal dingen waarvan ik weet dat het struikelblokken zijn voor me.

Het is tegelijkertijd superpraktisch/hands on. Ik ben helemaal gelukkig!

Moest wel huilen maar dat hoort er een beetje bij (hij wil er immers achter komen waar je gevoel blokkeert), en ik was al wankel bij binnenkomst omdat er in de wachtkamer een mevrouw binnenkwam die zelf helemaal overstuur was omdat haar zoontje met zijn voetje tussen de spaken was gekomen. Toen moest ik ook huilen :')

Hormonen O+

Zo nog maar wat opruimen en dan ga ik heerlijk volop genieten van mijn vrije dag!
Oh wow wat interessant. Ik ben meteen gaan kijken en in ons dorp wordt dat ook aangeboden. Flink prijzig wel (70 euro per sessie) maar volgens diverse sites vergoed mijn zorgverzekering meer dan de helft per sessie (pluk ik die aanvullende verzekering ook nog een beetje leeg >:) ). Mijn man is echt heeeeeel nuchter, maar misschien kan ik hem overhalen met dat hij dan tenminste wat kan doen om mij te helpen. Eerst verzekering even checken en dan informeren hier of ik nog aan kan schuiven met mijn 25 weken... Beter laat dan niet toch?

Strijken kwam hier (weer) voorbij; doen we niet aan, hebben geen strijkijzer. :+
Oeh en katheter en infuus ben ik ook doodsbenauwd voor net als Chanty!
Verder moet ik nog bijlezen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hilmo op 17-06-2014 17:50:43 ]
pi_141206719
En ik heb nogsteeds bij de 'stel dat' verhalen een goed gevoel bij mijn keus voor thuis :@
Heb ook een onwijs fijn gevoel en vertrouwen bij mijn 3 verloskundigen en het feit dat ik binnen 15 minuten in het ziekenhuis kan zijn.
pi_141206792
Helemaal prima toch? Juist mooi dat iedereen daar eigen keuze in heeft!
pi_141206964
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:32 schreef Stormqueen het volgende:
Haha ja dat bedoeldde ik dus te zeggen met dat je in principe pas rond 5-6 cm gaat verplaatsen naar het zh. Dan heb je ook al weeen en moet je dus ook daarmee in de auto.

Kan vervelend zijn, hoeft niet, ik vond het zelf een aangename afleiding/onderbreking.

En navelstreng om de nek komt bij 1 op de 3 bevallingen zo'n beetje voor. Of 1 op de 4, weet het niet meer uit mn hoofd. Ik heb ze al zo vaak gehad in mn hele korte ervaring. En ook tweee en zelfs drie keer om de nek. Over het algemeen is dit geen enkel probleem. Als het wel een probleem is dan kom je daar bij het laatste stukje ontsluiting of bij het persene achter, harttonen van kind dippen dan. En dan stuur je dus in.

Infecties na de geboorte mwah. Er zijn maar weinig infecties waar het kind binnen 30 minuten aan overlijdt. Ik heb ook wel eens een kind met koorts ingestuurd, verdenking infectie, voordat die kindnerarts eindelijk eens op mn verloskamer stond waren we 2 uur verder. Insturen vanaf huis door ambu te bellen dan ben je dus ook met 20 minuten in het z'huis.

Er zijn complicaties waarbij verplaatsen vanaf huis naar z'huis tijdsverlies oplevert, zoals idd bloedverlies of een placenta die niet komt, een uitdrijving die niet vordert etc. Daar anticipeer je op. Bij een thuisbevalling ga ik bij 500 cc al alles op alles zetten om bloedverlies te stoppen en bij 700 cc hoor je in principe een ambulance te bellen. Ben je in het ziekenhuis dan is het vaak zo dat je pas bij 1100 cc of meer gaat overdragen, pas als de fluxus een feit is. Een placenta, in het ziekenhuis mag je er een uur op wachten, thuis een half uur. Persen bij een eerste, thuis mag je er een uur over doen, in het ziekeenhuis anderhalf uur. Tweede kindje ma je thuis een half uur persen, in het z'huis een uur. Enz.
Je anticipeert dus op het feit dat je nog moet verplaatsen.Bovendien zijn er veel complicaties waarbij het ziekenhuis geen extra truukjes heeft dan thuis.En er zijn ook dramatische (zeldzame!!) Complicaties waaraan moeders sterven, je kansen zijn ietsepietsje beter als jee in het ziekenhuis bent, maar daar is ook alles mee gezegd.

Ik snap het veilige gevoel van een ziekenhuis, maar helaas is het vaak wel een schijnveiligheid en kan er helemaal niet per se bjizonder veel meer of sneller dan in een thuissituatie. Het is dus echt puur en alleen je eigen persoonlijke gevoel daarin. Er is geen bbeter of slechter.
pi_141207283
Per persoon is het ene beter of slechter denk ik wel, naast gevoel speelt toch ook bijvoorbeeld afstand tot het ziekenhuis wel mee. En de goede medische en verloskundige zorg (op dus korte afstand). Ik zou niet in elk land thuis willen bevallen. En ook niet in het ziekenhuis :P

BlueEyes fijn dat je weer goedgekeurd terugbent.

En Chanty hopelijk voel je je er morgen weer wat beter over.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 18:05:28 #264
344469 Amsel
zonder t
pi_141207655
Ik vind het zo irritant dat "mijn" ziekenhuis alleen aan infomiddagen tijdens kantooruren doet. Daar kan ik dus pas in m'n verlof eens heen, en dan ook nog zonder man. Het wordt sowieso een ziekenhuisbevalling omdat ons huis ongeschikt is voor een thuisbevalling, maar ben wel benieuwd hoe flexibel het ziekenhuis is met bezoek en met hoeveel mensen je op de kamer ligt voor het geval je er om wat voor reden dan ook langer moet verblijven.

Chanty, hou je taai, hopelijk voel je je morgen inderdaad beter over de situatie! Of besluit Fernando zometeen gewoon al dat het een mooie dag is om geboren te worden ;)
pi_141207758
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:34 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Jouw 'hier' was ook mijn 'hier' toch? Goede ervaringen?
Ik ga in juli naar een informatieavond 'hier' en maak dan de definitieve beslissing thuis of ziekenhuis, maar ik neig naar ziekenhuis.
Klopt! Ja ze waren allemaal super aardig daar!
Ze hebben fijne verloskamers waar je man ook kan blijven slapen. En als het niet medisch wordt mag je naar huis wanneer je wilt. Bezoek is 24u per dag welkom. Mijn broertje kwam 1:00 in de nacht nog even langs :D
  dinsdag 17 juni 2014 @ 18:08:56 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_141207811
Kun jij geen uurtje vrij krijgen dan amsel?
disclaimer
pi_141207823
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:32 schreef Stormqueen het volgende:
Ja dat klopt, maar ik bedoelde vooral de weeën op het eind... Die schijnen veel zwaarder te zijn.
Maar ik heb een weeen storm gehad, dus ik weet niet precies hoe het voelt als het langzaam opbouwt. Ik ging in 1.5 uur van 4cm naar 9cm en kreeg toen pers weeën.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 18:26:17 #268
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141208716
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:39 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Oh wow wat interessant. Ik ben meteen gaan kijken en in ons dorp wordt dat ook aangeboden. Flink prijzig wel (70 euro per sessie) maar volgens diverse sites vergoed mijn zorgverzekering meer dan de helft per sessie (pluk ik die aanvullende verzekering ook nog een beetje leeg >:) ). Mijn man is echt heeeeeel nuchter, maar misschien kan ik hem overhalen met dat hij dan tenminste wat kan doen om mij te helpen. Eerst verzekering even checken en dan informeren hier of ik nog aan kan schuiven met mijn 25 weken... Beter laat dan niet toch?

Strijken kwam hier (weer) voorbij; doen we niet aan, hebben geen strijkijzer. :+
Oeh en katheter en infuus ben ik ook doodsbenauwd voor net als Chanty!
Verder moet ik nog bijlezen.
Het is wel een beeeetje zweverig hoor, het gaat immers heel erg over "vanuit gevoel" werken.

Maar ik vond het bijvoorbeeld heel fijn dat hij een hele praktische oefening deed na het intakegesprek, waarbij mijn vriend eerst mijn been moest optillen (waarbij duidelijk werd dat ik ondanks dat ik het wilde me niet echt ontspande) en hij daarna een poosje mijn been min of meer masseerde/aanraakte, waarna ik wél ontspande. de boodschap was dat hij mij door me aan te raken kan laten ontspannen, iets wat ik nu uit mezelf nog niet kan.
Hierdoor voelde hij zich ineens veel krachtiger en nuttiger voor mij.

Tweede oefening was hoe J mijn bekken in een meer ontspannen positie kon leggen, zelf of met een handdoek, ook praktisch voor tijdens de weeen/bevalling enzo, of gewoon als ik spanning in mijn onderrug heb.

Volgende keer gaan we oefenen met contact maken met de baby (voelen) en ook hoe ik mezelf meer kan ontspannen.

Daarnaast hebben we gepraat (en ik gehuild) over waar dan de blokkades zitten bij mij. Weet niet of ik daarin alles kan volgen wat hij aandroeg, maar het was wel heel interessant.

Er is ook een groepscursus, maar ik vind de 1 op 1 sessies fijner denk ik.
Kwak
  dinsdag 17 juni 2014 @ 18:28:24 #269
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141208844
over thuis/ziekenhuis: ik was ook heel stellig, maar ik heb meer gelezen over het nut van ontspanning en dat gaat bij mij denk ik wel beter thuis. ik wil dus graag zo veel mogelijk ontsluiting thuis laten gebeuren en dan pas naar het ziekenhuis - geen idee of dat gaat lukken, morgen bespreken met de verpleegkundige in t ziekenhuis (niet-medisch spreekuur over bevalwensen enzo).

knappe gyn die mij nog naar t ziekenhuis krijgt als ik thuis ineens al persweeën heb overigens (niet dat ik dat verwacht, maar je weet maar nooit)
Kwak
pi_141209052
Vriendin van mij moest tijdens persweeen alsnog naar het ziekenhuis. Nee, da's geen pretje. ;( .

Maar klinkt goed, dat bezoek aan de haptonoom, Kwak! En ook heel top dat jullie dat met z'n tweetjes doen en dat je op die manier ook wat meer stil kunt staan bij wat gaat komen en hoe jullie dat samen gaan doen. O+ .
pi_141209634
Ah interessant Kwak! Ben ontzettend benieuwd of mijn man niet gillend wegrent. Hier alleen de 1 op 1 begeleiding zag ik op de site. Praktische tips kom ik een beetje voor dan, en hoe mijn man me kan helpen ontspannen, aangezien ik verkramp als ik pijn heb. Verder zwevende uitleg gaat hij echt niets vinden, maar daar komen we vanzelf achter dan ;)

Ik had heel stellig bedacht dat ik het ziekenhuis wou en wil dat nog steeds wel wat al heb ik wel mijn twijfels. Wat ik nog niet wist, was dat de kraamzorg ook bij de bevalling is ín het ziekenhuis. Dat hoorde ik op de informatieavond van het ziekenhuis. Blijkt een nieuw iets te zijn ofzo? Zit helemaal niet te wachten op nog meer mensen aan het bed, maar goed, wie weet komt ze goed van pas met hand vast houden :P Want dat deden ze dan ook als je dat wou.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 18:51:04 #272
415771 StarDust_
We are all made of stars...
pi_141210075
Bevallen...daar moet ik het donderdag maar eens met de gynaecoloog over hebben. Ik heb vanaf mijn 12e jaar altijd gehoord van de specialisten in het ziekenhuis dat ik met een keizersnee moet bevallen (ivm medische indicatie). Gisteren had ik een afspraak met de verloskundige, verteld ze me dat ik een gewone bevalling kan hebben. Had er eigenlijk nooit over nagedacht, omdat ik altijd dacht dat het nooit aan de orde was. Viel toch een beetje rauw op mijn dak!

Morgen de nekplooimeting, spannend!!
pi_141210792
Phaidra, gefeliciteerd! *O*. O+. Hoe tof!

Ik heb alles wel gelezen, maar ik ben een hoop vergeten of ik kan er niet over meepraten. :@. Ik heb me nog geen moment verdiept in de bevalling. Ik denk alleen nu dat ik wel graag in het ziekenhuis wil bevallen, ook door een heel nare ervaring die mijn zus heeft gehad met haar thuisbevalling. Hoe dan ook, Chanty, ik hoop dat je zoontje zichzelf gewoon aandient vóór de datum van de geplande keizersnee!

Verder ben ik inmiddels al 19 weken en een dag en voel ik de baby vrijwel dagelijks. Zo fijn. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_141210807
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 18:51 schreef StarDust_ het volgende:
Bevallen...daar moet ik het donderdag maar eens met de gynaecoloog over hebben. Ik heb vanaf mijn 12e jaar altijd gehoord van de specialisten in het ziekenhuis dat ik met een keizersnee moet bevallen (ivm medische indicatie). Gisteren had ik een afspraak met de verloskundige, verteld ze me dat ik een gewone bevalling kan hebben. Had er eigenlijk nooit over nagedacht, omdat ik altijd dacht dat het nooit aan de orde was. Viel toch een beetje rauw op mijn dak!

Morgen de nekplooimeting, spannend!!
Wat heb je dan dat dat al vanaf je 12e tegen je gezegd wordt :? Das nogal een stellige uitspraak dan :D

Kwak ben je bij Jan geweest?

Ik vond die haptonomie aan de buitenkant een klein tikje zweef-ish overkomen, maar als je dan een tweede en derde sessie hebt gehad en het kwartje valt, dan voel/zie je ineens dat het ook heel logisch is wat hij doet. Hij brengt je letterlijk in balans, hij brengt je letterlijk weer terug naar je centrum, je basis. En hij leert je dus hoe je dat zelf kunt doen of hoe je partner dat kan. Ik vond het heel mooi om te zien en ik gebruik sommige truukjes die hij liet zien nog steeds wel eens :)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 19:06:41 #275
415771 StarDust_
pi_141210937
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 19:04 schreef mignonne het volgende:

[..]

Wat heb je dan dat dat al vanaf je 12e tegen je gezegd wordt :? Das nogal een stellige uitspraak dan :D
Ik heb een milde scoliose, waardoor mijn bekken niet recht staan. Heb altijd begrepen dat het kind er dan niet goed door heen kan, en dat het zelfs klem kan komen te zitten!
pi_141211132
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 19:06 schreef StarDust_ het volgende:

[..]

Ik heb een milde scoliose, waardoor mijn bekken niet recht staan. Heb altijd begrepen dat het kind er dan niet goed door heen kan, en dat het zelfs klem kan komen te zitten!
ah op die fiets. Mja denk dat de inzichten dan wellicht wat verandert zijn ook sinds die tijd? Bij mijn weten moet zoiets heel ernstig zijn wil het invloed hebben/niet kunnen.
Vooral niet plat op je rug gaan liggen of zulke grappen dan dus ;) vertikaal baren of in bad ofzo :Y
  dinsdag 17 juni 2014 @ 19:10:25 #277
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_141211159
Mignonne bij mij kwam mijn meisje al vrij snel na het begin van de weeen al in de problemen door de dubbele navelstreng om de nek. Maar dat komt dus niet zo vaak voor?

Ik was dus wel blij dat ik al in het ziekenhuis was.
pi_141211176
Kan me trouwens wel voorstellen dat ze in jouw geval dan niet tot het uiterste gaan. Als je merkt dat je wel volledige ontsluiting krijgt maar dat het tkind niet verder zakt, dan ga je niet het onderste uit de kan halen als je weet dat dit aan de hand is bij jou. :)
pi_141211334
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 19:10 schreef -Bubseltje- het volgende:
Mignonne bij mij kwam mijn meisje al vrij snel na het begin van de weeen al in de problemen door de dubbele navelstreng om de nek. Maar dat komt dus niet zo vaak voor?

Ik was dus wel blij dat ik al in het ziekenhuis was.
Nee komt absoluut niet vaak voor dat het kind daar zo snel al last van heeft. Gelukkig maar.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 19:16:11 #280
415771 StarDust_
pi_141211526
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 19:09 schreef mignonne het volgende:

[..]

ah op die fiets. Mja denk dat de inzichten dan wellicht wat verandert zijn ook sinds die tijd? Bij mijn weten moet zoiets heel ernstig zijn wil het invloed hebben/niet kunnen.
Vooral niet plat op je rug gaan liggen of zulke grappen dan dus ;) vertikaal baren of in bad ofzo :Y
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 19:10 schreef mignonne het volgende:
Kan me trouwens wel voorstellen dat ze in jouw geval dan niet tot het uiterste gaan. Als je merkt dat je wel volledige ontsluiting krijgt maar dat het tkind niet verder zakt, dan ga je niet het onderste uit de kan halen als je weet dat dit aan de hand is bij jou. :)
Donderdag moet ik naar de gynaecoloog voor een ander medisch probleem (ze hebben de handen vol aan me!), dus ik kaart mijn scoliose ook maar meteen aan! Wil me wel goed voorbereiden op wat ik kan verwachten. Maar goed, neemt niet weg dat dit een verrassing is en ik moet gaan nadenken over hoe ik wil bevallen...maar dat duurt nog wel even!!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 19:21:36 #281
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141211907
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 19:04 schreef mignonne het volgende:

[..]

Kwak ben je bij Jan geweest?

Ik vond die haptonomie aan de buitenkant een klein tikje zweef-ish overkomen, maar als je dan een tweede en derde sessie hebt gehad en het kwartje valt, dan voel/zie je ineens dat het ook heel logisch is wat hij doet. Hij brengt je letterlijk in balans, hij brengt je letterlijk weer terug naar je centrum, je basis. En hij leert je dus hoe je dat zelf kunt doen of hoe je partner dat kan. Ik vond het heel mooi om te zien en ik gebruik sommige truukjes die hij liet zien nog steeds wel eens :)
:Y

ik vond t heel prettig, en het deed me wel wat denken aan de danstherapie die ik bij het eetstoorniscentrum heb gehad. in de zin van "je kop een beetje uitschakelen en leren voelen". daar heb ik veel behoefte aan, en het was heel mooi om te zien hoe (8> zich met de minuut minder machteloos ging voelen.

het zweverige vond ik de poging die hij deed om mijn eczeem en de emoties die er ineens uit kwamen terug te brengen naar mijn moeder's miskraam en mijn geboorte en jeugd. daar kon ik nog niet zoveel mee, maar wie weet komt dat nog. zo niet, dan neem ik dat stukje voor lief ;)
Kwak
  dinsdag 17 juni 2014 @ 19:24:46 #282
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141212141
hier ook een drukke week qua babyafspraken. vandaag haptonoom, morgen verpleegkundige, donderdag opnieuw 20 weken echo...

Gelukkig voel ik baby nu ook echt elke dag steeds duidelijker O+
Kwak
  dinsdag 17 juni 2014 @ 19:28:45 #283
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_141212511
Breekt even in...

Chanty, hup hup voor Fernando, ik denk dat ie de 20e komt, da's namelijk een hele mooie datum, want dan ben ik jarig ;) . Nog even en dan kan die uk J's oude kleertjes aan, en dat vind ik altijd zo leuk, dat alles nog een rondje mee mag O+

Sluipt weer weg...
pi_141213108
Ik zou willen dat ik een keuze had,maar ik moet gewoon in t ziekenhuis bevallen, en inmiddels heb ik ook veel verpleegsters al gezien dus dat geeft wel rust.
Vind vooral het nog moeten verplaatsen vervelend en een eventueel infuus, maar dat laatste is vooral omdat het mij beperkt in mn bewegingsvrijheid..

Verder begin ik iedere dag meer uit te kijken naar ons meisje, Vandaag heeft mijn zus mijn buik zien en voelen bewegen O+
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 17 juni 2014 @ 19:37:15 #285
52229 Chanty
pi_141213130
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 19:28 schreef mousemicky het volgende:
Breekt even in...

Chanty, hup hup voor Fernando, ik denk dat ie de 20e komt, da's namelijk een hele mooie datum, want dan ben ik jarig ;) . Nog even en dan kan die uk J's oude kleertjes aan, en dat vind ik altijd zo leuk, dat alles nog een rondje mee mag O+

Sluipt weer weg...
Ik denk ook dat ie de twintigste komt :D Laten we hopen dat we helderziend zijn ;)

En iedereen nog bedankt voor alle lieve reacties waar ik niet op heb gereageerd. Mijn vent is weer thuis, heb even lekker uitgehuild en ik ga me de rest van de avond terugtrekken en morgen een nieuwe dag en dan ga ik me maar eens focussen op het positieve: mijn jongetje dat ik straks heb O+
pi_141213248
:W

:* / *O* voor jullie! *kiezen wat het meest toepasselijk is op dit moment.
Ik volg jullie nog altijd wel een beetje van de zijlijn en heb mezelf ook weer een beetje gemeld in WOHTS. Hopelijk mag ik snel weer meedoen, en dan wat langer :)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 19:40:34 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_141213406
Ima O+ fijn dat je er weer bent! Ik hoop je ook snel terug te zien!
disclaimer
pi_141213497
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:40 schreef BlueEyes het volgende:
En ik heb nogsteeds bij de 'stel dat' verhalen een goed gevoel bij mijn keus voor thuis :@
Heb ook een onwijs fijn gevoel en vertrouwen bij mijn 3 verloskundigen en het feit dat ik binnen 15 minuten in het ziekenhuis kan zijn.
Hoe was het in het zkh vandaag?
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:05:56 #289
415771 StarDust_
pi_141214864
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 19:37 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik denk ook dat ie de twintigste komt :D Laten we hopen dat we helderziend zijn ;)

En iedereen nog bedankt voor alle lieve reacties waar ik niet op heb gereageerd. Mijn vent is weer thuis, heb even lekker uitgehuild en ik ga me de rest van de avond terugtrekken en morgen een nieuwe dag en dan ga ik me maar eens focussen op het positieve: mijn jongetje dat ik straks heb O+
Voor je het weet heb je inderdaad jullie kleine mannetje!! O+ Wat een fijne gedachte is dat!!

Voor nu; ik zou alleen nog maar pannenkoeken eten! :7
pi_141214949
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:05 schreef StarDust_ het volgende:

[..]

Voor je het weet heb je inderdaad jullie kleine mannetje!! O+ Wat een fijne gedachte is dat!!

Voor nu; ik zou alleen nog maar pannenkoeken eten! :7
Pannekoeken ook al weeopwekkend?
pi_141215023
Pannekoeken met ananas. En in het beslag bitterlemon ipv melk :')
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:16:43 #292
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_141215477
Die ananas moest je op een andere manier naar binnen werken hoor :Y)
W
Z
E
pi_141215586
Heb alles teruggelezen, en vind jullie inzichten op bevallingen heel fijn! O+ voor mij is het nog zo'n ver van m'n bed show, ook al ben ik inmiddels al officieel over de helft, en schrik ik regelmatig van hoe dichtbij november al is! Ik weet totaal nog niet wat ik wil, behalve dat ik in het ziekenhuis wil bevallen.. Omdat ik in een studentenflat woon, en me dat niet prettig lijkt (hoewel me dat op het moment suprème misschien weinig kan schelen :') ) maar ook omdat vrouwen in mijn familie bijna allema bevallen zijn dmv keizersnedes.. Dus ga er al half om half van uit dat het bij mij ook wel zo zal zijn (al hoeft dat natuurlijk niet zo te zijn!)

Chanty :* hopelijk voel je je morgen wat beter! Ik blijf nog steeds duimen dat Fernando zichzelf laat zien!

En wij hebben vandaag een ledikantje gescoord! O+ waar ik bijna 23 jaar geleden in sliep, zal ons meiske ook in slapen! :D ik had gedacht dat het me heel erg tegen zou staan, maar ik vond hem zo leuk! O+
pi_141215649
Ja, verkeerd gelezen dus :')
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:23:40 #295
149959 SQ
snelle trees
pi_141215909
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:16 schreef rebel-angel het volgende:
Die ananas moest je op een andere manier naar binnen werken hoor :Y)
:9
disclaimer
pi_141216869
Leuk krijgerrtje!

Fijn dat je er weer een beetje bent IMA.

Net controle bij de verloskundige gehad, we zijn ongeveer 7 minuten binnen geweest :P alles goed dus. Hartje gehoord, aangezien het vorige keer niet lukte was dit de eerste keer O+
pi_141216915
Hier is iemand die steeds verlekkerd achter me aanhobbelt in het kader van een orgasme is opwekkend...
Ga weg }:|
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:46:31 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_141217374
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:39 schreef BlueEyes het volgende:
Hier is iemand die steeds verlekkerd achter me aanhobbelt in het kader van een orgasme is opwekkend...
_O-

Fijn Helio, dat ze zich liet horen O+
disclaimer
pi_141218377
Mignonne, hoe denk jij over perineum massage? Heeft het zin?
pi_141219986
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:39 schreef BlueEyes het volgende:

daar zou ik ook niet blij van worden :P
S. 2014
J. 2016
pi_141220008
dicht dan maar
S. 2014
J. 2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: