Ik vraag het nog wel na. Maar toen ik eerder een keer vroeg in geval van moeten blijven na vaginale bevalling, was het wel dat de man niet kon blijven tenzij er bv toevallig een kamer helemaal leeg was.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:45 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Zelfs meteen de eerste dag? Wat stom! In 'mijn' ziekenhuis is er voor de eerste nacht een kamertje waar partner op een uitklapstoel kan blijven slapen. Daarna wel naar huis, al hadden wij geluk dat er een eenpersoonskamer vrij was waar mijn man een stretcher kreeg en alle dagen en nachten mocht blijven.
Nope, niet zolang ik onder toezicht van de arts sta. Had ik ook al gevraagd. Na twee dagen mag ik er wel heen, maarja… dan wil ik naar huis natuurlijkquote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:47 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik ook! Ik haat naalden... was een echte fobie die gelukkig wel wat beter gaat tegenwoordig. Beste werkt om er niet naar te kijken bij mij, dan blijk ik er ineens ook bar weinig van te voelen...
[..]
Mag je ook niet naar het kraamhotel, als je eenmaal stabiel bent? Ik heb me daar voor de zekerheid wel aangemeld.
edit: in t nieuwe geboortecentrum worden t volgens mij wel privekamertjes, maar helaas is t RKZ nu nog een beetje krappe meuk allemaal...
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:47 schreef Chanty het volgende:
[..]
Fijn, dank je wel. Stelt toch wat gerust dat jullie er positief op terugkijken. Ik zit nu die live keizersnede te kijken. Zou ik normaal echt nooit doen maar hoop dat het me wat rust geeft.
Dat is ook wel een beetje appels en perenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:50 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nope, niet zolang ik onder toezicht van de arts sta. Had ik ook al gevraagd. Na twee dagen mag ik er wel heen, maarja… dan wil ik naar huis natuurlijkEn wegkijken doe ik ook
En om het nog stommer te maken: ik heb een klein tattoo en een tongpiercing (en had een navelpiercing) en dat vond ik allemaal niks voorstellen
Mijn vriend was ook best erg moe en wilde heel graag even in zijn eigen bed een paar uur slapen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:48 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik vraag het nog wel na. Maar toen ik eerder een keer vroeg in geval van moeten blijven na vaginale bevalling, was het wel dat de man niet kon blijven tenzij er bv toevallig een kamer helemaal leeg was.
Wat een verschil zit er toch in ziekenhuizen! Ik vind het altijd zo stom als de man niet mag blijven...die is ook net vader geworden! In 'mijn' ziekenhuis heb je echt een kraamsuite, met een bank waarop de man kan blijven slapen, waar je bezoek kunt ontvangen, waar je je eigen badkamer hebt en waar je ook in bevalt. Na je bevalling mag je, als er geen reden is waarom je zou moeten blijven, nog kiezen hoe lang je blijft. De kamer is sowieso 24 uur voor jou. Als je langer moet blijven dan word je uiteindelijk wel naar een reguliere kamer gebracht, hoe daar de 'regels' zijn weet ik niet.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:48 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik vraag het nog wel na. Maar toen ik eerder een keer vroeg in geval van moeten blijven na vaginale bevalling, was het wel dat de man niet kon blijven tenzij er bv toevallig een kamer helemaal leeg was.
Het is wel een naald die door je lijf wordt geragtquote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat is ook wel een beetje appels en peren
Dat kan ik me voorstellen ja, zogezien is het voor mijn man wel goed dat hij wel een paar nachten goed kan slapen nogquote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn vriend was ook best erg moe en wilde heel graag even in zijn eigen bed een paar uur slapen.
Precies. Ik vond het wel jammer hoor, dat we afscheid moesten nemen, maar we waren allebei bekaf, en ik had natuurlijk het liefste gezelschap dat ik me kon wensen, buiten hemquote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:54 schreef Chanty het volgende:
[..]
Het is wel een naald die door je lijf wordt geragt
[..]
Dat kan ik me voorstellen ja, zogezien is het voor mijn man wel goed dat hij wel een paar nachten goed kan slapen nog![]()
En soesa beleid is overal anders ja. Maar goed, ik denk maar zo: ik kan nog jaren met mijn man in bed spenderen
Zo'n kraamsuite is er ookquote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:52 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Wat een verschil zit er toch in ziekenhuizen! Ik vind het altijd zo stom als de man niet mag blijven...die is ook net vader geworden! In 'mijn' ziekenhuis heb je echt een kraamsuite, met een bank waarop de man kan blijven slapen, waar je bezoek kunt ontvangen, waar je je eigen badkamer hebt en waar je ook in bevalt. Na je bevalling mag je, als er geen reden is waarom je zou moeten blijven, nog kiezen hoe lang je blijft. De kamer is sowieso 24 uur voor jou. Als je langer moet blijven dan word je uiteindelijk wel naar een reguliere kamer gebracht, hoe daar de 'regels' zijn weet ik niet.
Wat klaver zegt, je kunt op het moment supreme nog zeggen dat je liever thuis blijftquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:23 schreef Stormqueen het volgende:
ik begin inmiddels stiekem te twijfelen aan mijn volle overtuiging voor een ziekenhuisbevalling. Ik heb een paar dingen gelezen mbt thuisbevallen die me toch wel aanspreken.
In de hele familie komen eigenlijk geen dramabevallingen voor. Ja, de oudste zus van mijn moeder heeft een stuiter gehad. Dus die moest naar het ziekenhuis. Maar voor de rest niet. Mijn moeder is van mij in een uur of drie bevallen, de tweede binnen het uur, de derde ook in 3 uur. Er is voor mij momenteel geen enkele reden om aan te nemen dat een ziekenhuisbevalling noodzakelijk is, behalve mijn eigen angst voor bloedverlies. Ik woon centraal, in een superspoedgeval kan ik binnen 15 minuten op een operatiezaal liggen. Daarbij ben ik voor de uitdrijving zelf totaal niet bang.
Hoe "vast" moet je beslissing liggen? En ik lees vaak dat 50% van de eerste kinderen alsnog in het ziekenhuis bevalt, is het dan niet toch zinvoller om daar bij voorbaat maar voor te kiezen?
Ik denk het wel. Er zijn er in elk geval drie in de buurt, dus ik heb ruime keuze. Zal het de volgende keer eens aan de verloskundige vragenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:34 schreef mefke79 het volgende:
SQ mag jij naar alle ziekenhuizen in de buurt? Want ik zou sowieso bij een ziekenhuis gaan kijken en beslissen. Die kraamsuites heb je bv wel en het ene en niet in het andere ziekenhuis en bij het ene is een soort kraamhotelidee en bij het andere niet.
Chanty, waarom mag je eigenlijk niet ingeleid of geprimed worden? Je zou zeggen, gecontroleerde omgeving want ziekenhuis, dus dat kan dan toch eigenlijk niet de reden zijn.
Overigens ik heb een ruggenprik gehad met en zonder weeën en eigenlijk beviel het me allebei even goed. Ik vind het niet bijzonder pijnlijk als je maar goed ontspant. Het is vooral vreemd en onwerkelijk om je gevoel weg te voelen vallen. Ik werd er eigenlijk nog altijd melig van.
Afgelopen maand nog een bevalling begeleid van een dame die ergens tussen 4 en 6 cm besloot dat ze lekker thuis wilde blijven in plaats van naar dat ziekenhuis waar ze al vanaf de intake haar zinnen op had gezet. Dikke prima, dan blijven we thuis. Ik heb alles bij me wat er nodig zou kunnen zijn op zo'n moment dus helemaal goed.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:23 schreef Stormqueen het volgende:
ik begin inmiddels stiekem te twijfelen aan mijn volle overtuiging voor een ziekenhuisbevalling. Ik heb een paar dingen gelezen mbt thuisbevallen die me toch wel aanspreken.
In de hele familie komen eigenlijk geen dramabevallingen voor. Ja, de oudste zus van mijn moeder heeft een stuiter gehad. Dus die moest naar het ziekenhuis. Maar voor de rest niet. Mijn moeder is van mij in een uur of drie bevallen, de tweede binnen het uur, de derde ook in 3 uur. Er is voor mij momenteel geen enkele reden om aan te nemen dat een ziekenhuisbevalling noodzakelijk is, behalve mijn eigen angst voor bloedverlies. Ik woon centraal, in een superspoedgeval kan ik binnen 15 minuten op een operatiezaal liggen. Daarbij ben ik voor de uitdrijving zelf totaal niet bang.
Hoe "vast" moet je beslissing liggen? En ik lees vaak dat 50% van de eerste kinderen alsnog in het ziekenhuis bevalt, is het dan niet toch zinvoller om daar bij voorbaat maar voor te kiezen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Inleiden en primen wordt inn dit ziekenhuis voor twee verschillende dingen gebruikt. Primen is alleen het verweken/verstrijken van die baarmoederrmond en 1-2 cm ontsluiting kweken. Inleiden is in dit geval al datgene wat je doet met als streven iemand binnen grofweg 12 uur te laten bevallen. Dus vanaf 2-3 cm, vliezen breken en syntocinon starten in dit geval.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:34 schreef mefke79 het volgende:
SQ mag jij naar alle ziekenhuizen in de buurt? Want ik zou sowieso bij een ziekenhuis gaan kijken en beslissen. Die kraamsuites heb je bv wel en het ene en niet in het andere ziekenhuis en bij het ene is een soort kraamhotelidee en bij het andere niet.
Chanty, waarom mag je eigenlijk niet ingeleid of geprimed worden? Je zou zeggen, gecontroleerde omgeving want ziekenhuis, dus dat kan dan toch eigenlijk niet de reden zijn.
Overigens ik heb een ruggenprik gehad met en zonder weeën en eigenlijk beviel het me allebei even goed. Ik vind het niet bijzonder pijnlijk als je maar goed ontspant. Het is vooral vreemd en onwerkelijk om je gevoel weg te voelen vallen. Ik werd er eigenlijk nog altijd melig van.
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
Afgelopen maand nog een bevalling begeleid van een dame die ergens tussen 4 en 6 cm besloot dat ze lekker thuis wilde blijven in plaats van naar dat ziekenhuis waar ze al vanaf de intake haar zinnen op had gezet. Dikke prima, dan blijven we thuis. Ik heb alles bij me wat er nodig zou kunnen zijn op zo'n moment dus helemaal goed.
Inderdaad, gemiddeld genomen wordt 50% van de vrouwen alsnog overgedragen. Daar zit een heel groot percentage bij wat al in het ziekenhuis is (!) De nabijheid van gynaecoloog etcetera maakt ook dat er laagdrempeliger overgedragen wordt. Soms is dat goed, vaak is het niet nodig. Hetzelfde geldt voor pijnstilling, het absolute merendeel van de vrouwen die alsnog medisch worden zijn de vrouwen die 'te langzaam' ontsluiten, of de vrouwen die alsnog pijnstilling willen. Ook voor dat laatste geldt dat het vaak eene lagere drempel is in het ziekenhuis om alsnog voor pijnstilling te gaan.
Realiseer je alsjeblieft dat van die 50% ongeveer 2-4% overdragingen echt spoed betreft. Voor de rest kun je over het algemeen zelfs met eigen vervoer naar het ziekenhuis. Zoals wanneer de ontsluiting niet opschiet, wanneer je pijnstilling wilt of wanneer baby in het vruchtwater gepoept heeft.
Of het zinvol is om al in het ziekenhuis te zijn tsja, hard to say. Neem in je overweging ajb ook mee dat je, wanneer je poliklinisch wilt bevallen, over het algemeen pas bij ongeveer 6 cm naar het ziekenhuis gaat bij je eerste kind.bij zes centimeter pas? Da's nauwelijks de moeite meer waardSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En als ik voor de 3 uursbevalling ga red je dat niet
disclaimer
Ben benieuwd hoe je daar straks over denktquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
bij zes centimeter pas? Da's nauwelijks de moeite meer waard
Mefke niet zo mooi en helder verwoord als Mignonne dat doet, maar daar kwam het wel op neer wat ze in het ziekenhuis zeidenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:49 schreef mignonne het volgende:
[..]
Inleiden en primen wordt inn dit ziekenhuis voor twee verschillende dingen gebruikt. Primen is alleen het verweken/verstrijken van die baarmoederrmond en 1-2 cm ontsluiting kweken. Inleiden is in dit geval al datgene wat je doet met als streven iemand binnen grofweg 12 uur te laten bevallen. Dus vanaf 2-3 cm, vliezen breken en syntocinon starten in dit geval.
Inleiden mag wel, primen niet. Motivatie daarvoor is gissen, langdurige inleiding geeft meer risico's op dippende hartslag bijv. En in dit geval wordt het dan alsnog een ks. Bovendien heb je hogere kans op een failed induction als je gaat primen op een bmm die nog potdicht zit. Dat die hele bevalling volledig stagneert bij 2-3 cm, en dan dus ook weer een ks. Het ziekenhuis wil wsl gewoon dat als er ingeleid moet worden, dat dan dee slagingskans daarvoor zo groot mogelijk is en dan moet het dus niet zo zijn dat er nog geprimed moet worden.
Ligt er heel erg aan, als het niet opschiet kan het inderdaad nog uren duren, maar als het vlot gaat lijkt het me minder de moeite. Maar wellicht moet ik het toch gewoon nog even open laten. Ik wil daar nu gewoon nog niet over beslissen geloof ikquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:52 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe je daar straks over denkt![]()
Grappig dat je dit nu aanhaalt, ik was vanaf het begin overtuigd van een ziekenhuisbevalling (ik moest echt niet denken aan een thuisbevalling) maar de laatste tijd spookt steeds vaker een thuisbevalling door m'n hoofd.
Lekker thuis bevallen dusquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Volgens mij wordt hier vooral zachtzinnig gepraat over het zetten van de prik. Niemand hier roept "joh, neem een ruggenprik want dat is pas relaxed manquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
ik vind dat hier best wel zachtzinnig over een ruggenprik gepraat wordt.
Naja, het ging mij niet om de duur vanaf 6 cm maar de heftigheid nam toen wel toe bij mijn relaxte bevallingquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ligt er heel erg aan, als het niet opschiet kan het inderdaad nog uren duren, maar als het vlot gaat lijkt het me minder de moeite. Maar wellicht moet ik het toch gewoon nog even open laten. Ik wil daar nu gewoon nog niet over beslissen geloof ik
Imo denkt niemand er 'zo makkelijk' over, maar gaat het dus vooral om het zetten van de prik zelf.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:52 schreef Zoë23 het volgende:
Het is fijn dat het bestaat maar ik denk er iig niet zo makkelijk over.
aan het bevallen?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:54 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Lekker thuis bevallen dus
Wat ik ook ga doen!
(ben weer thuis dus)
Tongpiercing voel je dus echt helemaal niks van. Je loopt daarna alleen een paar dagen met een dikke lap in je mond en eet veel waterijsquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:42 schreef Fee-nix het volgende:
Chanty, een navelpiercing lijkt mij veel enger dan een ruggeprik. En een tongpiercing ook!
Bezoek was hier meteen al de eerste dag, verspreid over de bezoekuren kwamen: ouders, schoonouders, mijn zusjes, schoonzus+man. Ging prima.
Mijn eigen man hield zich wel aan de bezoekuren, maar ik was 's avonds dan ook erg moe en niet heel gezellig meer. Maar als ik het me goed herinner, mag manlief er zijn wanneer hij wil (overdag iig).
De eerste keer had ik een kamer alleen (heerlijk!!) De tweede keer lag ik in mijn eentje op een tweepersoonskamer. Tot de laatste nacht... Toen kwam er nog een moeder en baby bij. Jankende baby van een ander 's nachts vond ik geen succes. Maarja, gelukkig was het de laatste nacht. Hoop dat ik nu weer een kamer alleen kan krijgen. Ze streven er wel naar, na een keizersnee.
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:54 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Lekker thuis bevallen dus
Wat ik ook ga doen!
(ben weer thuis dus)
Ho effequote:
Hahaha nee das waarquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ook dat was geen pretje maar dat heeft vast te maken met de weeën en het verkeerd zetten van de ruggeprik.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:58 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Imo denkt niemand er 'zo makkelijk' over, maar gaat het dus vooral om het zetten van de prik zelf.
Laat dat maar aan mij over! Morgen ben ik vast weer beter gehumeurd. Denk dat ik even een dagje nodig heb om te resetten en mezelf kut te voelen en alles oneerlijk te vinden en mezelf zielig te vinden. En dan ga ik morgen weer met frisse moed de schouders eronder zetten.quote:
Ik kan het me gewoon voorstellen allemaal. Want ik riep steeds van als ik naar het ziekenhuis moet dan so be it bla bla bla doe ik wel even.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:10 schreef Chanty het volgende:
[..]
Laat dat maar aan mij over! Morgen ben ik vast weer beter gehumeurd. Denk dat ik even een dagje nodig heb om te resetten en mezelf kut te voelen en alles oneerlijk te vinden en mezelf zielig te vinden. En dan ga ik morgen weer met frisse moed de schouders eronder zetten.
Nou, dat inderdaad. Wat mefke en ik (en een paar anderen zeiden) was om Chanty gerust te stellen voor het geval ze sowieso een ruggenprik zal moeten. Ik lees het helemaal niet zoals Sunshine zegt.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:55 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Volgens mij wordt hier vooral zachtzinnig gepraat over het zetten van de prik. Niemand hier roept "joh, neem een ruggenprik want dat is pas relaxed man". Althans, naar mijn idee gaat het gros van de opmerking over het feit dat het zetten van de ruggenprik erg meevalt. Vooral omdat dat is waar Chanty zich (onder andere) wat zorgen over maakt.
Maar kwamen ze daar pas op het einde achter? Of was dat iets wat de verloskundige ook wel had kunnen constateren waardoor ze naar het ziekenhuis hadden kunnen rijden?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:08 schreef AwayTL het volgende:
Heb vroeger altijd geroepen dat ik graag in het ziekenhuis wilde bevallen, want die rotzooi en gedoe wilde ik echt niet thuis (dit riep ik al va puber overigens :p, naïeve mening ftw!).
Toen las ik tijdens vorige zwangerschap dat de eigen bijdrage dan 116¤ was en toen maar voor thuis gekozen (ja echt, zo zuinig ben ik). Nu ik eigenlijk naar het ziekenhuis 'moet' zie ik er tegenop. Vond thuis bevallen heerlijk.
Weinig mensen en je eigen spullen, je eigen ding. Geen gesleep meer van ziekenhuis naar huis, vluchttas, oma onderbroeken on display. Vond het erg intiem. Besef me overigens wel dat ik geluk heb gehad met het gemak van de bevalling. Een 24 uurs bevalling had ik thuis niet getrokken denk ik.
Vrienden van ons hebben ook in die tijd een kindje gekregen en die had het niet gehaald als ze niet in het ziekenhuis geboren was (zeiden ze). Dat soort dingen maak ik mij bij een thuisbevalling weer zorgen over. Tijdens de bevalling overigens geen moment bij stilgestaan.
Gevoel volgen denk ik dan maar.
Chanty, ik hoop zo dat fernando zich nog aandient!
Oh, dat hoef je niet speciaal te doen hoor. Was gewoon benieuwd! Mijn nichtje had 'm ook twee keer om d'r nek zitten en is gewoon thuis geboren, als de verloskundige adequaat handelt hoeft dat volgens mij niet levensbedreigend te zijn, maar iedere situatie is natuurlijk andersquote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:27 schreef AwayTL het volgende:
Ik geloof dat ze dat pas hebben geconstateerd tijdens het laatste deel van de bevalling. Iets met de navelstreng (ik geloof om het nekje), maar weet het niet precies. Kan het wel even navragen als je dat wilt?
Jouw 'hier' was ook mijn 'hier' toch? Goede ervaringen?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:31 schreef Skoap het volgende:
Voor mij is de hele reden geweest dat ik niet thuis wilde bevallen het idee dat ik als er dan toch nog wat mis blijkt, of het vordert niet, je dan met weeen en misschien zelfs wel pers weeen als nog naar het ziekenhuis moet. Dat leek me echt zo k*t
Maar ja hier in het ziekenhuis bevallen is gewoon met je verloskundige op een aparte kamer en als er dan wat is word je pas overgedragen aan het ziekenhuis. Dus prima geregeld vond ik.
Uiteindelijk maakte het allemaal niks uit want ik werd ingeleid en had geen keuze meer.
Oh wow wat interessant. Ik ben meteen gaan kijken en in ons dorp wordt dat ook aangeboden. Flink prijzig wel (70 euro per sessie) maar volgens diverse sites vergoed mijn zorgverzekering meer dan de helft per sessie (pluk ik die aanvullende verzekering ook nog een beetje leegquote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:37 schreef kwakz0r het volgende:
Verder: ik duim voor je Blue dat t weer zakt!
Net eerste sessie bij de haptonoom gehad (zwangerschapsbegeleiding). Ik vond het heel fijn! Hij nam echt de tijd, en het was niet te zweverig. We gaan werken aan loslaten, ontspannen, hoe J daarin kan helpen, en durven te voelen - allemaal dingen waarvan ik weet dat het struikelblokken zijn voor me.
Het is tegelijkertijd superpraktisch/hands on. Ik ben helemaal gelukkig!
Moest wel huilen maar dat hoort er een beetje bij (hij wil er immers achter komen waar je gevoel blokkeert), en ik was al wankel bij binnenkomst omdat er in de wachtkamer een mevrouw binnenkwam die zelf helemaal overstuur was omdat haar zoontje met zijn voetje tussen de spaken was gekomen. Toen moest ik ook huilen
Hormonen
Zo nog maar wat opruimen en dan ga ik heerlijk volop genieten van mijn vrije dag!
Haha ja dat bedoeldde ik dus te zeggen met dat je in principe pas rond 5-6 cm gaat verplaatsen naar het zh. Dan heb je ook al weeen en moet je dus ook daarmee in de auto.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:32 schreef Stormqueen het volgende:
Als je er wél voor kiest moet je toch ook met weeën naar het ziekenhuis?
Klopt! Ja ze waren allemaal super aardig daar!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:34 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Jouw 'hier' was ook mijn 'hier' toch? Goede ervaringen?
Ik ga in juli naar een informatieavond 'hier' en maak dan de definitieve beslissing thuis of ziekenhuis, maar ik neig naar ziekenhuis.
Ja dat klopt, maar ik bedoelde vooral de weeën op het eind... Die schijnen veel zwaarder te zijn.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:32 schreef Stormqueen het volgende:
Als je er wél voor kiest moet je toch ook met weeën naar het ziekenhuis?
Het is wel een beeeetje zweverig hoor, het gaat immers heel erg over "vanuit gevoel" werken.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:39 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Oh wow wat interessant. Ik ben meteen gaan kijken en in ons dorp wordt dat ook aangeboden. Flink prijzig wel (70 euro per sessie) maar volgens diverse sites vergoed mijn zorgverzekering meer dan de helft per sessie (pluk ik die aanvullende verzekering ook nog een beetje leeg). Mijn man is echt heeeeeel nuchter, maar misschien kan ik hem overhalen met dat hij dan tenminste wat kan doen om mij te helpen. Eerst verzekering even checken en dan informeren hier of ik nog aan kan schuiven met mijn 25 weken... Beter laat dan niet toch?
Strijken kwam hier (weer) voorbij; doen we niet aan, hebben geen strijkijzer.![]()
Oeh en katheter en infuus ben ik ook doodsbenauwd voor net als Chanty!
Verder moet ik nog bijlezen.
Wat heb je dan dat dat al vanaf je 12e tegen je gezegd wordtquote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:51 schreef StarDust_ het volgende:
Bevallen...daar moet ik het donderdag maar eens met de gynaecoloog over hebben. Ik heb vanaf mijn 12e jaar altijd gehoord van de specialisten in het ziekenhuis dat ik met een keizersnee moet bevallen (ivm medische indicatie). Gisteren had ik een afspraak met de verloskundige, verteld ze me dat ik een gewone bevalling kan hebben. Had er eigenlijk nooit over nagedacht, omdat ik altijd dacht dat het nooit aan de orde was. Viel toch een beetje rauw op mijn dak!
Morgen de nekplooimeting, spannend!!
Ik heb een milde scoliose, waardoor mijn bekken niet recht staan. Heb altijd begrepen dat het kind er dan niet goed door heen kan, en dat het zelfs klem kan komen te zitten!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:04 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wat heb je dan dat dat al vanaf je 12e tegen je gezegd wordtDas nogal een stellige uitspraak dan
ah op die fiets. Mja denk dat de inzichten dan wellicht wat verandert zijn ook sinds die tijd? Bij mijn weten moet zoiets heel ernstig zijn wil het invloed hebben/niet kunnen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:06 schreef StarDust_ het volgende:
[..]
Ik heb een milde scoliose, waardoor mijn bekken niet recht staan. Heb altijd begrepen dat het kind er dan niet goed door heen kan, en dat het zelfs klem kan komen te zitten!
Nee komt absoluut niet vaak voor dat het kind daar zo snel al last van heeft. Gelukkig maar.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:10 schreef -Bubseltje- het volgende:
Mignonne bij mij kwam mijn meisje al vrij snel na het begin van de weeen al in de problemen door de dubbele navelstreng om de nek. Maar dat komt dus niet zo vaak voor?
Ik was dus wel blij dat ik al in het ziekenhuis was.
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
ah op die fiets. Mja denk dat de inzichten dan wellicht wat verandert zijn ook sinds die tijd? Bij mijn weten moet zoiets heel ernstig zijn wil het invloed hebben/niet kunnen.
Vooral niet plat op je rug gaan liggen of zulke grappen dan dusvertikaal baren of in bad ofzo
Donderdag moet ik naar de gynaecoloog voor een ander medisch probleem (ze hebben de handen vol aan me!), dus ik kaart mijn scoliose ook maar meteen aan! Wil me wel goed voorbereiden op wat ik kan verwachten. Maar goed, neemt niet weg dat dit een verrassing is en ik moet gaan nadenken over hoe ik wil bevallen...maar dat duurt nog wel even!!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:10 schreef mignonne het volgende:
Kan me trouwens wel voorstellen dat ze in jouw geval dan niet tot het uiterste gaan. Als je merkt dat je wel volledige ontsluiting krijgt maar dat het tkind niet verder zakt, dan ga je niet het onderste uit de kan halen als je weet dat dit aan de hand is bij jou.
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:04 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wat heb je dan dat dat al vanaf je 12e tegen je gezegd wordtDas nogal een stellige uitspraak dan
Kwak ben je bij Jan geweest?
Ik vond die haptonomie aan de buitenkant een klein tikje zweef-ish overkomen, maar als je dan een tweede en derde sessie hebt gehad en het kwartje valt, dan voel/zie je ineens dat het ook heel logisch is wat hij doet. Hij brengt je letterlijk in balans, hij brengt je letterlijk weer terug naar je centrum, je basis. En hij leert je dus hoe je dat zelf kunt doen of hoe je partner dat kan. Ik vond het heel mooi om te zien en ik gebruik sommige truukjes die hij liet zien nog steeds wel eens
Ik denk ook dat ie de twintigste komtquote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:28 schreef mousemicky het volgende:
Breekt even in...
Chanty, hup hup voor Fernando, ik denk dat ie de 20e komt, da's namelijk een hele mooie datum, want dan ben ik jarig. Nog even en dan kan die uk J's oude kleertjes aan, en dat vind ik altijd zo leuk, dat alles nog een rondje mee mag
![]()
Sluipt weer weg...
Hoe was het in het zkh vandaag?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:40 schreef BlueEyes het volgende:
En ik heb nogsteeds bij de 'stel dat' verhalen een goed gevoel bij mijn keus voor thuis![]()
Heb ook een onwijs fijn gevoel en vertrouwen bij mijn 3 verloskundigen en het feit dat ik binnen 15 minuten in het ziekenhuis kan zijn.
Voor je het weet heb je inderdaad jullie kleine mannetje!!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:37 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik denk ook dat ie de twintigste komtLaten we hopen dat we helderziend zijn
En iedereen nog bedankt voor alle lieve reacties waar ik niet op heb gereageerd. Mijn vent is weer thuis, heb even lekker uitgehuild en ik ga me de rest van de avond terugtrekken en morgen een nieuwe dag en dan ga ik me maar eens focussen op het positieve: mijn jongetje dat ik straks heb
Pannekoeken ook al weeopwekkend?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:05 schreef StarDust_ het volgende:
[..]
Voor je het weet heb je inderdaad jullie kleine mannetje!!Wat een fijne gedachte is dat!!
Voor nu; ik zou alleen nog maar pannenkoeken eten!
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:16 schreef rebel-angel het volgende:
Die ananas moest je op een andere manier naar binnen werken hoor
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:39 schreef BlueEyes het volgende:
Hier is iemand die steeds verlekkerd achter me aanhobbelt in het kader van een orgasme is opwekkend...
Ga weg
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:39 schreef BlueEyes het volgende:
Hier is iemand die steeds verlekkerd achter me aanhobbelt in het kader van een orgasme is opwekkend...
Ga weg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |