Ik vraag het nog wel na. Maar toen ik eerder een keer vroeg in geval van moeten blijven na vaginale bevalling, was het wel dat de man niet kon blijven tenzij er bv toevallig een kamer helemaal leeg was.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:45 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Zelfs meteen de eerste dag? Wat stom! In 'mijn' ziekenhuis is er voor de eerste nacht een kamertje waar partner op een uitklapstoel kan blijven slapen. Daarna wel naar huis, al hadden wij geluk dat er een eenpersoonskamer vrij was waar mijn man een stretcher kreeg en alle dagen en nachten mocht blijven.
Nope, niet zolang ik onder toezicht van de arts sta. Had ik ook al gevraagd. Na twee dagen mag ik er wel heen, maarja… dan wil ik naar huis natuurlijkquote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:47 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik ook! Ik haat naalden... was een echte fobie die gelukkig wel wat beter gaat tegenwoordig. Beste werkt om er niet naar te kijken bij mij, dan blijk ik er ineens ook bar weinig van te voelen...
[..]
Mag je ook niet naar het kraamhotel, als je eenmaal stabiel bent? Ik heb me daar voor de zekerheid wel aangemeld.
edit: in t nieuwe geboortecentrum worden t volgens mij wel privekamertjes, maar helaas is t RKZ nu nog een beetje krappe meuk allemaal...
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:47 schreef Chanty het volgende:
[..]
Fijn, dank je wel. Stelt toch wat gerust dat jullie er positief op terugkijken. Ik zit nu die live keizersnede te kijken. Zou ik normaal echt nooit doen maar hoop dat het me wat rust geeft.
Dat is ook wel een beetje appels en perenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:50 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nope, niet zolang ik onder toezicht van de arts sta. Had ik ook al gevraagd. Na twee dagen mag ik er wel heen, maarja… dan wil ik naar huis natuurlijkEn wegkijken doe ik ook
En om het nog stommer te maken: ik heb een klein tattoo en een tongpiercing (en had een navelpiercing) en dat vond ik allemaal niks voorstellen
Mijn vriend was ook best erg moe en wilde heel graag even in zijn eigen bed een paar uur slapen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:48 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik vraag het nog wel na. Maar toen ik eerder een keer vroeg in geval van moeten blijven na vaginale bevalling, was het wel dat de man niet kon blijven tenzij er bv toevallig een kamer helemaal leeg was.
Wat een verschil zit er toch in ziekenhuizen! Ik vind het altijd zo stom als de man niet mag blijven...die is ook net vader geworden! In 'mijn' ziekenhuis heb je echt een kraamsuite, met een bank waarop de man kan blijven slapen, waar je bezoek kunt ontvangen, waar je je eigen badkamer hebt en waar je ook in bevalt. Na je bevalling mag je, als er geen reden is waarom je zou moeten blijven, nog kiezen hoe lang je blijft. De kamer is sowieso 24 uur voor jou. Als je langer moet blijven dan word je uiteindelijk wel naar een reguliere kamer gebracht, hoe daar de 'regels' zijn weet ik niet.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:48 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik vraag het nog wel na. Maar toen ik eerder een keer vroeg in geval van moeten blijven na vaginale bevalling, was het wel dat de man niet kon blijven tenzij er bv toevallig een kamer helemaal leeg was.
Het is wel een naald die door je lijf wordt geragtquote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat is ook wel een beetje appels en peren
Dat kan ik me voorstellen ja, zogezien is het voor mijn man wel goed dat hij wel een paar nachten goed kan slapen nogquote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn vriend was ook best erg moe en wilde heel graag even in zijn eigen bed een paar uur slapen.
Precies. Ik vond het wel jammer hoor, dat we afscheid moesten nemen, maar we waren allebei bekaf, en ik had natuurlijk het liefste gezelschap dat ik me kon wensen, buiten hemquote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:54 schreef Chanty het volgende:
[..]
Het is wel een naald die door je lijf wordt geragt
[..]
Dat kan ik me voorstellen ja, zogezien is het voor mijn man wel goed dat hij wel een paar nachten goed kan slapen nog![]()
En soesa beleid is overal anders ja. Maar goed, ik denk maar zo: ik kan nog jaren met mijn man in bed spenderen
Zo'n kraamsuite is er ookquote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:52 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Wat een verschil zit er toch in ziekenhuizen! Ik vind het altijd zo stom als de man niet mag blijven...die is ook net vader geworden! In 'mijn' ziekenhuis heb je echt een kraamsuite, met een bank waarop de man kan blijven slapen, waar je bezoek kunt ontvangen, waar je je eigen badkamer hebt en waar je ook in bevalt. Na je bevalling mag je, als er geen reden is waarom je zou moeten blijven, nog kiezen hoe lang je blijft. De kamer is sowieso 24 uur voor jou. Als je langer moet blijven dan word je uiteindelijk wel naar een reguliere kamer gebracht, hoe daar de 'regels' zijn weet ik niet.
Wat klaver zegt, je kunt op het moment supreme nog zeggen dat je liever thuis blijftquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:23 schreef Stormqueen het volgende:
ik begin inmiddels stiekem te twijfelen aan mijn volle overtuiging voor een ziekenhuisbevalling. Ik heb een paar dingen gelezen mbt thuisbevallen die me toch wel aanspreken.
In de hele familie komen eigenlijk geen dramabevallingen voor. Ja, de oudste zus van mijn moeder heeft een stuiter gehad. Dus die moest naar het ziekenhuis. Maar voor de rest niet. Mijn moeder is van mij in een uur of drie bevallen, de tweede binnen het uur, de derde ook in 3 uur. Er is voor mij momenteel geen enkele reden om aan te nemen dat een ziekenhuisbevalling noodzakelijk is, behalve mijn eigen angst voor bloedverlies. Ik woon centraal, in een superspoedgeval kan ik binnen 15 minuten op een operatiezaal liggen. Daarbij ben ik voor de uitdrijving zelf totaal niet bang.
Hoe "vast" moet je beslissing liggen? En ik lees vaak dat 50% van de eerste kinderen alsnog in het ziekenhuis bevalt, is het dan niet toch zinvoller om daar bij voorbaat maar voor te kiezen?
Ik denk het wel. Er zijn er in elk geval drie in de buurt, dus ik heb ruime keuze. Zal het de volgende keer eens aan de verloskundige vragenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:34 schreef mefke79 het volgende:
SQ mag jij naar alle ziekenhuizen in de buurt? Want ik zou sowieso bij een ziekenhuis gaan kijken en beslissen. Die kraamsuites heb je bv wel en het ene en niet in het andere ziekenhuis en bij het ene is een soort kraamhotelidee en bij het andere niet.
Chanty, waarom mag je eigenlijk niet ingeleid of geprimed worden? Je zou zeggen, gecontroleerde omgeving want ziekenhuis, dus dat kan dan toch eigenlijk niet de reden zijn.
Overigens ik heb een ruggenprik gehad met en zonder weeën en eigenlijk beviel het me allebei even goed. Ik vind het niet bijzonder pijnlijk als je maar goed ontspant. Het is vooral vreemd en onwerkelijk om je gevoel weg te voelen vallen. Ik werd er eigenlijk nog altijd melig van.
Afgelopen maand nog een bevalling begeleid van een dame die ergens tussen 4 en 6 cm besloot dat ze lekker thuis wilde blijven in plaats van naar dat ziekenhuis waar ze al vanaf de intake haar zinnen op had gezet. Dikke prima, dan blijven we thuis. Ik heb alles bij me wat er nodig zou kunnen zijn op zo'n moment dus helemaal goed.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:23 schreef Stormqueen het volgende:
ik begin inmiddels stiekem te twijfelen aan mijn volle overtuiging voor een ziekenhuisbevalling. Ik heb een paar dingen gelezen mbt thuisbevallen die me toch wel aanspreken.
In de hele familie komen eigenlijk geen dramabevallingen voor. Ja, de oudste zus van mijn moeder heeft een stuiter gehad. Dus die moest naar het ziekenhuis. Maar voor de rest niet. Mijn moeder is van mij in een uur of drie bevallen, de tweede binnen het uur, de derde ook in 3 uur. Er is voor mij momenteel geen enkele reden om aan te nemen dat een ziekenhuisbevalling noodzakelijk is, behalve mijn eigen angst voor bloedverlies. Ik woon centraal, in een superspoedgeval kan ik binnen 15 minuten op een operatiezaal liggen. Daarbij ben ik voor de uitdrijving zelf totaal niet bang.
Hoe "vast" moet je beslissing liggen? En ik lees vaak dat 50% van de eerste kinderen alsnog in het ziekenhuis bevalt, is het dan niet toch zinvoller om daar bij voorbaat maar voor te kiezen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Inleiden en primen wordt inn dit ziekenhuis voor twee verschillende dingen gebruikt. Primen is alleen het verweken/verstrijken van die baarmoederrmond en 1-2 cm ontsluiting kweken. Inleiden is in dit geval al datgene wat je doet met als streven iemand binnen grofweg 12 uur te laten bevallen. Dus vanaf 2-3 cm, vliezen breken en syntocinon starten in dit geval.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:34 schreef mefke79 het volgende:
SQ mag jij naar alle ziekenhuizen in de buurt? Want ik zou sowieso bij een ziekenhuis gaan kijken en beslissen. Die kraamsuites heb je bv wel en het ene en niet in het andere ziekenhuis en bij het ene is een soort kraamhotelidee en bij het andere niet.
Chanty, waarom mag je eigenlijk niet ingeleid of geprimed worden? Je zou zeggen, gecontroleerde omgeving want ziekenhuis, dus dat kan dan toch eigenlijk niet de reden zijn.
Overigens ik heb een ruggenprik gehad met en zonder weeën en eigenlijk beviel het me allebei even goed. Ik vind het niet bijzonder pijnlijk als je maar goed ontspant. Het is vooral vreemd en onwerkelijk om je gevoel weg te voelen vallen. Ik werd er eigenlijk nog altijd melig van.
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
Afgelopen maand nog een bevalling begeleid van een dame die ergens tussen 4 en 6 cm besloot dat ze lekker thuis wilde blijven in plaats van naar dat ziekenhuis waar ze al vanaf de intake haar zinnen op had gezet. Dikke prima, dan blijven we thuis. Ik heb alles bij me wat er nodig zou kunnen zijn op zo'n moment dus helemaal goed.
Inderdaad, gemiddeld genomen wordt 50% van de vrouwen alsnog overgedragen. Daar zit een heel groot percentage bij wat al in het ziekenhuis is (!) De nabijheid van gynaecoloog etcetera maakt ook dat er laagdrempeliger overgedragen wordt. Soms is dat goed, vaak is het niet nodig. Hetzelfde geldt voor pijnstilling, het absolute merendeel van de vrouwen die alsnog medisch worden zijn de vrouwen die 'te langzaam' ontsluiten, of de vrouwen die alsnog pijnstilling willen. Ook voor dat laatste geldt dat het vaak eene lagere drempel is in het ziekenhuis om alsnog voor pijnstilling te gaan.
Realiseer je alsjeblieft dat van die 50% ongeveer 2-4% overdragingen echt spoed betreft. Voor de rest kun je over het algemeen zelfs met eigen vervoer naar het ziekenhuis. Zoals wanneer de ontsluiting niet opschiet, wanneer je pijnstilling wilt of wanneer baby in het vruchtwater gepoept heeft.
Of het zinvol is om al in het ziekenhuis te zijn tsja, hard to say. Neem in je overweging ajb ook mee dat je, wanneer je poliklinisch wilt bevallen, over het algemeen pas bij ongeveer 6 cm naar het ziekenhuis gaat bij je eerste kind.bij zes centimeter pas? Da's nauwelijks de moeite meer waardSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En als ik voor de 3 uursbevalling ga red je dat niet
disclaimer
Ben benieuwd hoe je daar straks over denktquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
bij zes centimeter pas? Da's nauwelijks de moeite meer waard
Mefke niet zo mooi en helder verwoord als Mignonne dat doet, maar daar kwam het wel op neer wat ze in het ziekenhuis zeidenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:49 schreef mignonne het volgende:
[..]
Inleiden en primen wordt inn dit ziekenhuis voor twee verschillende dingen gebruikt. Primen is alleen het verweken/verstrijken van die baarmoederrmond en 1-2 cm ontsluiting kweken. Inleiden is in dit geval al datgene wat je doet met als streven iemand binnen grofweg 12 uur te laten bevallen. Dus vanaf 2-3 cm, vliezen breken en syntocinon starten in dit geval.
Inleiden mag wel, primen niet. Motivatie daarvoor is gissen, langdurige inleiding geeft meer risico's op dippende hartslag bijv. En in dit geval wordt het dan alsnog een ks. Bovendien heb je hogere kans op een failed induction als je gaat primen op een bmm die nog potdicht zit. Dat die hele bevalling volledig stagneert bij 2-3 cm, en dan dus ook weer een ks. Het ziekenhuis wil wsl gewoon dat als er ingeleid moet worden, dat dan dee slagingskans daarvoor zo groot mogelijk is en dan moet het dus niet zo zijn dat er nog geprimed moet worden.
Ligt er heel erg aan, als het niet opschiet kan het inderdaad nog uren duren, maar als het vlot gaat lijkt het me minder de moeite. Maar wellicht moet ik het toch gewoon nog even open laten. Ik wil daar nu gewoon nog niet over beslissen geloof ikquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:52 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe je daar straks over denkt![]()
Grappig dat je dit nu aanhaalt, ik was vanaf het begin overtuigd van een ziekenhuisbevalling (ik moest echt niet denken aan een thuisbevalling) maar de laatste tijd spookt steeds vaker een thuisbevalling door m'n hoofd.
Lekker thuis bevallen dusquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Volgens mij wordt hier vooral zachtzinnig gepraat over het zetten van de prik. Niemand hier roept "joh, neem een ruggenprik want dat is pas relaxed manquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
ik vind dat hier best wel zachtzinnig over een ruggenprik gepraat wordt.
Naja, het ging mij niet om de duur vanaf 6 cm maar de heftigheid nam toen wel toe bij mijn relaxte bevallingquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ligt er heel erg aan, als het niet opschiet kan het inderdaad nog uren duren, maar als het vlot gaat lijkt het me minder de moeite. Maar wellicht moet ik het toch gewoon nog even open laten. Ik wil daar nu gewoon nog niet over beslissen geloof ik
Imo denkt niemand er 'zo makkelijk' over, maar gaat het dus vooral om het zetten van de prik zelf.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:52 schreef Zoë23 het volgende:
Het is fijn dat het bestaat maar ik denk er iig niet zo makkelijk over.
aan het bevallen?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:54 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Lekker thuis bevallen dus
Wat ik ook ga doen!
(ben weer thuis dus)
Tongpiercing voel je dus echt helemaal niks van. Je loopt daarna alleen een paar dagen met een dikke lap in je mond en eet veel waterijsquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:42 schreef Fee-nix het volgende:
Chanty, een navelpiercing lijkt mij veel enger dan een ruggeprik. En een tongpiercing ook!
Bezoek was hier meteen al de eerste dag, verspreid over de bezoekuren kwamen: ouders, schoonouders, mijn zusjes, schoonzus+man. Ging prima.
Mijn eigen man hield zich wel aan de bezoekuren, maar ik was 's avonds dan ook erg moe en niet heel gezellig meer. Maar als ik het me goed herinner, mag manlief er zijn wanneer hij wil (overdag iig).
De eerste keer had ik een kamer alleen (heerlijk!!) De tweede keer lag ik in mijn eentje op een tweepersoonskamer. Tot de laatste nacht... Toen kwam er nog een moeder en baby bij. Jankende baby van een ander 's nachts vond ik geen succes. Maarja, gelukkig was het de laatste nacht. Hoop dat ik nu weer een kamer alleen kan krijgen. Ze streven er wel naar, na een keizersnee.
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:54 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Lekker thuis bevallen dus
Wat ik ook ga doen!
(ben weer thuis dus)
Ho effequote:
Hahaha nee das waarquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ook dat was geen pretje maar dat heeft vast te maken met de weeën en het verkeerd zetten van de ruggeprik.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:58 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Imo denkt niemand er 'zo makkelijk' over, maar gaat het dus vooral om het zetten van de prik zelf.
Laat dat maar aan mij over! Morgen ben ik vast weer beter gehumeurd. Denk dat ik even een dagje nodig heb om te resetten en mezelf kut te voelen en alles oneerlijk te vinden en mezelf zielig te vinden. En dan ga ik morgen weer met frisse moed de schouders eronder zetten.quote:
Ik kan het me gewoon voorstellen allemaal. Want ik riep steeds van als ik naar het ziekenhuis moet dan so be it bla bla bla doe ik wel even.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:10 schreef Chanty het volgende:
[..]
Laat dat maar aan mij over! Morgen ben ik vast weer beter gehumeurd. Denk dat ik even een dagje nodig heb om te resetten en mezelf kut te voelen en alles oneerlijk te vinden en mezelf zielig te vinden. En dan ga ik morgen weer met frisse moed de schouders eronder zetten.
Nou, dat inderdaad. Wat mefke en ik (en een paar anderen zeiden) was om Chanty gerust te stellen voor het geval ze sowieso een ruggenprik zal moeten. Ik lees het helemaal niet zoals Sunshine zegt.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:55 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Volgens mij wordt hier vooral zachtzinnig gepraat over het zetten van de prik. Niemand hier roept "joh, neem een ruggenprik want dat is pas relaxed man". Althans, naar mijn idee gaat het gros van de opmerking over het feit dat het zetten van de ruggenprik erg meevalt. Vooral omdat dat is waar Chanty zich (onder andere) wat zorgen over maakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |